Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A diákok elfoglalták a színművészeti egyetemet

2020.09.01. 10:56 | jotunder | 130 komment

 

       Ez nem a politikáról szól, hanem a művészetről. Nem Orbánról, nem az ellenzékről, hanem Csehovról és a Tápszínházról, a Kaukázusi Krétakörről és a Portugálról,  ez a hét óra hét percről szól.

       Ezeknek a srácoknak semmi esélye, ez nem 1968, ez nem Párizs, nem mintha de Gaulle-ék nem nyertek volna választást 1968 júniusában.   

       De tudnunk kell, hogy ezeknek a gyerekeknek a nemlétező esélye, a mi nemlétező esélyünk. Nem a hatalomra, hanem egy olyan országra, amelyet nem kell szégyellnünk a pubban a kellemesen langyos észak-angol sör mellett, a jeruzsálemi konferencia szünetében, abban a kis drezdai étteremben, vagy az Astoriánál az utolsó metróra várva.

        Mert azok a gyerekek nem hatalmat akarnak, csak azt, hogy élni hagyják őket, és mi sem  akarunk mást, csak leülni egy székre, hogy meghallgassuk egy sohasem élt dán királyfi, egy grúz cselédlány és három szerencsétlen orosz nővér történetét, hogy egy kicsit bölcsebbek és jobbak lehessünk.  Íly kevéssel is beérnénk. 

      A kormánypárti propagandadarabot rendező, a rezsimet gátlástalanul kiszolgáló,  egykori komszomolista be fog menni az egyetemre, karhatalommal vagy kiéheztetéssel, de be fog menni. Talán még tehetséges művészként fog felébredni azon a reggelen, de ócska, brezsnyevista apparátcsikként fog lefeküdni.

       Újságcikkekben és a közmédiának hazudott párttelevízióban fogják támadni ezeket a srácokat, a legsötétebb, legaljasabb fasiszta mocsok fog ömleni rájuk.

      Ki kell állnunk a színművészetis fiatalok mellett. Miért ne legyünk tisztességesek, ha kiterítenek úgyis, ha  tehervonatok tolatnak, és a méla csörömpölés néma bilincseket rak a tájra, és sorsunkba merülten alig  halljuk a felszín fecsegését, hát tehetünk mást?

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr6316184962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

netukki 2020.09.01. 17:41:31

@jotunder: Elküldhetsz engem is, ettől még labrysnak igaza van. A diákoknak nem a kuratórium, hanem többek között Orbán és bandája lemondását, szabad választást, szabad sajtót, alkotmányozó nemzetgyűlést kellett volna követelniük.

rinaldo-rinaldini 2020.09.01. 18:00:11

@Strawdog: én sem értem ezt a tehetség dolgot. Mihez van tehetsége ? Színházi darabok rendezéséhez ? De hisz egy iskola irányítása másfele képességeket igényel . Egyébként pedig mindenkiben lehet találni valami elismerésre méltót, pld tehetséges a papirhajtogatasban, vagy széparcu, vagy gyerekként milyen szépen köszönt a tanítóneninek. A náci tömeggyilkosok gyakorlatilag mind tehetségesek voltak, a nürnbergi börtönpszichológus tesztjei alapján a többség 120-130 feletti IQval.
Az hogy Vidnyanszky tehetséges releváns lehet egy színházkritikaban, de mostani tevékenységet tekintve teljesen irreleváns. Ami releváns az, hogy Vidnyanszky egy erkölcstelen, jellemtelen seggnyalo.

ikaruss 2020.09.01. 18:24:53

@Strawdog:
"A tehetség az nem valami örökké megmaradó mennyiség."
A fizikában a megmaradó mennyiségek valamilyen szimmetria elvhez kapcsolódnak. Nálunk akkora az aszimmetria, hogy semmi sem marad meg.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.09.01. 18:38:04

@netukki: töröltem a megjegyzésem, de... húszéves gyerekek életéről van szó, és ezek a húszéves gyerekek kiállnak magukért, teljesen reménytelen helyzetben, a biztos vereség tudatában. nem, nem használhatóak fel politikai célokra, nem alacsonyítható le a küzdelmük.

labrys 2020.09.01. 18:56:49

@William Blake: rendben, akkor megpróbálom megvilágítani az általad használt kép segítségével, hogy mi a problémám.

Szerintem az Orbánék által szétvert kocsmában már legalább tíz-tizenkettő széterőszakolt, majd pedig megfojtott kislány fekszik holtan, körülöttük a vérbe fagyottan heverő szüleikkel. És igen, mindezek után az állatok kimennek, és még a kocsma előtt fagyiért igyekvő kislányba is belerúgnak.

Comprende?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.09.01. 19:06:40

@labrys: ezek a fiatalok vállalják a nevüket, az arcukat, és a jövőjüket kockáztatják.
ez valami. te mit csináltál? miért őket előre tologatni? miért kell nekik 68-at játszani?

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2020.09.01. 19:10:20

@fuhur: Eperjes? Ő mindig minden szerepében ugyanaz volt. Egyszerűen önmagát játszotta.
Amúgy a tehetség igenis tud inflálódni. Ott van minden idők egyik legzseniálisabb dalszerzője, Paul McCartney, aki a Beatles feloszlása után, John Lennon hiányában többé már semmi jelentőset nem tudott alkotni.

William Blake 2020.09.01. 19:17:40

@labrys: Úgy gondolom, hogy nincs igazad. Mikor a manyup-megtakarítást elkommunizálták, három millió embernek kellett volna kimenni az utcára, és beletaposni a betonba ezt a csak biológiai veszélyeshulladéknak tekinthető népséget. Ők le(he)ttek volna azok az erős emberek, akik a kocsmában ahelyett, hogy behúzzák a nyakukat, és gyáván másfelé néznek, kiállnak magukért.
Szóval az én példám jó, a tied sz@r.
A "Comprende?" pedig éppen azoknak a kocsmai agresszoroknak a stílusa, akikről elítélőleg szóltunk. Két centiről, büdös szájjal, arcba ordítva.

labrys 2020.09.01. 19:33:55

@William Blake: „Mikor a manyup-megtakarítást elkommunizálták, három millió embernek kellett volna kimenni az utcára, és beletaposni a betonba ezt a csak biológiai veszélyeshulladéknak tekinthető népséget. Ők le(he)ttek volna azok az erős emberek, akik a kocsmában ahelyett, hogy behúzzák a nyakukat, és gyáván másfelé néznek, kiállnak magukért.”

Egyetértek.

Sőt, amikor Orbánék az alkotmányt semmisítették meg, vagy amikor az oktatásügyet, vagy amikor etnikailag homogén államot hirdettek meg, vagy amikor az Akadémiát vágták szét, vagy amikor nyíltan, kamerák előtt szegték meg a saját törvényeiket stb., stb., stb., akkor is millióknak kellett volna kimenniük az utcára. De nem mentek.

Azonban ettől még az Orbánék által elkövetettek ugyanolyan szörnyű, embertelen és felháborító tettek maradnak.

Amiben eltér a kettőnk véleménye, az az orbáni bűntettek súlyozása. Szerintem Orbánék a SZFE tönkrevágásánál már legalább egy évtizede sokkal-sokkal rettenetesebb és megbocsáthatatlanabb dolgokat követnek el – noha természetesen minden egyetem, és így az SZFE tönkrevágása is megbocsáthatatlan már önmagában.

Szerinted viszont – ha jól értem –, az SZFE (természetesen politikai) kisajátításához hasonló szörnyűség eleddig nem történt meg velünk, szegény magyarokkal.

.

(A személyeskedő-projektáló részre engedelmeddel nem reagálnék.)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.09.01. 19:39:36

@labrys: a CEU oktatója voltam, az MTA intézetének tudományos tanácsadója, feleségem feketelistára került televíziós rendező, színházmániások vagyunk.
tíz éve írok egy nemorbánista blogot, nyilván minden tüntetésen ott voltam, amin egyáltalán ott lehettem. íme pl. itt a bbc fotója rólam.

ichef.bbci.co.uk/news/800/cpsprodpb/CD9C/production/_95563625_e83cc75d-b7d5-4ab6-983c-4411656c2827.jpg

namost ez mind semmi ahhoz képest, amit ezek a gyerekek csinálnak most. a közelében sincs. most jössz te.

labrys 2020.09.01. 19:41:57

@jotunder: „előre tologatni”? „68-at játszani”?

Hol írtam én ilyet, vagy akár hasonlót?

…De ha már a véleményem kérdezed: szerintem _mindannyiunknak_ előre kellene menni, és nem „68-at játszani”, hanem letaszítani a trónjáról a Tehetségedet, majd pedig élete végéig börtönbe zárni az összes haverjával együtt.
Mintegy árokbetemetésként.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.09.01. 19:44:00

@labrys: te egy dékás propagandista vagy, és leadod itt a kötelező anyagot, hogy haha nem is ez a legszörnyűbb dolog a világon. és akkor mi van? a legszörnyűbb dolgok ellen leginkább szavazni lehet vagy forradalmat csinálni. a magyar polgárok többsége aránylag elégedett a rezsimmel, és nem fog forradalmat csinálni, most biztos nem. tehát ezek a gyerekek feledkezzenek el arról, hogy kik is valójában, mi az ő ügyük, és álljanak be gréczykém te melléd, vagy vágókám te melléd? hát, ne.

punkfrog 2020.09.01. 19:45:47

@jotunder: nem csinálhatják politikamentesen. a NER-en belül nincs különbéke, külön alku, hogy majd őket hagyja 0rbán alkotni. Nekik nem Vidnyánszkival és a sleppjével kell megküzdeniük, hanem 0rbánnal. Ez mindenkire vonatkozik Magyarországon. És mindenki sorra kerül.

William Blake 2020.09.01. 19:46:39

@labrys: Nem, nem jól érted, én úgy gondolom, hogy az is minősíti az embert - maradjunk az embernél - hogy kit választ ellenfélnek, ha már. Azt, aki hárommillió választópolgárral kikezd, akár tisztelni is lehet.
Aki viszont a teljes törvényhozást, államapparátust, propagandagépezetet képes bevetni egy felsőoktatási intézmény ellen - amely mögött semmiféle milliárdos nem áll - csak mert az mert őket provokáló módon sikeres lenni, az egy nyomorult, kisstílű, perverz, beteg állat.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.09.01. 19:48:57

@labrys: amiről te beszélsz azt forradalomnak hívják. az ugyanis forradalom, amikor csak azért be lehet börtönözni egy színházigazgatót mert egy gonosz faszkalap. vidnyánszky nem követett el bűncselekményt, egyébként fene se tudja, hogy ki követett el bűncselekményt, már pedig elítélni embereket bíróságok szoktak, az elkövetés idején hatályos törvények alapján. lehet forradalmat csinálni, de akkor emberek fognak meghalni, lövöldözni fognak az utcán, és nem te fogsz meghalni, mert te akkor is csak másokat fogsz uszítani.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.09.01. 19:51:54

@punkfrog: küzdjél te is orbán ellen kedves lee harvey, a szájalás már megy látom. ezek a gyerekek most a jövőjüket kockáztatják, mikor kockáztattál te valamit utoljára?

wulfer 2020.09.01. 19:59:00

@jotunder:
Nem tudom eléggé kifejezni, mennyire egyetértek azon a különbségtétellel, amit itt hangsúlyozol.
Sem a következmények felmérésében, sem a múltbéli tapasztalataik alapján nincsenek döntési helyzetben ezek a fiatalok. Teszik talán egymást feltüzelve, talán a minden-mindegy alapon, ezt mi innen nem tudhatjuk.
Amit tudhatunk, egy élet tapasztalataival a hátunk mögött, hozva anyáink és nagyszüleink hagyományaiból, hogy ez ilyen Orbán-Vidnya-Palkov félékkel csínján kell bánni. Vagy számon tartható hatalommal rendelkező ellencsapathoz tartozol, - kvázi agyon tudod ütni, vagy nagy eséllyel elbuksz.
A fiatalságuk ami nem engedi mérlegelni őket, de sokat veszíthetnek, - ha magujra hagyjuk őket.
Az Index gerincpróbája, a minszki kiállások, a színész-rendező tanárok kiállása, nekünk is példát adhat az újra felébredő jellemekről.
Rettenetesen aggódom értük.

DarthVader 2020.09.01. 20:02:45

@Billy Hill:

Lehet, hogy a lakájmédia össze akarja őket szarozni, csakhogy nekik nincs igazodási kényszerük, ők leszarhatják, és teszik a dolgukat. Ráadásul, - ha a mai ifjúság olyan, mint a mienk volt - akkor a többi egyetemi hallgató is vérszemet kaphat, hiszen az ifjúságtól soha nem volt idegen a "balhé" - a forradalmakat is általában a fiatalok csinálták, még ha nem is ők adták hozzá az ideológiát.

(Azért az amúgy érdekes, hogy a Gyurcsány-féle "szabadegyetemre" mennyien jelentkeztek. Még engem is meglepett).

DarthVader 2020.09.01. 20:11:45

@jotunder:

Mintha kissé elbeszélnétek egymás mellett...

Ketten ültök a biciklin, egyik elöl, másik hátul.
- Zörög a sárhányó!
- Mi van?
- Zörög a sárhányóó!
- Mi van????
- ZÖRÖG A SÁRHÁNYÓ!
- Nem hallom, mert zörög a sárhányó!!!

Hagyjátok már abba :))

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2020.09.01. 20:20:46

@DarthVader: Nagyon nem. Labrys szerint forradalmat kellett volna csinalniuk, JT csak azt keri szamon, hogy miert ezeknek a "gyerekeknek"* kellene Labrys szabadsagharcat helyette megcsinalni, es ha szerinte megis, akkor idaig o megis mit tett az ugy erdekeben.

*ertem en, hogy itt tisztelet- es szeretetteljes kifejezes, de nem vagyok annyira biztosbenne, hogy ez adekvalt jelzo rajuk. Talan inkab egy H-val kezdodo, 3 betus jobb lenne, de majd az utokor eldonti.

Pelso.. 2020.09.01. 20:24:37

Nem politikáról, nem Orbánról szól?
Dehogynem. Első és vagy huszadsorban is. Utána jön a művészet, már akinek.

látjátok feleim szümtükkel 2020.09.01. 20:26:13

@DarthVader:

Igazad van, zörög, mert zörgetik.

Csak azt nem birtam még kihámozni, hogy a poszt toló mirt ennyire kétértelmű. Nem szokott ő ilyet tenni. De egy biztos, nem fiatalokért aggódik. Netán Vidnyánszkyt félti?

punkfrog 2020.09.01. 20:35:04

@jotunder: csak arra próbáltam felhivni a figyelmet, hogy politikamentesen hiába nyernének Vidnyánszkyék ellen. A NER elkapta őket és felfalja. Most már csak a bekebelezés módja es időpontja, ami esetleg változhat.

DarthVader 2020.09.01. 20:37:05

@KennyOMG:
Azért Labrysnak valahol van egy csipetnyi igazsága. Mindig, ismétlem, mindig azok lázadnak valamilyen szinten, akiknek épp a tökükre van lépve. És az eddigi lázadók - az adott, éppen szorongatott népség elenyésző része, pár száz, max 1-2 ezer ember egyébként - egzisztenciája is veszélyben volt, van, és lesz, mert a rezsim nem felejt. Most a diákok a sorosok. (Sorosok :)

A diákok miért nem fognak elérni semmit? Mert a rezsim nem hátrál. Nem szokása. Egy esetben hátrált meg, a telefonos tüntetés után, de ott voltak vagy harmincezren. Pár tíz, esetleg száz diák nem fog elérni semmit. Ha csatlakozna hozzá a felsőoktatás többi része, akkor talán. De az már forradalom lenne. Azt meg nem szeressük. De én azért drukkolok nekik.

Strawdog 2020.09.01. 20:57:20

Nem értem ezt a szöveget most én sem. Igen, vannak talán nagyobb szemétségek éppen a Színművészeti bedarálásánál is. És? Attól még ez is nagy szemétség. Nem is kicsi, nem jelentéktelen, egy épülő fasizmusban a kultúrintézmények bedarálása fontos lépés.

Itt vannak még igazi mély, saját örömükben fürdő geciségek:

444.hu/2020/09/01/adomanyokbol-probaljak-meg-atveszelni-a-tanevet-az-allami-tamogatas-nelkul-maradt-iskolak

Ahol néha már csak azért alázzák meg az elesetteket, mert az jól esik az uraknak.

Ami meg Gyurcsányt illeti, ha már előjött: eltakarodhatna igazán a jó anyjába végre, ha jót akar Magyarországnak. Mindig kihúzza Orbánt a szarból, ha bajba kerül. Valószínűleg ez a szerepe, amióta megfogták a tökét. Lenne helyette más, nem kéne feláldoznia magát már. Még azt szeretném hozzátenni ehhez, hogy Göd.

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2020.09.01. 21:03:47

@DarthVader: "Mindig, ismétlem, mindig azok lázadnak valamilyen szinten, akiknek épp a tökükre van lépve"

Nyilvan a mostani hallgatok mehettek volna 8-10 evesen tuntetni a manyup lenyulasok ellen.
Az o hibajuk, miert nem mentek!

Nyilvan a mostani hallgatok mehettek volna 9-11 evesen tuntetni a pedagogusok meg a rendvedelmisek mellett.
Az o hibajuk, miert nem mentek!

Nyilvan a mostani hallgatok mehettek volna 10-12 evesen tuntetni az alaptorveny meg a kaszinobiznyic meg a trafikok lenyulasa meg a smitteles ellen.
Az o hibajuk, miert nem mentek!

Nyilvan a mostani hallgatok mehettek volna 11-13 evesen tuntetni a foldtorveny meg a hajlektalanok kriminalizalasa ellen.
Az o hibajuk, miert nem mentek!

Nyilvan a mostani hallgatok mehettek volna 12-14 evesen tuntetni paks 2, a reklamaso meg az Origo beszantasa ellen, meg a telefonjaikat loalni a netado ugyen.
Az o hibajuk, miert nem mentek!

Niylvan a mostani hallgatok mehettek volna 13-15 evesen tuntetni a vasarnapi zarvatartas ellen (meg hamar ott voltak,akkor a gusztustalan migransozas ellen is!) es az eu meg Sandora Maria mellett. Az o hibajuk, miert nem mentek!

Niylvan a mostani hallgatok mehettek volna 14-16 evesen tuntetni a kockasingesekkel meg a ligetvedokkel.
Az o hibajuk, miert nem mentek!

Niylvan a mostani hallgatok mehettek volna 15-17 evesen tuntetni a CEU-ert.
Az o hibajuk, miert nem mentek!

er4 2020.09.01. 21:04:31

@DarthVader:
Nem hinném, hogy az elsőn annyian lettünk volna, inkább úgy 8-10 körül. De akkor olyan történt, spontán, ami és hasonló azóta egyszer sem: betört pár ablak és redőny a Lendvay utcában. Azután a nagyon gyorsan nagyobb tömeget vonzó másodikra feltehetően tele lett a gatya, mert 2006 őszi képek ugorhattak be egyes fejekben, csak a másik nézőpontból. Tehát komolyan vették és sikeresen erodálták az indulatokat többek között a tőlük szokatlan visszalépéssel. A többi már ismert. A bika kifáradt/elunta: birka lett. "Énekeljük el a Himnuszt és menjetek haza!" Ezek meg szépen megtanulták, hogyan kell az ilyet kezelni. Azóta nincs fék, nincsen vissza.

velőtanya 2020.09.01. 21:06:47

@Pelso..: Most a legfontosabb annak a garantálása, hogy a Vidnyánszky pályaíve nehogy törést szenvedjen, amilkor véget ér a ner. Már majdnem rendeltem 150 pizzát a forradalmároknak, de amíg erre nem látok megfelelő biztosítékot, sajnos nem tudok teljes elszántsággal az ügy mellé állni.

labrys 2020.09.01. 21:11:32

@KennyOMG: pontosan hol is írom azt, hogy „ezeknek a diákoknak forradalmat kellett volna csinálniuk”, illetve hogy kifejezetten „labrys szabadságharcát”(?) megvívniuk?

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2020.09.01. 21:15:59

@labrys: Sajnalom, igazad van, netukki olvtars volt. Szerkesztenem, ha tudnam.

fuhur 2020.09.01. 21:21:32

@Strawdog: a szólút igazad van. Gyurcsány ma és nemaz ószsdi beszéd idején majdnem olyan káros az országra mint a geci. Valmikor, lehet, hogy az öszödi beszédben, vagy utánna nem sokkal volt egy kijelentése az mszp seknek (a másik ártalmas banda lásd 70-30%) hogy abba kell hagyniba lopást és kell kezdeni az országépítést, vagy ha nem akkor ő lelép. "Ahoz más madame kell" aztán a lopás maradt és Feri is maradt. Na onnantól hiteltelen és ártalmas. Ezzel intézte el a gecinek az első kétharmadot.

Rhonin 2020.09.01. 21:53:05

Mi, fotelforradalmárok (egykori tüntetők, de mára megfáradtak) hogyan tudnánk segíteni ezeket a gyerekeket most?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.09.01. 21:53:22

Úgy látom, a Vincent-blog nyerte a Kiegyensúlyozott Index fügefalevelének szerepét. Brávó.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2020.09.01. 21:54:36

Háhogyne, persze hogy nem a "politikáról" szól, jaj Istenem, szerkesztő úr, mit tetszik szólni hozzá, hogy az ember meghal. Aki nem tudja BBC-felvétellel igazolni a részvételét valami tüntetésen, az meg ne merjen szólalni arról, hogy nem tökéletesen független az übüista önkényuralomtól az, ami az SZFE-vel történik. Labrys meg propagandista, aki leadja a "kötelező anyagot" (aminek amúgy semmi értelme a kérdéses párt szempontjából). Asztakurva.

DarthVader 2020.09.01. 21:56:46

@KennyOMG:

Na akkor meséld el, hogy az általad felsorolt 40 esetben a hallgatókon kivül ki nem volt még ott? Talán a másik 39 érintett, nemdebár? És én róluk beszéltem, nem a hallgatókról. És lefogadom, hogy ha pl. jövőre a kőfaragók és balett-táncosok fognak tiltakozni valami miatt, mert éppen őket szivatja a kormány, akkor se lesz ott senki más. Igen, a hallgatók se. Nagy valószinűséggel.

DarthVader 2020.09.01. 22:09:38

Édesyézus, csak egyszer hallanám már valami tökönfogott csoporttól, hogy "ez nekünk nem tetszik. Sőt, ez az egész nem tetszik. És akinek még rajtunk kivül nem tetszik, nemcsak az, ami nekünk különösen nem tetszik, hanem ez az egész, mindenki, akivel kibasztak már, vagy éppen most basznak ki, vagy a jövőben fognak kibaszni, azaz nagyjából mindenki, az jöjjön és mondja velünk, hogy nem tetszik. És hozzon mindenfélét. Zászlót, transzparenst, jelvényt, minél többet és többfélét, hogy látszódjon, és hozzon sipot, dobot, nádi hegedűt, hogy halljék is, hogy milyen sokféle embernek nem tetszik. Igen, pártok, szakszervezetek, civil szervezetek, kollektívák, települések, vállalatok, mindenki, akinek valaha is nem tetszett már valami.

Ja, hogy ez sose lesz? Mert mindig az lesz, hogy hagyjuk a pártpolitikát? Ja, akkor én leszarhatom a diákságot, mert nem vagyok diák, leszarhatom a pedagógusokat, mert nem vagyok pedagógus, leszarhatom a civil szervezeteket, bár civil vagyok, leszarhatom a ... mindenkit leszarhatok, mert egyik sem érint, csak a FIDESZ-t és a kormányt rühellem mindezek miatt, de ez meg pártpolitika, ugyebár.

ATCG 2020.09.01. 22:26:39

A kritikus tömeg össze fog állni egyszer (cseppre-csepp és megtelik a pohár), bármennyire ostorozzuk itt magunkat, és okoljuk egymást, hogy hol voltál amikor zengett az ég...?Mikor álltál ki névvel másokért és természetesen magadért is?
De hát tényleg "aztakurva" itt van elrejtve a nevünk emai címünk ránktalálhat aki nagyon akar.

ATCG 2020.09.01. 22:32:47

Ja egyébként senki nem reagált a@látjátok feleim szümtükkel által belinkelt marosvásárhelyi hírre. Ott egy színházigazgató már odaállt a budapesti főiskolások mellé. Vagy már annyira felszaporodott már bennünk a gyűlölség az erdélyiek ellen, hogy tudomást sem veszünk az ottani igazakról?

ATCG 2020.09.01. 22:33:52

@ATCG: Vagy már annyira felszaporodott már bennünk: Vagy annyira felszaporodott már bennünk

Külsős 2020.09.01. 22:47:28

@DarthVader:
Azért nekem rémlik, hogy amikor annak idején a tanárok, meg a diákok, meg az egészségügyisek (a sor tetszőlegesen folytatható) tüntettek, akkor kifejezetten várták, hogy melléjük álljanak a diákok, meg a tanárok, meg az egészségügyisek (a sor tetszőlegesen folytatható). Na és kik nem álltak melléjük? Hát a tanárok, meg a diákok, meg az egészségügyesek (a sor tetszőlegesen folytatható).

punkfrog 2020.09.01. 23:00:47

@Külsős: nekem az is rémlik, hogy mindenki azzal kezdte: pártokat és jelképeiket nem szeretnének látni a tüntetésen.

morph on deer 2020.09.01. 23:10:55

@Strawdog:
“ Lenne helyette más..”

Nem mondod!
Tényleg?
És ki lenne az? Ha már “lenne”. Merthogy nincs!
Mert ha lenne, akkor minden egyéb jajveszékelés helyett most ő lenne a legerősebb ellenzéki párt vezetője, mivel egyértelműen és nyilvánvalóan jobb, mint Gyurcsány, nem?

Ha meg így van, miért nem látjuk?
De most komolyan!

Az a duma természetesen felesleges, hogy “a Gyurcsánynak félre kéne állnia,” hiszen ha van helyette jobb, akkor mindenki azt választja, nem így van?

Szóval hol is van az a “lenne helyette más?”
Izgatottan várom a választ!

Strawdog 2020.09.01. 23:14:46

@ATCG: Olvastam, örültem neki. Nem gyűlölöm az erdélyieket. Tudják, hogy a kultúra szabadság és élet, jobban, mint mi. Nem vagyok hajlandó gyűlölni a falusi nénit se, aki rájuk szavaz. A közmunkásokat se, a cigányokat se.

A (kis)városi fehér szalonnáci tahó, akiért a stadion épül-szépül, hát, az határeset :)

Akit nem komálok, az a diplomás NER hívő. Az bizony mind sötét gazember, megvetést érdemel, semmi mást.

Láttam az interjút vidnyánszkival. Csurig van sértődöttséggel és gőggel, a teste és az arca is torzzá lett már tőle. Pontosan tudja, mit csinál, fetreng benne kéjesen, mint disznó a szarában. Nem fog leállni, nem tud hova visszalépni, már nincs ott semmi.

Úgy látszik, ezeket érdemeljük, a gnómokat, a hizlalt tahókat, a kuszaszemű álompárt, a faluvégi napóleonokat, meg egy csomó fékezett habzású, gonosz, törekvő vén faszt. Ez jár a magyarnak.

Külsős 2020.09.01. 23:25:50

@punkfrog:
Igen, ez igaz. Talán nem akarták, hogy lenyúlják és semlegesítsék a témájukat. Nem bíztak bennük, valljuk be, nagy valószínűséggel joggal.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.09.01. 23:28:29

@punkfrog: mert ez nem egy kibaszott politikai demonstráció. nem azért van, hogy X pártelnök fényezhesse magát, hogy Y fontoska elmondhassa tizenhatodszorra a betanult szövegét.

morph on deer 2020.09.01. 23:29:38

Azért ideje lenne elgondolkodnia - akár az az itt is jelenlevő - szájtépőknek, hogy ezt megelőzően kik is merészeltek testületileg fellépni az orbáni önkény ellen?
Talán az Indexesek?

Mert amúgy az egész ország hallgat, mint az a bizonyos végtermék a fűben, sunnyog, és megpróbálja megúszni valahogy a nemzetthy fősperma országlását!

Mintha lehetne..!

Most is itt ülünk, merengünk a fiatalok elszánt lépésén, és próbáljuk megmagyarázni, - magunknak is, - hogy miért nem nyúlunk a kiegyenesített kasza után!
(Valaki egyáltalán tudja még, hogy miről beszélek kaszailag?)

Itt már nem nagyon van mit megmagyarázni, itt már a gyurcsányozásnak sincs értelme, itt már arról van szó, hogy merünk-e végre lépni, vagy végképp beállunk orbán cselédeinek sorába!

Mert most már erről van szó, ha tetszik, ha nem!
Igen, színt kéne végre váltani!

Anyone for tennis..?

Külsős 2020.09.01. 23:31:27

@Strawdog:
"a gnómokat, a hizlalt tahókat, a kuszaszemű álompárt, a faluvégi napóleonokat, meg egy csomó fékezett habzású, gonosz, törekvő vén faszt." - ez milyen találó!
És hogy tényleg ezt érdemeljük? Hát, az elmúlt 10 év fényében azt kell mondanom, úgy tűnik, igen.

Strawdog 2020.09.01. 23:40:32

@morph on deer: Nem. Az mszp aztán már tényleg egy levitézlett fosgép, és még mindig vesz el választókat. Sajnos ezeknek komoly tehetetlenségi nyomatéka van az itthoni, elég tunya közéletben. Egy ember felépítéséhez szervezet kell és pénz, és ki kell bírni azt, amit a NER ráönt. Juhász se bírta ki, pedig elég mokány és erőszakos.

Hidd el, hogy lenne más, ha Gyurcsány lelépne végre. A jó édes anyja biztosan várja vissza szélesre tárt végtagokkal. Őt is és az MSZP-t is arra tartják a gazdik, hogy szegmentálják az ellenzéket, vagyis hogy pont ne legyen más. Gyurcsány különösen ocsmány volt, legalább tízszer mentette meg a gazdi szűrét azzal, hogy pont amikor kellett, elkezdett undorítóan vonyítani, és mindenkinek elment a kedve az egésztől. Ennyi véletlen nincs, és akármekkora öszöd-balfék, nem hiszem el, hogy ilyen jó az ütemérzéke irányítás nélkül. Persze az is nyilván igaz, hogy lázadni akar, és biztosan álmodozik még egy dunajégről, meg valamit el kell hitetnie a főhívőivel is, az agilisakkal főként azt, hogy lesz még szabad rablás. Ja, és: Göd.

Na, szóval ez az én véleményem. Nem kell vele egyetérteni, és néha kell a kompromisszum. Szavaztam már mszp-re is életemben, igaz, kiköptem utána.

acc2s 2020.09.02. 00:10:04

@jotunder: Minden, a társadalom egy adott közösségének jogait, önrendelkezését meghatározó vita politikai. Akkor is, ha pártok is megjelennek, akkor is ha nem.

morph on deer 2020.09.02. 01:04:06

@Strawdog:
Én meg ne szavaztam még az emeszpére, de ennek most már semmiféle jelentősége nincs, egyébként sem.

A elméleted szépséghibája az, hogy a való életben a dolgok bizony nem úgy működnek, hogy aki nekünk nem tetszik, az félreáll, és aztán - majd talán - jön valaki más, aki ugye sokkal jobb, ilyen ugyanis nincs!

Aki jobb, az színre lép, és leveri/legyőzi azt, aki meg nem (elég) jó!
Mert ez a dolgok rendje, ha tetszik, ha nem!

Egyébként az szerintem nem egyéb, mint önfelmentő bullshit, hogy a Gyurcsány oka mindennek, csakis ő tehet az orbán kétharmadairól!

Lófaszt mama, - hogy egy klasszikust idézzek! A bamba, megvezethető nép tehet az orbáni teljhatalomról, aki erre a jellemtelen hímivarszervi váladékra szavazott, többedszerre is!

Mert mennyire is kell sötét gyökérnek lenni ahhoz, hogy valaki azért szavazzon az orbánra, mert a Gyurcsány a Gyurcsány? Hát micsoda marhaság ez!

Eddig még mindig volt a Gyurcsányon kívül is más ellenzéki alternatíva, több is, és valahogy egyik sem kellett!

Pedig szerinted lenne más..!
De nincs más, csak azok vannak, akiket már unalomig ismerünk, és ők is maradnak, ezt akár meg is ígérhetem!

Mindazonáltal továbbra is az az eldöntendő kérdés marad, hogy akarjuk-e a felcsuti cárevics korlátlan uralmát továbbra is, vagy végre elzavarjuk a francba, ahová való!

Ebben az esetben nekem már tökmindegy, hogy ki fogja elzavarni, csak tegye már meg valaki végre!
Ha ég a ház, neked nem mindegy, hogy jogy hívják a tűzoltót, milyen vallású, bőrszínű, és milyen színű vödörből locsolja a tüzet?

Mert szerintem ma már qrvára mindegy, hogy a vak komondor, vagy akár a gombvarró szakkör kerül hatalomba orbán- ès rablóbandája helyett, csak vakaki tegye már meg!

ebella 2020.09.02. 04:21:16

Nagyon is rendben van a dolog. Az egyetemek lényege vagy hétszáz éve a magas szintű tanulás mellett, az önállóság. (Kivéve a szovjetrendszert és előtte a fasiszta, náci ideológiák rendszereit. Miért akarunk tőlük mintát venni?) Politikai ideológiát, főleg a művészeti oktatásba csak küldetéses (akik biztosak abban, hogy mindent jobban tudnak másoknál és azt az igazságot rá is akarják erőltetni a hatalmukban lévőkre), kétséges szellemi állapotú arcok szeretnének bevezetni. Az egyetem és a művészet szabad, csak így láthatja el a hivatását.

mafi mushkila 2020.09.02. 04:24:18

@DarthVader: Nem, ez sokkal jobb, mint amikor az volt, hogy "mennyinnen". Az árok túloldalával egyáltalán nem biztos, hogy működik a sérelmek kibeszélése, de az innensővel működnie kell.

HaCS 2020.09.02. 08:25:18

@Külsős:

A tanárokat, meg az egészségügyiseket inkább hagyjuk! Legalábbis azokat, akik jelenleg még a rendszerben tevékenykednek.

Minden egyes "rendszer elleni lázadásuk" első, legfontosabb, és néha egyetlen pontja, a (mostmár aztán) több pénzt! Nem a diák, nem a beteg, nem a szakmaiság, hanem a több pénz! Ezeknek (mély tisztelet a ritka kivételeknek) semmi bajuk ezzel a rendszerrel, az eszmével, az elvekkel (illetve hiányukkal). Hiszen ők a jelenlegi kormány leghűségesebb szekértolói. A parlamenti képviselők többsége tanár végzettségű, a vidéki polgármesterek nagy része tanár, vagy orvos. Ne hülyéskedj! Vidéken ők a véleményformáló(!!!) értelmiség. Szerinted miért tartunk itt? Csak át lettek szabva (és azóta is folyton, de maguknak köszönhetik). Letették az asztalra a teljesítményt(?!) , de a beígért alamizsna csak nem akar megérkezni, ennyi.
Általában eljátsszák ciklus felénél, teljesen tét nélkül a kis performanszukat (valamely megbízható káder vezetésével), a nép kiengedheti kicsit a gőzt, a kormány eldicsekedhet újra meg újra, hogy most aztán megmenti az oktatást/egészségügyet valami csodamodellpályaélettel, aztán mindenki megy a dolgára. Beígérik a több pénzt, és a tanterv/KLIKK/várólista többet szóba sem kerül. Két év múlva meg hallgatom tőlük (újra) a mocsárszagú propagandát az összes iskolában, meg orvosi rendelőben.

A diákok, az teljesen más tészta.

Muad\\\'Dib 2020.09.02. 08:32:08

@HaCS:
Neked mennyi időd van, hogy a kb. 20 000 orvost, meg szerintem több mint 100 000 tanárt mind végig tudod hallgatni ahogy nyomják a propagandát. Áruld el, hogy csinálod, mert az fel sem merül bennem, hogy általánosítasz...

Külsős 2020.09.02. 08:45:51

@HaCS:
Az egészségügyben meg az oktatásban a pénzhiány szorosan összefügg a rossz működéssel, úgyhogy, ha csak pénzt követeltek volna (a tanároknál pl. emlékeim szerint nem csak erről volt szó), akkor is a gyerekek meg a betegek érdekében emeltek szót közvetve. Akik meg az OV-párt támogatói közülük, nem hiszem, hogy ott lettek volna a tüntetéseken, úgyhogy szerintem sem helyes az általánosítás.

@morph on deer: +1

9mmPara 2020.09.02. 08:46:35

@HaCS: Szerintem igazságtalan vagy. Igen, pénzt IS kérnek. Mert az egyre romló munkakörülményeik is jórészt abból fakadnak, hogy folyamatosan pénzügyileg kivéreztetik az egész ágazatukat. Én sokszor olvastam és hallottam, hogy "Vagy adjatok annyi pénzt, hogy elviseljük a szakmai nonszensz baromságaitokat vagy legalább hagyjatok minket normálisan végezni a dolgunkat!"

Csakhát a NER-ben alapvetően lényeges a kézből (nem) etetés és a rövid póráz egyaránt.

poroszrulett 2020.09.02. 09:31:38

@HaCS: A pénz minden közszolgáltató ágazatban pontosan olyan szerepet játszik, mint a vérellátás a sebésztben. (Minden sebész joggal követeli a vérellátótól, hogy legyen elegendő vér, és az elegendő mindig több az elengedhetetlenül szükségesnél, ugyanis ha csak az elengedhetetlenül szükséges mennyiség áll rendelkezésre, az egyet jelent azzal, hogy nem tudni, lesz-e elegendő vér a következő műtéthez.)

Pénzen kívül egy sor egyéb dolgot is követelhetnek joggal, és sokan követelnek is, de az nem meglepő, hogy a legfontosabb közös nevező a pénz.

wulfer 2020.09.02. 09:50:30

@morph on deer:
Nagyon egyetértek, és még egy megjegyzés ehhez, ami persze adódik abból amit írsz.
Ha Jézus maga reinkarnálódna ide a sztyeppére, a kakofóniában fel sem ismernénk már. Olyan azonnali tökéletességet vár a legnagyobb többség, egy eleve alapból felajzottan vezetői kvalitásokkal rendelkező jelölttől, amit ember nem teljesít.
Elsősorban politika-gazdasági-todományos értelemben, aztán emberileg, családfőileg, erkölcsi értelemben, bringa-ügyileg, vakkomondorilag.
Még értelmesebb demokrata körökben is kapok eleget azért, hogy minimál-art-ban, csak ezek eltakarítását tartanám elsődlegesnek.
Bármilyen egy adott szintet megütő résztvevőkből álló szövetség árán, aminek egy és legfontosabb feltétele kell legyen Orbánék eltakarítása.
És a csillagozott kisbetűs részt tartsák meg: a nyilván nem rövid ideig tartó takarítás után lehessen csak újra rendkívüli választásokat tartani.
Nagyjából sejtem ez mikor következik be. Gyurcsánnyal vagy nélküle is akár, - természetesen a két különböző eset más- és más végrehajtási időt és eseményláncolatot fog eredményezni.

netukki 2020.09.02. 09:57:37

Dörner György tudományos képzavarral zsidózik:

»A nemzetközi ember az olyan, mint a testben a sejtek közötti állomány. Igazából sehol nincs otthon; megvan a maga funkciója, de nagyon szeretné átvenni az egészséges sejt működésének irányítását is. Szeretne diktálni az egészséges sejtnek, pedig annak a Jóisten diktál.«

Majd Vidnyánszky-módra* rádupláz:

"Nem tudod elmagyarázni annak, aki nem tud nemzetben gondolkodni, hogy mi az a nemzet, mi az, hogy patriotizmus. Nem tudod. Nem érti."

magyarnemzet.hu/belfold/dorner-gyorgy-megunjak-hazamennek-video-8602770/
_____________________________
* Gábor György: »Nagy szarban van az Orbán-rezsim. Minden diktatúra vezető kultúr-agitpropos káderei jelentős gazemberek voltak ugyan, de többnyire dörzsölt, rafinált, nemegyszer komoly kvalitásérzékkel rendelkező alakok. Most végignéztem ezt a Vidnyánszkyt az Egyenes beszédben, s részben azt kellett megtapasztalnom, hogy ez az alak nemcsak gazember, hanem kínosan ostoba figura is egyben. Ám akármilyen is, olyan módon zsidózta le Karsai Györgyöt, ahogy zsidózni csak a legprimitívebb keretlegények szoktak. Azt találta mondani, hogy „Karsai Györgynek én nem fogom soha tudni elmagyarázni, hogy mi a nemzet, meg a haza, meg a kereszténység… mert alkalmatlan arra, hogy befogadja azt...” Én sem tudnék sok mindent elmagyarázni ennek a Vidnyánszkynak, mert ő meg azok megértésére lenne alkalmatlan. Például nem tudnám neki elmagyarázni, mi a tisztesség, a bölcsesség, a becsület. Meg valószínűleg azt sem értené meg, hogy mi a zsidó, ugyanis erre vonatkozó ismereteit érzékelhetően a Virradatból gyűjtötte be.«

www.facebook.com/profile.php?id=100002038264412

HaCS 2020.09.02. 09:58:01

@9mmPara: @poroszrulett:

Nem vagyok igazságtalan.

Nem azt mondtam, hogy gond, hogy pénzt kérnek. Sőt, még igazságuk is van ebben a kérdésben.
Azt mondtam, hogy náluk ezek nem elvi kérdések, mentalitásváltozás, szemléletmód, erkölcsi aggályok, rendszerváltás, vagyis bármilyen lényegi kérdés tekintetében nem lehet rájuk számítani. Sőt!

Az érveim is erre vonatkoztak.
Ezt viszont sajnos hosszú évek tapasztalata, (és az elérhető adatok) alapján tartom is, és attól tartok csak az élet tudna megcáfolni és csakis téthelyzetben, tehát választások kampányidőszakában, de nincsenek illúzióim.

HaCS 2020.09.02. 10:01:49

@Muad\\\'Dib:

"...mert vétkesek közt..."

Podvinecz Marsall 2020.09.02. 10:20:35

A középső bekezdés az egyenes út vissza a legvidámabb barakkba, önként és dalolva.

acc2s 2020.09.02. 11:10:36

@jotunder: Bibó szerint: "... egy plasztikus értelmességű és elfogulatlan bátorságú szellem számára egyaránt lehetséges, hogy egy barbár, koncepció nélküli forradalommal szemben az értékes tradíciók őrzését képviselje, mint az is hogy egy megmerevedett, hazugságokba bonyolódott, fejlődésképtelen hatalmi szervezettel szemben viszont a forradalmi felszabadulás erői mellé álljon, ennek minden konzekvenciájával..."

DarthVader 2020.09.02. 11:33:27

Hoppáhoppáhoppá!

444.hu/2020/09/01/nem-tisztelhetjuk-tovabb-azokat-a-torvenyeket-amik-azt-szolgaljak-hogy-ne-tudjuk-tobbe-jo-kedvvel-es-boseggel-szolgalni-a-hazankat

"Ha továbbra is akciót akcióra halmozva várjuk a sok fordulatot nem ígérő hírt így augsztus 31-én, hogy ki lesz a rektorunk szeptembertől, addig is szívességet teszünk a hatalomnak, hogy nem az összes többi eddigi és leendő áldozatukkal fogunk össze valami globálsiabb célért."

"Szerintem eljött az ideje célt változtatni, és nem azon törni a fejünket, hogy hogyan tudnánk egy-egy pontján továbbvétózni, amit az SZFE ügyében eldöntöttek a fejünk felett, ez innentől tüneti kezelés. Hanem azon, hogy hogyan tudnánk a rendelkezésünkre álló eszközökkel, tehetséggel, nyilvánossággal minél több embert megszólítani, akivel vérlázítóan ki van baszva, és a probléma gyökere ellen lázadni fel, nem csak magunkért."

Van aki kapisgálja :)

combo 2020.09.02. 11:58:32

@HaCS: "Azt mondtam, hogy náluk ezek nem elvi kérdések, mentalitásváltozás, szemléletmód, erkölcsi aggályok, rendszerváltás, vagyis bármilyen lényegi kérdés tekintetében nem lehet rájuk számítani."

Figyelj: A tanárok általában oktatási kérdésekben szoktak tüntetni, az orvosok meg egészségügyi kérdésekben. Orbántakaroggy ügyben heterogén emberek összeverődve. Ennyi.

Kicsit más, de errő jutott eszembe. Érdekes volt, amikor a tanszéken valaki felvetette, hogy álljunk ki testületileg egy konkrét, minket (és az oktatást) nem érintő geciség ügyében. Nem értettem vele egyet, pedig a konkrét üggyel igen. De úgy voltam vele, hogy vannak olyan kollégák, akik nem értenek velünk egyet, és nem örülnék, ha legközelebb az én nevemben is olyanokat nyilatkozgatna a tanszék politikai kérdésben, amivel nem értek egyet. Általában még kapcsolódó ügyekben is úgy szokás, hogy van valami nyílt levél / petíció, amit alá lehet írni.

közösperonos átszállás 2020.09.02. 14:09:46

@Billy Hill: "Egészen addig, amíg nevezett GYF el nem kezd betüremkedni a képbe, és nem akar részt venni a tiltakozásban. "

Mert persze a Fidesznek az ilyen hazugságkampányaihoz (legyen az Gyurcsány vagy Soros vagy bárki más) szüksége van igazságmagra, nem meri az egészet kompletten összehazudni.

Oh wait.

HaCS 2020.09.02. 15:22:38

@combo:

Lassan leszállnék a témáról, mert eléggé off, de azért ne nézzük már teljesen bolondnak egymást! Szerintem teljesen tisztában vagy vele, miről beszélek. Csak nekem kicsit hosszabb az emlékezetem az általában megszokottnál.

Egy rohadt darab petícióval nem találkoztam, amikor pl. általános iskolás gyerekek álltak biodíszletet az állami ünnepségeken. Óriási volt a felháborodás! Az állampolgári. A tanári társadalom annak összes tagjával, meg szervezetével együtt meg síri csendben (újból tisztelet a kevés kivételeknek)... És igen, még azt is elfogadom, hogy a tanárok egy része még nem veszett el teljesen, mint állampolgár.
Oktatói, nevelői, pedagógusi, véleményformáló értelmiségi szerepben azonban elvesztettük a tanártársadalmat. Illetve elveszejtette saját magát. Lelkük rajta.

ATCG 2020.09.02. 16:26:45

@DarthVader: A kiemeléseid mellé hagy kerüljön még oda ez is Noémi beszédéből:

"De még nem törtem meg eléggé, hogy elhiggyem, hogy ez tényleg megtörténhet, és tudom, hogy naiv vagyok és tapasztalatlan, de ha tenni akarunk valamit, ez sokkal (jobb) kiindulási alap, mintha megkeseredett lennék és közönyös. És hát azért vagyunk itt egy páran. Mi, akik egy egyetlenegyszer megvalósuló vizsgáért képesek vagyunk az alvásigényünket, az utolsó forintjainkat, a magánéletünket beáldozni, hogy a csapatunkkal megtaláljuk a legjobb megoldásokat, hogy közöljünk valamit arról, ami nyomaszt, azért, hogy ez az ország egy jobb hely legyen, kitől várjuk, hogy ki tudjon és ki merjen állni, ha mi, veszélyben forgó egzisztencia, megélhetés, gyerekek nélkül (de mindezek igényével) nem kockáztatunk?"

Ez a lány megharcolta a harcát, nem csak kapisgálja, tudja is...
-a meredek hegyoldalon a csúcs közeléből, a tapadós friss havon elinduló kicsiny hógolyók egyike.

netukki 2020.09.02. 17:17:00

@ATCG: +1

(Sajnos a kisördög nem bírja ki, hogy ne kommentálja, imígyen: Hol lesz már jövőre a tavalyi hó?)

Bogomil 2020.09.02. 17:24:14

@9mmPara: Friss regisztráció, egyetlen hozzászólás -- csak sz-pni jött ide...

mafi mushkila 2020.09.02. 18:11:27

freeSZFE support
Kedves Érdeklődő,

Mióta elfoglaltuk egyetemünket rengeteg megkeresés érkezett, hogyan tudnátok nekünk segíteni.
Ez a GoogleForm ezeknek a felajánlásoknak nyújt felületet.

docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdjTl3QDgRLepPSWBda_CY5MT7loJHEwnU-yE7nDFpow9E5aA/viewform

DarthVader 2020.09.02. 18:55:55

@mafi mushkila:

Hát, én vidéken lakom, igy nem tudom őket ezekkel támogatni, de küldtem nekik egy levelet, hogy tudom támogatni őket 5 db szines papírral, melyen egyik nagy történelmi alakunk képe látható, szabad felhasználásra, ételre, italra, hogy bírják, vagy bármely eszköz beszerzésére. Attól nem félek, hogy a fiatalok követik példáját, mert a hatalomnak nem szokása kiegyezni. Egy feltétel: legalább egy hétig bírják!

acc2s 2020.09.03. 00:21:55

És most mi van? Hiába megy a műsor a Vas utcában, a kuratóriumnak esze ágában sincs odamenni. Pont elég, ha magához füttyenti a lemondott vezetést.
És hiába nem mondtak gyakorlatilag semmit az érintettek az ott elhangzottakról, a videón látszik, hogy úgy jöttek vissza, mint a vert sereg. www.facebook.com/watch/live/?v=689414541665235
Hiába mondtak le, a következő 30 napot még nekik kell végigcsinálniuk, gyakorlatilag elindítani az oktatást, úgy hogy mondanak le/fel a tanárok, úgy hogy azt sem tudják megmondani, hogy őutánuk mi lesz, úgy hogy a diákok ott táboroznak a kövön.
A diákok meg mindeközben nyomkodják a Neptunt, hogy beregisztráljanak a kurzusokra, hiszen ki tudja mi lesz. Aztán jövő héten becsengetnek, menni kell az órára, amit még a régi vezetés hirdetett meg és ha elindítják, akkor igazából nincs indok, hogy miért nem tanulnak.
Mindeközben, a Vidnyánszky féle SzMSz meg minden franc jogilag már érvényben van, hiszen a kancellár ott volt 27.-én, aláírta és átvette a papírokat. (Lásd jelenlegi SzMSz 11. §. (3): "Az intézmény működtetése tekintetében az Egyetemet a kancellár vezeti és képviseli.")

ATCG 2020.09.03. 13:14:37

@acc2s: "a videón látszik, hogy úgy jöttek vissza, mint a vert sereg."
Szerencsére a fiatalok fiatalok és 'a tett halála (a bölcs előrelátás) az okoskodás" nem akadályozza őket a cselekvésben: a sötétségből a virradat reményét hozó cselekvésben.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2020.09.03. 15:58:56

@Strawdog: Az persze fel se merül, hogy Juhász (és a Párbeszéd és sok más nagyon rokonszenves, de menthetetlenül belvárosi értelmiségi) mozgalma valamilyen jogos okból nem kellett a szavazóknak? Egyik (pontosabban egy másik) prominens figurájukkal volt dolgom, elszart egy nagyon jó kezdeményezést (és most részben annak egy eleméből él). Ezután nem vagyok meglepődve.
Az meg már a paranoia körébe tartozik, hogy ha Gyuecsáy nem lenne, az egész nemzet egy emberként állna az ESzF mellé.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2020.09.03. 16:30:30

@jotunder: Hanem azért, hogy kitermelje a következő Blankát (mert GyF mellett nyilván őrá gondolsz).
Lassanként indulhat az orulunkvincent.blogspot.com (bejelentkezés a blogger.com oldalon).

Strawdog 2020.09.03. 16:39:10

@Kuviklacz: Mindenféle felmerül. Sajnos én úgy látom, hogy Gyurcsány nemcsak pancser és vállalhatatlan sok ember számára, de erősen oligarcha-pluszos is. Ilyen szempontból egyenes ember amúgy, privatizálással kezdte már a karrierjét is.

Nem gondolom, hogy az egész nép, sőt. Azt viszont nagyon is, hogy kritikus pontokon, mikor repedt volna egyet a NER sok ember fejében, mert annyira undorítót lépett Orbán, Gyurcsány mindig ott volt, hogy megvédje. Ez volt a szerepe. Vagy keményen fogják a tökét, vagy megéri neki azt az alkalmankénti plusz egy százalék népszerűséget. Fene tudja, lehet, hogy a kettő kombinációja, nem tudom, hogy megy ez a magyar politikai maffián belül. De hogy nagyon rosszat tesz és alig valami jót, az tuti. Ja, és: Göd.

Ezzel együtt, nem akar fasizmust építeni itthon, nem akar kilépni az EU-ból sem, és ez ma már nagy szám. Momentum dettó.

Az meg, hogy a Párbeszéd belvárosi csapat, jót akarnak, de naivak, stb, biztosan van ebben sok igazság. De azért az mszp ellen alig valaki mert keményen fellépni a baloldalon, még talán botka, és azokat mind hátulról szúrták le az elvtársak, NER segítséggel.

morph on deer 2020.09.03. 18:50:50

@DarthVader:
“ Van aki kapisgálja :)”
:)
Dejà vu... Csak neeeem?

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2020.09.03. 19:11:16

@Strawdog: Attól tartok, hogy a megcsömörlött fideszes, akit csak Gyurcsány riaszt el, a népmesék világába tartozik.
Az MSzP ellen meg épp Gyurcsány lépett fel keményen. A Párbeszéd meg nem (Karácsony megvan?). És nem a naivitásuk a baj (ha egyáltalán naivak).

Strawdog 2020.09.03. 19:27:07

@Kuviklacz: Lehet. Gyurcsányt is hátbaszúrta az mszp, az biztos. Nem elriasztja, hanem van mire hivatkozni a saját rossz lelkiismeretével szemben. Hagyjuk a Gyurcsányt, nem erről szólna a poszt úgysem, és nem fog arrébb menni azért, mert én ezt szeretném.

HELYETTE: Most láttam Pintér Béla nyilatkozatát a vidnyánszkiról. Erről jutott eszembe, mennyire tehetséges is Pintér. Tényleg szar lehet ezt a vidnyányszkinak látni, hogy valaki ennyivel jobb, frissebb és relevánsabb nála, századannyi pénzből. Hogy Pintérnek nem kell kinyitnia a bugyellárist, hogy mamelukok vattázzák az amúgy is csak pofavizitre odamenő szalonnáci közönségét, akit leginkább a pogácsa érdekel meg a hálózatépítés a büfében. Hanem helyette Pintérnek fizetnek maguktól, hogy lássák a darabjait, és lelkes közönség nézi, és megérinti őket, és nevetnek, meg sírnak, és kicsit másképp jönnek ki. Szóval: színház. Ezt majdnem kibírhatatlan lehet látni egy ilyen gőgös, felfuvalkodott embernek, mint a vidnyánszki. Majdnem megsajnáltam emiatt őt, de aztán valahogy mégis azt gondoltam, hogy inkább elmehetne a picsába a sértődött, bosszúálló irigységeivel együtt.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2020.09.03. 19:38:52

@Strawdog: Vidnyányszky egyébként azok közé tartozik, akiknél mindig csodálkozom, hogy mit keresnek a FIDESz környékén. Eddig akikre így "rácsodálkoztam" előbb-utóbb mind vagy kiestek a pikszisből vagy leléptek maguktól. Csak hát V. küldetéses és ez nagyon veszélyes. Amit csinált, egyáltalán nem volt NER-konform. Csak ugyanannyira nem kell a tömegeknek, mint más modern színházak. Amióta pedig a hatalomhoz dörgölődzik, és ezzel a színvonalból alább adott, az értelmiségi közönségnek sem kell. Ezt könnyű úgy magyarázni, hogy ideológiai okokból nem kedvelik. Ez egy önmagát erősítő spirállá vált. A hatalom meg kihasználja ezt, és miután határon túli, elnézik neki az "extravaganciáját".
Ugyanakkor számomra az, aki beáll a NER_be, bármilyen okból teszi, egy bizonyos szinten felül minden eddigi érdemét eltörli vele.
Mondhatta volna Gyurcsány azt is, hogy "mi nem leszünk olyanok, mint ő, kapni fog rendezési lehetőséget, de hatalmat nem", de ezzel nem fejezte volna ki a szavazók közhangulatát (vajh ki írta: "elmehetne a picsába"). Az előbbi lett volna a párbeszédes hozzáállás, az árokbetemetés. Lehet választani.

ikaruss 2020.09.04. 18:38:59

Ez már volt?
index.hu/belfold/2020/09/04/szfe_egyeztetest_kezdemenyezett_a_rektori_konferencia_es_a_hook/
"A Magyar Rektori Konferencia és a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája (HÖOK) egyeztetést kezdeményezett a Színház- és Filmművészeti Egyetem (SZFE) helyzetéről. A meghívást az egyetem vezetése, az egyetem fenntartójának vezetője és az egyetemi hallgatói önkormányzat vezetője is elfogadta. "

Podvinecz Marsall 2020.09.04. 19:50:56

@ikaruss: te vagy a vincent index-szemlézője

kemény keleti kommentelő 2020.09.04. 20:31:26

@ikaruss: Hát, ha Trokán azt hiszi, hogy most sikerült ezzel a gyurcsányozással
" elegánsan segget nyalnia ", akkor … nos, láttam már elegánsabb seggnyalást is.

kemény keleti kommentelő 2020.09.05. 16:35:31

444.hu/2020/09/05/tgm-szinjatszo-logika

Pedig a tegnap látott hirtévés Vidnyánszky interjúban - az elején - úgy értettem, hogy már leültek tárgyalni a lemondott vezetők Vidnyánszkyval, és ő úgy mondta, hogy
" nagyon távol voltak egymástól a gondolataink ".
Vagyis nem egy jövőbeli esemény a tárgyalás, hanem megyen egyfolytában, csak közben a tanév nem megyen.
A tanárok és vezetők megtették, amit a maguk részéről megtehettek, hogy megmondták előre, ki akar maradni és ki nem, és mennyi időre.
Vidnyánszky mondja, hogy adminisztrálja egyfolytában a kilépőket és szerződéskötőket, de nem tartja ezt elég gyorsnak.
Itt mondanám, hogy biztos tudja, miért nem tavasszal foglalt egyetemet, hogy az évadnyitásra minden le legyen papirozva.
Oka lehetett erre.
Mondjuk az, hogy ha tavasszal teszi, akkor nem sikerül csapdába csalnia az egyetem diákságát, akik azért jelentkeztek erre az egyetemre, mert ez tetszett nekik, és nem azért, hogy Vidnyánszkynál tanuljanak.
Mert Kaposvárra is mehettek volna, ugye.
Szóval kivárta ez a pók, hogy besétáljanak a patinás egyetemre a gyanútlan srácok, a legjobb tanárokban bízva,
aztán bennragadjanak a hálójában, vergődve az ideológiai agymosással, amit rajtuk akar véghezvinni.

Nem az egyetem az, ami elveszett ebben az Orbán trükkben,
hanem a fiatalok egy éve is, amit tanulásra szántak, és ami ehelyett csapdában vergődéssel fog eltelni.
Ezért radikálisabbak a diákok, és ezért szeretné mindenki elkezdeni a tanítást, mert súlyos hátrány érte őket az állami átbaszással.

kemény keleti kommentelő 2020.09.05. 17:08:31

444.hu/2020/09/05/tgm-szinjatszo-logika

A küzdők - logikája - talán nem is Vidnyánszky menesztésére keres jó stratégiát.
Hiszen ez egy diktatúrában valószinűtlen cél lenne.
Csak elegük van már a hóbortos Savonarolákból. A mindent ellepő patkányseregből.
Tippelek csak, de szerintem nem a megoldást keresik, hanem leszámolnak a diákok.
A tanárok is ezt teszik, amikor felállnak. Egyszerűen elegük van ezekből.
Ha a parasztoknak és cigányoknak ez kell, akkor ők megmondják, hogy nekik meg nem.

Sheis 2020.09.07. 12:25:57

www.origo.hu/itthon/20200906-egyeztetesre-hivtak-az-szfe-vezeteset-es-a-hallgatokat.html
Máté Gábor felmászott az erkélyre, és ott ünepeltette magát, és odahurcolta a Katona József Színház egyik kameráját az operatőrrel (Origó). Elképzeltem Máté Gábort amint éppen mászik és közben vonszolja az operatőrt kamerástul .
Szerintem neki is be kellene perelni az Origót. Bár ahogy hallottam arra a szerverre csak felreppennek a cikkek amiket senki sem ír. Mindegy az IT biztos ki van szervezve rajtuk is meg lehet nyerni a pénzt.
Özvegy Ungárné is szakérti a témát, hogy ne is adjanak a színészképzésre pénzt. Biztos sor jobb helyet tudna a pénznek. Például ellopni.