A sok háttérhatalmazás mögött volt egy szakmainak tűnő megjegyzése is Vidnyánszkynak, amire természetesen nem reagált senki, vélhetően azért, mert Magyarországon a színház, a politikai őrjöngésen túl, nagyon kevés embert érdekel.
Vidnyánszky Attila azt mondta, hogy a "német színház egész Európát ledózeroló uralma után most végre valami másnak kell jönni".
A MITEM nemzetközi színházi találkozó kapcsán írta le egy színházi rendező:
"Két súlypontra hívnám fel a figyelmet. Az egyik a német színház jelenléte. A kaukázusi krétakör Michael Thalheimer rendezésében a kortárs német színház élvonalát képviseli. A másik súlypont a MITEM arab akcentusa. Jön előadás Tunéziából, Libanonból, fellép egy Németországba menekült szír társulat, látható egy Belgiumban élő iraki rendező előadása. Kíváncsian figyelhetjük, hogyan látják színházi alkotók a válságok és háborúk sújtotta, konfliktusokkal terhelt világukat, önmagukat, helyzetüket saját hazájukban vagy kivándorolva, hagyományaik felé fordulva vagy éppen azokon túllépve."
A Vidnyászkyval feleselő, muszlim migránsokat Magyarországra hívó színházigazgató, aki személyesen biztosította a német színház jelenlétét a MITEM-en, ott állt mellettem, durván negyven centiméterre, a belgiumi muszlim darab (baromi jó) bemutatóján. A kaukázusi krétakör egy marxista tandrámája Brechtnek, Thalheimert a Berliner Ensemblevel Raul Castró Kubájába is meghívták a Krétakör előadás miatt. Remélem az Origo le fogja leplezni a MITEM-et, ezt a liberállukácsista mételyt, szervező háttérhatalmárt, ezért egy fényképet is mellékelek róla.
A NER-szolga Mr. Hyde Vidnyánszkynak, aki valóban meg fogja rendezni a Liberalizmus diszkrét bája című orbánista kultúrműsort a Nemzetiben, a valóságos művész Dr. Jekyll Vidnyánszkyval van baja, és tudjuk, hogy ezek a konfliktusok hová vezetnek.
Fogalmam sincs, hogy milyen dózerolásra gondol Vidnyánszky. Kortárs német szerzőket játszanak éppen Magyarországon, de nem túl gyakran, Schimmelpfenniget játszotta az Örkény és a Katona, Kroetzot most rendezett Alföldi a Radnóti Tesla Laborban, a Fassbinder Petra von Kantját a Sufniban láttuk, tényleg ez fáj?
Arra gondol Vidnyánszky, hogy a Vágyban Alföldi valódi színházat csinált, nem szakrálfaszomat, amikor körbevisszük az orbánellenes uniós politikusok képét a színpadon és közben Blaskó művész úr olyan hangokat hallat, mint egy középső csoportos dámszarvas, akinek éppen elveszik a piros teherautóját?
Vidnyánszky, mármint a NER-Vidnyánszky, a színház alakú színháztól fél, amelyet néző alakú nézőknek csinálnak, nem olyan fideszes kerületi kádereknek, akik ellógnak a szünetben, mert nem értik, hogy miért mozognak fel és alá a színészek, ahelyett, hogy állnának szépen egyenesen, és dörögne az a Tiborc ("művész úr, nem lehetne inkább Rezső? - áthallásos") , mintha belarusz hajóágyú ünnepelné Lukasenka választási győzelmét.
Jó, én értem, hogy a színház teljesen le van szarva, amikor itt kultúrharc folyik a judeobolsevik ármány ellen, de azért szigorúan elvileg, néha akár a színművészetről is lehetne szó.
UPDATE: A berliniek Krétaköre szinte teljesen Grusche Vashnadze karakterére épül, lényegében díszlet nélkül, majdnem az egész előadást Stefanie Reinspergernek kell elvinnie a vállán. Gondoltam megnézem a Youtube-on Reinspergert, egy Ivanov előadásban játssza Anna Petrovnát a bécsi Volkstheater-ben. Rendező: Bodó Viktor. Kezdem érteni a problémát.