Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Orbán Adolf végre kijött a fényre

2020.05.15. 11:18 | jotunder | 221 komment

 

  "Az a kérdés, hogy a németek otthon érezhetik-e magukat a hazájukban" - mondta a Führer, majd azon kezdett merengeni, hogy vajon ez egy olyan ország, "ahol egy kisebbség rendszeresen rá tudja kényszeríteni az akaratát a többségre". "Az nem fordulhat elő, hogy a többségnek idegennek kell éreznie magát a saját hazájában. Ez mégiscsak a bennszülöttek, vagyis a mi országunk" (  a Vezér és Kancellár rádióbeszédéből)

        Azt is elmondta a Führer, hogy ez a bibsi Kúria nem a német birodalmi igazságot szolgáltatta, hanem a yiddische jogot, ötödik kerületiek, tudjuk jól kik laknak az ötödik kerületben és miért esznek uzsira gefilte fisht. Micsoda felszabadulás lehetett ez a Führernek, a tükörben alig mert Heil-lel köszönni magának, Frau Levai reggelente az abált műzli mellé csak halkan dúdolhatta az überalles-t.  És ahogy a német nép atyja a spekuláns szót használja, már látom a kaftánt, meg azt a szép nagy heftit, remélem a Prostische Stürmer és az Achthundertachtundachtzig.reich felrak néhány képet Soroschról, amint a gyöngyöspatai hófehér elnyomott kipcsáklánykák vérében tunkolja a maceszt. 

       Fricz und Schmidt végre megírhatja, hogy mit kell csinálni a magamfajtával. Jó, azért írták körül eddig is,  rettentően írták, csak a sok politikailag korrekt ázesz pónem miatt nem bontakozhattak ki. Mostantól lesz világosság, nem a judeoliberális Gőte Farkas, ilyen állat nincs is, hanem az ami a jidliző Esterházy könyveiből jön, ha megcsípi a 451 Fahrenheit. Officiálisan is végre Imre Kertész lehet a Kertész Imre, minden a helyére kerül, és dirndliben lehet énekelni az Ohne Dich-et a Mezőkövesdi Teutonok: Kisvárdai Halálfejes SS  labdarúgómérkőzésen (1:0 gól: Olumbaye 37. perc, semmi sem tökéletes). 

       Nemsokára kezdődik a Barbarossa Hadművelet, Kövér tábornagy csapatai élén megáll a román határon és csúnyát gondol róluk, aztán persze rohan vissza, különben kurvára ki fogják őket picsázni. Majd a Freiheit Platzon a Birodalmi Sas és Gábriel Rezső Géza arkangyal egymás karjaiban, na nem úgy, azért ez egy egészséges, heteroszexuális, fehér nép, maximum egy kis szauna, szóval lesz itt minden. 

       Vége a píszinek baszkikáim, nemsokára Matolcsy birodalmi gumidominó bemutatja a felcsúti Wunderwaffe-t, ami kicsit sárga, kicsit savanyú, de azért el lehet lopni, az egész világ rettegni fog a türkgermánoktól. Csak kurva gondosan vegyétek ki a bilikéből a kiskacsót ha felébredtek, mert pisikés lesz a kifestő. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr3115696188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kemény keleti kommentelő 2020.05.17. 13:30:19

@Muad\\\'Dib: Nekem pont elég volt ezt látni. Ha két férfi a nyakába feltolva kitöri egy hátul megbilincselt nő kezét, akkor azt minek neveznéd ?
Az ilyen összetört nőket mifelénk megvert nőnek nevezik. Ezek után meg nyilvánvaló, hogy amikor nem filmezik őket négy irányból, akkor mit csináltak vele.

szatmárynéirénke 2020.05.17. 13:33:13

@Muad\\\'Dib: Éppen a meglepetésről beszélek. Mármint arról, hogy a rendőri fellépés "iránya" nem meglepő, sőt talán teljesen jogos volt, ha a nő valóban áthajtott a piroson, és nem akarta igazolni magát. Az intézkedés "aránya", pontosabban az aránytalansága viszont meglepő. Ha ez az arányos intézkedés egy ilyen termetű nő esetében akkor mi az arányos egy olyan férfival szemben, akinek a testalkata a rendőrökéhez hasonló?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.05.17. 13:34:15

@kemény keleti kommentelő: nem törte ki a kezét. megbilincselték, a nő ellenállt, talán tényleg rugdosódott, lehet, hogy mentális problémái vannak, ez egy ragenek tűnik. semmi sem történt volna, ha megáll. semmi.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.05.17. 13:44:04

@jotunder: Nem tudjuk, hogy tényleg ellenállt-e. A történet elejét a rendőrségtől tudjuk, azok meg kizárt, hogy hazudjanak, mert sose szoktak.

acs63 2020.05.17. 13:46:10

@Muad\\\'Dib: @jotunder: A szakszerűtlenség ott kezdődik, hogy a rendőr mit mond.
Közölheti, elmondhatja a következményeket/mi fog következni, de itt személyes indulat volt, ami több, mint bűn, hiba!
Egy rendőri intézkedésbe nem fér bele a kioktatás!

Muad\\\'Dib 2020.05.17. 13:48:47

@acs63:
Ezzel egyetértek. De azért ne keverjük a bunkó volt a rendőr stílusa, amiért megérdemelne egy fegyelmit dolgot, az ártatlant bántalmaznak témával, miközben még nem tudjuk pontosan mi történt.

mafi mushkila 2020.05.17. 13:50:33

@jotunder: De nem az volt a kérdés, hogy hogy járjon el egy rendőr, ha megállnak neki, hanem hogy hogyan, ha nem.

Muad\\\'Dib 2020.05.17. 13:51:30

@Kettes:
Tehát ismét eljutottunk oda, hogy nem tudunk semmit. A rendőrség már hazudott tehát biztos mindig, minden ügyben hazudik?

Muad\\\'Dib 2020.05.17. 13:53:55

@mafi mushkila:
Áruld el, hogy járjon el a rendőr, ha szidják az anyját, nem igazolják magukat és még verekednek is? Mivel a másik fél 50 kilós esetleg adja át a pisztolyát, hogy így könnyebb lesz, mert mi nagyobbak vagyunk?

mafi mushkila 2020.05.17. 13:56:35

@Muad\\\'Dib: De miért, nem látunk a szemünktől? Akármi történt korábban, a felvételen látható erőviszonyok tükrében fájdalomokozás nélkül, időben ennek a küzdelemnek a töredéke alatt lefoghatták volna az illetőt, és higgadtak maradhattak volna.

mafi mushkila 2020.05.17. 13:57:48

@Muad\\\'Dib: Látod milyen vagyok, hamarabb beírtam, mint hogy láttam volna, hogy megkérdezted :)

kemény keleti kommentelő 2020.05.17. 13:57:59

@jotunder: Azt még nem tudjuk. Majd az orvosi látlelet után kiderül.
Férfiaknak is törték már el az ujját...
Szerintem arról nincs kép, hogy rugdosódott, de ahogy a rendőr hazudozik, miközben kínozza, egyáltalán nem csodálkoznék, ha semmi ellenállás nem lett volna, csak mondjuk a nő azt mondja, azért ment át a piroson, mert az utcán közel-távol nem látott senkit és gondolta, nem várakozik a zöldre. Az intézkedés alatt se filmeztek le egyetlen arra járó autót sem, úgyhogy nyilván ez lehetett.
A nőnél talán nem volt igazolvány, a rendőrök meg unatkoztak és megkínozták, mielőtt berakták a rendőrautóba, és az volt a nő ellenállása, hogy nem hajlott hátul feje fölé a keze összebilincselve, pedig pont guminőként akarták összehajtogatni.

De hogy úgy lihegnek a hátán, hogy nincs rajtuk maszk, az azért van akkora kihágás, mint egy bokánrúgás. Mégiscsak járvány van, és a covid életveszélyes.
Vegyük ezt a teperést csak annyira fertőzőnek, mint a köpködőkét, és máris kirívóan közösségellenes magatartás...
És tényleg felháborodást keltett Budán. Azért is filmezték többen. Vagyis akkor garázdaság, amit a rendőrök csináltak ?

kemény keleti kommentelő 2020.05.17. 14:04:05

@Muad\\\'Dib: Hogy verekedett az a kis nő azzal a nagy biciklivel ? Eldobta és elkezdett pörgőrúgásokkal harcolni,
vagy inkább lerángatták róla a rendőrök és úgy megrúgta őket, mint Varjú László képviselő a köztévé tizenhány gorilláját ?

AdvocatusDiaboli 2020.05.17. 14:28:45

@Muad\\\'Dib: Nehezen tudok elképzelni olyan előzményeket, amelyek a hangnemet és a bánásmódot indokolnák. Illetve inkább sehogy. Az egy dolog, hogy a nő hangos és idegesítő, de a film elejétől ártalmatlanítva van, nem tűnik úgy, mintha veszélyt jelentene a két szekrényre nézve. Ha meg mégis (mert pl. ott lógott elől a derékszíján a kézigránát), akkor is furcsa, mert az egyiknek fedeznie kéne a másikat, ahhoz meg távolság kell.

Ez egyszerűen nem professzionális.

kemény keleti kommentelő 2020.05.17. 14:37:23

@AdvocatusDiaboli: Szerintem mindenki elég hangos, ha a két csuklóját felnyomják a lapockája fölé a hátán. Lehet, hogy még Egerszegi Krisztinának se ment volna ez a mozdulat a szárazedzésen.

seol 2020.05.17. 14:45:14

@acs63:

Persze, hogy kellene testkamera, sőt, azt sem vitatom, hogy túltolták a rendőrök. De Magyarországon mindig ilyenek voltak a rendőri intézkedések, ha átmész a piroson, nem állsz be, beszólsz (ez a rész azért valószínű), akkor szívatni fognak, csak szerencse kérdése, mennyire. Ha még hadonászol/rugdosódsz is (mondjuk ezt a részt már kétségekkel fogadom, de előfordulhatott), akkor garantált a bilincs. A felvétel alapján az előzményekről semmi nem derül ki.

Engem a "fasisztahornkormány" idején hasaltattak motorháztetőre utcán-nevetve-sétálásért, ha visszaszólok vagy nem engedelmeskedem, nem úszom meg "személyi sérülés nélkül". ENNEK semmi köze orbánhoz vagy bárkihez. (Ez a magyar rendőrség -- és ezért oly alkalmasak orbánpribéknek is.)

mafi mushkila 2020.05.17. 15:18:18

@kemény keleti kommentelő: Totálisan jelentéktelen mellékszál: én is úsztam, és az ember sokféleképpen megtanulja kitekerni magát, de abszolút nem mindegy, hogy magadtól jutsz el abba a pozícióba, vagy az edző ránt bele, aú! ...Mindenesetre az ártó szándékot meg lehet tanulni felismerni testközelből.

mafi mushkila 2020.05.17. 15:25:05

@seol: Ennek ahhoz van köze, hogy Orbán egy ideig a liberális, polgári üzenetekkel etette a népet, úgyhogy teljes joggal kérjük számon rajta. Vagy egyébként mindegy is, honnan jött és mit csinált egy kormány, szerintem jó ötlet az ilyesmit kapásból helyteleníteni, nem ilyen államot akarunk kormányoztatni vele, nem ilyen társadalmi szerződést írnánk alá önszántunkból.

incze 2020.05.17. 15:27:15

@Muad\\\'Dib: ne így, bazmeg. ebben a helyzetben két fél van. az amatőr (áthajt a tiloson, majd elmenekülne a francba a felelősségrevonás elől, és pánikban van, mert harapófogóba került) és a profi (alapos képzéssel az ilyen helyzetek kezeléséről). a két fél közt óriási különbség a fizikai erő, technikai felkészültség, eszközök tekintetében is. normál körülmények közt a képzettségből nyugodt helyzetérzékelés és szakszerűség, az elsöprő túlerőből pedig inkább óvatosság származnék. és hát ráadásul ottvannak azok a bizonys szabályok, amelyek a intézkedőt is kötik, nemcsak az intézkedés alá vontat.

tudom, hogy van az a magyarférfi (egy szó) iskola, amely arra tanít, hogy verd jól pofán a hisztis picsát, akkor majd lehiggad, és azt is el tudom képzelni, hogy képzettségük informális részében (összekacsintás, és életre oktatás) azt kapták, hogy ez felülírja a "hivatalos" tananyagot. meg van ugye az elrettentés, amikor a közeg rátesz egy lapáttal az indokolhatóra, hogy érzékeltesse, hol az erő, meg hogy semmi esély. ami szintén szabálytalan (és ekképp valószínűleg szintén hangsúlyos része az informális képzésnek). és a derék járőrt számos le nem filmezett esetének "sikere" is arra szoktatja, hogy az informális oktatása adta kezébe a használható tudést.

neked teli a tököd (1 valószínűség, mármint a tök) az ilyenkor előtörő emberjogi picsogással, biztos vagy benne, hogy azt a picsát nem lehetett volna normlisan megfékezni és megbüntetni.

én erre csak azt tudom mondani, hogy te mindent megérdemelsz abból, ami ma magyarországon van. mert minden azért van és úgy lett, hogy a magoriak közönyösen, gyakran kárörvendve asszisztáltak, mikor nem épp ők maguk voltak soron. nyugodj meg, ha a lányod lett volna rányomva motorháztetőre, nem a rendőrszakma technikai nehézsége lenne a kiindulópontod. nem dühöngenél itt azon a baszomegyszerű felszólamláson, hogy "jóvanjóvan, de mért kellett ilyen rohadt durván, semmi szükség nem volt rá", tudnád azt magad is.

kemény keleti kommentelő 2020.05.17. 15:30:59

@seol: Ahogy így nézem ezek is már vagy ötvenesek - nem megszólítható korosztály.

rikitikitevi 2020.05.17. 15:41:33

@seol: most belegondoltam, hogy egy 2/3-os ballib tehát (sorosbérencnorvégamnestyölelgető buzi) kormány 10 éve után lenne-e különbség a rendörség elszámoltathaóságában, transzparenciájában a mostanihoz képest és én is arra jutottam, hogy semmi. Ja nem.

velőtanya 2020.05.17. 15:45:47

@Kuviklacz: Ennyire azért ne vigyük párbajra a dolgot. Családi örökségként hoztam magammal - nagyapám a Széchenyi-Kossuth és a Deák-Kossuth vitában is az előbbieket hozta ki győztesnek - és bár én is inkább így vagyok vele felnőtt fejjel és önállóan átgondolva is, de azért nem 10:0 arányban egyik párharcnál sem.
(És ma már csak az fontos ebből nekem igazán, hogy ő annak idején - egy nem éppen egyszerű életúttal a háta mögött és ezer saját gonddal a nyakában - mennyire komolyan tudta ezt a témát venni)

velőtanya 2020.05.17. 15:55:06

@seol: Emlékszem, hogy amikor a kilencvenes évek közepén egyszerre ismerkedtem meg több nyugat-európai országgal is, mekkora volt a kontraszt a spanyol rendőrök és az összes többi ország rendőrei között viselkedésben, Pedig akkor már 20 évvel voltak a Franco-rendszer vége után ők is, de a zsigerekben még ott volt a különbség a teljesen eltérő felfogások között, hogy mi is a rendőr szerepe.
Magyarországon pedig szerintem volt egy monoton javulás ebben úgy 1990-2006 között, aztán az utcai harcok 2006-ban megállították ezt a folyamatot, a ner pedig fokozatosan hozza vissza - és ülteti be a rendőrökbe - hogy ők az állam katonái és eszközei a közemberekkel _szemben_, ahogy ez 1990 előtt mindig is volt.

seol 2020.05.17. 16:08:19

@incze:

Ebből azért nem sokat írt. Oké, volt benne csúsztatás, de sokkal kevesebb, mint szokott. :) Sőt, még arra is utalt, hogy a rendőr megérdemelhetne egy fegyelmit.

(Amúgy ha hímnemű kerül hasonló helyzetbe, annak nem -- szinte -- csak üvölt az ideggyenge rendőr, és nem ússza meg ún. személyi sérülés nélkül, szóval sok mindent bele lehet keverni, pont a vakkomondorozást nem nagyon.)

seol 2020.05.17. 16:12:23

@velőtanya:

Jogos, nekem is volt egy olyan halvány érzésem, hogy javult a helyzet (de nem teszteltem*, szóval 'nem tudom' ). De hogy ma kb. olyan, mint '90 körül volt, ha nem rosszabb, az nagyonúgytűnik.

* kellene egy mondjuk 20 éves egyszerű felmérés, követni a monokli#/100 rendőrnek-beszólás értékét :)

Muad\\\'Dib 2020.05.17. 17:05:44

@incze:
Szép komment lett. Meg elismerésre méltó, mert másra reagálni mint amit írt valaki mindenképpen irodalmi attitűdöt feltételez.

labrys 2020.05.17. 17:18:46

Kívülállóként – mivel szerintem a biciklis állampolgárok és a rendőr állampolgárok (sőt, olykor a labrys állampolgárok) is egyaránt hülyék – annyit szeretnék megjegyezni, hogy jó lenne, ha nem hagynánk, hogy a magyar rögvalóság (piha!) csak úgy erodálja a személyiségünket (személyiségeinket :D), és azért is kulturáltan, nem rögtön személyeskedést tételezve vitatnánk meg mondjuk a Zepter-edények fontosságát, vagy az aranyhörcsögtartás finomságait. Vagy hogy ki ölt meg kit.

Waine Celecothia 2020.05.17. 17:31:45

@Kettes:
>>>Most lebuktam, én vagyok a Kövérlaca (NÉGY vakkomondorral) álorcában!
Az "erigált hímivarszerv" (gyk "fasz") a magamfajta genetikai selejtnek meg nem érdemelt laudáció!
És mostantól ha meglátok egy keréken pározó félistent, azonnal vészfék, kiugrás a géperejű járműből és alázatos hasravetődés!
Pusszantalak! <<<

Ez lett volna az aberrált soklapú test üzenete, ha a liberális haladó vitamódszerek csodás illusztrációjaként nem kapok AZONNAL szájkosarat.
(ad maiorem liberali gloriam)

Waine Celecothia 2020.05.17. 17:41:37

@incze:
Jó. Előbb megvárhatom-é amíg a tükröm roncsai HELYETT fölszerelik az újat, kijavítják a horpadást és sérüléseket a jobb 1. ajtón, vagy azonnal vegyek be két doboz Harakiri Fortét?
Alázatosan hasoncsúszva:
A szexista barom fasz.

kuksi 2020.05.17. 17:41:55

Feltételezem, hogy nemtudommilyen Ricsi megôrizve hidegvérét nem hozta a hatóság embereit olyan kínos helyzetbe, hogy ilyen eljárást kelljen vele szemben alkalmazniuk. Ezzel a demagógiát kimaxoltam, de nem bánom.

kuksi 2020.05.17. 18:04:25

@Waine Celecothia:
A felvázolt jelenetet úgy kell elképzelni, hogy közben azt is üvöltöd, hogy
"Ne velem szórakozzon, ne a hatósággal szórakozzon. Mit képzel magáról? Magának mindent lehet? Kérdezem!"?

orksoft 2020.05.17. 18:23:40

talán az még félelmetesebb, hogy még az ellenzéki média se nagyon foglalkozik orbánféreg eme kijelentésével...

mafi mushkila 2020.05.17. 18:38:20

@Waine Celecothia: Ja, hogy a tükröd. Az más, annyit tényleg nem ér egy nő emberi méltósága se.

Külsős 2020.05.17. 18:39:06

Eddig nem néztem meg a videót, elég (sok) volt a kép meg a szöveg is, de most erőt vettem magamon. Hát, mit mondjak, rémes, nekem görcsbe rántja a gyomromat az ilyesmi... Eszembe jutott, hogy valamikor a '80-as évek elején szemtanúja voltam, ahogy a 6-os villamosról leszedtek egy fiatal fickót. Fogalmam sincs, mit csinált, csak azt láttam, ahogy megfektették a megállóban, rátérdeltek és megbilincselték. Közben üvöltöttek.
Javítson ki, aki ért hozzá, ha tévedek, de szerintem a rendőrök ilyenkor nem azért kiabálnak, mert elvesztik a fejüket. Elképzelhető, hogy még tanítják is nekik, hogy így kell csinálni, így lesz kellően megfélemlítő a fellépésük - eszébe se jusson a delikvensnek ugrálni.
Kedves, barátságos, az állampolgárt szolgáló rendőr? Életemben egyszer láttam ilyent, kb. 10-15 éve egy közúti igazoltatásnál. Egészen meg voltam hatva.

mafi mushkila 2020.05.17. 18:46:13

@Külsős: Felőlem üvöltözhet, de üvöltözzön szakszerűen :) Ne halljam a hangján, hogy épp hergeli magát belefele az üvöltésbe, meg ne ilyen marha, érzelmileg túlfűtött, olcsó rögtönzésekkel jöjjön, hanem tényközléssel, utasítással, érdemi kérdéssel. Legyen neki készen az üvöltés és csak vegye elő. Igényes vagyok, tudom :), de az van, hogy nagyra becsülöm a társadalmi rendet, és nem szívesen látom ilyen trehány, felkészületlen munkát végzőkre bízva.

Külsős 2020.05.17. 18:52:03

@mafi mushkila:
Hát pedig valószínűleg sokan trehányak és felkészületlenek. Arra meg végképp nem készíti fel őket senki, hogy ne szálljon a fejükbe az a hangyafasznyi kis hatalom, ami van nekik.
Megkövetem a kivételeket, akik nem ilyenek.

incze 2020.05.17. 18:52:19

@Muad\\\'Dib: "Áruld el, hogy járjon el a rendőr, ha szidják az anyját, nem igazolják magukat és még verekednek is? Mivel a másik fél 50 kilós esetleg adja át a pisztolyát, hogy így könnyebb lesz, mert mi nagyobbak vagyunk?"

én erre reagáltam, és azért neked, mert te írtad. az "áruld el, miként reagáljon"-ra a rövid válasz, ez volt, "ne így" (ld. komment). a hosszabb válasz meg nyilván benne van a rendőségi tananyagokban, és kiképzésben, amit ugyan nem ismerek (az észrevételeidből azt látom, te sem), de valamiféle sejtésem azért van. voltam katona, ahol gúnyosan elmondták a kiképzésben, hogy erőfölényben mik a szabályok (pl. "karhatalmi kiképzésen" tömegoszlatáskor, vagy a "harc közben" fogolyejtés /haha, lőtt rám, aztán felteszi a kacsóját, és megy nyaralni/, velük való bánásmód), aztán komolyra fordítva a szót azt is, hogy hogy van ez valójában (ütöd míg mozog, golyó és lapát föld).

már akkor is úgy gondoltam (akkor, bő 40 éve a seregben olvastam kamaszfejjel a meztelenek és holtakat, vagy a 22-es csapdáját), és ez máig sem változott, hogy ez az erőszakszervek, kontrol nélküli hatalmi helyzetek, feltétlen parancsláncok elkerülhetetlen betegsége, nem igazán "a rencer" jellegzetessége.

a 'rencer' (esetünkben a kipcsák rezsim) legfeljebb annyiban van jelen ebben a helyzetben, hogy ezt a szervezeti és gondolkodási formát (a kretén magyarférfi világgal - vö. hagyomány - keverve), az ezt megjelenítő folyamatos erődemonstrációt normálisként tálalja, sőt ez a kedélyeskedve odabaszó rendőrállam maga a rencer (a kádár rendszer is egy ilyen kedélyeskedő rendőrállam volt leginkább, az ebben nevelt nép pedig hozzád hasonlóan rendpárti "lakos"-okból állt, akik kvázi személyes győzeéemként élték át, ha valakit a rend őre legyűrt).

neked személy szerint ebből annyi szól, ami mindenütt triviális, nem csak macarisztanban, hogy az ilyen *eleve és elkerülhetetlenül túlhatalommal rendelkező szervezetek* minden lépése vizsgálandó, éppen mert bele van kódolva a túlhatalommal való visszaélés. ha valami gyanús, föl kell szólamlani, ha másért nem, hogy lássák, hogy figyeli őket a népség. ha a cél a biztonség és együttműködés, abból mindenki csak profitál.

te itten szemmel láthatólag nem szereted azokat, akik egy durva jeleneten felszisszennek, és azt mondják, hogy mértékkel kéne alkalmazni az erőt, ha már. ennél a jelenetnél a rendőrökkel együttérezni nagyon bizarr dolog (eufémizmus).

mafi mushkila 2020.05.17. 18:56:17

@Külsős: Há azé mondom. Egy esetért is kéne szólni, de ha rendszerszintű, akkor még inkább.

mafi mushkila 2020.05.17. 19:06:11

@Waine Celecothia: Nem tudom, tényleg. Vess be talán új szitokszavakat, "kártevő barom", ezt pl. kedvvel lehet mondani, írni, és közben nincs ez a feszkó. Mert tényleg, nem tök mindegy a történek szempontjából, hogy pont ki volt az és mivel?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.05.17. 19:22:57

@seol: "Magyarországon mindig ilyenek voltak a rendőri intézkedések"

Mármint, hogy mindig is következetlenek, szakszerűtlenek és aránytalanok voltak a rendőri intézkedések? Mert például 2006 szeptemberében kimondottan pussyként bántak a rendőrök az utcákon zavargó csőcselékkel, még akkor is, amikor számbeli és technikai fölényben voltak velük szemben.

A magyar rendőr soha nem volt a jogállami szolgáltató hivatalnok mintapéldánya. Alulképzett, otthonról pszichés problémákat hozó, az iskolában rosszul tanuló, bully/bullied gyerekből bizonytalan erkölcsi alapokkal rendelkező, az erőszak- és fegyverkultusz felé forduló nyomorultakkal volt tele mindig is az állomány. Nyilván az sem tesz jót a morálnak, hogy tudják, hogy bűnözők vezetik az országot, bűnözők vezetik a rendőrséget, a saját főnökeik közi is vannak bűnözők, de valahogy rájuk nem vonatkozik a törvény. Nyilván frusztrálja őket a sok emberi jogi, nőjogi, áldozatjogi, cigányjogi korlátozás is. Hát csoda, hogy szegényből intézkedés közben néha kijön az állat?

Én ennyire tudtam mentegetni az intézkedő rendőröket. Most megint te jössz. :))

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.05.17. 19:24:29

A szexista baromságokat továbbra sem tolerálom.

MadMary 2020.05.17. 19:24:35

@Waine Celecothia: Ó, értem, ez az örök zsigeri „mindenkerékpárosf*sz – mindenautósf*sz” gyűlölködő vita n+1-edik felvonása. Elkezdhetném sorolni, hogy hány alkalommal veszélyeztette az életemet (és nem a bal első ajtóm épségét) valami rövidpöcsű nyikhaj, aki attól érezte magát férfibbnek, hogy 5 centire hajtott el mellettem, a szabályosan közlekedő, jól látható biciglis hüvelyes mellett, és még be is intett, miközben per sacc 60 usque 80 km/h-val repesztett el mellettem. Mindegy. Igazad van, a világ összes keréken guruló p**ja téged pécézett ki, csakis téged, hogy a biztosítóddal való folyamatos perlekedésre kényszerítsen. Isten áldjon.

kemény keleti kommentelő 2020.05.17. 19:33:05

@mafi mushkila: A fészen már le is lőnék a nőt, mert szerintük amerikában is minden ilyet lelőnek.
Sőt a filmet készítőkkel ugyanígy elbánnának.
Én pedig egyre inkább megnézném azt a néhány térfigyelőt, amin a kihágás, az üldözés és az szerepel, ahogy a nő rátámad a két rendőrre.
Nyilván előkerülnek majd, hiszen hatóság elleni erőszakért is följelentették.

AdvocatusDiaboli 2020.05.17. 19:35:38

@seol: Azért ez elég durva általánosítás. Engem is igazoltattak már párszor, a régi és az új rendszerben is, vidéken, fővárosban, gyalog, kerékpárral és autóval is, volt hogy én okoztam balesetet, de soha semmilyen atrocitás nem ért. Egyszer volt egy vitám egy rendőrrel, mert országúti igazoltatásnál fölrótta, hogy miért égettem (nappal) az országúti fényt. Akkor még nem volt kötelező nappal bekapcsolt világítással járni de én sokszor tompítottal mentem. Akkor is. Ő ragaszkodott hozzá, hogy az országúti volt. Láttam rajta, hogy nem tetszett neki az ellentmondás, úgyhogy ráhagytam. Nem volt semmi szankció, csak figyelmeztetett. Lehet, hogy ha leordítom a fejét és megrugdosom egy kicsit, akkor másképp alakult volna a dolog, de valahogy akkor nem jutott eszembe. Szerintem ők is emberből vannak, nem mind ork. Statisztikát nem tudok, de hogy "mind" ilyenek lennének, azt borzasztóan valószínűtlennek tartom, azt pedig hogy "mindig" ilyenek voltak, csak cáfolni tudom (csak ellenpéldáim vannak).

kemény keleti kommentelő 2020.05.17. 19:39:21

@Kettes: Még hozzá kéne tenni, hogy mindezt 180 ezerért, pótlékkal 220-ért csinálják, ami alig több, mint a járványkórház orvosának fizetése.

nepszava.hu/3078013_veszelyben-az-utanpotlas-bezaras-elott-ket-rendeszeti-szakgimnazium

kemény keleti kommentelő 2020.05.17. 19:42:45

Mondjuk almát azt nem kaptak a rendőrök. Almát csak a járványkórházasok kaptak.

mafi mushkila 2020.05.17. 19:51:48

@kemény keleti kommentelő: Engem az az érv sem hatott meg nagyon, hogy innen van a felvétel, és nem tudjuk mi történik előtte. Azért van innen a felvétel, mert itt kezdődtek az atrocitások. Ha előtte a nő bántja a rendőröket, és ők jajgatnak, hogy segítség, már azt is vette volna valaki, mert érdekes.

Muad\\\'Dib 2020.05.17. 19:52:35

@incze:
Én már kaptam fiatal koromban rendőrtől kvázi ok nélkül bas*ott nagy sallert és kioktatást. Na az masszív visszaélés volt. Ha netán rendőri felszólításra nem állok meg, majd csapkodom a rendőrt akkor azt hiszem nagyjából valamennyi országában benne van a pakliban a hátrabilincselt kéz.

mafi mushkila 2020.05.17. 19:54:30

@kemény keleti kommentelő: A rendőröket személyesen erodálja még jobban, ha ebből nem lesz semmi, és a rendőrök basznak rá személyesen, ha mégis, de sokkal kevésbé a személyük miatt alakult ki a helyzet egyáltalán, mint a rendszer hibájaként.

mafi mushkila 2020.05.17. 20:03:23

@Muad\\\'Dib: Nézd meg a cikkben a bilincselt kartartását és nézd meg az oktatóanyagban (15. oldal).
www.nive.hu/Downloads/Szakkepzesi_dokumentumok/Bemeneti_kompetenciak_meresi_ertekelesi_eszkozrendszerenek_kialakitasa/19_0725_tartalomelem_021_munkaanyag_100331.pdf

Senki nem azt mondta, hogy a bilincselés helytelen eszköz volt, hanem hogy rosszul végezték.

kemény keleti kommentelő 2020.05.17. 21:01:15

@mafi mushkila: Egyetlen képen sem tolják föl a két összebilincselt kezet a lapockája fölé. Ez egy szadista mozzanat, amit a rendőr talált ki a nő ellen. Nincs a kényszerítő eszközök között.

mafi mushkila 2020.05.17. 21:51:40

@kemény keleti kommentelő: Aki nem akarja megérteni (vagy kimondani), az nem fogja, hiába van lerajzolva vagy hiába próbálhatja akár ki.

Külsős 2020.05.18. 00:07:03

A Diétás Magyar Múzsa az ügyről, meg a hátteréről. "Nem az én rendőröm, az ő rendőrük"
www.facebook.com/notes/di%C3%A9t%C3%A1s-magyar-m%C3%BAzsa/a-puskaporos-hord%C3%B3/860716424427081/

kemény keleti kommentelő 2020.05.18. 06:47:23

@Külsős: Csonttörés ? Úgy érti, megint agyonvernek valakit, mint Izsákon ?

Külsős 2020.05.18. 07:04:22

@kemény keleti kommentelő:
Akár... a lehetőség nyilván benne van a helyzetben, a Múzsa is ettől fél. De persze tudod, hogy nem ez volt a poszt lényege.

kemény keleti kommentelő 2020.05.18. 07:15:31

@Külsős: Hadd ne találgassak. Mond akkor, hogy mi volt.

Külsős 2020.05.18. 08:34:40

@kemény keleti kommentelő:
Szerintem az, amit mafi mushkila is feszegetett. Az, hogy felbomlóban a társadalmi szerződés, megrendült a rendőrségbe vetett bizalom és ez egy robbanásveszélyes helyzet. Elég a legkisebb hiba és ki tudja, mi történhet.
(Elévágva a következő ellenvetésednek, az írás abban nem foglal állást, hogy arányos volt-e a konkrét rendőri intézkedés. Általában sem védi a rendőröket, ha fel is sorolja az egyébként itt általunk is elismert nem túl rózsás körülményeiket. Elismeri, hogy vannak/lehetségesek túlkapások - az elején is, meg pont abban a részben is, amit felemlítettél. De nem a rendőrség viselkedése a fő mondanivalója, hanem az a társadalmi helyzet, amit az utóbbi 10 év politikája idézett elő. Szerintem.)

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2020.05.18. 08:48:36

@velőtanya: Nem párbajra megy a dolog. Nagyapád egyébként jelentősen megelőzte korát (hacsak nem még egy korral előbb élt, az első VH előtt, de akkor se volt feltétlenül mainstream). Mind a kommunisták, mind a nemzethyek Kossuthot, Thökölyt és Rákóczit bálványozták. Mostanában meg divat a Habsburg-birodalmat (sőt, Ferenc Ferdinánd törekvéseit is) az EU-val azonosítani. Holott mindegyik alkalommal két rossz közül kellett választani úgy, hogy nem tudták előre, sem azt, amit nagy bölcsen iderittyentettem (Kossuth utalt rá Kasszandra-levelében, hogy a Habsburg-monarchia süllyedőben van), se mást, például, hogy rövid távon egy jobb periódus jön a Habsburg--uralom alatt is.

kemény keleti kommentelő 2020.05.18. 09:21:11

@Külsős: Lehet, hogy robbanásveszélyes, ha bezárnak egy országot és felélik a tartalékját, de lehet, hogy inkább Orbán próbálgatja, hogy meddig mehet el.

Ahogy Izsák esetében is Orbán parancsára a falvakat ütötték a rendőrök, és lett belőle, ami lett,
úgy most meg a városokat ütlegelik, és ki tudja, hol áll meg.
Én akkor is a felhördülés mellett álltam, ahogy most is.
Pedig nem vagyok falupárti, sem biciklispárti, sem rendőrellenes, de ha nem hördül fel rá senki, akkor ez lesz a rend, hogy addig ütnek, amíg mozogsz, és innen fognak továbblépni.

látjátok feleim szümtükkel 2020.05.18. 10:08:29

@Kettes:

Tudod, ha a vadbarom olyan okos lenne, mint te, akkor a te helyeden dolgozna, vagy veled, esetleg melletted lévő asztalnál. De nem az. Mert a népútálatnak kitett munkakörökben nem a jótündérek, meg kettesek, hanem egyesek (is) dolgoznak, és képzettebb polgárok nem is igyezeknek oda. Sehol a világon. Ennek pedig egyetlen egy magyarázata van. Nevezetesen az, hogy a jobb képességű embereknek van némi elképzelésük a jogállamról. Márpedig a rendőr ezen nem ér rá filozófálni, amikor intézkednie kell.

Az állampolgárnak kell tudni, hogy ha a rend őre felszólítja valamire, akkor azt meg kell tennie, még akkor is, ha nem tetszik neki. Az jobban teteszett volna a nőnek, ha elüti egy autó?

A túlkapás meg nem csak a rendőrök jellemző tulajdonsága. Éppen ez a nő mutatott be túlkapást az állampolgári jogok vonatkozásában állampolgári minőségében. Pedig ugye azzal, hogy átkerekezett a piroson, még a közlekedés biztonágát is veszélyeztette, mert ha valaki jön keresztben és későn észleli, akkor lehet, hogy már nem is élne. Volt rá már sokszor példa, pl. egy tizenéves lány fülhallgatókkal a fülében eléhajtott egy sziránázó mentőnek. Nem volt szerencséje. A mentős családja is belerokkant, de a tizenéves élt állampolgári jogával, mert neki mindent szabad. Szabad?

lüke 2020.05.18. 10:19:08

10- eve írták:



“átírva alkotmányt, választójogi törvényt, aranybullát és az ENSZ alapokmányát, hogy elsőre államelnök, legfőbb ügyész és legfőbb bíró, másodjára római pápa legyen, harmadjára visszaállítsa a Trianon előtti határokat, negyedjére fellendítse a kötélgyártást, a sorrend felcserélhető"
- olvasom Orbánrról, persze a cikkírónak per Viktor, s folytatódik tovább:
Az első pont nem arról szól, hogyan teremtsük meg a katonai diktatúra bevezetésének törvényi hátterét. A második sem arról, hogyan lehetne a spirituális vezetőből Sólyom-utód legalább negyven évre”
- jó , ha az embernek vannak ellenségei, ők teszik Pápává,de hát kálvinista- mondom én, s nem lehet
római pápa csak ( kereszt)papa:)

kemény keleti kommentelő 2020.05.18. 10:20:53

@látjátok feleim szümtükkel:
Ezzel most azt mondod, hogy amit a társadalom legostobább része parancsol, azt az értelmesebbjének szó nélkül végre kell hajtani.

Hogy az értelmesebbjét csak akkor nem üti el az autó, ha a rendőr kitöri a karját, mert enélkül bekarikázik a busz alá is.

Hogy a nő mit követett el, az majd talán kiderül a térfigyelő felvételeiről, egyelőre a rendőr követett el közfelháborodást keltő szadizmust egy szemüveges kis nő ellen.

Egyébként én a rendőrökről úgy tudtam, hogy érettségivel veszik fel őket.
Egyáltalán nem ilyen rossz az elképzelésem az értelmi képességeikről, mint neked.
Ha az a parancs, hogy szemüvegeseket kell verni, akkor megteszik, de egyébként nem közveszélyes hülyék.

látjátok feleim szümtükkel 2020.05.18. 10:32:54

@szatmárynéirénke:

Az ilyen férfit lenyomják a földre, és a kezeit hátrabilincselik. Addig egy kiscit térbetyülnek rajta.

látjátok feleim szümtükkel 2020.05.18. 10:34:22

@acs63:" Egy rendőri intézkedésbe nem fér bele a kioktatás!"

No és miért nem?

Külsős 2020.05.18. 10:49:40

@kemény keleti kommentelő:
A felhördülést illetően nincs köztünk vita.

látjátok feleim szümtükkel 2020.05.18. 11:15:02

@kemény keleti kommentelő:

Igen, mert törvény hatalmazza fel az intézkedésre. Ha valami nem tetszik, akkor lehet ellene jogorvoslati kérelmet, panaszt benyújtani. Gondolom a nő meg is tette, és majd elbírálják.
Attól még jogos volt az intékedés, hpgy hátra csavarták a kezét, mert törvény tiltja a piros jelzőlámpánál történő áthaladást. A rendőnek intézkedési kötelezettsége, a nőnek meg igazolási kötelezettsége volt azzal, hogy nem szidhatja, rúghatja a rendőrt, mert ő hivatalos személy, ezért jogos volt kioktatás is. Gondolom erre nem ok nélkül került sor, hiszen szerinted sem közveszélyes hülyék. Tudod én is találotam már sok féle, kölönböző bosztású rendőrrel, van némi tapasztalásom róluk.

Talám az is megérne egy misét, hogy miért csak a kar hátra csavarását videózták, az intézkedést miért nem? Kérdés az is, hallótávolságban volt-e a videózó, és halotta-e miről, és hogyan beszéltek.

Nem tudtam eddig, hogy gondod van szöveg értelmezésével. Majd a jövőben jobban ügyelek arra, hogy te is értsd. Remélem most sikerült érthetően fogalmaznom.

Diplomától sem lesz sok ember sem okosab, sem intelligensebb, ezért mit vársz az érettségitől?

acs63 2020.05.18. 11:18:20

@látjátok feleim szümtükkel: Mert a rendőrség végrehajtó/erőszak szerv, nem pedagógus és nem bíró. Magyarázni csak annyi joga van, mint bárkinek. (De ilyen hangon, csal kint a gangon...)

acs63 2020.05.18. 11:27:53

@látjátok feleim szümtükkel: A közlés és a kioktatás között van egy hangyaf@sznyi különbség...Egy fegyverviselésre jogosult erőszakszervezet tagja ne veszítse el a fejét, maradjon higgadt vérprofi az egyenruhájában!
Ideges közegtől kiver a víz...
(Hasonló gondom volt a múltkor a kat.járőr fegyverkezelésével.)

kemény keleti kommentelő 2020.05.18. 11:45:01

@látjátok feleim szümtükkel: Még nem tudjuk, hogy jogos volt-e bármi ezen az intézkedésen. Fennáll a lehetőség, hogy a nő sem véletlenül szegült ellen, ha egyáltalán ellenszegült. Lehet, hogy az egészből egy szó sem igaz, csak pénzt akartak beszedni egy palimadáron. Mert olyan is lehet.

Az intézkedés viszont látható, hogy önkényes, szabálytalan és tiltott módszereket alkalmaz.
Olvastad a linkelt oktatóanyagot ? Tilos a fájdalom okozása.
Bilincselni lehet, de lehet elöl tartott kezet is, és vigyázva a sérülés nemokozásra, beültetni az autóba és hazakísérni az iratokért,
nem pedig kicsavart két kezével kínozni, míg el nem törik és úgy üvöltözni, hogy adja elő az iratait, hogy nincs is módja rá...
Melyik kezével adja elő ?
Nem is értem, hogy gondolod ezt rendőri munkának.
Ez valami színjáték.
A nők és gyerekek kicsavart hátán meg jobb lenne nem térdepelni, még ha vidéken ez bevett szokás is, mert eltörik, és aztán nem az lesz a kioktatás vége, hogy nem biciklizik át a piroson, hanem hogy eltörik a gerince és meghal.

seol 2020.05.18. 11:45:40

@Kettes:

Rosszul fogalmaztam, pontosítanék: Magyarországon egy rendőri intézkedésben az ilyesmi mindig is benne volt. (2006-ban is, azért bármi történt is, illetve állt a háttérben, azért volt ott is pár a környéket válogatás nélkül végigverő pribék.)

seol 2020.05.18. 11:50:25

@AdvocatusDiaboli:

Jogos, már igyekeztem korrigálni kicsit, úgy értettem, hogy az ilyesmi benne volt mindig is a "lehetőségekben"; én is találkoztam nagyon normális rendőrökkel, olyan helyzetben is, amikor én voltam hülye. De tényleg úgy jött le, mintha azt gondolnám, az összes ilyen.

kemény keleti kommentelő 2020.05.18. 12:12:11

@seol:
Azért nem mindegy, hogy egy elbambultan bicikliző nőre ugranak rá az üres budai utcán,
vagy egy negyvenezer fős gyujtogató, fegyveres és irányított csőcselékkel szemben kell intézkedni három-négy hónapon keresztül, miközben középületek és autók égnek minden éjjel.

velőtanya 2020.05.18. 12:17:15

@Kuviklacz: Bizony, a nagyapám egy igencsak eredetien gondolkodó (és emellett nagyon becsületes) ember volt. Nagyjából el lehet képzelni, hogy ez a kombináció mennyi bajba keverte egy elég hosszú, és teljes egészében a 20. századi Magyarországon leélt élet során. Viszont a 100. születésnapjára nagyon szép emléktáblát kapott, és néhány méltató újságcikket is;)

seol 2020.05.18. 12:18:58

@kemény keleti kommentelő:

Valóban nem. Az előbbi pl. az ún. valóság része.

És az is más, amikor a bölömbika a párjának dürrög.

látjátok feleim szümtükkel 2020.05.18. 12:22:25

@acs63:

Neked el kéne menni rendőrnek, és azonnal javulna az állomány minősége.

kemény keleti kommentelő 2020.05.18. 12:28:12

@seol: Szóval szerinted nem volt negyvenezer tüntető a szeptembertől novemberig minden nap pódiumról uszító Kossuth téri tüntetésnek, akiknél nem foglaltak le fegyvereket, robbanóeszközöket és nem égtek középületek, sem autók, rendőrautók, és nem dobált a tömeg utcaköveket és molotovkoktélokat ?

Már a rendőrkordon bontásáért is ugrálhattak volna Orbán hátán a rendőrök, de nem tették, ugye. Ahogy a kormánynak üvöltözött ultimátumáért sem ugráltak a hátán, ugye.
De nem ugráltak válogatás nélkül azok a pribékek. Nagyon is megválogatták, hogy kinek a hátán ugrálnak és kién nem.

seol 2020.05.18. 12:33:15

@kemény keleti kommentelő:

Bizony, a belvároban laktam akkor még, és egészen kimaradt, hogy 3-4 hónapon át középületek égtek minden éjjel. (Említettem már, hogy fideszesek és inverzfideszesek igazán megkereshetnének mást a propagandabaromságaikkal?)

látjátok feleim szümtükkel 2020.05.18. 12:40:57

index.hu/belfold/2020/05/16/athajtott_a_piroson_majd_rendorautora_tepertek_egy_biciklis_not_budapesten/

Pontosítsunk: Nem tök öres utcán hajtott át az úton a nő, volt elég rendes gépjármű forgalom. Az, meg hogy a kezét miért nem engedte le, majd kivizsgálják. A videón a rendőr nem vágta az autóhoz, sőt a karját sem csavargatta ezen a felévtelen, de a kioktatáson kívül tájékoztatta, hogy be kéne mondani a személyi adatait, mert azok nélkül elő állítja. Ehelyett a nő csak ordított, hogy "hagyjon békén"

Ez az a nagy erőszak?

kemény keleti kommentelő 2020.05.18. 13:47:10

@seol: Most függetlenül a Kossuth téren táborozó, egész nap hangosbeszélőn üvöltöző forradalmároktól, pódiumról uszító fidesztagoktól meg a ma már csak fideszes igazsgág tartalmától...
Már szeptember 17-től randalíroztak és legkevesebb november 4-ig azért biztos, hogy dúlták a várost, mert akkor volt a fidesz fáklyás felvonulása - az égő autókra és tévészékházra tekintettel.
Az okt. 23. csak egy nap volt a sok közül.
"2007. február 2-án történt, hogy a Fidesz képviselői elbontották a budapesti Kossuth Lajos teret hónapok óta elkerítő kordont."

https://hu.wikipedia.org/wiki/Magyarországi_tiltakozások_2006_őszén

De persze te ott laktál és jobban tudod.

seol 2020.05.18. 15:39:36

@kemény keleti kommentelő:

Tehát a két elhírhedten kívül nem tudsz egy példát sem, de úgy érzed, ha sok irreleváns hülyeséget írsz nagyon zavarosan, akkor ezt nem veszi észre senki? (Senki nem vitatta, hogy volt pár hónap primitív hőzöngés, csak sajnos azt írtad, hogy "kell intézkedni három-négy hónapon keresztül, miközben középületek és autók égnek minden éjjel".) Sose értettem, épp elég állatságot csinál(t) a fidesz, minek ezt még nevetségesen el is túlozni? Azért, hogy muníciót adj a komisszárjaiknak? Mindegy, nem először örülök, hogy nem értem a(z inverz)fideszesek lelkivilágát.

kemény keleti kommentelő 2020.05.18. 16:00:12

@seol: Nem minden éjjel. Némelyik éjjel égtek, más éjjelen nem égtek. De több hónapig randalíroztak. Mivel nincs egyetlen hozzáférhető információ sem a fideszes randalírozás pontos autókárairól és épületkárairól, eléggé mindegy, hogy mire emlékszem én és mire te. Nem ebből lesz a nemzeti alaptanterv, hanem a fidesz verzióból. Valójában nem is ez a lényeg, hanem hogy az elszabaduló rendőrterrornak néha nagyon is van oka, de ez most nem az a nap volt.

incze 2020.05.18. 16:53:49

@kemény keleti kommentelő: @seol: az index akkori, több hónapos "percről percre" sorozata most is elérhető, és tanulságos (már atekintetben, ha az ember az emlékezetét teszteil): index.hu/belfold/tuntet0917/

tényleg volt rendszeres, főleg fodbalkemények által fenntartott kosúttér, nagykörút, rákóczi út, kiskörút zavargás, e szempontból a kiszámított aljasság mestervágása volt a tintástól a nagygyűlését beleállítani a táncrend kellős közepébe (ez előtt mindig budán nagygyűlt), már csak ezért sem lehetett az október 23-i zavarás egy az ilyenek közt. a korábbi zavargások rendőri és fodbalharcos szereplői szinte ismerték egymást, minden alkalommal eljárták a kész koreográfiát, 23-án viszont nagy tömegben volt jelen mint a tapasztalatlan újdonsült politikai ketrecharcos, mind a jórészt vidékről ideszállított bemelegítetlen rendészeti erő. azt se kell feledni, hogy a kosúttér a kerek évforduló okán teli volt spanyol király súlyú európai notabilitásokkal (kiemelten védett személyekkel).

szerintem 2006 összevetve pl. néhány globalizáció-ellenes nagy megmozdulással (pl. g20 hamburg 2017, vagy g8 genova 2001), amelyek a különlegesen védett személyek, és az intranzingens agresszív tüntetők, a nagy rákészülés miatt egy kicsit hasonlítanak, a rendőrség fellépése egészében nem volt túl kemény, még csak határozott sem, sőt helyenként kimondottan pipogya, aminek szinte következménye, hogy részleteiben sok (bár egyáltalán nem kirívóan sok) durvaság történt (mindkét fél részéről, úgy emlékszem, hogy legalább annyi redőr kötött ki kórházban, mint tüntető).

kemény keleti kommentelő 2020.05.18. 17:09:59

@incze: Pont ezaz, hogy mondjuk a 2005-ös párizsi zavargásokról ilyen a Wikipédia szócikk...

Statisztika[szerkesztés]
Kezdete: 2005. október 27. 17:20, csütörtök; Clichy-sous-Bois
Érintett települések: 274 (november 7-én [1])
Vagyoni kár: több mint 8970 jármű (az épületeket nem számolva)
Pénzügyi kár: körülbelül 200 000 000 €
Letartóztatások: több mint 2888
Halottak száma: 1 (Jean-Jacques Le Chenadec, nem számolva Bennát és Traorét)
Hatósági sebesült személyek száma: 126
A rend viszonylagos helyreállása: 2005. november 17.

A 2006-os magyar zavargásokról meg ilyen...

A rendőrök, pontosabban a REBISZ emberei közül összesen 45 személy ellen indult eljárás, közülük hármat nem jogerősen, míg hármat jogerősen ítéltek el, tizenhárommal szemben megszüntették az eljárást, további tizenegyet pedig jogerősen, kilencet nem jogerősen felmentettek. Egy esetben még tart a nyomozás, egy másik ügyben pedig még nem tűzték ki a tárgyalást. A többi négy rendőr ellen pótmagánvádas eljárás folyik.[9] A fenti 472 tüntető és 45 rendőr ellen összesen 348 eljárás indult, melyek közül 224-et szüntettek meg, jogerős ítélet 38 esetben született, ebből 22 magánszemélyekkel szemben[11]
35 személy összesen 28 kártérítési pert indított az állam ellen, melyek közül 2008. szeptember 10-ig 12 zárult le. Két eset elkésett, a többi tízben a bíróság kártérítés - összesen 7 201 918 Ft - kifizetésére kötelezte az államot, pontosabban az Igazságügyi és Rendészeti Minisztériumot (IRM). A többi 16 ügyben még nem született ítélet.[12][13]

seol 2020.05.18. 17:22:15

@incze:

Persze, nagyjából ismertek az események, ugyancsak nagyjából az 'összefonódások' is (a fideszes hepaj helyszínének minden egyéb szempontból teljesen értelmetlen megválasztása, az, hogyan tűnt el másodpercek alatt a Kedves Betegállat a maga szent bátorságában a helyszínről a megfelelő időpontban stb., stb.) -- én a magam részéről csak a "3-4 hónapon át középületek és autók égtek minden éjjel" teljesen értelmetlen túlzásába kötekedtem bele.

rikitikitevi 2020.05.18. 17:22:52

Érdekesek a párizsi számok. Budapesten a rendőri sérültek száma 399 fő volt.

kemény keleti kommentelő 2020.05.18. 17:26:22

@seol: Azt kellett volna írnom a minden helyett, hogy éjjelente. Lehet, hogy már megyek is a dutyiba. Azért remélem, nem te fogsz felnyomni.

seol 2020.05.18. 17:29:15

@kemény keleti kommentelő:

Az kb. ugyanazt jelentené. ;-) És rendes honpolgár feljelenti magát ám.

kemény keleti kommentelő 2020.05.18. 17:39:42

@seol: Még mindig én találnék hamarabb adatot a tűzkárokra, mint te arra, hogy nem volt.

mafi mushkila 2020.05.18. 17:48:14

@seol: Az megfelelne az "'oral history" követelményeinek, hogy: rendszeresen a könnygáz szagában mentem be reggel dolgozni?

mafi mushkila 2020.05.18. 17:55:40

@seol: Hát véletlenül csak nem jár be az ember a munkahelyére. Vagy mi volt a kérdés? :)

seol 2020.05.18. 17:58:31

@mafi mushkila:

Hánemtom, direkt kerested az olyan környéket. Spéci parfüm. Vagy ilyesmi. A fejemben viccesebbnek tűnt. Van ez így, khm, időnként. :)

kemény keleti kommentelő 2020.05.18. 18:18:19

Nem olyan félreeső hely a belváros. Bár lehetnek udvari lakások, ahova nem érnek be az utcazajok. Méter vastagságú falak, több emelet mély pincék, szóval nem tom, hol laksz.

seol 2020.05.18. 18:31:09

@mafi mushkila:

De parfüm't nem lelek, hüpp. :)

incze 2020.05.19. 15:44:06

@mafi mushkila: @seol: @kemény keleti kommentelő: amit fentebb betettem index percről percre linket - index.hu/belfold/tuntet0917/ - megszakad szeptember végén, van egy másik is, amely novemberig követi az eseményeket: index.hu/belfold/elkurtuk2/

a kosúttéren folyamatos volt a dzsembori, és estére mindig felgyűlt a hugyosforradalom törzsgárdája (lunatikusok és hajláktalanok) mellé egy kisebb-nagyob széljobb tömeg, amely aztán így-úgy, a rendőrökkel csetepatézva levonult. a fidesz egy decensebb és nagyobb méretű permanens tüntetés sorozatban bízott, de az minden próbálkozásuk ellenére érdektelenségbe fulladt. ez az eléggé röhejes, satnya, inkább kompromittáló talpasmozglom a napi széljobb, gojmotoros, miegymás rárepülésekkel nagyon nem az volt, amit reméltek, tanácstalanul és némi undorral szítogatták az indulatokat.