Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Pintér Béla esete az orbánista nímandokkal avagy a liberális kultúrfölény

2019.12.18. 16:19 | jotunder | 126 komment

 

      Megjegyzés: A poszt kissé kontroverzív lesz. 

      Egy Szentesi-Zöldi nevű fasiszta idiótát uszítottak éppen Pintér Bélára. A 888.hu, a prostisrácok, az egész orbánista szenny, mind intellektuálisan, mind morálisan az 1944-es évjáratot idézi,  DJ. Jeszytől Huthpufiig, Bayertől GFG-ig, ezt eddig is tudtuk, ez volt a kattintásvadász rész, nem fogom most majomparádékkal tölteni az időm. Bocs.

      A poszt a liberális kultúrfölényről szól.  A nemlétező liberális kultúrfölényről. Az elején megmondtam, hogy ez nem lesz egyszerű.

      Rendesen túlsztárolják(juk) Pintért, ami nem azt jelenti, hogy ő nem egy hatalmas művész, csak azt, hogy olyasmire használják, amire senkit sem szabad használni, a Peter Brookot sem lehetett volna,  a Giorgio Strehlert sem, senkit sem. 

      Nem Pintér Bélával kezdődött, hanem talán Kis Jánossal. Kis János volt a jelképe annak a rendszerváltás környékén, hogy a liberálisok mérföldekkel a nemannyiraliberálisok fölött lebegnek, mert Kis János a Nyugatról is látszó filozófus. Én nem vagyok biztos benne, hogy Kis János, akinek meglehetősen lokális a munkássága, valóban látszik Nyugatról, de ha ő a Rawls vagy a Dworkin lett volna, sem lehetett volna ilyesmire használni a személyét. Emlékezzünk a liberális sztárközgazdászainkra (akik, az egy Kornai Jánoson kívül nem nagyon látszottak Nyugatról), a liberális sztárszociológusainkra, a liberális sztársztárjainkra, akikre rá lehetett mutatni, hogy, hát ja, ők mondják a Nagytutit, ők adják az irányt, az elvi síkot. Azért nem említem itt TGM-et, mert ő azért a bizonyos Mucsáért kb. ezerszer kért bocsánatot, csak erre nagyon sokan pro und kontra nem figyeltek oda.

     A liberális kultúrfölény tézisét nem illik olyan hangosan képviselni, mint balfaszjóskáék a Jókai Anna-szerű nénik felmagasztalását, de azért épült itt pár érdekes házioltár.

    Ha lúd legyen mondénen molett, amikor Orbán 2010-ben visszatért a trónra, az irányadó liberális mantra az volt, hogy "ezeknek" nincsenek embereik a feladatra, "ezek" nem látják át a szitut. Elég jól átlátták, és igenis voltak, sőt még mindig vannak (de mintha kevesebben) embereik mindenféle feladatra. És bizony a pre-Orbán aranykorban is voltak bizonyos problémák, problémácskák, amelyek időnként a nózin való megcsúszásban kulmináltak.

  Semmi a világon nem igazolta a liberális kultúrfölényt, semmi a világon.  Abból, hogy Orbán ekkora mocskos nagy gazember, semmi sem következik az ellenfelei minőségére nézvést.

   A világra sokféle módon lehet ránézni, tisztességesen és okosan, hagyományaink, neveltetéseink, személyiségeink és vérmérsékleteink bizony különböznek. Orbánt le kell győzni, de nem az egy igaz liberalizmus, hanem a tisztesség nevében, és ha úgy adódik, hogy egy kissé fafejű, de talpig becsületes enyhén kultúrkonzervatív erő fogja legyőzni, akkor én őket el fogom fogadni.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr5115357658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.12.19. 08:35:14

@dr Brcskzf Gröőő: engem nem zavar olyan nagyon a liberális kultúrfölény theory, csak nem hiszek benne. azt én nem állítom, hogy ez az egyetlen kultúrfölény teória magyarországon, csak azt, hogy létezik és van jelentősége.

dr Brcskzf Gröőő 2019.12.19. 09:06:27

@jotunder: hát, teóriának nem nevezném, csak propagandafogásnak, a „nyomják Krahácsot” mai inkarnációjának. akként persze van jelentősége.

ámbátor 2019.12.19. 10:14:29

@jotunder: nem tudom elkövetem-e itt a liberális kuturfölényesség vétkét, de akár ezt is felvállalva szeretném leszögezni, hogy bármely olyan viszonyrendszer, ahol Szentesi-Zöldi magyarázza el, hogy Pintér Béla miért szar, definíció szerint értelmetlen. Részben azért, mert Pintér Béla méltó lenne rá, hogy világszerte ismert legyen és ha speciel nem magyarul alkotna valószínűleg az is lenne, részben pedig azért, mert Szentesi-Zöldi egy senki. Ennek nincs köze ahhoz, hogy Pintér liberális (lenne) vagy Szentesi-Zöldi konzervatív (lenne). Csak ahhoz, hogy ki a valaki és ki a senki.

ATCG 2019.12.19. 11:45:43

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Hagyjuk már a csába (a szó elején a görög p betű lett volna, de sajnos nem tudtam beilleszteni) a mucsázást, ezzel nem lehet elzavarni OV-t.

aritus 2019.12.19. 13:03:20

@ámbátor: csatlakozom, egyetértek

Podvinecz Marsall 2019.12.19. 13:26:39

@ámbátor: nem hiszem, hogy egy senkinek úgy általában ne lehetne igaza. Még akkor sem hiszem, ha most nincs, és legyen bárhogy is definiálva a senki meg az igazavan.

ATCG 2019.12.19. 13:34:41

@tatatürk: Nem tudom melyik Kovácsra gondoltál, én Kovács Pált akartam beírni Chikánt, Bod Péter Ákost, (Rabár Ferencet: nem mint jól teljesítő minisztert, hiszen a taxisblokáddal nem nagyon tudott mit kezdeni, és 1990 végén le is mondott tisztségéről, hanem mint olyat, aki az Antall-kormány minisztereinek többségéhez képest jó szakembernek számított), meg talán még Martonyit is.
És egy-kettőt az államtitkárok közül, akik értettek ahhoz, amire kinevezték őket:
az egyik: Raskó György, aki több évig volt az - bár sok esetben kisebbségbe szorult szakmai véleményével -, a másik: Beke Kata, aki mivel nem tudta megvalósítani oktatási elképzeléseit: egy év után lemondott. Vagy vegyük például a parlamenti képviselők közül Medgyasszay Lászlót, aki az akkor még nyilvános parlamenti ülések egyikén - párt társához - a privatizációs miniszterhez, Szabó Tamáshoz intézett kérdést, majd annak pofátlan válasza után, miközben leült a helyére: ország-világ előtt tisztán hallhatóan ezt mondta: "Na menj a picsába!"
Szóval az ilyen emberekre miért ne tekinthetnénk szövetségesként az Orbán és rendszere elleni összefogásban?

És, hogy az Orbán-hívők is el tudják fogadni az emez oldali politikusok közül
azt, aki tisztességes, arra az egyik sebész osztálytársam a példa -aki a Hospinvest dúlása idején a hatvani kórházból átment a jászberényibe - ő például máig Kovács Pált tartja a rendszerváltás utáni legjobb egészségügyi miniszternek.

Mert ha a Molnár Lajos-Horváth Ágika kettős ámokfutására visszatekintünk az bizony kártékonysága, "ágazati -népgazdasági" károkozása tekintetében vetekszik a mostani NER-lovagok és oligarchák károkozásával (Hová lett a Hárshegy, hová az Szabolcs-utcai kórház, hová az akkor a haematológiai szárnyban több milliárdért
létesített - csontvelő-átültetésekre szolgáló steril emeletrész, amely alig egy évig működhetett csak az elkészülte után, mert a kórház kapuit egyszerűen beszögelték? Hová tűnt miattuk az a működése 139 éve alatt a neuropatológiai osztályon összegyűlt, dokumentált tudásanyag, amely a Lipót-mező bezárásával szerteszét szóródott? Hová az ott dolgozó orvosok? Egyről tudok: KG fiatal neuropatológus volt, az intézmény bezárása után egy-két évig a Neurológiai Klinikán dolgozott, onnan átment Bécsbe az Állami Kórházba, majd innen elhívták Kanadába, ott kutat, oktat, tanít, őket gyarapítja, mi pedig őt is elveszítettük.

Mikola István szakmai szempontból - az ágazat egészére tekintő koncepciója tekintetében, például az első kórháztörvény elfogadása idején - fényévekkel járt Molnárék előtt.

ámbátor 2019.12.19. 13:47:27

@Podvinecz Marsall: úgy általában lehet igaza. Ha viszont egy a szakterületén kiemelkedő profit oktat a tudatlansága magabiztos homályából, akkor megkockáztatom, hogy nincs és nem is lehet. Ha én kezdeném oktatni Pintért színházból, Jótündért a gráfokról vagy Freundot az agy működéséről, kb nulla eséllyel tudnék okosságot mondani.
Ezt csak tetézi, hogy Szentesi-Zöldinek más területeken se sikerült még akár valamit saját jogon letenni az asztalra de még csak mások munkájáról értelmesen megnyilatkozni se.

Podvinecz Marsall 2019.12.19. 13:50:25

@ámbátor: tudom, hogy erre gondoltál, csak zavart a kiterjesztő fogalmazás (vö kultúrfölény) :)

ATCG 2019.12.19. 14:33:32

@jotunder: @Mogorva (): Veletek értek egyet. Párbeszéd kell, nem a másik agyagba döngölése, csípőből lehülyézése.
Nem az elefántcsonttoronyba zárkózás.

Ez a @labrys által WC-deszkákról elkapható, vagy esetleg nemi úton terjedő izéknek gúnyolt jelenség: a bármely oldali kultúrfölény, melynek kialalakulása "csiamaggal" és könyvekkel megelőzhető – és talán a Gucci-táskával is [ja Gucci-táskák, helikopterek, diplomás dadák, Rolex-órák, ezüst fogantyús sétapálcák; a második-harmadik generációs értelmiségi kivagyisága ezen az oldalon is bőven tenyészik] - szóval a jelenség, amelyről a poszt szól, a másikkal szembeni vélt szellemi fölény imamalomszerű hangoztatása, vagy a mucsázás a szót értés, a világos egyszerű, mindenki számára felfogható és elfogadható helyzetértékelések és kilábalási utak feltárása, gyakorlati megvalósíthatóságának igazolása, szemléletessé tétele és kidolgozása helyett nagyon önsors-rontó.

Kicsit a trianoni béketárgyalásokon részt vevő magyar küldöttség stratégiájához hasonlítható, amely inkább az évezredes kárpát-medencei magyar kultúrfölény hangoztatására (ifj. Andrássy Gyula "érdeme") helyezte a fő hangsúlyt, nem pedig
az Apponyi Albert védőbeszédében bemutatott (a gróf Teleki Pál által készített) "vörös térkép" vitathatatlan tényeinek érzelemmentes bemutatására, és ez által egy elfogadható kompromisszumos békekötés elérésére. Nekünk minden kellett és örülhettünk, hogy egyáltalán ennyi is megmaradt az országból.

Petimester 2019.12.19. 15:09:12

@ATCG: A béketárgyaláson semmi esély nem volt már semmire. Már el volt döntve minden.

Petimester 2019.12.19. 15:12:42

Bod Péter speciel Momentumos. Pálinkásék meg egy új MDF-et akarnak (kérdés miből). A MDF meg nem volt konzervatív, se jobboldali. hanem centrista-liberális-republikánus, illetve népi-nemzeti középbali. Ettől még persze össze lehet fogni, csak kezeljük a helyén a fogalmakat.

dr Brcskzf Gröőő 2019.12.19. 15:17:00

@ATCG: labrys leírása nem a rejtőzködő libkonz értelmiséget gúnyolja (nem velük szemben fönnálló kultúrfölényt tételez), hanem a szándékosan polarizáló, a kilábalási utakat behajtani tilos táblákkal fölszerelő propagandát -- ahogy egyébként Pintér Béla beszéde vagy jotunder "ezek nem tudnak hibázni" posztjai is. lehetne ugyan mondani, hogy kár reagálni a propagandára, de a NER-ben már a Magyar Közlöny is tud propagandalap lenni, és valahogy muszáj reagálni.

Érvsebész 2019.12.19. 15:33:47

@tatatürk: ööö... Balsai István iü. miniszterre gondolsz, a privatizációs törvények benyújtójára? Pokornira, akinek a minisztersége alatt az izé... a mi is történt? Pintér alatt megszűnt a bűnözés? Sikerült felgöngyölíteni az évtized nagy bűnügyeit, a robbantásokat, az olajszőkítést? És ki az a Kovács?

mafi mushkila 2019.12.19. 16:21:14

@labrys: @ATCG: Gucci táska nem kötőjeles.

Szinte megrészegülök a kultúrfölénytől! De ez az én édes magánügyem, átkom, áldásom, aki emiatt berág és kényszerűen diktatúrát épít, magára vessen :)

tatatürk 2019.12.19. 16:43:18

@Érvsebész: A felsoroltak nagy részét emberileg nem igazán tudom értékelni, de a munkájuk - az adott viszonyok között jó teljesítmény volt. A privatizációs törvények döntő része már a Grósz - Német kormányok alatt megszületett egyébként. Balsai egyrészt elég ügyesen szüntette meg a kádárkori szörnyű joghalmazt, másrészt az ideje alatt született törvények (ami az IM - ből jött!) elég alaposan voltak előkészítve.(Nem egy ügyvédi iroda írta 24 óra alatt..) Nem tűrte az előkészítési beavatkozást és sok jó koponyával dolgoztatott. A jogszabályok elég konzisztensek voltak és vitára alkalmasak. (Volt is vita akkor!) Az IM által előkészített anyagokat az akkor nagyon erős AB elég ritkán tudta vitatni.És utána a szabályok nagyon nagy része érintetlen maradt. Ezt nevezem teljesítménynek. Pintér alatt az autólopás visszament, a maffia is csöndesedett, a rendőrségnek kezdett formája lenni (kritikus esetekben most is elég jól működik.
Pokorni alatt nem volt kultúrharc és szintén hajlott az egyeztetésekre. Kovács Lászlóról beszélek, aki (nyilván a főnökével együtt) összerakta a szomszédság nagy részével az alapszerződéseket, kétlem, hogy azóta jobb a kapcsolat az utódállamokkal, de a nagyokkal is, csöndben NATO és EU alaptárgyalások. Volt nemzetközi prsztizsünk, mert nem beszéltünk össze - vissza. Ismétlem, emberileg szinte egyiket sem kedvelem, de a teljesítmény az mérhető volt. A többi - számomra - néma csend.

Érvsebész 2019.12.19. 19:35:40

@tatatürk: Ezt mondjuk Vastaghról is el lehet mondani, mármint hogy volt törvényelőkészítés, stb. Ezeket amúgy kb. megörökölte Balsai Kulcsártól, és nem volt elég okos szétcseszni. Balsai sajnos nagyon-nagyon képességmentes jogász, sajnálom, hogy ezt kell mondanom, az Ab. határozatainak a színvonala is gyenge, meg a jelentés is az volt a 2006-os rendőri túlkapásokról. Hogy az 1991-ben elfogadott csődtörvénynek jelentős szerepe volt az ország széthordásában, abban bizonos vagyok. Azt nem állítom, hogy ez kizárólag Balsai felelőssége, Antall se szerette magát okos emberekkel körülvenni, beleilleszkedett Balsai szerényen bútorozott jogászi elméje a színvonalba.

ATCG 2019.12.19. 20:17:18

@Petimester: Persze, de azért valami rajtunk is múlhatott.

ATCG 2019.12.19. 20:24:24

@dr Brcskzf Gröőő: Én úgy értettem @labrys a mindkét-oldali oldali kultúrfölényt gúnyolja, de köszönöm a kiigazításodat.

ATCG 2019.12.19. 20:26:23

@mafi mushkila: Köszi, tudod a márkanevek között úgy mozgok, mint elefánt a porcelán boltban.

rokakutya pri 2019.12.19. 22:08:38

@Érvsebész: azok a törvènyek amelyek túlèltèk az új ptk-t ès alaptörvényt (a módosításokkal együtt) egytől-egyig 2007-esek Vastagh idejèből. Ismèt egyet kell èrtsek. Veled kapcsolatban ez különösen gyakran fordul elő. Örömmel olvasom bólogatva a hsz-eid

kemény keleti kommentelő 2019.12.20. 07:11:52

Ne említsünk mucsát, mert nem a lakhely a fontos. Pásztó például több nemzeti nagyságot is adott a honnak.
Itt a következő...
444.hu/2019/12/20/a-fideszes-kepviselo-aki-ebben-az-egesz-evtizedben-annyiszor-szolalt-meg-a-parlamentben-mint-baby-yoda

ha kohen 2019.12.20. 11:33:18

.
@jotunder:

Sajnos attól tartok, azt kell mondanom, hogy (eléggé anglomán voltam?) az a rendkívül ritka helyzet (ez persze nem igaz) alakult ki, hogy - és ezért nyugodtan köpködjenek le az itt kommentelő régi és új kollégák - most teljesen egyetértek a posztodban írottakkal.

Némely komment ingerelt, hogy vitatkozzam vele s odapökjem a saját tutimegmondó érveimet, hogy X miért és Y miért nem stb. - de azután rájöttem, hogy hitvitákba nem érdemes belebonyolódni. Még ha annyira csábító lenne is saját nárcizmusom simogatása okán.

Szóval: a lényeg a lényeg. A többi terelés, mellébeszélés, önimádat és melléxál.

Ezért aztán - nem először és remélem, nem utoljára - voltam bátor megoszthatni jelen posztodat a fácsén a saját idővonalamon úgy, hogy mindenki láthassa (aki akarja).
.

labrys 2019.12.21. 16:45:18

@jotunder: az általad nevesített (manapság már gyakorta hevenyen ürge-vorsatzingoló) személyek nagy részét lemoshatatlan felelősség & szégyen terheli az Orbán-rezsim kialakításában játszott AKTÍV szerepük okán. Mellesleg meg a saját csapdádba (és persze az Orbán-propaganda csapdájába) esel, amikor bedőlsz a mindenféle címkézéseknek.

@mafi mushkila: mondtam, hogy még nem fogtam magamon kultúrfölényt :)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.12.21. 17:01:16

@labrys pl. UVD egy (valojaban, erdekes modon ketto) elegans amerikai egyetemen szerzett doktoratust, es ert valamihez. most jossz te.
adolfo suarez egeszen konkretan egy fasiszta tomeggyilkos minisztere volt, a fasiszta allampart fotitkara, es most rola van elnevezve a madridi nemzetkozi repuloter, ugyanis sokat tett spanyolorszagert. akik ezert a szerencsetlen orszagert sokat tehetnek nem kizarolag liberalisok, nem kizarolag baloldaliak, hanem olyan jobboldaliak, akik mar teljesen, vagy reszben (ki tudja, lehet, hogy meg reszben sem) szakitottak orban viktorral.

Muad\\\'Dib 2019.12.21. 17:34:38

@jotunder:
Lehetne példának hozni jó pár nyugatnémet vezetőt is...

mafi mushkila 2019.12.21. 18:17:12

@labrys: Én is csak azért idétlenkedek ezzel, mert nem sikerül egyenesben megfogalmaznom, amit jelent nekem ez az egész. Amit többen mondtatok már, hogy ürügy, hatalmi eszköz, nyomják Krahácsot... De az ürességén és eszköz mivoltán túl nekem még a zagyva embertelensége is fáj. Vagyis hogy amit itt simán le tudunk demózni, hogy az emberek többen vannak, többféleképpen tudnak dolgokat, és mindig is ez mozgatta a világot, lehet mondani, hogy a kultúrát magát ez az anyag alkotja, az valami szörnyű kifordultságban jelenik meg ebben a kitalált szóban. Ez egy kultúragyilkos, kultúratagadó szó, pontosabban tett, ezzel a "váddal" jönni. Nem egy valamilyen kultúráé, valamilyen minőségé, hanem a folyamaté egészében. Jön vki valamivel (bármivel) és piff lecsapod, "kultúrfölény". Next!

Nah, most sem sikerült jobban, de meg kellett próbálnom :)

labrys 2019.12.21. 19:08:52

@jotunder: mindig elfelejted, hogy a tekintélytisztelet mindenkire egyedi mértékben jellemző. Én például leszarom, hogy az adott tábornok /áthúzva/ professzor-igazgató elvtárs milyen egyetemen végzett vagy nem végzett, hogy milyen vágóhidat/bolgárkertészetet neveztek el róla, vagy hogy épp mi a (tudományos) beosztása/fokozata.*

…Egyébként pedig szerintem nagyon ciki, hogy szerinted az a fontos, hogy valaki „baloldalinak”, „liberálisnak” vagy „jobboldalinak” nevezi magát (vagy hogy minek neveztetik valakik által), nem pedig az, hogy segítette/segíti-e Orbánt a céljai elérésében vagy sem.

.
.

* Plusz keresztény sem vagyok, tehát rühellem & megvetem a könyékig véres kezű, ámde manapság már bűnbánóan pislogó tékozló ifjakat/leányzókat. Évtizedekig-századokig nem lehet helyrehozni azt, amit aktívan segítettek elkövetni.
Szívlapát.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.12.21. 19:19:06

@labrys: szerintem az a ciki, hogy nem doblak ki innen, csak mert nem akarok balhet. :(( azert nem biztos, hogy ez orokke fog tartani.

incze 2019.12.21. 20:01:17

@jotunder: @mafi mushkila: @labrys: én a "kultúrfölény bullshitet" nem tapasztalom túl gyakran, nem azt érzékelem, hogy a választóvonal "liberális" és "konzervatív" kultúra között lenne: manapság sokkal inkább a primitív neogeci barbársággal szemben fogalmazódik meg kritika, vagy szakad föl a leküzdhetetlen, bár keserű röhögés.

egyfelől a historizálásuk elenállhatatlan, ahogy pl. a parlamenti őrség őrségváltás címén egy elkúrt diótörő jelmezben óráként lezavar egy temetési menetet, általában is az ünnepélyeskedés (vö. nemzeti dohánybolt), a kiagyalt áltörténelmi állami pompa, vagy ahogy kőről kőre próbálják másolni a száz éves látképeket, a kurultáj, a kipcsákizmus, a sok idióta képviselő díszmagyarban, atillában, vagy épp csikósgatyában.

másfelől megpróbálják beemészteni azt is (művészet, tudomány), aminek csak a külsőségeit fogják fel, keresztül-kasul díjazzák egymást, külllemre-tudományos szaklapokat alakítanak, teli is töltik szeméttel, szertartásosan meg is bírálják, majd brávózva meg is ünneplik egymást, csupa-csupa röhejes pantomim és kulissza (ahogy persze az államélet intézményei is azok).

ez persze egyáltalán nem sikertelen, a publikum mindenütt vevő a külsőségekre, az aznapi sztorira. a mai marketing-vezérelte politikában, amely egyre inkább a szórakoztatóipar egyik ága, folyamatos valóságshow zajlik. ha megnézzük a napi hírfelhozatalt, akkor olyanokat találunk, hogy az amerikai elnök ráapplikálja a fejét egy filmboxoló félmeztelen idomaira, hogy az angol miniszterelnök szupermenként száll szembe a támadó sötét külső hatalommal, nagyjából ennyiben informálják népüket a közügye felől. sajnos az ellenoldal is egyre inkább megpróbál beszállni ebbe a mindenkit debilizáló versenybe. teljes fordulatszámmal pörög a faszpropeller.

a nyugatot hunniától az választja el, hogy ott (egyelőre) nem hajtották a faszpropeller alá a tudományt, meg a művészeteket, bár ez nem a trumpokon múlik ott sem.

a történelembe egyáltalán nincsen beleprogramozva a barbárság veresége, sőt. és persze az sem igaz, hogy a megtámadott kultúra olyan hibátlan, magasrendű és magasztos lenne, amilyennek beállítja magát. hunniában meg végképp nem. de ez a fajta barbárság szerintem igenis alacsonyabbrendű, nem hoz létre tényleges artifaktumokat, nem teremt se értéket, se hagyományt, semmit ami fennmaradna. csak pusztít.

Muad\\\'Dib 2019.12.21. 20:07:18

@labrys:
Örökké tartó bűn ami lemoshatatlan és szinte lehetetlen jóvá tenni, mindez azért mert valaki vak volt, vagy tévedett. És neked bajod van a kereszténységgel, meg a szélsőjobbal? Esküszöm rejtély miért...

kuksi 2019.12.21. 21:06:58

@incze:
Ti olyan okos, művelt emberek vagytok, hogy mindig tisztelettel és ámuló tudásszomjjal olvasom a véleményeteket. De legalább annyira ámulok azon, hogy a magam egyszerűségével mégis meg kell szólalnom, hogy a "kultúrfölény" nem más mint egy alig kódolt kifejezés arra, hogy a liberális/ kozmopolita (=korábbi néven zsidó, bár ezt most Köves Slomó éppen kisajatítja)) a kultúrában képviselt állítólagos felülreprezentáltságát (azaz pozícióban vannak) meg kell szüntetni és ezeket a helyeket a népi/ nemzeti (= megbízható) emberekkel betöltetni.
Ignotus (Veigelsberg Hugó) szerint “A művészetnek csak egy törvénye van: csinálj, amit akarsz, ha meg tudod csinálni.” Tegyük hozzá: ha hagyják. De azt nem tudta akkor még, hogy lehet nem hagyni is.

Érvsebész 2019.12.21. 21:11:55

Hadd kérdezzem meg újra: melyik konzi döngeti az ajtót, hogy haladéktalanul meg akarja kezdeni a rendszer lebontását, amiben őtet @labrys: cinizmusa akadályozza? Én esküszöm, simán megbocsátanék, ha volna kinek, de ebben a pillanatban leginkább meghunyászkodást, taktikázást, alkudozást látok, mégis kihez menjek oda megköszönni, hogy a gyerekem már az egyetemet se Magyarországon akarja elkezdeni?

ATCG 2019.12.21. 21:57:27

Látom.( egyébként a poszt szerint enyhén konzervatívokról, nemzeti liberálisokról van szó, nem egyszerűen konzervatívokról, konzikról, ahogy nevezed őket, akiknek szintén ez a hazájuk, nem csak nekünk) Például Beer Miklós. Jótündér, Esterházy Péter, Eötvös Károly, Széchenyi, Bajcsy-Zsilinszky Endre, Jakab Péter jó tudom ez utóbbiról Ti is valami olyasmit tartotok @labrys-sal: amit az a felettünk trónoló országrohasztó is mondott, hogy: 'nyugalom, kisnyilasok, nyugalom'...
A fenébe, kár értünk, kár az éteri magasságokba jutó kényes ízlésünk, idealizmusunk,
felsőbbrendűségünk hamis tudatában ringatózó - mindenkinél okosabbnak hitt - fölöttes énünk miatt.
A cél érdekében minél előbb el kellene gondolkoznunk saját hülyeségeinken, hogy mi is vezetett idáig, aztán, ha már pontosan látjuk, akkor előállni a megoldással
(hiszen ugye mi mindenkinél okosabbak vagyunk, mindenkit le tudunk szólni, kifigurázni; ebben az esetben viszont a megoldás megtalálása sem jelenthet akadályt).
És ha nem lehet rációval, érvekkel, napnál világosabb tények feltárásával, konok kitartással az OV és a NER elleni tömegbázist megteremteni, akkor szólítsuk meg az érzelmeket.
Éljünk a tömegpszichológia, a jó irányba fordítható manipuláció eszközeivel.
Hiszen - csalhatalanságunk hamis tudatában azt tartjuk, hogy a társadalomtudományok terén a NER oldala a fasorban sincs.

incze 2019.12.21. 22:07:06

@kuksi: (hát jó lenne, ha fele annyira okos és művelt lennék, amekkorára tátom néha a szám.) szerintem itt most nem a hol burkolt, hol pőre zsidózásról van szó, hanem a beképzelt ballib kultúrbrancs (faj megjelölés nélkül) vélt és érzékeltetett fensőbbségéről, amiről azt gondolom, hogy, ha volt is ilyen, mára már nem nagyon van jelen a placcon (nincs is placc)

ATCG 2019.12.21. 22:15:08

@labrys:... "nem pedig az, hogy segítette/segíti-e Orbánt a céljai elérésében vagy sem..."
De ha már nem akarja segíteni, hanem éppen ellene akar tenni, akkor "mi a teendő"? kérdezte egy hajdani ötágú csillaggal díszített simléderes sapkás.
Hagyjuk százfelé szakadni az ország száz sebét gyógyítani akaró erőket?
Nem kellene százszor inká?
JT. egy 2012-es posztjában, amikor, ha jól emlékszem Trebitsch-et búcsúztatta valamiféle 'pragmatikus minimumról' beszélt.

mafi mushkila 2019.12.21. 22:17:51

@incze: Önmagát termeli újra, mintát ad, igazságtalanságokat tartósít, aknákat ás el. Mert, ahogy leírod, ez a működése nem egy kulturális jelenség, a kultúra egy faja, hanem a hatalom egy visszaélése. A primitív neogeci barbárság bőven elférne a palettán, ha nem a trónon ülne. Én pl. imádom a nagyon ronda gányolt építészeti megoldásokat, a jó lesz az úgy is, nincs több pénz látványos felkiáltásait, üvölt belőlük a túlélési ösztön és az egészséges lustaság, mint a kettő a szívemnek kedves. Drukkolok embereknek, hogy ússzák meg ennyivel. Vagy szinte bármi szarra mondhatom ezt, mindegyik gyönyörű. Szotyi! Ropogtatás-pöködés! Klassz fizikai élmények, a testi létezés egyik lehetséges ünnepe. ( sztivan.tumblr.com/post/189567414338/theres-nothing-purer-or-better-than-how-much-kids#disqus_thread ) Borzalmas versek! Mért ne! Otromba érzelmek és buta gondolatok. Tudok én is olyat.
Ezek azok, amik. Ha nem trónon ül, ha nem a trónra festik képnek, mert még csak ez sem ül ott, ez is csak oda van hazudva, mert haszna van.

Orbánék benyögik, hogy kultúrharc, és ha másból nem is, ebből biztosan tudnunk kéne, hogy nem kultúrharc.

Most nem próbáltam annyira koherens lenni, hátha így jobban megy :), de a rövid összefoglaló: egyetértek.

ATCG 2019.12.21. 22:20:28

@ATCG: Nem kellene százszor inká?...Nem kellene százszor inkább...ez után a három pont után sok minden következhetne, szövetségkeresés, kötés, előrevivő vita...

whale 2019.12.21. 22:21:30

"Ha lúd legyen mondénen molett, amikor Orbán 2010-ben visszatért a trónra, az irányadó liberális mantra az volt, hogy "ezeknek" nincsenek embereik a feladatra, "ezek" nem látják át a szitut. Elég jól átlátták, és igenis voltak, sőt még mindig vannak (de mintha kevesebben) embereik mindenféle feladatra."

Szerintem a trick az (volt), ahogy meghekkelték a rencert. Gyakorlatilag egy hangyabollyá alakították a magyar közéletet, közigazgatást, parlamentáris demokráciát, kb. mindent. Ahol az egyéni képesség és teljesítmény teljesen érdektelen és értéktelen, sőtdepláne, inkább káros és üldözendő.
A gondolkodás a spin doctorok és a kedves vezető dolga és kiváltsága, a többiektől bőven elég, ha képesek végrehajtani a direktívákat.

Érvsebész 2019.12.21. 22:22:11

@ATCG: Nem tudom, miért tulajdonítasz nekem olyan nézeteket, amelyeket nemcsak nem képviselek, de nem is hiszem, hogy valaha is kifejeztem volna. Én nem gondolom a saját gondolkodásomat felsőbbrendűnek, nem értek a társadalomtudományokhoz (vidéki szakértelmiségi vagyok, szakmám jómunkásembere, kb. ezt szeretném elvárni a politikát professzionálisan művelőktől is). Nem tudom, miből adódik a feltételezésed, hogy a nemzeti liberális enyhén konzervatívokkal (ez annyira hosszú, hogy kénytelen vagyok őket konzinak bélyegezni, cserébe engem is szabad lipsinek nevezni, elvére senkitől nem várhatom el, hogy a valóságot leginkább megközelítő ökoanarchoszociálliberális patrióta címkével illessen) van valami bajom - illetve de, az, hogy nincsenek sehol, nem látszanak, nem aktivizálják magukat. (Még csak nem is ez a bajom velük, hanem hogy most nekem kéne valamiért hamut szórni a fejemre, mert nem hiszek eléggé abban, hogy hogy ők majd megcsinálják azt, amit meg se próbálnak)

Ne haragudj, de az általad példálódzóan felsorolt listán szereplők fele sajnálatosan halott, egy pedig nem Magyarországon képzeli el az életét, s többször is kifejezte, hogy nem a politikát tartja hivatásának (bár legalább egy emigráns kormányt alakíthatna, aztán meglátjuk). Marad Jakab Péter, akivel kapcsolatban nincsenek rossz emlékeim, meg Beér Miklós, ezek tehát szimpi emberek, megkérdezném tőlük először is, mit kínálnak, aztán majd ezt is meglátjuk.

Most nem azért, volt/van már itt reformkonzi Márky-Zay Péter személyében, aki pont most szeretne összeállítani egy listát a nem szimpatikusan ítélkező bírákról, hát nem a kultúrfölény mondatja velem, hogy ugyan tessék már befejezni a hülyeségeketbeszélést, hanem az elemi igény, hogy basszus, tényleg nem kéne hülyeséget beszélni.

mafi mushkila 2019.12.21. 22:30:30

@Érvsebész: BM ajánlata: "Nem akarom megbántani a nőket, de az mindig zavar, amikor megjelenik egy nyüzsgő nő a közösségben, és átveszi a vezetést." Sz'al jobb, ha befogod, és nem kérdezősködsz ilyen feltűnően :/

ATCG 2019.12.21. 23:46:41

@Érvsebész: Bocsánatot kérek. Nem akartalak bántani. A halottakkal pedig csak példálóztam, tudom, hogy halottak. Márki-Zay eszembe jutott, de nem akartam betenni a sorba, és milyen jó, hogy nem tettem, mert akkor még inkább leszúrtál volna.
Persze, hogy Neked címeztem az egészet, de látod még arra sem voltam képes, hogy a válasz-linkre kattintsak.
És azért is mert Te voltál az első, aki hozzászóltál a poszthoz,
és ma 21:11:55-kor majdnem ugyanazt kérdezted, mint először.

"A fenébe kár értünk"- től kezdve pedig messze nem rád értettem amit írtam, hanem arra a jelenségre, amit JT a posztban megfogalmazott, amire azt írta, hogy:
"de azért épült itt pár érdekes házioltár." a Horn Gáborok és más hasonló figurák fölényeskedésére emlékezve, meg az önvizsgálatok hiányára, meg a letargiába lökő önbeteljesítő érvelésekre, hogy nekünk már annyi, hogy nincs semmi eszközünk a mindannyiunkat megnyomorító OVNER ellen.

labrys 2019.12.21. 23:57:40

@Muad\\\'Dib: „Örökké tartó bűn…”

Ezek a te szavaid.

.

„…ami lemoshatatlan és szinte lehetetlen jóvá tenni…”

Szerinted lemosható, amit a Stumpf/Prőhle/etc.-féle emberek tettek?
Mivel? Mondjuk enyhe ecetes lével? – És mi célból? Hogy a közemberek utóbb ne is emlékezzenek ezekre a sajnálatos – bár akkor az adott személyek számára nagyon is kifizetődő – botlásokra, csak a történészek? (Meg esetleg a bohócügyi államtitkárral tárgyaló tűzoltók, a megvont támogatású rokkantak, a manyupból kizsarolt százezrek, a végleg leszakadt milliók stb., stb., stb.)

Vagy esetleg az említett (hajdani) Orbán-hívek Orbánt hatalomra segítő bohó kis botlásainak minden írott nyomát le kellene mosni? „Kár lenne pörlekedni, áskálódni azon, hogy ki ölt meg kit”?

És ha már itt tartunk: milyen egyéb, tudatosan elkövetett (sokszor köztörvényes) bűnöket tartanál még „lemoshatóknak”?

.

„Jóvá tenni” – ez alatt mit értesz? Hogyan lennének képesek ezek az emberek „jóvá tenni” azt, hogy hatalomra segítették Orbánt, és hogy AKTÍVAN hozzájárultak ahhoz, hogy olyan ország legyen a hazánkból, amilyen? – Mondjuk úgy, hogy visszamenőlegesen átírják a történelemkönyveket? (Igaz, sokuk számára nem lenne idegen e ténykedés.)

.

„…mindez azért mert valaki vak volt, vagy tévedett.”

Az idiotizmus mint felmentő érv? Társadalommérnökök, politikusok, politológusok, tudományos kutatók, jogászok, pedagógusok, orvosok, közgazdászok, bankvezérek, katonák/rendőrök stb., stb. esetében? – Nem súlyosbító tételként kellene ezt náluk beszámítani?

labrys 2019.12.21. 23:59:08

@ATCG: „De ha már nem akarja segíteni, hanem éppen ellene akar tenni, akkor »mi a teendő«?”

Ezek a megtévedt bárányok _most_ kérdezik, hogy „mi a teendő”?

Nem hiszek abban, hogy Orbán hajdani hívei „be akarják gyógyítani az ország száz sebét”, mivel akkor nagyon sok esetben saját maguk ellen is kellene – bíróság előtt – vallaniuk.

Ezek a személyek megúszni akarnak, illetve olykor már restelkednek az általuk (is) szabadon engedett szörnyeteg végletekig taszító & lehazudhatatlanul romboló tevékenysége miatt.

Egy parvenü bizonyos idő elteltével minden követ megmozgat, hogy elfeledtesse, eredendően melyik birkaszagú türk megyekettes focipályához is köthető az egzisztenciája.

ATCG 2019.12.22. 00:06:58

@mafi mushkila: Az hozzászólásom mögöttes tartalma BM-féle mondat lett volna?
Ha tehetném: a világ összes kormányának a vezetését nőkre bíznám, a Greta Thunbergekre, a hadügyminiszteri posztokat is; a magyar nők közül azért akadna néhány kivétel:a Varga Judit, Lévai Katalin, Szily Katalin félék természetesen nem rúgnának labdába.

ATCG 2019.12.22. 00:25:46

@labrys: Nem a "megtévedt bárányok" kérdezik, hanem én kérdeztem, hogy mi a teendő? meg előtte az a vörös csillagos "néptanító-hóhér".
És ha már az Orbánt-segítőkről van szó, a posztban említett Kis János a gumibotütések ellen a testével fedezte Orbánt, TGM is írogat még időnként neki, pedig őt a biztos megélhetésétől fosztotta meg Orbán és bandája. Egy ismerősünk a CEU tanulmányi osztályán dolgozik (egyszerű beosztott, nem hivatalvezető). Két vagy három éve (nem emlékszem már hány éve, amikor Heller Ágnesnek és a filozófusoknak nekiestek) az órájára érkező TGM-nek ő mondta meg, hogy holnaptól nem kell jönnie, megszűnt az állása, nincs szükség rá.

kemény keleti kommentelő 2019.12.22. 04:51:09

@ATCG: Úgy érted, Kis Jánost megverték gumibottal, miközben Orbán bántatlanul szerepelgetett ?

Érvsebész 2019.12.22. 07:27:04

@ATCG: Nem bántódtam meg, és én sem szerettem volna megbántani téged, egyszerűen csak szeretném megérteni annak a félig önostorozásból, félig semmivel meg nem alapozott reménykedésből származó gondolkodásnak a logikáját, ami számomra a posztot (és számos hozzászólást) jellemzi. Mert úgy tűnik, mintha arra a két premisszára épülne, hogy 1) egynémely liberális politikusok/gondolkodók/~irányultságú emberek kultúrfölényeskedése juttatta ide az országot és 2) ezek akadályozzák a mérsékelt konzervatív politikusokat/gondolkodókat/~irányultságú embereket, hogy megfordítsák a káros folyamatokat. Számomra mindkét premissza tévesnek tűnik, ezért nem látom, hogy ez bárhová vezetne, de még mindig (komolyan) gondolom, hogy valamit akár félre is érthetek, mely esetben valaki elmagyarázza, miről van szó valójában.

Én @labrys: -szal ellentétben hiszek abban, hogy bárkiből lehet Bajcsy-Zsilinszky Endre (elvileg), de nem látom, hogy bárki meggyőzően megkezdte volna a bajcsyzsilinszyendreséget

Érvsebész 2019.12.22. 07:28:55

@Érvsebész: "szerettem volna" = szerettelek volna

Muad\\\'Dib 2019.12.22. 07:34:57

@labrys:
Bármiben lefogadom, hogy a kádári diktatúrát kiszolgálókkal szemben sokkal megengedőbb vagy, ugye?

Muad\\\'Dib 2019.12.22. 07:43:01

@labrys:
Mellesleg vicces ahogy összemosod az Orbánt ilyen-olyan - téves -, okok miatt támogatókat azokkal akik valóban bűncselekményeket követtek el, amit meg lehet próbálni bíróságon bizonyítani. De hát akinek olyan fejlett a jogállamiság iránti igénye mint neked, azoknak ez az apróság nem zavaró. Hiába ahol fűrészelnek...

felucca02 2019.12.22. 10:04:11

Nagyon úgy érzem, hogy itt a ló segge felé nézve próbálunk a nyeregben egy gombhoz kabátot találni.

Nem liberális kultúrfölény van, hanem van a hazai gondolkodó rétegnek egy meghatározó csoportja, akik - több-kevesebb sikerrel - már legalább megpróbáltak letenni valamit az asztalra, és van egy eléggé nem hajlítható felfogásuk gerincről, becsületről, erkölcsről is, amellett, hogy saját szakterületükön kilógnak az átlagból.
Namost, fent említettek többsége valahogyan nem a nagy NER-fészek környékén sertepertél, egyszerűen azért, mert az onnan áradó bűzt nem tudja elviselni.
Ezt persze a fészekben nagyon jól látják, ezért elkezdődött ez a kultúrfölényezés, amit a közbeszéd egyszerűsödése folytán a másik oldal is átvett, még ha nem is hisz benne.
Szóval pintérbéla nem azért nem mászik be a fészekbe, mert mem esne neki jól néhány milliárdos támogatás, hanem azért, mert a lelkét kellene érte adni cserébe, amit ő nem ad. Vannak a fészekben sokan, akik már elintézték magukban ezt a kérdést, hát persze, hogy véreset okádnak kifelé. Nincsen rosszabb, mint találkozni korábbi romlatlan önmagunkkal.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.12.22. 10:58:59

@jotunder: A liberális kultúrfölény-bullshitet szívesen feladom (főleg így, hogy nem vagyok részese :)), de azért kicsit korainak érzem, hogy rendszerváltó paktumról ábrándozzunk olyanokkal, akik még nem döntötték el, hogy rendszert akarnak-e váltani, vagy felcsapott farokkal visszarohannának Orbánhoz, annak első csettintésére.

Ha lesz egyszer ellenzéki kerekasztal, akkor ott ne legyen helye posztorbánistáknak. Lesz elég bajunk az ellenzékiek közötti ideológiai és egyéb különbségekkel, felesleges a vitákat még a jó útra tért orbánisták iránti tapintattal is terhelni. Ebből bizony az következik, hogy ki nem szarja le, hogy zavarja őket bármi, akár a liberális kultúrfölény-bullshit is.

mafi mushkila 2019.12.22. 12:23:14

@ATCG: Szerintem akkor maradjuk* egyszerűen a minőség szerinti válogatásnál és nem a gender szerintinél, az a biztos :)

*Mármint a kis fejünkben maradjunk meg ennél, mert ezt még utol kell érnie a világnak :)

Podvinecz Marsall 2019.12.22. 13:47:48

magyarnemzet.hu/velemeny/mindenki-rasszista-a-liberalisoknak-7594037/

Ebből megtudhattam, hogy ov színházjáró kuktúrember. Remek, így minden mindjárt más. Vajon hova jár, milyen gyakran, mit láthatott legutóbb?

(bonus track, ahogy a szerző a másság tiszteletére hívja fel Szabó Tímeát, az kicsit félrenyelősen veszélyes)

kemény keleti kommentelő 2019.12.22. 14:05:43

@Podvinecz Marsall: Nézzünk rá a guglira, és ott is vannak a képek.
Orbán jellemzően kiürített és kivilágított vidéki színházakat látogat valamiféle átadásuk alkalmából, ami során a helyi fideszvezetőkkel együtt megünneplik magukat. Orbán ilyenkor jellemzően mond valami beszédet a színpadon.

Ha, és amennyiben Orbán színielőadásokat is látogatna, azt nyilván észrevette volna a közönség, és lennének személyes tapasztalatok - fotók - a gorillái körében bevonuló védett személyről és a közönség tereléséről és motozásáról.
Ilyenek persze nincsenek.

labrys 2019.12.22. 14:25:25

@Muad\\\'Dib: de igen. És a zuhanyzóba is bele szoktam pisilni, plusz verem a gyerekeimet. :/

Az ég szerelmére! Nem a címkék a fontosak, hanem a tények. A Kádár-rendszer rohadékjai pont olyan rohadékok (voltak), mint a Bajnai- vagy az Orbán-rendszer rohadékjai. Csak ugye nagyon nem mindegy, a rohadékok milyen számban és milyen státuszban preferáltak az adott rendszer által. Hogy netán ők maguk alkotják-e a rendszert.

Azok a kis bohók, akik „ilyen-olyan” okok miatt támogatták/támogatják az Orbán-rezsimet, A REZSIM, ILLETVE A REZSIM (EGYÉB) HÍVEINEK VALÓDI BŰNCSELEKMÉNYEIT IS TÁMOGATJÁK. /Nem kiabálok, elnézést, kiemelek./

Merthogy az Orbán-rezsim lényege a (köztörvényes) bűnelkövetés, és a valódi hardcore rezsimbérencek fő tevékenysége is ez. (Vö.: „Amit korrupciónak neveznek, az gyakorlatilag a Fidesz legfőbb politikája" – Prof. dr. Lánczi András)

Azaz aki igent mond/szavaz a NER-re, az egyúttal ERRE is igent mond/szavaz.
(Az idiotizmus pedig semmire sem mentség; pláne akkor, ha az idióta mások – milliók – életét is segít tönkretenni a tevékenységével/szavazatával/támogatásával.)

labrys 2019.12.22. 14:29:40

@ATCG: sajnos fogalmam sincs, mi a teendő. Ez az egész hideglelősen, szívbemarkolóan szomorú és tragikus. Kamaszként nem gondoltam volna, hogy közvetlen közelről nézhetem majd végig az ország tönkretételét.

mafi mushkila 2019.12.22. 14:54:33

@labrys: Pisilj is bele! Már tíz éve ez az új norma.

vimeo.com/5859442

velőtanya 2019.12.22. 15:32:56

@Muad\\\'Dib: "akik valóban bűncselekményeket követtek el, amit meg lehet próbálni bíróságon bizonyítani."
Ilyet mondjuk az utóbbi öt évben már tényleg csak velejükig aljas, cinikus orbánistáktól hallottam, és mivel téged nem tartalak annak, ezért hadd hívjam fel a figyelmedet arra, hogy NEM, nem lehet megpróbálni a bíróságon bizonyítani, mert ha az ügyészség nem emel vádat ezekben az ügyekben - márpedig nem emel - akkor senki más nem tudja őket bíróságra eljuttatni a bíróság elé. (És Polt újabb kilenc éves mandátumával ott tartunk, hogy soha nem is fognak odakerülni)

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2019.12.22. 15:45:40

@jotunder: Meg akartam volna kérdezni, hogy ki lesz az a "kissé fafejű, de talpig becsületes enyhén kultúrkonzervatív erő", aki le fogja győzni a NER-t, de ezután a megszólalásod után kétségeim támadtak. Vannak olyanok, akik soha (de legalábbis 2002, után vagyis amikor teljesen nyilvánvalóvá vált, hogy az egész konzervatív fordulata csak a hatalomról szólt, soha) nem támogatták OV-t, mégis konzervatívok. De ezek (is) hatan nyolcfelé húznak. Némelyiküknek a Tiédhez hasonló illúziója van, hogy Pálinkás stb. majd segít benne. Azt viszont látni kell, hogy Pálinkás, Stumpf, Pröhle féléknek csak addig volt tömegbázisuk, amíg a NER részei voltak (sajnos ez igaz a fentemlített NER-en kívüliek egy részére is). Itt egy szép illusztráció arra, hogy mire juthat egy konzervatív NER-en kívüli erő: index.hu/belfold/2018/11/05/lathatatlan_partok_emberei_gyujtenenek_egymillio_alairast_europaban/ ez az eleje azonnali.hu/cikk/20190928_elbukott-az-europai-polgari-kezdemenyezes-ami-az-unios-penzek-kolteset-szigoritotta-volna és ez a vége.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.12.22. 17:07:13

@velőtanya: Ha ez vigasztal, a NER legnagyobb bűnözőit a végén nem azokért a dolgokért fogják elítélni, amiket eddig elkövettek, hanem amiket a bukásukat megelőző pár hétben/napon el fognak követni. És az is elég lesz néhány tényleges életfogytiglanra.

Muad\\\'Dib 2019.12.22. 19:33:34

@labrys:
Még egy elbas*ott nácizmus után sem volt alaptétel, hogy minden nácikra szavazó most aztán... De nem is kell olyan messzire menni. Elég megnézni a mi kedves kis Gyuszinkat, akinél ugye az állampárti elnyomó fegyveres testületi tagság csak egy kis malőr volt, és emlékszem, hogy habozott a szája azoknak a "liberálisoknak" mikor ez szóvá lett téve, akik most már nagyítóval keresik a fityesz szavazókat...

Muad\\\'Dib 2019.12.22. 19:34:44

@velőtanya:
Az Orbán rendszer utáni bírósági eljárásokra gondoltam volt...

aritus 2019.12.22. 20:04:22

@Kettes: @Érvsebész: kösz a világos gondolataitokért

rokakutya pri 2019.12.22. 21:36:16

@jotunder: nono. Sajnálnám, ha kidobálnál bárkit, aki nem hajlandó megbocsátani a NER-ből èppcsak kiábrándult kipcsakoknak. (bocs mindenkitől, ez annyira szar szóvicc, hogy nem hagyhattam ki) Elfogadom, nèhányan elèrtèk már azt a pontot, ahol megálltak ès nem akarják tovább szolgálni Tomóceuszt, de a többsègük ettől mèg nem lett Gyugyu.
A hozzászólók között kialakult vita miatt, az elmúlt órákban visszaolvastam - Èrvsebèsz olvtárs által sorolt több nèvre szűrve - jópár posztot a galamus.hu-n.

...Kettes szavaival: a II. Bethlen–Peyer-paktum előtt jöjjön egy kis unga-bunga.

labrys 2019.12.22. 21:38:06

@Muad\\\'Dib: ezt már vagy egy tucat poszt alatt átbeszéltük, de valahogy mindig felbukkan az összemosás…

Szerintem lényeges különbség van az Orbánra _szavazók_, és az Orbán-rezsim Stumpf-/Prőhle-/stb.-féle támaszai között. Természetesen az előbbiek is felelősek a tetteikért, és róluk sem lehet „lemosni”, hogy a szavazataikkal hatalomra segítették a Sudribunkót és rendszerét (ugyanúgy, ahogy egyszeri szovjet állampolgárok millióiról sem lehet „lemosni”, hogy támogatták Sztálin rendszerét) – de a _büntetőjogi_ felelősség az utóbbiakat terheli, és az utóbbiakat kellene börtönbe zárni.

Ebben a posztban a Stumf-/Prőhle-/stb.-félék kapcsán merült fel, hogy érdemes lenne-e összefogni/egyezkedni velük a „sebek betapasztása”, „konszolidáció” (és egyéb tündérmesék) érdekében.

Nem lenne és nem szabad, szerintem.

incze 2019.12.23. 03:17:04

@labrys: én odáig eléggé egyetértek, hogy a fentebbiek, és még jó sokan mások különböző mértékben csúnyán leszerepeltek, cinkosok voltak, meg aztán nem is feltétlenül szembefordultak, hanem csak ejtették, kidobták őket. (szembefordulásra ott van pl. ángyán, akinek a nézeteit ugyan nem sokban osztom, de egy konzekvens, szakpolitikát képviselt, volt is tábora amellyel jelentékenyen hozzá is járult a fideszkádéempé 2010-es kétharmadához. ő annak a szakpolitikának a megvalósítására lépett be a kormányzatba, és amint észlelte mi folyik valójában kormányzás címén nem adta hozzá a nevét, csatározott, majd kilépett és szembefordult.)

ezzel együtt ezt az ádázságot nem osztom. nem kell az urakat sem szeretni, sem tisztelni, de egy kiközösítéshez valami nagyon súlyos gaztett kell, nem olyasmi, amit a jónép zöme boldogan elkövetne, ha módjában állna.

kemény keleti kommentelő 2019.12.23. 05:57:57

@incze: Ha jól értem, itt nem kiközösítésről, hanem arról van szó, hogy egy szabad világban is az mta elnöke legyen-e, vagy a berlini nagykövet.

Tgr 2019.12.23. 07:08:22

@Érvsebész: a Válaszban például lehet ilyeneket olvasni. Pl. www.valaszonline.hu/2019/12/17/fidesz-jobboldal-konzervativizmus-jovoje-velemeny/ (e heti, nem kellett túlerőltetnem magam a keresgéléssel).

kemény keleti kommentelő 2019.12.23. 10:21:45

@Tgr:
"A konzervatív politika egyfelől a múlt, a tradíció értékeinek a megőrzésére, másfelől viszont – és ez kevesek előtt ismert – a folyamatos és fokozatos fejlődésre törekszik. A konzervativizmus nem reakció, vagy merev mozdulatlanság az idővel szemben, hanem dinamizmus, amely felismeri a változás szükségét és arra törekszik, hogy ezt megrázkódtatások nélkül segítse elő. Részben ennek is köszönhető, hogy híveiként napjainkban olyan politikai vívmányok, közösségek, értékek – például a nemzeti nyelv és kultúra, az egyenrangú házastársak közösségén alapuló, gyermekes családmodell, a személyes meggyőződésen alapuló hit és vallásos erkölcs – védelmében szállunk síkra, amelyek a 19–20. században teljesedhettek ki. Ezeknek a jövőben is a jobboldali öndefiníció alappilléreit kell képezniük, mi több, a hagyományos közösségek támogatására és propagálására az állami intézményrendszer befolyását is érdemes felhasználni."

Szóval
- egy nemzeti nyelvet,

- egy elképzelt családmodell,

- egy hit és a vallási erkölcs melletti síkraszállás,

intézményesen s további jövő számára előírni az örökös 19-20. századot.

Ja. Megvolt már.
Amit mindenki csinál amúgyis, az a konzervatív. Értem én.
Csak ha gondol is valamit a világról, akkor lesz belőle liberális, és ha komolyan is gondolja, akkor meg balos.

lüke 2019.12.23. 12:46:13

@kemény keleti kommentelő:

Látszik,hogy nem érted
( ahogy a thrombolysisről se volt halvány lila dunsztod)
Kurz und bündig /lapidar/short& sweet: Fidesz az SZDSZ kistestvére volt,így összetartottak és összetartoztak

kemény keleti kommentelő 2019.12.23. 14:00:33

@lüke: Hát vannak problémáim, az biztos. A kiszből alakult, az szdsz kistestvére, antall örököse és putyin pincsije. De akkor kivel nem tartoznak össze ?

labrys 2019.12.23. 15:34:15

@incze: nem igazán kiközösítésként él bennem az említett személyekre irányuló szándék, vagy ha igen, csak a börtönbe zárt közönséges (= nem NER-elit) sikkasztók, erőszakoskodók, rablók, homeless-felgyújtók stb. felé irányuló elutasítás értelmében.

Másfelől pedig: igen, ha az ország kilencmillió lakosának zöme adott helyzetben Stumpfként stb. viselkedne, akkor bizony az a zöm alkalmatlan egy normális társadalom kialakítására.

De hát félig-meddig tényleg ez is a helyzet. :)
:(

.
.

P.s.: Ángyán, ha nem tévedek, mindmáig úgy látja a helyzetet, hogy 'ha a méltóságos király úr tudna róla, biztos nem engedné'. → A Kettes-féle bifurkációs kategorizálás vegytiszta második esete.

ATCG 2019.12.23. 20:02:18

@labrys: Hát igen, pedig milyen lelkesen vártuk a változást 89 október 23-án.
"Magyarország államformája mától: Köztársaság." Lobogtatta délben az Országház ablakából Szűrös. Este a Kossuth tér köveire letett gyertyaerdő fényében bokrokba verődve izgatottan, vidáman beszélgetettek az emberek, majd egyre sűrűbben hangzott fel innen is onnan is a "Ruszkik haza", aztán valahogyan mindannyian kívül kerültünk saját sorsunk irányításából. Az elején még láttuk, hallgattuk mi történik az ország házában, még a kocsmapultoknál is felkapták az emberek a fejüket, amikor Tölgyessy Péter azt mondja az ülésteremben, hogy a kormány hazudik.

Már a 48-as 12 pontok egyike is "Felelős ministeriumot Buda-Pesten." követelt.
Most TGM szépen levezeti a minapi esszéjében, hogy ez a kormány már nem felelős kormány, hiszen olyan törvényeket fogadtat el a NER-hű képviselői által,
amelyek bólogató jánosokká változtatják a kormánypárt képviselőit, és kétségbeesett, szélmalomharcot folytató anarchistákká az ellenzékieket
"az azonnali kérdések" - számukra némi megszólalási lehetőséget adó - perceiben.
A decemberben elfogadott "bohóctörvényekkel" megszűnt a szabad mandátumgyakorlás Magyarországon, megszűnt a parlamentáris demokrácia. - mondja. Mondja és miközben levezeti, hogyan darálta be ez a tábor-logika
a felelősen mérlegelő és döntő képviselőket, hogyan foszlott semmivé a szabad mandátumgyakorlás rendszere és végkövetkeztetése az, hogy fejétől (de nem a parlament fejétől, hanem a kormány fejétől) bűzlik a hal, aközben azért döf még egy jókorát az ellenzék felé is: mondván hiába kiáltom, prédikálom én ezeket, úgyis csak pusztába kiáltott szó lesz, mert úgysem figyelnek rám, úgysem hallgatnak meg.

De ha TGM ezt ennyire látja tudja, mindenki számára felfoghatóan levezeti,
akkor miért hagyja annyiban ezt az "úgysem hallgat rám senki" dolgot, miért ez az esszéje-végi lemondó, kézlegyintős szó: Szomorú.
Miért nem írta meg ezt az esszé-dolgozatát az általa kivesézett törvény megszavazása előtt? miért nem küldte meg az összes ellenzéki képviselőnek, és mellettük a kormánypártiaknak is, hogy legalább, amíg egy pillantást vetnek rá: gondoljanak bele mit is jelent ez a megszavazandó törvény valójában, miután életbe lép?
Miért legyintget, miért búsul Keresztelő Jánosként egyedül a pusztában? Miért nem súg legalább egy-két azonnali kérdést az ellenzéki képviselőknek:
A hazugozás és a lónak a faszát helyett, inkább tegyétek fel a következő kérdést a miniszterelnöknek gyerekek:
'- Mi a véleménye miniszterelnök úr Magyarországon ma felelős kormányzás folyik?'
vagy:
'-Szeretnénk ha elmagyarázná nekünk miniszterelnök úr a felelős kormány, felelős kormányzás fogalmát.'
vagy:
'- Kérem, miniszterelnök úr, a mai szavazás előtt ha elmagyarázná a szabad mandátum gyakorlás fogalmát az mindannyiunk számára hasznos lenne.'

ATCG 2019.12.23. 20:47:30

@kemény keleti kommentelő: www.blikk.hu/aktualis/politika/emlekszik-meg-tuntetesrol-vittek-el-a-rendorok-orban-viktort-30-eves-a-rendszervaltas/etmg5bs

Volt egyszer egy építőipari .kft, vezetője MI. Ács volt a szakmája, de a privatizációkor, talán mert egy kicsit pénzgyűjtősebb ember is volt a többinél megszerezte a Középületépítő Vállalat egy részét, és ezzel megalapította saját építőipari "kis" üzemét. Telephelyük az Ecseri úti metró-megálló közelében volt. A "kis"üzem ahhoz képest eléggé nagy volt, hogy MI-nek ne szakadjon minden reggel szanaszét a feje a rá nehezedő nagy nyomás alatt, hiszen ahogy egy öreg barátom szokta mondani az ilyenekre: "Nagy volt neki a kabát." A beruházók is kellően kihasználták MI "nadrágos ember" -tiszteletét, a mérnökök iránti jóhiszeműségét. MI pár száz - zömében feketén foglakoztatott - erdélyi munkásával és pár építésvezetővel, műszaki előkészítővel felépítette a Gazdagrét paneles épületeken kívüli lakóegyüttesét. Volt úgy, hogy egy munkaügyi razzián több száz embere futott szét a környező dombokra. MI reggelente ordítozott a telephelyen, de mire kiért az építkezésekre már inkább mosolygott.
Az emberek fizetését egységesen és igen egyszerű módon kalkulálta ki. Egységesen mindenkit 250 Ft-os órabérrel számoltak el (Ez 96-ban volt).
Az építésvezetőket is. Ahány órát dolgoztál abban a hónapban annyiszor 250 Ft volt a fizetésed. Az építésvezetők egy-két fusi munkán persze ezt bőven meg tudták fejelni a cégtől ellopott építőanyaggal, munkaerő eltulajdonítással.
Nála a munkás bérének a kifizetése volt az első. Azoknak az utolsó fillérig kifizette a járandóságát, még akkor is ha éppen üres volt a .kft kasszája, mert a beruházók éppen visszatartották egy -két benyújtott számlájának kiegyenlítését, ilyenkor a saját pénzéből fizetett.
Ha a műszakiak fizetésére nem jutott, azoknak várniuk kellett a befutó pénzekre.
Az anyagbeszerzője a saját öccse volt. A telephely műhely vezetője, a mindenféle gép értő mester a nagybátyja.
Ez a nagybácsi mesélte, hogy Imike gyerekként egy nyáron majdnem belefulladt a falujuk határában lévő tóba.
'– A kiáltozására szaladtunk oda, beugrottunk érte és kihúztuk.' – mondta.
'– De ha akkor sejtettük volna, hogy milyen ember válik később belőle, bizony még jó nagyot nyomtunk is volna a fején lefelé.'

aritus 2019.12.25. 06:44:08

@incze: köszi, elég szomorú, hogy így gondolkodik a nőkről
de hát senki sem tökéletes, mondta a milliomos a Van aki forrón szereti végén Jack Lemmomnak, mikor bevallotta, hogy valójában férfi

Érvsebész 2019.12.25. 18:01:30

@Tgr: Köszönöm, olvastam ezt. Ez jó írás, szerintem minden főbb tétel vállalható és értelmes (a magam részéről ugyan érzek némi következetlenséget az alábbiakban: " [a konzervativizmus]... híveiként napjainkban olyan politikai vívmányok, közösségek, értékek – például a nemzeti nyelv és kultúra, az egyenrangú házastársak közösségén alapuló, gyermekes családmodell, a személyes meggyőződésen alapuló hit és vallásos erkölcs – védelmében szállunk síkra, amelyek a 19–20. században teljesedhettek ki. Ezeknek a jövőben is a jobboldali öndefiníció alappilléreit kell képezniük, mi több, a hagyományos közösségek támogatására és propagálására az állami intézményrendszer befolyását is érdemes felhasználni." Szóval számomra nem teljesen világos, hogy az állami intézményrendszer befolyását pontosan miért kellene a társadalom egy csoportjának nézetei propagálására felhasználni, de az, hogy vitatkoznék ebben a kérdésben a szerzővel, talán még nem éri el a véleményterrorizmus riasztási szintjét.

Mindazonáltal a szerzőnek aligha attól kell tartania, hogy a magamfajta lipsik kiközösítik (különben is: honnan?), inkább hogy a konzervativizmus fogalmát és kifejezéskészletét egy sarlatán rablóbanda lenyúlja tőle (amiről egyébként az írás szól). A jelen poszt felvetését (liberális kultúrfölény) ennek fényében nem nagyon értem, amikor a szomszédomtól ellopják mindenét, a kocsiját, a családi ezüstöt, a Klimteket a szalonból és kártalanítás nélkül államosítják a vállalkozását, akkor nem biztos, hogy érdemes azon vekengenie, hogy nekem amúgy nem tetszett a kakukkos órája

Pelso.. 2019.12.25. 21:08:43

@Érvsebész: Megbocsájtani? Hány évtizednek kellene még eltelnie így, hogy azt mondjuk, nincs bocsánat? Ehhez szorosan kapcsolódva, sokadszor: eljön-e a felvilágosodás kora?

Való igaz, az írásban akad néhány figyelemre méltó gondolat, de, tömörítve:
a.) a szerző határtalanul naiv, önmaga által kreált burokfélében él
b.) a szerző álnaiv, az cikk a kizárólagosan üzleti vállalkozásként működő ner egy elleplező írása a sok közül.

Érvsebész 2019.12.25. 21:48:56

@Pelso..: a megbocsátás kérdéskörében nem vagyok illetékes, a kommentemben szerintem nincs is erről szó (illetve nem volt szándékom, hogy a megbocsátásról említést tegyek.)

Ami a többit illeti, igen, a szerző alighanem végtelenül naiv. A b) változatot nem tartom valószínűleg, a szerző szerintem nem elég ismert ahhoz, hogy az írásnak érdemi következménye legyen, akár a le-, akár az elleplezés a cél

ATCG 2019.12.25. 22:00:01

Ettől függetlenül a @Tgr által belinkelt cikk írójának gondolkodásmódját. a másik oldalon sem ártana elsajátítani, gyakorolni ha egyszer végre-valahára tényleg egy új élhető országot szeretnénk összehozni.

mafi mushkila 2019.12.25. 22:07:54

@Pelso..: Én is elég nehezen figyeltem oda az okébb dolgokra, mert:

1) "hiszen hogyan nevezhetnénk önkényuralomnak olyan politikai berendezkedést, ahol az ellenzéki erők átvehetik a főváros irányítását?" Azt hiszem, ezt sohasem fogják megunni, ezt az a) vagy b) okból elkövetett mentegetést.

2) "óbal" Amilyen lelkesen felkapja a szót. Amire hivatkozik: pont ugyanannyira régi pártok, mint amennyire a Fidesz régi (ugyanazon a mocskon/élettapasztalaton rágták magukat keresztül, melyik milyen eredménnyel) + néhány nemszeretem név. Amit nagyvonalúan figyelmen kívül hagy: hogy a pártok közötti egyeztetéssel és a civilek soha nem látott mértékű bevonásával/támogatásával ez a helyzet - legalábbis ezekben az első időkben - markánsan különbözik a szokásos felállástól, amit "pártpolitikának" szoktunk nevezni. Jobban hasonlít a 90-es évek kezdetére, mint bármire, amilyen azóta volt. Filozófia, tudós munka talán kevésbé van mögötte, mint akkor, amikor már évtizedek óta készültek a meglátások, mert most percről percre, évről évre kapkodjuk a fejünket, viszont praktikus megfontolás a demokráciáról mint üzemről annál több, és szélesebb körű gyakorlati társadalmi támogatás is: különféle részterületek évtizedes tapasztalattal rendelkező szakértői, felelősei és ezeknek az aktivistahálózata. Őket (és engem) mind kidobna "óbalként?". Kösszépen.

3) MINDEN, amit ma egy jobbos konkrétan szeretne elérni az önkormányzati szinten, ma elérhető, a tisztségviselőkhöz, felelősökhöz többnyire megtalálhatók az egyenes utak és a használható nyomásgyakorlási felületek. Ha nem pusztán a jobbos identitás valamelyik lobogóját akarja kitűzni egy intézményre vagy a kommunikációs tér egyik sarkára, hanem tartalmi szándéka van egy kezdeményezéssel (ahogy a cikk vége felé nyitottnak mutatja magát elvileg ilyesmikre), ahhoz minden akadály nélkül szervezhet egy érdekérvényesítő csoportot, és lesz kivel beszélniük. ...Hát persze ez nem olyan, mint Orbánra és az apparátusára bízni, hogy megcsinálja vagy legalább behazudja azt, ami a szívének kedves, vagy a rezsim végtelen hatalmának a takarásában megkapni a lehetőségeket, hanem munkát igényel.

Ennek ellenére voltak benne érvényes részek.

mafi mushkila 2019.12.26. 11:52:10

@ATCG: A saját kíváncsiságom és az irántad való tisztelet és barátság miatt még egyszer elolvastam a cikket, most már úgy, hogy előzetesen kiberzenkedtem magamat, és arra voltam kíváncsi, hogy mit találsz példaértékűen méltánylandónak.
De nem találom!

Szavakban, a hatalmi pozíció feladatának a meghatározásában megengedő az eltérő világnézetekkel (értékrend, gondolkodásmód stb.) szemben, pl.: "a konkurens társadalmi-politikai folyamatokat hatalmi eszközökkel, reakciós módon kezelő stratégia nem csupán sikertelen, de idővel archaikus viszonyokat és intellektuális elmaradottságot is teremt."

Ugyanakkor eszmei oldalon kérlelhetetlen, elbitorló és kirekesztő, hiszen említést sem tesz arról, hogy az általa a jobboldali hagyományban felfedezhető és felfedezendő értékekhez sorolt elemek mindegyike olyan, amit az óbaloldal jelzővel (szó szerint és átvitten) leírt "nem jobboldali" oldal mindig is karakteresen képviselt, azonossága fontos elemének tekintett:

"Ez nem csupán az eltérő pártállás tolerálását jelenti, hanem azokat a különbségeket is, amelyek identitásbeli, társadalompolitikai, világnézeti kérdésekben tapasztalhatók. Hiszen a jobboldali hagyományban megjelenik a konzervatív és liberális eszmei irány, a népies és az elitista vonal, a polgári és a paraszti értékrend, a nyugatos és az orientalista felfogás, az egyház társadalmi szerepvállalásának erősítése és a szekularizáció iránti igény."

Szóval most mi van? A nem jobboldaliak faszok, mert csak. Mi jobboldaliak vagyunk és nekünk ezek a kurvajó értékeink vannak, vagy lehetnének, ha akarnánk. De a nem jobboldaliak, azok értéktelenek, egyetlen értékválasztásunkat sem említem meg, sem az állásfoglalásukban, sem a gyakorlati eredményeikben.

Nem értem, hogy hol jó ez, hogy segíti az élhetőséget, mit tanuljak belőle.

Érvsebész 2019.12.26. 21:07:45

@mafi mushkila: Nem értek egyet. Először is, nekem úgy tűnik, a szerző a "sajátjainak" címezi (címzi?) a mondandóját, ehhez képest nem hiszem, hogy neked/nekem/baloldalnak, legyen az bármi kellene udvarolnia vagy gesztusokat tennie.

'általa a jobboldali hagyományban felfedezhető és felfedezendő értékekhez sorolt elemek mindegyike olyan, amit az óbaloldal jelzővel (szó szerint és átvitten) leírt "nem jobboldali" oldal mindig is karakteresen képviselt, azonossága fontos elemének tekintett: ...>>konzervatív és liberális eszmei irány, a népies és az elitista vonal, a polgári és a paraszti értékrend, a nyugatos és az orientalista felfogás, az egyház társadalmi szerepvállalásának erősítése és a szekularizáció iránti igény<<"
(bocsánat, kicsit belebonyolódtam az idézetekbe).

Mivel fogalmam sincs, mit ért a szerző (meg te is) óbaloldal alatt, nehezen tudnám ellenőrizni, hogy vajon mindezeket az értékeket képviseli-e, de a felvetésnek nincs is sok értelme, egyszerűen nem lehet a történelmi, földrajzi kontextustól elvonatkoztatni, továbbá nem nem eshet szó arról, milyen hangsúlyt kapnak az egyes értékek az ójobb- vagy az óbaloldal nézetrendszerében. Amúgy szerintem egyáltalán nem esik szó arról, hogy a nem jobboldaliak faszok, de miért kellene ennek az írásnak a nem jobboldaliakról szólnia, amikor a jobboldal esélyeiről szeretne beszélni?

Végül: (ez már erősen offtopic, de mivel ez a mániám, leírom)

Rendszerváltás nem abból lesz, ha a régi struktúrákat új arcok lakják be, legyenek bármennyire is szimpik (nem azok). Az embereknek meg kell szervezniük magukat, a kezükbe kell venniük az életüket és a közügyeiket, szakpolitikákon kell közösen dolgozniuk és meg kell tapasztalniuk a közösség erejét. Ilyenek pl. a Szülői Hang vagy a 10 millió fa, de simán kinőhetnek dartsklubokból, dalárdákból, táncházakból, stb. és ezekben kell megtapasztalniuk az együttműködés értelmét és lehetőségeit. Én nem vállalnék politikai közösséget egy jobbikossal és bizonyosan sose szavaznék rá, de képes volnék vele közösen elültetni egy fát, megmenteni egy kutyát vagy kiosztani néhány adag élelmet. Azt képzelem, ez vezet valahova, az meg, hogy homousion- homoiusion típusú vitákba kezdjünk, unalmas és improduktív

Pelso.. 2019.12.26. 21:28:32

@Érvsebész: A 21:11:55-s hsz-nél kaptam fel a fejem a megbocsájtásra: Pardon, félre értelmezve vontam össze.

Azért nem vetem el a b.) variánst, mert az írásnak ugyan önmagában semmi jelentősége és érdeme nincs, de a fideszmédiába tartalmilag simán belefér, egy sokadik alternatívát hazudva, -van ám nekünk értelmiségink is- képet kreálva, e mellett nem árt a rendszernek.

Pelso.. 2019.12.26. 21:39:30

@mafi mushkila: Az írást olvasva, címkéket ragadtam ki.
Hogy ezeket 2019-ben, Mo.-on, s ebben a kontextusban használja a szerző, - már-már képmutatásnak tűnik számomra.
Arról nem beszélve, hogy a lelkes-naiv félhülyék kora már lejárt. Bár, inkább jönne el újra.

mafi mushkila 2019.12.26. 22:58:07

@Érvsebész: Egyszerűbb lett volna, ha csak megkérdezem, mire gondolt @ATCG:, mit tanuljunk el a cikkíró gondolkodásmódjából, és nem a feltételezésemmel kezdek el vitatkozni. De én sem bírok ki mindent :) Őt (egy kicsit) ismerve, azt gondoltam, hogy a szöveget párbeszédesnek, engedékenynek, kezet nyújtónak olvassa, és ez tetszett meg neki, én meg nem annak olvastam.

A mániád az én mániám is (az egyik), lehet hogy éppen tőled is tanultam el. De még az ilyen viták nem kezdtek el untatni, nekem igazából az elgondolásbeli kérdések is csak egyre érdekesebbek lesznek attól, hogy mit látok-csinálok a gyakorlatban.

mafi mushkila 2019.12.26. 23:02:50

@Pelso..: Szerintem még felvilágosodás is lesz. Ami nem jelent semmit, mert honnan tudhatnám... de én ezt hiszem. Olyannak látom a felvilágosodást, mint amit nem lehet visszagyömöszölni a dobozba.

Pelso.. 2019.12.27. 07:27:21

@mafi mushkila: Legyen. Viszont, úgy egy év múlva már, vagyis a következő kampány idején a fidesz soha nem látott mennyiségű pénzt fog beletolni, hogy ne legyen.

Pelso.. 2019.12.27. 20:09:30

@mafi mushkila: Olvastam.
Cirka 15 milliárdról van szó. Szerintem ez az összeg a kampány utolsó fél évében simán elmegy majd propagandára. Mármint havonta.