Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retro (115) retró (22) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Az ingatlan

2013.10.06. 22:36 | jotunder | 98 komment

     
    Anyámék írták alá a szerződést, én nem is voltam jelen. Nem néztem meg az apró betűs részt, akkoriban nem érdekelt az ilyesmi. Egy ingatlanról volt szó, afféle társbérleti szerződésről. 
    Nem volt egy különösebben nagy ingatlan, állítólag régebben nagyobb volt egy kicsit, nem nagyon beszéltünk erről. Szép ingatlan volt. Vagyis hát, nem volt olyan nagyon szép, de erről sem beszéltünk. Elég sok mindenről nem beszéltünk akkoriban. 
     Egy idő után kiderült, hogy az ingatlanra jelzálog került, egyre nagyobb jelzálog. Azzal biztattak, hogy ez nem jelent komoly problémát, valójában nem is az ingatlannal van a gond, hanem a tőle nyugatra fekvő nagyobb lakóparkkal, amelyiknek valamilyen végzetes konstrukciós hibája van, a bajok onnan jönnek át hozzánk, de még pár év, és a lakópark összeomlik. 
    Volt egy öreg közös képviselőnk, valamiért azt gondolta mindenki, hogy örökké fog élni, és intézi az ügyeinket, minden ügyünket, mert ebben az ingatlanban lényegében minden ügyet a közös képviselő intézett. Ő reggelizett helyettünk, ő nézte a tévét helyettünk, időnként horkolt is helyettünk. Nekünk semmivel sem kellett törődnünk, csak várnunk kellett arra, hogy eljöjjön az idő. Igen, azt mondták, hogy eljön majd az idő. Addig meg csak várjunk.
    Aztán egyszer csak meghalt az öregember, már nem reggelizett senki sem helyettünk, magunk nézhettük a tévét, és horkolhatunk is, ha kell. Azt mondták, hogy az az idő már sohasem fog eljönni. Azonban eljön majd egy másik idő, ami sokkal jobb idő lesz, mint az az idő, amit addig vártunk, és azt is mondták, hogy ők egyébként sohasem várták azt az időt, bár mi nem úgy emlékeztünk.
   És csak jöttek és jöttek a közös képviselők, és nőtt a jelzálog. Mindig újabb idők nem jöttek, de megnyugtattak, hogy van még pár idő, ami elvileg jöhet. De ezért nekünk is tennünk kell, oda kell például adni a reggelinket. Hirtelen sok idő lett, amire várni lehetett, és amely idők nem jöttek el. És azért ez mennyivel jobb annál, mint amikor csak egy időre lehetett várni, és az nem jött el. 
  Volt egy közös képviselőnk, akinek nagy tervei voltak a házzal. A lift nagyon sokszor elromlott, és ő kitalálta, hogy nem felfelé és lefelé kellene mennie a liftnek, hanem oldalt. És más érdekes dolgokat is kitalált, hogy például ha fizetnénk a horkolásért, akkor egy idő után többet horkolhatnánk. És, hogy nézzük inkább a rádiót, az sokkal olcsóbb. Aztán egy napon berúgott, és a kocsmában elmondta, hogy ellóversenyezte a közös költséget, és hogy ő a legrosszabb közös képviselő a világon. Voltak, akik felháborodtak, mások szerint végre van egy olyan közös képviselőnk, aki őszintén elmondja, hogy miatta ázott be a pince, bár ezt tulajdonképpen nem is mondta el. Mindenesetre beázott az a pince, a szándék tehát alapvetően jó volt. Bármennyire is jól hangoztak ezek az érvek, a többség új közös képviselőt választott.
  Akkor már nagyon nagy volt a jelzálog az ingatlanon. Az új közös képviselő elmondta, hogy a lakópark nemsokára összedől, persze nem úgy dől össze, ahogy régen nem dőlt össze, hanem újszerűen. Minden nagyon újszerű volt. Írtak egy újszerű társbérleti szerződést, lett egy újszerű lift, ami ugyan nem működött, de csíkosabb volt, mint bármelyik lift a világon, és sokkal olcsóbb lett a horkolás,és akik megették a reggelinket, azt mondták, hogy az is sokkal jobb lett. A közös képviselő megengedte, hogy mindenki az ő rádióját nézze. Kicsit mintha megsüllyedt volna az ingatlan, a pincét megint elöntötte valami, azt mondták, hogy lehet, hogy gyógyiszap. A lakók minden reggel összegyűltek, és elénekelték a dalt arról, hogy olcsóbb lett a horkolás, és lehet, hogy gyógyiszap, olcsóbb lett a horkolás és lehet, hogy gyógyiszap. Ez ment reggeltől estig.
 És akkor megnéztem az apró betűs részt. Már alig volt olvasható. Valami rendületlenül, és hogy itt élned és halnod kell, vagy talán félned és hallgatnod, nem tudom. Nem tudok én már semmit, de valamiért azt gondolom, hogy az ott lent a pincében nem gyógyiszap. Úgyhogy átköltöztem a lakóparkba, és abban reménykedem, hogy talán mégsem dől össze. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr195554624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ámbátor 2013.10.06. 23:05:35

Én még megvárom a következő lakógyűlést.
Ha ott is megszavazzák a Szabónéék, meg a Horváth úr a földszint kettőből, hogy gyógyiszap, meg hogy igazából a lépcsőzés sokkal egésszségesebb, mint a lift, akkor én is megnézem azt a lakóparkot. Mielőtt a kaput is bezárja a közös képviselő.

f.domino 2013.10.06. 23:27:22

@ámbátor: Csak nehogy a lakógyűlés közben (előtt / után) lecseréljék a zárat! Aztán nézhetjük a lakóparkot az ablakból, amíg be nem szögelik.

sörtelen 2013.10.07. 00:13:56

Jó.
Az "apróbetűs rész" különösen.
Csak az nem érthető, a lakóknak miért nem csípi a szemét a tetőkert?
Persze, a liftbe vetett hit... na, igen.

aronsatie 2013.10.07. 00:52:12

Szerintem feleslegesen lett körmönfontságában is nyilvánvaló. Viszont állítólag éjszaka horkolok.

ijontichy 2013.10.07. 01:08:44

@poszt: Azért tudsz te. Sőt, tudtál már ennél is irodalmibb értékűt. De azért néha látogass vissza, mert a lakópark nyugodt légköre nem elég inspiráló monoton bút konokon ontó irodalmi alkotásokhoz ;-).

Szindbad 2013.10.07. 06:36:37

Ezt maroz írta. :)

Sok minden van, ami riasztó az Orbán rendszerben, de a propaganda profizmusa a legriasztóbb talán.

Pelso.. 2013.10.07. 07:48:29

Van egy mindig kifogástalanul működő lift, (cipőtisztító szerkentyű áll a sarkában) az visz fel a tetőkerthez. Valami idióta nemrég próbált beszállni, aztán megmondták neki, hogy némi adótartozása áll fenn, pár éve meg átment a piroson, fotó van róla.

DarthVader 2013.10.07. 08:01:31

"élned és halnod kell"

:)

Kicsit átiródott :) Pl.

Hazádnak rendületlenül
légy híve, ó magyar.
Bölcsőd ez s majdan sirod is,
mely vádol, s elzavar.
(pedig) a nagyvilágon kívül nincsen számodra hely.
Áldjon, vagy verjen az állam keze,
itt félned s hallgatnod kell!

a 17 éves Parker Schnabel 2013.10.07. 08:09:45

Ezt nem értem. Új közös képviselő ?
Én asszem, hogy az az öreg Béla bácsi mihaszna fogadott gyereke, aki ott nőtt föl a Béla bácsi házmesterlakásában a lakók pénzén,
az most az úr a házban.
Liftpénzt szed a földszintiektől, olyan pimasz,
és ő már volt közös képviselő, de beköltöztette a pincébe a haverjait, szétfocizta a lámpákat és összefirkálta a lépcsőházat.
Azért házmester, mert ha más lenne az, akkor ugrik a házmesterlakás és kizavarják a haverjait is a pincéből, ahol eddig kocsmáztak, de már glancolják a kaszinót és a kokainbarlangot.

9mmPara 2013.10.07. 08:19:27

@sörtelen: "Csak az nem érthető, a lakóknak miért nem csípi a szemét a tetőkert?"

Szegeden, a Nemes Takács utcában ténylegesen megesett pár éve, hogy egy társasház udvarába önálló családi házat sikerült építeni a társasház közös képviselőjének aktív asszisztálásával, a lakók szeme láttára. A projekt állítólag közös, udvari garázssornak indult.

Érvsebész 2013.10.07. 08:46:38

Az alapító okiratot aztán úgy módosították, hogy a szomszéd ingatlanok tulajdonosai is dönthetnek a közös képviselő személyéről. A gang addigra több helyen így-úgy alá volt dúcolva, a nagyon tönkrement dúcokat más dúcokkal váltották ki. Aztán JT után költöztek még páran abba a szép, ápolt lakóparkba, mi meg, akik itt maradtunk, nem nagyon tudunk újabb épületfát venni a dúcoláshoz. A szomszéd Bandi ezért odaállt a harmadik emeleti gangot a vállával megtámasztani. A harmadik emeleti gang leszakadt és maga alá temette Bandit. Ez jó volt, mert nem kellett neki szociális temetést rendezni. Azért rögtönöztünk egy gyász-lakógyűlést, ahol Marika az I/3.-ból felolvasta az ötödikes etika tankönyvből azt a részt, hogy a vértanúság az erkölcsiség legmagasabb szintje, ettől mindenki megnyugodott.

Most a második emeleti gang akar leszakadni, oda Bettikét állítottuk, aki úgyis ókortörténész akart lenni, de az nem teremt értéket. Kovácsné minden nap kimegy Bettikéhez, és lelkesíti, így Bettike már maga is elhiszi, hogy ő tulajdonképpen nem dúc, hanem egy kariatida.

Jól van ez így, Bettikének kár is volna iskolába járnia, végtére is az összes osztálytársai is elköltöztek JT után abba a lakóparkba. Bettike meg majdcsak elhordozza a vállán a gangot, amíg haza nem térnek.

Vagy amíg rá nem dől.

DarthVader 2013.10.07. 09:19:49

Az kimaradt, hogy az előző közös képviselő liftpénzt akart szedni, hogy felujitsák a liftet, és járjon, a mostani meg - aki a legjobban hőbörgött a liftdij ellen - úgy szedi a liftpénzt, hogy abból a házmesterlakás fürdőszobjába épitettek be hidromasszázskádat.

ingyenebed 2013.10.07. 09:46:21

ez egy szellemes poszt.

lsd még Spiró Feleségversenyét

Will E. Coyote 2013.10.07. 09:53:19

i see what you did there

labrabbit 2013.10.07. 09:54:44

@Érvsebész:
A lakópark népe néha összedobja a gerendára valót de a csekket a közös képviselõ veszi át. Õ sokat szidja a lakóparkot, állítólag tartoznaj nekünk. Vagy neki, ezt nem egészen értem.

Jó, lehet hogy dúcolás még nincs, de a közös képviselõ a barátaival épített egy gyönyörû csobogót az udvarra. Nekünk nem került semmibe.

vakapad 2013.10.07. 10:02:59

Amit nem tudtam azonosítani:
"A lift nagyon sokszor elromlott, és ő kitalálta, hogy nem felfelé és lefelé kellene mennie a liftnek, hanem oldalt."

Amit tudtam azonosítani:
"És más érdekes dolgokat is kitalált, hogy például ha fizetnénk a horkolásért, akkor egy idő után többet horkolhatnánk."

Ami tévedés:
"Aztán egy napon berúgott, és a kocsmában elmondta, hogy ellóversenyezte a közös költséget, és hogy ő a legrosszabb közös képviselő a világon."
Emlékeim szerint nem lovakra költötte, hanem a lakókra, nem csak a közös költséget, hanem annál többet, nem a kocsmában mondta, hanem a haverokra szűkített, speciális lakógyűlésen, ráadásul még be sem volt rúgva.

Ami egyértelmű:
Kissé erőltetetten szimbolázós magyarázat arról, hogy a haza miért lett elhagyva (rosszak a közös képviselők, és a pince is beázott).

Ami nem egyértelmű:
Minek lett megírva? Ezt eddig is tudtuk.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.10.07. 10:19:02

@vakapad: miért gondolod, hogy mindig mindent azonosítani lehet? miért gondolod, hogy minden pontosan az, aminek látszik. mi van, ha kicsit más?

alte trottel 2013.10.07. 10:23:19

@vakapad:
JT-nek valami érthetetlen okból szent meggyőződése, hogy gyurcsótány (ezt most képzeld a legkisebb betűtípussal, szürke alapon takonyzölddel írva) a gengszterváltás óta regnáló hét minálnok közül nem egyszerűen a legrosszabb, de (egyedül ő) lop, csal, hazudik, kiskorú szüzeket ront meg, véres lesz tőle a tehénke teje és megrágja a sódart a füstön. Ja, és csakpusztaélvezkedésből szemeket lűdöz kifelé. No meg idegbeteg és hebeg is.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.10.07. 10:28:07

@alte trottel: ???? nem tudom, ezt a következtetést miből vontad le. soha semmi hasonlót nem írtam le gyurcsányról, továbbá nem is gondolok ilyesmit. ez van. :)))

vakapad 2013.10.07. 10:39:05

@jotunder:

Ha valakiről leírjuk, hogy hülye (ha szimbolikusan, ha nem), azt célszerű beazonosítható konkrétummal alátámasztani, egyébként az állításunk megkérdőjeleződhet.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.10.07. 10:45:33

@vakapad: nincsenek állítások az írásomban. nem, nem lehet dekódolni mindent, még az sem igaz, hogy az egyes szám első személy az pont én vagyok.

ftk 2013.10.07. 11:47:49

@jotunder: JT, most már mondhatod, hogy gondolta a fene... ez már csak így van, kimegy a kezed alól, és nincs többé ráhatásod, az a fránya olvasó úgy érti, ahogy akarja... egyenként és időnként is.

A továbbgurulás pedig ennek az igen kreatív és gazdagító következménye, ne essünk kétségbe.

DarthVader 2013.10.07. 12:39:16

@alte trottel:

"megrágja a sódart a füstön"

Na ettől kiköptem a kávét... :)

közösperonos átszállás 2013.10.07. 12:41:59

@jotunder: Ne haragudj, de ez az érvelés szerintem is bullshit. Tudom-tudom, PLSZ.

a 17 éves Parker Schnabel 2013.10.07. 12:53:27

@jotunder: Nekem már régen gyanús ez, hogy valahol egy intézetben trollmágneseket buherálsz zsákszámra, aztán rajtunk kisérletezel.

aronsatie 2013.10.07. 13:28:57

@alte trottel: Összetéveszted Pásztörperccel. Neki van súlyos gyurcsányfóbiája, bár, mint mondja, személy szerint kedveli.

Pásztörperc 2013.10.07. 13:40:33

@aronsatie: SZVSZ összetévesztesz vkivel, de nem baj...

Mészáros Laci 2013.10.07. 14:26:55

nagyon szép történet, pont azokat a részleteket emeli ki, amely a koncepció igazolásához szükséges :)

aronsatie 2013.10.07. 14:27:53

@Pásztörperc: Most melyik nem stimmel? A fóbia, vagy a privát rokonszenv?

HaKohen 2013.10.07. 14:38:20

@vakapad:

Kár, hogy ennyi élettapasztalat birtokában még most sem jutottál el addig a konklúzióig, hogy a jó liftek MINDIG oldalt mennek.

HaKohen 2013.10.07. 14:43:00

@vakapad:

"...célszerű beazonosítható konkrétummal alátámasztani, egyébként az állításunk megkérdőjeleződhet."

Most komojan, te nem-e egy megkeseredett, humortalan, könyökvédős, líramentes számkukac (-1 a négyzeten @) vagy ijesmi-e vagy?

nandras01 2013.10.07. 14:58:50

egy komoly tévedés van a történetben:
az a bizonyos másik közös képviselő nem azt akarta, hogy a liftek oldalirányba haladjanak, henem azt, hogy gyorsabban tegyék meg az utat felfelé s lefelé...

Mária Pirézia 2013.10.07. 15:24:14

Ez most irodalom. És jó. És szomorú.

nandras01 2013.10.07. 15:30:03

@jotunder: ha már ennyire szíven ütött egy másik meglátás, akkor fokozom :)

nem csak, hogy gyorsabb lifteket akart, hanem még az is felködlött a terveiben, hogy a liftek falára felhordott mocskot le kellene takarítani.
igaz, hogy ezért minden használótól utanként másfél fabatkát kívánt beszedni (igaz, hogy évi hat fabatka plafonnal, utána már nem kellett volna fizetni), de a lakók fellázadtak, és inkább használták a húsz kilós cekkerükkel a lépcsőt - ingyen.
bár, az új közös képviselő már a lépcsőhasználatért is kirótt négy fabatka lépcsőkoptatási díjat, amit emeletenként kell fizetni, éves plafon nélkül, de kezét esküre emelve igérte meg, hogy a beszedett díjból új lépcsőt fog építtetni.
persze ez az új és modernebb lépcső használata bizonyos költségeket fog a használóira terhelni, de ezt nem a használók fogják megfizetni, hanem a lépcső kivitelezői, akik emiatt természetesen kissé drágábban építik fel a művet, ezért a régi lépcső használati díját kissé meg kell emelni, de lakók boldogok, mert nem kell fizetni a lift használatáért.
igaz, hogy már régóta nem is működik, meg a szemét miatt be sem lehetne szállni, de akkor is...

George Sand 2013.10.07. 16:25:40

Emlékszem a szerző egy gondolatára, még 2010. végéről, valahogy így szólt: Ez most nem az alámerülök és kibekkelem, hanem az alámerülök, elrugaszkodom és felbukkanok a Lajtán túl.
Tudom, hogy nem szép dolog, de irigylem.

Montefiore 2013.10.07. 16:51:04

@ftk: a 'jotunder' nick alatt megjelenő szövegek örvendetes fejlodest mutatnak a politikai kommunikacio természetének figyelembe veteleben. A szerzo jelzi, hogy narrativak hatasvizsgalatat vegzi, ahelyett, hogy valamifele naiv "igazságkeresés, erkolcsi allasfoglalas, nem kozepiskolas fokz nepneveles, spleen, tarsadalmi erzekenyseg, elkötelezettseg" vagy hasonlo ide nem illő celtetelezes vezetné. Ezt a fejlodest jelzi a kevéssé szemérmes "csúsztatás" is arrol, hogy az adott szoveget "orban)alomnak" v "orban almanak" kell e ertemezni. Nyilvanvalo, hogy narrativak hatásvizsgálata soran a vizsgalatot vegzot nem lehet meggyozni, hogy a szoveg belso ellentmondásait ismerje el vagy plane kuszobolje ki - a lenyeg pont az, hogy a szoveg a jol ismert ellentmondasaival egyutt "mukodik-e" vagy sem.

Ami a "gyurcsany-motivum" szerpelteteset illeti, azt en arra a jellegzetes hibas leftist liberal narrativa-konstrukcios elemre vezetem vissza, amely ugy irhato le, hogy a "magunk oldalanak" bűnösként felmutathato szereploit egyenlősítő párhuzamba kell allitani az ellenoldal biralt szereplőivel, mert ezaltal a konstrukcio kiegyensulyozottabbnak es moralisan megalapozottabbnak tunik, es ennelfogva jobban "mukodik". Ha a szerzo ezt a toposzt is vizsgalat ala vetne, mint az "orban jot akar stb." narrativat, kiderulne, hogy ez nincs ugy, a megoldas teljesen mukodeskeptelen.

ijontichy 2013.10.07. 17:45:49

@nandras01: "gyorsabban tegyék meg az utat felfelé s lefelé"
Ami a lefelét illeti... na jó félsiker is siker ;-)

nandras01 2013.10.07. 17:56:25

@ijontichy: azért a leendő új közös képviselő szorgalmasan vagdosta a fékezőkábeleket és zsírozta a féktuskókat...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.10.07. 21:36:22

@Montefiore: mi a bűnös az oldalliftben? ki a leftist-liberal? ki ölte meg kennyt?

Montefiore 2013.10.08. 09:51:11

@jotunder: a vitapartner hiteltelenitesenek egyik jo eszkoze a dadaista visszakerdezes, mivel a feltett kerdesek értelmetlenségenek megmutatasaval nem lehet ellene védekezni. A "működőképességéhez elegendő, ha a dadaista kerdesekrol elhitetheto, hogy a dolog - abszurd- ertelmezesenek lenyeget ragadjak meg. Itt sajnos nem ez a helyzet: ket kerdes nyilvanvalo primitiv felreertes vagy felrecsusztatas nyomat viseli. Nem merult fel a lift bunossege, illetve senkirol nem allitotta a szoveg, hogy leftist liberal lenne - ez az utobbi definiciokero visszakerdezes egyebkent a legunalmasabb troll-trukkok koze sorolható. A harmadik kerdes a 'ken gyilkosarol' onmagaban elég jopofa, de szerintem nem eleg ahhoz, hogy az elozo ketto sanda felrertelmezeset ellensulyozza. A harom kerdeses struktura is jo, hagyomanyosan működőképes, de nem ezzel a belso dinamikával.

christvhu 2013.10.08. 10:02:55

Jó a poszt. Jók a kommentek. Jó az idő. Jó a hangulat.
Magyarország jobban teljesít.

A liftszerelő

sörtelen 2013.10.08. 11:37:12

@ijontichy: Sőt, mióta tudjuk, hogy nálunk a csökkenés is növekedés: (" negatív növekedés" - felcsökkenés) a mi liftjeink csak felfelé járnak, hol felemelkednek, hol leemelkednek.

közösperonos átszállás 2013.10.08. 11:43:08

@jotunder: "??? ez nem érvelés, ez tájékoztatás :))) "

Önmagában az, kontextusában, nos, nem az. :-)

@Montefiore: Asszem rád nagyon is igaz, hogy ha kalapácsod van, mindent leftist liberalnak nézel. :-)

William Blake 2013.10.08. 11:45:35

Biztosan nem véletlen, hogy a Propp-féle mesetipológia egyik alapesetébe sem illik bele a történet, de még Lengyel László-paródiának sem az igazi.

A jó sztori jó is meg igaz is a maga módján (lásd Hófehérke), de ha valaki, akár egy ilyen túlírt és sekélyes szimbolikájú mesében, akár egy nyolcszáz oldalas közgazdasági értekezésben Magyarország összes problémáját az államadósságra építi rá, az minimum téved.

Felületes közgazdasági tudás sem kell ahhoz, hogy belássuk: egy államadósság-adat önmagában semmit nem mond - pénzforgalmi szempontból az a lényeg, hogy mennyi kamatot kell fizetni utána (ez még soha nem volt ilyen magas, mint ebben az évben (kb. 1300 Mrd Ft.) - de ennél fontosabb, hogy a felvett tőke széles értelemben hogyan hasznosul, főleg társadalmilag és főleg hosszú távon.

Hogy kézzelfoghatóbb legyen: pl. a manyup-megtakarítás az ezerszer elátkozott 2010-es 21000 Mrd Ft 15%-a, ami azt jelenti, hogy az adósság mellett volt egy társadalmilag és hosszú távon óriási haszonnal járó befektetés. (Öngondoskodás erősítése, nyugdíjrendszer fenntarthatósága.) Ha ezt levonjuk a 82%-ból, amivel 2010-ben "ezek" átvették, az már csak 67%, és még nem is számoltam az MNB-be bespájzolt, el nem költött IMF-hitelrészt. És az már nincs is olyan messze a maastrichti 60-hoz... Nem véletlenül próbálták kihúzatni ezt a tételt Gyurcsányék annak idején a brüsszeli g.cikkel.

Megközelíthetjük máshonnan is: ha kilóg a seggem a nadrágból, nem megyek vidámparkba. Van most 1300 Mrd évi fizetnivaló kamatunk, aminek az egyik felét vígan kicsengethetnénk az egykulcsos adóból, a másik felére meg a nagyeszű Varga Misi már megadta a tippet: szerinte "akár a felére is lecsökkenhet a kamatszolgálatunk rövidesen, egy stabil, kiszámítható gazdaságpolitika nyomán". Igaz, ezt 2010 legelején mondta.

Egyszóval elméletben és gyakorlatban is megoldottuk Magyarország egyetlen problémáját, az államadósságot. "Talán dünnyögj egy új mesét" jótündér, ha már irodalmi Nobel-díjra pályázol.

Érvsebész 2013.10.08. 11:50:54

@William Blake: Szerintem nemcsak a jelzálogról van szó a mesében

Montefiore 2013.10.08. 11:53:00

@közösperonos átszállás: talan megfordítva: ha leftist liberal szagot erzek, legszivesebben kalapacs utan nyulnek. A legjobbnak tuno leíró modellek mindegyikeben undoritoan kartekony iranyzat, torz közeg.

William Blake 2013.10.08. 11:56:26

@Érvsebész: Ezt én sem állítottam, csupán annyit, hogy erre van építve.

Wintermoots (törölt) 2013.10.08. 12:07:20

@Montefiore:

majdnem annyira, mint a jobboldali liberális.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.10.08. 12:07:28

@William Blake: wow... Propp-féle mesetipológia, ez volt eddig a legjobb.

a szándékaim szerint, ez a történet az időről szól. az időről, amelyre úgy várunk, mint valami Godot-ra. mindenféle időkre várunk így. és aztán, az ember már nem vár rá. minden más mellékszereplővé válik, csak ő lesz, meg az idő, az az idő, amelyik már régen itt van, és aki helyett várjuk azokat a másik, el nem jövő időket. azt hiszem ez a történet fontos történet lehet egyszer, és nem a közös képviselők miatt, hanem azok miatt, akik egyszer csak megnézik az apró betűs szöveget. és rájönnek, hogy nem érdemes tovább várni. lehet, hogy tévednek, lehet, hogy az az idő mégis csak eljön egyszer, nem tudom.

közösperonos átszállás 2013.10.08. 12:11:54

@Montefiore: "talan megfordítva: ha leftist liberal szagot erzek, legszivesebben kalapacs utan nyulnek."

Ez gyakorlatilag ugyanaz, mivel a lényeg az, mit _nézel_ leftist liberalnak.

xxylon 2013.10.08. 12:13:04

@William Blake: Tehat ha masszirozzuk a szamokat akkor kijon egy masik szam ami mar olyan mintha...
Javaslom a pukkantott nulla konyvelesi technikat.

"akár a felére is lecsökkenhet a kamatszolgálatunk rövidesen, egy stabil, kiszámítható gazdaságpolitika nyomán"

Itt hangosan felrohogtem.

közösperonos átszállás 2013.10.08. 12:13:32

@jotunder: "azt hiszem ez a történet fontos történet lehet egyszer, és nem a közös képviselők miatt"

Akkor még inkább kár elcsúszni rajtuk, még ha ez a képzavarok öreganyja, akkor is.

William Blake 2013.10.08. 12:20:48

@jotunder: Kösz, bár megint rátettél egy kis Lengyel Lászlót. A pénz is csak egy mozgás: statikusan nem értelmezhető valami, aminek az útját kéne eltalálni a közeli és a kicsit távolabbi jövőben. Na, ez nem megy nekünk. Ez csak részben a saját hibánk, ahhoz pedig kicsik vagyunk, hogy a jövőről való gondolkodásunk úgy befolyásolja a jövőt, mint, mondjuk a FED-elnökéé.

William Blake 2013.10.08. 12:21:38

@xxylon: Keress rá, ha nem hiszed.

William Blake 2013.10.08. 12:27:22

@xxylon: Ez számmasszírozás? Szerintem nem. Varga Misi viszont csak frissen fogyasztható, másnap már büdös: nol.hu/gazdasag/egy_kulcsos_ado__2015-tol_vege_

Pásztörperc 2013.10.08. 12:31:53

@aronsatie: A fóbia, értelemszerűen. A tények makacs dolgok — mondotta anno J.V. Sztálin.

tollaszerge (törölt) 2013.10.08. 12:38:12

@William Blake: "A pénz is csak egy mozgás: statikusan nem értelmezhető valami"

Mérő László szokott ilyesmiket mondani :-P

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.10.08. 12:41:34

@William Blake: én írtam valamit, amiről neked ez jutott az eszedbe. nem kontrollálhatom azt, hogy mi jusson az emberek eszébe. azt ne kérd, hogy vitatkozzam veled erről.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.10.08. 12:42:08

@tollaszerge: még jobb lett volna, ha a pénz energia lett volna, vagy valamilyen rezgés...

William Blake 2013.10.08. 12:48:27

@tollaszerge: Igen, olvastam: most ő lett itten nyakig beásva a földbe céltáblának. Persze, ha szerinted nincs igazam, edd meg vacsorára az aprót, ami a zsebedben "kuncog", hogy én is ilyen irodalmiasra vegyem.

William Blake 2013.10.08. 12:54:14

@jotunder: Szó sincs kierőszakolt vitáról. A meséd szimbolikájában kulcsszerepet kap az ingatlanon lévő jelzálog, ami egyre növekszik. Ezzel - akarod, nem akarod - egy platformra kerülsz Kocsis Mátéval, Selmeczi Gabriellával, Zsigó Róberttel és társaikkal.

Montefiore 2013.10.08. 13:28:19

@közösperonos átszállás: Van egy nagyon tag korvonalu kozmegegyezes arrol, hogy mit szokás leftist liberalnak nevezni, en is körülbelül azt nevezem annak, ha nem igy gondolod, jelold meg, mi az, ami nem illik a kozmegegyezeses hasznalatba. Valoszinuleg az en hasznalatom egy kicsit tagabb, mase kicsit szukebb, de egesz biztos, hogy nagyon nagy az atfedes, ugyanakkor az ertelmezesi tartomany eleg szeles kulso savjaban ugyanugy, mint az ertelmezesi tartomany hatarain tuli eleg szeles savban minden egyes entry statusza nemi alappal megkérdőjelezhető.

ez a stsndard es pontos calaszom minden definiciokero trollkodasra, akkor is, ha az egyebkent pontosan azonos szinvonalu "nemisvagyoknacimert nemvagyoknemet" , "nemtemondodmeghogykia kirekesztő" stb trollhalandzsa elokerul.

William Blake 2013.10.08. 14:00:11

@tollaszerge: Amúgy, ha már "Örülünk Vincent?", megfogadhatnátok Mr. Wolf intelmét ti ketten.

incze 2013.10.08. 14:02:11

@Montefiore: néha nem világos nekem ez a leftist liberal dolog, már ahogy használod, fentebb például egy olyan magatartástípusra írtad, amire én egyszerűen csak azt mondanám, hogy mérce és bátorság nélküli (lapít és centizget, de nem mér) pocsolyalakó, nem azt, hogy leftist liberal

aronsatie 2013.10.08. 14:04:55

@Pásztörperc: Na és hogyan definiálta J.V.Dzs. a fóbiát, ezt a közismerten tényszerű, makacs izét?
1. Fóbiám van, mondta a fóbiás.
2. Nincs fóbiám, mondta a fóbiás.
3. Fóbiám van, mondta a nem fóbiás.
4. Nincs fóbiám, mondta a nem fóbiás.
Melyik a kakukktojás?
Gyurcsányt az ismert világmindenség legrosszabb miniszterelnökének tartani nyilván nem fóbia. Ugye? De akkor micsoda? Tudományosan igazolható tény?

Herbert_West 2013.10.08. 14:53:13

@jotunder:

Mert ordítóak a metaforáid? Bár még mindig inkább ez, mint a nünükék.

keresztény gyökér 2013.10.08. 14:54:43

@William Blake:

Eddig nagyon élveztem, amit írsz, egyet is értek, de ezt nem értem. Melyik intelmét? :D

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.10.08. 15:18:17

@Szindbad: A náci propaganda axiómája így hangzott: a tömegek azt tartják igazságnak, ami a legismerősebben hangzik. Goebbels:

"Az emberek általában sokkal primitívebben értékelik a dolgokat, mint hinnők. A propaganda, épp ezért legyen végletesen egyszerű és folytonosan ismétlődő. Hosszabb távon az a rábeszélő győz, akinek sikerül kifejeznie a problémát a legközönségesebb szavakkal, és akinek van mersze örökké hajtogatni ezeket a szavakat, fittyet hányván az értelmiségiek ellenvetéseire…"

Montefiore 2013.10.08. 18:05:11

@incze: nem hasznalnek olyan kifejezeseket, hogy "mérce és bátorság nélküli" mert ezek nem kovetkeznek az itt olvashato szövegekből, es a szerzore vonatkozo moralis iteletet tartalmaznak, nem a szoveget bontjak ki. Márpedig nincs olyan allasfoglalas, amelyet a szubjektum ne tudna maganak morálisan magasrenduve minositeni. A konkret esetben nyugodtan gondolhatja pl. valaki, hogy "erkolcsos dolog a masban keresett bunt a magunk oldalan is feltarni", "ertsuk meg azokat, akik a jot keresik Orbanban, es ugyanakkor mutassunk peldat azzal, hogy nem kimeljuk azt, aki talan kozelebb all hozzank", "igaz, hogy orban gazficko, de aki demokratanak nevezi magat, arra magasabb erkolcsi elvarasok ervenyesek" stb. Mind kivaltkeppen erkölcsös érvek. Ezzel tehat nem hasznos es nem értelmes dolog foglalkozni.

a leftist liberal karakterisztikát én egyszeruen bizonyos - altalam tobbsegeben inkoherensnek es károsnak tartott - elofelteves, mitosz es narratíva-elem jellemzo elofordulasi kozegenek tartom. Jotunder szövegeiből egyertelmuen kigyujthetok ezek a mozzanatok, fuggetlenul attol, hogy a szerzo mit gondol vagy allit magarol es arrol, hogy mikeppen hatarizna meg önmagát. Semmi extra: olyasmi, mint a politikai allasfoglalast vizsgalo kerdoivek. Folyt. köv, peldakkal.
e

William Blake 2013.10.08. 18:30:48

@keresztény gyökér: @jotunder: Épp ez nincs meg, és épp nektek? A halhatatlan "nem kell elkezdeni rögtön egymás f@szát szopni", miután Julesnek és Vincentnek elmondja, hogy lesz eltüntetve a szétlőtt fejű néger srác a kocsiból? Na szép. Csak, mert JT & tollaszerge vállvetve, egymást bátorítva b@szogatott engem, az újoncot... :-)

alte trottel 2013.10.08. 18:33:12

@jotunder:
Biztosan jobban tudod, elvégre TE ismered jobban a posztó lót, de INNEN határozottan úgy látszik.

alte trottel 2013.10.08. 18:36:34

@aronsatie:
Nemnemnem!
P.P/C Illés "szar kofág" Zotyóra kap idegzsábát!

keresztény gyökér 2013.10.08. 18:40:14

@William Blake:

Csak nekem nem volt meg, őket nem tudom. Ámbátor felvilágosított, akkor le is esett persze. :) Továbbá nekem tetszett, amit írtál, minden valószínűség szerint ellentétben ővelük.

De biztosan újonc vagy te? :)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.10.08. 19:09:46

@alte trottel: megkerestem egy több mint nyolc éves szövegem Gyurcsányról, és feltettem posztnak.

aronsatie 2013.10.08. 19:31:47

@alte trottel: Dedede!
Az nem zárja ki. Lásd mint fent mint ma (meg tegnap).

George Sand 2013.10.08. 20:26:30

Más is a lakóparkba költözik, igaz, onnan jött, tele kalandvággyal:
„Lady Hungary! Randizni veled kellemes, együtt élni viszont rohadtul lehetetlen” – a Budapest Times főszerkesztője tíz év után távozik.
hvg.hu/velemeny/20131008_Sosem_hianyoznek_ha_nem_mennek_el

William Blake 2013.10.08. 21:43:17

@keresztény gyökér: Becsszó, most regisztráltam. Eddig gyűjtöttem a bátorságot.

incze 2013.10.08. 21:48:37

@William Blake: Mihez kellett bátorság?

William Blake 2013.10.08. 23:01:10

@incze: Szerinted? Két szürkecsíkos esett nekem egy perc alatt, mert egy megjegyzésem állítólag "mérőlászlósra" sikeredett.

acs63 2013.10.09. 08:45:20

@William Blake: Az világos...a kérdés arról szólt, hogy hol, milyen névvel tevékenykedtél eddig. (Nevet könnyű cserélni, stílust nehezebb.) :-P

@incze: Hogy az ismert/használt(?) nevén írjon... :-)

alte trottel 2013.10.09. 09:11:22

@jotunder:
Und warum? Why? Почему? Dlaczego?
Szerinted van akárcsak egy neutrínónyi relevanciája MA annak, hogy ezernyócszáznagyonrégen, pitvarmeszeléskor _SZÁMODRA_ a gyurcsótány nevű rákfene csak middle boo volt avagy már akkor is überpiha?

A lényeg az, hogy ez is valamiféle legbensőbb lelkünk legmélyebb bugyrából lelkedzett hungaricum.
A leftistradical hungarus doctus nincs az az isten, hogy képes legyen kimondani: 1. Ezt elqrtuk cimborák, (folyomány: könyvtárpolcokat tölt meg a sok megmagyarázat, hogy miért is _NEM_ a hiénafalka a hibás - elvégre oly dallamosan kacagnak) 2. Sajna, mégiscsak az a halálbafikázott lett volna nagyságrendekkel jobb választás (folyomány: hamarost várhatók a deres hasznosságáról és a droit du seigneur mély és szervesült beágyazottságáról a magyar néplélek mélyrétegeibe.)
És mindezt azoktól a vannabe váteszektől, akik olyan szépen levezették, hogy miért is mucsai bérrettegő, aki aggodalmának ad hangot a kétharmad lehetőségével (lehetőség? 2010 februártól bizonyosság, VAZZE!) kapcsolatban. Mert 98-02 között is oly minuciózus pontossággal követték az ifjak a törvények szellemét...
Szóval, kedves JT, nekem az ilyesféle ballibbant farokságoktól szok megfordulni a nyelőcsövi perisztaltikám.

William Blake 2013.10.09. 10:23:20

@acs63: Semmilyenen, de qrvára felesleges volna bárkit bármiről győzködni ez ügyben. Viszont, ha nagyon ráérsz stílus- és szövegelemezni, csak rajta. Kérdés, mennyire volna rám nézve hízelgő egy azonosítás, és főleg cui prodest.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.10.09. 10:32:41

@alte trottel: minuciozus????????? szempontpuska !!!! minuciozus van a Vincenten !!!

P.S semmi olyasmit nem gondolok, amirol te azt gondolod, hogy en gondolok, de se baj, roppant szorakoztato.

tucano 2013.10.10. 10:19:56

szép vagy nem szép, de amikor nagy nehezen eladtam 24 perrel sújtott (nem tréfa, sőt túlzás sem) ingatlanomat a társasházban, némi etil elfogyasztása után odahugyoztam a lépcsőházba. Kevés dolog esett annyira jól, bár tudom, hogy a többi lakótársnak tettem rosszat, akik semmit sem vétettek.

in Tyler we trust 2013.10.10. 12:20:03

@alte trottel: minél többször olvasom, annál jobban teccik.

alte trottel 2013.10.12. 12:25:10

@Stormcrow:
A tények makacs dolgok товарищи!
(Иосиф Виссарионович Джугашвили)

"...és hány hadosztálya van a Pápának?"