Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Előválasztás, my ass

2013.08.24. 00:02 | Kettes | 109 komment

Címkék: média mszp bajnai előválasztás

Zsigó Róbert azt mondta, hogy a bukott baloldal csak személyekről, pozíciókról és a hatalomról alkudozik, amikor pedig akár Orbán Viktor harmadik eljövetelének is örülhetnének. Blogunk nem szokott Zsigó Róbert szexuális életével foglalkozni (mint ahogy sajnos a struccán kívül egyetlen családtagja sem), de ezúttal a fején találta a szöget a kis bestiális.

Már rég nem arról kellene vitatkozni, hogy ki legyen a listavezető, hanem arról, hogyan akarják porig rombolni az orbánizmus intézményeit, az Urálon túlra száműzni a funkcionáriusait és kiforgatni a vagyonukból a haszonélvezőit. Ez egyrészt intellektuálisan is izgalmasabb kérdés, másrészt a választókat is jobban érdekli, még ha nincs is reális esélye.

Már hónapokkal ezelőtt tudni lehetett, hogy a miniszterelnök-jelölt személyéről folyó tárgyalásokat a jó szocialista hagyományok szerint börleszk tortadobálás versenyszámban fogják lejátszani. Ebben Bajnainak már van tapasztalata 2009-ből, Mesterházy viszont az MSZP házi bajnoka. A bemelegítés kicsit hosszúra nyúlt, de végre porondra léptek a bohócok és elrepültek az első torták. Bajnai felvetette, hogy a – nem házi, hanem független – közvélemény-kutatók által mért népszerűség alapján válasszanak jelöltet, amire Mesterházy azt javasolta, hogy akkor már inkább tartsanak igazi előválasztásokat, hús-vér szavazókkal. A javaslata teljesen életszerű, hiszen a pártállam nyilvánvalóan készséggel az ellenzék rendelkezésére bocsátja majd a saját választási infrastruktúráját, beleértve a határon túli borítékos szavazást manipuláló rendszert is. De ha nem, akkor is pont rengeteg elkölthető pénze van az ellenzéknek egy előválasztás megszervezésére, mert kampányolni úgy sem akarnak. Egy ilyen előválasztási kampányt és előválasztást pár hónap alatt le lehetne bonyolítani, márciusra az újraszámolási viták is eldőlnének, és akkor végre a pártok szakértői szinten elkezdhetnék egyeztetni a programjaikat. Már ha lesz nekik olyan. Addigra Zsigó Róbert strucca pont a harmadik fészakalja szemüveges tojást fogja kikölteni.

Pedig teljesen felesleges ilyen hosszadalmas, nehezen ellenőrízhető és utólag vitatható módszerekkel eldönteni, hogy ki legyen a miniszterelnök-jelölt. Egyszerűen mérjék össze a farkukat, és akié hosszabb, azé lehet a dicsőség, hogy véres szafaládét csináljon belőle a pártállam sajtója, ügyészsége és civilszférája.

Kompromisszumos javaslatként esetleg meg lehetne kérdezni a szavazókat arról, hogy szerintük melyik jelölt a nagyobb fasz. Elvégre úgy is ez az egyetlen tényleges választói kritérium a miniszterelnökkel szemben.

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr805474119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

seprűbajnok 2013.08.24. 09:14:43

Kakaskodás ez a javából. :-(
Csak a baromfiudvarban mi lakunk. Mi tyúkok. Arra várunk (ijedten kárálva), hogy a két kakas eldöntse a dominanciaharcot. De ebbe mindketten beledöglenek és jön a kondorkeselyű és jól megbúbol mindannyiunkat...

sörtelen 2013.08.24. 09:18:57

@Vitéz Kőbányai Világos:
A 2. ponthoz. Hogy M.A. miniszterelnök szeretne lenni, csak másodlagos. Az elsődleges -SZVSZ-a mögötte álló siserehad tülekedése a konc körül. A pártelnök korántsem szuverén - ebben a pártban. Fel kellene fogniuk, hogy nem annyira az MSZP-t utasítják el, hanem hogy a Szekeres-félék újra hatalomba kerüljenek. (Hogy sejtik, az biztos, mert az első MSZP-kampányfilmben csak Horváth Csaba tűnik fel közülük.)
Ez a párt a mai napig képtelen megtenni, amit követel tőle a haza.
Esély sincs a váltásra. M.A. sajnos a középszerűnél is szürkébb figura. Megint csak a listán parlamentbe jutás érdekli őket. 2009 ismétlődik, de a következmény nagyságrenddel lesz súlyosabb.

alte trottel 2013.08.24. 09:23:21

Pedig a képlet egyszerű!
Ez a két díszfasz (pont olyan mint a valódi, csak impotens) _NEM_AKAR_NYERNI_ mert mindkettő fosik a felelősségtől. Fosnak a bebetonozott poltpéterektől (pedig az a beton cement helyett nyállal és takonnyal készült), fosnak az államcsődtől, fosnak a tényleges változtatásoktól.

"S a sírt, hol nemzet sűlyed el,
Népek veszik körűl,
S az ember millióinak"
Szeméből potyognak a könnyek és fetrengenek a röhögéstől.

Lasombra 2013.08.24. 09:25:41

@seprűbajnok: nagyszüleim nem a kondorkeselyűtől féltették a baromfikat. olyan sose jött. hanem a görénytől.
így volna pontos a kép. :)

tyto 2013.08.24. 09:27:01

ez a feri véleménye

www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=EmHviUIMCj8

a családban meg a sorsolást hallottam jó megoldásként említeni. és akármennyire is szokatlanul hangzik, végülis gyors, olcsó, igazságos. és senki sem veszít vele igazán. lehetne nyugodtan elkezdeni a közös munkát utána. (itt is olvasom feljebb mint ötletet)

Lasombra 2013.08.24. 09:29:13

@alte trottel: a versengés szempontjából irreleváns, hogy azon birkóznak-e, ki nyerjen, vagy azon, hogy ki ne nyerjen (és ezáltal szopjon). valahogy le akarják játszani, mert megbeszélni nem tudják.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2013.08.24. 09:31:45

1) Az EGyesült Államokban és Franciaországban minimum így csinálják. Biztos ők a hülyék, és te vagy a helikopter.

2) A költségét Mesterházy bevállalta, ez nyilvánvaló a riportból.

3) A programról már megegyeztek, te hülye, ha kurvára tájékozatlan vagy, mi a fasznak blogolsz?!

4) A választók nagy részét meg igenis kb csak az érdekli, hogy ki a miniszterelnük jelölt. Gyere le a felvédő, te kis hülye, nézz körül a való világban!

Azon kívül, hogy utálod Mesterhézyt, nincs érved. Asshole.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2013.08.24. 09:34:12

@Vitéz Kőbányai Világos: " bár most borzasztóan el vannak már vele késve."

nincsenek elkésve, hova futsz?!

seprűbajnok 2013.08.24. 09:39:16

@Lasombra: akár igazad is lehet, de a görény egy kedves, szép kis állat :-) Csak rossz a PR-ja :-)

Vitéz Kőbányai Világos 2013.08.24. 09:50:23

@sörtelen: A siserehad párton kívüli miniszterelnök mögött is jól megvan, köszöni. Továbbá nem tűnik el, lényegében maga a párt. Sajnos.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2013.08.24. 09:51:19

azon gondolkodom, hogy a Vincent blog szerzői voltak-e már a falui végén túl?! ha ilyen műveletlen, provinciális kis hülyegyerekek, és mindent ezen a szemövegen keresztül néznek, mi a fasznak blogolnak?!

a Vincent bloggerét azza, hogy előválasztások, ki lehet penderíteni a bloggerfoteljából, ledöbben, mert ilyen állatot még nem látott Hajdúborzasztón. na bumm.

oOoOoO (törölt) 2013.08.24. 10:01:19

@math_0: brendelmattttyó for prezident!!!

(vagy ez a hülyegyerek nem a brendelbratyó?)

Lasombra 2013.08.24. 10:05:40

@oOoOoO: m(esterházy)a(ttila)th_0?

Secnir 2013.08.24. 10:11:29

nekem az előválasztásról először az 'elválasztás', majd az 'előváladék' szavak jutottak az eszembe....
...lehet, hogy ennek a kettőnek a keveréke, nem tudom.

Késes Szent Alia 2013.08.24. 10:15:12

@math_0: Ez az "előválasztás" alapvetően különbözik a külföldi példáktól, mert itt nincsen egy előre meghatározott, a résztvevők spéci szempontjaitól független kerete a választásnak, amit előzetesen mindkét fél elfogadott volna. Menet közben, maguk az érintett felek alkudoznak a feltételekről, ami azzal jár, hogy egyikük sem megy bele olyanba, ami nem neki kedvező. Igaza van Gyurcsánynak, a szocik kerülnek minden eshetőséget arra, hogy Bajnai lehessen a minelnök jelölt, mert ők már eldöntötték, hogy az csak Mesterházy lehet. Azaz vagy lesz egy olyan előválasztás, amit fölösleges is megtartani, mert csak M. nyerheti - ebbe viszont Bajnai minek menne bele, hacsak nem a médiahekk kedvéért -, vagy nem lesz egyáltalán. Szóval valószínűleg az utóbbi.
Amíg meg nincs meg a közös jelölt, addig kampányolni se lehet igazán, mert ahogy írod is, az embereket leginkább ez érdekli. Ezért vannak elkésve.

Montefiore 2013.08.24. 10:25:15

@math_0: az elovalasztas alkalmatlan eszköz az ellenféllel sikerrel megküzdeni képes jelölt kiválasztására, mert nem ez a szempont érvényesül a választáson. Az elkötelezett szavazók halmaza nem azonos a potenciálisan a partra szavazok halmazaval. Az elovalasztas eredményét döntően befolyásoló megelőző jelölési folyamat sem ezt a szempontot erősíti. Olaszországban a PD igy nem nyerte meg az idei választást. Mindenki tudta, hogy ha Matteo Renzit jelölik, nyernek, de a valamelyest radayul manipulált elovalasztason a komcsi bürokrata külsejű Bersani győzött. Berlusconi is ígért elovalasztast, de amint komolyra fordultak a dolgok, egyszerűen nem tartotta meg, es igy kerülte el a partja a majdnem biztos bukást.

Önkéntes Véradó · http://arnyekmandatum.blog.hu/ 2013.08.24. 10:26:51

@math_0: "Az EGyesült Államokban és Franciaországban minimum így csinálják. Biztos ők a hülyék, és te vagy a helikopter."

Nagyon lassan mondom, hogy még a magadfajta szektás MSZP-hívők is megértsék:

Franciaország. És. Az. USA. Államformája. Elnöki. Köztársaság.

Érted? Elnöki. Az USA ráadásul szövetségi is. Tehát rohadtul más rendszer.

Most pedig kapcsold ki szépen a Bógárgyurit és menj ki a szabadba. Olyan szépen süt a napocska! :)

Vitéz Kőbányai Világos 2013.08.24. 10:27:33

@Secnir: Az előváladékot normális esetben coitus követi, az meg itt aligha lesz.

alte trottel 2013.08.24. 10:32:54

@Késes Szent Alia:
A szocik napjaink bourbonjai. Semmit sem tanultak és semmit sem felejtettek. Ez a párt 23 évvel élte túl a saját halálát. 2014 _EGYETLEN_ pozitív hozadéka az lesz, hogy végre eleszi őket a fene a Ludolfba és létrejöhet egy SPD kaliberű szocdem párt.
Ez a szar... izé kontár... (pardon) MESTER(haha!)házy Attika annyira tipikus mai magyar szoci főfasz, hogy az már nekem fáj. Halaványibolya segédfingja sincs semmiről, a frakcióbicskázásokon kívül. Ha ő lesz a főnök, akkor '18-ban ötharmados jobbik körmány jön.

Csumpitáz Béla 2013.08.24. 10:35:42

Semmiről sincs lemaradva senki4 Nyugodtan lehet előválasztást vagy közvélemény kutatást csinálni. Az a lényeg, hogy utána a vesztes álljon be teljes mellszélességgel a győztes mögé. Ennek politikai üzenete is van, lám egy dolog a versenyzés, de utána tudnak együttműködni.

2008 nyarán az amerikai sajtó is azzal volt még tele, hogy Hillary Clinton és Obama hogy küzd egymás ellen, milyen sebeket ejtenek egymáson, soha nem tudnak majd együtt dolgozni, bla-bla-bal. Aztán az elnökjelölő konvenció után összeálltak és tönkre verték a republikánusokat.

alte trottel 2013.08.24. 10:36:18

@Vitéz Kőbányai Világos:
Dehonnem.
Én már készítem a vazelint, hogy ha már élvezet (_NEKEM_) semmi nincs benne, legalább ne fájjon annyira.

alte trottel 2013.08.24. 10:38:31

@Csumpitáz Béla:
És Tökömbökömpusztán a Máli néni ezt orbitális ívben fogja leszarni.
Pont.

stefan75 2013.08.24. 10:40:33

Eddig semmi meglepő.
Az MSZP-nek nagyobb a szavazói tábora -> előválasztáson nyerne.
Bajnait miniszterelnöknek többen szeretnék (még az MSZP-s szavazók közül is) -> közvéleménykutatáson nyerne.

De ha választást akarnak nyerni, akkor talán azzal kéne foglalkozni, hogy közösben mikor kapnak több szavazatot: MSZP+E2014 Mesterházyval vagy MSZP+E2014 Bajnaival. Erős a gyanúm, hogy Bajnaival.

Na mindegy, ezt akár 1 hónappal a választás előtt is lejátszhatják. Korai még izgulni.

Önkéntes Véradó · http://arnyekmandatum.blog.hu/ 2013.08.24. 10:40:41

@alte trottel: "2014 _EGYETLEN_ pozitív hozadéka az lesz, hogy végre eleszi őket a fene a Ludolfba és létrejöhet egy SPD kaliberű szocdem párt."

Pontosan!

Sajnos a Mesterházy-Bajnai-Gyurcsány triónak, médialakájaiknak és agyevő szavazóbázisuknak köszönhetően veszítettünk négy értékes évet.

Ha 2010-ben eltakarodtak volna dolgozni/börtönbe/édesanyjukba, akkor mostanra akár létre is jöhetett volna egy új baloldali erő.

De ők inkább felszalámiztak mindenkit, akit csak lehetett.

Ugyanolyan gusztustalan mindent felfaló kisgömböc az MSZP és az E14 is, mint a Fidesz.

Csumpitáz Béla 2013.08.24. 10:41:18

A kommentelők nagy része aktívan politizál, figyeli a politikai híreket, véleménye határozott, már nagyon nem tud változni.

De a választásokat nem ez a néhány 10 ezer ember dönti el. Nagyon sokan csak a választások előtt döntenek. És általában arról, hogy akarnak-e választást vagy sem. Ha akarnak, akkor pedig úgyis leadják a szavazatukat valamelyik ellenzéki pártra. És ha azok csak az utolsó pillanatban állnak is össze, akkor arra. 1998-ban a Centrum Párt kb. fél évvel a választások előtt alakult, mégis szerzett vagy 4%-ot. És akkor még nem is volt az ország ennyire 2 részre szakadva. Most végletesen 2 térfél van csak. Vagy ide vagy oda lehet szavazni. /LMP=komolytalan/.

Önkéntes Véradó · http://arnyekmandatum.blog.hu/ 2013.08.24. 10:43:13

@Csumpitáz Béla: Egyre erősebb a gyanúm, hogy a Klubrádió, az ATV vagy a Népszabadság lehozott valami anyagot arról, hogy ámerikában-is-így-van.

Gyanúsan sokszor jön elő ez a végtelenül gagyi példa.

Csumpitáz Béla 2013.08.24. 10:43:57

@alte trottel: Ja, nem tudtam, hogy te vagy itt a mindent tudó okostojás, aki már most tudja a tutit.

De tudod mit: Kati néni Bivalybaszonádon pedig elmegy és szavaz. Vagy ide vagy oda. A lényeg, hogy akkor itt 1 jelölt legyen. A többi csak felesleges picsogás.

Szindbad 2013.08.24. 10:44:19

Őszintén szólva én azt szeretném, ha Bajnai nem szövetkezne az MSZP-vel, esetleg egy látványos összeveszés még jól is elsülhet számára.

Önkéntes Véradó · http://arnyekmandatum.blog.hu/ 2013.08.24. 10:48:09

@Csumpitáz Béla: "Most végletesen 2 térfél van csak. Vagy ide vagy oda lehet szavazni. /LMP=komolytalan/. "

Ezt szeretnék elhitetni a politikusaid és a szeretett pártod.

Az a komolytalan LMP és az a komolytalan Jobbik 2010-ben úgy került be a parlamentbe, hogy 2006-ban még egyik sem létezett, ráadásul mindkettő alulról szerveződve jött létre, gyakorlatilag a semmiből nőtt ki.

Az LMP és a Jobbik parlamentbe jutása után 3 évvel csak a legsötétebb maszopisták tudnak olyanokat mondani, hogy "nem éri meg kispártokra szavazni" meg hogy "itten csak két térfél van".

Két térfél? Rossz hírem van. Az, amit te két térfélnek, és így két csapatnak látsz, az valójában EGY. Csak tudod négyévente tartanak egy edzőmeccset.

Csumpitáz Béla 2013.08.24. 10:49:19

@Önkéntes Véradó: A Mandineren és a Hír Tv-én pedig arról volt biztos valami anyag, hogy az amerikai példa gagyi, hiszen az amerikaiaknál teljesen más a választási rendszer, meg elektorok, meg szövetségi, meg egyébként is az oan messze van.

Nem ez a lényeg. Amikor elmegy az emberfia szavazni /mindegy, hogy népszavazás, választás vagy egyéb/, akkor hány jelölt/alternatíva között választhat. Ha sok a jelölt, oszlanak a szavazatok. Ha 2 akkor pedig vagy ide vagy oda.
Csak az számít, hogy menjenek el, ha már ott vannak, akkor leszavaznak függetlenül attól, hogy mi volt 3/4 évvel azelőtt. Függetlenül a programoktól, amit el sem olvasnak. Egy a lényeg: változás vagy folytatás.

Vitéz Kőbányai Világos 2013.08.24. 10:54:03

@Önkéntes Véradó: A probléma az, hogy alternatív baloldali erő nem azért nincs, mert "ezek" még mindig itt vannak, hanem azért, mert egyszerűen nincs hozzá se bázis, se elit.
2010-ben akkora tér nyílt a szocik mellett, hogy én simán ráparkolok a pótos IFA-val, oszt azóta sincsen rajta senki. Kísérletek voltak, nem jöttek össze. Pont.
(Az meg, hogy az MSZP-apparátus a hibás, mert elmulasztott rituálisan a Dunának menni, eléggé bornírt egy gondolat, ha nem haragszol.)

vakapad 2013.08.24. 11:02:29

Hát valóban. Újból kiderült, hogy az ellenzék nem egységes. Nem az a monolit tömb, amilyennek szegény Orbánt leváltani akarók (köztük jelen bejegyzés szerzője) látni szeretnék, sőt, ez a monolit tömbség sokkal inkább az ellenfelükre jellemző. Ott ugyanis rend van. Egy tábor, egy zászló, ein Mann, ein Wort. Secundum non datur. Vezetnek is piszkosul.

Bajnai úgy gondolja, hogy az ő miniszterelnök-jelöltsége kellene ahhoz, hogy az ellenzéket az MSZP hívein/hívőin kívül más is elfogadja, Mesterházy meg úgy gondolja, hogy Bajnai nem sokat hozna, inkább az ő hívőiket riasztaná el (lásd pl. a 13. havi megszüntetése). Ezeket az ellenirányú saját „racionalitásokat” fejeli meg még, hogy a Bajnai tábor tagjai, élükön a PM-mel, kifejezetten rühellik az MSZP-t (nála jobban csak Gyurcsányt rühellik), és persze vica-versa, mert Szanyi kapitányékat se kell ám félteni (a két vezér egyéni ambícióiról nem is beszélve). No, ezeknek kéne megegyezni. Most keresik hozzá a módszert, mégpedig logikusan, ugyanis a fentebb általam említett saját „racionalitások” egyelőre inkább csak hitek, és valahogy ki kellene deríteni azt, hogy melyiknek van tényleges hatása, melyre a valamilyen megmérettetés alkalmas. A módszer keresésében persze ravaszul mindkettő azt a terepet ajánlgatja, ahol neki nagyobb az esélye, és amely eljárást én egyik felet illetően sem sorolnám a szemét módszerek közé. Az a normális.

Egyébként úgy gondolom, hogy minden (még egyszer: minden) esélyt meg kellene adni az ellenzék összeszerveződésének (ezt a jelenlegi kormányzás milyensége indokolja, amely logikusan következett a 98 -02 időszakból, és amely előrevetíti a 14 – 18 közötti időszak várható fejleményeit is), nem pedig mérges cikket írni azon saját véleményből kiindulva, hogy ez hülyeség. A fenti bejegyzés ugyanis csak az ellenoldali kommentelők vidám és diadalmas hánytorgására ad lehetőséget, valamint a kevésbé önálló gondolkodású ellenzékiek elbizonytalanításában játszhat szerepet, mely hatás kiprovokálása kormányváltási igény esetén ellenjavallt.

Önkéntes Véradó · http://arnyekmandatum.blog.hu/ 2013.08.24. 11:03:24

@Csumpitáz Béla: "A Mandineren és a Hír Tv-én pedig arról volt biztos valami anyag, hogy az amerikai példa gagyi, hiszen az amerikaiaknál teljesen más a választási rendszer, meg elektorok, meg szövetségi, meg egyébként is az oan messze van."

Egyiket sem fogyasztom. Úgyhogy ez a riposzt sajnos nem jött be.

Mikor felejtitek már el ezt az "aki nem bajnaista vagy maszopos, az csakis mocskosnáci nyilasgárdista vonahívő orbánfan lehet" sablont?

"Ha sok a jelölt, oszlanak a szavazatok. Ha 2 akkor pedig vagy ide vagy oda."

És ha nem megy el szavazni, akkor meszesgödörbe lövöd? :D
Amit írsz, az csak akkor lehetne igaz, ha kötelező lenne a szavazás. De nem az.

És van egy rossz hírem: 'A szavazásra jogosultak fele, ha most vasárnap lennének a választások, inkább elmenne libegőzni, leugrana a Balcsira, vagy otthon dugná az asszonyt, ahelyett, hogy ebéd után levánszorogjon a közeli óvodába behúzni egy nyüves ikszet!'
(arnyekmandatum.blog.hu/2013/05/17/a_csobor_a_vodor_es_a_teli_puttony)

Ja, és még egy kellemetlen apróság! Az Együtt14 megjelenésével a bizonytalan szavazók tábora egy szemernyit sem csökkent! Természetesen a Fidesztől és a Jobbiktól sem vont el szavazatokat, magyarul amit Bajnai és Mesterházy csinál, az nem más, mint a fixen baloldali biztos szavazatok újraelosztása. Ami a jelen politikai helyzetben a vízgereblyézéssel azonos hasznosságú tevékenység.

Önkéntes Véradó · http://arnyekmandatum.blog.hu/ 2013.08.24. 11:08:40

@Vitéz Kőbányai Világos: Igen, ezt az érvet ismerem (általában az MSZP-E14 hívők is valami ilyesmivel szoktak érvelni).

Ennek ellenére én hiszek a vákuumhatásban: ha egy politikai szegmensben nincsen párt, de lennének szavazók, ott nagyon gyorsan új párt fog sarjadni. Így vált a Fidesz liberális pártból kereszténykonzervatív párttá, és szerintem sajnos ez a jelenség áll a Jobbik megszületése és térnyerése mögött is.

Vitéz Kőbányai Világos 2013.08.24. 11:10:55

@Önkéntes Véradó:
jan feb mar apr maj
MSZP 16 13 16 15 14
EgyÜtt 2014-PM 5 4 3
nt/nmond 30 33 27 25 24
nem menne el 22 22 17 21 24
Forrás: szonda-ipsos
Nem lehetne, hogy nem kúrod szét más emberek eddig viszonylag jó hangulatú beszélgetését mindenféle baromsággal?

sok-sok 2013.08.24. 11:23:26

Az elovalasztas vs. kozvelemykutatas problematikajat azert erdemes Occam borotvajaval vegigsimitani. Ez nem modszertani, hanem tisztan hatalmi kerdes, az elovalasztas Mesterhazy, a kozvelemenykutatas Bajnai lista vezeteset jelenti-es ez nem idegen azert a politika vilagatol.

Van egy olyan velekedes, hogy a valasztok buntetnek azt, aki az egyseg megtorpedozza, azert jarjak ezt a luke modszertani tancot-- igy viszont nagyon rossz az optikaja, mert eleg hujenek neznek ki a szereplok.

Azok, akiknek Orban levalatasa fontosabb annal, hogy ki az ellenzek vezetoje, most elegge ott hagyottan erezhetik magukat. Tkp. itt van a dramaturgiai pillanat az uj Bajnai szinre lepesehez, aki begyujthetne a megint csalodottak szavazatait. de ilyen nincs--orban barmit megtehet a belathato jelenben es jovoben. Es meg is fog--ez a kudarc egyben az o sikere, ot igazolja. Csak megjegyzem, hogy egyben bebetonozza a jobb oldalon is. Kizarva azt, hogy akar onnan megjelenjen egy normalis part.

ingyenebed 2013.08.24. 11:23:32

@Vitéz Kőbányai Világos:

Világos vitéz,
ráparkolt a pótos IFA, az van a rendszámtáblán, hogy „Fidesz”.

az a problem, hogy annak amit a fidesz csinál (agymosott kollektivizmus), a puszta logikai alternatívája nem a baloldaliság (kevésbé agymosott kollektivizmus), hanem a kőkemény liberalizmus (individualizmus). csak annak van vagy 5%-nyi tábora kishazánkban. és azok egy részét is megvette orbán az egykulcsos szja-val.

ezért nem talál a másfél milla pártot.
ezért erőtlen bajnai. mivel ő ezt képviselhetné, csak akkor tábora nem lesz.

az mszp próbálja a rendszer veszteseit fellázítani, csakhát ahhoz a rendszert magát kell tagadnia, azt meg ő már nem tudja, mert eddig meg építette. ezért röhejes szanyi.

az ellenzéki savazók még mindig abban reménykednek, hogy lehet kapitalizmust csinálni kapitalizmus nélkül. hogy majd jön a „megfelelő” jelölt és akkor lesz több nyugdíj, magasabb fizetés, több munkahely, kevesebb adó, megminden.
ja, és persze „hol vannak a fiatalok?”
jelentem, húznak nyugatra, mivel nagyon helyesen rájöttek, hogy szimplán nem üzlet magyar állampolgárnak lenni és ennyi, táma lezárva.

mindenki a Hiteles Politikus nevű isten eljövetelét várja, csakhogy nem fog jönni. mert nem tud. a rendszer veszteseinek őszintén semmit nem lehet ígérni. a nyeretesek meg annyit várnak a hatalomtól, hogy védje meg az érdekeiket a vesztesekkel szemben, ezt pedig a fidesz megteszi. cserébe elfogadnak némi szabadság korlátozást.

aronsatie 2013.08.24. 11:36:19

Alighanem az lenne a bölcs, ha Bajnai visszalépne. Amúgy sem jók az esélyek. Akárki is a jelölt, ha veszít, többet nem jön számításba. Mindkettejüknek csak ez az egy esélyük van. A gesztussal mindenképpen nyerne, legrosszabb esetben is egy egyértelmű 2018-as jelöltséget. Ideje van, teje van, nem?
Nem örülnék neki, ha Mesterházy lenne a jelölt, rosszabbnak tartom. De a szocikat láthatóan nem lehet meggyőzni, hogy engedjenek. Kapják be, nekem mindegy, csak Orbán ne legyen, a semmiből meg úgyse lehet esélyes jelöltet előrángatni. Annak a szempontnak se realitása, se értelme nincsen, hogy "legfeljebb" a szocik eltűnnek végre.

miaturo 2013.08.24. 11:41:53

@sörtelen: szerinted bojkott esetén milyen választási végeredményt tenne közzé a Fidesz? Akkor akár kollektív öngyilkosságként mindenki akassza fel magát egy fideszes kilincsére.

a 17 éves Parker Schnabel 2013.08.24. 11:44:16

@Önkéntes Véradó: Az elempé és a jobbik nem alulról szerveződve jött létre.
Mindkettőt Orbán haverjai szervezték.

Yorik 2013.08.24. 11:57:44

A 70:30 haszonélvezőitől kellene várnunk, hogy elszámoltassák a 95:5 haszonélvezőit? Miből gondolod, hogy nem a 95 lebeg a szemük előtt?

sörtelen 2013.08.24. 12:03:35

@Vitéz Kőbányai Világos: Engedelmeddel: frászot.
Azt az istencsapása Medgyessyt is kivágták két év múlva, mint a macskát szarni.
El lehet képzelni, hogy Bajnai az MSZP-s nagyurait etené a sajátjai helyett?

sörtelen 2013.08.24. 12:07:31

@miaturo: Nézd, ezek nem fogják megverni orbánt, az mostmár nyilvánvaló.
Akkor legalább a legitimitást ne adjuk mellé.
De persze ennek a megértésétől a népség/katonaság éppoly messze van, mint az MSZP a győzelem feltételeinek felfogásától.

Önkéntes Véradó · http://arnyekmandatum.blog.hu/ 2013.08.24. 12:07:52

@ez a Kígyó éve: Szellemi épséged megőrzése érdekében javaslom, hogy kapcsold ki a Klubrádiót és mondd le a Népszabadság előfizetésed.

@Yorik: Yorik, ez a nap kommentje! Köszönöm! :)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.08.24. 12:10:09

@vakapad: Félreértesz, én az ellenzéket nem monolit tömbnek, hanem potens, harapós, kreatív és nagyon-nagyon dühös tömbnek szeretném látni. Gyakorlatilag tök mindegy, hogy az ellenzék pártjai részleteiben milyen Magyarországot képzelnek el, hogy mennyi kapitalizmus és milyen adórendszer legyen, pláne, hogy ki vezesse az országot, mert ennek a választásnak nem ez a tétje. Hanem az orbánizmus lebontása és a plurális demokrácia újjáépítése. Csak ilyen körülmények között van értelme a programok versengésének. De az ellenzék nem ilyen, ráadásul a veresége gyakorlatilag száz százalékra vehető, így nem marad más, mint hogy bosszankodjak rajta, hogy mekkora faszok.

Ami engem illet, akár Rogánt vagy Csányit is el tudnám fogadni miniszterelnöknek, amennyiben az orbánizmus lebontását tűzik a zászlóra. Persze még jobban örülnék, ha ők is leülnék a viselt dolgaikat, de a kemény idők kemény kompromisszumokat követelnek. :)

sörtelen 2013.08.24. 12:11:32

@ingyenebed: Nna.
Roma locuta causa finita.
Detélleg.

Önkéntes Véradó · http://arnyekmandatum.blog.hu/ 2013.08.24. 12:13:25

@Vitéz Kőbányai Világos: "Nem lehetne, hogy nem kúrod szét más emberek eddig viszonylag jó hangulatú beszélgetését mindenféle baromsággal? "

"Mindenféle baromság" alatt gondolom, te a tényeket érted.
Elszomorít ez az indulatos kirohanás, mert te eddig értelmes kommentelőnek tűntél. Legalábbis én ebben a hitben válaszoltam neked.

Wintermoots (törölt) 2013.08.24. 12:25:51

@vakapad:

a Bajnai tábor tagjai, élükön a PM-mel, kifejezetten rühellik az MSZP-t"

végre valaki leírja

Önkéntes Véradó · http://arnyekmandatum.blog.hu/ 2013.08.24. 12:32:00

@Vitéz Kőbányai Világos:

www.tarki.hu/hu/research/elect/gppref_table_01.html

"A választópolgárok 35 százaléka nem támogat egyetlen pártot sem, és a májusban mért 50 százalékról ismét 45 százalékra süllyedt a „biztos” szavazók aránya."
( www.median.hu/object.089d546a-b4ea-4a3a-87fd-08ac97c3610d.ivy )

"Nőtt a választói aktivitás: az egy hónappal korábbi 38 helyett 44 százalék ígéri biztosra választási részvételét, a pártpreferenciák viszont nem igazán változtak a nyári hónapokban és az elmúlt hetekben sem az Ipsos közvélemény-kutatása szerint."
( kapos.hu/hirek/politika/2013-08-15/egyre_tobben_mennenek_szavazni.html )

"Nőtt a választói aktivitás: az egy hónappal korábbi 38 helyett 44 százalék ígéri biztosra választási részvételét, a pártpreferenciák viszont nem igazán változtak a nyári hónapokban és az elmúlt hetekben sem az Ipsos közvélemény-kutatása szerint."
( hvg.hu/itthon/20130815_Ipsos_mar_tobben_mennenek_el_valasztani )

De igazad van: ezek csak amolyan "mindenféle baromságok".
Hajrá Gordon! :D

a 17 éves Parker Schnabel 2013.08.24. 13:06:54

@Önkéntes Véradó: Elek István, Schiffer András, Vona Gábor, Für Lajos, Bencsik András, Morvai Krisztina... az elempé és a jobbik szervezői, csak pár név a sok közül...
és ezeket nevezed te alulról szerveződésnek.

Ezt én nem nevezem annak.

A klubrádiós irtó jó poén. Szerintem te egy nagy humorista vagy Debrecenben, ahol Kósa a rigmusokon szórakozik a kultúrált fideszbulikon.

vakapad 2013.08.24. 13:37:53

@Kettes:

1./ Valóban mindegy, hogy a választások megnyerése UTÁN Bajnai vagy Mesterházy vezeti az országot, esetleg akár Rogán is, ha hajlandó az orbánlebontási programot vállalni. Ami viszont nem mindegy: az ellenzék melyik miniszterelnök jelölttel indul neki a választásnak, mert a megnyerhetősége (ha van ilyen) nagy valószínűséggel függ tőle.

2./ Mint írtam, Bajnai úgy gondolja, vele nagyobb az esély (indoklását lásd a korábbi hozzászólásomban), Mesterházy meg úgy, hogy vele (indoklását stb. stb.). Mivel egyrészt maguk irányában elfogultak is, meg a mögöttük lévő csapatok azt is susmogják nekik, mindkettő hisz a maga igazában, és hát mindkét érvelésben van is valami. A kérdés eldöntése, azaz a választók véleményének kipuhatolása csak valamilyen méréssel lehetséges, másképp nem. Azt javasoltam, adjuk meg az esélyt, hogy a mérésben meg tudjanak állapodni, addig ne bántsuk őket.

3./ Varázspálca nincs, vagy ez az ellenzék váltja le Orbánt, vagy senki. Ez az egy ellenzékünk van, azaz ők a remény egyedüli hordozói, szerintem vigyázni kell rájuk.

a 17 éves Parker Schnabel 2013.08.24. 13:52:11

@Kettes: Nem lehet minden nap karácsony.

Három éve már megkapta az ország az erős és dühös pártját, amelyik mindent eltakarít.

Te akkor is akartad, vagy csak ma ?

alte trottel 2013.08.24. 13:58:39

@Csumpitáz Béla:
Mancibácsi Hurittyánfülpösön meg szintugyanúgy. Megy és szavaz. Vinni se kell, nem kell neki ötkila száraztészta, nem kell neki kétszer háromdeci tisztán, ötször, ö igenis szavazni fog a rezsicsöki atyjára, a bankok és multik ostorára, a Magyarság (bocs) MAGYARSÁG! egyetlen reményére, a győzelmes szabadságharcok hadvezérére, aki kiverte szép hazánkból az ájemef rablóit!

a 17 éves Parker Schnabel 2013.08.24. 14:08:37

@Csumpitáz Béla:

Nem biztos, hogy jól ismerem a választási szabályzatot,
de lehet, hogy nem feltétlenül kell egy jelöltnek lenni a miniszterelnökségre.

Kérdezem...

esetleg lehet, hogy elég lenne, ha - a választási körzetben - egy jelölt lenne...

Lehet két, vagy több párt ... saját miniszterelnökjelölttel,

de a körzetekben egy jelöltet támogatva...

Vitéz Kőbányai Világos 2013.08.24. 14:21:06

@Önkéntes Véradó: "Az Együtt14 megjelenésével a bizonytalan szavazók tábora egy szemernyit sem csökkent! " Majd elkezded az ellenkezőjét linkelni. ???!!!

a 17 éves Parker Schnabel 2013.08.24. 14:23:49

Az is lehet, hogy alaposabb közvéleménykutatás, vagy az előválasztási akármi elég lenne arra, hogy megsaccolják,
hogy melyik körzetben ki az erősebb.
Szerintem a libázás nem mindenhol olyan mindenható menőség, mint egy libatenyésztő faluban... például.
Itt nálunk eléggé leszarják, ha egy vállalkozó befuccsol, mert más is befuccsolt már, oszt senki se sírt utána.

Vitéz Kőbányai Világos 2013.08.24. 14:24:46

@ingyenebed: Magyarországon a gazdasági liberalizmusnak nincs nagy tábora, sose volt. Lehet, hogy lesz, főleg attól, hogy a Fidesz az elmúlt 20 évet mint valami liberális/kapitalista időszakot tekinti ellenségnek (ekkora rediszitrbúció mellett, muhaha), és teszi mindezt oly sikeresen, hogy baloldali entellektüelek is hajlamosak elhinni, hogy az elmúlt 20 évben a liberális demokrácia/kapitalizmus bukott meg Magyarországon, mintha valaha is létezett volna.
A másik gond az, amiért a fideszes IFA 1-2 évig parkolhatott (már nem teszi, üres a hely!), az viszont az imént említett...

Vitéz Kőbányai Világos 2013.08.24. 14:26:23

@sörtelen: Medgyesit sem azért baszarintották ki, mert nem lehetet eleget zabálni. Azt bővivel lehetett. Egyszerűen belátták, hogy vele nem maradnak kormányon/bödönnél. Okos fiúk ezek, bárkivel meg tudnak állapodni (a risztelési arányban, persze).

Vitéz Kőbányai Világos 2013.08.24. 14:27:30

@ez a Kígyó éve: Az "e'vette a nyugdíjat a bajnai!!!" az viszont menő mindenhol!

a 17 éves Parker Schnabel 2013.08.24. 14:35:32

@Vitéz Kőbányai Világos: Szerinted mindenhol a nyugdíjasok vannak többségben ?
Talán van egy-két körzet, ahol mégsem.
Átlagéletkor térkép kell körzetenként.

Vitéz Kőbányai Világos 2013.08.24. 14:38:16

@ez a Kígyó éve: A nyugdíjasok + mélyen vallásosak + antikommunisták az Magyarországon még az átfedésekkel együtt is abszolút többség. Ha nem lenne Jobbik (valszeg, ha komolyra fordul, nem is lesz), akkor semmi, de semmi esélye nem lenne senkinek Orbán Viktorral szemben.

Lasombra 2013.08.24. 14:48:04

akkor foglaljuk össze, Vágó úr, mit tudunk:
1. elvileg, ha csak az orbántalanítás volna a cél, akkor tökmindegy, ki lép vissza. hisz a visszalépett összes támogatója a porondon maradó mögé kell, hogy felzárkózzon. minden egyes választókörzetben.

2. később meg úgyis együtt kormányoznának. max egy embernek több lenne a papírmunkája meg többet szerepelne a tévében: őt hívnánk miniszterelnöknek.

mivel azonban itten marakodás megyen, azt kell hogy gondoljam, hogy egyéb célok is megjelentek, sőt prioritást élveznek 1-es pontban írt cél fölött.

nagy húzás volt ez az egyfordulós választás.
mennyire röhöghet Pocak a kerti budijában, miközben a stadionjára polírozza a bohócot!

a 17 éves Parker Schnabel 2013.08.24. 14:50:08

@Vitéz Kőbányai Világos:

Nekem mások már jól elmagyarázták, hogy a nyugdíjasok kommunisták.

Úgyhogy a nyugdíjasokat a mélyen vallásossal meg az antikommunistával nem tudom egy tömegnek venni.

Jártatják a szájukat munkáról, vallásról, kommunistákról, aztán fasse tudja, mikor mondanak igazat.

csársz 2013.08.24. 15:19:50

@vakapad: @Wintermoots: "a Bajnai tábor tagjai, élükön a PM-mel, kifejezetten rühellik az MSZP-t (nála jobban csak Gyurcsányt rühellik)"

ennek mi köze a dologhoz?
nem szeretni kell egymást, együttműködni

és igaza van @Kettes: -nek: "Ami engem illet, akár Rogánt vagy Csányit is el tudnám fogadni miniszterelnöknek, amennyiben az orbánizmus lebontását tűzik a zászlóra."

A bosszú semmire sem jó, akit hülyéztél, jó lesz később partnernek (és nemcsak Torgyán meg a KDNP Orbánnak), ha tényleg képvisel valakit a választók közül
nem a politikus, hanem a szavazói a fontosa (szavazót - pláne rá szavazót - pedig nem rühellhet a politikus)

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2013.08.24. 15:38:59

@Montefiore: minden más eszköz rosszabb, tehát teljesen hülyeség arról értekezni, hogy az előválasztás miért nem tökéletes.

nincs jobb. ezt kell csinálni.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2013.08.24. 15:40:42

@Önkéntes Véradó:

1) MSZP hívő a kurva anyád.

2) Az Egyesült Államok és Franciaország még sok másban is különbözik Magyarországtól. De ez KURVÁRA NEM LÉNYEGES.

valami érvet mondjál te fidesznyomoronc!

sörtelen 2013.08.24. 15:43:40

@Vitéz Kőbányai Világos: Hát nem vagyok a berkeken belül, de a fazék körüli _sorrend_ a döntő. Ha az istenátka nem azt a balettet lejtette, amit törzsfők lerajzoltak - akkor (miként azt Csülök írja Lohengrinről a mű örök tanulságaként) röpült mint a hattyú.
Az igazi lista ifjúsái és spportminisztere zsebébne volt. Hab a tortán, hogy 2008-ra az ő listája is elavult, és megtanult repülni ő is.
Szóval nem csak az ebédjegy, a sorszám is fontos szempont, ha a sűrüjét akarod.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2013.08.24. 15:43:45

@Késes Szent Alia: az látható, hogy az előválasztás részletkérdéseiben további vita van. nyilvánvaló, hogy ez is az alkudozás része.

de így még mindig inkább meg lehet egyezni, mint közvetlenül. ha van az előválasztásnak részlettől függően olyan formája, amit az MSZP nyer, akkor az Együtt2014 kurva gyenge.

akkor valóban felesleges lezavarni az előválasztásokat, de ha az EGyütt2014 olyan hülye, hogy ezt nem látja, akkor meg kell nekik mutatni. a pofájukba kell nyomni a tényeket. most már muszáj, mert nem látja, itt már nincs visszalépésre lehetőség.

alte trottel 2013.08.24. 15:46:08

Van jobb, csak ez a két macskajancsi nem akar nyerni, mert nem szeretik a felszámolóbiztos népszerűtlen szerepét.
Ha győzni szeretnének, akkor kijelölnének egy közös, népszerű (kevesebben gyűlölik mint Orbánt, Bajnait vagy Kontárházit), támadhatatlan előéletű (egymondatos, szépen hangzó szlogenekkel nem fikázható) minelnököt az orbánszenny eltakarítására, aztán lehet tárgyalni a koalíciókról, esetleg új választás, két fordulóban.

Csumpitáz Béla 2013.08.24. 17:14:13

@Lasombra: mindig nagyon élvezem a hsz-eidet, mert azonkívül, hogy rendkívül lényegre törőek és pontosak, még egy jó adag, jó értelemebe vett iróniával is íródnak. /Secnir és Fűegér kollégákkal együtt/.

Most is tökéletes a két pontban megfogalmazott helyzetértékelésed. A következtetésed viszont most nem jó, szerintem.

Persze, hogy megy a marakodás, hiszen 2 párt, 2 miniszterelnök jelöltjéről van szó. Szerintem nem az a kérdés, hogy menjen-e tovább, hanem:
1. meddig
2. hogyan dől el a kérdés
3. ha eldőlt, akkor a vesztes hogyan reagál.

Véleményem szerint a válaszok:
1. Max. az ősz közepéig, az okt. 23. remek alkalom lenne a vita lezárásához és demonstratív összefogáshoz.
2. Az előválasztásos rendszer szerintem jobb ötlet. Mesterházy érvelése, miszerint ellentmondás van az egyéni jelöltek tárgyalásos alapon történő visszaléptetése és a miniszterelnök jelöltek közötti megmérettetés utáni választás között: jogosnak tűnik. Csak azért nem tartani előválasztást, mert még ilyen nem volt, hát az nem érv.
3. Akárki is nyer, a vesztesnek teljes vállszélességgel be kell mögé állnia, ahogy ezt normális demokráciákban szokták.

acs63 2013.08.24. 18:48:22

@Kettes: Hont aggódik az ellenzékért? Aranyos... :-P

Az én fejemben van egy váltásra alkalmas menetrend, de nem adok neki 5%-nál nagyobb sanszot a múmiák miatt. Ha viszont meghúzzák, akkor Orbán még a választások_előtt_lenyeli a jobbikos szavazók zömét. (A maradék LMP-s szavazókból csak kisebbet szakíthatna.)

anickmárlétezikválasszmásikat 2013.08.24. 19:17:46

Wintermoots
egyetlen nevet ha írnál:
Tétényi Éva esztergomi polgármester

Solymos András 2013.08.24. 19:29:53

erre mondtam én azt pár hónapja:
mint 2 kezdő gúnár, járják pávatáncukat és a köv 8 év arról fog szólni h vastagság vs hosszanti méretek...

a 17 éves Parker Schnabel 2013.08.24. 19:32:52

@Csumpitáz Béla:
1. meddig....?
2. hogyan ....?
3. .....
Egy tömeggyűlés elég meggyőző lenne, ha valamelyik mögé odaállna 2 millió ember....

Lasombra 2013.08.24. 19:37:07

@Csumpitáz Béla: abban nem kételkedem én sem, hogy egy előválasztás egyértelműen és megnyugtatóan kimutatja, hogy kinél milyen lapok vannak.
bár fogalmam sincs, hogy menne egy ilyen előválasztás. max annyi torzítás keveredhet egy ilyenbe, hogy a kreatív narancsosok a helyi fideszes polgári köröknek kiadják, hogy történjen bármi, ők mindenképpen pénzfeldobással szavazzanak az E14 vagy Mszp között, ezzel - ha elég sokan így tesznek - érdemben el tudják kenni a valós eredményt.

én mindössze csak azt kétlem, hogy szükséges-e egy ilyen előválasztás.
nem igaz, hogy nincs rá más megoldás. tényleg ez a leghatékonyabb módja ennek?

ha én a kert hátuljában pénzt és időt nem kímélve felnevelek egy disznót, levágom, és készítek valami finomságot belőle, akkor vitathatatlanul lesz egy pár jó vacsorám. ez nem kérdés.
de hozzájuthatok egy pár jó vacsorához gyorsabban, olcsóbban és kényelmesebben is.

egyébként (ez lehet, hogy hülye kérdés, de tényleg nem tudom) egy ilyen előválasztáson a helyi potentátokat versenyeztetnék meg, hogy hogyan legyenek majd a visszalépések? vagy a ME személye lenne a kérdés? (vagy is-is?)
mert azt simán el tudom képzelni, hogy az E14 nem tud annyi erős embert felmutatni országszerte, mint az mszp, viszont Bajnait többen látnák jobb ME-nek, mint Mesterházyt.

ekkor az mszp-s erőművet beállítanák Bajnai mögé?
és Mesterházy képes lesz elkerülni a masszív alkoholizmust? :)

a 17 éves Parker Schnabel 2013.08.24. 19:39:02

@Solymos András: A gúnár nem jár pávatáncot, ha már mindenképpen libázni akarsz. A lever és megtapos.

panelburzsuj 2013.08.25. 00:30:09

@sörtelen:

Kérdezem: Kibulizott Bereznay azért kicsivel korábban előjött ezzel a bojkott-écával, nem?

sörtelen 2013.08.25. 07:37:14

@panelburzsuj: Meglehet, de Debreczeniről tudom, hogy ki. (Kibulizott ország? Még nem olvastam, de fogom!))
@stefan75: Amikor olvastam, rémülten analizáltam, nem írkálok-e transzban a Gépnarancsba?
De nem. :)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.08.25. 08:20:16

@stefan75: Elég elfogult elemzés, de egy jó ötlet van benne: nevezzék meg Botkát listavezetőnek. Szerintem
- mindkét fél számára elfogadható jelölt,
- alkalmas is,
- időbe telik, mire felépítik a karaktergyilkossági forgatókönyvet ellene,
- képzelj el egy miniszterelnök-jelölti vitát, ahol egymással szemben állnak Orbánnal...

az meg kit érdekel, hogy vállalja-e. :)

Csumpitáz Béla 2013.08.25. 08:57:16

@Kettes: Botka szerintem is jó ötlet.
Tudom, hogy sokan kiröhögnek, de szerintem még Tóth József /XIII. ker. polgármester/ is jó jelölt lenne.

a 17 éves Parker Schnabel 2013.08.25. 09:00:15

@Kettes: Ne tessen neveket mondani, mer ilyenkor szok lenni a sok politikust érő nyakkitörő autóbaleset spontán.

sörtelen 2013.08.25. 09:11:46

@Csumpitáz Béla: Botkában én is sokáig hittem. Ma már nem vagyok biztos, mennyira attilásodott el.
Angyalföld úgy nőtte ki magát a legprosperálóbb lakóhellyé, hogy az egy főre jutó adósság valahol 260 Ft. körül áll. De nem hiszem, hogy vállalná.

pierodicosimo 2013.08.25. 09:15:51

@Csumpitáz Béla: A Botka azért is jó, mert már a hetvenes években együtt vezényelt Csányival.

Késes Szent Alia 2013.08.25. 09:49:15

@math_0: "az látható, hogy az előválasztás részletkérdéseiben további vita van. nyilvánvaló, hogy ez is az alkudozás része."

Semmilyen alkudozás nincs. Két különböző felvetés van, nem látszik, hogyan lehetne köztes megoldást találni, a két javaslat pedig kölcsönösen elfogadhatatlan a másik félnek. Miről alkudoznak szerinted? Mondjuk miről alkudozik az MSZP, milyen megfontolást látsz bennük, ami alapján azt várhatnánk, hogy esélyt adnak Bajnai jelöltségének?
A szocik számára az előválasztás nem egy civilizált, nyugatias megoldás, hanem egy Bajnait bedaráló megoldás. Fölösleges külföldi példák alapján örvendezni, hogy hű de progresszívek lettünk hirtelen, mikor itt és most az egész előválasztásosdi csak helyezkedés, a kompromisszum kerülését kifejező ürügy. Ez nem az az előválasztás, ami másutt van. Nem is lesz megtartva szerintem, és a felvetés és a rá adott válasz célja sem az volt, hogy meg legyen tartva.

murok 2013.08.25. 11:18:50

@Kettes: Ah, Botkat folosleges amortizalni, most eleg ha Bajnai es Mesterhazy nyirjak ki magukat. Most kb az lehet a cel, hogy a Viktornak ne legyen ujbol ketharmada; esetleg hogy koaliciora kenyszeruljon az lmpvel, hehehe. De ezt is leszarom, nekem az a lenyeg, hogy Tarlost es a fideszt kirugjak a picsaba Budapestrol.

oOoOoO (törölt) 2013.08.25. 13:41:49

@murok: kis sötétben bujkáló balliberáliselit, egyet kell értsek veled, minden tagmondatban, egyenként.

Kovács János 18 2013.08.25. 16:35:23

@Kettes: miután a parlamenti választás tényleg csak az éppen aktuális közvélemény állásának rögzítése és jogforrássá tétele négy évre, ezért egy jól megszervezett közvélemény-kutatás - elméletileg - bármikor helyettesítheti a szavazást bármilyen kérdésben, bármilyen metszetben. Minden csak a mintavétel nagyságától függ. Az ún. választás csak a minta nagyságában különbözik a szokásos közvélemény-kutatástól.

A gond csak az, hogy a választáskor nem azt kérdezik, meg, hogy "szerinted, István vagy Koppány LENNE-E a jobb fejedelem?", hanem azt, hogy "István, vagy Koppány javára MONDASZ-E LE a hatalomról, újabb 4 évre"?

Az előválasztáson arról döntök, hogy felhatalmazom-e Kunfalvi Ágit, hogy az ÉN nevemben nekiugorjon Orbán Viktornak, torokátharapási célzattal. A közvélemény-kutató meg arról kérdez, hogy tetszik-e nekem az Ági. Megbízást nem kérhet tőlem, mert azt csak az Ági kérhet.

(Ja, hogy nem az Ági? Bakker...)

vakablak 2013.08.25. 17:38:37

Mesterházy és pártja nyilván nem fognak lemondani előbbi jelöltségéről. Ezzel a kérdés tulajdonképpen eldöntve. Vannak itt viszont egyéb szempontok is, amikkel érdemes foglalkozni:

- 2014-es választást az ellenzék semmiképpen sem fogja megnyerni: pont olyan nyilvánvaló most, mint volt 2009-ben, hogy a Fidesz fog nyerni.

- Ha valamilyen csoda folytán mégiscsak az ellenzék nyerne, nem tudna kormányozni: erről már gondoskodott Orbán, a bebetonozott lakájok mind a helyükön, az államot tehát így is, úgy is Orbán irányítaná tovább. Max. 1 éven belül a kormány bukna.

- Ha valamilyen csoda folytán a kormány mégsem bukna, akkor még mindig ott van a romokban lévő gazdaság, a tovább növelt adóssághegy, a megváltoztathatatlan törvények miatti minimális mozgástér, az elszabaduló euró-árfolyam, a pénzpiacok beszűkülése: az ország finanszírozhatatlan lesz, az államcsőd közeleg.

A kérdés, hogy a fenti kimenetelek melyikében szeretne Bajnai részt venni? Akárki lesz a baloldali ellenzék ME-jelöltje, annak nevére a bukás szégyene fog ráégni. A másik viszont némi szerencsével kimaradhat ebből az egészből és még esélyesként felléphet 2018-ban — vagy akár korábban, ha addig csődbe vinné az országot a Fidesz. Összefoglalva: az ellenzéki versengést illetően most az nyer, aki veszít.

Wolff 2013.08.25. 19:10:09

@vakablak: 2018-ban ebben az országban kis túlzással nagyjából csak Fidesz szavazók és olyan nyomorultak fognak élni, akik elvesztették a normális munkahelyüket, napi megélhetési gondjaik vannak és kisebb gondjuk is nagyobb annál, hogy kire szavaznak a választáson. Az valóban nagy esély Orbán megbuktatására. Ha most nem nyer az ellenzék, akkor vagy gazdaségi összeomlás vagy forradalom kell (egyik sem lesz), így pedig már csak a palotaforradalomban bízhatunk. Ha neked megfelel, hogy majd a királygyilkos Lázárt vagy Rogánt vagy Szijjártót vagy Navracsicsot (na jó, őt nem, az kizárt) kell lelkesen szeretned (államilag előírtan), mert megszabadított Orbántól akkor tessék.

Önkéntes Véradó · http://arnyekmandatum.blog.hu/ 2013.08.26. 11:48:44

tenytar.blog.hu/2013/08/26/r_i_p_az_ellenzeki_osszefogas

Lóf4sz lesz itt, nem kormányváltás.

De azért lehet tovább kurvaanyázni, meg közvéleménykutatási adatokat félreértelmezni, meg a másikat lenácizni és lefidesznyomoroncozni.

A kormányváltás legfőbb akadályozói az E14-es típusszámú trollok és a vérhányó Maszopzombik.