Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Bajnai Gordon kontra Róna Péter

2012.11.18. 21:34 | jotunder | 141 komment

Címkék: bajnai lmp róna péter

      Az elmúlt hetekben az LMP Bajnai Gordon elleni kifogásait az a Róna Péter fogalmazta meg, akit a sajtóban a párt lehetséges miniszterelnök-jelöltjeként is emlegettek. Róna zárt ajtók mögött fel is szólalt az LMP kongresszusán, és az Együtt2014-hez csatlakozás ellen érvelt. Ő az LMP pártalapítványának társelnöke. 

     A Vincenten néha viccelődünk Róna Péterrel. A gyümölcsfaoltványok, illetve a termálforrások mint a magyar gazdaság lehetséges kitörési pontjai ideális poénforrásnak tűnnek unalmas téli napokon. 

    Róna Péter a Blackfriars Hall vendégprofesszora, egykori bankár, a First Hungarian Fund ex-igazgatója, az Ikarus spin-offként létrehozott NABI első elnöke. Nem kicsi az egója, néha talán érdekesebb dolgokat mond a kelleténél, de számomra (ez nem Vincent-vélemény, ez az én véleményem) komoly embernek tűnik. Ő nem egy Matolcsy, egy Schmitt Mária, egy Boros Imre. 

    Nem örülök annak, ami történt, nem tetszik az, amit Róna Péter mondott, de annyi minden van, aminek az ember nem tud örülni. Ha Bajnai Gordon a Közép miniszterelnöke akar lenni, akkor szóba kell állnia Rónával, Schifferrel, azokkal, akik most szembekerültek vele. Orbán Viktor a bayerzsoltjait uszítaná Rónáékra, megsemmisítendő ellenfélként kezelné őket. Én egy (sőt egyszerre több) Nemorbánt szeretnék látni, aki nem uszít senkit senkire, és képes civilizált módon kezelni a konfliktusokat. 

    Olvasóink egy része nyilván indulatos, és a kortárs angolszász politológia divatos szakkifejezésével élve szeretné to kick their sorry ass. Most azonban nem centrális erőteret építünk, nem egy balliberális Közgépnek ágyazunk meg, nem akarjuk beleírni az Alkotmányba, hogy Orbán Viktor egy menyét (nehéz, nagyon nehéz), nem akarjuk tönkretenni a sok hülye láncziandrást (egyre nehezebb, de ami nem öl meg, erősebbé tesz), hanem csak egy olyan Magyarországot szeretnénk, amelyet nem kell szégyelleni koppenhágai partikon. Amiben pl. élni lehet, neked, nekem, még a hülye láncziandrásnak is. És pláne a Schiffernek, meg a Róna Péternek. 

   Ugye arról volt szó, kedves Gordon, hogy mi beszélgetni fogunk dolgokról, rendezzük végre közös dolgainkat (drága Attilám, mekkora közhely lett ebből is, de hidd el, ez a siker jele) és nem molinókon fogunk kommunikálni egymással. A beszélgetés pedig azzal jár, hogy meghallgatjuk a másik felet. Most például a Róna Pétert. És ők majd meghallgatják Kertesit, Köllőt, Urbánt. Itt ugyanis a mi országunkról van szó, és nem a hatalom megszerzéséről. Nekem sem könnyű ilyeneket írni, sokkal könnyebb lenne, úgy elküldeni ezeket a jó büdös francba, hogy arról kóduljanak, sokkal több lájkot is kapnék érte. De nem teszem, mert nem tartom helyesnek.

Róna és Schiffer nem gazember, nem idióta, nem tolvaj. Rengeteg módon lehet valaki nemgazember, nemidióta, nemtolvaj; a nemgazemberek, nemidióták és nemtolvajok sem mindig képesek szót érteni egymással. Most nincs más lehetőség, mint megpróbálni szót érteni Rónával, Schifferrel, Bauer Tamással, és igen, talán vele is. Ezt az országot csak a bölcs és tisztességes gondolatok válthatják meg, csak bölcs és tisztességes gondolatokkal lehet lemosni azt  a mocskot, amivel ezek a gazemberek, idióták, tolvajok bekenték. A bölcs és tisztességes gondolatok pedig a bölcsességükről és a tisztességükről ismerszenek meg, és nem arról, hogy kik és melyik oldalról mondják. Senki sem mondta, hogy könnyű lesz, kedves Gordon, senki sem. 

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr554913447

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: kezdetét veszi a lehetetlen: LEHET MÁS A POLITIKA !!!! 2012.11.18. 22:55:18

A forradalmak mindig elbuknak, az LMP pedig pontosan ugyanúgy nézett ki, mint valami forradalom. Már láttuk is a bukását, mindent láttunk, az összes képregény kockát, egyszerűen így volt megírva, megtervezve. Magyarország a legdrámaibb és mondjuk ki, l...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.19. 07:33:32

@dvhr: róna nem tudós, hanem bankár és befektető (leginkább múlt időben).

@sashimi: ez az írás linkelve van a posztban. tessék bajnai embereinek udvariasan, civilizáltan, magas szakmai színvonalon darabokra szedni róna állításait. nem tűnik lehetetlen feladatnak. és közben lehetőséget adni neki és schifferéknek arra, hogy átpozícionálják magukat.

sashimi 2012.11.19. 08:38:36

@Kettes: "Nehéz eldönteni, hogy ez az ember tényleg ennyire elvakult, vagy másik kapura játszik. "

If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.

A fenti teszt alapjan Schiffer valoszinuleg masik kapura jatszik.

Szindbad 2012.11.19. 08:45:21

@sashimi: A Fidesz valószínűleg felajánlotta Schiffernek a koalíció lehetőségét, mint ahogy valószínűleg a Jobbiknak is, azért fordul el a Jobbik a radikálisaitól mostanában. A Fidesz eléri, hogy a két kis párt a Fidesz érdekei szerint cselekedjen.

sashimi 2012.11.19. 08:57:40

@Szindbad:

Schiffer ehhez tul reg Miniszterelnok Ur megbizhato szovetsegese. Aki persze a torok gabori receptnek megfeleloen biralhatja es tamadhatja is OV egyes lepeseit. Hisz orbannak nem meg egy bayer zsotira, hanem egy kiralyi ellenzeki partra, a folyamatosan ivartalanitott lmp-re van szuksege.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.19. 09:07:26

@sashimi: pontosan ezt kellene kerülni. attól, hogy valaki nem azt csinálja amit mi helyesnek gondolunk (szerintem én azt gondolom helyesnek, amit te ebben a kérdésben), akkor nem nevezzük már árulónak, ötödik hadoszlopnak. párbeszédről volt szó, ezt schifferék sem zárták ki, sőt. nagyon udvariasan, nagyon barátian tárgyalni kell velük, nyilvánosan kell a dolgokat megbeszélni, és ami baromság, azt dittó udvariasan, barátian baromságnak kell nevezni, szépen levezetve papíron, sakk und matt.

labrabbit 2012.11.19. 09:08:09

Azt mondják, Magyarországon mindenki focista meg közgazdász. nekem úgy tűnik, inkább civil. (Bár államosították a civileket is.)
Volt 11000 polgári kör, belőlük kikerültek a kormányzat káderei. Van minden oldalon pár filozófus-politológus-közgazdász, ők ugyan nem említik a hanyatló nyugati mintákat, de kertországot, kispiacot, természetes életmódot, megújulókat meg egyéb számomra is kedves dolgot sürgetnek. Ez tök jó, de ez mind-mind civil és közösségi cél és feladat. Kormányprogramot csinálnak belőle, de ki a fene kormányoz addig? Ezek nem kitörési pontok, de élhetőbbé teszik az életet.
Meg lehet nézni szegény Böjte Atya Szt. István programjával mi lett. Közmunka a belügy hatáskörében.
Nem tudom, érthetően fogalmaztam-e mi a problémám.

hulyeinformatikus 2012.11.19. 09:12:12

@jotunder: ... és, majd erre az LMP-re fognak szavazni az orbán-váltást akaró konzervatívok ...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.19. 09:16:33

@hulyeinformatikus: milyen "erre" az LMP-re?? ez az LMP huszadik kongresszusa volt. komolyan. csak itt a róna péter tartotta a titkos beszédet, nem a nyikita hruscsov. majd lesz huszonegyedik, meg huszonkettedik kongresszus, és mindenféle dolgok fognak történni.

hulyeinformatikus 2012.11.19. 09:19:51

@jotunder: Felmerült a szálban, hogy ezzel a döntéssel a kormányváltást akaró jobboldaliak majd az LMP mellé állnak.
Nekik ajánlom Róna agymenéseit.

naugye! 2012.11.19. 09:29:56

Poszt: nagyon szép gondolatok. Olyan értelmiségis hozzáállás. Beszélgessünk, smúzoljunk, jöjjünk össze néha-néha... A politika sajnos nem így működik. A politika nyers erő, és Orbán ennek a lehető legagresszívabb vezénylő tábornoka. Erőt csak erővel lehet legyőzni. Ha az ellenzék nem mutat fel egységet, akkor a választók szemében gyenge és veszíteni fog.

Lasombra 2012.11.19. 09:50:33

azt mindenesetre elérte az LMP, hogy eztán jobban odafigyeljünk rájuk. hogy milyen okból, igazából mindegy. ma már egyáltalán nem csodálkozom, hogy sokakban politikai üldözési mánia van, és mindenbe Orbánt és a Fideszt látják bele. de hát jobb félni, mint megijedni ugyebár.

Schifferből bármit kinézek, főleg, hogy neki is krónikus gyurcsányitisze van. ezt szvsz ki tudják használni jobbról, ha a megfelelő hülyeségeket suttogják a fülébe.
Dorosz Dávid Bibó koleszos, bár nem az Arany Generációban, de ki tudja, milyen öregdiák bulik voltak. :)
de pl egy Karácsonyból vagy egy Vágóból nagyon nem nézek ki egy ilyen Molotov-Ribbentrop-paktumot.

prandelli 2012.11.19. 10:02:54

@Kettes: Szerintem ezt nem nehéz eldönteni. Schiffer távolról sem az a naiv ködevő idealista, aminek sokan gondolják. Orbán hatalmának fennmaradását favorizálja minden olyan opcióval szemben, amelyben Orbánt valaki leváltja, és az a valaki nem ő.
Az LMP kimaradása egyébként önmagában nem lényeges tényező. A legkártékonyabb hatása közvetett lesz: az MSZP-t ugyanis velük ellentétben sajnos valóban nem lehet megkerülni, és ez a húzás a tárgyalásokon a jelenlegi Maszop pozícióját erősíti.

nudniq 2012.11.19. 10:38:04

@Malachi: Ha már vágyvezérelt gondolatok:

A legjobb nem az lenne, ha az LMP a mérleg nyelvévé válna, hanem ha felváltaná a Fideszt a "legnagyobb jobboldali párt" pozíciójában. (Persze itt a "jobboldal" az a perverz magyarországi értelemben értendő, valójában mindenhol máshol ezt baloldalnak neveznék.)

Egy általam vágyott Bajnai-kormány egy LMP-ellenzékkel együtt tudna működni a jogállam helyreállításában, XXI. századhoz méltó, demokratikus alkotmány és tisztességes választási törvény létrehozásában (és minden további törvény sima feles törvénnyé tételében). És ezt még a Schiffer-féle LMP-ről is teljesen el tudom képzelni. (Egy akármilyen Fideszről sajnos nem.)

szempontpuska 2012.11.19. 10:44:58

Túlelemzitek! Az oldalboxba feltettünk egy videóanyagot az LMP döntés miértjéről....
:-)

acs63 2012.11.19. 10:47:36

@jotunder: Jelen pillanatban nincs a parlamentben senki, akinek a politikáját helyesnek gondolnám, tehát engem nem_elárultak el_.
Az LMP belesimult az eddigi politikai módszerekbe, felvette azokat. Akik elhitték, hogy "lehet más" és azért szavaztak rájuk, azok viszont meg lehetnek sértve.
Tőlem egy rész-protest szavazatot kaptak jobb híján, ami (jelenleg) lebeg a levegőben. Ha most lennének a választások, akkor nem ők kapnák meg.
[hülye_informatikus]-nak igaza van (szerintem), a bezárt vasajtó kukucskálóján keresztül nehéz beszélgetni, ha meg - később - kinyitják az ajtót, akkor komolytalannak nézik őket.
Jávor (most és nekem) szimpatikusabbnak tűnik Schiffernél. (Csak a kifelé menő kommunikációkat látva.)

acs63 2012.11.19. 10:52:54

@szempontpuska: A különbség az, hogy valamerre lépni kell és még nem ittam annyit, hogy a kaktuszok felé induljak... :-P

szempontpuska 2012.11.19. 10:56:04

@acs63: atlán ezért nem vagy az LMP-ben....

acs63 2012.11.19. 11:02:47

@szempontpuska: Talán ezért nem vagyok tagja egyik pártnak sem. ;-)

Komjaga · http://szabotazs.blog.hu 2012.11.19. 11:28:43

@jotunder: Értem amit mondasz, azt sem vonom kétségbe, hogy Schiffer vagy Róna nem a tisztesség alapján látja helyesnek, amit tesz, vagy gondol. Azonban az LMP mostani döntése a választási matematikával ellentétes irányba halad. Seggstigmás Kuszaszem esetében láttuk, hogy a matek azért be tud kavarni. Most ráadásul nem kisebb a tét, mint a demokrácia elveinek megmentése, vagy még 4 év Fidesz, amit az ország nem élhet túl. Elvándorlás, 1,5 millió ember a mélyszegénységben, 100 ezer éhező, 10 ezer éhező gyermek, 9 évre bebetonozott pribékek: Legfelsőbb Bíróság, médiatanács, Nemzeti Választási Bizottság, stb.

"Egy duplázás esetén a demokrácia utolsó kellékei is el fognak tűnni. Ergo az LMP programjában egyébként nagyon szimpatikus részvételi demokrácia erősítésére, fenntartható fejlődés előmozdítására, társadalmi igazságosság megteremtésére irányuló erőfeszítések mehetnek a levesbe. Vagy munkálkodhatnak valami korlátozott érvényű illúziójukon, Orbán kitartottjaiként, egy köztársaság bohózat legitimizációjáért cserébe."

illetve:

"Ugyanis a Fidesz által összetákolt új, egy fordulós (ön)választási rendszerben az ellenzék minimális széthúzása is szinte elérhetetlen távolságra sodorja a kormányváltás lehetőségét. Sőt! Amennyiben nem a legerősebb ellenzéki pártra adjuk a voksunkat, az gyakorlatilag ebben a rendszerben elveszik."

szabotazs.blog.hu/2012/11/19/_nem_lehet_mas

Szerintem most azért beszélgetni, ahogy írtad, hogy a végén bebizonyítsuk, hogy értelmetlen és matt, felesleges és megengedhetetlen luxus.

Komjaga · http://szabotazs.blog.hu 2012.11.19. 11:33:18

@jotunder: "nagyon barátian tárgyalni kell velük, nyilvánosan kell a dolgokat megbeszélni, és ami baromság, azt dittó udvariasan, barátian baromságnak kell nevezni, szépen levezetve papíron, sakk und matt."

Nem megengedhetetlen luxus ez jelenleg az új választási szabályok korában? Felesleges időpazarlás, miközben bukhat rajta a demokratikus értékek visszaállítása.

ijontichy 2012.11.19. 11:52:03

@stefan75: "Akárhányszor összekötöm Schiffer mozdulatait, mindig Orbán jön ki." Ezt bizonyára a Szaratov hűtőgépgyári rossz tapasztalataid miatt látod igy ;-)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.19. 11:54:38

@Komjaga:

"Azonban az LMP mostani döntése a választási matematikával ellentétes irányba halad. "

Olvasd már el mit írtam. Elsőre, azt gondoltam, hogy írok valami olyat, hogy Schiffer András szerzetesnek vonul az Antarktiszra, és még ott is évekig méltatlankodik, hogy azért ő kecskével soha....

Csak azt gondolom, hogy ezt civilizált módon kell intézni, már csak azért is, mert ez nem egy lefutott meccs. Pont azért, mert a jelenlegi helyzet olyan mértékben kedvez Orbánnak, hogy az talán még Róna Péternek is fel fog tűnni.

hulyeinformatikus 2012.11.19. 12:03:12

@nudniq: A Fidesz a választás megnyeréséig, valóban baloldali hívószavakkal kampányolt, de kormányon már full jobboldali.

SA viszont a mai berendezkedésben szélső balos, tőkeellenes, állampárti, ráadásul az egész LMP attitűdjétől nagyon messze áll a konzervativizmus.

stefan75 2012.11.19. 12:13:22

@jotunder: Hogy mi minek nevezzük Schiffert, az szerintem mellékes. Bajnai nyilván korrektül fog vele tárgyalni. Csak Schiffer eddigi tevékenysége alapján egy ellenzéki összefogáshoz az ő részéről egy gentlemen's agreement kevés lesz, ezt figyelembe kell venni.

És hát a zsarolási potenciáljukat megalapozó követeléseiket is meg kell nyirbálni (pl. vétójog, hogy ki csatlakozhat az E2014-hez).

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.19. 12:47:15

@jotunder: Schiffer maga foglalta el a kompromisszumképtelen seggfej pozícióját. Senki nem kényszerítette rá, sőt ő erőszakoskodott másokkal, és most roppant boldog, hogy megkapta, amit akart. Én nem gondolom, hogy különösen udvariaskodni kellene vele. Majd a közvéleménykutatási adatok beárazzák az LMP döntését, addig felesleges foglalkozni a büszkeségével.

Vortumnus (törölt) 2012.11.19. 13:19:07

@Komjaga:

Most ráadásul nem kisebb a tét, mint a demokrácia elveinek megmentése"

most is demokrácia van

, vagy még 4 év Fidesz, amit az ország nem élhet túl"

sohasem láttam erre a legkisebb alátámasztást sem, ellenben sejthető, hogy ezalatt megerősödhet az ellenoldal és kiábrándulnak belőlük az emberek, így 18-ban leválthatóak

ettől még lehet igazad, csak kicsit unalmas már az érvek nélküli riogatás. ráadásul a jobboldalt erősíti.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.19. 13:22:48

@Vortumnus: Miért, arra, ami most van, láttál 2010 előtt bármilyen alátámasztást? A bérreteggők bérrettegtek, de a bölcsek nem foglalkoztak az érvek nélküli riogatásukkal, ugye.

acs63 2012.11.19. 13:28:36

@Kettes: Pedig milyen okosat mond! Például a Kádári-demokráciát is milyen remekül megbuktattuk, csak ki kellett várni...

christvhu 2012.11.19. 16:37:34

@acs63: @Vortumnus: Hát, ha a '18-at kell kivárni, akkor az elég necces lesz. Addigra már egyébként önként lemondanak a hatalomról, mert részben nem lesz kin uralkodni, részben pedig nem lesz mit ellopni.

@poszt: az egyébként fel sem merül - és bocs, ha hülyeséget kérdezek - hogy kivételesen a másik oldalra igaz : ne azt nézzétek, mit mondok, hanem, hogy mit csinálok???
Tehát, hogy egy teljesen egységes antijobboldal (szándékosan nem nevezném baloldalnak) úgy tesz, mintha gyenge, életképtelen és buta volna oly mértékben, hogy a saját elemi érdekeit abszolut figyelmen kívül hagyva nem tud összefogni a Fidesz ellen?

Azzal mi a baj, ha majd csak a választások után mondják azt, ja bocs, mi együtt jöttünk erre a bulira? Volna mondjuk egy FIDESZ + JOBBIK 48% meg egy MSZP+LMP+EGYÜTT+DK+mittoménkik= 52%
Bennem felmerül azért, hogy amikor minden fegyver az ellenfélnél van, akkor azt a néhány használható eszközömet nem fogom mutogatni, csak amikor már használni is tudom, hogy legalább a meglepetés erejében hihessek.
Fenntartom, lehet, hogy butaság amit mondok és nem értek hozzá.
Akkor ide lőjetek))

Késes Szent Alia 2012.11.19. 16:38:22

Nyolcvannégy
Írta: Egy nemzetpolitika iránt érdeklődő elempés
(Részlet)

Döntés született, hallotta a nemzet,
Nyolcvannégy harcos becsületet nemzett.
Megmaradni igaznak, megmaradni a zöldnek,
Erőt adni a kitikkadt földnek.

A továbbiak itt: lehetvelem.blog.hu/2012/11/18/nyolvannegy

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.19. 16:40:22

@christvhu: Pont erről szól ez a cirkusz, hogy ehhez hasonló forgatókönyv nem következhet be összefogás nélkül, hála az egyfordulós és a győztest kompenzáló választási szabályoknak.

Késes Szent Alia 2012.11.19. 16:45:53

@n0ri60: Úgy bizony. És egyben a szavazópolgárok figyelmébe.

christvhu 2012.11.19. 16:48:04

@Kettes: Ajaj. Akkor el vagyunk veszve(((
El kell olvassam a választás szabályait. Van erről valami jó kis elemzés itt a Vincenten, ami elkerülte a figyelmemet?

Komjaga · http://szabotazs.blog.hu 2012.11.19. 17:05:15

@jotunder: Értem amit írtál, nem is azzal van bajom, egy olyan helyzetben, egy normális országban nem is buktam volna ki ennyire ezen az egészen. Mert igen, demokratikus országban teljesen rendben volna akár Schiffer döntése.

De remélem igazad lesz és belátják, hogy nagyon nem 2010 előtt vagyunk, más a helyzet. Remélem, hogy nem lefutott meccs, csak az ember egy idő után kezd belefáradni. A közhangulatba, ami lebontja az ember lelkét, a munkanélküliségbe több diplomával, referenciával. Abba, hogy elveszik tőlünk amit Claudio Magris olyan szépen idéz: "Önmagamra találtam, amikor mint egy tükörbe, erre a változékony, kietlen, varázslatos tájra néztem", mondja a Tengerzöld című könyvében Marisa Madieri, amikor felnőttként először látja viszont szülőföldjét, s nem a nem létező, elveszett múltat idézi fel benne, hanem a boldog hajlékot, amelyet gyermekkorunkban ígérnek."... ez az utolsó mondat amit itt elvesznek tőlünk, elveszik és ez dühít, harcolni viszont nem akar az ember élete végéig, egyszer csak jön a repülő és irány takarítani valahova.

De az írásod stílusa, mondanivalója, embersége megfogott, tetszik, nem ezzel van bajom, ne értsd félre. Marad nagy kedvelőd: K

labrabbit 2012.11.19. 17:35:58

Bírom az LMP-t, de ez az irány nem tetszik. Inkább a verses posztokhoz illene:

www.facebook.com/Fideszfigyelo

Lasombra 2012.11.19. 17:42:16

@christvhu: "Azzal mi a baj, ha majd csak a választások után mondják azt, ja bocs, mi együtt jöttünk erre a bulira? Volna mondjuk egy FIDESZ + JOBBIK 48% meg egy MSZP+LMP+EGYÜTT+DK+mittoménkik= 52% "

ez egy érdekes matek feladvány lehet, hogy elvileg ki lehet-e ilyet hozni a mai választási rendszerből. valószínűleg nem. vagy csak sebészi pontossággal és jövőbe látással megáldott egyéni vk.-ben indított jelöltekkel az ellenzék részéről.

a 99,9% esély amellett van, hogy a fenti erősségeket egy-egy pártra ha leosztod, akkor kb kijön egy 30 fidesz, 18 jobbik vs. 15 mszp, 20 E14, lmp 10 lmp, 7 egyéb.
ami az egyéni vk-kban vastagon jobboldali győzelmeket mutat.
ami viszont olyan hatással van az országosra (a győztesek kapnak még egy kis bónuszt), hogy bőven meglehet még a kétharmadjuk is, nemhogy egy sima többség.
és körbe is értünk.

összefogás nélkül itt szopóroller lesz, nem választás. :S

quendelapo 2012.11.19. 18:08:44

@Montefiore:
Egyetértek. Most az alkotmányosság helyreállítására kéne szövetkezni, nem pedig neoliberálisnak vélt vagy újbalosnak mondott gazdaságpolitkkról vitatkozmi.

Viszont, a választás után, ha kétharmaddal nyernek a demokraták, akkor az általad említett 1,5 évben is kell valmilyen gazdaságpolitikát folytatni, amit mégiscsak a legtöbb mandátummal rendelkező csoportnak kell vállalnia. Márpedig a közösen elfogadott közjogi program alapján nem oszthatók szét a mandátumok a szövetségen belül. Ha a mandátumokat, illetve az egyéni jelölteket a közvélemyénkutatások alapján osztják el, különösen fontossá válik, hogy miben különböznek a szövetségesben részt vevő szervezetek. A jelenlegi gazddasági helyzeztben nem kerülhető meg, hogy kifejtsék a gazdaságpolitikai programot is.

Itt pedig igen is ki kéne mondani a különbségeket. Zöld újbalosok és neoliberális prgresszívek maximálisan egyetérthenek az alkotmányis elvekben, miközben vitáznak a társadalom és gazdaságpolitikáról.

Sokat segítenének ezzel az országnak!

amergin 2012.11.19. 18:36:03

@Slothrop: Csatlakozom. Az áldott jó szíve.

Geo_ 2012.11.19. 19:54:08

@sashimi: van még pár hasonló, pl. Pogátsa Zoltán, Sheiring Gábor.
(Persze, ők sem mondanak mindig, mindenben hülyeséget) - azért nehéz a külvilág felé cáfolni őket, mert nagyon tetszetőseket mondanak.

aronsatie 2012.11.19. 19:56:05

@Késes Szent Alia: Na megnemzheti a becsületét az 84 harcos.

stefan75 2012.11.20. 01:47:00

Hibátlan nyilatkozat Bajnaitól: "az Együtt 2014 így is képviselni fogja az LMP által vallott értékeket"
index.hu/belfold/2012/11/19/bajnai_nem_erti_az_lmp-t/

dvhr 2012.11.20. 05:08:20

" Azt, amivel Bajnai Gordon minket [?!] megkínált, az az ő „egy a zászló”-verziója. Tehát egy olyan felszólítást kaptunk tőlük*, ettől az… oldaltól…, ugye, Bajnai, Oszkó stb., hogy vagy csatlakozunk, vagy megyünk a süllyesztőbe."

" Az egyik, amit elmondtam, ami egy értékkérdés, ami nem fogadja el az „egy a zászló”-féle, az én fülemnek kriptofasiszta hatalomgyakorlat-elméletét. "

(Rona Peter az ATV-ben)

dvhr 2012.11.20. 06:05:22

@jotunder:

Hat persze, errol van szo. R. P. a sajtoban mint professzor, elmeleti szakember, jelentos kutato van sulykolval, akinek minden szavat jelentos elemelti megfontolasok tamasztjak ala:

"New York és Oxford, csillogó bankok és tekintélyes egyetemek után miért éppen Somogy? "

"Az LMP és az Együtt 2014 Mozgalom gazdaság- és társadalompolitikájában óriási a távolság - nyilatkozta Róna Péter közgazdász professzor"

"Szeptember 12-én, szerdán 16 órakor kerül sor Róna Péter (Oxford, Budapest) előadására, melynek címe:"

"Róna Péter, Blackfriars Hall (Oxford) professzora a..."

"Amire mi belépnénk az eurózónába, már nem lesz euró – mondta Róna Péter közgazdász, az Oxford egyetem professzora."

"Róna Péter, Oxfordban tanító közgazdász professzor állításával foglalkozik a műsor, "

"Dr. Róna Péter közgazdász professzor, címzetes egyetemi tanár volt a vendégünk."
stb

A "cimzetes egyetemi tanar"-rol annyit, hogy az valojaban az ELTE AJK altal adott "teszteletbeli tanar", amit barki kaphat, aki jelentos elmeleti vagy gaykorlati tevekenyseget vegzett, nem alkalmazottja az ELTE-nek es a jogi karon legalabb 4 felevet tanitott.

Ezt a kepet, amit Rona teremtett maganak gyakorlatilag a teljes magyar sajto es kozelet beszopta.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.20. 09:27:43

@dvhr: a wikipedia szerint van egy B.Sc-je gazdaságtörténetből, és utána jogász lett. ezt úgy is le lehet fordítani magyarra, hogy a közgazdászok azon széles rétegéhez tartozik, aki nem tudja mit jelent a differenciálhányados. bár lehet, hogy tudja. meg kellene tőle kérdezni.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.20. 09:29:54

@dvhr: posztötletnek is jó. ennek kicsit utána kellene járni.

Vortumnus (törölt) 2012.11.20. 11:15:15

@dvhr:

na de Róna egy gyakorlati szakember, ilyenekre is szükség van, oktatók között is, politikában meg pláne. azt meg persze hogy hangsúlyozzák hogy hol tanít, naná. szerintem csak buta újságírók nincsenek tisztában a valósággal, maga róna nem állította sehol hogy komoly elméleti szakember lenne. (persze lehet hogy tévedek és valahol mégis)

Vortumnus (törölt) 2012.11.20. 11:19:56

"Érdekelt a kulturális antropológia, a közgazdaságtan meg csak annyira, hogy annak a racionalitásával lehet rendezni az életet. A kulturális antropológia tanszékén senkivel nem találkoztam, aki meghatározó benyomást tett volna rám, a közgázon viszont egy későbbi Nobel-díjas professzorom szellemisége magával ragadott. _Amit tanultam tőle, az az, hogy szabályozás nélkül a piac nem működik. Szabályok, döntések, törvények működtetik, ezek viszont hatással lehetnek az életképes piac kialakulására. Tehát nem igaz az a tézis, hogy a piac önmagát vezérli.

abba az irányba megyek tovább, amerre elindultam a pennsylvaniai egyetemen. Az első nagy világgazdasági válság során – 1929 és 1933 között – született a Keynes nevéhez köthető, nagyon radikális közgazdaságtan, amely az 1960-as években különböző okokból bajba került. A hetvenes években jött helyette a neoklasszikus, neoliberális irányzat, mely Magyarországon annyira hódított, hogy szinte olyan egyeduralomra tett szert, mint Spanyolországban az inkvizíció. A Dimitrov téren úgy voltak vele, hogy ha a marxizmus megbukott, akkor az a jó, amit Marx bírált, ez pedig a neoliberalizmus. _A magyar közgazdászok szerint az állam korrupt, rossz gazda, nem hatékony, drága és így tovább. Én viszont azt mondom, hogy az állam irányító, szabályozó szerepe nélkülözhetetlen. Lehet, hogy az állam nem jól működik, de erre nem az a válasz, hogy kiiktatjuk, hanem az, hogy rendbe hozzuk. Nekem tehát ez az alapvető vitám Bokros Lajossal vagy Békesi Lászlóval."

stefan75 2012.11.20. 11:39:33

"Blackfriars Hall is a Permanent Private Hall of the University of Oxford which specializes in Philosophy, Theology, and faith-based studies."

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.20. 12:21:10

@Vortumnus: Szerintem érdemes azzal foglalkozni, amit mond. Számomra gyakorlati szakembernek OK. Azt gondolom, hogy pár dolog, amit beszél gyümölcsfákról, megújuló energiaforrásokról az finoman szólva unortodox, durvábban kóklerség. De. Vállalnia kell a felelősséget az LMP döntéséért, amit az ő "titkos beszéde" alapozott meg, és valódi szakmai közegben is meg kell védenie az álláspontját, amire oda kell figyelni, és meg kell vizsgálni. Nem nekem.

Geo_ 2012.11.20. 13:33:32

@jotunder: "amit beszél gyümölcsfákról, megújuló energiaforrásokról " - nem az a baj, hogy ezekről beszél, hanem hogy nem a helyén. Ezek jelenleg harmadlagos fontosságúak - költségvetés rendberakása, EU integráción keresztüli növekedés - s ezek lehetnek "kisegítő" tevékenységek.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.20. 14:40:02

@Geo_: de ő azt mondja, hogy ezek a legfontosabb dolgok. ez pedig problematikus.

Geo_ 2012.11.20. 15:47:23

"ez pedig problematikus. "

De finoman tudsz fogalmazni :-)) Amúgy ez a demagógia lényege és veszélye - mond valamit, aminek van némi igazság-tartalma, azután egy tetszetős megoldást ad, amivel lehet hülyíteni a népet.

(Ha van 1 perced: geo.nolblog.hu/archives/2012/11/14/demokracia_participation/)

Sarosip 2012.11.20. 16:19:45

ööö.... én ezt a posztot nem értem, Bajnai elutasította volna a párbeszédet Schifferékkel? Én az ATV-n úgy hallottam, hogy azt mondta, kész az együttműködésre.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.20. 16:27:13

@Sarosip: hol van olyasmi irva a posztban, hogy Bajnai barmit is elutasitott volna? a posztban arrol van szo, hogy jobb lenne civilizaltan kezelni a helyzetet. Bajnai ezt a helyzetet meg sehogy sem kezeli.

Vortumnus (törölt) 2012.11.20. 16:32:13

@jotunder:

vannak akik nem értik, miért nem egyértelmű hogy orbánék ellen minden "baloldali" és mérsékelt jobboldali összefog, valszeg bajnai is ilyen. mindenesetre kezelnie kellene a helyzetet, ahogy írod, ha nem teszi, vagy rosszul teszi, népszerűsége is bánhatja.

Alairik 2012.11.20. 17:01:50

akkor itt lenne az ideje hogy Bajnai-oligarcha elismerje Róna Péter tudását, és kövesse. Bajnai lehetővé tette a bankok számára az egyoldalú szerződésmódosítást, ami nemzetközi jogba és emberi jogokba ütközött. Bajnai-Orbán a bankok kiszolgáló oligarchái. Ha akar, Bajnai kövesse a szaktudást, ne egy professzor kövessen egy tapasztalatlan oligarchát

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.20. 17:16:43

@Alairik: Bajnai nem tette lehetővé a bankok számára az egyoldalú szerződésmódosítást, amelyek természetesen nem ütköztek nemzetközi jogba és emberi jogokba. Bajnai és Orbán nem a bankok kiszolgáló oligarchái, ezek ketten még csak nem is oligarchák.

Alairik 2012.11.20. 19:51:00

Bocs, akkor lépjünk a személyeskedésről az érdemire, mivel tagadod a tényszerű valóságot arról, hogy a bankok orbi és bajnai segítségével jogtalanul kihasználták az embereket az egyoldalú szerződésmódosítással. tagadod a visszamenőleges hatály tilalmának alapfogalmát, amelynek megszegése emberi, nemzetközi és alkotmányos alapelv, ezt a jogi egyetem első félévében tanítják. szubjektív értékítéleted h nem oligarchák, az enyém h azok. objektív érdemi viszont h ne egy tapasztalatlan bukott ember mögé álljon egy elismert prof. ha van tartás bajnaiban akkor fejet hajt a tudás előtt és így lesz nagyjá. ellenben így csupán a korlátlan hatalomvágya tűnik elő

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.20. 21:02:42

@Alairik: Hülyeséget beszélsz, ez a teljesen objektív helyzet. :)

Alairik 2012.11.20. 21:21:52

nagyjából ennyi konkrétumot és tartalmi hozzáállást vártam tőled, hiszen érveléstechnikailag lelövöd a vitát. nem lehet mást várni egy oligarcha szekértolójától. ha hülye a parancsnok, akkor a beosztottai még szerényebb képességekkel rendelkeznek. márpedig 40 évesen se képzettség, se a 0 munkaórás tapasztalat nem tette nagyjá a triót akit szolgálsz vincent

Wolff 2012.11.20. 21:24:13

@Kettes: De végre most már személyeskedsz! ;)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.20. 21:38:03

@Alairik: Érveléstechnikailag? - kérdezte a medve.

krepler 2012.11.20. 21:49:39

@jotunder: a tegnapi atv-interjú alapján elég jól és udvariasan kezeli.
nyilván bajnai is tudja, h több legyet lehet fogni egy csupor mézzel, mint egy hordó ecettel.
a probléma egyrészt az, h vlszleg az lmp kevesebb jobboldali szavazatot tud szakítani, és akár be se jut, illetve ami még nagyobb probléma, h bajnainak jelentősen gyengül az mszp-vel szembeni alkupozíciója. nem véletlenül mondta, h most az alapokat kell lerakni, aztán majd tavasszal tárgyalunk legközelebb az együttműködésről. addig viszont egy népszerűségi versenyt kell nyernie - látványosan - az mszp-vel szemben...

Wolff 2012.11.20. 22:00:02

@Alairik: Végre nem személyeskedsz!

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.20. 22:06:40

@Alairik: Ez itt az irányadó 1996. évi CXII 210§ (3)

Fogyasztóval kötött kölcsönszerződésben vagy pénzügyi lízingszerződésben az ügyfél számára kedvezőtlenül kizárólag a kamatot, díjat vagy költséget lehet egyoldalúan módosítani. Egyéb feltétel, ideértve az egyoldalú módosításra okot adó körülmények felsorolását is, egyoldalúan nem módosítható az ügyfél számára kedvezőtlenül. Az egyoldalú módosítás jogát a hitelező akkor jogosult gyakorolni, ha a módosításra okot adó objektív körülmények tételes meghatározását a szerződés tartalmazza, valamint a hitelező árazási elveit írásban rögzítette.

.................

Amennyiben előfordult az (kétlem), hogy a tételes meghatározás hiányában történt kamatmódosítás, akkor azt egy bíróság azonnal megsemmisítheti. De a Kúria sejteni engedte, hogy egyes esetekben az objektív körülmények tételes meghatározása is jogszabálysértő lehet, akkor is ha azt az ügyfél aláírta. Egyes esetekben. Itt visszamenőleges hatályról nincs szó, az a kifejezés jogszabályokra vonatkozik. Orbán Viktornak mint miniszterelnöknek ehhez kb. semmi köze sincsen. Bajnainak dittó.

Bátran nevezhetsz ezért egy oligarcha szekértolójának, bár szívesebben venném, ha Bajnait neveznéd az én szekértolómnak. Én szoktam irányítgatni őt, már amikor van időm és nem kell Hollywoodot kontroll alatt tartanom, vagy a Bilderberg csoport bálján részt vennem, ahol sokkal rosszabbak a szendvicsek mint gondolnád. Szeretném felhívni a figyelmed, hogy 2012-ben aranyérmet nyertem a kötöttfogású delgomb világbajnokságon, és most a profi karriert tűztem ki célul. olyan a csuklótechnikám mint a Nagy Yamamotónak, aki 1997-ben tizenhárom sushiblogot moderált egyszerre.

krepler 2012.11.21. 04:04:02

@jotunder: és a new york-jerusalem-stockholm-moszkva-budapest tengelyt is te forgatod?
:)

nerángass 2012.11.21. 08:25:27

@jotunder: te szelíd gyilkos ;)))))

dvhr 2012.11.21. 08:53:03

@krepler: new york-jerusalem-stockholm-szell kalman-budapest tengely

TG69 2012.11.21. 09:52:56

@Alairik: Meg tudnád nevezni Róna Péter kutatási területét, amiben valami nagyot/újat alkotott?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.21. 10:31:53

@TG69: Rona ismert befektetési bankár volt, egy neves bankház a Schroder jogásza volt, és aztán húsz év alatt az IBJ Schroder elnöke lett. ez jóval nagyobb pálya mint a Wallis Rt. Rona univerzális tudorként fungál és mond tutit, ez a probléma. ha a valós bankjogászi, bankári, befektetői tapasztalatával kapcsolatos témakörökben nyilvánulna meg, akkor a zöldbal karrier kicsit vicces lenne, de komolyan kellene venni.

tollaszerge (törölt) 2012.11.21. 10:37:18

@jotunder: A magyar nyelvhasználat, valszeg történeti okok miatt, nem különbözteti meg a business és az economics képzéseket, erre rátesz még egy lapáttal hogy egészen a közelmúltig egy hely volt mindkettőben a legjobb Mo-n (most már talán nem, ELTE beelőzött), de mindenki továbbra is a "közgazdász" szót használja mindkettőre. Ebből vannak a kavarodások. Nem vagyok biztos benne hogy egy menedzsernek tényleg tudnia kell mi az a differenciálhányados, valszeg ha tudja is pár év alatt elfelejti, mert nincs rá szüksége.

RP életútja alapján elmondható hogy ő olyan menedzserféle, ebben valszeg nem lehetett annyira rossz, ehhez minden jel szerint megvan a tudása. Ugyanakkor rejtély, hogy miért akar makrogazdasági kérdésekhez hozzászólni. Furaságokat beszél, de Bajnaiéknak jelen fázisban viszont nagyon nem érdeke hogy vele ezekről vitát folytassanak, vagy szétszedjék amit mond, mert ez a választók többségét annyira nem érdekli, és csak antagonizálná az érintettet.

christvhu 2012.11.21. 10:59:21

@tollaszerge: Sajt. Azon belül pedig a penészedés / rothadás belülről volt a specialitása!
Ez persze csak vicc. Az ellenségem ellensége a barátom akkor is, ha sajtszagú.

stefan75 2012.11.21. 15:12:34

@jotunder: Ebből viszont sehogy nem áll össze a kép. Ha valóban a kompetenciája miatt futott be ilyen karriert (és nem pl. a Dilbert Principle vagy a belső jólinformáltság mentén), akkor most miért csinálja, amit csinál? Miért mondja, amit mond?

Amúgy a karrierjét elnézve foglalkozott ő sokmindennel (gazdaságtörténet, jog, menedzsment), de közgazdasági relevanciát nem igazán látok a munkásságában. Egyetemeken is csak gazdaságtörténetet tanított. Miért hívják közgazdász professzornak?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.21. 15:19:48

@stefan75: Vannak (sokan) akik szerint a Nobel-díjas Paul Krugman publicisztikai munkássága sem egészen méltó a korábbi munkásságához. Rónának szép nagy egója van, szereti a hangját, és élvezi ezt a szerepet. Ennyi az egész.

Vortumnus (törölt) 2012.11.27. 17:57:29

@tyto:

idézzük rónát:

A magyar gazdaság és társadalom vergődésének okairól sokat lehetne írni és mondani - írtam és mondtam is – de van egy, amelyik nézetem szerint az összes többit maga mögé utasítja, ez pedig a __devizahitelezés___.

. Mint szintén tudod, 2006-tól kezdve kétségbeesetten írtam és nyilatkoztam a devizahitelezés leállításáért, amiért meg is kaptam a „kókler” minősítést a devizahitelezés megalkotóitól.

Az, hogy ez a disznóság és az abból fakadó tragédiák megtörténhettek szeretett hazámban számomra egy feldolgozhatatlan személyes kudarc volt, hiszen pont az én szakmámról volt szó. És az, hogy azok, akik személyesen felelősek mindezért, akik több mint egy millió embert fosztottak meg mindenüktől képesek most magukat a jogállamiság nagy védőivé alakítani, képesek a talpig becsületes LMP-t az ún. balliberális értelmiség nagy többségének aktív részvételével a megsemmisülés szélére sodorni egyszerűen elképesztő, érthetetlen a számomra.

Bitó László ösztönzésére tehát találkoztam Bajnai Gordonnal és Kónya Péterrel abban a reményben, hogy az önreflexió valamilyen formáját fogom megtapasztalni. Megkérdeztem Bajnaitól: visszatekintve, mit csinálnál másképp? Válasz: ha valakinek van kritikája döntéseivel kapcsolatban, ő persze áll a kritika elébe. Mondtam: nekem van, a devizahitelezés és a banki magatartási kódex. Válasz: akkor ez volt a legjobb. Végig vezettem az LMP számára fontos értékeken, a sokféleségen, a bázis demokrácián, elmondtam, hogy egyáltalán nem világos számomra és az LMP-n belül sokak számára, hogy mi szükség van csatlakozásra, és nagyon kértem, ne küldjenek a kongresszus előtt néhány nappal egy csatlakozási szerződés tervezetet, hiszen egy bázis demokrácia számára ez egy kezelhetetlen helyzetet idéz elő. Válasz. Hát ez már eldőlt, ezt már megbeszélték az LMP vezetőivel.

Itt jutottam el magyarországi utam végéhez"

kamerasmobil 2012.11.27. 18:20:20

Bajnainak es Oszkonak megis mi koze van a devizahitelezes felfuttatasahoz?? Rona Peter meghulyult-e valamiert?

Raadasul amit ir hogy az _osszes_ haszon a bankoke volt az is hazugsag.
A hasznot a bankok megosztottak az adossal aki az akkor ervenyes forinthitel kamatok toredeket fizette csak.

A bankok szemetsege az volt hogy a kockazatot haritottak at teljesen az adosra. Es meg a devizaarfolyamon is kerestek.

Utobbit most probaljak paran visszamenoleg is megkapni peres uton. Elobbi kockazatot meg az Orban-kormany sozta a nyakuba utolag - itt a vegtorlesztes tarsadalmi igazsagtalansagat lehetne kritizalni. De a bankok nagyreszt szepen visszaadtak a maguk hasznat a devizahitel bizniszen es meg mindig ott az arfolyamgat rendszer is.

Szindbad 2012.11.27. 18:46:45

Összefogás, mi? Még arról sem tudnak megegyezni, hogy miről tárgyaljanak.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.27. 19:01:08

@Vortumnus: Róna tényleg nem érti Magyarországot. Nem érti, hogy a devizathitel-válság tapasztalataival a birtokunban ma egy hasonló helyzetben minden szereplő pontosan úgyanúgy viselkedne, ahogy 2003 és 2008 között. A kormány is, az MNB is, a bankok is, a hitelfelvevők is, a PSZÁF is - mindenki.

És ha nem világos számára, hogy miért lett volna szükség az LMP cstlakozására, akkor láthatóan átaludta az elmúlt két és fél évet.

kamerasmobil 2012.11.27. 19:26:57

@Kettes: Szerintem ez legalabb reszben arrol szolt hogy besertodott es egy ordas nagy hazugsaggal probal azert kibaszni az Egyutt 14-esekkel. Sajnos a penzugyi analfabetizmus oldalfuggetlen es sok Fideszt elutasito szavazo siman elhiszi a devizahitellel meg hasonloval kapcsolatos osszes hulyeseget neki...

ijontichy 2012.11.27. 20:05:46

@kamerasmobil: Írtam már, hogy jó pár éve házal (és nem csak Mo-on). Házalt már a ballibnél is. Ez viszont enyhén gusztustalan. Nem jött össze az üzlet, ezért úriember nem köpköd. OK belefeccölt pár évet, le kell írni és annyi.

@Kettes: Csak Mo-on? Szerintem az ingatlanlufit is nagyjából ugyanúgy fújnák. Mert ha fut a szekér...

sajtohuba 2012.11.28. 19:56:54

Róna Péter közgazdász szerint a magyar gazdaság vergődésének első helyen álló oka a devizahitelezés bevezetése volt, melyért hét embert tesz felelőssé: Járai Zsigmondot, Király Júliát, Simor Andrást, Gyurcsány Ferencet, Bajnai Gordont, Oszkó Pétert és Felcsúti Pétert.

www.origo.hu/gazdasag/20121128-rona-peter-het-ember-felelos-a-devizahitelezesert.html#

Érdekes összeállítás Róna csapata. Teljesen életszerű, hogy kimaradt belőle a legnagyobb hazai bank első emberének neve.

ijontichy 2012.11.28. 20:09:16

@sajtohuba: Heten, mint a gonoszok. ;-)
Vajon sok zsetonról volt szó, hogy ennyire hisztizik, vagy kapott egy marék zsetont, hogy ennyire "hisztizzen"?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.28. 20:48:41

@sajtohuba: És bekerült három olyan, akinek semmi köze hozzá. Nagy megkönnyebbülés, hogy Róna kiszáll.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.11.28. 20:57:43

@Kettes: Várd ki a végét!
Másrészt, ha elszabadult hajóágyú módjára száll ki...

zsazsu4 · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.28. 21:01:58

@sajtohuba: Hét, mi? Változtassunk ismét ország nevet... Faék Magyarország.

Thasaidon · http://zothique.blog.hu 2012.11.28. 21:44:34

Én ábrándos módon azt remélem, hogy egyszer nagyobb kataklizma nélkül elsüllyed az ország életét jelenleg meghatározó politikai elit Fideszestül, MSZP-stül, meg mindenkistül, akik ezeket támogatják, és valahol örülnék, ha az LMP nem sározódna be, mert egy ilyen hang is jó, ha van a parlamentben, még ha jó pár dolgukkal nem is értek egyet. Tökéletesen megértem Schiffer ódzkodását a "Szövetségtől".

Thasaidon · http://zothique.blog.hu 2012.11.28. 21:50:22

@Szindbad: Seres László, bármennyire nem bírom a dogmatikus vadkapitalizmusát, egy cikkében elég jól pellengérre állította a Szövetséget, amiért a neoliberális szimpátiájú Bajnai egyebek között olyan támogatókat tud maga mögött, mint a szakszervezetek. Kíváncsi vagyok, meddig lesz képes egy ilyen összetételű formáció egyben maradni az esetleges választási győzelem után. És hogy mennyire lesz képes adekvát válaszokat adni az ország gazdasági problémáira.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.11.28. 22:02:39

@Thasaidon: A mostani kurzusnál csak jobb feleleteket tud adni az ország gazdasági problémáira.
Én a H&H idevonatkozó anyagainak ismeretében bizakodó vagyok. Egy felfelé ívelő pályára állított gazdaság szerintem mindenkinek jó.
A szakszervezeteknek is.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.11.28. 22:04:43

Ha nem a bohócügyi államtitkár a tárgyalópartnerük, az már hatalmas lépés előre.

dr Brcskzf Gröőő 2012.11.28. 23:34:42

@Thasaidon: lusta vagyok előkeresni az(oka)t a poszto(ka)t, ahol leírtuk, hogy a Szövetségnek _nem_ gazdasági problémákra kell választ adnia, hanem a lehető legrövidebb idő alatt (másfél év???) helyreállítania a demokráciát (alkotmány, önkormányzatiság, választások) és új választást kiírni.

csársz 2012.11.29. 00:51:08

@Thasaidon: Seres nagyon jól ír, de ha valamit a fejébe vesz, olyan, mint a bulldog, nem ereszti.
az Együtt 2014-nek lényege, hogy egymásnak nagyon is ellentétes résztvevőket akar összehozni,
ha jól odafigyel valaki, még a Fidesz is belefér, már ha elfogadja az alapelveket (mármint, hogy el kell hajtani a Fidesz-kormányt, és vissza kell állítani a demokratikus alapokat)
van, amikor a demokrácia fontosabb minden másnál
csak gondolj arra, amikor szükség volt rá, nagykoalíció volt Németországban (azért elvekben ott is volt távolság a CDU-CSU és az SDP között, vagy nem?)