Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Túlságosan összetett kérdés

2011.02.23. 15:34 | jotunder | 198 komment

Címkék: orbán alkotmány navracsics orbánviktor hülyék nyelve orbánizmus

Azt mondja Navracsics docens, hogy azért nem kívánatos dolog az új Alkotmányról népszavazást tartani, mert az túlságosan összetett kérdés.

Szeretném megjegyezni, hogy a parlamenti képviselők elég gyakran szavaznak meglehetősen összetett kérdésekről. A Lisszaboni Szerződésről, költségvetésről, génmanipulációról.

Milyen alapon hoz döntést egy képviselő? Úgy, hogy a frakcióvezető megmondja neki, hogyan szavazzon. Az esetek kilencvenplusz százalékában, rendkívül összetett kérdések esetében is ez történik.

Nézzünk egy nem nagyon összetett kérdést. Hétfőn húsz százalékkal csökkentik a kenyér árát. Másnap húsz százalékkal megemelik. Csökken vagy növekszik a kenyér ára?  A választók hány százaléka válaszolna helyesen erre a kérdésre?  És a képviselőknek?

A népszavazás nem a nép bölcsességéről szól. A nép bölcsességéről akkor szólna egy népszavazás, ha egy eldöntendő kérdés esetében az emberek egymástól függetlenül 51 százalékos biztonsággal helyesen döntenek. Akkor mindig őket kell megkérdezni mindenről, mert gyakorlatilag nulla az esélye annak, hogy kollektíve tévedni tudnak. A világ sajnos nem ilyen.

A népszavazás is a meggyőzésről szól. Arról szól, hogy az elitek milyen arányban tudják meggyőzni az embereket a saját igazukról. Egyébként a választások is erről szólnak. Mindazonáltal az egyenlőség kegyelméből is így részesülnek a polgárok, akár értik pontosan a feltett kérdéseket, akár nem.

Nem szeretjük megkérdezni az embereket arról, hogy fizessenek-e több adót, mert nagy részük egy ilyen kérdésre, elitcsoportok ide vagy oda, mindenképpen nem-mel válaszolna, akkor is, ha egy túlságosan összetett érveléssel esetleg ki lehetne mutatni, hogy 1. ez hosszú távon hasznosabb lenne a társadalom számára, és így esetleg az ő számára is. 2. ez igazságosabb lenne mint a jelenlegi helyzet. Az új Alkotmányban semmi ilyesmiről nincs szó.

Az, hogy a túlságosan összetett kérdéssel kapcsolatban kérdést intéz a polgárokhoz a Hatalom, majd utána közli, hogy azért az igen vagy nem jellegű véleményére ugyanezen polgároknak már nem kíváncsi, jelentősebb méretű lóláb kilógását jelenti.

Orbán populista a végtelenségig, de praktikusan populista. Nincs semmi szüksége egy nagy és ellenőrizhetetlen politikai vitára az Alkotmánnyal kapcsolatban. Ő fogja eldönteni, hogy mi legyen az új Alkotmányban. Ő és senki más. Azért nem annyira ijesztő ez az egész, mert ő a saját jól felfogott politikai érdekeire  (és gyakorlatilag semmi másra) van tekintettel, és az is érdeke, hogy az új Alkotmányból ne legyen a médiatörvényekhez hasonló botrány.

Magyarországon végzetesen meggyengültek és dependensé váltak az elitcsoportok. Lehet, hogy ez helytelen fogalmazás, és az igazság inkább az, hogy az elitcsoportok végzetesen gyengék és dependensek. Nincs John Jay, Madison, Hamilton, nem írnak Federalist Papers-t, nincs is hozzájuk hasonló kaliberű ember az országban, ahogy persze George Washingtonhoz hasonló kaliberű vezető sincs. Van egy hihetetlenül erős, street smart vezetőnk, Orbán Viktor, aki azért rendkívül komoly intellektusnak semmilyen értelemben nem nevezhető. És mindent ő határoz meg ebben az országban. Ez pedig, ezt nagyon fontos hozzátenni, a polgárok akaratából van így. Mindazonáltal annyira még ő, az első számú és tulajdonképpen egyetlen politikai vezető sem bízik magában, hogy az Alkotmány kérdéseit közvetlenül ő döntse el. Nem bízik a kötcsei értelmiségben, a sajtójában, a politikai gépezetében. A parlamenti képviselőiben bízik egyedül. Tudja, hogy megnyerne egy népszavazást, de távolról sem kétharmaddal. Nem akar esélyt adni az ellenfeleinek, semmi esélyt.

Nem tudom, hogy kik válaszolnak Magyarországon a túlságosan összetett kérdésekre. Nem tudom, vannak-e még kérdések, vagy csak a helyes választ kell kitalálni a kötcsei elitnek, azt a helyes választ, ami Orbán fejében már ott van. Az új Alkotmány körüli cirkuszból a méltóság szikrája is hiányzik, bár azt nem állítom, hogy idegesítőbb lenne a középszerű alakok által eljátszott többi cirkuszunknál.

Ez egy rossz darab rossz színészekkel és egy nagy hatalmú rendezővel, aki nemcsak azt dönt el, ki legyen a főszereplő, de azt is, hogy ki az ügyelő, sőt a sarki fűszeres is. Akkor viszont ne beszéljünk túlságosan összetett kérdésekről, kedves Navracsics docens, hanem szépen becsületesen mondjuk ki, hogy az alkotmányozó hatalom egyszemélyi vezetője ezt és ezt akarja, és pont. Ez nem diktatúra, ez egyáltalán nem ellentétes a hatályos alkotmányunkkal, ráadásul ez az ún. igazság, ha még valakit érdekel.  Nem is túlságosan összetett igazság.

· 6 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr592684399

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Népi konzultáció – eszköz vagy szemfényvesztés? 2011.02.24. 11:55:22

Szerző:  Ténytár Az ellenzék népszavazást és/vagy az Országgyűlés négyötöde általi elfogadást és/vagy a kö

Trackback: Bocsánatos politikai bűn: Irigység 2011.02.24. 11:25:51

Elmélkedtem azon, hogy miért nem érzik egyesek cikinek, a saját irigységüket. Bárki nyugodtan beböfögheti egy politikai vitában, hogy őt zavarja, hogy másnak jobb - és nem szégyelli magát. Szerintem rájöttem, miért nem. Mert ez egy politikailag kív...

Trackback: Állati fricska 2011.02.24. 10:46:05

Kövér László döntése értelmében a fotósok sem fotózhatják szemből például Orbánt, ahogyan másokat sem, ugyanis arra kizárólag a Magyar Távirati Irodának van felhatalmazása. Ha a sajtó Orbán kopaszodó fejtetőjén kívül az arcára is kíváncsi, az MTI-hez ...

Trackback: Állati fricska 2011.02.24. 10:32:09

Kövér László döntése értelmében a fotósok sem fotózhatják szemből például Orbánt, ahogyan másokat sem, ugyanis arra kizárólag a Magyar Távirati Irodának van felhatalmazása. Ha a sajtó Orbán kopaszodó fejtetőjén kívül az arcára is kíváncsi, az MTI-hez ...

Trackback: Összetett kérdések 2011.02.24. 01:04:00

Kár lenne titkolni, hogy e blog és az alkotmánytervezet szerzői nem értenek maradéktalanul egyet a szuverén nép közvetlen hatalomgyakorlásának - azaz a népszavazásnak - indokolt mértékét illetően. Abban azonban nincs vita közöttünk - és ezt kifejtettük...

Trackback: Tanácsadósdi 2011.02.23. 18:46:36

 Döntöttem!  Tanácsadó leszek. Nincs annál jobb szakma kerek e világon. Egyetlen probléma van vele, hogy mindig az aktuális politikai hatalom dönti el ki és miért lehet jó tanácsadó. De majd erre is kitalálok valamit, van még nagyjából 3...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igényes 2011.02.24. 07:45:41

@kaqkkfioka: Teljes a káosz a Fidesznél, ott a sok képviselő az országgyűlésben, önkormányzatoknál és nincs megoldandó feladat, mert ugy e várnak a központi parancsra, az meg késik. Nem tudnak mást csinálni, mint elköltik a hiteleket magukra, állandóan vizslatják miként lehet pénzt szerezni.

kaqkkfioka 2011.02.24. 07:47:42

@igényes: Bízom benne, hogy a káoszt nem az összeomlás követi, mert én ennek ellenére itt szeretnék élni.

kaqkkfioka 2011.02.24. 07:50:12

Ideje lenne már egy irányba tolni a szekeret. Nem EGY irányba.

kaqkkfioka 2011.02.24. 07:52:55

@kaqkkfioka: Hogy klasszikusokat idézzek:
"Ha vágtázni szeretnél a lovaddal ne kössed gúzsba a lábait!"
vagy:
"... nem kicsit! Nagyon!"

Gandalf(helyett) 2011.02.24. 07:55:56

@kovi1970: Ezen jót röhögtem. :-D
Előzőleg magamban én úgy fogalmaztam meg a "túlságosan összetett kérdést": Ön szerint Magyarországnak az Alkotmány a legégetőbb problémája?
Igen/Nem

De a te megfogalmazásod még jobb :-D

Mindenesetre valószínű ilyen "sürgős" tennivalók miatt csúszik egyre későbbre a "reformok" kidolgozása.
(meg azért, mert ilyen-olyan juttatásokat előbb élethosszig meg kellett szavaztatni pl. a mindenkori leköszönő Köztársasági Elnöknek, Miniszterelnöknek, stb., de persze ezeket nem visszamenőleg)

Plumper_ 2011.02.24. 08:00:34

igaza van. én sem örülök neki, amikor levedlett, iszákos, járási, gyűlölködő, homofób, frusztrált exmenők szavaznak ilyen kérdésekben. nekik ott van a vegyesbót, áfész, 30 évvel ezelőtti falusi sportsiker, szőlőtanya.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.24. 08:03:48

köszönöm szépen a tartalmi szűrést. ezennel a blogot le is vettem a feedről.

bye.

Megfigyelo 2011.02.24. 08:06:22

@kovi1970: Jól tippelted, a Fidesz 52 vagy 53%-ot szerzett a választasokon; a 2/3 a magyar választási szisztéma aránytalan voltának következményeként állt csak elő.

pereszke 2011.02.24. 08:10:23

@Karmadealer: Te melyik országban és melyik században élsz jóember?
Hol a töcsben voltak/vannak magyarországon kommunisták?
A buta plebset tudták ezzel a rossz dumával maguk mögé állítani a "rendszerváltás" után/óta.
Mi az hogy tökös antikommunista, én meg akkor bátor sárkányölő vagyok bmeg.
Zorbán formátumához meg csak annyit tennék hozzá, hogy amikor hősiesen russzkik hazázott annó Nagy Imre újratemetésén az egyrészt tapló módon kegyeletsértő volt, másrészt meg addigra alá volt írva a szovjet kivonulási szerződés. Pont ugyanekkora paprikajancsi volt már akkor is. Azóta csak megy lefelé a lejtőn.
Az IQ meg nem jelent semmit, attól mert magas eredményt ér el valaki egy ilyen teszten, még bőven lehet bántóan sötét, mint pl KL.
Az alkotmányról pedig pont annyira tudnak helyesen dönteni a zemberek mint az egyéb népszavazásra kerülő dolgokról, semennyire konkrétan. Az egyetlen előnye az lehet, hogy nem a fidesz dönti el mi legyen a következő alkotmányban.
Ameddig irástudó emberek mint te a tökös antikommunizmust értéknek könyvelik el, addig fölösleges értelmes, tartalmi pérbeszédről álmodozni.
Én messze elkerülök minden magyarkodót, zsidózót, cigányozót, kommunistázót, pedig egyik sem vagyok, mondjuk általában kerülöm a magyarokat is.
Nem is élek otthon, és elnézve benneteket nem is fogok, csak gyűlölködjetek tovább, legalább a többi népeknek van elrettentő példa.

Pásztörperc 2011.02.24. 08:12:54

@Karmadealer: Szíves engedelmeddel:

1. Kövér lehet felőlem minden, csak éppen antikommunista nem: alighanem ő volt a szellemi atyja annak a fordulatnak, amely a FIDESZ-t Fidesszé, azaz a laza, liberális ifjúsági klubot félkatonai módon szervezett, virtigli kommunista élcsapattá szervezte át. Nem véletlen, hogy verbálisan ő a POSZTkommunistákat utálja: naná, ezek a hitehagyottak elárulták az eszmét, aminek lángját már csak ő viszi tovább (miközben mindenki ellen van, mindenki ellenség: a világ egy töltött revolver, amit a halántékánaxegeznek).

2. A tudomány/tudósok ügyében kissé mellélőttél: elismerve és nagyra tartva pl. Heller Á. ifjúkori munkásságát le kell szögezzem, hogy a mostanság támadottak (őt is beleértve) hosszú-hosszú ideje nem produkáltak olyasmit, amit a nívós szaklapoxétkapkodtak volna. Ebben az ügyben, amit messze nem ismerek annyira, hogy véleményem legyen róla, szimpátiám a kormányé, és nem a sértődötteké. TGM ifjú kori munkásságát nem ismerve (könnyen elképzelhetőnek tartom, hogy akkor akár tudós is lehetett) ki kell jelentsem, hogy legalábbis a rendszerváltás óta ő NEM tudós, hanem publicista (kb. mint Debreceni vagy Lengyel László, csak éppen okosabb, műveltebb és sokkal-sokkal szellemesebb náluk). Az ebben az időszakben írt elemző műveinek közös jellemzője, hogy tucatjával beidézett forrásait nem a tényekkel veti össze, hanem egymással (ez az SZDSZ szellemi holdudvarának általános jellemzője), és ezekből a kontrollálatlan szellemi légvárakból próbálja "kikövetkeztetni", hogy a valóságnak milyennek kellene lennie — no, ez egyáltalán nem tudományos módszer és teljesítmény, bár bizonyára jelentős intellektuális örömet okozó játék lehet.

Nem, kérlek: 0.V. és a tudomány viszonyát csak a releváns tényekből kiindulva ítélhetjük meg. Mik ezek a tények?

1. A kormány feltöltése szakmájuk alapjait középiskolás szinten sem birtokló idiótákkal (Matolcsy, Illés stb.);
2. A valóban tudománnyal foglalkozó (csekélyebb politikai érdekérvényesítő képességű) kutatóintézetek leépítése. Tőlünk pl. most küldenek el a 120 emberből 30-at — ahhoz, hogy el tudjuk látni a tv.-ben, rendeletekben ránk rótt feladatokat, kb. 300 kéne.

No, EZ, ami 0.V. és a tudomány viszonyát jellemzi.

Hypofx 2011.02.24. 08:21:04

Persze, amikor ok akartak mindenrol nepszavazast az rendben van lasd vizitdijde az alkotmanyt ne bizzuk a nepre. MERT MI VAGYUNK A NEP...lol hat akkor jo szar nep

Megfigyelo 2011.02.24. 08:27:07

@Karmadealer: A filozófusok rendben elszámoltak a közpénzekkel, az ellenkezője közönséges rágalom. Arról van szó, hogy a jobboldal szellemi értelemben is mindent el akar foglalni, és Nyíriből akarnak "udvari filozófust" csinálni; mivel azonban intelektuálisan nem állják a versenyt a ballib filozófusokkal, valótlan vádakkal akarják őket ellehetetleníteni. (Pláne, hogy a legjobbak - pl. Heller Ágnes - még zsidó származásuak is, ami külön irritál egyes jobboldaliakat. Enélkül érthetetlen lenne Hornok László elképesztően gyűlölködő kiszivárgott körlevele, amit a Professzorok Battyányi Körének levelezőlistájára írt. Egyébként Hellerrel már Kádárnak is meggyűlt a baja, emigrációba is kényszerítették, úgyhogy Ausztráliából lett igazán világhírű. A rendszerváltozás után hazajött, az Akadémiába is gyorsan -- 1990-ben -- beválasztották.)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.02.24. 08:31:44

Vannak örömök abban, ha index címlapot kapunk :(((

nerángass 2011.02.24. 08:32:31

Szvsz itt másodrendű fontossága van az intelligenciának, arra volt jó, hogy tegyünk egy fölösleges és hosszú letérőt a lényegről.
Igaza van jótündérnek, amikor ezt írja : „Orbán Viktor, aki azért rendkívül komoly intellektusnak semmilyen értelemben nem nevezhető. És mindent ő határoz meg ebben az országban.”
Tény hogy az ország sorsa évekig egyetlen ember hübriszétől függ, aki ráadásul mindazokat a problémás személyiségi.. khm... terheket hordozza, amelyekre Ha Kohen utalt, tény hogy lassan egy éve egyre több kínos kérdés merül fel a kormányzás, egyáltalán az ország dolgainak rendezésével kapcsolatban.
A kormányzás csapatmunka, nem egyszemélyes intellektuális maraton, különben is közhely, hogy ragyogó intellektusok néha csapnivaló vezetők .
Nos, éppen Orbán személyisége miatt van az, hogy az általa – rántottás interjúk során - összekalapált csapat tagjai láthatóan rendkívül szerény szakmai és vezetési képességekkel rendelkeznek – elsődleges szempont lehetett a lojalitás – másrészt a csapat munkáját rendkívül megneheziti és lelassítja az a tény, hogy komolyabb esetekben félnek döntést hozni, a gazda beleegyezése nélkül. Minden poszton hiányzik az összhang a felhatalmazás, a döntési képesség és a felelősség között. Ráadásul, néha a gazda is bedobja a gyeplőt a lovak közé pld. amikor „felkéri Matolcsy urat” hogy ezt vagy azt „szervezze” meg az országban.

KG2000 2011.02.24. 08:33:37

@atommanus: Na Alan Greenspan tökéletesen hiteltelen. belepofázik olyanba, ami nem az ő feladata, a SAJÁT FELADATÁT pedig rendkívül rosszul csinálta:
www.msnbc.msn.com/id/27335454/ns/business-stocks_and_economy/

Kénytelen volt elismerni, hogy a pénzügyi válsághoz vezető utat nem vette észre és nem is akadályozta meg.

Ennyit a "zseni" Alan Greenspanrő.

Kb. ugyanennyit ér a sok fikázó zsenialitása is.

collateral collector (törölt) 2011.02.24. 08:36:34

@KG2000: Alan Greenspan, valamikor még a '60-as években zseniális tudományos munkát írt az inflációról. én olvastam (nem a '60-as években, hanem mostanában). tökéletesen leírta akkor azt, hogy mit nem szabad csinálni. jegybankelnökként már pontosan azt csinálta :)
(és Blackhawk Ben is pont azt csinálja, amit nem kéne)

collateral collector (törölt) 2011.02.24. 08:39:38

@KG2000: "..Kénytelen volt elismerni, hogy a pénzügyi válsághoz vezető utat nem vette észre és nem is akadályozta meg. .."

azért legalább ő beismerte. ehhez képest Bernanke "100% confident" abban, amit csinál.. ez szerintem nagyobb baj..

igényes 2011.02.24. 08:55:00

@kaqkkfioka: Van egy híres felcsúti mondás!

Aki Orbán szekerét húzza nem kap a rakományból, ha beleszakad is, aki buzgón taszigálja, az a lehulló morzsákból is megélhet nem kicsit, nagyon.

Rob67 2011.02.24. 09:04:31

Barmok. Amikor a 300 forintos hatásról kellett népszavazáson dönteni akkor elég okos volt mindenki, mi?
Pedig ugye az sem csak 3 darab százforintos érméről szólt.
Aki szerint igen, annak nem igen kellene szavazati jogot adni.
Még ha miniszter akkor sem.
De más: elképzelem a jobbikos Zagyvagyulát és a többi ex-skinheadet amint megérti a magyar alkotmányt.
Nyilván azt tanulmányozták a skinhead képzőben...

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.02.24. 09:05:07

Szerencsére az EU csatlakozás kérdése az egyszerű kérdések közé tartozott, nem is fáradtak a pártok az érveléssel, csak a meggyőzéssel.

acs63 2011.02.24. 09:05:49

@kaqkkfioka: Azért óvatosan azzal a pacival! Ha szakadék felé fordulva áll, akkor nem biztos, hogy jó ötlet levenni róla a gúzst és ráadásul megsarkantyúzni. :-P

Nekem is van "alkotmányozási ötletem": a "politikai monopólium" kialakulása ellen alaptörvényben szabályozni egy párt maximális részvételét a törvényhozásban, pl. 33%. Nem lennének gyűjtőpártok és (esetleg) kialakulhat egy kompromisszum-kényszer.
Onnantól kezdve minden egyes kérdés összetett lenne a Parlamentben is.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.02.24. 09:18:18

- "Egyetért-e ön azzal, hogy az államilag támogatott felsőfokú tanulmányokat folytató hallgatóknak

... ne kelljen ....().... fizetni?"

- "Egyetért-e Ön azzal, hogy a fekvőbeteg-gyógyintézeti ellátásért a jelen kérdésben megtartott népszavazást követő év január 1-jétől

...ne kelljen...()...fizetni?"

- "Egyetért-e Ön azzal, hogy a háziorvosi ellátásért, fogászati ellátásért és a járóbeteg-szakellátásért a jelen kérdésben megtartott népszavazást követő év január 1-től

...ne kelljen...()...fizetni?"

A nem túl bonyolult. ...Orbán Viktor szerint mégis...

" Ez nem a 300 forintról szól, hanem arról, hogy a kormány menjen el, és ne legyenek változások. "

igényes 2011.02.24. 09:22:23

@RAMBO: Nagyon igaz! A magyar nép tudott dönteni EU-t illetően, rábízták a döntést!

"Szerencsére az EU csatlakozás kérdése az egyszerű kérdések közé tartozott, nem is fáradtak a pártok az érveléssel, csak a meggyőzéssel."

A Magyar Köztársaság Alkotmánya 10 millió magyart érint, ennek elfogadására viszont a Fidesz a magyar állampolgárt nem tartja alkalmasnak. Vajon miért nem? Nem merem azt írni, hogy megvet bennünket.

A Magyar Köztársaság alkotmánya nem számít semmit a Fidesz-nek, akkor miért kell alkotmányozni.

A Magyarország EU-csatlakozásáról
szóló népszavazás eredménye

(2003. április 12.)

A szavazásra jogosultak száma 8 042 272 fő 100%
A megjelentek száma 3 669 252 fő 45,62%
Ebből érvénytelen szavazat
17 998 a megjelentek
0,49%-a
Ebből érvényes szavazat

Válaszok száma százalék
Igen 3 056 027 83,76%
Nem 592 690 16,24%
Összesen 3 648 717 100%

Szerintem most a részvétel magasabb lenne!

igényes 2011.02.24. 09:28:09

@igényes: Nem 592 690 16,24%

Ez az Igazi FIDESZ-KDNP mag! Ezek hozták fenyegetéssel a családtagokat szavazni.

Szindbad 2011.02.24. 09:42:14

Egy biztos, ezt az alkotmányt én nem fogom "legitim" alkotmánynak tekinteni, és ezt a viselkedést a Fidesztől tanultam.

igényes 2011.02.24. 09:48:53

Sírni tudnék, hogy Orbánnal nem tárgyal a Putyin. Pont erről a témáról, ezt hírdette meg Orbán ezt akarta! Tényleg nem engednek neki még egy ingyen szendvicset sem?

Vlagyimir Putyin miniszterelnök szerdán Brüsszelbe utazik, ahol kétnapos látogatása során tárgyal José Manuel Barrosóval, az Európai Bizottság, és Herman Van Rompuyjel, az Európa Tanács elnökével,és sor kerül az orosz és az uniós küldöttség megbeszéléseire is. A fő téma várhatóan az orosz-EU alapszerződés, Oroszország Kereskedelmi Világszervezethez (WTO) való csatlakozása, valamint az unió harmadik energiacsomagja lesz.

Rob67 2011.02.24. 09:55:15

Megjegyzem annak eldöntése sem lehetett egyszerű, hogyha valakit arra kértek, szavazzon bizalmat a fidesznek anélkül hogy bármi programot ajánlanánal cserébe.
Mégis elmentek szavazni a zemberek.
Ez a kis kádár-genny maradvány orbán elvtárs tényleg nem bír kikeveredni a saját komcsi világából?

Tyrion25 2011.02.24. 10:01:37

Nagyon jó blog!

Annyit tennék mág hozzá, hogy ezekszerint a magyar hülyébb, mint más nép, ahol lehet az alkotmányról népszavazást tartani. Ez az alkotmány lehat a Fidesz nagy buktája. Visszatáncolni nem tud, az LMP nem teszi meg neki azt a szívességet, hogy mellé álljon, főleg, hogy ez az első olyan téma ahol egyértelműen, nem az MSZP, hanem az LMP a domináns párt, és ha most megalkuszik, az hatalmas hiba lenne. Magyarán születik egy alkotmány, amit legkésőbb jövő ilyenkorra mindenki utálni fog kívéve azt a maradék 1,8 millió Fidesz szavazót és ez a Alkotmány lesz a Fidesz "diktatúra" szimbóluma.

bgp 2011.02.24. 10:08:41

@HaKohen: Gyurcsány is elég zizi volt, rá mi a mondás?

Pásztörperc 2011.02.24. 10:08:42

@Tyrion25: Kösz; olvasd a többi cikkünket is!

Spikk 2011.02.24. 10:21:12

Nálam az alkotmány a kihirdetése napján fogja elveszíteni legitimitását, amit a készítőinek köszönhet, mivel ők ezt már rég megtették. Csak az alkotmány nem tehet róla.

I can give you more than anything 2011.02.24. 10:33:09

nem hasonlítani kell valakikhez, hanem nagyobb lenni náluk, ezt a pártközpont eléggé benézte, mondjuk nem baj, mert már egy éve röhögünk rajtuk

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.24. 10:48:34

@Pásztörperc:

írtam egy választ, és tartalmi okokból nem ment át. a sokadik módosítás után feladtam. remélem, legalább ez átmegy

maroz 2011.02.24. 10:56:58

@mavo: De hát mit tehetünk mi a blogmotor ellen? :-o
Legfeljebb toporzékolunk, én például igen gyakran szoktam. :)

Felmosórongy (törölt) 2011.02.24. 11:00:18

LE A MEGALOMÁN ELMEBETEG TÖMEGGYILKOS ORBÁN DIKTATÚRÁJÁVAL!
VEGYÜNK PÉLDÁT A LÍBIAIAKRÓL, DE NEKÜNK NE KELLJEN ÉVTIZEDEKET VÁRNI MIKÖZBEN A MAGYAR NÉP FELE ÉHENHAL VAGY BÖRTÖNBEN DÖGLIK MEG!

LE AZ EURÓPAI UNIÓ LEGSZÖRNYŰBB ELNYOMÓ RENDSZERÉVEL!
SZABADSÁGOT, MUNKÁT KENYERET A MAGYAROKNAK, NE CSAK AZ URALKODÓ ELIT ÉLHESSEN EMBERHEZ MÉLTÓAN MIKÖZBEN A NÉP ÉHEZIK ÉS NYOMOROG, NE HAGYJUK HOGY EZ AZ ŐRÜLT ORBÁN ÉS CSICSKÁI ÉSZAK KOREÁT CSINÁLJANAK HAZÁNKBÓL!!!

MÁRCIUS 15: VEGYÜNK PÉLDÁT PETŐFIÉKRŐL AKIK SZINTÚGY AZ ELNYOMÁS, A CENZÚRA ELLEN A SZABADSÁGÉRT ÖNTUDATRA ÉBREDTEK ÉS HARCOLTAK!

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.24. 11:01:21

@maroz:

"De hát mit tehetünk mi a blogmotor ellen?"
ez nem a blogmotor hibája. de nem érdekes.

maroz 2011.02.24. 11:02:46

@mavo: Mondjuk speciel engem érdekelne, de nem érdekes. ;)

igényes 2011.02.24. 11:04:41

index.hu/belfold/2011/02/24/harom_atlaglakasnyi_irodaba_koltozott_orban/

NAGYON ÖRÜLÖK KEDVES VIKTOR! Nem került ez 200 miliónál többe ugye?

Új irodába költözött a Parlamenten belül Orbán Viktor. A miniszterelnök az eddig reprezentatív célokra használt, 180 négyzetméteres Nándorfehérvári teremben alakíttatta ki új dolgozószobáját, az eddigi miniszterelnöki dolgozószobát fogadóhelyiséggé fokozta le

Felmosórongy (törölt) 2011.02.24. 11:07:20

@igényes: várjuk ki a végét, ez az elmebeteg megalomán állat nemsokára saját magának privatizálja majd a parlamentet meg a budai várat..

igényes 2011.02.24. 11:09:02

@igényes: Obamának vajon miért van kisebb irodája?

nagytengely: 10,9 m (35' 10'')
kistengely: 8,8 m (29')
legnagyobb belmagasság: 5,6 m (18' 6'') (a terem közepén)
legkisebb belmagasság: 5 m (16' 7'') (a pont, ahol a függőleges oldalfalak átfordulnak a mennyezetet alkotó boltívbe)
Az irodában az elnök háta mögött három nagy, délre néző ablak található, míg az északi falon egy kandalló helyezkedik el. Az Ovális Irodának négy ajtaja van: a keleti a Fehér Ház rózsakertjébe, a nyugati az elnök dolgozószobájába, az északnyugati a nyugati szárnyba, az északkeleti pedig egy személyi titkár irodájába nyílik.

Felmosórongy (törölt) 2011.02.24. 11:09:20

@Felmosórongy: gondolom ez a barom néha beöltözik magyar királynak fejére teszi a koronát és kiveri a farkát mert azt hiszi hogy most itt ő az atyaúristen mi meg a jobbágyai vagy rabszolgái.

csárli hárper 2011.02.24. 11:13:33

Egy férfi bemegy egy bárba, ahol a kiszolgáló egy robot. A
robot megkérdezi tőle:
- Mit kér, Uram
- Egy Martinit.
- És mennyi az IQ-ja, Uram?
- 168.
Ezután a robot elbeszélget vele a fizikáról, az
orvostudományról és az űrhajózásról.
A férfit nem hagyja nyugodni a kíváncsiság, ezért később
visszamegy a bárba.
Újra Martinit kér, és amikor a robot az IQ-ját kérdezi, azt
válaszolja, hogy 90. Ezután jól elbeszélgetnek a fociról és az időjárásról.
A férfit még mindig nem hagyja nyugodni valami, ezért
harmadszor is visszamegy:
- Mit kér, Uram?
- Egy Martinit.
- És mennyi az IQ-ja, Uram?
- 15.
A robot közelebb hajol:
- 2014-ben is a Fidesz-re szavazunk, ugye......!??

Betelgeuse-2 2011.02.24. 11:13:59

@Karmadealer:
A 00:27-es beírásodra egy apró, a lényeget nem érintó megjegyzés. Ezt írtad: "Kövér az egyik legkövetkezetesebb, legkarakánabb figurája az elmúlt húsz év politikai forgószínpadának, még a köteles hisztis karaktergyilkosság sem tántorította el, sosem volt képmutató, kérlelhetetlen, tökös antikommunista volt mindig is"
Nem vizsgálva a bejegyzés valóságtartalmát, rossz helyre tettél egy vesszőt a képmutató szó után. Oda nem vessző kellett volna, hanem egy "és". Mert ahogy leírtad, úgy az az értelme, hogy Kövér sosem volt képmutató és sosem volt kérlelhetetlen. Gondolom nem ezt akartad, hanem azt, hogy kérlelhetetlen tökös antikommunista volt...
Érdemben most nincs kedvem vitázni, Pásztörperc megteszi helyettem.
Amúgy én is kérlelhetetlen sárkányölő vagyok...

igényes 2011.02.24. 11:14:06

@Felmosórongy: Obama egy fasz! Nem tudja, nagy munkához nagy terület kell! Már értem miért hívta meg a gyermekét és annak osztálytársait. Az "A" osztály és a "C" osztály volt jelen a suliból a B vajon miért nem? Gondolom a Kubatov listán a B jelűek nem kívánatosak. B lista nem mehetett! ciki Viktor! A B lehet azt is jelentheti becsületetes.

A = arrogáns
C = roma?

Betelgeuse-2 2011.02.24. 11:15:17

legalábbis kétértelmű, minden a hangsúlyon múlik...

Felmosórongy (törölt) 2011.02.24. 11:17:24

@igényes: hát na ja, végülis általában mindíg a nyomorult szegény népek diktátorainak vannak a legnagyobb palotái, míg a jóléti demokratikus államok vezetői sokkal szerényebbek.
szóval ez is stimmel hová tartunk.

mondom én: várjuk ki amíg ez a baromállat orbán királlyá koronáztatja magát és saját magának privatizálja a parlamentet meg a budai várat.

igényes 2011.02.24. 11:20:12

A Budai Királyi-palota lesz Orbán új lakhelye. Sajnos a festményeknek keresni kell egy új helyet.

Mitya Ivanov 2011.02.24. 11:20:14

ja értem
legyen népszavazás
OK

igényes 2011.02.24. 11:23:21

Nem találom sehol az új királyi palástra kiírt közbeszerzési pályázatot. Segít valaki?

kaqkkfioka 2011.02.24. 11:24:09

@igényes: Dehogy! Átfestik őket.:):):)

Felmosórongy (törölt) 2011.02.24. 11:24:33

@igényes: pályáztatás nélkül orbán rokonainak cége csinálja néhány százmillióért.

igényes 2011.02.24. 11:24:36

Egyébként az új iroda 1,6 milliárd.

atommanus · https://spideroak.com/browse/share/atom/atom 2011.02.24. 11:24:45

@KG2000: Nem értek ahhoz, milyen szakember volt Greenspan, nem is nagyon érdekel, viszont nagyon hosszú ideig volt a jegyban elnöke, tehát legalább ehhez értenie kellett.

Ami tetszett, az az a meglátása, hogy aki az USA választási rendszerében nyerni tud, @igényes: alkatilag alkalmatlan arra, hogy egy ekkora országot vezessen.

igényes 2011.02.24. 11:25:40

@kaqkkfioka: Értem akkor Orbán lesz mindegyik. Meg a hozzátartozók.

igényes 2011.02.24. 11:27:11

@atommanus: Obama alkalmatlan, vagy Orbán alkalmatlan.

kaqkkfioka 2011.02.24. 11:29:16

@igényes: Áááááááááááááá! Nem hinném.

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2011.02.24. 11:29:43

Persze, hogy népszerűségi kérdés a népszavazás.

Ha még mindig szeretik, mindent megszavaznak neki, de ha nem anniyra fekszenek jól a lépések, a zemberek le fogják szavazni a királyt. Függetlnenül az új alk szövegétől.

Főleg mivel a tét nem a kormányváltás, hanem "csak" az alkotmány..

Különben ha túl összetett kérdésről nem lehetne szavazni, akkor nem lett volan minden eddigi népsavazási kérdés hatszorosan összetett modnat legalább kétszeri tagadással.

atommanus · https://spideroak.com/browse/share/atom/atom 2011.02.24. 11:29:54

@igényes: Greenspan nem Orbánnal foglalkozott, hanem az USA-val. Mindent azért mőg ő sem.

igényes 2011.02.24. 11:30:33

A lap megkeresete az ügyben a Miniszterelnökséget, ők azonban sem azt nem árulták el, mennyibe került az átalakítás, sem pedig azt, hogy pontosan mi volt az oka a költözésnek. A miniszterelnök szóvivője, Szijjártó Péter csupán annyit közölt: ez még így is olcsóbb, mint ha a miniszterelnöknek a Parlamenten kívül kerestek volna helyet, amit egyébként az „európai hagyományok" megkövetelnének.

Azt nem értem, hogy az én adómból költenek, én meg nem tudhatom. Nem azért mondom, de a feleségem csak közelebb áll hozzám, mint az Orbán. Feleségem csak többett költhetne mint egy idegen élősködő. Miért is nem kell elszámolnia ennek az Orbánnak? Számlát sem kért, mi történik itt?

atommanus · https://spideroak.com/browse/share/atom/atom 2011.02.24. 11:32:07

@igényes: Hát, ahogy nézem, Obama irodájába nem férne be az őt dícsérő ódákat zengő gyerekkórus.

Orbán ezt a problémát megoldotta. Még a kísérő szimfonikus zenekar is befér.

kaqkkfioka 2011.02.24. 11:36:16

@igényes: Asszem a költségvetésnek van egy "Egyéb kiadások" tétele.

igényes 2011.02.24. 11:37:48

Az Országház tudomásom szerint a Magyar Köztársaság tulajdona.

Orbán Viktor tegye közzé mennyit költött irodájára, kinek fizetett és miért, hová kerültek egyes berendezési darabok.

igényes 2011.02.24. 11:39:10

@atommanus: Állítólag focizik benne, és eléggé jó a kapu is. Mi persze képkeretnek hívjuk.

igényes 2011.02.24. 11:43:17

Az egyiptomi szőnyeg viszont tényleg jó!

kaqkkfioka 2011.02.24. 11:46:41

@igényes: Ne má! :)
Mikor látogatható?

Pásztörperc 2011.02.24. 11:48:48

@mavo: Nomármost én egészen biztosan nem szedtem ki. Ha más kiszedte volna, valszeg (de nem biztosan) tudnék róla. Nem tudok.

Pásztörperc 2011.02.24. 11:51:48

@Felmosórongy: Határozottan megkérlek hangvételed tompítására. Egyúttal még néhány hozzászólót...

Felmosórongy (törölt) 2011.02.24. 12:06:31

@Pásztörperc: bocs de néha kijön, annyira gyűlölöm a fideszt és orbánt.
kb olyan a viszonyom hozzájuk mint a 2.vh idején a lengyeleknek , szovjeteknek vagy zsidóknak a nácikhoz és hitlerhez.

Kotkodus 2011.02.24. 12:23:49

szerencsére az európai alkotmány sokkal egyszerűbb a magyarnál és láss csodát más európai országokban az emberek okosabbak mint nálunk: valószínűleg ez lehet az oka, hogy az eu alkotmányról több országban is népszavazást tartottak...

maroz 2011.02.24. 13:47:16

@Pásztörperc: Lehet tiltani bizonyos kifejezéseket a kommentekből, a sporttárs erre célzott, de szerintem mellé lőtt.

Pedig milyen izgalmas lenne mondjuk tiltani a fontosabb kötőszavakat. Április elsején ki is próbálhatnánk. ;)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.02.24. 13:47:22

@mavo: Megnéztem, 10 napja volt az utolsó tartalmi törlés. Küldd el még egyszer, de előtte tedd vissza a blogot a feed-be, különben nem garantálok semmit. ;-)

dr Brcskzf Gröőő 2011.02.24. 14:21:50

@maroz: :)
egyszer tabuzáskor az ,,a'', ,,az'', ,,egy'', ,,nem'', ,,és'' szavakat adtuk tabuként. az is jó hecc volt.

maroz 2011.02.24. 14:32:24

@dr Brcskzf Gröőő: Kéne az admin felületre egy 'Yossarian-mód' gomb. :DD

mandras 2011.02.24. 16:02:43

@Pásztörperc: Tudod, mit mondott Lenin a kis Brezsnyevnek, amikor meglátta a bizonyítványát? Ugye tudod ...
Attól, hogy te TGM-nek csak a publicisztikai munkásságát ismered, van neki pl. egész friss A*-kategóriás publikációja is. Nem tudom, azt a tizenhét kötetet, amiben "Platónt fordítottunk magyarról magyarra" (ebből tíz NKTH-finanszírozásban), végigolvastad-e, és összevetetted-e a színvonalát a korábbi magyar nyelvű Platón-kiadásokkal - ha nem tetted meg, sürgősen pótold. Nem folytatom - sokat kell még tanulni, tanulni, tanulni. Ha a szimpátiád ez ügyben a kormányé, folytasson ellened jövőre a Népszava olyan karaktergyilkos kampányt, mint amilyet most az MN folytat.

Pásztörperc 2011.02.24. 17:06:27

@mandras: Képes és hajlandó vagyok ezt elhinni — próbáltam hangsúlyozni, mennyire tudatában vagyok alulinformáltságomnak.

A rendszerváltás óta TGM-nek mintegy tucatnyi, látszólag tudományos igénnyel írt elemző munkáját olvastam, azok tapasztalatait összegeztem föntebb. Platónt természetesen nem, és nem is fogom: ha azt mondod, hogy az márpedig kiváló, ezt munkahipotézisnek vita nélkül el kell fogadjam.

(NEM tudom, mit mondott L., de most már furdalja az oldalam a kíváncsiság...)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.26. 20:36:46

@Kettes:

nem tartalmi törlés volt, hanem tartalmi szűrés, gondolom beállítottátok, másként ilyen nincs. és amikor kiszedtem a cúna szavakat, akkor is egyre azt írt ki, hogy nem mehet a komment.

mindegy, maradtok feeden, és elnézést, de az nem az én napom volt.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.02.27. 07:54:22

@mavo: Tartalmi szűrés sincs nálunk beállítva. Mi imádunk törölni, nem hagyjuk meg ezt a lehetőséget robotoknak. :)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.02.27. 10:05:42

@mavo: Nincs tartalmi szűrés. Ellenben van egy baromi érdekesen működő blogmotor. Nem törölt senki téged, ebben biztos lehetsz. Ha nem jelenik meg oldalt a kommentsávban amit beírtál, kezdhetsz gyanakodni. Ha ráküldesz egy üres üzenetet, és az átmegy, de nem látod az előzőt, akkor az elveszett. De esetleg pár óra múlva megjelenik.

ANTICK 2011.02.28. 23:56:40

OFF:
Ha a nép 51%-os valószínűséggel dönt jól, akkor 49%-os valószínűséggel dönt rosszul, ami gyakorlatilag nem 0...
(gondolom már jelezték páran, de azért a biztonság kedvéért megjegyzem ezt)
ON:
Az összetett kérdésekben akkor adjanak szavazati jogot a diplomásoknak, esetleg nagyobb súlyt a szavazatuknak. Ők azért csak vannak olyan szinten, h értelmezni tudjanak egy összetett mondatot:)
(tudom, nem erre gondoltak)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.03.01. 08:06:00

@ANTICK: Nem. Ha a néphez tartozó egyedek mindegyike egymástól függetlenül 51 százalékos valószínűséggel jól dönt, és 49 százalékos valószínűséggel rosszul, (egymástól függetlenül az lényeges), akkor egészen hihetetlenül nagy valószínűséggel egy népszavazás jól dönt.

Chernoff egyenlőtlenség. exp(-2n(p-1/2)^2)-nél is kisebb annak a valószínűsége, hogy n szavazó együttesen téved.

Avatar 2011.03.01. 17:13:52

@jotunder: És szerinted egymástól függetlenül döntenek?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.03.01. 18:02:27

@Avatar: ugyan miert dontenenek fuggetlenul egymastol. ez egy eletidegen modell.

Gyalogfenyő (törölt) 2011.03.01. 22:25:12

@jotunder: Tanácsot vagy véleményt kérek. Megkaptam a KEK KH-tól az alkotmányra vonatkozó kérdéseket. Érhet-e retorzió, ha nem küldöm vissza? Ha visszaküldöm, visszakövethető vagyok-e?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.03.01. 22:31:11

@Gyalogfenyő: Senki sem fogja visszaküldeni, kivéve a nagyon szomorúééletűeket. Ezek teljesen egyformák ?? Vagy csak mi kaptunk Szili Katisat ?? Lehet, hogy vannak akik Pálinkásat kaptak ??? Kellene gyűjteni és csereberélni ezeket is mint a naptárakat gyerekkoromban.

Gyalogfenyő (törölt) 2011.03.01. 22:50:50

Hehe, én Szájer Józsit kaptam. Szilire nem cserélem, a Pálinká(s)ért odaadom.

Gyalogfenyő (törölt) 2011.03.01. 22:51:52

Hümm, arra gondoltam, hogy körzetenként küldték a képeket?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.03.01. 22:52:09

@Gyalogfenyő: Mindenki kapott Szájer Józsit, nézd meg az egész csomagot, ott lesz egy másik kép is.

Gyalogfenyő (törölt) 2011.03.01. 23:00:42

Áh, igazad van.
Jó az nekünk, ha nem küldjük vissza? Legitimálunk valamit, ha visszaküldjük?
Jó idétlen kérdések..., de tényleg nem értem, ez mire jó.

maroz 2011.03.02. 07:36:31

@jotunder: Kiváló állapotban lévő Magyar Vizslát (Gyurcsányos) cserélnék Rosszabbul Élünk!-re (Fatajánosnés), értékegyeztetéssel.

maroz 2011.03.02. 07:53:35

@Gyalogfenyő: Ez egy ócska trükk, és szerintem kár tipródnod, mert ez az osztás tudatosan úgy történt, hogy neked nem jutott értékes lap.

A fidesz érzi, hogy a legitimációja nem túl erős az alkotmányozáshoz, még a fülkeforradalmas magyarázattal sem, így most erre próbál meg kicsit rádolgozni. A függők visszaküldik, ami a szociálpszichológusok szerint azzal is jár, hogy ezzel mintegy önkizsolgáló módon még inkább megerősítik az elköteleződésüket, de a zöm az úgyis iktatja a megfelelő helyre, a papírkosárba.

Ami persze nem gátolja meg a fideszt abban, hogy elkönyveljen mintegy 3,8 millió viszaküldött levelet és ezekből egy szép kis legitimációt hajtogasson magának a mániájához.

Ha lenne ellenzék, de leginkább civil kurázsi és ötletesség, akkor el lehetett volna kezdeni egy jó kampánnyal összegyűjteni a leveleket azoktól, akik kikérik maguknak, hogy ilyen szinten nézze őket hülyének egy tetszőleges hatalom, és ugyan miért ne jelenthetné be egy ilyen kezdeményezés szervezője is minden további nélkül, hogy ők meg 7,2 millió levelet gyűjtöttek össze. Jobban belegondolva ehhez inkább civil szervezet kellene, nem politikai párt. Persze nem igazán van nekünk egyikből sem, úgyhogy ne álmodozzak itt fölöslegesen. :(

Gyalogfenyő (törölt) 2011.03.02. 12:53:05

@maroz: Köszönöm a segítséged. Igazán.

Gyalogfenyő (törölt) 2011.03.03. 12:14:19

@Gyalogfenyő: fenteslent.blog.hu/2011/03/01/bojkottald_az_alkotmanyos_kerdoivet

Hátha vannak másnak is kérdései.

(Ha a bloggazdi ellenére van, törölje.)