Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Cecília asszony furcsát észlel (mégmindignemaposzt)

2020.09.30. 13:58 | jotunder | 57 komment

 

    "Az összes pozitív esetszámhoz képest a kórházban ápoltaknak az aránya növekszik - mondta Müller Cecília országos tiszti főorvos az operatív törzs szerdai tájékoztatóján. "

    De vajon miért? M lehet ennek az oka? Képzeljük el, kedves tiszti főorvosasszony, hogy maximálisan hatszáz embert lehetne összesen kórházban ápolni. Nőne-e a kórházban ápoltak száma? Nem nőne. Mindennap pont hatszázan lennének kórházban. Érdemes lenne talán gondolkozni ezen, aztán esetleg a meghalási kapacitást is korlátozni lehetne. Ha a tesztek számát ilyen ügyesen és főleg nagyon sikeresen korlátoztuk, akkor minden mást is lehetne, nem? 

    Recesszió? Hülyeség, 3 százaléknál nem lehet nagyobb. Pont. Két gólt lőhet Németország a Puskás stadionban, maximum, de inkább csak egyet, azt is tizenegyesből. Ellenzéki lapok száma? Ja, ez  már megvan. Szerintem ez egy nagyon jó irány.  Vlagyimir Iljics is megmondta, hogy az igazi tyeórija nemcsak leírja a világot, hanem immanensen törekszik annak megváltoztatására, kordába kell szorítani a burzsoá valóságot, új szocialista tényekre van szükség. 

    Érted? Jogállam van, mert mi mondjuk meg meddig az annyi, és maximalizáltuk a korrupciós ügyek számát, egész szám, nemnegatív, azért a mínusz kilenc túlzás lenne.  Hülye Jourova, őt is maximalizáljuk, napi nullászor szólhat bele abba, hogy mit lopunk, kit nyírunk ki, beírjuk a tankönyvbe, akcióma, Euklidesz Bélának szabad, turáni fajnak meg nem? Nehogymá. 

    Első lépésként a fegyveres erőket be kell vonni a színművészeti problémák megoldásába. Mondjuk egy ezredest, de legyen olyan feje, mint egy zöldségesnek. Megmondaná, hogy maximum hány Ascher lehet és minimum hány Balázs Péter. Nem jogszabályilag, hanem tudományosan, beírnák a függvénytáblába, mint a szinusztételt. Atomvillanás balról, jobbról, középről, alsó széle közepét célozza a katona, Szenátus maximális létszáma pont négy fő. Bár szerintem Müller Cecília lenne az ideális kancellár, és akkor kombinálhatná a gondolatait a szennyes ruha fertőtlenítéséről, meg Csehovról, meg úgy általában, és mondana sok okosat, és akkor talán nem is kellene más, csak ő. Maximalizálnánk a Nemcecíliákat, csak bajnak vannak. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr2916222158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Muad\\\'Dib 2020.09.30. 14:15:43

Ha már. Tud valaki olyan statisztikát ahol fájdalommentesen meg lehet nézni, hogy a tesztek számának növelése/csökkentése milyen módon befolyásolta a fertőzések napi számát? Konkrétan arra lennék kíváncsi, hogy mennyire tudták időben megfogni más országok a teszttel a kontakt személyeket/vagy nem ismert fertőzötteket és mennyire tudták csökkenteni a vírus terjedését.
Thx.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.09.30. 14:34:43

@Muad\\\'Dib: ilyet nem nagyon lehet mérni. azt lehet tudni, hogy van egy elképzelésük a kontaktkövetésről, és az eredményeik nem rosszak, legalábbis a brit kormány ebben derűlátó. egyelőre 12 millióan töltötték le az NHS appot (én is). az itteni adatok nem rosszabbak a hazaiaknál, de ami óvatosságban megy, az nyilván túlzás. bemész egy étterembe, először bejelentkezel az NHS appal (ez OK), de utána amíg a helyedre nem ülsz, addig kell a maszk, utána leveheted. én már nem megyek pubba, amíg ennek nem lesz vége. amíg nincs vakcina, addig a contact tracing az egyetlen igazi stratégia a szigorkodáson kívül. a háttérben már a gyorsteszt próbái folynak, bizonyos embereket naponta akarnak tesztelni.

ámbátor 2020.09.30. 14:44:18

Van egy elég szemléletes ábra itt: atlo.team/koronamonitor/
a címe "Az új pozitív tesztek aránya az új teszteken belül". Sajnos nem linkelhető.

tatatürk 2020.09.30. 15:48:45

@ámbátor: Köszi, nagyon érdekes. Az lenne az igazi, ha a teszt MINTAVÉTELRE UTASÍTÁS számok is bekerülnének, mert a teszttel összefüggő majd minden adatsor elképesztően ciklikus, a természetben számos ilyen dolog van, de ez legalább is feltűnő. Feltűnő továbbá, hogy a GYÓGYULÁS mintha attól függene, hogy a hivatalnok dolgozott - e. Cilike észlelése helyes, a magyarázat valszínűleg nem helyes gyakorlatot mutat...

Bogomil 2020.09.30. 15:55:24

@ámbátor: Meg lehet keresni a keret linkjét a forráskódban:
flo.uri.sh/visualisation/1764881/embed

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.09.30. 15:58:05

@ámbátor: az a kérdés, hogy tracking and tracing stratégia mennyire válik be. azt nehéz mérni.

labrys 2020.09.30. 16:38:12

@Muad\\\'Dib: keress rá Dél-Korea vagy Vietnam járványkezelésére.

savaz 2020.09.30. 17:19:34

www.corona-data.ch/

Itt vannak országokhoz tesztelési és találati arányok. Valahol az alján a nyers adatokat is le lehet tölteni.

savaz 2020.09.30. 17:23:37

@jotunder: A Svájci app Bluetooth kapcsolatot használ, szimplán letárolja azon telefonok adatait, amelyek a Bloetooth hatósugarán belül kerültek az elmúlt 2 hétben. Ha valaki megfertőződik annak a telefon azonosítójához beütik a kódot és mindenkinek aki közel volt hozzá bejelez az app, hogy kéne tesztelnie egyet.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.09.30. 17:36:19

@savaz: valami ilyesmit ígér ez is, de nyilván nem értem.

Pargendity Özséb 2020.09.30. 18:16:28

@ámbátor: Felteszem, a mai adatoknál a tesztek száma a tegnap elvégzett tesztek száma, az új fertőzöttek száma meg a tegnap nyilvántartásba vett fertőzöttek száma. Ezzel nincs semmi baj, értem. Azt azért jó lenne tudni, mikor tesztelték a tegnapi fertőzötteket. A napi fertőzött/teszt mutató enélkül nem mond sokat.

Bolygó Hollandi 2020.09.30. 18:27:55

@savaz: Ez nem túl bíztató. Különösen a spanyol (tartósan 10% feletti pozitív teszt), és a francia (csökkenő teszt szám mellett pozitívok erősen növekvő aránya) számok alapján még a "kordában tartás" is messzi álom.

látjátok feleim szümtükkel 2020.09.30. 19:27:18

Ez a vacak nem tudommi nem engedi a hozzászólást máséhoz. Kuviklacz linkjéhez: előfzetős, így én csak arra jutottam, hoy a nyunyókát nem szabad mximalizálni.

látjátok feleim szümtükkel 2020.09.30. 19:30:33

@Kuviklacz:

Hehe. Elküldtem a hsz-t erre, engedi a máséra reagálást. Na ezt nevezem én vírusnak. Idegölőnek.

Muad\\\'Dib 2020.09.30. 19:32:16

@jotunder:
Megpróbálom elmondani mire gondolok. Most már ugye sok helyen elég hosszú ideig ment a fertőzés meg tesztelés. Elvben vannak próbálkozások a betegek számának becslésére. Nagyjából ez igaz a reprodukciós rátára is. Tehát az érdekelt volna, hogy miként viszonyul az országok lakosság számra vetített tesztjeinek az aránya a becsült betegek számával. Vagy akár ugyanez egy országon belül a tesztelési hajlandóság változásával. Tehát, hogy ki lehet-e mutatni, hogy a sok teszt érdemben csökkenti a fertőzés terjedését (ahogy az egyébként várható és valószínűsíthető).

látjátok feleim szümtükkel 2020.09.30. 19:32:58

@Pargendity Özséb:

Ez csak akkor lenne mérvadó, ha tudnánk, hogy a tesz erdménye mennyi idő alatt készül el, és milyen időpontokra rögzítve összesítenek.

Muad\\\'Dib 2020.09.30. 19:34:28

@Muad\\\'Dib:
Nyilván ugye össze lehetne ehhez szedegetni az adatokat (amire nekem bevallom nincs időm), csak érdekelt, hogy ezt vajon vizsgálták-e így egyben valamelyik oldalon, esetleg ahogy írod tényleg nem vizsgálható..

white999 2020.09.30. 19:50:48

@Pargendity Özséb: A feltevésed alapvetően helyes lenne egy normális országban. Itt azonban sajnos vasútra kellett a nyáron a pénz.
1, A háziorvos a két naponta változó protokoll, valamint a szűkös kapacitás miatt csak az általa tutinak ítélt, vagy súlyos esetben kér tesztet. Így sok olyan eset sem kerül be a rendszerben ami akár pozitív is lehetne. Az őket körülvevő kontaktok természetesen így rögtön kikerülnek a látókörből.
2, Ellenben sportolók vagy munkáltatók vagy munkavállalók, magán emberek tünet nélkül is tesztelésre kerülnek a biztonság és az előírások kedvéért, ami nyilvánvalóan hígíthatja a pozitív esetszámokat.
3,Ezért a mentős nem feltétlen ér ki egy nap alatt és ha már kiért akkor sem biztos, hogy az eredmény megvan 1 nap alatt és ha megvan az eredmény akkor sem biztos, hogy felkerül a rendszerbe amiből a kimutatást végzik. Tehát az esetek jó rész késésben van a valós történésekkel.
4, Ezekből könnyen kigondolható lehetne, hogy napi adatból megállapítást tenni finoman szólva is nem tűnik kifejezetten jónak statisztikai szempontból. Tegnap hurrá optimizmus, ma meg elkeseredés, pedig semmi nem változott.
5, Ha már minden áron akarnak valamit mondani ami közelít a valósághoz akkor egy mozgó átlagot kellene venni. Minimum 4-5 naposat. Sajnos nekünk operatív törzsből is ilyen jutott. Egy közepes értelmi szintű újságot olvasó híreket követő ezt kitudná találni. A tragédia az hogy erre a tisztifőorvos rácsodálkozik . Ilyenkor tényleg nehéz eldönteni, hogy valaki ennyire buta vagy ilyen jó színész. Utóbbinál talán őt kellett volna szfe élére kancellárnak kinevezni. Bár van az a pénz amiért korpásodik haj.
6, A 4-5 napos mozgóátlagot nézem és azt arányítom az elvégzett tesztekkel, akkor folyamatosan növekszik a szám és bármily meglepő a tegnapi örömünnepes nap volt a legrosszabb. Hiába no kis hazugság, nagy hazugság statisztika. Abban igaza van portfóliónak ha nem növekszik a teszt szám, akkor a kimutatott esetek 700-1000 között maradnak. A bajt majd előbb a kórházi és utóbb a halott szám növekedésével lehet majd csak lemérni de addigra régen késő lesz bármit csinálni. Ez 1-2 hónap a jelenlegi trend alapján.

Bolygó Hollandi 2020.09.30. 20:15:06

@white999: Félek, hogy nem kell hónapokat várni
korházi kezeltek: aug vége: 90 szept vége: 773
elhunytak: aug: 19 szept: 150

Barkalot 2020.09.30. 20:17:49

@Kuviklacz:

Az van, hogy aki most kórházba kerül, esetleg meghal az még a hónap elején fertőződött meg, az elején még nagy eséllyel tünetmentesek voltak, aztán hetekkel később romlott le az állapotuk teljesen. A mai 8 halott hetekkel korábban fertőződött meg. Legalább 2 hét csúszás van, de inkább 4.

Szerintem az október szopás lesz az egészségügyben.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2020.09.30. 20:22:02

Miközben full lehetetlen teszteltetni magad hiába van meg minden tuneted illetve semmi nem történik ha a gyerekeid osztályában van két három igazoltan pozitív eset plusz a tanár is otthon van koronavirusosan (mindkettő a lehető legkozelebbrol van megtapasztalja) így szerintem annyira mindegy mint mond a Cecília asszony hogy ennél mindegyebb nem is lehetne. Idősek és betegek maradjanak otthon, nekünk többieknek szerintem nem sok esélye van nem elkapni.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.09.30. 20:23:48

@white999: Nem bonyolult ez annak aki dolgozott posztszojvet struktúrában (állami cég, hivatal .. kiskutya haragja).

Nagyfőnököm sietett valahova és a kis főnököm jelenlétében utasított hogy számoljam ki hogy mennyi "a+b", mert szerinte az "c" lesz és az nekünk milyen jó egy vitás ügyünkben és egyben küldjük el az ellenérdekű félhez faxon a számítás eredményét amíg ő távol van.

15 perc alatt kiszámoltam és mondtam a kis főnökömnek, hogy a baj csak az, hogy a nagyfőnök sejtése rossz volt és "c" sajnos nem minket igazolt. :-( De a főnök mondta hogy küldjük el a "c"-t. Mondtam hogy a szomszéd várban is szakik vannak és ha nekem 15 perc volt kiszámolni nekik sem lehet nehéz kiszámolni hogy a nagyfőnök által vizionált "c" az nem annyi.

Hosszas vita után abban maradtunk hogy akkor várjuk meg amíg a nagyfőnök visszaér. Nyilván a rossz hírt én mondtam el a nagyfőnöknek, aki egy vállrándítás kíséretében mondta, ja, akkor ne küldjük el.

A koronavírus pont gov pont hu-n a mai napig nem fajlagos értékeket közöl a 19 megye és Bp esetében a zoperatív törzs, hanem darabszámot és ez alapján vörösíti a "fertőzöttebb" megyéket. :-(

Magyarázat? A nagyfőnök "még nem ért vissza". :-(

white999 2020.09.30. 20:47:05

@Bolygó Hollandi: Nem egy rapid lefolyású betegség. Én is félek hogy optimista vagyok de október szerintem még elmegy szódával. November már nem de akkor már bele kell nyúlniuk mert a gazdaságnak mindegy, hogy mitől kampó az emberek önkorlátozásától vagy hatóságitól. Bár lehet erre játszanak elmenni a végéig, hogy igény legyen szigorítás. Egy populistától ez logikus lépés.

white999 2020.09.30. 20:58:31

@rdos: Egy másik blogon teológiai vitába bonyolódtam egy úriemberrel, aki amúgy kulturált volt a szokásos anyázás helyett próbált észérveket használni, már amennyire lehet erre a helyzetre. Az volt a konklúziója, hogy nem hisz a liberál bolsevik médiának Ő és az ismerősei is az operatív törzset fogadják el zsinór mértéknek. Tegnapi Cecília szösszenet után kérdeztem, hogy pontosan hol az a határ amíg tolerálja valaki ha hülyének nézik. természetesen megvilágítva az ellentmondásokra. A mai Cecilia értetlenkedést már szóvá se tettem neki. Igaz nem is válaszol. Lehet eddig lehetett kiállni a hülyeség mellett teljes arcvesztés nélkül. Van az a szint ahol már kontra produktív a story. Kezd olyan lenni mint m1, hogy a vallási fanatikusok és a teljesen agyhalottakat leszámítva senki nem veszi komolyan már.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.09.30. 21:10:02

@white999: Mint Pelikán eftárs, amikor az árvíz alatt a mentő csónakban azt gyakorolta hogy kis szűcs mit sütsz? Majd megvilágosodott, hogy valami itt nagyon félrement. :-) Hacsak így nem? :-)

Hát? Csak ahogy az árvíz, a járvány is kárt fog okozni. :-(

SMFB 2020.09.30. 21:43:44

@rdos: aztán majd kapkodva helyrehozzuk:
“na de Virág elvtárs, se ajtó, se ablak?”

kisa 2020.09.30. 21:43:49

@harmadikszem: Pont most telefonoztam a barátnőmmel. Múlt héten elkezdte produkálni a standard tüneteket. Pénteken vették le a tesztet, ma kapta meg az eredményt, +. Ugyanakkor nem tesztelték a vele egy háztartásban élő fiát és édesapját (89 éves!!!!) - ők is produkálják a klasszikus tüneteket. Nem tesztelték a munkatársait (egy kisboltban dolgozik), arra hivatkozva, hogy "dehát viselik a maszkot". Azért így nem nehéz viszonylag alacsonyan tartani a számokat - mi lehet a valóság????? A fiú valszeg be se fog kerülni a rendszerbe, a papa is csak akkor, ha rosszabbodik az állapota.
Nem hinném egyébként, hogy el lehet kerülni. Aki rendszeresen jár emberek közé, az nagy valószínűséggel meg fogja kapni.

white999 2020.09.30. 22:14:54

@ámbátor: Köszi az ábrákat, bár gyenge idegzetűeknek egy két grafikont nem ajánlott megnézni.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.09.30. 22:26:00

@SMFB: :-)

Virág Árpád: Volna egy kérdésem az elvtárshoz. Ez már porig égett, erről kár lenne vitát nyitni, de nem gondolja az elvtárs, hogy egy kicsit elkésett az oltással?
tűzoltóparancsnok: Nem.
Virág Árpád: Hát akkor?
tűzoltóparancsnok: Bizalmas felsőbb utasítás. Az éberség az első. Sok bejelentés érkezik hozzánk, hogy itt is tűz van meg ott is tűz van. Előbb le kell ellenőrizni. Ki kell nyomozni. Hogy nem vezetnek-e félre bennünket. Ehhez idő kell.
Virág Árpád: Ez igaz.

További klasszikusok itt olvashatók. :-)

kritikustomeg.org/film/493/a-tanu-1969/idezetek/

white999 2020.09.30. 22:29:50

@kisa: Fiam két hete 37.2 és merő takony volt. Nem ment suliba. Telefonos ráolvasás orvosi oldalról. Ha két nap múlva rosszabbodik akkor teszt de amúgy nem. Ha mi érzünk valamit produkálunk valamit, akkor teszt de amúgy nem. Nem lett senkinek semmi baja (nejem gyengének érezte magát fáradt volt és kapart a torka de max ennyi) de a doktornő szerint a gyerek simán lehetett koronás mert voltak ilyen tünetekkel ,pozitív betegei. Nálunk akár két hét is lehet a lappangás vagy csak simán átestünk tünetmentesen. A fél osztály ilyen volt és a többiek jártak a suliba. Értem, hogy a világ tesztje kevés lenne, mert nincs ember aki megállapítja anélkül. Azért a tesztelésre törekedni lehetne. Amúgy csak idő kérdése de ha nem barlangba lakik az ember akkor ezzel a mentalitással egy fél éven belül el fogja kapni. Egyetértek. Az elmondottaid alapján már egy hét alatt is ennyit romlott a tesztelés helyzet.

Lucius Papirius Cursor 2020.09.30. 22:47:09

@Muad\\\'Dib: Luxembourg adatai talán alkalmasak erre: data.public.lu/en/datasets/donnees-covid19/
Sok tesztet csinálnak a népesség méretéhez képest. A tesztelési stratégia változása látszik az adatokból.

kisa 2020.09.30. 22:58:14

@white999: Most már késő. Szerintem a góckutatás lett volna fontos, és a szigorú elkülönítés. De nyilván könnyebb egy országot lezárni, mint utánajárni, hogy ki kivel, mikor, hol... Mellesleg sajnos a legtöbb ország ezt csinálja. Nevetséges, hogy például a külföldről jövőket karanténba teszik, de a család jöhet-mehet, amíg az illetőnek nincsenek tünetei. Ugyanígy a barátnőm. Simán járhatott volna dolgozni, amíg megjön az eredmény, neki szerencsére több esze van ennél, és otthon maradt. Modjuk most már nem is tudna, de a múlt héten még igen.
Kéne egy egységes protokoll, ami mondjuk legalább Európában érvényes. Ennek vannak jelei, de minthakicsit lassan mozdulna agépezet... Ezt már nyáron ki kellett volna dolgozni.

incze 2020.10.01. 02:21:52

nyunyóka olyanra volt képes, amit el sem tudtam volna képzelni egy fél éve: még jobban idegesít a hangja és a habitusa, mint a főkipcsáké. ahhoz már hozzáedződtem, már tudom a hangot levéve méla undorral szemlélni, de a járványnagyi úgy hat, mint valami idegméreg, bénultan hallgatom ezt a megelevenedett konyhai falvédőt, pedig tudom, hogy most lenne itt az ideje életem legjobb döntésének, kibaszni a tévét az ablakon nyunyókástúl.

incze 2020.10.01. 02:31:44

@ámbátor: flo.uri.sh/visualisation/1764881/embed

(a diagrammok frame-ben vannak erről a helyről beágyazva: flourish.studio/ )

Brasi 2020.10.01. 09:29:50

@Muad\\\'Dib: Szerintem ha felabrazolnank a becsult r0-t a mobilitas index fuggvenyeben, ott kiderulne, hogy ki csinalja rendesen a kontaktuskovetest. A tobbi meg mind kipcsak :D

netukki 2020.10.01. 11:06:57

www.facebook.com/zskunetz/photos/a.931456123576067/3253255174729472/

Kunetz Zsombor:

"Sokáig nem értettem, hogy miért zajlik ennyire értelmezhetetlenül és fejetlenül a járványkezelés hazánkban.

Végül megértettem, maga a vírus írja a forgatókönyvet, mégpedig a Geraszimov-doktrína mentén. A koronavírus egy veszélyes, de nem brutálisan halálos vírus, fennmaradását és térnyerését a hibridháborúval próbálja meg elérni.
Úgy hogy beépített ügynökei segítségével magát a járványkezelést és az egészségügyi rendszert is darabjaira veri szét, miközben támad.
Így képzelhető el az a legújabb stratégiai is, amely alapján éppen most az alapfeladatát ellátni is csak részben tudó Mentőszolgálat funkcióinak maradékát emészti fel a járványkezelés.

Arról a mentőszolgálatról beszélünk, amely nemcsak az alapfeladatában fuldoklik, hanem a tesztelésekben is..."

kisa 2020.10.01. 11:54:20

@netukki: Akkor marad az ima, hogy senki nem legyen semmilyen beteg,ne szenvedjen balesetet, ne kapjon infarktust vagy agyvérzést....

THX1138 2020.10.01. 12:00:14

@incze: remek meglátás.
Részemről még ennyit tudok hozzátenni (már napok óta motoszkál bennem), kösz Douglas Adams: ".E nap kedvéért szánta el magát arra, hogy induljon az elnökválasztáson, bár döntése a megdöbbenés hullámait keltette mindenütt a Birodalmi Galaxisban: Zaphod Beeblebrox? Elnökké? Tán csak nem Zaphod Beeblebrox? Tán csak nem Elnökké? Többen csattanós bizonyítékát látták ebben annak, hogy a teremtés, már amennyire megismerhető, teljesen megbolondult. (...) Az Elnök csupán jelképes figura, aki az égvilágon semmiféle hatalmat nem gyakorol. Tényleg a kormány választja, de a legfőbb követelmény, melynek eleget kell tennie, nem a vezetői rátermettség, hanem a finoman mérlegelt közbotrány. Emiatt az Elnök mindig ellentmondásos személyiség, egyszerre tenyérbemászó és elbájoló. Nem az a feladata, hogy gyakorolja a hatalmat,hanem hogy elterelje róla a figyelmet.E szempontok alapján Zaphod Beeblebrox egyike a Galaxis legsikeresebb elnökeinek: tíz elnöki évéből kettőt már börtönben töltött csalásért."
illetve még ennyi kiegészítés: "...ha egyszer Zaphod Beeblebrox bejelenti, hogy indul az elnökválasztáson, akkor a dolog többé-kevésbé el is dőlt: Zaphod ideális töltelékaz Elnök posztjára. Csupán azt nem értették, hogy Zaphod miért vállalja."
Ez utóbbi kérdés bennem is megfogalmazódott, de megmaradt költőinek.

Bogomil 2020.10.01. 19:26:53

@rdos: Amúgy felháborító a hivatalos kormányzati koronavírus adatközlése. Az is, hogy lényeges dolgokat eltitkolnak, de az is, hogy amit közölnek, azt is úgy teszik, hogy megnehezítsenek tegyenek bármilyen elemzést. Mint amikor bírósági kikényszerítés után az egyébként kereshető pdf-et először kinyomtatják, majd a beszkennelt képet küldik el az igénylőnek. Vajon miért nem tudják az adatokat úgy prezentálni, mint a az átlátszó koronamonitora? (atlo.team/koronamonitor/ )

Bogomil 2020.10.01. 19:28:59

@Bogomil: javítás -- ...hivatalos kormányzati koronavírus OLDAL adatközlése...

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.01. 19:38:39

@netukki: Háromszor olvastam el az első bekezdést, mire rájöttem, hogy nem én vagyok hülye, hanem a mondatban van értelemzavaró hiba.

billw 2020.10.01. 22:45:00

érdekes volt köszi

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.10.02. 11:05:07

@Bogomil: Ahogy mondod. Gonosz de legalább buta bolseviki - nerseviki "stílus". :-(

velőtanya 2020.10.02. 11:27:31

@Bogomil: @rdos: Kis bulvárhírnek tűnik, pedig ott van benne a ner lényege:
444.hu/2020/10/01/egy-magyi-ferfi-kozerdeku-adatokat-kert-erre-
elmeorvosi-vizsgalatra-kuldtek

Ez pedig különösen aggasztóan hangzik:
"A jegyzőről első fokon kimondták, hogy nem bűnös, mert a gondnokság alá vételi eljárást a névtelen bejelentésre hivatkozva kötelessége volt elindítani.
Ezek szerint suttyomban már elő van készítve a jogszabályi környezet, hogy bárkit elmebetegnek bélyegezhessenek, akit egy "komoly névtelen feljelentésben, géppel írva" megvádolnak ezzel.

velőtanya 2020.10.02. 11:28:47

@velőtanya: Na még egyszer...
Kis bulvárhírnek tűnik, pedig ott van benne a ner lényege:
444.hu/2020/10/01/egy-magyi-ferfi-kozerdeku-adatokat-kert-erre-elmeorvosi-vizsgalatra-kuldtek

Ez pedig különösen aggasztóan hangzik:
"A jegyzőről első fokon kimondták, hogy nem bűnös, mert a gondnokság alá vételi eljárást a névtelen bejelentésre hivatkozva kötelessége volt elindítani."

Ezek szerint suttyomban már elő van készítve a jogszabályi környezet, hogy bárkit elmebetegnek bélyegezhessenek, akit egy "komoly névtelen feljelentésben, géppel írva" megvádolnak ezzel.

Podvinecz Marsall 2020.10.02. 12:02:53

@velőtanya: nézd a pozitív oldalát! A jegyző elindítja a gondnokság alá vételi eljárást, ha névtelenül bejelented, hogy ov elmebeteg.

netukki 2020.10.02. 12:47:13

@jotunder: Ez legyen a következő songod első két sora... :)

netukki 2020.10.02. 12:53:33

@jotunder: Nomen est omen.

»A Szemere magyar eredetű férfinév, jelentése: szemecske, kistermetű, rontó, pusztító.«

magyarnevek.hu/nevek/ferfinevek/Sz/Szemere

velőtanya 2020.10.02. 12:59:16

@Podvinecz Marsall: Tartok tőle, hogy akkor valahogy mégse indítaná el.

Podvinecz Marsall 2020.10.02. 13:08:44

@velőtanya: kételkedsz a jogállamban és a törvény előtti egyenlőségben? El vagyok képedve.
(kivéve, ha a mentelmi jog elmebetegségre is vonatkozik)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.02. 13:25:20

@netukki: És a rím legyen, hogy Ceausescu pecere.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.10.02. 13:32:44

@velőtanya: :-( Ez is bolseviki stílus. :-( A szojvetek alatt bevett gyakorlat volt a kényszer gyógykezelés. :-( Kezdik a nertársak gyakorolni? :-(

ámbátor 2020.10.02. 13:46:38

@Podvinecz Marsall: én mondjuk a jegyzőre vonatkozó névtelen bejelentéssel kezdeném.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2020.10.02. 15:45:57

@látjátok feleim szümtükkel: Lekésted (a portfolio egy hét után teszi fizetőssé a eleinte ingyenes cikkeket. A lényeg az, hogy a halottak számából meg a látenciából számol kb. fertőzöttek számát, és ehhez képest a kórházban lévők száma alacsony.
süti beállítások módosítása