Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Puskás a spanyol válogatott

2020.08.11. 15:13 | jotunder | 70 komment

 

     A hiánypótló Puskás Ferenc-musical kapcsán jutott eszembe, hogy milyen közel volt Puskás Öcsi ahhoz, hogy játsszon a magyar válogatott ellen 1962-ben a chilei világbajnokságon. 

    Az első meccset a spanyol válogatott elveszítette a későbbi ezüstérmes csehszlovákok ellen 1:0-re, aztán megverték a mexikóiakat.

   És akkor jött a brazil-spanyol. Azon a meccsen még ott volt a két Santos és Didi, akik ellen Puskás (UPDATE: tartalék volt) még az 1954-es meccsen játszott, már bent volt a csapatban Amarildo, Garrincha és a kispadon az ifjú Edson Arantes do Nascimento, minden idők legnagyobb futballistája (ha az olvasó nem tudja, hogy ki ő, ez a poszt nem fog átmenni nála). 

    A spanyol válogatottban Puskás 14-es számmal játszott, ő kezdi a meccset (ez egy húszperces összeállítás, aránylag sokszor látni Puskást).

   Az első félidőben az Atletico Madrid legendája, Adelardo szerezte meg a vezetést a spanyoloknak. Aztán Amarildo lőtt két gólt és a spanyolok kiestek.

   A magyar válogatott kapusa akkor még Grosics Gyula volt, és abban a csapatban játszott Albert Flórián, Mészőly Kálmán és Tichy Lajos. A csehszlovákok ellen estek ki a legjobb nyolc között, egy olyan meccsen, ahol Tichy Lajos szabályos gólját nem adta meg Latisev szovjet bíró. 

   Egyébként Horthy Miklós és Kádár János is szerette a futballt. Horthynak ott volt az Orth Gyuri, a dr. Sárosi, a Turay, Kohut meg a Zsengellér, Kádárnak az Albert Flóri, a Farkas, a Bene Feri, Fazekas, Nyilasi meg a Törőcsik, Orbánnak meg biztos nagyon szép musicalt írt Szente Vajk és Juhász Levente.

   

    

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr8616128798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ménkűnagy Bundáskutya 2020.08.11. 16:20:51

"már bent volt a csapatban Amarildo, Garrincha és a kispadon az ifjú Edson Arantes do Nascimento, minden idők legnagyobb futballistája (ha az olvasó nem tudja, hogy ki ő, ez a poszt nem fog átmenni nála)."

Akinél nem fog átmenni a poszt, talán (félre)értheti úgy, hogy az ifjú Edson Arantes do Nascimento ekkor még zsenge kora miatt ült a másodvonalban. A valóságban eddigre már világbajnok, és csak sérülése miatt játszott helyette Amarildo. De ezt nyilván mindenki tudja.

ikaruss 2020.08.11. 16:25:39

Azt még érteni vélem, hogy "István, a király".
De miazhogy "Puskás a musical" ?

Ezzel pedig mélységesen egyetértek: "Edson Arantes do Nascimento, minden idők legnagyobb futballistája"

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.08.11. 16:27:11

@Ménkűnagy Bundáskutya: én már hétéves koromban tudtam, azóta a kilencven százalékát elfelejtettem (szerencsére nyilván többet, ) a futballstatisztikai tudásomnak. az 1966-os angol világbajnok csapatot viszont még tudom, de minek....
azért pelé olyan gólt rúgott tizenhét éves korában a wales-ieknek, amelyet nem lehet elfelejteni. én csak olvastam róla kisiskolás koromban, ma már meg tudom nézni.
volt néhány futballkönyvem,amelyeket szabályosan ronggyá olvastam. a futballvilágbajnokságok csillagai+ válogatottak Ádámtól Zsákig. nagymamám futballrajongó volt.

ikaruss 2020.08.11. 16:30:39

Ja és a fő kérdés: vajh játszott-e volna a legnagyobb magyar Magyarország ellen?

ikaruss 2020.08.11. 16:33:51

@jotunder:
Fritz Hack: Pelé, a fekete gyöngyszem?

Ménkűnagy Bundáskutya 2020.08.11. 16:50:07

Hát, az élet már csak ilyen. Szerintem én kb. 12, legfeljebb 14 évesen tudtam a legtöbbet a fociról lexikálisan. Érettségi környékén meg még játszani is egész tisztességesen (az nemzetközi szintnek számít, hogy IMO felkészítő táborokban a románokat és az angolokat is jól elkalapáltuk? - az angolok annyira sztárnak hittek, hogy amikor a másnapi visszavágóra esélykiegyenlítésnek átkérhettek egy embert, akkor engem igazoltak le :)).

Pelét én is csak felvételről láttam, nekem speciel a svédeknek rúgott gólja jobban tetszett a Wales elleninél. De ha Uruguaynak berúgta volna azt a bizonyosat '70-ben, az mindent vinne.

miért 2020.08.11. 17:11:24

@jotunder: és akkor a gombfoci. A hatvanas évek elején minden hétvégén mentek a hatalmas meccsek. Az 53-as magyar, az 58-as brazil vagy a Puskással és DiStefanóval felálló Reál, illetve a Cziborral és Kubalával menő Barcelona volt nekem és minden barátom kedvencei. "Vagyonokat" hagytunk ezekért a pasaréti téri trafikban.

OutsideRB 2020.08.11. 17:26:34

Apróság, de az '54-es magyar-brazil meccsen Puskás éppenséggel nem játszott, a Liebrich-fault után csak a döntőben tért vissza. Micsoda csapatunk volt, nélküle vertük le Brazíliát és Uruguay-t is.

OoOoOo 2020.08.11. 17:47:20

nem az van, hogy ha kispad, akkor luiz nazairo de lima ült kispadon '94-ben és ha minden idők, akkor ő vagy messi?

[mondjuk rafkós, cselezős sétálófociban talán tényleg pelé.]

kiazmarmegint 2020.08.11. 17:53:34

@OoOoOo: Pele harom vilagbajnoksagot nyert csapat tagja volt. Ezt nehez utanacsinalni.

látjátok feleim szümtükkel 2020.08.11. 18:04:56

"Orbánnak meg biztos nagyon szép musicalt írt Szente Vajk és Juhász Levente."

No, erre mondja a régi szólás, hogy mindenki azt kapja, ami jár neki. Orbánnak csak egy szép musical. Nekünk meg Orbán musicalestül. Közpénzünkért.

látjátok feleim szümtükkel 2020.08.11. 18:07:13

Nem voltam és most sem vagyok foci rajongó, de nekem rémlik valami gól, amit a felező vonal környékéről lőtt valaki. Jól emlékszem?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.08.11. 18:13:34

@látjátok feleim szümtükkel: felezővonal környékéről?
www.youtube.com/watch?v=AYRSxUP6CgU

a tizenharmadik másodpercben a stoke city kapusa, mélyen a saját tizenhatosán belülről.

ikaruss 2020.08.11. 18:25:52

@miért:
Az 5-ös busz fordulóban?
Mi valódi gombokkal játszottuk a gombfocit. A boltban gondosan kiválasztott jó vastag gombot napokig csiszolgattam, hogy ideális Novák legyen belőle.

pont7 2020.08.11. 18:37:23

Ujbol lecsap az ekezet-mentes nyelvtan-naci (vagy helyesiras-naci, ha ugy jobban tetszik): Amennyiben "a spanyol valogatott" ertelmezo jelzo akar lenni, azaz Puskasrol mondja, hogy spanyol valogatott [focista], akkor vesszo kell ele. Igy vesszo nelkul alanyi szerepunek tunik az "a spanyol valogatott" kifejezes, mig Puskas tunik az allitmanynak. Peldaul ugy, hogy "Puskas [nevet vette fel] a spanyol valogatott" esetleg szimplan csak mindenkinek adtak a spanyol valogatottban egy puskat. Persze, megfelelo kornyezetben utalhatna arra is, hogy Puskas az a spanyol valogatott focista, akirol az elobb volt szo: "Ketten rugjak a bort a parkban, a mezukrol itelve az egyik spanyol valogatott focista, a masik a magyar masodosztalyban jatszik. Most ideneznek, es megismerem oket: Puskas a spanyol valogatott, Kovacs meg a magyar jatekos."

miért 2020.08.11. 18:49:08

@ikaruss: igen, ott a gyógyszertár előtt. Valódi gombokkal mi is játszottunk, csak nehéz volt megfelelő télikabátot találni forrásnak, majd reszelővel és homokba csiszolgatni

aronsatie 2020.08.11. 18:53:44

@látjátok feleim szümtükkel: Pelé rúgott egyszer ilyet, de csak majdnem. Épp nem ment be. Na de viszont milyet rúgott a braziloknak Farkas és Bene 1966-ban?

Ménkűnagy Bundáskutya 2020.08.11. 18:55:04

@pont7: És ha a "Puskás" az alany, a "válogatott" az állítmány, a "spanyol" a jelző?

velőtanya 2020.08.11. 18:56:12

@ikaruss: @miért: A Pasaréti tér az már Nyugat? Vagy legalább a körúton belül van?:)

9mmPara 2020.08.11. 19:05:46

@látjátok feleim szümtükkel: Szusza specialitása volt az ellenfél kapukirúgását kapásból visszavágni. Sajna, csak olvasmányélmény, felvételt nem találtam.

flort 2020.08.11. 19:22:42

@kiazmarmegint: az egy másik kor volt.

Akit én láttam és szerintem a legjobb volt: www.youtube.com/watch?v=gunVGCou8eQ

ámbátor 2020.08.11. 19:55:24

Itt egy előzetes a musicalből.
Az a jelenet, amikor Puskás menyasszonya azt hiszi nem hozott neki nejlonharisnyát de aztán megtudja, hogy csak a vámosok kekeckednek de majd a honvédelmi miniszter leszól nekik.
youtu.be/BEB_Hz2if4k?t=219

miért 2020.08.11. 20:37:51

@velőtanya: Pasarét? hatvan évvel ezelőtt jellemzően a "száműzöttek" és katonák vidéke. Ja, és a Hunnia filmstudió..

legeslegujabbkor 2020.08.11. 20:39:03

"Az Index szétverése után Vaszilyék egyszer már megpróbálták saját céljaikra használni a blog.hu júzereit. Most vasárnap írtam meg, hogy felhívás jelent meg a blog.hu felületén az amatőr bloggerekhez, amiben azzal kecsegtetik őket, hogy ebben az átmeneti helyzetben az úgynevezett blogketrecen, vagyis a blog.hu-s posztok hagyományos ajánlófelületén kívül is megjelenhetnek a posztjaik az Index címlapjának felső részén. "

Valamit erről?
Töröljem a követést?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.08.11. 21:04:49

@legeslegujabbkor: a vincent nem fog ott megjelenni, ugyanis ahhoz be kell valamit jelölnöm, és nem jelölöm be. az egészben az a kínos, hogy nagyon de nagyon jó nekünk, hogy van a blog.hu, minden sokkal egyszerűbb, mint a külföldi oldalakon.

MadMary 2020.08.11. 21:16:43

@jotunder: Blogoltam a Blogspoton és a Wordpressen is, a Wordpress picit bonyolultabb, de működtethető. A Blogspot jobban emlékeztet a blog.hu-ra. (Abszolúte személyes tapasztalat, csak elmondtam minden kérés nélkül.)

ámbátor 2020.08.11. 21:18:36

@jotunder: Azért erre mérget ne végy. Ennél nagyobb átverések is zajlottak már arrafele.

mafi mushkila 2020.08.11. 21:23:56

@ikaruss: @miért: Földijeim :) (Persze annyi helyen laktam, hogy könnyen dobálózok ilyenekkel.)

JuAn 2020.08.11. 23:30:14

@OoOoOo:
Ha minden idők, akkor nem, nagyon nem, szerintem.
Pelé és/vagy Maradona.

(Ronaldónál jobb volt Arthur Antunes Coimbra, de Messinél is tudok mondani még egy jobb argentint.)

[Pelé ma is kiemelkedne, csak sokkal többször szabálytalankodnának ellene.]

Külsős 2020.08.12. 07:38:30

Valahogy kimaradt nekem a hír, azt hittem, hogy a Puskás-musical csak poén. Most látom, hogy nem, ez komoly :)))

látjátok feleim szümtükkel 2020.08.12. 07:40:03

@pont7:, @Ménkűnagy Bundáskutya:

Egyet értek ménkűnagy kutyuval, de mijafne az az alany, állítmány, és jelző? Utóbbi ugyé nem a bakter?

Magyarnyelvtan órán vagy egy blogon vagyunk? Ha utóbbin, akkor engedtessék meg nekünk, hogy műveljük mi is édes anyanyelvünket, ne csak a kormány, és kultúrosai, és ne csak a ner, meg a miniszterelenök. Pont is vegye tudomásul, hogy a nyelvművelést nem törvénnyel szokják gyakorolni, hanem nyelvvel. Úgy általában. Maga a nép.

csulla 2020.08.12. 08:05:25

@látjátok feleim szümtükkel: Viszont,ha vigasztal :a szarra mindig lesz vevő!

csulla 2020.08.12. 08:15:48

@látjátok feleim szümtükkel: Sajnos megint igazad van!89óta bizony a nyelvünk rossz helyre került(már akié)!Ide kivánkozik,hogy a puskásról csináltak muzsikellt,amit az agyar korházszövetség támogat!Akkor nincs itt miről beszélni!Bár legszívesebben ezt az egész maffiát ahogy van kilós áron eladnám észak koreának!Ott legalább értékelnék a "husukat,amit magukra szedtek a pénzünkből!

OoOoOo 2020.08.12. 08:24:44

@JuAn: nyilván aki adott korban a legjobb, azt nem tudhatjuk, hogy egy másik korban milyen lenne. Szóval nyilván alapvetően értelmetlen az összehasonlítás. És 8 évesen választ csapatot, játékost magának az ember [mondd meg, ki a kedvenced, megmondom hány éves vagy :-)].

Én csak azt mondom, hogy nézzél bele random 10 percre a '70-es vb döntőbe:
www.youtube.com/watch?v=GomTORLZcWw
Nem igazán tudom értelmezni, hogy mi folyik a pályán. Miért kocognak és sétálnak egy vb döntőn, ez lenne a nulladik kérdésem. [Miért hagynak több másodperces gondolkodási időt és ekkora teret a 16-os környékén a csatároknak? Miért ilyen lassúak a passzok? stb.]

A Maradona egy jobb kérdés, nyilván a '80-as évek focija eggyel közelebb van a maihoz. Ott kevesebb a séta. De sztem neki is óriási terek és nagyon sok idő van hagyva bohóckodni. És túlságosan központi figura. Én nem látok arra esélyt, hogy ma komoly csapatnál sikerülhetne ezt megcsinálni. [Talán a Ronaldinho volt az, aki utoljára megpróbálta ezt a stílust, csak 3-szor gyorsabban, de már neki is sokkal kevesebb helye maradt és sokkal inkább csapatjátékosnak kellett lennie. ]

velőtanya 2020.08.12. 08:33:17

@JuAn: Az szinte biztos, hogy az összes GOAT-jelölt közül Maradona szenvedte el a legtöbb durva szabálytalanságot...

@OoOoOo: "neki is óriási terek és nagyon sok idő van hagyva bohóckodni"
Szerintem nála a terek és az idő is hasonló volt már a maihoz, miközben olyan nonstop - és igen gyakran szándékosan sérülésre menő - hentelésben volt része, amit Messivel szemben (helyesen) már soha nem engedtek a bírók:
www.youtube.com/watch?v=WCbUiiJoQYw

OoOoOo 2020.08.12. 08:42:03

@velőtanya: olyat linkelj, ahol az esetek felében nem a 16-oson belül vagy a környékén dombitibizik.

velőtanya 2020.08.12. 08:53:15

@OoOoOo: Ja bocs, azt hittem hogy erről kivételesen lehet komolyan beszélni, és nem a pártállás dönt.

Chiro71 2020.08.12. 15:11:59

@miért: Te szegény. melós családból származom, melós környékről. nekünk apáink nagybátyáink esztergáltak csapatokat plexiből meg mindenféle spéci anyagokból. Azokkal ölni lehetett, trafikban vásárolható, ún. gyári csapatokkal csak bemutató meccsekre álltunk ki.

Chiro71 2020.08.12. 15:18:53

@kiazmarmegint: Nem vitás, de ez szerencse kérdése. Az 58-as VB talán minden idők leggyengébb színvonalú VB-je volt, a kor legjobbjai ott sem lehettek. 62-ben gyakorlatilag semmit nem csinált (Ronaldo 94-es VB címe miatt sem bontunk pezsgőt), 66-ban, fénykorában a csapat égett, 70-ben meg a túlértékelt brazilok úgy siklottak el a döntőig a meglehetősen előzékeny dél-amerikai ellenfelekkel, hogy a legerősebb csapatok (angolok, olaszok,németek) egymást gyilkolták szét. Olyan teljesítményt VB-ken, mint Maradona, közel sem nyújtott.

Chiro71 2020.08.12. 15:23:34

@JuAn: Pelét rendesen faragták akkoriban is. Ma pont, hogy nem menne, mert rögtön kiállítanák róla a hentest.

Chiro71 2020.08.12. 15:25:19

@OoOoOo: Akkor nézd meg az 54-es magyar-brazilt. Sokkal gyorsabb volt a tempó.

pont7 2020.08.12. 17:54:15

@Ménkűnagy Bundáskutya: Ha Puskas az alany, akkor tipikusan ugy hangzik a mondat, hogy "Puskas spanyol valogatott." Tekintve, hogy spanyol valogatott focistabol tobb is van, a hatarozott nevelo ekkor is csak abban az esetben lenne jogos, he visszautalna egy bizonyos (korabban szoba kerult) valogatott jatekosra. Tovabbra is ugy gondolom, hogy Jotunder ertelmezo szerkezetnek szanta a cimet.

ikaruss 2020.08.12. 18:28:55

@mafi mushkila:
Én csak 39 éve vagyok pasaréti. Ifjúkorom viharos éveiben a város minden részében laktam.

Miki Telepi · http://chienenchaine.wordpress.com 2020.08.12. 18:47:57

Azért ebben még több is van, ahogy utána olvastam. Franco nacionalista propagandájának részeként fogadta be Puskást és Kubalát is, és még azt is elrendezte a parlamenti törvénykezésen keresztül, hogy Di Stefano a Felcsútban játsszon. A foci úgy látszik minden európai fasisztának fontos. A mi vezetőnk is nyilván úgy gondolkozik, hogy amennyi pénzt nyom bele, meg a ráolvasásokból mint a musical, egyszer neki is kerekedik egy özilje. Meg vígasztalhatja magát azzal, hogy legalább ő maga nagyobb focista karriert csinált mint Kádár vagy Horthy.

sites.duke.edu/wcwp/research-projects/spain/franco-gets-his-man/
outsideoftheboot.com/2014/05/22/fascism-football-the-political-history-of-spanish-football/

mafi mushkila 2020.08.12. 18:52:11

@ikaruss: Na annak a legelején laktam ott. Én voltam a gyerek, akinek nem volt a dzsekije becsukva soha, ha még emlékszel :)

kiazmarmegint 2020.08.12. 19:48:50

@Chiro71: Mit ertesz azalatt, hogy a vilag legjobbjai nem lehettek ott az 58-as VB-n?

Sheis 2020.08.12. 20:26:08

Önmagában az is nagyon kiváló, hogy Puskás Ferenc hőstörténetét tekinthetjük meg zenés táncos betétekkel, amik nyilván sokat tesznek hozzá. De plusz bónusz, hogy Cseke „Pusztulat” Péter abszolválja Sebes Gusztáv szerepét. Most majd az Erkel Színházban meg lehet tekinteni, hogy mi az az etalon, az a magas művészi színvonal, amit a színművészetisek nem tudnak megugrani. Ez a hősi eposz hány milliárdba fáj nekünk?

balmoral 2020.08.12. 20:53:51

Szerintem Johan Cruyff.

látjátok feleim szümtükkel 2020.08.13. 08:47:13

@Chiro71:

Sok a duma. A focit gólra mérik mióta kitalálták. Aki nem rúg gólt, az nem lehet a legjobb sem.

jeanbart 2020.08.13. 14:36:06

Láttam az előzetest, abban csincsilla bundás alakok rugdostak egy szép nagy parafa kockát... közöttük egy balett ruhás figura táncolt (talán a bíró) aztán egyiknek valahogy lecsatolódott a falába , és bedugta a tolókocsis küllői közé, nem esett nagyot ...mert megvédte a bunda , közben a fű is nőtt , a végére már nem is látszottak tőle...ezt a hosszabbítás szimbólumaként értelmeztem (lehet, hogy tévesen )

JuAn 2020.08.13. 17:52:38

@OoOoOo: Tk. igen, de a "legjobbak" szerintem minden korban kiemelkednének.

Nekem 3-4 évesen "a Tichy" volt a csapatom, 6 évesen pedig "a Kű" lett. 8 évesen nem volt konkrét kedvencem, de később többen is azok lettek. Magyarok és külföldiek is.

70-es döntő
Ld. orulunkvincent.blog.hu/2009/09/08/a_magyar_foci_utolso_nagy_korszaka/full_commentlist/1#c7012185
Plusz 12 órai kezdés, meleg, páratartalom, sok-sok perc játék az olasz lábakban. Az ún. brazil játék pedig sokáig az volt, hogy passzolgatunk-passzolgatunk, majd ritmusváltás és helyzet/gól.

A maradjotthon alatt egyenesági rokonom elég sok focit nézett, főleg Pelé és Maradona miatt. Én sajnos előtte, alatta és utána sem eleget, de így már közös álláspontunk, hogy labdával megindulni az utóbbi évek alatt agyondíjazott Messi-C. Ronaldo duó egyike sem képes gyorsabban, sőt. A rokon szerint a felvételek alapján a már nem fiatal Pelé ebben talán jobb is volt a fénykorában lévő Maradonánál.
Persze, a 30-40 év sok idő, a maiak sokkal többet futnak, ez tény, de a játék bizonyos (és nem álló) elemeiben az akár 50 éve nagyon jók még ma is nagyon jók lennének.

Óriási terek és nagyon sok idő
Azt szerintem már Pelé idején tudták, hogy ha helyet és időt hagynak neki, akkor esélyük sincs. Ezért nemhogy Maradona, már Pelé ellen is leggyakrabban a labdaátvétel előtt szabálytalankodtak. Szerintem Pelének ebből lett elege, mert már akkor sem tartották be a szabályokat. Maradona idejére ráadásul a helyzet nagyon sokat romlott. Hozzájuk képest Messiék már régóta óriási védelem alatt játszhatnak.

JuAn 2020.08.13. 17:53:25

@velőtanya: Teljes mértékben egyetértek.

JuAn 2020.08.13. 17:57:24

@Chiro71: Csak azért nem teljes mértékben értek egyet, mert sajnos nem hiszem, hogy azonnal és biztosan nem minden esetben villanna a piros.

JuAn 2020.08.13. 18:06:17

@látjátok feleim szümtükkel: Igen, a focira lehet ezt mondani, de aki egy játékost is így "mér", az szerintem nem teljes mértékben van azzal tisztában, hogy a labdarúgás csapatjáték.

OoOoOo 2020.08.13. 19:27:26

@JuAn:
Messi nem tud megindulni? Pedig vanczák vilmos mellett is hogy megindult. :-)
Hát, nem tudom: www.youtube.com/watch?v=-7Y7SxFY-Jc
Ez 25 perc, de gondolom találsz még 50 ilyen videot, ha kicsit keresel.

De amúgy az én kedvencem Messivel kapcsolatban, a 40-50 méteres passzai: www.youtube.com/watch?v=NbLjq-AUw6w

Chiro71 2020.08.14. 08:51:48

@kiazmarmegint: Például a fél Aranycsapat.

JuAn 2020.08.14. 12:40:17

@OoOoOo:

Nem azt írtam.

"... Messi-C. Ronaldo duó egyike sem képes gyorsabban, sőt. ..."
"... Messi nem tud megindulni? ... "

Mint látszik is.

Megindulás helyett jobb lett volna, ha robbanékonyságot írok.

OoOoOo 2020.08.14. 13:25:46

@JuAn: én a kommentem előtt kerestem statisztikákat, hogy mennyit/milyen gyorsan futottak régebben, de úgy látszik, hogy az lényeges adatok és statisztikák dömpingének korszaka a fociba is csak az elmúlt egy-másfél évtizedben kopogtatott be.

Régebbről csak ez a "hohó, péntek 22-én az első félidőben két ballábas gól esőben csak akkor volt, ha piros mezben játszottak, ugye milyen érdekes" típusú igazi "mivel töltsük ki a mondandót sportriporterként" "statisztikák" vannak, szóval nem tudom bebizonyítani, ugyanakkor elhinni sem, hogy ne valaki az elmúlt 20 év fizikai felkészítésének termékeként lenne a legnagyobb robbanékonyságú.

[Ja és ha már adatok és így belemelegedtünk, akkor népszerűsítek (mert megérdemli) egy tök jó focimatekos előadást. Ugyan kicsit unrelated ehhez a ki a valaha volt legjobb kérdéskörhöz, de sztem érdemes végignézni:
www.youtube.com/watch?v=Akh4WgMt96Q ]

JuAn 2020.08.14. 21:59:49

m@OoOoOo: Így van, világnézettől függően a Teremtőnek, a szerencsének, a véletlennek vagy bármi másnak hála, mert nagyon szar lenne, ha ez a mainál is nagyobb szerephez jutna, még ennyi focit sem néznék, az biztos.
Arra emlékszem, hogy a 80-as évek elején Nyilasit néhányszor "mérték" és 5000+ méter lett az eredmény, amit akkor nemzetközi szinten is jónak tartottak.
Ma egy elfogadhatóbb csapatnál 11000 az átlag, az utóbbi 3-4 év tévés megtekintésekor láttam a meccsek végén.
Egyébként a már említett rokon keresett pár statisztikát, ahol nem túlságosan meglepődve tapasztalta, hogy Messi nem egyetlen meccsen, hanem elég sokszor - a 11 km-es átlag alatti - teljesítményének nagyobb része séta, hiába vágnak össze róla 25 vagy 50 perces videót, ahol nem ebben a tempóban látszik.
C. Ronaldo (őt sem kedvelem túlságosan) Messinél kisebb tehetségű, de eddig bármelyik csapatának sokkal hasznosabb játékosa volt Messinél. (Ez egy szubjektív vélemény, nem tudom alátámasztani statisztikával. :) )
Az biztos, hogy átlagosan sokkal kevesebbet és lassabban is futottak régen, de szerencsére eddig minden hiába, a fociban viszonylag ritkán dönt csak a fizikai teljesítmény még ma is. ;)

Nekem az az időszak jobban tetszett, de szerintem Hajdú B. 50 éve se nagyon jött volna zavarba.
Elvileg igazad kéne legyen, de pl. hiába (volt és még egy darabig lesz) Usain Bolt a világ legjobb sprintere, nem biztos, hogy belefér az első 100-ba az első 10 méteren, pedig a 100 és 200 sík egyszerűbb sport a focinál.

Lobanovszkijról tudtam már, úttörő volt, az biztos, de ez csak egy része a dolognak, nagyon sokat számít, hogy valaki "alibiből" 70-80%-os a labda megjátszásában vagy elkéri és kapja a labdát nehéz helyzetben is. Tudom, elvileg ezt is figyelik már, de szerintem nem tudják elég jól modellezni, nincs rá jó algoritmus.
(Még nem néztem végig, ahogyan a hosszabb Messit sem, ha Peléről vagy Maradonáról küldesz ilyen hosszút, ott jóval nagyobb az esély. ;) )

OoOoOo 2020.08.15. 10:56:33

@JuAn: c. ronaldoban addig egyetértek, hogy kisebb tehetségű.

Amúgy nagyjából mindennel, amellett hogy a pelézést, maradonázást továbbra is részben nosztalgiázásnak tartom (mert sztem van összehasonlítható fejlődés a fociban), de hát ez van, ezt párszor végigvettük pro és kontra.

JuAn 2020.08.15. 20:22:15

@OoOoOo: Szubjektív személyiségek szerepében létezünk. :)
Egyébként a pelézés nálam nem lehet nosztalgia, sajnos, mert ugyan a 70-es VB-t elvileg nézhettem volna, de gyakorlatilag csak 73-75 körül láttam róla először felvételeket a tévében.

9mmPara 2020.08.16. 13:16:35

@JuAn: "Messi nem egyetlen meccsen, hanem elég sokszor - a 11 km-es átlag alatti - teljesítményének nagyobb része séta"

Akkor hadd hozzak be még egy nevet! Platini valóságos művésze volt a pályán ténfergésnek, de valahogy mindig úgy adódott, hogy pont akkor és pont úgy került hozzá a labda, hogy...

JuAn 2020.08.16. 20:10:05

@9mmPara: Az a helyzet, hogy Messi tényleg jobb focista, de nálam Platini - bár a harmadik legjobb 11-be sem biztos, hogy beférne - mégis kedvenc. ;)

JuAn 2020.08.16. 20:13:54

@9mmPara: A látottak alapján Gerd Müller, a leíráspk szerint pedig Deák "Bamba" nagyobb művészek voltak (Előbbi nálam benne is van a legjobb 11-ben.)

Chiro71 2020.09.07. 11:34:02

@JuAn: Hogyne férne, ne hülyéskedj!