Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retro (115) retró (22) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Levél egy színművészetis hallgatóhoz

2020.08.09. 00:16 | jotunder | 101 komment

 

      Azt fogod mondani, nem tudod, hogy mi a hivatásod. Keresni fogod a formát, ahogy kifejezheted a világ teljességét, nemcsak író akarsz lenni, hanem filozófus is, lázadni akarsz a középszerűség ellen, anyád ellen, aztán egyedül maradsz és megölöd magad.

    De nem baj, mert másnap is eljön a  hét óra, másnap sem fogod tudni hogy mi a hivatásod,  jön a lázadás, a világ teljessége, a revolvergolyó, és így tovább. Trepljov leszel, s egy nap  Platonov,  Versinyin és végül Firsz. Ez az élet rendje. Jó, lehet, hogy Júlia leszel, s egy nap Mása, Nóra és végül a Dajka. Vagy, ki tudja, Nóra és Platonov, this is not your  century, Goszpodin Vidnyánszky. 

      Azt mondja neked a nyilas Pilhál, a prostisrác, hogy hallgass a neved. Milyen az az egyetem ahol a diák hallgat, ami nem arról szól, hogy végre kipróbálhatod a hangod, ahol nem hibázhatsz, ahol nem üthetsz mellé a zongorán, ahol csak forma vagy, amit kiöntenek?  

     Ott fogsz állni a színfalak mögött a végszóra várva, kijössz, és én ott leszek M.-mel a harmadik sorban. Hidd el ott leszek,  bennem nem fogsz csalódni. A prostisrác már nem lesz sehol, addigra  a nevét is elfelejtik. A szünetben M. meg fogja jegyezni, hogy milyen jó volt X. és persze én sem fogom tudni, hogy te egyike voltál azoknak akik elindították azt a lavinát, ami aztán évekkel később megszabadította Magyarországot... hogy mitől, a zsarnokságtól,  a félelemtől?-  inkább azt mondom, a szégyentől. 

      Egy olyan országban leszel színész, ahol lesz helye Alföldi Róbertnek, de marad helye Vidnyánszky Attilának, ahol végre Kossuth-díjat kap a Bán János, ahol a miniszterelnök színházba jár nem futballmeccsre.

       Megpróbáltátok elmagyarázni Palkovics úrnak a méloszi dialógust Thuküdidésztől. Egy méloszi egy athéninak. Hát akkor már Palkovics úr sem lesz a Palkovics úr, valaki más lesz a Palkovics úr, kicsit jobb, kicsit belátóbb, kicsit alázatosabb Palkovics úr lesz, tökéletes Palkovics úr az ebben az országban sohasem lesz, ez nem egy tökéletes ország, Svájc a tökéletes ország, de te itt akarsz Trepljov lenni, a Petőfi Sándor utcában, a Madách téren, a Nagymező utcában, a Jurányiban, a Trafóban, a Szkénében, vagy akár, miért is ne, a Nagy Tortában a Duna partján. 

      Egyszer majd érted fogok hazajönni, meg kortársaidért, akikkel együtt gondolkodhatok a gráflimeszen, és megihatok egy sört az Hopaholicban vagy az Élesztőben.  Mert egyszer vége lesz, vége lesz ennek a szánalmas szörnyűségnek, egyszer egy Magyarországa lesz itt majdnem tízmillió embernek, egy közel sem tökéletes Magyarországa.

    Egy Magyarország, ahol élhetünk és élni hagyjuk egymást, ahol az egyetem azért szabad, mert ez a természete, és az emberek is azért szabadok, mert ez a természetük.

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr7416119374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ijontichy 2020.08.09. 04:58:35

@poszt: "inkább azt mondom, a szégyentől." Ó, igen!

@DarthVader: "mindenképpen öregebb, hogy ezt megérd" JT-nek én ugrok gyufáér', de a vitya nekem. Szóval nem egy impossible mission ;-)

látjátok feleim szümtükkel 2020.08.09. 07:47:08

Napjaink száma véges, az éjszakáké végtelen. Az örökké élést nem tudta még senki bemutatni. Nem hiszem, hogy pont itt fogja a nerből valaki kezdeni. Régi mondás szerint pedig a türelem rózsát terem.

kisa 2020.08.09. 07:49:00

10 évvel '56 után:
jan. 1. Megalakul a Hungarokamion.
jan. 6. A magyar mozikban vetíteni kezdik Jancsó Miklós Szegénylegények című filmjét.
febr. 15. Megszűnik a vízumkényszer Jugoszlávia és Magyarország között.
márc. 10. A Kádár János vezette magyar pártküldöttség háromnapos látogatásra Bukarestbe érkezik.
márc. 15. Először rendezik meg a Forradalmi Ifjúsági Napokat a KISZ védnöksége alatt.
ápr. 2. A Városligetben megnyitják a Közlekedési Múzeumot.
jún. 1. A családi pótlék rendszerét kiterjesztik a tsz-tagokra is.
jún. 11–30. Labdarúgó-világbajnokság Angliában. Magyarország labdarúgó-válogatottja 3:1-re legyőzi Brazíliát.
jún. 18. Megkezdi működését az első budapesti „házgyár”. A paneltechnológia elterjesztésétől a lakáshiány megoldását remélik.
júl. 18. A Karlovy Vary-i filmfesztivál fődíját Kovács András Hideg napok című filmje kapja.
augusztus Az első táncdalfesztivál megrendezése. A hagyományos táncdalműfaj képviselői (Vámosi János, Záray Márta, Koós János, Németh Lehel) mellett megjelennek a beatnemzedék első képviselői (Kovács Kati, Koncz Zsuzsa, Bródy János, Szörényi Levente) is.
szept. 7. Reza Pahlavi iráni sah Magyarországra érkezik.
szept. 26. Megnyitják az l. Budapesti Művészeti Heteket.
okt. 1. Az ember tragédiája előadásával megkezdi működését ideiglenes helyén, a Hevesi Sándor téren a Nemzeti Színház.
okt. 13. Az MSZMP KB dönt az új választójogi törvény alapelveiről.
nov. 28.–dec. 3. Az MSZMP IX. kongresszusa, amelyen elfogadják az „új gazdasági mechanizmus” irányelveit, és eldöntik, hogy 1968. január 1-jétől megkezdik a reform bevezetését.
dec. 10. Svábbál Pilisszentivánon. Az első német nemzetiségi rendezvény Magyarországon 1945 óta.

Ezzel csak annyit akarok mondani, hogy lóf... lesz itt, nem "egy Magyarország, ahol élhetünk és élni hagyjuk egymást, ahol az egyetem azért szabad, mert ez a természete, és az emberek is azért szabadok, mert ez a természetük." Szépen konszolidálódunk, ahogy a történelem folyamán mindig, és behúzott nyakkal, néha morogva, néha tüntikézve elleszünk, míg a basi él. És utána 2-3 generáció alatt _talán_ sikerül helyrehozni a fejekben okozott károkat, de ebben nem vagyok biztos, mert lehet, hogy keresünk magunknak egy másik basit.

kisa 2020.08.09. 07:50:50

@kisa: Ja, annyi kis különbség azért lesz, hogy _soha_nem_ fogjuk legyőzni Brazíliát. Mert ki se jutunk.

OoOoOo 2020.08.09. 09:11:22

Emlékszem, még az évmilliókkal ezelőtt, amikor a Csurka nevére írták az Újszínházat (btw, múltkor láttam Kapolcson a Márta Istvánt, amikor Kapolcs körül kirándulgattunk) volt egy Esterházy inetrerjú, amiben azt mondta, hogy itt most sokáig konzervatív kormányzás lesz (pont így mondta, akkor még nem tett idézőjelet, legalábbis szóban), de nem mindegy, milyen. És hogy hol van ilyenkor pl. a Jókai Anna, mert nekik kéne leginkább felszólalniuk.

Hát, nem szólaltak, ők sem szólaltak, az idő telik, a komment eddigi részében lévők már meghaltak, de akkor összevonva az erre meg a Navracsicsos posztra a kommentem, csak ismételni tudnám a kérdést: hol van most a létező polgári jobbközép? Hol van ilyenkor a létező Navracsics Tibor, amikor az ország első számú színészképzőjén egy Pihál szerű valaki elnyomja a "liberálisoktól visszavesszük" csikket? (Liberális hüllőképző, ez a csávóka. Akkor most sorojuk az ott végzetteket a "jobb" oldalon?)

Anélkül nincs jobbközép, hogy ne lennének valami értékei, amikért erősen kiáll, Pl. Navracsicsi ráfekszik a Pihálra és ütemesen kezdi a fejét egy színházi székbe verni.

De visszakapcsolva a komment elejére, természetesen nem lesz vége. Újszínház, Nemzeti stb. nem volt elég, lesz további feszkó.

Gerda234 2020.08.09. 09:54:57

@OoOoOo: Jókai Anna sajnos 2017- ben meghalt.

OoOoOo 2020.08.09. 10:02:50

@Gerda234: az Újszínház sztoriról írtam, hogy akkor kellett volna. De oda is írtam, hogy meghalt. De akkor nem szólt, persze.

(itt ragadom meg az alkalmat, mert persze a szuper blog.hu-t nem lehet javítani, higy javítsak: persze MI szerencsére még él.)

jan 2020.08.09. 10:34:13

Köszi, ez pontos és szép.

csulla 2020.08.09. 11:04:00

@DarthVader: Az ilyeneket,mint a sperma-herceg,még a kaszás is kilőki a névsorolvasásnál!

csulla 2020.08.09. 11:10:42

@kisa: Korrekt a levezetés,bár a Kádár "papának" nem voltak ilyen "mentórai",mint ezeknek a nemzethy-seggeknek!Már akkor kellett volna megálljt kiáltani,mikor a debil kizavarta az oroszokat!Mindenesetre örülök,hogy ezt a szégyent amit a rendszarváltók okoztak nem hányja szememre az utódom,mert kipcsaknak nem adtam volna!

kemény keleti kommentelő 2020.08.09. 11:27:28

@combo: A kételyek nélkül élő Vidnyánszky az épület állapotját biztosan nem véletlenül kárhoztatta, és az ideológiai túlsúlyt sem.
Biztos, hogy tenni akar ezek ellen. Lebontja az épületet és kiűzi a diákokat.
Az oktatás rossz minősége azt jelenti, hogy kirúgja a tanárokat is.

tonhalkonzerv reloaded 2020.08.09. 11:56:36

Viccelsz. Minden 30 fős évfolyamban van 1-2 ilyen ember akiről beszélsz. Ennek a 90%át befűzik és intellektuálisan megnyomorítják, aki túléli ahhoz nem kell hazajönnöd mert ugyis összeakadtok külföldön.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.08.09. 12:25:48

@tonhalkonzerv reloaded: a színművészetin egy színművész osztályba mondjuk 12-en járnak. Máté Gábor 2002-es évfolyamában 14-en voltak, közülük a Kovács Patríciát, a Jordán Adélt, a Mészáros Bélát, a Mészáros Mátét és a Vajda Milánt láttam színpadon, többször is, de azért nyilván tudom ki az a Szandtner Anna vagy a Fenyő Iván.

MarYsol 2020.08.09. 13:16:29

A színészképzés egy dolog, lehetsz jó színész képzés nélkül simán. De a színházi és filmszakma szakember utánpótlásának teljes körű leuralása a nagyszerű teljesítmény.

kemény keleti kommentelő 2020.08.09. 14:59:00

"Többen megszólaltak a kuratórium tagjai közül is. Rátóti Zoltán a Mandinernek nyilatkozva azt mondta, őszintén nem érti a mérhetetlen ellenállást, és szerinte az lenne a jó, ha az egyetemen „az eddigi vonal is haladjon tovább, de kerülhessen be más értékrend is.” Bevallotta, hogy mivel sosem tanított az egyetemen, csak hallomások alapján állíthatja, hogy ott bajok lennének az oktatással, de azt kijelenti, „a polgári színházakból nem volt szinte egyetlen tanár sem az utóbbi években”, mindazonáltal „a változástól nemcsak félni kell, hanem türelemmel kezelni.” "

Ez a Rátóti polgárinak nevezi a felcsúti seggnyalóit ?
Polgári színházaknak mijafaszt ? …..A diktátor kegyenceit ?

Mit érthet ez a - polgári - szó alatt ?
Ne is kérdezzem, ugye ? Valami ordas nagy faluszéli faszságot.

libernyák 2020.08.09. 15:10:30

Még a lakájmédiában sem nagyon láttam eddig ilyen hányingerkeltő cikket:
pestisracok.hu/vegre-liberalis-hullokeltetobol-nemzeti-intezmeny-lesz-a-szinmuveszeti/
A kulcsmondata ennek a hányadéknak:
"A nevetek is az: hallgató. Tehát hallgattok, figyeltek."

rovid 2020.08.09. 17:12:27

a bemutatkozásában "elég okosnak" vallja magát!? Az attól még elég hülye is lehet! Viszont ocsmánynak, undorítónak már megfelelő a képzettsége!

rokakutya pri 2020.08.09. 18:55:43

@kemény keleti kommentelő:
Például a Szolnoki Szigligeti Színházat érti polgári színház fogalom alatt a művész úr. Schwajda és Spiró igazgatói székébe a szinészóriás Balázs Pétert ültették akit a szilveszteri SasKabarék tettek halhatatlanná. Feledhetetlen, mert a köztévé-tv2 holding bulvár csatornái gyakran ismétlik.

rinaldo-rinaldini 2020.08.09. 19:07:07

@libernyák: ez annyira jó mondás, hogy meg lennék lepve, hogy ha nem hallanánk valami hasonlót a Nemzetvezetotol is.

kisa 2020.08.09. 19:17:06

@rinaldo-rinaldini: Nemzetvesztőnek olvastam...

Ménkűnagy Bundáskutya 2020.08.09. 19:33:52

Pilhál írása gusztustalan. Ami szóra se lenne érdemes, tőle az lenne a rendkívüli, ha az írása nem lenne gusztustalan.

De az feltűnt, hogy sokszor szerepel a "libernyák" szó, a Google Chrome Ctrl+F-e egészen pontosan négynek számolja. És ha már a pestisracok.hu-nak van beépített keresője... szóval a releváns miniszterelnöki rádióbeszéd előtt összesen négy cikkben fordult elő a kifejezés, utoljára 2018-ban. Mióta az óvóbácsi (O.V. bácsi - haha) megtanította az új szót, hat cikkben is ezzel fejezték ki magukat a sajtómunkások, Pilhál négyes multiplicitása, ha nem nézek el semmit, eddig rekord.

Ennyire ötlettelen? Ennyire bizonyítani akarja, hogy csúcstalpnyaló?

OoOoOo 2020.08.09. 19:33:53

@kemény keleti kommentelő: ez nem faluszéli. Nem a falu szélével van a gond. Ezt pl. onnan tudom, hogy mondjuk pár órája költöttem el egy falu szélén egy kiadós ebédet, utána egy jó beszélgetős délutánt.

Az aljadék fideszes polgárizó kamugecikkel van a gond. De ők a (wannabe)luxusseggüket nem a faluszélen parkoltatják.

Rátóti kamudumája, istenem. Zolibá, ismerünk, ismerjük az összes ilyen kamudumát bazdmeg, tesó.

látjátok feleim szümtükkel 2020.08.09. 19:58:30

@kemény keleti kommentelő:

Mit érthet, mit érthet? Há Bayer Zsocát, és annak néphies szókimondó stílusát.

látjátok feleim szümtükkel 2020.08.09. 19:59:33

@kemény keleti kommentelő:

Bár L. Simonra sem lehet panasz sem népiesen, sem szókimondás hiánya miatt.

Rhonin 2020.08.09. 21:14:13

Feladom. Képtelen vagyok olyan ütemben olvasni, mint, ahogy JT ír. Milyenek lehetnek a matekórák? :)

combo 2020.08.09. 23:09:03

@Ménkűnagy Bundáskutya: Ez a libernyákozás tényleg röhejes.

Kicsit körülnéztem a jobboldali sajtóban, mostanában forog még a szélsőlibsi is (lol, amúgy ez az Apáti Bence rettenetesen irritál).

De ez a kedvencem (már egy hetes, sorry):
m.origo.hu/itthon/20200803-marki-zay-peter-fidesz-szavazoi-tanulatlanok-nincstelenek.html

Márki-Zay és a radikális baloldal, édes istenem... Én van pofájuk a gyűlöletről írni.

Miki Telepi · http://chienenchaine.wordpress.com 2020.08.10. 00:20:42

Fiatal hallgatóként anno kábé valami ilyen tanácsot adott nekem valaki, és úgy 25 évig vártam is, hogy egyszer már letudjuk a középszert, és szabadság stb.
2015/16-ban sikerült megszabadulni ettől a lelki tehertől, amikor világos lett, hogy Magyarország újra felvállalja fasiszta értékeit, amit én inkább kösz nem. Orbán simán maradhat még 20 évig, és mindig lesznek új gazemberek, plusz visszajönnek a régiek, mint most azok akik a 90-es években ilyen levelek írására késztették a kibiceket. Ez lefedi az öregkorig maradó életemet, meg az egész rendszerváltáskor felnőtt generációét.
Az elmúlt 30 (+ az egész 20. század) tapasztalata alapján én azt a tanácsot adnám, hogy tessék inkább nyelveket tanulni, aztán irány külföldön megélni a szabadságot és megtanulni a művészetet. S ha valamikor tényleg valami csoda folytán eljön az a Magyarország, vagy kitör a forradalom, akkor lehet visszajönni segíteni. Egy élete, pláne fiatalkora van az embernek.

látjátok feleim szümtükkel 2020.08.10. 07:40:59

@Miki Telepi:

Érdekes gondolatok. Bár ha jól belegondolunk, ezt már Gábo Zsazsa is tudta, ezért is ment el időben. Mit gondolsz, a közpénzből adnak neki dísz sírhelyet?

kemény keleti kommentelő 2020.08.10. 09:56:40

@látjátok feleim szümtükkel: Nem kéne ezt a halottreptetést erőltetni ezekben a vesztegzáras, vírusos időkben pont amerikából.
Szép gesztus, hogy Gábor Zsazsa gondolt a szülőföldjére, meg minden, de mégiscsak amerikában volt ő valaki, ott voltak a férjei, barátai, és nem itt.

Sheis 2020.08.10. 10:06:52

"Aki ma a hazugság és tudatlanság ellen harcol és az igazságot kívánja megírni, annak legalább öt nehézséggel kell megküzdenie. Szüksége van kellő bátorságra, hogy az igazságot megírja, jóllehet ezt úton-útfélen elnyomják;kellő okosságra,hogy azt felismerje,jóllehet lépten-nyomon elleplezik;kellő művészi erőre, hogy azt fegyverként alkalmazhatóvá tegye;kellő ítélőképességre,hogy kiválaszthassa azokat,akiknek a kezében az hatékony lenne;kellő furfangra, hogy azt ez utóbbiaknak eljuttassa."
Brecht Az igazság megírásának öt nehézsége

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2020.08.10. 11:52:44

A választópolgárok döntő többsége, akik még sokszor megszavazzák majd ezt a garnitúrát, sokkal nagyobbra értékeli a focit mint a színházat, ahová csak a naplopok meg a buzik járnak. Amíg ez így van és így lesz, addig az a PM fog győzni aki focimeccsre jár és nem a katonaba. Amíg ezt nem érti semelyik ellenzéki erő, márpedig nem érti, és nem ebből indul ki, addig minden marad így szerintem.

balmoral 2020.08.10. 13:10:20

@harmadikszem: És ha érti, akkor mit kell tennie? Mezőkövesd meccsekre járni szotyolát köpködni?

Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi 2020.08.10. 13:23:14

@harmadikszem: @balmoral: Szerintem a két, felteendő kérdés az "ellenzéki erő" részéről a következő: Akarok-e én _ennek_ a népnek politikai vezetője lenni? Ha nem, akkor hajlandó vagyok-e belefektetni a szükséges munkát, hogy megváltoztassam az attitűdjeit, hogy _annak_ a népnek már szívesen lehessek politikai vezetője?

Ha mindkét válasz "nem", akkor másik népre (a választópolgárok másik rétegére) kell támaszkodni, _ezeket_ meg el kell engedni.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2020.08.10. 13:40:53

@Miki Telepi: Most kezdtem el a román nyelvet és közben felhozom a béka popója alól az angol tudásomat is. Nagyon várom, hogy az anyanyelvem mellé két nyelv stabil alapfokú ismerete is meglegyen. Amint megvan a trió, már itt se vagyok. :D
Várja meg a fene 2022-es évet. Nem hiszek a csodákban. Én is öregszem, de még van bennem életkedv, nem akarok élve elrohadni. Annyit nem ér ez az ország. Hogy baszódna meg a narancs rezsim, de az áruló elit és értelmiség is.

látjátok feleim szümtükkel 2020.08.10. 14:28:13

@Sheis: "Brecht Az igazság megírásának öt nehézsége"

Basszus! Milyen buta nép vagyunk.
Petőfinek csak egy igaz nehézsége akadt, magyarok kellettek, akik talpra mertek állni.

balmoral 2020.08.10. 14:56:07

@Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi: Nem hiszem, hogy ez valami ilyen választás kérdése. Kell ez is az is. Csak azt kell tudni, hogy a minőség csak spontán keletkezik, ahhoz függetlenség kell. Úgynevezett szabadság. A művészetekben és az élsportban is.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.08.10. 15:06:17

@harmadikszem: namost ez angliában (és nyilván mindenütt máshol) is így van. mármint, hogy sokkal kevesebb ember járt színházba, mint futballmeccsre. ennek ellenére a brit lakosság inkább választotta a saját maga paródiájaként büszkén elitista boris johnsont, aki könyvet írt winston churchillről, mint azt a corbynt aki arsenal törzsszurkoló (persze ő sem working class) , ebben az országban a háború óta 13 miniszterelnök volt, ebből 11 járt Oxfordba egyetemre.

Bourbaki 2020.08.10. 15:27:35

Nagyon szép, lírai levél.

OoOoOo 2020.08.10. 17:11:49

@jotunder: de Magyarországon színházba sokkal többen járnak, mint focimeccsre.

Ne már, Víg: 1300, heti 7 = 9000. Melyik stadionban van fix heti 9000-es nézőszám? Groupama 2hetente 10ezer?

Plusz hány színház van? Madách? Szombathelyen, Győrben, Szegeden stb. bőven többen járnak színházba, mint meccsre.

Magyarokat nem érdekli a magyar foci.

Waine Phaß 2020.08.10. 17:28:56

@OoOoOo:
"ezer éve. magával kötve mint a kéve,. sunyít vagy parancsot követ."

Ez egy ilyen ország.

JT and Co!
Ti vagytok az anomália, a gyanús "mások".

Muad\\\'Dib 2020.08.10. 18:04:38

444.hu/2020/08/10/az-szfe-egyarant-elhatarolodik-gyurcsanytol-es-a-fideszes-megmondoemberektol
Most írhatnék valamit, de megkapnám, hogy Gyurcsány fóbiám van. Amúgy ja, bevállalom...

OoOoOo 2020.08.10. 18:16:08

@Muad\\\'Dib: semmi gond a Gyurcsány-fóbiával. Csak mindig tudni kell, hogy mit jelent.

Ma azt jelenti, hogy 15 éve még fiatal voltam. 15 év múlva azt, hogy akkor még simán felállt, 30 év múlva, hogy régi szép idők, amikor olyan egyszerűen ment a szarás.

Régi szép idők, emlékeztek, de jó is volt, ahogy elkúrta...

wulfer 2020.08.10. 20:40:43

Nem látom sehol szerepelni ezt a Mandiner posztot, nem szeretném ismételni, de a rá adott válasz nagyon üt.
"A legnagyobb veszély most az, hogy egyre mélyebbre ássák magukat az árokba" – Rátóti Zoltán nyilatkozta a Mandinernek.
mandiner.hu/cikk/20200808_ratoti_zoltan_interju
. . .
Erre válaszolt Karsai György egy baromi okos elemzéssel.
szfe.hu/hirek/nyilt-level-ratoti-zolinak/?fbclid=IwAR0tvkfkfCNFdVHTuPTU6uhuSL-NOhRuQ4Zvv8bJkAYETnIoaI6d3cRlh1E
- - -
Tragédia ez az egész, de csak annyit tudunk, hogy a többi galádság közé tehetjük.
Lelkibetege vagyok ennek az egész rohadványnak amit orbanizmusnak nevezhetünk.

wulfer 2020.08.10. 20:42:46

@kemény keleti kommentelő:
Bocs, most látom te már írtál róla, most láthatod a választ rá.

mafi mushkila 2020.08.10. 20:44:03

Az Egyetem az otthonunk: Az SZFE-s hallgatók álláspontja
www.facebook.com/szfehok/videos/4621070651243853/

(Csak nem amely, hanem ami.)

velőtanya 2020.08.10. 21:43:35

@wulfer: "Erre válaszolt Karsai György egy baromi okos elemzéssel..."
...amin a rezsimszolga Rátóti* most éppen a térdét csapkodva röhög:/
Éppen ezért akármilyen okos is az elemzés, szerintem nem volna szabad ezeket ilyen stílusban megírni, hogy "Zolikám" (lásd még "Bodi") - ráadásul ezekkel a szörnyű modoroskodó Nagybetűs Megszólításokkal (Neked, Általad - nem is értem, ilyeneket ezoterikus beállítottságú műszempilla-sztájlisztok szoktak használni a fészbukon két szívecske és egy Coelho-idézet között) - nem is beszélve az olyan önalázó benyalásokról, mint hogy "Benned egyenesen a magyar színművészek egyik kiemelkedő tudású alakját tisztelhetjük".

*Csak egyetlen idézet eme nagyszerű embertől, úgy szakmailag, mint emberileg:
"Az európai út, ami a liberális útnak tűnik, nem vezet sehova. Kimondhatjuk, hogy út a semmibe. És ennek a veszélye áll fenn most. Úgyhogy én riadót fújnék a jóérzésű emberek felé, akik fel tudják mérni ezeket a nehézségeket, hogy menjenek el szavazni, és szavazzanak a Fideszre.”
(De persze lehet, hogy valójában igazából tulajdonképpen gyakorlatilag ő a világon a harmadik legtöbbet liberális ember, rögtön Navracsics Tibor és Pandacsöki Boborján után)

kemény keleti kommentelő 2020.08.10. 21:56:11

@wulfer: Látom. Hogy nem ilyen emberek ? Dehogynem.
Ez a szövegük, hogy a szegény Vidnyánszkit , meg az értékrendjét nem engedték be, ezek szerint egy szimpla uszítás.
Azoknak a talpasoknak szól, akik háborognak a libernyákokon, a migráncsokon meg a sorosokon.
A fidesz népének. Akik ugyan nem tudják, mi az egyetemi oktatás, de azt tudják, mi az, amikor valahova őket nem engedik be.
Akkor oda erővel kell betörni az ajtót.

kemény keleti kommentelő 2020.08.10. 22:06:34

@mafi mushkila: Azért csak vigyázzunk. Nem kérnek az önjelölt megmondóemberekből.
Majd ők kijelölik, hogy ki mondhat véleményt.

24.hu/kultura/2020/08/10/szinmuveszeti-egyetem-szfe-gyurcsany-ferenc-pesti-sracok

combo 2020.08.10. 22:24:12

@Muad\\\'Dib: Én csak érdekesnek találom, hogy azok, akik elvileg a legjobban utálják a fideszt (a DK-sok), teljesen rendben valónak gondolják, hogy az ellenzék legmegosztóbb politikusa az egyik vezetőjük. Akivel 2010 óta már 3 választást vesztettek egyharmaddal. Ugye mindenki emlékszik rá, hogy 2006-2010 között az mszp-s kommentelők kedvenc mantrája volt, hogy Orbánnak le kellene mondania, mert nem tudom, hány választást elvesztett (2006 után még a Magyar Nemzetben is feszegették ezt árulók). Na ennyit a kóvetkezetességről.

Majd talán 2026-ban elkezdünk gondolkodni azon, hogy Gyurcsány helyett egy Mártha Imre-szerű vezetővel próbáljuk meg...

combo 2020.08.10. 22:29:18

@combo: Kihagytam egy gondolatot (bár nyilvánvaló): A legmegosztóbb ugye azért problémás, mert a legnagyobb ballaszt az ellenzéknek Orbán leváltásához.

[Orbán leváltásához Botka látta jól, hogy az a minimum, hogy Gyurcsány hátralép. A másik pontot, a demagógiát is megértem (fizessenek a gazdagok), csak nem értettem egyet vele; annak ellenére, hogy a fidesz is sportszerűtlen.]

DarthVader 2020.08.10. 23:07:50

@combo: baba, Gyurcsánynak és a DK-nak volt 5%-a. A Fidesznek 50. Hol volt akkor a sok csillagos szemű ártatlan fiatal, aki hozza a maradékot, és fényes győzelemre vezeti az ellenzéket? Az Együtt mit mondott? "Külön." A Párbeszéd mit mondott? "Nem tárgyalunk.". Nehogy azt mond, hogy a Gyurcsány 5%-a akadályozta meg a fényes győzelmet! Amikor jobbról-balról-középről kapta az ivet! Most meg van nekik 10 % fölött, az ifjútörököknek is kb annyi, a többi futott még. Es látjuk, hogy az ifjútörököknek is fontosabb a DK legyőzése, mint a Fideszé.

Ja, ha Gyurcsány még mindig feketébb seggű, mint Orbán, akkor Orbánt nem is nagyon kell leváltani.

combo 2020.08.10. 23:17:02

@DarthVader: Akkor másképp fogalmazok. Az a bajom a DK-val, hogy az a propagandájuk, hogy ők akarják a legjobban leváltani Orbánt. De annyira azért nem, hogy vezéráldozatot hozzanak. (Ahogy sokszor leírtam már, áldozatot hozni mindig csak a választónak kell, például nekem a DK-ra szavazni egyéniben.)

Nincs ezzel semmi baj, csak akkor mondják azt, hogy Gyurcsány szeretete az első, Orbán leváltásának óhaja a második. Egy ilyen párt is elfér.

És most jöhetnek a kommentek arról, hogy rosszul látom azt, hogy Gyurcsány ballaszt, ö hoz is szavazatot. Én erre azt válaszolom, hogy mindenki aki szereti Gyurcsányt, leszavaz Orbán ellen bárkire. QED.

A többi ellenzéki párt is balfasz, az MSZP még Bajnai mellett sem mert kiállni, inkább a súlytalan Mesterházyt tolták stb...

mafi mushkila 2020.08.11. 06:06:41

@kemény keleti kommentelő: Felőlem... Ők még kétszer annyi ideig fognak élni mint én fogok, maguknak keresik a bajt. El tudom képzelni, mennyire nem tűnik relevánsnak nekik a mi mammogásunk, az illúziónk, hogy számítunk egyáltalán, miután _ezt_ hoztuk össze nekik. Így egészében, finom megkülönböztetések nélkül. Ha e közül lehet választani hogy kussban tűrnek, mint a nagy öregek, vagy mindenkinek beszólnak, akkor jöhet az utóbbi.

wulfer 2020.08.11. 06:36:47

@velőtanya:
A stíluskritikáddal tökéletesen egyetértek. Valóban rombolja az írás erejét.
A hajamat tépem én is amikor olyan emberrel közvetlenkedünk, akivel már semmit sem fog előbbre vinni a problémák feloldásában, ha a régi kapcsolatunk, vagy szakmabeliségünk bizalmasságaira való utalgatunk. Bármi módon is történjék.
Holott abban a pillanatban el kell határolódni azoktól, akik már csak a szívlapátból értenek.
Ezt már csak az überelheti, amikor Viktoroznak Orbánnal, Lőrinceznek Mészárossal, - a két ócska, helyzetbe került falusi tolvajból nagymaffiózóvá vált alakokkal szemben.
A Mandiner írásban ehhez már semmi relativizálgatás, magyarázatkeresés, kvatergázás, eszmei alap sincs meg.
Az teljesen egyértelmű üzenet: kuss, pofa alapállásba.
Ahol valaki képes leírni azt, hogy a "a tulajdonosnak – aki egy ekkora arculatváltást finanszíroz mint fenntartó – joga van hozzá, hogy ő határozza meg a kuratórium tagjait", na ott nincs miről beszélni.
A trafikmutyi, a földrablás, az MTA mészárosítása, a Corvinus lenyúlása, az ország részbeni tiborczosítása után már itt is tulajdonosról beszél a tag.
Hja, pont olyan mintha egy betörő által a lakásomból frissen lenyúlt stílfűrészt vissza kellene bérelnem a tolvajtól, ahhoz hogy ismét használhassam, - és ez a példa semmiképpen sem fejezi ki a maga egyszerűségében ezeket a totális intézményfoglalások problematikáját.
. . .
@kemény keleti kommentelő:
Ha már betörés, akkor normál esetben a betörő csak a lapostévét viszi el, ezek a gyerekeinket és az asszonyt is akarják, sőt valójában rám is gusztusuk támadt már.
Arról meg ne is beszéljünk, - a világ pár különböző szakmaiságú nagy egyetemét ismerve, - milyen távol áll az általuk áhított és a jelek szerint hibátlanul kialakított abszolutizmus, a normális egyetemi légkörtől és a finanszírozás módjától. Végképpen nem részletezve, a világ boldogabbik felén milyen beleszólása lehet az egyetemi döntésekbe annak, aki az anyagiakat biztosítja.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2020.08.11. 06:55:44

@mafi mushkila: Huszti Péter kétszer annyi ideig fog élni, mint te? :)

kemény keleti kommentelő 2020.08.11. 07:02:39

@wulfer: De tényleg ők az országban mindennek és mindenkinek a tulajdonosai.
Négyszer kapták meg mindenre a felhatalmazás
Sohasem tört ki ellenük lázadás.
Akárkivel akármit akarnak csinálni, megcsinálják, mert ők az ország és a hatalom.
Önkényuralmat csináltunk egy működő demokráciából.
Egy uralkodó van, és mindenki csak a kegyencrendszerben bízik.
Ha elég jó és régi barátja Rátótinak, aki láthatóan egy kegyenc, akkor talán majd szól az uralkodónál az érdekében.
Más reménye nem lévén, ezt tudja csak megjátszani a kegyelme érdekében.

Ménkűnagy Bundáskutya 2020.08.11. 07:40:28

@combo: "Akivel 2010 óta már 3 választást vesztettek egyharmaddal. Ugye mindenki emlékszik rá, hogy 2006-2010 között az mszp-s kommentelők kedvenc mantrája volt, hogy Orbánnak le kellene mondania, mert nem tudom, hány választást elvesztett (2006 után még a Magyar Nemzetben is feszegették ezt árulók)."

Gyurcsány csak *egy* vezető politikusa az ellenzéknek 2010 óta, Orbán pedig 2002-t, 2006-ot *a* vezető politikusként bukta el, tehát a két eset különféleképpen való kezelésében még akár lehetne is logika. Persze nincs, Orbánt azért akarták leléptetni az említett kommentelők, mert utálták, Gyurcsányt pedig azért nem akarják leléptetni, mert nem utálják, minden kifinomultabb érvelés mese habbal (a futballszurkolói és pártkatonai gondolatvilág a faéknél is egyszerűbb).

"A legmegosztóbb ugye azért problémás, mert a legnagyobb ballaszt az ellenzéknek Orbán leváltásához."

Ezzel nagyon nem értek egyet. Az *összes* vidéki rokonom, aki (politikáról beszél velem és) nem Orbánra szavaz, rajong Kádárért. Igen, ők azt igénylik, aki megmondja, hogy 'Orbán odaültette az emberét a színművészetire, ez rossz dolog; ha majd mi jövünk, lecseréljük a mi emberünkre, az jó dolog'. És ezt Gyurcsánytól kapják meg, nem 'tejfelesszájú momentumosoktól', akik valami 'nevetséges és idétlen' művészeti szabadságról 'rózsaszínködösítenek'. Hogy a személyes teremből kilépjek, egy index-videó egy (választás szempontjából kritikusan széles) rétegről, melyre a vezető ellenzéki politikusok közül mintha csak Gyurcsány rezonálna: index.hu/video/2019/10/11/nyugdijasok_idosek_politikai_aktivitas_nyugdij_rezsi_krumpli_orban_gyurcsany_fidesz_dk_tuntetes_kihasznalas/. Úgy gondolom, Gyurcsány nagyon is elfér a pályán, vannak azok a választói csoportok, melyekben Orbánon kívül csak ő tud halászni.

Baluvanis 2020.08.11. 07:52:58

@DarthVader: ifjútörökök, gondolom a momebtum. a gödi balhéban biztos benne van a momentum hibája is, de a kiinduló pont az, hogy a dk helyi potentátja és még mások is az ellenzéki összefogásból, úgy gondolták, hogy munka nélkül lehet pénzt keresni azzal, hogy bekerültek a testületbe. mellesleg a dk-sok gőzerővel együttműködtek a hasonló elvek szerint működő fideszesekkel...

Baluvanis 2020.08.11. 08:08:30

@wulfer: nem jó a bűnözői összehasonlításod. a leírtakon túl ők még lelövik az összes szomszédod is, nehogy tanú maradjon és a többiek is tudják mihez tartsák magukat. Az első Orbkorm alatt addig tartott a nyomozás a Dunafer ellen, amíg egyszercsak, hogyhogynem mégiscsak id Orb tól kezdtek el dolomitot vásárolni. ezt a folyamatot személyes rendőri komisszáron keresztül ellenőrizte az ifjabb.

combo 2020.08.11. 09:58:32

@Ménkűnagy Bundáskutya: Szerintem nagyvonalakban az van, hogy "mindenki, aki kedveli Gyurcsányt, utálja Orbánt, viszont fordítva nem igaz: az Orbánt utálók között sokan Gyurcsányt is utálják (ők lesznek az LMP-sek, Puzsér fanok, nem szavazók)". Tehát Gyurcsány személye nem hoz sok szavazatot az ellenzéknek.

És sajnos a személyével van baj, nem a politikájával (hozzá hasonló karakter Hadházy vagy Juhász Péter): Ha leírná egy cetlire valamelyik DK-s politikusnak, hogy mit kell mondani (lenne egy bábja), az már más lenne.

És a Gyurcsány-fanokon kívül mindenki látja, hogy Orbánnak az a kedvező, ha minél inkább Gyurcsány tűnik az ellenzék vezérének. És lehet, hogy 2014-ben a gyurcsányozás indokolatlan volt, de most megint azt látja az újságolvasó, hogy ellenzék egyenlő "Gyurcsány piknikezik Fekete-Győrrel a Balatonon"... És most mondok egy olyat, amit számon lehet rajtam kérni 2022-ben, vagy később: Puzsérral értek egyet, Orbán mindig le fogja győzni Gyurcsányt. (Sajnos.)

Amit a vidéki rokonaidról mondtál, abban lehet, hogy igazad van. Szerintem azonban ellen-Orbán helyett anti-Orbán kellene. Mert a legjobb Orbán mégiscsak Orbán. Én mondtam is nevet, Mártha Imre. Csak a médiából ismerem, nem tudom, hogy egyáltalán vállalna-e pártpolitikát, de az egyik legígéretesebb baloldali káder. Okos, szimpatikus, van vezetői tapasztalata (nem elvont akadémiai ember, akit Orbán megesz reggelire). Na, valami hasonlót értek anti-Orbán alatt.

kemény keleti kommentelő 2020.08.11. 10:33:48

@combo: Már nagyon unalmas ez választási kampány, amit itt levertek.

A választás nem kiszavazósó, hogy arra szavazz, kit nem akarsz látni, mert akkor Orbán már rég a börtönben rohadna.

Ha nem tetszik Gyurcsány pofája, akkor ne bámuljad. Elég szavazója van nélküled is.
Ezt a sok Gyurcsányi tehertétel szöveget már 14 éve mantrázzátok, fidesznyik nickek.
Olyan unalmas, hogy lefordulok tőle a székről.

Muad\\\'Dib 2020.08.11. 10:55:20

@kemény keleti kommentelő:
Nem b+. Ez a rohadt unalmas:
444.hu/2020/08/05/eros-janoshoz-a-szoci-kormanyok-alatt-buveszkedo-exbankarhoz-kotheto-ceggel-szerzodott-a-xi-kerulet
Meg az a rohadt unalmas, hogy én leszavaztam erre a bandára, pedig tudtam, hogy ez lesz, de megtettem, mert az volt mondva, hogy ez kell a fityesz eltüntetéséhez, ennek ellnére még azt is hallgatnom kell, hogy ne is szavazz rá, ha esetleg a nyelved nincs csontig berakva Fletó valagába. Hát apátok fas*át, azt.

velőtanya 2020.08.11. 11:03:43

@wulfer: Még annyit tennék hozzá, hogy az SZFE sajnos a sokadik példája lett annak, hogy mit ér a "konstruktív hozzáállás és együttműködés" a ner kivégzőosztagával. Az ügyvezető rektoruk annyira együttműködő volt, hogy hozzá képest az MTA vezetése egy kamikaze pilótába oltott Jeanne d'Arc harciasságát mutatta be annak idején (pedig hát...), közben minden erejüket a liberalizmus rettenetes vádja elleni küzdelemre összpontosították, és belementek abba a perverz játékba is - ami Palkovics innovációja volt, de a nagy sikert látva azóta az összes szociopata nerdisznó felvette a repertoárjába - hogy "letették a koncepciójukat és javaslataikat" (feltehetően tényleg komoly munkát rakva bele), amit aztán az illetékes szociopata röhögve dob a szemétbe olvasás nélkül.
(És még most is igyekeznek egyenlő távolságot tartani a késsel a kezében a torkukon térdelő keretlegénytől és Gyurcsánytól, pedig ettől még golyó általira se lesz változtatva kegyelemből a böllérkés.)

kemény keleti kommentelő 2020.08.11. 12:09:27

@Muad\\\'Dib:
Ha ez neked unalmas, hogy hallasz egy olyan nevet, akit még életedben nem hallottál,
akkor képzeld, hogy én hogy unom a Mészárossal szerződő önkormányzatokat.
Apám faszával azt csinálsz, amit akarsz.

wulfer 2020.08.11. 13:16:14

@velőtanya:
Ahogy írod, az SzFE ügy, a "sokadik példája" annak az aljasságsorozatnak, amit Orbánék és a sameszai művelnek. Minden eset a sorban valami más módon fontos.
Az itteni közösségnek talán a CEU és az MTA lett ikonikusabb, de talán egyetérthetünk abban, hogyha minden intézménynek a kivégzési oka lehet esetleg más- és más, de
valahol a mélyben mégis egy és ugyanaz.
Magukban a helyzetekben és helyszíneken azonban teljesen különböző a hatás.
El lehet lopni egy és rengeteg ipari üzemet, lenyúlhatnak földrajzi értelemben is óriási területeket, egész ágazatokat bekussoltathatnak, vagy uralmuk alá hajthatnak, - mind tudjuk mik ezek, én picit többet mint az átla, sokáig uis. az OLAF-nak segítettem az adatfeldolgozásban.
Egész nap mégi ez az ügy és lehetséges kiterjedése dörömböl bennem.
Hogy az istenbe gondolhatják, hogy egy szabad elméket, független művésznek készülő embereket meg lehet regulázni. Egyszerűen kontrapoduktív. Betehetnek oda ezer tehetségtelen szarzsákot, - főnöknek, tanárnak és hallgatónak is - attól még a maradék azt fogja gondolni amit saját neveltetéséből, és elméjéből fakad. EZek a barmok azt feltételezik, hogy az SzFE is azonos a főideológiai "hatóságképző-egyetemük" helyzetével?
Mert hogy a főideológus dagadt szemétláda ezt gondolja nem kérdés, ennek racionálisan felismerhetőek a miértjei, de a többi, aki mondjuk fiatal még és a Vezír halála utáni időszakra totálisan devalválja a nevét, az életét. Elcseszett egy ideológiai piramisjáték ez.
Ne röhögtessük legalább egymást azzal meg, ki mit tesz lesz velük szemben az asztalra. Totális szabadság egyedül Orbánnak van, bármi más ilyen nagyságrendű ügyben senki másnak. Csak kápók ezek, Palkovics a főkapitányuk most, és marad is a sikeressége okán. De a sikerei csak a bakancsának a talpvastagságával függnek össze csak. SZellemiség régen nincs már benne, vagy talán nem is volt.
Fékmérnök, de lehet valójában soha sem tudta, néhány helyzetben jobb lenne fékezni is.
Mindent akarnak, és talán most még azt hiszik minden is az övék lesz. Egyszer a sonkakirály is megdöglend vala. Ámen.

combo 2020.08.11. 13:30:25

@wulfer: "Csak kápók ezek, Palkovics a főkapitányuk most, és marad is a sikeressége okán."

Á, az egyetlen öröm, hogy ezek az algecik is lapátra lesznek téve előbb utóbb... Ahogy Lázár is, meg minden más korábbi erős ember. Amint Palkovics népszerűtlensége már ártani fog (és elvégezte a piszkos munkát), repül majd. Csak Orbán örök... Szerintem Kövér Lászlót is beáldozná, ha az lenne az érdeke (lásd Simicska).

wulfer 2020.08.11. 13:43:08

@combo:
Palkovics sok szempontból nélkülözhetetlenebb mint Lázár, ráadásul Lázár trónkövetelőként veszélyt is jelentett, megfelelőlen cezaromán, igazi törtető, elenyésző alázatossága, de Orbánnál acélosabb politikai és szellemi képességei, egyáltalán a helyzete, és még sok más tekintetben alkalmatlanná is tette az igazi sameszkodásra. Még ha meg is akarta játszani a behódoló figurát az utóbbi időben - lásd bécsi videója - rég ellenség-szagot fogott már a vezér-eb, és kimarta a bandából.
Palkovics meg azt a közeget, aminek a szétverését feladatául kapta, belülről kiválóan ismeri, megalkuvó mint egy rohadó szarhalom, mindent pontosan végrehajt, még ötleteket is ad, és ezt elég jó helyről hallom.
Ezért neveztem kápónak, - szegény táborokat átélt nagyapámtól pontosan tudom mit jelent ez a státusz.

ijontichy 2020.08.11. 13:48:10

"Gyurcsány Ferenc megjegyzése meg egy bolsevik megjegyzés." (Vidrócki (sic!) )
Juhéé... ej, be szép is amikor a bolsipárt kedvezményezettje bolsevikezik :-/
OK. hiperaktív feri kissé túltolta a bringát, de ne feledjük: a mára mindennapos hangnemet a fijjúg indították útjára 1998 őszén (ld. egész pályás letámadás). Ebben a kérdésben nincs tyúk-tojás probléma, csak túl fiatal, vagy aranyhal emlékezetű ember.

index.hu/kultur/2020/08/11/szinhaz_es_filmmuveszeti_egyetem_gyurcsany_ferenc_vidnyanszky_attila_ratoti_zoltan_karsai_gyorgy/

ijontichy 2020.08.11. 13:52:16

@wulfer: "rég ellenség-szagot fogott már a vezér-eb, és kimarta a bandából." Időnként azért alázza egy kicsit (ld. tenisz szövetség). Dehát pontosan így írja elő a "faluvégi korcsma működési szabályzata" ;-).

combo 2020.08.11. 13:52:18

@wulfer: Nincs nélkülözhetetlen ember. Palkó helyére is bármikor találhatnak egy másik sértett mérnököt (alapból van egy kis mérnök - "elméleti tudós" ellentét; plusz azt tippelem, hogy Palkovicsra fiatal korában csúnyát mondott valamelyik fizika vagy matek profja).

Lázár is elég hatékony volt az államigazgatásban. Az persze igaz, hogy Palkovics szerintem sem jelent úgy veszélyt a főnökre, mint Lázár.

wulfer 2020.08.11. 14:02:10

@combo:
Nem tudom mennyire vagy bennfentes a szerény palota, és+vagy a BME közlekkari Palkovics korabeli ügyeiben, - de nem.
Nem találhatnak bármikor ilyen figurát. Be is van ágyazva rendesen.
- - -
SZerinted a nyíralsóbaszodi motogp pálya nem Palkovics kifizetési pénztára-e?
Pedig de, "már megint igazam van", ahogy a nép együgyű fia mondta volt.
Palkovics hobbija a MotoGP, és ezért kapta búsalszobaszodra ezt az intézményt, mert bármennyit ellophat belőle büntetlenül.
Ennyi a működési mechanizmusa a renccernek. Írd fel a listádra a többi közé.

combo 2020.08.11. 14:11:01

@wulfer: Jó, lehet, hogy még mindig túl naiv vagyok...

wulfer 2020.08.11. 15:11:26

@ijontichy:
Azért a nagy Lázár-alázásba csak belefért, hogy pár milliárdocskát hozzávágjanak az általa üzemeltetett a mezőhegyesi ménesbirtokhoz, - de ez lehet amolyan fricskapénz is, - látod milyenek lettünk volna veled ha jól viselkedsz alapon. :D Vagy valami elvarratlan szálon csordogálgat még a zsé?
. . .
"Lázár János elégedett lehet, megjött a pénz az államtól"
mfor.hu/cikkek/befektetes/lazar-janos-elegedett-lehet-megjott-a-penz-az-allamtol.html
- - -
@combo:
. . . vagy csak én vagyok már vér-cinikus.
Az utolsó mondatot meg csak a másik posztnál általad írtakra jegyeztem meg. ("Ja, én csak egy "Eltaposták" listát akartam csinálni. . .")

DarthVader 2020.08.11. 16:45:32

@combo: ne gondold,hogy én ujjongó szívvel szavaztam a Jobbikra (Jézusom, még utólag is felakad a szemem) de leszavaztam. Le én. De ha az Orbán leváltása attól függ, hogy Gyurcsány a szinen van-e vagy nincs -pedig van még pár formáció az ellenzékben, lehet válogatni, nem kell rászavazni - akkor Orbán leváltása nem is annyira létkérdés.

Aranyos lenne, ha a DK tagjai előállnának azzal az ötlettel, hogy csak akkor szavaznak - át - pl a Momentumra, ha a vezetőjük lemond, mert pökhendi Orbán-epigon. Ha a nép, az istenadta, ezt a játékot játsza, akkor meg is érdemli. És nem érdekel, hogy a nép, az istenadta, tényleg ezt játsza. Nőjjön fel a feladathoz, vagy táplálja tovabb a NER-t.

combo 2020.08.11. 17:10:34

@DarthVader: Én is leszavaztam a DK-ra, jelen állás szerint még 2022-ben is le fogok, de nem a Vincent-kommentelőkön múlik a kormányváltás sajnos. Jó lenne látni egy hiteles politikus-népszerűségi felmérést, de ma már senki nem hisz el semmit senkinek.

Én annyit bátorkodtam jelezni, hogy Gyurcsány ballaszt. És ezt tartom. (Ballaszttal is lehet nyerni, nélküle is veszíteni.)

combo 2020.08.11. 17:13:27

@combo: És az a jó ellenzéki összefogás körüli alkudozásban, hogy a választók feje felett elosztják a helyeket. Amikor Botka lelépett, az MSZP annyira beszart, hogy a DK a támogatottságánál több helyet kapott az osztozkodásban. Stb.

wulfer 2020.08.11. 17:33:24

@combo:
Viccesnek is tűnő jóslat Márki Zay Pétertől - meg vagyunk mentve. :D
Kétharmados győzelmet vizionál:
444.hu/2020/08/11/marki-zay-szerint-akar-ketharmados-tobbsege-is-lehet-az-ellenzeknek-a-2022-es-valasztason

ijontichy 2020.08.11. 20:22:34

@wulfer: "Ekkora pozitív kisugárzással nem veszíthetünk" :-D

combo 2020.08.11. 21:11:51

@wulfer: Ez nekem tetszik (a mandátumóhaj nyilván olyan, amilyen), pont azt orvosolja, amit felvetettem: A választók beleszólhatnak végre, hogy milyen ellenzéki jelölt legyen a körzetükben. Ha lesz előválasztás, elmegyek.

A közös listáért annyira nem rajongok. A külön lista egy reprezentatív közvéleménykutatás is az ellenzéki pártok támogatottságáról, ami nem árt. De nyilván a bejutási küszöb miatt biztonságosabb a közös lista. Akkor felőlem OK.

AdvocatusDiaboli 2020.08.12. 18:05:06

@combo: "Ha lesz előválasztás, elmegyek." Akkor talán azt is el tudod magyarázni, hogy hogyan képzeled, hogy nem lesz széttrollkodva a dolog.

Nem tudom, hogy előválasztás más országban létezik-e. (Ami az USA-ban van az nem hasonlítható össze a magyar ellenzék által belengetett valamivel). Mivel nincs intézményesítve, nem látom be, hogy hogy lehet úgy megoldani, hogy ne Orbánnak legyen jó és ne sérüljenek (akár súlyosan is) a személyiségi jogok. Olyan országról beszélünk, ahol még a hivatalos választások tisztasága sincs megnyugtatóan garantálva.

Baluvanis 2020.08.13. 12:17:48

@DarthVader: csak halkan jegyzem meg, Gödön azért előbújt a fideszes szalonna a dékások zsákjából...

Sheis 2020.08.13. 16:39:35

Források, ha valakit érdekelnek:
A Magyar narancs archívumából, amikor Orbán Viktor ismert közéleti személyiségekkel a hátában támaszkodott a pulpitushoz. Én ezt imádom, főként a közreműködő színészféleségek leírását:
magyarnarancs.hu/belpol/ket_osszeillo_ember_-_fidesz-kongresszus-65288

Aztán szintén innen V.A. Csokonai Színházhoz történő közbeszerzésekor készült:
m.magyarnarancs.hu/konyv/debreceni_paros_-_csanyi_es_vidnyanszky_a_csokonai_szinhaz_elen-65071
ebből kivonat, hogy V.A. mindíg ugyanazt akarta, amit most, most ő a kiválasztott és eljött az idő:
"A legreálisabb - és legsürgetőbb - célkitűzés a társulat átszervezése. Vidnyánszky tisztában van azzal, hogy esztétikai elvei igencsak vitatottak, arra számít, hogy heves kritikákat fognak kiváltani a szakmában. A helyi internetes hírportálnak, a vagy.hu-nak adott interjújában kifejtette: a nemzeti, magyar jelleget kívánja a szláv színházzal beoltani. Azaz főleg a határon túli teátrumokat (az újvidékit és a sepsiszentgyörgyit kiemelve) vonná be a munkába, illetve Debrecenbe hozná Andrzej Bubient, a toruni fesztivál művészeti vezetőjét és a Moszkvában és Lyonban iskolát működtető Anatolij Vasziljevet, egy-egy rendezés vagy mesterkurzus erejéig. Bevallottan előbb akar nemzetközi tekintélyt kovácsolni a debreceni színháznak, mint hazait.
…… Vidnyánszky hallani sem akar a helyi erőforrásokról, ragaszkodik Horváth Csaba meghívásához. ……. Sokan attól tartanak, hogy a művészeti igazgató a leépítések után saját társulatát hozza el Beregszászról, vagy befogadó színházat csinál a Csokonaiból. Vidnyánszky agyrémnek tartja a híreszteléseket. Állítja, hogy a produkciók és előadások számát pont a társulat érdekében csökkentené, az Illyést pedig nem akarja tizenhárom évnyi küzdelem után feladni, mindössze négy-öt embert hozna át. Nagyobb célkitűzései: évi rendszerességgel nemzetközi fesztet szervezne a COMET mintájára, illetve a kortárs drámaírók megnyerése érdekében Debrecenbe hozná a DESZKA (Drámaírók és színházak kerekasztala) fesztivált. Ennek persze máris jelentősebb anyagi vonzata lenne. Az egyetemre tervezett színészakadémia - még színházkritikusokat is képeznének! - pedig már igencsak necces kihívás akkor, amikor a Debreceni Egyetem súlyos pénzgondokkal küszködik, szakokat vonnak össze, és az akkreditáció is rendkívül bonyolult, időigényes folyamat."

Vasziljev nem ment, és most már nem képezni hanem megölni akarja a kritikusokat.

2006 januárjátol volt különböző pozíciókban a Csokonaiban, és 2007- szeptemberre már szembesült azzal, hogy nincs néző a színházában:
www.indexdebrecen.hu/kultura/nezoket-a-szinhazba
De máris nagy a nemzetközi siker (Lendva).
Ez is állandónak nála, ahol ő a rendező ott nincs néző. Most már kimondottan duplán dotál az állam nála, egyszer magát a színházat egyszer meg fizet a nézők helyett, hogy legalább ingyen menjenek be. Azt nem értem miért kell ehhez V.A.

Ahogy látom Turi Gábor, Debrecen régi Fideszes kultúrális alpolgármestere nevezhető meg felelősként, övé az érdem, hogy V. A-t Magyarországra szabadította, először mint Csányi művészeti vezetőjét. Csányi Debrecenből 10 miós végkielégítéssel távozott, miután kirugták, mert 70 miós fedezet nélküli kötelezettséget vállalt a Csokonai színház nevében (ő pályázott most a Vígre).
Én várok egyébként Debrecenből oktatókat is a Szinművészetire.
Az utolsó írás Turi Gábortól V.A. csodálatos debreceni színi direktorságáról, ami alatt a bérletesek kettő harmada "cserélődött" ki. Szerintem inkább minden időkre elveszett. Amikor én Debrecenben éltem Gali László volt az igazgató és egy hétköznap három helyen játszott a színház, most meg ahogy látom vasárnap nem hogy három előadást nyomnának, hanem legtöbbször egyet sem.
turigabor.hu/node/840

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2020.08.13. 17:25:47

Komolyan, 2020-ban ott tartunk még mindig, semmit sem okulva 2018-ból, hogy demokratikusnak láttatott választáson az állampárt leváltható ilyen-olyan ellenzéki összefogással? Miközben az ellenzéki politikusok megélhetési műmájerek zömmel és megfelelő ajánlattal a fidesz részéről szépen eljátsszák a szerepüket a demokratikus választás című színjátékban. A pártok elszakadtak a szavazóiktól. Egyébként a fidesz is. A szavazóit terelgethető birkaként kezeli. Lásd a 2018-as választás előtti félelem-propagandát, a krumpli-osztást, a buszoztatást, és külhoniak levélben szavazását. A fidesz nem váltható le szavazáson. Aki ebben reménykedik, nem tanult semmit az eltelt tíz év alatt. Nincsenek csodák. Nincsenek már karizmatikus emberek. Nincs hagyománya, nem alakulhatott ki az eltelt harminc év alatt sem, a nép szolgálatának. Aki politikusnak megy, úr akar lenni és jól akar élni.
Egyáltalán van olyan közös eszmény, ami alá be tud seregleni a magyarság? Az etnonacionalizmus öngyilkos eszméjét a fidesz használja marketing eszközként. És más nincs. Mivel annak sincs hagyománya, hogy milyen polgárként létezni. Alapvető készségek és gondolati mintázatok hiányoznak a magyarok többségéből. Ilyen alapanyagból még Orbán sem tudott mást kihozni mint a kurucos rablórezsim. Pedig Orbánban benne voltak a megfelelő adottságok. És mi lett belőle. Elkeserítő.
Tehát 2022 egy újabb illuzórikus mákonytakony, amire jobb nem gondolni. Megyek hasznosabb dolgokkal foglalkozni. Nincs itt semmi látnivaló. A döglött állatot sem nézegetni kell, hanem elásni.
Aki Magyarországon marad, jobb ha elfogadja, hogy így vagy úgy, de a rezsimet szolgálja. Valójában a dög kivéreztetése az egyetlen megoldás a fenevad ellen. Aki tehetséges, alkotásra képes, vagy van vállalkozási ötlete, menjen világgá. Ne a narancs gömböcöt táplálja, mert a szörnyeteg étvágya feneketlen és mindent akar. És demokratikus választáson legyőzhetetlen.

Sheis 2020.08.13. 21:52:33

24.hu/kultura/2020/08/13/vidnyanszky-attila-szfe-jordan-acher-hegedus-d/

Bagázs, és természetesen pokolfajzat Ascher Tamás, és persze Soros.
Nem vele van baj, hogy mint egy bazi kövér rusnya kakukk mindenütt nyomul. Ez az egész egy akkora undormány, hogy nincs rá szó. Megvan állítólag a behívója, ha valahogy átlopjuk az ukrán határon akkor besorozzák?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.08.13. 22:41:00

@Sheis: olvasom, bakker, tényleg félelmetes. ahogy básti julit és udvaros dorottyát behozza a történetbe, a nemzetközi háttérhatalom és hálózat.

wulfer 2020.08.14. 15:43:32

@Gamma Leonis:
Nem gondolom hogy az ellenzéki pártok súrlódásmentesen fognak eljutni a választásokig, még a most elhatározott együttműködési egyezségek mentén.
Nem tudom mi történt, most éppen elég időt hagytak maguknak a választásokig, ha netán akadások vannak - lesznek - ki lehessen súrlódni még ezeket. Lélegzetemet visszatartva fogom figyelni mi fog történni. Miért is?
Mert nincs más esélyük. Nyilvánvalóan rettenetesen törékeny minden, egy soha végig nem vitt folyamaton kell átmennie mindenkinek. Azoknak, akik egyébként pont elvágták volna egymás torkát is - korábban.
Irtózatos politikai önfeladást fog jelenteni mindenkinek, egyfajta ideológiai mazochizmussal fog felérni, - ha végig viszik.
Ha csak töredék annyira gyűlölik ezt a rezsimet mint én, akkor dalolva táncolva csinálják végig.
Te kicsit az orbán-paulusi utat veszed alapnak a kételyeidben.
Én meg azt mondom, nincs még egy ennyire elfajzott bűnöző, aki a változó mimikrijével megtévesztette a többségi társadalmat, - mert az a 2010-es, az tényleg kétharmad lett. Csak akkor vált láthatóvá sokak számára a levedlett szabadsághős bőre alatt az otromba sárkánygyík.
Minden olyan felnagyított kétely, ami sokszor megalapozatlanul, vagy félremagyarázott információkkal magyarázva, de akár létező valós indokok mentén is kikerül, - mint pl. itt most a tiéd is - na az sírásójává válik minden pozitív kezdeményezésnek.
Nem azt mondom hogy elvtelenül csápolni kell akkor is, amikor hibás döntéseket, rosszul megválasztott partnerséget látsz, de ennek a fidesz nevű hydrának le kell vágni a lehető legtöbb fejét.
Nincs más esély, mert egyébként tényleg csak az Orbán általi - is - belengetett további harminc év marad hátra ennek az országnak.
Nem fog leszállni egyetlen arkangyal sem, hogy politikusnak álljon, mint leendő megmentőnk, ideális miniszterelnöki küldött. Azzal kell főzni ami van, volt, lesz.
De meggyőződésem, hogy mindenki Orbán szekerét tolja, aki nem ezt a törékeny, sohasem volt pártközi egyezséget segíti.

mafi mushkila 2020.08.14. 17:48:03

@Sheis: Ezt a praktikus gondolkodásmódot kedvelem.

mafi mushkila 2020.08.14. 17:50:40

@wulfer: Nagyon egyetértek, kivéve egy javítási javaslatot: "Mert nincs más esélyünk." Lehet, hogy még ez sem valós esély, viszont ezen kívül sem látok mást...

kemény keleti kommentelő 2020.08.14. 18:17:05

@wulfer: Nem lehet levágni egy fejét sem.
Úgy lehet csak a hidrával küzdeni a szusszanásodért, hogy közben a hidra semmi kárt nem szenvedhet, sőt tovább zabál.
Nézd meg, TGM-et a Gyurcsány ellen, hogy mit mond.
A fideszesek kirúgása, a pártállam állampártjának eltávolítása ... egy merőben antidemokratikus eszme,
amire egy ellenzékinek még gondolni is lehetetlenség.

wulfer 2020.08.14. 18:32:16

@mafi mushkila:
Sajnos rettenetesen kevés az időm, kapkodva írok, - és persze köszönöm, természetesen igazad van, fejben még odaillesztettem. :D
Később láttam már én is, de nem ez lett volna az egyetlen javítanivaló benne. :D
(Még mindig jobban sikerült mint amikor több napig dolgoztam egy íráson alvás nélkül, és már a negyedik nap ébrenlét-munka során azt vettem észre, hogy több oldalon keresztül krix-kraxokat írok, miközben fejben teljesen koherens volt még minden. Álmomban írtam. vagyis ébren aludtam.)
Álmaimban ez a választás is nekünk hoz sikert.

wulfer 2020.08.14. 18:46:47

@kemény keleti kommentelő:
TGM-et úgy olvasom, mint egy különös végletekben gondolkodó idealistát, akinek a képzelgései legfeljebb egy falanszterben működnének csak. Egy elemlámpás ember, aki néha jó helyre világít a sötétben.
A példám nem volt jó, inkább csak egy bűnszervezet kívülről kaotikusnak tűnő mivoltára utaltam volna, de szakdolgozatot tudnék belőlük írni, ide ennyi telik.
Neki kell fogni, valahol el kell kezdeni visszafejteni a politikai szálakat.
Ez az egész olyan mint egy homokóra.
A rendszerváltáskor szétfröccsent minden egy reménykeltő széles változatosságba, majd aztán egyre fókuszáltabban beszűkült Orbánék homogénül monoteista alagútjába.
Ahhoz hogy ezzel valaki(k) kezdeni tudjanak valamit, hasonló szűk csatornába kell terelni minden ellenerőt, mert egyébként mindent elsodor ennek a szemétségnek a sodra.
Azt gondolom, és ennek ellenkezőjéről senki sem fog meggyőzni: minden, még a legkisebb kételkedő hang is, apró kalapácsütésként veri szét ennek a rohadt lassan körvonalazódó szövetségi erőteret. Minden pozitív kritika nélküli ellenkezés, - legyen a barátinak szánt is - eltéríti, és megöli a szándékokat.
Sajnos az van, hogy csak ez az egyetlen eszköz, - és persze, még ez sem biztos.
Nyilván fognak még keresztbe tenni ellene Orbánék is.

mafi mushkila 2020.08.14. 20:02:57

@wulfer: Igazából hülyén írtam, mert úgy értettem, hogy egy kiegészítés, hogy mindannyiunkra terjesszük ki :)

Mert egy kicsit engem zavar a kép, hogy vannak a pártok meg vagyunk mi. Mármint van értelme felosztani, hogy például nekünk elvárásaink vannak vagy lehetnének vagy kellene legyenek velük szemben, hogy mitől történne meg, hogy minket képviselnek a képviselők és a mi értékeinkkel próbálnak a pártjukra állítani. De a rezsimmel szemben sztem egy kupac vagyunk.

Amit meg alább írsz (csak nem hagy két linket tenni), azt meg úgy látom, hogy valahogy muszáj lenne elérni, hogy a véleménykülönbségeknél fel se merüljön, hogy ez gyengítést jelent. Ez végül is csak nézőpont meg beszédmód kérdése, hogy úgy tudod beállítani, hogy alapjában annyira ugyanazt akarjuk mind a rezsimen kívül, hogy azon belül óhatatlan az egyéb, ennek alárendelt kérdésekben a nézetkülönbség (és hogy pontosan azt a demokratikus sokszínűséget akarjuk a rendszerváltoztatással elérni, ami aztán ezeket a vitákat lefolytathatóvá tenné stb.) és nem úgy, hogy "na és akkor ezen a kibeszélésen vagy magán az adott részleten muszáj lesz elbuknia az egésznek". Persze ez csak egy óhaj, mert amíg nem áll elő ez a közmegegyezés, addig tényleg gyengít. De én most pl. megpróbálom előállítani azzal, hogy mondom egyszer.

TGM meg... Személy szerint ő felőlem bármit mondhat. Szerintem én ezzel a szabadságával járok jól. Ha elképzelem, hogy TGM megpróbálja az elvárásaimat/elvárásainkat teljesíteni, annak a fiktív eredménye nem tetszik annyira :) Nem azt akarom, hogy mindig tudja, vagy mindig be tudja bizonyítani, hogy jól tudja, hanem csak ezt az alapélményt akarom, hogy egy ember, akiben bízhatok, hogy érdemes megfontolni amit elém tesz.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2020.08.14. 20:28:40

@wulfer: Most néztem meg a Partizán friss videóját az Orbán családról, és elgondolkoztatott. Amit 2010-ben mondogattam, hogy innentől fogva Magyarország Zrt. az ország neve, aminek igazgatótanácsa a ner belső köre és elnöke O.V. teljesen igaznak bizonyult. Ilyen mértékű tőkekoncentrációval szemben, amiből bőven futja a hatalom fenntartására is, minek-kinek van esélye?!? Alapvetően "kurva" az ember, kurta életű állatként mindenki haszon maximalizálásra törekszik, így megvehető! Senki sem tud kibújni a szükség szorításából és szembesülve az irtózatos erőfölénnyel pláne nem fog ugrálni. Mindannyiunknak bilibe lóg a keze. Álmodozunk a köldökünket bámulva. Természetesen én sosem fogok betagozódni a nerbe, igyekszem kiugrani az országból is. Ez az egyetlen igaz út számomra.

wulfer 2020.08.14. 21:22:24

@Gamma Leonis:
Aki közelről ismerhettem meg ennek a helyzetnek a kialakulását, azt hogy pontosan tudja mitől működik ez az egész, és milyen anyagi-hatalmi motivációk mozgatták ezt a gazember bandát.
Partizán videóját majd megnézem, de sajnos biztos, túl sok újat nekem nem fog jelenteni.
Már írtam itt érintve - most sem hosszabban - a rendszerváltástól kezdve volt alkalmam figyelni az orbáni rendszernek az evolúcióját, de személyes közelségből láthattam ő magán is a változásokat. Így megértem a frusztrációdat, ha egy ilyen anyagnak a részletei jócskán frusztrálnak.
De tévedsz. Nem mindenki vehető meg. Saját gyerekeim a NER-től függetlenül nemzetközi szinten saját cégeikkel sikeresek itthon, - tehát itt is meg lehet csinálni a gazdasági függetlenséget. Voltak próbálkozások megkeresések a NER felől, de visszaverhető minden zsarolási kísérlet.
Nyilván nem mindenki teheti ezt meg, az - ha tehetséges - menjen. Jobb mindenkinek, legalább az ő esetleges kinti személyes sikerei, példájuk is mutatja a befulladt magyar polgári élet-világot. Kívánom neked is.
Elképesztő napról-napra történő politikai változásokat láthattam személyesen, nézd meg most mi van Minszkben. Ami persze még lehet kudarcos, de ennek az ellenkezőjére is van remény tehát.
De itt csak egyetlen lehetőség van. Együttműködni és összefogni a pártoknak, és az elhivatott embereknek pedig hatékonyan segíteni őket. Függetlenül attól, mit gondolnak éppen Gyurcsányról, a Jobbikról, LMP-ről usw.
Ez a sorsa úgy látszik ennek az országnak. A hosszú tanulási folyamat, nagy veszteségek árán.

@mafi mushkila:
Írod: ". . . fel se merüljön, hogy ez gyengítést jelent . . ."
Nem hiszem, hogy minden apró részletnek érdemes hitelt adni, de azt gondolom hosszan vesződséges kommunikációs folyamat, hogy a fejekben valahogy eloszoljon a köd, - a pártok képviselőiben és a köznépében is.
Mindennek van jelentősége, amit az előttünk álló két évben a pártok kisugároznak magukból, a közöttük zajló párbeszédből. Át kell nevelni az emberek, a választók értelmesebb részét. Már aki ezt felfogja.
Ilyen ügyek, mint pl. az Indexesek egységes kilépése, óriási hatású lépés, márpedig ezt közemberek tették meg. Már ez is óriási példamutató magatartás.
. . .
Figyeltem a minszki eseményeket a neten, de közben ezt olvasom a HVG-n.
"Már jobban állnak az ellenzéki pártok, mint a 2018-as választás előtt, a Momentum elnökségi tagja szerint az elmúlt 10 évben nem volt ennyi esélyük a Fidesz ellen, mint most."
hvg.hu/itthon/20200814_ellenzek_valasztas_fidesz_orban_ner_ketharmad
Sztem már most egy csomó olyan megjegyzés van ebben a posztban is, amit te is feszegetsz.
Hosszú tanulási folyamat elébe néz itt mindenki, ráadásul az adódó kérdésekre azonnali válaszokat kell majd adni.
Minden tekintetben aktivizálódni fognak a fideszesek, - de annyi mindenképpen előny, hogy mi már tudjuk: tőlük bármi kitelik.

wulfer 2020.08.14. 21:29:56

@wulfer:
"Aki közelről ismerhettem meg ennek a helyzetnek a kialakulását, "
jav.:
Aki közelről ismerhette meg ennek a helyzetnek a kialakulását, az pontosan tudja, mitől és hogyan működik ez az egész, és milyen anyagi-hatalmi motivációk mozgatták ezt a gazember bandát.