Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Amíg nincs vége, addig nincs vége (indexposzt)

2020.07.23. 13:21 | jotunder | 91 komment

 

  "It ain't over till it's over"- mondta Yogi Berra a híres amerikai filozófus. Amúgy ő mondta azt is, hogy "it is déjà vu, all over again", ami szintén a tárgyhoz tartozik. Talán egy harmadik Berra-maxima is idekívánkozik, és itt dr. Bodolai Lászlóra nézek csillogó szemekkel, "I really didn't say everything I said".

    Amikor a jogállamiság tombolása, a demokratikus értékek tűzijátéka, a futballokos és futballbecsületes magyar lélek kiteljesedése mintegy szimultán jelentkezik azzal, hogy nemcsak a jognak, de a Nobunak az asztalánál is mindenki helyet foglalhat, az ember örömmel nézi, hogy Szombathy Pál ismét feladatot kap a magyar médiában. Ő nem gazember, legalábbis nem akkora gazember, mint akikhez szoktunk, ő csak megteszi azt, amire szépen kérik. Mindazonáltal.

   Az obligát mindazonáltal keretében hadd emlékeztessem az Olvasót arra, hogy Berra gondolatait Sören Kierkegaard eképpen fejlesztette tovább, "When it's over, it's really fuckin' over". Ha egyszer úgy alakul, hogy hát, akkor bizony hmm. És ezt Bodolai és Szombathy, és talán-talán Orbán urak is tudják, Megadja és Békés urak meg nem, mert nem olvasnak elég Yogi Berrát. 

   Egy másik nagy amerikai filozófus, Donald John Trump, éppen tíz százalék körül lemaradásban van a babaarcú  Joe Bidennel szemben, aki, ha nem nagyon szólal meg, és nem Alexandria Ocasio-Cortezt választja alelnökjelöltnek, sőt,  az sem derül ki, hogy bármi másra próbálta volna a közeli vagy távolabbi múltban kiválasztani Ms. Cortez-t vagy bármely más női hölgyet, akár meg is nyerheti a novemberi elnökválasztást .

  Ebben az esetben a politika populárisabb megközelítése Európában veszthet egy kicsit a fényéből, és azok a kiváló lapok Orbán doktor kezében már nem fogják implikálni  azt a piros húsz-száz ulti terített durchmarsot, amit implikálni szoktak. 

   Orbán, aki ötvenhét éves korára végre elérte Puskás Öcsit hasban, kinyírhatja az Indexet, ahogy egyébként bármi mást is, de nem biztos, hogy jól jár vele.  Van egy tendencia a magyar lósportban, miszerint Orbán a gyeplő igazítása után, valamennyi szaladgálást azért engedélyez, talán azért, mert azt is túl sokan nézik, amit csinál, nem csak azt, amit mond. 

   Szóval, amíg nincs vége, addig nincs vége. Persze, ha vége van, akkor vége van. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr9616044924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DarthVader 2020.07.23. 13:33:56

De, vége van. Ez olyan, mint amikor kicsit nehezen nyelsz. Kicsit megakad a bécsi szelet. Inni kell rá egy kortyot. Egyre gyakrbban. Semmi komoly. Csak már halott vagy. Még van egy kis időd, de a vége eldőlt.

ámbátor 2020.07.23. 13:44:51

@DarthVader: A kövér nő még énekel, de már bele van döfve a kés. Az áriát még befejezi, de lélekben már a büfében issza a vodkanarancsot.

kemény keleti kommentelő 2020.07.23. 13:52:35

Ez az Index ... Gyurcsányra emlékeztetett. Ideje volt méltó helyére küldeni, a történelem szemétdombjára.
Egy balliberális hazaáruló skanzenbe, ahova az erőszakos halált halt médiákat hányják.
Lássuk akkor Orbán nagy győzelmeit, amit annyira hiányolt a beszélgetőműsorban a csicskafattya.

balmoral 2020.07.23. 14:19:53

Volt egy srilankai kollégám a sajtgyárban, ahol vattabálázó életem előtt dolgoztam. Olyan bonyolult és hosszú neve volt, hogy azt lehetetlen volt megjegyezni, ezért mindenki csak Yoginak hívta. Ő is így írta alá a nevét a sajtcédulákra, neki is egyszerűbb volt. (Azt nem írta utána, hogy Bear.) Az Indexnek persze ettől függetlenül is meszeltek, ahogy a 168 órának is. Felkészül: Hávégé.

WLaci 2020.07.23. 14:50:41

Ez a sztori egy féltudású, ostoba főszerkesztőről szól, aki az igazgatóság tagjaként a konkurenciának szivárogtat, meg egy küldetéstudatos újságírócsapatról, akik szerint miattuk olvassák az indexet. Bodolai meg a pozitív szereplő, mert ő azt csinálja, amit funkciójából fakadóan kell neki.

kemény keleti kommentelő 2020.07.23. 15:24:57

Úgy tűnik, Napirajz már nincsen.

ärdulönsamidag 2020.07.23. 15:52:25

Innen a napfényes Skandináviából elég világosan látszik, hogy ki mit miért és hogyan csinált az Indexel...
Na meg az is, hogy van néhány félpuha keleti wlaci kommentelö, akik 5-10 Ft-ért bárkit, söt hazafias alapú társadalmi kapcsolatként ingyen is....

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.07.23. 16:02:39

index.hu/szolgalati-kozlemeny/2020/07/23/a_index_szerkesztosege_dull_szabolcs_exfoszerkeszto_visszahelyezeset_keri_bodolai_laszlotol/

Élőben egy munkaügyi vitáról....

Szerintem az index szerkesztősége jobban tenné, ha búcsúzóul kitenné azokat a cikkeket, pld Rogánról, Orbán Ráchelről, Szijjártóról stb., amit az index jogásza, bizonyos dr Bodolai annak idején nem javasolt kitenni. ;-)

aronsatie 2020.07.23. 16:06:44

"Orbán, aki ötvenhét éves korára végre elérte Puskás Öcsit hasban..."
Ezt most jól megjegyeztem, hogy röhöghessek, amikor eszembe jut.

stefan75 2020.07.23. 16:09:10

Én már csak azon csodálkozok, hogy Bartus miért nem nyert még a lottón: nepszava.us/az-index-elesett/
Ezt 2017-ben írta.

h.kovacs 2020.07.23. 16:32:46

én örülök, hogy beszántják az indexet is !

egyszer egy nagy gondolkodó mondta:
"a krumplileves legyen krumplileves"
lefordítva:
ha diktatúra, akkor legyen diktatúra !

most már ott tartok, hogy legyen minél rosszabb, hátha hamarabb vége lesz !!

Bogomil 2020.07.23. 16:56:48

Az a konstrukció, amely a hirdetésszervezést az Index Zrt. helyett egy másik - jelenleg gyakorlatilag a NER-bérenc Vaszily által tulajdonolt - cég kezébe adta kizárólagossággal, eleve lehetetlenné tette/teszi, hogy a Bodolai-féle Magyar Fejlesztésért Alapítvány (illetve az alapítvány birtokolta Index.hu Zrt.) a portál valóságos tulajdonosa legyen. Bartus ezt vette észre már évekkel ezelőtt...

velőtanya 2020.07.23. 17:38:58

@Podvinecz Marsall: Nagy kő esett le - Brückner Gergely nincs a távozók között, ő lehet az index megújulásának záloga (szomorúan röhögő szmájli)

Podvinecz Marsall 2020.07.23. 17:45:22

@velőtanya: man soll den Tag nich vor dem Abend loben
Szintén hasonló szmájlival, Brücknerről nincs véleményem

ikaruss 2020.07.23. 17:50:00

És ne feledjük a legnagyobb amerikai filozófus - Yogi Bear - vonatkozó mondását sem: Aminek Indexre kell kerülnie, az indexre kerül.

velőtanya 2020.07.23. 18:03:09

És hihetetlen, de Yogi Berra tényleg létezett, nemcsak egy béna szóvicc:)
De vigyázzunk az idézetekkel, mert...
"Half the lies they tell about him aren't true“ and
"He never said most of the things he said.“

velőtanya 2020.07.23. 18:04:32

"Most széles körben az a meglátás, hogy az Indexet hamarosan közvetlenül is kormány közeli körök vehetik át. Paradox, hogy két napja főként Orbánnak köszönhetően a felismerhetetlenségig fellazították azt a tervet, hogy az uniós támogatásokat a jogállam tiszteletben tartásától teszik függővé. Így a kormányfőnek semmitől sem kell tartania, ha tényleg zsebre vágja a portált."

Paradox, az. Továbbá enigmatikus koincidencia.

velőtanya 2020.07.23. 18:08:45

@jotunder: ""Television is big enough for both me and Yogi Bear," he said. "I was going to sue the Yogi Bear program for using my name, until somebody reminded me Yogi isn't my real name"
Érdekes arc lehetett, de mi itt vidéken alig tudunk valamit az amerikai fociról:)

Bogomil 2020.07.23. 18:15:56

@velőtanya: Az Európai Parlament viszont több mint kétharmaddal (465 a 682-ből, 67 tartózkodás mellett) a szigorítások visszaállítása mellett foglalt állást, meglehetős határozottsággal: www.europarl.europa.eu/doceo/document/B-9-2020-0229_EN.html
Szerintem sem az európai ügy, sem az Index ügye sincs még lezárva, bár a jelenlegi tulajdonosi/kiadói konstrukcióban a portál függetlensége valóban nem őrizhető meg. Viszont ha a szerkesztőség magja elhatározná egy új médium létrehozását, ebben senki sem akadályozhatná meg őket, és valószínűleg üzletileg is működőképes lenne.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2020.07.23. 18:19:00

@Bogomil: "és valószínűleg üzletileg is működőképes lenne" Na akkor most már biztos, hogy te nyerted a naivitásversenyt még velem szemben is.

Bogomil 2020.07.23. 18:26:32

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Mármint tisztán piaci alapon lenne annyi hirdetési bevétele, amiből fenntartható lenne. (A Népszabadságra szerintem ez nem volt igaz - túl későn és gyengén próbálta áthelyezni a hangsúlyt a printről az online-re).
Persze csak akkor, ha a kormány legalább semlegességet tanúsítana vele szemben, és eltűrné, hogy tisztán gazdasági alapon piaci szereplők hirdessenek benne.

kemény keleti kommentelő 2020.07.23. 18:45:03

@Bogomil: Tisztán gazdasági alapon is nagyon kell nekik az index. Kábé minden más megszerzett javaik és érdekeltségeik földbe álltak a vírusválsággal.

Külsős 2020.07.23. 18:55:48

@Bogomil:
A kormány eltűrné :). Az. Éppen erről a jó szokásáról ismert :)
Pedig én aztán tényleg legendásan naiv vagyok, de ez még nekem is sok :)

Bogomil 2020.07.23. 19:15:19

@kemény keleti kommentelő: Gazdasági alapon nincs szükségük rá, tudnak eleget lopni a már a tulajdonukban lévő médiumokon keresztül is.
@Külsős: Igazad van, de esetleg rákényszerülhetnek. Én legalábbis el tudok képzelni ilyen szituációkat.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.07.23. 19:59:17

@velőtanya: Akiről UP beszélt ma a 444-en, hogy ki akarták rúgatni 2010-ben, az Brückner volt. :-)

Mickey Pearce 2020.07.23. 20:18:03

Azért nem értem ezt az egészet, mert már 2006-ban Gyurcsány idejében a Spéder Zoli lett az Index tulajdonosa aki 1990 óta fideszes. 2010 után miatta mentek el az Uj Péterék. Most mi az újdonság? Ha a Spéder úgy akarta volna, akkor már 2006-tól el origósíthatta volna az indexet. Emlékszem hogy olyan szinten avatkozott be a dolgokba miután a Csányi kivágta az OTP-ből, hogy bement a szerkesztőségbe és egyenként nézte át a számlákat (pl a taxi számlákat, mikor ki és miért vett igénybe taxit :))) ) és költségcsökkentési intézkedésekről döntött. Akik ismertük a Zolit ezen jókat röhögtünk.
Ez a rátermett Dull nekiállt nyilvánosan hisztizni a tulajdonos ellen, nyilván kivágták. Tudtommal minden angol újságnak megvan hogy milyen (elfogult) politikai irányvonalat követ és ha a szerkesztőség nyilvánosan beszól a tulajoknak, akkor nem dicsérik meg őket. Nem-e?? Képzeld el hogy valamelyik szerkesztőség naponta főoldalon ekézi a tulajdonos "late Maxwellt" vagy Murdoch-ot. Nem egy bright future.

Ott a 444 vagy ott a 24hu amit a Varga Zoli ad ki aki nem fideszes, van elég pénze és külföldi nyereséges nagy befektetései is vannak. Tessék azokat olvasni aztán akkor meglesz az új index. Ez elég egyszerű szerintem :(

WLaci 2020.07.23. 21:17:32

@Mickey Pearce: Ennyi. Inkább az a félelmetes, hogy a hisztis szerkesztőség narratívája van csak, és nem is hallasz mást sehol. Érvek, tények, asszertivitás? No way. Nagyon sajnálom Bodit, idióták miatt kockáztatta a hírnevét, most jött rá szerintem.

velőtanya 2020.07.23. 21:37:08

@Bogomil: Ez tényleg egész komolynak tűnik, csak én már nem hiszek el semmit.
A "nagykétharmad" feletti igen - tehát hogy a nemek és a tartózkodások együtt se érik el az egyharmadot - valóban meglepő így első blikkre, mert ehhez egy csomó olyan képviselőnek is igennel kellett szavaznia, akik kormánypártokból jöttek (és így kvázi a saját kormányfőjüket szavazták le). De bőven lehet, hogy ez csak egy üres gesztus marad, amivel egyszer meg akarták mutatni a jegyzőkönyvnek, hogy ők is léteznek. )És ha jól értem, akkor októberben derülhet ki, hogy van-e mögötte tartalom.Ö

velőtanya 2020.07.23. 21:38:50

@Mickey Pearce: Ez most a "nem elég fideszes trollnak lenni, annak is kell látszani" projekted?:)

velőtanya 2020.07.23. 21:40:16

@Kettes: Izgulok érte külön is, pótolhatatlan színfolt ő a ner sápadt egén.

velőtanya 2020.07.23. 21:45:30

Szívlapát Péter is hozzátette az ügyhöz a magáét, a festői Lisszabonban:
www.facebook.com/watch/?v=1213492138997257

Mickey Pearce 2020.07.23. 21:52:50

@velőtanya: Én speciell utálom az indexet mert szerintem egy rakás szar és fogalmam sincsen hogy mitől akkora szám. Egy arrogáns beképzelt csőcselék írja, akik annyira leszarják az olvasókat, hogy egyszer nem képesek átolvasni amit írnak mielőtt posztolják, tele van hibákkal, ige a főnév előtt és után kétszer még a címben is, stb. Engem zavar. A tartalom egy más kérdés, abba nem is mennék bele. Nem igaz hogy nem lehetne jobbat csinálni, ha pl a főszerkesztőnek fontos lenne a minőség. A Dull meg olyan politikai érzékkel kezelte a helyzetet mint az idióta Ignatieff a CEU problémát. Eredmény ismert :((

PS: Akik engem fideszes trolloznak, azokról olyan csúnyákat szoktam gondolni, hogy nem is írom, mert nem akarlak megbántani :)))

Podvinecz Marsall 2020.07.23. 21:57:25

@Mickey Pearce: remélem, megírtad Ignatieffnek, hol baszta el

Mickey Pearce 2020.07.23. 22:04:42

@Podvinecz Marsall: Úgy érezte hogy majd ő a nagy nemzetközi hátországával (Soros háttérhatalom :))) ) jól szembeszáll és legyőzi a bugris csuti szotyolaköpködőt és azonnal eszkalálta a konfrontációt minden irányba ahelyett, hogy valamiféle megegyezésre törekedett volna. Mintha a Dull is pont ezt csinálta volna. Kicsapta az Index veszélyben jelzőt és majd Brüsszel megmenti a saját tulajdonosától. Ez lenne a jogállamiság arrafele. :(((
Ezt hívják úgy magyarul hogy "error of judgement"

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.07.23. 22:09:51

@velőtanya: Nem, ez a “beképzelt hülye vagyok és nem tudok róla” projektje. És megint volt egy ismerőse, aki révén jobban tájékozott, mint mi, vaksin botorkáló barlanglakók. :)

Külsős 2020.07.23. 22:10:25

@Mickey Pearce:
Hogy mennyire érdemes megegyezésre törekedni, azt az MTA esete fényesen bizonyította :-D

Podvinecz Marsall 2020.07.23. 22:13:08

@Mickey Pearce: ugye hosszú sorokban állnak, akik fair és vállalható egyezséget tudtak kötni a köpcössel, ami be is tartatott.

Mickey Pearce 2020.07.23. 22:16:44

@Kettes: Nagyon bátor ember vagy te

velőtanya 2020.07.23. 22:16:57

@Podvinecz Marsall: Legalább egy ilyen személyt biztosan tudna mondani:)

Podvinecz Marsall 2020.07.23. 22:31:24

@Mickey Pearce: kurvajó egyetem maradt? Igen. Független maradt? Igen. Lehetett volna ezt máshogy garantálni? Nem hiszem. Volt ezeknél fontosabb szempont? Nem.

ámbátor 2020.07.23. 22:40:59

@Podvinecz Marsall: Még azt is megkockáztatom, hogy a CEU még akkor is kurvajó független egyetem lesz, amikor Orbán már rég nem lesz miskolci rendőrfőkapitány.

combo 2020.07.23. 23:12:45

@Mickey Pearce:
1. Ezt hívják áldozathibáztatásnak.
2. Pont ez Orbán célja, hogy ez a gondolkodás terjedjen el, hogy meg kell hunyászkodni. (Mert így neki kevesebb kellemetlenség elérni ugyanazt.)
3. Ahogy fent írták: Lásd MTA, hogy mennyit ér a konstruktív kompromisszumkészség.

Podvinecz Marsall 2020.07.23. 23:46:51

@ámbátor: jaj ugyan már, miket beszélsz, te.
Indexre vissza: tuti a legfontosabb dolgokról nem tudunk. Mindenestre nem hiszem, hogy a teljes szerkesztőség beáll Dull mögé a mutatóállításkor alapos indok nélkül, nem hiszem, hogy ismert újságírók most felállnak alapos indok nélkül stb. Készséggel el tudom hinni azt is, hogy a Bodolai ezt nagyon nem akarta, de akkora satuba van befogva a farka, amit el se tudunk képzelni. És azt is el tudom hinni, hogy ha ő most el, akkor tényleg kész.

incze 2020.07.24. 00:39:16

@stefan75: a zorbán-rendszerben nem zorbán a kiszámíthatatlan, hanem a zországként megjelölt tuggyistenmicsoda, a közeg. bartus, mondjuk így, dekódolja a főkipcsák jellemét (már ami a jellem helyén van neki), pszich éjét és ózisát, cövekségét, de lényegében azt mondja, hogy a többi puha befogadás, lágyság (erős cövek gyak női princípiumban, ákosság van itten, doszt).

visszatekintve látszólag van ennek magyarázó ereje, de kívülről sosem látni (és belül is legfeljebb érzékelni, vagy érzékelni vélni), ahogy a hallgatag vendégben, aki látszólag egykedvűn csak nyeli és nyeli, lassan-lassan gyűlnek, és egyre feljebb jönnek a lenyeltek, aztán egyszer csak, hirtelen, "minden előzmény nélkül", egy megmagyarázhatatlan pillanatban, sugárban kiokád mindent.

ez szinte biztos, némi öklendésre már eddig is láttunk példát, és egyáltalán nem lebecsülendő. a baj inkább az, hogy egy jó nagy rókázásnál a mogyoró kohézióból nem nagyon futja többre.

kemény keleti kommentelő 2020.07.24. 04:50:46

@Bogomil: Most pont nem lopásra gondoltam, hanem hogy ha lennének igazi piaci hirdetők, akik ugye szeretnek jóban lenni Orbánnal és szeretik a fizetőképes fiatal és középkorú vásárlókat elérni, akkor pont a lerohant és elfoglalt indexes olvasótábor lenne nekik az ideális, amelyiknek csak - szájbarágó - kell és megmondanák nekik, hogy mi - menő - és mi - nem menő -.
Ilyen jól idomított vásárlóközönség, pénze pelyva, már csak a kiokosításra vár, kész aranybánya egy hirdetőnek. Főleg, ha Orbán se haragszik meg már érte.

kemény keleti kommentelő 2020.07.24. 05:10:54

@WLaci: Tényleg. ... Szegény Bodi...
Pedig milyen jó név volt neki az index.
Most ez a KESMA nem lesz annyira jó. ... kopottas munkásőr egyenruha.

fáskerti elvtárs 2020.07.24. 08:22:09

@WLaci: "Bodolai meg a pozitív szereplő, mert ő azt csinálja, amit funkciójából fakadóan kell neki."

Hát ha neki az volt a funkciója, hogy szétverje az indexet, akkor valóban.

Amúgy lehet, hogy a szerkesztőség túlreagálta a dolgokat. De a vak is látta (pl. én, aki semmit nem tud a médiáról meg az indexről), hogy ha ebben a helyzetben kirúgják a főszerkesztőt, az az index vége lesz. Bodolai vagy annyira sötét, ostoba, hogy ezt nem látta, vagy pont ez volt a célja.
Ha tisztességesek a szándékaid, de valaki mégsem bízik benned, az nagyon frusztráló lehet, de nem biztos, hogy az a legjobb taktika, ha üvöltözve elkezded ütni-vágni, hogy értse meg most már, te csak jót akarsz neki.

fáskerti elvtárs 2020.07.24. 08:41:12

@Mickey Pearce: "Ez a rátermett Dull nekiállt nyilvánosan hisztizni a tulajdonos ellen, nyilván kivágták."

Azért ez a tulajdonos egy elég sajátos tulajdonos. Normális esetben egy lap eszköz arra, hogy a tulajdonos számára profitot biztosítson (esetleg egyéb céljainak elérését segítse). Az index azonban nem annak eszköze, hogy Bodolai László (vagy az alapítvány) számára profitot termeljen. A viszony pont fordított: azért hozták létre az alapítványt, és azért került az élére Bodolai, hogy biztosítsa a szerkesztőség szabad, független működését (legalábbis ezt mondja róla pl. maga Bodolai). Miféle érdeksérelem érhetné itt Bodolait vagy az alapítványt?

Az meg, hogy átálították a mutatót és írtak két cikket arról, hogy mi történt, kb. három napig volt érdekes. Nyugodtan működhetett volna tovább az index, szépen lenyugodtak volna a kedélyek. Erre hetekkel később kirúgják a főszerkesztőt.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.07.24. 11:16:03

@fáskerti elvtárs: Az index egyetlen esélye, hogy megússza a neresítést, ha a nyilvánosság elé viszi a teljes folyamatot. Egy befektetési barbár láthatja ezt úgy, hogy a menedzsment fúrja a tulajdonost, tehát jogos a kirúgás, csakhogy itt Magyarország utolsó jelentős független médiájáról van szó, és aki tankönyvből és szabályzatokból akar Orbán ellen harcolni, pláne ha bemeséli magának, hogy meg tud vele egyezni, az egy reménytelenül ostoba, önhitt tökfej. Dull a jelek szerint nem az.

OoOoOo 2020.07.24. 12:51:59

@Mickey Pearce: te nem fideszes troll vagy, hanem a 2010 előtt reménykedő és azóta valamennyire csalódott fideszes karakter. :-)

Ha majd egyszer valaki megírja a 2010-es évek Magyarországát, nyugodtan eladhatod magad, mint ennek a tipikus karakternek a modellje.

Külsős 2020.07.24. 13:04:57

Hát, eléggé úgy néz ki, hogy vége van.
Vélhetően ez volt a forgatókönyv, a szerkesztőség szépen megszűnik magától, ha egy kicsit megpiszkálják. Szét lehet tárni a kezeket, a hatalom igazán nem tehet róla :(.
A szerkesztőség nagyobbik fele, plusz a vezetők felmondtak.
index.hu/szolgalati-kozlemeny/2020/07/24/index_lapvezetes_tavozas_dull_szabolcs_munk_veronika_toth_szenesi_attila_haasz_janos_bodolai_laszlo/?fbclid=IwAR2GQDbnyMu7eL9NyQqEojW7QhcSbeZWvnTzz3levZKpC3t2O-vgJI7xeAk

OoOoOo 2020.07.24. 13:23:28

@Külsős: asszem a Pálmai L Ákos nevűt lehetett beszervezni az origonál mint új főszerk. Nem ér rá?

Grrr 2020.07.24. 13:25:15

@Külsős: Hogyan tovább? Ezek az emberek együtt maradnak? A rendszeres bevételre is szükségük van; nem lehet családosként csak úgy ugrálni....

mafi mushkila 2020.07.24. 13:27:00

@Grrr: Biciklis futárok, biciklis futárok mindenütt

Mickey Pearce 2020.07.24. 16:20:07

@OoOoOo: Édes Szívem és 1990-2006-ig SZDSZ szavazó voltam aztán 2010-ben már nem volt kire szavazzak. Akkor szavaztam a Bajnai féle csodacsapatra mert ott ismertem néhány figurát személyesen a "technokraták" közül. Még egyszer később képes voltam a Gyurcsányra szavazni aztán a többit kihagytam. Fideszre még sosem szavaztam, talán majd 2022-ben :)))
Kb a többi hozzászólásod is így viszonyul a valósághoz. Itt mindenki olyan kurva okosnak gondolja magát közben meg az egész egy mega-szánalom :(((

Mickey Pearce 2020.07.24. 16:22:40

@Podvinecz Marsall: Most kiröhögtelek (CEU) Bocs :(

rikitikitevi 2020.07.24. 16:29:49

@Mickey Pearce:

"Itt mindenki olyan kurva okosnak gondolja magát közben meg az egész egy mega-szánalom"

by Mickey Pearce

Szegény kávém, de egy jó röhögés ennyit megért :)

OoOoOo 2020.07.24. 16:30:27

@Mickey Pearce: és kit érdekel, hogy kire szavaztál öreg?

Podvinecz Marsall 2020.07.24. 16:35:10

@Mickey Pearce: mindig örülök, ha fel tudom vidítani olvtársaimat, ahogy azt is nagyra értékelem, amikor másk teszik ezt meg nekem.
De azért ha időd engedi, elmesélhetnéd, melyik félmondaton köpted ki a kávét.

Mickey Pearce 2020.07.24. 16:44:12

@Kettes: Nagyon kedves vagy és biztosan nagyon okos is csak az se jön át.
Magyarázd már el, hogy mi a fene az a tulajdonos meg a független média meg ezek a baromságok amik a fejedben keringenek. 2006-ban a Spéder mint fidesz közeli izé megvette az Indexet. Mit vett meg?? Egy független szerkesztőséget akik azt csinálnak amit akarnak? Hát nem. Az Uj Péterék miért mentek el? Mert már akkor is belepofáztak a dolgukba. Pont a Spéder, a tulajdonos, aki nem egy kellemes ember, mert egy hihetetlen pszihopata állat. Ott van a 24hu ami a Varga Zolié aki egyáltalán nem fideszes hanem sőt. Ott szerinted nem szól bele a tulajdonos a dolgokba? Ha elkezdene a szerkesztőség fideszpropagandát tólni mert "függetlenül" úgy dönt, akkor a Zoli nem vágná ki őket mint macskát szarni, mert az fasiszmus? Akkor nem aggódna néhány Soros-ügynök az EP-ben a független szerkesztőségek miatt? Magyarázd már el, hogy egy egyszerű befektetési barbár is megértse :) Mondhatsz nyugati példákat is amikor a szerkesztőség pofánszarja a tulajdonost és ezért külön bónuszt kap. Mintha a Murdoch meg a Maxwell nem mondta volna meg, hogy mit írhatnak meg a lapjai és mit nem :( De nyilván én vagyok a hülye mer nemértem hogy jajazindex ami már 2006 óta fideszközeli tulajdonban van.

Mickey Pearce 2020.07.24. 16:48:03

@OoOoOo: Fideszes karakternek neveztél, nem-e? Erre válaszoltam hogy azokra még sosem szavaztam. Vagy nálad mit jelent a fideszes karakter?

ámbátor 2020.07.24. 16:48:23

@Mickey Pearce: mindenestre a tulajdonos jól megvédte az érdekeit. Becsukhatja a boltot, nulla bevétel. Még eladhatja a laptopokat oszt csókolom. Ez ám a príma ulajdonosi szemlélet.

Mickey Pearce 2020.07.24. 16:55:44

@ámbátor:
Akkor elbaszta.
Vagy lehet hogy ez volt a célja.
Vagy majd szerez bele néhány bérfirkászt, mint amilyenek az origón vannak.
Majd meglátjuk.
A Spéder annak idején tuti hogy biznisznek vette, akik tőle megvették azok meg biztosan nem. A mostani helyzet kb akkor dőlt el. Akkor mennyi siránkozás volt?

Mickey Pearce 2020.07.24. 16:57:07

@kemény keleti kommentelő: Akkor Gyurcsány is egy fideszes karakter volt? Bazmeg ne legyél már ennyire hülye. Mert csak a fideszesek hazudnak ugye? Jézusom

Külsős 2020.07.24. 17:03:53

@Mickey Pearce:
Fura, hogy nem érzed a különbséget aközött, hogy egy tulajdonos a profit érdekeket szem előtt tartva próbál beleszólni egy szerkesztőség munkájába, vagy a mindenre rátelepedő kormányt kiszolgálva teszi ezt.
Álmodozzunk kicsit: kormány-nyomás nélkül a tulajdonosnak nem éppen az lenne az érdeke, hogy a szerkesztőség tárgyilagos, korrektül tájékoztató lapot csináljon, amit az elfogult hülyéken kívül minden oldalon szívesen olvasnak?
Persze, 2006 óta fideszközeli tulajdonban van az Index, de eddig (ki tudja miért, ezer oka lehetett) hagyták valamennyire szabadon mozogni, ha nem is ellenzékieskedni, de tájékoztatni. Úgy látszik, ez is sok volt, mostantól meg nem hagyják. Ennyike.

kemény keleti kommentelő 2020.07.24. 17:11:44

@ámbátor: Ellenséges felvásárlás. Ezen búsul az ősmagyar karakter már harminc éve, hogy a rendszerváltáskor felvásárolták a könnyűipart, az élelmiszeripart - cukorgyár, ugye - meg ami nehézipar volt, és bezárták, szétkergették, leszerelték, szétlopták.
De amit az Antall kormány, vagy Orbán a zseni ... bezár, szétkerget, leszerel és szétlop, az meg a nemzeti akcióterv.
Vagy mesterterv...

444.hu/2020/07/24/hideg-es-szamito-hatalom-vegezte-ki-az-orszag-legolvasottabb-lapjat

... lapjait.

B-né Sch. Mária a dagiba szerelmes asszony leölte az éhes emberének az indexet, mint egy malacot - disznóvágás hasonlattal, hogy vidékiek is értsék.

kemény keleti kommentelő 2020.07.24. 17:19:07

@Külsős: Mikor mondtam, hogy az indexen ellenzéki politikus nem szerepelt saját jogán emberemlékezet óta, csak gúny tárgyaként, vagy büncselekménnyel megvádolva, mert mindig a fideszé volt az index,
nekem kellett elnézést kérni.
Aztán ha Miki mondja, hogy 2006 óta övék az Index, akkor meg elhiszed.

Podvinecz Marsall 2020.07.24. 17:53:12

@kemény keleti kommentelő: egyszer már írtam, de megismétlem még egyszer. Ha szerinted egy ekkora fostenger, ráadásul a fidesz zsebéből szédítette a népet, akkor mi a jó büdös francért idegeled magad rajta, miért nem olvasol mást és örülsz csöndben a sarokban? Ehelyett piszkálod, mint macska az almot. Komolyan nem értem, de te tudod.

kemény keleti kommentelő 2020.07.24. 18:04:52

@Podvinecz Marsall: Másrészt szeretem őket, de megvannak a korlátaik, mint mindenkinek. Nem várom senkitől, hogy tökéletes legyen, de egy független lapnak nem kéne az ellenzék politikusait kitiltania néhány évtizedre. Sőt még ez is oké lenne, ha nem csinálná mind ugyanezt. Na mindegy. Úgy látszik, ez a függetlenség egy olyan módja, amit nem értek.

kemény keleti kommentelő 2020.07.24. 18:09:49

@ámbátor: Megválasztása után ? Szép tőlük, hogy eszükbe jutott. De tényleg.

libernyák 2020.07.24. 19:02:55

@Mickey Pearce: Mit kellett volna szerinted csinálni a CEU-ügyben?
Mert ugye azt említetted hogy Ignatieff hibázott a konfrontációval - akkor mit kellett volna tennie?

Podvinecz Marsall 2020.07.24. 19:55:14

@velőtanya: ehhez nem tudom, mi illik, talán

mafi mushkila 2020.07.24. 20:03:29

@velőtanya: @Podvinecz Marsall: Bármi is Gyurcsány, biztos, hogy nem AL-KAL-MAT-LAN

velőtanya 2020.07.24. 20:08:02

@Podvinecz Marsall: @mafi mushkila: Mondjuk azt nem bánom, hogy Szombathy - meg a másik, akinek a nevét nem jegyeztem meg - elég szorult helyzetbe került:)

Podvinecz Marsall 2020.07.24. 22:29:10

@labrys: mondom az egyszerű részt: tablet, android. Az igazi mutatvány az, hogy mostanra eltűnt, mint Steve McQueen. Na azt nem tudom én sem. Jézusmária, mondaná jt.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.07.24. 22:32:35

@Podvinecz Marsall: jézusom. remélem, most senki sem fogja mondani, hogy hallucináltam

Podvinecz Marsall 2020.07.24. 22:53:42

@jotunder: visszavonom, mint Fletó az eü-reformot. Bár ez csak egy apró emoji volt, lehet, hogy annak amúgy is rövid a felezési ideje

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.07.24. 23:06:57

@Podvinecz Marsall: ahogy az amerikai filmekben szokták mondani, tíz perccel azelőtt, hogy kiderül, mégis alakváltó gyíkember garázdálkodik a kansasi kisvároban: biztos van erre valamilyen racionális magyarázat.
P.S volt egy másik megjegyzés is. a 29-es számmal kapcsolatos, azt nem tudtam igazából hová tenni, mindegy.

Podvinecz Marsall 2020.07.24. 23:16:12

@jotunder: Bp-ról indultunk egy rozoga Ikarussal Franciaországba, de az is lehet, hogy Svájcba, de akkor a 29 az 28, mindegy, szóval Budaörsön már esett a 21-esem (a vigyorokat nem felejtem). A delikvenst ilyenkor kinevezik polgármesternek. Ha erre gondoltál.

Mickey Pearce 2020.07.25. 08:43:17

@Külsős: Teljesen igazad van. De utólag okosan: ha csak a politikai irányváltás lett volna a cél, akkor kirúgták volna a főszerkesztőt és jöjjön egy másik aki kicsit megalkuvóbb. De nem ez történt. Hanem gazdasági tanácsadót béreltek pénzért aki mindenféle átszervezést javasolt (ezek ilyenek :))) ) ami nem tetszett a főszerkesztőnek, kivágta a hisztit és ország világot tájékoztatott az igazgatósági ülésen elhangzottakról, amit nyilván nem lett volna szabad. Na ilyenkor a "standard" szöveg a bizalomvesztés amire hivatkozva Bodolai kirúgta és nem akarta visszavenni. Ha nem lenne az egész átpolitizálva, akkor ez teljesen korrekt lett volna a részéről. (erre írta Kettes hogy így látja ezt egy "investment barbár" ami nagyon helyes megfigyelés részéről :))) ) Mivel itt belekeveredik a politika, innentől kezdve az objektív megítélés nagyon nehézzé válik.
Én mindenesetre átállítottam az indexről a 24.hu-ra a böngészőmben a magyar hireket. Annak a tulajdonosát ismerem, tudom milyen politkai nézetei vannak, mit gondol a médiáról és hogy elég tőkeerős, ezentúl majd azt olvasom ha érdekelnek a magyar hírek. Valahogy túlélem.

Grrr 2020.07.25. 09:32:04

@jotunder: Sajátságos magyar blogmotor; tudja kezelni az emoji-t, megjeleníti, de éjjel körbenéz és utólag kitörli őket... :)

Bolygó Hollandi 2020.07.25. 10:06:02

@Mickey Pearce: A magyar médiaipar folyamatainak leírása a gazdasági racionalitás szabályai szerint nem fog menni, mert ez nem a gazdasági racionalitásra épülő piac. ;-)

Az implicit feltételezésed pedig, hogy egy átszervezési javaslat célja a gazdasági racionalitás felé tett lépés lenne, pedig eléggé tankönyvszagú. Már jobb business schoolban is azt tanítják, hogy az átszervezések célja a hatalom átcsoportosítása. A gazdasági racionalitás felé való elmozdulás meg jó esetben melléktermék.

Mickey Pearce 2020.07.25. 10:26:54

@Bolygó Hollandi: 1. ez igaz, de azért mikor a Spéder megvette, csak személyesen állt neki költségeket faragni és terrortizálta az elkanászodott nagypofájúakat a számláik miatt :) ha véletlenül valaki profitot is akar termelni akkor részben vissza kell térni az alap dolgokhoz. A Varga is úgy menedzseli a médiabirodalmát, hogy profitot akar. Ő klasszikus private equity befektető, tesz pénzt mindenbe amiben lát fantáziát és elég jól csinálja (nincsen speciális kötődése a médiához vagy a politikához).
2. Én sajnos olyan cégeknél dolgoztam ahol a profit volt az isten és amikor átszervezés volt, akkor annak az oka a hatékonyság növelése volt. Mellesleg átcsoportosulhatott hatalom is a nagypofájú pénzelbaszóktól a szorgalmas profittermelőkhöz... Az olyan cégeknél ahol "short termism" van (kb negyedévente kell növelni a profitot vagy kirúgás) ott azért igyekszik az ember :)))
A business schooloktól meg kivan a fasz. Akartam írni pár dolgot, de inkább nem. Az is olyan hogy aki tudja csinálja, aki nem az tanítja :((( Horribile dictu ahova én jártam, a legjobb tanárok azok voltak akik korábban csinálták csak bizonyos magánokokból (pl nem bírta szive a stresszt a Cityben, orvosa tanácsára elment tanárnak) lettek tanárok.
Amikor az volt a duma a business schoolokban hogy a legnagyobb érték a cégben az ember, akkor a világ éppen legsikeresebb multijánál az volt hogy a létszám/alkalmazottak "source of costs and compliance issues" ezért irtandók. És tényleg :))) Na ennyit erről :)))