Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Magyarország vs. Izrael (kisnacionalizmusposzt)

2020.06.09. 10:50 | jotunder | 86 komment

 

     Pár napja nyilvánosságra hoztak egy elitegyetemi rangsort, a CWUR-t.

     A rangsor első ötszáz egyetemében nincs magyar intézmény. Van viszont öt izraeli.

     A másik lista az idei STOC 2020 konferencia elfogadott cikkeinek jegyzéke. A STOC a Symposium on Theory of Computing, sponsored by Google, Microsoft, Toyota Technological Institute, a világ egyik legfontosabb computer science konferenciája.

    Az elfogadott cikkek szerzői között nincs olyan, aki magyar egyetemen dolgozik, de van a Weizmann Intézetből, a Héber Egyetemről, Tel-Aviv Egyetemről, a Ben-Gurion Egyetemről, a Bar-Ilan Egyetemről, a haifai Egyetemről, a The Academic College of Tel-Aviv-Yaffo-ról. Azt hiszem tizennégy olyan cikk van, amelynek legalább egyik szerzője izraeli egyetemen dolgozik.

   (tegyük hozzá, általában szokott lenni egy-két magyar, most nincs)

    Amikor karrierista rezsimjózsik képzésére egymilliárd dollárt fordít éppen az erősen Orbán Viktor-alakú magyar állam, az ember esetleg elgondolkozik egyről, sőt, esetleg másról is. 

    Általában azzal szoktak jönni a fideszista lojálkák, hogy azért nem érdemes elitegyetemekre költeni, mert úgyis elmennek innen az emberek, minek képezni a Nyugatnak. Ilyenkor roppant okos arcot szoktak vágni, elfeledkezve arról, hogy ők szokták azt ígérni, hogy a Kárpát-Duna-Nagyhaza lesz az egyik legélhetőbb, leghiperszuperebb, legdaliásabb ország Európában. Arról mit sem szólva, hogy a Mathias Corvinus janicsárképző ifjoncai esetében egészen látványosan nem félnek attól, hogy azok esetleg elmennek valahová máshová. 

    Magyarország egy meglehetősen szegény, meglehetősen elmaradott ország (igen, tudom, fejlettebb, mint a baráti Tadzsikisztán és Fehéroroszország, de erre ne tessék annyira büszke lenni), és ez az ország úgy döntött, hogy inkább a rezsimutánpótlás képzésére költ, nem elitfelsőoktatásra. Vagy úgy gondolják, hogy az MCC-s barnanyelvűektől ívelünk majd felfelé (ebben az esetben országunkat bátran tekinthetjük komplett dilinyósok gyülekezetének) vagy leszarják, hogy szegény és elmaradott az ország (ebben az esetben is gondolhatunk azért valamit Bokrétáról).

   Bármilyen különös, legalábbis elvileg, dönthetne úgy a magyar kormányzó erő, hogy computer science-ben, artificial intelligence-ben, data science-ban legyünk az élvonalban, ne az egy (bizonyos) seggre jutó nyalók számában. Bibi Netanyahu, meg izraeli politikusok általában sem kispályások, ők is szívesen felkeresik a nacionalista málnást, ők is szeretnek nagyokat mondani, ha mikrofont észlelnek, ők is imádnak keménykedni, még a lopkodás sem teljesen idegen tőlük, de az az ország tényleg győzni akar, nemcsak pofázni. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr2515756448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.09. 11:24:58

"erősen Orbán Viktor-alakú magyar állam"???

The expression you are looking for is 'this particular human rights abusing horse fucker".

balmoral 2020.06.09. 11:42:10

Albániát még mindig megelőzzük. Ha majd nem, hát Eritreában még bízhatunk, ott megszüntették a felsőoktatást, mert minek az. További kifogás?

kisa 2020.06.09. 12:01:27

@balmoral: Viszont seggnyalásban permanensen világbajnokok vagyunk. Méghozzá Változó manncsafttal, most éppen ő az aktuális rekorder:
www.mgyk.hu/admin/data/file/20200608/ka-sler-gy.pdf

közösperonos átszállás 2020.06.09. 15:03:05

Azért azt hadd, hogy mesterséges intelligenciához (whatever it may mean, ugye) valamicskét konyítóként sosem hallottam még erről a STOC konferenciáról. Most, ránézve a programra, teljesen egyértelmű is, hogy ehhez nekem a világon semmi közöm. Szerintem AI, de data science meg aztán főleg nincs experimental evaluation nélkül, az meg láthatólag nem a STOC fő profilja. Ne keverjük össze ezeket, plíz.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.09. 16:24:36

@közösperonos átszállás: De hát nincs is olyan a posztban, hogy az STOC-nek valami köze lenne a mesterséges intelligenciához. :(

közösperonos átszállás 2020.06.09. 16:40:07

Ami egyébként a gondolatmenethez is visszavezet: az a tudás, ami STOC-cikkben manifesztálódik, Magyarországon nagyjából soha a büdös életben nem fog gazdasági hasznot hajtani. Ez nem baj, a tudományfinanszírozás egy nagyon nagy része mecenatúra (ezt TGM-től olvastam, de hihető), csak innentől nem mondhatjuk, sőt még sugallnunk sem túl etikus, hogy ez bármilyen szempontból magasabbrendű, mint a bármi más alapkutatás (vagy bölcsészeti-gyógyszerészeti-pletykaterjedési-mittoménmilyen kutatás). Ez értékválasztás kérdése, amit lehet (sőt szerintem kell is) rugdosni bátran, de szigorúan tudatában annak, hogy szubjektív vélt igazunkat kérjük számon.

közösperonos átszállás 2020.06.09. 17:10:17

@Kettes: A végén a felsorolás nagyon szépen illik a végigvonuló ellentétbe, ami az elején (félig) a STOC-cal volt alátámasztva. Azt sem érzem, hogy háborítatlanul ki lehetne cserélni a felsorolásban a "data science"-et neurológiai rehabilitációs kutatásokra; innentől szerintem azért a legvalószínűbb olvasat az egy kalap alá vevés. :-)

Ez persze csak az én véleményem, nyilván. De azért olvashattunk már olyat is JT-től, hogy a CS (szőröstül-bőröstül, a legtágabb értelmezésben) a matematika egyik ága. :-) (Mondjuk ez már jópár évvel ezelőtt volt.)

OoOoOo 2020.06.09. 17:14:50

@közösperonos átszállás: látom, lejött a lényeg.

[te mit értesz gazdasági haszon hajtásán? hogy méred? Igen, lehet hogy úgy fog megteremtődni a gazdasági haszon, hogy lesz egy professzor, aki KÉPES egy ilyen megírására, akinek lesznek tanítványai, akik 80%-a kilép az akadémiai keretek közül, de KÉPES lesz kreatívan, jól hozzáállni problémákhoz, tanulni, majd a problémákat megoldani. Mellesleg nem kevés konkrét használható tudása is lesz.]

Secnir 2020.06.09. 19:37:52

bayerzsoca meg ne lássa ezt a posztot, mert felmegy az agyvize...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.09. 19:41:59

@közösperonos átszállás: a STOC konferenciat most lattam, es eszreveteleztem, hogy mennyi izraeli egyetemrol fogadtak el cikket. ez a vilag egyik legjobb comp.sci konferenciaja.
egy masik bekezdesben esett szo data science-rol es AI-rol.

en azt gondolom, hogy AI-ban brutalisabb a kulonbseg, de azt a vilagot joval kevesebe ismerem.

Elan Morin Tedronai 2020.06.09. 20:57:41

Aktuálisan a magyar egyetemek százmilliós/milliárdos megszorításokkal szembesülnek. Aktuálisan van olyan kar, ahol azért nem mehetnek be az oktatók az épületekbe (sem könyvtár, sem semmi), mert így próbál spórolni az egyetem a víz- és villanyszámlán. Miről is beszélünk? Elitegyetemi rangsorok? Óóóóó...
Közben a mai hírek szerint az egyetemeken megspórolandó összeg többszörösét (20 milliárdot) terveznek jövőre egy új MotoGP pályára (ill. az építés "kezdeti költségeire") költeni. Csak hogy tudjuk, hol a helyünk...

látjátok feleim szümtükkel 2020.06.09. 21:33:08

ATV lapján olvastam egy hírben, hogy egy másik mércésdiben meg a legjobb 200-ban van a pécsi egyetem, de majd csak holnap mondják meg, hogy hanyadik, és milyen mérce alapján. Lehet, hogy rőffel mértek?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.09. 22:08:56

@látjátok feleim szümtükkel: es ez igaz. egyelore embargos a QS subject ranking, de a general rankingban egy kicsit jobban allnak, es valamelyik szakteruleti listan kerulhettek a legjobb 200 kornyekere.

Magyaur 2020.06.09. 23:45:26

Mások a Tudásalapú Társadalmat építenek, a Fidesz - a világ legreakciósabb erőivel együtt - a Hitalapú Társadalmat, a "Nem-Tudás Társadalmát"...:(

fortin2 2020.06.10. 00:00:48

@jotunder: Biztos, hogy Pécsről beszélünk? ez elég meglepő volna: Pécs a QS overall listán ugyanott van, mint tavaly (651-700), a subject listákon a legjobb orvosinál se ment előbbre, úgy látom. Debrecen kapott brutálisan jobb helyezést: 601-650 helyett 521-530.

ámbátor 2020.06.10. 00:22:28

@Magyaur: Szarnak ők a hitre.
Félelem, közöny és ostobaság alapú társadalomban lopás alapú gazdaság megteremtésén munkálkodnak.

kemény keleti kommentelő 2020.06.10. 07:27:13

nepszava.hu/3081062_most-mar-biztos-hogy-a-termeszettudomanyi-muzeum-az-orszag-egyik-legfobb-varosaba-koltozik

És talán lesz egyszer még 3-as villamos is abban az egyik legfontosabb városban. Én drukkolok nekik.

Az egyetemi rangsorra is ez lesz a megoldás. Ha kell nekik, összelopják maguknak.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2020.06.10. 09:11:34

Rossz irányból nézed a dolgokat. Mennyi izraeli kutatónak sikerült Tusványoson előadnia vagy a Századvégnél publikálnia? Mennyi izraeli közgazdász adhatott elő az MNB alapítványainak a világszínvonalú konferenciáin? Na ugye!

György Csaba Nagy 2020.06.10. 11:22:59

„Egy nemzet ereje a kiművelt emberfők sokaságában rejlik”. Ezt a Széchenyi-féle avitt ostobaságot írta felül a NER: gondolkodó fejből elég egy a hazában, a többi bólogasson. Lehet, az az egy is inkább a gyomorban működik. A többi választhat: bayerzsótik addig nyomják víz alá, míg vagy exportálja magát, vagy elhallgat.
Érdekes: pont az oktatásban nem majmoljuk Horthyt. Akkor még volt szint, tömegével formálódtak gondolkodó és alkotó fejek.
Hallgatjuk az andalító utolérés-mesét, olyan jó mosolyogva elszenderedni. Azért, ha egyszer majd felébredünk, olvassuk Ady bő 100 éves "Az Idő rostájában"-ját.

seol 2020.06.10. 12:04:41

@kemény keleti kommentelő:

Nem tudom, mit magyaráznak a múzeumi dolgozók, majd kirúgják azt, aki nem szeretne költözni, a helyére meg akad közmunkás.

kemény keleti kommentelő 2020.06.10. 12:38:47

@seol: Talán majd indítanak egy juhász és múzeumőr szakot a debreceni egyetemen.
Mert juhász már van. Vagy szemétégetőbe hordják a csontokat. Esetleg dögkútba.
A lényeg, hogy Budapesten ne legyen Természettudományi múzeum, mert az olyan darwinista meg ateista dolog. Hagyjuk azonnal abba.

balmoral 2020.06.10. 12:57:03

@kemény keleti kommentelő: Lényeges dolgot mondasz. Minden gyűjteményi költöztetés jelentős veszteséggel jár, azaz az anyag nagy része tönkremegy a mégoly gondos csomagolás, szállítás és kicsomagolás során. A kutatók nemköltözési szándékát nem is értem, Debrecenben nemcsak villamos van, hanem troli is. A lakásárak nem sokkal alacsonyabbak, mint Pesten. Akinek nem tetszik, elmegy vattát bálázni, mindenki pótolható, majd fognak az utcán új szakembereket. Az én helyemet is betöltötték egy lemezlovassal diploma nélkül, és azóta is a helyén van. (Nem az esze.) Kilenc évig éltem Debrecenben és túléltem. Arra a kérdésre, hogy vajon miért kell vidékre költöztetni ezt a múzeumot (miközben értelmetlen biodóm és még értelmetlenebb zeneháza beruházások történnek), természetesen nincs logikus válasz, nyilván egy valakire megharagudtak, és szívjon miatta mindenki. Az fog történni, hogy mire elkészül Debrecenben a ronda, de mindenre alkalmatlan, viszont nagyon drága új épület, pont megbukik Orbán, a múzeum marad Pesten, az új épületet meg megkapja Debrecen és törje rajta a fejét, mint a Latinovits Színházon.

seol 2020.06.10. 13:00:46

@balmoral:

Igen, ebben lehetne bízni, de addigra a gyűjtemény nagy részét tönkreteszik, a maradék meg "elvész".

kemény keleti kommentelő 2020.06.10. 13:19:38

@balmoral: Azt hittem, abban mondok lényeges dolgot, hogy ez is egy ideológiai döntés,
már azon túl, hogy a szokásos lopás és rombolás.
Mármint hogy a fidesz kádéenpés szárnyának ideológiai csapásiránya, hogy természettudomány pedig ne legyen, mert az ellentmond a teremtéselméletüknek.
A dínókat meg főleg nem akarják bemutatni.
Lehet, hogy a köztévé már rég cáfolta, mint féknyúz és a tananyagba is beírták, hogy dínók pedig nincsenek.

seol 2020.06.10. 13:24:19

@kemény keleti kommentelő:

Azé' remélem, lesz fideszesgaland-kölyök, aki dinócsontvázat kap karácsonyra.

balmoral 2020.06.10. 13:29:13

@seol: Másban nem is bízhatunk, tehát ebben kell.

balmoral 2020.06.10. 13:31:27

@kemény keleti kommentelő: Ideológiai döntések nincsenek, mert nincs ideológiájuk. Az ártó és lopási szándékot én nem tartom annak. Személyes bosszú az van, mert az élteti a köpcöst.

kemény keleti kommentelő 2020.06.10. 13:38:20

@balmoral: Na, azért nem lepődnétek meg, ha szeptembertől a teremtéstörténet lenne a természettudomány helyett a tananyag az iskolákban.

kisa 2020.06.10. 13:45:39

@balmoral: Irigylem az utolsó mondatod optimizmusát.

balmoral 2020.06.10. 14:17:17

@kemény keleti kommentelő: Nem valószínű, mert az ószövetséget is az üzleti szellemmel bőven megáldott sorosista balliberális szabadkőművesek írták. De meglepődni? Azon már rég túlvagyunk....
@kisa: Elvették mindenemet, de az optimizmusomat nem tudták. Ahogy már január elején is megírtam, most a bőrömön érzem, hogy már nem húzzák sokáig.

kisa 2020.06.10. 14:22:37

@balmoral: Tudom. Nem is értem 10 éve, hogy hogy hagyhatnak kiváló szakemebereket elmenni. És Illés is hol van már... a minisztériumával egyetemben.
Igaza van @Magyaur: kommenttársnak, ezek nemtudás alapú társadalmat akarnak. Meg persze lopásalapút, de a kettő nyilván elválaszthatatlan egymástól.

Úgy legyen!!!!!!!

AdvocatusDiaboli 2020.06.10. 14:35:05

@kemény keleti kommentelő: Én sem, de az ilyen bornírtságot ugyanúgy nem ideológiai meggyőződésből tolja a tintás, mint ahogy liberális sem abból volt. Számítás és érdek.

Ron Vibbentrop 2020.06.10. 14:41:23

Miniszterelnök úr őkegyelmessége többször - most legutóbb írásban is - kifejtett útmutatása szerint futball = művészet, illetőleg futball = tudomány. Ha ez igaz, akkor igaz a művészet = futball, illetve a tudomány = futball összefüggés is. Tehát a stadionépítések, valamint a kész stadionokban folyó tevékenység igenis mind művészeti, mind tudományos téren garantálják Édes Magyarország számára az élvonalat!

György Csaba Nagy 2020.06.10. 14:50:44

Ideológia, ugyan! Budapest rossz kutya, reszkessen a sarokban, mert az Úr elfordítá az ő orcáját. Debrecen jó kutya, megkapja a csontokat.

kemény keleti kommentelő 2020.06.10. 14:51:59

@AdvocatusDiaboli: Én se gondolom, hogy orbánék megtalálták Krisztust. De a szavazórétegüket kiszolgálják az ideológiai győzelmekkel. A templomokban biztos megünneplik ezeket a csatákat a hívők.
Az iskolákban pedig megyen a hittanoktatás ezerrel.
Hát hogy néz az ki, hogy a gyerek meg visszakérdez, mert a biosztanár elvitte egy tanulmányi kirándulásra ősembert nézni...
Ádám és Éva szőrösmellű australopitekus volt, vagy krómanyoni előember ?

Watchdog 2020.06.10. 15:09:56

@balmoral: Az egész bénázás azért van, mert nincs még gyűjteményparancsnok kivezényelve. Ha megtörténik onnantól megy minden, mint a karikacsapás:
1. mennyiségi összeírás (mértékegységei: vödör, zsák, raklap, konténer)
2. felpakolás normaidőre a menetoszlopba
3. menet végrehajtása (lehetőleg közúton, hadiutak kímélendők...)
4. lepakolás normaidőre
5. veszteségkimutatás, felelősök megnevezése
6. fenyítések, kitüntetések kiosztása

kemény keleti kommentelő 2020.06.10. 15:25:30

@Watchdog: Az Aranyvonatot is milyen jól felpakolták a katonák, mondhatni profin. ...és a Szent Korona is megkerült idővel az utaztatásból, csak ki kellett várni azt a harminc évet.
A katonáknak kis gondot jelent, ha nincs pontos célállomás, de elkódoroghatnak vele, ahogy régen is.

Watchdog 2020.06.10. 15:59:39

@kemény keleti kommentelő: amennyiben a célállomáson nincs elhelyezési körlet, átalakul tábori gyűjteménnyé...

fuhur 2020.06.10. 16:32:41

@kemény keleti kommentelő: "A lényeg, hogy Budapesten ne legyen Természettudományi múzeum, mert az olyan darwinista meg ateista dolog."

Az még csak hagyján, de milyen jó kis épületben van. Kell a hely a seggnyaló képzésnek. Márpedig ecgte fasiszta a ludovikán tanul.

drd4 2020.06.10. 17:35:32

JT nyilván összekevert valamit, hiszen 2013-ban Klinghammerék célul tűzték ki a TOP200 Programban, hogy 2020-ban 4 magyar tudományegyetem bekerül a Világ 200 legjobb egyetemei közé.

kisa 2020.06.10. 19:03:50

@drd4: Egészen biztos lehet olyan listát összeállítani, amelykben benne van a top100-ban. Mondjuk pl. a "kormányzati seggnyalók által vezetett egyetemek" rangsorában.

Érvsebész 2020.06.10. 20:57:34

"mire elkészül Debrecenben a ronda, de mindenre alkalmatlan, viszont nagyon drága új épület, pont megbukik Orbán"

- lehet jelentkezni önkéntesnek az építkezésre?

biohouse 2020.06.10. 22:09:17

Egy kérdésem lenne: Az UCLA-n tanító és kutató Boros G. László milyen figura?
scholar.google.com/citations?user=ThtG5CUAAAAJ&hl=en

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.10. 22:34:12

@biohouse: van egy érdekes hobbyja, a deutrérium hiányos víz, ami láthatóan nem része a tudományos tevékenységének, de szemlátomást elég komolyan veszi. ez van, ő dolga.

biohouse 2020.06.10. 23:05:56

@jotunder: Nem csak az ő dolga, pl. az enyém is. és egyre többeké Magyarországon. Meredek állításai vannak akár a facebook oldalán, vagy youtube interjúiban (eleve ezek ilyen Bogár Lacis hangvételúek). Nem tudom megállapítani mekkora kaliber, nem értek hozzá. A ketogén és carnivore étrend tanulmányozásával jutottam el hozzá, súlyos ellentmondásokat látok (az inuitok tipikus carnivore-ok, mégsem ők a Blue Zone tagjai). Azt látom, hogy trumpista, Soros és gyógyszeripar ellenes, de azért mégis a leginkább jegyzett magyar biokémikus, vagy tévedek?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.10. 23:36:46

@biohouse: well, megneztem a facebook oldalat. kobolondnak tunik. :) azert azt nehezen hiszem, hogy valaki ugy a leginkabb jegyzeett magyar biokemikus, hogy nem full professor. de attol meg lehet, hogy igy van.

balmoral 2020.06.11. 06:18:18

@biohouse: A deutériumhiányos vizet biztosan könnyebb megemészteni.

biohouse 2020.06.11. 07:19:51

@jotunder: Igen, ez az amihez totál nem értek. Csak azt látom, hogy az UCLA magasan van a listán.

biohouse 2020.06.11. 07:22:23

@balmoral: Sajnos nem vágom, hogy ez egy szarkasztikus megjegyzés-e. De még akkor sem helytálló, mert nem emésztésről van szó, hanem a mitokondriális sejtlégzésről.

balmoral 2020.06.11. 11:50:43

@biohouse: A mitokondriumok nem tudják megemészteni a hidrogén egyik izotópját sem. Általános iskolai tananyag. (És még engem gúnyolnak a kitalált középkorral...)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.11. 13:46:12

@fortin2: a kulfoldi diakok aranyaban lett 193-ik a vilagon. 70 pontot kaptak ra 100-bol. ez most, kifejezetten ebben az evben, nem feltetlenul olyan jo hir, mint tavaly lett volna....

a brit kormany tegnap jelezte, hogy tisztaban van a brit egyetemek problemaival es lesz valamennyi bailout ("universities are jewels in the UK economy” tette hozza valamelyik allamtitkar ), mert itt azert 90 pont felett van a legtobb nagyobb egyetem.

Sheis 2020.06.11. 16:57:44

Majd ha Budapestről leviszik a mindent Debrecenbe, akkor jó lenne, ha vinnének egy vagy mind akár kettő villanykörtét a vasútállomás váróterembe is. Legutóbb mikor ott voltam kb. februárban csak a Virágüzlet felirata világított a várótermi részen. A Fideszes törzsszavazónak számító idősebb hölgyek kalapban nyugodtan üldögéltek a töksötétben délután ötkor és várták a pesti IC-t. Írtam is a d-i polg. mesternek a tárgyban, a válaszának gerincét az alkotta, hogy hogy jövök ahhoz, hogy budapesti létemre a debreceni sötétséget kifogásolom.
Debrecenben az ingatlanárak jóval a budapesti alatt vannak, tudom, mivel d-i eladott lakás árából kellett bp-i ingatlant vennem.
Ha mindent levisznek, nem vihetnék Vidnyánszkyt is vissza? Igazán ott tudnák őt méltányolni.
Nem tartozik szervesen a témához, de valaki itt a blogon el tudná nekem magyarázni, hogy mi ez az ötödik halmazállapot?
index.hu/techtud/2020/06/11/az_anyag_otodik_halmazallapotat_hoztak_letre_a_nemzetkozi_urallomason/

AdvocatusDiaboli 2020.06.11. 16:58:17

@kisa: Egyszerűbb és objektívebb indikátor lenne "az egyetem székhelye Pakstól mért távolságának reciproka".

kisa 2020.06.11. 17:04:29

@AdvocatusDiaboli: Mondom én, hogy van számos mutató, amivel bekerülhetünk az első 100 - mit nem mondok! 200!!!! - közé...

fortin2 2020.06.11. 18:36:04

@jotunder: De ez nem subject rangsor, hanem egy indikátor szerinti (aminek a súlya a QS-nél a legksiebb, 5%) "helyezés", aminél két magyar intézmény is jobbat ért el (CEU, Debrecen). A magyar egyetemek jó részénél is emelkedett ez az érétk, a Stipendiumos hallgatók miatt, viszont Pécsnek olyan kevés a hazai hallgatója, hogy az arány jobb.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.11. 19:19:37

@fortin2: "Az egyetem a londoni Quacquarelli Symonds nemzetközi rangsorán szerepel a legjobbak között. A 2020-as szakterületi eredményeket holnap hozzák nyilvánosságra, így egyelőre nem tudni, hogy melyik mutató alapján bizonyult az egyik legjobbnak a Pécsi Tudományegyetem. Az intézmény vezetése holnap délelőtt sajtótájékoztatón számol be a részletekről.​" ez volt az ATV-n, de eszerint nem erről van szó.

HaKohen 2020.06.11. 20:50:56

Csak idemásolni tudom.

Vásárhelyi Tamás a Természettudományi Múzeum legendás alakja. Ő hozta létre és működtette (még akkor, amikor ez nálunk nem volt divatban) a Ludovika egykori lovardájában (egy időben mozi is volt) múzeum nagyon érdekes és nagyon népszerű, no és nem hagyományosan unalmas múzeumszerű interaktív bemutató épületét.

"Tamás Vásárhelyi

Valamit elronthattam

Egész délután ezen töprengtem, mit rontottam el. Újra és újra ezt kérdem magamtól.

Bő egy évtizeden át dolgoztam a Tudománykommunikáció a természettudományban (égetően szükséges) mesterszak indításán, majd benne. 2013-ban egy tollvonással bezárták. Vitának, érvelésnek helye nem volt.

Két évtizeden át dolgoztam azon, hogy a részben romos Ludoviceum épületegyüttese 21. századi múzeumépület legyen (számos hazai és külföldi szakember szerint jó úton jártunk). 2011-ben egy tollvonással elvették. Vitának, érvelésnek helye nem volt.

Bő négy évtizeden át tanultam azért és dolgoztam azon, hogy a Magyar Természettudományi Múzeum egy országos, a lehető legszélesebb közönség, a társadalom számára elérhető (access) intézmény legyen. Azon is, hogy a hazám környezeti tudatosságát felébresszem, javítsam. Ma egy tollvonással a múzeum Debrecenbe helyezését határozták el, a másfél éve folyó érvelésekre érdemi nyilvános választ nem adva. Könnyen kiszámítható, hogy mennyivel több utazást (ergo CO2 emissziót) jelent, ha az ország ugyanúgy akarná látogatni. De Zalából, Baranyából, Vasból stb. úgysem lehet majd ugyanúgy. A kurtán nyilatkozó miniszter a CO2 emissziót és az ország kárvallott felét nem tartotta fontosnak figyelembe venni.

Igazából ez, a közönség (a társadalom) illetve a múzeumban dolgozó szakemberek semmibevétele a legnagyobb baj.

Mit rontottam el? Mit kéne azonnal abbahagynom, hogy annak a helyét ne hintsék be sóval?"
.

Sheis 2020.06.12. 07:05:33

Vásárhelyi Tamásnak nagyon el kellene kezdeni szeretni a Fideszt, Orbánt, Kövért és akkor hátha nekik is végük lenne.

velőtanya 2020.06.12. 07:41:23

@Sheis: Egy másik Vásárhelyi Tamás már régóta nagyon szereti, de vele sajnos nem működött a varázslat.

kemény keleti kommentelő 2020.06.12. 07:52:21

@HaKohen:
"Mit rontottam el? Mit kéne azonnal abbahagynom, hogy annak a helyét ne hintsék be sóval?"
Csak találgatni lehet...

Olyan kulturális javak, amik már léteztek eddig is, nyilván pusztulásra lesznek ítélve, hiszen Orbánt arra az időre emlékeztetik, amikor még nem ők voltak uralmon.

Ezért mindent át kell építeni valami mássá, hogy otthonosnak érezze Viktorunk az országot, amit megszerzett.

Olyan intézmények, amik közkedveltek, látogatottak és tömegeket vonzanak, nem lehetnek,
mert stadionban van a helye a tömegeknek.

Olyan közgyüjtemény nem lehet, amelyikből nem vihet haza Habony elvtárs, hogy kiakassza a falára.

Olyan tudomány nem kell, amit nem tanítottak a Bibó kollégiumban.
Lehet tehát rendvédelem, belső elhárítás, államszervezés és nemzetközi bajkeverés.

Bármit is csinál valaki, először beszélje meg Orbán Viktorral, hogy szabad-e.

Mindent szabad, ami Budapesten kárt okoz, lebetonoz valamit, fát kell hozzá kivágni, vagy utat kell hozzá elzárni.

Amihez nem kell, azt értelemszerűen betiltják.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.12. 08:05:44

Az elmebeteg Orbán láthatóan eldöntötte, hogy ha nem uralkodhat Budapesten, akkor inkább tönkreteszi.

HaKohen 2020.06.12. 08:39:49

@kemény keleti kommentelő:

Végülis teljesen igazad van: minden így műxik.

Ebben a konkrét esetben szvsz mégis kissé túlbonyolítod. Egyrészt ahogy itt néhány perce @Kettes: írta (hadd ne ismételjem meg), másrészt minden, ami gátolja az akaratának érvényesítését, annak eltakarítását hagyja. Szóval tényleg gonosz és elmeháborodott. És a hozzá hasonló voluntaristának megfelel Debrecen, Kósa 20% Lajos városa: naggyá teszi, ha törik, ha szakad.

kemény keleti kommentelő 2020.06.12. 08:52:03

@HaKohen: Debrecen múzeumi életét egy rozsdás zsebórával is jelentősen fel lehetne dobni.
www.debrecencity.com/hu/szabadido/kultura/muzeumok

látjátok feleim szümtükkel 2020.06.12. 09:02:36

@Érvsebész:

Persze, hogy lehet, és lehet közben fényezni Kósa Lalát, mint a múzeum fő kiállítási darabját, mert mire a múzeum elkészül, ő már egy őskövület lesz.

Tehéntőgy 2020.06.12. 09:12:54

@kemény keleti kommentelő: Biztosan széleskörű látogatói tapasztalataid vannak ehhez a sommás értékeléshez.
Melyik a kedvenc tárgyad a Déri Múzeum japán gyűjteményéből?

lüke 2020.06.12. 09:14:24

@HaKohen:
Kultúrember, s amit létrehozott, most rekvirálják.
Ahogy a Fűvészkerttel szemben mindent: buszgarázst, IKV - t, Orczy kertet bekebelezték a militáns közszolgálatnak.

lüke 2020.06.12. 09:19:09

@Tehéntőgy:
a fidesz kollekció is odamehetne,mint az új ideiglenes kormány

kisa 2020.06.12. 11:18:10

@Kettes: A vidéki zemberek éljenzése közepette (tisztelet a kivételnek). Sikerült neki egy újabb árkot ásnia. Magyarország már nem más, mint mélységesen mély lövészárkok hálózata. Mindenki lő mindenkire, és nem veszik észre, ki az igazi ellenség.

Grrr 2020.06.12. 11:48:48

@dvhr: Ti tudjátok, melyik ez a ranking? A 2020-as THE listán (de ezt már korábban megjelentették) hátrébb sorolódott Pécs, a 801-1000 helyre.
www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/university-pecs

ámbátor 2020.06.12. 12:04:21

@dvhr: Szóval a megye I.-ben sikerült az első 200-ba kerülni. "Feltörekvő országok egyetemeinek" 533 elemű listájában, amiből minimum 8 magyar egyetem.
Ha majd már ez se megy, lehet még előkelőbb helyet szerezni a megye II-ben, a legkevésbé fejlett országok egyetemeinek rangsorában.
"Kiadtuk a jelszót: legyen magyar narancs! És lett magyar narancs."
Az volt a cél, hogy legyen magyar egyetem a TOP 200-ban és van. Nem lennék most az imperialisták helyében.

Unseen Academical 2020.06.12. 12:10:12

@jotunder Szilvay Gergely PhD- disszertációjának szigorlati és munkahelyi vitáját 2020. június 12-én 08.15 órai kezdettel tartották a PPKE BTK Sophianum épületének 112-es termében.

A disszertáció címe: Az azonos neműek házassága- érvek és ellenérvek
A disszertáció témavezetője: Dr. Pócza Kálmán

Tzp 2020.06.12. 12:15:00

Most a számos egyetemi ranglista közül számít valamelyik etalonnak vagy csak kiindulási alapnak?

balmoral 2020.06.12. 15:04:44

@Unseen Academical: Az ellenérveket szívesen meghallgatnám. Valamint a különneműek házasságára vonatkozó érveket is, mondjuk Deutsch Tamástól.

Wolff 2020.06.12. 15:29:23

Már nem kell sokáig várni arra, hogy eljöjjön a kánaán a fesőoktatsban, olyan kuratóriumi elnökökkel mint BNG, Csányi Sándor, az Audi HR igazgatója, akit maga Szijjártó Péter és egy nyugalmazott megyéspüspök fog segíteni:
444.hu/2020/06/12/elarulta-a-kormany-kiket-ultet-a-privatizalt-egyetemeket-fenntarto-alapitvanyok-elere

Podvinecz Marsall 2020.06.12. 19:51:17

@Wolff: ilyen ország pedig nincs... fordult párat a világ azóta.
Az igazi Ember nem tusakodik önmagával, elmegy tanulni a CEU-ra (2015-ben)

fortin2 2020.06.13. 15:04:43

@Tzp: attól függ, mihez?
Tudományos output: Leiden, ARWU.
pesztízs: THE, QS
webes aktivitás: Webometrics
hallgatói szempontok: U-Multirank (ep persze nem is rangsor)
mennyire jó egyetem: egyik sem.

biohouse 2020.06.30. 11:18:48

@balmoral: Ezt a választ egyáltalán nem értem. Valami gőgős böfögésnek tűnik leginkább.