Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Dominic Cummings sajtótájékoztatójáról (megjegyzésposzt)

2020.05.25. 19:28 | jotunder | 617 komment

 

        Dominic Cummings, Boris Johnson főtanácsadója, a Brexit egyik atyja, a miniszterelnöki hivatal kertjében találkozott újságírókkal és beszámolt arról, hogy egészen pontosan miért és milyen körülmények között utazott Durhamba Londonból március harmincadikán késő este. A BBC élőben közvetítette az eseményt.

         Cummings válaszolt a jobboldali (a Daily Mail alapvetően kormánypárti, de amit Cummings most tőlük kap az nagyjából a 444.hu kontra Bolondkásler szinten van) és baloldali (a Guardian és a Mirror hozta le a sztorit, miszerint Cummings a lockdown közepén, a beteg feleségével, aki ismert jobboldali újságíró, és a négyéves gyerekével Londonból Anglia másik végébe autózott a szüleihez) újságíróknak.  Az újságírók, kivétel nélkül, presszionálták Cummingst, aki minden egyes kérdésre udvariasan és intelligensen válaszolt. 

         Mindenki tette a dolgát.  

         Cummings okos, sőt nagyon okos, és igazából csak a Telegraph-os Anna Mikhailova tudta megfogni a Bernard Castle vizittel. Nem tudom, hogy mi lesz a vége, lehet, hogy a végén le kell mondania, lehet, hogy megússza. Az világos, hogy a Daily Mail nem fog leszállni róla, a Guardian sem, sok függ attól, hogy a tory backbench (a parlamenti frakció kormányon kívüli része), különösen az északi képviselők (és hát az északi tory szavazók), hogyan fognak reagálni. Egy biztos, a brit nemzet ezt várja el az újságíróktól és ezt várja el a politikusoktól és az embereitől. Mert elvárásaik vannak, morális jellegű elvárásaik, és amíg egy népnek elvárásai vannak, addig legalább van remény. 

         

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr7615716736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ámbátor 2020.06.14. 20:36:13

@rikitikitevi: basszus megnéztem én is.
Lehet, hogy részeg volt, de ha igen, akkor a jóindulatú, csevegős, barátságos részeg. Bár állította, hogy nem kocsival jött a helyszínre és semmi nem igazolta az ellenkezőjét, a rendőr mégis elkezdte letartóztatni ittas vezetésért. Bilincselve. Nem mondta, mit csinál, egy pillanat alatt ment át békés beszélgetésből bilincselésbe, majd földrerántásba, sokkolózásba. Teljesen feleslegesen.
Ha fel akarja jelenteni ittas vezetésért, nosza. Nyilván látta a jogsiját, tudja az adatait, büntesse meg, jelentse fel.
De miért kell egy teljesen együttműködő, látványosan békés polgárt bilincselve elvinni? És állítom, hogy ha fehér, nyakkendős a polgár, akkor azt mondja neki, Sir, just walk home and return for your car tomorrow. Esetleg felajánlja neki, hogy hív egy taxit. De persze ezt csak az mondatja velem, hogy antifa vagyok aki az alkotmányos rend felszámolásáért kűzd Soros megbízásából és a fosztogatókat is támogatom.

ámbátor 2020.06.14. 20:38:41

@Muad\\\'Dib: Lehet, nem járt a fejedben közben, hogy bilincselés után jön a nyakratérdelés és onnantól még 8 és fél perc az élet.

mafi mushkila 2020.06.14. 20:43:48

@ámbátor: Ezt pont Georgiánál nem írják (csak egy forrásba pillantottam bele), de van olyan USA állami szabályozás is, hogy nemcsak vezetni tilos ittasan, hanem:
You can be arrested for having control of a vehicle while intoxicated, even if the car isn’t moving.

Muad\\\'Dib 2020.06.14. 20:47:45

@ámbátor:
Igen, ez tény, bár különösebben nyugodt nem voltam.

ámbátor 2020.06.14. 23:20:40

@mafi mushkila: Georgia code szerint "A person shall not drive or be in actual physical control of any moving vehicle while ..."
advance.lexis.com/documentpage/?pdmfid=1000516&crid=5ecccb32-2344-4986-abaf-9f6353d8939d
Az hogy aludt és az, hogy a törvény "moving vehicle"-t ír, legalábbis neccessé teszi, hogy elkövetett-e valamit. De asszem tökmindegy, hogy a DUI megállt volna-e. Rémesen utálom az ittas vezetőket, de a halálbüntetés azért kicsit durvának tűnik.

incze 2020.06.15. 05:22:51

@Glokta: már rég káoszba fulladt, közölt is erről képes riportot a fox news. - time.com/5853408/fox-news-altered-photo-seattle/

kiazmarmegint 2020.06.15. 05:27:37

@mafi mushkila: @Muad\\\'Dib: Az nem mellekes, hogy hol alszik az ember a kocsijaban. Ha a Wendys drive thru reszeben, akkor ott akadalyozza a drive thru mukodeset. Nem ugyanaz, mintha a hosszu vezetesben elfaradva lehuzodik valahova, es ott alszik.

Glokta 2020.06.15. 14:59:57

@incze: Még várni kell. A 30'-as években a SZU-t is példamutatónak hitte a baloldaliak egy része.

mafi mushkila 2020.06.15. 17:29:09

@ámbátor: Félre ne értsd a szándékomat, teljesen egyetértek. Csak a számunkra fura amerikai szabályozásra akartam rábökni nagyjából.

ámbátor 2020.06.15. 19:05:02

@mafi mushkila: Értem, és köszönöm. Nem tudtam, azért néztem meg a helyi törvényt.

Glokta 2020.06.15. 21:24:32

@ámbátor:
"You can't have it both ways in law enforcement. You can't say a Taser is a nonlethal weapon but when an African American grabs it and runs with it, now it's some kind of deadly, lethal weapon that calls for you to unload on somebody.""
Mert ez az alkalmatlan, idióta rendőr nem lőtt volna rá a delikvensre, aki elvette a sokkolóját és feléje szegezte, ha az fehérbőrű lett volna, mi? Nagyon jó látni, hogyan kreálnak a rendőrséggel kapcsolatos problémákból rasszizmusproblémát.

lüke 2020.06.15. 21:49:35

Cummings- szel mi lett?
elveszett,lemondott,nem találok semmit róla!

acs63 2020.06.15. 21:55:13

@Glokta: Az általad idézet rész nem arról szól. amit mondasz. A sokkoló halálos/nem halálos fegyverként való értelmezését piszkálgatja. Ha a rendőr alkalmazza, akkor nem halálos, ha egy fekete fenyegeti vele a rendőrt, akkor az.
A rasszizmus kérdése az, hogy egy fehérrel szemben is így jártak volna el? Pont ugyanígy? Eszkalálódott volna eddig az eset?
Ha a válaszod mindent kizárólag igen, akkor rendszerszintű rendőrségi probléma. Ha kételyeid vannak, akkor nem zárhatod ki a rasszizmust se...

Glokta 2020.06.15. 21:58:34

@seol: "És nem úgy tűnik, hogy azért történik bármi is, mert nagyon fáj a korábbi elnyomottaknak az akármi (igen, biztos egész életükben féltek a szobortól, még az is, aki akkor látta először, haggyukmá ;-) ), hanem egyszerűen élvezik a frissen szerzett hatalmukat, hogy bárkit ki tudnak csinálni, aki őket kritizálja, és célpontokat keresnek a megfelelő ürügyekkel; ezek eleinte még jogosnak is tűnhetnek, lehet bólogatni is, hogy "hát igen, rossz ember volt", de egészen hamar elérünk a tömény irracionalitásig (komolyan, Fawlty Towers és Kolumbusz?!). "
Egyébként ezek az emberek sokszor azt se tudják, ki az, akinek a szobrát ledöntik/összefirkálják, stb., csak legyen fehér (=elnyomó).
Pl. megrongálták Tadeusz Kosciuszko szobrát, aki a rabszolgák felszabadítása mellett állt, és amikor megkérdeztek embereket az utcán, ki volt ő, szinte senki nem tudta: www.youtube.com/watch?v=NvwiLyBFYi8:

Glokta 2020.06.15. 22:01:23

@lüke: Most már nem fontos...

Glokta 2020.06.15. 22:11:32

@acs63:
"Ha a rendőr alkalmazza, akkor nem halálos, ha egy fekete fenyegeti vele a rendőrt, akkor az."
Ezt senki nem állította, egyértelmű hogy a rendőr alkalmatlan és megölt egy embert, a sokkoló sosem halálos fegyver, akárki tartja a kezében.
Viszont 1 (2,3... n) esetből nem lehet rendszerszintű rendőrségi problémát kreálni. Nem látom hogy rendőrök lőnének le tömegesen embereket azért, mert feléjük fordítanak egy sokkolót...

Az általam látott statisztikák alapján az világos, hogy a rendőrséggel vannak gondok, egyértelmű hogy sok olyan emberből lesz rendőr, akinek nem lenne ott a helye, és sokszor elsikálják az ilyen emberek piszkos ügyeit (akár gyilkosságait). Azt el kell ismernem, hogy a tüntetéseknek annyi pozitív folyománya van, hogy ezekre az elsikálásokra a jövőben nem nagyon kerülhet sor, mert nagy botrány lesz belőlük.

acs63 2020.06.15. 22:39:24

@Glokta: "Nem látom hogy rendőrök lőnének le tömegesen embereket azért, mert feléjük fordítanak egy sokkolót..."
Nem ezt kérdeztem...
A én kérdésem az volt, hogy az esetek mekkora százalékában történik meg, hogy egy igazoltatás során előkerül a sokkoló? Ha túl soxor, akkor rendszerszintű.
(Az a rendőr alkalmatlanságát jelzi, hogy elvették tőle. Bár...nálunk is kitüntették, akitől elvették a szolgálati fegyvert...)

Glokta 2020.06.15. 22:59:32

@acs63: Erről nem tudom, van-e statisztika, de egy (kettő... n) eset alapján rendszerszintű xyz-ről beszélni nem kéne. Egyébként a cigánybűnözést kiáltók is nagyjából ugyanezt teszik, listázva az eseteket, amikor "cigány ölt magyart")

mafi mushkila 2020.06.15. 23:20:30

@Glokta: A cigányok nem rendszer, a rendőrség meg az, önmagában is rendszer, nagyobb rendszerek része is, szándékosan kialakított struktúrák, bizonyos célokkal, bizonyos eszközökkel stb. Semmi köze a kettőnek egymáshoz.

rikitikitevi 2020.06.16. 00:38:33

@Glokta: az elsikálás rendszerszintű, nem is lehet másmilyen. Máris találtál egy rendszerszintű problémát, amiben előrelépést vélsz a tüntetések hatására.

incze 2020.06.16. 02:56:41

ez még jobb mint a waczak szálló: www.bbc.com/news/technology-53050955

remélem értik a nem szoftveresek is, igazi négercsók mélységű probléma érzékenység, és könnybelábad a szemem a meghatottságtól, ahogy a palkovicsok, ez a nagy rakás vasalt nyakkendő tüsténkednek az esélyegyenlőség nevű feature nagyvállalati implementációja körül. már a környezetbarátság fronton is remekeltek, de most nem árt felkészíteni a rekeszizmokat.

OoOoOo 2020.06.16. 07:01:14

Szoborügyben sztem amúgy az egyik legjobb "közösségi" szobor a Szabadság téren van (a "német megszállási"): na az tényleg (sztem és vicc nélkül tényleg) világszínvonal lett: egyrészt a maga bornírt, giccses hazudozásával, másrészt, ahogy "enyhén" meg van lábjegyzetelve. Kevés köztéri szobor tetszik, de amilyen állapotban az most van, az tényleg kifejez valamit. Ott meg kell érteni vmi komplexitást.

Nyugodtan meg lehetne lábjegyzetelni más szobrokat is, úgyis olyan halottnak tűnnek, legalább lenne egy kis életszaguk.

mafi mushkila 2020.06.16. 07:50:57

@incze: Na, még ezt is máshogy látom, pedig veled az ritka (azokban a témákban, amihez egyáltalán hozzá tudok szagolni). Egyrészt egy képen sem találtam nyakkendőben őket, de nem ez a legfontosabb, csak túl akartam lenni rajta. Másrészt én ezt a problémát nem úgy látom, hogy kell vagy van hozzá 1 jó kijavítási terv és azt kell végrehajtani egységesen, hanem úgy, hogy millió aspektusán kell módosítgatni, mindenkinek olyasmin, amihez ő hozzáfér, és ezek fognak összeadódni. Úgy is, hogy tényleg számítani fognak, meg úgy is, hogy szimbolikusak: jelzik, hogy miről van szó, ötleteket adnak, ösztönzést jelenthetnek. A rendszerszintűség azt is jelenti, hogy sok helyen van mit hozzányúlni, a rendszerben is, a rendszer hatásaiban is, a rendszert fenntartó hatásokban is, mindenhol, a személyestől a szervezeti szintig. Harmadrészt a nagyvállalatokat szokás ekézni, hogy kilógnak az elvileg demokratikusnak tételezett rendszerekből is az azon túlnövő hatalmukkal, ami szerintem is kérdéses fejlemény, viszont ettől még örülhetek, amikor legalább látszólag egybehangzóak az értékeink. Negyedrészt (már bénán hangzik, de nem tudtam, hogy ennyi lesz) szerintem érdekesebb a miéknél azoknak a véleménye erről, akiket jobban érint. Én például örülök, hogy teszem azt a takarítóprogramokat vagy konkrét fizikai törlőkendőket nem hívják fehércselédnek (ez jutott az eszembe, de nem a fehér miatt, hanem a cseléd miatt) pedig történelmileg teljesen helytálló nyelvi asszociáció lett volna, nőcik - takarítás. Ötödrészt a nyelvet nem kell félteni, még akár hülyeséget is meg lehet vele próbálni, túléli.

kemény keleti kommentelő 2020.06.16. 08:08:10

@OoOoOo: A fideszes megszállás emlékművei. Elég sok van.

incze 2020.06.16. 22:13:09

@mafi mushkila: mit szólnál ahhoz, ha valamelyik harciasabb feminista kör csatát indítana az "anyacsavar" szó ellen, annak nagyo is explicit szexista jelentéstartománya okán? én ezt túltolásnak tartanám, egy olyan kifejezésről van szó, amely már rég elveszítette azt az asszociációt, amely létrehozta, az anyacsavar, vagy néha röviden csak anya teljesen aszexuális és apolitikus mind a használatban, mind a beszédben.

ugyanez a helyzet a master/slave kifejezéssel is, egy több egységből, csomópontból álló rendszerben a master egység teljes egészében vezérli, irányítja a slave egység működését, ld. www.merriam-webster.com/dictionary/slave 3. jelentés főnévként, ill. 2. jelentés melléknévként. semmiféle uralmi, tulajdonlási konnotációja nincsen, megkockáztatom, hogy soha nem is volt. átpolitizálni - mint csaknem mindent - lehet, de csak ez ügyben célszerűbben is használható energiákat fecsérel el, aki ezen rugózik. (megjegyzem, a slave kikopóban lévő építőelem típus, a mai rendszerek sokkal nagyobbak, elasztikusabbak, az egyes egységeben elosztott intelligencia is meglehetős, a nagyobb rendszereket már inkább "koreografálják", nem vezérlik, a többé-kevésbé autonóm elemek munkáját hangolják össze harmonikus működéssé.)

---
a github-ot (a földgolyóbis talán legnagyobb szabad tartalom lerakatát) tavaly megvette a microsoft, és rengeteg gesztust kellettt tennie ahhoz, hogy ez a kincsesbánya eztán is az maradjon ami volt, nehogy elcuccolják a tartalmakat innen a framcba. a microsoft és a szabad tartalom történeti kapcsolata szaftos és több mint tanulságos. (nem is olyan rég még kommunistázták a szabad szoftvert, és óriási fud - en.wikipedia.org/wiki/Fear,_uncertainty,_and_doubt - gépezetet működtettek a terjedését akadályozandó), de mára a szabad tartalom egyik bajnokának pozícionálják a céget, egy fene, legyen úgy.)

ez a kampány az amúgy is kikopóban lévő master/slave irányítástechnikai ill. informatikai terminus technicus ellen szerintem par excellence pót- sőt látszatcselekvés, amit kockafejű, életidegen píárok és menedzserek (vö palkovicsok és vasalt nyakkendők) agyaltak ki, hogy olcsón bejuttassák a cég nevét a nyúzba a jó oldalán. pedig lenne tennivaló esélyegyenlóség terén bőséggel a(z amerikában) nagyon is fehérférfi szoftveriparban.

mafi mushkila 2020.06.16. 23:35:07

@incze: Gondoltam az anyacsavarra meg a többi male/female megnevezésre :) Szerencsére ez az állam szexuális és gendervakságának kivívása után már tényleg nem lesz probléma.

De nem akarom egészében elviccelődni (bár a mozgalmam az nem vicc, csak még egyedül vagyok benne): szerintem egy token gesztust sem kell kárhoztatni; persze, az jobb lenne, ha mindenki minél hamarabb minél többet megtenne, de az elvárások jó irányba tolására akkor is jók. Meg a másik amit gondolok, hogy semennyi vita és vitatéma nem túl sok, rágni kell az ezer fogunkkal... Na meg valamikor képesnek kell válnunk rá, hogy két dolgot is egyszerre a fejünkben tartsunk :) Hogy ez itt a lényeg, de amaz a mellékdolog szintén van, vagy hogy Churchill lenyomta a nácikat, ujjé, de Sztálin kezére adta és a halálba küldte az Angliában ragadt oroszokat. ...Mikor terelésként beszélnek ilyenről, az egészen más, hallatszik, mint amikor plusz adalékként - ezt is el kell sajátítani, hogy ezek között különbség van. Szóval... talán nem is ez a fő mondanivalóm, hogy ezt a lépést amit mondtál és amibe belekötöttem, mindenképpen üdvösnek ismerjük el, de inkább az, hogy használjuk ki a lehetőséget ilyen eszközeink kibontakoztatására.

A github-átvételt olvastam :(

mafi mushkila 2020.06.16. 23:37:48

@incze: "többé-kevésbé autonóm elemek munkáját hangolják össze"

Ez tök érdekes rész volt, jobban utána fogok olvasni!

aronsatie 2020.06.17. 09:18:21

@Muad\\\'Dib: Beszarás. Az elfújta a szelet még értem, az idealizált, teljesen hazug viszony rabszolgatartó és rabszolga között nem lehet kellemes élmény a leszármazottaknak, De már visszatették a kínálatba, némi magyarázattal. De a Trópusi viharban a "fehérek" a hülyék, abban még véletlenül sincs sértő.

ámbátor 2020.06.17. 12:52:36

@aronsatie: De feketét játszik egy fehér.
Bár én mindig azt hittem, hogy a színészek alapvetően olyt játszanak el amik valójában nem. Néha nők férfiakat, vagy fordítva, gazdag színészek játszanak szegény embert, vagy fordítva, részegesek józant, vagy fordítva, nemlátom miért ne játszhatna fehér ember feketét, vagy épp fodtva. Esetleg bármilyen színű színész kis szürkét vagy magas zöldet.
De valamiért ez a fehér játszik feketét ez be van akadva. De még jelmezbálon is. Öltözhetsz ufónak, koldúsnak, répának vagy robotnak, de feketének nem.

aronsatie 2020.06.17. 13:08:37

@ámbátor: Újabban indiánnak is tilos öltözni. Nem az indiánok, sápadtarcúak szoktak ellene tiltakozni.

deckard_r 2020.06.17. 13:15:50

@Muad\\\'Dib: hogy stílszerűek legyünk: full kretént nyomnak...:))) avagy maxira állították a kreténturbót...:))) Speier zseniális...

velőtanya 2020.06.17. 13:38:41

Ez így vajon mennyit érne ma halmazatilag?
www.youtube.com/watch?v=8UCTzGuo05I
(Csodálom, hogy a youtube még nem vetette máglyára)

kemény keleti kommentelő 2020.06.17. 15:51:31

@ámbátor: Talán épp azért, mert fordítva nem megy. Egyébként a férfi nőt játszik is elég egyirányú utca. A csendőrpertu nem vicces mindenkinek.

ámbátor 2020.06.17. 17:05:21

@kemény keleti kommentelő: Azért ma már a whitewashing igencsak létező dolog, amikor ilyen-olyan okból nyilvánvalóan nem szinesbőrű karaktereket szinesbőrű színészekre írnak át és a nadrágszerepeket se ma találták ki. Mondjuk még sose hallottam róla, hogy szexuális elnyomásként kifogásolja valaki, hogy Cherubinot vagy éppen Hunyadi Mátyást nővel játszatják. Szóval megy ez mindkét irányba, és azt gondolom, masszív pótcselekvés ebben megtalálni a rasszizmust, szexizmust.
Nekem nem lett bajom tőle, hogy gyerekkoromban Horváth Jenő játszta Rémusz bácsit a mesében (nem ez volt a baj azzal a mesével)
A színész csak had játszon bármit, feketét, fehéret, tarkát és ha ezt jól teszi, ne legyen már ez rasszizmus. Öltözhessen a fekete kissrác supermannek, ha akar, a fehér meg fekete rohamosztagosnak, vagy ninjának. Pont ez lenne a lényeg, hogy ne azt nézzük már, hogy milyen színű. Ha meg valaki faji, nemi sztereotípiákat erősít, akkor azzal nem az a baj, hogy ő közben milyen színű, nemű. Feketétől se elfogadhatóbb, ha a majom-nigger párhuzamot játsza el mint fehértől.
A szinesbőrüeknek nem az az igazi baja, hogy esetleg más is afrora fonja a haját, vagy megünnepli a kínai újévet, csak ezen sokkal könnyebb rugózni, mint a valódi problémákat orvosolni.

mafi mushkila 2020.06.17. 17:32:52

@Muad\\\'Dib: Már az update-tel van fent, Nem biztos, hogy...

rikitikitevi 2020.06.17. 17:38:30

@mafi mushkila: csak én nem értem, hogy akkor itt ki mászott fel a kreténvonatra?

Akik kreténvonatokról sipákolnak és gondolkodás nélkül ugranak minden hülyeségre? :)

mafi mushkila 2020.06.17. 18:02:17

@rikitikitevi: Még mondhatják, hogy bocsi :)

kemény keleti kommentelő 2020.06.17. 18:10:59

@ámbátor: Nem tudom, tényleg. Gyerekkoromban semmi nem volt fura. Itt egyetemek vannak, ahol mindig jártak feketék is.
Feketének maszkirozni az vicces.
De... még sosem láttam, hogy egy feketét fehérre vakoltak volna, hogy vicces legyen.
A gondolat se tetszik...
Mikor az operaházban a Porgy és Besst csinálták meg fehér színészekkel, az autentikus előadásmódhoz azért ragaszkodott a szerző, mert feketére mázolt fehér ember az viccessé teszi, és nem az lenne a cél.
Ugyanez a férfi nőruhában - vicces.
Nő férfi ruhában - szánalmas. Bajuszban.... csak egy idétlen nő bajuszban.
Szóval biztosan más lehet feketeként látni a feketére maszkírozott színészt. Gondolom.
De amerika meg a harcuk az az ő dolguk. Ha komolyan veszik, csak csodálni tudom.
Nálunk semmit se vesznek komolyan az emberek.

Muad\\\'Dib 2020.06.17. 21:00:24

@rikitikitevi:
Lehet, hogy neked qrva sok időd van és minden index cikket ellenőrzől az eredeti forrásnál, még a forrás forrásánál is, de tény én ennyire nem érek rá. És az it-s master-slave kreténkedés meg a waczak szálló után ez simán belefért a sorba.

Muad\\\'Dib 2020.06.17. 21:01:28

@mafi mushkila:
Király, most olvastam. Akkor már csak azt remélem, hogy az eddigiek is csak hoaxok...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.17. 21:21:39

@Muad\\\'Dib: annyit lehet tudni, hogy követelték a Netflixtől, hogy vegyék le, és amit egészen biztosan levettek az az It's always sunny in Philadelphia egyik epizódja, amiben szintén van blackface, és szintén a lehető legkevésbé sértő módon.
sajnos valóságos sérelmekről terelik el a figyelmet, és empatikus embereket hangolnak a BLM ellen ezekkel a hülyeségekkel.

mafi mushkila 2020.06.17. 23:20:01

@rikitikitevi: Nah, de nem mondják, hát jó.

Muad\\\'Dib 2020.06.18. 20:31:59

@velőtanya:
A belém kifordult. Ezek nem liberálisok, hanem büdös nácik.
Ui.: Speer írta a naplójában, hogy az a szörnyű, belül Hitlernek tetszett volna a nürnbergi " szereplése": te semmi vagy, a bűnöd minden, echte náci filozófia.

velőtanya 2020.06.18. 20:55:51

@Muad\\\'Dib: @Kettes: Azért különösen rémisztő ez a történet, mert itt már nem valami elborult aktivista magánszámáról van szó - amilyenek minden mozgalom környékén óhatatlanul megjelennek, és aztán jól fel lehet fújni őket az ellenérdekelt oldalról - hanem egyrészt egy mértékadó mainstream médium állt bele a teljes súlyával, tekintélyével és minőségbiztosítási rendszerével (vagyis hogy ez így átment a teljes szerkesztőségi procedúrán, és zöld jelzést kapott), másrészt - részben éppen ezért - most már vérre megy a dolog, és semmiféle bűnt el nem követett emberek teljes tönkeretétele és megsemmisítése folyik.
(Mert ne feledjük, itt nem Bayer Zsolt a célpont, hanem "Sue Schafer, a fehér, zsidó, liberális grafikus, a bevándorlók és a melegek jogainak harcos védelmezője, polgárjogi tüntetések rendszeres résztvevője")

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.18. 21:36:44

@velőtanya: megnéztem. ez McCarthy-zmus, ahogy kell.

Muad\\\'Dib 2020.06.18. 21:43:43

@Kettes: @velőtanya:
Ha ezt így folytatják a tuti vesztes Trumpnak megnyerik a választást...

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.18. 22:24:51

@velőtanya: Egyrészt kettő + kettő (Gruber, Prince, Fisher, Trent) elborult, bosszúszomjas attention whore magánszámáról van szó, másrészt az állásukat féltő fehérekről, akik nem akarják a robogó busz elé vetni magukat - akkor már inkább valaki mást. Nem lesz jó vége. Ezt a faszságot meg kell állítani, mielőtt ártatlanok halnak bele.

Jesse Jackson tiszteletes nyílt levélben szólította fel Mark Ruttét, hogy tiltsa be a Zwarte Piet-et. Egy pár éve már lefutották ezt a kört, és bár a hollandoknak semmi mentségük nincs a blackface-re (Zwarte Piet a Mikulás fekete szolgája, aminthogy valószínűleg tényleg voltak Miklós püspöknek fekete szolgái), kisebb utcai feszkók után lezárták a kérdést azzal, hogy Zwarte Piet nem rasszista folklórelem, így marad. Na ezt a szelencét nyitották ki most megint.

Ha van valami, amivel egy hollandot fel lehet bőszíteni, akkor az az, ha mások akarják megmondani neki, hogy mit csináljon. A nu.nl cikk alatti hozzászólások (már amíg le nem zárták a kezelhetetlen mennyiségű hőbörgés miatt) többsége kb. arról szól, hogy with all due respect, minister, mind your own business in the US.

Megjegyzem, én is majdnem voltam egyszer Zwarte Piet, csak kurva cikinek tartottam volna feketére mázolni a képemet, ezért inkább elhárítottam a megtisztelő (tényleg) felkérést. Még szerencse, mert most retteghetnék, hogy nem lesz-e belőlem is Wapo véleménycikk.

ámbátor 2020.06.19. 01:17:31

@velőtanya:
Az elátkozott hivatal jut eszembe, ahol senki sem meri megtörni az egyperces néma felállást.
konyvtar.dia.hu/html/muvek/MOLDOVA/moldova00574_kv.html
Itt is a vadászszezont megérző kretének beviszik a sztorit a WaPo-nak és lehet ugyan, hogy többen is gondolták, hogy ez baromság, de senki nem meri kimondani, mert azonnal célkeresztbe kerül és onnantól már ő is a kretének listáján van. Ráadásul ugye az alapgondolattal, a rasszizmusellenességgel a józan emberek egyetértenek, ezért nehéz nekik a kreténekre kimondani, hogy most már talán több mint elég.
Ennek egy feloldása lehetne, ha normális liberális szinesbőrűek mondanák, hogy elég a pótcselekvésből. Nem a jelmezbáli mókázókat kellene kivégezni, hanem a rendszer szintű raszzizmust megszüntetni. Csak ugye az kicsit nehezebb, mint keresztre feszíteni valakit.

rikitikitevi 2020.06.19. 02:00:38

@ámbátor: persze vicces (tényleg az). Így utólag.

Azt tudtad vajon, hogy az ír katolikusok még a feketéknél is nagyobb elnyomással, kirekesztéssel, és diszkriminációval néztek szembe az USA-ban a 19. sz végén?

Nem az a videó szándéka, de tulajdonképpen egészen jól ábrázolja a problémákat és társadalmi változásokat a történelemben az esélyegyenlőség felé. Az USA-ban. Európában hüledezés megy...

kemény keleti kommentelő 2020.06.19. 05:43:34

@ámbátor:
Megerősödtek és sokan vannak. Bosszúban és megtorlásban gondolkodnak.
Nem a békés egymásmellettélés a cél, hanem az erejük érvényesítése.
Az erővel élni fognak, mert élvezik a fehérek-libsik visítását, ahogy a rendőrökre vadászást is. Minden győzelmük csak olaj a tűzre. Nem az egyensúlyra törekednek.

ámbátor 2020.06.19. 09:16:56

@kemény keleti kommentelő: Na jó, de hova álljon az, aki minden ízében ellenzi, útálja a rasszizmust, szexizmust, ...izmust, de nem kér ebből az agresszív intoleranciából se? Aki hiszi, hogy a nemi erőszakolónak börtönben a helye, de nem hiszi, hogy egy kétes minőségű vicc nemi erőszak lenne. Aki nem a zabpelyhes dobozon éri tetten a rasszizmust, hanem az oktatási és szociális statisztikákban...
Miért van, hogy bármilyen pozitív kezdeményezés át tud csapni saját paródiájába, majd saját ellentétébe?

kemény keleti kommentelő 2020.06.19. 09:40:32

@ámbátor: Rasszista viccek is játszanak, akkor a nőcisek is. Amikor a romákkal viccelődés lett nem illendő, egészen elszontyolodtak a hazai parodisták.
Végülis pont az esztelen agresszió az, ami visszatartja majd a hétköznapi elnyomást.
Hogy átlendül, az lehet, de ahhoz az kéne, hogy ne legyenek fehérek a képletben.
Nálunk azért lendült át fideszcirkuszra, mert kommunisták egyáltalán nem voltak a nagy antikommunista csatában. Ahogy libsik sem és migrik sem.
De az amcsiknál van a túloldalon is ellenerő. Gondolom.
Most is ez a Földes gimnáziumos történet... A fideszes még az értettségijét se igazolja, amikor egy elitgimit akar igazgatni, de a fenyegetőzést már most elkezdi, hogy a gimiben senki se fog politizálni. Pedig ő az egyetlen pártkáder közel és távol.
A legócskább, legkisebb fideszes is bármilyen teljesítményt produkáló intézményt egymaga szétverhet, ha akar.
Na, ez a túlzás, amin lehetne háborogni, de nem háborognak, mert ez egy fideszes.
A védett faj.
A csodalények gyülekezete.
A mindenben győztesek, igazak és szaporán tenyészők, akikre nem lehet rosszat mondani.

Grrr 2020.06.19. 11:52:04

@ámbátor: A méltánytalan, buta agressziónak ellent kell állni. Ezt a WaPo most rosszul csinálta. Tanuljunk belőle!
Itt legalább nem lőtték le a vétkezőt, mint ahogy a feketéket szokták... (nyugi, csak provokatív szarkazmus :))

Grrr 2020.06.19. 11:53:45

@kemény keleti kommentelő: Az igazgató nem fog politizálni: csak rendben, szépen végrehajtja az állami szervek utasításait.

ámbátor 2020.06.19. 14:33:34

@Grrr: Igen, egyrészt ugye pozitív, hogy ebbe konkrétan nem hal bele senki, másrészt életek azért jócskán tönkremehetnek, aránytalanul, méltatlanul, sőt néha indokolatlanul.
Olyan ez, mint a #metoo farvizén megjelent kevéssé vagy egyáltalán nem indokolt erőszakvádak, amik ellen pont ilyen nehéz volt védekezni ahogy a megvádolt mellett kiállni is. Kéne pár hiteles arc, aki le tudja ezt fékezni,mielőtt túl késő, mielőtt öngyilkosságba kergetnek embereket, mielött ellenoldali lincselések lennének.

rikitikitevi 2020.06.19. 15:00:22

@ámbátor: a metoo jó példa

igen, az inga sosem középre lendül (surprise), vannak innocent bystander áldozatok a másik oldalon is

a metoo esetében mennyi?

mégiscsak arról van szó mindkét esetben, hogy évtizedeken keresztül rendszerszinten mennek tönkre életek, és nincs olyan megoldás, ami mérsékelt. Az mind megbukott.

Persze szar, hogy pár hónapig a fagyi durvábban nyalt vissza a metoo-nál, ahogy itt is.
A másik oldalon meg évtizedes probléma megoldása sejlik fel.

A metoo rendesen megváltoztatta a status quo-t és azóta nem hallom a szegény fehér férfi panaszát, hogy néha kibasznak vele azóta is, szegény párával ott fenn a food chain csúcsán.

Az inga már csak ilyen. Ha nem hagyná a fehér ember hogy végletekig éleződjön a probléma, és nem lenne szükséges erőszak hogy elgondolkodjon, akkor nyilván a visszanyalás se volna olyan.
It is a white problem. (Banksy, 2020)

Muad\\\'Dib 2020.06.19. 15:34:39

@rikitikitevi:
Jaaaa, hát az inga. Minden más megoldás megbukott csak az maradt, hogy az eddig is privilegizált liberálfasiszta réteg tömeges "lincselésbe" kezd. Mert ugye feltűnt, hogy nem az egyszeri tüntető követelte ki a wapo-s cikket erről az óriási problémáról hanem azok akiknek amúgy semmi problémája?
Persze értem, jó lesz ez így, mert amíg egymással vannak elfoglalva az utcán a lecsúszott feketék meg fehérek, senki nem kérdezi meg pl. a wapo-s barmoktól, meg politikusoktól, hogy hová a fas*ba lett a pénz az előző évtizedekben.

Muad\\\'Dib 2020.06.19. 15:35:23

@Muad\\\'Dib:
Meg ugye az is remek, hogy sikerül majd Trump mellé lökni olyanokat akik amúgy az életben nem szavaznának még 1szer rá. Biztos ez is nagyon jó lesz, mert az inga...

rikitikitevi 2020.06.19. 15:53:16

@Muad\\\'Dib: Banksynak mennyire igaza volt, illetve van.

Csak meg kell nézni kik adnak hangot, és mi ellen :)

Téged miért zavar, hogy ki szavaz Trumpra és miért? És miért ez zavar téged ebben a bonyolult problémahalmazban?

És meg vagy lepődve, hogy nem marad egyszer majd más, mint a lincselés.
Duh.

velőtanya 2020.06.19. 16:08:15

@ámbátor: Ha már te is Moldovát idéztél tegnap...:
"Az elutasítás olyan egyértelmű volt, hogy semmiféle vitának nem engedett helyet. Zölderdő és a fővarázsló helyesen értelmezve a referens diszkrét figyelmeztető köhögését, eltávoztak. Lefelé tartva annyira elmerültek gondolataikban, hogy Zölderdő a feketék számára fenntartott lépcsőn akart lemenni. A portás feltartóztatta:
– Lincoln Ábrahám – a Mikulás-szigeteken ez volt a fehér bőrűek gúnyneve, természetesen csak azoké a fehéreké, akik nem töltöttek be magasabb állásokat, és nem jártak autón –, talán nem szakad le az átkozott lábad, ha elsétálsz a hátsó lépcsőig.
A fővarázsló hiába kelt vendége és üzlettársa védelmére, a portás őt is kigúnyolta, az öreg férfi tiltakozása jeléül szintén a hátsó lépcsőn ment le. Az épület előtt az indulattól még mindig remegve mondta:
– Szégyellem, hogy én is fekete bőrű vagyok."

rikitikitevi 2020.06.19. 16:13:58

@ámbátor: rengeteg a kreténség a világban mindenféle téren, éjjeled nappalod rámenne ha mindegyiken ki akarsz akadni

miközben az usa lángokban, évtizedes problémák és elfojtott sértettségek forrtak fel
hogynemondjam emberek halnak mindenféle oldalon

valahol egy előadáson valami homály ismeretlen senkik akiknek létezéséről sem tudtunk, amíg meg nem osztják a világgal a sipítók - nem adják meg a szót valakiknek

jujj, világvége

tényleg ennyire szar privilegizáltként élni, hogy ennyire fáj?

velőtanya 2020.06.19. 16:25:08

@rikitikitevi: Légyszi mondd, hogy Counter másodnikkje vagy, és csak trollkodsz:/

rikitikitevi 2020.06.19. 16:33:58

@rikitikitevi: most látom, felül lett vizsgálva ráadásul a dolog, tehát meg sem történt

kedves ámbátor, egy teljesen jelentéktelen, minőségében és mennyiségében is leginkább kreténség okán előállt szitu, ami meg se történt

de téged, mint fehér embert érintett
(dehogy érintett, eszed ágában sem volt ott megszólalni, azt sem tudtad mi fán terem ez az akármi egyáltalán)

micsoda felháborító dolog

ennél hát sokkal durvább dolgok történnek amerikában feketékkel mindennap, egész életükben

nem tudom, érted-e hova akar a gondolatmenet jutni?

rikitikitevi 2020.06.19. 16:35:48

@velőtanya:
fehér hetero vagyok, akit sem a metoo, sem a BLM nem ijeszt meg a legkisebb mértékben sem :)

mafi mushkila 2020.06.19. 16:42:01

@rikitikitevi: Azért jejzus, ez mennyire idióta érv benne:
Imagine if this event was called 'Resisting Blackness' and non-white people were told they could not ask questions, nor access a room because they were the 'wrong' colour."

Seriously? Kb. mint "a megerőszakolás nem létezik, hát én hogy élvezném, ha egy nő rám mászna"

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.19. 16:45:41

A WaPo szerkesztői elég rendesen kapják az ívet a cikk alatti kommentekben. Nekem nem úgy tűnik, hogy a "privilegizált liberálfasiszta réteg" követelte volna ki ezt a cikket, sőt, a medián reakció az, hogy kibaszott szürreális ez a boszorkányüldözés.

@rikitikitevi: Híres utolsó szavak. :)

rikitikitevi 2020.06.19. 16:49:53

@mafi mushkila: ugyanez lett lejátszva a metoo-val. Hú mecsoda sipákolás ment, az értelmesebbjétől is, mert juj milesz ha nem az lesz amit a fehér férfi gondol a témában és túltolás és skandallum és kreténség...

Mi lett?
Szerintem elég jól túlélte a fehér férfi
a barna gatya is ki lett azóta talán mosva

mafi mushkila 2020.06.19. 16:50:01

@rikitikitevi: Umm, sokasodj és szaporodj, kérlek, szüksége van rád a hazának :)

Egész odavagyok, egy jó dolog lenne szólni, hogy vmi hülyeség, túlzás, elbaszták, de boszorkányégetés vádjával boszorkányégetésbe fogni azonnal, annak nem kevesebb értelme van, hanem csak kára. Ráadásul nem értem, hogy ez hogy nem esik le.

rikitikitevi 2020.06.19. 16:53:14

@Kettes: elmarad a világvége, mégsem hülyült meg mindenki?
pedig olyan jól megijedtünk

mafi mushkila 2020.06.19. 16:55:20

@Kettes: Eskü nem olvastalak még a boszorkányos kép választásakor. Meg is érdemli a Wapo, meg mindenki elég nagy fasznak tűnik a cikkben is (bár amilyen a cikk, honnan tudhatnám), de azt nem bírom feldolgozni, hogy ez már a vég akkor.

Muad\\\'Dib 2020.06.19. 16:57:16

@rikitikitevi:
Miért zavar? Mondjuk mert nem szeretném, hogy egy komplett infantilis hazudozó vezesse a világ legerősebb államát? Mert Orbán sok kárt a világnak nem tud okozni ezen a kis szemétdombon történő kapirgálással, de Trump azon a szemétdombon már igencsak más ligát jelent.

ámbátor 2020.06.19. 16:58:59

@rikitikitevi: Egyáltalán nem érted mit próbálok nyökögni, biztosan az én hibám.
Ahol én élek nem igazán érzekelhető a fehér privilégium, ez egy kulturált ország. És speciel nem kapok epegörcsöt, ha egy adott pillanatban bármilyen kisebbség előnyöket élvez. Éppen a haladás érdekében aggódom a stupid túlzások ellen, mert egyrészt érvkészletet ad @Muad\\\'Dibnek hogy a fürdővízzel együtt a gyereket is kiöntse, másrészt nehezen tűrüm az inkonzekvens viselkedést. Ha antirasszisták vagyunk, akkor ne különböztessük meg a hallgatóságot bőrszín szerint.
Ilyesmire gondolok:
pbs.twimg.com/media/EZl7kK_XQAAClaC.png

Muad\\\'Dib 2020.06.19. 16:59:20

@rikitikitevi:
Engem még a pár náci sem ijeszt meg akik a világban mászkálnak, de azért még zavarhatnak, ugye?

rikitikitevi 2020.06.19. 17:02:43

@Muad\\\'Dib: ha nyer, demokratikusan választja majd meg az a többség, aki szerint ő jelenti a kisebb kárt, és amely többségnek jelentős része fosik a metoo-tól, a BLM-től, és a fehér szupremácia visszaszorulásától, valamint ezen irányzatok túltolásától.

Ebből mi is zavar tulajdonképpen téged? :)

Muad\\\'Dib 2020.06.19. 17:04:37

@ámbátor:
Eszemben sincs eltagadni a feketék problémáit. Csak épp jó lenne, ha a tömeget befolyásoló erők azzal foglalkoznának és nem pótcélpontokat adogatnának nekik a haragjuk kitöltéséhez (most tényleg az intézményesült rasszizmus legnagyobb problémái az uncle ben's, meg a feketének maszkírozott xy?). Ez azoknak jó, akik a valós problémákat el akarják kenni. Obama szavakban folyton kiállt az elnyomott feketék mellett, de egy dekával nem lett jobb senkinek, a rendőrség pont ugyanannyiszor lövöldözött agyon embereket és a gettók ugyanúgy tele vannak elfelejtett emberekkel. Trump ennek az ellenkezőjét mondja, de nem lőnek le több feketét a rendőrök mint Obama alatt és nem lett se jobb se rosszabb a feketéknek.

rikitikitevi 2020.06.19. 17:06:41

@ámbátor: Akkor nem jött át hogy min aggódsz, kb pont az ellentéte jött meg, hogy ez az értelmezési hiba csak az én készülékemben van-e, azt nem tudom.
(Az én készülékem biztos nem hibátlan, szorri ezúton is)

Én nem aggódom emiatt, a haladás nem ezen fog elbukni, ha elbukik.

Muad\\\'Dib 2020.06.19. 17:09:39

@rikitikitevi:
Hitlert is demokratikusan választották meg. Végül is mi zavarhat az ilyesmin bárkit is? Mondjuk az, hogy ha ott is nem tolták volna túl egyesek a kreténséget, akkor lehet élete végéig képeket festegetett volna a turistáknak Bécs főterén.

mafi mushkila 2020.06.19. 17:11:27

@Muad\\\'Dib: "Obama szavakban folyton kiállt az elnyomott feketék mellett, de egy dekával nem lett jobb senkinek"

Ezt csak így?

rikitikitevi 2020.06.19. 17:14:22

@Muad\\\'Dib: szeretném megőrizni emlékeimben a magas színvonalat, így ezt elolvasás után inkább el se olvastam :)

ámbátor 2020.06.19. 17:20:39

@Muad\\\'Dib: Az első három mondatodig veled voltam. Én is azt gondolom, hogy pótcselekvések, gumicsont, amit a tényleges tennivaló helyett rágnak.
Azt nem tudom, elkerülhetetlen-e, hogy ez így legyen, de rossz nézni.
Amit utána írsz annak a valóságtartalma kétes. Minimum kétes.

Muad\\\'Dib 2020.06.19. 17:24:55

@mafi mushkila: @rikitikitevi:
Meg kell nézni a poverty rate-et és a police killing statistics-et. Jó olvasgatást.

Muad\\\'Dib 2020.06.19. 17:26:20

@ámbátor:
Lásd @Muad\\\'Dib:
Trump alatt is folyamatosan csökken a poverty of black families. Nem tűnik elsőre úgy, hogy Obama alatt jobban csökkent volna.

rikitikitevi 2020.06.19. 17:33:45

@ámbátor: a szimbólumok, és szimbolikus dolgok fontosak. Uprising esetén nem kevésbé.

A negro szó használatának ügye ugyanannyira érthetetlen dolog mint a blackface. Vagy az Uncle Ben's

Mégis, így átmegy mindenkinek az üzenet, hogy valami nem oké, és valamin változtatni kell.

Nagyon nagy a nem tudatos ellenállás az új gondolatok iránt. Át kell törni az üvegfalat, sokkot kell okozni, hogy a lesokkolt rendszer, gondolatvilág, megálljon és rebootoljon és képes legyen befogadni, a sokkhatásnál jóval enyhébb gondolatot, ami a sokk nélkül csak zajként elveszne.
Majd újra létrejön az üvegfal, de már egy más szinten, egy más status quo-val.

(schumpeteri megfogalmazásban, ami igazán előrevisz, az a creative destruction)

Pl metoo...

rikitikitevi 2020.06.19. 17:36:35

@Muad\\\'Dib: a mostani 50% körüli munkanélküliséggel?

mafi mushkila 2020.06.19. 17:37:53

@Muad\\\'Dib: Mit gondolsz, mi a fenét csekkoltam először? Ezt találtam? Nem.

Muad\\\'Dib 2020.06.19. 17:38:03

@rikitikitevi:
Nyilván a vírus egy külső tényező ami az idei évben borítani fogja a poverty-t. de nem csak a feketék körében.

mafi mushkila 2020.06.19. 17:52:30

@Muad\\\'Dib: Az én internetemen azt írták, hogy komolyabb javulásban reménykedtek, és hogy eltérnek a vélemények az eredményekről. Ilyen helyzetben egy forrás nem mond eleget.

rikitikitevi 2020.06.19. 17:53:52

@Muad\\\'Dib: Hát nyilván.
Esetleg nézd meg azt is, hogy Obama mettől-meddig.

kiazmarmegint 2020.06.19. 18:45:43

@Muad\\\'Dib: " Obama szavakban folyton kiállt az elnyomott feketék mellett,"

Pont hogy nem. Azok mellett allt ki, akik nehez helyzetben voltak, peldaul mert nem volt betegbiztositasuk, vagy mert keves munkavallaloi joguk volt. Az mas kerdes, hogy ezek kozt sok fekete volt, de arra Obama nagyon vigyazott, hogy ne az "angry black man" szerepet jatssza.