Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Bayer Zsolt, Németh László és a zsidók

2020.05.06. 18:56 | jotunder | 57 komment

 

      Magyarország nem szereti a zsidókat. Sohasem szerette. Átlagosan nem szereti persze, mert országok nem tudnak szeretni vagy gyűlölni, népeket, alkoholt, pacalt, nőverést. Nagyátlagban Magyarország sohasem szerette a zsidókat. Másokat sem, tótocskákat, románokat, aki éppen jött. Még saját magát sem szereti Magyarország, a jobbmagyarország a balmagyarországot és viszont, miért pont a luxemburgiakat szeressék. Azért a zsidókat kicsit kitüntetten utálta Magyarország, kis kirablás, kis vagonbazárás kis gázkamrával a végén, becsúszott, na, minek tagadjuk. De cigánynak sokkal rosszabb lenni, mint zsidónak, melegnek is rosszabb lenni, azért a dobogó megvan, mert a muszlimokat ugyan nagyon utálja Magyarország, de ők annyira imagináriusok ebben az országban, mint a mínusz egynek a négyzettörzsöke.

     Ott tartottunk, hogy Magyarország nem szereti a zsidókat, de Orbán Viktor egyik palotapincsije, bizonyos Bayer Zsolt direkte karriert csinált a saját zsidónemszeretéséből. Egész publisorozatokat szentelt a zsidótematikának, nem kevés delláért, csak abban különbözött Csurka Pista bátyánktól, hogy utóbbi másból is karriert tudott csinált (t.i. értett is valami máshoz ). Tamás Gáspár Miklós professzor hívta fel figyelmünket arra, hogy Bayer testvér szerelmetes blogján éppen Németh László Faj és irodalom című népszerű munkáját osztotta meg. Németh László akkor volt nemzeti szocialista, amikor Adolf Hitlert Németországon kívül még nem sokan ismerték, akár avantgarde-nak is nevezhetnők Laci bátyánkat. Németh a németeket is utálta, hehe, a kapitalistákat is utálta, nemcsak a zsidókat. És hát aránylag gyakran hangot is adott a zsidókkal kapcsolatos érzelmeinek, legutoljára talán a festői 1943-ban (ezzel szemben 1944-ben már nem, mert bár hülyeségben nem, de moralitásban tartott némi távolságot a bayeroktól). 

    Világért sem akarom korlátozni Bayer Zsoltot a zsidónemszeretésben. Valamelyest szarok is erre a kis orbánista lakájra, csak azt szeretném megjegyezni, hogyha a közúti gépjárműforgalom és az alkoholfogyasztás relációjában alkalmaznánk annyira kreatívan a zéró tolerancia fogalmát, mint a jideaux-ügyben, akkor azért érdekesen alakulnának a halálozások. 

    Néhány FIDESZ-konform cicaság a Bayer blogról:

   "A zsidó test és a zsidó szellem akárhogy keveredik európaiak közé, tüstént kiismerszik. Társadalmi életük is rendkívül elkülönült, vagy legalábbis egész más belül, mint nem zsidók felé. "

  " S ötven év óta sűrű rajokban ereszkedik városainkra, megszállja gazdasági életünk bástyáit, s kezébe keríti akveduktuszait."

   "A zsidó irodalom Ignotus-kora ez. A következő, mondanom se kell, a Szomoryé. Az idegen fajiság és a magyar faj szolgáltatta nyelv tragikus tusába kezd. Az új gazda a maga teste méreteihez akarja kitérdelni, kikönyökölni és kihátalni az idegen szervezetre szabott ruhát. "

   "Hová visz ez a folyamat? Semmi jel sincs rá, hogy a zsidóságra boruló faji atmoszféra ritkulna, s nem is valószínű, hogy ez a gazdasági és szellemi szövetségekbe tömörült faj egyhamar disszociáljon." (jaj de édes ez, főleg így perspektívában szerk. megj.)

  " Szomory Dezső, aki magyargyűlöletét már nem palástolja, de faja hatezer éves múltjáról annyi melankolikus gyöngédséggel beszél, igazabb író, mint aki hasonló lelkiállapotban semleges témákon kendőzi műmagyarrá magát."

    Jogi képviselőnk kérésére, minden különösebb konkretizálás nélkül jegyzem meg, hogy üdvös lenne, ha egyesek, néhányak, bizonyosak, legalább a jókurvaanyjuk direkciójába indulnának el sebesen, ha már ekkora az összevisszaság. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr4215665604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

látjátok feleim szümtükkel 2020.05.06. 20:20:14

Ha még egyszer ezen a blogon Bayert idézni fogják, akkor én leszokok az ide járásról. Rossz tőle a levegő, az arcmaszkra meg lyukat kéne fúri, hogy levegőt kapjon az ember.

Érvsebész 2020.05.06. 20:24:15

Az élet túl rövid ahhoz, hogy egy betűt is elolvassunk bayerzsolttól

kisa 2020.05.06. 20:55:06

Bayert olvasni pont olyan üdítő, mint drótkefével hátat mosni. Én kerülöm mindkettőt. Szerencsére, drótkefével még nem találkoztam a Vincenten, bayerrel meg annál többet, ami szerintem JT részéről nagyfokú mazochizmusra vall. Még szerencse, hogy a címben fel van tüntetve, így aztán a nagykorú olvasóra van bízva a tartalom megtekintése. Egyébként egyetértek az utolsó mondattal.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.05.06. 21:08:47

@kisa: bayer egy sort sem írt most. csak németh lászló.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2020.05.06. 21:12:21

@Érvsebész: Napláne Németh Lászlótól. Pedig Bayerhoz képest veretes klasszicizmus ez az irodalmiaskodó náci ömlengés (1927-ből!). Megjegyzendő még, hogy Németh még nem tudhatta, mi következik ebből a gyűlöletgiccsből*, Bayer meg tudja, úgy idézi.

*Később, amikor megtudta, ő bújtatta Zelk Zoltánt, aki meg is jegyezte neki, hogy ha nem írt volna ilyeneket, akkor most nem kellene bújtatnia. :D

kisa 2020.05.06. 21:17:10

@jotunder: Nadehát a blogjában... Oda nem kerül csak úgy véletlenül az ember, ahhoz komoly elszánás és rákészülés kell, úgy képzelem.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.05.06. 21:33:39

@kisa: nem olvastad el a posztot.... TGM mutatta az irányt egy cikkében, onnan tudtam meg, hogy bayer kiposztolta a faj és irodalmat.

ámbátor 2020.05.06. 21:37:34

@jotunder: és ha TGM beugrik a kútba?
Épp leszokni látszol a mandínerről, erre rákapsz a Bayerre.

kisa 2020.05.06. 21:39:52

@jotunder: Bocs, félreértettem... Vagy átsiklottam rajta.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.05.06. 21:42:54

@ámbátor: még egyszer. bayer nem írt bele a németh lászló szövegbe, azt egyedül a németh lászló írta. arra sincs szükség, hogy elmenj a bayer blogjára.

Aegopolis2 2020.05.06. 21:53:56

@ámbátor: Pedig a Mandineren épp leckét lehet venni, milyen is egy korszerű náci. mandiner.hu/cikk/20200506_valasz_a_szepiroknak

labrys 2020.05.06. 23:03:25

@Tuco9: nem az a gond, hogy a világ népességének egy jókora – vagy akármekkora – hányadát nem szereted. Az ilyesmi nem kötelező, sőt; én sem szeretem például a rasszista barmokat, pedig sokan vannak.

A gond az, hogy a rasszista barmok világában az utálni való emberek etnikai és vallási alapon vannak csoportokba sorolva.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.05.07. 00:13:07

@labrys: a náci trollok etetése nem tilos, csak nincs sok értelme :)

Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi 2020.05.07. 07:12:49

@Aegopolis2: Ha már úgyis megfertőződtél mandinerrel, légyszíves helyettem megnézni, hogy ugye Rajcsányi "egyáltalán-nem-náci" Gellért még a főszerkesztő? Köszönöm!

balmoral 2020.05.07. 08:52:06

Az antiszemitizmus alapvetően ostobaság. A butaság nem vallási vagy etnikai sajátosság, joga van hozzá bárkinek, így a zsidóknak is. Egy minőségi antiszemitát semmilyen körülmény, így különösen a tények nem befolyásolják nézeteiben, még az sem, ha maga zsidó, ráadásul még tudja is.

Aegopolis2 2020.05.07. 09:42:43

@Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi: Egy jóbarátom a csajozási tapasztalatait azzal összegzte, hogy "amelyik lány olyannak látszik, az olyan is". Rajcsányival kapcsolatban alighanem ugyanez a helyzet, az online felületnek ő a főszerkesztője.

fáskerti elvtárs 2020.05.07. 09:45:51

@Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi:

Az impresszum szerint igen. Az online lapé Rajcsányi.
Amúgy a mandiner.hu olyan különleges online lap, hogy sem az impresszumban, sem máshol nem találni sem egy szerkesztőségi e-mail címet, sem az egyes szerzők e-mail címét. Egyedül a mediaworks hirdetési és adatkezelési elérhetősége van megadva. Ha küldenél nekik (nem gondolom, hogy küldenél, de képzeljük el) egy cikket, egy helyreigazítási kérelmet, egy észrevételt, egy témaötletet, akármit, nem tudnád, hogy hova küldheted.

MarYsol 2020.05.07. 11:30:04

@aronsatie: Most sírva röhögök. Az andalúz napsütésben. Bayer sokat tett abban az ügyben, hogy eljöttünk ės nem megyünk vissza.

Numda 2020.05.07. 12:00:23

Én megemlítettem volna Nagy Lajost is, akinél briliánsabb módon nemigen tudta leírni senki a zsidó mibenlét esszenciáit, csak hát ő ugye viccelt. Ez a Bayer nevű kvázi-echte zsidó viszont nyíltan öngyűlölő.

balmoral 2020.05.07. 12:10:41

@Numda: Attól tartok, hogy Bayer sváb. De ez legyen a legnagyobb baja.

Numda 2020.05.07. 12:55:29

@balmoral: azért megnézném, hogy felvállalna-e egy mitochondriális DNS elemzést...

nerángass 2020.05.07. 12:59:38

Mondatok ugyanonnan : ( Németh L. : Faj és irodalom )
„A magyar sors volt az a tűz, amelyben ez a sokféle anyagú s egy lére eresztett nép összefőtt s bizony egy kicsit el is kozmásodott.”
„Két egysorsú, egyfájdalmú és egykincsű testvér ők : a magyar tehetség és a magyar nép. Egyikük sem számított itt soha. Elhanyagolható mennyiségek voltak a hatalom mérlegében.”
„Az egész magyar szellemi életnek van némi német maszlag, török áfium íze”
Az V. rész az, amelyben a „ zsidóságra boruló faji atmoszféráról” és kultúrfölény veszélyes terjedéséről delirál ( „végzetes ez az összekényszerűltség” / „a teljes szakadást elkerűlhetetlennek tartom”). Két utolsó bekezdését mintha direkt a bayerzsoltoknak szentelte volna. Egyébként poros, dohos, pókhálós mondatok...

labrys 2020.05.07. 14:30:07

@Numda: a 'zsidó' nem genetikai kategória. Azaz nem létezik olyan genetikai marker, ami csak és kizárólag önmagukat zsidóknak tartó emberekre lenne jellemző, rájuk viszont kivétel nélkül.

lüke 2020.05.07. 15:29:03

Mindenestre furcsa ( volt);hogy az 56 utáni konszolidáció Németh L Kossuth díjával
kezdődött

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.05.07. 15:34:27

@lüke: nem vette át :) azért arra vigyázott. volt nexusa kádárral, szerintem másokkal is.

lüke 2020.05.07. 19:18:04

@jotunder: betegségre hivatkozott, a pénzt pedig eladományozta
Király I naplójában sokat írt róla( Királyt pedig Moldova örökítette meg a Malom pokolban)s az akkori viszonyokról , az is köztejátszott a díjban, hogy Király sokra tartotta

jan 2020.05.07. 21:13:53

Bayer már egy anakronizmus ezzel az antiszemita vonallal. Hisz az elmúlt 10 évben végbement egy döbbenetes fordulat: sikerült a magyar (szélső- és nem annyira szélső-)jobboldalt átállítani az antiszemitizmusról a muszlimellenességre.

10 éve ha a Mandineren megjelent egy Izrael-Palesztina hír, a kommentelők egyértelműen az elnyomott palesztin nép mellé álltak. Ma Netanjahu Trump, Putyin és Salvini után a legnépszerűbb külföldi politikus a magyar jobboldalon.

Csingiz 2020.05.07. 23:13:36

Nálam ez visz mindent:
"A zsidókérdésben én sohasem általánosítottam, kritikáim és írásaim ezt eléggé bizonyítják. Az azonban egészen természetes, hogy az önkritikátlan, bosszúszomjas zsidóságnak a szemérmes kultúratisztelővel szemben ebben a(z utóbbi) négy-öt évben rendkívül meg kellett erősödnie."
1943 augusztus 23.

balmoral 2020.05.08. 08:23:48

@truthimportant: Neked amúgy mi van a fejedben?

aronsatie 2020.05.08. 10:28:20

@jan: Az Izrael-ellenesség csökkent, migráncsozás közben és esetleg csak átmenetileg, az antiszemitizmus nem.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.05.08. 12:28:08

@aronsatie: Mi lesz, ha megtudják, hogy Izraelben már minden a zsidók kezébe került... :(

seol 2020.05.08. 12:56:38

@Kettes:

Ez csak a libeláris féknyüz.

velőtanya 2020.05.08. 13:09:04

@seol: Onnan kell nézni, hogy hány zsidóval is baszik ki folytatólagosan és bűnhalmazatban a Bibi legalább 10 éve? Így már azért csak van benne szeretni való, nem? De. Hát. Na ugye!!

AdvocatusDiaboli 2020.05.09. 17:10:46

@truthimport2: "Gyűlölködő trollkodás." Fölismerhető műfaj, nem kell odaírni. József Attila sem írta minden verse alá, hogy "Vers."

AdvocatusDiaboli 2020.05.10. 12:03:23

@truthimport3: A te hozzászólásodra értettem. Elnézést, ha nem lett volna világos.

AdvocatusDiaboli 2020.05.10. 13:02:14

@truthimport3: Hát ne tegyál olyat. És ha úgy érzed, hogy ezen a blogon számodra elfogadhatatlan a hangnem, akkor legegyszerűbb, ha nem jársz ide.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.05.10. 13:47:00

@AdvocatusDiaboli: Légy szíves, ne etesd a trollt. Úgy is ki fogom baszni, és akkor hülyén néz ki, hogy magadban beszélgetsz. :)

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2020.05.10. 16:15:19

@velőtanya: Szívemből tetszett szólni. Kb. ezt akartam válaszolni @jan: -nak. Ez a jelenség egyébként két forrásból táplálkozik: egyrészt Netanyahu ugyanolyan illiberális, mint a FIDESz, másrészt a teljes elvtelenségből. Az antiszemitizmus klasszikus és következetes fajtája minden zsidót egy kalap alá vesz, de vannak kevésbé zsidók. Ez utóbbi kategóriába tartozik Netanyahu. Nyugodtan összefér a "mit csináltok ti zsidók a palesztinokkal" (ismeretes, hogy mihez hasonlítják) narratíva a leginkább palesztinfaló Netanyahu bálványozásával.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2020.05.10. 16:17:33

@Kettes: Tuco9-et is Te basztad ki, vagy az Jt volt? Olyan, mint amikor a FB-n általam blokkolt fideszesek szóömlésire olvasom a válaszokat. Egyszer javasolni fogom a FB_nak, hogy akit blokkoltam, annak a hsz-aira adott válaszokat se lássam.

trasamund 2020.05.13. 01:17:43

Jótündér, azért te is tudod, hogy TGM már borzasztóan ciki. Kicsit több tréfát is megengedhetsz a "professzornál" ha a péhádétlan tudóst, a mesehőst idézed.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.05.13. 08:51:29

@trasamund: TGM publikációs listája fényesebbnek tűnik mint Mezei Balázsé vagy Horkay Hörcheré. a nyelvtudása és a műveltsége is. kurvára nem érdekel, hogy van-e ph.d-je vagy nincs. ő valóságos egyetemi professzor. nem klasszikus értelemben vett filozófus, és akkor mi van. én sem vagyok az. :)

trasamund 2020.05.14. 14:40:00

Hát akkor ez generációs probléma is lehet. Sokszor úgy tűnik, műveltsége felszínes, gondolatai csapongók, következtetései kapkodók és hibásak, kifejezésmódja hatásvadász és zeng belőle valami borzasztó álpátosz. Egy generéció a 80-90-es években benyelte a hülyeségeit, szerencsére már túl vagyunk rajta. Mondjuk ideje volt..:)

ámbátor 2020.05.14. 15:43:02

@trasamund: Nekem úgy tűnik, TGM élete során többet felejtett, mint amennyit én valaha is tudtam vagy tudni fogok. Lehet , hogy műveltsége felszínes, de nekem legyen mondva. Olyan széles körű, hogy nyilván nem lehet minden területen specialista, de a történelem és filozófia olyan területein van meg ez a "felszínes" tudása, amikről akár még csak nem is hallottam és annyi ilyen területről, hogy elképesztő.
Azt is nyilván tudja, hol mehetne utána a részleteknek, írjuk fel hibájának, hogy egy-egy ilyen odavetett mondatának, Orvellről és az ötvenes évekről nem megy utána és nem lábjegyzeteli, bár mentségére szóljon, hogy egy tudományos igény nélküli, hetilapba szánt publi nem központi félmondatáról beszélünk.

kemény keleti kommentelő 2020.05.14. 16:04:21

@trasamund: Mi ott a 80-90-es években díjaztuk, ha valaki valamilyen.
Az egyenfejű rabszolgákat még ki sem találták.

lüke 2020.05.14. 17:42:31

@ámbátor: yeeh,jó,ha van miből felejteni

AdvocatusDiaboli 2020.05.14. 19:44:06

@trasamund: Akkor nem kell elolvasni a bolhafasz mértékű tévedéséről szóló posztot, ha meg elolvastad, nem kell követni az arról szóló csevegést. Olvass helyette komoly filozófust. Lehetőleg olyat, akinek minden második szavához szótárra van szükséged. Az majd leköti a figyelmedet és az energiáidat.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.05.14. 20:01:24

@trasamund: TGM verkonzervativ volt a rendszervaltas idejen. Scruton volt a lanya keresztapja. masfelol, ez publicisztika, nem filozofiai ertekezes. meg egyszer, ha mericskelunk, nem is all rosszul TGM,foleg, ha Lanczi felekhez hasonlitjuk.

trasamund 2020.05.14. 21:01:13

Igen, de pl. ez a holkonzi, hollib,holmarxiskodós bohóckodás tűnik erősen túltolt pozőrködésnek.Szerintem. De hát vannak hívők...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.05.14. 22:29:14

@trasamund: Irving Kristol is ugyanezt az utat jarta be, csak forditva, trockistabol lett liberalis aztan neokon. Kristolnak pl. egyaltalan nem voltak filozofiai muvei, de vezeto amerikai ertelmisegi volt.
TGM mondjuk a BHL-hez hasonlit, de par munkajat azert kozoltek jobb ujsagok, szemben mondjuk a teljes magyar jobboldali filozofus "elittel". alapvetoen o egy ertelmisegi, "public intellectual", akinek volt egy tudomanyos eloelete. es nagyon jol ir, lehet tole tanulni, format, stilust.

trasamund 2020.05.14. 23:02:48

@jotunder: Mondjuk BHL legalább kinéz valahogy...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.05.14. 23:47:16

@trasamund: tényleg az a bajod, hogy TGM nem hasonlít Brad Pittre? hát szerintem a magyar filozófusok között azért van pár érdekes külsejű :)))

trasamund 2020.05.15. 09:49:03

Nem. Csak TGM-rőlr már nem akartam írkálni, Béásel defektjeinek meg szintén kevés lenne egy kommentkocka, Ez meg legalább egyszerűen eldönthető.