Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Orbán Viktor esete Mr.R-rel

2020.04.21. 22:14 | jotunder | 422 komment

 

   Mr.R  azaz Mr. Reproductive Rate igen fontos személy, érdemes rá figyelni, mert ha valamiért szignifikánsan az 1 fölé magasodik, akkor córesz lesz. Nem kicsit unortodox módon, definiáljuk most úgy Mr.R-et, mint az egy napra eső fajlagos fertőződési növekményt. Tehát, ha az adott napon X ember fertőzött, akkor azt gondoljuk, hogy a következő napon Mr. R-szer X ember lesz fertőzött. Nem, az irodalomban (nagyon) nem így definiálják, hanem az effektív fertőződési rátának és a fertőződési intervallumnak a szorzataként, de nem az irodalomban vagyunk. A mi Mr.R-ünk az legyen Ő és nem más, mert így (sokkal) egyszerűbb az élet.

   Ha Mr.R értéke 1.05, akkor nagyjából két hét alatt duplázódik meg a fertőzések száma,  fél év alatt pedig  nagyjából a hétezerszeresére nőne, amit ugye nem szeretnénk. Egy idő után Mr.R értéke - a nyájimmunitás közelében - automatikusan elkezd jelentősen csökkenni. Amennyiben Mr.R értéke huzamos ideig szignifikánsan 1 alatt van, akkor a járvány lassan elmúlik.

 A valóságos, diffegyenletes modellt már a huszadik század harmincas éveiben csinálta meg Kermack és McKendrick és azóta is azt berhelik, és persze vannak mindenféle rafinált multi-ágens szimulációk, de Orbán Viktort középtávon csak Mr. R érdekli.

  Ezzel szemben Mr.R-et baromira nem érdekli Orbán Viktor.

  Mr.R nem olvas Mandinert, nem néz Operatív Törzset, nem fél Bayer Zsolttól. Egyetlen dolga, hogy van neki egy értéke, ami vagy nagyobb, mint 1 vagy nem, és ez független a Nézőpont közvéleménykutatásnak álcázott agitkáitól és a Prostisrácok vezércikkeitől.  Valószínűsíthető, hogyha Orbán kiplakatírozná a székesfővárost Mr.R fényképével, hogy ne ő nevessen a végén, Mr. R akkor sem változtatna kedves (és egyetlen) szokásán, ami ugye azon a napon esetleg 0.9, esetleg 1.3.  

  Bár nem szeretjük Orbán Viktort, az az elemi érdekünk, hogy ez az  szotyolazabáló  anyaszomorító valahogy 1 alatt tartsa Mr.R-et. 

   Elképzelhető, hogy a magyarok különös anyagból vannak gyúrva, de legalábbis bejön a BCG-oltás hipotézis, és akkor Orbánnak nem lesz olyan nehéz dolga. Azonban az is elképzelhető, hogy ez lesz élete legkeményebb meccse.  

    Ez utóbbi esetben Orbánnak kooperálnia kell az országának azon részével, amelyik szotyolazabáló anyaszomorítónak tartja. Valójában ugyanis, mi együtt fogjuk 1 alatt tartani Mr.R-et. 

    A legfontosabb döntéseket azonban Orbán Viktornak kell meghoznia. Azt gondolom, nem tudom, de erősen gondolom, hogy nem árt, ha egy számot a fejében tart, ami a természetes éves halálozás (130000) feletti érték. Erről a számról nem beszélhet, mert az emberek érzékenyek, tudják, hogy a szüleik vagy esetleg maguk is belekerülhetnek az "excess death" kategóriába. Azt is gondolom, hogy egy elfogadható recessziót is a fejében kell tartania, egy elfogadható államháztartási hiányt, stb stb. 

    Angela Merkelnek van kvantumkémiából  Ph.D-je, Orbánnak meg nincs, de most meg kell erőltetnie magát, meg kell értenie azt, hogy miről van szó, hogy mi ez az egész. Nem tervezhet túl semmit ötszörösen, mert akkor megöli a gazdaságot, és nem tervezheti 1 fölé hosszabb távon Mr.R-et, mert akkor szörnyű dolgok fognak történni az intenzív osztályokon. Orbán Viktornak baromi okosan kell most döntenie, hosszú hónapokon keresztül. 

   Elképzelhető az is, hogy adott ponton olyan európai vezetőkkel kell tárgyalnia, akiket most az állampárti sajtó mocskol, és még az sem kizárt, hogy egy kicsit gazsulálnia kell nekik. Nem valószínű, hogy sokáig háborúzhat a budapesti főpolgármesterrel, talán jobb lenne, ha leszedné róla a vérebeit, mert nem veheti át a teljes hatalmat Budapesten, annak nagyon ronda következményei lennének. 

    Orbánnak most a lehető legjobb emberekkel kell megoldani ezt a feladatot. Ezt egyszerűen nem cseszheti el. Csak ő és Mr. R áll a kocsmaajtó előtt, senki más. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr8715629606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kemény keleti kommentelő 2020.04.28. 09:43:44

@Külsős: Miért lenne életidegen ? Járóbetegellátáson kezelik az amúgy dolgozó és normális életet élő pszichológiai betegeket.
Aki épp nehéz napokat él át, csak azt tartják benn egy időre.
Mert aki súlyos dolgokat követett el, csak az közveszélyes.
Mi ezen az életidegen ?

kemény keleti kommentelő 2020.04.28. 09:45:39

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Vagy egy troll, aki feltesz egy régi lemezt a készletből.

OoOoOo 2020.04.28. 09:54:54

Bevezették a maszkhasználatot, csak még a századvég leteszteli, hogy nincs-e gubanc.
magyarnemzet.hu/gazdasag/egyseges-eloirasokkal-johet-a-lazitas-8052320/

a fő probléma azért mégiscsak a vevők visszatérésének kérdése lesz.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2020.04.28. 10:02:32

@kemény keleti kommentelő: Igen, a lényeg (a koncepció) az embertelen és középkori zárt intézet helyett a betegeket emberszámba vevő járóbetegellátás lett volna.

Külsős 2020.04.28. 10:09:44

@kemény keleti kommentelő:
Gondolom, a pszichiátriai betegek súlyosabbak, mint aki "csak" pszichológus segítségét igényli. Ne érts félre, én is gyűlölöm a szabadság korlátozását és jobbnak gondolom, ha tényleg csak az kerül intézetbe, aki önálló életre még segítséggel is alkalmatlan. Csak akkoriban elég sok hír szólt arról, hogy súlyos esetek is - képletesen szólva - utcára kerültek, a családjuk meg nem tudta/nem akarta segíteni őket.

deckard_r 2020.04.28. 10:14:53

@Külsős: én viszont nem vagyok laikus... valóban erre megy a pszichiátria, csak ehhez kell egy rendesen felépített gondozóhálózat, nappali kórház rendszer. Ami nincs és akkor sem volt. És még akkor is szükséges a kórházszerű ellátási forma is, részben mert, különösen nálunk, a pszichiátria beteg nem elhanyagolható része kifejezetten rossz általános állapotban van, pl. alkoholfüggő (vagy az volt) az ennek megfelelő krónikus szervi károsodásokkal.
Nagyon komoly neurológai centrum (Országos Pszichiátriai és Neurológiai Intézet!), elsővonalas strokeellátással, az ország egyik (ha nem a) legjobb epileptológiai központjával, az ottani neuroradiológusok a szakma csúcsának számítottak, komoly neuropatológia és alapkutatás is volt... Tényleg az ország vezető neurológiai és pszichiátriai intézetének számított. Dolgoztam együtt ottani neurológusokkal... van olyan egyetemi barátom aki ott dolgozott, magam is az egészségügyben dolgoztam akkor még, nem az újságból olvastam...
Ez pont olyan volt mintha most a fiúk kitalálnák, hogy a GOKI-t vagy az OITI-t szüntessük meg.

@kemény keleti kommentelő: "Őrültség és aljasság az, ha ártatlan emberek szabadsága fölött egy zárt intézetben uralkodnak egy kísérleti szakaszban álló orvoslás nevében és semmi lehetőségük a kiszabadulásra."
ebben a kérdésben számomra nem vagy vitaképes

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: azért a reformért szakmai szemmel nézve pont nem volt kár...

kemény keleti kommentelő 2020.04.28. 10:15:46

@Külsős: Mert a hírek erről szóltak. Én ismerek egy annyira súlyos skizofrént, hogy alig tudta túlélni a felnőtté válását, de azóta szült és felnevelte hibátlanul a gyermekeit, végig dolgozott és gyógyszert szedett ápolta az idős szüleit és ötvenes évei felé azt mondja, kezd kitisztulni, mintha múlna is a betegsége.
Most ő leélhette volna az életét az Opni egyig vaságyán is, de miért tenné ?

Külsős 2020.04.28. 10:20:18

@kemény keleti kommentelő:
Nyilván nem ilyenekre gondoltam, de nézd meg @deckard_r: írását, ő tudja, miről beszél. Legfontosabbnak azt gondolom, hogy hiányoztak a szükséges háttérintézmények.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2020.04.28. 10:42:04

@deckard_r: Tetszettek volna komolyan vehető alternatívát ajánlani, lehetővé tenni a szakmai vitát, ahelyett, hogy ahogy itt is, első lépésben bedobjátok ezeket a szemét, demagóg rágalmakat.

kemény keleti kommentelő 2020.04.28. 10:43:42

@Külsős: Szerintem még csak nem is ugatja. Vannak barátai, mint mindegyik trollnak.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.04.28. 10:44:42

@deckard_r: "Molnárék egészségügyi koncepciójának meg az a magánegészségügybe terelés lett volna a lényege ami most fel-fel rémlik a fiúknál is,"

Aha, kivéve, hogy nem. Molnárék egészségügyi koncepciójának a lényege a vegyes rendszer lett volna, széles, társadalombiztosítási alapú alapellátással és legális magánegészségüggyel. Ezt fúrta mindenki, ahol tudta. Amennyire nekem lejött, minden érintett nagyon akarta a reformot, csak a szakmai véleményvezérek azt értették alatta, hogy hadd csinálják ugyanazt, amit eddig (vö. "színvonalas szakmai közösségek"), csak több közpénzből és még kevesebb számonkéréssel, a lakosság meg azt, hogy legyen világszínvonalú egészségügy és korlátlan kapacitású ellátás azonnal és ingyen. De ennek megvitatása helyett ment a személyeskedés, a gyanúsítgatások, a cirkuszolás, illetve kormányzati erőpolitizálás és titkolózás.

Magyarország egyszerűen éretlen a XXI. századra, éretlen a polgári demokráciára, éretlen szociális piacgazdaságra. Ez van.

deckard_r 2020.04.28. 11:11:23

@Kettes: elég sokat tanulmányoztam én ezt annak idején...
"Molnárék egészségügyi koncepciójának a lényege a vegyes rendszer lett volna, széles, társadalombiztosítási alapú alapellátással és legális magánegészségüggyel." elvileg ja, csak az ördög itten a részletekben rejlik. Az arányok, meg a melyikbe hogyan jut pénz az dönti el, hogy Brazília, Chile, Németország, Svájc, Belgium esetleg Franciaország lesz belőle... vitatkozhatunk erről, csak szerintem kevés itt az ezzel kapcsolatos ismeret... mondjuk úgy, hogy nem a német v. sváci eü. nézett ki belőle...
"add csinálják ugyanazt, amit eddig (vö. "színvonalas szakmai közösségek"), csak több közpénzből..." már akkor is nominálisan alulfinanszírozott volt a rendszer, magam is csináltam durva számításokat azon a területen ahol dolgoztam, nemhogy az eszközamortizációt, de a bérek, anyagköltség és rezsit kétharmadát se fedezte az OEP finaszírozás. Úgyhogy igen, már akkor is jóval több pénzt kellett volna a rendszerbe tenni.
"De ennek megvitatása helyett ment a személyeskedés, a gyanúsítgatások, a cirkuszolás, illetve kormányzati erőpolitizálás és titkolózás."
ez így van és akkor is így volt...

flort 2020.04.28. 11:15:48

@deckard_r: na még egyszer rákérdezek, ezúttal egyszerűbben: most jobb?

deckard_r 2020.04.28. 11:17:33

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: drága barátom, próbáld meg esetleg elképzelni azt a helyzetet, hogy szakmai szempontból az az eü kormányzat, meg a mostani is inkompetens és sokszor aljas. Mértékben van különbség de azért nem akkora, mint amekkorát itt többen beleképzelnek... ahogy az akkori nem menti a mait, a mai sem menti az akkorit. Idővel persze minden megszépül, de azért...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.04.28. 11:21:11

"A koronavírus-járvány miatti korlátozások miatt annyival kevesebbet kellett márciusban a járóbeteg- és a szakellátásra költeni, hogy több tízmilliárd forinttal apadt a kórházak adóssága. (index.hu)"

deckard_r 2020.04.28. 11:21:14

@flort: alkalmi rablógyilkos helyett lett egy profi bérgyilkosunk. az áldozat szemszögéből kérdezem: most jobb?

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2020.04.28. 11:31:47

@deckard_r: Mi a francról hablatyolsz itt mellé? Aha, tényleg pont az inkompetencia és az aljasság (!) szempontjából összevethetők Molnár Lajosék a Fidesszel, hát gratulálok. Arra viszont nem válaszoltál, hogy sikerült az "OPNI szétverése ingatlanspekulációs céllal" című, a szcientológiaegyházzal is ékesített "érvet" mindjárt elsőre bedobnod itt, úgy is mint szakmai megalapozását a Molnárék féle reform kritikájának. Nem mintha nagyon érdekelne, de te megpróbálhatnál belegondolni, hátha.

flort 2020.04.28. 11:34:47

@deckard_r: azért érzed, hogy ez nem válasz, ugye? Habzó szájjal szidtad a rendszerváltás óta egyetlen koherensnek tűnő reform-kísérletet. Ennyi év távlatából elégedett vagy hogy sikerült megfúrni?

deckard_r 2020.04.28. 11:42:35

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: OPNI-ról beszéltünk, ne terelj...szakmailag megalapozatlan volt és nagyon káros. Mind az ingatlanspekuláció mind a szcientológia ennek kapcsán merült fel...
A Molnár-féle reformterveket nagyjából minden oldalról érte szakmai kritika, azon kívül, hogy bátor volt nem nagyon nézett ki akkor sem, hogy javított volna az eü. helyzetén. Magánellátókat helyzetbe hozott volna, de a társadalombiztosítási alapú alapellátás rovására. Az összes vegyes rendszer kritikus pontja ez, hogy hogyan akadályozod meg a jól fizető ellátástípusok és "olcsó" (értsd befizetőképes, de nem kell rá költeni) betegek magánellátás általi "kimazsolázását". Ennek nem látszottak a garanciái...

deckard_r 2020.04.28. 11:43:20

@flort: ugye érzed, hogy nem érvelsz...

flort 2020.04.28. 11:48:22

@deckard_r: nem is akartam érvelni, kérdeztem. Nyilvánvalóak a személyes érzelmeid, komolyan kérdeztem, hogy akkor most örülsz?

deckard_r 2020.04.28. 11:52:54

@flort: alkalmi rablógyilkos helyett lett egy profi bérgyilkosunk. az áldozat szemszögéből kérdezem: most jobb?
szerinted örülök?

Külsős 2020.04.28. 12:08:13

Szerintem az okozta a legnagyobb nehézséget, hogy pont akkor, amikor az eü reformkísérletre sor került, éppen elkerülhetetlen volt, hogy a szép kövérre hízott költségvetési hiányt is csökkenjen. Molnár gúzsba kötve táncolt, a reformokra koncentrált, de pénz, az nem volt hozzá. Lásd fentebb az OPNI bezárása a háttérfeltételek biztosítása nélkül példát. Valamit enyhített volna a problémán a co-payment, ami szerintem nem ördögtől való, ha helyesen és méltányosan kalibrálják a mértéket és a leginkább rászorultakat kiveszik alóla. Láttuk, hogy ez még 300 ft-tal sem ment.
Leginkább akkor lehet jó reformot csinálni, amikor nincs szorító költségvetési kényszer, akkor meg lehet várni, hogy a mostani befektetés eredményt hozzon a jövőben. Például most, még a járvány előtt meg lehetett volna csinálni, ha a Fidesz nem Fidesz lenne, nem az lenne a társadalompolitikája ami, és legalább tized annyi hozzáértés lenne, ami akkor még megvolt.

deckard_r 2020.04.28. 12:29:14

@Külsős: ez így van és ezért van már nagyobb felelőssége a Fidesznek a mostanra kialakult helyzetben, neki ugyanis megvolt a felhatalmazásuk és jóval nagyobb gazdasági mozgástérrel rendelkeztek. Viszont attól a Molnár féle elképzelés valószínűleg ugyanúgy katasztrófához vezetett volna, ott a magánbiztosítók környékén gyülekeztek a hiénák. A co-payment szerintem sem ördögtől való, csak nagyon kényes az egyensúly, a fentebb említett problémák miatt a magán és az kockázatközösségen alapuló finaszírozások közt. Nagyon jó minőségű és elsősorban a választópógár felé elkötelezett jogalkotás és jogérvényesítés kell egy jól működő vegyes rendszerhez, ennek a feltételei akkor sem voltak adottak. Nemzetközi szinten meg van bőven rossz példa, hogy mi van ha nem sikerül...

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2020.04.28. 12:59:36

@deckard_r: Ja, hogy [az] "OPNI-ról beszéltünk" és azzal kapcsolatban "merült fel" - az más. :D Konkrétan ebben a threadben az "OPNI" karaktersor a te hozzászólásodban jelenik meg először, na, milyen mondatban? "Ld. az OPNI szétverése ingatlanspekulációs céllal..." (2020.04.27. 19:11:59) Innen néhány lépésben el is jutottál az "alkalmi rablógyilkos"-hoz, parádés gondolati ív, mit mondjak.

kemény keleti kommentelő 2020.04.28. 13:36:43

@deckard_r: Scientológia, rablógyilkosok és hiénák. Nem. Csak korszerű pszichiátria, magánbiztosítók és fizetős szolgáltatások.
Hogy mi sikerült volna és mi nem, az nem téma.
Az elmúlt 10 évben szépen fű alatt azok a hiénák megcsinálták a magánklinikáikat,
a pszichiátria előmászott a XVIII. századból,
az egészségbiztosítási rendszer viszont már nem biztosít semmire.
Annyira nem, hogy 30 ezer fekvőbeteget egy tollvonással ki lehet dobni a kórházakból, úgyhogy annyi biztonságot sem nyújt, mint egy kutyaól.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.04.28. 16:45:10

@jotunder: A magyar Jó Állam teljes pompájában... :( Az évszázad járványa alatt a magyar állami egészségügy csökkenteni tudja a kiadásait. Bolsonaro-t meg fogja ütni a guta, ha meghallja.

OoOoOo 2020.04.28. 16:47:40

444.hu/2020/04/28/bement-az-atv-be-a-kormanyzati-tajekoztatas-szovivoje-de-azt-se-nagyon-tudta-hol-van

és tényleg nem gecizett a rónai, csak rákérdezett az elmúlt10év néhány ellentmondására, amik most kicsit tisztábban látszanak.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.04.28. 16:48:15

@Kettes: itt elindult egy kormányzati kampány, hogy az emberek igenis menjenek orvoshoz, ha úgy gondolják, hogy komolyabb bajuk van. mondjuk ez tényleg nem magyarország.

incze 2020.04.28. 17:04:06

@velőtanya: "Ceterum censeo, ha ma uszítanak a fővárosi maszkrendelet ellen, akkor nagy valószínűséggel egy héten belül kötelezővé fogják tenni"

---
A jövő héttől már országosan bevezethetik az arcmaszkok használatát a nyilvános, zárt terű vagy csoportosulásra alkalmas helyeken.

www.portfolio.hu/gazdasag/20200428/kiszivargott-mire-keszul-a-kormany-a-koronavirus-uj-szakaszaban-jon-a-kotelezo-maszkviseles-428710

ha a járvány nem is kiszámítható, a gumicsizma rugdalózása szinte unalmasan szabályos.

lüke 2020.04.28. 23:45:09

@Kettes:
Molnár Szu higénikus volt,s Debrecenben fül- orr- gégészre nosztrifikált, jelentős eü bizniszei voltak, a végen Bécsben próbálkozott,ahol a Szu diplomát nem akceptálták
(Kuncze volt a mentora, ahogy H.Ágnesnek pedig Somody)

lüke 2020.04.28. 23:52:41

@jotunder:
nemcsak ott egész EU- ban, a dánok kezdték, az osztrákok ,németeknél is van
A rendelők uresek voltak,pl a kardiológián sorban állás van Bécsben, most napi 2-3 beteg lézengett, az infarktusok pl csökkentek,sokan ellátatlanul maradtak,mert nem fordultak orvoshoz

velőtanya 2020.04.29. 07:48:27

@incze: Ha jól veszem ki a szivárogtatásokból, a nagyobb városokra fogják kötelezővé tenni, a rendes falusi magyar emberekre nem.
(Illetve inkább csak remélem, hogy így lesz, mert a diszkrimináció biztosnak látszik, és akkor már ez lenne a jobbik eset - ahhoz képest, hogy mondjuk a neofita buzgalom és a szívatási vágy nászából olyan rendelet szülessen, hogy Budapesten a szabad levegőn is viselni kell)

kemény keleti kommentelő 2020.04.29. 08:20:44

@velőtanya: Az nem ártana meg senkinek, ha viselni kellene, csak lenne elegendő.
A falusiak meg csináljanak, amit akarnak.
Ha lezárják a falvaikat, és kitiltják a nyaralókat is, akkor lesznek biztonságban.

velőtanya 2020.04.29. 10:01:09

@kemény keleti kommentelő: "Az nem ártana meg senkinek, ha viselni kellene"
Ha ezt az általános viselési kötelezettségre érted minden közterületen, akkor nem értek egyet. (Tömegközlekedésben, boltokban, egyéb zárt helyeken nagyobb létszám esetén, azzal igen)

kemény keleti kommentelő 2020.04.29. 11:56:04

@velőtanya: Megmondta már Cili nénje is, hogy le meg föl kapkodni a maszkot, az nagyon veszélyes. Összefogdosod, rakod zsebbe, táskába, aztán ha megint felveszed, már kívül-belül tiszta vírus.
Addig kell rajtad lenni, amíg ki nem mosod, vasalod, vagy el nem dobod.
Ha minden ajtón bemenéskor lekapod, egészen sokat kell magaddal vinned és eldobnod, hogy utána kimenéskor tisztát vehess fel.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.04.29. 12:32:54

A kormány a mai kormányülésen a korlátozások enyhítéséről fog dönteni. Azt gondolom, mindenkinek el kell döntenie, hogy fog reagálni az új helyzetre.

Ami engem illet, én akkor fogom követni az új instrukciókat, ha a kormány meg tud győzni arról, hogy KÉSZ és KÉPES kontroll alatt tartani a járványt. Mire gondolok:

1. Kötelező maszkviselés elrendelése a városokban nyilvános helyeken (kivételek lehetnek), vidéken a közösségi tereken. A kormány jelentős mennyiségű maszkot oszt ki az essential workers csoportnak, az önkormányzatoknak, az idősotthonoknak és a lakosságnak. Leállítja a propagandasajtó maszkellenes kampányát. A kormánytagok és a fideszes véleményvezérek pozitív példával járnak elöl. Részletesen elszámolnak a beszerzett védőeszközökkel és lélegeztető-gépekkel: hová mennyit osztottak, mik a minőségi tapasztalatok, mennyi a tartalék, mennyi beszerzést terveznek még.

2. Nagyságrendekkel megnövelik a tesztelést. Nyilvánosságra hozzák az új protokollt, és be is tartják. Folyamatos és részletes tájékoztatást adnak a tesztelési eredményekről, és részletesen elmagyarázzák az embereknek, hogy kell értelmezni a különböző tesztek eredményét.

3. Sokkal transzparensebben és naprakészebben tájékoztatnak a járvány alakulásáról. Részletes területi, életkor és szakmai bontás, gócpontok, rizikófaktorok. Élő sajtótájékoztató igazi újságírók igazi kérdéseivel. Nincs több mellébeszélés.

4. Hátrébb vonják az operatív törzsből a tányérsapkásokat és a propagandistákat, és járványügyi szakembereket tolnak előre. Az operatív törzs érdemben kommunikál az önkormányzatokkal, a civil karitatív szervezetekkel és a sajtóval.

5. A kormány világosan demonstrálja, hogy milyen soft és hard indikátorok megjelenése esetében rendeli el újra a helyi vagy az országos szigorításokat.

Amennyiben ezeket a dolgokat nem látom, úgy kb. nagyon gyorsan, akkor nem fogok pozitívan reagálni az enyhítési intézkedésekre. Lehet, hogy nem engedem vissza a gyerekeket az iskolába, nem fogok visszatérni a korábbi aktív életvitelemhez, visszatartom a kiskereskedelmi, idegenforgalmi és vendéglátóipari kiadásaimat, és ugyanezt a policy-t fogom képviselni a munkámban is.

Change my mind. :-)

kemény keleti kommentelő 2020.04.29. 12:51:18

@Kettes:
A..... magyarországi teszteredményekre hivatkoznak, ami egy 20 %-osan megbízható
kínai teszt eredménye.

24.hu/kulfold/2020/04/29/koronavirus-teszt-usa-texas-magyarorszag-muller-cecilia-operativ-torzs/

Máshol az ilyet betiltják, nálunk meg ez alapján számoljuk a fertőzöttséget és vizsgáljuk az intézményi járványokat.

ámbátor 2020.04.29. 15:51:42

@Kettes: A járványnak előbb-utóbb vége lesz, de te ott fogsz meghalni a karanténodban, mert hogy ezek nem teljesülnek soha a büdös életben, az tuti.
"Nincs több mellébeszélés." Ezt azért te se gondolod komolyan.

kemény keleti kommentelő 2020.04.29. 16:12:28

@ámbátor: Amit nem írnak le nekik magyarul, nagy betűkkel, kiemelve, háromszor aláhúzva, arra az életben nem jön rá magától ez az ostoba bagázs.
Nagyvenyimben és Alcsútdobozon legfeljebb bolha volt.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.04.29. 18:02:51

@ámbátor: És miért üldögélek majd a karanténomban a járvány után?

rokakutya pri 2020.04.29. 18:24:21

@kemény keleti kommentelő: Cili propaganda szövege közè rejtve, ez speciel szakmai evidenciákon alapuló tènyállítás volt :)

kemény keleti kommentelő 2020.04.29. 18:49:52

@rokakutya pri: Igazából én csak egy tojásmosó epizódot láttam Cili nénjétől, ami elég is volt, úgyhogy csak remélem, hogy a maszklevételről ezeket mondta.
Nem tudom, mit adott elő.

ámbátor 2020.04.29. 23:21:47

@Kettes: Hát ha a kormány lazításilag azt mondja, hogy most már menj nyugodtan melóba, étterembe meg thai masszázsra happy endinggel, de te addig nem engedelmeskedsz az ilyesminek amíg a fenti öt pontod nem teljesül, akkor ez élefogytot jelent. Szerintem.
Abba belenyugodhatsz, hogy minimum 30 évre titkosítva lesz, hogy hány ágyat kellett kiüríteni, hány beteg volt május elsején Baranyában és hogy mi volt a "Nem egészségügyi célra" feliratú dobozban.

OoOoOo 2020.04.30. 00:02:46

@Kettes: +1

Mellesleg nem fognak tudni visszacsukni, ha kell és nem tiszták a játékszabályok az elejétől. Vagy ilyen fideszszagúra sikerülne az egész, mint eddig volt.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.04.30. 00:21:32

@ámbátor: És miért csinálnék ilyen hülyeséget?

OoOoOo 2020.04.30. 07:00:08

@Kettes: g7.hu/kozelet/20200430/tobb-millio-embernek-kell-felbatorodnia-ha-eddig-hallgatott-az-operativ-torzsre

ugyanez, kicsit másképp. Nem fognak visszamenni, ha fideszkomcsi szaga lesz az elérhető információknak. Akár cecílianéni képében.

Okéoké, leszavazgatnak a fideszre, de ha az életükről (egészség, családtagok stb.) akkor azért nem kövérlaca az irányadó.

ámbátor 2020.04.30. 14:19:45

@Kettes: Nem tudom.
"Amennyiben ezeket a dolgokat nem látom, úgy kb. nagyon gyorsan, akkor nem fogok pozitívan reagálni az enyhítési intézkedésekre. Lehet, hogy nem engedem vissza a gyerekeket az iskolába, nem fogok visszatérni a korábbi aktív életvitelemhez ..."
Márpedig ezeket a dolgokat nem fogod látni.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.04.30. 17:25:21

@ámbátor: Komolyan? Tényleg olyannak nézek ki, mint aki a járvány megszűnte után is, pusztán tiltakozásból a saját házi karanténjában fog dekkolni? Mit rontottam el? Hogy nem jött át, hogy ez a hozzászólás az enyhítés kockázataihoz való pragmatikus viszonyról szól, és nem politikai akció?

Egyébként mindegy, mert a jelek szerint Orbán Budapesten nem enyhít. Bár remélhetném, hogy racionális és szakmai megfontolások segítettek neki meghozni a helyes döntést (hiszen valóban, az elvárásaim nem fognak teljesülni és így valóban nem adottak az enyhítés feltételei), és nem csak Karácsonnyal és a rebellis budapestiekkel akar gecizni, de nem most jöttem a hathuszassal.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.05.01. 09:14:48

Vidéken a miséket és az istentiszteleket is engedélyezik, ahogy a profi és amatőr tömegsportot is, tehát lehet a szabadban például focizni. A RENDEZVÉNYRE VONATKOZÓ KORLÁTOK IS ORSZÁGSZERTE ÉRVÉNYBEN MARADNAK: AUGUSZTUS 15-IG SEMMILYEN RENDEZVÉNY NEM TARTHATÓ MEG, SEM AZ 500 FŐNÉL NAGYOBB, SEM AZ ANNÁL KISEBB RENDEZVÉNYEK.

Öööö.... ez azt jelenti, hogy lehet tömegsport rendezvényeket tartani, de csak résztvevők nélkül?

deckard_r 2020.05.01. 09:32:23

@Kettes: mise/istentisztelet az érdekes lesz... volt az a kóruspróba az USA-ban, ahol 60-ból 60 fertőzött lett... zárt tér, éneklés/folyamatos beszéd az a jelen adatok mellett nem tűnik életbiztosításnak...

Wolff 2020.05.01. 10:00:17

@deckard_r: Mondjuk szerencsére az aktív misére járók száma nem túl nagy, igaz köztük kicsit sok az idős, de hála istennek a legszorosabban egymás mellett úgyis a helyi notabilitások ülnek a díszhelyeken (és hát nem lehet őket máshova tenni, az sértené a kicsi lelkük), ők meg jó eséllyel fideszesek...

velőtanya 2020.05.01. 10:12:30

@Wolff: "Zsúfoltak nem szoktak lenni a templomaink, előrelátó volt az egyház, hogy úgy alakította a hívőszámokat, hogy járványhelyzetben is kezelhetők legyenek.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.05.01. 11:14:40

Hívott a philosoraptorom és a következőt fejtegette:

Szóval a lazításnak az az indoka, hogy keressük az optimumot a járványgörbe lapítása és a gazdaság hűtése között, de alapvetően mindaddig ezt a "húzd meg-ereszd meg"-játékot fogjuk játszani, amíg vagy el nem érjük a nyájimmunitást, vagy be nem oltják a lakosságot. Ez mindenképp hosszú idő. Mit választasz:

a) Megpróbálod megúszni, hogy elkapd a betegséget, amíg be nem tudnak oltani vagy véget nem ér a járvány.
b) Tudomásul veszed, hogy át kell esned a betegségen, és megpróbálod megválasztani a számodra legbiztonságosabb időpontot és helyet.

Ezt a kérdést előbb-utóbb mind feltesszük magunknak, és szerintem racionálisan a magas kockázati csoportba tartozók az a)-t , az alacsonyba tartozók a b)-t fogják választani.

A döntés időbeli dinamikája befolyásolni fogja a járvány terjedését. Nem azt mondom, hogy kultikus beavatási szertartás-szerű tömeges metrófogantyú-nyalogatásoknak leszünk tanúi, de el fog terjedni egy fajta felelőtlen, "csak essek már át rajta"-attitűd, amivel az emberek kifejezetten keresni fogják a lehetőséget, hogy elkapják a vírust, amíg még vannak szabad egészségügyi kapacitások.

Mondtam neki (a raptornak), hogy menjen a picsába.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.05.01. 11:15:12

@velőtanya: Ezen a hívőszámon előfizető nem kapcsolható.

Wolff 2020.05.01. 12:28:37

24.hu/kulfold/2020/05/01/koronavirus-hatarzar-uzletemberek-belepes-korlatozas-nelkul/

Mondjuk ha Németországból beléphetnek üzletembere, akkor bárhonnan beléphetnének. De úgy az egészről nehéz eldönetni, hogy kétségbeesés (kvázi ráolvasás a gazdaságra), vagy csak Szijjártónak elege lett abból, hogy mindenhová őt küldik a táskáért. Az persze biztos, hogy így a NER elit már nyugodtan utazhat. :)

ámbátor 2020.05.01. 12:28:59

@Kettes: Tekintve, hogy a fiatalabbak ugyan ritkán halnak bele de jócskán földhöz vághatja őket is, akár egy hónapos kínkeserves betegséggel, valamint azt, hogy a hosszú távú szövődményekről még semmi információ nincs, én egyelőre inkább passzolnám.

deckard_r 2020.05.01. 12:48:46

@Wolff: ez gyülekezete válogatja, és a közhiedelemmel ellentéteben nem minden hívő fideszes...

Wolff 2020.05.01. 13:16:00

@deckard_r: Azt én is tudom, hogy nem minden hívó fideszes, és ez lehet szimplán irónia is. Bár azért jó eséllyel a kistelepülési, magát templomban mutogató elit nagyobb arányban fideszes mint a hívők, és még nagyobb arányban mint az ország.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.05.01. 14:35:22

@ámbátor: Felelősségteljes viselkedésedért az Operatív Törzs nyájparancsnoki dicséretében részesítelek.

ámbátor 2020.05.01. 14:41:44

@Kettes: Ez megtisztelő, bár én az operett-törzs joghatályán kívüli önkéntes karanténben izolálódok.

incze 2020.05.01. 18:52:15

visszatérve egy percre a nyájimmunitás (népesség beoltása) vs gyógyítás (betegek tesztelése gyanú estén covr-sars-2 ellen, majd gyógyszer, plazma, hipóitatás) témára.

mostanában több ilyen is felröppent, legalább három egyelőre hatékonynak tűnő módszer is van.

- újra jó hírek fújdogálnak a remdesivir felől (amit az ilyen ügyekben nagyon is visszafogott fauci is bíztatónak nevezett, ami nagyon nem szokása),
- van egy sigma-1 receptor vonal (benne egy hun szál: semmelweis.hu/english/2020/04/sigma-1-receptor-may-play-a-key-role-in-the-treatment-of-covid-19/ ), szintén elég gazdag meglévő, tehát szinte "rögtön használható" gyógyszer bázissal (24.hu/tudomany/2020/05/01/koronavirus-gyogyszer/ erről www.nature.com/articles/s41586-020-2286-9 ),
- és van a gyógyultak vérplazmája.

(a hipós eljárást trampnak és híveinek le kéne tesztelniük, szerintem ígéretes kísérlet lenne.)

a kérdés, hogy nem ez-e a perspektivikusabb stratégia. az x-időnként ismétlendő népesség oltás a maga y százalékos hatékonyságával (influenzánál y = kábé 60) sokkal kevésbé tűnik jó megoldásnak, mint egy gyógyító eljárás (ha az is van ennyire hatékony). a java részét (ahogy most is) intézné a természetes immun rendszer, a megbetegedetteken pedig segíthet az ellátás a rendszer túlterhelése nélkül. (az csak bónusz, ha mint a nature cikk szerzői feszegetik, a gyógyszer feltár egy olyan hatásmechanizmust, amely más vírusos nyavalyák esetébe is hasznos lehet.)

lüke 2020.05.01. 21:36:19

@incze: minden van ,!
legfőképp járvány EBM nélkül
S vakcina se lesz olyan gyorsan ,mint a swinefluban, mert ott megvoltak a komponensek,s visszaemlékezve 2009 őszén legalább 10 -15 féle gyártó lökte,
ma pedig egy :a Sanofi ,a vaxigrip- tetrával maradt
( ill magyariéknak van egy ,nem split vakcinájuk ,ingyen adják)

ijontichy 2020.05.01. 22:08:41

@incze: "szerintem ígéretes kísérlet lenne." Persze, hogy ígéretes. Mint tudjuk: "Egy kísérlet sem teljes csőd. Elrettentő példának mindegyik elmegy" ;-)

netukki 2020.05.01. 23:02:17

Falus Ferenc: Orbán jövendölését a második hullámról nem kell elhinnünk, mert amiket eddig mondott, azok sem bizonyultak igaznak

""Pont annyira megalapozott, mint ahogy azt mondta, hogy május 3-án tetőzik a járvány," mondta Falus Ferenc Orbán Viktor pénteki bejelentéséről, miszerint október-november körül visszatér a járvány.

A volt tisztifőorvos a Hírklikknek adott interjúban elmondta, hogy nyilvánvalóan hasra ütés alapján jelölte ki a kormányfő a tetőzést, és ugyanilyen hasra ütésszerű a második hullám időpontja is. "A csúcs az azt jelenti, hogy onnan kezdve, kevesebb lesz a megbetegedés. Lehet itt plató, vagy bármi, a 3-a csakis azt jelenti, hogy onnan kezdve, nincs emelkedés. Ezért nyugodtan kijelenthetjük, hogy május 3-val a miniszterelnök megbukott. Legalábbis, mint delphoi jós. Ez tehát nem jött be,"  mondta Falus."

444.hu/2020/05/01/falus-ferenc-orban-jovendoleset-a-masodik-hullamrol-nem-kell-elhinnunk-mert-amiket-eddig-mondott-azok-sem-bizonyultak-igaznak

seol 2020.05.01. 23:03:47

@netukki:

Azért ezt tudtuk F. F. nélkül is. ;-)

velőtanya 2020.05.01. 23:39:42

A mandiner előhúzott a habonyi értelemben vett tehetségek végtelennek tűnő tárházából egy szemüveges növendékpatkányt, aki egy irgalmatlanul és értelmetlenül hosszú - és a szerző vonatkozásában határozottan pszichiátriai intervencióért kiáltó - írásban kifejteti a Karácsony elleni egyre bizarrabb kampány következő hullámának amúgy nem túl bonyolult üzenetét: Karácsony buzi.
(Nem teszem be a linket, akit érdekel, az meg fogja találni)

seol 2020.05.01. 23:47:12

@velőtanya:

Lehet, nem tartozik szorosan a tárgyhoz, de megemlíteném, hogy a patkányok tiszta, értelmes, jó fej állatok, szóval izé. :)

deckard_r 2020.05.02. 08:17:15

@incze:
sigma-1: az még picit odébb van, a piacon lévő molekula tulajdonosa még csak most kapott engedélyt klinikai vizsgálatra (FDA)
magyar szál, az annyi benne, hogy gondoltak már rá, hogy lehetne valamikor tüdőfibrosisban használni és erre van egy szabadalmuk. Szóval ez inkább ilyen publicity stunt-nak tűnik nekem.
A tocilizumab már inkább (IL-6 antagonista) ott legalább már vannak klinikai eredmények és elérhető (reumatológusok/immunológusok használják)
a remdisivir-en nekem nagyon a Gilead nyomulása érződik

deckard_r 2020.05.02. 08:25:16

@lüke: én is inkább a szenzitív teszt/korai diganózis + nem toxikus replikációgátlás korai alkalmazásában hiszek inkább. Tesztet most sokan fejlesztenek, illetve gyűlik a klinikai adat, szerintem előbb-utóbb lesz olyan biomarker(csoport) amiből súlyosabb betegségpálya jósolható (még hospitalizáció előtti fázisban).

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.05.02. 08:51:08

@velőtanya: HFF = Baszatlan Fideszes Lúzer :-))

Ez a csávó annyira fél a nőktől, hogy kedvem lenne megveretni egy negyvenkilós, szemüveges, tetovált leszbikussal. Pedagógiailag, természetesen, és az entertainment value miatt.

Egyébként Leimeiszter "Batiszkáf" Barnabást már megtalálta egyszer a Vincent: orulunkvincent.blog.hu/2019/03/18/a_mandiner_reklamozta_az_ausztral_tomeggyilkos_ideologiajat_tenyposzt

wulfer 2020.05.02. 09:41:59

@deckard_r:
Éjjel olvastam a HVG posztot a Merkely bejelentésről, ami szerint komoly járvány már itt nem lesz. Nem tudom ismered-e a figura NER-be kötöttségét, de inkább szerintem ennek köszönhető a kijelentése, mintsem a pandémia szakértelmének.
hvg.hu/itthon/20200501_huncover_szurovizsgalat_merkely_bela_semmelweis_egyetem_koronavirus_teszt
Mivel kicsit rálátok a szakmai múltjára is, ezért inkább a hatalmi háttér elvárását érzékelem a nyilatkozatában.
A valós adatokhoz jobban hozzáfér mint akár az ellenzéki sajtó, de baromi nagy túlzásnak ítélem a kijelentését, különösen mert az átlagnál jobban ismerem a nemzetközi Covid folyamatokat.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.05.02. 10:39:40

@wulfer: komoly szakmai multja van, csak semmi koze a virologiahoz. kardiologus professzor. ez a "virus szelidul, passzalodik" amit Cili neni elovezetett, valoszinuleg tole szarmazik. nagyon bator.

wulfer 2020.05.02. 11:26:20

@jotunder:
Én őt elég jól ismerem, két nagyon fontos meghatározó ember van körülötte topon, - coming out lenne kik ők, - de éppen a nagyon szűk kardio-ra fókuszált szakmaisága teszi előttem kérdésessé a kijelentését.
Ha szócsőhöz engednék a hazai infektológia egyik legnagyobbikát, Dr. Dánielisz Ágnest, - NNK Járványügyi Főosztály vezetője, - és valami hasonló jelentene ki, hümmögve, de elfogadnám, de tőle is csak azért kételkedve, mert a nemzetközi trend teljesen mást mutat.
De Merkely politikai összefonódása miatt és jövőbeli tervei rezsimszolgaként, na erre azért felkapom a fejem, főleg amikor ilyet nyilatkozik.
Már meg kell kérdőjeleznem mindenkinek a moralitását, aki a rezsim szekerét tolja, a szakmaisága adott esetben már másodrendű frissességű előttem.
Műtsön, gyógyítson, irányítsa az egyetemet, - de már ez utóbbi is erős kérdéseket vet fel az emberben manapság.
Különösen mert személyesen ismerem jó pár campus mai vezetőjét, és a pozíciójához vezető útjukat, és a jelenben való kapaszkodások mikéntjét.

wulfer 2020.05.02. 11:27:34

Kimaradt:
". . .két nagyon fontos meghatározó ember van körülötte topon. . ." - na ők a barátaim.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.05.02. 11:29:47

@wulfer: Én is olvastam, kicsit meg is lepődtem. Egy hónapon keresztül a "bármikor kezdődhetnek a tömeges megbetegedések" volt a mantra. Csak nem akartak jönni azok a tömeges megbetegedések, nosza lazítsunk a kijárási szigoron hátha így sikerül a tömeges megbetegedés. :-(

Ami annak fényében hogy menyi ágyat szabadítottak fel (+lélegeztető gépet) szinte logikus járványügyi lépésnek tűnik még egy laikusnak is. Persze azért azt se felejtsük hogy ahhoz a példátlan és korlátlan és idétlen időkig, na jó határozatlan időkig tartó felhatalmazásának egy kodifikált nagy-nagy járvány elhárítása a célja. Papíron. A papírforma eddig pedig nem jött be. :-)

incze 2020.05.02. 23:06:59

már csak pár perc, és tetőzik. aztán platózik.

deckard_r 2020.05.02. 23:14:45

@wulfer: ismerem és a szakmai előéletét is... én se vennék arra mérget, amit a járvány kapcsán nyilatkozik, pláne hogy magam is olvasom a szakirodalmat.

wulfer 2020.05.03. 11:10:31

@deckard_r:
A Kossuth adón, a Vasárnapi újságban beszélt ismét Merkely.
. . .
Véletlenszerű kiválasztással 18 ezer ember hívott meg négy egyetem, "Ilyen típusú vizsgálat a világon még nem készült. . .", - megjegyzésem:
ez akkor egész biztos egy speciális nyereg alatt puhított, kipcsak fürkész pandémiás eljárás lesz.
Ha valakit érdekel keressen rá, mert kezdek már hányingert érezni lassan ettől az embertől, bármilyen kardiológus szakmai nagyság is.
Szerintem egy Kásler utódot tisztelhetünk benne, a nyelve már elég Orbán-barnás színű egy EMMI vezetői poszthoz.
Csak az a kérdés marad, hogy a kínai kormány által használhatatlannak ítélt, ennek ellenére ebből szemétből a magyar kormány által bevásárolt tesztekkel kívánják-e végrehajtani ezt a világrengető kísérletet.

OoOoOo 2020.05.03. 11:27:15

@wulfer: a Habony osztály ezt adta a szájába, hogy világon egyedülálló, ezt kell ismételgetni. Így akarják lekezelni, hogy csak most kezdik.

Kb. azt a rendszert fogják kiépíteni, ami ausztriában már bőven fut (Röst slidejai). Amúgy kibaszott nagy szerencsénk, hogy kb. rutin dolgot kell létrehozni, átvenni, mert ha "világon egyedülálló" dolgot kéne megcsinálni, arra elég sokak élete rámenne.

Abból mongol vakcinagyár lenne csak. Az is feltehetően csak bankszámlákon.

wulfer 2020.05.03. 13:07:40

@OoOoOo:
A városmajori klinikai orvosok - Merkely törzskórháza volt - régóta pontosan mérlegen adagolva tudják hogyan kell kommunikálni a fidesz irányába.
Talán a bennfenteseknek mond ez a név valami Entz László, (igen régi orvosdinasztia most már idős tagja) Merkely, ezek olyan Orbán fanok, mint ide Bangkok. Kemény ellenfelei voltak minden tekintetben a Gottsegen szívkórháznak, és ez a sok esetben nyílt rivalizáló vetélkedésbe torkoló harc, igen sokszor okozott komoly veszteséget Gottsegen-es orvosoknak.
Csak finoman említeném itt a szervcsere programot, vagy ami a legszemetebb ügyek egyike volt, dr Székely László sebésszel való aljas szemétkedés. (Ebben persze alaposan benne volt Andréka keze is, aki meg már Gottsegenes igazgató volt akkor, és mit ad Isten, ez is má keményen behuzalozva a NER-be. S ez meg már egy valódi szívlapátra érett tetű, ahogy egy valamirevaló fideszesnek már lennie kell.)
Ezekből a szemét ügyekből pár dolog marad csak ki.
A tisztességes etikus ellátás bárki számára, valamint az olyan orvosknak a semmibevétele, akik "CSAK" orvosok.
Ezeknek az ügyeknek az ismeretében kell az ilyesféle Merkely nyilatkozatokat értelmezni.

lüke 2020.05.03. 16:04:12

@wulfer:
Entz apja
https://hu.wikipedia.org/wiki/Entz_Géza_(művészettörténész,_1913–1993)
s a nagyapja
hu.wikipedia.org/wiki/Entz_Ferenc

incze 2020.05.03. 17:05:50

@OoOoOo: épp még ebben a "rutin" dologban sem nagyon hiszek. rutin dolog ez elvileg, de csak ott, ahol a sok-sok kis rutin (higiénia, szállítás, prompt adminisztrálás és naplózás, szerepek és felelősségek, adatkezelés, időzítés, etc. - értve ezen, hogy mindezek folyamatos biztosítása és ellenőrzése) rutinszerűen működnek. maguknak a teszteknek is megvan ugyan a maguk érzékenysége, de azok a számok hibátlanul kezelt mintahalmazra vonatkoznak - ez a nagyobb ugrás hunnában (ahol az idősotthinban levett minták negyede "elveszett" szállítás közben), nem a labormunka.

fanfárok lesznek, "eredmény" lesz, de.

én amúgy sem nagyon értem a nagymintás véletlenszerű pcr-mérés hasznosságát. ha ebből ilyen kurva sok van, akkor nekilátnék vele a (potenciális góc) frontend folyamatos tesztelésének (egészségügy, kereskedelem, szociális ellátás, ovi-bölcsi-isi, etc. plusz mindenkori kontaktkövetés). a nagy járványképre, klaszterekre ott az olcsóbb-gyorsabb, kevésbé igényes antitestes teszt, azzal lehet akár sokkal sűrűbb gödülőmérést csinálni, ha már így picsán rúgják tesztnemgyógyítsenkit cecíliát meg szűrőtesztnemlétezik káslert.

wulfer 2020.05.03. 17:16:23

@lüke:
Köszönöm, máshonnan, de ennél több részletet ismerek, ebből a tiszteletreméltó családból, - ezt minden malícia nélkül mondtam.
Sok-sok generációra visszafelé kapcsolatban voltak a családjaink. Az én ükapám is együttműködött az egyik vezető budapesti egyetemünk pártolói között. A rektori hivatal falán mindkettőjük képe ott van.

velőtanya 2020.05.04. 00:05:29

@wulfer: Láttam egy hosszabb szereplését a Heti naplóban, és nagyon szar érzéseim lettek. Palkovics osztályú szociopatának tűnik, csak korszerűbb és veszélyesebb fegyverzettel ellátva (Palkóról két perc alatt lejön, bármiről is beszél, Merkelynél eleinte inkább csak a mintázat gyanús - ha van az embernek ilyen fajta IRL ismerőse - aztán ha eleget beszél, akkor kezdenek jönni a megerősítő jelek)
Például ahogy szemrebbenés nélkül bemondja, hogy néhány ezreléknyi fertőzöttre számítanak a nagy mintás tesztelésnél, miközben ő volt az, aki egy hónapja(!) odanyilatkozott, hogy "becslések szerint Budapesten és környékén egy kétezres minta alapján, 5 százalék lehet az átfertőzöttség"
semmelweis.hu/hirek/2020/04/04/dr-merkely-bela-meg-nem-alakult-ki-immunitas-a-virus-ellen/
És ez nem valami tétnélküli ötletelés ám, nagy valószínűséggel ez volt az iniciáló gyutacs az ágyszámcsökkentési atombombához...
(Ehhez képest az tulajdonképpen ujjgyakorlat ezen a szinten, amikor levegővétel nélkül elhadarja, hogy Budapest karanténban tartása jó dolog - persze egyébként is minden tökéletes, amit a kormány csinál - ellenben a Margitsziget lezárása rossz dolog)

lüke 2020.05.04. 10:44:06

@incze:
plátói a plató 37 fertőzöttre 11 halott...
jó arány!

lüke 2020.05.04. 11:11:20

@lüke: bocs 598 elütöttem

lüke 2020.05.05. 10:03:59

Plató nincs ,ma prezentálták a két pupu tevét...
Sehol nincs ilyen,mindenûtt harang a görbe
vliáááágreeeeekoooord:
www.portfolio.hu/gazdasag/20200504/koronavirus-magyarorszag-megdontott-egy-szomoru-vilagrekordot-429648?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

kemény keleti kommentelő 2020.05.05. 10:41:34

@lüke: Miért ne lehetne, hogy minden tizedik beteg meghal a magyar víruskezeléstől ? Ha egyszer ezt mutatják a számok...
hvg.hu/itthon/20200420_233_fertozott_a_Pesti_uti_idosek_otthonaban_23an_haltak_meg

velőtanya 2020.05.05. 10:51:24

Tízparancsolat meg egy kis mádi szőlő, oszt menekül a vírus Kipcsakföldről:
index.hu/techtud/2020/05/05/debreceni_egyetem_rektor_szilvassy_zoltan_madi_bor_akademia_koronavirus_ellenszer_lagypasztilla_flavonoidok_klorokin/

Lassan ideje lenne bevezetni a "magyarrektor" mellé a magyartudós és magyarfarmakológus fogalmakat is:/

velőtanya 2020.05.05. 10:53:44

Azért szép dolog, hogy a helyesírás-ellenőrző már elfogadja azt, hogy Kipcsakföld:)

netukki 2020.05.05. 11:40:58

@velőtanya: "A debreceni egyetem rektora interjút adott a helyi tévének, amiben azt mondta, hogy a mádi szőlőben található vegyületek néhány perc alatt elpusztítják a koronavírust."

Valami jóféle méreggel permetezhetik a szőlőt Mádon. Elképzeltem a rektor urat a szőlőben, ahogy stopperrel a kezében figyeli, hogy dobják fel a talpacskáikat a koronavírusok.

netukki 2020.05.05. 11:45:08

@velőtanya: Javasolnám még a 'magyarmagyar' fogalmat. Lehetne belőle mély és híg változat is.

netukki 2020.05.05. 12:01:08

@velőtanya: Kételkedtem. Kipróbáltam (Libreoffice). És tényleg. Ezen felbátorodva kipróbáltam még néhány szóösszetételt. Kipcsakhaza, Kipcsakország, Kipcsaktenger, ez mind jó volt. Csak a Kipszakfidesz nem tetszett neki, helyette a Kipcsakfineszt javasolta. Kicsit eufemisztikus, de van benne ráció.

netukki 2020.05.05. 12:12:13

@netukki: Jav.: a 'Kipszakfidesz' elgépelés, a szövegszerkesztőben 'Kipcsakfidesz'-t próbáltam.

kemény keleti kommentelő 2020.05.14. 11:54:49

Pest-megye is felszabadul...?

A lezárt karantén alatt tartott Budapestre hordja minden megye a fertőzöttjeit.

Én ezt nem tartom népirtásnak.