Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Bruck kontra Ungár avagy a magyar vidék krokodilagya

2020.04.20. 23:05 | jotunder | 125 komment

 

     Bruck Gábor liberális éceszgéber írt egy cikket a Népszavába "Orbán legyőzhető" címmel, ami miatt kicsit állt a bál. A Prostisrácok majdnem hamisított Bruck nagyapjáról egy képet, amelyen éppen SS-tiszteket szállít Lengyelországban, de aztán rájöttek, de valahogy nem illene a narratívába. Inkább próbáltak a zéró tolerancia híresen elasztikus határain belül bézsézni egy kicsit. Ungár Péter volt az egyetlen ellenzéki politikus, aki megnyilvánult az ügyben, feddőlegesen. Ungárról nem fogok írni, ő csak clickbait a címben, beeee.

     Bruck a falusi FIDESZ-szavazó "krokodilagyáról" ír, meg arról, hogy őket nem érdekli, mi van a falu határán kívül (szerintem pedig tavaly Bécsben is voltak, a sógor Dublinban árufeltöltő, és pontosan azokat a török sorozatokat nézik, mint amiket a hetedik kerületben néznek, de ez most mellékszáll)

     Bruck nagyívű gondolataiból én most azokra szeretnék koncentrálni, amelyek Bob Casey-ről, Pennsylvania állam egykori kormányzójáról szóltak, akit példaként említett. 

    " A kormányzó harmadszor is elbukta a választást. Amikor negyedszer elindult, már annyira esélytelennek tűnt, hogy egyetlen kommunikációs csapat sem vállalta a kampányát. Csak egy lúzer jelentkezett, aki korábban mindig mindenben elbukott. Összeállt a két vesztes, és láss csodát: nagyot nyertek. Ez volt a kezdet."

     Bob Casey kampánymenedzsere James " It's the economy, stupid" Carville és munkatársa Lou Begala volt, akik öt évvel később Clinton kampányát vezették és Amerika talán legismertebb politikai stratégái, de tény, akkor még teljesen ismeretlenek voltak.  Azt hiszem, Bruck itt összekever két választást. Casey nem volt reménytelen helyzetben, hiszen megnyerte a demokrata párti előválasztást és végig pariban volt az ellenfelével. Pár évvel később Carville és Begala Wofford szenátor tanácsadói voltak az egykori pennsylvaniai kormányzó Thornburggal folytatott választási küzdelemben. A demokrata Wofford csak azért volt szenátor, mert republikánus elődje meghalt egy balesetben, és Casey kormányzó őt nevezte ki a helyére. Őrült (adott ponton 40 százaléknyi) hátrányban volt, a demokrata párt helyi vezetői sem igazán támogatták, és a végén 55:45-re győzött.

     Most jön azonban a lényeg. Bruck elfelejti, hogy Bob Casey volt az Orbán Viktor, nem az ellenfele.  Híresen mocskos kampányt folytatott, olyan személyeskedőt, amitől még Habonynak is könnybe lábadna a szeme, és alapvető kérdésekben ment szemben a liberális mainstreammel: erősen abortuszellenes volt, és a fegyvertartás híve. James Carville nem Bruck Gábor, ezért is lett elnök Bill Clinton. Ő megértette azt, amit Bruck sohasem fog.

 Természetesen le lehet nézni a választókat, az élet kegyetlen, de leginkább a négy fal között érdemes ezt megtenni. Bruck leírja, Orbán falusi választói 100 évvel vannak elmaradva Európától, amit majd bármelyik választáson elő lehet húzni. Hülye-e vagy?  Casey konzervatív demokratapártiként meg tudta szólítani azokat, akik a másik oldalon álltak, nem idegenítette el őket azokkal az elitista hülyeségekkel, amelyek pl. az én értékrendemhez tartoznak. Carville félelmetes számtantudásával ugyanis rájött  arra, hogy egy falusi szavazat pontosan annyit ér, mint egy philadelphiai. 

       Kivülálló vagyok, vidéki zsidók leszármazottja, ez nem az én országom. Az én országom  a Bűnös Város kicsiny szegleteibe van zárva - sajnos most a szó legszorosabb értelmében - és akár bizonyos zongorák is eszembe juthatnak a "vidék"-ről. Bruck Gábornak azonban ismernie kell a falusi, kisvárosi attitűdöket, és nem dühös, ellenzéki olvasókat kell megcéloznia a frusztrációjával. A vidéki ember olyan amilyen, sokféle nyilván, és szinte bizonyosan nem olyan, mint amilyennek a budapesti liberális értelmiség szeretné látni a Facebook-on.

      Nem tudok és nem is akarok a magyar vidék nyelvén beszélni (bár sokkal de sokkal jobb a véleményem róla, mint Brucknak, egy nagyiváni parasztházban olvastam el az Elsodort falu-t), aki azonban a magyar vidék szavazatára vágyik, az próbálja megismerni és valamelyest megérteni a magyar vidéket.  A megismerést és a megértést tudom ajánlani azoknak is, akik esetleg nem vágynak szavazatokra, de intelligens, komoly véleményt akarnak formálni a magyar vidékről. Vagy bármiről másról. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr6815626860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Podvinecz Marsall 2020.04.21. 11:47:41

@Podvinecz Marsall: megj. ezzel nem véleményt mondtam, hanem kivonatoltam.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.04.21. 11:54:14

@Podvinecz Marsall: nem mintha köze lenne a topikhoz... természetesen az igaz, hogy a reptile brain a fight or flightra van kihegyezve. egy mclean nevű idegtudós azt vélelmezte, hogy az emberi agy bizonyos részei különösen a törzsdúcok (basal ganglia) evolúciósan kapcsolodnak a reptilian brainhez. és egy idő után kiderült, hogy ennek semmiféle alapja nincs, azon túl, hogy valóban jól hangzó teória.

kemény keleti kommentelő 2020.04.21. 12:00:35

@Podvinecz Marsall: Azért Orbán, aki bőrfoteles magánrepülővel jár meccset nézni különféle országokba,
elhitette a cigányokkal, hogy a bevándorlókat a cigány putrikba akarja Soros nevű valaki betelepíteni, hogy megerőszakolják asszonyaikat.

Miközben az istenfélő fideszes Győrben a szemforgató keresztény családok adják-veszik a lányokat, mint a csirkét.

24.hu/belfold/2020/04/20/negyszazezer-forintert-vasarolt-ket-lanyt-egy-gyori-no/

Tessen már tisztelni a vidéki nyúltagyakat.

Podvinecz Marsall 2020.04.21. 12:01:41

@jotunder: ez szerintem itt tökmindegy, vegyük megértést könnyíteni akaró hasonlatnak, én legalábbis annak veszem, és annyira nem érdekel, mennyire igaz. Ha más szavakat használva is, ugyanezt csinálja marha sok idő óta a fidesz, csak ők nem voltak akkora faszok, hogy ezt így egy napilapban pacekba leírják. Csak csinálják.

kemény keleti kommentelő 2020.04.21. 12:06:18

@Podvinecz Marsall: Próbáltak a nemfideszesek is háttérbeszélgetéseket folytatni, de azokon mindig ott van az Ügyosztály, hogy a lehallgatott részekkel zsarolják őket, vagy kitegyék a hanganyagot a híradókba.

Ne mondjuk már, hogy azért hülyék, mert nyíltan mondanak valamit.

A fidesz meg milyen okos, hogy neki sosem készült felvétel a milliónyi gyűléséről és megbeszéléséről a harmincöt év alatt - egy sóhajnyi sem.

balmoral 2020.04.21. 12:06:43

És még mindig nem tudjuk, hogy került Jótündér Nagyivánba.

lüke 2020.04.21. 12:10:56

@Podvinecz Marsall: igen ,
a mienk otthon felfújható,legközelebbi választáskor magammal viszem,
s Bruck megírhatja

@aronsatie: @Muad\\\'Dib:
Tornanádaska fidesz szavazói ilyenek lennének?
Vagy csak a polgi?
Vagy a hortobágyi juhászok, akik alól a földet húzza ki az új földbirtokos réteg s bérlői próbálják elkergetni a juhászokat
-jártatok a Balaton és Pécs közt?Se agglomeráció,se munka,se közlekedés!
S ami van: putri hátán düledező viskó, 2020, EU , MO, Dunántúl

kemény keleti kommentelő 2020.04.21. 12:11:19

@Podvinecz Marsall: Egyébként tényleg.
A pártállami titkolózás ellen a nyíltsággal lép fel újabban az ellenzék, és ez a glasznoszty óta elég hatásos program.
Csak ne adják fel.

AdvocatusDiaboli 2020.04.21. 12:51:20

@balmoral: Tartok tőle, hogy sosem fogjuk megtudni.

Vitéz Kőbányai Világos 2020.04.21. 12:53:00

@Muad\\\'Dib: úgy különben lényegileg ez történt. Nem állítom, hogy ez jelent számunkra bármit is, de a németek irigyelt nyugati fele a háborút követő 20 évben komoly tapasztalatok szerezett afelől, hogy milyen, amikor mások csúnya, gonosz előítéletekkel viseltetnek feléjük, valamint ezek a mások korlátozhatják a szuveheherenitásukatm

Podvinecz Marsall 2020.04.21. 12:55:21

@kemény keleti kommentelő: amit írtam, annak semmi köze az ügyosztályhoz meg a glasznosztyhoz. Azt írtam (ezek szerint nem sikerült érthetően, pardon), hogy _szerintem_ ez nem az, amit nagy nyilvánosság előtt kellene az ellenzéknek megbeszélnie, szerencsétlennek, talán hibának is tartom. Ennyit akartam írni, nem többet.

kemény keleti kommentelő 2020.04.21. 13:06:13

@Podvinecz Marsall: Igazad van. Az ellenzéknek van elég ügy, amire lőhet.
Aztán úgyis mindegy, mert a kampányhoz három dolog kell...., ami nincs.

balmoral 2020.04.21. 13:09:09

@AdvocatusDiaboli: Nagyivánba nem lehet véletlenül elvetődni. Oda vagy meghívja az embert egy ottani barátja (aki Szabó Dezsőt tart otthonában, mert amúgy perverz), vagy madarászni megy, mert nem látott még székicsért, ugartyúkot, vagy csíkosfejű nádiposzátát. Több esetet egyszerűen nem tudok elképzelni. Na esetleg még azt, hogy Jótündér mindenképpen el akarta olvasni az elsodort falut, és hogy rá tudja magát venni, tudományosan megkereste Magyarország legingerszegényebb környezetét. Vass Albert olvasásához javaslom néki Füzesabonyt, Herczegh Ferenchez Szerepet.

is 2020.04.21. 15:46:41

@aronsatie: nem kell oket MEGGYOZNI, ami egy racionalis, ervelos dolog. ra kell mutatni, hogy Orban hulyere veszi oket, es valami ERZELMI toltest kell adni. Obama pl. azt mondta, hogy 'REMENY'. a remeny szo meggyozo ereje 0. erzelmi toltese 10000000%.

Mario es a varazslo. A varazs erzelmi alapon torik meg, nem pedig ertelmileg. Erre meg Gyurcsany se jott ra elegge (pedig nagyon probalkozik), rajta kivul pedig mindenki annyira, de annyira ertelmes ertelmisegi, hogy csak mondjak, mondjak a mantrat, az ervelest, a meggyozest. A lathato eredmennyel.

Pelso.. 2020.04.21. 16:07:49

@aronsatie: Szép szavakkal? Közvetett gondolat: a fideszt már csak a sajátjánál aljasabb módszerekkel lehet legyőzni. Az olyasmikre még fogékonyabb lenne a társadalom jelentős része.

aronsatie 2020.04.21. 16:23:09

@Pelso..: Na de ha az ellen még aljasabb, kénytelenek lennénk a fidesznek drukkolni, vagy nem? Aki a fidesznél is lejjebb megy, a fogékonyság kedvéért, tudja majd, hogy ez csak az eszköz? Kétségeim vannak.

balmoral 2020.04.21. 18:11:48

@AdvocatusDiaboli: Te voltál kéznél. De nyilván mindenkinek és az örökkévalóságnak szántam mondandómat.

feketeesfeher 2020.04.21. 20:04:46

"Bruck a falusi FIDESZ-szavazó "krokodilagyáról" ír"

Mondjuk nem arról írt.
Innentől meg annyira nem érdekes ez az egész hajcihő.

mafi mushkila 2020.04.21. 21:01:11

@feketeesfeher: Ez a lökés kellett hozzá, hogy elolvassam. Sz'al le kell menni vidékre, különben teljesen rendes választás lesz, csak az a kérdés, hogy az üzenete kinek jobb, és igyekezz a frászt hozni a hüllőagyra, kivéve, hogy váratlanul mégse ijesztegessed, hanem szép reményeket csöpögtess.
Ja és "A 2022-es választáson 5-5,5 millióan fogunk szavazni." Azt majd még meglátjuk, mennyien maradunk.
Egyébként teljesen egyet lehet érteni vele :)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.04.21. 21:02:45

@feketeesfeher: megemlítette a triune brain theoryt a fideszes szavazókkal kapcsolatban, és elég pontosan el is magyarázta, hogy miért flight or fight módban működik az agyuk. hajcihőt valóban nem ér, de szerintem kínos.

feketeesfeher 2020.04.21. 21:08:12

@jotunder: ezek szerint Bruck két cikket írt, és nem ugyanazt olvastuk.

feketeesfeher 2020.04.21. 21:23:55

@mafi mushkila: Bruck arról írt, hogy választás a mai Magyarországon elsődlegesen érzelmi kérdés és sokadrangú a racionalitás. Ráadásul a magyar társadalom túlnyomó többségének nincs semmiféle demokratikus tapasztalata, se elfogadott, a tapasztalatokból származó hagyománya. Arról is ír, hogy bár az ellenzéknek voltak részleges sikerei a politikai rémísztgetés terén, de a jelen ellenzék inkább elzárkózik ettől, aminek meg vannak az okai, ezért az érzelmi kampányban az ellenzék jobb, ha a "remény" érzelmi hatásával kampányol, mert az az ő szájukból hitelesebben hangzik. Ráadásul a rémisztgetésben a fidesz sokkal profibb.

heptakontanonaéder 2020.04.21. 21:38:05

@aronsatie:
Az irigyséGÜKKEL B+!
("dögöljön meg a szomszéd tehene!") Ismerős?
Jóember! Nem akarod, hogy a lölöfélék sittre menjenek teljes vagyonelkobzással? Vagy igen? Hát akkor ott a fülke magányában NE A CSÓKOSNAK húzd azt a szajha IXET!

cheetah_01 2020.04.21. 21:41:25

@kisa: Igazad van. Nem kell senkit semmiről meggyőzni. Se vidékit, se mást. Csak nagyságrenddel jobb oktatást kell csinálni! Tanítani kell ... szöveget, képet, filmet értelmezni, érteni ... tanítani gondolkodni, következtetni, és leginkább: tanítani kérdezni! Megtanítani, hogy mindig, minden helyzetben kérdezni kell. Jót kérdezni egyébként sokkal nehezebb, mint bármely kérdésre válaszolni.

cheetah_01 2020.04.21. 21:45:34

@kisa: Nem biztos, hogy 22-re beérik. :-(

mafi mushkila 2020.04.21. 21:49:09

@feketeesfeher: Hát igen, ezt kritizálom én, mert a "választás" ma szerintem elsősorban hatalmi kérdés, vagyis hát színjáték. (Egy olyan színjáték, amiben teljesen szándékosan kacsintanak ki a nézőre, hogy te is tudod, hogy ez csak színjáték és te csak néző vagy.)

És miközben totálisan nem értek az agyhoz, én nem úgy képzelem el, hogy a félelem- és a reménykeltés valahogy pariban vannak egymással - biztos, hogy lehet ekörül keringeni, és egyébként nekem vonzó a kép maga, hogy milyen terepeken kellene nekünk jobban mozogni, de az a mechanizmusszerűség, amit próbált e mögé vázolni, szerintem nem ketyeg el így (olvastam róla összetettebbeket is).

De azt sem viccből írtam, hogy egyet tudok érteni. De nekem az egészből az jött le, hogy őszerinte nagyok kereken összerakta - hogy ez frissnek, vagy a végső szónak számít-e szerinte vagy csak egy szükséges nagyon sokadik újra elmondásnak, azt nem tudom - de annyira nem kerek.

kisa 2020.04.21. 21:50:59

@cheetah_01: sajnos, attól tartok, hogy a butítás, információ elzárása, médiatulsúly és sorolhatnám, meg fogja hozni a gyümölcsét 2022-ben IS. Itt már hosszú-hosszú évekig nem fog tudni nem nyerni a fidesz. Kivéve, ha szent koleszterin megszánja a csüngőhasút.

feketeesfeher 2020.04.21. 21:58:07

@mafi mushkila: Én csak arra akartam rámutatni, hogy teljesen hibás az a leegyszerüsített értelmezés, hogy Bruck a cikkében a fidesz szavazóit fikázta.
Szó sincs semmi ilyesmiről.
Amiről a cikkben szó van, arról persze lehet vitázni, de azon lamentálni, hogy Bruck a cikkben hülye vidékizéssel illette a fidesz szavazóit, az egyszerűen ostobaság. Leginkább azért, mert nem igaz.

mafi mushkila 2020.04.21. 22:08:30

@feketeesfeher: Jogos, onnan indultunk.

(Én egyébként nagyon is akarom őket fikázni dühömben, csak a másik fejemmel meg közben azt gondolom, hogy igazából nem számít - nem az, hogy én szidom-e őket, hanem hogy "ők" "milyenek". Ha másmilyenek lennének, akkor a hatalomvágy más eszközöket adna OV kezébe. Oszt jónapot.)

Másik zárójel: (...Az állam, amiről én álmodok, befogadó az emberi minőségek széles skálájával.)

Na, miután így nyilvánosan szétestem, vissza is vonulok :)

cheetah_01 2020.04.21. 22:10:08

@kisa: Ha generációk jobb tanításában, a látókör bővítésében látjuk az esetleges változás lehetőségét, akkor még abban az esetben sem lehetnénk optimisták, ha a butítás helyett okításra, az információ elzárása helyett átláthatóságra, a gusztustalanul egyhangú média helyett pluralitásra ébrednénk holnap. Nem, ha sok-sok ember (gyerek) nyitott oktatásában látjuk a megoldást, akkor 2022 nem is látszik. A következő két ciklus sem. Ha azt akarjuk, hogy értelmes, képzett(ebb) emberek döntsenek (így vagy úgy, rajtuk múlik!), akkor kb. 15 évben kell gondolkodni. Tudom, nem szép, de annyira hányok ettől a dagadt pojácától, hogy nap mint nap elgondolok egy egész oldalas, fekete keretes, kevés adatot tartalmazó címlapot valamennyi NER-es lapban. (Nem mondhatjuk, hogy nem tesz meg szinte mindent a "cél" érdekében a csávó.) De tudom, másnap ugyanazok az emberek gondolkodnának a hogyan továbbról ...

AdvocatusDiaboli 2020.04.21. 22:31:44

@jotunder: Köszi. Közöm az nincs hozzá, de ha már meg találtad említeni...

HaKohen 2020.04.21. 22:36:35

.
@feketeesfeher:

Mivel itt nincs lájkolási lehetőség, ezúton közlöm veled, hogy lájkolva vagy általam.

Tudom, hogy irónia volt, hogy Bruck Gábor (nem azonos Bruck Andrással, aki csak a testvére, de szintén szok írni ide-oda) két cikket írt. A megfejtés: az itteni kommentelők egy része csak a címét olvasta el; más része az egészet, de nem értette meg, hogy miről mit írt a szerző; harmadik része elolvasta, de kurvára nem érdekli a szöveg, hanem csak a saját asszociációi és rögeszméi, amelyek eszébe jutottak róla, és itt is azokat nyomatja. Sajnos, @jotunder:t a második csoportba vagyok kénytelen sorolni ezúttal - úgyis mint olyat, aki eltalálta szarva közt a tőgyét.

Látatlanban elhiszem, hogy Pennsylvániában az történt, amit Jótündér ír és hogy BG tévedett. Bár BG 9 évig dekkolt az USA-ban, és közelről tanulta és figyelte az ottani választási kampányokat - de ez érdektelen. BG pályája elején néhány évig az MTA akkori Pszichológiai Intézetében dolgozott, így feltehetőleg van valami fogalma a központi idegrendszer (népszerű nevén: az agy) filogeneziséről. Az általa említett, egymásra épülő ősi és neoszerkezet évszázados közhely. Látatlanban azt is elhiszem, hogy Jótündér talált valami forrást arról, hogy egy kísérlet/elmélet bebizonyította/nem bizonyította be/megcáfolta azt a minuciózus tételt/hipotézist/istenbizonyúgyvant - ami szintén teljesen érdektelen.

Tudom, nem tudományos érv, de azért jogosan kelt gyanút, hogy a Népszavában közölt cikk megjelenésének másnapján a teljes hazudós és perverz lakájmédia (az Origótól a Mandineren át a Prostisrácokig) egységesen rászállt. Van azért ennél cifrább is:

Az egyik szakmai fácse-csoportban (kb. 5000 tag), amely nem igazán a fenti szennyorgánumok pertraktálásáról híres, megjelent az egyik tag posztja, amely megosztotta Ungár Péter böfögését (nem, nem köpködök UP-re, mert szokott írni értelmeseket; valamint tényleg hagyta/hagyja az egyik legjobb portállá válni a tulajdonában lévő Azonnalit - no de itt szvsz melléfogott BG ügyében). Ott rögtön néhányan kemény munkával kikurkászták BG ez ügyben inadekvát adatait, pl.: hogy pszichológus (erre a lap és a cikk nem utal), hogy valamikor kutató pszichológus volt (igen, több, mint három évtizede), hogy liberális poszteszdéeszes (tanácsadott a 90-es években), hogy Demszkynek is adott tanácsokat (a 90-es években), na és a csúcs: 2006-2010 közötti tevékenységének köszönhető, hogy Orbán hatalomra került.

Szóval least but not last - ahogy a művelt lipótvárosi falusi tahó mondja, miközben Szabó Dezsőt és Wass Albertet olvas Köjál Cecilia tolmácsolásában: érdemes esetleg kétszer is elolvasni BG írását, különös tekintettel a címből kiágazó érvelésére. És megérteni a korántsem biztos lényeget, amelyeket a cikk szerzője is csak bizonyos feltételekkel tart lehetségesnek. Természetesen sokféle jogos vélemény van, és bizonyára vannak adekvát ellenérvek is, de hát ez nem baj.

Viszont: BG cikke egy kurvajó írás.
.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.04.21. 22:58:32

@HaKohen:

1. "A mondani és érteni közti különbség nagy, a szakadék áthidalásához p
edig érteni kell az emberi agy evolúcióját.
Az agy kialakulása három stádiumban történt. Először a primitív hüllőagy fejlődött ki, hívhatjuk ezt krokodilagynak is. " -nem, ez nem igaz, ez egy csinos, de elég régen megcáfolt elmélet, amit azért sohasem vettek igazán komolyan.

2. "Kérdés: vajon egy vidéki Orbán szavazónak mit jelent ez, hogyan határozná meg a jelentését? Mi fér bele, mennyire tágas számára az én világom kifejezés? Szerintem azt mondja, hogy az én világom ez a falu. Ez a 300 ember, akit ismerek. Az én világom a kocsmától a templomig terjed. És nem érdekel, hogy mi van ezen kívül. Nem érdekel a szomszéd falu, a szomszéd város sem, és Brüsszelig egyáltalán nem látok el.
Orbán tudja, hogy ha valaki ilyen szűken megélt világban él, akkor biztosan nem akar betolakodót. Nem akar idegent, nem akar migránst, sem cigányt, sem zsidót, sem brüsszeli direktívát."

naaa... nyilván vannak ilyen emberek, de olyan személy, akinek a világa a kocsmától a templomig terjed meglehetősen kevés lehet az országban. a mai nyugdíjas falusiak tini korukban esetleg piramist hallgattak és nézték az Isaurát meg a Leonciot.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.04.21. 23:01:13

@HaKohen: A David Goodhart könyve az valóban egy érdekes könyv, csak ő rohadt sokat dolgozott rajta, megpróbálta megérteni a brit alsóbb osztályokat. Bruck nem akarja megérteni a magyar falusi ember értékrendjét, csak leírja róluk, hogy 100 évvel vannak elmaradva Európától? melyik Európától? a brit munkásosztálytól?

feketeesfeher 2020.04.22. 00:47:30

@jotunder: "Bruck nem akarja megérteni a magyar falusi ember értékrendjét, csak leírja róluk, hogy 100 évvel vannak elmaradva"

Merészen megalapozatlan kijelentés.
Főleg, hogy ismerjük Mengyi Roland, Boldog István és más fideszesek karrierjét.
Én, a munkámból következve sokat járom a magyar vidéket. Beszélek sok emberrel. Van, ahol a feudalizmus simán kézzelfogható. Kiszolgáltatott emberek teszik azt, amit a kiszolgáltatott ember tesz.
Lehet ezt kurvára tagadni, csak nem vezet sehova.

Abba Abba 2020.04.22. 01:24:36

@feketeesfeher: Csakhogy a "magyat vidék" nem csak ebből áll. Van ilyen. Nade nincs ilyen Budapesten? Valójában nincs olyan, hogy "vidék", ahogyan big picture tekintetében "Budapest" sincsen. Más egy buapesti értelmiségi és egy csöves. Más egy heves megyei vállalkozó, és egy putriban élő mélyszegény is.

feketeesfeher 2020.04.22. 01:24:53

@jotunder: "Bruck nem akarja megérteni a magyar falusi ember értékrendjét"

Ja, az van, hogy Bruck hülye, és nem érti a magyar vidék bukolikus szépségeit, ahol csodálatosan összefonódik a természet szeretete a a demokrácia hagyományainak tiszteletével. Mert Bruck egy hülye, aki nem érti.
Simonka, meg Boldog meg Mengyi meg érti.

Abba Abba 2020.04.22. 01:32:07

@feketeesfeher: Azért nem akarja megérteni, mert nincs ilyen értékrend. 10 millió ember él az országban, nem jár mindenkinek egy rugóra az agya.

kemény keleti kommentelő 2020.04.22. 05:27:15

@ATCG: Akkor a tallamusz lehet a hüllőagy. Felvillantasz egy Sorost, vagy egy Gyurcsányt, és egy másodperc tört része alatt jön a reakció.
Akik meg kimaradtak a tanítási folyamatból, mert mondjuk nem néztek elegendő hírtévét, azok csak kérődzenek tovább békésen és csak nézik, hogy a sok idegroncs mire veri magát.

Pelso.. 2020.04.22. 05:52:51

@aronsatie: Nekem pedig még erősebb kétségeim.
Mit lát már rég egy fiatal, aki politikusi, esetleg közigazgatási, valamilyen szintű állami vezetői, önkormányzati stb pályára kíván lépni, - hogy lehet viszonylagos karriert csinálni, vagyont szerezni?
Tehát, elrohasztotta a fidesz a jövőt is? De el ám.

aritus 2020.04.22. 06:23:23

@aronsatie: nana, azért a fiatalok körében is magasan a fidesz a legnépszerűbb, csak nem akkora nagy különbséggel
"„Továbbra is a Fidesz a legnépszerűbb párt a fiatalok körében. Amiről szó van, az az, hogy a fiatalok körében már nem annyira népszerű, mint volt.” Bár az egyetemisták körében végzett kutatásaik az ellenzéki pártok előretörését mutatják, a hallgatók csak egy kis, bár igen aktív részét alkotják a fiataloknak: vagyis érdemi különbség mutatkozik az egész fiatalságra és az egyetemistákra vonatkozó adatok között. Országosan továbbra is vezető erő a kormánypárt a fiatalok körében."
magyarnarancs.hu/belpol/korai-orom-126243

kemény keleti kommentelő 2020.04.22. 06:51:21

@aritus: Gondolom, azok között a fiatalok között, aki az országban maradtak.
Az emigrálók közt kevésbé.

aronsatie 2020.04.22. 09:20:11

@aritus: Igen, a fidesz, mint karrier, tényleg vonzó. Az mszmp is az volt, pedig ott kevesebbet loptak. Lehet, hogy marad az, hogy a rezsimet elviszi egy válság (most majd van, illetve lesz egy szép méretű), vagy az arteriosclerosis.

ATCG 2020.04.22. 09:39:34

@kemény keleti kommentelő: Csak azért küldtem a cikket, mert ilyenje egyformán van minden embernek az országban és rajtunk kívül a világ többi részén is.

kemény keleti kommentelő 2020.04.22. 11:02:21

@ATCG: Köszi, csak én végig is olvastam. Az ócska öreg talamuszban kapcsolódik össze a veszélyes dolog képe a hozzárendelt érzelmi reakcióval, a rettegéssel mondjuk, és ezt a kapcsolást nevezzük tanulásnak. Egy olyan tanulásnak, ami az agy többi részének elérése nélkül kiváltja a képre az ugrást.
Ezt a tanulást azért ne felejtsük ki, mert ugyanazok az egerek, amik nem kapták meg Soros képét azzal a piros táblával és üvöltéssel, hogy - Ez veszélyes !! -, azok az egerek nem ugranak, csak akkor, ha már a többieket látták ugrani párszor, és ők is megtanulják.
Gondolom, először kell a hirtévé, a köztévé és az óriásplakát, és amikor már mindegyik ugrik, akkor elég rámutatni valakire, hogy sorosügynök, és kiváltja a rettegést.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.04.22. 12:38:23

@feketeesfeher: a magyar vidék szociális értelemben sokkal konzervatívabb, mint Budapest. ahogy a brit vidék szociális értelemben sokkal konzervatívabb, mint London. és érdemes tudni, hogy ez pontosan mit jelent. Goodhartot ez érdekelte, Bruckot meg mintha nem érdekelné.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.04.22. 12:42:30

@Abba Abba: a brit attitűdvizsgálatok is azt mutatják ki, hogy X százalékban így gondolkoznak a vidékiek, Y százalékban így gondolkoznak a muszlimok, Z százalékban így gondolkozik a londoni értelmiség. az X, az Y és a Z valamelyest mérhető, nem kell hasból kitalálni. azt is lehet tudni, hogyan változtak ezek a számok az elmúlt ötven évben. a brit vidéki ember halálbüntetéspárti volt, masszívan elutasította a melegeket, és azért az etnikai kisebbségekkel kapcsolatos toleranciája is elég alacsony volt. ez rengeteget változott. most is másképpen gondolkoznak, mint a londoniak, lásd Brexit, de pl. aránylag kicsi a különbség az 1980-as londoni és a 2020-as észak-nyugati brit között.

kemény keleti kommentelő 2020.04.22. 14:04:27

@jotunder: ...Már tíz éve arról szól az élet ebben az országban, amit a meccsre gerjedő, pálinkázó, asszonyverő falusi kocsmatöltelék gondol a világról.
Ha valaha is érdekelt volna, mára már unnám.
Hogy miért pont ez az a réteg a magyarokból, amelyiknek egyedül számít a gondolkodása, az egy kérdés, amit mindenki tud, aki látta már Orbánt.

kemény keleti kommentelő 2020.04.22. 14:33:26

" a 60 év felettiek, az alacsonyan képzettek és a falvakban élők a legelégedettebbek az Orbán-kormány teljesítményével. "

Mondja a vírus előtti felmérés...
24.hu/kozelet/2020/04/22/ner-10-orban-10-orban-viktor-fidesz-2010-kozvelemeny-kutatas/

Aztán meglátjuk, hogy tetszett nekik a kórházkiürítés.

deckard_r 2020.04.22. 15:27:46

@jotunder: az cáfolták meg, hogy evolúciós/biológiai alapja van, vagy magát a pszichológiai modellt? mert a modell attól még leírhatja jól a viselkedést bizonyos körülmények közt, hogy nem lehet hozzá neuroanatómia/fejlődéstani korrelációt találni...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.04.22. 15:36:46

@deckard_r: a triune brain egy evolúciós modell volt. amennyire értem (és nem nagyon) az amygdala felelős azért, amit mclean (és bruck) a reptilian brainnek tulajdonít és az a limbikus rendszer része, amit viszont mclean emlősagynak nevez. én nem vagyok agytudós, de ez a pszichologizálás nagyon nem OK.

Brucknál a biztonságérzet és a fight-or-flight valahogy összekeveredik, márpedig ha ez igaz lenne, akkor szerintem a vidékiek stressztűrő képessége az átlagosnál alacsonyabb lenne, ez pedig vélhetően nem is igaz.

HaKohen 2020.04.22. 15:45:15

@Abba Abba:

Lassan mondom, hogy megértsd:

Az ötmillió urnához járuló szavazó kb. fele már harmadszor megszavazta OVi kétharmadát. (És ha esetleg nagyon akarod, megnézheted a szavazók rétegződését is: város - vidék, iskolázott - iskolázatlan, életkor stb.) A többi csak hablaty.

Ja és az is tény, hogy a tavalyi önkori választásokon a nagyvárosokban és a bp.-i kerületekben tudott váratlan arányban győzni az ellenzék. A kisebb városokban és a falvakban többnyire a magukat függetlennek hazudó és a Fidesz által támogatott jelöltek lettek a polgik. Egy kis krumpli- vagy tüzifaosztogatással, egy kis közmunka-belengetéssel stb.

Persze, BG nem ezt elemzi, még csak nem is társadalmunk valóban árnyalt struktúráját. hanem bizonyos választási kilátásokat. Ami vagy bejön, vagy nem. De ő legalább megpróbál tiszta fényt önteni az alagút falusi poharába. És nem érdemes elveszni a részletekben, amelyeknek nincs is köze a cikkéhez.

HaKohen 2020.04.22. 16:59:43

@jotunder:

Elolvastam újra BG cikkét. Változatlanul kiválónak tartom, akkor is, ha némely részei megvitatásra alkalmasak. Nem én szeretném vitatni, hanem azoknak kellene, akik tehetnek is valamit az ügyben.

Szomorú vagyok, mert sem te, sem a kommentelők nagy része nem képes egy lépéssel hátrább menni, és onnan szemlélni a cikk egészleges mondandóját (ha jobban tetszik: a Gestaltját), összefüggéseit - kihagyva ezúttal a kényelmesen cikizhető, ám momentán érdektelen részleteket.

Marhára nem érdekel ennek megfelelően, hogy David Goodhart mit mondott a brit munkásosztályról - és kifejezetten örülök, hogy BG-t sem érdekelte. Na és az sem érdekel, hogy ki mit mond a hüllőagyról, amikor _tény_ az agy törzsfejlődésének rétegzettsége és eltérő funkcionalitása.

Emiatt - minden vitára érdemes gondolatával együtt - fontosnak tartanám, hogy a soxor tébláboló és most is lebénult ellenzéki pártok vegyék figyelembe javaslatait, ideértve a vitatásukat és esetleges elutasításukat.

Persze mindig lehetnek üdvözítő elméletek, értelmezések, javaslatok, tutibiztos tippek, hogy mit kell csinálni. Amint tudjuk, ezek sorra bejöttek 2010-ben, 2014-ben, 2018-ban, amikor győzelemre vezették az orbánellenes erőket és háromszor egymás után megakadályozták a Fidesz kétharmadát.

Persze, ha unod Bruck Gábor olvasását, akkor kárpótold magad Szilvay, Szánthó, Ungár és kevésbé sztárolt társaik gyűlöletömlenyeivel, amelyek már néhány órával a cikk megjelenése után elárasztották az internetet. Jó étvágyat hozzájuk. (Kedvenc Mandinered sorra mindegyiket beidézi.)

PS.: Bocs, hogy undok voltam, de nagyon felidegelt, amit ide írtál volt.

mecsekijeti 2020.04.22. 17:29:12

@h.kovacs: erre a megfállapításra nem tudom, hogyan jutnak folyton a sértett l"liberók". csak egyszer kell legyőzni, azonnal 2/3-dal (megvan 42 %-ból) és akkor megnézni az arcát. én hasonlót akartam Torgyinak, meglett. még ezt kivárom, aztán befekszem egy víruskórházba. a lényeg itt pont az, hogy az elitisták azért nem fognak nyeríteni, mert nem állnak le a tömegember szintjén érvelni. így folyamat bukta lesz. az se segít, ha valaki gyurcsányi elmebeteg paródia szinten nyomja a műsort, hiába karizmatikus az is sokak szemében

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.04.22. 18:24:05

@HaKohen: szerinted igaz, amit ír a vidéki emberekről? tudjuk, hogy nem igaz.
amit mond, a REMÉNY-ről az egy orbitális közhely, ráadásul, bármilyen különös, ez Orbánék üzenetének is része (nemsokára elérjük Ausztriát, kis Szingapúr leszünk, stb)
az elmúlt tíz év jelentős részben a gyarapodásról szólt. nemcsak nálunk, az egész régióban. Lengyelországban nagyon tisztán látszik a vidéki (nagyon vallásos és tipikusan elég szegény) és a városi (sokkal liberálisabb) emberek közötti különbség. a nagyvárosok polgármestere gyakorlatilag mindenütt ellenzéki és az egész lengyel vidék a PIS kezében van. a PIS nagyon komoly családtámogatási rendszert épített fel, miközben hercigeskedik is ezerrel. Magyarországon meg eltűnt a munkanélküliség (well, mostanáig) és jelentősen emelkedett az átlagbér. én nem látom a kraftot Bruck szövegében, az újdonságot, semmit. azt sem gondolom, hogy amit leírt az nagyon durván sértő, de azért én nem írtam volna le.

HaKohen 2020.04.22. 18:33:25

.
Soxó esett itten a választásokról (Bruck Gábort most tegyük zárójelbe).

Semmilyen todományos, nohdacu reprezentatív értékkel nem bír, ami itten a választások ügyében elmeséltetik (persze mém gyanánt) - azért mégis egy árva hozászólás a témához. (Azt is tegyük most zárójelbe, amit a lakájsajtó hörög, mit tesz isten, a cikk felrakását követő néhány órát/napot követően.)

Szóval, nézzétek és halljátok Sevilla szülöttét - magyar felirattal.

www.youtube.com/watch?v=WzfGHaXOpB0
.

Geo_ 2020.04.22. 19:08:36

@jotunder: szerintem túlreagáltad.

Bruck írásában az egyetlen kétely az, hogy a létező ellenzéki pártok képesek-e 1, azaz egy nagy pártként működni, s hogy ez így elég-e. (Szerintem szükség van a Hmvhelyi, 8keres megoldásokra.)

Az agyak: lényegében a Maslow-modell, jól tudjuk, hogy aki alapvető biztonságát érzi veszélyben, az máshogy gondolkodik/viselkedik, mint ami elvárható lenne.

Abba Abba 2020.04.23. 00:47:50

@jotunder: Nade kik a "brit vidékiek"? Mindenki, aki Londonon, vagy a nagyvároson kívül él? Egy történetesen vidéken élő, de mondjuk egy public schoolban tanult, Oxbridgen végzett akárki attitűdje ezerszer közelebb lesz egy legelitebb belgraviai figuráéhoz, mint egy átlagos "paraszthoz". És a "paraszté" nincsen közelebb az átlagos londoni melóséhoz lesz közelebb. Én lakhely szerint attitűdöt vizsgálni kb. annyira tartom értelmesnek, mintha hajszín szerint néznénk. Meg lehet állapítani azt is, hogy a legtöbb a szőkék között a homofób mondjuk. Csak minek.

Abba Abba 2020.04.23. 00:53:05

@HaKohen: Nagyon sok kisebb városban is nyert az ellenzék. Csak éppen azok nem voltak szem előtt. Azt állítani, hogy, ahol független nyert, ott mindenki megvett, álfideszes, nemtom, eléggé nagy baromság. Ja, és a Hegyvidéken is pl. maradt a Fidesz, meg amegyei jogú városok kb. felében. Akkor itt is krumplival megvehető tahók vannak? Nem. Van, ahol érdekből fideszesek a népek, esetleg a helyi vezető megfelelő. Ahol én élek/származom, ott is Fidesz nyert. Én nem szavaztam, mert gyakorlatilag UK-ban élek az év nagy részében, nem lett volna fair. De, ha szavaztam volna, én is a fideszes polgira szavaztam volna. Pedig egyik listás választáson se szavazok a Fideszre, majdnem bárkire leszavaznék, ha eltűnne ez a szemét banda. De mit csináljak, ha a helyi, konkrét polgi jól végzi a dolgát? Ez a település történetesen kőjobbos (MDF, majd Fidesz 1990 óta mindig), de 16 évig volt SZDSZ-es a városvezető. Nem minden a pártlogó.

Abba Abba 2020.04.23. 01:00:49

Egyébként én azért sem tartom értelmesnek elemezgetni a "magyar vidéket", de akár a magyar várost/fővárost sem, mert ez egy 10 milliós ország, 4 ezer településsel, ahol semmiféle kohézió nincsen (nemhogy egységes magyar néplélek, vagy mi a faszom). Én vidéken nőttem fel, de soha nem ismertem rá a szülővárosomra ezekben a vidékleírásokban. Nemcsak a magyar, de a nemzetközi mintákban se, a Road to Somewhereben se. Eleve "magyar vidékről" beszélünk, amikor pl. az én szülővárosom német, egyik nagyszülőm anyanyelve se volt magyar, és soha a büdös életben nem volt egy felmenőm se se jobbágy, se nemes, holott ugye elvileg minden gond gyökere ezekben az (magyar) elbeszélésekben a feudalizmus.

kemény keleti kommentelő 2020.04.23. 09:22:26

@Abba Abba: Szerintem félreérted ezt a jobbágymentalitás dolgot. Ez nem azt jelenti, hogy nem volt a felmenőjük német. A legtöbb faluban németek a felmenők.
Azt jelenti, hogy behódol a gazdag embernek. Mondjuk az a sok német, akik a kormányban sertepertélnek mind ilyenek. Nem a genetikájukkal van a gond, hogy esetleg vereckén át jöttek ide, hanem a hogy bárhogy rakják össze magukat, abból királyság lesz.

Abba Abba 2020.04.23. 10:36:29

@kemény keleti kommentelő: Budapesten nem hódol be? Vagy másutt mindenütt behódol? Ott is, ahol ellenzéki, vagy független a vezető, vagy éppen jó a fideszes polgi? Az is egyfajta jobbágymentalitás, vagy elbaszott kuruc, ha juszt se szavazol a fideszesre, mer hát mi ellenzékiek vagyunk!

kemény keleti kommentelő 2020.04.23. 11:36:48

@Abba Abba: ...
Nincs meleg akol, ahol együtt béget. Nincs gazdája, akit loholva követ. Gond ez neked ?

Abba Abba 2020.04.23. 12:16:25

@kemény keleti kommentelő: Mármint ki? Mi? Nekem az a gond, ha valaki pártlogó szerint szavaz polgármesterre. Az birka akkor is, ha Tarlósra, akkor is, ha Karácsonyra szavaz!

kemény keleti kommentelő 2020.04.23. 12:30:00

@Abba Abba: Te tudod, hogy mi Karácsony pártlogója ?

ámbátor 2020.04.23. 12:31:30

@Abba Abba: Fideszesre nem szavazok, bármekkora gondot is jelent ez neked.
Ajánlom figyelmedbe: orulunkvincent.blog.hu/2018/02/03/miert_szavazol_a_fideszre

HaKohen 2020.04.23. 14:28:54

@Abba Abba:

Az az egyik baj azzal, amit írsz, hogy anekdotikus (nem mért, statisztikailag nem releváns) tapasztalatokra hivatkozol - ahogy én is.

Van példám a feleségem borsodi szülőfalujából, ahol az előző ciklusban a függetlennek mondott, de a fideszes ogy. képviselő által támogatott polgi nyert (ilyenről konkrét tudomásom Fejér megyéből is van) - majd vállalkozóként mindent maga alá söpört, minden hozzáférhető önkori pénzt átterelt a saját vállalkozásába, és leszarta a falu érdekeit, akkor sem pályázott sehol, amikor pedig a pályázati pénzből fejleszthette volna a falut. Ezt a valamennyire képben levő értelmesebb falusiak megelégelték, és úgy nézett ki, hogy tavaly ősszel megbuktatják azt a káros ürgét. Még esélyes ellenjelöltet is tudtak állítani. És mi lett? A falu cigányságának a kevésbé iskolázott, zömében munkanélküli, segélyekből és közmunkából tengődő csoportjait megzsarolta, megvette, megszórta ígéretekkel. A közmunka az ő kegyétől függ, és a választások előtt a neki gazsuláló családoknak tüzifát juttatott stb. Meg is nyerte a választást.

Van budapesti ellenpéldám is: az egyik legnagyobb kerületben lakom, ahol volt már mdf-es, fideszes, mszp-s, független polgi - a legutóbbi ciklusban fideszes, aki nem is a legrosszabb volt ebben a műfajban. sokat tett a kerületéért. Ő speciel zsák krumplikat osztogatott a választások előtt, és álcivil szervezetek élén reklámozta magát. Az ellenzéki pártok összefogtak, egy jelöltet indítottak, és nyertek. A korábbi polgi akkorát bukott, mint ide Lacháza a köszörűkövön.

Szóval mindenre van példa meg ellenpélda is.

Az igazi bajom azonban az a kommentjeiddel (a legutóbbi pengeváltásodat is olvastam @kemény keleti kommentelő:-vel), hogy leragadsz a részleteknél, belemész olyan részvitákba, amelyek érdekesek, és azt sem mondhatnám, hogy semmiben sincs igazad. Ám a Bruck Gábor-féle cikk nem ezekről szól, hanem egy olyan választási stratégia lehetőségéről, amely némi hazai és amerikai tapasztalatra épít. És amely figyelembe veszi a magyar célközönséget. (Továbbiakban lásd vitapartnereid előző kommentjeit.)
.

Wolff 2020.04.23. 14:52:36

@HaKohen: Az, hogy vidéken kistelepüléseken és kisvárosokban sok helyen úgy nyert az ellenzék, hogy nem vettek erről tudomást nem anekdotikus, hanem nagyon is tény. Én magam egy időben csak a hipotézist tesztelendő vagy 30-40 ilyen helyet szedtem (2-3000-s községtől és minivárostól 15-20-ig, a legszebb egyébként a történeti Abaúj, ahol szinte kisöpörték a Fideszt olyan kisvárosokból mint Szikszó vagy Encs és a környékbeli falvakban is voltak ilyen példák) legszebb össze meglepően kis munkával, de nem szisztematikusan, csak újságcikkek alapján meg keresgélve. (Pl. a 444.hu tudósított egy kampánygyűlésről Csabdiból, Fejérben ahol Pitti Katalin meg Tessely nevű Fideszes voltak terítéken, direkt megnéztem mit ért a nagy flottafelvonulás, hát nagy bukást és nem csak a polgármester-jelölt kapott 18%-ot a regnáló polgármesterrel szemben, ami akár még bele is férhetne, noha 20%-os esés 2014-hez képest, hanem a 4 testületi tag Fideszesből 21 maradt meg, és az is a legkevesebb szavazatot kapta. Holott indultak az előző alkalommal a legtöbb szavazatot kapó fideszes képviselők is)

Csak az elemzők elég lusták, megelégedtek azzal, hogy ha a Fidesz megyei listán kapott 55%-ot, akkor a kistelepüléseken ugyanennyien rászaavztak a konkrét fideszesre is. Holott pont ezeken a helyeken a megyei listára 15-20%-kal kevesebb szavazatot kapott, mint a polgármester vagy képviselőjelöltekre. Az persze jellemző, hogy eddig senkinél nem tudtam elérni, aki hozzáférne a teljes eredménylistához (mert a valasztas.hu-n klikkelgetni baromi macerás), hogy ugyan csináljon már egy ilyen elemzést is.

Indokom is van egyébként erre. 2017-ben készített Kovách Imre és csapata egy nagy átfogó társadalmi struktúra vizsgálatot és Imre egyik kevesek által meghallott, de szerintem fontos megjegyzése, kicsit következtetése a Fidesz vidéki beágyazottságát illetően az volt, hogy a helyi elitek ugyan nem elégedetlenek a politikájával, de kezdenek a türelmük végére érni az autonómiájuk elvétele miatt. Ha valahol, itt még lehetnek gondjaik. És bár ahhoz, hogy a fenti kategóriába eső eseteket ezzel magyarázzam az adatkeresgélés nem elég, de egy kutatási hipotézist megalapozhatna valakinek, mert éppenséggel akár ez is lehet a magyarázat.

@Abba Abba: Örülök, hogy ez másnak is feltűnt.

HaKohen 2020.04.23. 15:56:02

@Wolff:

Oké, az jó, én is örülök neki, hogy voltak földindulások nemcsak polgik, hanem helyi képviselőtestületek választása körül is. Bár attól óvnék, hogy az autonómia miatt morgó döntéshozókat egybemosd a kívülálló ám tudatosan szavazó polgárokkal - és utóbbiakat azokkal, akik éppenhogy nem tudatosan, hanem ilyen-olyan érzelmeik, indulataik és érdekeik szerint szavaznak. (Éppen utóbbiakra bazíroz BG eredeti cikke.)

Amit írtál, az nekem azt is mondja, hogy az egész egy nagy guzmics. Nem csak a helyzet bonyolult, hanem a hiteles feldolgozási eredmények is hiányoznak. Így részben, valld be őszintén, marad az anekdotikus ismeret (amit azért nem becsülnék le).

Jó hogy említetted Tesselyt. Csabdi, no meg oda tartozik Bicske, Al- és Felcsút, vagyis OVi teljes pereputtya (ha emléxel, Tiborcz úrfi Csabdi melletti birtokán esküdött örök hűtlenséget Ráhel kisasszonynak). Az általam említett faluban is hozzá volt bekötve, ám függetlenként induló, a három ciklussal ezelőtti polgi (akinek az apja csodálatos giccses emlékművet állíttatott Antall József néhai minelnöknek, holott az még a környéken sem járt soha) Majd az alpolgi egy ciklussal ezelőtt kibuktatta, szintén független színekben, de köztudottan Tesselyhez bekötve. Tavaly pedig a korábbi Tesselyhez bekötött ürge lett a régi-új polgi. A képviselőtestületben kizárólag függetlenek vannak - és csak a helyi jó szimatúak tudhatják, hogy kiben mi lakik. (Én nem vagyok állandó lakos.)

Summa-summárum: egyezzünk meg abban, hogy lényegében semmit sem tudunk, legfeljebb reménykedhetünk egy fokozatos ráébredésben.
.

kemény keleti kommentelő 2020.04.23. 17:10:51

nepszava.hu/3075528_fogorvosok-vedoeszkozok-nelkul--bejaras-volt-maszk-nincs

Úgy látszik a magyarországi fogorvosok nem annyira magyarok, hogy kapjanak védőeszközt a kormánytól.

Ehhez külföldön kéne élniük.

Glokta 2020.04.23. 22:04:55

@HaKohen: Mi olyan kurvajó ebben az írásban?

Nézzük Bruck "bölcsességeit":

"Van egy fontos kifejezés: az én világom. Kérdés: vajon egy vidéki Orbán szavazónak mit jelent ez, hogyan határozná meg a jelentését? Mi fér bele, mennyire tágas számára az én világom kifejezés? Szerintem azt mondja, hogy az én világom ez a falu. Ez a 300 ember, akit ismerek. Az én világom a kocsmától a templomig terjed. És nem érdekel, hogy mi van ezen kívül. Nem érdekel a szomszéd falu, a szomszéd város sem, és Brüsszelig egyáltalán nem látok el.
Orbán tudja, hogy ha valaki ilyen szűken megélt világban él, akkor biztosan nem akar betolakodót. Nem akar idegent, nem akar migránst, sem cigányt, sem zsidót, sem brüsszeli direktívát. Orbán mérhetetlenül lenézi és megveti ezt a világot, de képes azt az érzetet kelteni, hogy teljesen egy húron pendül a vidéki lakossággal. Azt mondja: én sokra tartom ahogyan élsz, a te világod a létezés magyar csodája. De ez a világ most veszélyben van. A te életformádat támadják belülről és támadják kívülről, de én megvédelek. A vidék tapsol, az ellenzéki értelmiségi - aki büszke a felháborodási képességére – náci szöveget hall és ledermed. Ez megy 2014 óta."

Szóval a vidéki Fidesz szavazó Bruck szerint egy iszonyúan beszűkült, szűklátókörű, náci szövegekre bólogató fasz.
Ha ez igaz (de nem is kell igaz legyen), akkor szerintem elég lesz megmutatni neki ezt a szöveget, mondván, hogy "ez az ellenzéki tanácsadó véleménye rólatok" és az ellenzékiek máris elvesztették a szavazatát.

"Ez a beszédmód megérint mindenkit. Amikor a „rabszolgatörvényről” beszélt az ellenzék, az is megérintette az emberek szívét. Egyébként szerintem kár volt abbahagyni, ugyanúgy felépíthető lett volna, mint a migránskampány. Az iskoláról is lehet úgy beszélni, hogy a szavazó figyeljen. Elmondható, hogy az iskolák lebénultak, mert a pénz Lőrinc magánrepülőjére kellett. 1,7 millió iskolás van és minden gyereknek van anyja és apja. Ezért az ellenzék helyében én hónapokon, éveken át beszélnék arról, hogy ezek a gyerekek egész életükben szegények maradnak mert elvitték a pénzt az iskolából, mert hülyeségekre tanítják őket. Ha az ellenzék így beszél, figyelünk."

Gyurcsány Ferenc és pártja évek óta ilyen stílusban beszél az iskolák lebénulásáról és a korrupcióról. Nem látom a kirobbanó sikert.

"A kishitűséget enyhítheti az is, ha az ellenzék tudatosítja, hogy Gyurcsány mellett megjelent egy új politikusi csapat: Cseh Kata, Donáth Anna, Dobrev Klára, Karácsony Gergely, Kerpel-Fronius Gábor, Fekete-Győr András, és még egy tucat új polgármester. Kétségtelen, hogy ezen a listán nem szerepel Churchill, de azt nyugodtan elhiheti mindenki, hogy a lista bármelyik szereplője jobb miniszterelnök volna Orbánnál. Mindegyikük közelebb lépne Európához és távolodna Putyintól, és mindegyikük a jogállamiság visszaépítését akarná. Az ellenzék már ma elkezdhetné mondani, magyarázni, hangsúlyozni, hogy kivétel nélkül mindegyik jelöltje jobb, mint Orbán."

Ha Bruck elhiszi azt, amit gondol a vidéki szavazóról, akkor szerinte ez az érvelés hatna rá? Érdekli ezeket a szavazókat, hogy az ellenzék jelöltjei "jobbak" (morálisan felsőbbrendűek) Orbánénál, mert "mindegyikük közelebb lépne Európához és távolodna Putyintól" (üres frázis) vagy hogy "visszaépíti a jogállamiságot"? Egyértelmű hogy nem.

"Ezért kerülni kell az olyan helyzetet, amikor az újságírók, vagy a szavazók elkezdik méricskélni, hogy ki a jobb: Orbán vagy Gyurcsány."
Hát igen, vannak olyanok az ellenzéki sajtóban (pl. Hont), akik felteszik a kérdést, hogy hogyan vezeti a pártját Gyurcsány, milyen a kommunikációja és ez mennyire jó. Ezek újságírók, nem az ellenzéki összefogás fizetett (vagy nem fizetett) támogatói.

Először leírja ezt:
"Az ellenzék érdeke az, ha a következő választást referendummá teszi, amely Orbánról szól. Egyetlen kérdés van: Orbán alkalmas vagy alkalmatlan az ország vezetésére?"
vagyis a választási kampányban az ellenzéknek azt kéne bebizonyítania, miért nem alkalmas a Fidesz a kormányzásra.

aztán később ezzel folytatja:
"Az ellenzéknek is ez a legfőbb dolga. Nem érdemes Orbán narratíváján lovagolniuk, helyette a saját történetüket kell építeniük. Akkor tudják megváltoztatni a Fidesz-rajongó nézeteit, ha jobb történetet mesélnek Magyarországról, mint Orbán. Ez a kulcs. A történet elmondásához pedig érdemes segítséget kérni néhány nyelvésztől. Háború jön és a választási harcban egy-egy jól megválasztott kifejezés ér annyit, mint három hadosztály.
Ha Orbán története mindig a félelemről szól, akkor az ellenzéké szóljon a reményről."

vagyis az ellenzék mondja el, ők mit csinálnának, hogyan hoznának reményt. Lehet hogy valamit rosszul látok, de ez nem éppen egyezik meg az előző céllal - most meg azt próbálják bizonyítani, miért lesznek ŐK alkalmasak a kormányzásra, nem azt, miért a kormány alkalmatlan.
Mindkettőt egyszerre bizonyítani pedig már jóval nehezebb egy kampányban - a Bruck által elképzelt, vidéki tahó már biztosan nem lenne képes felfogni ezt.

Glokta 2020.04.23. 22:16:23

@Glokta: Az pedig hogy rászállt a kormánysajtó az azt jelentené hogy sok igazság van abban amit mondott?
Nem, egyáltalán nem - valószínűleg a kormánysajtóból is sokan felbaszták magukat azon amit írt a vidékiekről (bevallom, nagy bátorság kell ahhoz, hogy valaki ilyeneket írjon egy olyan közegről amit egyáltalán nem ismer), de az biztos, hogy meglátták a lehetőséget arra, hogy megmutassák a szavazóiknak: "látjátok, mit gondolnak az ellenzéki tanácsadók rólatok?
Ugyanúgy ahogy "rászálltak" Bangóné patkányozására is, mert felháborító volt és nyilván politikai tőkét is lehetett kovácsolni belőle.

Abba Abba 2020.04.23. 22:55:10

@HaKohen: És az a stratégia működni fog olyan településeken, amikre nem igaz, amit Bruck írt? Tehát ahol nagyon NEM ilyenek az emberek.
Én ismerek falusi fideszeseket. Jól kereső, képzett, világot látott emberek. Szarnak a migránsozásra. Nyugat-Európába járnak évente egyszer, de inkább többször nyaralni, telelni, síelni, akkor meg, hogy lehetne ezzel átbaszni őket? Megmondom miért szavaztak a Fideszre: CSOK, egykulcsos adó.

Abba Abba 2020.04.23. 22:56:23

Fánfekt a "templomba járó parasztokról". Timothy P. Carney "Alianated America" című könyvében azt írja, hogy a sztereotípia teljesen hamis. Lakhelytől függetlenül a magasabb képzettségű és jövedelmű emberek járnak rendszeresen templomba. És ők a vallásosabbak. A templomba nem járók többsége pedig nem felvilágosult értelmiségi (az a kisebbség), hanem a "maga módján vallásos" ember. A templombajárók magasabb számát felmutató településekben pedig erősebb a szociális kohézió, a szolidaritás. A baj pont az, hogy Carney szerint éppen a lecsúszottabb rozsdaövezetekben, elmaradott falvakban esett szét a templomi közösség, ahol szükség lenne rá. www.amazon.com/Alienated-America.../dp/0062797107

ámbátor 2020.04.23. 23:57:58

@Abba Abba: tudjuk, hogy nem csak idióták, hanem aljas gazemberek is vannak a fidesz szavazói közt. (nem diszjunkt)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.04.24. 00:40:08

@Abba Abba: Az bizony több mint száz pont a miért szavaztál teszten.

Nézd, ha valaki a Fideszre akar szavazni, szavazzon. De hadd ne kelljen már seggre esnem a hagyományos életformájától, a képzelt barátaitól és az élethazugságaitól. Hadd ne kelljen már ajnároznom, hogy mennyire csodálatos, hogy valaki ilyen önző, szűklátókörű, bigott, anyagias, képmutató, ignoráns egy barom, és mégse dugja meg a kecskét. Leszarom az érzékenységüket. 2020-ban nincs se mentség, se magyarázat arra, hogy valaki a Fideszre szavaz. Így aztán így nincs kímélet, tapintat és udvariasság se. Fideszre szavazol? Viseld a következményeit. Nem akarlak megérteni. Nem kell a szavazatod. Mi nem vagyunk egy csapat. Inkább vesztek ellened, mint hogy nyerjek veled együtt.

Abba Abba 2020.04.24. 01:18:26

@Kettes: Egyrészt én nem vagyok fideszes:D És másrészt én pont azt mondom, hogy ezek az emberek számításból szavaztak a Fideszre. Nem szűklátókörű, nem bigott, és nagyon nem ignoráns egy barom. Csak önző, anyagias barom.

kemény keleti kommentelő 2020.04.24. 03:43:21

@Abba Abba:

" a 60 év felettiek, az alacsonyan képzettek és a falvakban élők a legelégedettebbek az Orbán-kormány teljesítményével. "

Ők lennének a csokos világutazó egykulcsosaid ?

velőtanya 2020.04.24. 05:53:36

@Abba Abba: Bár Kettes utolsó két mondata formailag E/2, de mégsem jelenti azt, hogy téged nevezett volna fideszesnek.

velőtanya 2020.04.24. 06:09:03

Tegnap volt alkalmam tesztelni egy rokonon - aki nem falusi, viszont MTA doktorként hithű fideszes - hogy mennyire erős a habonyi információs burok egy olyan nerszavazó körül, aki nyilvánvalóan hozzáférhet(ne) bármilyen egyéb hírforráshoz is. Jelentem: hermetikusan zár.
A Pesti úti öregotthon kapcsán kezdte felmondani a Karácsony-gyalázó sztenderdet, szerinte CSAK Budapesten és ott is csak a fővárosi fenntartású otthonokban történt haláleset, vidéken még fertőzött is csak egy-egy fordult elő szórványosan (és őket természetesen azonnal és mintaszerűen izolálták, stb.) Semmit nem hallott Borsodnádasdról - ahol a fertőzöttek aránya jóval magasabb a Pesti útinál - semmit a Fejér megyei otthonokban meghaltakról (természetesen azt se tudta, hogy Fejér megyében a lakosságarányos fertőzöttség magasabb a Pest megyeinél, és közelíti a budapestit), és egyáltalán semmiről, ami nem hangzik el operett-törzs tájékoztatóin és Orbán péntek reggeli igehirdetésén (ez utóbbi a fő forrása a tájékozódásban a világ dolgai felől)

Érvsebész 2020.04.24. 06:28:35

@Abba Abba: Továbbá agyontámogatott járadékvadász mezőgazdasági vállalkozó, állami/önkormányzati megrendelések kedvezményezettje, mészáros-érdekeltségű cégek beszállítója, egyéb, állami pénzek köldökzsinórján lógó vállalkozó, stb. stb.

Hogy mennyire sokat számít az iskolázottság, a széles látókör, azt pl. remekül szemlélteti a Professzorok Batthyány Körének tevékenysége, kb. tekintet nélkül földrajzi elhelyezkedésükre.

Megjegyzem, Tarlós 13 évig volt a büszke progresszív főváros főpolgármestere, nem Taktaharkány választotta oda.

Nekem ez a népies-urbánus vita felmelegítésének tűnik, roppant alacsony színvonalon, ócska előítéletekre alapozva és meglehetősen kontraproduktívan.

Lehet ócska

Külsős 2020.04.24. 06:34:45

@velőtanya:
És mi történt, amikor elmondtad neki ezeket? Nem hitte el, visszautasította, megpróbálta megmagyarázni, hogy miért jó mégis a ner, vagy hajlandó volt elgondolkozni rajta? Ez egy nagyon fontos kérdés.

Érvsebész 2020.04.24. 06:37:57

@Érvsebész: bocsánat, mínusz lehet ócska

kemény keleti kommentelő 2020.04.24. 06:39:58

@Glokta: Igen. Én is közhelyesnek tartottam, amiket írt. Már évtizedekkel ezelőtt is ugyanezeket mondogatták a magyar ellenzékről meg a fideszes attitűdről.
Nyilván eddig se vitt előre.
Lehet látni, hogy egy országos monopolt élvező propagandamédia bármilyen buta hazugságot beletuszkol az emberek agyába. Egy veszélyes öregembert, egy támadó uniót, vagy egy erőszaktevő inváziót.
Egy ellenzék ezzel szemben csak gerilla harcmodorban tevékenykedhet. Nagy kampány nélkül a front mögött szervezve kis akciókat a személyes bizalomra és a kis sikerekre építve.
Nincs mód semmi üzenetet kiagyalni azoknak, akik csak fideszmédiából tájékozódnak. Ha el is jut hozzájuk, akkor is a fideszes hitszónokok riogatásaiban, mint a legrosszabb dologgal, úgy ismerkednek meg minden ellenzéki kezdeményezéssel.
Beoltják őket ellene, hogy immunisak legyenek. Hogy elérjék a nyájimmunitást.
Az oltás a sorosozó kapcsolat, ami a krokodilagyban azonnali - Veszélyes - jelzést vált ki, amit évekig kondicionáltak erre.
Ezek után minden ellenzéki tevékenység a nyájimmunitásba ütközik. A nyáj többsége rezisztens rá. Ezért elakadnak az üzenetek.
Így akadt el ez a nem túl eredeti gondolat is a fideszmédia reakcióján.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.04.24. 08:38:35

@kemény keleti kommentelő: Ne felejtsük el, hogy a totális fideszpropaganda a világ egyik legrosszabb hatékonyságú médiagépezete. Kb. 200 milliárd forintból Trump megnyerte az elnökválasztást egy 328 milliós országban egy brutális mainstream (republikánus ÉS demokrata) ellenszélben, Orbán meg össze tud tartani egy 1.8 milliós tábort, azon az áron, hogy kultúrországokban már nem engedi be a portás az ajtón. Orbán addig jani, amíg az unió állja neki a számlát. Nem Putyin, nem az arab pénzváltók, nem a kínai kereskedők, hanem az EU. Amint nem lesz pénze propagandára, el fogja veszíteni a szavazói felét, azzal meg a választásokat is. A kulcs tehát nem az elbaszott fidesz-szavazó megértése és meggyőzése, hanem az uniós pénzcsapok elzárása.

OoOoOo 2020.04.24. 08:49:38

@Kettes: na de kérlek, most majd jön Szabó Laci bácsi és megoldja:
hvg.hu/360/202017__kormanyparti_media__uj_mediaworksvezer__orban_karcsusitana__videki_lapok

Aszongya a cikk, hogy elillantak a Mediaworks olvasói közül a városi, tanult fiatalok. De most majd ők a fiatalok online világát fogják meghódítani. Tényleg totál agyatlan hülyebarom állatnak néznek, akit csak lehet.

Mellesleg persze csak lekommunikálni akarják az 'egészet':
444.hu/2020/04/24/jarvanykormanyzas-nem-virusra-tesztelnek-hanem-valasztopolgarokra

Watchdog 2020.04.24. 08:53:52

@Kettes: "Amint nem lesz pénze propagandára..." Erre azért nincs nagy esély. Előbb nem lesz pénze bármi másra...

netukki 2020.04.24. 09:21:32

@Érvsebész: Valamint megfélemlített, kiszolgáltatott közmunkások, krumpliosztásért hálásak, migránsokat csak a tévében látott migránsgyűlölők, több tucatjával romházakba bejelentett ukránok és persze a megfelelő szoftver.

kemény keleti kommentelő 2020.04.24. 09:44:36

@Kettes: Ha Orbánt már nem tömik pénzzel, még mindig nála maradna minden anyagi erő.
Az erejét akkor vesztené el, ha ő többet nem kapna, de az ellenzéket feltőkésítenék úgy, hogy gazdagabb legyen nála.
Ettől fél a szaros, és ezért támadja a norvég meg a soros meg akármilyen őt megkerülő pénzküldeményeket.

velőtanya 2020.04.24. 10:07:05

@Külsős: "Nem hitte el, visszautasította, megpróbálta megmagyarázni, hogy miért jó mégis a ner" - Ezeknek a kombinációja, ahogy legalább 15 éve mindig.
Ő egy tankönyvi reménytelen eset, nem hajlandó elgondolkodni semmin:(

velőtanya 2020.04.24. 10:19:06

@Külsős: "Nem hitte el, visszautasította, megpróbálta megmagyarázni, hogy miért jó mégis a ner" - Ezeknek a kombinációja, ahogy legalább 15 éve mindig.
Ő egy tankönyvi reménytelen eset, nem hajlandó elgondolkodni semmin:(

Kieg.: Ami pedig különösen ijesztővé teszi a dolgot: magánemberként bármikor (és érdemi dolgokban is) kész segíteni a tágabb családjának, baráti és ismeretségi körének, stb. De ezt úgy képzeld el, hogy mondjuk nyomja a legsötétebb antiszemita baromságokat délelőtt, aztán délután komolyan latba veti a kapcsolati hálóját, hogy segítse a zsidó származású doktorandusza tudományos karrierjét (akinek az egyik felmenője ráadásul közismert, és a kormánymédiában állandó uszításnak kitett ellenzéki értelmiségi)

velőtanya 2020.04.24. 10:22:18

@Érvsebész: "Tarlós 13 évig volt a büszke progresszív főváros főpolgármestere"
"Csak" kilenc évig, de az is gáz, és kétségtelenül többnek érződött.

Külsős 2020.04.24. 12:52:31

@velőtanya:
Kösz, tulajdonképpen ezt vártam. Rengeteg ilyen van az én környezetemben is. Tündériek, aranyosak amúgy, nem is buták. És mégis.

Abba Abba 2020.04.24. 15:10:07

@kemény keleti kommentelő: Én egy bizonyos csoportról beszélek. Nekem róluk van tapasztalatom. Alacsonyan képzett fideszeseket nem ismerek, se falun, se városon, pedig tény, hogy sokan vannak. De az egy másik közeg.

velőtanya 2020.04.24. 15:27:40

Közben két ún. ellenzéki médium elérkezettnek látta az időt habonyi technikákkal beleszállni Karácsony Gergelybe. Mind a kettő ugyanazt a sémát alkalmazza:
1) a vastag betűs címben harsogva megjelenik a fideszes narratíva kijelentő módban (aztán belül a cikkben/összeállításban ebből kb. semmit nem bizonyítanak)
2) előkerül ugyan Karácsony álláspontja, de például az ATV összeállításában hosszabb kifejtős bejátszás csak Gulyás Gergelytől hangzik el, és végig a vádak kapják a kiemelést, és azokhoz képest szorítják be a védekező pozícióba Karácsonyt
(Az ATV már nem lep meg, a híradójuk hetek óta M1 light, de a hvg-től egyszerre váratlan és gusztustalan a húzás)

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2020.04.24. 18:01:50

@velőtanya: Windisch Judittól engem nem lep meg (+ld. még "lett-e volna" a cikk közepe táján). Tipikus példánya annak az újságírónak, aki attól hiszi függetlennek magát, hogy "egyenlő távolságot" tart a demokratikus és az übüista erőktől (ők az esetek 99%-ban gyurcsányitiszben is szenvednek). A hvg.hu szerkesztőségében sem uralkodhat igazán olyan szellem, ami ebből kigyógyítaná, ha meghatározó figurák a karrierista Nagy Iván Zsolt, meg Hont, meg a Szellemi Honvédelem díjtól a Paul Lendvai díjig ívelő pályájú Balavány (aki fasiszta korszakában még kedvvel gyalázta P. Lendvait).