Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A Nagy (de teljesen üres) Koronavírusposzt

2020.03.10. 14:45 | jotunder | 3204 komment

 

     Nem vagyok orvos, nem fogok írni a koronavírusról, de ha valakinek fontos gondolatai támadnak, akkor idekommenteljen, ne egyenesen bele a levegőbe.

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr6215513772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kemény keleti kommentelő 2020.08.21. 09:27:28

@Egon Estragon: ….Kétszer annyian kapják el, és hatszor annyian halnak bele..

Nagyon feltűnő.
Nem tudunk semmi egyebet, mivel a kormány titkol minden mást.
a budapest-vidék arányokat közli.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.08.21. 13:54:03

SOS a barátaink egy kb. kétszáz négyzetméteres színházába akarnak beszerelni UVC illetve ózon alapú covid-levegő fertőtlenítőt. bevallom, én arra gyanakszom, hogy ezek a gépezetek nem igazán működnek, de hátha van valami kialakult professzionális vélemény.

lüke 2020.08.21. 15:22:37

@jotunder:
https://www.amazon.de/s?k=ozone+generator+professional&__mk_de_DE=ÅMÅŽÕÑ&crid=1Z4ECSCFK7VLU&sprefix=Ozon+generato%2Caps%2C279&ref=nb_sb_ss_sc_2_13

Fogorvosok is s magam is használom ( lakás,autó fertőtlenítés, penész , rovar ellen)

Grrr 2020.08.21. 15:40:33

@jotunder: Nem tudok semmit, de engem meglepne, ha egy színházi környezetben effektív lenne. Ott az a baj, amikor egyszerre bezsúfolódik száz ember; az egyik tüsszent és egy másodperc múlva a környezetéhez már eljut a vírus. A büfében pláne.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.08.21. 15:43:10

@lüke: elképzelhető-e, hogy ez segíthet abban,hogy csökkentsék a covid fertőzés veszélyét?

Egon Estragon · http://egonazeger.blog.hu/ 2020.08.21. 16:33:51

@kemény keleti kommentelő: ha nem tudunk Budapest vs. vidék korcsoporteloszlást, akkor ez csak spekuláció... Azt tudjuk, hogy a mortalitás idősek közt sokkal magasabb, mint a fiatalok között. Arról is van információnk, hogy komplett idősotthonok fertőződtek meg Budapesten, míg vidéki ilyen esetekről én nem tudok. Ez így simán magyarázhatja a nagy vidék-Budapest eltérést. Vagy nem. De adatok nélkül nem lehet semmit sem mondani.

acs63 2020.08.21. 17:15:52

@jotunder: Biztosan csökkenti, de mennyivel? Számít a belmagasság (légtér), a létszám és az ültetési távolság. A maszk sem elfelejtendő!

@lüke: Itt azért létszám lesz biztosan, nem 2-3 személy 40-50 m3-ben...a hatása lokális, egy színházba komolyabb teljesítmény kell(ene).

kemény keleti kommentelő 2020.08.21. 17:48:07

@Egon Estragon: Igaz. Nagyon jó lenne tudni, hogyha Budapesten csak az idősotthonokban lenne járvány, vidéken meg csak a fiatalság betegedett le.
De hát nem tudhatunk semmit, mert nemzetbiztonsági érdek.
Még a végén abbahagynák a nyaralást a fiatalok.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.08.22. 11:50:03

@kemény keleti kommentelő: Ahogy az imént Egon Estragonnak is mondtad, nemzetbiztonsági érdek a tudatlanságunk. :-( Nem tudom mi okoz nagyobb kárt, a titkolózás a vírus körül, vagy maga a vírus. :-(

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.08.22. 12:04:40

@acs63: A komolyabb teljesítmény elvileg "csak" méretezés kérdése. Ma már akár ingyenes turbulens numerikus áramlási szimulációs szoftverekkel a feladat megoldható. :-)

Ha bele is vágna valaki egy ilyen nagy mintás kísérletbe, a nézők és persze az előadók tesztelését előtte is utána is jó ötletnek tartanám.

acs63 2020.08.22. 12:23:09

@rdos: Persze, hogy megoldató minden. (A lehetetlenre egy kicsit várni kell!) :-)

Csak azt jeleztem Jt-nek, hogy a terem mérete és a funkció kevés infó. A módszer használható, de a kivitelezés (méret, légfüggöny, szeparáció, stb) a döntő. (pl a repülőgépen van lehetőség egyéni légzónákra, de mindenkinek használnia kell egyszerre, nincs kivétel!)
...de ez így csak távgyógyítás...

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.08.22. 13:00:56

@acs63: Kicsit más történet, de ez is az egészséges levegőről szól.

Lassan fél évtizede tilos kocsmai - éttermi beltérben dohányozni. Ezt bagósként kicsit nehezen fogadtam el, de szerintem jogos, aki nem bagózik az miért szívja az én füstömet?

Tőlünk balra (nyugatabbra), teljesen szokványos hogy sok éttermi asztal felett légelszívó van. Vagyis ha az ebéd elfogyasztása után rágyújtottál egy cigarettára, akkor abból a szomszéd asztal vendégei semmit sem éreztek. Mert a légelszívó elszívta. :-)

Egyik kedvenc kocsmám ilyen beruházást valósított meg. Légelszívót. Rá egy évre betiltották a beltéri bagózást. :-( A légelszívó azóta ott kihasználatlan. :-( Lehet hogy a járványra tekintettel nem is lenne rossz ötlet használni?

És igen, a lehetetlenre egy kicsit várni kell. :-)

acs63 2020.08.22. 14:55:50

@rdos: Én Kanadában '93-ban már találkoztam ilyen megoldással, és igen, nem lenne ördögtől való újra beüzemelni. (Persze a levegőpótlás kezelésével párhuzamosan!)

lüke 2020.08.22. 21:44:26

@jotunder: igen
Míg bemennek...utána már bevihetik a fertőzést
ezért : ültetés ( tegnap láttam is az egyik berlini színházban azARD- n)és maszk viselés a nézőtéren
@acs63: előadásra elkészítve biztosan fertőtlenít, (adott m3 milyen teljesítmény kell)

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.08.23. 12:54:35

forgokinpad.blog.hu/2020/08/22/a_jangce_haragja

A járvány kezelésének sem tesz jót a soha nem látott nagy árvíz. :-( Meg a kínai gazdaságnak sem. :-(

A biztonsági szint felett tíz méterrel van a vízszint, és a gát egy kicsit el is mozdult egy korábbi árhullám során. :-(

www.origo.hu/gazdasag/20200722-jangce-harom-szurdok-gat.html

Ne legyen igazam de ennek akár nagy rossz vége is lehet. :-(

kiazmarmegint 2020.08.24. 07:44:17

Boliviaban hivatalosan 4500 halott van, de junius ota 20 ezerrel tobben haltak meg, mint a mult ev hasonlo szakaszaban.
www.nytimes.com/2020/08/22/world/americas/virus-bolivia.html

incze 2020.08.24. 19:31:14

A Hong Kong man who recovered from Covid-19 was infected again four-and-a-half months later in the first documented instance of human re-infection, researchers at the University of Hong Kong said on Monday.
[...]
“The finding does not mean taking vaccines will be useless,” [...] “Immunity induced by vaccination can be different from those induced by natural infection,” [...] “[We] will need to wait for the results of the vaccine trials to see if how effective vaccines are.”

www.theguardian.com/world/live/2020/aug/24/coronavirus-live-news-send-children-to-school-uk-pm-urges-france-sees-highest-cases-since-may?page=with:block-5f43cadc8f08c26134252f95#block-5f43cadc8f08c26134252f95

az oltás nem feltétlen lesz teljesen haszontalan, de.

aronsatie 2020.08.24. 21:10:37

@incze: Haszontalan semmiképp sem lesz, a nagy kérdés az, ugyanolyan súlyos, akár halálos lehet-e a betegség a második fertőzés esetén is, vagy enyhébb lefolyású. Ha az előbbi, akkor szarban vagyunk, ámbár a vakcinával az a cél, hogy akár erősebb immunválaszt váltson ki, mint a vírus maga.

incze 2020.08.25. 04:56:59

csak a rend kedvéért:

"US COVID19 will be done in 4 weeks with a total reported death below 170,000. How will we know it is over? Like for Europe, when all cause excess deaths are at normal level for week. Reported COVID19 deaths may continue after 25 Aug. & reported cases will, but it will be over." - twitter.com/MLevitt_NP2013/status/1287036738565738496

ez a twit július 25-én kelt, most augusztus 25-e van. az amerikai death-toll 181 ezer, az "all cause excess deaths are at normal level for week" sem látszik teljesülni (www.cdc.gov/nchs/nvss/vsrr/covid19/excess_deaths.htm - bár az utolsó update augusztus 19, és a tendencia az ott még nem látható utolsó héten kétségkívül csökkenőnek látszik, ezt a nytimes által kérdezett szakértők a nyögvenyelősen, de végül meghozott korlátozó intézkedések hatásának tualajdonítják - www.nytimes.com/interactive/2020/08/24/us/coronavirus-cases-decreasing.html )

mindazonáltal az utolsó három héten 7455 (aug. 3-9, 1065/nap), 7571 (aug. 10-16, 1081/nap) és 6920 (aug.17-23, 988/nap) covid-19 halottat regisztráltak, a levitt függvény

H(t) = X(t) / X(t -1)

/ahol X(t) a kumulált halálozás t napon/ H(t) értéke egyelőre nem nagyon akar a kívánatosa 1.001 alá kerülni. (1.002 és 1.008 között változik, hétfőnként 1.003 körül, kedden 1.007 köré ugrik, könyvelési halálozás, onnan indul lefelé a következő hétfőhöz)
elég nehéz ehhez a levitt-féle egyenest odailleszteni úgy, hogy gyorsan bekerüljön a vágyott 1 közeli értékbe

Egon Estragon · http://egonazeger.blog.hu/ 2020.08.27. 10:44:12

Kinek van kedve tippelős játékot játszani :)

1. Mikor fogja India megelőzni Brazíliát ismert esetszámban?

2. Melyik ország lesz az, amelyben a hivatalos esetszám először a világon eléri az összlakosság 6-7%-át?

kiazmarmegint 2020.08.27. 16:32:15

@Egon Estragon: tippjeim:
1. Szeptember 12.
2. Nem hiszem, hogy lesz ilyen orszag. Szerintem hamarabb lesz oltas. Ha ez nem elfogadhato tipp, akkor Katar.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.08.27. 18:01:28

Amióta a járvány elérte kishazánkat, csak 7 alkalommal volt több új napi felderített fertőzött, mint tegnap. :-(

pandemia.hu/koronavirus-magyarorszag/

Vagy kezdődik a 2. hullám, vagy a sok fertőzött kormányzati személy miatti megnövekedett kontakt kutatás lehet a dolog hátterében.

Addig is mindenkinek javaslom, ha kormányzati svédasztalra kaptok meghívót, szerintem ne fogadjátok el. :-)

kemény keleti kommentelő 2020.08.27. 18:16:18

@rdos: Vagy fogadja el. Majd együtt gyógyulhat a kiemelt kórházban valami főfejessel, vagy az apjával.
Mint a Döglött aknákban. Megkapja a maga kis lángossütőjét.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.08.27. 18:24:50

@kemény keleti kommentelő: A főfejes kiemelt ellátást fog kapni, a meghívott gyanítom nem, de állampolgári jog orosz rulettet játszani. :-( Kössz a tippet, előbb-utóbb megnézem, ha erre gondoltál.

port.hu/adatlap/szindarab/szinhaz/doglott-aknak/directing-10722

kemény keleti kommentelő 2020.08.27. 18:37:20

@rdos: Erre. Csak én Major Tamással és Kállai Ferenccel néztem a napokban vhs-ről.
Pedig megvan itt is...
www.youtube.com/watch?v=ACLL1M7k-II

kemény keleti kommentelő 2020.08.28. 09:38:06

@rdos: ... Ha tényleg a kúria kormánybuli és a kontaktkutatás,
akkor a fidesz-kormány egymaga felelős a covid járvány második hullámáért.

Százak fertőződtek meg ezen a kúria bulin, akik ezreknek adták tovább.
A számok nagyon beszédesek...
hvg.hu/itthon/20200828_fertozott_koronavirus_magyarorszag

kemény keleti kommentelő 2020.08.28. 17:13:36

@rdos: ... Várjunk csak. ... Gulyás két napos karanténból " szabadult ki ".

"Külföldi állampolgár nem léphet be, a magyar állampolgárokra 14 napos karantén vár. "

Aztán csak megkérdem, hogy Gulyásnak miért két nap az, ami másnak 14 nap ...?
Talán hazudozás volt minden hír a fertőző Hollikról ?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.08.28. 17:29:29

@incze:
annak nincs sok jelentősége, hogy találnak egy olyan embert, aki egy másik strainre tünetmentesen fertőzővé válik. két másik eset van, az egyiknek alig van immunrendszere. milliók betegedtek meg és általában nagyon komolyan látszanak ezek a neutralizáló vackok. a kérdés az, hogy mikor fogják az oxfordi vakcinát biztonságosnak nyilvánítani. hát ha trumpon múlik, akkor októberben...

SMFB 2020.08.28. 18:35:05

Azt tudja valaki, hogy mely cégek és mennyiért végeznek olyan tesztet, amit a kormányhatározat szerint be kell mutatni? És hogy jut a polgár a karanténból a teszt közelébe, és annak a költsége mennyi lehet?

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2020.08.28. 18:57:37

@SMFB: 30-35k huf korul van maga a teszt, ehhez jon meg a nem lemondhato "konzultacios dij" (10-20k huf) es a kiszallasi dij, ha karantenban levotol kell mintatvenni (bp-en 10-15khuf?). Mindezt ketszer.

Valakik kurva jol karnak am itt is, mar ha csak a 30k huf-os PCR arat nezem akkor is.

SMFB 2020.08.28. 19:18:12

@KennyOMG: szép summa. És bármelyik cég PCR-ja jó?

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2020.08.28. 21:48:58

@SMFB: Ha tippelnem kellene, akkor van/lesz majd "nemzethy ackredditalth" labor.

Bolygó Hollandi 2020.08.28. 22:53:19

@kemény keleti kommentelő: Nem tanultad meg anno, hogy a kommunisták, különös emberek, különös anyagból vannak gyúrva?

kiazmarmegint 2020.08.30. 22:34:02

Ha valakit erdekelnek az ilyen rekordok, ma India megdontotte az egy nap alatt egy orszagban bejelentett betegsegek rekordjat. Az uj rekord 79457, az eddigit az Egyesult Allamok tartotta, es kb 900-zal volt kevesebb. Tudom, India lakossaga hatalmas, de a tesztelokapacitasa ahhoz kepest kicsi, igy ez nem egy elhanyagolhato szam.

netukki 2020.08.30. 22:58:41

»Szabó Tímea szerint a kormánynak ingyenessé kellene tennie a koronavírus-tesztet minden állampolgár számára, “már csak azért is, mert valójában jogszabály kötelezi erre a kabinetet”.

“Ha Szijjártó Péter szerint a jogszabályok betartása nem szezonális kérdés, akkor nincs más dolga, mint a járványhelyzet idejére vonatkozó törvényi előírások követése” – írja közösségi oldalán Szabó. Kifejti: az egészségügyről szóló törvény 142. §-a egyértelműen kimondja, hogy a Magyarország területén tartózkodó személy részére a járványügyi ellátások közül a kötelező védőoltást (kivéve a külföldre történő kiutazás miatt szükséges védőoltást), a járványügyi érdekből végzett szűrővizsgálatot, a kötelező orvosi vizsgálatot, a járványügyi elkülönítést, a fertőző betegek szállítását, a mentést kötelezőn és ingyenesen biztosítani kell.

Ezért is érthetetlen, hogy miért fizetteti meg a kormány a magyarokkal a 30–60 ezer forintba kerülő koronavírusteszteket. Egy négygyermekes család esetében ez több százezer forintos kiadást is jelenthet, amit a többség nem engedhet meg magának.«

hirhugo.hu/2020/08/30/az-ellenzeki-vezeto-eloszedte-az-egeszsegugyi-korvenyt-kiderult-orbanek-nem-tartjak-be-a-paragrafust/

Egon Estragon · http://egonazeger.blog.hu/ 2020.08.31. 07:30:38

@kiazmarmegint: ezért indítottam tippelős játékot pár kommenttel feljebb, hogy mikor fogja megelőzni Brazíliát. A trend jól látható már egy ideje.

incze 2020.09.01. 22:39:43

@ikaruss: nem tudom, ebben mennyire van benne az az apróság, hogy a covid-halottak közül "statisztikai egységesítés" okán kivezettek több mint 5 ezret vagy 3 hete (aki regisztráláshoz képest nem x napon belül halt meg covid-ban, az már nem covidban halt meg). akik így értelemszerűen lockdown halottnak könyveltettek el. ha ebben a számban már benne van ez a statisztikai igazítás, akkor az előtte ismert arány nem 3:2, hanem 3:1 volt. ha viszont nincsen még benne, akkor a kurrens arány nem 3:2, hanem 1:1. mindemellett a nem-covid (értsd itt: lockdown) halottak (halott, de nem regisztrált covid-fertőzött) között is lehetnek szép számban covid-halottak, akiket egyszerűen nem teszteltek (a halottakat nem nagyon szokták sehol tesztelni). nagy dolog a statisztika,

tény, hogy a szabadon terjedő járvány nagyon rossz. az is tény, hogy a lockdown nagy társadalmi teher. a legrosszabb pedig a késlekedve elrendelt, átgondoltatlan lockdown, a johnson-kormány pontosan ezt csinálta. ezek éppúgy nem természeti arányok, számok, ahogy pl. a mogyoróföldi mortalitás sem az.

Mickey Pearce 2020.09.02. 01:14:21

@incze: "He was found to have contracted a different coronavirus strain from the one he had previously contracted and remained asymptomatic for the second infection."

#mindmeghalunk

Megkérdeztem erről a család orvos egyetemi tanár tagját, azt mondta hogy lófasz, ne foglalkozzak vele :))) Szerintem az 5G tornyokban komolyabb veszély van :)))
(mondjuk nekem megvolt ez a COVID 19, olaszoktól kaptam, de egy átlagos influenzát jobban megszenvedek, pedíg messze vagyok az ideális egészségestől, az orvos rokon meg az iráni (MIGRÁNS) diákoktól kapta el akiket tanított még mielőtt elkezdődött ez a dili, de annyira gyenge volt a hatása, hogy nem foglalkozott vele és csak utólag teszteltette magát hogy az volt-e és voltak anitestjei, tényleg érthetetlen ez a hisztéria, mintha legalább egy jó kis pestisjárvány lenne)

A 2. hullám megnövekedett esetszámai mögött sok európai országban az van, hogy automatikusan tesztelik a külföldről hazajövőket, akik fertőzöttek de tünetmentesek (pl németeknél, olaszoknál). Ezért is csökkent le jelentősen a fertőzöttek átlagéletkora. Az 1. hullámban még a haldokló 80 éves volt a sláger és nem volt kapacitás tesztelni a tünetmentes (vagy kvázi tünetmentes) fiatalabbakat.

Ezek a statisztikák meg tiszta őrület, pont azért mert mindenhol összevissza más "algoritmusok" mentén tesztelnek és haláloznak, stb. Komolyan nem lehet ezeket a számokat összehasonlítani. Az olyanok adnak valamilyen értelmes összképet, mint amit a szennyvízben mérnek. Ha az növekszik vagy csökken, akkor az a trend és kész attól függetlenül hogy konkrétan éppen kiket és hányat tesztelnek.

incze 2020.09.02. 02:07:59

@Mickey Pearce: van ilyen is olyan is. ez pl. ugyan mti hír, tehát mérget nem vennék rá, időm meg nincsen utánajárni, de legyen (egy ecuadori hasonló eset):

---
Az első esetben könnyű lefolyású volt a fertőzés okozta betegség, másodszor közepesen súlyos légúti megbetegedést okozott. A két fertőzés között, júliusban vírusteszten esett át az illető, és negatív volt az eredmény. A második fertőzéskor a kutatók megállapították, hogy nőtt a szervezetében az immunoglobulin szintje, ami arra utal, hogy már korábban képződtek a szervezetében antitestek.
Eddig Hongkongban, Belgiumban, Hollandiában, az Egyesült Államokban és Oroszországban dokumentáltak ilyen esetet.

www.life.hu/egeszseg/20200830-koronavirus-masodszor-fertozodott-meg-egy-ferfi-sulyosabb-tunetei-lettek.html
---
sem a pánikolókkal, sem az ostobán lófaszozó orvosegyetemi nagypofájúakkal nem értek egyet. azt látom, hogy semmiféle konszenzus nincs sem a fertőzés patológiájáról és kezeléséről, sem a járvány természetéről, a megszerezhető immuntásról, a célszerű intézkedések típusairól az egyes helyzetekre - vagy másként szólva, az ember a lófasz egyelőre, nem a vírus.

Mickey Pearce 2020.09.02. 03:38:24

@incze: Te amúgy orvos vagy?
Nekem próbálták az orvos rokonok elmagyarázni hogy miért nem működnek jól a tesztek a különböző dolgokra és hogy van ez az egész víruscsalád meg az antitestek, de én nem vagyok az, nem kezdem magyarázni, mert felét sem értettem.
És nem is kurvaanyázlak azért, mert nálad sokkal okosabb embert ostabának nevezel :)

Egon Estragon · http://egonazeger.blog.hu/ 2020.09.02. 07:17:29

@Mickey Pearce: én pár éven át tanítottam orvostanhallgatókat a SOTÉ-n, és az az érzés merült fel bennem, hogy hűb+, ha egyszer arra kényszerülök, hogy ezek gyógyítsanak...

Btw, amióta Arisztotelész megmondta, hogy a vér nem kering, nem szokás tekintélyelv alapján érvelni...

netukki 2020.09.02. 07:43:28

@Érvsebész: Idézem a cikk végét:

"A Covid-védekezés lázában sem feledkezhetünk el arról, hogy népegészségügyi feladataink és kötelezettségeink is vannak, különösen egy olyan országban, mint a miénk, amelyet 183 monitorozott állam közül csak Örményország és Mongólia előz meg a daganatos megbetegedések okozta halálozásban – figyelmeztetett a szimpóziumot szervező NKE leköszönő elnöke, prof. dr. Ádány Róza.

A nemek szerinti megosztásban a férfiaknál ugyancsak a harmadik helyen állunk, de nők esetében sem jobb a helyezésünk: hetedikek vagyunk. A már említett két ország mellett csak Burundiban, Malawiban, Ugandában és Új-Guineában hal meg több nő rákban mint nálunk. Idén a tüdő és a kolorektális daganatos halálozás mellett az első helyre léptünk a világban a hasnyálmirigyrák okozta halálozásban is – sorolta a professzorasszony.

A megelőzhető halálozások számát tekintve az OECD legutóbbi jelentésében 108 helyen szerepel Magyarország, az esetek döntő részében negatív kontextusban, legyen szó bármiről – folytatta az adatok ismertetését a népegészségügyi szakember. Hozzátette, elemi kötelezettségünk tenni azért, hogy a kockázati faktor indexünk, és az egészségügyi egyenlőtlenségek érdemben csökkenjenek.

Ehhez elengedhetetlen lenne a népegészségügyi intézményrendszer megerősítése, hiszen az egykor 7200 fős ÁNTSZ-ből 700 fős szervezetté leépített Nemzeti Népegészségügyi Központ népegészségügyi feladatait ellátni nem tudja, amit csak tetéz a népegészségügyi program hiánya – zárta Ádány Róza."

aronsatie 2020.09.02. 07:44:23

@Mickey Pearce: Kár, hogy a halottak már nem mondhatják, hogy lófasz az egész, bezzeg az 5G. Tiszteltetem az orvos rokont.

Podvinecz Marsall 2020.09.02. 08:41:29

@Mickey Pearce: ember, hónapok óta itt ez a topic és csak most, szőrmentén pittyantod el, hogy te túlélted? Melyik országban voltál, letszteltek-e vagy csak tudod zsigerileg, voltál-e karanténban etc?
Az orvosprofesszor rokonnak innen gratulálnék ismeretlenül kétszeresen is, először a felelősségteljes viselkedéséhez, másodszor népnevelői tevékenységéhez. Gondolom, az öreghotthonba is rendszeresen jár ügyelni, ilyen hősökre van szüksége a hazának.

lüke 2020.09.02. 10:33:06

@Egon Estragon:
Nekem 4o éve ez a problémám

deckard_r 2020.09.02. 11:00:54

"Megkérdeztem erről a család orvos egyetemi tanár tagját, azt mondta hogy lófasz, ne foglalkozzak vele :)))"
attól, hogy orvos és egyetemi tanár még baromságokat beszél. Ebben a kombinációban egyáltalán nem ritka az akkora egodiastole, ami kizárja a szükséges alázatot és feleősségérzetet, amikor az ember a szakterületétől távolabb eső dolgokról nyilatkozik...

deckard_r 2020.09.02. 11:02:16

@Mickey Pearce: egyébként meg nyilván, ha ebolajárvány lenne, akkor az is meglett volna neked:)))

OoOoOo 2020.09.02. 11:20:53

@deckard_r: okoska-törp-pojácában én is legjobban a kommentvégi :)))-ket bírom :))) ;-()

ikaruss 2020.09.02. 16:30:17

@incze:
Nem véletlenül tettem ki a kérdőjelet.(Covid vs lockdown 3:2 ?)
Statisztikailag ez egy nagyon nehéz probléma, de ez volt az első értelmes közelítés, amit én láttam.

netukki 2020.09.02. 16:41:26

Iskolakezdés Spanyolországban:

»Madrid president says most returning schoolchildren likely to contract Covid-19«

www.theguardian.com/world/live/2020/sep/02/coronavirus-live-news-us-wont-cooperate-with-who-vaccine-china-uk-trump-brazil-cases-near-4m

Egon Estragon · http://egonazeger.blog.hu/ 2020.09.07. 09:47:14

@kiazmarmegint: Szeptember 6-7 lett. Akkor lehet tovább tippelni: megelőzi-e és ha igen, mikorra az USÁ-t?

kiazmarmegint 2020.09.07. 16:07:25

@Egon Estragon: Szerintem november 2. (Egy nappal az amerikai elnokvalasztas elott.)

kemény keleti kommentelő 2020.09.08. 06:35:14

nepszava.hu/3091093_magyarorszag-az-elre-allt-a-virusversenyben-uj-vedekezesi-strategiara-lenne-szukseg

Vagyis lehet, hogy a bcg oltás mégsem segít, hogy megússzuk.
Ezek szerint első körben csak azért maradt a kórházakban a fertőzés, mert a tél amúgyis otthontartotta a csóringer magyar tömegeket.

Ahogy eljött a nyár, és nyakukon maradt kártyáikat el kellett költeniük a fidesz szállásadóinál, máris berobbant a járvány.

Egon Estragon · http://egonazeger.blog.hu/ 2020.09.08. 09:48:37

@kemény keleti kommentelő: "zek szerint első körben csak azért maradt a kórházakban a fertőzés, mert a tél amúgyis otthontartotta a csóringer magyar tömegeket." meg volt valami karantén is, vagy mi a bánat, pl. el sem hagyhattad azt a megyét, ahol bejelentett lakcímed van, szórakozóhelyek, iskolák bezártak. Tadám, valami mégiscsak működött...

"Ahogy eljött a nyár, és nyakukon maradt kártyáikat el kellett költeniük a fidesz szállásadóinál, máris berobbant a járvány."
Július második felétől exponenciálisan nő(tt) a napi esetek száma. Augusztus vége óta gyorsabban, mint előtte.

velőtanya 2020.09.08. 10:25:17

@kemény keleti kommentelő: Én most abban reménykedem, hogy a kórházi ápolásra szorulók és általában a súlyos tüneteteket (és utóhatásokat) elszenvedők aránya talán nem CSAK a sokkal alacsonyabb életkornak tudható be (és annak, hogy egy hullám elején vagyunk), hanem esetleg a vírus gyengülésének is.
Állítólag vannak erre utaló jelek, de most még nyilván nem lehet tudni pontosan.

velőtanya 2020.09.08. 10:45:50

"Július végen, amikor hazaköltöztem Magyarországra, olyan üdítő volt újra normálisan élni. AZ ÜZLETEK NYITVA VOLTAK, A BELVÁROSI VENDÉGLŐK TELE, A BALATONON A »BETELT« TÁBLA. ÉS SEHOL EGY MASZK (kiemelés tőlem)
Egy hétbe telt, amíg újra hozzászoktam az újra megtalált szabadsághoz. Amikor amerikai barátaimmal beszéltem, néha büszkén, néha hitetlenkedve meséltem nekik a Magyar Csodáról, az életről, amely visszatért a normális medrébe. Július végén, napi 10-20 új fertőzéssel, a büszkeség jogos is volt.
Viszont augusztus során felégettük azt az egészségi tőkét, amelyért tavasszal megdolgoztunk."

Nem volna semmi baj, ha ezt Majka vagy Oravecz Nóra írta volna csodálkozó szmájlikkal övezve, de ezzel szemben sajnos a Nagy Magyar Tudós, B. A. L. követte el. Talán majd kommentben valaki felveti neki, a kiemelt mondatok és az utolsó között esetleg összefüggés van.

deckard_r 2020.09.08. 12:00:21

@velőtanya: "....esetleg a vírus gyengülésének is" erre igazából semmi nem utal, nem tudunk egyenlőre olyan jelentősebb mutációról, ami enyhébb lefolyást eredményezne. viszont pl. a D-vit szintben lehet különbség március vége és augusztus vége közt...

labrys 2020.09.08. 13:42:43

@velőtanya: +1

Egyszerűen elképesztő.
Nem akarom elhinni.
Valódi (természet)tudós így nem gondolkodik.

(BTW: pontosan miért is „dolgoztak meg tavasszal”, hogyan, és kicsodák?)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.09.08. 13:50:50

@labrys: BAL-nak nem a budapesti magyar az anyanyelve, hanem a székelyföldi. tényleg ízesen beszél, lehet érezni rajta a székelységet, nagyon érdekes. ez egy facebook bejegyzés, és ő szeret határozottan kommunikálni.
ő hálózatos ember, és kontaktsűrűségben gondolkodik (szerintem ő hozta be magyarországra a mobilos kontaktsűrűségmérés knowhow-t, mert ők csináltak ilyet korábban, nem vagyok száz százalékig biztos benne, de úgy emlékszem). valószínűleg elszállt a kontaktsűrűség a szokásos adag közelébe, ami még maszkkal is necces egy kicsit, maszk nélkül meg nagyon. bár... azokon a képeken, amiket én látok, a megfelelő helyeken a magyarok, mintha viselnének maszkot.

labrys 2020.09.08. 15:19:46

@jotunder: nekem nem személy szerint BAL-lal van bajom (egyáltalán nem ismerem őt, pláne nem tudom megítélni a munkásságát), hanem a gondolkodásmóddal és a tudomány emberének felelősségével.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.09.08. 15:29:39

A fej vagy írást akkor ha a tét az hogy melyik csapat rúgja a kezdő rúgást a focimeccsen elfogadható "kockázatnak" tartjuk.

Ha igaz Merkely tegnapi becslése, mely szerint átlagosan minden századik állampolgár vírushordozó (1oo ezer fő), akkor Bp-en 28, Fejérben 5o és a legkevésbé fertőzött Békésben 55o fővel kell ahhoz találkoznunk hogy 5o%-nál egy nagyon kicsit több az esélye annak hogy közölük 1 fő fertőzött. :-( Na mostan ehhez képest ma 44 fővel találkoztam az utcán 1,5 m távolságra vagy közelebbre, ebből pontosan 4 fő viselt maszkot (jellemzően idősek). Boltban viseli mindenki a maszkot, de az orra, vagy még a szája is sokaknak kilátszik. :-( Nyilván nem törvényszerű hogy egy fertőzővel történő utcai találkozás során fertőződik az ember, de ugye kizárni nem lehet.

Azt nem értem, hogy ezeket a számokat - elsőre hihetetlen valószínűségeket miért nem lehet lehozni nyilván címlapon és a lehető legtöbb helyen? :-(

SMFB 2020.09.08. 15:43:52

@rdos: mert még nem ment le a szuperkupa döntô

incze 2020.09.08. 21:47:20

ez másokkal is gyakran történik, hogy egy "komment küldése" után komment nuku, viszont szép zöld betűkkel "A hozzászólás elküldése sikerült." felirattal díjaz a blog motor?

incze 2020.09.08. 22:05:42

@incze: újra lenyelte ugyanazzal a vigasszal. még egyszer utoljára megpróbálom (az a gyanúm, hogy a túl sok linket nem szereti, ezért a linkeket kódolom), szóval:

---
A mechanistic model and therapeutic interventions for COVID-19 involving a RAS-mediated bradykinin storm

ez az első komoly tétnek tűnik számomra a covid19 patológiájára nézvést. a https url elifesciences.org/articles/59177

a cikket a hang cikke alapján (a https url hang.hu/tudomany/2020/09/08/szuperkomputer-alkotott-teljesen-uj-elmeletet-a-covid-19-rol/ ) találtam, ami az euronews hírét - https url www.euronews.com/2020/09/05/a-supercomputer-analysed-data-on-covid-19-and-helped-come-up-with-this-new-hypothesis - látszik átvenni.

a bradykinin-re már májusban ráakadtak (pl. https url www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7267506/ - A hypothesized role for dysregulated bradykinin signaling in COVID‐19 respiratory complications), de valamiért csak mostnában került a főplaccra, pl. science, https url blogs.sciencemag.org/pipeline/archives/2020/09/08/bradykinin-and-the-coronavirus és the scientist, https url www.the-scientist.com/news-opinion/is-a-bradykinin-storm-brewing-in-covid-19--67876 stb.

nudniq 2020.09.08. 22:21:37

@labrys: "hogyan, és kicsodák?"

Mindenki, aki home office-ból dolgozott miközben próbálta a távoktatott gyerekeit felügyelni. Vagy aki fizetés nélkül maradva próbált túlélni. Nagyon sok ilyen ember volt, sokaknak erejükön felüli erőfeszítést jelentett ez a 2020 tavasz.

Szerintem róluk beszél, hogy ők (és így) "dolgoztak meg" tavasszal azért, hogy ilyen kevés fertőzés legyen.

nudniq 2020.09.08. 22:22:53

és kifelejtettem azokat, akiknek nem volt opció a home office, és a munkájukat sem vesztették el, hanem a legnagyobb veszélyérzetben dolgozniuk kellett, védőruhában

labrys 2020.09.08. 22:54:02

@nudniq: csak mert nekem általános alanynak tűnt („mi, magyarok”), márpedig az hétszentség, hogy azon a kisebbségen kívül, akik valóban home office-ban és/vagy a frontvonalakban dolgoztak, a „mi, magyarok” többsége – és különösen az állam, a kormány – egy nagy büdös frászt „dolgozott meg”, és jobbára még csak maszkot sem viselt(etett).

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.09.09. 12:35:28

444.hu/2020/09/09/retvari-azert-nem-kell-konktaktkutatas-mert-az-ugysem-ved-meg-a-virustol

Ez igaz, a tesztelés valóban nem véd a vírustól. Azonban a vírus terjedésétől megvédhetné a társadalmat. Ehhez nem kell orvosi diploma, elég hozzá a józan paraszti.

Következtetés? Nem józan parasztok. :-(

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2020.09.09. 13:53:26

@rdos: Na ez a cikk eklektans peldaja annak,mi a baj a 4-gyel. Retvari ugyanisnem azt mondta, hogy a kontaktkutatas nem ved meg, hanem (ha betu szerint nezzuk) "nem lehet elegszer hangsulyozni, hogy nem az elvegzett tesztek vedenek meg bennünket, hanem..."

A kiemelet resz: „A koronavírus-fertőzöttekkel kontaktusba került személyek kontaktjainak felkutatása járványtani és virológiai szempontból sem szükséges” - mondta Rétvári

Eredetileg igy szol: "A kontaktok kontaktjainak felkutatasa jarvanytani es virologiai szempontbol sem szukseges." Jatek: fedezze fel a kulonbseget a ket idezet kozott.
forras: www.parlament.hu/irom41/12205/12205-0001.pdf

Namost. Alapvetoen igaz-e a 444 cikk? Formailag hazudik. Miert? Mert a cikk cime (es sugalmazasa) szerint a kontaktkutatast en bloc haszontalannak tartja Retvari. Ezzel szemben a kormany az elsodleges kontaktokat kutatja, a masodlagosakat nem. Tartalmilag tobbe-kevesbe igazat mondanak, mert ugyanazt irjak le, amita Retvari mondott, bar pl a masodik idezet atfogalmazasa nagyban tamogatja a cimben levo (hamis) feltetelezest.

Igaza van-e a cikknek? Igen, csak nem azert es nem ugy, ahogy ott le van irva. A problema az, hogy az elsodleges kontaktok nincsenek tesztelve egeszen addig, amig nem mutatnak betegsegre utalo jeleket (ez egyebkent mind az eredeti azonnalis cikkben, mind Bencsik kerdeseben korrektul benne van). Mivel kontaktkutatast csak igazolt fertozottnel kell vegezni, ezert a kontaktok kontaktjai egeszen addig nem kerulnek kepbe, amig az elsodleges kontakt pozitiv nem lesz, tehat gyakorlatilag a vegtelensegig futunk csak a terjedesi lancok utan, ahelyett, hogy probalnank eleje kerulni. Ami ugye a kontaktkutatas lenyege lenne.

De, ismetlem, ez nem a kontaktok kontaktjainak kutatasanal csuszik el, hanem az elsodleges kontaktok nemtesztelesenel.

Lehet nekem vannak magas igenyeim, de azert szeretnem, hogy valahol annelkul tudjak korrekt hireket olvasni, hogy 5-10-20-x perc utanjarassal magamnak kelljen kihamozni az objektiv igazsagot a forrasokbol. Na ez az igeny,amit a 444 nem tud, es lathatoan nem is akar kiszolgalni.

Érvsebész 2020.09.09. 13:54:21

@rdos: azért nem kell vérnyomásmérés, mert attól nem lesz alacsonyabb a vérnyomás.

Azért nem kell tüdőröntgen, mert az nem gyógyítja a tbc-t.

Azért nem kell ultrahang, mert az nem gyógyítja az epekövet.

Egyáltalán, semmilyen képalkotó diagnosztikai eljárás nem kell, mert az nem gyógyít meg semmit.

Továbbá nem kell könyv, tudomány, gondolat, mert az nem gyógyítja meg a rendszerszintű ostobaságot
:(((((

Ja, lélegeztetőgép és maszk is csak dobozban kell, repülőről történő kipakolás közben, mert lehet vele fényképezkedni

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.09.10. 12:55:30

@KennyOMG: Lehetett volna pontosabban is írni a cikket a 4-en, ebben teljesen igazad van. :-(

Na mostan aki ezt a kontakt kutatási protokollt kitalálta az a beteg. Menyasszony eltitkolt lázasan végig csinálta a lagzit majd másnap kiderült hogy vírusos lett. Férjét nem tesztelték mert tünetmentes. :-( Lagzi és nászéjszaka után!

Ez nem is betegség hanem közveszély okozás! :-(

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.09.10. 12:58:19

@Érvsebész: :-) Vicces, de szerintem inkább felháborító. :-(

incze 2020.09.10. 14:47:26

@KennyOMG: szerintem ez ügyben a 444 teljesen ok. a kontaktkutatás nem azt jelenti, hogy lekérdezzük a fószert, kivel találkozott, hanem pontosan azt, hogy a kontaktláncokon értelmesen súlyozva, és értelmes mélységben továbbmegyünk.

"In public health, contact tracing is the process of identification of persons who may have come into contact with an infected person and subsequent collection of further information about these contacts. By tracing the contacts of infected individuals, testing them for infection, isolating or treating the infected and tracing their contacts in turn, public health aims to reduce infections in the population." - ez wikipédia zanza tudás, en.wikipedia.org/wiki/Contact_tracing

tehát amit rétvári mond, baromság. ahogy a 444 referálta (rétvári szerint a kontaktkutatás...) korrekt.

kemény keleti kommentelő 2020.09.10. 14:54:43

@nudniq: "Július végen, amikor hazaköltöztem Magyarországra," azt jelenti, hogy tavasszal nem együtt voltunk mi magyarok, hanem BAL valahol máshol volt, mi meg itt.
Úgyhogy ha azt mondja, - mi megdolgoztunk -, akkor nem tudom, csak sejtem, hogy kiről beszél, de nem rólunk.

nudniq 2020.09.10. 15:27:13

@kemény keleti kommentelő: én sem tudom, csak sejtem, hogy de bizony mindannyiunkról beszél: akikkel egy közösségbe tartozónak érzi magát.

(És nem emel ki senkit, de nyilván voltak, akik sokkal több áldozatot hoztak. De mindenki, akinek általános iskolás korú (vagy kisebb gyereke van), az bizony rengeteg áldozatot hozott. Olyan áldozatot, amire most ősszel mégnagyobb szükség lenne, mint tavasszal volt, de már nem várható el, hiszen már így is erejükön felül teljesítettek.)

kemény keleti kommentelő 2020.09.10. 15:52:12

@nudniq: Persze, nyilván a magyarokra gondol, tudom. Csak vicces, hogy nem is volt itt, és hogy megdolgozott.

Akinek megállt az üzleti tevékenysége, praxisa, munkája, és-vagy bevétele, az sok áldozatot hozott .
Meg aki nem jutott egészségügyi ellátáshoz, mert leállították az egészségügyet a katonák, vagy egyszerűen kidobták.
Mert a vírus nem volt köztünk, csak a kórházakban és idősotthonokban esetleg.
És mégis két hónapig túlélőtábor mindenkinek.
Mert ... hogy miért, az nem derült ki azóta sem. Mert sokkal nagyobb fertőzöttség van, és most nem zárnak be semmit és nincs géppisztolyos a Feneketlen tónál, hogy ne tologassák a babakocsikat.
És nem küldik szobafogságba a gyerekeket meg az időseket.
Egy rejtély, hogy miért csinálták ezt tavasszal.
Talán tönkre akarták tenni a vállalkozásokat, hogy felvásárolják ócsóér.
Vagy élvezték a könnyen jött hatalmat a kiürített országban.
Nekik mindegy, hogy tönkremegy-e az ország, mert ők már dollármilliárdosok a máltai ofsorcégeikkel.

deckard_r 2020.09.10. 16:07:48

@kemény keleti kommentelő: nem ennyire bonyolult ez... fogalmuk sem volt róla, hogy mennyire terjed és mekkora a tényleges gáz (mondjuk másnak se nagyon a világban) és azért azt sejtették, hogy ha a spanyol állapotokba azonnal belebuknának. meg persze azért kihasználták az helyzetet. igazából utólag vagyunk okosak...

kemény keleti kommentelő 2020.09.10. 16:24:20

@deckard_r: Nem utólag. Elég sokan mondták, mondtuk hogy nem kéne ilyen hosszú zárlat, mert mindenki tönkremegy. Először két hétről volt szó, aztán Orbán a hasára ütve hosszabbítgatott többször is, és néztük a bábszínházat az indexen Nyunyókával.
Mikor a Mercédesz gyár már elindult, akkor engedte csak ki Orbán az ő toronyba zárt népét.
Budapestet , a budapestieket meg külön sokszorosan megszívatta a vidékiek legnagyobb örömére. Még a telektulajdonos pestieket sem engedték az üdülőjükbe.

Hogy mindezt csupa jószándékból... eldobom az agyamat...

incze 2020.09.10. 17:05:42

@incze: újabb cikk bradykinin ügyben, előfizetéses, de talán van akinek van.

---
We are finally unravelling the mystery of what causes severe covid-19

An out-of-control human peptide called bradykinin could be responsible for some of the varied and sometimes deadly symptoms seen in people who have contracted the coronavirus. We already have drugs to control bradykinin, which are being tested as treatments for people with covid-19.

www.newscientist.com/article/2253987-we-are-finally-unravelling-the-mystery-of-what-causes-severe-covid-19/
---
a covid19 hatásmechanizmusának tisztázása annál is lényegesebb, mert addig minden más lényegében tapasztalati kuruzslás (az oltás is). ez mostanáig az egyetlen olyan hipotézis (annál azért valamivel több), amely össze tudja kapcsolni a sokféle tünetet, a tartós károsoádsokat, etc.

incze 2020.09.10. 17:14:19

@incze: mégegyszer letesztelem, hogy a sok link miatt nyeli-e le a blogmotor a kommenteimet, ideteszem két darabban. 1. darab:

---
ez az első komoly tétnek tűnik számomra a covid19 patológiájára nézvést.

A mechanistic model and therapeutic interventions for COVID-19 involving a RAS-mediated bradykinin storm

elifesciences.org/articles/59177

a cikket a hang cikke alapján (a hang.hu/tudomany/2020/09/08/szuperkomputer-alkotott-teljesen-uj-elmeletet-a-covid-19-rol/ ) találtam, ami az euronews hírét - www.euronews.com/2020/09/05/a-supercomputer-analysed-data-on-covid-19-and-helped-come-up-with-this-new-hypothesis - látszik átvenni.

aronsatie 2020.09.10. 17:19:30

@incze: Lehet úgy is sakkozni, hogy minden szóba jöhető lépést csak eggyel gondolunk tovább, de sok sikerre ne számítson, aki ezzel próbálkozik.
Kiváncsi lennék, hány tesztet csinálnak nálunk egy nap, most, hogy 4-500 fertőzöttet találnak. Az a gyanúm, hogy nem sokkal többet, tán nincs is többre kapacitás. A másik kérdés, hogy mennyi idő alatt van meg az eredmény. Mert ha több nap, akkor már nem sokat számít, a kontaktkutatást úgy tényleg akár hagyhatják is a fenébe.

incze 2020.09.10. 17:21:17

@incze: 2. darab:

---
a bradykinin-re már májusban ráakadtak (pl. www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7267506/ - A hypothesized role for dysregulated bradykinin signaling in COVID‐19 respiratory complications), de eddig nem sok figyelmet kapott, valamiért csak mostanában került a fősodorba, pl.

- science, blogs.sciencemag.org/pipeline/archives/2020/09/08/bradykinin-and-the-coronavirus
- the scientist, https url www.the-scientist.com/news-opinion/is-a-bradykinin-storm-brewing-in-covid-19--67876
- medium covid coverage, elemental.medium.com/a-supercomputer-analyzed-covid-19-and-an-interesting-new-theory-has-emerged-31cb8eba9d63

stb.

deckard_r 2020.09.10. 17:46:51

@incze: ilyen hipotézis cikkből temérdek van, majd lassan kiderül, minek mennyi szerepe van...

incze 2020.09.10. 17:47:59

@aronsatie: ezt most lehet láni az atlo.team/koronamonitor/ helyen (sajnos egy fél élet, míg betöltődik, "Az új koronavírus-tesztek számának napi alakulása Magyarországon" és "Az új pozitív tesztek aránya az új teszteken belül"). annyi látszik, hogy a "tesztelési stratégia" nem változott, durván minden új fertőzött körül 20 teszt van. ha hozzávesszük merkely meglátását, hogy minden negyedik léguti fertőzött koronavírusos, akkor nagyon durván az látszik, hogy

- beküldenek 100 gyanús esetet az orvosok. ebből ~25 (merkely-ráta) koronavírusos (két negatív a kizárás, ez 175+ teszt, amiből 25+ pozitív,
- és ehhez a 25 pozitívhoz még hozzávégeznek 325- tesztet (a 25 eset kapcsán végzett tesztek száma átlagosan 25 * 20 = 500), ami (két negatívval) ~160 további tesztelt személy, azaz egy fertőzött körül átlagosan még 6-7 személyt tesztelnek.

hát tényleg nem egy hálózati mélyfúrás.

incze 2020.09.10. 17:51:35

@deckard_r: ja, de én másik olyat, ami ennyi és ennyiféle (szerteágazó, látszólag független, etc.) tünetet (durván: minden lényegest), rövid- és hosszútávú hatást levezet, más eseteknél nem láttam.

aronsatie 2020.09.10. 17:56:22

@incze: Ezen a 10-11000 teszt per napon el vagyok képedve. Jóval több, mint gondoltam volna, de jó eséllyel nem is elég. Bár ki tudja, mennyi ebből a maszek, fizetős és önként kért teszt. Van olyan ismerősöm, aki gyanús tüneteket észlelt magán, de az állam nem tartotta érdemesnek egy pcr-re. Így maszekban csináltatta meg, és nyert (karantént, és nem túl kellemes betegséget).

incze 2020.09.10. 18:20:31

@aronsatie: ez a metódusból következik. az ismerősödnek meg kellett volna győznie a háziorvosát, hogy terjessze föl covid-tesztre. különben nix ugribugri.

deckard_r 2020.09.10. 18:47:51

@incze: nem mondom, hogy nem tetszetős (különösen mert a D-vitamint is belekeveri ;)), nyilván érdemes utánamenni.
azért ha valaki elég sokat olvas (ill. gépi tanulás:)), akkor a rengeteg adatból fel lehet ilyesfajta hipotéziseket állítani. csak aztán mindig a gyakorlatban derül ki, hogy a különböző szintű in vitro/in vivo modellekből kijött adatok alapján összerakott potenciális hatásmechanizmusok a humán klinikumban mennyire működnek valójában... ezért macerás ügy a gyógyszerfejlesztés...

incze 2020.09.10. 22:51:32

@deckard_r: "The model fits many of these well, and also suggests other clinically observed features such as low potassium (hypokalemia) and low Vitamin D. It’s a very appealing theory, but it’s also important to remember that a lot of very appealing theories in this business turn out not to be true. Or not completely true. Or not true in the ways that were originally thought. The way to find out is through clinical testing. To be honest, I’m worried that this proposal is almost too neat and form-fitting; rarely do you get something that falls together this well." - ezt írja a science fószer is. mint laikus kívülálló, még azt sem tudom megítélni, mi a d-vitamin említés mögött bujkáló gunyorka oka, és azt is csak egy a nevezetességeket sorbapipáló turista módjára állapítottam meg, hogy nem nagyon jut eszembe olyan covid megfigyelés, ami ebbe nem illeszkedik.

láttam én már nagyon passzent rákgyógyszert (egyszer egy bő fél évig követtem a diklóractetát sorsát, a bigpharma teóriák okán az egy egy darabig nevezetes is volt, és egy nagyon fit teória is állt mögötte - Warburg effect. nem lezárt történet, de már bő egy évtizede elhagytam, tulajdonképp illenék utánanéznem újra, ha már akkor annyit nézegettem. - www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6885244/ ), nem hiszem, hogy mattot kapott a sars-cov-2. sőt vagyok olyan izé, hogy még akkor sem gondolnám a vírussal szemben nyertesnek a világot, ha ez a hipotézis áll, és a rendelkezésre álló gyógyszerek hatnak.

incze 2020.09.11. 17:44:06

@incze: @aronsatie: nem könnyű manapság elérni, hogy megnézze nerbácsi, nem köpködsze-e vírust szét és szana.
---
"Béla egyébként már elkezdett tüneteket produkálni, ezért nem várt tovább a hatóság embereire, és mivel a háziorvosa nem volt hajlandó megrendelni neki az egyébként kontaktoknak kötelező tesztet, így magánúton szűrette magát, ennek eredményére vár. Elmondásából kiderült, hozzá hasonlóan járt Judit is, akit a háziorvosa annak ellenére nem teszteltetett, hogy egyértelmű tünetei - magas láz, fáradtság, nehézlégzés - voltak és egy addigra igazoltan fertőzött kollégája."
...
Kísértetiesen hasonló esetről számolt be egy Máté névre "keresztelt" olvasójuk is
...
Adott egy fertőzött édesanya, akinek a fia, Viktor és annak barátnője is szoros kontaktja volt. Utóbbinak a háziorvos azt mondta, csak akkor tesztelik őt, ha erről a járványügyi hatóság rendelkezik. Míg a férfi orvosa indokoltnak látta a tesztet, így el is végeztette azt.
...
www.hazipatika.com/napi_egeszseg/fertozo_betegsegek/cikkek/koronavirus_jarvanyugyi_kaosz_van_kialakuloban_itthon/20200910145932

és más hasonló történetek az ezerszer áldott mogyoróföldről. a háziorvos kulcsfigura, de az embernek olyan benyomása támad a tömegével olvasható hasonló történetek kapcsán, hogy a háziorvosok egy jó része vagy központi direktívát követ (a kelletlenséget és felkészületlenséget bölcsességnek beállító rétvári doktrína), vagy koronavírus-szkeptikus, amikor nem rendeli meg a par excellence tesztelendő pacienseknek a tesztet.

aronsatie 2020.09.11. 18:05:03

@incze: Az én ismerősöm dettó így járt. Tünetekkel együtt sem látták a tesztet indokoltnak. Minthogy így is 10000 körüli tesztet végeznek per nap, belegondolni is rossz, mennyi lenne az elég. Ennek nyilván a többszöröse, amire kizárt, hogy kiépült megfelelő kapacitás.
Itt az igazolás (ha kétséges lett volna), hogy miért értelmetlen a kontaktkutatás:
mandiner.hu/cikk/20200911_koronanaplo_2
(igen, onnan, ebben az esetben a történet hitelességét csak emeli)