Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A magyar irodalom esete Demeter Szilárddal

2020.01.31. 16:59 | jotunder | 88 komment

 

      „Izennénk az illetőknek, hogy el fogjuk játszani az ujjaikon az Örömódát  kalapáccsal. Ezt úgy kell elképzelni, hogy ráütünk pl. a gyűrűsujjra, és az egyáltalán nem tisztelt zsurnaliszta kiadja a kívánt hangot, pontosabban: szolmizálva énekel. Arra kérnénk az urakat, hogy gyakoroljanak. Mert ahányszor elrontják, újrakezdjük. (Demeter Szilárd kultúrcézár)"

      Demeter Szilárd általános iskolás volt a Securitate fénykorában, de a zsigereibe ivódott a román államvédelmi kultúra. A magyar irodalom most a keményvonalas ardeali tuicával szembesül, csak éppen pirosfehérzöld traiascában hányják a domnulék a Kecskeméti utca járdájára, multumesc frumos. Mondjuk, ha ceyloni pék lennék nekem tökmindegy lenne, hogy Gyergyóditróból vagy Ploiestiből utálnak ki a derék európai kultúrnépek. Ez egy ilyen couleur local Nyugat-Tádzsikisztánban. 

     A lényeg az, hogy egy baromarcú szociopata dönt az életedről. A mi baromarcú szociopatáink abban különböznek a markánsabb bucuresti-1978 verziótól, hogy miközben kinyírnak, azt gondolják magukról, hogy személyesen Boldogasszonyanyánk és a Turuldodó frigyéből születtek a hatalmas tehetségükkel. Hogy nekik az jár, hogy téged kinyírhassanak.

      Nem munka mint egy rendes szekusnak, egy munka, amiből haza lehet menni és rendesen leinni magát az embernek, hanem elhivatottság. Demeter Szilárd halálosan komolyan gondolja magáról, hogy ő nem Habony Árpi táskahordozója, hanem Szekszárdon Született Színésznőt Szerető Szabits Szihály és maga Hun Királyunk Jézus Krisztus Attila hatalmazta fel arra, hogy análisan izélgesse a teljes magyar kultúrát. 

  Kiváló írók és költők ölik egymást és magukat, próbálnak tisztességesek maradni, és úgy érzem, hogy sikerül is nekik, csak közben fáj nekik a világ, mint Platonovnak a Platonov. Keresik a mondatot, azt a megváltó mondatot, amit Szerb Antal mondott annak a húszéves ukrán katonagyereknek, aki fejbelőtte az őt éppen agyonverni készülő keresztény, fehér, heteroszexuális nyilast, azt a mondatot, amit Térey János mondott a mentőorvosnak, aki újraélesztette, azt a mondatot, amit József Attila mondott  magának, amikor lekéste a 1284. számú tehervonatot. 

   Nem tudom, hogy létezik-e ez a mondat. Hogy megválthatjuk-e magunkat és mindenki mást, hogy lehetünk-e tisztességesek, amikor a kiteríttetés nem tűnik opciónak. Lehet, hogy egyszer leíratik ez mondat, lehet, hogy nem. 

  Addig is, elfogadók és visszautasítók, forradalmárok és fontolva haladók, felhergeltek és lenyugodottak, mindig háborgók és csendesen belenyugvók, költők és számtanisták....  küldjük el a Demeter Szilárdot, ezt a kis tehetségtelen káeurópai rémpofát, a halál faszára. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr9015448836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kemény keleti kommentelő 2020.01.31. 18:13:05

Erre Karafiáth a következő reakciót küldte az Azonnalinak: „Amikor pályáztam, Dömötör nemhogy a PIM kinevezett, de még csak a megbízott igazgatója sem volt, csak ODJ csicskása. Ennyit a tényekről, egyébként meg elvtársnő a nénikéd.”

nobeige 2020.01.31. 18:39:18

És még sokan mások is mehetnek a halál faszára. Nem baj, ha nem Demeter Szilárd megy a sor élén, de ha mégis ő megy legelöl, úgy is jó. Lényeg, hogy hosszú, tömött sorokban.

kemény keleti kommentelő 2020.01.31. 18:47:07

A poszt szuper. Ezekkel tényleg nem csak az a baj, hogy gátlástalan náci horda, hanem hogy ostoba barbárokból álló gátlástalan becsavarodott hisztérikus őrült náci horda.

rokakutya pri 2020.01.31. 19:19:57

Mèdia, vásárlás, támogatás szavakra gugliztam, mert kíváncsi voltam, hogy ez az erdèlyi nagyhatalmú sündisznócska miből lett ekkora ász.

Az alábbi linkek a nemzetivagyon ès a rohattmocskoskomcsik rabolt pènzènek nagyságrendbeli különbsègèt is pèldázzák....

www.google.com/amp/s/fulbebogar.blog.hu/2017/12/28/eloretolt_helyorseg_foter_ro_sogorsag_komasag_es_a_kormanytamogatas%3flayout=5

g7.hu/kozelet/20190625/alamizsnaert-passzolta-le-mediajat-az-mszp-es-volt-penztarnoka-a-fidesznek/

Secnir 2020.01.31. 20:09:53

két kiegészítés demeter szilárdhoz
ad1: a wiki szerint romániában született állampolgársága magyar. na ez nincs kifejtve, pedig érdekelne, hogy most akkor ez így hogy?
ad2: most lőttem, kis színes: index.hu/kultur/zene/2020/01/31/a38_pim_demeter_szilard_a38/
köpnék, csak nincs hova

Kis ember 2020.01.31. 20:37:00

@Secnir:
Ezt nem is értem. Ezek saját maguknak gyártanak műsorokat, amit rajtuk kívül nem hallgat senki?

Secnir 2020.01.31. 20:39:46

@Kis ember:
körülbelül igen. van egy zenekarod, de a kutya nem kíváncsi rá, tehát közpénzből elmész zenélni, mellé még nyomatod a goebbelsi propagandát megszégyenítő, úgynevezett szórakoztató műsort...

Wolff 2020.01.31. 22:29:27

Szilárdban a román komcsi elnyomás emlékezete a legszebb és vélhetően legfikciósabb sztori, amire azért sok jel utal. Szentegyháza ugye annyira célpontja volt a román komcsi elnyomásnak, hogy a megyeszékhely Csjkszeredából akkoriban oda száműzték a renitens értelmiségieket szakiskolába tanítani, pl. Gagyi Józsefet. De azt is érdemes megemlíteni, hogy mondjuk mennyit henceg vagy nyilatkozik erről Dragomán György vagy Szabó T. Anna (akik nem sokkal idősebbek Szilárdnál, viszont éppen olyan közegben nőttek fel, ahol ez sokkal intenzívebb tapasztalat volt), vagy akár Bodor Ádám vagy Balla Zsófia... Szilárd autobiográfiájában Sherlock Holmes sem tudná elkülöníteni a fikciót a valóságtól.

wulfer 2020.02.01. 01:27:05

@Enienni:
"A lényeg az, hogy egy baromarcú szociopata dönt a karrieredről."
Vagy egy egész ország jövőjéről, - élet-halál uraként. Miért nem az orbáni kapcsolódásokat elemzed jóember? Hogy jön ide Weinstein problémaköre, hacsak nem akadt nálad be nagyon ez a gyalázatos történet. A másik poszt alatti hozzászólásodban is ezt elemzed.
Mi nyomja ennyire a lelkedet, sürgősen keresd fel a gyóntatódat, vagy még inkább a pszichiáteredet.

kemény keleti kommentelő 2020.02.01. 09:02:12

@Enienni: Szélsőjobboldali látomásos propagandatévés volt, pont ,mint a hírtévé, vagy a köztévé.
Ha te is orbanista vagy, akkor egylényegű vagy a Weinsteinnel.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.01. 09:28:34

@Enienni: Értékelem a hasonlatodat, bár hiányos. Weinstein már jó helyen van, akarod folytatni?

DarthVader 2020.02.01. 09:31:44

@Enienni: nem tudod, miért vagy hülye, ugyi? Ha ugy véled, white straight conservative christian-ként, hogy Weinstein a zsidó néplélekből eredő szociopata hatalmi gőg miatt toszogatta a szinésznőket, akkor súlyossan tévúton jársz, mert ez edetben Weinstein férfi szinészeket is kellett volna, hogy toszogassa, vagy, a másik, valószinűbb opció, hogy csak zsidózni akartál egy jóizűt. Csak szólok, nem fog menni.

Igéző 2020.02.01. 10:31:02

@Enienni: Érdekes egy finom antiszemita éllel megírt posztban negatív kontextusban olvasni olyan neveket, akiktől Jézus származik. Ezért figyelmeztetlek, óvatosan, mert magadnak ártassz leginkább!

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.01. 10:59:08

most komolyan, tényleg egy náci trollt kell etetni egy ilyen kellemes szombat délelőtt?
ej, és megint ej.

rinaldo-rinaldini 2020.02.01. 11:51:14

Annak ellenére hogy ilyen OJDeknek és DSzeknek tele van a pofajuk magyarsággal, szekelyseggel és Erdéllyel elég könnyen ott hagyták édes Erdélyt.

rinaldo-rinaldini 2020.02.01. 11:55:34

Az áttelepült, állami funkcióba benyomott erdélyiek tekintélyes része a román titkosszolgálat embere. Egymást nyomják.
A Fidesz bukása utána nem ártana ezeket ebből a szempontból sem átvilágítani. Szinte teljesen biztos hogy OJD és DSz román ügynökök, magyarországi szempontból közönséges hazaárulók.

Bogomil 2020.02.01. 12:37:21

Ügynökökről és titkosszolgálatokról jut eszembe... Meg tudná valaki magyarázni, mit jelent ez? www.es.hu/cikk/2020-01-31/varga-sabjan-laszlo/a-kezdetekrol.html
Aczél kreálmánya (is) volt a Fidesz?

rinaldo-rinaldini 2020.02.01. 12:48:45

@jotunder:
Ez nem baromság, hanem a kellemetlen igazság. Egyébként amit akartam már elmondtam.

seol 2020.02.01. 13:05:43

@rinaldo-rinaldini:

A fidesz és romániai csicskáik épp eléggé rossz viszonyban vannak a szekuval és annak haverjaival, a román jobboldallal, de az "őőő, Romániából jött és a szeku is román!!!" levezetéssel nehéz lenne vitatkozni.

rinaldo-rinaldini 2020.02.01. 13:40:07

@seol: nem szabad a székely nagyotmondást túl komolyan venni. Itt olyan figurakrol van szó, akik egyik héten zsidó kulturális napokat rendeznek, a következő héten pedig náci karlendites közben fotoztatjak magukat az aktuális fidelitaszos wellness disznóvágáson.
Demeter Szilárd azt állítja magáról, hogy egyetemi éveit a román diáktársai véresre veresevel töltötte. Ez biztos kamu. Ami nem kamu, hogy Magyarországra Tőkés László köréből került. És Tőkés László román titkosszolgálati kapcsolatairól is lehet hallani egy és mást.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.01. 14:26:51

@rinaldo-rinaldini: Nem ragalmazhatsz meg embereket a szarmazasuk miatt, legalabbis nem a vincenten. A Paraszka Borokat fogod szekusozni? Demeternek nyilvan nincs koze a roman titkosszolgalathoz. A mentalitasanak van koze a 89 elotti Romaniahoz.

Grrr 2020.02.01. 14:49:34

@Bogomil: Szerintem ez arról szól, hogy az átalakulás éveiben a rendszer még nem tudta, hogy mi is szabad, és mit nem. Az alkotmányosság, a jogállamiság az azt megelőző évtizedekben semmiképpen sem volt gránitszilárdságú. Akkoriban el is mondták: a Fidesz úgy tett, mintha valódi demokrácia és jogállamiság lenne, és élt a törvények adta jogaival. Aztán nézték, hogy mit reagál erre a hatalom. A hatalom meg maga sem igazán tudta, hogy mit lépjen. Inkább magukra hagyták a rendvédelmet, államvédelmet, bíróságokat.

Bogomil 2020.02.01. 15:09:44

@Grrr: Igen, ezt értem és tudom. Ami számomra új a cikkben, hogy a Fidesz létrejöttében Aczél és Pozsgay kis játékának ilyen szerepe volt, ez teljesen új információ. Mindenesetre kíváncsi lennék, mit mond erről Kéri, aki állítólag ott volt a leírt találkozón...

Grrr 2020.02.01. 15:29:16

@Bogomil: De mi van konkrétan ebben a cikkben? Hogy Aczél elment a leépülő Kádárhoz, és megnyugtatja, hogy nem kell (törvényellenesen) fellépnie a hatalomnak ellene. Ez egy nagy dolog? Fontos emberek fontoskodása.

rinaldo-rinaldini 2020.02.01. 17:21:17

@jotunder:
1/ nem ragalmaztam senkit a szarmazasa alapjan. Arrol irtam, hogy szazaval es ezrevel lepik el a magyar allamaparatust az Erdelybol attelepult friss magyar allampolgarok. Ezek kozott, minden valoszinuseg szerint, jelentos szamu roman titkosszolgalattal kapcsolatban allo szemely van (a roman titkosszolgalatnak pld 3x annyi munkatarsa van mint pld a francianak). Sajnos a magyar allam mar addig zullott, hogy ezek a frissen attelepult szemelyek gyakorlatilag mindenfele titkosszolgalati atvilagitas nelkul kerulnek fontos allami funkciokba.
2/ Paraszka Borokat sem szekusoztam. Ezt honnan veszed? Paraszka Boroka egy atlagos erdelyi magyar ujsagiro. Nulla befolyasa van barmire is, semmifele titkokhoz nincs hozzaferese. Nem igazan ertem logikadat, ami szerint Paraszka Borokat at kellene vilagitani titkosszolgalati szempontbol.
3/ Nem tudom, hogy mi alapjan allitod, hogy Demeternek semmi koze sincs a roman titkosszolgalathoz. Lehet, hogy nincs, lehet, hogy van. Szerintem tobb szempontbol konnyen zsarolhato, befolyasolhato szemely. A roman titkosszolgalat pontosan ilyen alakokat szokott megdolgozni. Meg lennek lepve, ha Demeter nem kolaboralna veluk. De ez persze csak az en aggodalmam.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.01. 17:30:02

@rinaldo-rinaldini: Demeter volt az, aki leszekusozta Szekely Janost. En nem vagyok Demeter. Kb. annyira vagyok biztos benne, hogy nincs koze a roman titkosszolgalathoz, mint amennyire biztos vagyok benne, hogy nincs koze az izlandihoz.

wulfer 2020.02.01. 22:10:10

@jotunder:
Tiszteletben tartva az elvárásodat, - ". . .ne itt, ha lehet, . . ." - tényleg csak tényközlésül.
Rinaldo által írtakat nem kielemezve, s így minősítve, van alapja annak amit írt.
Évekig a témával testközelből voltam kénytelen foglalkozni, mert a bőrömre ment a játék. Még élt Ceau amikor odaát kellően biztos forrásokból, nem a magyarok számára kaptam meg a magyar nevek tömegét, akik a Secu lekötelezettjei, - értsd ügynökei voltak. Nem besúgók, ügynökök. Magyar potentátok, irodalommal foglalkozóak is közöttük. Egyet biztosra állíthatok, Sütő, akivel többször átbeszéltük ezeket, nem volt közöttük. Az egyetlen volt, akivel meg mertem vitatni ezeket a kérdéseket, még a Géniusz életében, s azután is. Nem tudom, hogy azok akik erről adatszerűségében is tudtak, ebből a magyarokkal mit osztottak meg.
Természetesen tényleg kár, és nem is etikus, ezeket a fiatalokat ezzel a váddal illetni, mert erre nem lehet már normál polgárnak rálátása, az akkor káosz-katyvaszban sokkal több mindent meg lehetett csinálni és tudni. A mai berendezkedett, mindent megfizetni képes állam idején ezek az információk meglehetősen jól vannak fedve. Még itt is, odaát meg még inkább.

wulfer 2020.02.01. 22:14:16

@wulfer:
Majd elfelejtettem, még csak annyit: ez a Demeter, ezek nélkül a secus vádak nélkül is bőven belefér a a kimosdatott tetűláda fogalmi körébe. Amellett, hogy egy személyiségében egy igen terhelt személy, más egyéb szempontokból is megítélhető általunk.

AdvocatusDiaboli 2020.02.02. 01:27:26

@jotunder: "Demeter volt az, aki leszekusozta Szekely Janost. En nem vagyok Demeter. Kb. annyira vagyok biztos benne, hogy nincs koze a roman titkosszolgalathoz, mint amennyire biztos vagyok benne, hogy nincs koze az izlandihoz. "

Az említett személyeket nem ismerem és fogalmam sincs a lehetséges titkosszolgálati kapcsolataikról. Csak a fenti gondolatmenten (1. és 3. modat kapcsolata) lepődtem meg kicsit:

DSz egy olyan politikai bűnszervezet "nyílt állományú", hivatalos képviselője, mely szervezet jól bevált és dokumentált taktikai fogása másokat vádolni azzal, amit őt maguk tesznek, vagy tenni készülnek. Ez viselkedési kódexük egyik tipikus eleme, gondolom hogy oktatják is továbbképzésen. Ha egy fideszes sikkasztással vádol bárkit is, az számomra inkább valószínűsíti azt, hogy ő maga sikkasztott, mint azt, hogy ő soha.

Továbbá, a fentiektől valamelyest függetlenül: Egyáltalán nem tartom életszerűtlennek, hogy egy "szekus" (fedett személy) leszekusozna valaki mást. Akár ha egy ártatlan embert vádolna így, akár ha egy kollégáját.

Nem azt kívánom sugallani ezzel, hogy DSz szekus lenne, hanem csak őszintén nem értem, hogy az ő vádaskodása hogy merülhet föl, mint érv.

incze 2020.02.02. 02:31:15

@AdvocatusDiaboli: demeter egyszerűen túl fiatal ahhoz, hogy a kondukátpr-éra szekusa/ügynöke, mittoménmije lehetett volna, csau halálakor 13 és fél éves volt, igazából nem is értem, hogy gondolja, aki ezt gondolja. (megnéztem a magyar wikipédiát, onnan az adat, és bár ugyanott az is áll, hogy a pasas "magyar író, filozófus, politikai elemző, publicista", remélem, a születési év stimmel)

Magyaur 2020.02.02. 08:04:30

Orbán lélekben közelebb áll Demeter Szilárdhoz és Ceausescuhoz, mint Kádár Jánoshoz.

rinaldo-rinaldini 2020.02.02. 08:47:50

@incze: Demeter Szilard eseteben nem a Caucescu era Securitatejarol beszelunk, hanem annak a ma mukodo utodszervezeterol, az SRIrol.

wulfer 2020.02.02. 09:51:53

@rinaldo-rinaldini:
Éppen elég az, amit Demeter az Orbán rezsim érdekében tesz, fölösleges ilyen légből kapott állításokkal dobálózni.
Ráadásul logikai buktatói is vannak a felvetésednek.
Az SRI egyébként ma az egyik leghatékonyabb az EU-ben, - persze a szép hagyományok nyomdokain. Demeter tevékenységében inkább azt látom, hogy elvtelenül nyírja ki a magyar irodalmi életeből mindazt, ami értéknek tekinthető, vagy színessé teszi. Viszont ezt is bőven kitárgyaltátok már itt. Részemről ennyi ez a téma, nincs benne több.
Egyébként meg inkább egy pszichiáter elemző véleményét hallgatnám meg a fickóról, a nyilatkozatairól, a megjelenéséről, - a ha is már milyen, - mint az ügynökségi kapcsolatairól fantáziálok.

wulfer 2020.02.02. 09:53:48

@wulfer:
Edit: ". . .megjelenéséről, - a ha is már milyen,"
helyesen: . . .megjelenéséről, - a haja is már milyen.

wulfer 2020.02.03. 10:57:04

Ezt a napot sem lehet úgy lezárni, hogy ne hoztak volna valami végletesen galád döntést, most megint az oktatásról.
Új NAT: "A nacionalizmus lesz a vezérlő ideológia"
hvg.hu/itthon/20200203_uj_nat_nacionalizmus_honvedelem_csepe_takaro
Herczegh Ferenc: Mussolini csodálója volt az író, aki kiütötte az új alaptantervben Móriczot, Örkényt és Kertészt
hvg.hu/kultura/20200203_Mussolini_csodaloja_volt_az_iro_aki_a_NAT_szerint_fontosabb_mint_Moricz_Orkeny_vagy_Kertesz_Imre
. . . és hogy legyen egy kis Demeter is:
hvg.hu/kultura/20200201_Demeter_Szilard_be_volt_arazva_hogy_visszautasitjak_a_Tereyosztondijat

wulfer 2020.02.03. 12:56:13

Demeter Szilár Hajónapló c. szlogen: „Se nem objektív, se nem független, de szabad.”
Még egy kis adalék a 24.hu-n:
24.hu/belfold/2020/02/03/karafiath-ne-a38-vidnyaszky-attila/

wulfer 2020.02.04. 10:39:25

@nerángass:
Szeretik ezek nagyon az úri hacacárét.
A mai napi rettenet 1.felvonás: a környezetről.
Alaposan megnézted a fejét a fotókon? A márvány kandallónál és a pökhendi cinikus búráját az íróasztalnál. Tökéletes NER-sevik.
Mekkora ellentmondás már ahonnan jön és a márvány kandallós közeg? Valamint ahogy gyűrik maguk alá az ingatlanok tömegét:
". Demeteréké lenne a most a MANK tulajdonában lévő Galyatetői alkotóház és a Balatonfüredi fordítóház, az állami tulajdonban lévő Óbudai Zichy-kastély (amelyben továbbműködhetne a Kassák Múzeum, a Vasarely Múzeum, a Térszínház és az Óbudai Múzeum is), az állami tulajdonban lévő Kossuth Klub, valamint az állami tulajdonban lévő Andrássy Palota, ahová a Magyar Könnyűzenei Központ költözne be."

velőtanya 2020.02.04. 11:13:04

@wulfer: "Magyar Könnyűzenei Központ". 2020-ban. Nem hiszem el, bazmeg.
(Egyébként hogyhogy nem NEMZETI?)

velőtanya 2020.02.04. 11:14:51

@velőtanya:
"A Központ éjt nappallá tevő munkával néhány hónap alatt kidolgozta a zene nélküli élet törvénykönyvét, mely a "Szolgálati Szabályzat Zenemunkások Számára” címet viselte. Nincs helyünk, hogy ezt az ötven nyomtatott ívnél terjedelmesebb könyvet a maga egészében mutassuk be, be kell érnünk azzal, hogy néhány fontosabb paragrafusát ismertetjük.

9. §. A "zeneművész” megjelölést, mivel valójában semmit sem jelent, és csak arra alkalmas, hogy viselőjében gőgöt és önhittséget keltsen, ezennel eltöröljük, és a továbbiakban a zenei szakmunkás, zenei betanított munkás, illetve a zenei segédmunkás kifejezést használjuk. Ennek megfelelően a Zeneművészeti Központ nevét Nébald Richárd Zenemunkás Központra változtatja.

10. §. Zenei szakmunkás lehet az a tizennyolc évnél idősebb magyar állampolgár, aki teljesíti a következő feltételeket:
a) Elvégzi a Nébald Richárd Zenemunkás Központ által szervezett hároméves zenei szakmunkásképző tanfolyamot, és ennek anyagából eredményes vizsgát tesz.
b) Fél évnél nem régibb keletű erkölcsi és megbízhatósági bizonyítvánnyal rendelkezik.
c) Nem lehet zenei szakmunkás süket, vak, idegbeteg vagy modern zenét alkotó egyén. Az egységes munkastílus megteremtése céljából ezt a határozatunkat megküldjük a Német Zeneművészeti Kamarának, és javasoljuk többek között Ludwig van Beethoven kizárását.
d) A zenei szakmunkás cím bármikor visszavonható azoktól a személyektől, akik magatartásukkal a címre méltatlannak bizonyultak, ugyanakkor a Központ fenntartja a jogot, hogy bárkit a fenti feltételek teljesítése nélkül is saját hatáskörében zenei szakmunkásnak kinevezzen..."

kemény keleti kommentelő 2020.02.04. 11:25:11

@velőtanya: NKK már foglalt. Azért ettől a könnyűzenei központtól sokat várok.
Mondjuk ki, hogy Fekete Pákó mozgatja meg leginkább a fideszeseket.
Lehetne ő az igazgató.

wulfer 2020.02.04. 12:07:48

@velőtanya:
Tényleg lealjasodik már mindenki hozzájuk, nincs kivétel.
Valószínűleg ilyen Lovasi féléket - talán szégyen, de én sokáig azt sem tudtam ki ez, - akarnak a Nemzeti Fidesz számára kinevelni, azok közül legalábbis akik még nem egyértelműen fidesz fanok, de legalábbis tőlük függésbe hozni mindenkit.
Érdemes elolvasni, ahogy megint mosakodik ez a Lovasi, hasonlóan amikor az Erdélyben tartott Fidesz dzsemborin fellépett. Csak most már-már gyalázatos ahogy a győri polgármester mellett kiállt.
"szóba került a Térey-ösztöndíj körüli botrány. Arra a kérdésre, hogy igaztalanul támadják-e azokat az írókat, akik rajta vannak az ösztöndíjasok listáján, Lovasi azt mondta, hogy szerinte „szegény Téreyvel” is ez történne, ha még élne, „de őt már nem bántják” . . . " Ha nem kérik cserébe, hogy írj dicsőítő himnuszt Orbán Viktor mindenki másénál szebben deresedő halántékáról, már miért ne lehetne elfogadni? Ez a pénz a magyar adófizetők pénze, nem Demeter Szilárdé."
hvg.hu/kultura/20200204_Lovasi_Andras_Ha_minden_Fideszjelolt_ilyen_lenne_amilyen_Csaba_akkor_Fideszszavazo_lennek

kemény keleti kommentelő 2020.02.04. 12:18:13

@wulfer: És napi három Lovasi nyilatkozat kissé sok már. Néha lehetne a hírekben egy-két Kövér László, mert már teljesen kiszorította ez a takonypóc.

wulfer 2020.02.04. 13:26:31

@kemény keleti kommentelő:
Ha csak azért sűrűbben fordulna elő Kövér, hogy az általam legutáltabbak rendszerlistáját újraszkenneljem, akkor már lenne némi plusz benne, - de inkább ne. Ha valakit igazából komisszárnak tartok közülük, akkor ő az első.

kemény keleti kommentelő 2020.02.04. 13:42:10

@wulfer: És tényleg ő az első komisszár. A legelső Orbán-interjút készítő újságíró meglepődött rajta, hogy nem csak a fiatal Orbán ült vele szemközt, hanem ott ült Kövér László és felügyelte az interjúztatást.

lüke 2020.02.04. 19:09:36

@wulfer:
Nagyon örülnek majd a betegek ,Csaba tesónak, a multitaskingos orvosuknak ! Sőt- ha eszetlenek -még büszkék is lehetnek rá, nekem a “polgármester az orvosom”!
A főnököm egyszer telefonált egy magán betege jelenlétében, a viziten .A páciens felpattant az ágyból,összepakolt standape’ kezet fogott a főnökkel, s elhúzott!

lüke 2020.02.04. 19:17:51

@wulfer:
igen ,ez időben ok, nem tudom mi a vita erről, a büszkeséggel románverő- bár alkata nem indokolná - DSz - ben élhetnek ezek a csaui szokásjogok

lüke 2020.02.04. 19:21:08

@wulfer:



Mussolininek sok csodálója volt.M. írt,zenélt ,táncolt,járatos volt a testkultúrában, úgy tudom az építészethez is értett, szóval multikulti volt.
it.wikipedia.org/wiki/Benito_Mussolini
A szoc .pártból indult s lett fasiszta - van ilyen- az olasz fasizmus más volt, mint a német.....
Herczeg Wassnál, T Cecilenél jobb író, pár művét örököltem nagyszüleimtől, s el is olvastam, vannak fasisztább s rosszabb írók is nála.
Persze ,a fentiek , nem felmentés.....

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.04. 19:44:34

@wulfer: p2-ssl.vatera.hu/photos/28/8c/sarfatti-mussolini-elete-1927-betiltott-ritka-konyv-forditotta-kosztolanyi-dezso-ex-libris-e89a_2_300.jpg?v2

:)))

Herczeg Ferenc parlamenti kepviselo volt, es nem szavazta meg a zsidotorvenyeket. O lenyegeben veve egy antifasiszta volt, Duce vezercikk ide vagy oda.

velőtanya 2020.02.04. 20:13:48

@jotunder: A lényegen nem változtat - miszerint nem szavazta meg a zsidótörvényeket, és ez tényleg nagy szó volt akkor - de már nem képviselő volt akkor, hanem a Főrendiház (felsőház) kinevezett tagja. Az "antifasiszta" talán vitatható - 1936-ban biztos nem volt az, 1944-ben már igen - de a nácikat az első pillanattól kezdve utálta és megvetette. Ezen kívül sok zsidónak aktívan segített, részben az "írófejedelem" pozícióját, részben a Horthyhoz fűződő személyes viszonyát használva ehhez.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.04. 20:17:10

@velőtanya: ja, forendihazi tag volt. szerintem ez a fasiszta-ugy tul van tolva.
a kerdes az, hogy ertelmezheto-e ma herczeg ferenc, mint iro. en gyerekkoromban hallottam a kerdest: jart-e cecil a torok utcaban, es ez valodi herczeg ferenc :))

velőtanya 2020.02.04. 20:20:15

@lüke: Szerintem a kisregényei között például vannak ma is kifejezetten élvezhető, szórakoztató darabok (pl. Huszti Huszt) - nálam mint olvasónál kb. Heltai Jenő szintjén van (Jaguár, 111-es), ami egyáltalán nem rossz - és állítólag vannak irodalmi szempontból értékes drámái is (azokat nem olvastam), szóval a Wass-Nyírő-Tormay triumvirátushoz képest más szint íróként és közéleti szereplőként is. Viszont a besorolása "minden idők három legfontosabb magyar prózaírója" közé, az durva aránytévesztés.

velőtanya 2020.02.04. 20:28:17

@jotunder: Ez a Kék rókára utal, aminek a külföldi sikerével a legjobb tudomásom szerint csak Molnár Ferenc legnépszerűbb darabjai vetekedtek a teljes magyar nyelven írt színmű-irodalomból, úgyhogy akár már ezért is megérdemelhet egy említést:) De semmiképpen nem azon a szintem, ahova most akarják tenni, és főleg azt érdemes ehhez megnézni, hogy kik "fölé" akarják helyezni, illetve kik maradnak ki teljesen a tantervből.

lüke 2020.02.04. 22:11:34

@velőtanya:
ez így van ,mindig csodálkozom MF - n ,akit az osztrákok is magukénak vallják, milyen poros!
De a Molnár leszármazottak: lánya Marta és unokája Mátyás ( Sárközy)nem poros ,
iszonyú szórakoztatóak. Az utóbbinak most jelent meg Margit c. könyve a nagyanyjáról Vészi Margitról.

lüke 2020.02.04. 22:11:36

@velőtanya:
ez így van ,mindig csodálkozom MF - n ,akit az osztrákok is magukénak vallják, milyen poros!
De a Molnár leszármazottak: lánya Marta és unokája Mátyás ( Sárközy)nem poros ,
iszonyú szórakoztatóak. Az utóbbinak most jelent meg Margit c. könyve a nagyanyjáról Vészi Margitról.

ámbátor 2020.02.04. 23:45:16

@lüke: Lehet hogy a leszármazottak szórakoztatóak, de amit a szerzői jogokkal tesznek, az vérlázító.
www.moriczszinhaz.hu/2019/09/sajtokozlemeny-delila-elmarado.html
Halálba bosszant, amikor egy jogutód veri a nyálát és védi a "jogait". Mégis mi köze hozzá? Ha tetszik, írjon támogató sorokat a műsorfüzetbe, ha nem tetszik, adjon kesergő interjút a blikknek, ha nagyon nem tetszik, kérje ki magának a fészbúkon. De hogy letiltsa a nagypapi darabját...
De már csak két évig emberkedhetnek, 22-ben lejár a hetven év.

lüke 2020.02.05. 06:50:05

@ámbátor: a pénz nagy úr, az örökösök nem is beszélnek egymással, a tantiem pedig az övék, ez a közük, ( Sárközy egyedül van ,Lukinék sokan!)
szerencsések ;sok poros darabot sokfelé játsszák még

ámbátor 2020.02.05. 13:26:53

@AAnikó: Elfelejtetted orbanizálni a mondatot.
nemzet érdekét -> Orbán érdekét.
Mindjárt van értelme.

wulfer 2020.02.05. 19:50:23

@jotunder:
Nehéz nem azzal kezdenem, hogy kevés ember látott ebben az országban annyi cymeres gazembert mint én szanaszét, és persze normálisakat is akiket vitt magával az éppen aktuális ár. Ez utóbbinak lehet talán egy szépen megfeleltethető találata a linked. Kosztolányi zsenijét nem tudom máshogy beilleszteni ebbe a történetbe.
Volt azért annak egy szép evolúciója ahogyan ő - már Herczeg Ferenc - mégis emberformájú maradt, és nem egy vérgőzös náci aktivista. Mert tényleg nem volt romlott. Sokat olvastam tőle, hallani pedig olyanoktól akitől gyerekkoromban németül tanultam, s aki napi kapcsolatban volt vele a háború előtt. Egy idős hölgyhöz jártam, aki ismerte őt, és aki Szerb Antal igen közeli rokona is volt. Margit néninek állítólag volt ahhoz sok köze, hogy nem kajszult el, ahogy ő mondta.
Ha az ember fiatal fejjel tudná, mit kellene mélyebben átbeszélni a felnőttekkel, akkor ez a téma is megért volna ezidőtájt több figyelmet. Ezer másik mellett.
@lüke:
Ettől még nem tartom őt életmű szinten kiváló írónak. Hemzseg a magyar irodalomtörténet olyanoktól, akikkel nem lehetne egy lapon sem említeni. Közöttük biztosan akadna olyan, akit még a mai fiatalok is megértenek, de legalább egy életfejlődés, írói pályamodell kialakulás is tapinthatóvá válna, nem csak egy-egy mű. De nyilván magasztosabb cél lebeg Orbánék előtt, mintsem gyerekeket áttételes gondolkodásra nevelni.

Grrr 2020.02.05. 21:04:10

Én ez az egész irodalmi kánont kezdem idejétmúltjának gondolni.

wulfer 2020.02.05. 22:33:45

@Grrr: A nemzetit én is, mielőtt remélem nem értelek félre.
Off picit. Amíg délután itt ücsörögtem, a gépem előtt, jutott eszembe ez a szép történet is.
Neves - most a seggnyalók csapatát erősítő - jelesen konzervatív, erősen Orbanista hetero, és mélyen hívős keresztény írónk, még az Antal kormány idején gyönyörű nagyszüleim könyveiből pár értékes darabot kölcsönkért, - "mert milyen ritkán vehet ilyet kézbe már az ember". Aztán Herczeg Ferencről villant be, hogy ez engem keményen meglopott.
Remélem az Ex Libris még segít felidézni neki a tulajdonviszonyokat.

Grrr 2020.02.05. 22:52:10

@wulfer: Arra gondoltam, hogy a tanároknak maguknak kellene eldönteni, hogy a mikor, miért, milyen irodalmi művet (vagy írott vagy audiovizuális anyagot) használnak a tanításban. Függ a gyerekektől, függ a tanártól, hogy mi működik a legjobban.

A készségek fejlesztésére amúgy is nagyobb hangsúlyt kellene fektetni.

wulfer 2020.02.05. 23:20:41

@Grrr:
Mélyen egyetértek. A fiatalok kapcsolati hálója annyival szélesebb, mint csak egy osztály, vagy egy iskola, vagy csak a saját korosztályuk, hogy csak egy érzékeny és kellően széles látókörű tanár tudná eldönteni, mikor, melyik csapatnak mi felelne meg a legjobban. Akár pillanatnyi rögtönzésekkel, hangulatok alapján.
El sem tudom képzelni miféle emberek lehetnek, akik összerakják ezt a poroszos egyenrágot tananyagokat. Egye vigye nem kap mást. Én mondjuk leginkább a fiatalokkal való bánásmódjuk miatt gyűlölöm leginkább ezt a rezsimet. Mennyire nem bíznak mások tisztességes szakértelmében, nyomják ennek a türhő vezérnek a ühümségét. Megbocsáthatatlan, és ez már nem csak az irodalom felé való megnyitás kérdése, hanem minden egyéb. Matektól kezdve minden. Egy velejéig romlott rendszer szórakozik immár több iskolai generáció fiatallal.
Már nem tudom hol, olvastam egy hosszú interjút Etesi Gáborral. Valahogy nagyon szerénynek tűnt, és csak egy fájdalmas rezignáltság volt benne, amikor elrebegte, "a magyar tudományos életbe való beilleszkedésem nem sikerült."
Pedig még Pálinkás sem volt a színen. :D
De nem is ez, hanem az oktatásról alkotott véleménye volt ami megragadott. Összegezve lesújtó volt. Pedig nem is ismeri a mai viszonyokat talán már.

@AAnikó: tetszik, majd. . .

kemény keleti kommentelő 2020.02.13. 03:33:57

index.hu/kultur/2020/02/12/demeter_szilard_oszk_latogatok/

Hazudott címlapon a látogatókról.

Ja, hát nem tudhatta, mert csak a szolgái nézték meg. Ő utcai harcos Romániában.
Nem tud semmit a könyvtárról, csak megszünteti.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.13. 06:59:06

@kemény keleti kommentelő: Na jó, rossz számot mondott, de:
"Az viszont igaz, hogy a könyvtár regisztrált olvasóinak száma radikálisan csökkent, negyedére esett az elmúlt 20 évben. (...) szerinte azt félremenedzselték, vagy rosszindulatból, vagy hozzá nem értésből, vagy azért, mert túl nagy lett a kabát hirtelen. (...) ennyi olvasóért kicsit drága mulatság fenntartani."

Fú, kemény szavak ezek! Nem lennék most azt MTVA menedzsmentje, a KESMA lapigazgatói, a magyar fociklubok elnökei és a katolikus egyház püspöki konferenciája helyében. :-( A csökkenő számok minimum igazgatócsere, de az is lehet, hogy költözés után kiáltanak. Az itt felsorolt intézményeket össze kéne vonni egy központi állami szervbe, és egy huszonkét éves érettségizett helyettes államtitkár alá kell őket rendelni, aki rejtélyes twitter üzeneteken keresztül irányítaná őket. Ha ez sem oldja meg a problémákat, akkor be kell őket zárni a picsába.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.13. 09:38:27

@wulfer: @netukki: ez egy bonyolult ügy, végtelenül bonyolult ügy, amit kivülálló nem érthet meg, én egy ideig még az irodatársa is voltam pesten, és nem értettem meg a sztorit.

kemény keleti kommentelő 2020.02.13. 09:56:48

@Kettes: Csak azért, mert rossz számot akart mondani.
Engem a módszer bosszant. Hogy egy napig állt a címlapon nagybetűkkel, hogy 300 olvasója van a könyvtárnak. Minden hülye megjegyezte.
Aztán kiadja az index a legalsó kishírben, hogy közben kiderült, hogy hazudtak, bocsi.
Amit már senki se lát a címlapon böngészők közül.
Ez az egyik módszerük a hangulatkeltésre. A sok közül.

velőtanya 2020.02.13. 15:50:49

Olvasgatok itten Csaba királyfi bátor népéről megest:
444.hu/2020/02/11/a-ditroiak-kovetelik-hogy-a-pekseg-vegye-figyelembe-a-helyiek-nyugalmat-onbecsuleset-hagyomanyait-es-vallasi-szokasait
...és közben megpróbáltam elképzelni ennek a kultúrkörnek egy kissé elvárosiasodottan gyíkvállú, szemüveges képviselőjét, ahogy szakmányba" hányja bicskaélre a bocskoros oláhokat. Nem volt könnyű gondolatkísérlet, de a kép, ami néhány másodpercre felvillant előttem úgymond, megérte az erőfeszítést.

ámbátor 2020.02.18. 18:23:29

Két hír:
2020.02.08
www.kithirlevel.hu/index.php?kh=korrekt_uzleti_ajanlat_az_arcanumnak
2020.02.14
eisz.mtak.hu/index.php/hu/364-valtozas-az-arcanum-digitalis-tudomanytar-hozzafereseben.html?fbclid=IwAR2D7_jFbmvYO1bARJTSJChgeJ4uVH57xhGcrUDEiACAaw8aeo4V0jgdKmw

úgy érzem, az Arcanumnak megüzenték: milyen szép kis céged van; kár lenne, ha történne vele valami. Demeter ezt is maga alá akarja kotorni, bekenni szarral, tönkretenni, aztán ráfogni az egészet a libsikre.

netukki 2020.02.18. 20:14:58

Már nagyon hiányzik a NER-ből egy könyvtörvény. Szerencsére Demeter Szilárd, a (b)Irodalmi Erőközpont Orbán-hitű Obersturmbannführere, már javában dolgozik rajta. A pillanat pont megfelelő, remekül össze lehet hangolni a Vezérnek a semmiből hirtelen előrántott klímastratégiájával (v.ö. Bücherverbrennung).

444.hu/2020/02/18/demeter-szilard-szerint-vannak-olyanok-akik-ugyan-magyarul-irnak-de-nem-magyar-irok

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.18. 20:30:39

"Vannak olyan íróink, akik rájöttek, hogy vannak olyan témák, amiket ha megírnak magyarul innen Közép-Európából, és lefordítják bizonyos nyelvterületekre, akkor azok már eladható termékek.

Ezek az úgynevezett exportra termelő írók, de nem magyar írók.
Csak magyarul írnak, mert nem tudnak más nyelven írni. De nem a magyar olvasókat akarják megszólítani. Ezzel nekem nincs bajom, de úgy gondolom, hogy ezekre az írókra közpénzt nem érdemes szánni."

Szerintem Bayer Zsoltra gondol, amikor jelentést ír a moszkvai tartótisztjének.

mafi mushkila 2020.02.18. 21:53:06

@Kettes: nyelvterületre fordítani!

Grrr 2020.02.18. 22:29:57

@Kettes: További híreink között: 75 millió forinttal segíti a Hangfoglaló Könnyűzene Támogató Program magyar zenekarok külföldi koncertjeit, turnéit és fesztiválokon való fellépését.
www.nka.hu/hktp_180420

Grrr 2020.02.18. 22:34:44

@Kettes: Egyébként, jobban utánagondolva: valóban vannak olyan magyar nyelven publikáló írók, akik nem magyar közönség számára írnak. Hiszen BIZONYOS szerzők olvasói nyilvánvalóan nem magyarok. Amúgy is Entartete Kunst.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.19. 06:29:33

"Vannak olyan sportklubok, amik rájöttek, hogy vannak olyan csapatok, amik ha nemzetközi kupákban indulnak innen Magyarországról, és meccseket nyernek külföldi csapatok ellen, akkor azok már eladható termékek.

Ezek az úgynevezett exportra termelő klubok, de nem magyar klubok.
Csak magyar bajnokságban játszanak, mert nem tudnak más bajnokságban játszani. De nem a magyar nézőket akarják megszólítani. Ezzel nekem nincs bajom, de úgy gondolom, hogy ezekre a klubokra közpénzt nem érdemes szánni."

Grrr 2020.02.19. 09:40:24

@Kettes: Volt egy olyan régi elképzelés, persze még a 'deep state' időkben, hogy érdemes a magyar kultúrát, magyar szerzőket megismertetni a külföldi közönséggel, egyfajta országimázs-erősítő missziót végrehajtva, új kulturális kapcsolatokat építve.

Maga a cél ugyan helyes és az új illiberális állam is magáénak érzi, de a megvalósítás mindig is elitista és helytelen volt. Szerencsére most bekerült néhány a dobozon kívül gondolkozni tudó weirdo és misfit a rendszerbe. Jelen példányuk feltette a kérdést: miért kell olyan szerzőkkel kultúrmissziót folytatni, akit ért és kedvel a külföldi közönség? Ez ugyebár a közpénzek pocsékolása, hiszen így nem módosul a tudatuk illiberális keresztyén családvédő irányba. Olyan szerzőket kell lefordítani és szerepeltetni külföldön, akiket nem értenek és nem kedvelnek.

netukki 2020.02.19. 09:41:07

@netukki: @Grrr: Ha esetleg vannak BIZONYOS olvasók akik csak magyarul tudnak, azok számára: Bücherverbrennung = könyvégetés.