Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Mezei professzor és az orbáni szabadságeszme (nocommentposzt)

2019.09.21. 09:00 | jotunder | 148 komment

 

       " Hiszen a keresztény szabadság egész története a rabsággal való szembefordulásból táplálkozik a „bűntől való szabadságtól” kezdve a reveláció végső kiteljesedéséig. Történetünk ma ugyanez, amikor jogért, jussért, igazságért azokkal szemben kell kiállni, „akik a szabadságot a gonoszság takarójául használják” (1Péter 2:16) – akik „autokráciáról”, „populizmusról”, “a jogállam leépítéséről” stb. beszélnek, miközben a hamis váddal épp ezeket valósítják meg. Szabadságunk egyik legnagyobb kihívása: a hamis szavak zsarnokságától való megszabadulás.  (Mezei Balázs) "

 Ha "no comment", akkor "no comment". 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr1115139222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balmoral 2019.09.21. 09:11:13

Mit jelent az a kifejezés, hogy "vallásfilozófus"? Én meg asztrológiafilozófus volnék? Vagy alkímiafizikus? Esetleg bioteológus? Egyébként pedig no comment, mert az ész megáll. Ember ne olvasson Mandinert.

balmoral 2019.09.21. 09:17:12

@jotunder: Quisque vesicae potest natare.

balmoral 2019.09.21. 09:51:28

@jotunder: Megmagyarázni én is tudom. Csak nem értem.

heptakontanonaéder 2019.09.21. 09:57:30

hát ez tényleg egy NAGYON non comment!

heptakontanonaéder 2019.09.21. 09:59:18

(JT, csak úgy tangenciálisan kérdem: Itt már mindenki nyálcsorgató hülye lett?)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.21. 09:59:26

@balmoral: Az Isten-jelenség tanulmányozására a filozófia tűnik a legalkalmasabbnak.
link.springer.com/journal/volumesAndIssues/11153 ez nagyjából ezer cikk vallásfilozófiából. szerintem nem érdemes kétségbe vonni a létjogosultságát. a "no comment" műfaj sajnos restrikciókat jelent a kommentsávban is, úgyhogy csak ennyit.

balmoral 2019.09.21. 10:05:12

A "keresztény szabadságot" is meg tudom magyarázni. Olyan, mint a "szocialista demokrácia". "Keresztény", mint fosztóképző. Lásd még a "konyak" címszót.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.21. 10:06:08

Rám szerencsére nem vonatkozik a no comment. A kurva anyját ennek a korrupt seggnyaló orbánista szarházinak.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.21. 10:15:35

@Kettes: én nem fogalmaznék így. nem hiszem, hogy a korruptság megállna. ennél ez sokkal bonyolultabb, de inkább hagyjuk.

balmoral 2019.09.21. 10:18:54

@jotunder: Nyilván a laposföldhit is a filozófia módszereivel tanulmányozható a legcélszerűbben. Van nekem egy barátom, aki filozófus és vallástörténész. De nem nevezi magát vallásfilozófusnak. Viszont teljesen igazad van, mert Heller Ágnes szerint ez a barátom egyben vallásfilozófus. (Csak korábban lehet, hogy nem tudott róla...) www.holmi.org/2000/11/heller-agnes-a-vallastortenet-mint-vallasfilozofia-gabor-gyorgy-a-szentely-es-a-vadakaz-emlekezes-technikai

Megadom magam, ahogy Nagy Lajos emlékezete szerint József Attila: "Valakivel arról vitatkozott, hogy zöld-e a tenger vagy kék. Attila azt állította, hogy zöld, a másik meg, hogy kék. Hosszúra nyúlt a vita, mind a ketten kitartóan érveltek nézetük mellett. Idéztek a költõk mûveibõl. Az ellenfélnek sikeresebbek voltak az idézetei. József Attila egyszercsak elgondolkozott, és azt mondta: "Igazad van. A tenger csakugyan kék." De nyomban hozzáfûzte: "Csakhogy nem úgy kék, ahogy te gondolod."

cruickshank 2019.09.21. 10:22:42

Nem hiszem, h korrupt lenne. Valóban így gondolja. Az lehet, h most fellelkesültebben gondolja így, mert "ennek áll a zászló", s ennek örül, s el akarja hozni az örömhírt a portál olvasóinak is. Az ilyesmi megosztása pedig szép dolog.

balmoral 2019.09.21. 10:43:56

@cruickshank: Nem, ez tényleg nem korrupció. Ez prostitúció, az meg ugye legális.

kemény keleti kommentelő 2019.09.21. 11:15:39

Jogért, jussért, igazságért harcolnak a keresztények a végső revelációig ?
Hát, legalább nem a végső megoldásig. Manapság már a kicsinek is örülni kell.
Bár nem hallottam ezt a jogért, jussért igazságért harcolást olyan karakteresen Jézustól, de talán figyelmesebben kellett volna olvasni. Biztos a könyv végén lehet, amikor végre meggazdagodik és kinevezik főmuftinak.

cruickshank 2019.09.21. 11:18:09

@balmoral: Nem hiszem, bár szellemes, amit írsz, de nem erről van szó. Nehezebb, de sztem be kellene látni, h vannak -- akár magasan képzett -- honfitársaink, akik ezt komolyan így gondolják, ez az ő tapasztalatuk a közös világunkról.

balmoral 2019.09.21. 11:32:06

@cruickshank: Lehet, de ebben az esetben az én végső revelációm azt súgja, hogy közönséges kurválkodás esete forog fenn.

cruickshank 2019.09.21. 11:38:11

PS: az idézett szerző nagyjából ilyesmiket gondol, lehet, h most úgy érezte, nagyszerű alkalom kínálkozik, h mindezt kifejtse (tőlem még az is lehet, h remél ettől további előnyöket), de nem "adta oda magát" valaminek, amihez semmi köze, valamilyen haszonért (vö. prostitúció). Ez nem az az eset, mint amikor, teszem az, a 90-es évek elején kedves ismerősöm, akinek a családjában több református lelkész is volt, s maga is gyakorló hívő, mesélte, h ő már nem megy többet istentiszteletre, mert a templom, ahol korábban csak néhányan lézengtek, zsúfolásig megtelik megyei és városi (volt) pártfunkcikkal és családtagjaival. S ő ezt nem hajlandó nézni, s közösséget vállalni. Összetűzésbe is került lelkész családtagjaival, akik az egyház szempontjából üdvösnek találták azt a konjunktúrát, amit ő vállalhatatlannak tartott morálisan és emberileg.

Wolff 2019.09.21. 11:47:44

@balmoral: Vagy frusztráció. Szegény, soha nem ő lesz a főideológus és most ráadásul a Békés Mártonok előzik meg.

Wolff 2019.09.21. 11:49:20

@cruickshank: A filozófia nem éppen arról (is) szólna, hogy a világot nem kizárólag a saját, egyéni tapasztalatok alapján próbálja valaki megérteni és magyarázni?

cruickshank 2019.09.21. 11:57:29

@Wolff: filozófiája válogatja. :-) Amúgy meglehetősen nehéz nem a saját tapasztalatok felől megérteni a világot, nem? Akkor honnan? Sokan vágyunk egy "angyali szempontra", az igaz, bár lehet, nem volna benne köszönet (vö. Szilénosz bölcsessége -- beszólása? -- stb.)

incze 2019.09.21. 11:59:39

@Wolff: ez változó, van hogy épp arról szól, hogy kizárólag

balmoral 2019.09.21. 12:01:32

@cruickshank: A mandinerbe publikálni prostitúció, még akkor is, ha az illető nem veszi észre, hogy most éppen mi történik vele. Na de ezt a mondatot te hogyan látod igazolhatónak a nem-prostitúció oldaláról: "Vajon a vallási hagyomány szabadságát és a politikai szabadságot egy gondolatmenetben összekapcsolva olyan „politikai vallást” kapunk, amelynek létrehozásával Massimo Borghesi visszatérően vádolja Orbán Viktort? Ám, ahogyan vele szemben Rodolfo Casadei kifejtette, vallás és politika ugyan el-, de nem szétválasztható." ? Most nem akarom ízekre szedni az egész írásművet, melyet láncziféle mindenféle értelem nélküi lüres fecsegésnek tartok, csak úgy eszembe jut az a keresztényi szeretet és alázat, ahogy velem és sorstársaimmal elbántak.

cruickshank 2019.09.21. 12:17:55

@balmoral: vitatkozni lehet és adott esetben kell is, én nem egyetértésre biztattam, hanem megértésre -- az ad hominem minősítések (korrupt, prosti, frusztrált idióta stb.) helyett. -- Azon is lehet vitatkozni en général, milyen veszélyei vannak, ha egy filozófus a napi politikai ügyekben próbál "eligazítani", sok csúf példát láttunk erre, mondjuk mindjárt Platóntól kezdve... -- de akkor a 90-es években a rendszerváltásról író, azt elősegíteni akaró liberális (politikai)filozófusaink is mind prostik voltak?

balmoral 2019.09.21. 12:24:57

@cruickshank: Azok filozófusok voltak, ez meg egy paprikajancsi. Talán így jellemezném a különbséget: Segovia gitárművész volt, én meg szoktam gitározni.

Wolff 2019.09.21. 13:08:00

@cruickshank: Akkor fogalmazzunk úgy, hogy az egyéni tapasztalatok előadása (még ha nyelvileg meg is próbáljuk kissé absztraktabb formára transzponálni) nem filozófia, mivel nem alkalmas olyan világmagyarázatnak, ami az eltérő tapasztalatokat is magába foglalja. Legalább szándéka szerint. Ha jól sejtem egy meglehetősen szubjektivista filozófia sem attól filozófia, hogy elmondja mit láttam ma reggel, hanem attól, ahogy amellett érvel: semmi mást nem, tudhatok a világról, mint azt, hogy mit láttam ma reggel. (Jó, ez a második kicsit leegyszerűsítő, de talán érthető.) Hát Mezei valahogy ebben a szövegben nem a második csoportba esik.

kisa 2019.09.21. 13:12:28

Én nem vagyok se történész, se semmilyen filozófus, de úgy érzem, hogy egy paradoxont próbál magyarázni mindenféle csúsztatással és hamis érveléssel. Bár kétségkívül művelt és olvasott ember, de valahogy az egész érvelése erőltetett, izzadságszagú, nehézkes.

ha kohen 2019.09.21. 14:58:43

.
@Kettes:

Namostakkor a "korrupt" törölve. Marad: "A kurva anyját ennek a seggnyaló orbánista szarházinak."

És ezzel jótündért is boldoggá tetted.
.

DarthVader 2019.09.21. 15:09:12

Az rendben van, hogy Mezei ( van-e ki e nevet - rajtam kivül - nem ismeri) igazodási kényszerből és/vagy anyagi javak reményében fasságokat hablatyol. (Nincs rendben, persze, de ez van.) Kínosabb, hogy embermilljók (na jó, százezrek) ezt minden fenti kényszer/remény nélkül beszlopálják, mint releváns kinyilatkoztatást. Súlyossss.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.21. 15:18:36

@DarthVader: ugyan. egeszen biztosan nincs tiz ember, aki ezt vegigolvassa. egyebkent mb az orbanista humanertelmiseg egyik legismertebb kepviseloje.

balmoral 2019.09.21. 16:36:13

@jotunder: Miattad olvassák el a legtöbben. Ez afféle fasizmus elleni védőoltás. A "humánértelmiség" azért egy kicsit erős volt...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.21. 16:46:20

@balmoral: mta doktora, egyetemi professzor, per definitionem humanertelmisegi. nem bekesmarton. a tobbi mar nem lenne "no comment", ugyhogy itt be is fejeztem.

balmoral 2019.09.21. 16:56:23

@jotunder: Gratulálok, hogy rátaláltál. És tudsz is olaszul?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.21. 18:27:06

@cruickshank: Orbán Viktor megüzente, hogy a viták korszaka: lejárt. A rövid tőmondatokból álló üzenetek ideje van itt. Majd vitatkozunk, ha vége lesz a rezsimnek, és ki-ki leülte, amit megmérdemel.

cruickshank 2019.09.21. 20:31:22

@Kettes: Ne haragudj, tartom magam annyira autonómnak, h nem különösebben érdekel, mik üzenget a pillanatnyilag regnáló PM. Ha nekem vitatkozni van kedvem, s van értelmes vitapartner, akkor megteszem, akinek nem tetszik (including PM) tehet egy szívességet.

Dárnok 2019.09.21. 20:58:57

@jotunder: Még csak nem is Batthyány Körös.

cruickshank 2019.09.21. 21:39:33

@jotunder: egy szebb világban az idézett szerzőt az írása megjelenését követően meg lehetne hívni egy vitára, pl. ide, elmondani, miért és hol hibás az érvelése, hol csúsztat, hol erőlködik, hol nem meggyőző, hol manipulálja a tényeket vagy felejt el fontos körülményeket stb. Idézett szerző képes lenne érdemben válaszolni ezekre a kritikákra, s kialakulhatna egy vita, ami akkor is hasznos lehetne, ha nem zárulna közös megegyezéssel. Persze miután a törzskommentelők már zsigerből lekurvázták, lepaprikajancsizták, leseggnyalózták, erre aligha kerülhetne sor.

nerángass 2019.09.21. 21:41:24

Arra vagyok kiváncsi, mivel jönnének ezek az éber szervilisek, ha valaki egyszer csak úgy, ahogy megérdemlik, picsánrugná őket, kezdve Agyafúrttal ?

nerángass 2019.09.21. 22:08:44

Újrafogalmazok : Professzor úr, már egy vallásfilozófusban sem lehet megbízni ? Éppen hallgathatott volna, szakmája meglehetősen távol ál a gyakorló lókupec úrhatnámságához, senki sem vette volna észre, hogy nincs ott a nyüzsgöncök és mozgalmárok - lássuk be egymás közt - meglehetősen csiricsáré társaságában. Kellett ez ? Nézett -e tükörbe mostanában ? Nézzen, melegen ajánlom. És ne mesélje el senkinek, mit látott.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.21. 22:26:25

@cruickshank: Valahogy biztos voltam benne, hogy én leszek a hibás azért, hogy Magyarországon már nincsenek viták, és nem Orbán, aki megüzente. :))

cruickshank 2019.09.21. 22:32:11

@Kettes: Nem rémlik, h bárkit hibáztattam volna, csak jeleztem, én nem a regnáló PM felböffenéseit tartom irányadónak abban a tekintetben, h mi az értelmes cselekvés és mi nem az.

cruickshank 2019.09.21. 22:35:31

@cruickshank: Ja, hogy másra reagáltál, nos, igen, a faékegyszerűségű törzsi hőbörgés nem kedvez az értelmes vitának, kétségtelen, s ebben a tekintetben valóban nem csak a ner a hunyó.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.21. 22:38:15

@cruickshank: már volt itt... és valójában nem egyszer. nem hiszem, hogy ezt meg lehet magyarázni, ez már régen túl van azon, hogy magyarázzák.

cruickshank 2019.09.21. 22:39:02

Bocsánat, az előbbit Kettesenk szántam.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.21. 22:43:15

@cruickshank: Nem érted, látom. Magyarországon azért nincsenek viták, mert létrejött a centrális erőtér. Mostantól mindig Orbánnak van igaza, kár a gőzért. Teljesen mindegy, hogy én törzsi hőbörgök-e vagy vitatkozom. Mindkettőt próbáltam, ugyanaz az eredmény. A NER kinyilatkoztat, te meghallgatod és hazamész. Még csak az se számít, hogy te mennyire tartod autonóm embernek magad: ha nincs, aki vitatkozzon veled, akkor egyedül fogsz hőbörögni. Sajnálom, nem én írom a szabályokat, én csak felolvasom neked.

balmoral 2019.09.21. 23:03:09

@cruickshank: Mielőtt törzsi hőbörgésnek nevezed lesújtó véleményemet, javaslom, hogy olvasd el még egyszer az inkriminált cikket, és állapítsd meg magad, hogy vajon miben lehet szerzővel vitába bocsátkozni. Azaz nevezett úr vitaképes-e? Ha válaszod pozitív, én meg megtanítom a lovamat sakkozni.

cruickshank 2019.09.21. 23:06:29

@Kettes: "Teljesen mindegy, hogy én törzsi hőbörgök-e vagy vitatkozom. Mindkettőt próbáltam, ugyanaz az eredmény." -- Ez biztos, h nincs így, kérdés persze, kivel akartál vitatkozni, nyilván nem funkcikkal és pártkatonákkal. Legfeljebb az van, h a vitatkozás eredménye nem látszik azonnal, a törzsi düh viszont egyből lerombol minden esélyt. Lehet, h feszültséglevezetésnek jó, de másra aligha. Ill. forradalmazni lehet vele, ha elég nagyra nő, de sok köszönet abban sem lesz.

borzzz 2019.09.21. 23:27:50

@cruickshank: Ó, az "angyali szempont" -amit mások talán vezéri écának neveznének - itt eleve adott volt.

Tucanus Maximus 2019.09.21. 23:32:33

@Kettes: ugyan, a sitten lesz időnk vitázni, minek várjuk meg amig ezek kiengednek?

borzzz 2019.09.21. 23:52:31

@Kettes: Ne hagyd, hogy elragadjon az indulat. Ez nagyon is várható fejlemény volt, és nem hiszem, hogy ezzel vége. Először TGM ullesztette be a protestáns hagyományba a keresztény (nála keresztyén) szabadságot, aki se nem korrupt, se nem szarházi. A professzor ezt nyilván nem találta elég egyetemesnek, egyszersmind aktuálisnak, meg ugye a szerző személye is problematikus.
Némi tanácstalan fejvakarás után előjönnek még más igemagyarázók is, akik eszkatológiai, magyarságlélektani és egyéb kontextusba ágyazzák a legújabb tusványosi gondolatot.

cruickshank 2019.09.22. 00:09:58

Olyan stabilizálódott politikai rendet még nem nagyon látott a világ, amelynek ne lettek volna értelmiségi támogatói, s ne születtek volna ötletes vagy kevésbé ötletes politikai teológiák a legitimálásukra és fényezésükre. Nevezett prof. is beállt ezek sorába, lehet ezért nem szeretni, kritizálni, akár lenézni, de vitaképtelen, bornírt propagandamunkásnak beállítani szerintem tévedés, függetlenül attól, h milyenre sikeredett éppen ez a cikk. Persze lehet, h megőrült, olyan is van, a legjobbakkal is előfordult már, akkor viszont a részvét tűnne az adekvát reakciónak.

vgab 2019.09.22. 01:14:24

Nézd, én nagy híve vagyok a vitának és igen távol állnak tőlem a szélsőséges megnyilvánulások. Ezzel együtt, ha valaki szerint ebben az országban Orbán Viktort kell megvédeni, azzal nem vitatkozni érdemes, hanem leköpni.

"A magyar a szabadság népe. A szabadságvágy vezette annak idején a Kárpát-medencébe; a szabadságért küzdött Bizánc és a Német Császárság szorításában; a tatárokkal szemben; a török iga alatt; a Habsburgok elnyomása ellen."
Ez egy alsóstól is gyenge lenne, nincs is nagyon miről vitatkozni itt.

Dárnok 2019.09.22. 08:28:00

@cruickshank: Itt élsz, van „a” Soros, Iványi Gábor, Mészáros, Kubatov, Habony, Nemzeti Konzultáció.
És vagyunk mi, akikkel szemben ki kell állni, „»akik a szabadságot a gonoszság takarójául használják« (1Péter 2:16) – akik »autokráciáról«, »populizmusról«, »a jogállam leépítéséről« stb. beszélnek, miközben a hamis váddal épp ezeket valósítják meg.”
Kérlek, mutasd be, hogyan kezdesz vitatkozni ezzel a megállapítással. Meríts erőt abból, hogy vitapartnered utolsó mondata kicsinyhitűségről árulkodik:
„Az ember végső forrásának feltárása már tisztán vallási, nem politikai feladat. Az a politika, amely ezt elismeri, nem lehet »politikai vallás«; a vallásiból inspirációt merít, de nem lép s nem is léphet a helyére.”

Dárnok 2019.09.22. 08:32:30

@Dárnok: Mielőtt elkezdenénk a szőrszálat hasogatni, magunkat itt azok mellé soroltam, akik a hamis váddal éppen megvalósítják a most már tudjuk mit.

kemény keleti kommentelő 2019.09.22. 09:10:20

@Dárnok:A liberális diktatúrát valósítják meg az illiberális szabadság ellenében.

A gonoszság takarója most tantervet ír kiskorúaknak, úgyhogy őt hagyjuk dolgozni.

cruickshank 2019.09.22. 09:31:48

Amikor a vitát javaslom az ad hominem minősítésekkel szemben egy olyan figura esetében aki -- ha csak tényleg nem őrült meg időközben -- azért mégis egy érveket megfontolni képes, azokra érdemben reagálni képes értelmiségi a "túloldalról", akkor nem feltétlenül az adott cikk elemzésére (szétszedésére) gondolok, azt elég lenne csak apropónak használni. De nagyon szívesen elengedem ezt a témát, kérdés persze, a t. kommentelők fel tudnának-e három olyan "túloldali" értelmiségit sorolni, akivel nem derogálna eszmecserét folytatni a világ és a dolgok állásáról?

cruickshank 2019.09.22. 09:43:04

@Dárnok: nem, nem "itt" (azaz ott) élek, ami bizonyára most többeknek magyarázatul szolgál az okvetetlenkedéseimre, bár ez megint a könnyebbik megoldás, de csak rajta. -- Ezek a mondatok arról árulkodnak, h a szerzője fél, fél attól, h az általa üdvösnek tartott politikai fejleményeket megfúrják, visszafordítják stb. Úgy tűnik, az ő víziója arról, h mi volna helyes és jó a politikai közösségnek, nagyon hasonlít ahhoz, amit ő kiolvas a jelenlegi rezsim vezetőinek tetteiből és megnyilatkozásaiból. -- Nosza, mutassunk neki egy másik víziót, hogyan képzelnénk el egy boldog és prosperáló Magyarországot ma. Mire emlékeztetne? Történelmünk melyik berendezkedésére? Vagy ha nem találunk, akkor melyik európai ország mely állapotát képzeljük el? Vagy mutassunk egy még sosem látott, de működőképesnek és korszerűnek eladható újat?

Dárnok 2019.09.22. 10:03:36

@cruickshank: Senkivel nem "derogál", aki vitaképes. Aki a populizmus, a demokrácia, az autokrácia fogalmát nem képes a (hm. én nem vagyok bölcsész, mi a fenét írjak ide?) mondjuk az Európában kialakult és elfogadott értelemben használni, az nem vitaképes. Aki vitaképes lenne, de hülyét sem hajlandó csinálni magából, az kussol. (Pl. Prőhle?)

Dárnok 2019.09.22. 10:10:29

@cruickshank: "a jelenlegi rezsim vezetőinek tetteiből és megnyilatkozásaiból" mi olvasható ki? Egy dolgot lehet kiolvasni: megy az eltulajdonítás ezerrel, hozzá a rizsa tízezerrel. Ezt kellene elmagyarázni a vallásfilozófusnak?
"mutassunk neki egy másik víziót, hogyan képzelnénk el egy boldog és prosperáló Magyarországot ma" Nyilván nincs mindenki számára boldog és prosperáló Mo. Elégedjünk meg annyival, hogy a kétharmadnak ez az. És irigyellek, hogy ott vagy, mert én már itt - és ebben - fogok elpusztulni.

cruickshank 2019.09.22. 10:12:38

@Dárnok: "Európában kialakult és elfogadott értelemben használni..." -- hát igen, nyilván itt kezdődnek a problémák, az alapszavak jelentésében kellene először konszenzusra jutni... Mert ez a "kialakult és elfogadott" általában annak szinonímája, "ahogy mi érjük és gondoljuk". Strapás lenne ez, az kétségtelen.

Dárnok 2019.09.22. 10:28:34

@cruickshank: "melyik európai ország mely állapotát képzeljük el?" Nem tűnik ez olyan nehéz feladatnak - számomra. Észtország. De általánosabban is megfogalmazható: az az üdvözítő államforma, amely semmit (és persze senkit) nem betonoz be, hanem lehetővé teszi a folyamatos korrekciót - a közjó érdekében. És itt megint idekívánkozik, hogy számomra. Ugyanis a többségnek (itt?) sokkal fontosabb a megingathatatlan vezető, mint bármi más. (Ezek szerint, ami itt van, az a közjó érdekében "van", nem is tudom, mi a probléma.:)

cruickshank 2019.09.22. 10:32:20

@Dárnok: Írod, egy dolgot lehet kiolvasni... -- ez biztosan nincs így, mások mást olvasnak ki. Én is szeretném, ha inkább köztársaság lenne megint stb. stb., miközben, fájdalom, az "erős kezű vezető" iránti igény mély és nagyon elterjedt. Akkor mi legyen? Cseréljük ki a lakosságot? Vagy inkább maradnak a "szabadság kis körei", miként a múltban. Volt azért kb. negyed századunk arra, h a hirtelen jött szabadsággal kezdjünk valamit, ezt hoztuk ki belőle, a nert. Majd ez is elmúlik, de valószínűleg, mi előbb. Hallgassunk inkább valami jó zenét, és most Joanne Bracekeenre szavazok, mit szólsz, szép vasárnapot!

Dárnok 2019.09.22. 10:35:22

@cruickshank: "Mert ez a "kialakult és elfogadott" általában annak szinonímája, "ahogy mi érjük és gondoljuk". Strapás lenne ez, az kétségtelen."
A masszőröm megkérdezte, hogy mi a véleményem arról, hogy a Föld lapos? - Ugye, nem erről fogunk beszélgetni? - kérdeztem vissza. Strapás lett volna, kétségtelen.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.22. 10:36:50

@cruickshank: amikor az mta-t felszámolták mb diszkréten tapsolt. volt vita? akivel vitatkozni lehetne a rendszer természetén (prőhle, hörcher, ablonczy, etc.) kiszorultak a holdudvarnak a környékéről is. az én "elvtársaim" konzervatívok, valamikor támogatták orbánt, aztán marginalizálták őket.

Dárnok 2019.09.22. 10:40:54

@cruickshank: Bölcs vagy. Maradjanak a szabadság kis körei, hallgassunk zenét, és ne akarjunk vitatkozni Mezeivel.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.22. 10:48:05

@cruickshank: Nem az a kérdés, hogy kivel akarsz vitatkozni, hanem hogy hol. A mandiner pöcegödrében? A Kommentárban? A Riposzt címlapján? Óriásplakátokon? Kötcsén? A nemzeti konzultációs íveken? Ugyanis a NER ezeken a felületeken közli a mondandóját. Azok a felületek, amiken te közölheted a sajátodat, nem léteznek a számára. Te tényleg nem Magyarországon élsz, ha azt hiszed, hogy van hol és van kivel vitatkozni.

@borzzz: Mi Mezei motivációja, hogy vallási alapú rezsimapológiát fabrikáljon? Ha találsz valamit, ami jó szándékról árulkodik, oszd meg velem légy szíves.

cruickshank 2019.09.22. 11:09:34

@jotunder: az MTA-t (még) nem számolták fel, elszedték az intézeteit, amit a szokott brutalitással hajtottak végre. Nem tudom, mi volt ebben a hivatkozott prof. szerepe, vagy írt-e erről is. -- A marginalizálódó konzervatívok viszont épp azt jelzik, h csökken a támogatottsága a rezsimnek, az egyre harsányabb propaganda az űrt igyekszik feledtetni. Szóval innen már csak 5-10-25 év, s a haza fényre derül. :-)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.22. 11:17:24

@cruickshank: az mta-t kirabolták, a lényegétől fosztották meg. mb. az arcomba mondta, hogy milyen helyes dolog ez (nem tudta, hogy én vagyok az, aki ott ül vele szemben srévizavé, szilvay kezdett fényképezni, mert gyanút fogott).
nem mb-vel nem kell vitatkozni, akikkel meg lehetne azokkal a legtöbb dologban eleve egyetértek.

György Csaba Nagy 2019.09.22. 11:24:42

@jotunder: Könnyű kézzel ajándékozod a címet. Sztem értelmiségi az, aki saját esetleges tapasztalatai és érdekei fölé emelkedve önálló világképet alkot, azt képes rendszerbe állítani, érvekkel alátámasztani és megvédni. Mezeinél hiányoznak az érvek, kinyilatkoztat. A hatalom oldalán ez ma így trendi. A lényeg pedig a szellemi termék, ami silány. Az ok, a motiváció magánügye, a mi számunkra nem érdekes.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.22. 11:27:18

@György Csaba Nagy: az értelmiségi szónak több jelentése van. Én nem alkotok világképet, nem állítom rendszerbe, nem támasztom alá. Ez biztos.

kemény keleti kommentelő 2019.09.22. 11:41:21

@Kettes: Újabban minden posztba bejön egy-két mimóza bácsi, aki azt mondja, hogy ejnye-bejnye, nem kéne a hátamögött így kibeszélni X-et és Y-t, mert nem vall jómodorra, úgyhogy inkább értsük meg és emésztgessük, mert ha már jószándékában mondott valamit a haza üdvére, akkor tessenek azt tudomásulvenni, és nem ellenkezni, hanem szépen megbeszélni, ahogy illik, mert mégiscsak kultúremberek vagyunk.
Ez azért még nem gyülekezési tilalom, de igény már volna rá.

cruickshank 2019.09.22. 11:59:06

@kemény keleti kommentelő: ha szerénységem okvetetlenkedéseire célzol, megnyugtatlak, nem háborgatom többet ezt a blogot (sem), tessenek csak tovább nyugodtan szabadon és jókedvvel köpködni, beszólni kőkeményeket, amolyan keletiesen -- arra még sokkal nagyobb igény látszik lenni, mint a gyülekezési tilalomra. :-) További jó mulatást.

kemény keleti kommentelő 2019.09.22. 12:11:04

@jotunder: Speciel nem ezt. Hanem azt, hogy egy jobb világban, ha nem ért egyet egy blogger egy ennyire komoly emberrel, akkor azt meghívja, hogy adjon elő a blogjában, ahol lehet tőle majd kérdezni, esetleg vitatni egy-egy állítását.

Nem mintha nem láttam volna még ezen a blogon megjelenő szerzőket, akik megvédték volna zsengéjüket.

kemény keleti kommentelő 2019.09.22. 12:22:10

@cruickshank: Tudtommal nem köpködtem és nem szóltam be, ha már a helyi tényekre szorítkozunk. Csak annyi közös van az általam említett kommentek és közted, hogy nem a poszt tartalmáról van mondanivalójuk, hanem a hozzászólásokról.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.22. 12:24:49

@kemény keleti kommentelő: erre egyáltalán nem volt szükség. mi a francnak kell ezt csinálni????

kemény keleti kommentelő 2019.09.22. 12:33:11

@jotunder: Sajnálom. Nem is tudom, mit cselekedtem, de nagyon sajnálom.

György Csaba Nagy 2019.09.22. 12:34:55

@jotunder: Ezt nem hiszem el neked, sztem te sem magadnak. A témára visszatérve: bizonnyal nem értelmiségi magatartás egy eszmekonzerv kritikátlan felmelegítése, apró cizellálás utáni harsány visszhangozása. A "hamis szavak zsarnokságától megszabadulás" eszméje időszerű, mikor a hamis szavak igencsak áradnak, de azokat igaznak álcázni igyekezet viszolyogtató. Az ország egyik nagy baja, hogy a jobboldali értelmisége nagyrészt korrumpálódott, kisebb részben elgyávult, ezzel elvesztette alkalmasságát az értelmiségi szerepre, a szellemi útmutatásra. Magyarul: nincs jobboldali értelmiségünk. Baloldali sem igazán, de az más ügy.

furunkulus 2019.09.22. 16:34:26

Azoknak, akik nem értik, miért pont Orbán Viktor a "keresztény szabadság" legfőbb védelmezője Mezei szerint:

"Az egyetemes európai értékek alapkövének számító keresztény kultúra elkötelezett képviselőjeként folytatott, nemzetközi szinten is kiemelkedő vallásfilozófiai kutatómunkája elismeréseként szintén a a Magyar Érdemrend tisztikeresztje polgári tagozat kitüntetésben részesült Dr. Mezei Balázs, a Magyar Tudományos Akadémia doktora, a Szent István Tudományos Akadémia rendes tagja, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Politikatudományi Doktori Iskolája vezetője, a Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Keresztény Filozófiai Intézete Filozófia Tanszéke tanszékvezető egyetemi tanára, a Magyar Vallástudományi Társaság elnöke."

(Állami kitüntetések a PPKE oktatóinak, 2019. szeptember 3.)

Ui. Mezei egyébként nem olyan súlytalan kamuértelmiségi mint Lánczi, G. Fodor vagy Schmidt, akik a szakmaiság hiányát kompenzálják takonygerinccel. Vannak jelentős vallásfilozófiai cikkei, könyvei és Husserl, Bolzano, Brentano több szövege az ő fordításában olvasható. Inkább egy perspektivikus vakságban szenvedő, valláskárosult konformistának tűnik, aki talán tényleg elhiszi, hogy Orbán a kor politikai messiása. Nos, Heidegger (pontosabban már Platón) óta tudjuk, hogy a filozófusok közéleti éleslátása finoman szólva kihívásos...

látjátok feleim szümtükkel 2019.09.22. 17:10:59

No én bátran jelentem, nem tudom, hogy kiafene az a Mezei Balász. DE!
Elolvastam róla a WIKI-n, amit közzé tettek, és rágyüttem, hogy semmivel nem különb, mint azok a tanárok, akik nekem fél évszázada a filozófiát úgy magyarázták, hogy az a világ legfontosabb ismerete, anélkül nem is lesz belőlünk megfelelő ember. Főleg nem értelmiségi.

Van egy nagyon kedves barátom, aki színvak. Vele nem lehet arrról beszélni, hogy milyen a piros szín. No szerintem ilyen a filozófia is, meg a vallások is. Csak az tud róla beszélni, és főleg vitázni, akinek ez az élete központja. Akinek meg az, hogy meg akar élni, az nem filozofál, hanem alkalmazkodik.

Úgy sejtem MB is alkalmazkodó típus. Állítólag a fenomenológia hatott rá, abból nőtte ki magát. /...Mezei a fenomenológia felől érkezett a vallásfilozófiához, és gondolkodása mind a mai napig megtartott egy nagyon erősen fenomenológiai attitűdöt; noha úgy véli, hogy a fenomenológia következetesen gyakorlása egy bizonyos ponton szükségszerűen túl kell, hogy vigyen a fenomenológián.” "

Erről a fogalomról viszont a következőt olvastam: "Fenomenológiai redukció az az eljárás, amikor a világot képletesen zárójelbe tesszük (ami azonban nem jelenti létezésük tagadását), és vizsgálódásainkat az intencionális élményekre és a bennük adott fenoménekre korlátozzuk. E redukciós eljárás lényege pontosan abban áll, hogy a külvilág létére vonatkozó feltételezéseink felfüggesztésével a szituációs kötöttségeinkből kiemeljen bennünket, s létrehozza az úgynevezett érdekmentes szemlélő pozícióját."

Minden esetre a poszt idézete arra utal, hogy nem az érdekmentes szemlélő poziciójára törekszik, és erősen alkalmazkodott a ner rendszeréhez, de gondolom mielőtt a rendszerváltás megtörtént, az akkori rendszerhez is pont ilyen jól alkalmazkodott. Akkoriban azért nem mindenkiből lehetett egyetemi oktató.

"akik „autokráciáról”, „populizmusról”, “a jogállam leépítéséről” stb. beszélnek, miközben a hamis váddal épp ezeket valósítják meg." kijelentés alapján neki áll a zászló.

Azért kutya legye, ha értem, hogy akik a jogállam leépítéséről, stb. beszélnek, a HAMIS váddal éppen a jogállam leépítését valósítják meg. Mondjuk én némileg öregebb vagyok, mint MB, és lehet, hogy lágyul az agyam, de hamis váddal miként lehet jogállamot leépíteni? DE ez a megfogalmazás közelebb vitt ahhoz az Orbáni kijelentéshez, miszerint baloldali túlsúly volt a sajtóban. Ezek szerint a magyar sajtó is alkalmazkodott. Örömmel jelentem már nincs túlsúly, álíltólag Orbán kijelentette az olaszoknál.

Ettől függetlenül én bámulom azokat, akik képesek ezer évek gondolkodóinak a képzeleteit tanulmányozni, és meg akarják győzni a világot az ezek alapján kialakított saját igazukról. Mellesleg MB-nek is élni kell. Sok sikert neki.

látjátok feleim szümtükkel 2019.09.22. 17:17:52

@látjátok feleim szümtükkel:

Elnézét kimaradt egy fontos szó: HAMIS váddal éppen a jogállam leépítését valósítják meg. Hogyan?

kemény keleti kommentelő 2019.09.22. 17:46:45

@látjátok feleim szümtükkel: Ez a szokásos kormányduma, hogy szerintük ha jogállamot keres valaki Orbán alatt, az maga a liberális diktatúra.

mafi mushkila 2019.09.22. 18:33:07

@látjátok feleim szümtükkel: "Azért kutya legye, ha értem, hogy akik a jogállam leépítéséről, stb. beszélnek, a HAMIS váddal éppen a jogállam leépítését valósítják meg. Mondjuk én némileg öregebb vagyok, mint MB, és lehet, hogy lágyul az agyam, de hamis váddal miként lehet jogállamot leépíteni?"

Szerintem ezt tudjuk, hogy milyen, mert láttuk már: a Fidesz ellenzékben. Más szóval: addig hazudod, hogy bajban a jogállam, amíg meg nem rendül a belé vetett bizalom, a népek megmentőként megválasztanak (ami a valóságban még meglévő jogállamiságban még el is érhető), aztán befejezed a művet, és nemcsak a bizalmat nyírod ki, hanem tényleg le is építed. Ami sokkal könnyebb így, hogy a bizalom már úgyis oda, a megmentőben meg nem lehet kételkedni, mert akkor mennyire voltunk hülyék. Plusz még azért praktikus, mert a következő hasonló vádra az emberek kevésbé lesznek vevők, így a leépítettség megszilárdítása is megy.

Ez nem olyasmi, amitől ma félniük kellene, hanem olyasmi, amit már csináltak, büszkék is rá, plusz hogyan hagyhatnák ki, hogy a másik oldalra fogják... Nem menne, muszáj kimondaniuk.

brunn 2019.09.22. 18:33:28

Amit végképp nem "értek" az írása kapcsán, mit ért(het) az "író" GONDOLATSZABADSÁG alatt? Láthatóan, úrifingja sincs róla. (pedig egyszerű "dologról" van szó)

PHILO 2019.09.22. 19:40:26

Néhány reflex:
-- MB cikke alaposan végiggondolt. Minden mondata. Nem kinyilatkoztat, hanem közöl, ezt így szokta mondani. A közlést fel lehet bontani argumentumokra, de nem egy blog keretében. Meg is teszi a könyveiben stb.
-- Az ő „k. anyja” egy irtózatosan sokat szenvedett zsidó asszony, ennek részleteiről őt érdemes megkérdezni (egyébként el is mondta már nagy vonalakban rádióban, interjúban).
-- A meggondolatlan és visszataszító szitkozódások azokra hullanak vissza, akik megejtik őket. Nem méltóak a cikk tartalmához.
-- S azt hiszem, pontosan úgy gondolja, ahogy írja, ezért semmiféle előnyt nem kapott, sőt éppen ellenkezőleg: minden oldalról csak hátrányt szenvedett el az élete során. Közben pedig: keressenek rá az amazon.com-on.
-- Azt, hogy tisztikeresztet adtak neki, maga sem érti, így mondta. Tudatosan semmit sem tett érte. De persze örül neki, mert ez mégiscsak magas kitüntetés.
-- Az O-kormánnyal szemben nagyon is sok ponton lehet kritikát megfogalmazni. Őrültségeket mondani azonban nincs értelme. A szélbalos kritika hiteltelensége éppen az elvakult csapkodás miatt alakult ki, mint a fenti kommentekben is látszik. Komolytalanok, útszéliek, tartalmatlanok, széllelbéleltek.
-- Tessék végre lenyugodni. Tessék végre gondolkodni is. Szabadon.
-- Így kezdődik a cikk: Das Wesen der Wahrheit… Van valaki, aki ezt a szöveget elolvasta, átgondolta, értette, továbbgondolta? Mert csak az ilyennel érdemes beszélgetni.

PHILO 2019.09.22. 19:42:52

@cruickshank: Igen, s el is menne szerintem, ha a hangvétel emberhez méltó.

Mackósajt 2019.09.22. 20:19:43

@jotunder: Az Isten-jelenség tanulmányozására a pszichológia lenne a legalkalmasabb. És mielőtt még valaki ugrik, nem pszichiátriát mondtam. Az Mezei professzor tanulmányozására lenne a legalkalmasabb, de ő nem Isten-jelenség.

látjátok feleim szümtükkel 2019.09.22. 20:21:49

@mafi mushkila:" Ez nem olyasmi, amitől ma félniük kellene, hanem olyasmi, amit már csináltak, büszkék is rá, plusz hogyan hagyhatnák ki, hogy a másik oldalra fogják... Nem menne, muszáj kimondaniuk."

Oké, de akkor ez már nem hazug vád, hanem igaz önvád. Némi különbség van a kettő között.

mafi mushkila 2019.09.22. 20:29:41

@látjátok feleim szümtükkel: Hát mit tegyünk, ha az a különös feladatunk támadt, hogy a velejéig hazug rendszer szavait addig forgassuk (mint egy bűvöskockát), amíg valami megfelelést nem találunk a valósággal, ahonnan már csak egy lépés lenne...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.22. 20:42:21

@PHILO: Professzor úr, fluctuat sokkal jobb nick volt.

látjátok feleim szümtükkel 2019.09.22. 20:45:23

@PHILO: " A szélbalos kritika hiteltelensége éppen az elvakult csapkodás miatt alakult ki, mint a fenti kommentekben is látszik. Komolytalanok, útszéliek, tartalmatlanok, széllelbéleltek."

Kikérem magamnak, hogy szélbalos lennék. Nem vagyok sem balos, sem jobbbos, magampárti vagyok. De ami tény, az tény. Én csak tényekre hivatkoztam, arra is, hogy azt hol találtam.

Tudod, h szabadság lenn, nem kéne olyanokat hallannk, hogy pályázati pénzeket lenyúlnak fideszes képviselők, négy-hat hónapra adnak időpontokat a kórházakban, ugyan akkor a stadijonyok és költségeik az adófizetők pénéből gomba módra nőnek, meg szaporodnak, nem történt volna olyan, hogy a megyei fideszes vezető úgy vett fel alkalmatozzat, hogy megkérdezte tagja-e a fidesznek. Ez, mind a jogállam része, és a fidesz ezek kivédésére nem tett meg mindent, pedig ugyé anno a pofátlan végkielégítéstől szinte elélveztek, olyan gyönyörrel mondogatták reggeltől estig.

Egyébként meg amit a poszt beidézett, az nem a poszt irójának és nem is a hozzászólóknak a gondolata.

Ja, és tudod agyba-főbe templomot újjítanak, építenek, de jövő ősszel nem lesz elég tanterem, mert számolni nem tudnak. Arról nem is beszélve, kivel egyeztetett a kormány arról, visszaállítsák-é a 6 éves kori iskolakezdést. Amikor annyi a beteg gyerek,. Az a plusz egy év még bőven kellene ahhoz, hogy egészégesen fejlődjenek.

Eltérő véleménye nem lehet ebben az országban csak annak, aki anyagilag nem függ a kormányzattól. Ez ugye szabadság.

Máskülönben meg aki kiáll a közvélmény elé, és közöl, azt a köz joggal kritizálhatja. Mert az is a szabadság része, és a köz nem „akik a szabadságot a gonoszság takarójául használják”. Mert a köz nem csak a ner hívőkből, meg a vallásos emberekből áll.

látjátok feleim szümtükkel 2019.09.22. 20:48:28

@látjátok feleim szümtükkel:

Javítás, met úg látszik tényleg lágyulok.;D

Eltérő véleménye nem lehet ebben az országban az embereknek, csak annak, aki anyagilag nem függ a kormányzattól

látjátok feleim szümtükkel 2019.09.22. 20:49:18

@látjátok feleim szümtükkel:

Javítás, mert úgy látszik tényleg lágyulok.;D

Eltérő véleménye nem lehet ebben az országban az embereknek, csak annak, aki anyagilag nem függ a kormányzattól.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.22. 20:52:12

@PHILO: Cimbi, nem tollas a hátam. Orbán rendszerében Orbán apologétái fényesen megélnek a seggnyalásból. A hangnem, amit használtam, pontosan az, amit megérdemeltek. A szitkozódásom alaposan végiggondolt. Minden szava. Tudnám még cifrázni, de akkor itt kapna nekem agyvérzést.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.22. 21:44:06

@Kettes: most az fog történni, hogy megjelenik egy nick, aki engem személyesen és roppantul IRL fog mocskolni. annyira kiszámítható, mint egy kolumbiai szappanopera.
harmadszor lesz lejátszva.
professzor úr azt nem képes felfogni, hogy minél érdesebben ír róla a vincent, annál nagyobb jutifalit kap orbántól. ezért írok nocommentposztot, annyira azért nem vagyunk jóban, hogy adjak neki egy széchenyi-díjat káslerpufival.

borzzz 2019.09.22. 22:01:39

@Kettes: Nem találtam motivációt, igaz, nem is kerestem.
Mindössze azt a gyanút próbáltam megosztani, hogy ez csak a kezdet, a k. szabadság nagyívű (és zavarosságával az értelmezéseknek tág teret adó) vezéri gondolata nem maradhat további homíliák nélkül.

ámbátor 2019.09.22. 22:06:01

@jotunder: Esetleg feljelentenek a munkahelyeden is. Csak hogy érezd a törődést.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.22. 22:21:47

@jotunder: De hát nem is te írtál róla érdesen, hanem a neveletlen kommentelőid. :))

ijenanyelvtan 2019.09.23. 08:53:46

Tisztelt tudos, ertelmisegi, muvelt, stb, itten vitatkozo gyulekezet.
Abban az orszagban, ahol a vallas {barmelyik}, mint letezheto, komolyan kutathato, az un. `univerzum` egyetlen kerdesere is akar a legaprobb valaszt is kinalo forras lehet, nem erdemes megszolalni sem. Onok meg itt sem merik kimondani. Szegyenlem magamat maguk helyett is.

fuhur 2019.09.23. 09:49:19

@poszt "Szabadságunk egyik legnagyobb kihívása: a hamis szavak zsarnokságától való megszabadulás."

Ez nem bonyolult. Egyszerűen ne hazudj! Osztjónapot.

Dárnok 2019.09.23. 10:24:37

@PHILO: „Nem kinyilatkoztat, hanem közöl”. Szavak, szavak, szavak.
Az én mottóm: A szabadság lényege az igazság (Dárnok). Ezen is lehet néhány száz évig lamentálni.
A cikk ügyes felsorolásából kimaradt az „Arbeit macht frei”. Azután vannak ilyenek: „A szabadság eszkatologikus irányultsága ... a tudósokat; ez vezeti a felfedezőket” „...a keresztény szabadság nélkül nemcsak a múlt és a jelen, de a jövő sem gondolható el.” „a keresztény szabadság azonosítása az említett szabállyal már nem „szabály” itt, hanem a szabadság szabad és önátadó tette.”, „ a szabadság konkrét tartalma a szeretet”
Igyekszem, de nem értem. Általában az az érzésem, hogy a filozófusoknak már sikerült az összes szó minden olyan sorrendjét leírnia, ami értelmesnek tűnő mondatot alkot. De ez jótündér szakterülete.

A magyar a szabadság népe. Ja, ja, a többi meg..., de találtam valamit, amiben teljességgel egyetértünk: „Szabadságunk egyik legnagyobb kihívása: a hamis szavak zsarnokságától való megszabadulás.”
A gondolatszabadság mintha csak azért jelenne meg a cikkben, hogy csattinthasson egyet a karikás ostor a multik felé is.

Casadei kifejtette, „vallás és politika ugyan el-, de nem szétválasztható”. És? Ki a f@szom az a Casadei?

„Az ember végső forrásának feltárása már tisztán vallási, nem politikai feladat.” Ezt kikérem magamnak, mindenki foglalkozzon a saját végső forrásával!

Mindebből látszik, hogy nem emberpróbáló, hanem egyenesen reménytelen feladat az én agyamba magasabb rendű gondolatokat betáplálni. Elfogadom, ez intelligencia-probléma. Ezért maradjunk a hétköznapoknál. „Az O-kormánnyal szemben nagyon is sok ponton lehet kritikát megfogalmazni.” Nagy tisztelettel kérem ezen pontok csokorba szedését. (Mondjuk a magyar keresztény értelmiség krémjének (PBK) 2010-es kritikai állásfoglalásához hasonlóan.) Rendkívül kíváncsi vagyok rá, és azok szintjén talán még vitapartner is lehet belőlem.

@ijenanyelvtan: Szégyellem magam. Komolyan.

aronsatie 2019.09.23. 13:09:35

Amikor a professzor úr a Mandinerre ír, a törzskommentelő meg zsidózik, netán kifejezetten ünnepli pl. Heller Ágnes vagy Konrád György halálát, mit szól édesanyja, az "irtózatosan sokat szenvedett zsidó asszony"?
Tényleg nem illik valakinek az édesanyját (ismeretlenül) szidni, ámbár mindenki tudja, hogy az sosem neki, hanem az utódnak szól, de az illetőt lehetne azért morális toprongynak nevezni?

wooddog 2019.09.23. 14:47:54

"“a jogállam leépítéséről” stb. beszélnek, miközben a hamis váddal épp ezeket valósítják meg"

A World Justice Project Rule of Law 2019-es utolsó riportjában, Magyarország az 57.dik. Utolsó az EU-ban.

worldjusticeproject.org/sites/default/files/documents/WJP-ROLI-2019-Single%20Page%20View-Reduced_0.pdf

Dárnok 2019.09.23. 15:13:23

@wooddog: A hamis vádak egyike. Meg Soros. Meg irigység.
Oszt jónapot!

balmoral 2019.09.23. 15:29:23

Na megjelent egy szerecsenmosdató. Higgadt vitakultúrával. Már alig vártam. Megjegyzem, én is sokat szenvedtem volna, ha ilyen fiacskám van, pedig nem vagyok zsidó asszony. (Persze még lehetek...) Mezei Balázson semmi sem segít. Leírta, amit leírt, én meg leírtam, amit gondolok róla. És ez így is marad. Megyek, mert a lovam már egész ügyesen sakkozik, tréningeznem kell vele.

Grrr 2019.09.23. 15:36:45

A WJP-t történetesen tényleg Soros alapítványa támogatja :D

Grrr 2019.09.23. 15:41:42

@wooddog: Bulgáriától még nem szakadtunk le! :) No persze az ilyen ország-rangsorolások ezer sebből véreznek, azért valamit csak jelez az előkelő helyezés

Grrr 2019.09.23. 15:43:26

@Grrr: Oh, az "order & security" dimenzióban Magyarország a 10-ik!

Dárnok 2019.09.23. 16:05:07

@Grrr: Az úgy szokik lenni.

ámbátor 2019.09.23. 16:08:07

@Grrr: Ebbe nyilván a közterületi szemetelés, az illegális sittlerakás, állatkínzás, családon belüli eröszak meg hasonlók nem számítanak bele.

wooddog 2019.09.23. 16:30:07

@Grrr: pontosabban a 193. oldalon van a támogatók listája:

ABA–SEER
ABA–Criminal Jus ce
Anonymous (3)
BGC3
Toby Bright
Bill & Melinda Gates Founda on
Charles Stewart Mo Founda on
City of The Hague
Cooley LLP
Davis Wright Tremaine LLP
Fenwick & West LLP
K&L Gates LLP
Kent Walker and Diana Walsh
Microso Corpora on
Mo Ibrahim Founda on
Perkins Coie LLP
Singapore Ministry of Law
United States Department of State
William and Flora Hewle Founda on
Wilson Sonsini Goodrich & Rosa Professional Corpora on William H. Neukom

TG69 2019.09.23. 16:32:32

@jotunder: Ezt egyszerűen nem hoszem el. MB eljut a gondolatszabadságig, majd aki ezt használva arra a következtetésre jut, hogy itt poupilsta, a jogállamiságot leépítő stb rezsimet gondol maga körül, azt a szabadsággal való kártékony visszaélőnek tekinti. Már nem szoktam magam felhúzni, mert ezek egytől egyig idióták, de BM egy kibaszott rezsimszolga, és hát biztos meg lesz a jutalma. Végülis a mellén van még hely egyéb érdemrendek is.

Dárnok 2019.09.23. 17:12:18

@PHILO: @Dárnok: A PBK-ének nem 2010-es, hanem 1997-es nyilatkozatára gondoltam:
www.bla.hu/professzorok/index.php?oldal=200303270923.htm
Egyszer már szemezgettem ide belőle. Még nem vonták vissza, gondolom érvényes mai is:
„Követeljük a köztulajdon és a közpénzek kisajátítóinak törvényes elszámoltatását, az osztogatók felelősségre vonását. Miközben az adókból elemi közkiadásokra sem telik, ugyanakkor számlálatlan milliárdok folynak el a kormány átláthatatlan és nagyvonalú gesztusai nyomán.”
„Arányos közteherviselést követelünk!”
„A ... személyi kapcsolatokból kinőtt és azok mintájára kiépített szövevényes korrupcióval szemben a megújulás politikáját az erkölcsre, a jogok és kötelességek összefüggő törvényes rendjére kell építeni.”
„Olyan kormány képes úrrá lenni a nehézségeken, amely erkölcsileg kikezdhetetlen.”
„Választhatunk az európai hagyományainkra épülő polgári értékrend és a hatalmi politizálás között.”
"Osztjuk a liberális parlamenti demokrácia alapelveit."

Grrr 2019.09.23. 20:04:49

@wooddog: Ohó, tehát a kiadványba álnok módon bele sem írták az Open Society-t, amit amúgy honlapok tömkelegén vállalnak fel? Felettéb gyanússs... :)

worldjusticeproject.org/about-us/who-we-are/supporters

nerángass 2019.09.23. 21:40:55

@Dárnok: " Befejezésül időszerűsége miatt idézzük a százötven éves ellenzéki nyilatkozat egyetlen mondatát: "Károsnak, sőt veszélyesnek tartjuk, ha a kormány, önmaga és párttá alakulva, hatalmának szellemi és anyagi erejét arra használja, hogy a vélemények szabad és független nyilatkozata helyett mindent előre helyeslő s majdnem feltétlenül hódoló többséget szerezzen; s alkotmányellenesnek nyilatkoztatjuk azon törekvést is, hogy a kormánynak csak azon esetben szolgáljon irányul a többség, ha az egy bizonyos párt nézeteinek és érdekeinek kedvező".

Időszerű, mind you : Toporgunk itt egyhelyben, azóta is, mint süket a csengő előtt.

látjátok feleim szümtükkel 2019.09.24. 09:08:01

@Dárnok: "Osztjuk a liberális parlamenti demokrácia alapelveit."

Ez teccik.;D

seol 2019.09.24. 13:56:03

@látjátok feleim szümtükkel:

Gondolom, ki lehet hozni, hogy leépül ugyan a jogállam, de ez nem Kondukátorunk hibája, hanem azoké, akik ŐT a jogállam leépítésével vádolják. ;-\

seol 2019.09.24. 13:59:04

@PHILO:

Igen, a már idézett

"A magyar a szabadság népe. A szabadságvágy vezette annak idején a Kárpát-medencébe; a szabadságért küzdött Bizánc és a Német Császárság szorításában; a tatárokkal szemben; a török iga alatt; a Habsburgok elnyomása ellen."

is gondosan átgondolt közlés és a legkevésbé sem rímel a rezsim áltörténelmi hőbörgéseire.

seol 2019.09.24. 14:02:22

@wooddog:

Szörnyű, mit tettek az itteni kommentelők!! ;-\

kisa 2019.09.24. 15:35:44

@seol: Egy nyolcadikos szofisztikáltabb megemlékezést ír márc. 15-re... Mint egy rosszul sikerült ált. iskolai fogalmazvány.
Egyébként szerintem a magyarok 70-80 %-a nem tudja értelmezni a szabadság és a demokrácia fogalmát. Vagy ha tudja is, nem zavarja őket a hiányuk.

Secnir 2019.09.24. 16:34:32

"Hiszen a keresztény szabadság egész története a rabsággal való szembefordulásból táplálkozik a „bűntől való szabadságtól” kezdve a reveláció végső kiteljesedéséig. Történetünk ma ugyanez, amikor jogért, jussért, igazságért azokkal szemben kell kiállni, „akik a szabadságot a gonoszság takarójául használják” (1Péter 2:16) "

ez a Péter 2:16 ez melyik? a Harrach? a legutolsó felszólalása 2 perc 16 másodpercnél?

Grrr 2019.09.24. 16:43:31

@kisa: Ez persze nyilvánvalóan nem valami történészi igényű fejtegetés, mert annak rendkívül hazug és butuska lenne. Egy vallásfilozófiai esszéhez használ fel hamis történelmi toposzokat, XIX. századi nemzetkarakterológiai humbugot. De ezt annyira komolytalanul teszi, hogy érdemes figyelmen kívül hagyni és csak arra figyelni, ahol szeretne valami értelmeset mondani.

Lipsius 2019.09.24. 16:54:38

@ijenanyelvtan: +9

+10, ha implicit módon úgy értetted, hogy társadalmi konstrukcióként azért igenis tanulmányozható a vallás.

kisa 2019.09.24. 17:07:51

@Grrr: Oké, az rendben van, de én ilyet laikusként, nem doktorként, csak mezei polgárként se írnék le. Még titokban se, nemhogy a nyilvánosságnak szánva.

Dárnok 2019.09.24. 17:19:34

@PHILO: "Komolytalanok, útszéliek, tartalmatlanok, széllelbéleltek."-nek tartott kormánykritikával szemben várom továbbra is a komoly tartalommal bélelt kritikát. (A boldog karácsonyt; oszt jó napot típusú parlamenti! cinizmussal szemben az útszéliséget - egy blogban - megengedhetőnek tartom.)
A PBK 1997-es nyilatkozata jó sorvezető, szó van ott az idézetteken kívül felelős külpolitikáról is.
Tisztelettel várakozom.

seol 2019.09.24. 18:07:25

@Grrr:

Hol van ilyen? Nem bírtam sokáig (véges méretű mazochizmus, ilyenek), de az első 3-4 bekezdés nem áll másból, mint irreleváns, "name-dropping"-gal és teológiai klisékkel tűzdelt mellébeszélésből, amennyire a maradékba belenéztem, az egész arra fut ki, hogy sok ködösítés után levonja azt a szöveg 99%-ához legfeljebb egy-két hívószóval kapcsolható "következtetést", hogy Kedves Kondukátorunk az elképzelhető Kondukátorok legjobbika, és az ő kritikusaitól lesz rossz minden.

seol 2019.09.24. 20:22:52

@látjátok feleim szümtükkel:

Mondjuk egy Szent Ágoston-idézetet a madarak röptéről.

seol 2019.09.24. 20:22:53

@látjátok feleim szümtükkel:

Mondjuk egy Szent Ágoston-idézetet a madarak röptéről.

seol 2019.09.24. 20:24:11

@seol:

Fu'a, máskor egyet alig enged elküldeni. :)

látjátok feleim szümtükkel 2019.09.24. 23:07:16

@seol:

Biztosan baloldali a túlsúly a blog.hu-n is, mint a magyar médiában. /Orbán után szabadon/

Atlasz. 2019.09.25. 08:20:33

Kitenném MEGFELELŐ nagyságban, jól olvashatóan az oldalamra az oldalsávbóal az Troll proximity Orbánisztán Infochart - Az Orbán-rendszer Magyarországon című anagyot, s ha van, a folytatásával együtt.

látjátok feleim szümtükkel 2019.09.25. 11:46:31

index.hu/belfold/2019/09/25/seta_civil_szervezet_ombudsman/

Ehhez vajon passzol MB fenti szövege de elsődlegesen ez a mondata: "Szabadságunk egyik legnagyobb kihívása: a hamis szavak zsarnokságától való megszabadulás"?

látjátok feleim szümtükkel 2019.09.25. 11:52:01

Úgy gondolom a leghatékonyabb árok ásás, ha a hatalom elé tartja az ellenérzésű köz a hatalom korábbi ígéretei és tetteit, nézzenek bele, mint egy tükörbe. Így meglátják a választók is magukat. Ezt csinálta egyébként a fidesz is ellenzékben, csak már sokan nem emlékeznek rá. De a módszer örök érvényű.

velőtanya 2019.09.25. 13:28:41

Apropó orbáni eszmék:
444.hu/2019/09/25/magyar-narancs-nem-folytatjak-a-munkat-a-nemzeti-alaptanterven-dolgozo-szakertok-takaro-mihaly-miatt
Egyrészt szép, szép, de mi folyhatott ott - és fog folyni ezentúl zavartalanul, a megfelelő új káderekkel - ha a már bőven a ner által (csak annak eggyel korábbi fokozatában) odarakott állomány is testületileg nem bírta tovább?

ámbátor 2019.09.25. 16:48:29

@látjátok feleim szümtükkel: Elfelejteni látszol, hogy "nem lehet konfrontáltatni különböző időpontokban tett nyilatkozatokat"

Atlasz. 2019.09.25. 17:08:12

@Kettes: Köszönöm! Sajnos csak keskeny függőleges sávban látszik (kattintásra növelhető).

ámbátor 2019.09.25. 21:33:30

@Atlasz.: Hát a te oldaladra tedd úgy, hogy mindjárt nagy legyen.

Secnir 2019.09.26. 07:41:26

@jotunder:
apropó mandi. javaslom figyelmedbe eme cikket:
mandiner.hu/cikk/20190925_magyar_egeszsegugy_rajtunk_bukik_rajtunk_all

nem csodálkoznék, ha a jövő heti <i>print mandiner</i> szemlézné. és a kommenteket is mellé. azok a véresszájú törzskommentelők, akik ugye gyurcsány meg emútnyócév, azok már díjazzák a 300 ft-os vizitdíjat is.
ez, meg csányi tegnapi húzása -> meg az eü a magánkórházakba.