Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retro (115) retró (22) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

TGM esete a határkerítéssel és az ún. néppel

2019.09.19. 19:31 | jotunder | 174 komment

 

        Ha valaki azt hiszi, hogy most majd jól nekimegyek Tamás Gáspár Miklósnak, akkor téved. TGM az egyik legbecsületesebb magyar publicista, olyan műveltséggel, amit én már túlzásnak tartok. Igen, ő erősen baloldali, én meg  nem, mondjuk más sem vagyok, de ez teljesen érdektelen. Eszembe jutott valami az írásáról, és inkább írok róla mint valamelyik idiótáról.

     A kerítésről van szó, a magyar határkerítésről, amit TGM fajvédő kerítésnek nevez.   

     2015 augusztusában írtam egy posztot " A menekültprobléma reménytelensége" címmel, amelyben idéztem egy teljesen liberális oxfordi professzort Paul Colliert, azzal, hogy valószínűleg nem ellenezné a határkerítést.

      Egy évvel később írtam Collier Exodus című könyvéről és David Goodhart Brit álmok című munkájáról.

      Nemrég pedig David Goodhart The road to somewhere című könyvéről egészen hosszú posztot írtam.

     (éltalában nem szoktam ilyesmiket olvasni, nem az én világom)

      A fenti három posztban elég sok érv van amellett, hogy nem érdemes rasszizmust és fajvédelmet látni minden határkerítés mögött.  A jövedelmi és műveltségi medián alatt élő embereket sem kell lefasisztázni azért, mert szociálisan konzervatívabbak mint a városi értelmiség. Konrad Adenauer vagy Charles de Gaulle a mai értelemben borzasztóan konzervatívnak számítana, és biztosan egyetértenének a határkerítéssel (meg sok minden mással). 

   Az orbáni nemzetikonzervativizmust egy Habony nevű izé találta ki, aki Ibizán vélelmezhetően nem apácákat szokott meghívni haboskávéra, hogy végre kidiskurálhassák magukat a Szentháromságról. Az orbáni keresztényszabadságot bayerek és djjeszyk képviselik, és annyira hazug és korrupt, amennyire csak lehet.

   Nem lehet eltekinteni attól, hogy az orbánista keresztényblabla mocskos, aljas, és, hogy egy fasiszta gnómot idézzek, közönséges politikai termék. Ez a baj az orbánizmussal, nem a határkerítés, a magyar nép szociális konzervativizmusával pedig bőven együtt lehetne élni. Ha.

   P.S. A jelenlegi helyzetben támogatom a megerősített határvédelmet Európában, és talán én is megépítettem volna a határkerítést, nem tudom, nem értek az ilyesmihez. Ettől még esetleg jobban utálom Orbánt, mint TGM.  Véletlenül sem állítom azt, hogy a határkerítésről mindenkinek ugyanúgy kell vélekednie, mint ahogy én vélekedem.

     

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr7815133310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

seol 2019.09.19. 20:03:31

Kellene egy szkript, amely TGM cikkeiből törli a "mindenki fasiszta/náci, aki nem ő"-részeket. Lehet s.k. is, de fárasztó.

velőtanya 2019.09.19. 20:26:50

TGM írásának a lényege nem a kerítés, hanem hogy Orbán előtt az EP-választás óta eltelt néhány hónapban - amely választáson pedig elvileg vereséget szenvedett az a koncepció, amire előtte bazírozott - gyakorlatilag minden lényeges kérdésben behódolt az EU, és talán a tömeges nyilvános kivégzéseket leszámítva bármit megtehet mostantól az általa abszolút hatalommal birtokolt országban (bár ebben se vagyok biztos, lehet hogy a tömeges kivégzéseket is megúszná egy eseti bizottság összehívásával és ajánlásaival).
Ebben pedig sajnos teljesen igaza van.

seol 2019.09.19. 20:43:35

@velőtanya:

A lényegben igaza van, csak kicsit fárasztó -- legalábbis számomra -- kihámozni a lényeget a kötelező, gyakran irreleváns nünükéi közül.

Az EU-s vezetés meg egy egyre szánalmasabb vicc, ha nem lenne elég az, ahogy a kelet-európai diktátorwannabekkel bánnak, most választanak meg az Európai Ügyészség első vezetőjének egy gátlástalan és korrupt szekusbábot (és nem azért, mert átverték őket, nagyon jól tudják, micsoda). :-D Lassan tényleg nincs más, csak hátradőlni és röhögni. Lehetőleg Norvégiában.

OutsideRB 2019.09.19. 20:59:42

Ma koraeste szembetalálkoztam egy piroskabátos emberrel a RT utcában. Gondoltam utólag, be kellett volna mutatkoznom neki, meg esetleg katolikus reakciós, mindennapi olvasóként megköszönni, az ÖV-blogot, egy csomó fasza írást, meg pár hülyeséget, azokat is; de túl hirtelen jött, meg nyúl vagyok, nem mertem. Pedig éppen az ilyen posztokért jó lett volna. Hát így.
Megy az Ötödik elem éppen a mittudommi csenelen, Bruce és Milla megmentik a világot, én aszondom, minket is megment majd valaki. Nem kell beszarni.

borzzz 2019.09.19. 21:45:01

TGM, aki mindig elsőként ugrik, hogy méltányosságot követeljen Orbánnak, Gyurcsánytól megtagadja ugyanezt. GYF pont nem azt mondta, hogy helyesli a kerítést, hanem azt, hogy hülyeség lenne milliárdokat költeni egy Patyomkin-fal lebontására.

vizitor 2019.09.19. 21:57:25

egy közösség igényei - amíg nem emberevés, gyerekabúzus stb. - kifejezésre juttathatók és -andók, erre való a politika. és a sok érdek ütközésében sok vita és harc van. ez nem is lenne baj. de nálunk már nincs politka, csak köztörvényes bűncselekmények, amik a keresztényszabadságra hivatkoznak ("oszd szét vagyonodat a szegényeknek és kövess engem" - én még így tanultam)

Kis ember 2019.09.19. 22:20:15

A fasiszta gnóm az a Minikrapulax?

kiazmarmegint 2019.09.19. 22:23:16

@seol: Meg egy masik script is kellene, ami azt torli, hogy "minden sokkal rosszabb, mint re'gen volt, ba'r az is igaz, hogy re'gen is minden majdnem ugyanennyire pocsek volt, mint most".

labrys 2019.09.19. 22:41:09

Orbán kerítése hazug és hatástalan eszköz, ami tökéletesen alkalmatlan a menekültválság/gazdasági bevándorlás „megakadályozására”. De természetesen nem is ez volt a megépítésének a célja, hanem az, hogy propagandaeszközként funkcionálva belpolitikai téren megerősítse Orbán egyeduralmát és segítse őt a közhangulat fasizálásában.

(Elképesztő, milyen vélemények & hazugságok puhított ismétlésre tud néha késztetni téged az argumentum ad temperantiam fallacy-je, JT :> )

Amúgy nem a medián alattiságtól lesz valaki büdös rasszista gyökér (vö. náci, fasiszta etc.), hanem attól, hogy ismeretlenül is gyűlöli a sajátjától eltérő bőrszínű/vallású/nyelvű pirézeket, és örömmel rúgná/lőné őket halomra.
És igen, sokan vannak az ilyen zemberek.

balmoral 2019.09.19. 22:43:03

A menekültproblémát a magyar déli határkerítés nem oldotta meg. Semmi köze nincs hozzá. Megépítése emberellenes botrány. Viszont sokba került, és rengeteget loptak belőle, vagy inkább általa. A többi csak propaganda. Nem igaz, hogy lebontása sokba kerül, mert elviszik azt anyagáért derék vállalkozók. TGM-nek egyszerűen igaza van. (Néha még ez is megtörténhetik.)

definitelymaybe 2019.09.19. 23:30:09

Nekem alapból már ott jelezni kezd a belső riasztórendszerem, hogy ott működik ez a kerítés tranzitzónástól, és nincs megfelelő demokratikus kontrollja. Igaz, hogy beengedik (még?) a képviselőket, vagy a nemzetközi bíróságok ítéletére felhagynak az éheztetéssel (!), de a hely maga jogszabályok és nemzetközi egyezmények tagadásának az esszenciája, amire a társadalomnak, illetve választott képviselőiknek (ngo-kat le se merem írni zárójel nélkül... :( ) nemhogy érdemi befolyása, hanem tudása sem lehet szinte. És ez aggasztó, mert ma még lehet, hogy csak egy korlátozott szeglete a honnak, de egyszer csak..., miközben a jogállam helyzete így is siralmas.

seol 2019.09.19. 23:35:27

@labrys:

Az, amit írtál, nagyjából igaz, de nincs sok köze azokhoz, akik nem gondolják úgy, hogy le kellene bontani a 'kerítést', sőt, még azokhoz sem, akik úgy gondolják, hogy jó, hogy van -- úgy általában ahhoz, amiről JT írt.
Azt mondjuk nem tudom, hogy miért pont most szúrt szemet neki ez a kis zakkanás (és miért pont ez), TGM minden második cikkében megjelenik, szóljon az bármiről; ha receptet jegyez le a szomszédnak, abban is előkerül alighanem.

És ahogy elnézem, a kerítés lebontása sokak számára pont annyira gratuite szimbólum, mint amilyen az odagányolása volt az orbániták számára.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.19. 23:41:49

@balmoral: a határkerítésben önmagában semmi emberellenes sincs. az kizárólag azt jelenti, hogy fizikailag lezárják a zöldhatárt. ami emberellenes, az az, ahogy a menedékkérőket kezelik.
az uniós határokat védeni kell. milliók vannak törökországban, akiket erdogan vissza akar küldeni szíriába. ha történik valami meredek, akkor felmondja a megállapodást az unióval és kezdődik az egész elölről. jelenleg az európai vállalás évi tízezreket jelent, nem egymillió embert. tgm túlságosan purista.
orbán egy rasszista kampányt indított, az emberei uszítottak a muszlimok, sőt vallástalan teljesen szekuláris arabok ellen is, mindenki ellen, aki nem elég fehér. na az valóban fajvédő duma. maga az európai határvédelem nem az. az egyesült királyság is elég komolyan védi a tengeri határait.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.19. 23:48:24

@definitelymaybe: a tranzitzóna egy dolog, a határkerítés egy másik. nem következik az egyik a másikból.

definitelymaybe 2019.09.19. 23:56:39

@jotunder: oké, nem. De a tranzitzás-senkiföldjés rész a lényeg, a menekültügyi eljárások elszabotálásának terepe.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.20. 00:01:39

@definitelymaybe: akkor TGM-nek esetleg arról kellett volna írnia és nem a zöldhatár lezárásáról..

BlaBla2 2019.09.20. 00:17:23

Fasisztázni érte valakit már totál elmebaj. Lenézni se kell senkit érte, ha konzervatív. Van rakás szociálisan konzervatív értelmiségi is, a világon mindenütt, nem kell ahhoz a medián alatt lenni, sőt!

definitelymaybe 2019.09.20. 00:22:24

@jotunder: mondjuk, azt a kerítést is u.az az állomány működteti, u.azok a jogszabályi változtatásokkal, u.azok a belső utasításokkal, u.úgy alárendelve a politikának (pol.-i kommunikációnak), pintérsándornak és embereinek, u.azon munkakörülmények és szakmai színvonal közepette, ha TGM egy politikai metaforának ment is neki...

incze 2019.09.20. 01:12:05

adenauer vagy de gaulle ma így nem mérce, az egy másik kor, több generáció, ma ma van. pl. a nők szerepéről, vagy a szexuális irányultság megválasztása kérdésében sem konzultálnék velük.

a kerítést nagyon sok felől lehet megnézni, hogy deklaráltan mi célt szolgál, létezik-e az a cél valójában, teljesíti-e azt a célt, teljesítené-e, ha a cél valóban léteznék, lehetne-e a célt máshogy, a cél hogyan viszonyul más célokhoz, mit épít, mit rombol egyéb célok tekintetében a jelenben, közép és hosszabb tévon, stb. (és persze mindezek a kérdések több (szimbolikus) térben, világban feltehetők.)

praktikus értelemben ma nincsen kerítés, az csak a tömeges bevándorlás nélküli tömeges bevándorlás okozta vészhelyzet monumentuma, egy gigainstalláció és folyamatos performansz egyszerre.

jó kurva drága, ez az egy biztos.

aritus 2019.09.20. 06:34:00

@incze: és kellően embertelen és aljas

Toller Béla 2019.09.20. 07:46:02

Orbánnal kapxsolatban az a baj, hogy az értelmesebb emberek elfáradnak az állandó ismételgetéstől. Feszélyezi őket - ellenben ez az orbán képes ugyanazt elmondani, szajkózni ezerszer is, mintha nem lenne agya. Lehet, hogy nincs is. Erkölcsei biztosan nincsenek. TGM azokhoz tartopzik, akik már belefáradtak egy aljas, erőszakos, igaztalan, virtuálisan kreált világkép kritizálásába, már mindent elmondtak, most mit ismételgessék naphosszat ! Pedig ezt kell cinálni, nem lehet abbahagyni. A focipályán a nyakadba lihegő piócát egy hanyag hátrakavarással pofán kell csapni, mielőtt szétrugdoss a lábadat - hátulról ! Vagy, ha a csapat ehhez elég szolidáris, passzolni kell a lasztit ! Hadd rohangáljon az a pióca !

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.20. 07:50:55

@aritus: másodikos gimnazista volt ceausescu kivégzése idején. ez egy metafora.

BiG74 Bodri 2019.09.20. 08:51:57

@Toller Béla:
Ez nemcsak ork úrral baj, hanem az egész viktátori királyi médiakurva és egyéb übermensch népséggel.

aritus 2019.09.20. 09:18:36

@jotunder: oké, de miért használják vele kapcsoltban ezt a metaforát?

kemény keleti kommentelő 2019.09.20. 09:22:45

@jotunder: Egy fideszes ragadványnév, mint a sorosista meg a pufajkás.

kemény keleti kommentelő 2019.09.20. 09:23:41

@aritus: Mert a haverjaikat vádolta korrupcióval és sikerrel.

balmoral 2019.09.20. 09:24:49

@jotunder: Hát metaforának elég hitvány....
A határvédelemről meg annyit, hogy az nem irányulhat a menekültek ellen. A határvédelem legjobban bevált eszköze a nemzetközi megállapodások megkötése és betartása, ennek része a katonai készültség fenntartása is. (Határkerítést annak idején nem a bevándorlás, hanem a kivándorlás ellen építettünk, csak emlékeztetőül.) A Magyarországra érkező különböző motivációjú migránsokat (tehát valódi menekülteket és kalandorokat is beleértve) nem határkerítéssel, hanem egyéb eszközökkel kellene kezelni. Ezek az emberek nem tudnak átjutni észrevétlenül az országon, ahogy a kerítés előtt sem tudtak. (És ha átjutnak, mi történik? Aki maradni akar, az meg egy idő után feltűnik, pl. hogy nem iszik alkoholt, vagy teszem azt sötét a bőre, élni akar, ezért élelemre, ruhára, pénzre, munkára van szüksége, nem maradhat észrevétlen.) A nemzetközi módszereket kellett volna alkalmazni, (ez pénzbe került volna, de nem annyiba, mint a szégyenteljes szögesdrótos műszaki zár felépítése és fenntartása), sok embert, tolmácsokat, pszichológusokat kellett volna alkalmazni, együttműködni kellett volna civil szervezetekkel, vöröskereszttel, stb. nemzetközi segítséget kérni, a migránsokkal folyamatos kommunikációt folytatni, hogy értsék a helyzetüket, lehetőségeiket, a lakosságot nem ellenpropagandával bombázni, hanem kihasználni annak igenis létező humanitárius potenciálját (lásd árvizek, egyéb katasztrófák), megszűrni a valódi menekülteket, a többieket repülőre ültetni és hazaküldeni, tehát mindannak az ellenkezőjét tenni, amit az orbán nevű kormány tett és tesz. Lett volna belőle terror, meg bűnözés? Ki hiszi ezt el? Maradt volna az országban pár száz menekült, akinek megtetszett az ország? Leszavaztak volna a baloldalra? Mi lett az egész cécó eredménye? Sikerült fasizálni az országot, az emberek legrosszabb ösztöneit feléleszteni, az idegengyűlöletet, az önzést, az oktalan szorongást, a kicsinyességet és a felsőbbrendűségi tudatot (ami a kisebbségi érzés speciális kompenzációja), miközben az ország csak nyert volna, ha befogad néhány ezer embert, ahogy mindig is nyert a betelepülőkkel. A történtekben az ún. ellenzék is bűnös. Igen, jelképes értelme lenne a határkerítés lebontásának, de az ilyen gesztusokból áll össze az az izé, amit politikának vagy mi a szösznek neveznek.

kemény keleti kommentelő 2019.09.20. 09:32:31

@balmoral: Ne legyen már idegen az, aki nem iszik alkoholt, vagy nem eszik disznóhúst és nem veri a feleségét.

Lipsius 2019.09.20. 09:38:30

@seol:

Itt a script: MS Word --> New

Lipsius 2019.09.20. 09:39:45

@seol: De a Ctrl+Alt+Delete is kiadja ugyanezt.

Lipsius 2019.09.20. 09:43:57

@balmoral: Emberellenes botrány? Az, hogy ahol eddig sem volt szabad az országba belépni, most fizikailag sem lehet?

Emberellenes botrány az, hogy ahol be szabad lépni, ott szándékosan éheztetni fognak világosbarna bőrszíntől kezdve lefelé.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2019.09.20. 09:53:35

Az a kerítés kell. Ne már a szántóföldeken kelljen kergetni azokat akiket nem szeretnénk a hazánkban látni! Az elbánás a menedékkérőkkel meg egy másik dolog.

balmoral 2019.09.20. 09:56:08

@kemény keleti kommentelő: Irónia... Azt akartam érzékeltetni, hogy előbb-utóbb mindenki láthatóvá válik a közigazgatás számára. Lásd még: amerikai kém a Putyilov gyárban.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2019.09.20. 10:00:00

Azt észrevettem, hogy GFodor 2015 óra fasisztává lépett elő. Ezzel akár egyet is érthetek (de nem szálazom most szét a pro és kontra jeleket), a gnómozással viszont kevésbé.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2019.09.20. 10:05:41

ja, az óra nyilván óta, excuse

Egyallampolgar 2019.09.20. 10:17:15

A válságban majd fizetni kell. Amikor elindulnak tömegek a vízhiány illetve az ezzel összefüggő polgárháború elől enkünk fizetni kell.
Fizetni lehet három féle eszközzel.
1. Pénz: Felállítunk a határon táborokat és segítünk. Felállítjuk a rendszert ami liberális emberré teszi az itt élőket, a mostani sokszorosát költjük közoktatásra. Szoc munkásokra akik a táborokban és azokon kívül segítenek.
2. Lelkiismeret: Nem kerítést építünk, hanem beton falat. Magasat, erőset. Aztán dögöljön meg mindenki a falon kívül.
3. Életmód: Nem csak mi magunk aljasodunk le mint Orbán, de törzsi társadalmakból érkezőket engedünk be akik nem ismerik a liberális jogállamot.

A valóság sajnos mindhárom lesz. Most is fizetünk pénzzel diktárokonak és haduraknak, hogy távol tartsák a menekülőket, míg itthon egyre suttyóbb emberekké válunk akik büszkén züllesztik a nyugatias jogállamot.

lüke 2019.09.20. 10:41:37

a határátkelőn is van kerítés
Magam láttam , ahogy a rozsdás vasat Tornyiszentmiklós és Lendva közötti országútra - nem zöldhatár! - közmunkásokkal felszereltették
S pár hete Szlovéniából haza jövet felfigyeltem, az új autópályára is ilyen rozsdás vasat bigyasztettek ,az autópálya még nincs kész, de a rozsdás vasat már ott eszi az időjárás

pont7 2019.09.20. 11:11:59

Szerintem eleg korrekt a fajvedo kerites szokapcsolat.

Persze kotozkodhetsz, hogy "a tranzitzóna egy dolog, a határkerítés egy másik", de az egesz egy csomog, ami az idegenektol valo felelem es a rasszizmus erositeset szolgalja, es ez a fo politikai cel, ami a Fidesz hatalomon maradasat szolgalja, a kevesebb kulfoldi mellekes, kulonosen, hogy alig lenne, aki itt akarna maradni.

Mellesleg pont ugyanezert fajvedo Trump fala is, annak ellenere, hogy korabban mar epult a az USA-Mexiko hatarra fal vagy kerites, es az nem volt fajvedo.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.20. 11:15:11

@pont7: igen, azt mondhatod, hogy az "egész csomag" az fajvédő, rasszista szar. ezzel én nem vitatkozom, sőt és is így gondolom. három posztot linkeltem be az érveimről (főleg az első kettő szól erről). általában az, hogy védik az európai határt, akár kerítéssel az nem fajvédő. lásd mexikói kerítés. tgm írásában pedig erről van szó.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.20. 11:17:38

egy nyilas félreértette a posztomat, és felbátorodott. :((( ezért van azért igazsága a tgm-nek. magyarországon sokkal jobban kell az ilyesmivel vigyázni.

BiG74 Bodri 2019.09.20. 11:17:38

@Bravehearth:
A legutolsó mondat tetszett a legjobban. Meg fogja mutatni, a kérdés az, hogy mi az eredményes és miért támogatott valami.

rasztaszív 2019.09.20. 11:20:45

az orbáni nemzetikonzervativizmust egy opus dei nevű izé találta ki.

dr Brcskzf Gröőő 2019.09.20. 11:27:19

négy éve százezerszámra táboroztak és mentek át Magyarországon. mi minden történt akkor? mi volt a legszörnyűbb (nem a menekülteknek, hanem az állampolgároknak)? nekem olyasmik rémlenek, mint vetés letiprása, busz ülésére szarás, de hátha mások jobban tudnak guglizni.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.20. 11:34:14

@rasztaszív: az opus dei-nek volt köze a francoizmushoz (ők puhították fel), de semmi köze a habonyizmushoz.

seol 2019.09.20. 12:16:15

@aritus:

Utánaolvasol a munkásságának, az azt kísérő botrányoknak és törvénytelenségeknek, annak, hogyan tussolták el a szeku és a román jobboldal ügyeit, milyen koncepciós pereket indítottak pl. erdélyi magyarok és iskolák ellen. Nem bonyolult, bár időigényes.

seol 2019.09.20. 12:18:42

@jotunder:

Milyen metafora? Vagy az nincs meg, hogy a Securitatet csak átnevezték, de nagyjából ugyanúgy működik tovább?

seol 2019.09.20. 12:24:27

@kemény keleti kommentelő:

Sose értettem, miért büszkék sokan arra, hogy valamit csak butácska hívószavak szintjén ismernek. Bár sokkal könnyebb közhelyeket szavalni, mint ismereteket szerezni, nemde? :-D

aritus 2019.09.20. 14:13:04

@seol: köszi, azért le ne harapd a fejemet, mert erről nem tudtm és megkérdztem:)))

Ursus. 2019.09.20. 14:14:09

Charles de Gaulle igencsak nacionalista volt. Jobboldali-nemzeti-konzervatív. Orbánféle, de nem annyira populista és szilárdabb gerinccel bírt. (Legalább neki még volt.)

aritus 2019.09.20. 14:14:35

@seol: ha így van, hát elég nagy baj ez az EU-ra nézve is, az én reményeimre, álmaimra nézve is...

seol 2019.09.20. 14:19:32

@aritus:

Nem látok benne fejleharapást, de ha annak érezted, akkor is elnézést, ha nem szántam annak. :)

seol 2019.09.20. 14:26:16

@aritus:

Én akkortájt kezdtem így érezni, amikor láttam, hogy Timmermans bukaresti díszdoktorrá-avatásának egyik elsősoros meghívottja az a Florin Coldea volt főszekus volt, aki Kövesi idejében de facto együtt irányította a leendő európaifőügyésznénivel a "korrupcióellenes" ügyészség munkáját. Na jó, nem akkor, de volt egy "mostmárténylegbazmeg"-revelációm. :)

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2019.09.20. 15:00:51

@velőtanya:

Igen, és nem értem, hogy miért. Mármint hogy miért hódolt be, és miért hagyja már az első pillanattól, a legelső, sok éve megmutatkozott jelek óta, miért nem tesz semmit és miért hagyja magát felszámolni. Jó, kb. azért, amit TGM ír, de az csak a közvetlen ok, aminek elejét lehetett volna venni. Elég sok ember él Európában, akinek fontos lenne, hogy ne menjen gajra ez az egész, és a mérsékelt európai politikusoknak sem nagyobb mutatvány átlátniuk a perspektívákat, mint nekünk, akik nézünk ki a fejünkből, és már rég tudjuk, hogy a Titanic nekiment a jéghegynek.

Bretschneider detektív 2019.09.20. 15:18:51

Fura, hogy pont ti feledkeztek meg Vincent első törvényéről.

MEDVE1978 2019.09.20. 15:28:50

Most az Orbán a helyi disznófejű nagyúr részre nem térek ki, hanem csak a migrációs témára, mert az előbbi lényegében jelentősebb mértékben tartalmaz igazságokat, az utóbbi TGM-s látásmódja viszont specifikus, egyértelműen rövidtávú és természetesen humanista.

Kérdéses, hogy a rövidtávú politikai szemlélettel mi érhető el a területen, valószínűleg ez életveszélyes.

Kicsit távolról kezdve meg kell nézni a népességnövekedési dinamikákat a világban. A legkönnyebb az amerikai földrész, illetve Ausztrália és Óceánia. Ausztrália és Óceánia a jellegzetességei miatt képes szabályozni a bevándorlást és nehezen megközelíthető. Az amerikai (együtt Észak-, Közép- és Dél-Amerikában) kontinensen 1% körül van a népességnövekedés. Ez meglehetősen kicsi, tehát, ha ez az ütem maradna fenn, akkor 70 évbe telne, amíg a népesség megduplázódik. Csakhogy ezek az országok fejlett világ szintű demográfiai mintákat kezdenek felvenni és ezért csökken ez a népességnövekedés. Az amerikai óriási piac és relatív alacsony népsűrűség így azt fogja eredményezni, hogy várhatóan majdnem stagnálni fog a népesség / csak enyhén növekszik.

Adott ugye Ázsia. Ázsiában mind az indiai, mind a kínai, orosz, japán stb. szaporodási ráták csökkennek. Bár van egy pár nagyon szaporodó ország, pl: Afganisztán vagy Bangladesh, ezek sem fedik el azt, hogy a nagy szaporodási hullám Ázsiában már megállt, egy nagyon mérsékelt növekedés jöhet, talán kicsit nagyobb, mint az amerikai.

Ott van Európa, ami stagnál, illetve csökken, valamint az egyetlen brutálisan növekedő kontinens Afrika. Afrikában az északi, fejlettebb államok is 1,5-2% körül növekednek évente. A szubszaharai régió pedig 3-4% éves növekedés van. Ez azt jelenti, hogy 25 év alatt gyakorlatilag megduplázzák a népességüket.
Viszonylag könnyű látni, hogy ez teljes mértékben fenntarthatatlan. Mivel a természetes szabályozók már kevésbé jelennek meg (éhség, betegség), ezért gyakorlatilag korlátlanul növekszik a populáció.
Ez óriási nyomást fog helyezni a Közel-Keletre és Európára. Csakhogy míg a szaúdiak vagy az izraeliek lelkiismeretfurdalás nélkül géppuskázzák majd le ezeket az embereket, Európa humanista és szégyelli azt, hogy megvédje magát a beáramló tömegektől.

Bogomil 2019.09.20. 15:30:54

@seol: A veszély, amire utalsz, nyilván létezik. Ugyanakkor Kövesinek még a neve sincs említve az Általad idézett cikkekben. Ezen túl: nem az ügyészség hozza az ítéleteket Romániában sem; azt kellene megvizsgálni, hogy milyen az ügyésznő váderedményessége, illetve volt-e nyilvánvalóan tendenciózus és elfogult vádemelése.
Én ehhez nem rendelkezek megfelelő ismeretekkel, de amit Te írtál, az sem győzött meg.

Miki Telepi · http://chienenchaine.wordpress.com 2019.09.20. 16:09:55

Szofistáskodás, hogy akkor nézzük csak a határkerítést pedig az nálunk együtt jár a tranzitzónával, és a jogi környezettel, beleértve a kihirdetett ostromállapotot. De jó, akkor csak mint kerítés, a jelentősége akkor is teljesen eltúlzott, nem? A menekültek tömegét nem ez a kerítés. hanem a török-EU egyezmény állította meg (Trump ilyen egyeményt nem tud elérni Mexikóval). A Frontex jelentéseiben utal rá, hogy a magyar kerítés nem segített, hanem új másodlagos migrációs útvonalakat hozott létre, a magyar határról visszapattanva horvátország és olaszország felé mentek inkább. A kerítésre elpazarolt milliárdokat is belevéve, határvédelmi szempontból a mi kerítésünknek nagyon kicsi vagy negatív a haszna per euro. Ugyanakkor káros az ottani élővilágra (vajdasági földikutya - ha jól emlékszem azt olvastam, hogy 500-ról 200-ra esett a becsült populáció) és kishatármenti kereskedelemre. De persze, ha Magyarország az EU határa lenne és a Égei tenger kiszáradna, akkor biztos érdemes lenne valami okoskerítés (talán nem NATO szögesdrót).
Mivel határvédelmi funkciója nulla, TGM igen precízen jellemzi az igazi funkcióját, ami a fajvédelem. Mert ugye az világos, hogy a rettegett migránsok eléggé körülhatárolható etnicitásuak/bőrszínűek/vallásúak. A határhoz vezényelt rendőrök gyakorolhatják, hogyan kell afrikaiakat, arabokat, afgánokat stb verni, a zónában (30-as években még koncentrációs tábornak hívták, de annak már nem lehet a bad publcity miatt) éheztetni és jogellenesen fogva tartani. Mindenki olvashatja a híreket a magyar állam undorító atrocitásairól, ami visszamegy a röszkei rendőrattaktól a kirakatpereken át a mostani állapotokig a határon. A magyar állam szisztematikusan fosztja meg jogaiktól a területére lépő embereket, és ezt a választópolgárok nagy többsége támogatja. Lehet, hogy nem lehet minden határkerítésről ezt elmondani, de nálunk ez az állam és az emberek rasszizmusáról szól. Tessék nevén nevezni a dolgokat. Ez ma Magyarország legnagyobb szégyene, nem a korrupció meg az egypártrendszer. Az csak az ostobaságunk.

dr Brcskzf Gröőő 2019.09.20. 16:12:13

@MEDVE1978: az afrikai növekedés is csökkenőben van, biztos nem fog az általad írt 25 éven át fönnmaradni. és a csökkenésért még innen Európából is lehet viszonylag olcsón tenni:
- a katolikus egyház abbahagyhatná az óvszerterjesztés gáncsolását
- tanítani (főleg a lányokat)

seol 2019.09.20. 16:12:17

@Bogomil:

Nincs megemlítve a neve. Nincs megemlítve a neve. Igen, ő csak VEZETTE a kócerájt abban az időben érinthetetlen szürke eminenciásként, és csak szorosan együtt dolgozott a szekuval. De a lebukott konkrét visszaéléseket legtöbbször a beosztottak követték el, tény és való, az általános problémaleírásnál meg Nincs Megemlítve A Neve.

Amúgy az egyik botrány, amellyel a konkrét időszakban a DNA lebukott, az volt, hogy több megyében is kiderült, hogy az ún. korrupcióellenes ügyészek konkrétan megzsarolták és -fenyegették az ügyeikben eljáró bírókat (lehallgatási engedélyek visszadátumozása, megfelelő ítéletek, lenyűgöző, mi mindent meg nem tesznek bizonyos bírók, ha nem akarják, hogy másnap ellenük induljon ismeretlen felejelentőkre hivatkozó "korrupciós" eljárás -- plusz a bírók egy része kicsit korrupt is, szóval érdemben is zsarolható), szóval azt a "nem az ügyészség hozza az ítéletet" részt is árnyalnám egy kicsit, meg a váderedményességest is. Ezt futólag a Guardian-cikk is pedzegette.

Tendenciózus és elfogult vizsgálatra (én nem fogalmaznék ilyen finoman) meg ott van példának az erdélyi magyar politikusokkal és iskolákkal kapcsolatos (asszem,) 7 nagyobb ügy közül minimum 5. Megpróbáltam őket egy szóban ismertetni, de nem sikerült. Szóval vagy utánaolvasol érdemben, vagy nem leszel meggyőzve -- nekem annyira mindegy, hogy ihajj.

Már elnézést a stíl'ért, de most komolyan "nem tudok semmit a dologról, de ez a visszásságokat nagyon felszínesen összefoglaló cikk nem győzött meg"?!

seol 2019.09.20. 16:18:47

@Bogomil:

Az volt. És -- funny fact -- Kövesi eredetileg az ő kreatúrája (ő nyomta be először országos főügyésznek vagy hogyhívjáknak), csak a végére annyira elszabadult, hogy még Basescu is beszólt neki.

seol 2019.09.20. 16:19:54

@seol:

Előfordulhat, hogy a harcicsivava-üzemmód kicsit túlzás volt, elnézést újfent, ha igen. :)

Geo_ 2019.09.20. 17:03:35

@jotunder: ennek a határkerítésnek nincs gyakorlati értelme a migráció szempontjából, a lelki hadviselés része. Ésszerű dolog volt az építés idején ezt ellenezni - s ésszerűtlen lenne ezt ma politikai célként kitűzni: @Miki Telepi: felesleges öngyilkosság lenne. (Van ilyen: attól, hogy nem akarom lebontani - nem azt jelenti, hogy jónak, szükségesnek látom).

Abban feltétlen igazad van, hogy Európa nem engedheti meg a mindenfajta korlátozás nélküli bevándorlást - ezt az 1.6. pontban igyekszem kifejteni geo1.blog.hu/2019/08/16/neolib_bolsi_a_kornyezetrol

labrys 2019.09.20. 17:33:03

@seol: „Az, amit írtál, nagyjából igaz, de nincs sok köze azokhoz, akik nem gondolják úgy, hogy le kellene bontani a 'kerítést', sőt, még azokhoz sem, akik úgy gondolják, hogy jó, hogy van -- úgy általában ahhoz, amiről JT írt.”

?
A JT által kimondottak közül ezzel vitáztam:

„A jelenlegi helyzetben támogatom a megerősített határvédelmet Európában, és talán én is megépítettem volna a határkerítést, nem tudom, nem értek az ilyesmihez.”

Ugyanis ezt én úgy értelmeztem, mint

~ annak bejelentését, hogy az orbáni kerítéshazugság JT szerint talán nem is hazugság;
~ annak bejelentését, hogy a hazug orbáni kerítés JT szerint talán alkalmas a „megerősített határvédelem” céljaira (a két állítás persze ugyanaz, pepitában).

Hogy érted, hogy mindennek nincs köze azokhoz, akik le akarják bontani/nem akarják lebontani a kerítést? Úgy gondolod, JT ebbéli véleménye unikális a zemberek körében?

.

„És ahogy elnézem, a kerítés lebontása sokak számára pont annyira gratuite szimbólum, mint amilyen az odagányolása volt az orbániták számára.”

Persze, hogy szimbólum _is_. És ezért nyilván ugyancsak szimbolikus a kerítéssel magával kapcsolatos minden állásfoglalás – JT e posztbéli állásfogalalása is. Meg TGM-é is, igen.

(Amúgy érdekes & sajnálatos mód már megint Fletó reagált erre az egészre a legnormálisabban: ha már ott van az a hülye, értelmetlen, de legalább kurva drága drótháló, rohadjon továbbra is ott, nehogy már még a bontására is további milliárdokat kelljen költeni. A határvédelmi policy a lényeges, nem az, hogy mekkora lyukú a csirkeháló.)

labrys 2019.09.20. 17:52:34

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: egyáltalán nem kellene „kergetni azokat, akiket nem szeretnénk a hazánkban látni”, ha Orbánék rendes, egyeztetett, közös európai határvédelmi policy-t akartak volna, amit aztán teljes szívvel – szégyen nélkül, humánusan – képviselhetett volna az ország.

Csakhogy Orbánék nagy ívben leszarták az EU, benne hazánk biztonságát – emlékszünk még a simán átengedett francia terroristákra, meg az Orbán-kormány gondosságának köszönhetően tízezerszámra vásárolt itteni SIM-kártyáikra? Emlékszünk, mellesleg mekkora összeget adott az EU normális határvédelemre, amit aztán Orbánék elloptak/elhazudtak?

Bűnözőket, terroristákat és hasonlókat – tudod, például olyanokat, mint akiknek Orbánék csinos summáért menekültstátuszt & tartózkodási engedélyt adtak, noha a nemzetbiztonsági átvilágításon megbuktak (Zaffa), vagy nemzetközi körözés alatt álltak (Gruevszki), vagy épp az FSZB nyilvánvaló ügynökei voltak stb., stb. – nem csirkehálóval lehet megfogni. (Akármilyen vastag is legyen az.)

kemény keleti kommentelő 2019.09.20. 17:55:54

@seol: Igen. Könnyebb beleszólni egy másik ország politikai életébe, mint utánanézni mindegyik politikai ügyének harminc évre visszamenőleg.
Erdélyiként tudhatod.

seol 2019.09.20. 18:04:43

@kemény keleti kommentelő:

Igen, tudom, hogy majdnem annyi -- arányaiban -- a fogalmatlan hülye itt, Erdélyben, mint Magyarországon. Bár itt legalább a hétköznapokban egy szó sem esik politikáról, arról, ki kire szavaz és kire nem. Mondjuk lehet, csak jó környéken lakom, amikor épp itt vagyok. :)

kemény keleti kommentelő 2019.09.20. 18:12:52

@MEDVE1978: Európának nem kell tétlenül nézni az afrikai túlszaporodást. Küldhet oda fogamzásgátlókat, ahelyett, hogy vízbefojtaná a fölösleget.
Mondjuk mi is csak az iraki helyzet, az Iszlám Állam, meg az arab tavasz miatt találkoztunk afrikai népvándorlással. Ha nem bomlanak fel egyszerre az összes államok, nyilván helyben kezelték volna a menekültek tömegeit, ahogy szokták.

kemény keleti kommentelő 2019.09.20. 18:23:24

@seol: Az is hasonlóság, hogy nálunk sem szűnt meg a titkosszolgálat. Hogy Romániában élnek és virulnak a szekusok, az teljesen természetes innen nézve, ahol szintén ők a királycsinálók. Mármint a mi ügyosztályaink.
Az orosz kémeink gyerekei szabadmozgást kapnak a bankszektorban, etc..
Én ezért a fidesz véleménye szerint osztályozom a korrupt, gátlástalan és veszélyes kapcsolatokkal rendelkező politikusokat.
Akiket a fidesz üdvözöl, azok a rosszfiúk, és akikre fúj, azok harcolnak a rosszfiúk ellen. Tudom, primitív módszeremnek van hibaszázaléka, de nem hinném, hogy pont Romániában tévedne ez az inverz módszer.

seol 2019.09.20. 18:23:48

@labrys:

Mi az "orbáni kerítéshazugság"? Hogy a Kerítés megállította amigránsokat és megvédte azeurópát? Ezzel JT biztos nem értett egyet.

Hogy alkalmas-e határvédelmi célokra "nagyon tág értelemben"? Valamennyire biztos (ez véletlenül sem "az pepitában", mint az előző), az más kérdés, hogy "alig" és "nem volt rá szükség, sőt". De annak a(z általam nem osztott) véleménynek, hogy valóban hasznos, önmagában nincs feltétlenül köze sem az orbáni kerítésmitológiához, sem fajvédelmes nünükékhez.

Gyurcsány hozzáállása meg -- ebben az esetben -- teljesen rendben van.
Mondjuk én pont azt mondanám, hogy NORMÁLIS, BECSÜLETES menekültpolitika esetén mindenkinek hasznos, hogy ott a csirkeháló: a menedékkérő is jobban jár, ha nem a határban kóvályog, hanem a megfelelő helyen leadja a kérelmét, a határőröknek is jobb.

seol 2019.09.20. 18:30:27

@kemény keleti kommentelő:

Akkor ügyesen levezetted, hogy a román nácik is rendben vannak, sőt, a Fekete Márciust és annak kezelését is kritizálták fideszesek, tehát az is rendben volt. (Ez amúgy egy-az-egyben a fideszes mentalitás is, hja, a jó öreg inverzfideszesek, mi lehet a többiekkel...)

Mondjuk a PSD-vel gondban lehetsz, mert pár éve még rühellte őket a fidesz és Basescut szerették, de sebaj, mehet velük együtt a szélkakaskodás, csak van, aki a szélkakas csőre, van, aki a farka. :-D

seol 2019.09.20. 18:36:18

@kemény keleti kommentelő:

Ja, és titkosszolgálatice eléggé más a helyzet, a magyar titkosszolgálatok is túl erősek talán, de valamennyire a mindenkori kormány él az erejükkel, nem önálló aktorok -- jelen esetben éppen visszaélnek velük persze.
A szeku (férjezett nevén SRI) viszont elméletben alárendeltje csupán a nemistudomkinek, államelnöknek talán, a gyakorlatban viszont teljesen önálló politikai és gazdasági(!) szereplő, 'állam az állam mögött', amelyet néhány méretesebb, konkrét személyekre leszűkített kimenetelű botránytól eltekintve senki nem tud vagy mer ellenőrizni.

kemény keleti kommentelő 2019.09.20. 18:40:20

@seol: Ahogy én elnézem, Orbán Romániában kavarja a szart, ahogy szokta.
Ha ez a főügyész megvakarta az iskolaügyet és máshol is Orbán ügyeit, akkor én támogatom, mert itthon nincsen főügyész, aki egyszer is megállította volna Orbán disznóságait.
Lehet, hogy dobálózhatsz még olyan ügyekkel, amiket itt csak te ismersz, de ezek nem játszanak bele a főügyésznő kérdésbe, mert innen nézve csak egyetlen mércének kell megfelelnie. Ne legyen Orbán spanja. És kész.

seol 2019.09.20. 18:43:26

@kemény keleti kommentelő:

Csak el ne szédülj, az a fontos!

Persze az iskolaügy(ek)nek vagy a többi magyarellenes szarságnak SEMMI köze nem volt Orbánhoz, még közvetve sem; de ha "egy biten" ennyi fér el, akkor ennyi fér el, ugye?

kemény keleti kommentelő 2019.09.20. 18:48:15

@seol: A magyar titkosszolgálatok lelkén szárad az egész magyar politikai helyzet.
Orbánon kívül minden kormányfőt megpuccsoltak, Orbánról meg 50 éve alatt nem szivárgott ki semmi terhelő, holott tudjuk, kikkel barátkozik és hogy miket művel.
Ez az igazi állam az államban, nem a szeku. Annyira önállóak, hogy nem tudni, Orbánt irányítják, vagy az irányítja őket, vagy mindkettőt Putyin.
Ellenőrzésről szó sincs. Főügyész sincs.... Mi állunk szarabbul.

seol 2019.09.20. 18:53:49

@kemény keleti kommentelő:

Odin, irgalmazz. Inkább meséljünk vicceket, tudtad, miért van a fehér elefántnak piros szeme?

seol 2019.09.20. 18:56:57

@kemény keleti kommentelő:

Ja, és van főügyész, Polt Péter. Nagyon ügyes, sok maszopost vizsgáltatott, mint ahogy Kövesi is sok psd-st. A többi pártot valamiért egyikük se szerette vegzálni, de ettől még mindkettő nagyon profi, hiszen nem vagyunk kettősmércéjűek.

kemény keleti kommentelő 2019.09.20. 19:02:11

@seol: Nem szeretnék Polt Péterről írni. Írjunk olyanokról, akiknek nem állunk a műveleti területén. Például a román főügyészről.

seol 2019.09.20. 19:04:43

@kemény keleti kommentelő:

Pedig Polt Péter majdnem olyan ügyesen üldözi a korrupciót, mint a volt román főügyész néni!

kemény keleti kommentelő 2019.09.20. 19:12:37

@seol: Polt nem lett európai főügyész. Ott ül, ahova 20 éve tették. Nem látok semmi hasonlóságot. Kicsit sárgul, lehetne tápoldatozni, vagy átültetni egy nagyobb cserépbe.

seol 2019.09.20. 19:15:06

@kemény keleti kommentelő:

Kihagytad azt, hogy rövidebb a haja, pedig pontosan ennyire releváns annak szempontjából, amiről épp szó volt.

kemény keleti kommentelő 2019.09.20. 19:34:37

@seol: Szerinted egyoldalú a főügyésznő csapásiránya. Lehet, hogy azon az odalon van a tolvajbanda. Nálunk is eléggé egy pártba tömörültek. Végül minden lopás eredménye a fidesznél landol.
Elég nagy hiba lenne, ha a korrupció üldözését kvótarendszerrel párosítanád és minden fidesztolvaj mellé leültetnél egy ártatlna ellenzékit a vádlottak padjára.

seol 2019.09.20. 20:21:15

@kemény keleti kommentelő:

Igen, az lehet a gond Magyarországon is, hogy senki nem lop, csak a maszop, azért nem vizsgálják a többit.

Izé, szóval próbálok én az értelmesebb fideszeseknek (és inverzfideszeseknek) is magyarázni (szinte soha nincs értelme, de néha akad), de azért a "még gfg se bírná röhögés nélkül leírni" szint alatt, "no offense", de nem megy. Sz'al tökbocs, megminden, de a mandineres kommenteket sem véletlenül kerülöm.

mafi mushkila 2019.09.20. 20:39:45

(seol kkk deathmatch, klassz :)

kemény keleti kommentelő 2019.09.20. 20:49:25

@seol: Nem vettem észre, hogy kerülsz.

furunkulus 2019.09.20. 20:52:32

Én TGM-et beteg országunk intellektuális lelkiismeretének tekintem. Egy olyan korban próbál az értelemre és az erkölcsi érzékre apellálni, amikor mindent elborít az ostobaság, a félelem, a pénz- és hataloméhség, meg a gyűlölködés. Őrül beszéd, de van benne rendszer. Persze apró részletek terén sokszor megcsúszik az optikája, de az összkép szintjén többnyire igaza van. Sajnos a kerítéssel kapcsolatban sem téved, legfeljebb túloz. Orbán számára a kerítés nem idegenrendészeti eszköz, hanem ideológiai szimbólum, vizuális fétistárgy, ami a keresztény szabadságot (értsd: "fehér fajt") hivatott elválasztani a "barbár ázsiai és afrikai hordáktól." Nem önmagában a léte embertelen, hanem a mód, ahogyan használják (pengés drót, tranzitzónás abúzusok) és az ideológiai keret, amibe illeszkedik. Orbán úgy csinál koncentrációs tábort a kerítéssel, hogy azokból lesz rab, akik kívül rekednek...

kemény keleti kommentelő 2019.09.20. 21:04:03

@furunkulus: Orbán a világot is felosztotta a kerítéssel. A fidesz-maffiáján kívül esőket a - bevándorláspárti - címkével emlegeti.
És amit ő emleget, az szól a tévékből, rádiókból, meccsek szünetében, filmek reklámblokkjában, az a műsor zeng az egész országban.
Ezért szól TGM és mindenki más a kerítésről, mert Orbán erre az útra vezette az önkormányzati választás tematikáját.
Nincs belföldi vitatéma, sem helyi ügyek, csak a bevándorláspártiak meg a kerítés.
Szomorú ez nagyon.

Mickey Pearce 2019.09.21. 03:03:26

@seol: Igen, a SRI (polgári titkosszolgálat) az államelnöknek van alárendelve.
A hatalmukat bonyolult felbecsülni, mert vannak a volt szocialista szekuból a nagy pénzekkel dobbantottak (pl övék a Banca Transylvania ami már az ország egyik legnagyobb bankjává nőtte ki magát némi támogatással) és van a most "normálisan" működő SRI a mostani állományával. A BNR részeként működő bankfelügyelet vezetője egyben a SRI tábornoka és a bankrendszert felügyelő titkosszolgálati részleg vezetője. Ez így nagyon hatékony és mellesleg kíváló bankszakember az illető. Ugyanakkor a 2008-as válság után voltak dolgok amiket a felügyelet csak a Banca Transylvaniának engedett meg, így azokban az években tudta jelentősen javítani a piaci pozicióját. Tehát valamiféle összefonódások nyilván vannak a 2 csoport között.

Azért tudod hogy Romániában a korrupció "way of life", nyilván mindenki benne van valamiben amivel zsarolható vagy ha nem tetszik a pofája akkor bíróság elé idézhető. Pont ez a nagy problémája a Kövesi működésének, hogy erősen szelektív volt ahogy egyeseket "feldolgoztak" és börtönbe juttattak, míg másokról csak összerakták a "doszárt" aztán látszólag nem történt semmi. Hogyan és miért?
Egyszer már értekeztünk erről. Nyilván több oka is lehet, de pl nekem Bukarestben egy ember akinek az a dolga hogy ilyeneket tudjon (mondjuk kém :))) ) megmutatta hogy itt dolgozik a Kövesi és oda megy át bizonyos politikailag érszékeny doszárokkal a CIA összekötőhöz egyeztetni. Nekem ez a legnagyobb bajom az EU főügyészi kinevezésével. Nem valamilyen szekusok fogják tudni zsarolni és továbbra is irányitani hanem a CIA.
Voltak sztorik hogy az elmúlt évek elképesztő méretű fegyverrendszer beszerzései (USA-ból) mögött is ilyen CIA-Kövesi zsarolási potenciál állhatott (pl az 1 milliárd USD légvédelmi rendszer vagy a helikopter beszerzések). Ez így elég szomorú jövőt vetít előre az EU számára. Én nem hiszem hogy akik megválasztották ezzel tisztában vannak. Szerintem inkább üzenet a K-Európai lopósoknak hogy majd jól meg lesznek fegyelmezve. Aztán majd talán X év múlva rájönnek hogy ezt jól elbaszták :(

Mickey Pearce 2019.09.21. 03:14:41

@seol: Basszus a Basescu is úgy kezdte hogy ellopta az egész román kereskedelmi flottát aztán bukaresti főpolgármesterként a barátnője nevén levő cégeken keresztül fosztogatta a várost és így lett népszerű/populista elnök belőle. Külön szép hogy ezek után a politikai belharcokban az EU őt védte mint a "korrupcióellenes" élharcost. Legkésőbb azóta tudom hogy az EU politikusok gyengeelméjűek :(

Arra talán emlékszel hogy a Korrupcióellenes ügysészség azért kezdődött mert nem akarták őket bevenni a Schengeni övezetbe a totális korrupció miatt ami kiterjedt a határőrökre is, vagyis nem tartották alkalmasnak a román határőrséget a közös külső határ védelmére. Az első nagy letartóztatások teljes határőr örsök voltak :))) Nyilván véletlenül :)))

kiazmarmegint 2019.09.21. 05:14:56

@HaFr: Az aranymetszest csak az Index ujsagiroja emlitette, az eredeti cikkben semmi (kiemelt) szerepe sincs, az minden irracionalis szamrol egyforman szol.

borzzz 2019.09.21. 05:36:31

@seol: Te is elfogultnak és tendenciózusnak tűnsz némileg:)
A cikkben név szerint említett Victor Ponta pl. nem jobbos, mégis szoros kapcsolatban látszott lenni a DNA-val.
Eszemben sincs védeni a DNA törvénytelen módszereit és titkosszolgálati kézivezérlését, ezekről már régóta, sok helyen lehetett olvasni, de a megvádolt politikusok többségének ártatlanságáért sem tenném tűzbe a kezem. Ideértve a magyarokat és intézményeiket. Miután az ellenpártok gründolása nem jött be a fidesznek, elkezdte megvásárolni az rmdsz-t. A folyamat gyakorlatilag befejezettnek tekinthető, a magyarokat egykor integrálni és képviselni tudó párt régi dicsősége - melyről oly szépen emlékezik meg Bottoni - már a múlté, mióta a fidesz korrumpálta őket és közvetlen összeköttetést létesítettek Orbán seggével.
Szerinted Kövesi a szeku bábja, alant más azt írja, hogy a CIA embere. Ez a kettő mintha ellentmondana egymásnak.

Célkereszt 2019.09.21. 08:37:10

A határkerítés praktikus, de nem etikus. Politika vagy erkölcs? Politika és erkölcs?

aritus 2019.09.21. 10:53:52

@Miki Telepi: minden szavaddal egytértek, amit a kerítésről, annak értelméről, "hasznáról", aljasságáról és valódi funkciójáról írtál.
Az utcsó mondatoddal nem értk egyet, a korrupció és az egypárt rendszer is igenis nagy szégyenünk, mert egy elenyésző kisebbséget (körúton belüli értelmiség) zavar ez, és az, hogy a kerítés ennyire visszhngtalanul, sőt egyetértve áll, az igenis összefügg azzal, hogy a szabadság nem fontos, nem hiányzik, és az ekkora mértékű lopás, korrupció is közömbös.

nemlabrys 2019.09.21. 16:07:26

@seol: „Mi az »orbáni kerítéshazugság«? Hogy a Kerítés megállította amigránsokat és megvédte azeurópát? Ezzel JT biztos nem értett egyet.”

Ezt írta JT:
„A jelenlegi helyzetben támogatom a megerősített határvédelmet Európában, és talán én is megépítettem volna a határkerítést, nem tudom, nem értek az ilyesmihez.”

Ebből a mondatból valóban az tűnne ki, hogy JT szerint a kerítés NYILVÁNVALÓAN, ELEVE nem képes megállítani „a migránsokat”, és NYILVÁNVALÓAN, ELEVE nem képes ellátni a megerősített európai határvédelem szerepét?

De megmutathatom analóg állításokkal is, mi a problémám az általa írtakkal:

’A jelenlegi helyzetben támogatom a hazai ipar felvirágoztatását, és talán én is szorgalmazni kezdtem volna a gumipitypang nagyüzemi termelését, nem tudom, nem értek az ilyesmihez.’

’A jelenlegi helyzetben támogatom az abortuszok számának csökkentésére irányuló törekvéseket, és talán én is meghoztam volna az abortuszok teljes betiltását előíró törvényt, nem tudom, nem értek az ilyesmihez.’

’A jelenlegi helyzetben támogatom az európai értékek védelmét, és talán én is megépítettem volna a városainkban a nem-európaiak számára szolgáló elkülönített, zárt zónákat, nem tudom, nem értek az ilyesmihez.’

Az adott probléma szempontjából nyilvánvalóan, eleve alkalmatlan – sőt, kifejezetten kontraproduktív, de legalább hazug, propagandisztikus – fogások és módszerek nem egyértelmű elítélése, sőt, „talán” valós/kívánatos lehetőségként való lebegtetése.

Ez a gondom a JT által írtakkal.

.

„Hogy alkalmas-e határvédelmi célokra »nagyon tág értelemben«? Valamennyire biztos…”

Nem, a kerítés egyáltalán nem alkalmas határvédelmi célokra, semmilyen értelemben.

1. Ha nincs állandó határőrszolgálat mellette – tűzparanccsal –, akkor a kerítés önmagában képtelen megállítani már pár tízezer embert is. (Főleg, hogy a vajdasági részen szabadon beszerezhetők drótvágók, mint ezt a kerítés megépítése utáni hónapokban történtek fényesen bizonyították is.)

2. Ha valaki illegálisan be szeretne jutni Magyarországra, az egyszerűen csak megkerülheti a kerítést Románai, Ukrajna, Szlovénia, Ausztria stb. felé.

.

„…(ez véletlenül sem »az pepitában«, mint az előző)”

Dehogynem. JT azt állította: _talán_ Orbánék nem is (nem csak) hazug propagandisztikus, szavazatszerzési célokból építtették meg a kerítést, illetve hogy _talán_ a kerítés valamilyen szinten hatékonyan képes védeni Európát.

Hogy a fenébe ne lenne ez ugyannak a gondolatnak a két oldala?

Mickey Pearce 2019.09.21. 18:10:08

@borzzz: Ez nem annyira ellentmondásos, mint látszik. Románia hiába szomszédos ország, egy teljesen más világ (Erdély szegény beszorult a kettő közé)
Magyarország történelmileg a nyugateurópai kulturkör (kulturkreis?) legdélkeletibb országa, Románia, a román principátusok területe meg a bizánci-török kultúrkör. Ha nem éltél ott, nem tudod elképzelni :(

Pl 1990-től az EU csatlakozásig a legnagyobb befektetők Romániában a török, görög, libanoni és iráni cégek voltak. A román emberek a szocializmus után azoktól tanulták az új munkakultúrát. Magyarországon meg a német, osztrák, skandinávok, hollandok és néhány USA cég. Szerintem ennél jobban nem lehet szemléltetni a különbséget.

Attól hogy a Kövesi ügyészsége részben CIA projekt volt, még EU-Schengen projekt is volt és a "szeku" hivatalosan SRI, hívjuk így megkülönböztetésül a régi szekutól, meg ott van mindenhol. Ott simán van olyan hogy a SRI emberek megfenyegetnek képviselőket, aktívan és nagy létszámban vannak jelen a mindennapi életben. Nagyon durva az egész. Mikor ott dolgoztam, többször megéltem azt hogy jött valaki és azt mondta: X.Y. SRI tábornok azt üzeni hogy. Aztán erre kellett valamit reagálni. Volt amikor ez pl jóindulatú figyelmeztetés volt.
Az egész teljesen szürreális nekünk. Ehhez oda kell születni :)))
Az etnikai konfliktus meg szintén nagyon durván tud megjelenni.

Itt van egy cikk, ott is emlitik a CIA szálat, nem én találtam ki :)
index.hu/kulfold/2019/09/19/laura_codruta_kovesi_europai_fougyesz/

Mickey Pearce 2019.09.21. 18:14:21

@nemlabrys:
Nézd meg az izraeli "hatérkerítést". Az egy brutális erődfal földsáncokkal, árokkal. És még tűzparancs is van. Na az elég jól megállítaná az illegális migrációt :))) De ha nem Izrael csinálja, akkor az fasizmus és minimum emberiesség elleni bűn, ilyennel tehát Orbánék nem is próbálkozhatnak.

rikitikitevi 2019.09.21. 19:48:44

@Mickey Pearce: Orbanek hadban allnak barmely szomszedos orszaggal?

Érvsebész 2019.09.21. 20:23:37

@rikitikitevi: még nem, de igény volna rá :(

Mickey Pearce 2019.09.21. 20:32:25

@rikitikitevi: Fogalmatlan idióta-e vagy??
Gondolkodj el azon hogy mi a fene lehet az az országhatár, miért találták ki, milyen funkciói vannak, stb. (added bonus: schengeni külső határ) Itt fentebb arról értekezett a sok nagytudású, hogy egy egyszerű szögesdrót kerítés tűzparancs nélkül nem tud megállítani 10 EZER egyszerre keresztüljutni próbáló ilyen izét (neked biztosan menekült: fogalamtlan idiótaság No2, nekem gazdasági migráns per definitio, mert Szerbiában kurvára nem akarják őket megölni, az legjobb esetben is néhány országgal korábban volt, ott lehettek esetleg menekültek), ezért tehát felesleges is a kerítés.
Tényleg kiváncsi vagyok hova hülyül még az európai ember, biztosan van mindíg lejjebb.

dr Brcskzf Gröőő 2019.09.21. 20:44:47

@Mickey Pearce: van-e baj a gazdasági migrációval (mintha te is legalább időnként gazdasági bevándorló lenél)? ha igen, ezen mit változtat a kerítés? lőni kell-e? ha már schengeni határ: miért nincs közös schengeni határkontroll és bevándorlókezelés?

Mickey Pearce 2019.09.21. 21:23:42

@dr Brcskzf Gröőő:
Semmi baj nincsen a gazdasági migrációval, ha az nem illegális és hiányzó munkaerő igényt pótol, nem pedig határokon erőből áttörő segélyvadászok millióit kell benegedni mert különben fasizmus van. Itt tömeges illegális határátlépések megállításáról vagy békés elszenvedéséről beszélgettek egyesek.
Gondolj bele hogy milyen vicces volt amikor ezek a hordák pl Ausztriából átmentek Németországba és ott kértek menedékjogot, mintha Ausztriában üldözték volna őket. Vagy Németországból Svédországba mert azt hallották hogy ott jobb pekidzset kapnak. És ehhez illett kedvesen mosolyogni mert különben nem-agyhalottból szélsőjobboldali lett az ember egy perc alatt. Én itt a fogalmatlan idiótaságot és a vonatkozó jog teljes kiforgatását kifogásolom. (A menekült a jogalakotó szándéka szerint az lenne, aki Szíriából átrohan Törökországba mert éppen meg akarják ölni, de érdekes módom a Muttival való megegyezés után a török katonák pont ezeket lőtték halomra automata fegyverekkel és az nagyjából rendben volt)

A kedvencem az Ai WeiWei akinek nem elég az hogy a németek odaadják a pénzüket, a házukat és a lányaikat mindenféle jöttment illegális bevándorlóknak (mert rettegnek hogy különben lenácizzák őket), de kifogásolta hogy miért nem örülnek is ennek kifejezetten, rasszisták és ezért ő inkább elköltözik a UK-ba. Azért ehhez tényleg pofa kell. És nincsen senki aki beverné neki. Na...

Rólam meg annyit, hogy volt amikor kifejezetten levadásztak Londonból (M&A-t csinálni) mikor éppen a kis budapesti szemétdombomon üldögéltem egy nagyon jól fizetett állásban. Vagy kitalálták hogy menjek Hollandiába és legyek ott egy cég igazgatóságának elnöke. Romániába is vezérigazgató-helyettesnek küldtek és a külföldi befektető érdekeit kellett képviselnem. Nem nagyon látom a párhuzamot a magát szír fogorvosnak hazudó afgán kecskepásztorral akivel valakik elhitették, hoyg ha eljut Európába, soha többet nem kell dolgoznia :)))

mafi mushkila 2019.09.21. 21:23:43

@Mickey Pearce: Az, hogy alkalmatlan a hangoztatott céljára, csak egy added bonus volt azonfelül, hogy nem is azt a célt akarnánk elérni. Ehhez képest egy másik ország másik problémakörével álmodni nedveseket az nagyon nyápic hasonlat. Nem hiszem, hogy javulna az összemosási kísérlettől vagy a fogalmatlanozástól.

Mickey Pearce 2019.09.21. 21:29:23

@mafi mushkila:
Ne haragudj, de ezzel a szinttel már nem tudok mit kezdeni. Mit szerettél volna mondani?? Próbáld összeszedni magad és értelmesen... Ha a fogalmazás ennyire nem megy akkor lehet bullet pointokban is. Állítás, érvek, stb

borzzz 2019.09.21. 22:10:37

@Mickey Pearce: Nem éltem, még csak nem is jártam a román Romániában, de kiváló íróik és rendezőik elég jó képet tudnak adni az országukról régen és most (Pintilie filmjei részben alátámasztják a véleményed - de csak részben). Amit teljesen figyelmen kívül hagysz, az a jelentős számú nyugatos értelmiség és polgárság, aligha hihető, hogy ott élve nem találkoztál a képviselőivel.

Talán meglep, de "a török, görög, libanoni és iráni cégek" nem 90-től voltak jelen, hanem már Ceaescu alatt, így nem egészen áll az új munkakultúra elméleted sem.

Amit egy előző kommentben a mit sem sejtő EU-ról írtál, azt is erősen vitatom: komolyan gondolod h a vezetők bárgyú, nyálfolyós bürokraták, akik nem kapnak politikai és titkosszolgálati jelentéseket, a sajtófigyelést hírből sem ismerik, és majd csak akkor ébrednek, ha már a bilibe lóg a kezük?

rikitikitevi 2019.09.21. 23:25:11

@Mickey Pearce: kedves szavaidat koszonom, legkozelebb tisztelj meg a kulturaltsag minimumaval te fasz. Nem tudom hova hulyul sok europai ember, de hogy legalabb olyan utemben bunkul az biztos.

Neked mindegy, hogy a kerites fele tarto 10 ezer migri egyenkent a bal es jobb hona alatt raketat hoz, vagy gyereket?

Eh, en kerek elnezest, hulyekkel, bunkokkal nem vitatkozunk, foleg ha egyszerre rendelkezik mindket skillset-tel

Megtisztelsz, ha tobbet hozzam sem szolsz, van epp eleg kocsog az eletteremben nelkuled is, koszonom.

rikitikitevi 2019.09.21. 23:36:12

@Mickey Pearce: Mutti a balkanon de foleg magyarorszagon szakszeruen letrehozott valsagos helyzet megoldasa erdekeben felfuggesztette nemetorszag reszerol a dublin 3-at (csehorszaggal egyutt) ideiglenesen es egyoldalulag, hogy jogszeruen atvehesse Ausztriabol a menekulteket, na meg Magyarorszagrol a 400 ezret, aki megoldhatatlan feladat ele allitotta a meglepodott kormanyt, akik mar egy eve riogattak hogy menekultvalsag lesz es elveszik a munkat meg ilyesmi.
Szerencsere europaibb vagy te annal, hogy idiotazas helyett utananezz egy temanak, igy eloszor es utoljara meg lettel segitve.

Tgr 2019.09.22. 01:14:54

@Miki Telepi: "A Frontex jelentéseiben utal rá, hogy a magyar kerítés nem segített, hanem új másodlagos migrációs útvonalakat hozott létre, a magyar határról visszapattanva horvátország és olaszország felé mentek inkább."

Ez. A határkerítés nem rasszista (az a tranzitzóna), hanem az európai szolidaritást köpi szembe: pontosan lehetett tudni, hogy a probléma EU-szintű kezelésében nem segít, csak áttolja azt egy másik tagállamra. (Aztán Orbán minden lehetséges módon felhasználja arra, hogy az EU-s menekültpolitikát destabilizálja. Mármint nem konzervatívabbá / etnonacionalistábbá próbálja tenni, hanem konkrétan működésképtelenné. Nem tudják kezelni a migrációt -> megerősödik a szélsőjobb -> addig sem Orbánt piszkálják a demokráciadeficit miatt.)

borzzz 2019.09.22. 01:49:27

@rikitikitevi: Nem sok az a 400 ezer?
Amúgy emlékeim szerint Orbán és az osztrákok is átverték a németeket. Orbán jóval kisebb számot mondott be a telefonban Merkelnek, az osztrákok meg hozzácsaptak ehhez a kontingenshez már régebb óta náluk lévő menedékkérőket.

Kérd meg JT-t h törölje egy fentebbi kommentedet. Nem lett volna szabad bemenned az ő utcájába.

kemény keleti kommentelő 2019.09.22. 06:38:41

Elolvastam TGM-et, és pont olyan, mintha valamelyik mandineres, kormányzati, vagy pap, vagy szépreményű egyetemi szerzőt olvastam volna, akiket Jótündér által ismerek csak.
Nem látok különbséget. Amit kapott szegény másik szerzőnk a keresztény szabadságos házidolgozatért, az érdemli TGM szamárfüllel.
Hagyjuk már ezt, hogy ő baloldali lenne. Az ő világában is Orbán Viktor a nap, ami körül az egész világmindenség forog.
Szépen berendezte európát és az egész világot Orbán hátsóudvarába, és mindezért ki más lenne a felelős, mint a hazai ellenzék.
Nevetséges.
Ha európa meghajol Orbán előtt és a baloldala már meg is döglött, és a globalisták is mind orbanista jobboldaliak, csak még nem tudják, és a szélsőjobb meg csak pillanatnyilag nem győztes serege Orbánunknak, de jön még kutyára dér...
Akkor mi is ez a nagy lényeglátás ?
Színtiszta nyalizás.

rikitikitevi 2019.09.22. 11:56:09

@borzzz: a dublini egyezmeny felfuggesztesekor ha jol emlekszem 150 ezer tartozkodott eppen magyarorszagon, de a felfuggesztes nem par napig tartott. A 400 ezer az osszletszam egy hosszabb periodus alatt. De ha csak 200 ezer lenne, az sem valtoztat semmin.

JT ha ugy gondolja torli, en miert kernem? Ha valami egyertelmuen hupikek, akkor kimondom hogy hupikek.

Amugy is igen jelentos problemanak erzem az eltulzott pc-t, es hogy egyszeruen emberek/tarsadalmak elfelejtenek immunrendszert noveszteni, es helyretenni vagy neven nevezni azt/aki megerdemli.
Azt hiszik, hogy bemennek valakinek ugyanazon utcajaba. Dehogy ugyanaz, ahol az egyiranyu forgalommal szembejovot peklapattal megforditod.
Ha viszont nem teszed, mert nem pc, akkor letarol potencialisan mindenkit.

A politikai/tarsadalmi parhuzamoktol es eredmenyektol most eltekintek, mindenki helyettesitse be szive szerint :)

pametno 2019.09.23. 08:54:16

Te még mindig Habony Árpinál tartasz? Te még mindig azt hiszed, az egész orbáni gondolatrendszert ez az egy szerencsétlen ember találja ki?
Hány éves vagy királylány?

Dárnok 2019.09.23. 10:45:43

@pametno: A habony, így kisbetűvel, egy szintet jelöl. Színvonalat. Minőséget. Érted, királyfi?

pametno 2019.09.23. 10:53:52

@Dárnok: "Az orbáni nemzetikonzervativizmust egy Habony nevű izé találta ki"
Nos, királylány?

Dárnok 2019.09.23. 11:15:21

@pametno: Nagybetűvel is, csak én próbáltalak a lényeglátásra buzdítani. Puszi.

pametno 2019.09.23. 11:50:05

@Dárnok: A lényeglátás lényege az, hogy az orbáni ideológiát nem a habony találja ki, hanem a kormányzatnak dolgozó "agytrösztök", mint például a XXI. Század Intézet, a Nézőpont, a Századvég, az Alapjogokért központ stb. Tehát nem habony, de még csak Orbán egy személyben sem olyan okos, hogy egyedül stratégiát alkosson.

Szemben az ellenzékkel, akik még mindig úgy gondolják, elég ha a választások előtt szerződtetnek egy "gurut" és az majd jól lenyomja a Fideszt. Nem nyomja le,mint az az eredményekből látszik.

Lehet persze ezt az orbáni módszert habonyozni, lekezelni, középszerűnek tartani, de ez a lényegen nem változtat. Három kétharmad, tehetetlen, tehetségtelen ellenzék, világos, mindenki számára érthető orbáni víziók, stabil népszerűség,mind, mind magáért beszél.

Persze tudom, a birka nép, a birka választók. Akik az istennek sem akarnak átmenni a zebrán az út másik oldalára, pedig ti budapesti értelmiségiek már tizedik éve át akarjátok vezetni őket.

Külsős 2019.09.23. 12:13:56

@pametno:
"mindenki számára érthető orbáni víziók" : ez azért kicsit erős volt. Felső középosztály kedvezményezése a szegények kárára, ez pl. mindenki számára világos szerinted? A legszegényebb országrészekben lelkesen rá szavazók számára is, akiknek elég, hogy kiszúrja a szemüket a közmunkával? És mit gondoljunk a hazug víziókról? A fenyegető migránshordákról, akik az istennek se akarnak Mo-ra telepedni? A brüsszeli fenyegetésről, ami a valóságban euró milliók ideöntését jelenti? A világszínvonalú egészségügyről, oktatásról és így tovább a végtelenségig? Gondolod, hogy a szavazói mind lelkesen helyeslik a felemelkedés lehetőségének elzárását a szegények elől (oktatás!), a félfeudális társadalmi viszonyok felé mozdulást, az uniós pénzek elpazarlását a hosszú távú felzárkózást segítő beruházások helyett? Ehh!!

pametno 2019.09.23. 12:31:59

@Külsős: Ki kell mozdulni az értelmiségi kávéházak rejtekéből barátom.

Közmunka, hol? Már azokon a településeken is lasszóval kell fogni közmunkást, ahol a lakosságtöbbsége cigány.

Letelepedő migránsok, hol? Nem letelepedni akarnak Magyarországon, hanem átgázolni. Vagy nekünk is azt kellene csinálnunk, mint az olaszoknak. A határaik lezárva, a migráns megszállók nem tudnak hová tovább vonulni, ezért most embervásárt rendeznek. Ki hány migráns hajlandó átvenni tőlük. Hogy fog ez lezajlani? Aki hajlandó átvenni 200 migránst, az kap mellé ajándékba egy raklapmagozott olívabogyót? Magyarország teljesítette a rá rót feaaldatot, nem enged be illegális migránsokat, ezért migráns árverést sem kell tartania.

A brüsszeli euromilliókból mennyi landol a küldő országokba?

De a dolog lényege mindig ugyan az. Le kell váltani az Orbán-rezsimet.
De ennek módját valahogy nagyon nem akarjátok megtalálni. Persze sokkal egyszerűbb romkocsmákban, blogokon, okoskodni, öntelt, pökhendi módon az észt osztani, meg fideszbirkázni.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.23. 12:37:43

@pametno: Vess már lécci a Vincentblognak ké-háromtmilliárd forintot tanulmányírásra, olyan ellenzéki stratégiát írunk, hogy mind a tíz ujjadat megnyalod. Aztán még évente néhányszor kilencvenmilliárdot, de legyen inkább százötven, hogy kommunikálni is tudjuk. :-)

pametno 2019.09.23. 12:56:13

@Kettes: Azoktól kérj, akiket hatalomra szeretnétek juttatni. Én személy szerint nagyon nem szeretnék egyet sem látni kormányzati pozícióban azok közül, akik ma a kirakatellenzék szerepét töltik be.
Tudom gond, hogy fordult a kocka. 2010 előtt ti kaptátok a zsíros állami megrendeléseket, most nem. Ez van.

De azért ugye nem azt akarod mondani, hogy a pénz az egyedüli akadálya annak, hogy világos, érthető, követhető alternatívát vázoljatok a horizontra, olyat, amit a választók többsége megért, és elfogad. Mert érdekes módon Pogiék tudnak ilyenek készíteni, pedig őket sem tömi az Orbán-rezsim pénzzel.

Mégegyszer. Az, hogy Magyarországon ki alakít kormányt, azt a vidék dönti el. Tetszik vagy sem. Amíg ti értelmiségiek a budapesti romkocsmákból üzengettek lekezelő, öntelt, pökhendi módon a vidéknek, és nem vagytok hajlandók meghallgatni, megérteni azokat a motivációkat, amelyek arra késztetik ezeket az embereket, hogy a Fideszre szavazzanak.....na addig Orbán marad.

Grrr 2019.09.23. 13:10:05

@pametno: Az feltétlenül igaz, hogy nagyon jól meg kell ismerni és érteni az országot annak, aki kormányt szeretne váltani. Sokat dolgoznia, koalíciót építeni, megvédeni saját embereit (ez utóbbi persze erkölcsileg elítélhető tettekhez vezethet, de manapság hát ilyen a világ). Bár én nem igazán bízom benne. Magyarországon már ez a hajó elment.

pametno 2019.09.23. 13:22:04

@Grrr: Szerintem nem. Le lehet(ne) váltani az Orbán-rezsimet, de nem úgy, ahogy a jelenlegi ellenzék, és az őket támogatók gondolják. Én nem vagyok politikus, sem diplomás értelmiségi, de a tapasztalataim, és a józan eszem azt mondja, megoldható. De ahhoz alapvető dolgokat meg kellene érteni.

Na de ez nem az én tisztem, és ideje dolgoznom is.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.23. 13:37:34

@pametno: Teljesen igazad van. Nem a pénz az akadálya. Az csak drogokra és kurvákra kéne, meg maximum magánjachtra. :)

Lebontani a jogállamot, totalitárius pártállamot építeni, behívni az oroszokat, lenyúlni két-hárommilliárd euró támogatást, kézivezérelni a médiát, hatósági árszabályozást bevezetni, államosítani és a haveri oligarchák nevére íratni komplett ágazatokat, elcsalni a választásokat és látványsportokkal vakítani a parasztokat: ezért a zseniális és eredeti, érthető és követhető stratégiáért igazán megérdemli Szánthó Miklós és a többi think tank zseni a milliárdokat. Mert tényleg ez kell az embereknek, különösen vidéken. Ezt választották, na. Nem azért, mert birkák, hanem azért, mert okosak.

Egy kis hibajegyzék a kommentedhez:
Nem kaptam 2010 előtt zsíros állami megrendeléseket. Nem élek a körúton belül. Nem járok romkocsmákba. Nem kell vidékre mennem, hogy megértsem a vidékiek motivációit, mert én is onnan származom. A sztereotípiáid minden részletükben tévesek. De persze, nyilván az a baj, hogy nincs stratégia. Bár ha senkit nem akarsz az ellenzékből hatalmon látni, akkor miért hiányolod pont a stratégiát? Adjak én is tanácsot a Fidesznek, hogyan ne lopjon? Még tán meg is köszönnéd? :)

Dárnok 2019.09.23. 13:41:47

@pametno: "A lényeglátás lényege az, hogy az orbáni ideológiát nem a habony találja ki, hanem a kormányzatnak dolgozó »agytrösztök«". Igen, ezek habonyi színvonalára céloztam. Rövid ismertetést tudnál adni az orbáni ideológiáról?
"Tehát nem habony, de még csak Orbán egy személyben sem olyan okos, hogy egyedül stratégiát alkosson." Rövid ismertetést tudnál adni a stratégiáról?
"mindenki számára érthető orbáni víziók" Röviden tudnád ismertetni?

További hozzászólásaidhoz: - a romkocsma betegesen beakadt; - én spec. vidéki vagyok; - a közmunka kelendő, veszekedés van érte.

nerángass 2019.09.23. 13:55:22

Orbán rájött, hogy hatalomtechnikai szempontból sokkal hatásosabb egy olyan krízist megfelőképpen tálalni a nagyérdemű szavazónak, amelyet évekik lehet gyümölcsöztetni, bármibe kerül. A „balliberális” főgonosz nevű trigger lassan kezdett kifáradni, nem egészen függetlenűl azért, mert a liberálisok gyakorlatilag Fodor Gábor kivételével eltűntek, a szocik meg elkezdték szakmányban fölszámolni a mozgalmat. Szükség volt egy olyan összbenyomásra, amely évekre képes megatározni a magyar „emberek” válaszreakcióját és amelyet, ebből kifolyólag biztosra lehet venni ( választások, egyébb tömegmozgósitáshoz köthető problémák ) esetén. A kerítés és a környezetében lévő fölhypolt cirkuszok, a Keleti pályaudvar, majd az autópályán masírozó alogén tömeg ki is váltotta a remélt sikitófrászt bőven a kritikus tömeg fölött. Gyakorlatilag ellenőrizetlen tömeg, SIM kártyák stb. hasznos velejárói tudnak lenni a krizisnek ott, ahová ezek az emberek eljutottak. Na ebbe azóta is megéri milliárdokat beleszórni.
Szóval, szerintem Orbán tudatosan és szervezetten használta ki – és használja ki ma is – a „migráns” – kérdést. A „migráns” egy trigger, jogi szempontból irreleváns, nem tisztáz semmit ( a legkevésbbé a menekült státuszt, vagy a kliens legális voltát ), nem is arra kell, ma is az a szerepe, hogy beinduljon a Pavlov reflex. Ő meg Galahad, aki megvédte a zországot és a zembereket, no meg Európát . A kerités nem fajvédő – Orbán annál cinikusabb – hanem a hatalmának egyik anyagi záloga.

rikitikitevi 2019.09.23. 14:10:02

@Kettes: a vitak ideje lejart, ugye.

annak biztosan akinek az ideje draga :)

Nem sok ertelme van a parhuzamos valosagok utkoztetesenek. Tere sem sok van, de ha ertelme nincs, a ter-ido sem szamit.

Itt el kellett menni, vagy meg kell varni amig eljo a peklapat.
Ami lehet hosszu ido is.

Erzesem szerint nagyjabol fifti-fifti a peklapat egyik es masik oldalan allok aranya, es nem az a kerdes, hogy eljo-e, hanem hogy mikor es melyik parhuzamos valosag kezdi.
Itt is fifti-fifti eselyt adok mindket oldalnak.
a turelmetlen kapucnis motorcsonakos kopaszok vagy az ehseglazadok, de az szinte mindegy is, hogy ki ut vissza eloszor.

Grrr 2019.09.23. 14:12:04

@nerángass: Igen, de hozzátenném, hogy az orbáni migránsellenességnek már több évtizedes múltja van Európában, tehát nem kellett semmi újat kitalálnia.

Külsős 2019.09.23. 14:17:01

@pametno:
Csatlakozom az előttem szólókhoz, én sem Budapesten élek, csak a közelében, romkocsmában még életemben nem voltam, úgyhogy hagyjuk már ezeket az ócska közhelyeket! Annyit mondtam, hogy az orbáni víziók az ország nagyságáról, "szabadságharcáról", világraszóló fejlődéséről tartalmatlanok, hazugok, gyökeresen ellentmondanak mindannak, ami valójában megvalósul - és sajnos nagyon sokan mégis megelégszenek velük. "Nekem higgyél, ne a saját szemednek" - és működik. Hadd ne kelljen már ehhez a bűvészmutatványhoz hozsannáznom. Az ellenzék gyengeségét illetően szomorúan, de egyetértek.

kemény keleti kommentelő 2019.09.23. 14:39:06

@pametno:
Lehet, hogy én vagyok itt az egyetlen budapesti. Bár nem iszom, de azt üzenem neked oda a vidéki romkocsmádba, hogy váljék egészségtekre még soksok Orbán évtized ugyanígy, és hasonló jókat, mint amit eddig.

labrys 2019.09.23. 15:38:40

@Mickey Pearce: te most tényleg párhuzamot vontál az izraeli határkerítés és Orbánék csirkedrótja között? :D

Azta.

…Nem sárospataki születésű vagy te véletlenül? :)

Grrr 2019.09.23. 15:44:15

@kemény keleti kommentelő: Én nem mertem bevallani, hogya a Nagykörúton belülre születtem... De már elmúlt.

labrys 2019.09.23. 15:44:43

…Orbán-szolgával vitatkozni?
Nagyon unatkozhattok :)

velőtanya 2019.09.23. 16:12:00

@labrys: Ezt már én is kérdeztem tőle egyszer, de tagadta (meg azt is, hogy lány) Szerintem ez ellene bizonyít, és nagyon valószínű, hogy boszorkány:)

pametno 2019.09.23. 17:37:16

@Külsős: Ez is egy tévedés. Nem Orbánnak hisznek az emberek, hanem saját maguknak. Miért gondoljátok ti úgy, hogy ha egy normális gondolkodású ember bárhol a világon, így Magyarországon, elmegy szavazni, akkor előtte értelmiségi blogok megmondóembereinek a szavát issza, makrogazdasági mutatókat, IMF, és OECD statisztikákat búj?

Nem, egy normális ember ha elmegy szavazni, akkor számvetést csinál. Hogyan élt mondjuk 4 éve, és hogyan él most. És ha most jobban él, akkor a kormány marad, ha rosszabbul, akkor megy.
Miután mind 2014-ben, mind 2018-ban a válasz az volt, hogy jobban él mint 4 éve, maradt az Orbán-rezsim. És miután 2010-ben a választók világosan, egyértelműen jelezték, hogy az a gazember liberális bagázs, aki addig hatalmon volt, az mégregyszer nem jut még annak a közelébe sem, és miután a választékban csak ezek az ezerszer lejáratódott, megvetett gazemberek szerepeltek kínálatként, így összejött a kétharmad, minkét alkalommal. Ez a gazember, hulladék bagázs soha nem fogja megszorítani Orbánt. Mert ezek még a vámosgyörki baktert sem tudnák leváltani az éjszakás műszakból, nem hogy a Fideszt.

pametno 2019.09.23. 17:39:06

@nerángass: A szocik elkezdték fölszámolni a liberálisokat? Na végre!

Dárnok 2019.09.23. 18:12:14

@pametno: Szövegértési problémáid vannak.
Meg butaságokat írsz össze-vissza, ahogyan eszedbe jut. Miféle liberális bagázs volt hatalmon 2010-ben? A külhoni magyarok is azért szavaznak Orbánra, mert jobban élnek? A propaganda nem azt tolta, hogy jobban éltek, hanem azt, hogy reszkessetek. A kérdésekre meg nem válaszolsz.

velőtanya 2019.09.23. 18:12:51

@pametno: "Az, hogy Magyarországon ki alakít kormányt, azt a vidék dönti el. Tetszik vagy sem. Amíg ti értelmiségiek a budapesti romkocsmákból üzengettek lekezelő, öntelt, pökhendi módon a vidéknek"
Azon tűnődöm, hogy mi lenne, ha ezeket továbbra is a röfiknek mondanád inkább az ól mellett a szaros gumicsizmádban, a kannásborba temetkezve. Az való neked meg a helyi fideszes Döbrögi, de hogy az én városomban ki lesz a főpolgármester, abba ne ugasson már bele egy töpörtyűmorzsalékon és halálfejes kadarkán élő vidéki suttyó.

nerángass 2019.09.23. 18:49:31

@pametno: Igaz, hogy bővitett mondat volt, de annyira azért nem bonyolult ! Egyébként, ha jól értem, a többi stimmel )))

Dárnok 2019.09.23. 18:56:51

@velőtanya: Ugye, rám nem haragszol? Én semmit sem úgy gondoltam.

velőtanya 2019.09.23. 19:18:27

@Dárnok: Csak visszafordítottam kissé a fideszrtrollra a saját primitív sztereotípiáit. Egyébként nem mondanék ilyeneket még azokra a vidékiekre sem, akik megérdemlik - hát még azokra, akik nem:)
(magam is gyüttment vagyok a fővárosban, többrendbeli vidéki kötődésekkel)

mafi mushkila 2019.09.23. 19:37:42

@velőtanya: Én nem mondom meg, hol lakom, mert beparáztam, hogy ez a levadászás része (vagy indokolatlanul derűlátó vagyok, hogy azt hiszem, még nem vagyunk meg mindenestül), de a lényeg, hogy elég nyilvánvalóan látszik, hogy nem a helytől függ, hogy az alapokban tökugyanazt tudjuk gondolni. (A demokrata a pokolban is demokrata.)

kemény keleti kommentelő 2019.09.23. 20:08:06

@mafi mushkila: Csak kampányolnak. Valamit fel kell mutatni, ha már kapják a kampányért a milliárdokat. Könnyebb irkálni, mint plakátokra vadászni.

Grrr 2019.09.23. 20:26:24

@pametno: Az teljesen érthető, hogy a jó nép azt látja, hogy most tud egyről a kettőre jutni. De ne feledd; ez így volt Kádár alatt is. Ő volt az egyetlen kommunista diktátor, aki elég népszerű volt ahhoz, hogy akár egy szabad választáson is győzzön. Legalábbis mindenki így tartotta - ez a Nyugat számára is érv volt a kapcsolatok javításában. Az amerikaiak az emigráció hangos tiltakozása ellenére is visszaadták a koronát, például.

Kádár előtt néhánnyal az 'őrségváltás' idején is a jó nép örült, hogy végre egyről a kettőre jut. Csak hát néhányan igen rosszul jártak. A jogállamiság, a civilizáció meg összeomlott.

Én nem szoktam túldramatizálni a helyzetet, de itt határozottan rossz irányba mennek a dolgok. Nem az államháztartás helyzete, meg a bérek. De egyrészt azon kívül is vannak fontos ügyek, másrészt a gazdaság a kíméletlen uszítás nélkül és a jog és a demokrácia intézményeivel való visszaélés nélkül is hasított volna. Minden más KKE-államban is hasított, illetve hasít. Szerintem még jobb alapokat is kaphatott volna, mint így. Nézd meg: Magyarország elmarad a többiek átlagától növekedésben és a háztartások rendelkezésre álló jövedelmében a 2010-2018-as időszakra nézve.

Grrr 2019.09.23. 20:33:23

@pametno: Legyünk persze igazságosak: a jó török emberek is imádták Erdogant, a jó orosz emberek is Putyint. Aztán most már nincs nagyon más választásuk, a szó szoros értelmében (talán Törökorszában még lesz).

kemény keleti kommentelő 2019.09.23. 20:54:50

@Grrr: És az autós honlapok is elég érdekesek. Az autóállomány átlagéletkora kábé megduplázódott a gyurcsányi átkoshoz képest.
Szerintem ez nem a gazdagodás jele.
www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_ode002.html

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.23. 21:13:03

@kemény keleti kommentelő: A Kúria legközelebb akkor fog megint megizzadni a témában, amikor meg kell magyaráznia, hogy a kormánynak miért nem kell együttműködnie a főpolgármesterrel, annak ellenére, hogy ezt jogszabály írja elő.

ámbátor 2019.09.23. 21:22:31

@kemény keleti kommentelő: A Dácsiák átlagkora feleződött. Ez csak haladás, nem?

Grrr 2019.09.23. 22:05:29

@ámbátor: A Moszkvicsok átlagéletkora hogyan tudott több mint egy évvel nőni 2018-ra? Kik hoznak be 40 éves Moszkvicsokat itt nagyobb számban? Lehet, hogy valami nagyba botlottunk bele?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.23. 22:24:51

@Grrr: Ez több évben is így van, mert 17 év alatt 20 évet öregedett a Moszkvics-állomány. Úgy tűnik, hogy inkább a fiatalabb Moszkvicsokat vonják ki a forgalomból, mint az idősebbeket, valószínűleg mert az idősebb verdák valami csűrben rohadnak, a gazdájuk meghalt, az örökösök meg leszarják.

Grrr 2019.09.23. 22:26:20

@Kettes: Igazad van! De a gyerekeknek játszani még jó lesz az!

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.23. 22:33:13

@Grrr: Utánagondolva, ez a statisztika úgy készül, hogy az előző évi stockhoz hozzáadják a tárgyévi forgalomba helyezéseket és forgalomból kivonásokat. Lenne nagy meglepetés, ha egyszer tényleg összeszámolnák a járműállományt. :-)

kemény keleti kommentelő 2019.09.24. 06:10:13

@Kettes: Inkább úgy lehet, hogy egy Moszkvics van, de az 20 éves.

kemény keleti kommentelő 2019.09.24. 06:23:00

Hogy számolnák össze, ha nem a forgalomban lévők adatait néznék ?
Ez egy ritka szép táblázat. Nem szoktam semmilyen témában 20 éven át vezetett statisztikát találni. Többnyire 2-3 évvel ezelőtti adatokhoz mérik a győzelmeiket.
Egyébként volt egy kutatás is a témában.www.portfolio.hu/uzlet/20180919/soha-ennyi-auto-nem-volt-a-magyar-utakon-de-ilyen-oreg-se-298152

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.09.24. 06:47:39

@kemény keleti kommentelő: Elég jól látszik, hogy három különböző számítás (egyik sem számlálás) három különböző átlagéletkort dob: KSH 14.2, Bosch 13.9, ACEA 14.9, és ha az éves változásokat néznénk, valószínűleg még zavarosabb sorokat kapnánk.

Ami nyomasztó, hogy Kelet-Európa a kiöregedett és eladhatatlan dízelek lerakójává válik, Minden nap elkapnak egy horrorkaravánt, de szerencsére "van még tér a további bővülése". Még több roncsot ide nekünk.

kemény keleti kommentelő 2019.09.24. 06:58:21

@Kettes: Szerintem a három számítás inkább megerősíti egymást. A magyar autópark még sosem volt ennyire elöregedve. És ez valahol cáfolni látszik az ország világraszóló fejlődésének híreit. De csak szerintem...