Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Kicsit megbolondult Karácsony Gergely

2018.01.31. 14:44 | jotunder | 97 komment

    

     Kicsit megbolondult Karácsony Gergely az MSZP-Párbeszéd közös lista (höhö) miniszterelnök-jelöltje. Ami nem baj, szavaztam én már kicsitbolondokra az életemben, semmi problémám nincs a kicsitbolond emberekkel, amíg nem kezdenek bökdösni az ujjukkal, és egyelőre nem látszik, hogy Karácsony erre készülne.

     Itt nem arról van szó, hogy Karácsony Gergely - röviddel azután, hogy szövetséget kötött kettő (2) darab mérhetetlenül alacsony támogatottságú kommunista párttal - közölte, hogy ő egy antikommunista. Ez csak azt jelenti, hogy nem ismeri az anti- előtag jelentését. Ez előfordul.

     Karácsony Gergely a zoom.hu márkajelű első fokon két év felfüggesztett szabadságvesztésre ítélt orgánumnak nyilatkozott. Ez a zoom.hu nevű egykori rendőrtiszt, nagyjából Nógrádi Bubu "without the charm", de még ez sem a megbolondulást jelenti, csak azt, hogy Karácsony is fucking desperate. Amit egyébként megértek, én is az lennék a helyében, és hát metaforikus értelemben szinte a helyében is vagyok, hiszen vélhetően rá fogok szavazni, feltéve ha a választásokig bezárja magát a slóziba plusz leragasztja a száját leukoplaszttal.

    Az, hogy Karácsony Gergely csücsöri száján kikívánkozott az a bohóság, hogy az ellenzék győzelemre áll , az szintén a "he is fucking desperate" részhez tartozik, nem a gumidominóhoz. A FIDESZ ebben a pillanatban hetven százalék feletti mandátumarányra számíthat. És csak most kezdődik el a kampány, amikor a közmédia híradói naponta fognak beszámolni arról, hogy Vona Gábor struccokkal enyelgett, miközben be akarja vezetni Vásárosnaményben a shariat, érlelődik az Overkill of the Century. ( Igen, nem arról fognak írni, hogy Karácsony tizenhárom éves thaiföldi ladyboyokkal együtt mutatkozott egy rejkjaviki melegbárban, ugyanis annyira leszarják Karácsonyt, hogy még egy jurákkatát sem uszítanak rá. )

 Dr Karácsony Gergely politológus, aki a választási rendszerekről ad elő a Corvinuson, azt találta mondani (itt jön a bolondozós rész),  hogy

"Amikor ezek a téglák kiesnek, a rendszer megremeg, és már kiírható például egy olyan népszavazás, hogy legyen az Alaptörvény semmis."

 Na ez az, ami egy politikatudóstól kicsit erőske, itt már becsillan a kényszerzubcsi. Tekintsünk el attól, hogy a rendszer maximum a röhögéstől fog megremegni, Karácsony akadémikus úr keze könyékig merült el az éjjeli edényben,  koncentráljunk arra, hogy az Alaptörvénybe nagy piros cerkával írta be a Szájerjózsi, hogy :

 

(3) Nem lehet országos népszavazást tartani

a) az Alaptörvény módosítására irányuló kérdésről;

 

Az Alaptörvény semmissé tétele sajnos involválja az Alaptörvény módosítását. Nem, nem lehet népszavaztatni az Alaptörvényről. Be kell tartani az Alaptörvényt. Az Európai Unió nem tűri el azt, hogy egy tagállama teljesen nyíltan sérti meg a saját alkotmányát. Azt eltűri, kénytelen eltűrni, hogy Orbán kicsit belepisikál az alkotmányos medencébe, de trambulinról sajnos nem lehet. Orbánék sajnos kurva szabályosan lépték meg az Alaptörvényük meghozatalát, piszkos csirkefogók módjára, de sajnos teljesen szabályosan, függetlenül attól, hogy pár nyolcvanéves ex-alkotmánybíró bácsi mit beszél össze erről az elfekvő büféjében.

Kibaszottul el van ez cseszerintve!- ahogy Michael Oakeshott írta volt "The voice of poetry in the communication of mankind" című munkájában. Az Alaptörvényt úgy lehet megváltoztatni, hogy  a második taktaharkányi egyesített páncélos zászlóalj  elfoglalja a Parlamentet, és amikor Juncker telefonál, akkor pár napig nem érnek rá. Ez elvileg megtörténhet, valamikor, mondjuk egy hideg őszi hajnalon, de valószínűsíthető, hogy  Kunhalmi Ágnesnek és Karácsony Gergelynek ebben csak egészen minimális szerepe lesz.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr5413620338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=5bCQIquRECA&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3yDv-MfzwAS7CsmV5Msm_J6V6ieh 2018.01.31. 15:20:51

Az egész okfejtéssel csak az a baj, hogy a kormányzó gengszter banda elfelejtette hatályon kívül helzezni a 49-es 89(?)-es vagy hányas alkotmányt. És ez alapján lehet olyan jogászt találni, aki tud valami olyan dolgot mondani, ami alapján meg lehet kerülni a Fidesz pártalkotmányát.
Szájer Józsi ide vagy O1G Viktor oda.

Muad\\\'Dib 2018.01.31. 15:45:01

"...Ez elvileg megtörténhet, valamikor, mondjuk egy hideg őszi hajnalon..."
Inkább ne történjen meg soha. Ennél az is sokkal jobb eset, ha leváltódik a fityesz és nem lehet megváltoztatni a mostanit.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.01.31. 16:05:02

@The Ghost Wolf O1G: hogy mit nem helyeztek hatalyon kivul?? te tenyleg ennyire amatornek nezed oket?

26. Hatályát veszti

a) a Magyar Köztársaság Alkotmányáról szóló 1949. évi XX. törvény,

es segitek, tovabbi 15 pontban soroljak fel mindazt, amit hatalyon kivul helyeztek. ne gyerekeskedjunk.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.01.31. 16:16:00

par napja vicceskedtem valahol azon, hogy Karacsony picit elirta a CV-jeben a doktorija datumat. mit tesz Isten, a CV kijavult :))

balmoral 2018.01.31. 16:17:56

@jotunder: Most meg majd megjön az esze. Látod, nem élsz hiába!

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.01.31. 16:20:04

@Muad\\\'Dib: Nagyon, nagyon kicsi az eselye annak, hogy egy unios orszag kellos kozepen elkezdenek lovoldozni.... Annak nagyobb eselye van, hogy Orban harom-negy-ot ev mulva meggyengul, levaltjak es az utodja kiegyezik az ellenzekkel. Akar az is megtortenhet, hogy a kiegyezes resze lesz az Alaptorveny kisebb megvaltoztatasa. Pl. beleirjak a preambulumba Simicska hires maximajat: Orban egy g....
Ha megvan hozza a ketharmad, akkor az teljesen rendben lenne, es vegre lenne valami delikat a magyar jogrendszerben.

kocog 2018.01.31. 16:41:44

Az EU mindent eltürt eddig is, és ezutàn is el fog, mindaddig, mig csend, rend, nyugalom van a keleti végeken. Ezer fös tüntikék nem szàmitanak, netado pedig nem lett.

ámbátor 2018.01.31. 17:15:30

Gondolatkisérlet:
A megremegett rendszer megborul, ötvenhárom és fél százaléka van a nemfidesznek.
Az elsö parlamenti ülésen megszavazzák Karácsonyt miniszterelnöknek, aki bejelenti, hogy forradalmi kormánya a parlamentet alkotmányozó nemzetgyüléssé alakítja át, hatályon kívül helyezi az alkotmányt, egyben meneszti a jelenlegi alkotmánybíróságot és föügyészt, a MNB elnököt, azzal, hogy mindezeket az alkotmányozó nemzetgyülés egy hónapon belül pótolja, és amit majd népszavazással erösíttet meg.
Akkor mi van? A fidesz elmegy Brüsszelbe sírni? Azokhoz, akiket 8 éve akar megállítani?

2018.01.31. 17:37:35

poszt@ "a második taktaharkányi egyesített páncélos zászlóalj elfoglalja a Parlamentet, és amikor Juncker telefonál, akkor pár napig nem érnek rá. Ez elvileg megtörténhet, valamikor, mondjuk egy hideg őszi hajnalon, de valószínűsíthető, hogy Kunhalmi Ágnesnek és Karácsony Gergelynek ebben csak egészen minimális szerepe lesz."
Az a helyzet, hogy véletlenül lenne is 1-2 főtiszt, kb 15-2 tiszt és 30-40 altiszt, akik úgy gondolnák, mégse kellene a NATO helyett az Eurázsiai Testvéri Szövetséghez csatlakozni + találnának taktaharkányban kb. harminc működpképes harckocsit, akkor az akció sikert egyetlen tényező fenegetné: ha Kunhalmi és Karácsony és hasonló kaliberű párttársaik bekapcsolódnának az akcióba. Akkor az akcióhoz képest IV. Károly visszatérési próbálkozása maga lenne Austerlitz.

Timur Link 2018.01.31. 17:43:16

Kínában jég alól pisztrángra horgásznak, Karácsony Benő pedig reményhalra ment kerítőhálóval! Csak hát be van fagyva a reményhal élőhelye!

2018.01.31. 17:43:29

@ámbátor: Ó, de hát nem nyilvánvaló, hogy itt kifejezetetn a fegyveres háttér biztosítására megy a játék? A tisztikarban nem bíznak, Pintérben (remdőrség) sem, mert egyik sem az ő droidjaikból áll (előbbiek túl NATO-kompatibillsek lette, Pintér pedig nem a bábjuk, hanem egy racionális capo). Ezért van parlemnti őrség, TEK stb. Merthogy egy új kormány mozgástere valójában attól függ majd, hogy ki tudja kivezettetni a Parlamentből és a minisztériumokból, no meg az ügyészségből a másikat. Ennke van már némi törétnelmi előképe.

balmoral 2018.01.31. 17:58:24

@fortin2: Legjobb tudomásom szerint a magyar haderő pillanatnyilag valami 12 db T 72 és egy darab T 55 típusú tankot tulajdonol, utóbbi húzza ki az elakadt előbbieket. Olyan, mint az albán vicc, amikor a testvéri Vietnamnak odaadják mind a három harckocsijukat.
@jotunder: Orbán meggyengülése csak fizikailag (biológiailag) képzelhető el, talán ennek van a legnagyobb esélye. Utána feltétlenül változás lesz, mert még egy ilyen aljas palit nem találnak, pedig igen nagy a tolongás. Utána lesz nagy meaculpázás, hazudozás, meg összeborulás, és minden kezdődik elölről. A gazdasági összeomlás nem akar bekövetkezni, egyéb igénye meg nincs az otthon maradt magyar választópolgárnak (holmi jogállamiság, meg hasonló balliberális ostobaságok), tehát ez lesz a helyzet megoldása. Sztálin elvtárs se élt örökké, és páran túlélték.

incze 2018.01.31. 17:59:54

ez a taktaharkány a magyar macondo

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2018.01.31. 18:05:26

hát, egyelőre csak a pirézekben bízhat, akinek nem felel meg orbán.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.01.31. 18:09:04

@ámbátor: Amennyiben Karacsony ezt megteszi, akkor elkovet egy nagyon sulyos buncselekmenyt, amit eletfogytiglani bortonnel szankcional a BTK, igy sajnos azonnal le fogjak tartoztatni. Kiveve azt az esetet, ha Karacsony ezt izombol teszi meg, es aki letartoztathatna az ott all mellette fekete napszemuvegben. Ezt mondjuk megneznem. Amennyiben Magyarorszagon dul es borul minden, katonak es rendorok rohangalnak az utcakon, akkor talan tortenhet valami ilyesmi, de ilyen azert nem nagyon volt meg hasonlo strukturaju orszagban, es valahogy ketlem, hogy pont Magyarorszag fogja elkezdeni. Az un. Nagy Gebasz persze beuthet, es nem tudom, hogyan kezelne az orszag a Nagy Gebaszt.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.01.31. 18:16:25

@fortin2: En szimpatizalok Kunhalmival es Karacsonnyal, de ez kb. azt jelenti, hogy ha mondjunk kidobosoznank vagy pöcifociznánk, akkor sokkal szivesebben lennek veluk egy csapatban, mint Orbanekkal. Az viszont, hogy hatalmas piros betukkel kiirjak magukra, hogy "Hello, totalisan inkompetensek vagyunk, akkor szavazz ram, ha szuicid hajlamaid vannak" egy kicsit elszomorit. Annak persze nem latom a veszelyet, hogy Karacsony nyer. Az elkepzelheto, hogy ezt az egeszet annyira elbirja szurni, hogy kiejti a szocialistakat a Parlamentbol.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.01.31. 18:18:50

Raadasul, most hogy szegeny Momentum gyakorlatilag eltunt, kenytelen leszek Karacsonyra szavazni, nem lesz mas valasztasom. Ferenccel vannak bizonyos problemaim, Ungar Peter partjara sajnos nem tudok szavazni, Vona ur ugye esetemben kiesik. Nem baj, egy magyar ur ugy mulat, hogy Karácsonyra szavaz.

balmoral 2018.01.31. 18:26:52

@jotunder: "Az elkepzelheto, hogy ezt az egeszet annyira elbirja szurni, hogy kiejti a szocialistakat a Parlamentbol." Annyira irigylem az optimizmusodat!

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.01.31. 18:28:39

@balmoral: el birja szurni... marmint ezt akartam irni. nyelvtandemokrata vagyok, de nem ennyire :))

kuszkusz1 2018.01.31. 18:29:40

Hát Istenkém! Kicsit gügye ez a karácsony, de nekünk jó lesz.

kuszkusz1 2018.01.31. 18:33:33

@kuszkusz1: Úgy értem hogy nekünk ellenzéknek, de az aláírás lemaradt.

Én ugyanis a Fideszre fogok szavazni. Még mindig inkább Orbán mint ezek itten akik vannak nekünk a másik oldalon.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2018.01.31. 19:45:33

@kuszkusz1:

rohadtul senki nem volt rá kíváncsi

ámbátor 2018.01.31. 19:50:57

@kuszkusz1: A tolvaj hazaáruló cinikus gazemberek a tuti választás.

Moin Moin 2018.01.31. 20:09:20

Ha Maléter 2-ék elfoglalják a Mobcadát és azonnal megüzenik Bruxelles-be, hogy libdemek lesznek, Berlinbe meg azt, hogy nem kell többet Bundesmuttinak Orbánnal baszkódnia, akkor bármit megengednek nekik majd, amit az ún. "legitimül meghozott" ún. "Alaptörvénnyel" tenni fognak...

... Bizooony!

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2018.01.31. 20:17:25

@kuszkusz1: bírom, mikor ilyen kozekvens valaki. a kuszkusz tipikus berber (szunnita iszlám), észak-afrikában elterjedt, tehát fideszül migráncs étel.
persze, a karácsony csak a gügye.

legeslegujabbkor 2018.01.31. 20:18:06

Az ellenzék vissza akarja állítani a demokráciát.
Első lépés, hogy együtt megverjék a fideszt.
Második, hogy normális választási törvénnyel kiírjanak egy rendes választást. Harmadik, hogy a parlamentben kompromisszumokkal megváltoztassák az alaptörvényt és visszaállítsák a független testületeket

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2018.01.31. 20:24:43

@legeslegujabbkor: már az első lépésnél sikeresen tökön rúgták magukat.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.01.31. 20:28:04

@Moin Moin: Ha elfoglalják. Ha egyszer megnyerik a választásokat és utána bejelentik, hogy eltörlik az Alaptörvényt, kétharmad nélkül, akkor annak szinte bizonyosan csúnya vége lesz. Az lehetséges, hogy az ügyvezető Lázár-kormány és az Ellenzék tárgyalásai érdekes irányokba vezetnek. Egyszer. Nem most.

legeslegujabbkor 2018.01.31. 20:28:25

@parti_giano:
Eddig lehetett tökölődni, de most már közhangulat van.
Ha nem nőnek fel a feladathoz, akkor tűnjenek el.

nevetőharmadik 2018.01.31. 20:31:11

A Fidesz Alaptörvénye legális ugyan, mégis teljes mértékben illegitim. Azt egyedül a Fidesz csinálta és fogadta el, senki más. Persze, lehet azt mondani, hogy a Fidesz újbóli megszavazásával a nép is áldását adta az Alaptörvényre, de ez az áldás (és ezzel együtt az Alaptörvény legitimitása) abban a pillanatban múlik el, amikor a nép leváltja a Fideszt.

Persze ehhez olyan ellenzéki kihívó kellene, aki eleve ezt hirdeti meg, és előre deklarálja, hogy a választást mindössze eszköznek tekinti a hatalom békés átvételére, nem pedig a Fidesz rendszerét legitimálja vele.

Na, szépet álmodtam.

Fly, you fools.

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2018.01.31. 20:31:17

@jotunder: bojkot kellett volna, de már 2014-ben. a tényfeltárást nagyrészt úgyis az oknyomozó portálok végezték el, ebből csináltak interpellációkat az ellenzékiek. hadházy, ángyán kivételek. és lám, lmp-hez köthetők, ungár ide vagy oda. furcsa konstellációk vannak itt.

ámbátor 2018.01.31. 20:33:51

@jotunder: Én megnéztem a btk-t. Öttől húsz évig bünteti azt "aki olyan cselekményt követ el, amely közvetlenül arra irányul, hogy Magyarország alkotmányos rendjét erőszakkal vagy ezzel fenyegetve megváltoztassa".
Ha nincs erőszak, nincs bűncselekmény se. Szóval nem biztos hogy orbánék kottája szerint kell játszani. A magyar jog nem ismeri az alkotmányozó nemzetgyűlés fogalmát, így nem is tiltja.

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2018.01.31. 20:35:11

@legeslegujabbkor: hol van közhangulat? még a zavecz, medián és a tárki sem méri ezt.

2018.01.31. 21:02:54

@balmoral: jelenleg 32 harckocsink van, leginkébb T72esek. Ezekkel Bp elfoglalható, kényelmesen, még ha a TEK, a készenléti rendprség egyes alakulaati és a szurkolói ultracsoorotk közösne is támadnak. A kulcskérdés Pintér magatartása, hogy lát kiegyensúlyozottab jövőképet.

Most azt hisszük persze, hogy viccelődünk, pedig ezek sokkal komolyabb és realisztikusabb kérdések lehetnek a közeli jövőben, mint az alkotmányossági stb. hablatyok.

fakanalas 2018.01.31. 21:11:07

Manaps nem ábrándozom a lottóötös megnyeréséről, (azért milliárd fölött én is megadom Neki a 90 alatt az 5 lehetőséget) bár jó játék volt anno. Itt most mintha ez folyna.
Mi a f..t kéne tennem/ünk, hogy az újabb négy év vhogy elviselhetőbb legyen? ezen agyalok inkább.

fakanalas 2018.01.31. 21:12:57

1 per 90 alatt az 5 bocs

Zinovij 2018.01.31. 22:29:16

Jo cikk, bar KGre ennyit felesleges pazarolni. Inkabb azt mondjatok ez a Marki-Zay Peter ilyen CIA altal felepitett szuperpolitikus? Nekem elegge bejon amit mond, es egy ilyen a magyar szikkadt foldbol nem hiszem hogy szarbaszokkenne, hogy kelloen modoros legyek...

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2018.01.31. 22:50:56

Csak ehhez az alkotmány/alaptörvény-dologhoz: a fidesz-bűnszervezet alkotmánya nyilvánvalóan törvényes, és ugyanolyan nyilvánvalóan "igazságtalan". (Itt szándékosan nem használom a több jelentésű "legitim" szót.) Azt, hogy miért törvényes, nem kell sokat magyarázni: az a törvényes, amit a törvényhozók írnak. Hogy miért "igazságtalan"? Azért, mert egy bűnszervezet kotyvasztotta a saját aljas, bűnöző tevékenysége fenntartása érdekében. Ez ugye világos, mint a nap? Ha a fidesz egy bűnszervezet, akkor a saját fennmaradásáért folytatott tevékenysége kártékony, és "igazságtalan". Ebből a szempontból olyasmi a helyzet, mint az NSDAP esetében. Azok is törvényeket hoztak, közben meg... tudjuk mi volt.

Na most, mit lehet ezekkel, meg az alkotmányukkal tenni? Itt az a gond, hogy radikális lépéseket csak radikális változások generálhatnak. Az alkotmányuk megváltoztatásához, lett lényen az bármilyen bűnben fogant alkotmány is (mert az), nem elegendő egy esetleges ellenzéki választási győzelem. Persze nem lesz ilyen (az ellenzék veszít), de ha lenne... És nem csak azért nem elég, mert olyan puhány ellenzék van itt, amilyen, hanem azért sem, mert úgy nem lenne elég törvényes felhatalmazás a változtatásra (ugye, kevesebb lenne, mint 2/3).
A fidesz-bűnszervezet alkotmányát egy módon lehetne megváltoztatni: a maffia bukásának nem szelíden, nem "törvényesen", nem választással, hanem valamilyen informális (nem formális) módon kellene megtörténnie. Akkor lenne csak elég erő kimondani, amit most is tudunk, hogy ez egy bűnszervezet, és utólag negligálni a törvényeiket, eltörölni a tákolmányukat.
Persze ennek az esélye nagyon valószínűtlen, de ez lenne a helyes megoldás.

velőtanya 2018.01.31. 23:03:54

Talán még Vona Gábor gerillaharcos tapasztalatában lehet bízni, aki annak idején Szürke Farkas álnéven részt vett a II. János Pál elleni merényletben is (már ha lehet hinni a közszolgálati tévének, ott hallotta a nagymamám)

hidroponi 2018.02.01. 00:02:47

inkabb legyen egy bolond miniszterelnokunk, mint egy bolond ES geci...

Pyrrhus 2018.02.01. 00:55:08

g.Orbán esküt tett az Alkotmányra, majd hatalomba kerülve eltörölte.
Így a jelenleg érvényesnek tekintett(?) Tákolmány is egyszerűen semmissé tehető, ill. átírható. Nem kell hozzá népszavazás.

incze 2018.02.01. 01:52:49

@poszt: "Orbánék sajnos kurva szabályosan lépték meg" - ezzel amúgy nem értek egyet.

az orbán co. a meglévő törvényeket gyakran átlátszóan kijátszva (csak példaként említem a számtalan hirtelen felindulásból, "képviselői indítvánnyal" beterjesztett, mindenfajta előírt egyeztetést mellőző, gyakran alapjogokat érintő "törvényt"), a megfelelő ellenőrzési intézményeket kiiktatva, vagy azok gyávaságát, dermedtségét jogtipró erőszakkal kihasználva, kész helyzeteket teremtve haladt előre az egyeduralom megragadása felé.

példa erre a nyugdíj elkommunizálása egészen nyilvánvaló törvénytelenségeket tartalmazó revolverező "jogszabállyal", benne utólag loppal helyrehozott, az eredetiben ordítóan törvénytelen hátrányokkal a magánnyugdíjukhoz ragaszkodóknak ("kizárták magukat a nemzeti együttműködésből", ahogy tolcsi mondta volt), a magalázó bennmaradási vegzatúrával. de példa a bírói kar törvénytelen lefejezése, a teljes rokkantnyugdíjas társadalom embertelen bokáztatása is - to name a few.

semmi kurva szabályos nem volt ebben a menetelésben, lett volna a demokrácia csak egy hangyafasznyit kevésbé a nagy semmit eltakaró üres paraván, nem is sikerült volna a fele sem.

kuszkusz1 2018.02.01. 06:47:34

Nem akarok igazságtalan lenni a mi a f...-nak hagytam magam rábeszélni karácsonyt illetőleg. Van ami mellette szól: olyan édi griberlik vannak a pofikáján.

Mást indokot arra nézve hogy ő legyen Magyarország miniszterelnöke, nem találtam.

nerángass 2018.02.01. 07:04:20

@kuszkusz1: Én is rá fogok szvazni valszeg, ha szükséges. És még csak tudni sem fogok róla : - ((

kuszkusz1 2018.02.01. 07:12:03

@nerángass: Mindenki arra szavaz akire akar. Csak szeretném felhívni a figyelmet, hogy nem egy probléma van hanem kettő.

Az első hogy Orbán nem fenékig tejfel. A második hogy nincs olyan ember, nincs olyan párt akire és amelyre az ember nyugodt szívvel rábízná az országot.

közösperonos átszállás 2018.02.01. 08:14:17

@kuszkusz1: "Mást indokot arra nézve hogy ő legyen Magyarország miniszterelnöke, nem találtam."

Mondjuk hogy nem egy antidemokrata választási csaló cinikus nagystílű tolvaj, mint Orbán, azt azért megfontolhatnád. De szerintem még nemzetibb is, mint Viktorunk, akármit is értsünk ezen.

(Nem fogod megfontolni, tudjuk jól, csak jeleztem, hogy látóköröd némileg talán szűkös.)

közösperonos átszállás 2018.02.01. 08:16:02

@kuszkusz1: "A második hogy nincs olyan ember, nincs olyan párt akire és amelyre az ember nyugodt szívvel rábízná az országot. "

Erre találták ki a protestszavazást, egyébként. Feri se azért lett elhajtva, mert Viktorunk olyan nagyon ígéretes volt, hanem mert közhangulat lett az "elmentek ti a vérbe", és el is lettek küldve. Na, ez az, amit amúgy a Fidesz nagyon szépen gátol meg (mind a közhangulatot, mind pedig, akár közhangulattal is, az elküldést). Demokratikusan hát, my ass.

közösperonos átszállás 2018.02.01. 08:20:33

@poszt: Az MSZP-t nevezheted épp komcsinak (olyan értelemben használva ekkor a komcsi kifejezést, hogy a tényleges kommunistáktól véges lépésben el lehet jutni hozzájuk), de a PM-et annak hívni, az azért viccnek is erős lenne. :-)

A másik, hogy vajon lehet-e demokratikus választáson felhatalmazást nyerni a demokrácia lebontására. Én személy szerint úgy gondolom, hogy per def nem, és ez nem törvényszöveg kérdése.

kuszkusz1 2018.02.01. 08:22:03

@közösperonos átszállás:
Tegyük fel - illetve csak Te tedd fel - hogy nem antidemokratikus, nem csaló választásilag és nem cinikus tolvaj. Továbbá nemzeti érzelmű.

Következik ebből a politikai tehetség? Olyan fokon hogy az országot irányítani képes?

kuszkusz1 2018.02.01. 08:25:50

@közösperonos átszállás: A Feri azért lett elhajtva mert egy tehetségtelen pojácának bizonyult. Nem csak közhangulatilag hanem témylegesen, amely tulajdonságát azóta is bizonyítja.

Na persze ebből nem következett és nem is következik hogy Orbán viszont maga a kéjmámor.

kuszkusz1 2018.02.01. 08:35:49

@közösperonos átszállás:

Mondok egy példát Ott van Mellár. Nyilván rendes ember, demokrata, nem cinikus, nem tolvaj. A nemzeti iránti érzelmei is rendben vannak.

Nemrég olvastam vele egy interjút amelyben arról beszél hogy a jobbikkal is össze lehetne, vagy kéne fogni, de nem ez az érdekes, ez közismert. Hanem: azt is mondta hogy kormányon a többi párt ellenőrizni tudja a jobbikot.

Na, ettől megállt bennem a velő. Az a képzet hogy van egy kormány, egy koala, amelynek a legnagyobb szavazóbázisát a jobbik adja, na ezt a koala tagot a többi pártok nekiállnak ellenőrizni....

Egyrészt ez ömmagában egy észveszejtő marhaság - másrészt, akármit is gondolunk a jobbikról (én mindenféle csúnyákat szoktam) azt azért ne gondoljuk már hogy nem képesek megsértődni.

Ki is hátráltak Pécsen Mellár mögül. Hogy ennek a kijelentésnek van-e köze hozzá azt nem tudom, de nem csodálkoznék ha lenne.

Semper Augustus 2018.02.01. 08:49:09

"Az Európai Unió nem tűri el azt, hogy egy tagállama teljesen nyíltan sérti meg a saját alkotmányát." - A nap vicce...

Tehéntőgy 2018.02.01. 09:17:18

@jotunder: "Az Európai Unió nem tűri el azt, hogy egy tagállama teljesen nyíltan sérti meg a saját alkotmányát." amit onnan tudunk, hogy...? Most megpróbálom elképzelni az EU intézményrendszerét, amint komolyan megpróbálja megakadályozni a bármikori magyar kormányt abban, hogy egy új alkotmányról népszavazást írasson ki. És komoly alatt nem a csúnyán nézést, meg a komoly szankciók lehetőségét felvető előzetes szankciókat megfontoló bizottság összeülését megtervező tanács összeülését értem.

A katalán válságból is az látszott, hogy nemhogy a Nagy Gebasz. de a Potenciálisan Kisebb Gebasz eljövetelekor is az EU tökéletesen tehetetlen. Ha a német kormány úgy dönt, hogy picit homokba dugja a fejét, akkor néhány szomorkodó publicistán kívül ez a kutyát nem érdekelné a Fertőtől nyugatra.
Ezekkel a Karácsony-féle fantáziálásokkal nem az a baj, hogy bármi kivitelezhetetlen lenne bennük, hanem hogy először hatalomra kellene kerülniük hozzá.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.02.01. 10:03:40

@Tehéntőgy: Nézzük meg mi történik. Karácsony miniszterelnök (höhö, leírni is vicces) bejelenti, hogy népszavazást rendeznek. Amíg ugye nem történik semmi, csak bejelentések, addig az Unió csak jelzi az új magyar kormánynak, hogy amire készülnek az kurvára nem OK. Ekkor az NVB közli, hogy nem lehet népszavazást rendezni, hiszen az Alaptörvény erre nem ad lehetőséget. Semmi mást nem lehet csinálni az AB-hez kell fordulni, amelyik mintegy két nap alatt egyértelmű döntést hoz arról, hogy álljatok már le kisgyerekek, miről beszéltek. Eddig ugye nem történt semmi, X mondott valamit, Y elmondta róla a véleményét. A népszavazást ebben a pillanatban írja ki Karácsony parlamenti többsége. Ehhez le kell váltani olyan embereket, akiknek még mandátuma van, nem lehet megcsinálni, fizikailag is alig lehet megtenni, de Karácsony megteszi. Ez az amiről beszélünk. Ez egy alkotmányos puccs. És először nem az Unió fog rá reagálni, hanem az Új Ellenzék, akárki vezeti. Meg az Új Ellenzék régi tábora. Nem fogják felgyújtani Budapestet, de azért elég komoly hirig lesz, pár ember biztosan meghal. Könyörgöm, megszűnt az alkotmányos rendszer Magyarországon, erőszakra fognak bujtogatni az Új Ellenzék prominensei, csak nem erőszaknak fogják nevezni, hanem a magyar demokrácia megmentésének. És formálisan még igazuk is lesz.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.02.01. 10:10:14

@Pyrrhus: Pontosan erről beszélek. Valamelyik féltudású elkezdi ezeket a baromságokat beszélni a tévében meg a klubrádióban és az emberek elhiszik. Senki sem esküszik fel arra, hogy nem fogja megváltoztatni az Alkotmányt. Formálisan annyi történt, hogy Orbánék hoztak egy alaptörvényt, amelyben hatályon kívül helyezték az Alkotmányt, de könyörgöm benne volt az Alkotmányba, hogy annak van egy ideiglenes jellege, még maradványok is voltak benne, amelyek négyötödös többséget kértek egy korábbi alkotmánytervezettel kapcsolatban. Kínosan ügyeltek arra Orbánék, hogy minden teljesen szabályos legyen. Arra nem ügyeltek, hogy maga az Alaptörvény ne okozzon instant gubancot, ezért is kellett azonnal és többször is módosítani. Most már senki sem sír miatta... Mindenki tudja, hogy rohadtság, de szabályos rohadtság, ami ráadásul formálisan sem mond már ellent az európai írott és íratlan szabályoknak.

ámbátor 2018.02.01. 10:25:36

@jotunder: Az alaptörvény szerint "Nem lehet országos népszavazást tartani
a) az Alaptörvény módosítására irányuló kérdésről;"
Ez nem jelenti azt, hogy az alkotmányozó nemzetgyülés által hozott döntéseket ne lehetne népszavazással megerösíttetni. Föleg, ha nem taggyülés. és nem fidesz cég, hanem fidesz közeli cég. Az biztos, hogy a rezsimet finomkodva, Orbán szabálykönyvével a kézben nem lehet lebontani. De a szabályok rugalmas kikerülésével, átugrásával nyugodtan meg lehet próbálkozni.
Az unio pont nem fog semmit tenni. A fideszt még utálják is mint a szart, és mégis eltürték az összes mocsokságukat. A hipotetikus leváltóiknak még sokkal többet elnéznének. A kérdés tényleg inkább az, hogy Kövér házörségének miért kellett gránátvetö és hogy a TEK-et az azerbajdzsán felé tartó konvoj biztosítására használják-e, vagy a parlament megszállására.

Jean Claude 2018.02.01. 10:38:44

@nevetőharmadik: A legalitás és legitimitás fontos kérdés. A probléma ott van, hogy a szavazók 90%-a annyit tud a kettő viszonyáról, hogy mindkettő latin eredető szó
és nagyon ritkán hangzik el a Fradi Sörözőben.
Mi lenne, ha egy komoly politikai aktor, nevezzük kihívónak, türelmesen megpróbálná elmagyarázni a kettő viszonyát a népnek? Kétlem, hogy másnap reggel mindenki erről beszélne az utcán. Az is lehet, hogy már Trócsányi sem emlékszik rá,
hiszen az összehasonlító alkotmányjog is folyamatosan fejlődik és lassan már kiszabadul a szélsőséges liberalizmus ketrecéből. Egy tömzsi angol focidrukker sem erről beszél állandóan a pubban, de valahogy régóta "csinálja", ti. a korona a Parlamentben meg egyéb baromságok.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.02.01. 11:43:06

@ámbátor: A magát alkotmányozó nemzetgyűlésnek vagy A Legjobb Eperfagyinak nevező országgyűlés kétharmaddal kimondja, hogy Magyarország a bokréta Isten kalapján és ez lesz az új Alaptörvény, az pro forma teljesen rendben van. Beleírják még azt is, hogy hetente lesz népszavazás róla, hogy még mindig a bokréta Isten kalapján Magyarország. Még mindig rendben van. Az nincs pro forma rendben, ha nem kétharmaddal csinálják, vagy akkor írnak ki népszavazást, amíg nincs megváltoztatva az Alaptörvény.

aronsatie 2018.02.01. 11:49:12

Sokkal több az esély arra, hogy még mielőtt a mostani ellenzék egyáltalán megpróbálhatná - szabályosan vagy sem - a jelenlegi alaptörvényt hatályon kívül helyezni, pont a hatalom tesz valamit, amit legalább annyira nem tűrhet el az EU, mint amit Karácsony vízionál.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.02.01. 11:50:57

@Jean Claude: Ennek az országnak itt nincs írott alkotmánya, azaz vannak bizonyos törvények, amelyekről azt mondják, hogy az az Alkotmány, és ezek a törvények néha ellentmondanak egymásnak. Az biztos, hogy amikor a Lordok Háza ugrál, mindig felmerül, hogy szét kellene őket kergetni, és speciel ezeket a fenyegetőzéseket mind a konzervatívok, mind a munkáspártiak megengedik maguknak.
Egy átlagmagyar ismeretei a magyar politikáról mondjuk tízszer nagyobbak, mint egy átlagbrit ismeretei a brit politikáról. Van valamiféle különös tolerancia a britekben, valamilyen sajátos osztálytudattal kombinálva, ami működőképessé teszi a rendszert. Itt nagyon ciki dolgok nem történnek. még a Brexit is aránylag civilizáltan lett megszavazva, bizonyos intézményeik valóban nagyon jók, nagyon nagyon jók, és én nem mindig értem, hogy miért.

hacsaturján 2018.02.01. 12:00:36

hancúroznak itten maguk, miközbe a kokaska magához rendelte az enszet, penig az ensz a soros zsebibül eszi a mindennapi betevőt, így asztán az ensz csapatok meg fognak állni a lajtánál karácsony ide vagy oda, vagyis ha és amennyiben a húsvét fogja jelezni a t-72-esek valós mennyiségét, úgy orbán miniszterelnök előbb utóbb megtanul késsel és villával enni, szóval heló röfik.

hacsaturján 2018.02.01. 12:10:53

@jotunder:

minálunk, itten a penny farthingbe úgy megy a dolog, hogy mielőtt betérek, bemegyek a szomszédos könyvesboltba, mejjet egy vénséges hadirokkant tulajdonol (magyarhonba trafik járt egy elvesztett lábér, itten könyvesbolt) és kivesézzük a mindennapit, majd viribus unitis jól lesziggyuk a brexites csapost, amíg őkelme szuttyog a lóherével a guinessen.

Jean Claude 2018.02.01. 13:00:41

@jotunder: A Brexit jó példa a legalitás-legitimitás problémára. Az írott alkotmány hiánya praktikusan a legjobb írott alkotmányokat is képes helyettesíteni. A kormányt is rossz oldara csavarozzák, mégsem zúzzák az autókat a keskeny utakon. A kajával meg a csajokkal kevésbé vagyok elégedett az esernyő alól bámészkodva. A Brexit egy nagyon bonyolult, a brit alattvalók életét minden tekintettben napi szinten befolyásoló 25 ezer oldalas jogi anyagból való kiszerződés. A politikai elit itt szerepelt le, egyszerűen konstruálva egy politikai terméket, amelynek mentén lehet versenyezni rövid távú célok elérésében. Theresa May hülyesége a tipikus példája egy veszett ügy melletti kitartásnak a Hard Brexit-tel. Beszélnek róla anélkül, hogy tudnák például
hány ezer vámtiszre lesz szükségük, mennyivel kell bővíteni vámudvarok területét, logisztikailag hogyan kezelhető a napi többezer EU-ból belépő teherautó, ahol
nem csak a sofőr okmányaira néznek rá. Szusievés közben hogyan lehet rábeszélni japán döntéshozókat arra, hogy sokkal bonyolultabban és drágábban gyártassák az
EU piacára szánt kocsikat a szigeten? Így is szívnak a PSA-val, amelyik jöval termelékenyebben gyárt otthon és Spanyolországban, mint a Vauxhall. 2,5 millió autóról van szó, melynek minden tulajdonosa külföldi. (ebból persze nem minden megy az EU-ba) Ehhez jön még a krautos vacsi a BMW-vel…
Nekem a Brexit esete nagyobb csalódás a babos--kolbászos reggelinél is.
Ez tisztán jellemzi a mai politikai elit minőségét. Ez meg is változhat, gondoljunk csak
Chamberlain-Churchill váltásra kissé élesebb történelmi helyzetben.
A bevándorlási kérdés nem egységes piac, hanem Schengen kérdés. Az egységes piac a letelepedés szabadságán (vállalkozások és ebből is fakadóan személyek) alapul, ennél a bevándorlás sokkal szélesebb kategória. Én azt várom, hogy ki fognak lépni és valamilyen konstrukcióban átmeneti rendelkezésekkel átlépnek a EGT-be.
Akkor business as usual.

Muad\\\'Dib 2018.02.01. 13:57:28

@Jean Claude:
A Chamberlain-Churchill váltás inkább arra példa, hogy háborús helyzetben nem sokat számítanak az erkölcsi kérdések (mert Churchill kultusz ide-oda azért fennakadna a rostán szegény) . Inkább a nyers rátermettség és határozottság. Persze például Carlyle szerint egy "hősnek" - egy Churchill kaliberű embernek - szinte előjoga az, hogy vezessen és irányítson. A demokrácia bizonyos ételemben pont gátat próbál szabni annak, hogy a legerősebbek folyamatosan magukhoz ragadhassák a hatalmat. Talán ezért voltak Carlyle-nak ellenérzései a túlzott demokratizálódással szemben (ennyire nem ismerem az életútját). Féltette a "hőseit".

Jean Claude 2018.02.01. 14:28:49

Nem is erkölcsi teljesítményről beszéltem, hanem politikairól. Ez annál szélesebb.
Azért Hitlerrel kapcsolatos konok álláspontja, erkölcsileg nyilván helyes volt,
de ez nem egy londoni klub volt szivarral és whiskyvel hanem a háborús kabinet.
Ennek az álláspontnak a politikai következményei voltak - nem rövidtávon - helyesek.
Igen, átült sokáig a liberálisok közé, buktázott Gallipolinál, így kellet a saját pártjától bizalmat kapnia. A saját pártjától, majd az ellenzéktől, a brit közváleménytől.
Adolf Hitlernek a másik oldalon a kedvenc kutyájától. Nem kérte a parlamentalizmus
átmeneti felfüggesztését, mint Hitler 1933-ban - az átmenetiség valahogy elsikkadt útközben.
Ha kérte volna, akkor sem kapta volna meg. Szerintem előbb szokott volna rá, angol
arisztokrata származásúként a kamillateára a whisky helyett. Öt regionális nagyhatalom harcolt (világhatalom egy sem volt még akkor, a brit kevésbé regionális), abból kettőnél volt liberális demokrácia (ne kérdezd azért a japán származású amerikaiakat Pearl Harbor után erről), a többinél meg semmilyen.
Churchill álláspontja Sztálinnal kapcsolatban szintén erkölcsös volt a háború után és politikailag nagyon helyes is. Indiával ugyanekkor mindkét szempontból kudarc.
Az is a brit demokrácia csúcsa, hogy a háborús nyertest elzavarták néhány hét múlva, mert a toryk már régóta voltak hatalmon és ez ott túl gyanús. Ha egy kormánypártit megkérdezel Budapest és London utcáján, arról, hogy hogyan értékelné, ha az ellenzék végtelenül meggyengülne, annyira, hogy nem lehetne többé ellensúly, a válasz biztosan nem lenne azonos. Ez vonatkozik a focidrukkerre is a pubban, pedig nem is tud latinul.
Ők csak csinálják.
Nekünk is el kellene kezdeni.

Muad\\\'Dib 2018.02.01. 14:56:05

@Jean Claude:
Ezek tények, de mellette mélységesen rasszista volt, szívfájdalom nélkül ítélet éhhalálra rengeteg Indiait, borzalmas cinizmussal kijelentve, hogy ők tehetnek róla mert minek szaporodnak annyira (miközben az élelmiszerüket az ő utasítására vették el tőlük).

közösperonos átszállás 2018.02.01. 16:16:23

@Jean Claude: "Öt regionális nagyhatalom harcolt (világhatalom egy sem volt még akkor, a brit kevésbé regionális)"

A témához csak marginálisan kapcsolódik, de Franciaország akár katonai, akár gazdasági erőt tekintve benne volt a top5-ben 1939-ben (persze utóbbit nehéz összevetni, annyi faktor van (képzettség, gyakorlat, létszám, flotta stb.)), katonailag meglepő módon inkább a top2-ben, mint a top3-ban. Nyilván aztán nagyon gyorsan lekerült a tábláról. :-)

Az amúgy is egy elterjedt tévhit, hogy a franciák katonailag milyen bénák poszt-Napóleon. Persze, feszt kikaptak a németektől, de 1v1-ben a németektől mindenki feszt kikapott, főleg a kontinensen lakók.

(Most meg úgy néz ki az EU-s katonai rangsor, hogy franciák, olaszok, britek.)

latyuka 2018.02.01. 19:48:20

@The Ghost Wolf O1G:
Ezt mondom mindenkinek. Csakis így, ezen az alapon lehet eltüntetni őket, és ezt kell tenni!

Jean Claude 2018.02.01. 23:43:23

@közösperonos átszállás: Ez így van. A háború előtt sokak szerint a francia katonai képesség meghaladta a németekét. A franciák folyamatosan fejlesztettek az I. Világháború után, míg Hitlernek időbe kellett kierőszakolni a szövetségesektől kifejezetten vagy hallgatólagosan a náci fegyverkezést. Mondjuk a térképre rápillanthattak volna a Maginot- vonal építésekor. Mégis a franciák omlottak össze
fél éven belül, még az angol segítség ellenére is. Ez volt a kisebbik baj. A német megszálláskor a francia haderő a németek kezére került. A teljes flotta, mely jelentősebb volt akkor a németnél. Churchill emiatt növelte egy pohárral a lefekvés előtti adagot. A bányászat, nehéz- és hadiipar a német hadigépezet beszállítója lett.
Franciák, belgák és hollandok dolgoztak német bányákban és hadiüzemekben. Addig pedig német férfiak növelték a hadsereg létszámát. Lengyelek is csináltak ilyet, de nem vendégmunkásként. A francia gyárosok nem panaszkodtak a konjunktúra hiányára, csakúgy, mit a felszabadulás után az újjáépítésnél. Ezeknek a családoknak jó része most is a gazdasági elit része. Nemcsak a németeknek voltak Hugo Boss-ai.
A hatodik regionális nagyhatalom a háború túlnyomó részében nem vett részt.
A megszállt rész nyilván nem volt szuverén, a Vichy pedig tétlen szemlélő volt, de facto szuverenitáshiányából fakadóan. Ilyen egy állam szuverenitása. Nem pedig 1.750 az EU-ból átvett menekült státuszának eldöntése.

kuszkusz1 2018.02.02. 06:29:11

Nem baj az ha a a mi a f...nak hagytam magam rábeszélni karácsony mindenféle érdekes pártokkal köt szövetséget mivel olyan édes kis griberlik vannak a pofikáján.

Más indokot a miniszterelnök jelöltségére nézve ugyanis nem találtam.

Azért az érdekesen nézne ki, ez a karácsony-féle lakhatási jog. Szóval mindenki lakjon tekintet nélkül arra hogy teszem azt fizeti-e a közös számlákat, fizeti-e az egyéni számlákat, pokollá teszi-e lakás közben más lakók életét, meg ilyesmi.

És ha már lakik - ami alkotmányos alapjog - akkor legyen víz, villany, fűtés a lakásban az ide vonatkozó számlák fizetésének mellőzésével ugyebár, szóval mi a f..nak hagytam magam rábeszélni karácsony miniszterelnökségével eljönne a Kánaán. A honpolgár teljes felelőtlenségének aranykora, senki nem felelős semmiért, majd valaki más dolgozik helyettem, tanul helyettem én meg lakok.

Mert alapjövedelmet is szeretne ám a karácsony és egy kukkot sem tudunk róla hogy mit kezdene a határvédelmi kerítéssel és egyáltalán a bevándoroltatás kérdésével.

közösperonos átszállás 2018.02.02. 08:27:00

@mafi mushkila: "Én úgy vettem, hogy erről a hírről van szó: "

Lehet, erről nem tudtam. De ez nem "hír", ez Seres szokásos agymenése; az ő értékrendje szerint kb. minden magyar párt kommunista (kivéve talán Bokrosét).

közösperonos átszállás 2018.02.02. 08:38:46

@kuszkusz1: "Mert alapjövedelmet is szeretne ám a karácsony"

Azt ugye tudjuk, hogy ez egészen konkrétan hazugság. A zuglói szociális támogatási rendszert alakította át úgy, hogy annak egyes részleteiben visszaköszönnek az alapjövedelmi koncepció egyes részletei. Hogy ebből a tényből következik-e valami Karácsony miniszterelnökké választása és az echte alapjövedelem országos bevezetése tekintetében, azt nem tudjuk; pontosabban tudjuk, hogy nem következik a világon semmi.

"és egy kukkot sem tudunk róla hogy mit kezdene a határvédelmi kerítéssel"

Márminthogy te nem tudsz róla, mert szándékosan dugod homokba a fejed, hogy sokatmondóan tudj sejttetni. Igen, ez is csak egy migráncssimogató belvárosi libsi. Segítek: google.com, "karácsony kerítés", nincs két napja, hogy nyilatkozott, hogy nem bontatná le.

Ez amúgy kurvára nem meglepetés, senki nem bontatná le, ha már van, mert hülyeség lenne. Ami sem azt nem jelenti, hogy ugyanúgy üzemeltetné tovább, sem azt nem, hogy eleve felépítette volna. Talán ennyit rólad.

És egyébként én adtam már rá indokot, hogy miért érdemes rá szavaznod (nem tudom, hogy én fogok-e rá szavazni, meglátjuk). Azért, mert Orbán egy nemzetietlen cinikus rabló, aki minél tovább marad hatalomban, annál jobban szalad el vele a ló (és hát már most is nagyon-nagyon durván elszaladt, a rendszerváltás utáni rekordot magasan ő tartja). Ha hatalomban tartod, akkor még durvábban fogja nyomni; ha elküldöd, akkor talán (talán!) elgondolkodik, hogy ez mégiscsak túlzás volt, és legközelebb visszavesz; meg aki jön helyette, az is pianóban fogja kezdeni.

Ez persze egy ultracinikus érvelés, de hát neked pont ez passzol, meg a protestszavazat koncepciója láthatólag túl magas neked, marad ez. Meg amúgy is tökmindegy, az új választási törvénnyel és a brutális médiafölénnyel a Fidesz úgyis biztosította magának a választási győzelmet egy időre előre (ezt nevezhetjük választási csalásnak is akár), csak leírtam, hogy miért tévedsz óriásit, mikor azt mondod, hogy nincs racionális indok Karácsonyra szavaznod.

kuszkusz1 2018.02.02. 10:38:32

Itt van nyuszó-muszó az alapjövedelem - az Alkotmányból levezetve! - és a karácsony.

mandiner.hu/cikk/20150331_mukodokepes_az_alapjovedelem_eszmeje

közösperonos átszállás 2018.02.02. 11:12:21

@közösperonos átszállás: A Párbeszéd például egész konkrétan az a párt, amely azért vált ki az LMP-ből, mert az nekik túl balos.

közösperonos átszállás 2018.02.02. 11:15:37

@kuszkusz1: Nyuszómuszó, hát megtaláltad a guglit? Akkor nyilván már nem várat sokat magára az sem, hogy kerítés-ügyben meakulpázd magad egy picit, ugye?

(A forrásod meg nem forrás; az, hogy a Mandíner három éve mit írt Karácsonyról, kábé annyira mérvadó, mint hogyha Orbánt a 168 órából vagy Bartus vezércikkeiből próbálnánk realistán megítélni. A három év meg ugye maga egy évszázad, akkor Karácsonynak még nem nagyon jutott eszébe miniszterelnöknek indulni, úgyhogy azt választási programnak nézni azért igen erős. Orbán 2007-ben azt mondta ugyi, hogy a szabadság mindig nyugatról jön, aztán hát látod.)

kuszkusz1 2018.02.02. 11:58:43

@közösperonos átszállás:

Ez nem cikk, ez videó ahol karácsony kifejti.

Pillanatnyilag nem arról van szó, hogy mit tesz a választások után karácsony miniszterelnök. Hanem arról hogy mi a túró predesztinálja őtet a miniszterelnök jelöltségre és hát én csak a griberliket találtam.

Valóban: hogy süllyedhet valaki olyan mélyre hogy nem követi a mi a f...nak hagytam magam rábeszélni karácsony minden rezdülését. Ilyen emberek vannak, hát most mondd meg....

velőtanya 2018.02.02. 12:16:46

@közösperonos átszállás: Az még hagyján, de 2015-ben pedig ezt mondta:
„Magyarország az iszlámot az emberiség egyik nagy szellemi és lelki alkotásának tekinti, amely sok százmillió embert segít hozzá, hogy az emberi élet létezésének magasabb értelméhez eljuthasson. Ezért mi az iszlámról is a tisztelet hangján beszélünk.”
valasz.hu/itthon/az-megvan-amikor-orban-viktor-az-iszlam-katonakat-elteti-127213

Ez egyrészt egyértelműen felveti Karácsony Gergely felelősségét, másrészt nyilvánvalóvá teszi, hogy az eféle szélkakas politikai kalandorbűnözők helyett miért kell feltétlenül Orbánra szavazni 2018-ban is.

velőtanya 2018.02.02. 12:24:58

@közösperonos átszállás: Egyébként érdemes ezt is megnézni:
sztarklikk.hu/kozelet/orban-fanatikusait-igy-meg-senki-nem-szembesitette-sotetsegukkel/285451

Nem is a primer kör, amiről a cikk szól (tehát hogy simán anyázzák a szerzőt, amíg OV magvas gondolatait az övének hiszik), hanem a kommentek, vagyis hogy UTÁNA, amikor mindez már kiderült, mindenfajta kétely, önreflexió vagy egyáltalán bármilyen gondolkodás nélkül folytatják ugyanabban a ritmusban.
(És te most éppen kifogtál egy ilyen "vitapartnert", de azért sok sikert)

kuszkusz1 2018.02.02. 16:32:05

Annyira elszégyelltem magam hogy nem követem mi a f...-nak hagytam magam rábeszélni karácsony minden rezdülését, hogy még a Párbeszéd honlapját is megnéztem abbéli igyekezetemben hogy megpróbáljam jóvátenni a jóvátehetetlent.

alapjovedelmet.hu/

Eztet találtam ottan.

ámbátor 2018.02.02. 19:03:16

@kuszkusz1: Te az a fajta vagy, aki jutalékot kap, hogy Karácsony neve helyett mindig az eposzi jelzős szerkezetet használd, vagy az, aki önként hülye?

félázsiai nagymagyar 2018.02.02. 19:50:56

"Orbánék sajnos kurva szabályosan lépték meg az Alaptörvényük meghozatalát, piszkos csirkefogók módjára, de sajnos teljesen szabályosan, függetlenül attól, hogy pár nyolcvanéves ex-alkotmánybíró bácsi mit beszél össze erről az elfekvő büféjében."

Nyilván, ha egy jotunder másképpen látja, az akkor rögtön maga a megfellebezhetetlen igazság.

félázsiai nagymagyar 2018.02.02. 19:59:19

@félázsiai nagymagyar: Ja és ráadásul igazán érzékenyen és kultúráltan gondolja a mást. Viszont KG kijavította a CV-jében vagy micsodájában az évszámot. Tehát OLVAS TÉGED!!! Véleményformáló lett jotunder!

Ez után a poszt után jobban tenné az egész ellenzék, ha magára húzná a sötétítőt és kussban maradna a választás végégig. Aztán meg már úgyis mindegy.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.02.02. 23:07:02

@félázsiai nagymagyar: Konkretan mi nem alkotmanyos az Alaptorveny megszavazasaban?

kuszkusz1 2018.02.03. 08:39:37

@ámbátor: Érdeklődésedet köszönöm. Eddig azt hittem a karácsony mérlegelése folyik abból az alkalomból hogy a miniszterelnök jelöltté lőn. Viszonyom az eposzi jelzőkhöz, vö: Hókarú Nauszikaá, mi a f...nak hagytam magam rábeszélni karácsony akkor válik esedékessé ha én jelölöm magamat a posztra.

labrys 2018.02.03. 14:50:08

A 2010-es választásokat törvényesen & szabályosan megnyerő Orbán–Simicska-párt („Fidesz-MPP”) a hatalomra kerülése utáni időkben lopakodó parlamentáris puccsot hajtott végre.

Ebből következően a jelenlegi Orbán-rezsim nem legitim.

(Napra pontosan természetesen nem határozható meg a dátum, amikortól kezdve szimpla puccsisták „irányítják” az országot. Ami biztonsággal kijelenthető: 2018-ban már több éve ez a helyzet.)

_Bárki_, akik segít nekik fenntartani a törvényesség látszatát (pl. ellenzéki szerepben indulásával hitelesíti a választásokat), kollaboráns.

félázsiai nagymagyar 2018.02.03. 18:17:04

@labrys: Igazából Orbánék már 2006-ban is csendes puccsal kísérleteztek a maguk gyáva háttérből uszító módján. Ne legyenek kétségeink, hogy most mindent, azaz MINDENT el fognak követni, h a kezükben maradjon a hatalom.

közösperonos átszállás 2018.02.05. 10:31:19

@kuszkusz1: "Annyira elszégyelltem magam hogy nem követem mi a f...-nak hagytam magam rábeszélni karácsony minden rezdülését"

Nem erről volt szó, de hát ezt te is nagyon jól tudod. Arról volt szó, hogy ezt tudtad leírni:

"és egy kukkot sem tudunk róla hogy mit kezdene a határvédelmi kerítéssel és egyáltalán a bevándoroltatás kérdésével"

...úgy, hogy meg sem próbáltál tudni róla; a legelemibb lépéseket sem tetted meg, hogy egyáltalán képben legyél, és így mondtad azt, hogy Karácsonyról nem lehet tudni ebben a témában semmit.

(Az "egy kukkot sem tudunk róla", az természetesen azt jelenti, hogy "egy kukkot sem lehet tudni róla", mielőtt még abba a zsákutcába próbálnál behátrálni.)

A bevándoroltatás megint egy érdekes kifejezés egyébként; véleményem szerint totálisan irreleváns, hogy Karácsony hogyan próbálna kezelni nemlétező jelenségeket.

ámbátor 2018.02.05. 10:44:38

@közösperonos átszállás: engem mondjuk sokkal jobban érdekelne, hogy lehet-e, kell-e valamit kezdeni a kivándorlással, vagy csak az a megoldás, hogy rendbe kell rakni az országot és akkor ez is megoldódik.

közösperonos átszállás 2018.02.05. 13:27:54

@ámbátor: "engem mondjuk sokkal jobban érdekelne, hogy lehet-e, kell-e valamit kezdeni a kivándorlással, vagy csak az a megoldás, hogy rendbe kell rakni az országot és akkor ez is megoldódik. "

Itt megint szubjektív dolgokat tudok csak mondani. Szerintem kellene kezdeni vele valamit, de "megoldani" nem lehet. Csökkenteni, azt lehet, illetve embereket visszacsábítani, előbb-utóbb az is menni fog, valamilyen mértékig.

Én például többeket ismerek, akik addig vannak kint, "amíg egy lakás árát össze nem spórolják" (nem pestiét). Tekintve, hogy a lakásárak kimondottan a kereslet és kínálat által kijelölt célkeresztben szoktak tanyázni (Pesten nyilván az építési költség ezt fölülről korlátozza, de vidéken nem, illetve csak a mainál sokkal-sokkal magasabb szinten), ez nem tudom, mennyire működhet tömegesen.

A másik, amit hozzácsapnék ("valamennyire kapcsolódik" jeligére), hogy huszonévig nem tekintettük problémának és meg sem próbáltuk kezelni az elvándorlást (országon belüli kivándorlás, ha tetszik :-) ). Ezt állami intézkedésekkel lehetett volna, és még mindig lehetne lassítani, még csak nem is feltétlenül mínuszos a történet államilag (a Pesten koncentrálódó népesség kiszolgálására irdatlan pénzeket kell infrastruktúrára költeni, miközben vidéken ez sokszor megvan), de nem nagyon volt rá akarat, sőt annak felismerése sem biztos, hogy megtörtént, hogy bizony ez is probléma, vagy hogy állami felelősség ez is. (Egyes országrészek elcigányosodása a cigányok hibája, stb.)

Amit amúgy nem nagyon tudok hova tenni, csak érdekesség, hogy a nyugaton dolgozók aránya 2010 előtt elmaradt a többi kelet-európai országhoz képest (akár csehek, szlovákok, lengyelek is). Tippem sincs, hogy ez annak a jele, hogy a magyarok jobban ragaszkodnak Magyarországhoz (és így könnyebb lesz/lenne visszacsábítani őket), vagy hogy nehezen lépnek (és így kurva nehéz lesz/lenne visszacsábítani azt, aki egyszer már rászánta magát és váltott).

Közben amúgy szép lassan sikerül egyre jobban felszámolni azokat az érveket is, amik alapján anyagilag megérte itthon maradni (pl. egy gyerek bölcsije-óvodája, amennyire tudom, az angoloknál és a németeknél is elég horror, ahhoz képest itthon kb. ingyenes, volt).

ámbátor 2018.02.05. 15:40:25

cdn.blog.hu/pa/pangea/image/abra10.png
www.hetek.hu/files/2013/04/kivandorlas.jpg
m.cdn.blog.hu/te/tenytar/image/grau3.jpg

Nyilván minden kivándorlónak van egy saját sztorija, de valahogy nekem az az érzésem, hogy sok sztoriban az a közös pont, hogy sokan 2010 környékén vesztették el a hitet, hogy ebböl az országból még lehet valami, belátható idön belül. Nem volt akkor rohamos életszínvonal csökkenés vagy reálbér csökkenés, nem az aktuális állapot elöl mentek el, hanem a kilátások tüntek hirtelen sötétebbnek.

kamerasmobil 2018.02.05. 18:07:25

@ámbátor:
Ki kell abranditsalak de ebben szerintem sokkal nagyobb resze volt a gazdasagi vilagvalsagnak. 2008-ban egyaltalan nem lehetett meg itthon erezni a hatasat es csak valamikor 2009 vege fele kezdett begyuruzni. Egyfelol elkezdtek a cegek munkaerot leepiteni masfelol meg elkezdtek megnoni a svajci frank alapu lakas es autohitelek torlesztoreszletei. Ja es Orbanek is ekkor kezdtek megszoritasokba amit ugye nemazemberekfizettekmeg (mar elnezest de lofaszt nem).

Akkoriban tele volt az IWIW uzenofalam ketsegbeesett posztokkal ahogy egy csomo fiatal ismerosom munkat keresett. De emlithetnem nagynenemet is aki apolonak ment ki Svajcba hogy ne vegye el a bank a csaladi hazukat.

Szoval ez nem hit kerdese volt hanem egyszeru es kimeletlen kenyszer. Sokaknal szo szerint a napi megelhetes es/vagy lakhatas kerult veszelybe a valsag es utohatasai miatt.
süti beállítások módosítása