Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Vive la France

2015.11.14. 10:29 | jotunder | 185 komment

 

       Erre nincsenek szavak. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr668077398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aronsatie 2015.11.15. 17:34:09

Ha a menekülteket úgy általában a merényletsorozatban résztvevő és velük érkező terrorista alapján ítéljük meg, akkor miért várjuk el, hogy a magyarokkal ne az embertársaikat a Dunába lövő nyilasok miatt tegyék ugyanezt?

netukki 2015.11.15. 18:19:41

@jotunder:

Why Syrian refugee passport found at Paris attack scene must be treated with caution | World news | The Guardian www.theguardian.com/world/2015/nov/15/why-syrian-refugee-passport-found-at-paris-attack-scene-must-be-treated-with-caution

netukki 2015.11.15. 18:20:47

Haszonleső színjáték a gyásznap, Magyaroszág nem Franciaország oldalán áll | Gépnarancs gepnarancs.hu/2015/11/haszonleso-szinjatek-a-gyasznap-magyaroszag-nem-franciaorszag-oldalan-all/

2015.11.15. 18:31:55

@netukki:

"A világ és benne Európa választás előtt áll és nem november 13. óta, de már sokkal régebben. Lesz-e Egyesült Európa, így nagy betűvel, vagy visszacsúszunk a nemzetállamok káoszába."

capacete 2015.11.15. 18:36:31

@jotunder: A regisztráció nem jelentett semmilyen kockázatot, miért ne vetette volna alá magát, ha úgyis kötelező? Ahhoz, hogy valaki öngyilkos merénylő lesz, hosszú pszichológiai kondicionálás kell, ezt azért Európában nehéz megcsinálni. Ugyanígy, egy ilyen jól összehangolt akcióhoz kellett némi katonai kiképzés és a harctéri tapasztalat sem ártott.
Sajnos Európába sok százezren áramlanak be minimális ellenőrzéssel, így a lebukás esélye is minimális, sajnos biztosra vehető, hogy nem ők voltak az egyetlenek, akik így bejutottak...

capacete 2015.11.15. 18:41:21

@Counter: Mi az, hogy tömeges? Száz ember mondjuk tömeges egymillió másik társaságában?
Miért kellett volna lebukniuk? Az Iszlám Államnak sok tízezer harcosa van, döntő részük nyilván nincs benne a nyugati adatbázisokban, egyszerűen jönnek és benyújtják a menedékkérelmüket, amit majd sok-sok idő elteltével az európai hatóságok el is bírálnak. Ezalatt szabadon járhatnak-kelhetnek az Európai Unió területén.
A valódi kockázatot az jelentené számukra, ha vízumot próbálnának szerezni és úgy próbálnának bejutni Európába, hiszen akkor egy sokkal alaposabb háttérellenőrzés mellett jó eséllyel lebuknának.

2015.11.15. 18:43:11

@capacete:

igen, pont ezt nem lehet tudni hogy mekkora az ellenőrizetlen vagy nem kellően ellenőrzött személyek száma, persze erről egyébként sem szívesen beszélnek...

capacete 2015.11.15. 18:50:46

@WiteNoir: A baj az, hogy pontosan tudjuk: senkit sem ellenőriznek kellően az elején. A regisztráció annyiból áll, hogy bemutatják a személyazonosító igazolványukat - ha van nekik, ha nincs, akkor csak bemondanak egy nevet, állampolgárságot és születési időt - és ujjlenyomatot vesznek tőluk, utána szépen mehetnek tovább.
Igazából azt nem értem, hogy miért csodálkozik bárki, hogy ilyen "ellenőrzés" mellett akár terroristák is vígan besétálnak...

2015.11.15. 19:25:25

@capacete:

ez változni fog majd

capacete 2015.11.15. 19:29:13

@WiteNoir: Az a baj, hogy ha tömegek jönnek be, akkor ez praktikus okokból nem tud változni, mert egy alapos háttérellenőrzéshez idő kell.

2015.11.15. 19:40:21

@capacete:

nem azonnal fog változni, hanem fokozatosan.
semmi szükség a menekültek befogadására, bevándorlás van volt lesz, megfelelő korlátok között, szükség is van rá, a gesztusértékű menekültbefogadás is megtörtént, a többiek befogadása ellen meg egyre több tiltakozás lesz és előbb-utóbb meg is szűnik.
sokmilliárd ember, köztük sok-sok millió helyi él rossz körülmények között, szenved attól nem lesz jobb a helyi szenvedőknek meg az összes többi éppen ide menekülni nem akaró/tudó szenvedőnek, hogy egy csomó problémás embert befogadunk.
persze emögött is érdekek vannak, nem sok egyéb, pár jószándékú fanatikus leszámítva

mondjuk engem az egész kérdés nem érdekel, úgy sincs semmi érdemi befolyásom a döntésekre, a liberálisok/balosok moralizáló magyarázgatása sem hoz lázba, meg persze a széljobbosok uszítása sem.
jobbára minden reakció, érvelés megjósolható.
érdemes mással foglalkozni:)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.11.15. 20:18:27

OFF minden uszito barmot kidobok. egyszeruen mindet. most ilyen kedvem van. szerintem szerdara elmulik, akkor kellene probalkozni.

mafi mushkila 2015.11.15. 20:25:07

@Muad\\\'Dib: Teljesen a szokásos értelemben. Vagy mi lehet a kérdésed? Nem tudok névszerint blogokat, hogy ha szerinted melyik kussoljon akkor szerintem melyik ne, de ha nem támogatja a gyűlöletet, akkor mért ne mondhatná bármelyik. Az a rész nekem tetszett az írásodban, elnézést, hogy nem azzal kezdtem, mert az olyan egyértelmű volt, hogy ha lehet, akkor ez ne legyen a szokásos törésvonalak mentén tárgyalva (sőt, ilyen témából lenne jó minél több). De például ez a kussoltatás nem arrafelé vezet. Tartalmilag meg lehet hogy egyetértésre lehet jutni valamiben, de szerintem pont nem lehet egy az egyben átvenni csak a békesség kedvéért azt a személetet, hogy a menedékkérők közötti feltételezhető jelenléte terroristáknak automatikusan minden más szempontot felülír - de ezt már nagyon jól tárgyalták fentebb mások. ...Tehát lehet, hogy az a válaszom a kérdésedre, hogy ebben a kérdésben az emberi hang, amelyik veszi a fáradságot a szempontok megfontolására, így lehet most megkülönböztetni.

Muad\\\'Dib 2015.11.15. 20:59:55

@mafi mushkila:
Nem mondtam sehol, hogy minden mást felülír, nem is kellene, hogy felülírjon. Azt mondtam, aki olyan felelőtlen volt, hogy mindenfelé azt terjesztette, hülyeség azt feltételezni, terroristák is bejutnak, mert ez nem reális veszély, az kicsit nézzen magába.
Ki lehet jelenteni, hogy azt szeretnénk, Európa akkor is humanista alapokon viselkedjen, ha ezzel fennáll a veszélye néhány terrorista beszivárgásának. Ez egy korrekt hozzáállás, ami után lehet értelmes eszmecsertét folytatni arról, ki, hogy értelmezi ezt a helyzete. Egyszerűen szerintem ezt így kellett volna kezdeni. Nem eltagadni a veszélyeket. Ugyanis ezzel azt jelezzük, nem bízunk annyira az európai polgárokban, hogy elhiggyük, hajlandóak kockázatot vállalni az elveikért, ezért inkább terelünk.

mafi mushkila 2015.11.15. 21:35:44

@Muad\\\'Dib: Én nem emlékszem olyanra, hogy valaki azt mondta volna, hogy ez kizárt. De lehet, hogy az azért van, mert ha elhangzott ilyen, biztosan nem vehettem komolyan, azért ezt meg tudja ítélni az ember, hogy nem kizárható. ...Akkor meg mért várjam azt, hogy más mondja, ha úgyis tudom, mit gondolok :)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.11.15. 21:35:49

@Muad\\\'Dib: 1. Európába bárki bejuthatott, akinek nem volt valamiféle "priusza", nem ismerték az európai hatóságok. aki nem, vagy körülményesen juthatott be azok a nyugati dzsihadisták, akik vissza akartak térni. Azt nem lehetett kizárni, hogy olyan emberek, akik korábban részt vettek a harcokban bejutnak.
2. Fegyvert, robbanóanyagot nem lehet végigcipelni Európán
3. Akit iktattak, azt valamilyen szinten nyomon követhették, megfigyelhették, ha esetleg valamiért gyanút keltett, tehát egy ilyen ember veszélyt jelenthet arra, akikhez kiküldik.
4. Azt is lehetett tudni, hogy a német hatóságok sokkal komolyabb vizsgálatokat folytatnak le, mint a szerbek.
Valószínű, hogy ezek az emberek nem mentek át Németországba.
5. Azt senki sem gondolhatta komolyan, hogy százezer emberből, akik harci területről érkeztek egyetlen egy veszélyes figura sem lesz. Százezer random kiválasztott nyugat-európai polgár között is lesz száz darab necces fazon.

Azt gondolhatták, hogy egy ISIS-kommandót nem fognak így Európába küldeni, és talán valóban nem is egy kommandóról volt szó, nem a szervezőkről, hanem foot soldierekről, akik a nyugat-európai kapcsolataik nélkül nem tudtak volna komoly pusztítást végezni

labrabbit 2015.11.15. 22:18:34

Nem Európa van válságban, hanem a Muszlim világ. Lehet, holnap engem lonek le, de ez nem valtoztat ezen.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.11.15. 22:19:55

index.hu/kulfold/2015/11/13/lovoldozesek_parizsban_meccs_kozben_legalabb_18-an_meghaltak/france2_nem_a_sziriai_utlevel_tulajdonosa_volt_az_egyik_ongyilkos_merenylo/

"A francia hatóságok biztosak abban, hogy a párizsi merényletek egyik helyszínén talált szíriai útlevél tulajdonosa nem azonos azzal a merénylővel, aki felrobbantotta magát - jelentette a France2 francia közszolgálati televízió.

Ha a két ember ujjlenyomata azonos lenne, a hatóságoknak bizonyítéka lenne arra, hogy a terrorista a migránshullámmal érkezett Görögországba, és onnan más országok mellett Magyarország érintésével Franciaországba. Ezt eddig elképzelhető feltételezésnek tartották, ugyanis szakértők szerint néhány száz euróért vásárolható hamis útlevelek vannak forgalomban a migránsok között. Egy másik feltételezés szerint a merénylő már régóta Európában tartózkodhatott, és a hatóságok megtévesztése céljából használta egy szíriai menekült útlevelét - hangzott el a francia köztelevízióban."

Tudjuk, hogy nem tudjuk. De azt legalább biztosan.

(Azért van egy olyan érzésem, hogy ezt nem teszik ki szalagcímben a mandinyolcra.)

2015.11.15. 23:35:29

@labrabbit:

európa is csak másképp, ill. a "muszlim világ" része a "nem-nyugati" világnak, ami szintén "válságban" van, most tekintsünk el attól hogy ez csak egy jól hangzó újságírói terminus.
más
bármennyire visszataszító is a muszlimellenes uszítás, meg a terror elleni háború fotelből történő követelése, azért a másik szélsőség is elborzasztó, miszerint az iszlámmal kellene azonosulni és csak bűnös idióták vállalnak szolidaritást a franciákkal---nem, nem fogom idézni azokat a helyeket ahol ezt olvastam, meg lehet találni őket...magyarul is van ilyen...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.11.16. 00:25:22

@WiteNoir: :((( én is olvastam. mi kell ahhoz, hogy valaki ilyen szaremberré váljon, most komolyan.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.16. 00:45:19

jézuskurvaistenbassza meg.

a mandiner kiemelten szemlézi az egyik főnáci hozzászólását. cikk, bazmeg, cikk.

mandiner.hu/cikk/20151115_bbjnick_az_iszlam_allam_nem_sziriaban_es_irakban_szekel

kurvaistenbasszameg, kurvaistenbasszameg, kurvaistenbasszameg.

soha nincs lejjebb. soha.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.16. 00:49:26

@jotunder:

cak, cak, van egy olyan infó, hogy. vagy igaz, vagy nem. ártatlanság vélelme, hadd röhögjelek ki.

de legalább volt szabad 20 évünk fikázni a bibsiket, akik ezeket az ártatlan iszlamistákat palesztinholokausztozták.

Késes Szent Alia 2015.11.16. 01:07:36

2004-ben egy Abu Bakr Nadzsi nevű iszlamista összeállított egy stratégiai útmutatót az al-Kaida számára. Ez arról szól, hogy hogyan lehet káoszt kelteni a muzulmán világban, majd a káosz miatt széteső államok helyén a dzsihádistáknak megszerezniük a hatalmat, és létrehozni a kalifátust.

A stratégia része, hogy rendszeresen merényleteket kell elkövetni nyugati országokban, amelyekre reagálva a Nyugat fegyveres támadást intéz különféle muszlim célpontok ellen, ami elindítja a szétesést. Erre ráerősítve a "kegyetlenség régióit" kell létrehozni a muzulmán világban, értve ez alatt azt azt állapotot, amikor a lakosság egy része rettegve behódol a szándékosan kegyetlen dzsihádistáknak (hiszen a Nyugat valójában nem nyújt ellenük védelmet), más részük csatlakozik hozzájuk a győzelem reményében. A mérsékelt muszlim irányzatok, amennyiben lennének ilyenek, ellehetetlenülnek.

Az uralom alatt álló területeken a dzsihádisták relatív békét biztosítanak, élelmet, orvosi ellátást nyújtanak az embereknek, és közben harcosokat képeznek ki a további merényletekhez.

A Guardian szerint a stratégiai könyv ("a dzsihádisták Mein Kampfja") igen népszerű az ISIL köreiben.

Wiki összefoglaló: en.wikipedia.org/wiki/Management_of_Savagery

A könyv angol nyelven: azelin.files.wordpress.com/2010/08/abu-bakr-naji-the-management-of-savagery-the-most-critical-stage-through-which-the-umma-will-pass.pdf

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.11.16. 01:09:08

@mavo: Nem értem, hogy csinálja, mármint bbj.

Elég jól meg tudom becsülni a várható posztkom nacionálbolsevik véleményeket, Bogártól Kövérig. Elég jól meg tudom becsülni a gfg-lánczi-féle ágaskodások természetét.
Elég jól előre tudom látni, hogy mi a mondandója és mi mentén egy Bayer-féle szerelmes gyűlölködőnek.

De ezt a Savonarolába oltott Gömbös Gyulát, ezt sose látom jönni, hogy minek az apropóján és hogyan fog teokráciáért kiáltani éppen.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.16. 01:17:20

@Counter:

szimplán őrült. nem kell ezen gondolkodni. és igen, a mandiner egy szimplán őrült ember szimplán őrült véleményét szemlézi.

kicsit fázom. súlyos egyébként, amikor hosszú idő után először után magyarországra érkeztem, az első, ami megcsapott az a vegytiszta gyűlölet volt.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.11.16. 01:46:02

@Késes Szent Alia: az ISIS alig több, mint egy terrorszervezet. ott vannak a városokban, és emiatt nem lehet szanaszét bombázni őket. a közelében sincsenek annak az iraki hadseregnek a katonai erejéhez, amit az amerikai csapatok hetek alatt semmisítettek meg. ez egy olyan kalifátus, ahol a kalifáról semmit sem lehet tudni, pl. azt sem, hogy életben van-e vagy sem. ez egy döntés kérdése. ha elhatározták, hogy megsemmisítik az ISIS-t, akkor végük van. a kérdés az, hogy mi lesz az ISIS után, hogyan lehet stabilizálni Szíriát, lehet-e egyáltalán.

Késes Szent Alia 2015.11.16. 07:51:57

@jotunder: Talán ez a két állításod üt egymást:

"ott vannak a városokban, és emiatt nem lehet szanaszét bombázni őket" vs "ha elhatározták, hogy megsemmisítik az ISIS-t, akkor végük van".

Ez egy régi vita egyébként, hogy az ilyesfajta nem-konvencionális terrorista hadviselés ellen létezhet-e győzelem, és az hogyan nézne ki, ugyanez a kérdés a Hamasz, Hezbollah és hasonlók esetén.
Mivel nem-konvencionális, nem igazán érdekes az összehasonlítása az iraki hadsereggel.

Azt nem gondolom, hogy most aztán kalifátus lesz és bevégeztetett, csak arra hívtam fel a figyelmet, hogy az országainkban elkövetett merényleteket valszeg tervezett provokációnak szánják.

Virág et. 2015.11.16. 08:35:41

@Késes Szent Alia: Tervezett provokáció,ezért a szíriai útlevél a halott mellett. Mindegy, hogy nem egyezik az ujjnyomat, a sajtónak elég. A hír a szíriai útlevélről címlapos mindenhol, a cáfolatról alig jelenik meg.

A céljuk egyértelmű: a teljes iszlám radikalizálása. Ez toborzó-akció volt.

A "kalifátust" meg nem bombákkal, hanem végre rendes szárazföldi akcióval lehetne szétverni. Egy NATO-hadsereg két hét alatt bevenné az egész ISIS területét és aztán ENSZ katonákkal meg helyi rendfenntartókkal vigyázni a rendet. Nem lenne teljes béke, sok robbantás lenne, de a mostanihoz képest nagy változás lenne. Aztán mehetne ugyanez a sereg Jemenbe is.

Végül pedig talán azoknak is lehetne szólni, akik az egészet pénzelik a gazdagabb közel-keleti országokból ... Csak finoman. Eleinte.

nerángass 2015.11.16. 08:41:25

Franciaországban usque 5 millió muszlim él, akik nem tegnap jöttek be az országba. A kb egymillió menekült között reális, számszerű valószínüséggel van terrorista (is ), de azért döntő többségük pontosan a terroristák vagy egyszerűen a háború miatt menekül. Biztosan annak is van fontossága, hogy az újonnan befogadottak, vagy azoknak leszármazottai közül milyen körülmények között lehet terrorista. Valszeg az egyik legveszélyezebb formája a terrorizmusnak a homegrown ( hazai ) hálózatok lesznek, ahogy a Hebdo és a mostani párizsi támadás is bizonyitja. Sőt, „fehérből” frissen lett muszlimból is lehet nagyon veszélyes terrorista ( Jihadi John ). Döntő az egészben a hazai hirszerzés, megfigyelés, követés, az adatok kicserélése baráti államokkal és még igy is történhet tragédia
„One senior European intelligence official offered a mea culpa: “That so many people, some of whom had been known to police, had been able to plot such a large attack, using suicide explosive belts, weapons, without the intelligence services knowing — that’s a major failure of the intelligence services.”
Innen : www.washingtonpost.com/rweb/world/french-police-detain-7-for-questioning-in-paris-siegethe-latest-from-paris/2015/11/15/7600c208-8b38-11e5-bd91-d385b244482f_story.html

V.sz. nagy fontossága lenne a rendszerszerűen működő tömbök ( IS, Boko Haram stb ) végleges fölszámolásának, ezeknek – sajnos – nagyon erős kohéziós hatása van bizonyos körökben/életkorokban.
Szóval lehet és kell ezekről beszélni, de amíg rendszerszinten géfodorznak, addig a józan hangoknak nem nagyon lesz kereslete és hallgatósága ( lásd Zimbardó hatás )

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.11.16. 08:52:32

@Virág et.: "Tervezett provokáció,ezért a szíriai útlevél a halott mellett. Mindegy, hogy nem egyezik az ujjnyomat, a sajtónak elég. A hír a szíriai útlevélről címlapos mindenhol, a cáfolatról alig jelenik meg.

A céljuk egyértelmű: a teljes iszlám radikalizálása. Ez toborzó-akció volt."

Sajnos lehetséges.

"aztán ENSZ katonákkal meg helyi rendfenntartókkal vigyázni a rendet"

Melyik ENSZ-tagállam küldene ilyen helyre katonát, és amelyik még ilyen helyre is küldene, az miért nyomorítaná meg őket az ENSZ-mandátummal szabályaival?
PMC-kben is több realitás van, és igen, akkor lesznek robbantások és mészárlások is, tán még halálbrigádok is.

"Aztán mehetne ugyanez a sereg Jemenbe is."

Pillanatnyilag aki valamit akar Jemenben, annak Rijádba kell telefonálnia. Vagy bevonulnia, which leads us to...

"Végül pedig talán azoknak is lehetne szólni, akik az egészet pénzelik a gazdagabb közel-keleti országokból ... Csak finoman."

Hát, a '70-es években kellett volna, jelenleg egyszerűen iszonyúan sok a pénzük és be is vásárolták magukat a világ 1001 pontján kormányokba és ilyen-olyan közösségekbe. Keleti nyitás, wink-wink, nudge-nudge.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.16. 08:58:30

@Virág et.:

ez azért elég nagy naivitás. az államok egyik legstabilabb szövetségese egy 200 éve masszívan wahhabita ország. sajnálom.

Késes Szent Alia 2015.11.16. 09:08:36

@Virág et.: Meg se kísérlem, hogy katonai stratégiáról értekezzek, csak annyit sejtek, hogy ez nem ilyen egyszerű.
Az ENSZ-békefenntartók tragikus kudarcokat szoktak vallani (Bosznia, Libanon).

A legújabb lépés, hogy az USA katonai szakértőkkel segíti a kurdokat, ami egy ugyancsak kétséges sikerű modellt követne (támogassuk a pillanatnyilag leghasznosabb helyi tényezőt a pillanatnyilag legrosszabbal szemben, aztán majd lesz valami), de ezt se lehet sokáig csinálni a törökök miatt.
Egyáltalán, mintha a különféle nagyhatalmi érdekek ütközése még tovább bonyolítaná a beavatkozást.

Hsz-ed első részével egyetértek.

Virág et. 2015.11.16. 09:21:18

@Counter: @mavo: Értem én, hogy SA eléggé tabu, mert olaj meg pénz. Nem is azt írtam, hogy mi lesz, hanem hogy minek kéne lennie. Sajnos a szaúdi támogatás elvágása nélkül szélmalomharc csak a terror elleni háború.

Előbb-utóbb eljutunk egy olyan pontra, ahol választani kell majd a nyugati világ vezetőinek és akkor a pénz és a befolyás önmagában már nem lesz elég.

klorofilll 2015.11.16. 09:27:27

@Késes Szent Alia:

+1

Egyébként viszont:

"amikor felnéznek az égre, nem Allah néz vissza rájuk, hanem a mi drónjaink. És nem védi meg tőlük őket az ima. Gazdagságunk, szabadságunk és erőnk azért zavarja őket annyira, mert látják ők is, mire elég a tudományuk, illetve a hitük. Dühük a frusztrált veszteseké."

"A háborút akkor nyerjük meg végleg, amikor ugyanannyi lesz az esélye annak, hogy egy muszlim fiatal radikalizálódik, mint annak, hogy egy fehér és keresztény felsőbbrendűséget hirdető őrült kezd lövöldözni Isten nevében. Az utóbbi sem példa nélküli, de elég ritkán fordul elő ahhoz, hogy elviselhető legyen a kockázat."

hvg.hu/w/20151116_Ellenunk_tort_a_keny_uralma

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.11.16. 09:28:11

@Késes Szent Alia: "Az ENSZ-békefenntartók tragikus kudarcokat szoktak vallani (Bosznia, Libanon)"

Afrikában bárhol kb.

@Virág et.: Ép ésszel nem lehet felfogni, mennyi pénzük van és azon hány helyen milyen súlyú befolyást építettek már ki maguknak. Boszniában mostanában épp látszik a jéghegy csúcsa; de valószínűleg az egész iszlám világban vannak vahabita támaszpontok.

Ha az ivóvízbe lehet tenni valamit, amivel agyat lehet mosni, itt az idő adagolni, kb.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.11.16. 09:29:23

@klorofilll: "A háborút akkor nyerjük meg végleg, amikor ugyanannyi lesz az esélye annak, hogy egy muszlim fiatal radikalizálódik, mint annak, hogy egy fehér és keresztény felsőbbrendűséget hirdető őrült kezd lövöldözni Isten nevében."

Jelezném szerzőnek, hogy ez ugyan lehet igaz, ámde legalább kétféleképpen is megvalósulhat...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.16. 09:31:21

@Virág et.:

no offence. az egyik legjobb arcnak tartalak a magyar blogszférában, de néha megdöbbentően naív dolgokat írsz.

csak hogy jó legyen neked: én is naív vagyok sokszor. :-D

klorofilll 2015.11.16. 09:36:43

@Counter:

Ez a kockázat. De jó, ha tudjuk, miről van szó és kétségbeesett jajongás helyett ebben a szellemben állunk elébe.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.16. 09:37:33

@Counter:

nem véletlenül szoktam írogatni, hogy az ensznél károsabb gittegyletet nem láttam még soha, pedig a fifa sem utolsó, és a VALÓDI befolyása a sokszorosa az ensznek.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.16. 09:38:17

@klorofilll:

tótának sajnos megint igaza van.

Virág et. 2015.11.16. 09:44:05

@mavo: None taken. Néha jó naívnak lenni, de nem gondolom, hogy most olyan nagyon naív lennék. Rövid távon talán, de hosszú távon nem biztos. Lehet olyan légkört teremteni, ahol már a gazdasági befolyás semmit nem ér. Azt gondolom, hogy minden egyes ilyen terrorakció ebbe az irányba mutat és hosszú távon ezt a szaúdiaknak is látniuk kell. Ha a tömeg valamit akar, lesz olyan erő, amelyik ezt meghallja, erre is láttunk már szomorú példát a történelemben.

Nem kéne megvárni, amíg idejutunk.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.11.16. 09:52:29

@mavo: :-D

Amúgy az ENSZ a tagállamokból áll, nem valamiféle felettük lebegő jóságos nagybácsi. A legjobb példa arra, mit jelent a "nemzetállamok laza szövetsége".
Ilyenek vagyunk.

nerángass 2015.11.16. 10:04:26

@Késes Szent Alia: Nagyon úgy néz ki, hogy igazad van, a „katekizmusukat” illetően. Egy szakértő :
“When the West took a kinetic interest in ISIL’s activities, in September 2014, the group responded with provocations, starting with the grisly videotaped murders of Westerners taken hostage in Syria.
…………………………………. In response to every threat, the group has responded with more and more intense provocation. When Jordan joined the American-led coalition against ISIL in September 2014, ISIL responded by burning a captured Jordanian pilot alive. And when Russia began airstrikes in Syria earlier this fall (albeit with more bark than bite), ISIL, it appears, took down a Russian plane.”
www.politico.com/magazine/story/2015/11/how-we-underestimated-isil-213362

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.16. 10:07:01

@klorofilll:

mert számomra rettenetesen szomorú. én alapvetően idealista vagyok, ahogy virág elvtárs is, és emiatt valóban elszomorít, hogy nem, az emberek nem jó fejek.

baszki, tök viccen kívül én 30 éve még azért voltam baller, mert hogy az emberek megérdemlik az egyenlőséget.

az nem változott nálam, hogy az egyenlőséget megérdemlik (ez soha nem fog nálam megváltozni), de az okok megváltoztak. hihi, naív voltam. :-)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.16. 10:09:57

@Virág et.:

igazából éppen az az érdekes, ahogy a radi keresztény európából ez a toleráns (és nem kis részben keresztény gyökerű) libsi izé lett.

az ükonukám ökunokája egy normális világban élhet. talán. nem fogom megérni, de szorítok.

Késes Szent Alia 2015.11.16. 12:00:26

@klorofilll: "amikor felnéznek az égre, nem Allah néz vissza rájuk, hanem a mi drónjaink."

Gyönyörű kép.
És amikor mi sétálunk a Boulevard Voltaire-en, nem a napfény csillan vissza a járda kövéről pajkosan, hanem a ráalvadt vér.

Tehát hogy drónokkal az ilyen típusú hadviseléssel szemben nem vagyunk igazán eredményesek, és ezt frusztrált dühükben ők is tudják, sőt rájátszanak.

@Counter: Igen, Afrikáról nem is szólva, csak nem szokott első körben eszembe jutni :(

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.16. 12:12:52

@Késes Szent Alia:

cöcöcö.

ezek az emberkék a minap megöltek bő száz európait, akik között mellesleg (meglepetés, meglepetés!!!!) ott voltak az elvben hittársaik is (segítek: moszlimok), miközben egy átlagos efféle napon otthonfele megölnek több ezer moszlimot es.

ehhe, ehhe, durván sikeresen ölik a hitetleneket, ha így folytatják, mindenki moszlim lesz, ehhe, ehhe.

Késes Szent Alia 2015.11.16. 12:26:54

@mavo:
Nem azért ölik a hitetleneket, hogy kiirtsák őket mind egy szálig.

A nyugati világot sem azért sokkolja a terror, mert százharminc halott van. Az utakon többen meghalnak egy hétvége alatt Európában. A terrorizmus mint jelenség a sokkoló, mert az életformánkba avatkozik bele. (Túl azon, hogy az embertelenség kivitelezés is ijesztő).

Amúgy a dzsihádisták szerint van jó muszlim meg rossz muszlim, és a céljaik között szerepel, hogy rossz muszlimok haljanak ezerszámra, azzal is jobban retteg a maradék.

Késes Szent Alia 2015.11.16. 12:39:45

@Késes Szent Alia:
Errata: a kivitelezés embertelensége, na.
Nehéz a munka közbeni multitasking, többet kéne gyakorolni :)

Dr. No 2015.11.16. 14:11:05

@Virág et.: "Sajnos a szaúdi támogatás elvágása nélkül szélmalomharc csak a terror elleni háború."
Szaúd-Arábia helyzete egészen sajátos. Az ország (vezetőinek) elsődleges érdeke a kiterjedt uralkodó dinasztia uralmának fenntartása. Ebben kétszáz éve követett stratégiájuk, hogy a belpolitikai problémáikat exportálás útján oldják meg, lásd bin Láden. Külpolitikai téren a dinasztia szoros és megbízható szövetségesi kapcsolatot tart fenn az Egyesült Államokkal, illetve rivalizál Iránnal a térségi középhatalmi szerepért - vagy az iszlám világ vezetőjének szerepéért. Mindeközben a szaúdi légierő hónapok óta bombázza a jemeni al-kaidás lerakatot, illetve a szaúdi sivatag Jemen felé eső részéből korlátozott szárazföldi hadműveletekről is hallani.
A szaúdi rezsim összeomlása az ottani rendszerváltás az al-Kaida egyik legfőbb célja, ezt előidézni nem tűnik túl jó ötletnek.

TG69 2015.11.16. 14:21:22

dr.prof. gyűlölet magyar hangja. Nem tudom ez kimeríti-e az uszítás fogalmát, de én pl a magyarországi muszlim közösség nevében perre mennék.

magyarhirlap.hu/cikk/40438/9066

"Csak az a muszlim testvér, akit ismerek, és akit szeretek. Testvér Ali bácsi, a Ráday utcai Shiraz étterem tulajdonosa, a drága öreg perzsa, akit megvédenék bármi és bárki ellenében. És testvér Sayfo Omar is, akinek úgy általában igaza van.

De senki más nem testvér.

Hanem potenciális gyilkos, aki az életemre tör. Ott lapulnak a gyilkosok a bevándorlók között. Kiderült, hogy az egyik párizsi merénylő tizenöt éves körüli volt. A másikat pedig októberben még Horvátországban meg Magyarországon sajnálták és etették, talán még szívhez szóló fényképet is közöltek róla valamelyik újságban.

Akkor pedig mondjuk ki végre: tizennégy éves kortól fölfelé potenciális gyilkos mindegyik.
És most háború van"

/tmp 2015.11.16. 14:46:22

@TG69: Nem gyülölet, félelem.

Nem akarok se provokálni, se trollkodni, de le tudnánk vezetni szépen érvekkel alátámasztva, hogy mi is a probléma ezzel szöveggel? Úgy társasági használatra, ha előkerül egy ilyen gondolatmenet, erkölcsi fennsőbrendűségünkből eredő nemes felháborodásunkon kívül mit reagáljunk egy ilyenre?

kisa 2015.11.16. 15:12:01

@/tmp: Volt már erre valahol egy adekvát válasz: ha repülővel érkezik szabályos vízummal - mert ne legyenek illúzióink, pénzért az is tud szerezni - akkor tiltsuk be a repülést?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.11.16. 15:16:18

@/tmp: Franciaorszagban Bayer ezert bortonbe kerulne, es azt hiszem Nagy-Britanniaban es Nemetorszagban is. Ez kozonseges etnikai/vallasi uszitas a veszelyesebbik fajtabol.

klorofilll 2015.11.16. 15:20:05

@/tmp:

Szerintem ezekkel megpróbálkozhatnál:

1. Szörnyű ostobaság, mint minden általánosító előítélet, ami ráadásul alkalmas embercsoportok kollektív bűnössé bélyegzésére és az ellenük való uszításra.

2. Kezeljük fenntartásokkal a rezsimszolgák tollából származó bullshitet, mert amellett, hogy intellektuálisan értékelhetetlen szar, jó eséllyel propaganda. Ez is az.

3. A szöveg eszmei mondanivalója, miszerint a muszlimok/menekültek mind “potenciális gyilkosok”, semmivel nincs jobban alátámasztva, mint hogy az emberiség tagjai mind potenciális gyilkosok, viszont az utóbbi legalább igaz.

4. A menekültek a gyilkosok elől menekülnek. Keveredhet közéjük is leendő gyilkos, de pl. a magyar neten a kommenteket elnézve e szögesdróttól ölelt kis ország lakosai között a szadista elmebetegek (ld. pl. a szerző munkásságát) aránya jelentősen meghaladhatja a menekültek köztiekét.

5. Az élet nem habostorta.

2015.11.16. 15:36:23

@jotunder: Ennél csak egy fokkal veszélyesebb ilyeneket mondani, egyeduralkodói székből: "A kötelező kvóta szétterítené a terrorizmust Európában." vagy: "ki kell mondani, hogy ahol Európában sok bevándorló van, ott jelentősen megnőtt a bűnözés és romlott a közbiztonság. A bevándorlás tehát rossz dolog, vonta le a következtetést. A bevándorlás veszélyt jelent a szokásainkra, a kultúránkra és a mindennapi életünkre is."

És ennél még eggyel rosszabb, hogy ez az alak most az európai közvéleményt igyekszik maga mögé állítani a demokratikusan megválasztott és az európai elitek által támogatott kormányokkal szemben. Amivel (remélhetően) komoly befolyást nem tud szerezni, azonban destabilizálni képes lehet. És persze gyúanyagot adni a mindenütt meglévő extremitások számára.

TG69 2015.11.16. 15:43:42

@/tmp: Rossz hírem van. Ezekre az uszító szövegekre nincs már értelmes válasz, ez jól ismert szociálpszichológiai tény, tehát hogy az ilyen érzelmekkel (akár félelem, akár harag, akár más) telített alapállásokra racionális érvek nem fognak hatással lenni. Illetve a gyűlöletet keltő tudatos provokátort sem lejhet értelmes párbeszédben meggyőzni, hiszen nem ez a feladata. Egy ilyen társaságban vagy hallgatsz, vagy egy apró megjegyzéssel tudatosítod, hogy te ezzel nem értesz egyet, és esetleg a személyes hiteled a csoport egyikét/másikát érdeklődésre sarkallja, vagy elhagyod a társaságot.

almodhi 2015.11.16. 15:59:03

@TG69: Engem azért az a folyamat is érdekelne (már logikailag) ahogy Ali bácsi potenciális gyilkosból testvér lesz. Bele akarok látni a szerző agyába... :-)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.11.16. 15:59:50

Bogár szerint viszont a potenciális terrorista úgy lesz, hogy "a [...] planetáris véleményhatalmi terror többek között éppen azért találja ki, építi fel és viszi végbe az ilyen szeptember 11-hez, Charlie Hebdóhoz, és a mostani párizsi iszonyathoz hasonló rémtetteit, hogy egyre brutálisabb nyíltsággal bélyegezzen mindenkit potenciális terroristának, aki nem engedelmeskedik neki, és nem fogadja el cinikusan hamis elbeszélési módját."

Tehát a potenciális terrorista az, aki a terrorista planetáris véleményhatalmat nem fogadja el.

Egyébként túl lehet adagolni a bogárizmust? Elolvastam a cikket, és kicsit szédülök...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.11.16. 16:00:52

"az azték vagy inka birodalomban miért nem tartottak „free and fair” népszavazást arról, hogy akarják-e, hogy Cortez és Pisarro felfedezze őket? "

Mit lehet erre mondani?

klorofilll 2015.11.16. 16:07:01

@Counter:

"planetáris véleményhatalmi terror" :D

kisa 2015.11.16. 16:09:04

Amúgy meg ha jól tudom, anders breivik konzervatív kereszténynek tartja magát. Akkor a bayeri logika szerint hogy is van ez...?
Ezt szívesen meg is kérdezném tőle, de én _oda_ be nem regisztrálok.

TG69 2015.11.16. 16:11:42

@fortin2: Ez a háborús logika csúcsrajáratása. Nem tudom meddig lehet fokozni, de azért én ezt a "tehetséges" politikust egy kicsit már szánom, hogy egyre nagyobbakat kell őrjöngenie, hogy fokozza a hatást. Lassan az elmebaj tisztán látható lesz, most már ezekre az időkre kell felkészülni.

TG69 2015.11.16. 16:15:04

@almodhi: A helyes válasz erre havi 1 misi.

/tmp 2015.11.16. 16:18:39

@kisa: @jotunder: @TG69: Engem igazából a szöveg első része érdekel, odáig, hogy "potenciális gyilkos, aki az életemre tör". A bevándorlós rész az egy másik téma.

Itt arról van szó, hogy valakik azért gyilkoltak le ártatlanokat, mert ők muszlimok. Az ő muszlim mivoltukból vezették le a tetteiket. Ezek után az számomra legalábbis érthető emberi reakció, hogy ha valaki muszlim, akkor bizony félünk tőle, de legalábbis gyanakodva nézünk rá. És ez eddig nem rasszizmus, ez nem uszítás, ez egyszerűen félelem.

Ez a kiindulópont, ez adott. A nagy kérdés az, hogy erre az érzésre mi a válasz. Egyrészt konkrétan mit lehet tenni a terrorizmus ellen, másrészt hogyan akadályozzuk meg, hogy a szélsőjobbos válaszok jó válasznak tűnjenek.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.11.16. 16:45:34

@/tmp: Dehat a nemetek meggyilkoltak a csaladom. Harminc embert. Akkor most feljek a nemetektol? Nem drukkolhatok a Bayern Munchennek, nem mehetek Oberwolfachba, nem ihatok Octoberfest sort? Tenyleg? Hulye-e vagy?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.11.16. 16:47:09

@Késes Szent Alia: Afrika általában keveseknek jut az eszébe első körben, max. az afrikaiaknak. De ők meg kit érdekelnek, nem első körben észbe jutók :-D

/tmp 2015.11.16. 16:55:43

@jotunder: A családodat a nácik gyilkolták meg, nem a németek.

Nyilván hülye vagyok, ez nem kérdés, de kíváncsi lennék, hogy csak én érzem úgy, hogy az a tény, hogy ezek az állatok deklarálják, hogy azért gyilkolnak, mert ők muszlimok, az legalábbis kétségessé teszi az ilyen analógiák alkalmazhatóságát?

TG69 2015.11.16. 17:00:06

@/tmp: Ezek az "igaz" muszlimok más hitű muszlimokat ölnek halomra. Ha ez nem segít a helyes válasz megtalásában, akkor én már nem tehetek semmit.

Bird 2015.11.16. 17:20:54

Éppen ma mesélte nekem egy ingatlanos:

Pár éve egy Ráday utcai lakásba a tulajdonos által nekik adott kulccsal bement a kolléganője, hogy megmutassa a bérlet iránt érdeklődőnek a lakást. Meglepetésükre a lakás nem volt üres és a szobából kirohant egy férfi és egy nagy késsel (!) megfenyegetve kikergette őket – ugyanis a tulajdonos elfelejtette visszavonni az ingatlanostól a megbízást és visszakérni a kulcsot, időközben odaadta bérbe (ingyen, de az most mindegy is) a lakást egy kedves ismerősének, Ali bácsinak...

velőtanya 2015.11.16. 17:21:56

@Counter: Eszerint akkor ugye Bayer a planetáris véleményhatalmi terror láncos kutyája lenne. Hogyismondjam, sajátosan magyar jelenség, hogy B&B ugyanabban a lapban ugyannak a közönségnek ír, és tőlük kapják a mandineren is a 90 százalék feletti lájkolási arányt, és a rajongó kommenteket.
Mert fogós kérdés az is, hogy miképpen lehet viszonyulni egy emberhez, aki pl. Bayer VAGY Bogár mai cikkével azonosul. De mit lehet kezdeni azzal, aki egyszerre mindkettővel?

Mackósajt 2015.11.16. 17:38:58

@Dr. No: Nem a jemeni Al-Kaida lerakatot bombázzák, hanem az Irán által támogatott síita milicistákat. Ez elég jelentős különbség. SA és a többi öböl-menti arab monarchia 35 éve kezdte el a háborút Irán és az iráni befolyás ellen, ami némileg szünetelt miután Szaddám beleharapott a gazda kezébe, és újra folytatódott az ő bukása után. A szaúdiaknak jelentős "érdemei" vannak a mostani helyzet előállításában, és ezen nem változtat az, hogy a bérenceik egy része elszabadult hajóágyúvá vált, aminek ők se örülnek.
Az ember szinte alig várja, hogy elfogyjon az olajuk, és ez a Középkorból visszamaradt izé visszasüllyedjen a jól megérdemelt jelentéktelenségbe, még akkor is, ha jelenleg nagyon fájna Európának az olaj elfogyása.

esernyősEvezős 2015.11.16. 17:52:52

A merénylet kapcsán szólalt meg a Csúti Ártány:
"...és meg kell adnia jogot az európai embereknek, hogy dönthessenek a saját sorsukról!"
Mondja ezt egy olyan fasz, aki tűzzel-vassal akadályozza, hogy bárki, bármiről ebben az országban dönteni tudjon.Még egy rohadt boltnyitvatartásról is akár ...

Késes Szent Alia 2015.11.16. 17:59:45

@Counter: Hüh, akkor mégis jól van így :)

@/tmp: Akik most gyilkolnak, azok abban a hiszemben vannak, hogy létrejött a kalifátus (Abu Bakr al-Baghdadi a kalifa, valamikor a nyáron nyilatkozott meg a híveknek, ha jól rémlik), márpedig amikor a kalifátus létrejön, akkor a Koránnak egyes részei ismét érvényessé válnak, amik kalifátus nélkül egyébként nem lennének érvényesek. Ezek a most feltámasztott szövegrészek történetesen gyilkolásról, rabszolgákkal való kereskedésről, kegyetlenkedésről és hasonlókról szólnak, hiszen hamarosan lezajlik az eszkatologikus összecsapás a Nyugat erőivel az elfelejtettem melyik fennsíkon Szíriában, majd végül Jeruzsálemben.

Elvileg tehát azok a muszlimok, akik nem gondolják úgy, hogy az Iszlám Állam létrehozta napjaink kalifátusát, és hogy al-Baghdadi lenne a kalifa, azok most vallási alapon nem támogathatják a gyilkolászást, mert nincs itt az ideje.

Késes Szent Alia 2015.11.16. 18:02:50

@jotunder: Azért megemlíteném Sarah Silverman klasszikusát a zsidókról, akik német autókat vesznek....

www.dailymotion.com/video/x15tlr_jews-who-buy-german-cars_fun

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.11.16. 18:06:42

@/tmp: Es akik Parizsban oldostek azok az osszes muszlimot reprezentaltak, nemcsak a pszichopatakat?

i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/03501/paris-policewoman_3501311b.jpg

nezd meg ezt a rendornot a kepen a geppisztollyal. o all szemben az iszlamista gyilkosokkal, o vedi meg a tobbi franciat toluk, es annak a rendornonek nem breton parasztok voltak az osei, hanem tunisziak, meg algeriaiak.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.11.16. 18:10:01

@Késes Szent Alia: szerintem ez a "Jesus is magic-bol " van, amikor Redmondban voltunk, vegigneztem az egeszet. azt nem lehetne leadni a magyar televizioban :))

Késes Szent Alia 2015.11.16. 18:12:34

@jotunder: Igen, abból van, felháborítóan szenzációs :)

/tmp 2015.11.16. 18:20:26

@jotunder: Persze hogy nem. Csak azt akartam mondani, hogy szerintem márpedig a félelem érthető és el kéne gondolkozni rajta, hogy hogyan kell ezt kezelni. Lehet mondani, hogy rasszista meg uszító csak kérdés, hogy mire megyünk vele.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.11.16. 18:43:44

@/tmp: bayer nem fel a muszlimoktol, hanem egy uj terepjarot szeretne venni a verdijbol.

capacete 2015.11.16. 22:34:02

@nerángass: Jihadi John nem frissen vált muszlimmá. Eredeti neve Muhammad Jassim Abdulkarim Olayan al-Dhafiri volt, iraki családban született Kuwaitban.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.11.17. 09:54:07

@Késes Szent Alia:

"Amúgy a dzsihádisták szerint van jó muszlim meg rossz muszlim, és a céljaik között szerepel, hogy rossz muszlimok haljanak ezerszámra, azzal is jobban retteg a maradék."

és mi erre az egészséges reakció? hát persze, hogy az, ha szerintünk minden moszlim rossz. legyünk rosszabbak, mint a szélsőséges iszlamisták, azzal tudunk jobbak lenni náluk.

a szélsősége iszlamisták nagyon úgy tűnik, hogy szerinted és szerintem is beteg emberek, csak az én verziómban valahogy erre nem az a megoldás, ha még náluk is betegebbek vagyunk.

fogadjunk, magyar viszonylatban meg a bájerzsótinál is szélsőségesebben kell gyűlölködni ahhoz, hogy jó emberek legyünk. van benne némi perverz logika, de oké, igazad van.

a móka egyébként tényleg az, hogy a dzsihadisták ezerszámra ölnek muszlimokat. bajerzsóti verheti a faszát, hogy a mocskos gazember moszlimok több moszlimot gyilkolnak halomra, mint amennyiről ő csak álmodni mer, vagyis igazából lájkolnia kellene ezeket az emberségükből kifordult férgeket.

nerángass 2015.11.17. 13:56:27

Egy csapda, amibe Európa könnyen belesétálhat

The Islamic State’s strategy is to polarize Western society — to “destroy the grayzone,” as it says in its publications. The group hopes frequent, devastating attacks in its name will provoke overreactions by European governments against innocent Muslims, thereby alienating and radicalizing Muslim communities throughout the continent……………………Muslims in the West will quickly find themselves between one of two choices, they either apostatize . . . or they [emigrate] to the Islamic State

www.washingtonpost.com/opinions/hating-muslim-refugees-is-exactly-what-the-islamic-state-wants-europe-to-do/2015/11/15/dfe0ca84-87d1-11e5-be39-0034bb576eee_story.html

incze 2015.11.17. 15:37:04

@nerángass: @Késes Szent Alia: ezt idézi scott atran is (edge.org/conversation/ian_mcewan-a-message-from-paris#26525 ), megtoldva azzal, hogy az európai kondíciók sajnos most igen kedvezőek az efféle ügyködések számára ("conscientiously exploits disheartening dynamic between the rise of radical Islamism and the revival of the xenophobic ethno-nationalist movements that are beginning to seriously undermine the middle class—the mainstay of stability and democracy—in Europe [...]").

mindazonáltal kár lenne ezt a dolgot az pusztán az iszlám idiotizmus és az etno-náci idiotizmus malomkövei közé szorult csudás európai civilizáció kálváriájának látni. az egész emberiség küszködik egy nagy váltással, a nemzetállami keretek közt szabályozott erőforrások, csatornák és hozzáférések (információ, gyilkok, javak, emberek) ezer új szabályozatlan, és az állami keretek közt aligha szabályozható módon áramlanak. a legkisebb értelmes (hathatós) cselevési rádiusz a teljes föld lenne, de ez egyelőre elég reménytelenül hangzik.

klorofilll 2015.11.17. 17:40:34

@Késes Szent Alia:

Jó, de épp azért, mert ez legalább annyira pszichológiai hadviselés (ahogy ezt itt a közben idézett cikkek is boncolgatják), a legfontosabb, hogy milyen tudatban szállunk szembe vele. Ha a sokk és a taktikai nehézségek miatti bénultság és lemondás kerekedik felül, győztek. Ha viszont higgadtan nézünk szembe velük, felmérve a tényleges erejüket és motivációikat, elvileg pofára eshetnek.

hvg.hu/vilag/20151117_Lehet_hogy_on_is_az_Iszlam_Allamot_tamoga

Nem állítom, hogy nem sikerülhet nekik, sőt. De az azért könnyen látható, hogy nagyjából erről van szó, és Tóta W. szerintem nagyon jól teszi, ha ezt a tudatot erősítgeti.

@incze:

+1

nerángass 2015.11.17. 20:31:33

@incze: A WP cikk szerzője a ISW ( Institute for the Study of War- amerikai think tank ) ISIS – el foglalkozó szakértője. A honlapjukon ugyanattól a szerzőtől egy 32 oldalas, az ISIS stratégiáját analizáló, sokkal részletesebb munka volt még ott délelőtt, de a copyright miatt még a linket sem mertem csatolni, most csak ez a cikk van helyette. Elsőrorban az amcsikra vonatkozó fontos kockázatokat és a tennivalók kidolgozását elősegitő szempontokat sorolta fel vagy 7-8 pontban és nem volt túlságosan derűlátó a gyors eredményeket illetően.

nerángass 2015.11.17. 20:45:33

@nerángass:Tévedtem, ezer bocsánat. Az irás ott van ( pdf- file ) : "ISIS Global Strategy, a Wargame" cimen. A site linkje ISW, vagy ( www.understandingwar.org/ )

Késes Szent Alia 2015.11.18. 13:14:47

@incze: "a legkisebb értelmes (hathatós) cselevési rádiusz a teljes föld lenne"

A nagy összefüggések síkjáról egy pillanatra visszatérve a banális hétköznapokba: egy jó formában lévő titkosszolgálat ezt kirázná a kisujjából, gondolom én, kávéházi konrádinaként.

De szakirányú tudással rendelkező emberek is pedzegetik, hogy nem jól működik a modern hírszerzés:

"Úgy 14 éve koptatják a közhelyet, mely szerint a 9/11 talán nem következik be, ha az amerikaiak nem hanyagolják a közvetlen emberi erőforrásokkal végrehajtott hírszerzést (ez a HUMINT, magyarul az informátorok által hozott hírek összegyűjtése és felhasználása) és nem fókuszálnak annyira a technológiai módszerekre.... vannak szituációk, amikor egy havi 100-500 (oké, legyen 1000) dollárt kereső, jó helyen lévő informátor többet ér a Cégnek, mint egy ötmillió dollárba kerülő drón, vagy egy tízszer ennyibe kóstáló kémműhold, amelyet havi 5-7 ezer dolláros fizetésű technikusok üzemeltetnek."

tiboru.blogrepublik.eu/2015/01/11/charlie-hebdo-nehany-gondolat/

A társadalmi léptékű összefüggésekben nincs vitánk :)

@nerángass: Köszi a linket, érdekes!

Késes Szent Alia 2015.11.18. 13:20:41

@nerángass:
?

"Idlib and Aleppo are not ISIS strongholds. Indeed, U.S.-backed rebels hold much of both provinces. Russia has maintained all along that its roughly six-week-old intervention in Syria is aimed at defeating ISIS, but in fact many Russian air and missile strikes have hit rebel groups that oppose Syrian President Bashar al-Assad and ISIS."

incze 2015.11.18. 13:33:22

@Késes Szent Alia: "nagy összefüggések síkjáról egy pillanatra visszatérve" - gonosz.

azért az a nagy összefüggés egészen szimpla dolgokat is jelent. ha pl. most valami okból összejönne a nagy bombázás, mely után fölírható lenne az "isis = 0" egyenlet, akkor mi van? van egy cafatokban álló irak, egy szíria kollázs, továbbá van egy közelebbi és távolabbi szomszédság, plusz még a nagyhatalmak, és mindenki lógatja ebbe a két nyílt sebekkel teli országba a maga pecabotját, fegyverzi a maga embereit, etc. és akkor a többi vérző sebről a környéken nem beszéltünk. ebben a közegben egy új isis pillanatok alatt szárbaszökken újra, mert isis-barmok mindenütt vannak, még franzstadtban is, csak nem mindenütt ilyen televény a táptalaj.

nerángass 2015.11.18. 13:44:30

@Késes Szent Alia: A dailybeast sorozatot közöl egy IS renegáttal ( given name Abu Khaled) tartott interjúból. Ebből az alábbi érdekes részlet jutott eszembe Idlib és Aleppóval kapcsolatban :

“They know the weak point of the FSA. Al-Tunisi told me: ‘We are going to train guys we know, recruiters, Syrians… Take them, train them, and send them back to where they came from. We’ll give them $200,000 to $300,000. And because they have money, the FSA will put them in top positions.’”
“This is how ISIS took over Syria,” said Abu Khaled. “It has plants in the villages and areas run by the FSA, and its people are in the FSA.”
In other words: Not all of America’s supposed allies in Syria are what they seem. Some of them, according to Abu Khaled, are being manipulated by people secretly working for ISIS instead.”

www.thedailybeast.com/articles/2015/11/16/how-isis-picks-its-suicide-bombers.html

giacomo gesso 2015.11.18. 13:56:45

Ezt az egész tragédiát meg az értelmezési "cirkuszt" ami körülötte kialakulóban van kicsit távolabbról nézve két gondolatfoszlány érlelődik bennem :
1. Globális problémákra globális válaszok kellenek, tehát lesznek is.
Az ENSZ azért nem működik, mert a látszattal ellentétben nem globális érdekeltségű, szemléletű szervezet, hanem a jó öreg (nemzet)állami alapú sisera gyülekezet, tehát a jelenlegi formájában felejtsük el. A rengeteg ellenérdekeltség miatt nyilván lassan, nyögvenyelősen, sok sok áldozat árán, máshol születnek majd meg az intézményesült megoldások.
Ugyanúgy, ahogy a szabad-kereskedelmi társulások, gazdasági régiókba tömörülések, nemzetközi szállítmányozás, IT robbanás globálissá tette a kapitalista közgazdaságot, úgy bizony az ennek okán létrejött társadalmi feszültségek is globálissá váltak. Nem kerülhető el az ebből fakadó következményekkel (pl. iszlám terrorizmus, népvándorlások stb.) való szembenézés. Ez nem kívánságműsor. Semmilyen szinten sem lehetséges hosszabb távon úgy bezárkózni, hogy a globális piacgazdaságnak csak a ránk nézve kedvező anyagi hatásait élvezhessük, miközben az éppen ebből eredő összes társadalmi problémát pedig kívül tartsuk. Legfeljebb a fizetendő ár és annak leosztása lehet folyamatos alku tárgya. (Pl. fegyverkezés, emberéletek (kiké?) vagy a javak emberségesebb elosztása?)
Az lenne a mi (Európa) lehetőségünk és teendőnk, hogy ezt a tényt az összes következményével együtt minél többekkel megértessük és elfogadtassuk, erről az árról társadalmi párbeszédet szorgalmazzunk.

2. Ami pedig az iszlám fenyegetést illeti.
Az iszlám régióban (is) százmillió számra élnek teljesen reménytelenül felesleges emberek, akik megvezetésére kitűnően alkalmas egy hagyományok által jól beágyazott, törzsi alapú, erősen patriarchális, harcos vallás. Ezt ki is használja minden érintett tényező.
Ám mindez tünet. Milliók testi és lelki nyomora okának az elfedésére, indulataik elterelésére szolgáló manipulációk eredője. Még ha eltekintünk a veleszületett emberi jogoktól és egyéb libsi maszlagoktól, csak szigorúan érdekalapon, praktikusan nézzük, akkor is hosszú távú megoldás csak olyan lehet, ami ezeknek a millióknak legalább egy jobb élet reményét megadja. Nem vallások által becsapva, nem ártatlanok ellen irányítva, hanem a való életben, érzékelhetően. (Ezzel máris lenne veszítenivalójuk.) Nem feltétlenül (csak) anyagiakat értve, (Azt is.) hanem pl. humánusabb értékrendet, jogokat, szabadságot stb. Nem tudom, hogyan, nem könnyű, de van honnan tanulnunk. (Ugye nem kell az "űberliberális" Egyesült Államokban 150 éve még virágzó rabszolgaságot, a "zöld gyepű" demokrácia Angliájában alig 100 éve még a nők szavazati jogáért küzdő szüfrazsetteket vagy az egyáltalán nem iszlám, ámde annál keresztényebb IRA 50 évvel ezelőtti terrorista robbantgatásait taglalni?)

Ennek a kísérletnek a megvalósításában az egyik, ha nem a legfőbb szövetségeseink a nők lehetnének. Az iszlám által sújtott, szexrabszolgának és gyerekgyárnak tartott nők. Bizony, (legalább) a népesség feléről van szó és amilyen elnyomásban élnek, nekik kis lépések is hatalmas eredménynek számítanak. Valamint minden muszlimnak is volt ám édesanyja -még a legmegátalkodottabb terroristának is- aki az élete első éveiben a legerősebb hatással van a gyermekre, tehát nagyon nem mindegy, hogy milyen szellemben neveli.
Tehát a csúnya-csúnya fegyveres demokrácia-export helyett azt mondom:
Légy feminista, hogy ne háborúzz! ;-/

Késes Szent Alia 2015.12.07. 00:32:31

@labrys: Az Európai Parlament friss tájékoztatása szerint érdemes felkészíteni a közt arra, hogy vegyi vagy akár nukleáris támadás is várható.

"The European Union and its Member States must prepare for the possibility of a chemical or biological attack on their territory by the self-styled 'Islamic State' in Iraq and the Levant.
At present, European citizens are not seriously contemplating the possibility that extremist groups might use chemical, biological, radiological or nuclear (CBRN) materials during attacks in Europe. Under these circumstances, the impact of such an attack, should it occur, would be even more destabilising."

"Wolfgang Rudischhauser, Director of the Weapons of Mass Destruction (WMD) Non-Proliferation Centre at NATO Headquarters in Brussels, states in his article 'Could ISIL go Nuclear?' that 'ISIL actually has already acquired the knowledge, and in some cases the human expertise, that would allow it to use CBRN materials as weapons of terror.'

És még:

"The EU institutions have devoted considerable efforts to preventing a CBRN attack on European soil and preparing worst-case scenarios. However, some gaps remain, in particular with regard to information-sharing among Member States."

www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/BRIE/2015/572806/EPRS_BRI%282015%29572806_EN.pdf

velőtanya 2015.12.07. 08:37:50

Közben Le Pen pártja megnyerte a francia helyhatósági választások első fordulóját, országosan 30% körüli eredménnyel, Calais-ban 50% felett kaptak.