Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Keresztény ország?

2015.07.31. 20:00 | seprűbajnok | 382 komment

Címkék: menekült

Naponta több száz ember érkezik kis hazánkba. Fáradtan, elgyötörten, kétségbe esetten, gyászolva, űzötten, kisemmizve. Gyerekkel, feleséggel, nagypapával. Menekülnek valami elől és mennének egy jobb, békésebb, normális országba. Nem véletlen, hogy nem mi vagyunk a célország.

Lehet-e normális országnak nevezni azt, ahol a háború poklából érkező emberekre rázárják a vagonajtót? Lehet-e könyörületesnek nevezni azt a busztársaságot, amely nem engedi fel a menekülteket a járataira? Épeszű-e az a börtönőr, aki félig agyonver egy lányt, mert azt hiszi, hogy a barátja menekült? Józan-e az az ország, ahol pengés kerítést építenek? Humánus-e az a MÁV alkalmazott, aki gumibottal fenyeget szerencsétlen embereket? Keresztény-e az a kormányzat, amelyik tudatosan és végtelenül cinikusan a menekülteket kiáltja ki aktuális bűnbaknak? (A menekültek levadászására buzdító szubhumán lényekről egy szó se essék.)

Hol vannak az egyházak ilyenkor? Különösen a máskor oly buzgó katolikus egyház? Most miért hallgatnak, miért nem segítenek a bajbajutottakon? Kint vannak-e a pályaudvarokon, a befogadó állomásokon? Most, amikor nagyon aktuális lenne, miért nem harsognak ékesszólóan a felebaráti szeretetről és elfogadásról? Miért szótlan a KDNP? A vasárnapi zárvatartás ügyében rendkívül aktív volt. Nyilván, az egy életbevágó probléma.

És a civilek? Miért a Facebookon szerveződő csoportok, önként szerveződő közösségek és altruista egyének látnak el olyan feladatokat, amelyek egy normális országban a hatóságok, hivatali szervek dolga? Miért ők osztanak élelmet, tisztálkodási eszközöket, információt, segítséget? (Köszönet és tisztelet nekik.) Hol van a Vöröskereszt? Hol van a Civil Összefogás a Fideszért? Állítólag ők bazira keresztények.

Egy Jézus nevű ember bizonyára megvetően tekint le kései, kárpát-medencei (állítólagos) követőire. Nemhogy felebaráti szeretetet, de egy cseppnyi emberséget, könyörületet, empátiát, szociális érzékenységet, együttérzést is alig-alig lát. Gyűlöletet, megbélyegzést, uszítást, pitiánerséget, cinizmust, sumákolást, embertelenséget annál inkább. Keresztény ország?

 

Ps: Tudom, hogy a menekült-ügy rendkívül összetett és kényes kérdés. De végtelenül undorít, dühít és kétségbe ejt mindaz az emberi hozzáállás, amit ezügyben látok, hallok, olvasok. Mintha a józan ész és az emberiesség utolsó szikrája is kiveszett volna belőlünk. Deja vum van, amolyan Radnótis…

Oly korban éltem én e földön,

mikor az ember úgy elaljasult,

hogy önként, kéjjel ölt, nemcsak parancsra,

s míg balhitekben hitt s tajtékzott téveteg,

befonták életét vad kényszerképzetek.

 

· 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr667669048

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Így készül a muszlim és a keresztény viccesen 2015.08.01. 13:03:56

Hogyan készül a keresztény?; 1.Távolítsd el agy agya 90%-át!  2.Töltsd az üregbe a bibliát! 3.Keverj még hozzá egy kis tudatlanságot és félelmet! 4.Ereszd ki a tömegbe, tv elé és iskolákba erkölcstan tanítani!

Trackback: Keresztény vagy? 2015.08.01. 13:03:17

Ha KERESZTÉNY vagy abban hiszel, hogy valami kozmikus zsidó zombi örök életet adhat neked, ha szimbolikusan eszel a húsából és telepatikusan megüzened neki, hogy elfogadod őt mesterednek, és aki így cserébe eltávolíthatja a gonosz...

Trackback: Jézustól még hülye maradsz 2015.08.01. 13:02:57

Szórakoztató képes erkölcstan és etikaoktatás

Trackback: Erkölcstelen kereszténység 2015.08.01. 13:02:41

A judeo-kereszténység erkölcsi elítélésének alapjai: 1. Amennyiben a bibliai judeo-keresztény Isten, azaz  JHVH - Jáhve (JHVH = Jáhve = Jehovah = Jehova = Adonáj = Elochim = Eloah = Elohim = Necach Izrael ... ) meghalt Jézusként, akkor végül i...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

megamedve 2015.08.02. 08:46:33

@Virág et.:
Én írtam vízumot? Idézd kérlek. Azt írtam iratok. Ha fogja a tarisznyáját, hogy "akkor én most a jobb élet reményében szerencsét próbálok Európában" , akkor legalább a személyazonosságát tudja igazolni valamivel. Nem vagyok tisztában azzal, hogy egy nem EU-s ember legálisan hogy tud itt munkát vállalni, letelepedni, stb. De ez nem módszer, amit csinálnak, ez erőszak. Ismét megemlítem, hogy nem az üldözöttekről beszélek, Illegális bevándorló. Aki a zöldhatáron át jön, és nem EU polgár az az. Azért jön így, mert a határon nem engednék be.
Ha hozzám becsönget valaki azzal, hogy tetszik a házad, szeretnék én is frankón lakni, értek ehhez-ahhoz. Meggondolom, hogy alkalmazom-e. Ha igen, akkor gyere, de ha nem, és nem engedem be, majd bejön a kertembe, és letelepszik a tölgyfa alá, arra rendőrt hívok. Ismét hangsúlyozom, hogy nem az üldözöttekről beszélek.

megamedve 2015.08.02. 08:54:37

@igazi Ténytár:
Én arról beszéltem, hogy meg kell szűrni az áradatot, ez azzal kezdődik, hogy megakadályozom az ellenőrizetlen bejutásukat, ha másképp nem megy, akkor kerítéssel. A mexicói határ példája erre vonatkozott.

Erre te azt írod, hogy milyen frankón melóznak a mexikóiak.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2015.08.02. 08:57:10

@igazi Ténytár: olyan vicces amikor érvek hiányában a nyelvtannáci előbújik mindenkiből akinek nem tetszik amit az ember ír...

de ha már itt vagyunk elmélkedjünk már el a folyamaton
tegyük fel valóban menekülnek pl. egy háborús zónából.
legyen szíria
vagyis eljut törökökig. béke van a törököknél?
igen
vagyis már az élete nincs veszélyben. na onnan elindul...görögo. na ők pont szarnak rá...milyen igazuk van. onnan irány szerbia. menekültként jelentkeznek. majd menekülnek tovább, Magyaro. újból menekültstátuszt kérnek, majd mennek tovább...de mint látjuk franciao sem jó, irány az alagút.
mitől jobb anglia mint franciao.? kevesebb a háború? mert ugye nem gondoljuk, h a csalagúton átjutni kívánó EZREK mind az éetüket féltik a francia katonai cselekményett miatt...igaz?

vagyis ezek végighaknizzák az eu-t, újabb és újabb államok aparátusát terhelve, azoknak hazudva jutnak át országról országra.

a fronttól 8000 km-re ne legyen már háborús menekült valaki.

Astalavista 2015.08.02. 08:57:36

@Gandosz: ember, hát miért nem szóltál II. János Pál pápának is erről, hogy ne kérjen feleslegesen bocsánatot az egyház összes múltbéli bűnéért, az inkvizíció kegyetlenségéért inkluzíve... :)))))

@jotunder: az is eszembe jut. Baj? Inkább ne jusson? Vagy tagadjuk le, mert nem tetszik? Tipikus. :)

.

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2015.08.02. 09:34:53

Ojan mekható volt ennek a ciknek az eleje, hogy elkelett morsolnom a szemem sarkába összegyűlt könnycseppeket.

Ad Dio 2015.08.02. 09:57:10

"Tudom, hogy a menekült-ügy rendkívül összetett és kényes kérdés. De végtelenül undorít, dühít és kétségbe ejt mindaz az emberi hozzáállás, amit ez ügyben látok, hallok, olvasok. Mintha a józan ész és az emberiesség utolsó szikrája is kiveszett volna belőlünk."

Hasonló gondolatok forognak bennem is. Épp ezért okoz bennem heveny hányigert ez a bejegyzés.

Jöjjön már végre egy blogger, aki nem oldalhitű ajvékolásba vagy ostorozásba fog, hanem a kérdést VALÓBAN tényszerűn kezeli!!! Hatásokkal, lehetőségekkel, realitásokkal és nem vágyálmokkal meg hagymázos érzelmekkel.

Ezek az érzelmek mindannyiunkban benne vannak. De ocsmányság ezekre apellálni, mert a többségben ezek az érzelmek vesztett csatát vívnak a józan ésszel.

Ennél többet szokott a Vincent adni az olvasóknak.

jotekony koc 2015.08.02. 10:34:59

@FILTOL:
Mert ott van rokonuk, ismerősük, azon a nyelven beszélnek, mert idáig vendéglátósként sok britet, németet etettek a szállodákban, vagy arra gondolnak, hogy ha már ott úgyis van sok pakisztáni, a németeknél török, akkor ők is beférnek oda.
A magyar kivándorlók két legnépszerűbb célja is a britek meg a németek.
És minél több magyar van kint, annál valószinűbb, hogy sikerrel jár egy új kivándorló.

Tgr 2015.08.02. 10:55:00

@Gandosz: "The EF English Proficiency Index calculates a country’s average adult English skill level using data from two different EF English tests completed by hundreds of thousands of adults every year. One test is open to any Internet user for free. The second is an online placement test used by EF during the enrollment process for English courses."
www.ef.edu/epi/about-epi/methodology/

Komoly számok ezek.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.02. 11:00:27

@Astalavista: próbálj nem idiótaként viselkedni. először a vérvonalban, ami apunak, anyunak nem sikerült, esetleg neked igen.

Gandosz 2015.08.02. 11:48:37

@Astalavista: Helyes volt a pápától, hogy bocsánatot kért az inkvizíció miatt. Mert nem zárható ki, hogy voltak téves ítéletek. De az akkori polgári jogszolgáltatáshoz vagy napjaink iszlám törvényeihez képest modern és korrekt rendszer volt az inkvizíció, sőt, sok szempontból a modern igazságszolgáltatásnál, ahol Császár Elődök felmenthetők, is korrektebb.

Andy73 2015.08.02. 11:49:51

Elég nagy baj, hogy ilyen nívótlan írások is felkerülhetnek az indexre, abszolút nulla tájékozottsággal.
Ha a hangulatkeltésen és a politikai propagandán kívül komolyabb célja is van egy cikkírónak (bloggernek), akkor minimális elvárás, hogy tájékozódjon a témában, mielőtt írni kezd.
A szerkesztőktől pedig az a minimális elvárás, hogy kiszűrjék az ilyen nulla tájékozottságú cikkeket.

Ha tényleg kíváncsi a szerző, hogy hol vannak az egyházak ilyenkor, akkor kérdezze meg őket. És akkor megtudja, hogy a karitatív szervezeteik már régóta segítik a migránsokat, anélkül, hogy azt reklámoznák.

Ha pedig a keresztény politikusokra és átlagemberekre utal a szerző, akik többsége valóban nem segít, és nem akarja, hogy százezerszámra elárasszák hazánkat az ázsiai és afrikai bevándorlók, annak anyagi és vallási oldala is van. Már az angol és a francia belügyminiszter is jelezte, hogy ennyi bevándorlót nem tudnak befogadni, az ő ellátórendszerük is véges.

Gandosz 2015.08.02. 11:55:15

@jotunder: Bunford Gerda jókat írt (Tanuljunk meg arabul, és minden rendben lesz címmel) Ziegler Dezső Tamás MTA JTI-is blogbejegyzéséről, ugyanazt írta, mint én a nyelvtanulásra reagálva, elég lett volna bemásolnom vagy linkelnem, de hozzászólásodig nem ismertem se őt, se a Mozgástér blogot.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.02. 11:58:59

@Andy73: Milyen szerkesztő? Te teljesen hülye vagy?

Andy73 2015.08.02. 11:59:01

Keresztény ország?

Az lehet, hogy a vallásos emberek többsége (egyelőre) keresztény, de az biztos, hogy a vallásukat gyakorló emberek már régóta kisebbségben vannak ebben az országban, legalább fél évszázada.

Ez a folyamat 1950-ben kezdődött, amikor Rákosiék betiltották a szerzetesrendeket, államosították az egyházi iskolákat és szinte minden intézményt, és a templomba járást is szankcionálták.

És az is biztos, hogy ha évi több százezres nagyságrendben elárasztják az országot a muzulmán bevándorlók, akkor belátható időn belül a vallásos emberek között is kisebbségbe kerülnének a keresztények.

Andy73 2015.08.02. 12:00:25

Az index szerkesztői, akik mindenféle nívótlan blogot feltesznek a címoldalukra.

Andy73 2015.08.02. 12:02:37

@jotunder: Az index szerkesztői, akik mindenféle nívótlan blogot feltesznek a címoldalukra.

Andy73 2015.08.02. 12:08:06

Lehet, hogy Vincent arra vágyik, hogy a müezzin szólítsa imára, naponta ötször, itt Magyarországon.
Lehet, hogy ezért segítené elő a muzulmán bevándorlók beözönlését.
DE akkor illene nyíltan színt vallania.

2015.08.02. 12:10:08

Bántóan hazug ez a poszt. Tegnap összegezték egy általam elég közelről ismert egyházban, hogy az elmúlt egy évben (!) mennyi migráns gyermeknek szerveztek játékokat, az étkeztetés stb. teljesen természetes, az egészségügyi ellátáshoz ismerősök orvosokon, nővéreken keresztül segítik hozzá a rászorulókat. Lehet, hogy nem voltak médiaképesek, merthogy tökéletesen fütyültek erre a szempontra és igazuk volt. Emellett az egyház vezetői többször kiálltak a menekültekkel szembeni negatív fellépés ellen. És elindultak azok a programok, hogy erre a mértékében és jellegében meglehetősen új helyzetre felkészítsék munkatársaikat, hiszen itt éveken át kell szakszerűen cselekedni.
Tudom, hogy ez egy véleményblog, szoktunk is vitatkozni, de ez a bejegyzés túllépte a józan diskurzus határait. Lehet, hogy jó poénnak tetszik és ahogyan a számlálón látom, a címplapra kerülés hozott sok olvasót, de pont annyira nem érte meg, mint a bevándorlóellenes plakátkampány. Mármint a becsület szempontjából, ha az számít valamit.
Szomorú ez.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.02. 12:10:41

@Andy73: A posztban nincs szó arról, hogy Magyarországnak be kellene fogadnia ezeket az embereket. Akkor sem tudná befogadni, ha akarná. Ők maguk sem akarnak Magyarországra bevándorolni. Az ENSZ a szíriai migránsok befogadását javasolja, és a svédek, németek be is fognak fogadni pár tízezer szírt, ahogy a svájciak is pár ezret. Nagy-Britannia ezres nagyságrendben fog menekülteket befogadni, ha egyáltalán, Magyarország pedig lényegében senkit. A kérdés az, hogy most mi a jó francot csináljanak ezekkel a szerencsétlen emberekkel, erre pedig senki sem tud jó választ. Annál valamivel jobbat talán el lehet képzelni, amire kormányunk jelenleg gondol.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.02. 12:13:09

@fortin2: Azt hiszem valóban van egy félreértés, t.i. a Migration Aid valójában egyházi intézményeket is takar. A máltai szeretetszolgálat is próbál segíteni. Az azonban tény, hogy egy magát kereszténynek nevező politikai mozgalom (az egyházakat ebben egyáltalán nem kellene belekeverni) és támogatói, Istennek nem feltétlenül tetsző szövegeket tudnak kipréselni a kicsi szájukon.

Exploiter 2015.08.02. 12:18:50

@jotunder:

"Annál valamivel jobbat talán el lehet képzelni, amire kormányunk jelenleg gondol."

Akkor végre valaki leírhatná, hogy mi ez a valami jobb.
Lassan elérjük a századik hasonló posztot, de ez még senkinek nem sikerült. Vajon miért nem?

aronsatie 2015.08.02. 12:23:08

@Exploiter: Talán mert triviális. Lehetne pl. emberszámba is venni őket.

Exploiter 2015.08.02. 12:28:07

@aronsatie:

Ó, hogy ez nem jutott senkinek az eszébe.
Emberszámba venni őket, igen, ez megold minden problémát, sőt, válasz minden felmerülő kérdésre is, hogy lehettünk ennyire vakok...

aronsatie 2015.08.02. 12:33:21

@Exploiter: Nem tudom. Tartok tőle, hogy fajtajelleg.

Exploiter 2015.08.02. 12:39:35

@aronsatie:

Inkább mesélj még a világbékéről, meg a szeretet erejéről, szépségversenyeken még sikert arathatsz az ötleteiddel, viszont a másik kommentelő úgy beszélt, mintha tényleg el tudna képzelni valami konkrétumot.

Jó lenne végre nem érzelmi síkon beszélgetni, hanem esetleg konkrét tervekről. A kormány oldalról az a konkrét terv, hogy minél inkább megakadályozzák, megnehezítsék a bejutást, arra nem látok semmi elképzelést, hogy mit akarnak azokkal tenni, akik már itt vannak. De legalább az első résszel egyet tudok érteni.
A másik oldalról még csak ennyit sem olvastam, vagyis de, az konkrét elképzelés, hogy ne nehezítsük meg a bejutást. Ja és toljuk át őket a határon nyugatra, hogy örüljenek a többiek is.

Erre jönnek az ilyenek, mint te, akik hagymázas, megfoghatatlan hülyeségeket írogatnak. Konstruktív.

2015.08.02. 12:41:21

Elvileg mi maga a Kánaán kellene legyünk a háborús zónákhoz viszonyítva, viszont nálunk még sincs annyira kolbászból az az elképzelt kerítés mint mondjuk Angliában.
Ezért képesek ezek a félcivilizált hordák a csatorna-alagutat ostromolni ahelyett, hogy megállnának egy biztonságos országban letelepedni és dolgozni. Politikához semmi köze.

Persze, tudom, semmi közünk hozzá, hogy az országunkban mit csinálnak idegenek, ha beleszólunk akkor megsértjük a jogaikat... kár, hogy ez nem kölcsönös, másként nem kéne bezárni őket hanem megállnának amíg lefolyik a kérelmi ügy, mint valami normális ember.

beavereater 2015.08.02. 12:44:36

@jotunder: ne vedd személyeskedésnek, de a 17 éves jotékony koc kurvasokszor beletalál, még ha gyakran feleslegesen provokál is. Fotelnácik ellen ultimate weaponnak tűnik a koma.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.02. 12:45:16

@Exploiter: A kormány úgy beszél, ahogy egy uniós tagállam kormányzata nem beszélhet. Leginkább ez a probléma, és az, hogy hagyja, hogy emberhez méltatlan helyzetekbe kerüljenek gyerekek.

Amennyiben emberszámba venné ezeket az embereket, akkor sem oldaná meg a problémát, de legalább nem lenne ennyire szégyenteljes ez az egész.

A valódi probléma kezeléséről még nem lehet ítéletet mondani. Meg kell épülnie a kerítésnek, meg kell nézni, hogyan működik a menekültkérelmek elbírálása az új szabályok szerint, és meg kell várni, hogy mit mond és tesz a többi ország.

aronsatie 2015.08.02. 12:46:01

@Exploiter: Te tévedésben vagy, sztrovacsek. Mi most itten nem beszélgetünk, ugyanis nekem nincsen kedvem teveled.

Exploiter 2015.08.02. 12:59:58

@jotunder:

Azt elég jó eséllyel meg lehet mondani, hogy a többiek mit tesznek, az angolok szerintem lassan hadsereggel vigyázzák majd az alagutat, mert a franciák pont ugyanazt teszik, mint amit a hozzánk vezető minden ország, meg sem próbálják feltartóztatni az embereket, nehogy véletlenül a nyakukon maradjanak.

Gondolom a magyar hatóságok is ezért intézkednek csak tessék-lássék módon, bár az kétségtelen, hogy a szanaszét kószáló emberek az országban problémát jelentenek, amit meg kéne oldani. Viszont ehhez az kéne, hogy a hatóság elkapja őket és összegyűjtse egy helyre mindet.
Napi több, mint 1000 fő, már régóta. Azt jelenti, hogy ha mindenkivel foglalkozni akarunk még az idén, építeni kell egy akkora tábort, ahol el tudunk helyezni annyi embert, amivel az ország 3-4. legnagyobb településévé válik a hely. És ezzel vállaljuk azt is, hogy nálunk folyik le a vizsgálat, minket terhel az ellátás költsége (100.000 emberre napi 5000 forint az mennyi is, NAPONTA?). Ezt vagy kifizeti az EU, vagy se.
A másik opció, hogy hivatalosan mindenki félrenéz, hátha tényleg gyorsan átfutnak rajtunk, és nem okoznak nagy kárt, majd a következő ország megoldja - vagy nem, mert ők is gonoszak és majd lezárják a határt, mint mi.
Szóval ez az emberszámba vétel érdekes kérdés, főleg úgy, hogy tudtommal a gonosz országban nem halt éhen még egy menekült sem, bármennyire is gonoszok az emberek.

Exploiter 2015.08.02. 13:01:11

@aronsatie:

Akkor minek pofázol bele, ha mástól kérdezek valamit, szépségkirálynő?

2015.08.02. 13:02:03

@beavereater:

még ha gyakran feleslegesen provokál is"

ez az amire nem igazán van manapság szükség, mondjuk itt majdnem mindegy, nincs jelentős hatása

2015.08.02. 13:03:00

@jotunder: A hazai (keresztény) egyházaknak sajnos nincs meg a lehetőségük és erejük arra, hogy a nevüket sárba tipró politikai brancstól megvonják a brand-használat jogát. Ettől persze amiatt joggal lehet kárhoztatni mind az öt-hat, érdemi társadalmi jelenléttel bíró keresztény egyházat, hogy nem elegendő nyilvánossággal mutatják ki az amúgy nagyon is meglévő rosszvéleményüket ezekről a pártokról, de ez másik kérdés. A lényeg, hogy ahol emberi szenvedés van (most a migránsok körül), legyenek ott erejükhöz képest. Természetesen lehetnének többet és szervezetten különösen, de nem igaz, hogy nincsenek ott. Az (általam ismert) egyházi aggodalom inkább annak szól, ami kommunikációban és politikai indulatban vagy haszonlesésben az ügy körül forog. Amikor már az eviani konferenciához hasonlítgatják a helyzetet, az durva látószögvesztés.

Ad Dio 2015.08.02. 13:21:27

@jotunder:

Ez egy korrekt álláspont.

Kár hogy a poszt nem ezt a vonalat képviseli :-(. Nem akarsz esetleg írni egy komoly anyagot a témáról?

2015.08.02. 13:23:51

@Exploiter: mondjuk idén jön cca 200.000 migráns, átlagosan egy hónapot vannak itt, azaz belekerülnek harmincmilliárdba – a döntő része EU- és egyéb nemzetközi támogatás. És bár a népességfogyás komoly mértékű, de azért 3-4. magyar várossá harmincezres létszámmal (ennyi migráns lehet egyidőben nálunk kb.) nem lehet válni.
Az, hogy milyen szakpolitikára van szükség rövid és középtávon (az nagyon eltérő lesz), legyen a hozzáértők majd a szavazópolgárok dolga. De hogy a mostani rezsim embertelen, részvétlen és gyűlöletkeltő magatartást tanúsít, kommunikál és ilyen indulatokat kelt, az nem csak a szépségkirálynőválasztáson elviselhetetlen, hanem az elemi civilizációs normákat és keresztényi elveket sérti. Ilyesmit ma egyetlen kulturált nyugati politikus sem enged meg magának, hozzon bármiilyen biztonsági intézkedést is. Mert nem a kerítés rombol, hanem a kerítésállítás köré font ösztönlénykedés.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.02. 13:33:46

@Ad Dio: már írtam egy hosszabb posztot róla, és aztán az egészet kitöröltem.

atv007 2015.08.02. 13:48:21

te csak maradj a tavaly őre! s ha a jövevény
lenézve így szól: "Én vagyok az Új!" - feleld:
"A Régi jobb volt"- Hősi léceid mögött
mint középkori szerzetes dugott a zord
sisakos hordák, korcs nomádok, ostoros
kép égetők elől pár régi könyvet: úgy
dugd magvaid, míg, tavasz jőve, elesett
léckatonáid helyén élő orgona
hívja illattal a jövendő méheit.

Ezt is idézhetted volna, Seprűbajnok. Mert ez illik a helyzetre. De te olyan verset idézel, ahol Radnóti Esaiást idézi fel. Ez egy munkaszolgálatos helyzetében érthető, de ma a magyarokra pusztulást hívni, mert nem akarunk a nyakunkba venni egy barbár hordát? Hát, te nem vagy százas.

Exploiter 2015.08.02. 13:50:12

@fortin2:

Most a hangulatkeltést nem adresszálom, mert azzal nem akarok vitatkozni, én sem így kommunikálnék ilyen helyzetben. De a hazai politika ilyen, minden fontos kérdésből pillanatnyi előnyt akarnak kovácsolni.

Viszont ez az egy hónap érdekes kérdés, nem tudod, mire alapozod. Innen elmennek? Hova? Visszaküldjük őket a szerb határra? Jó ötlet, tetszik, de nehéz lesz megoldani. Továbbküljük őket, amerre menni akarnak? Hivatalosan nem fogjuk tudni, senki nem akarja őket, ennek csak a töredékét vállalják mások, és nem csak innen jönnek. Sunyiban buszokkal elvisszük őket az osztrák határra? Az fog rendesen odaverni a jószomszédi viszonyoknak.
Azt tesszük tehát, amit tudunk, úgy teszünk, mintha itt se lennének, majd valahogy megoldják maguknak.
Álszent? Az. De jobb ötletem nekem se lenne.
Talán onnan kéne indulni, hogy a nagy EU összedugja a fejét és válaszol arra a kérdésre, hogy kell-e neki ez a sok ember, aki innen jön. Ha igen, akkor szervezetten, humánusabb postázzuk őket, ha nem, akkor segítsenek őket kívül tartani.

Mariann19 2015.08.02. 14:13:17

@Hollandexxonvaldez:
"Aki csak angolul tud, az valójában buta ember."
A beszéd nem az értelmi képesség kifejezője, hanem a közlés a funkciója, ezért a kapcsolatteremtés legfontosabb eszköze.
Minél tömegszerűbb egy nyelv alkalmazása, annál több ember tud eleget tenni közlési szándékának.
Alátámasztásul és az angol nyelv használatának indokoltságát az alábbi adatok támasztják alá:
A világon 370 millió ember első nyelvként használja az angol nyelvet, 1.800 millió ember tud angolul, és 54 országban hivatalos nyelv.
Az általad favorizált, Európában kívánatos német nyelvet anyanyelvként 120 millió ember használja, és a világon 200 millió tanulta, vagy beszél németül.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2015.08.02. 14:25:11

@jotekony koc: tehát végigmenedékkérelmezik az egész eu-t aztán azt hiszik majd OTT jó lesz. magyarul. menekünek hazudja magát sok százezer ember és ehhez asszisztálni kéne? és ezt tűrni kellene szerinted?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2015.08.02. 14:34:20

@jotunder: a szír KERESZTÉNYEKET kellene befogadnia elsősorban az eu-nak

tök mindegy hogy tovább mennének, ha ONNAN ide fogják visszazavarni, mert ez volt az első olyan ország ahol normálisan elkezdik az eljárásukat. tekintve a görögök szarnak erre. miközben 4-5 biztonságos országon átutaztak már, ott is kértek menekültstátuszt.

a 17 éves Parker Schnabel 2015.08.02. 14:37:59

@FILTOL:

Miért, neked mi közöd hozzá, hogy mások milyen ügyeiket intézik ?

Ők se szólnak bele a te hivatalos ügyeidbe.

2015.08.02. 14:38:20

@atv007: bocs seprűbajnok, h megszólítom a megszólítód, de u.az igaz rá amit a 17 éve Parker Schnáblnek válaszoltál: tunder · orulunkvincent.blog.hu 2015.08.01. 18:04:12
Egyesek nemhogy árnyaltan gondolkodni, de még árnyaltan, vagy inkább értelemszerűen olvasni sem képesek. Jelenti-e az, hogy emberekkel nem állatok módjára bánunk; be/kizárjuk, fenyegetjük, verjük, vadászunk rájuk, hogy a nyakunkba vennénk őket. Avagy az, hogy barbárokként bánunk velük emeli-e a mi keresztény civilizáltságunka?
Igaza van aki Radnóti sorait idézi.
Amúgy meg történt rá hivatkozás, hogy azokban az időkben, amikor Radnóti ezeket a sorokat írta, egy keresztényeket is üldöző rendszer, birodalom megszállása uralma alatt volt az ország. Bizony azoknak a keresztényeknek a többsége ugyanilyen hárító, gyáva, a barbár birodalmiságnak behódoló volt. Tisztelet Apor Vilmosnak sőt még Mindszentynek is, de amit ők tettek túl kevés volt túl későn. 1936 óta lett volna idejük a felismerésre, kivártak 8 évet . . . Soha ne azt hibáztasd aki időben próbál szólni.

Mariann19 2015.08.02. 14:41:29

A híradások szerint még 5-6 millió bevándorolni szándékozó ember toporog indulásra várva a hazájában, hogy bejusson Európába.
Már a népvándorlás kellő közepében van a földrészünk, és az eu-nak a mai napig nincs egységes álláspontja az ügy kezelésére.
Ebben a helyzetben a tagállamok saját helyzetük és felfogásuk szellemében próbálnak védekezni vagy átmeneti megoldást találni.
Látható, hogy minél nagyobb teher nehezedik egy-egy tagállamra, annál radikálisabb szankciókat helyez kilátásba a migránsok ügyében.
Azonban a kormányoknak az intézkedései könnyen szemben mennek a sokat emlegetett európai értékekkel, és ez a tény lebénítja a valóságos döntési akaratot.
Láthatóan a migránsokat az államok tologatják egymás országába, visszatoloncolások fenyegetése zajlik a megszabadulás reményében, nem törődve azzal, hogy a másik ország mit kezd a helyzettel.
Miután a népvándorlás - úgy néz ki - még a kezdeti szakaszában van, ideje lenne Európának egységes döntést hozni minél hamarabb, mert a helyzet eszkalálódik. Ez már most látható.-

2015.08.02. 14:46:25

@Mariann19:

az európai bevándorláspolitikát szigorúan csak és kizárólag haszonelvű szempontok határozhatják meg, természetes ezen túl jelen van az emberséges bánásmód követelménye.
minden más nézet az európai polgárok érdeke ellen való.

orbánnal az a baj, hogy szakmaiatlanul, embertelenül és hiszterizálóan nyúlt a kérdéshez, ez szintén a magyar állampolgárok érdeke ellen való

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2015.08.02. 14:51:13

@a 17 éves Parker Schnabel: szerintem olvasd el kicsihszár mit írok, aztán ha megértetted utána ugatírozzál.
danke you

Ad Dio 2015.08.02. 15:08:13

@jotunder:

Fuss neki még 1x :-).

Ez egy fontos téma. Talán a közeljövő legfontosabb témájává is válhat.

Nagyon hasznos volna végre valóban értelmesen, racionálisan megközelíteni, ahelyett hogy bal meg jobbidióta módjára féligazságokkal vagdalkozunk...

a 17 éves Parker Schnabel 2015.08.02. 15:09:36

@FILTOL: ... Ugatérozzál otthon az ólban.

Senkit nem érdekel, hogy te mit nem tűrsz, és kit akarsz európában látni.

a 17 éves Parker Schnabel 2015.08.02. 15:20:41

@jotunder:

Azért arról volt szó, hogy a kormány be akar fogadni egymillió ázsiait, hogy feltöltse a kiürült országot.

Csak momentán még titkos a tervezet.

index.hu/belfold/semjen6705/

a 17 éves Parker Schnabel 2015.08.02. 15:46:08

@jotunder:

És a Németország keleti területein kiürült városokba is telepíthetik őket,
mert erre is kidolgoztak valami tervezetet.

inforadio.hu/hir/kulfold/hir-743271

Valószinű, hogy vannak kidolgozott megoldások, hiszen Európa öregszik, és már telepítettek be sikeresen 3 millió törököt, akik meg is szoktak rendesen.

Lehet, hogy csak azért nehézkes a beléptetés, mert ellenőrizni kell a kérelmező politikai állását, szervezeti tagságát, esetleges fegyveres múltját.

Nem ISIS tag, vagy Alkaida, vagy van még számtalan egyéb harcoló szervezet, amit nem szabad beengedni.
Ez elég komoly meló lehet, ennek utanánanézni.

Mariann19 2015.08.02. 15:48:09

@WiteNoir:
"Az európai bevándorláspolitikát szigorúan csak és kizárólag haszonelvű szempontok határozhatják meg."
Amennyiben haszonelvűségről beszélünk, akkor kijelölhetjük azokat az országokat is, amelyek kötelessége lenne a bevándorlókkal kapcsolatos terheket viselni, melynek indoka a 19.sz. európai nagyhatalmak gyarmatosítási politikája volt.
Ugyanis Észak-_Afrikában is fogytán vannak a szabad javak /természeti kincsek, ásványi nyersanyagok/ , mert a civilizált világ a gyarmatosítás során kiszívta azokat.
Az angolok, franciák és németek is jeleskedtek ebben a folyamatban, mert a javak, az olcsó munkaerő és a piaci versenyhelyzet okán a gazdaságukat európai szinten kiemelkedően tudták ezáltal növelni.
Észak-Afrika eme kizsigerelése az egyik ok arra, hogy a növekvő elszegényedés miatt az ottani lakosság útnak ered Európába.
Vajon nem az lenne-e igazságos Európában, hogy azok az országok viseljék a bevándorlás terheit, amelyek korábban gazdag országokká váltak a kiszipolyozás miatt?
A haszonelvűséget említetted, és ez jutott az eszembe.
Más. Orbánnak - ahogyan szokták mondani - kapóra jött a menekültügy, mert megroggyant népszerűségét sikerül stabilizálnia. Teszi ezt a nagy nemzetnentő szerepében, aki ezekben a vérzivataros időkben is rettenhetetlen harcosa népének. Jó kis harci zajt csinált ezügyben, és be is jött Orbánnak a terve.
Jelzem, nem tartom kivetnivalónak a prevenciós döntéseit, hiszen a helyzet jövőbeni alakulása bizonytalan, és jobb nem hazardírozni a nép jövőjével, de Orbánt szerintem inkább a hatalma megtartása vezérli a bevándorláspolitikában.

a 17 éves Parker Schnabel 2015.08.02. 16:04:26

@Mariann19:

Hát, ha már természeti kincsekről van szó, akkor Magyarország termelt ki természeti kincseket a háborús zónák területén.

A szíriai túszok például a Mol Zrt. kőolajkitermelő területén dolgoztak 13 évig, úgyhogy valószinű, hogy a szíriai kizsákmányoláshoz legalább, de esetleg több háborús zónához is Magyarország hozzájárult némi betolakodással, a maga módján.

hvg.hu/gazdasag/20120910_Mol_illegalis_olajkitermeles_folyik_Sziri

Mariann19 2015.08.02. 16:26:41

@a 17 éves Parker Schnabel:
Különbséget kell tenni a gyarmati kizsákmányolás és egy ország - ehhez képesti - külföldi munkavégzésénél.
A vállalkozás és gyarmatosítás nem azonos kategória.
Okos fiú vagy, de most a nagyságrendekkel mintha nem lennél tisztában , és az időhorizontról még nem is beszéltünk.

a 17 éves Parker Schnabel 2015.08.02. 16:42:55

@Mariann19:

Nem munkavégzés. A Mol Zrt-nek olaj- és gázmezői vannak Szíriában.

Itt nálunk már vízműveket is foglalt gorillákkal a polgármester, meg képeket foglal a kormány külföldiektől, ha valamelyik megtetszik neki, egy pohár vizet is sajnálnak a szír betámolygótól...

...képzeld, micsoda - Nem leszünk gyarmat - fegyverkezés lenne, ha szírek termelnék ki a magyarok olajmezőjét és gázmezőjét.

Illetve, lehet hogy van ilyen, mert nem tudjuk, mit művelnek ott gönn,
csak mondjuk akkor lenne nagy polgárháború, ha kiszivárogna...
...vagyis akkor sem...
...csak akkor, hogyha Gyurcsány neve is belekeveredne a kiszivárgásba...

Mariann19 2015.08.02. 16:55:13

@a 17 éves Parker Schnabel:
Még mindíg nem vagyunk szinkronban a fogalmakkal.
A Mol Szíriában befektetőként szerepel, amely nem azonos a gyarmati közreműködéssel.
Ugyanolyan befektető, mint pl. nálunk a külföldi energiaszolgáltatók, akiket boldogan fogadtunk be a rendszerváltáskor, mert nem volt egy buznyákunk sem a rendszerek műszaki szinten tartására sem.
Attól Kína sem lett gyarmat, hogy az USA befektetők vitték el az országba a tőkét és a technikát.
Az általad említett képfoglalás az kényszerekkel véghez vitt vásárlás, ez megint más figura.
Azt remélem nem vitatod, hogy a 19.sz-ban kialakult európai gazdasági nagyhatalmak nem a gyarmataik gazdasági előnyeiből gazdagodtak meg?
Ne aggódj, mi soha nem fogunk egy országot sem kihasználni, mert a helyzetünk reciprok.

a 17 éves Parker Schnabel 2015.08.02. 17:23:18

@Mariann19:... Nem aggódok, hogy te meg én kihasználnánk valamilyen országot, de a Mol-ért nem tenném tűzbe a kezem.

Mondjuk a volt gyarmati + gyarmattartó országok nem biztos, hogy egy jó szortírozás lenne, mert eléggé jóban vannak azóta is.
Lerendezik a dolgokat a mi tanácsaink nélkül is.

Viszont voltak szovjet érdekeltségek is, ahogy magyarok is kavartak, és hát ezekből nem lett akkora barátság, ahogy látszik.
Úgyhogy inkább nem kéne leckéztetni.

2015.08.02. 17:43:08

@jotunder: ha esetleg választást akarnál nyerni 2018-ban, vagy csak megmenteni a magyar haza józan eszét és becsületét, akkor írd újra, dolgozd ki még alaposabban, kezdj el kommunikálni erről és csak erről, sokakkal, sokféle formában, éveken át.
Ehhez támogatásként néhány szempont:
1. A magyar kormány azonnal indítson mentőakciót az életükben közvetlenül fenyegetett szíriai, iraki stb. keresztények kimentésére, hiszen mi vagyunk a hozzájuk legközelebb eső nyugati kereszténységű ország (ennek során természetesen a nem keresztény, de vallásukért, meggyőződésükért stb. szintén közvetlenül fenyegetett emberek is ugyanezt az elbánást kellene, hogy kapják)
2. A A teljes déli-délkeleti határszakasz térségében létesüljenek olyan menekült-állomások, amelyek felkészült szakemberekkel (jogászok, pszichológusok, kulturális antropológusok stb.) azonnali segítséget adnak a beérkezőknek továbbútjukhoz.
3. A magyar kormány hozzon létre megfelelő színvonalú autóbusz- és repülőgép-kontingenst a letelepedési engedélyt vagy befogadást nem kapottv, vagy egyértelmű és igazolt célországgal (rokonok stb.) rendelkező migránsok tovább- illetve visszaszállításához.
4. A hozzánk érkező migránsok között a magyar kormány kezdjen professzionális HR-munkát a hiányszakmákban jártas menekültek integrálása, nálunk tartása érdekében.
5. A magyar kormány az Európa Tanácsban kezdeményezze, hogy az Bizottság a European Fund for Strategic Investments (EFSI) terhére (315 Mrd euro) indítson azonnali gazdaság- és társadalomfejlesztési programot Fekete-Afrika északi részén, mondjuk 10%-os összegben.
6. A magyar kormány kezdeményezze az NATO-nál és az Interpolnál, hogy az embercsempész bandákat nyilvánítsák megfelelő jogi formulákkal terrorszervezetnek, majd ennek megfelelően lépjenek fel ellenük.

Persze, érthető, ha a matematika oktatása és kutatása ennél jobban leköt (engem is a magam dolga), de ha mégsem, egy szavazatod biztos lesz 2018-ban.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2015.08.02. 17:45:02

@a 17 éves Parker Schnabel: látom nem sikerült megérteni.
fuss neki még egyszer.

Mariann19 2015.08.02. 17:53:59

@a 17 éves Parker Schnabel:
Próbáltuk kivesézni a haszonelvűség jelenlétét a gyarmati rendszerekben és már befektetési formákban.
Sajnos, nem sikerült meggyőznünk egymást.
Nem baj!
Majd egy másik tárgyban remélem, lesz egyetértés.

2015.08.02. 18:43:44

@Mariann19:

Vajon nem az lenne-e igazságos Európában, hogy azok az országok viseljék a bevándorlás terheit, amelyek korábban gazdag országokká váltak a kiszipolyozás miatt? "

a probléma az, hogy jelenleg a civilizáció(s folyamat) is komolyan veszélyben van, további terheket már aligha tudnánk elviselni, pont az a civilizáció szűnne meg amelyiknek legalább valamekkora fogalma van az igazságosságról és hasonlókról
nagyon-nagyon sajnálok sokmindenkit, de úgy jártak. ahogy én is úgy, ahogy.
most már nem ezen van a hangsúly, azon túl, hogy az embertelen bánásmód és a gyűlöletkeltés semmiképp sem megengedhető.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2015.08.02. 19:44:05

@Mariann19: A haszonelvűség nem a múlt kompenzációja, ez erkölcsi kategória, a haszonelvűség az, hogy miután az európai társadalom öregszik, munkaerőt szív el onnan, ahol van.
Egyébként a harmadik világ országai szegénységének nem elsődleges oka a gyarmatosítás, sokkal inkább a hatalomra került felszabadítási mozgalmak "szocialista" garázdálkodása.
Azok a volt gyarmati országok, ahol ésszerű kormányzás és gazdálkodás folyt (ami nem jelenti azt, hogy a legrokonszenvesebb rezsimek voltak), köszönik jól vannak, sajnos nincs sok ilyen.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2015.08.02. 19:55:54

@Andy73: Hangsúlyozottan csak a karitatív szervezetekre vonatkozó részre reagálok, csak a tájékozódásról írottak miatt:
kb. két hete (sem) nagy csinnadrattával összeültek a nagy karitatív szerkezetek valami államtitkárral, és közzétették, hogy segíteni fognak (jövő idő). Akik segítenek, azok a Facebookon szerveződött csoportok önkéntesekből (valami olyat hallottam fütyürészni, hogy valami nőszervezet van az egyik mögött - pont amögött, amelynek a munkájára rálátásom van -, de ügyesen titkolja), és mindeddig nem látni a karitatív szervezeteket a pályaudvarokon.
A Helsinki Bizottság készített egy tájékoztatót, meg ott van a táborokban jogsegéllyel.
Lehet, hogy a táborokban vannak karitatív szervezetek is (Iványi Gábor egyháza vitt le állítólag egy nagyobb csomagot Szegedre), meg @fortin2: beírását se szeretném kétségbe vonni. De gondolom az általa említett se egyike a "nagyoknak", sőt, gyanítom, hogy nem azok közül való, akiket az egyházi törvény automatikusan elismert.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2015.08.02. 19:58:43

@Mariann19: A helyzet az EU-val fordított: a tagállamok saját eljárásaikat, megközelítésüket nem akarják feladni egy szolidáris, a terheket megosztó megoldás érdekében. A "frontállamok" közül Olaszország értelemszerűen pártolna egy közös megoldást, Magyarország értelmetlenségszerűen nem (de kialkudta magának a külön elbánást). Máltáról nem nyilatkoznék, vagy hallgatnak, vagy nem pártolják a közös megoldást, talán mert kicsik.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2015.08.02. 20:05:36

@Gandosz: Ezek menekültek vagy menedékkérők, akiknek a kérelmté még nem bírálták el? Nem mindegy. A menedékkérők ugyanis nem kereshetnek munkát, csak a menekültek és az oltalmazottak (a befogadottak sem).

Pelso.. 2015.08.02. 21:26:22

@fortin2: Úgy látod, hogy a keresztény egyházaknak nincs meg a lehetőségük és erejük megvonják a brand-használat jogát, ezzel persze növelni függetlenségüket?
Szerintem meg fel sem merül bennük ilyen gondolat. Az üzlet az üzlet.

2015.08.02. 21:53:49

@Pelso..: nincs mit mentegetni emiatt rajtuk. De akkor azt kell számonkérni rajtuk, és nem hamisságokat irogatni róluk, hogy pl. nincsenek benne a menekültek segítésében.

Manchmal 2015.08.03. 08:31:52

@Montefiore:

Igazad van, sajnos. Idevágó idézet: "ezeknek a háború és pusztítás elől menekülő férfiaknak, bármennyire középosztálybeliek, és így érdekeltek a békés viszonyokban, és eszük ágában nem volna maguktól lőni, nagy valószínűséggel ugyanúgy politikai anyanyelvük az Izrael-ellenesség és a muszlim/arab (végső soron Nyugat-ellenes) szolidaritás, mint Magyarországon a trianonizált nacionalizmus nemcsak ezeknek az agresszív majmoknak, hanem a békés többségnek is (aminek esze ágában sem volna magától lőni stb.). Úgyhogy az agresszív majmok olyan férfiak családjait támadják, akiket tavalyig, amíg Toroczkai és Orbánék koprodukcióban be nem indították az uszítást, imádtak és sztároltak volna." www.facebook.com/janos.szeky/posts/10207725701206234

Manchmal 2015.08.03. 08:35:56

@Montefiore:

Egyetértek ebben is, habár ami jótündért illeti, inkább Zero Dark Thirty-vel (aki ki is lett tiltva ebbéli véleményéért). orulunkvincent.blog.hu/2015/04/09/a_fontos_dolgokrol/full_commentlist/1#c26710780

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.03. 12:55:11

@Manchmal: ki lett tiltva????? bővebben, nem lett kitiltva.

2015.08.03. 15:16:27

@Manchmal:

vagyis a magyarok többsége izrael-ellenes és muszlim/arab-szolidaritáspárti, akárcsak a bevándorlók.
más európai nemzetek fiairól nem szól?

2015.08.03. 15:23:23

Many Germans see things the same way. In a recent survey by the "Stern" magazine, more than half of respondents place the blame for the conflict on both Israel and Hamas - and 86 percent believe that Germany should not publically stand on the Israeli side.

A recent poll shows that Britons regard Israel less favorably than any other country besides North Korea.

Prime Minister Manuel Valls of France says the increasing anti-Israel and anti-Israel sentiments in French society have all the elements necessary to categorize them as anti-Semitism.

szóval azért nem annyira elképesztően turulmagyar sajátosság ez

Mariann19 2015.08.03. 16:45:57

@Kuviklacz:
A haszonelvűséget nem kizárólagosan a munkavállalás összefüggésében értettem, hanem Észak-Afrika gazdasági kihasználtságára gondoltam.
Miután a befektetők a szabad javakat kiszívták , az élő munkára való igény csökkent, valamint az éhbér miatt totális elnyomorodás jött létre, amely tényezők a népvándorlást megindították.
"A helyzet az eu-val fordított."
A kérdés az, hogy a nemzeti eljárásoknak van-e helye, vagy egy eu, de inkább európai szintű egységes szabályozásnak.
Jelenleg meglehetősen heterogén a megoldások módja, amelyekkel nem lehet végleges kiutat követni.
Az európai államok földrajzi elhelyezkedése, gazdasági helyzetük, veszélyeztetettségük mértéke miatt az országok egymás felé tolják a feladatokat.
Az egységes eljárás az adottságokat szintetizálva európai szinten lenne képes visszaszorítani a bevándorlást.
Bocs a kései válaszért.

Mariann19 2015.08.03. 16:52:01

@WiteNoir:
"A probléma az, hogy jelenleg a civilizáció /s folyamat/ is veszélyben van."
Ez az egyík legnagyobb veszély!
Attól lehet tartani, hogy megváltozhat Európa arculata, benne kényszerű módon az európai lakosság köz- és komfortérzete, hatással van az életmódra, a kis- és nagyobb közösségek együttélésére.
Érdekes, erről kevés szó esik, mert egyelőre nem testközeli a gond, inkább a globális veszélyről szól, pedig ez tömegszerű veszélyeket rejt magában.

Manchmal 2015.08.03. 17:00:52

@jotunder:

Igazad van, abból, hogy “eljött a búcsú ideje”, ez nyilvánvaló. Nem is értem, miért hittük jópáran az ellenkezőjét.

Manchmal 2015.08.03. 17:02:53

@WiteNoir:

Furcsa is lenne minden ellenkező bizonyíték ellenére azt állítani, hogy az antiszemitizmus és az Izrael-ellenesség turulmagyar sajátosság lenne. Itt szó sincs erről, csak a turulmagyarok kis menekültügyi paradoxonáról, amit jóvoltodból színesít az összehasonlítás is, hogy vajon mikor ragadtatná magát a magyar “miniszterelnök” olyan megállapításra, mint Manuel Valls például.

2015.08.03. 17:56:53

@Manchmal:

én nem látok semmiféle paradoxont.
ha a nyugat-ellenességet úgy határozzuk meg, mint az idézet szerzője tette, akkor a nyugatellenesek száma óriási, ki balról, ki jobbról, ki meghatározatlanul.
a magyar vagy a kelet-európai etnicista széljobber meg simán leszarja hogy valaki más is "izrael-ellenes és muszlimegység-párti", ha az pl, keményen szélbalos vagy éppen mondjuk egy félig fekete, félig ázsiai homoszexuális bevándorló, éppúgy gyűlöli őket mint izraelt, vagy a "nyugatot", csak emiatt nem fogja a keblére ölelni őket, miért is tenné...

közösperonos átszállás 2015.08.03. 18:25:32

@Montefiore: "En azert a menejultugyben jobban szamitanek az arab szolidaritas legendas mozgosito erejere"

Arab szolidaritásról pont annyi értelme van beszélni, mint fehérember-szolidaritásról.

közösperonos átszállás 2015.08.03. 18:29:38

@közösperonos átszállás: Arról nem is beszélve, hogy a szíriaiak mennyire arabok is (megoszlanak a vélemények), meg hogy az afgánok (semennyire).

Gandosz 2015.08.03. 19:52:21

@Mariann19: "Attól lehet tartani, hogy megváltozhat Európa arculata, benne kényszerű módon az európai lakosság köz- és komfortérzete, hatással van az életmódra, a kis- és nagyobb közösségek együttélésére.
Érdekes, erről kevés szó esik,"

Az első felével egyetértek, a másodikkal, hogy kevés szó esik róla, nem. Hiszen épp ez a probléma és erről esik a legtöbb szó. A többséghez hasonlóan én sem akarok Magyarországon se muzulmán se más városrészeket, elég gondot okoz a már eddig betelepültek integrációképtelensége. És ez nem elvont elvi kérdés, hanem nagyon jól érzékelhető probléma.

Manchmal 2015.08.03. 20:04:52

@jotunder:

Megnéztem, de egy darab kommentet sem találtam tőle azóta. Utoljára egy pontot írt, az ott elbúcsúzásnak néz ki.

@WiteNoir:

Mondjuk ez is igaz.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.08.03. 23:53:15

@Manchmal: Ugye tudod, hogy aki innen ki van tiltva, az nem tud egy pontot sem beírni?

Manchmal 2015.08.04. 08:45:52

@jotunder:

Persze. Ezért látszik búcsúnak a pont (mellesleg pedig képmutatásnak a “nem lett kitiltva”, még ha ez technikailag igaz is).

Montefiore 2015.08.04. 12:42:28

@közösperonos átszállás: Miért éppen pont annyi? Az arabok mindenesetre igen sokat beszélnek es beszéltek rola, a Szovjetunio és a tarsutasai ugyszinten.

igazi Ténytár 2015.08.04. 13:02:53

@megamedve: De nem erről írtál! Arról irtal előtte, hogy nem fognak dolgozni. A mexikóik meg aztán igen. Olvad csak vissza.

igazi Ténytár 2015.08.04. 13:08:38

@FILTOL: Anglia azzal szopta meg hogy VILÁGNYELV.

Szerinted A MAGYARr migránsok többsége is miért Angliaba megy és nem mondjuk a leggazdagabb Dániába?!

Plusz a Anglia bevándorlási követelménye az egyik legkönnyebb az ilyeneknek. Érdekes módon azt nem szigorítja Cameron se, mert egyből felháborodás volt otthon.

Harmadrészt meg az angolok számomra érthetetlenek. A menekültek fogadását, vagy a volt gyarmatokról a bevándorlást nem szigorítják, de közben rinyálnak a lengyel, bolgár stb Europai, keresztény bevándorlók ellen.

Mondjuk tényleg jobb nekik ha kilepnének ha ennyire EU ellenesek...

labrabbit 2015.08.04. 23:11:39

@igazi Ténytár:
Keresztény bevandorlók, keresztény Europa? Ez a XXI. század. Europa nem keresztény.
Hálistennek

Hitetlen · http://hitetlen.blog.hu/ 2015.08.05. 16:31:30

Ok, hogy Jézus megvetően tekint le a híveire, de miért is hagyja? Tudom, szabad akarat meg stb., de ezek mind olcsó mentségek, arra, hogy isten megmaradjon végtelenül jónak és mindenhatónak is, pedig ez ellentmondás. Kár, hogy ebbe se gondol bele a legtöbb ember, amikor istenről van szó.

Pelso.. 2015.08.05. 18:01:35

@Hitetlen: Aha. Esetleg letekinthetne pl egy gyermek kórház intenzív részlegére, de akadnak egyéb javaslataim is.

klorofilll 2015.08.05. 19:27:40

"A Köztársaság tér (II. János Pál pápa tér) nincsen messze, de négy kocsira volt szükség, hogy a tér négy pontján, lehetőleg egyszerre kezdjük el kiosztani az ételt. Miután autóval jöttem, azonnal beosztottak engem is. Kivittünk kb. 60 adag ételt, meg négy szatyor szeletekre vágott kenyeret, mint ahogy a másik három autós is ezt tette. Ahogy kiértünk, a menekültek fölkeltek a pokrócaikról és közelebb jöttek, aztán, amikor elővettük a ládákat, az étellel, szorosan körbeálltak. Én kenyeret osztottam, aztán ételt is, és megdöbbenve láttam, azt hiszem életemben először, hogy ezek az emberek éheznek. Csak az éhség kényszerít arra, hogy kinyújtsd a kezed és könyörögve nézz vadidegenekre, akiknek szavát sem érted." www.facebook.com/fglaszlo/posts/10204728356952191

klorofilll 2015.08.06. 08:37:59

"Az a baj a migránsokkal, hogy ahová csak beteszik a lábukat, terjednek a kocsismáték." (Konok Péter) www.facebook.com/peter.konok/posts/951777034878405

esernyősEvezős 2015.08.15. 11:26:12

@klorofilll:
Konokot egyre jobban kedvelem. Minden ... időnkénti sarkossága ellenére is.
Kocsismálé .... nem szeretek emberi megaláztatásokban tobzódni (a tv-t is elkapcsolom, ha ilyesmit mutogat), de ha ezt a férget egyszer valahol, valakiknek sikerül, azt végig fogom nézni!

esernyősEvezős 2015.08.15. 11:27:03

@igazi Ténytár:
Már meg lett magyarázva bizonyos oldalakon, hogy ez megrendezett színjáték volt ....