Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A helyzet természetesen reménytelen (megjegyzésposzt)

2015.01.03. 11:31 | jotunder | 242 komment

 

       A körúton belül van még egy körút. Nagyonkiskörút. A nagyonkiskörúton belüli értelmiségiek álltak a színpadon, az Iwiw-alapítóval, aki szeretne még egyet dobni, miután sajnos többször kimaradt, a "magyar állampolgár"-ral, akit azért már láttak a Parlament közelében. A nagyon durván baloldali mantráktól a fellegekben járó libertariánus értelmetlenségig mindenfélét összehordtak és közben arra gondoltak (legalábbis nagyon remélem), hogy: mi a jó francot keresünk most mi itt az Opera előtt.

       Tudnám jobban csinálni? Ugyan. Fel sem mernék menni a színpadra. Lehet ezt sokkal jobban csinálni? Vélhetően igen, de nem hiszem, hogy érdemes sokkal jobban csinálni.

       A tegnapi tüntetés a valóságról szólt. A valóság pedig az, hogy a FIDESZ brutális fölénnyel megnyerte a választásokat, az összes lehetséges választást, nem omlott össze a gazdaság, nem is nagyon derült fény olyasmire, amiről addig ne tudtunk volna, csak éppen valami miatt mégis minden megváltozott.

       Ennek a valaminek semmi de semmi köze sincs  az önjelölt közvetlendemokráciaszakértő kóklergyerekhez, a csillogószemű, még a nagyonkiskörúton belül is egy egészenhihetetlenülkiskörúton belül éldegélő ballerka lányig. Valami történt, valami történik, amit nem értünk, legalábbis én egészen biztosan nem értem.

        A helyzet természetesen reménytelen. Ez továbbra is Kelet-Európa, senki se próbáljon valamiféle "közepet" beleragasztgatni. Semmivel sem lettünk szebbek, okosabbak, jobbak, de legalábbis elviselhetőbbek. Ez ugyanaz a szar. Nem tudjuk pontosan, hogy kitől retteg Orbán, kitől rettegnek Orbán kutyái, a pártállami sajtópatkányok, a rezsimhiénák, az egész Nagy Brehm. Ami biztos, hogy nem báró rimaszombati és kellenbergbányai Udvarhelyi Tessza méltóságos kultúrantropológus asszonytól rettegnek, és sajnos nem is a gróf Vincenttől. Nem olyan nagyon bonyolult lények ezek, ők a haláltól rettegnek, mi pedig egészen  biztosan  nem tudjuk őket kicsinálni.

      A nagyhatalmi játszmákba Magyarország tradicionálisan a legrosszabb oldalon szokott beszállni, most is ez történt. Amit mindig sejtettünk az bizonyosabbá vált, a lappangó harag fortyogó dühvé változott, és ennek nem oka, hanem okozata az, ami tegnap az Opera előtt történt. Végre az történt, aminek történnie kellett, végre pontosan azt mutattuk meg a világnak, amik vagyunk. Végre igazat mondtunk a saját jelentéktelenségünkről, még ha utána próbáltuk is vigasztalgatni magunkat a fészbukon.

      A dolgok rajtunk kívüli okokból történnek, nézői és nem alakítói vagyunk az életünknek, ez itten nemsvájc, ki is van rá írva. 

· 6 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr417036167

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Na, ma ki lopott? 2015.01.06. 19:02:46

Hofi Géza kérdezte ezt gyakran a kilencvenes években, mint mondta, az ember már ezzel a mondattal ül le megnézni a híradót, vagy így nyitja ki az újságokat. Elcsépelt mondás, hogy "szegény Hofi, de jó, hogy ezt már nem látja!". Ráadásul elképzelésünk s...

Trackback: Figyelem! Ballibek által cenzúrázott blog ! 2015.01.04. 23:13:00

Ha mást mondsz, mint amit gondolunk, akkor kibaszunk téged a picsába !    

Trackback: Az új ellenzék bukdácsolása 2015.01.04. 22:02:20

Lassan már minden hétre jut egy tüntetés. Péntek este az Operaháznál demonstráltak, MostMi nevezetű csoport szervezésében. Meglepő módon a rossz idő ellenére ismét egy jelentősnek mondható tömeg gyűlt össze. Innen is látszik, hogy sikerült megszólítani...

Trackback: Amerikai zsoldosokkal erősítene a liberális baloldal a tüntetéseken? 2015.01.04. 19:05:46

Három busznyi civil ruhás, fegyveres amerikai katona érkezett december közepén az országba. Ukrán kísérőjük lelőtt két ukrán tisztet a Luzsanka-Beregsurány közúti határátkelőhöz vezető útszakasz egyik ellenőrzőpontján, mert nem akarták engedni a buszok...

Trackback: Tudtad, hogy Goodfriend egy frissen kirobbantott polgárháborúból érkezett Budapestre? 2015.01.04. 19:03:35

Korábbi állomáshelye Szíria volt, ahol akár személyesen is részt vehetett a százezrek halálát követelő "Arab tavasz" nevű vérengzés kiprovokálásában. Mi is megtehetnénk, amit a nálunk józanabb török, német, orosz, bolíviai, ecuadori, bahreini, venezuel...

Trackback: Mandiner blogajánló 2015.01.03. 16:13:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aronsatie 2015.01.04. 15:29:57

@rdos: Akkor az iwiwes és társai mi a fenét akarnak a tüntetéssel? Négymilliónál sokkal több ember nem ment el, sőt le is szarta az egész cirkuszt. Ha ez kizáró ok, és te azt mondod, hogy az, akkor légy következetes, és szólítsd fel őket is a távolmaradásra. Az ilyen-olyan pártmúltos komcsizás is uncsi már, a fidesztől és a jobbiktól épp eleget hallom. Többnyire igenbüdöskomcsik és egykori besúgók kedvelt szövege.

ATCG 2015.01.04. 15:42:01

@gazoló:
Vannak áthallások.
Jó az a csatolt fénykép. A "grófi szérű jobbágyai" olcsó poén volt,
erős túlzás. És nem is a grófok leszármazottaival van igazán a nagy baj,
mint írtam, hanem az őket majmoló, hozzájuk "dzsentri módra"l fölkapaszkodni, törleszkedni akarókkal, az új vitézi rendek tagjaival (jó öcsém remélem még nem tagja a rendnek, de a tempója eléggé dzsentris).
Fóton a kastély kertjében októberben az öreg Károlyi gróf egy hársfát ültetett, mert gyerekkori emléke a hajdan ugyanott, az ablaka előtt álló nagy hárs. A gyökereit jóféle borral is megöntözte, hogy kellő útravalót kapjon a növekedéshez. Mi ezzel a baj?
Talán azt is hallja, hogy Trianont a felmenője nyakába varrják. Pedig az csak egy kicsit túlságosan inaív, túlságosan arisztokrata volt a politikához és hitt a franciák adott szavában, ezért kivonta csapatainkat Észak-Erdélyből.

gazoló 2015.01.04. 15:56:08

@ATCG:

Van azért némi furcsaság ebben a 'kékvérűvé vedlett,ezerrel vadászgató:)úrivilágban:)

kepkezelo.com/images/gf398ukzyqux02nwj5jd.jpg

kvadrillio 2015.01.04. 16:16:42

pedig...pedig.......VALAMI ELINDULT !...VALAKIK...MEGINDULTAK !
MÉG KICSIT BIZONYTALANUJL, DE JÓÓÓ IRÁNYBAN... MÉG TANULNI KELL AZ IRÁNYT TARTANI...MÉG SOK AZ ELTERELÉS.....MÉG TANULNI KELL A SZERVEZÉST, TANULNI KELL A SZÓNOKLÁST..., DE A FEJLŐDÉS EBBEN IS MEGÁLLÍTHATATLAN.......

A NÉP GYAKOROL...., A NÉP...FIGYEL.
A NÉP MEGJEGYEZ...ÉS KORRIGÁL.
A NÉP....A HAMIS PRÓFÉTÁKAT FELISMERI, EGYRE JOBBAN FELISMERI... ÉS...EGY IDŐ UTÁN ELFELEJTI.
A HAMIS PRÓFÉTÁK ELTŰNNEK A KÖDBEN.....

Jolka40 2015.01.04. 16:17:05

A reménytelenséget a harmadik elvesztett választás és az azt követő csend után éreztem. A NET-adós tüntetés óta nem.

biobender 2015.01.04. 16:19:14

@HaKohen: A helyzet remenytelen de nem komoly - a becsi forabbi mondta az Anschluss utan

kvadrillio 2015.01.04. 16:21:54

...ASZAZ.....FÖLÖSLEGES KABARÉT CSINÁLNI EZEKBŐL A TÜNTETÉSEKBŐL.
MERT ERRE EGYRE JOBBAN ELMÉLYÜL, EGYRE MÉLYEBB GYÖKERET ERESZT A KESERŰSÉG AZ EMBEREKBEN.
...még akkor is, ha egy ideig úgy tűnne, hogy visszavonulnak, gyengülnek...
A MANTRÁNAK, MANTRÁZÓKNAK MÁR NEM HISZNEK.
ÉLETÜKÖN, BŐRÜKÖN ÉRZIK MINDEN NAP A KOSZT, A MOCSKOT.

lazaraki 2015.01.04. 16:29:21

Azelőtt errefelé a Nagykörúton belüli értelmiségre utalni zsidózásnak számított és kitiltással járt. Ez is úgy van, hogy mindig a legbosszantóbb dolgok a legigazabbak? A posztírónak azonban igaza van: lehetne már egyszer egy vidéki magyar parasztgyerek is a pódiumon. Vagy többször. Elvégre az emberek 99%-a nem a Nagykörúton belül lakik. Én nem gondolom, hogy a helyzet reménytelenen lenne, de azzal egyetértek, hogy annak tűnik. A kettőt ne keverjük, és főleg ne nyilvánosság előtt. Annak pedig, hogy nem vagyunk Svájc lássuk meg az előnyeit is. Jócskán vannak. Nyolc évig éltem Luxemburgban. Innét nézve asszem az sem tűnik rossznak. Hazajöttem, és azóta fel sem merül bennem, hogy visszamenjek.

gazoló 2015.01.04. 16:30:19

@kvadrillio: D

Azok is figyelnek,akikről nem is gondoltuk volna eddig,azok is akik 'megcsömörlenek a lakájmédia 'mosodájától,'RTL-bambulók,nettel ismerkedők stb.Lazulnak az eresztékek,csökkennek a fanok:)

Sok a fiatal a tüntetők közöt:))

gazoló 2015.01.04. 16:35:25

@lazaraki:

"lehetne már egyszer egy vidéki magyar parasztgyerek is a pódiumon."

Állandóan ott van'b+,meg péntekente a Kossuthon...

Komolyra fordítva,van még ilyen??:)

frob 2015.01.04. 16:36:31

@aronsatie: Gondolom, a nácizás viszont mindig aktuális. 60 év után is.

városi fiú 2015.01.04. 16:46:38

@lazaraki:

Volt már sokszor vidéki magyar parasztgyerek a pódiumon.
Utoljára akkor, mikor Rogán odamászott.

Az ország 99%-a fidesznyik.

Majd tüntet, ha buszt küld érte a békemenet.

gazoló 2015.01.04. 16:54:43

@városi fiú:

Nem szeretnék rosszakarója lenni a fideszfan 'nagy többségnek és a vidéknek sem,de egy jó nagy pofánba@ás ráférne a 'nemzetre józanodás céljából,még ha az ellenzéki oldal is megszívná azt!
Ehhez,lehet,hogy végig kell mennünk még egy 'dzsobbikos poklon:(

alexian 2015.01.04. 16:57:07

Jótündėrrel tartok. Tényleg reménytelen a helyzet. Az elmúlt napok újabb bizonyitékot dobtak fel. Kapaszkodjatok meg. Maksa Zoltán a nevetés forrása kis hazátokban.....

capacete 2015.01.04. 17:33:26

@ATCG: Orbán kevés jó dolgot csinált, de a szórakozóhelyi dohányzás betiltása mindenképpen ezek közé tartozott. Mindig megdöbbent, ha valakinek az a "békebeli béke" csimborasszója, ha vágni lehet a dohányfüstöt valahol. Mindegy, szerencsére Európában ez a mentalitás lassan kihalóban van...

esernyősEvezős 2015.01.04. 17:39:20

@rdos:
Nem, nem csak nekik: adott párttal szimpatizálóknak (tagoknak) is megtiltották, hogy jelképpel menjenek.
Gyanítom, ezzel jó pár ezer embertől fosztották meg magukat.
De hát ha jól érzékelem: ez nem számít.

esernyősEvezős 2015.01.04. 17:41:01

@tyto:
+1
(annyit tennék hozzá még:
a szervezéskor senkinek nem az a legfőbb gondja, hogy kit miért tántorítson el a részvételtől, hanem éppen ellenkezőleg: azt keresik, hogyan lehetnének még többen.)

ATCG 2015.01.04. 17:53:35

@capacete: Nem csimborasszó, én sohasem dohányoztam.
De a dohányos is ember, nem gondolod? Építészként azt tartom hülyeségnek, hogy a kórházakban is a dohányzó orvosok és nővérek a menekülő lépcsőkre vagy az épület elé kényszerülnek kimenni cigizni télen is , csak úgy, a fehér köpenyükre sebtében felkapott kabátban. A betegek szintúgy.
Ez a kórházhigiéne szempontjából sem, de betegvédelmi szempontból sem túl szerencsés.
Épületen belül kellene dohányzó pihenő-társalgókat kialakítani.
A bécsi kocsmaleírásom búslakodó agara azért némiképp jelzi, hogy például neki aztán a dohányfüst szaglása egyáltalán nem az élvezetek netovábbja.
Tényleg Orbán tiltotta be? a munkahelyi dohányzást is?
A menedzserkalkulátorok szerintem már a szocialista kormányok idején is az épületek előtt cigiztek kávéscsészékkel a kezükben.

capacete 2015.01.04. 18:18:37

@ATCG: Persze, a dohányos is ember, de ez a vita terméketlen és unalmas. A dohányos olyan ember, aki másokat mérgez. Ha pusztán önmagát mérgezi, akkor nincs vele probléma (persze össztársadalmi szempontból van, hiszen brutális egészségügyi kiadást jelent az ellátásuk, de ez más kérdés).

A munkahelyi dohányzást emlékeim szerint még az 1990-es évek végén tiltották be (talán még a szocik alatt), de a szórakozóhelyeken már az Orbán-kormány.

(Egyébként nem igazán érdekel, hogy a függők munkaidőben hogy és milyen körülmények között tudnak hódolni káros szenvedélyüknek, ez az ő dolguk és nem, semmilyen erőforrást nem kellene arra fordítani, hogy ezt könnyebben megtehessék.)

32FNewYork 2015.01.04. 18:22:26

@gazoló: @városi fiú: Orbán nem magyar parasztgyerek, kulturálatlan cigánykölök. Láthattuk, szájával tépi fel a csokis zacskót, a gázszerelő haverjával köpködik a meccsen a szotyit. Semmi közünk hozzá. A feladat a körúton belüli zsidó transzatlanti értelmiség és az orbáni szélsőlokális cigány kultúra között megtalálni a többségi magyar európai, elsősorban hagyományosan német orientációjú kultúra állami szervezeti megvalósulását. A dolog késik, de szerintem nincs más alternatíva.

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2015.01.04. 18:25:27

@ejropalepke: kösz hogy ezt írtad, nekem is kb ez jutott elsőre eszembe erről az írásról, meg hogy Vincenték ennél azért többet szoktak kihozni. szar poszt ez, kár is rá ennél több szót.

klacus 2015.01.04. 18:59:00

@manókomment: Ez a poszt az ami. A bal oldalnak, akik a tisztelt házban vannak, na nekik nem jó ha nyáj mást akar. Most ez a nyáj ráadásul egyre csökken, mert megbekkelték az egészet. Ez a kutyakomédia nem a Viktorra veszélyes, mert ő bármikor összehoz egy rezsicsökkentést, és máris megnyerte a következő választást. Ez kérlek a Szanyikra, meg a Gyurcsókokra veszélyes. Hasznot meg a Jobbik húzza igazán, mert szépen csendben csak kávézgatnak, belehümmögnek az éterbe "egy mi megmondtukat".

városi fiú 2015.01.04. 19:04:26

@32FNewYork:

Nem tudom, mi újat mondhatna még bárkinek egy magyar parasztgyerek ...?

De akkor nosza.

Mi tartja vissza őket, hogy pódiumot ácsoljanak maguknak a fatornyos falvaikban és előadják a tutit ?

klacus 2015.01.04. 19:08:35

@WiteNoir: Jajám. A szélsőjobb fog tarolni, amikor lesz tőle még jobbra valaki. A cigányozás, zsidózás burkolt formában, kommunistázás jó hangosan, és Viktor takarodj kombija meghozza a várt támogatást. Nem véletlen, hogy a 64 vármegye nevű kismalac egyre többet szerepel, mint radikális jobb, most is ők parádéztak ugye nem a jobbik. A Fidesz erre használta a Jobbikot. Emlékezz a nacizást nem volt kire tolni, mindig működött a fasiszta kártya, ez most a Jobbikon csattan nem a Fideszen.

Az sem véletlen, hogy a Jobbiik lapít, bármikor utcára tudna vinni pár tízezer igen kemény embert, a mostani babzsúros urigyerekek csak pislognának, de nem áll érdekében hiszen akkor még a végén ellene szerveződne valami antifasiszta koalíció.

klacus 2015.01.04. 19:10:40

@capacete: JAh kivéve pl Hollandiát, meg Németországot, ahol vannak dohányos helyek, de az mint tudjuk nem európa :-)

2015.01.04. 19:14:30

a szociálliberalizmus, a konzervatív-liberalizmus és a zöld/baloldali irányzatok nálunk rétegirányzatok, az ezeket többé-kevésbé megtestesítők rétegpártok.
a tömegpárt csak olyan lehet, amire a fent említetettek különböző alapon, de egyaránt fújnak.
a demokráciában kiderül, hogy a démosz nem igazán akarja azt, ami az "elit".
no, mi a megoldás?

2015.01.04. 19:16:58

@klacus:

a magyar népben is jelen van azért elég sok szellemiekben hugyosproli, ők azért nem csekély arányban vagy apatikusak vagy inkább a lumpenjobboldaliságra, vagy valami hasonló formációra fogékonyak.
a néptől való félelem beigazolódott.

2015.01.04. 19:18:38

@klacus:

legyen pár dohányos hely. tudod, régen az volt, hogy folyamatosan diszkriminálták a fajtámat, most hogy drogoskák kifáradnak szívni, hát istenem, összeomlott a világ, valóban:)))

danesdzsu2 2015.01.04. 19:43:32

@ATCG: az _új_ mechanizmus, az úgyn. Új Gazdasági Mechanizmus. Az is egy szép történet volt.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.01.04. 19:47:59

hülye vagy. nem kicsit, nagyon. a postnak semmi értelme.

torró 2015.01.04. 19:48:02

A bajok eredendői! Nézzétek meg ezt a videót és lehet gondolkodni hol van a kutya elásva!
www.youtube.com/watch?v=U3V0InLvqIA
Gazdasági bérgyilkosok! Innentől nincs miről vitatkozni. És csodálkozunk a világról, meg magunkon!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.01.04. 19:48:58

a post még a tüntetésnél is jelentéktelenebb a maga nemében, de a zIndex azért kitette. van ám itt uram-bátyám ezen az oldalon is.:)

2015.01.04. 19:50:34

kialakulhatna egy brendel-jótündér vita, a közönöség nagyon szeretné, a vincent törzskommentelők is, tudom, csak esetleg nem merik mondani.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.01.04. 19:50:53

nem írtál semmit, csak nagyonkiskörutaztál, aminek semmi értelme: az Opera egyik körúton sincs.

lehet, azt akartad mondani, hogy amerika puccsolja meg orbánt, de hát ezzel lementél kurucinfo szintjére.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.01.04. 19:53:07

@WiteNoir: volt már ilyen az elején, aztán jotunder 5 komment után kitiltott. nem egy debatteur.:)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.01.04. 19:54:25

"báró rimaszombati és kellenbergbányai Udvarhelyi Tessza méltóságos kultúrantropológus asszonytól "

báró asszony, ez se semmi. mit szísz?!:)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.01.04. 19:55:56

egyébként báró rimaszombati és kellenbergbányai Udvarhelyi Tessza méltóságos kultúrantropológus asszony beszéde egészen jó volt, felülmúlja Vincent összes műveit.:)

én egyébként úgy ugatok, hogy ki mernék állni szónokolni, hogy milyen lenne, azt nem tudom, de legalább gyáva nem vagyok.

2015.01.04. 20:00:46

@Brendel Mátyás:

úgy tűnik, nem tartod nagyon sokra a vincentblogot.

OoOoOo 2015.01.04. 20:12:13

@WiteNoir: csak azt akarja, hogy foglalkozzanak vele. Veterán félhülye kommentmotoros.

kvadrillio 2015.01.04. 20:21:28

Mit gondolnak a vallások a földönkívüli életről ?
HMMMMM...HÁÁÁÁT....FÖLKÉSZÜLNEK EGY NEGYEDIK TÍPUSÚ TALÁLKOZÁSRA ! :o)

szombat-ból...

Zolirabbi
Radnóti Zoltán rabbi blogja
Keresés
Főmenü
Tovább az elsődleges tartalomra
Tovább a másodlagos tartalomra

Címlap
Rólam
A zsinagóga
Kapcsolat

Bejegyzés navigáció
← Előző
“Teremtett-e Isten földönkívülieket is?” – a Hir24 honlap kérdése a lelkészekhez XV.
Posted on ‍‍2014-12-31 - 10 טבת 5775
realetLétezik élet a Földön kívül?
Mit gondolnak a vallások a földönkívüli életről?
Találkozhatunk erre utaló mondatokkal a különböző szentírásokban?

Ezen a héten, a Marson felfedezett – esetlegesen valaha létezett – életre utaló jelekről szóló híradások apropóján kérdeztük meg a világvallások képviselőit.
A konkrét kérdésünk így hangzott:
Az ön vallása tesz említést Földön kívüli életről? Ön szerint létezik élet ezen a bolygón kívül is?

Válaszom itt olvasható:

Mindenekelőtt tisztázzuk le, nem az ember az egyedüli tudatos lény a világban! Az állatok is éreznek fájdalmat, ezért az egész világra (sic!) vonatkozó talmudi tilalom, az állatkínzás tilalma. Ám lépjünk tovább a Földön, tudatos lényeket keresni!

lehet_hogy_ijenek_az_ufok_658977_35068Rengeteg leírás található a Héber Bibliában olyan angyalokról, akiknek képességei messze túlmutatnak a miénken, és – többek között – a középkori filozófus és törvénytudó Maimonidész és persze mások is írnak tudattal bíró égi lényekről, és nem csak allegorikus értelemben.

Nézzük meg egy érdekes forrást, amelyek utalhat arra, hogy van élet a Földön kívül! Debóra prófétaasszony győzelmi dala a Bírák Könyvének ismert része. Itt található ez a mondat: “Átkozzátok Mérózt – szól az Örökkévaló angyala – átkozva átkozzátok lakóit” (5:23)

„Hol van Meroz és kik a lakói?”, tették fel a kérdést a bölcsek! A Talmud úgy magyarázza: Meroz egy csillag vagy bolygó. És a lakói eljöttek, hogy segítsék a zsidókat, amint az a megelőző versben is olvasható: “Egekből harcoltak, a csillagok pályáikból harcoltak Sziszera ellen”.

Mi a különbség a földi ember és az esetleges földön kívüli lény között?

Az ember egyedisége nem az, hogy mi tudunk vagy érzünk, ám ez a „tudat” teszi lehetővé, hogy jó vagy rossz döntéseket hozzunk, és meg is tudjuk különböztetni azokat, azaz tudunk disztingválni.

ufo-d000166B23d952a946c8aÉs ezek földön kívüli lények értelmesek (intelligensek)?

Térjünk vissza a zsidó hagyományhoz! A Tóra akképpen határozza meg az értelmet, hogy valaki képes döntéseket hozni a saját szabad akaratával. A vallásban a szabad akarat meg csak akkor lehetséges, ha van Tóra (azaz isteni akarat), aholis a Teremtő felajánl a teremtményeinek több lehetőséget, hogy válasszák ki a nekik megfelelőt.

Ám Tóra csak egy van, és az a Földön lett átadva az emberiségnek (és az egész világnak). A Tórában egyértelműen a Föld bolygóra szóló törvények vannak, és mivel nem lehet két Tóra, azaz – ezen logika alapján – , nem lehetséges, hogy más bolygón is az emberihez hasonló szabad akarat létezne. Ez nem zárja ki, hogy bárhol léteznek Istennek alárendelt élőlények, de az már egy más típusú életforma lenne.

Nem véletlenül, a cikk elejében leírt „angyal” szó héberül: „máláh”, ami küldöttet jelent. Ez arra utal, hogy ők kizárólag egy – neki megparancsolt – küldetésben járhatnak el.

Ezeket az intelligenciákat keresnünk kell továbbra is, mert ha azt mondjuk, hogy nem léteznek, ezzel határt szabnánk az Örökkévaló képességeinek, és ezt az Ő teremtményei nem tehetik meg.

A rabbi többi válasza itt olvasható.
A többi lelkész válasza a fentebbi kérdésre itt olvasható.alien_vs_predador_requiem_be7794704fb72fa086382081b8145df6_filmes (2)

32FNewYork 2015.01.04. 20:31:44

@Brendel Mátyás: gyáva vagy, mert ha nincsenek ellenérveid, nem engeded szóhoz jutni a másikat. Tomás de Torquemada a 21. században. Istennek legyen hála, hogy nem a 15. században élsz. Manapság sikeres horrorfilmek készülnének Matthias de Brendelmadáról.

STIRLITZ 2015.01.04. 20:39:52

Ritkán olvasni ennyire semmitmondó posztot a Vincenten! Mert mi a lényege: üresfejű elit nagykörúti ballerek tartották a január 2-i tüntit és szarnyi esélyünk sincs a Fidesszel szemben. Bravo. Ezt rövidebben is leírhattátok volna fiúk. Egyébként meg nagy baromság. Hogy miért? Mert olyanok tartották, akik éppenhogy kurvára nem akarják a szocikat és kibaszott Fideszt sem. És hogy legyőzhetetlen volna a Fidesz? Lószart legyőzhetetlen. De ha ennyire pesszimista fosokat olvasunk, akkor lehet hogy a nyakunkon maradnak még vagy 100 évig.

giacomo gesso 2015.01.04. 20:48:32

@jotunder: "...háromezer ember volt az Opera előtt, az alkotmány megváltoztatásához majd három millió kellene."
No problem.
Mindenki hozzon magával még egy ezer embert!

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2015.01.04. 21:13:05

Nem érti a pesti mi baja a vidékinek, nem érti a vidéki mi baja a pestinek.....

Az összefogás így tényleg lehetetlen az egész országban.

városi fiú 2015.01.04. 21:36:39

@giacomo gesso:

Háromszáz ember változtatott az alkotmányon.

Annyi kell hozzá, nem több.

A hárommillió csak a 300 forintos kérdésben volt egyben.

városi fiú 2015.01.04. 21:42:09

@Nyekenyóka:

Állampárti pártállam van személyi kultusszal.

Hogy akarnánk még ennél is jobban összefogni ?

Orbán képét tetováltassa mindenki a homlokára ?

Behajtó70 2015.01.04. 21:52:00

@Babette, a babaarcú: ezér kár volt tollat ragadnod, írásod tele butaságokkal, ostoba, alaptalan vádaskodással. Igazi buta ember vagy. És ez azért veszélyes, mert a legrosszabb a párosítás, ha a butaság szorgalommal párosul.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2015.01.04. 22:09:46

@városi fiú:

Arra akarok kilyukadni, hogy egy kisvárosi vidéki és egy belvárosi pesti mentalitása teljesen más.

városi fiú 2015.01.04. 22:31:03

@Nyekenyóka:

Én nem látom olyan másnak.

Vidéken is csakafidesz, meg a belvárosban is csakafidesz.

Innét Budáról, az egész bagázs tök egyforma.

Andy73 2015.01.04. 22:37:23

"A helyzet természetesen reménytelen. Ez továbbra is Kelet-Európa, senki se próbáljon valamiféle "közepet" beleragasztgatni."

Azért talán nem annyira, mint Ukrajnában. Az EU és NATO tagjai vagyunk, így itt talán nem fenyeget a polgárháború kirobbantása.
A forgatókönyv inkább a prágaihoz hasonlít, de itt sokkal erősebb a kormány, és sokkal gyengébb az ellenzék.
És az sem valószínű, hogy az amcsik a Jobbikot szeretnék kormányra segíteni.

2015.01.04. 22:55:21

@32FNewYork:

hát ez aligha az ő specialitása...
engem egy söpredék kis féreg tiltott ki a blogjából, miután számos fontos érvelési hibát felsorakoztatva arcoskodott. még helyre sem rakhattam pedig már meg is írtam a hsz-t. persze hatása annak sem lett volna...az olvasóközönségre sem...
és a féreg pénzt is keres vele, nem csak hobbiból blogol.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.01.04. 22:59:01

Lenin szerint "a forradalmi helyzet akkor következik be, amikor az uralkodó osztályok már nem tudnak a régi módon kormányozni, az elnyomottak pedig már nem akarnak a régi módon élni. A forr. sikeréhez szubjektív tényezőként az elnyomott néptömegek tudati állapota, szervezettsége (a szoc. forr. idején a forr. munkáspárt léte és tömegbefolyásának mértéke) is hozzájárul."

Várady szerint a forradalomhoz három dolog kell: a weboldal előállítása, a tartalom-előállítás megszervezése, majd az oldal továbbfejlesztése. Jelenleg nincsenek meg a forradalmi helyzet feltételei, ezért kiszáll az aktivistáskodásból. Anyám, borogass.

index.hu/belfold/2015/01/04/varady_zsolt_kiszall_a_mostmibol/

HaKohen 2015.01.04. 23:10:50

@Érvsebész: @fortin2: @WiteNoir:

Télleg az van, hogy néhányan megbuggyantak, és csak én vagyok helikopter?

HaKohen 2015.01.04. 23:15:12

@biobender:

Nahát, akkor Watzlawick ezt élőben hallhatta, azután még elvégezte Villachban az egyetemet, bóklászott egy kicsinyég Ajrópában, majd este hatkor háború után áttelepült az amerikai kontinensre.

Közben pedig magával vitte a bécsi rabbi aranyköpését és világhírű lett belőle.

Az ember mindig tanul valamit. Köszi.

HaKohen 2015.01.04. 23:24:46

Most láttam csak a délutáni kommentek erdejét.

Korábban reklamáltam, hogy a vincent ritkán szerepel az index címlapján.

Mea culpa, mea maxima culpa, ígérem, hogy soha többet nem fogom reklamálni. Ó jaj, szegény fejemnek!

Na megyek aludni.

És elnézést mindenkitől, akit komolyan vettem.

2015.01.04. 23:28:05

@HaKohen:

te vagy. összevissza beszélsz, miközben másokat hülyézel

városi fiú 2015.01.04. 23:34:45

@Kettes:

Ezzel mi a baj ? Örülj inkább, hogy még él.

OoOoOo 2015.01.04. 23:34:46

@Kettes: ha ezért a mutatványért nem kért pénzt a Fidesztől, akkor tényleg egy balfasz.

tyto 2015.01.04. 23:38:40

@Kettes: én sajnos már ott leakadtam, hogy nem követelik naponta az ügynöklistát, meg a háborús szerepünkről való igazságmondást. amíg ezeket nem harcoljuk/ják ki, mindig lesz egykori ügynök politikában, meg sunyi fasiszta/rasszista/réteggyűlölködő. ezekkel dolgokkal kiválóan lehet mozgatni a dolgokat, ráadásul az ilyen gyökerű fejek szuper korruptak.

ha nem ezekkel indítanak az újak, akkor halál mindegy hogy alkotmányosan, vagy egyéb módon takarodott el a rezsim. ugyanoda fognak végül kilyukadni. lehet hogy a hangsúlyok változnak a valamelyest szalonképes irányba, de a lényeg nem. ez a két cucc olyan mint valami gócok. mindent elrohaszt végül.

részemről nem értem, hogy miért nem ezeket követelik. a többi dolog csak apró mákszemek a trágyadombon.

Peter Fender 2015.01.05. 01:19:04

@jotunder: Kaptál itt most hideget-meleget eleget. Legközelebb érdemes lenne átgondolni a felelősséget, ami egy ilyen poszt megírásával jár.
Jó lenne megtanulni, hogy mások l'art pour l'art kritizálása nem visz senkit előbbre. Lehet, hogy a gonosz manót, amit önérzetnek hívnak, pozitívan birizgálja, de további hasznossága nincs. Kétes dicsőség elismerést kivívni mások csúfolásával, olyan gyerekes. Biztos nem fogok rosszat mondani egy amatőr versenyen lelkesen versenyzőkről. Nem szólok hozzá bírálóan fizikai vagy matermatikai kongresszusokhoz, hogy most sem sikerült egyesíteni a gravitációs elméletet a kvantumfizikával. Viszont érdemes lenne minden résztvevőnek pozitív visszaigazolást adni, megerősíteni abban amit csinál. Akkor esetleg jobban csinálja a következő alkalommal. A kritizálástól meg a kedvét vesszük el. Ha tényleg reménytelen helyzetet akarunk teremteni - magunknak...

kontramagyar 2015.01.05. 03:20:44

@jotunder: pusztán színesítendő a hazai képet: a "körúton belüli" nagyérdemű szellemi és nem csak szellemi gettósító jelző egyébiránt elhangzott egy szél/új baller leányzó holdudvarától (Tessza, Éva Réka @ Co.), amikor rákérdeztem nála a "legnagyobb közös osztó"-nál összetettebb összefüggésekre mondandója kapcsán. A nekem címzett jelző mögött a jelzett szó a "dk-s" volt. Végül is csak kettőt nem talált el, ha a földrajzit is beleveszem, akkor hármat.

Meg ne ijedj, nem kell magyarázkodni újfent a jól sikerült jelződ miatt - az ablakot pufifóliával szigetelő technikával és hőhíddal kacérkodó műhely már az autentikusság jegyében kijjebb, a nyolckerbe költözött, de így is vízum kell a klubba belépéshez - csak gondoltam, árnyalom a képet. A poszt korrekt amúgy a helyzetet illetően.

Lemaradt, hogy Tessza csapatának legutóbbi műsorszáma a hajléktalan sztárjelöltet megalázó millás Alternatív Köztársasági Elnökválasztás komolyan vétele volt. És hogy a "másik alapító" Takács Bori a Milla Egyesület "másik alapítója", amelyik a kellően balos Bajnaival és Várady által feljelentett párttal kötött szövetséget. A Milla fb-oldalt működtető megmaradt csapat pedig savazza a MostMi-t.

Így szerintem az állampolgár úrral már kerek a kép.

kontramagyar 2015.01.05. 03:52:07

@bodis.lajos: Az AVM-mel önmagában nincs gond, de az AVM most nem hajléktalanügyért állt ki, ahogy nem viccből nem a Millán már uncsivá tett AVM néven lépett színpadra Tessza, nyilván az állampolgár úrnak is uncsi volt a politikus név, csak a fb-oldalán felejtette ezt el lecserélni.

Az AVM-mel az a gond, hogy megköveteli, kivel állhatunk szóba. A savazásra Tessza nem volt rest visszakérdezni, melyik kritikára válaszoljon, miután sírva fakadt a teljes hazai sajtó a produktum láttán. Nem értette, hogy egyáltalán van kritika, lekezelő saját közönségéhez, nem érezte feladatának, hogy reagáljon. Ő előadja, hogy tök mindegy, hol, kikkel, milyen célból, de ő felmondja az AVM honlapját a budai úrilány és a roma gyármunkás lányregényben. Csak ez nem az a tüntetés volt.
Mert 25 éve nincs hajléktalanügyi politika, és akkor szerinte erről senki meg sem győzhető, csak bíróságon. Erre összeáll az újszülöttet lámpavason fellógatni akaró nácikat 2x szövetségbe szólító állampolgárral.

Dolgozzanak szakcivilként, de ne határozzák meg a politikai rendeződést, ha ennyire elvtelen más kirekesztett rétegre, ha ennyire nem érzi a társadalmi igényt, és ha a szabadversenyes eü követelése nem zavarja maga mellett a színpadon, ahogy Schiffert zavarta. Mert akkor szóba állhat bármelyik nem che guevarás párttal is. Keressék a kapcsolatot a képviselőkkel. És ne adja elő 31 évesen a meg nem értett naívát.

Kálmánnal az átlagéletkor 45 volt a színpadon, és jönnek a "meg nem értett új fiatal" szöveggel a Milla másodvonalából szalajtottak, akik 4 és fél éve adják el a bornírt tüntetést a népnek.

Egyetlen új volt a színpadon: most egy vélhetően rendesen adózó szedte be a pénzt, így legalább most nem sírnak, hogy bántja a NAV a civileket, bár Váradynak még lesz gondja, mert az októberi, a 25 év összes pártját feljelentésének a tárgya az volt, hogy nem tud élni adócsalás nélkül.

Remélem, látod bennük a leváltó erőt külügyminisztertől pénzügyminiszterig át.

capacete 2015.01.05. 09:37:28

@klacus: Persze, még sajnos vannak ilyen országok, ezért írtam, hogy lassan kihalóban...

esernyősEvezős 2015.01.05. 11:42:43

@Kettes:
Láttam reggel az atv-n.
Nekem csalódás volt.
Pedig a kapucnis felsőt nem vetette le.
De hogy a veszprémi jelöltet nem engedte beszélni, azzal eléggé mellényúlt.
Szerintem.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.01.05. 11:56:50

@Peter Fender: nem, én inkább leszarom, hogy mit kapok. vagy azt írok, amit gondolok, vagy nincs értelme írnom.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.01.05. 12:08:05

@WiteNoir: mondjuk az sem a legokosabban eltöltött napod volt, amikor meglátogattad a brendelmátyás blogját :)))

2015.01.05. 12:56:26

@jotunder:

én írni szerintem sosem írtam oda, legalábbis nem emlékszem.
most viszont te leértékelted a brendel blogját, ő a tiédet, itt egy jótündér vs brendel meccs kell hogy legyen, moderálás nélkül.
ha más nem, bocsássuk szavazásra, ki szeretne látni egy ilyet!:)))

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.01.05. 13:02:28

@WiteNoir: én biztosan nem állok szóba brendel mátyással. azt és ott nyilatkozik a vincentről, amit és ahol akar.

Érvsebész 2015.01.05. 13:08:43

@HaKohen: én csak kíváncsiskodom (ettől persze még simán megbuggyanhattam, de nincs összefüggés)

2015.01.05. 13:13:03

@jotunder:

hát te tudod, én ezeket az interperszonális viszonyokat nem igazán értem, de végül is nem az én dolgom.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.01.05. 13:15:47

@WiteNoir: www.youtube.com/watch?v=tN25SW6hh8I
ez ő youtube-on,. thank you very much, ha hiányozna nagyon, ezt nézném meg:))))

2015.01.05. 13:52:08

@jotunder:

köszönöm, de ott sajnos hiányoznak azok az elemek, ami miatt szórakoztató színfoltja az amúgy igen unalmas blog.hu-nak.
pl. nemrég elolvastam, mit írt egy ismert magyar valláskutatóról

" láthatóan silány munkát végezve élősködik az adófizetők pénzén"

de más emberekről is hasonló stílusban ír:)

HaKohen 2015.01.05. 14:10:20

@Érvsebész:

Mivel már herótom van az egész gumicsontrágástól, a zindexideiránytott trolloktól, jótündér basztatásától, a kérészéletű politikai pártok és szereplők ügyeinek hatalmas elánnal történő tárgyalásától, azt gondolom, hogy igyekszem véges energiáimat és időmet más dolgokra fordítani.

És mindekutána nagyrabecsülöm kommentjeidet és rajtuk keresztül személyedet, kivételesen válaszolok neked. (Ne vedd ezt pökhendiségnek, ha kérhetlek, de egyébként tényleg nem jöttem volna vissza ide.)

Semmi mást nem akartam, mint replikázni egyik itteni kollégánknak, aki nőnek nézett engem, talán okkal, mert "szívecskéztem"; és csak arra utaltam, hogy voltak már nemtévesztések ezen a blogon. Ennyi és nem több.

És eszembe sem jutott, hogy megbuggyantál volna - ha ezt vetted volna le, akkor elnézést kérek.

ámbátor 2015.01.05. 14:13:52

Visszatérve -érintőleg- a poszthoz, én most írtam a két érintett kerületi polgármesternek levelet, hogy az M3 illetve M5, M51 közig határon belüli szakaszát minősíttessék át autópályából városi közúttá.
Ennek sincs értelme, ez is többet érne, ha nem egy ilyen levelet kapnának, hanem százezeret, milliót, de akkor is muszáj csinálni.
Dilettáns is, meg nem így kéne, hanem bulldózerrel, de nekem ennyire telik.

2015.01.05. 14:16:11

@HaKohen:

kivételesen válaszolok neked"

hát azért komolyan irigylem, hogy ekkora megtiszteltetésben lehet része, egy ilyen becses személytől...

Érvsebész 2015.01.05. 14:26:39

@HaKohen: kösz :) Nem ezt vettem le; és semmiért sem kell elnézést kérned - a buggyantságot ebben a buggyant közegben kifejezetten megtisztelőnek gondolom (és hol van ez az IRL buggyanatokhoz, amelyek körülvesznek... ezek szerint én oda járok töltődni, ahol elfogynak a te véges energiáid :))

OoOoOo 2015.01.05. 15:32:36

@WiteNoir: brendellel szóba állni az valami újfajta nagyontrendi nagyonhipszter módja az időpazarlásnak, amiről lemaradtam?

2015.01.05. 18:45:40

@OoOoOo:

ki gondolt volna ilyen komoly ellenérzésekre...
no mindegy

Peter Fender 2015.01.05. 21:30:08

@jotunder: És azt is leszarod mit okozol másoknak?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.01.05. 21:31:12

@Peter Fender: semmit sem okozok senkinek. ne gyerekeskedjünk.

OoOoOo 2015.01.06. 00:08:29

@WiteNoir: 4-5 éve (mások nicken) is kommenteltem már ide kb. olyat, hogy "és most képzeljünk el egy brendelmatyi vs. X deathmatchet", ahol X épp az aktuális kurvahosszúkommentíró önjelölt sajátkútfős autodidakta félhülye valóságprófétátor volt. Tök ismert figura.

brendel évi 2× beszabadul ide és lenyomja ugyanezt a műsort.

Nem egészen értem, mi lett új, ami miatt pont most kéne rá odafigyelni.

2015.01.06. 00:37:43

@OoOoOo:

nem igazán az ő személye a lényeges, hanem a rá jellemző vitastílus meghonosítását tartanám kívánatosnak:)
szerintem az itteni kommentek is szórakoztatóbbak lennének, lehet hogy ezen nézetem itt senki sem osztja, nem tudhatom

giacomo gesso 2015.01.06. 04:59:58

@WiteNoir: "...a rá jellemző vitastílus meghonosítását tartanám kívánatosnak:)"
Mi sem egyszerűbb.
Minden második mondat tetszőleges helyére odabiggyeszted, hogy te hülye, esetleg kis hülye keresztény, oszt máris brendeli fentebb stílben osztod az észt, amiből mindenki egyből tudni fogja, hogy csak Neked lehet igazad. ;-/

Tehéntőgy 2015.01.06. 12:52:23

@WiteNoir: Brendelt én még egyszer sem láttam vitatkozni. Általában kinyilatkoztat és a vitapartnereket pocskondiázza. Ezen nem nagyon változtat, hogy mennyire olvasott csóka közben.

OoOoOo 2015.01.06. 16:52:26

@WiteNoir: csak ismételni tudom az előttem kommentelőket, szerintem is Budapesti Beszólogatós Iskola Szoláriumba Szorult Vakond Tagozatának a stílusát nyomja.

esernyősEvezős 2015.01.06. 17:33:45

www.youtube.com/watch?v=hpuBVl7vjYo&feature=youtu.be

Megnéztem tegnap az Esti Kommentár c. műsort az atv-n.
Vendégek: Pikó András, TGM, Vágó István

Aki megfejti, mit akart mondani TGM a műsorban, annak sütök egy tepsi zserbót.
:-)

giacomo gesso 2015.01.06. 18:18:18

@OoOoOo: Off
Tiszteletreméltó (még ha nem is ért egyet vele valaki), konzisztens nézetrendszere van, amit vaslogikával védelmez...
Csak azokat az egyes szám második személyben kinyilvánított vélelmeit kellene valamiféle progival letiltatni. Vagy legalább kigyulladhatna a piros lámpa és felvisíthatna egy sziréna nála, amint 1. sz. 2. személyben fogalmaz... ;-/

2015.01.06. 18:27:03

@giacomo gesso:

konzisztens nézetrendszere van,"

az szép ha valakinek az van, bár ennél fontosabb hogy konkrétan milyen az a nézetrendszer

amit vaslogikával védelmez..."

ez is nagyon pozitív, addig, amíg nem válik tisztességtelen vitastílussá, ami igen manipulatív módon szorítja össze a vita kereteit annyira, hogy a másiknak semmiképpen se lehessen igaza, a dolog szerkezetéből adódóan.

Csak azokat az egyes szám második személyben kinyilvánított vélelmeit kellene valamiféle progival letiltatni"

ha valaki folyton önmagát fényezi és dícsérgeti, az bizony igen nagy baj és nevetséges is (E/1)
ha másokat minősít, vagy a konkrét megnyilvánulásait, az viszont sokszor indokolt lehet. vannak emberek akik olyan aljas mocskos módon akarnak vitázni/beszélgetni látszólag szelíd formában, vagy akkora marhaságokat mondanak, akár valamilyen tekintélyüket kihasználva, hogy elképesztő. alaptalanul persze nem szabad, de egy két durvább beszólás, leb.szás igencsak ráfér jópár emberre.
csak hát általában mindenhol elég szelektíven történik ez, valaki megkapja X-ért, más meg 2X-ért sem...

imres 2015.01.06. 20:05:40

@Babette, a babaarcú: Hú b+!
Tanuld újra 1980-tól, ostoba!

KullWahad 2015.01.06. 22:00:06

Csak ma jutottam el eddig a posztig, ezért nem szóltam hozzá. Most csak annyit tehetek hozzá: "et tu", Jótündér?

Egy általam mélyen tisztelt és szeretett, elhunyt baráti házaspár síremlékére a következőt írták: "Mi legalább repültünk."

városi fiú 2015.01.07. 06:44:31

@Evezős:

Azt magyarázta a TGM, hogy ők ott a tüntetésszervezők, és a végső céljuk nem a parlamentbe kerülés.
A képviseleti demokráciát akarják elvetni.

Az interneten szavaztatnák meg a választókkal a kormányzás kérdéseit, mert szerintük a technika elég fejlett már ahhoz, hogy közvetlen kormányzás legyen - képviselet nélkül.

esernyősEvezős 2015.01.07. 09:27:42

@városi fiú:
OK, ezt mondogatta. Ezt - mivel magyarul volt - értettem.
De miajófenét akart kihozni ezekből - ráadásul a közepe felé vagy megsértődött, vagy saját maga is elvesztette a fonalat és onnantól olyan volt, mint akinek nem jutott kenderföld.
A másik kettő (Pikó jobban, Vágó smúzolva, de azért érezhetően elég kritikusan) eleinte próbálta értelmezni és elhelyezni az "elméletét" valami nagyobb közös többszörösben, de aztán szerintem ők is lemondtak róla.
Állításokat, meg elméleteket arról, hogy mi a létező világok legjobbika, én is tudok gyártani - azokat a valóságban kéne megtámogatni a jelenlegi magyar állapotok maximális figyelembe vételével. TGM nem tudom, hol él, de hogy gőze nincsen a valóságos valóságról az tuti.

városi fiú 2015.01.07. 09:33:55

@Evezős: Nem akarsz te nekem zserbót sütni, azt látom.

esernyősEvezős 2015.01.07. 09:47:19

@városi fiú:
De, akarok! Csak túl ezen, amiket elmondott, nem értem továbbra sem, hogy miként képzeli az ábrándjai megvalósítását, azaz: konkrétan mit is akar??? Mert azt nem sikerült neki elmagyaráznia.

Hétvégén lesz újra esedékes a sütés ... az jó neked?
:-)

városi fiú 2015.01.07. 10:02:28

@Evezős: Nem kell mindent elmagyarázni.

Az Orbán se magyarázta el, hogy mit jelent az - újjáépítjük az országot -, meg a -folytatjuk-.

15 millió fejecske 15 millióképp képzelte.

Ezt a közvetlen szavazós demokráciát is el lehet képzelni szépre.
Mindenki csak arra az egy dologra gondol, amit úgy megszavazna, hogy szakadna a papír.
És az egy szép gondolat.

városi fiú 2015.01.07. 10:23:12

@Evezős:

Néhát, itten éppen el is készítették már a prototipust....

index.hu/kultur/media/2015/01/07/az_mtva_beszall_az_ugynevezett_internetbe/

Megszavazhatod a Dojcsnak a netadót, ha akarod... olyan szép, mint egy álom.

TGM nem a levegőbe beszélt.

ugye.

esernyősEvezős 2015.01.07. 10:58:09

@városi fiú:
Ez működőképes lehet (az állandó népszavazgatás) a szabálykövető népek esetén (Svájc), de ott, ahol még akkor sem megy el szavazni a jónép, ha a saját sorsa múlik rajta, ott nem.
Igaza volt Pikónak(?): előbb "át kéne nevelni" az állampolgárokat, aztán lehetne TGM javaslata szerint szavaztatni.

esernyősEvezős 2015.01.07. 10:59:06

@városi fiú:
Azért meg lennék lepve, ha TGM ilyesmiről álmodna ...