Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Szentek és koronák

2013.11.10. 13:43 | jotunder | 53 komment

    1950 karácsonyán a londoni Westminster székesegyházból elloptak egy másfél mázsás követ. A kő a brit koronázási trón alatt volt elhelyezve, a trón a kő kiemelése közben meg is sérült. Ráadásul maga a kő is kettétört, amikor az ügyetlen tolvajok véletlenül leejtették.  A követ, amelyet a Végzet Kövének neveznek, még a fakó lován léptető I. Edvárd király rabolta el Skóciából. A hagyomány szerint a skót és az angol királyokat ezen kő felett koronázták meg. 

    Angliának 1688-ig a skót katolikus Stuart Jakab, ezen a néven a hetedik skót és második angol király volt az uralkodója. A Dicsőséges Forradalomban Jakab királyt elkergették, és az ország élére egy társuralkodó házaspár került: III. Vilmos király és II. Mária királynő. Mária királynő atyja maga Stuart Jakab volt. Az ő atyja a forradalomban kivégzett I. Károly, akinek nagymamája is Stuart Mária volt, akit ugye a saját unokatestvére, I. Erzsébet végeztetett ki. Akkor most kié volt a kő, Skóciáé vagy Angliáé? 

     A követ négy glasgow-i diák lopta el. Bár azonosították őket, és a Végzet Kövét is megtalálták, soha nem emeltek vádat ellenük. A tolvajok egyike, Ian Hamilton később az aberdeeni egyetem rektora lett (ez a harmadik legmagasabb méltóság egy skót egyetemen a formális jogokat gyakorló kancellár és a valóságos rektorként funkcionáló alkancellár mögött). 

    A Végzet Köve 1996-ban került vissza Skóciába, azzal, hogy a skótok majd kölcsönadják, ha esetleg újra szükség lesz rá. Skóciában jövőre népszavazás dönt az ország függetlenségéről. A függetlenségpártiak nyugtatgatják a lakosságot, hogy továbbra is Erzsébet marad Skócia királynője, és továbbra is nézhetik az X-faktort. 

    Úgy tűnik, a többség továbbra is Nagy-Britanniát választja, mindazonáltal, a függetlenséget támogató Skót Nemzeti Párt adja Skócia kormányát, és vezetőjük, Alex Salmond a skót miniszterelnök. 

    Tegnap ott álltam szemben a kővel és a koronával az edinburgh-i várban. Azon gondolkoztam, hogy van-e a skótoknak elegendő L.Simonjuk, Gaudijuk, Schifferjük és Hillerjük, akik elmagyarázhatnák  nekem, hogyan kell gondolkoznom a skótok kövéről, a skótok koronájáról. A Stuartok Máriáiról, a skót nemzeti történelemről, a gyönyörű skót nyelvről, amiről a skótok többsége is azt gondolja, hogy nem is külön nyelv, csak nyelvjárás, vagy a másik gyönyörű skót nyelvről, amelyet viszont szinte senki sem beszél. 

     Van-e elegendő L.Simonja Skóciának? Van-e elég Vidnyánszkyja, Bayer Zsoltja, Kerényi Imréje, tud-e ez a Skócia elég nemzeti lenni? Felszentelik-e a skót Nemzeti Színházat, vagy elég az, hogy nem lógnak róla nippek, és nem a miniszterelnök fürdőszobájának építője tervezte?

      Milyen ország az, ahol a hős nem öl meg senkit, csak elcsórja a Szent Követ, amit azért visszaad a végén? Van-e Skót Nemzet nevű újság, amely megvádolja a skót ellenzéket azzal, hogy az felhasználja az Amerikai Egyesült Államok titkosszolgálatát, és ha van, rajta röhög-e az összes skót, és költenek-e eleget kuminokra, hogy megvédjék Skócia hírnevét, vagy elég hozzá Balvenie és Lagavulin?

     Ezeknek a skótoknak még a koronájuk sem szent. Csak úgy van. Ez a kő sem szent, elég sok skót úgy gondolja, hogy nem is ezt rabolta el I. Edvárd, hanem egy másikat. Mennyivel különbek vagyunk mi, a szentjeinkkel, koronáinkkal, szent köveinkkel, szent szívcsakráinkkal, szent művészeti akadémiáinkkal, szent ráheleinkkel, szent futballokosságunkkal, szent mártíromságunkkal, szent szentségeinkkel! Mennyivel jobb nekünk, mint szegény skótoknak! Mennyivel jobban teljesítünk, mennyivel nagyobb és mélyebb szent bilibe lóg a mi szent kezünk! 

    

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr215623002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

elmeherceg 2013.11.10. 14:25:15

És különben is, mit adtak nekünk a skótok? Gőzgépet?

nandras01 2013.11.10. 14:53:02

" Ezeknek a skótoknak még a koronájuk sem szent. Csak úgy van"

nem is lennék most a skótok helyében...

nevetőharmadik 2013.11.10. 15:16:20

Mennyivel nagyobb és mélyebb szent bilibe... - jó, hogy ezt a végére írtad, mert különben a cikk elején meghaltam volna XD

9mmPara 2013.11.10. 15:52:16

Egyetértek, a skótoknak nagyon rossz. A FIFA ranglistás helyük egy vicc és még egy nyamvadt Fradijuk sincs.

félázsiai nagymagyar 2013.11.10. 16:20:37

Szent bilibe szent szart! Nemzetit.

Ráadásul a skótok még sóherok is.

alexian 2013.11.10. 16:46:38

van nekik Nessi-jük, nem a focista, hanem a szörny, nekünk meg csak Wittman Máriánk van, és az is "csak" szörnyű

a 17 éves Parker Schnabel 2013.11.10. 16:49:47

A nemzeti pártjuk kormányoz, és népszavaznak ?

Hogyhogy ?

A nemzet nem lehet ellenzékben...

Viktorunkat köccsönadhatnánk nekik úgy látom, mert nagy ott a sötétség.

tankaranka 2013.11.10. 17:24:01

Ezek szerint ott nem kősértés, ha valaki csúnyát-tiszteletlent mond a nemzeti kőre ?

csársz 2013.11.10. 17:54:51

Na azér' van nekik kiállításuk, amelyen kiderül, hogy mindent, de mindent skót talált föl. (A televíziót is, úgyhogy nem is értem, Kumin mér' nem tiltakozott még!)

aritus 2013.11.10. 18:15:13

Nincs szánalmasabb, mint ez a magyarságverseny. És még ennél is szánalmasabb, amikor az mszp meg az lmp azt hiszi, ha beszáll ebbe, akkor őket is magyarnak fogják tartani a "jobboldali" (haha) pártok és szavazóik. És ebbéli igyekezetükben meg beleszarnak a rászavazók képébe.
Magyarország jobban teljesít a káros hülyeségben.

Az egész sztoriban a legjobb, hogy nem csukták börtönbe a 3 diákot (gondolom diákcsínyként kezelték), és az egyik még nagy egyetemi karriert is befutott, miután forrófejű ifjúból tisztes felnőtt lett.

nandras01 2013.11.10. 18:23:45

@aritus:
"Az egész sztoriban a legjobb, hogy nem csukták börtönbe a 3 diákot (gondolom diákcsínyként kezelték), és az egyik még nagy egyetemi karriert is befutott"

és?
errefelé meg besúgóból tv elnök lett.
meg polgármester.
meg a fene tudja még, hogy miféle magas funkciójú pártizé.
sehol sincsenek ezek a skótok hozzánk képest.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.11.10. 18:28:08

A skót szentekről. Az ötszázas években (sima, nem ezer) két skót katolikus pap összeveszett egy zsoltároskönyv szerzői jogain. Lejátszották a meccset, és a hagyomány szerint háromezren haltak meg a nézeteltérés rendezése közben. Ma mindketten szentek.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.11.10. 18:33:14

@aritus: Nem, ő egy forrófejű felnőtt lett. Gyakorlatilag beperelte a királynőt, mert helytelenül viseli a nevét. en.wikipedia.org/wiki/MacCormick_v._Lord_Advocate

aritus 2013.11.10. 18:37:49

@nandras01: Most mit ugrasz nekem, én éppen, hogy pozitívumként értékelem, hogy nem csukták börtönbe őket, ezt is írtam.
Hogy jön ide a Böröcz??????????????

aritus 2013.11.10. 18:38:54

@jotunder: Egész olcsón megúszták a skótok ezt a vitát:(((
És vajh miért lettek szentek?! A fene se érti ezt a szenteskedést.

aritus 2013.11.10. 18:41:38

@jotunder: bocsánat, akkor tévedtem, de a mondandóm lényege az volt, hogy jó, hogy nem csukták őket börtönbe. Ezen a nézetemen az se változtat, hogy az illető ürge forrófejű ifjúból forrófejű felnőtt lett.
Nem tudhatjuk, csak feltételezem, hogyha börtönbe csukják, akkor még forrófejűbb lenne, és nem pereskedne, hanem forradalmároskodna. Amibe szintán sokan szoktak belehalni, nemcsak a hitvitákba.

nandras01 2013.11.10. 18:47:14

@aritus: azt hiszem félreértettél - vagy én voltam félreérthető.
eszembe sem jutott neked ugrani, mindössze ironizálni próbáltam - miközben irigylem a skótokat (is. meg mindenféle kulturált népet, skóciától alsó- botswanáig)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.11.10. 19:22:01

@aritus: Az az ember betört a Westminster székesegyházba és szétbarmolta a koronázási trónt, és ellopta azt a követ, ami része volt az angol koronázási szertartásnak. Ez egy komoly bűncselekmény lett volna. Akkor még nem volt autonómiája Skóciának, nem is akartak nekik autonómiát adni, annak ellenére, hogy ezt a skótok kérték. De nem akartak bajt maguknak.

kuszkusz1 2013.11.10. 19:43:49

Nem rossz, nem rossz....Skócia nem rossz.

"Dániában államegyház van. (...) Ebben a pillanatban az egyházügyi miniszter egy Pandzsábból származó ateista liberális, bizonyos Manu Sareen."

De ettől hanyatt vágtam magam és fetrengtem!

Mikor fogunk mi itt tartani?
Mikor...?!
Óh, boldog dánok...!

Forrás: orulunkvincent.blog.hu/2013/01/03/liberalisok_es_az_allamegyhaz_avagy_a_nunukek#trackbackh

kuszkusz1 2013.11.10. 19:47:30

@aritus:

"Nincs szánalmasabb, mint ez a magyarságverseny. És még ennél is szánalmasabb, amikor az mszp meg az lmp azt hiszi, ha beszáll ebbe, akkor őket is magyarnak fogják tartani a "jobboldali" (haha) pártok és szavazóik. És ebbéli igyekezetükben meg beleszarnak a rászavazók képébe".

Ez sajna fájdalmasan igaz.

Az ellenzék nagyon igyekszik, hogy pont olyan hülye legyen mint a kormányoldal és vannak ezen a téren sikereik.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.11.10. 19:49:27

Fuckin failures in a country of failures. Its nae good blamin it oan the English fir colonising us. Ah don't hate the English. They're just wankers. We are colonised by wankers. We can't even pick a decent, vibrant healthy society to be colonised by. No..we are ruled by effete arseholes. What does that make us? The lowest of the low, the scum of the earth. The most wretched servile, miserable, pathetic trash that was ever shat intae creation. Ah don't hate the English. They just git oan wis the shite thev got. Ah hate the Scots.

ingyenebed 2013.11.10. 19:50:13

na mer halovány fogalmazásuk sincsen ezeknek a fogalmatlan skótoknak mi fán terem a szabadság.

nemzettudatuk pediglen fejletlen.

ellentétben a mi forradalmi nemzetünkkel.

ők még reménytelenül sínylődnek a brit elnyomatás alatt, mi viszont már szabadságharcba kezdtünk a brüsszeli iga lerázására.

de ébredeznek már európa nemzetei, közelg már a skót hajnal is, kitartás.

Wolff 2013.11.10. 19:59:02

@ingyenebed: Majd szállítunk nekik nemzetpolitika tankönyvet, amiben világelsők és világújítók vagyunk. És eladjuk a nemzettudat közigazgatási viszaganyag know-howját is.

nerángass 2013.11.10. 20:13:30

Reménykedjünk. Talán a skótoknak, dánoknak, többieknek is voltak időszakaik, amikor náluk is elsimonok, gaudik, schifferek és hillerek mondták meg a mindennapi igazságot, a helyes és jóváhagyott véleményt. De lehet, hogy nem. Hiszen nálunk most azzal van gond, hogy a XXI század elején a magyar korona mögé bújik egy csomó senkiházi, vagy egyenesen negédes pillantásokat vet rá néhány törpe. Nem a korona hibája. Annak elég érdekes története van önmagában is.

nerángass 2013.11.10. 20:29:42

@Kettes: You,ve forgot this :

"It's SHITE being Scottish! We're the lowest of the low. The scum of the fucking Earth! The most wretched, miserable, servile, pathetic trash that was ever shat into civilization. Some hate the English. I don't. They're just wankers. We, on the other hand, are COLONIZED by wankers. Can't even find a decent culture to be colonized BY. We're ruled by effete assholes. It's a SHITE state of affairs to be in, Tommy, and ALL the fresh air in the world won't make any fucking difference!" )))))

legeslegujabbkor 2013.11.10. 20:31:42

@Kettes: Ezen a blogon is többen leírták már, hogy a magyar nép megérdemli ezt a kormányt, ha belenyugszik a mostani helyzetbe, és azt gondolja, hogy megváltoztathatatlan. :)

dr. jenőke (jenőke) 2013.11.10. 21:16:11

@jotunder:
Nem is tudom.
Ha a skót miniszterelnök magára húz egy skót szoknyát, talán észre sem veszik.
De képzeld el Orbán Viktort kalocsai sok-szoknyában...

dr. jenőke (jenőke) 2013.11.10. 21:16:11

@jotunder:
Nem is tudom.
Ha a skót miniszterelnök magára húz egy skót szoknyát, talán észre sem veszik.
De képzeld el Orbán Viktort kalocsai sok-szoknyában...

sörtelen 2013.11.10. 21:18:02

Viszont a skótoknak nem lesz ilyenjük, nekünk meg igeeeen.. bebebeeee

kep.index.hu/1/0/490/4906/49069/4906958_0df1b921fad0939ea1676fd262d50c15_wm.jpg

Mutatis mutandis.
(Khan Shatyr - Szatír Kán? Höhö.)

nandras01 2013.11.10. 21:30:18

@nerángass:
"Talán a skótoknak, dánoknak, többieknek is voltak időszakaik, amikor náluk is elsimonok, gaudik, schifferek és hillerek mondták meg a mindennapi igazságot, a helyes és jóváhagyott véleményt."

volt. minden népnek volt. a különbség "csak" annyi, hogy ők még azelőtt észbekaptak, mielőtt teljesen eluralkodott volna rajtuk az össznépi elmebaj.
valamint az, hogy egy idő után, ha hiba került a rendszerbe, az nem vált annak szerves részévé, időben kivetette magából.
nem volt az olyan régen, hogy angliában egy turingot hajszolt öngyilkosságba a bigott és álszent előítélet, de -és ez a lényeges különbség!- ha későn is, de javítottak a hibán. megkövették az áldozatot, és azóta fokozottan figyelnek, hogy nehogy másodszor is belelépjenek ugyanabba a folyóba.
mi meg ostoba vigyorral a képünkön, egyfolytában ugyanabban tapicskolunk, és ha nagynéha, valaki megpróbál kirángatni onnan, akkor rázúdul az össznépi düh és eltapossuk.
vagy hagyjuk, hogy eltapossák- és lehet, hogy ez még riasztóbb...

xxylon 2013.11.10. 22:14:50

@Dr. jenőke (jenőke): ha leszoknyazod a szoknyajukat abbol nagy baj lehet, hivatalos neve a kilt.

Alex Salmond megeri a penzet, be lehet tenni az altalad felsorolt magyar politikusok koze a sorba. Pontosan tudja hogy az egesz fuggetlenseg egy populista ontomjenezes (a sajatjae) es semmifele gyakorlati jelentosege nincs viszont potencialis hatranya rengeteg.

Ketsegtelen hogy a nemzetieskedesuket a kovetkezo tokenekkel tamasztjak ala (furdoszobatervezo altal tervezett nemzeti szinhaz helyett):
-Egy olajmezo teljes kiszolaglo infrastrukturaval es melosokkal egyutt
-Egy nuklearis tengeralattjaro bazis (tengeralattjarok nelkul)
-A teljes skotviszkibiznisz kutyafulestul

Amire nem sikerult valaszolniuk:
-Adossagmegosztas, az uj adossag minositese
-Bankrendszer szetvalasztasa
-A skot gyokeru bankok londoni aktivitasa
-EU tagsag
-az orszag finanszirozasa egyedul egy 1/6 akkora orszag segitsegevel

ijontichy 2013.11.10. 23:57:31

@poszt: És mi van a szent teheneinkkel? Azok csak szürkemarhák?

ijontichy 2013.11.11. 00:00:46

@jotunder: Ne hagyj kétségek közt! Van Skóciában nekik St. Salmond square?

BénaBéni 2013.11.11. 04:48:07

Ha a tudatlanság energiát adna, ti behúzott kézifékkel közlekednétek hegynek fel!
Ha valamit nem tudtok- kérdezzetek. Már a post hangneme is sértő egy nemes nemzetre, hát még a hsz.- ek!
Tisztelet a kivételnek.

www.vorosmarty-iskola.hu/iskolatortenete.php

És ez csak egy szilánk!

nerángass 2013.11.11. 06:44:43

@Kettes: Háppersze. De milyen ismerős ;)

9mmPara 2013.11.11. 07:50:55

@BénaBéni: OK, elolvastam. Mi is az a kérdés, amire eddig behúzott kézifékkel nem tudtam a választ, de ez a link megválaszolta?

kuszkusz1 2013.11.11. 09:25:53

@sörtelen:

kep.index.hu/1/0/490/4906/49069/4906958_0df1b921fad0939ea1676fd262d50c15_wm.jpg

Erre az izére gondolok itten.

ámbátor 2013.11.11. 09:43:52

@legeslegujabbkor: Ez selejt. Nem látszik rajta a Pilis-pólus szívcsakra gravitációs csomópont. Nyilvánvalóan hibás.

9mmPara 2013.11.11. 10:31:21

@ámbátor: Nem hiszem én azt, hogy egy szívcsakra csak úgy hipp-hopp kimutatható legyen egy gravitációs műszerrel (v.ö.: Isten nem illegeti magát egy csillagászati távcső előtt).

ámbátor 2013.11.11. 10:44:22

@9mmPara: Hát pedig köztudomású, hogy a gravitáció Ötvös Csöpi, illetve nem, Ötvös Inga óta magyar felségterület, ezért aztán egyértelmű , hogy épp gravitációs gócpont és pólus jelzi Dobogókő és az Attila domb csakrapár ying és yang jellegét.
Persze lehet, hogy az amatőr brit tudósok akkor készítették a térképet, amikor a Szírius deklinációban volt és ilyenkor a hatás mágneses monopólusban manifesztálódik (Azt talán mondani sem kell, hogy a mágnes is magyar - konkrétan a Magyar Ágnes nébvől rövidült)

vakapad 2013.11.11. 11:47:12

Hát ott vannak napéldául a skótok. Fogalmam sincs, hogy náluk királynak tekintették-e azt, akinek nem érintette fejét a nemzeti jelkép, de ami biztos, 1707 óta Skócia, mint önálló állam nem létezik. Így aztán Skócia királya azóta a nagybritán királlyal(nővel) azonos, a „skót” koronát Londonban tárolják, és egy adott személy szokta hordani sátoros ünnepeken. Az 1707-ig érvényes és egyértelműen csak skót korona (mely állítólag a magyar után a második legrégibb, és amely a The Honours(!) of Scotland(!) része) ezért nem is a skót Parlamentben, hanem, mint jelentőségét rég elvesztő múzeumi tárgy, az edinburgh-i várban van. A tényleges, londoni skót koronának viszont – ahogy hallom – Skóciában is kijár a tisztelet. A viselővel és annak közeli családtagjaival együtt.

Az egyáltalán nem kizárt, hogy valakinek Edinburgh-ban a hajdanvolt skót korona szemlélése közepette a magyar helyzet jusson eszébe, akármennyire is erőltetett a hasonlat a fentiek szerint. Nodeazomban igencsak valószínű, hogy nem is ez volt az igazi ok a bejegyzés megírásához, hanem az ide behivatkozott tanácskozás, melynek közös eredménye annyi, hogy aki számára a korona nem nemzeti jelkép, az szélsőséges. Ebből a bejegyzés szerzője azt a következtetést is levonta, hogy mások akarják neki megmondani, hogy mit gondoljon ő a koronáról. Neki ugyan már mondhatják, lévén más fennhatósága alatt álló területre tette át a székhelyét, node akkoris, nekünk, ittenieknek azért ezek érdekes kérdések, a felvetés jogos.

Az első kérdés mindjárt az, hogy a szentkorona nemzeti jelkép-é, avagy pediglen sem. Abban az értelemben, hogy a magyarságot testesítené meg, nekem magától értetődőn nem az, egészen más fogalmaim vannak a nemzetről (nekem semmise szent, ahogy jóakaróim mondogatják), és persze nemzetközi színtéren (legyen az diplomácia, sport vagy akármi más) sem szokták a szentkoronát semmilyen formában használni, ugyanis ehhez adottak a hivatalos jelképek, a zászló, a himnusz meg a címer. Szerintem helyesen. Ebben az ügyben tehát kénytelen vagyok vállalni a tanácskozásra egybegyűltek azon egybehangzó kijelentését, miszerint én szélsőséges lennék. Mégpedig csakis baloldali szélsőséges, lévén, a Jobbik ugyanúgy nyilatkozott (sőt), ahogy a többiek. Tehát komcsi. Hát most micsinájjak, ez van. Hozzá kell tegyem, hogy ez a besorolás a működésemben semmilyen zavart nem okoz, még csak egy pillanatnyi agyi megbicsaklás se tartozik hozzá, amely a viselkedésemet bármely csekély mértékben megváltoztatná. Ugyanakkor, szerintem, bárki azt gondol a koronáról, amit akar, mivel sokkal érzékenyebb vagyok arra, ha napéldául valaki a biciklimet ellopható tárgynak gondolja. Természetesen fenekestül forgatná fel az előbbi véleményemet, ha a mást gondolók hatalomra jutván hetenként kötelező odajárulási + leborulási törvényt alkotnának, ráadásul az én pénzemet használva az ehhez szükséges anyagiak előteremtéséhez.

Áttérvén a második kérdésre, miszerint a tanácskozáson résztvevők most megmondták-e, hogy mit gondoljak, kissé más helyzettel állunk szemben. A fenyegetés persze határozott a definíció megfogalmazásából adódón, azaz, ha valaki nem akar (baloldali) szélsőségesként megbélyegezve lenni a résztvevők által, akkor jobb, ha nemzeti jelképként tekint a szentkoronára. Nopersze adódik rögtön az 1. alkérdés, hogy ezt a résztvevők definícióként alkották-e meg, avagy csak egyetértettek ebben, meg a 2. alkérdés, hogy mennyiben tekinthető ez a definíció (ha az) érvényesnek az összes állampolgárra nézvést, vagyis milyen jogosultságaik vannak a résztvevőknek. Nos, a helyzet az, hogy a definíció törvények és rendeletek által (=erőszakkal) való érvényre juttatásához, azaz az összes állampolgárra való kiterjesztéséhez jelenleg csak egy résztvevőnek (illetve az általa képviselt „szervezetnek” - hehe) van lehetősége, a többieknek nem, viszont a helyzet, kis valószínűséggel ugyan, de jövőre változhat. Ebből következően mindenki kiválogathatja, hogy a résztvevők által képviselt elvek nüánsznyi, de létező eltéréseinek alapján melyik tetszik neki a legjobban. Ehhez lehet még figyelembe venni, hogy Bajnai és Gyurcsány pártjából senki sem volt ott.

a 17 éves Parker Schnabel 2013.11.11. 12:18:18

@vakapad:
www.youtube.com/watch?v=u1wldPPl8OE

A Szent Korona Testület .... a maga fideszességében ... őrzi a zsákmányát.

sörtelen 2013.11.11. 16:49:34

@kuszkusz1: Kultúrcsarnok a telek végén, a buditól észak-keletre.
Nem focicsarnok, az igaz, de majdnem. Nurszultan Nazarbajev biztos zongorál foci helyett.
A teljesség kedvéért:
index.hu/nagykep/2013/11/10/egy_diktator_jatekvarosa/
Majd 20 év mulva Miszultan Orbanbajev is nekiengedi a gyeplőt.

kuszkusz1 2013.11.11. 18:03:22

@sörtelen:

Egek!

És ez a Nazerbejev vagy ki a szösz már több mint húsz éve van hatalmon.

Mi meg három Orbán-évbe bele akarunk pusztulni...!

Nyámnyilák vagyunk!

bandiko 2013.11.12. 10:15:42

@jotunder: Elolvastam a wikis linket, és napok óta azon gondolkodom. Egészen megdöbbentő az a komolyság, ahogyan foglalkoznak ezzel az első ránézésre teljes baromsággal (viccel/provokációval/függetlenségi harccal etc.). És szíven üt, hogy mennyi mindenben a színvonaltalanság uralkodik nálunk, elsőre a Kétfarkú Kutya Párttal kapcsolatos határozat ugrik be, amely a legelemibb nyelvi, logikai szabályoknak mond ellent.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.11.12. 10:37:42

@bandiko: miért lenne ez baromság??? az ötvenes években szó sem lehetett skócia autonómiájáról. annak ellenére, hogy a skótok nagy része ezt petícióban kérte a brit kormánytól. de azért létezett skót szeparatizmus, csak nem volt erőszakos.

jövőre népszavazás lesz, és az ország független állammá válik, ha megszavazzák.

ma, ha egy angol diák felvételt nyer az edinburghi egyetemre, akkor tandíjat kell fizetnie. a skótnak nem. és ami a bizarr, a magyarnak sem.

ámbátor 2013.11.12. 11:35:34

@jotunder: Bezony. A fiam se fizet tandíjat.
Konkrétan a skót és a nem brit EU tagállam-beli hallgatók tandíját az állam fedezi. A skótokét azért, mert ott értik, hogy kell a kiművelt ember, az EU-sokét szerintem azért, mert arra is rájöttek, hogy az ott tanuló válogatott külföldi diák emeli az egyetem értékét (és esetleg ott marad, mint olyan magasan képzett dolgozó, akinek az első 18 évi költségeit egy másik állam fedezte).
Az angol meg csak fizessen, mert angliában 9000 font a tandíj és nem akarják, hogy az összes angol náluk tanuljon ingyen, aztán meg úgyis hazannek dolgozni.