Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Komcsizz csak, Tóni

2013.02.25. 20:12 | Kettes | 363 komment

Címkék: rogán komcsik

Szeretettel küldjük ezt a kis rajzot Rogán Antalnak a kommunizmus áldozatainak emléknapja alkalmából:

MSZMP tagok.jpg

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr135105230

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Rogán Antal KISZ-titkár 2013.02.26. 12:55:43

Van egy pár olyan interjú, illetve műsor melynek alkotói a politikus-vendég gyermek- és kamaszkora felől érdeklődik. Ezekben elmesélik az első szerelmüket, jó vagy rossz gyerkőc volt-e, illetve rendre azt, hogy soha nem érdeklődtek a politika iránt. ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 19:43:33

@Andal:

Volt a magyar kommunizmus utolsó időszakában egy olyan réteg a vezetésben, mely már csak formailag volt marxista, ténylegesen nem, s más rendszert akart. Tagadod ezt a tényt?

Nyilván nem arról van szó, hogy ezek ellenzéki aktivisták voltak, aki a rendszer ellen küzdöttek éjjel-nappal, de az sem igaz, hogy a rendszer fenntartói voltak, hiszen a rendszer alapjain akartak változtatni.

A reformerek között alapvetően 2 irányzat volt:
- Horn, Németh, stb. - akik alapvetően szocdem, szoclib irányban akartak nyitni,
- Pozsgay, Szűrös, stb. - akik nemzeti irányban akartak nyitni.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 19:44:13

@aronsatie:

Tehát részt vehet a politikai életben. Én is így gondolom.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 19:47:34

@Andal:

Egyébként pedig lusztrációtól teljesen függetlenül szinte az ÖSSZES ex-kommunista államban ismét hatalomra jutott a volt kommunista párt jogutódja szabad választásokon a rendszerváltozás után. Az egyetlen kivétel Csehország, ahol a volt kommunista párt sosem volt kormányon a rendszerváltozás óta.

Még kivételnek tekinthető Románia és Oroszország, mert ott a kommunista párt be lett tiltva, így jogutódja sem volt, de ez más eset.

aronsatie 2013.02.26. 19:49:56

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Ki vehet részt? Albert Speer? Hjalmar Schacht? Vagy Lendvai Ildikó?

ottomoll 2013.02.26. 19:50:14

@Andal: Én nem érzem olyan nagy bukfencnek Maxval felvetését. Csak azzal a feltevéssel kell élni, hogy a Harmadik Birodalom is a lassú elsorvadás útjára lépett volna. Nyilván a magas helyeken lévő náci vezetők is elkezdtek volna részt venni a lebontásában, lett volna "demokratikus átmenet", meg ilyenek.(Ha nem tudsz mit tenni ellene, állj az élére!) Egykori hatalmukat megpróbálták volna átmenteni az új szisztémába többnyire úgy ,hogy komoly információs előnyüket vagyonná konvertálják, és esetleg később demokratikus pártok soraiban is feltűnnek.
Ez ellen csak a lusztrációs törvénnyel lehet védekezni, ahogy a csehek meg is csinálták.

szempontpuska 2013.02.26. 19:51:22

@ottomoll: Na végre valaki aki tudni véli hogy mi volt anno Lendvai Ildikó beosztása!
Szabad kérdezni te honnan veszed, hogy agit. prop. főoszt. vezető???
Tényleg érdekelne már

Andal 2013.02.26. 19:54:03

@szempontpuska:
"Az első pontban - már ne haragudj, de - mismásolsz. "

Nem haragszom, csak nem értünk egyet. Nekem fájó ez a fajta érvelés, hogy a komcsi bűnök, ha léteztek is egyáltalán, már régen voltak, már minek ezzel foglalkozni, már nincsenek az egykori szereplők a színpadon stb., mert akkor ezt az érvelést alkalmazzuk a jobboldalra is: a most vagy két éve elkövetett bűnöket ne dimenzionáljuk túl, azok is szépen elmúlnak, minek is bárkit kritizálni meg felelősségre vonni.

"20 év alatt számtalan (győztes és vesztes) választás bizonyította, hogy annak a pártnak is van társadalmi bázisa, vannak szavazói, akiknek a döntését nem lehetett kirekeszteni."

Itt a fő problémám, ugyanis '90-ben az mszp nem a nulláról indult a többi párttal ellentétben. Rögtön volt egy 50ezres tagsága a megszűnő mszmp átlépőiből, a diktatúrában kialakult, jól bejáratott, kiépített szervezete, ingatlanok stb (Most nem a paranoiás vörös hálózatról akarok összeesküvés-elméletet gyártani, egyszerűen adottak voltak a volt mszmp tagok évtizedes kapcsolatrendszerei.)
Eleve nem volt fair szvsz, hogy ezt a fajta beágyazottságot előnyként használhatta a többi párttal szemben, és amikor az istenadta nép az mdf-et hibáztatta azért a trágyadombért, aminek a 90%-át a komcsik hordtak össze '73 óta, akkor diadalmasan visszatérhettek '94-ben anélkül, hogy komcsiveszélyt rikoltott volna minden közélettel foglalkozó ember, sőt, a legnagyobb antikommunista szdsz lépett velük koalícióra.

Hornnak szvsz nem is lett volna szabad hatalomra kerülnie KB múltja miatt, illetve '97-ben le kellett volna mondania, ennyit a demokratikus értékek tiszteletben tartásáról, most nem kezdek bele én is listázni, mi egyéb gond volt velük, csak elbeszélnénk egymás mellett. Bokroshoz csak annyit, hogy bő fél év töketlenkedés után és csak egy évig volt pénzügyminiszter, az a kb. 1100mrd-os privatizációs bevétel sokkal nagyobb súllyal esett latba szvsz, mint Bokros részben megsemmisített, visszavont, felpuhított intézkedéseinek összessége.

"De hogy miben lett bűn helyett érdem az egykori MSZMP tagság, azt Mikola, Pozsgay & társai tudnák megmondani... "

Nem az egyszerű tagság, ismétlem, hanem a vezető pozíció, a külföldi példákban is az országos tisztséget betöltők kerültek a lusztráció hatálya alá, nem az egyszerű párttagok (rendszerváltás előtt is 700ezer körül) vagy helyi kis vezetők (tanácselnök, titkár stb.).

szempontpuska 2013.02.26. 19:55:44

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: egyáltalán nem irreleváns, mert nem lehet negligálni a társadalmi beágyazottságát...

Nyilván, ha a kommunizmus 56-ban véget ér, Rákosi után éppen úgy betiltották volna az MSZDP-t, mint 45-ben a fasisztákat...

szempontpuska 2013.02.26. 20:00:56

@Andal: ugyanazt sulykolod, jársz körbe-körbe.
Értem én hogy fáj, de ezzel együtt kell élned. Kisebbségben vagy.

Egyrészt mert az akkori választások, másrészt mert a hatalomgyakorlásuk is azt igazolta, szakítottak a pártállammal.

Egyéni felelősséget meg nem tudsz felmutatni. Ezért keresel valami kollektív bűnösséget

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 20:03:18

@aronsatie:

Ha más nem-kommunista példát akarsz, mely valóban megtörtént, nézd meg Spanyolországot. Ott ténylegesen az történt, hogy a diktatúra vezető reformiista személyiségei folytatták tevékenységüket a diktatúra bukása után.

Sőt: az első spanyol szabad választást az az ember - Adolfo Suárez - nyerte meg 1977-ben, aki korábban az állampárt utolsó, még Franco által kinevezett vezetője volt. S az ő pártja vezette az országot egészen 1981-ig. A párt később megszűnt ugyan, de a maradványai alapján alapították a fő jobbközép spanyol pártot, a jelenlegi kormánypártot.

Andal 2013.02.26. 20:08:02

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
"Volt a magyar kommunizmus utolsó időszakában egy olyan réteg a vezetésben, mely már csak formailag volt marxista, ténylegesen nem, s más rendszert akart. Tagadod ezt a tényt?"

Nem tagadom, egyszerűen teljesen lényegtelennek tartom az eredeti bűnhöz (diktatúra felső vezetésében tag) viszonyítva. A maffiavezér attól még illegális tevékenységeket folytató és irányító maffiavezér marad, ha egyébként egy kedves, családszerető, adakozó ember. Ha én holnap belépnék a Jobbikba, még akkor is joggal tarthatnál idióta nácinak, ha én csak rosszallóan csóválnám a fejem, amikor a párttársaim teli torokból zsidóznak meg cigányoznak.

"Nyilván nem arról van szó, hogy ezek ellenzéki aktivisták voltak, aki a rendszer ellen küzdöttek éjjel-nappal, de az sem igaz, hogy a rendszer fenntartói voltak, hiszen a rendszer alapjain akartak változtatni."

A rendszer részei voltak, a diktatúra fenntartói, egy részük elég értelmes volt ahhoz, hogy belássa, hogy a rendszer csődbe megy, de csak fazonigazításra gondolhattak, az alapjain nem is akartak, nem is tudtak volna változtatni.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 20:08:24

@szempontpuska:

Ez nyilvánvaló.

Romániában és Oroszországban a kommunista pártot betiltották. Miért? Mert Romániában egy felkelés döntötte meg a rendszert. Oroszországban meg azért, mert a párt részt vett a Gorbacsov elleni puccskísérletben. (A jelenlegi orosz kommunista párt egy új párt.)

Spanyolországban meg nem tiltották be az állampártot, mert a párt maga is részt vett a rendszer lebontásában.

pokrocz_x1 2013.02.26. 20:10:15

kedves szerző....megérne egy vizsgálatot Szakonyfalu lakosainak akkori legjobb bevételi lehetőségének a vizsgálata......amúgy komcsizz csak tóni....

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 20:10:56

@Andal:

Nem értek egyet veled. Ráadásul a példád nem igazol téged: a maffia ellen forduló maffiavezért sem büntetik, hanem immunitást kap közreműködése miatt.

magándemokrata 2013.02.26. 20:11:46

Rogán? 1989-ben belépett a KISZ-be! Na ez az igazi Last minit!

szempontpuska 2013.02.26. 20:12:08

@Andal: Mit tartasz a diktatúra felső vezetésének?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.02.26. 20:12:38

@Andal: A posztot és a képet is én jegyzem, és hogy tejesen világos legyen az üzenet, ha nem figyeltél volna:

A kommunizmus áldozatainak emléknapja alkalmából Rogán Antal nem a gulágokról meg Recskről tartotta relevánsnak megemlékezni, hanem emeszpézni szottyant kedve. Nem árt tudnod, hogy rámtör az émelygés, valahányszor meglátom az MSZP frakciót, de azért álljunk már meg egy baráti szóra. Az MSZP elnökségében konkrétan kevesebb ex-MSZMP-s van, cica, mint a Fidesz elnökségében vagy az Orbán-kormányban.

Nekem nincs bajom a komcsizással általában. Kivéve, amikor egy akkora posztkomcsi szervezet tagjai komcsiznak, mint a Fidesz. Ha a Fidesz komcsizik, nagyon csúnyán le lesz komcsizva. Igazságtalanul, tényszerűtlenül, de nagyon jogosan, és annyira sértően, amennyire csak tőlem telik. Ezen a blogon ez így megy. Take it or leave it.

Andal 2013.02.26. 20:21:40

@szempontpuska:
"ugyanazt sulykolod, jársz körbe-körbe.
Értem én hogy fáj, de ezzel együtt kell élned. Kisebbségben vagy."

Ahogy most még azok is kisebbségben vannak, akiknek a mostani rendszer fáj, ettől még nekik lehet/van igazuk.

"Egyrészt mert az akkori választások, másrészt mert a hatalomgyakorlásuk is azt igazolta, szakítottak a pártállammal. "

Ó, még az lett volna szép, ha nem szakítottak volna! A hatalomgyakorlásukat azért nem kellene ennyire fényezni szvsz. Csak ennyi? Elkövettem egy bűnt, kicsit szánom-bánom, de mostantól jó leszek és borítsunk fátylat a múltra? Orbánék is folyton ezzel jönnek, hogy most már jön a konszolidáció, őket is mentsük fel, mert már minden rosszat elkövettek a múltban, most már csak jobb dolgokat fognak tenni, fátylat a múltjukra?

"Egyéni felelősséget meg nem tudsz felmutatni. Ezért keresel valami kollektív bűnösséget "

Semmilyen kollektív bűnről nem írtam, az egyéni felelősségről annál inkább. Aki a diktatúra magas szintű fenntartója volt, annak tudnia kellett, el kellett fogadnia, részt kellett vennie a diktatúra által elkövetett bűnökben. A besúgók és tsz. ügynökök által begyűjtött adatokat ezek az emberek olvasták és rendelték meg, ők döntöttek az áldozatok sorsáról. Még ha saját kezűleg nem is öltek meg/bántalmaztak senkit, a pozíciójukból fakadóan rengeteg ember sorsáról döntöttek kényük-kedvük szerint. Más országokban ezért vegzálták őket. Nem a párttagokat, egyszerű besúgókat, hanem a vezetőket.

szempontpuska 2013.02.26. 20:26:03

@Andal: Remek! vegyük Horn Gyulát például!
Konkrétan milyen bűnben mondták ki az egyéni felelősségét?

ottomoll 2013.02.26. 20:27:22

@szempontpuska: Jó, "csak" az MSZMP KB kulturális osztály. Nagy tévedése volt, hogy már a "szezon végén" részt vett a szegedi Tiszatáj folyóirat szétverésében, betiltásában, egy 56-ra utaló vers miatt. Úgy látszik őnagysága szimata akkor még nem volt az igazi..

szempontpuska 2013.02.26. 20:30:10

@ottomoll: szóval nem osztályvezető, aha
És honnan tudjuk, hogy milyen szerepe volt a Tiszatáj szétverésében - már ha ezekután nem veszed zokon, hogy kérdezek?

Andal 2013.02.26. 20:44:16

@szempontpuska:
"Mit tartasz a diktatúra felső vezetésének? "
Elsősorban az MSZMP KB (és osztályai), PB, Titkárság tagjai, ezek a központi pártszervek döntöttek a mintegy 3ezer fős felső nómenklatúra kinevezéséről, akiknek nagy részét ide sorolnám (pl. parlamenti képviselők, miniszterek és helyettesek, megyei tanácselnökök, nagykövetek, fontosabb szervezetek pl. SZOT, TIT, Hazafias Népfront vezetői, bíróság és ügyészség elnöke, napilapok főszerkesztői stb.)

"Remek! vegyük Horn Gyulát például!
Konkrétan milyen bűnben mondták ki az egyéni felelősségét?"

Közismert pufajkás múltja, kitüntetése, noha konkrét bűncselekményt nem tudtak igazolni ellene. KB Külügyi osztályvezető a '80-as években, emiatt érintett a '94-es ügynöktörvényben, '97-ben felszólították a lemondásra, nem tette meg (ugye ez esetben a demokratikus normák és értékek tiszteletben tartása nem is volt olyan fontos)

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.02.26. 20:50:14

@szempontpuska: Magyarországon is volt erre kísérlet, de egy rendes vádiratravalót nem sikerült összehozni "
valami AB határozat is volt ott...
vagy rosszul emlékszem?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.02.26. 20:51:52

@szempontpuska: az hogy megúszta, nem jelenti azt hogy davajgitárral 56ban flangáln a pufajkásokkal, nem elítélendó és erkölcsileg megvetendő.

Andal 2013.02.26. 20:55:50

@Kettes:
Az előzmény is megvolt?
"Egy párt kivételével minden parlamenti frakció a kommunizmus áldozataira emlékezett a hétfői ülés elején, napirend előtti felszólalásában. Akik maguktól nem találnák ki, az MSZP volt az, amelyiknek a vezérszónoka Orbán Viktor múlt pénteki évértékelőjét választotta inkább témául. A Fidesz frakcióvezetője, Rogán Antal élt is a tálcán kínált lehetőséggel, és le is dorongolta ezért az MSZP-t"

Ha Te a fideszt szereted lekomcsizni, az mszp-t meg nem, szíved joga. De ha két pártot össze akarsz hasonlítani (hol a több mszmp-s) akkor szvsz nem csak az elnökségi tagságot kellene, hanem a két párt egészét és múltját is jó lenne belevenni.

oOoOoO (törölt) 2013.02.26. 21:06:36

@Andal: de ugye érted, hogy pont az a kérdés, hogy az mszmp az a fidesz vagy az mszp múltja.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.02.26. 21:17:35

@Andal: Nekem megvolt az előzmény. És neked megvolt az egész elmúlt húsz év, amikor a Fidesz polgári liberális pártból egy bolsevik maffiapárttá változott? És az megvan, hogy Orbánnak ma több hatalom lesz a kezében, mint Kádárnak volt 1986-ban?

Nem akarom összehasonlítani a két pártot (bár akarhatnám is, mert egyáltalán nem biztos, hogy nem a Fideszben van több ex-MSZMP-s). Csak annyit akarok, hogy a Fidesz ne komcsizzon, mert momentán ők a legnagyobb komcsik, amerre a szem ellát.

Szindbad 2013.02.26. 21:21:41

@Kettes: Ez engem is felbaszna egyébként, ha mondjuk nem a parlamentben hangozna el. Cirkuszolnak, hülyére vesznek, hazamennek.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.02.26. 21:31:24

Spanyolorszagban a mersekelt fran oistaak kormanytenyezok lehettek. Juan kadar annyival nem volt rosszabb franco feri bacsinal.:-)

ottomoll 2013.02.26. 21:34:40

@szempontpuska: A torkánál ragadtad meg a problémát.:) Valóban csak alosztályvezető volt.
Ami a Tiszatáj kicsinálásában betöltött szerepét illeti, Vörös László-a lap akkori főszerkesztője-2004-ben írt könyvében részletesen foglalkozik vele. Utólag biztos sajnálja az esetet Lendvai, mert pár év múlva már bekövetkezett a mödszerváltás, és hát elég ciki, hogy egy 56-os témájú Nagy Gáspár vers miatt történt az egész..

ottomoll 2013.02.26. 21:45:12

@Kettes: Mit értesz az alatt, hogy a Fidesz bolsevik maffiapárttá változott? Meg hogy Orbánnak több hatalom van a kezében, mint Kádárnak volt? Ne dobálózzunk már a szavakkal felelőtlenül!
Az meg szégyen-gyalázat, hogy az MSZP egyedüliként nem tart megemlékezést. Véletlenül nem sunyi kis összekacsintásról van szó a nyuggerhordákkal ? Akik még mindig elég markáns rétegét alkotják a szavazóbázisuknak.

ottomoll 2013.02.26. 22:14:15

@Kettes: Hát nem tudom. Most az általam elérhető információforrásokban utánanézve a jelenlegi kormányban három embert találtam, akik Mszmp tagok voltak: Pintér(rendőrként), Matolcsy, és Martonyi(89-ben lépett be az Mszmp-be). A többieknél nem találtam erre vonatkozó adatot.
Egyébként hogy lehet komoly kommunista múlttal vádolni azokat, akik a rendszerváltáskor 20-as éveik közepén-végén jártak?
Képzeljük el, ha a 91-es parlamentben a huszonakárhány éves Fideszeseket- akik közül sokan a mai napig aktvan politizálnak-kommunsta múlttal gyanusítgatták volna..Röhej..

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.02.26. 22:20:29

@Kettes: 1919 óta tart az átöltözés, mkp, mdp mszmp mszp...dk, milla, e14, lmp balos szárnya, szdsz....
ne viccelődjünk már egymással kérem.

Kelly és a szexi dög 2013.02.26. 22:34:53

és a legnagyobb poén, amire senki nem számíthatott, hogy a legnagyobb hóhér csak nem akar meghalni - hogy lehet úgy koszorúzni menni, hogy Biszku Béla a szomszédban vígan éli az életét!!!???

tcom 2013.02.26. 22:36:47

A blog arról szól, hogy jelenleg szinte a Fideszben van a legtöbb volt MSZMP-s, mégis itt Hornra terelik a szót.
Milyen ember az, aki a kommunizmus ellen szónokol, majd teletömi a kormányát, pártját volt feltörekvő kommunistákkal.

Az a kormány, amelyik államosít, amelyik a vezér kultuszt erősíti, amelyik egy az egyben kommunista járásokat hoz létre, hogy kádár-rendszerhez hasonlóan "megbízottjaival" felügyelje az országot, amelyik államosítja az iskolákat, megszünteti azok önállóságát, amelyik kiiktatja saját maga józan kontrollját, hogy a hatalom mámortól elkábult Orbán közelében a hibákra figyelmeztető ember nem maradjon stb.

Annyi mindent felsoroltak itt. Említették a fidesz szekerét toló utolsó aktív MSZMP KB tag Pozsgay-t.

Hányni tudnék amikor arra gondolok milyen párt az a Fidesz? Együtt parolázik a kommunista Pozsgay és Wittner Mária, Bayer 5. Fidesz tagkönyves Zsoltról ne is beszéljek. Habár ő egyszerű megélhetési menetes. Itt vagy Wittnerrel van gond vagy Pozygayval, ha megtűrik egymást.

Van egy párt, aki elv nélkül válogatja meg tagjait, kitétel a Fürerhez való lojalitás. Ezen felül lehet volt ÁVO-s, antiszemita náci, örökifjú zsidógyerek, volt tanácselnök, MSZMP Kutatóintézetébe munkára jelentkező Kövér...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.02.26. 22:36:59

@FILTOL: csak 1919? II.Ramszesz elvtars meg le van szarva?

nu pagagyí 2013.02.26. 22:49:55

@ottomoll: Hoffmann Rózsit ki ne hagyd! Mit gondolsz, honnan vannak ismeretei az alattvaló képzés metodikájáról.

ijontichy 2013.02.26. 22:54:46

@FILTOL: Hmmm... ennyire félsz a XXI. századtól? Nem gond, csak akkor rá kell bízni a mostani ifjakra, hogyan rendezik be maguknak, elvégre ők fognak benne élni.

@tcom: "Van egy párt, aki elv nélkül válogatja meg tagjait" ezzel semmi gond. Azzal már inkább, hogy ez a párt 2/3-al választást tud nyerni. Ez a sokatmondó tény.

J.László 2013.02.26. 23:00:37

Jé. Engem innen kitiltottak.

Bloodscalp 2013.02.26. 23:05:08

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: haha:) nem szereted védeni orbánt...nem szívesen szavazol a fideszre...ilyenek.

J.László 2013.02.26. 23:06:53

@tcom:
"Wittnerrel van gond vagy Pozygayval,"

Nálam ennél nagyobb gond volt Horn Gyula és a pár évvel korábban még véresszájú anitkommunistát játszó SZDSZ.
1.) Nem lépünk be semmilyen MSZP kormányba.
2.) Nem lépünk be Horn Gyula kormányába.
3.) Beléptünk Horn Gyula MSZP kormányába.
Szükség sem volt rá. Győztek a kommunisták egyedül is.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.02.26. 23:07:51

@ijontichy: mi is az összefüggés? valami generációs faszságra akarsz itt utalni...89 óta várjuk, hogy a horngyulák és kovácslászlók ésatöbbi kihaljon, a XXI században is ha isten megsegít, vagy 50 évem még van, szóval némi közöm van ahhoz ami ránk itt vár.

ottomoll 2013.02.26. 23:08:31

Ki a másik a Fidesz elnökségében?Mert én csak Kövért találtam..

ijontichy 2013.02.26. 23:15:43

@FILTOL: "89 óta várjuk, hogy" ... "ha isten megsegít, vagy 50 évem még van,"
Hát ez elég nagy baj így együtt (mármint nem az, hogy 50 éved még van, legyen akár 100). Tudod Te mi minden ment el melletted, míg 89 óta vársz? Living in the past... ilyen hülyeségekre pocsékolni az időt :-(

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.02.26. 23:21:20

@ijontichy: szerintem meg nyugodtan hagyjuk a személyes érintettséget, nem ismersz és lövésed sincs arról amit itt hablatyolsz össze az életemről.
egyszerűen van egy (újabb) blogposzt itt, ami kényszeredetten mosogatja az mszp-s elvártsak és a hatvanX éve hatalomban illetve közelébe setepertélő haszonlesők múltját, jelenét. 48 óta 10 év volt amikor nem ezek voltak hatalmon, és 48 óta mindig az ellezék a maradi, fasiszta náci, osztályidegen, antidemokratikus ésatöbbi ésatöbbi...és ezek, a modern, haladó és a demokrácia örök őrei, rákosi is ugyanezt nyomta, mint gyurcsány, hogy majd megvédi a köztársaságot...ugyankérem.

ottomoll 2013.02.26. 23:23:40

@tcom: Először is a poszt a kormányban és a Fidesz elnökségében található egykori Mszmp-sekről szól. Én az elnökségben csak Kövér Lászlót találtam ilyennek, mást nem. Magában a pártban pedig messze jóval kevesebb egykori párttag van mint az Mszp-ben.
Pozsgay a 2006-os kampányban vett részt, már rég nincs kapcsolatban a Fidesszel (egyébként ő legalább kockáztatott, amikor még a rendszerváltás előtt nagy nyilvánosság előtt népfelkelésnek nyilvánította 56-ot), és soha nem volt Fidesz tag.
Az államosítás eszközével pedig nyugati kormányok is élnek. Akkor lehetne kommunizmussal vádolni a Fideszt ha a gazdaság egészét akarná állami irányítás alá vonni. Nyilván erről szó sincs. A most államosításra kerülő gázüzletág 2005-ig állami tulajdonban volt...

Csubakka Mrozsek · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.02.26. 23:26:37

@FILTOL: ahogy elnézem, ezt a megvédést eltanulta valaki a komcsiktól : )))

incze 2013.02.26. 23:50:03

@ottomoll: "Ami a Tiszatáj kicsinálásában betöltött szerepét illeti, Vörös László-a lap akkori főszerkesztője-2004-ben írt könyvében részletesen foglalkozik vele. Utólag biztos sajnálja az esetet Lendvai, mert pár év múlva már bekövetkezett a mödszerváltás, és hát elég ciki, hogy egy 56-os témájú Nagy Gáspár vers miatt történt az egész."

A Tiszatáj kapcsán nagyjából egyetértés mutatkozik abban a beszámolókban (én Gyurist és Kiss Gy-t láttam), hogy Agárdi Péter "jelentette föl" a Tiszatájt a Nagy Gáspár vers miatt, és ő szorgalmazta rögvest a lap fölszámolását ("profilváltás") is. Az is eléggé világos, hogy az ügy gyakorlatilag azonnal Berecznél landolt, aki ideológiai éceszgébersége mellett, vagy okán ezidőtájt MSZMP '56-felelőse volt, és a kerek évfordulókkor szokásos plusz éberség volt érvényben. Holmi kultúrális alosztály szakapparátusi szempontjainak egy ilyen ügyben nem nagyon osztottak lapot.

Lendvai ekkortájt aparátcsik volt, a Tiszatáj dolgában éppenséggel a felelős ("reszortos") aparátcsik, tehát szükségképpen rátalált az ügy, de a döntés egyértelműen Bereczé volt (ld. Kiss Gy. ezügyben elég informatív emlékezését), és hát egyáltalán nem kultúrpolitikai ügy volt ez.

www.jamk.hu/ujforras/970203.htm
www.lib.jgytf.u-szeged.hu/folyoiratok/tiszataj/06-06/kiss.pdf

ottomoll 2013.02.27. 00:00:58

@incze: Hát igen, "rátalált" az ügy.A diktatúrá kalacsonyabb szintű működtetői szoktak ezzel védekezni. Ettől még sajnos érintett a dologban. Részt vett benne.

incze 2013.02.27. 02:17:07

@ottomoll: Ez nem Lendvai védekezése (én olyat nem láttam, attól még lehet hogy van), csak megpróbáltam öszefoglalni, mit tartok az ügyről. Tapasztalom, hogy Lendvai vörös posztó sokak igen szemében, pedig szerintem kimagaslóan intelligensnek számít a magyar politikai mezőnyben (talán épp ez a baj vele). Szóval mindig megnézem, hogy *konkrétan* miért haragusznak rá, de ezen a Tiszatáj dolgon kívül mást nem láttam eddig - lehet, hogy van. Ez nem "szép", de korántsem a vonalas bolsevik cenzor, ami kirajzólódnék a vádakból, pl. Kiss Gy. így emlékszik (link az elősző hozzászólásban) Tiszatáj beadványa elutasítására:

"A közgyűlés után néhány nappal táviratot kaptam, életem leghosszabb szövegű táviratát. A feladója Lendvai Ildikó volt, a Központi Bizottság kulturális alosztályának a vezetője. Arra kért, hogy egy bizonyos időpontban föltétlenül keressem föl a pártközpontban, mert szeretne tájékoztatást adni a beadványunkról. Lakásomban nem volt telefon, valószínűleg ezért választották a kapcsolat fölvételének ezt a módját. Feladóként ketten írtuk rá a borítékra a nevünket Bíró Zoltánnal, ezért hívtak minket, kettőnket a pártközpontba. Lendvai Ildikó meglehetősen zavarban volt, amikor bekopogtattunk hozzá. Ismertem személyesen korábbról, talán ezért nem tudott a vezető funkcionáriusok magabiztos stílusával fogadni bennünket. Ötölt-hatolt, jó negyedóra múlva bökte
csak ki, hogy beadványunkra az a válasz, amit Berecz János az Írószövetség közgyűlésén mondott. Vagyis lényegében: nesze semmi, fogd meg jól."

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.02.27. 06:48:42

@ottomoll: Imádom a maszületett kisfideszeseket. Viszont azt is imádom, amikor elmagyarázhatom nekik, hogy milyen rezsim szekerét tolják.

Nos, kedvesem, ennek a blognak kb. a háromnegyede arról szól, hogy mitől bolsevik maffiapárt a Fidesz. Ha rendszeresen olvasol minket, nem kérdezed meg, hogy miért gondolom ezt róluk.

Még néhány hét, és Orbánnak teljhatalom lesz a kezében. Személyesen tőle függ az összes állami hatóság, hivatal, testület, tanács, bizottság, önkormányzat, kamara, és az ország beruházásainak 98%-a. Orbán személyesen dönt szakokról, keretszámokról, az áramárról, a Nemzeti repertoárjáról, az alapkamatról, az e-útdíjról, vasúti szárnyvonalakról, hogy kit vegzál a rendőr és ki érinthetetlen, hogy ki szállíthat az államnak és ki nem, hogy kinek a számláját fizetik ki és kiét nem, de még a magyar fociválogatott kezdőcsapatát is ő állítja össze.

Erről a totális hatalomról Kádár annak idején nem is álmodhatott. És Orbánt pont annyira lehet elzavarni, mint Kádárt: semennyire. Még akkor sem, ha elveszítené a választást, amit nem fog, és akkor sem, ha az ellenzéke alkotmányozó többséget szerezne, ami meg alkotmányosan kizárt. Akinek te itt tapsikolsz, az maga a fiatal, agilis Kádár János, mínusz Vörös Hadsereg. Nem azt állítom, hogy Orbán véreskezű gyilkos. Orbán tudtommal még csak meg sem veretett senkit. Azt állítom, hogy nagyobb hatalom lesz a kezében, mint Kádárnak volt valaha.

Azt meg leszarom, hogy mit csinál az MSZP - és te is nyugodtan leszarhatod, ők nem rúgnak labdába és már nem is fognak. Koncentrálj az orrod előtt lévő problémára.

Az, hogy nem találtad meg a kormány ex-MSZMP-tagjait, csak a saját trehányságodat minősíti. Nézd meg a képet, rajta van a nevük.

Még egyszer, utoljára: amikor a Fidesz az MSZP-t komcsizza, egy olyan pártot komcsiz, amelyiknek az elnöksége szinte kizárólag olyan fiatalemberekből áll, akik nem hogy nem voltak tagjai az állampártnak, de a rendszerváltáskor jószerivel még a csattogós lepkét tologatták. Nekem nem kell elmagyaráznod, hány éves volt Deutsch 1989-ben. Neki magyarázd el, hogy hány éves volt akkor Simon vagy Mesterházy. Annyi, mint Deutsch.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.02.27. 06:53:32

@FILTOL: Fogyika, ez a poszt nem mosogatja semmilyen "hatvanX éve hatalomban illetve közelébe setepertélő haszonlesők múltját, jelenét". Olvasd már el, te hülye, milyen testületekről van benne szó. Ezek közül melyik van a hatalom közelében hatvanX éve? Ez a poszt pontosan arról szól, ami bele van írva. Hogy a Fidesz ne komcsizzon, mert nem áll jól neki. Te komcsizhatsz, a Fidesz ne komcsizzon. Mit nem lehet ezen az egyszerű üzeneten megérteni?

(Az is egy baromság, hogy Rákosi azt nyomta volna, hogy megvédi a köztársaságot. Ő a néphatalmat akarta megvédeni. Nem is volt köztársaság, ember, népköztársaság volt.)

én már a fény gyermeke vagyok 2013.02.27. 07:49:13

@Kettes: Próbálgassad, hogy milyen nyelven értik meg.

Amikor eltalálod, akkor rádküldik a 24 órás váltást, akik papírból dolgoznak.

Bloodscalp 2013.02.27. 09:38:26

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: hehe:) mikor megvan választva egy szar vezető, hirtelen mindenki azzal jön hogy senki sem szavazott rá-másra szavazott. Ez helyi szinten is így van. Nem vagyok ott veled, nem látom. Azt látom amiket behányni szoktál.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.27. 10:22:40

@Bloodscalp:

Nem titkolom, hogy mikor kire szavaztam. Megengedhetem magamnak az őszinteséget, mivel nem vagyok közszereplő.

Szavazásaim:

parlamenti választás:
1990 - SZDSZ
1994 - SZDSZ
1998 - egyéni: FIDESZ, lista: MIÉP
2002 - FIDESZ-MDF
2006 - MDF
2010 - MDF

népszavazás:
1989, "négyigenes" - igen, igen, igen, igen
1990, köztársasági elnök - nem vettem részt
1997, NATO - nem
2003, EU - igen
2004 - egészségügy: nem, állampolgárság: igen
2008 - nem, nem, nem

EU-parlament:
2004 - MDF
2009 - MDF

az önkormányzatiakat nem sorolom most fel

S a bolgár választásokon is mindig szavaztam, de az gondolom úgysem érdekel téged.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.27. 10:23:44

@Bloodscalp:

"Azt látom amiket behányni szoktál."

S abból mit vontál le?

nerángass 2013.02.27. 10:27:41

@Kettes: Most meg már csak társaság van, ugyi .....? Válogatott...))))

Bloodscalp 2013.02.27. 10:40:55

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: nem értem mit akarsz ezzel? Ha így is lenne-szavazás, mint ahogy leírtad, nem meglepő hogy idejutott az ország.

Miért most kérded? Már nem egyszer véleményeztelek.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.27. 10:54:08

@Bloodscalp:

Mi a gond? Változik az ember, s változnak a pártok is.

A rendszerváltozás óta nagyjából 3 féle eszme híve voltam:
1989-1995: szoclib-szocdem
1995-1999: ultrajobb-konzervatív
1999-2012: konzervatív-liberális

Nem látok ebben semmilyen problémát.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.27. 10:55:13

@Bloodscalp:

"Már nem egyszer véleményeztelek."

Bevalllom: nem emlékszem rád, Túl sok kommentet írok. így gyakran nem emlékszem, hogy ki írt nekem és mit.

Bloodscalp 2013.02.27. 10:59:34

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: ez a te bajod. Érdekes hogy hirtelen prezentálni akarod a politikai tevékenységed, akár szavazatok árán is, enyém a luxus hogy elhiszem-e.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.27. 12:28:50

@Bloodscalp:

Azért prezentáltam, mert te kétségbe vontad. Az meg, hogy ki mit hisz, már tényleg nem az én gondom.

Bloodscalp 2013.02.27. 12:33:42

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: nemhát, ez jól jelzi a gondolkodásmódod. Zsiga is kitette a vagyonnyilatkozatát.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.27. 12:46:06

@Bloodscalp:

Nem vagyok közszereplő, nincs miért taktikáznom, megmondhatom bátran az igazat.

közösperonos átszállás 2013.02.27. 12:57:41

@Andal: "Semmilyen kollektív bűnről nem írtam, az egyéni felelősségről annál inkább."

vs.

"Azért jópár befolyásos ősbölény (Kovács, Lendvai, Baja, Szekeres stb.) még ott van, illetve a mostani "tanítványokat" veszettül nem érdekelte pártjuk és mestereik múltja, előélete. Miért tartanám többre az új generációt (Mesterházy, Botka, Tóbiás), akiket egyáltalán nem zavart, hogy Hornék generációja milyen funkciót viselt egy diktatúrában."

Pl. Mesterházyval vagy Botkával az a bajod, hogy beléptek az MSZP-be, amely ugye. Hát ez nehezen lesz "egyéni felelősség".

ottomoll 2013.02.27. 12:59:22

@Kettes:
Pokorni, és Tállai esetén megneveznéd a forrást?
Fónagyot ,és Hoffmant(már nem kormánytag) tudomásom szerint a nyolcvanas években kizárták a pártból.
Egyébként, ha a mai szoci elnökség tagjai tényleg tiszta lapot kezdtek-ahogy sugallod-akkor miért is nem képesek megemlékezést tartani a kommunizmus áldozatainak emléknapján?

közösperonos átszállás 2013.02.27. 13:07:37

@Bloodscalp: "mikor megvan választva egy szar vezető, hirtelen mindenki azzal jön hogy senki sem szavazott rá-másra szavazott. "

Maxval borzasztó sebességgel termeli a hozzászólásokat, és nem ma kezdte (ha ez mond valamit, én még news-ról ismerem). Mindezek ellenére hazugságon én még nem kaptam rajta (pl. most is benne van a listában a MIÉP, amire én is emlékeztem, időben is oda tettem volna kb.). Szerintem ez azért jelent valamit.

közösperonos átszállás 2013.02.27. 13:14:08

@Andal: "A hatalomgyakorlásukat azért nem kellene ennyire fényezni szvsz. "

Szó nem volt fényezésről. Arról volt szó, hogy mennyire volt az demokratikus; különösen annak tudatában, hogy mindkét kormánynak kétharmada volt, érdemes végigmenni szempontpuska checklistjén.

@jotunder: "csak 1919? II.Ramszesz elvtars meg le van szarva? "

De legalább Frankel Leóig tényleg vissza kéne vezetni az elméletet...

én már a fény gyermeke vagyok 2013.02.27. 13:17:33

@közösperonos átszállás: Szerintem már írt olyat, hogy ő határon túli szavazó, meg olyat is, hogy a Pázmányra járt Selmeci Gabival egy évfolyamra jogra, aki tökjófej, és olyat is, hogy Semlyént személyesen ismeri, tiszteli és szereti, mert náluk vadászott.
Mindegyiket azért írta, hogy a fidesz valamelyik ügyét támogassa.
Elvileg nincs kizárva, hogy mindez így egyben egy kerek egész, de inkább nem.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.27. 13:46:46

@én már a fény gyermeke vagyok:

Én ebben nem látok ellentmondást. A dolgok nem fekete-fehérek.

Igen, kb. 3 éven keresztül Selmeczivel egy évfolyamon voltam a Pázmányon. Hozzáteszem az évfolyamon még volt 500 ember. Selmeczit politikusnak negatívan értékelem, szerintem teljesen alkalmatlan. Viszont magánemberként sokkal szimpatikusabb, mint politikusként. Bár barátok sosem voltunk, annyira azért nem volt szimpatikus. Hol itt az ellentmondás?

S Semjén pedig egy tudathasadásos ember. Aki ismeri, ezt mondja róla, nem csak én mondom ezt. Magánemberként abszolút pozitív egyéniség. Politikusként álarcot hord. S őt sem kedvelem politikusi tevékenységéért. Már politikustól is olvastam olyan véleményt Semjénnel kapcsolatban, hogy alig hitte el, hogy ez ugyanaz az ember, amikor magánszemélyként került vele kapcsolatba. Pár éve Lendvai Ildiók mondta Semjénről "nála jobban senki sem képes titkolni, hogy valójában egy udvarias, kedves, jó humorú ember".

A Pázmány pedig egy jó egyetem, a híresztelések, hogy valamiféle fideszes iskola, abszurdak.

S igen, mindig egyet értettem azzal, hogy aki nem él Mo-n, az is szavazhasson. Nem látom, hogy miért ne lehetne ezen a véleményen lenni annélkül, hogy az ember fideszes lenne.

Ha fideszes lennék, büszke lennék rá, eszembe se jutna titkolni. Viszont ellenzem a Fideszt, ez azonban nem jelenti azt, hogy intézkedéseinek 100 %-át el kellene utasítanom. (Úgy 90-95 %-ot elutasítok egyébként.)

S nem vagyok vadász, valakivel keversz. Egyházi vonalon ismerem Semjént. Utálom a vadászatot. Korábban az egyik történelmi kisegyház vezetőségében voltam, s így Semjénnel munkakapcsolatban álltam. (Meg tőbb MSZP-s egyházügyi emberrel is.)

közösperonos átszállás 2013.02.27. 13:50:41

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: A határon túli szavazót kimondottan rád mondta, és szerintem az nem tiszta (nekem legalábbis még nem), hogy mikor melyik országban laktál. (Mert ugye _egyszerre_ nem lehetsz határon túli szavazó meg Pázmányon nappalin tanuló.)

tomcsák 2013.02.27. 15:36:48

@ottomoll: Azért valahol megmosolyogtató, hogy forrást kérsz az egyik mondatodban, majd a másikban tényeket állítasz "tudomásod" alapján.

Ha te találsz egy-egy forrást Fónagy és Hoffmann MSZMP-ből történő kizárására, akkor gyűjtök neked kétszer annyit Pokorni és Tállai MSZMP tagságáról.

Hoffmann bizony kormánytag maradt, csak a felsőoktatás szétbarmolásának lehetőségét és felügyeletét vették el tőle. Maradt neki az oktatás többi része, jól halad ott is.

Egyébként a poszt témája továbbra is az marad, amit Kettes a kedvedért elég hosszan újra leírt. Minden ilyen jellegű kérdésedet előre megválaszolt. "Azt meg leszarom, hogy mit csinál az MSZP - és te is nyugodtan leszarhatod, ők nem rúgnak labdába és már nem is fognak. Koncentrálj az orrod előtt lévő problémára."

Fog ez neked menni! Hajrá!

dvhr 2013.02.27. 16:24:20

Azert el lehet gondolkodni azon, hogy miert harcol 23 eve a Fidesz minden lehetseges eszkozzel a III/3-as ugynokok nevenek nyilvanossagra hozasa ellen. Van egy tippem...

ottomoll 2013.02.27. 16:25:08

@tomcsák: Tévedésben vagy. A poszt címe: "Volt MSZMP tagok néhány véletlenszerűen kiválasztott testületben".
Feltételeztem, hogy a posztoló nem a levegőbe beszél és meg tudja jelölni a forrásait. Tállait és Pokornit kivéve a többi általa említett egykori MSZMP tagot én is megtaláltam. Ezért kérdeztem rá a két politikusra.
Egyébként én -többek között- itt tájékozódtam:

<http://hu.wikipedia.org/wiki/KategĂłria:MSZMP-tagok>

(Fónagy és Hoffmann az "egykoriak" között van utalva arra, hogy valamiért elhagyták a pártot.)

Egyébként a blogíró a parlamenti frakciókban is körülnézhetne, mert ha az elnökségben nem is, a szoci parlamenti frakcióban igen magas az egykor Mszmp párttagok száma. (Bár tudom, hogy a szocik már nem számítanak :), csak a teljesség kedvéért..)

ottomoll 2013.02.27. 16:33:54

@tomcsák: Bocs ez a link helyesen:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Kategória:MSZMP-tagok

dvhr 2013.02.27. 16:54:22

@FILTOL: "1919 óta tart az átöltözés, mkp, mdp mszmp mszp...dk, milla, e14, lmp balos szárnya, szdsz...."

Egyetertek veled, akarmi is tortenik, a biciklistak mindig hatalmon vannak.

komplikato 2013.02.27. 18:09:35

@ottomoll: "Pozsgay a 2006-os kampányban vett részt, már rég nincs kapcsolatban a Fidesszel ..."

A Tákolmányhoz sem volt köze persze??? :D

komplikato 2013.02.27. 18:19:08

@ottomoll: "Egyébként én -többek között- itt tájékozódtam:"
Hány éves vagy? :D
Akik WIKI-re hivatkoznak, pláne politika és történelem témában, azoknak van halvány lila elképzelésük a WIKILEAKS eredetileg miért jött létre?
WIKI-t ma sajnos az szerkeszt aki akar, meg is látszik. Még műszaki, fizika vagy biológia témában is egyre több olyan van amikor valaki félművelt, városi legenda vagy szimpla hülyeséget írogat be és hiába javítják értelmesre másnap megint a baromság van benne.

W WIKILEAKS régen a WIKI-n átírt szócikkek eredetijét tárolta, az összes módosításokkal együtt, az átírások dátumával ÉS az IP címeket! Ezekből kiderült, hogy a politikai szócikkek nagy részét állami hivatalok bértollnokai írogatják, hamisítják napi rendszerességgel.

Szép példa, hogy a baltás balhé előtti pár hétben "véletlenül" eltűnt Örményország történelme 1923 előttről, mit ad Isten összes többi európai nyelvű verzióban meg nem.

oOoOoO (törölt) 2013.02.27. 18:20:29

@dvhr: "Van egy tippem... " kb. én is erre tippelnék amúgy. legalábbis nem zárható ki.

ottomoll 2013.02.27. 19:19:33

@komplikato: Jó, akkor honnan tájékozódjak? A kurucinforól, meg egyéb kétes helyekről ahol mindenféle kétes eredetű listák gomolyognak. Ha ráteszlek téged ezekre a listákra, te se tudsz mit tenni ellene. Ha kormányhivatalnokok hamisítják a wikit,ahogy írod, akkor miért nem tüntették el a többi érintettet is? Tudom, hogy a wiki nem feltétlenül legmegbízhatóbb de nem találtam mást.Egyéb helyeken is néztem, de ott se volt utalás a két személy Mszmp tagságára.
A posztban felmerültek nevek, amelyek után-lehetőségeim szerint- megpróbáltam utánanézni, és Pokorni(Fidesz elnökségi tag),meg Tállai egykori párttagságára vonatkozóan nem találtam adatot. Ezért kérdeztem rá esetükben a forrásra a blog írójánál, de választ nem kaptam.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.02.27. 19:24:15

@ottomoll: Forrás: internet. Ja, nem, megvan másolatban a párttagsági könyvük. Ja, az sem. Mégis inkább az internet.

Jogos: Fónagy már nem kormánytag, cserébe kapsz egy Klinghammert. Ez a komcsimegmaradás törvénye. :))

Nem tudom, miért nem képesek a szocik bármit is csinálni bármikor, de leginkább leszarom. Már mondtam, hogy te is tedd ezt. Egyébként gondolom hogy azért, amiért a Fidesz nem határolódik el soha Bayertől, sőt. A különbség a sőtben van: a szocik nem köszöntik fel Biszkut a nyolcvanadik születésnapján.

ottomoll 2013.02.27. 19:47:02

@Kettes: Köszönöm, akkor már csak Pokorni lenne hátra.

ottomoll 2013.02.27. 19:59:23

@Kettes: Oké még gondolkodom mennyit ér meg nekem..
Most komolyan, nem lehet,hogy a papával van összemosva?

ottomoll 2013.02.27. 20:06:29

@Kettes: Azért aközött, hogy valakitől nem határolódik el a Fidesz, meg aközött, hogy egy ilyen jelentős emléknapon a szocik nem tartanak megemlékezést (holott ezzel demonstrálhatnák is megújult voltukat) azért látok különbséget.
Képzeld el mekkora cirkusz lenne, ha a Fidesz nem tartana megemlékezést a Holokauszt emléknapon.

zsazsu4 · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.02.27. 21:12:59

@ottomoll: Próbáld meg inkább te elképzelni azt, hogy micsoda csaholást rendezne a fidesz rezsimszolga média, ha a szocik megemlékezést tartanának...
Nem mondom, hogy rossz ötlet, hogy megemlékezzenek, de akkor is! Idáig hallom a MN, MH hörgést.
Most nézd meg ezt a két hírt egymás mellett:

www.nepszava.hu/articles/article.php?id=625847

hvg.hu/panorama/20130227_Pataky_Attila_irta_Bayer_Zsolt_szulinapi

hm?

navahos 2013.02.27. 21:28:46

Ez most komoly, hogy valakit lekomcsiztok azért, mert sima párttag volt??
Apám is párttag volt, mert a munkhelyén be kellett lépnie, holott nála apolitikusabb embert nem ismerek.
Soha nem megy el választani, nem érdekli az egész, de azért elgondolkoztató, hogyha mondjuk közéleti szerepet szeretne vállalni akkor elintézhető lenne annyival, hogy komcsi, holott soha semmi valós köze nem volt a rendszerhez.
Attól, hogy ő párttag volt még nem emlékezhet a kommunizmus áldozataira, esetleg nem méltatlankodhat amiatt,hogy a Szocialista Párt jelenlegi vezetése nem tart megemlékezést ezen a napon?
Szerintem különbséget kellene tenni aszerint, hogy valaki milyen szerepet vállalt az állampártban. Mezei párttag volt(kb.800 ezer ember), vagy magasabb szinten mozgott. Akiket itt láttam a posztban egykori mszmp tag fideszeseket, szinte mind sima egyszerű párttag volt. Viszont a szocialistáknál lévő egykori párttagok sokkal magasabb szinteken mozogtak, ami számomra azt jelenti,hogy elköteleződtek a rendszer mellett.
Ezenkívül a szocialista párt örökölte az MSZMP vagyonát is.

ottomoll 2013.02.27. 22:10:56

@Kettes: Ennyi, egy sajtóközlemény? Rogán is a megemlékezést hiányolta a részükről nem? Egyébként ez a lekezelő, penetráns stílus valami pszichés elváltozás eredménye nálad? Megértem, hogy frusztráló a számodra, hogy nem a neked szimpatiukus politikai erő van(és lesz egy jó darabig;) hatalmon, de azért válogasd már meg a szavaidat légy szíves! Különösen, hogy a blog szerzői közé tartozol.

Mi a helyzet Pokornival?

ottomoll 2013.02.27. 22:29:21

@zsazsu4: És ez megakadályozta őket a megemlékezés megtartásában? Ó de kis mimózák..Tehát a jobboldali médiavisszhangtól előre megijedve nem tartottak megemlékezést a 20. századi magyar társdalmat sújtó egyik önkényuralmi rendszer áldozatai kapcsán. Azért ez elég nagy öngól. Ráadásul a negatív visszhangot így is megkapják. Komoly stratégák ülhetnek a szoci elnökségben..
Megértem, hogy egy hirtelen huszárvágással Bayerre akarod terelni a témát, de akkor legalább ne a Népszavát linkeld be. Mit szólnál ha én Hír tv-s linket tennék be ide?(Nem sok jót.)
Egyébként az Mszp elhatárolódott valaha Havas Szófiától?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.02.28. 06:59:24

@ottomoll: Ennyi, egy sajtóközlemény. Megemlékezést akartál, nem? Hát itt van.

Ez a közlemény pontosan annyira őszinte, amennyire a Fidesz holokauszt-megemlékezései, és pontosan ugyanazt a célt szolgálja: ki van pipálva a feladat. A szavazóknak ez is elég, az elutasítóknak meg úgyse lenne elég semmi. Ha Mesterházy az Imígyen szóla Zarathustra zenéjére ünnepélyesen tökön lőné magát a II. János Pál téren egy míves 18. századi pisztollyal az általa el nem követett kommunista bűnök miatti vezeklésül, te azon is fanyalognál, hogy jó-jó, de miért nem ágyúval. Fog már fel, hogy nincs az a megemlékezés, ami egy fideszes számára demonstrálná a szocik megújulását és szakítását a pártállammal. A szocik meg hülyék lennének a Fidesz-szimpatizánsoknak parírozni. Úgyhogy ennyi, live with it.