Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

LMP, a magányos primadonna

2012.11.08. 11:48 | szempontpuska | 287 komment

Címkék: lmp

I. Felvonás

A stratégiáról az LMP kongresszus dönt majd, de abban mindenki egyetért, hogy egyedül indulnak majd, és nem érdekeltek egy „ellenzéki összeborulásban”


Jávor Benedek

edzésben_1.gif

II. Felvonás

A kongresszus határozata az LMP részvételéről az Ellenzéki Kerekasztalban:

Az LMP nem vesz részt az Ellenzéki Kerekasztal munkájában. Az LMP a programját azokkal a civil és szakmai szervezettekkel, parlamenten kívüli mozgalmakkal, pártokkal kívánja megvitatni, amelyek maguk is tiszta lappal igyekeznek hozzájárulni az országunk megújulásához, és az Orbán-kormány kritikája mellett, hozzánk hasonlóan, napirenden akarják tartani a hozzá vezető út kritikáját is.

III. Felvonás

Az LMP a soron következő parlamenti választáson nem köt semmilyen választási együttműködésre vonatkozó megállapodást a parlament jelenlegi pártjaival. Olyan politikai erőkkel tudjuk elképzelni az együttműködést, akik maguk is tiszta lappal igyekeznek hozzájárulni az országunk megújulásához.

LMP XVII. kongresszusa

IV. Felvonás

Az LMP nem attól lesz önálló pólus, hogy másokat magunkra húzunk. Az LMP-nek önmagában kell érdekesnek lennie, és nem a különböző brandek összeérésétől alakul ki egy új, önálló pólus.

Schiffer András 2012. szeptember 4.

V. Felvonás

Bajnai álbalodlali. Érzi a nyomást arra, hogy pártját besöpörjék a szövetségbe, az LMP azonban ellenáll.

Schiffer András

VI. Felvonás

Egyértelmű NEM Bajnai miniszterelnökségére

Schiffer András

VII. Felvonás

az LMP-nek az nem lehet célja, hogy 2014-ben mindenáron kormányra kerüljön. Számomra a járadékleső kispártiság – amire persze mindig vannak nagyszerű magyarázatok, hogy a »haza üdve« szempontjából miért elkerülhetetlen úgymond – egyszerűen nem perspektíva

Schiffer András

VIII. Felvonás

Ez Schiffer András magánvéleménye. Hogy korábbi miniszterelnökökkel milyen az LMP viszonya, azt nem egy képviselő dönti el, én nem is venném egymagam a bátorságot, hogy ezzel kapcsolatban kijelentéseket tegyek.

Jávor Benedek

IX. Felvonás

...az már egy másik helyzet, ha a választások után koalíciós kényszer alakulna ki – amit én nagyon nem szeretnék, és az új választási rendszer nem is nagyon ad erre lehetőséget

Jávor Benedek

X. Felvonás

az LMP már január óta arról beszél, hogy egy olyan összefogásra van szükség, amelyik a belpolitikai közép elfoglalásával át tud nyúlni a hagyományos törésvonalakon és egyaránt meg tudja szólítani a Fideszről leszakadt, illetve a balközéphez tartozó választókat is.

Jávor Benedek

XI. Felvonás

Amit most bejelentettek Bajnaiék a színpadon, pontosan az, amiről az LMP régóta beszél. Vagyis létre kell hozni egy olyan középerőt, amely képes átnyúlni a szekértáborokon, képes megszólítani a bizonytalanokat. Mi ezt mondjuk január óta. (...) Oda jutottunk mára, hogy politikai mainstream lett, amit eddig az LMP mondott.

Jávor Benedek

 Zárójelenet

WTF is LMP?


függöny

· 6 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr394896846

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egyikre pártra sem. Legyen az is egy érvényes szavazat! 2012.11.18. 13:38:27

Mik is a legnagyobb és alapvető fő gondok hazánkban? Már régebben felsoroltam és most a szavazási bojkott és feliratkozás mizéria miatt talán elgondolkoznak rajta egyesek. Mert nem csak én, hanem egyre többen ebben, vagy hasonló változásokban látják a ...

Trackback: LMP 2012.11.18. 13:13:27

Az LMP nemet mondott Bajnaiéknak

Trackback: Egy a tábor, több a zászló. Az LMP jövője. 2012.11.12. 22:41:58

A novemberi kongresszuson derül ki a párt további sorsa, miszerint csatlakoznak-e az Együtt 2014-hez vagy sem. Jávor Benedek frakcióvezető szerint az LMP elkövetheti azt a hibát, hogy olyan együttműködésekbe megy bele, amelyek során fel kell adnia stra...

Trackback: Bajnai a csúcson (?), reflektorfényben az LMP - de miért?? 2012.11.08. 20:10:37

A HVG-ben eléggé masszív kis kampány fut, amióta Bajnai előadta kampánynyitóját a MILLA tüntetésén. E kampány tegnap elérte a csúcsát, a HVG az utóbbi két napban 2-2 cikket közölt, melyek az LMP párttagság eltökéltségét hivatottak megtörni, a jövő hét ...

Trackback: Tippek az LMP-nek: nyisson és jobbikosodjon 2012.11.08. 17:52:19

Legújabb slágertémánk mostanában, hogy ki lehet a Fidesz fő kihívója a következő választásokon. Az esélyesek közül az LMP épp most szervez át, a Jobbikhoz pedig egy erős kijelentés és egy elkélszült kutatás társult, most csak az előbbi pártról lesz szó...

Trackback: Az LMP mint gonosz törpe? 2012.11.08. 17:48:38

Sok mindenre bizton lehetett fogadni 2010-ben, hogy például a Fidesz nekimegy néhány dolognak, jónak-rossznak válogatás nélkül, hogy Gyurcsány nem fog tudni sokáig csücsülni a fenekén, és foszlik az MSZP, meg hogy a Jobbik újra előveszi a jól bevált ma...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.09. 17:31:05

@ByA: mi a fasisztakat, az idiotakat es a trollokat szoktuk kitiltani.

szempontpuska 2012.11.09. 17:32:30

@iii: Azt hiszem nem értesz. talán túl ideges vagy.
Előrebocsátom: Nem moslak össze, mint mezei hozzászólót az LMP-vel (bár ez igen nehezemre esik :-D), de próbáld ki magadon a szempontpuskát (ha tudod mi az => Douglas Adams) és akkor megérted miről beszélek.

Abból, hogy az LMP-nek milyen értékes javaslatai, meg elképzelései vannak, voltak lesznek (oppardon: lettek volna) nekem semmilyen előnyöm, hasznom, javam nem származik.

Hogy miért nem?

Mert nem tudnak érvényesülni és ők ezzel (vö: schifferizmus) boldogan együtt élnek.

Az LMP-ből ugyanis hiányzik valami alapvető, amit ez a rezsim - tetszik, nem tetszik, de a választási matematika szerint - feketén-fehéren megkövetel:

A konszenzuális demokrácia.

Az LMP egy tapodtat nem tett abba irányba, hogy keresse a más pártokkal való együttműködés szükséges minimumát. Semmit.

Az LMP ignorálja a valóságot, hogy Ők maguk nem képesek érvényes versenytársnak lenni, valós alternatívát nyújtani a politikai versenyben Orbánnal szemben.

Az LMP csak önmagával törődik, hogy elválassza magát az összes többi erőtől (aki számít).

Éppen ezért egyedül maradt és most mehet a levesbe. Egyedül, önérzetesen és büszkén.

Talán annyit még megtesz, hogy néhány %-ot lecsippent a potenciálisan Orbánt-váltó koalíció erejéből.

De többre nem képes.

szempontpuska 2012.11.09. 17:33:13

@ByA: ne veszítsd el az önuralmadat. Ez csak egy javaslat

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.11.09. 17:39:17

@jotunder: @szempontpuska:

Emlékeztek arra az Illés szám szövegre, hogy „a szó veszélyes fegyver, és van aki fegyvertelen”? Erről beszélek.

Én nem vagyok fegyvertelen, és éppen ezért amikor azt tapasztalom, hogy valaki aki szintén nem az, ezt a képességét nem alkotásra használja könnyen azonosítható szándéka szerint, hanem mások manipulatív megtévesztésére törekszik általa, azaz vissazélni igyekszik azzal ami jobbra érdemes, akkor megvetésemnek nincs határa. Ezt igyeszek stilárisan odaillően (v.ö. Hess picsába) kifejezni. T.i. az olvasható ki átgondolt közlésemből az odafigyelni akaró és arra képesek számára, hogy pontosan azon az intellektuális szinten áll az általam kifogásolt hozzászoló, ahogyan én ezzel viszonyultam hozzá. Kéretik figyelembevenni.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.09. 17:40:42

@szempontpuska: van itt egy régi vesszőparipám az összefogással kapcsolatban. ezt gondolom más is észrevette, itthon bizony él és virul a vallási fanatizmus. ott van a fideszesben, elempésben, jobbikosban és lehetne sorolni. egyszerűen képtelenek elfogadni a tényt, hogy mások másképp döntenek. nem másképp gondolkodnak, hanem effektíve másképp döntenek. az csak hazugság, zsarolás, választási család eredménye lehet. mit csinál a baloldal, ha nyer a fidesz? semmit, kussol és elfogadja. mit csinál a jobb és széljobb, ha nyer a bal? tüntet az utcán és csalást kiált. ugyanez lesz az lmp is, már most látszik, hogy annyira lehetetlen dolgokat mondanak, hogy ilyen alapon maga schiffer sem indulhatna sehol. akinek bármi haszna volt itt bármiből az elmúlt 22 évben, az ássa el magát, kb ennyi az ideológiájuk. és ha a többség pusztán praktikus szempontok alapján majd másképp dönt, erősen elkezdenek kurvaanyázni, mint ByA barátunk máris. szóval itt a demokrácia igazi vége, hogy ha nem támogatod a másik mániáját, legyen az bármilyen képtelenség, akkor te egy rossz ember vagy.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.11.09. 17:42:41

@jotunder:

Hát, ami azt illeti a középsőre volna egy jelöltem. De hagyjuk, ez nem az én dolgom.

szempontpuska 2012.11.09. 17:43:06

@ByA: Oké, mindannyian hajlamosak vagyunk kissé több indulatot vinni egy vitába.
Néha megbánjuk, néha egyszerűen csak jólesik.

písz broda!
:-)

balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.09. 17:43:58

ja, und még annyit a hatalmas erkölcsi vezéreknek, hogy ez egy munka, semmi több. a min. elnökség és a politika egy munka. lehet jól és lehet rosszul végezni. erkölcsi mércével mérve képtelenség, mert nem erkölcsi, hanem szakmai tartalma van. ahogy egy recepciósnál sem firtatom, hogy vallásos-e vagy sem, mert bármi az eredmény, attól még lehet jó és rossz recepciós is.

dr Brcskzf Gröőő 2012.11.09. 17:45:59

@Nagyzee: sajnos a jelenlegi választási rendszerben (egyéni körzetek, egy forduló, plusz még a jelenlegitől nem lényegesen különböző pártpreferenciák) azok is Orbán maradását teszi lehetővé, akik sok-sok más jelöltre szavaznak ahelyett, hogy ugyanarra a közös jelöltre szavaznának. most egyszerűen nincs más lehetőség, az ellenzéknek össze kell fognia és avval kampányolnia, hogy közös felhatalmazást kérnek
- új alkotmány elfogadására
- új választási rendszer elfogadására
- mielőbbi új választások kiírására, immár tényleges versenyt lehetővé tevő keretek között;
és addig is csak a legszükségesebb dolgokat intézik, mint kormány, mert tudják, hogy úgysem fognak egyetérteni mondjuk az adópolitikában, drogkérdésben, önkormányzatiságban, mittudoménmiben.

szempontpuska 2012.11.09. 17:48:45

@balage_81 reloaded: namost erre muszáj leírnom egy (nem saját) hasonlatot, ami szerintem tökéletesen illik Schifferre (bár nem róla mondták eredetileg)

Schiffer és az itt tárgyalt LMP attítűd olyan, mint egy Dugovics Títusz, aki leveti magát a nándorfehérvári toronyról és zuhanásban félúton a szakadék felé egyszer csak felkiált:
- B+! A TÖRÖKÖT MEG FENNHAGYTAM!

nagyjából ez az utolsó dolog, amit a poszttal kapcsolatban el tudok mondani. :-)

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.11.09. 17:50:00

@balage_81 reloaded:

Te csak vigyázz magadra! És barátod a fene.

Egyébként abban amit most mondsz, van egy halom amivel egyetértetek, mi több, pont szállásadónknak hasonlót vetettem korábban a szemére. (Hasonló intoleranciát – de legalább annak látszatát – az LMP állásfoglalásával szemben. Akikre – sokukra – nézve pedig ugyanezt elmondtam megalakulásuk pillanata óta nem egyszer. Ugyanakkor az is igaz, hogy máskor a legkitűnőbb tapasztalataim is voltak velük.)

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.11.09. 17:54:33

@szempontpuska: @jotunder:

Bassza meg, titeket a végén sose lehet utálni. Pedig már úgy reménykedtem egy jó kis kitiltásban, hogy ne vesztegetném itt annyit az időm. A munkával így mi lesz?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.09. 17:56:51

@iii: "Csak benne ült a Gyurcsány-kormányban uszkve 5 évig."

Két évig. Gyurcsány összesen öt évig kormányzott.

iii · http://nemzetimarhulat.blog.hu 2012.11.09. 18:04:07

@Kettes: Valóban nem 5, közel 3. 2006 júl. 1-től 2009 ápr. 16-ig.

iii · http://nemzetimarhulat.blog.hu 2012.11.09. 18:13:45

@szempontpuska: Te annyira el vagy tévedve a saját szemellenződ mögött, hogy az szédületes.

Egyrészt egy ellenzéki párt javaslatai, pláne egy kétharmados gőzhenger mellett ugyan milyen megvalósulásra számíthat? Az LMP javaslatai nem is ennek szólnak, hanem a választópolgároknak, akik a jövőről döntenek majd.

Másrészt éppen az LMP az, amelyik a konszenzuális demokrácia mellett síkraszáll, pont ők beszélnek a bal és jobboldal közti szakadék megszüntetéséért, pont ők azok, akik nem hajlandók csak az ellenkezés kedvéért ellenezni egy kormánypárti beterjesztést például. Az ellenzék többi tagjaival, különösen az MSZP-vel számtalan esetben együttműködtek a parlamentben konkrét kérdésekben, többek között az általad köpködött Schiffer is tartott közös sajtótájékoztatót Mesterházyval:

nol.hu/belfold/az_mszp_es_az_lmp_osszefogva_lobbizik_a_fidesz_ellen

Tehát abszolút nem úgy van, ahogy te beállítod. Ráadásul az LMP csak a parlamenti pártokkal utasítja el a szoros együttműködést, mert mindegyikőjük sáros a jelenlegi helyzet kialakulásában. A parlamenten kívüliekkel viszont nagyon is együttműködik, az E14-ben levő Millával és Szolidaritással, 4K-val "új pólust" terveztek.

iii · http://nemzetimarhulat.blog.hu 2012.11.09. 18:21:53

@balage_81 reloaded: Halvány segédfogalmad nincs az LMP ideológiájáról, az látható. Az ideológiának nincs köze a 22 évhez, az egy következmény. Miért, szerinted olyan kurva jól csinálták eddig?

Az LMP-nek kábé ugyanaz az ideológiája, mint a többi zöld pártnak a világban.

Tévedsz abban is, hogy elkezdene a kurvaanyázni. Eddig se tette, ezután se fogja. Leszámítva azt a jelenséget, amikor a fideszesek elcsalják a választást, mert erre most komoly esély van.

szempontpuska 2012.11.09. 18:28:34

@iii: Jártál egykor focimeccsre?
mert ilyenkor szokták a lelátón azt kiabálni:
"Nézzetek a táblára! Nézzetek a táblára!"

balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.09. 18:31:28

@iii: igazad van, nem anyázott, mert "hess, picsába!" volt a mondanivalója, tehát én kérek elnézést. a lelkiállapotát azért jól tükrözi. lmp-ideológiát lehet emlegetni, csak hát röhejes, az vele a baj. a senkivel se politikája most épp 4%-ot ér, ehhez tényleg sok sikert, más addig rendbe teszi az országot, de a romkocsmák mindig ott lesznek nekik

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.11.09. 18:39:58

@iii: Köszönöm, rendes vagy (és nemes is, mert mekkorát veszekedtünk nemrég) de Balage-nek csak egy szavába kerül és kurva annyázok is neki ha erre van kiéhezve. Utálom ugyanis amikor valaki álszent módon a formába kapaszkodásból akar kapitalizálni. És akkor milyen jó, elmondhatja, a ByA bunkó, gondolatra már nincs is szükség ha szembekerül vele.
--------
Na Balage? Te Szent Ember? Menjen?

iii · http://nemzetimarhulat.blog.hu 2012.11.09. 18:55:04

@balage_81 reloaded: Most már nagyon nem értelek. Ezt írtad:

"ha a többség pusztán praktikus szempontok alapján majd másképp dönt, erősen elkezdenek kurvaanyázni,"

Erre írtam, hogy eddig se szidta a többség döntését és ezután se fogja. Amiről te beszélni próbálsz, annak ehhez semmi köze nincs, az nem a többség döntése, hanem az eddigi kartellpártok elutasítása. Te csak nyugodtan nyomjad őket, szíved joga.

Ha ideológiáról beszélünk, akkor ne keverd az eredménnyel, az megint más dolog. Igen, megtörténhet, hogy nem sikerül elfogadtatni az emberekkel az LMP elképzeléseit. Ez azonban egy csöppet nem jelenti a párt politikai igazságának tévességét. Ugye, az ismert vicc szerint egyél lószart, nyolcmilliárd légy nem tévedhet.

A 4% miatt se esek kétségbe egyébként. Ennél kevesebbet mondott a Medián, amikor 7.5%-kal bejutott az LMP a parlamentbe. És még nem vagyunk a végénél. De ha nem jut be, az se a világ vége.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.09. 19:00:12

@iii: amiről én "beszélni próbálok" az az, hogy a vadliberális, aki az elején egy blogbejegyzést is zsarolásnak vesz, kicsivel később felhúzza magát és káromkodik. ugyanezt fogja tenni másik 10 ezer őrült is, mikor kiderül, hogy ennyit ért a pártjuk. az viszont vicces, hogy te magad írod le, hogy ha be se jutnak, az se tragédia. ezzel le is írtad, mennyit ér amit képviselnek és mennyire kár, ha ez a parlamenten kívülre kerül. öngól.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.11.09. 19:03:53

@tyder: A kérdés az, lehet-e tisztán gazdasági elvek mentén vezetni egy országot.
(Az ideológia, mint olyan, direkt definiálásába most nem mennék bele.)

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.11.09. 20:44:20

@balage_81 reloaded:

Csak be fog jönni neked!

Az nem igaz, hogy mennyire el vagy tévedve. Hogy én micsoda? Liberális? És méghozzá vad? Hát vadnak, ami azt illeti, tudok vad lenni, de hogy a liberalizmus mi közöm, az nekem rejtély. Nem azért mondom, hogy beszélgessünk, mert több okból sem akrok veled, de ekkora hülyeségeket azért ne hordj össze, ha kérhetem. Káromkodni ez ügyben meg csak most fogok. Imádom ezt a magyar közeget, ahol valahogy csupa szentéletű gyűl össze.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.11.09. 20:49:51

@balage_81 reloaded:

Ja, és ne tettesd már, hogy nem érted a zsarolást, mintha el sem mondtam volna. Érdekes, hogy vannak akik a butaság fölvett pózával akarnak mással szemben valamiféle fölény pozicióba kerülni. Röhej.

Még nem anyuka téma, ahhoz erőlködnöd kell. Vagy tőlem lehetsz akár normális is.

iii · http://nemzetimarhulat.blog.hu 2012.11.09. 21:12:11

@balage_81 reloaded: Nem értem, kiról beszélsz. Ki az a vadliberális? És attól, hogy egy ember káromkodik, miért következik bármi is 10 ezer másikra???

Nem, édesapám, abból, hogy én azt mondom, az se tragédia, ha nem jut be, egyáltalán nem következik abból, hogy mennyit ér. Akkor a Fidesz elvei a legtökéletesebbek, mert rá 53% szavazott? Ez butaság. A politikai elvek jóságát nem az határozza meg, hogy mennyien szavaztak rá, ld. még Hitler.

Ez a dolog egyetlen dolgot jelent, a kitartó hitet abban, hogy hasznos, amit csinál az LMP. Semmi mást.

iii · http://nemzetimarhulat.blog.hu 2012.11.09. 21:14:38

@balage_81 reloaded: Ja, most jöttem rá, hogy ByA lenne a vadliberális. És neki mi köze van az LMP egészéhez? Még ha lmp-s lenne, akkor sincs.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.11.09. 22:15:53

@balage_81 reloaded:

Csak hogy tudj róla (szívesség, tőlem, ki hitte volna!), a site a neved mellett nem nyitható. Túl sok benne a t, attól.

HaKohen 2012.11.09. 22:35:38

@ Mindenki:

Ma irtó szórakoztatóak vagytok. De tényleg!

@jotunder:

"Magyarorszag Europa szegyene, es engem az erdekel, hogy ne legyen az."

Majd ha a magyar alkotmány/alaptörvény 1.§-a így szól: "Magyarország fővárosa: Bern."

stefan75 2012.11.09. 22:38:36

@balage_81 reloaded: Van annak egyfajta diszkrét bája, mikor a fideszes trollt vadliberálisnak nevezed :) Szerintem még holnap ilyenkor is vakarózni fog, és a haverjai évekig ezzel gúnyolják majd.

Montefiore 2012.11.09. 22:55:53

@ByA: "
Akármilyen fölvuvalkodott pózoló nagyképűséggel adod elő – mint éppen tetted – a semmitmondó hazugságodat, az hazugság marad.

Hess picsába!"

Hasznos adatközlő vagy. Az általad jegyzett szövegfolyamban jól megfigyelhetők az alábbi típusos reakciókkal asszociálható szövegek:

verbális kontrollvesztés, morális ítéletek morális következtetésre alkalmatlan szövegek alapján, egymásra halmozódó, erős emotív színezetű megalapozatlan személyes vélelmek, a tárgytól tökéletesen független, arra visszavezethetetlen reakciók (a szövegben semmilyen utalás nincs az elhangzottakra, túl a minősítéseken, melyek szintén értelmetlenek és önellentmondást tartalmaznak, az érdemi viszontválaszra kísérlet sem történik...

Konklúzió a rendelkezésre álló, általad szolgáltatott adatok alapján: a szöveged pontosan tükrözi a felkészületlenként és reflektálatlanként leírt személyiség vagdalkozó reakcióját arra az esetre, amikor számára váratlan és kezelhetetlen eszközökkel akadályozzák meg az ál-logikai formában közölt zavart és disszonáns tudattartalmak hatásmechanizmusát.

Pontosan ugyanez a reakciótípus jellemző az identitásukat politikai vagy ezotérikus narratívákban átélőkre (így a szittyaturulhívőkre, extrém fideszesekre, doktriner aktivistákra a narratíva érvényességének megsértése nyomán.

Így az érintett tudattartalmak továbbadásának (mém-replikálásnak) a blokkolásán túl az illető önmagát alacsony státuszúként, intellektuálisan értékelhetetlenként mutatja fel, ami tovább csökkenti az általa replikált mémek (a jelen esetben az "Én egészen komolyan nem gondolom azt, hogy Orbán kevésbé demokratikus mint az előtte lévő bagázs." hatóképességét.

Az itteni közeg jóval befogadóbb és individualistább, mint az átlag, ezért a kontrollvesztett szövegre a reakció nem a kiközösítés vagy kollektív kigúnyolás volt, hanem visszafogott jelzések után a vita folytatása, azonban az alaptézisre vonatkozó egyetértés minden reménye nélkül...

Köszönöm az alkalmat, további jó beszélgetést.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.11.09. 23:16:24

Vajon a 'Gugyerák' nick foglalt már?:-)

volker 2012.11.10. 00:34:52

@Montefiore: lehet egy szemelyes kerdesem: te ugye egy bot vagy? esetleg a gugliek valami uj furmanya? (a valo vilagban nyilvan nem letezhet ilyen jeghideg, tokeletes precizitas.)

volker 2012.11.10. 00:45:43

ByA kapcsan viszont beugrott, hogy a hosidokben a Penzugykutatoban is megturtek egy kicist bolond, de alapvetoen kedves fiut, talan leginkabb is amolyan tolerancia-konditeremkent. szep, nemes hozzaallas.
a fiubol kesobb azonban miniszter lett, visszatero jelleggel, mert hiszen nyilvan o is ert a penzugyekhez, a szamok viszont nem zavarjak...

szoval, ha esetleg reszveteli demokraciara kerulne sor, akkor +1 szavazat, hogy megis csak tiltsatok ki.

stefan75 2012.11.10. 02:22:47

@Montefiore: Ilyen kivételes minőségű kritikákat talán még troll nem kapott a világtörténelemben. Másik oldalról meg levadliberálisozták :)

Remélem, a Vincentre beosztott trolloknak emelt szintű veszélyességi pótlék jár, keményen megdolgoznak érte :)

alte trottel 2012.11.10. 02:50:13

@Kettes:
Már te is kezded ezt a defetista dumát?
Tessék tudomásul venni, hogy 50 % + 1 fő többséggel az orbánt leváltó koa lici pár hét alatt tudja eltakarítani az egész mocskot. Egyetlen népszavazás, egyetlen jól megfogalmazott kérdéssel. Egy közepesen tehetséges harmadéves joghallgató öt perc alatt megírja.
Aztán már csak a korifeusok bankszámláit, rokonait, barátait és üzletfeleit kell helyben tartani a jogi eljárások megindulásáig.

Egyébként pedig a koa lici tuti győztes, amennyiben a minimális programjába felveszi a képviselők visszahívhatóságát és a TÉNYLEGES elszámoltatást.

Tgr 2012.11.10. 07:14:21

Schiffer hozzáállása nekem kicsit zavarba ejtő. Azt meg tudom érteni, hogy aki komolyan hisz az ökohippi világképben, attól olyan csillagászati távolságra van az elmúltnyolcév is meg az elmúltkétév is (mindkettő ökológiailag fenntarthatatlan, kizsigereli a bolygót stb), hogy onnan már a kettő közötti távolság nem is nagyon látszik. De Schiffer nem ehhez, hanem az LMP normálisabbik, emberijogi-participatív vonalához tartozik, neki látnia kell, hogy minőségi különbség van aközött, hogy az MSZP gátlástalanul lenyúlta a közpénzeket és elaknásította a közéletet, és hogy a Fidesz gátlástalanul lenyúlja a közpénzeket, elaknásítja a közéletet, és lerombol minden olyan szabályt és intézményt, ami ebben akadályozta, a bíróságoktól az alkotmányon át a jegybankig. Egy volt TASZ-osnak kéne magyarázni, hogy lopni és közben leépíteni a demokráciát rosszabb, mint egyszerűen csak lopni, pont azért, mert korlátozza a választók arra való képességét, hogy a lopáson ért pártot elhajtsák a fenébe?

Szerintem nagyon pofára fognak ezzel esni (már ha a koalícióellenes vonal marad felül), mert félreismerik a saját szavazótáborukat, aminek jelentős része egyáltalán nem szimpatizál az ökohippizmussal, és azért szavazott rájuk, mert ők testesítették meg leginkább (=alig, de még mindig sokkal jobban, mint bárki más) azt, amit leginkább talán racionális poltikának lehetne nevezni: hogy a poltikai döntések érveken alapulnak, ezek az érvek megismerhetőek és ellenőrizhetőek, és nem alternatív valóságokon alapulnak, hanem az igazin. Ebben pedig Bajnai vetélytárs, bármennyire kétségbeesetten is próbálják összemosni a közelebbről nem definiált "régi rendszerrel" (btw. ez a régi rendszerrel való összemosás is mennyire a nemmás politikából kritikátlanul átemelt elem: ami a Fidesznek a kommunista, az MSZP-nek a fasizmussal szimpatizáló volt, az az LMP-nek az oligarcha): jelen pillanatban ő a leghitelesebb képviselője a menedzsment-szerű, ideológiamentes, számonkérhető politikának, a neoliberális vs. konzervatív vs. ökotudatos vallásháborúra pedig éppen az LMP szavazótábora az, amelyik a legkevésbé kíváncsi.

Tgr 2012.11.10. 07:31:35

@iii: "Bajnai ugyanazt a neoliberális vonalat képviseli, amit korábban Gyurcsány és az Szdsz."

Üss már fel egy szótárat és keresd ki benne a neoliberális címszót.

Tgr 2012.11.10. 08:09:38

@Kettes: a magyar közéletet talán legjobban mérgező konfliktus két olyan értelmiségi blokk között zajlott-zajlik, amiket jobb- és baloldalnak vagy liberális és konzervatív oldalnak szokás nevezni, de viszonylag kevés közük van ahhoz, amit ezek a szavak Magyarországon kívül jelentenek; lehetne népieknek és urbánusoknak, vagy a fasizmus sértettjeinek és a kommunizmus sértettjeinek nevezni őket. A konfliktus leginkább sérelmek kölcsönös felhánytorgatásából és rémképek vizionálásából állt, érdemleges tartalma arra nézve, hogy merre kéne haladnia az országnak, alig volt, érdemleges és hasznos tartalma meg mégannyi se.

Ennek a konfliktusnak rendelődött alá a politikai közbeszéd, ezzel lehetett a szavazókat fanatizálni (ha nem miránk szavazol, akkor visszajönnek a fasiszták/kommunisták), ennek köszönhető, hogy tényleges politikai programokról, gazdaságfilozófiáról és effélékről alig esett szó, és amikor esett, akkor sem igazán érdekelte a szavazók nagy részét. Ennek a konfliktusnak például Vásárhelyi Mária igen tipikus alakja; a szakmai teljesítményében középszerű, közéleti megmondóemberként híressé vált értelmiségi.

Ha Bajnai ennek a konfliktusnak a meghaladását hirdeti meg, és az erre felhívó kiáltványt azok írják alá, akik a konfliktus legfőbb generálói voltak (nem tudom, a többi aláíróra mennyire igaz ez, de pl. Vásárhelyire teljesen), azt nem csoda, ha sokan hiteltelennek érzik.

aritus 2012.11.10. 09:08:34

@Montefiore: :))) jól csinálod, mondjad még!

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.11.10. 12:15:26

@Tgr: Egzakt. Például éppen Vásárhelyi az, aki talán több kárt csinál az aláírásával, mint hasznot. Ha jól tudom, lehet csatlakozni még. Mit tesz Bajnai, ha olyan valaki akarja aláírni például aki eléggé lejáratodott már ahhoz, hogy biztosan csökkentse a szimpatizánsok számát?

dvhr 2012.11.10. 16:20:42

agresszív kismalac · kismalac.blog.hu 2012.11.10. 12:15:26
"@Tgr: Egzakt. Például éppen Vásárhelyi az, aki talán több kárt csinál az aláírásával, mint hasznot. Ha jól tudom, lehet csatlakozni még. Mit tesz Bajnai, ha olyan valaki akarja aláírni például aki eléggé lejáratodott már ahhoz, hogy biztosan csökkentse a szimpatizánsok számát? "

Figyelj! Egy valamit utálunk jobban a rómaiaknál, azt a büdös Júdeai Népfrontot!
Francis: És a Júdeai Nemzeti Frontot is!
Stan: És a Júdea Népe Frontot. A Júdea Népe Frontot. Köpködők! Reg: Mi vagyunk a Júdea Népe Front!
Stan: Ó. Azt hittem, mi a Nemzeti Front vagyunk.
Reg: Népe Front!
Francis: És mi van most a Nemzeti Fronttal, Reg?
Reg: Ott ücsörög.

dvhr 2012.11.10. 16:24:19

@agresszív kismalac:

Figyelj! Egy valamit utálunk jobban a rómaiaknál, azt a büdös Júdeai Népfrontot! Francis: És a Júdeai Nemzeti Frontot is! Stan: És a Júdea Népe Frontot. A Júdea Népe Frontot. Köpködők! Reg: Mi vagyunk a Júdea Népe Front! Stan: Ó. Azt hittem, mi a Nemzeti Front vagyunk. Reg: Népe Front! Francis: És mi van most a Nemzeti Fronttal, Reg? Reg: Ott ücsörög.

dvhr 2012.11.10. 16:25:09

Erdekes. Eloszor eltunt a hozzaszolasom.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.11.10. 17:13:41

@dvhr: Lassan olyan lesz, mintha láttam volna a filmet (annyit idézitek).:-)
Most akkor komolyan: szerinted milyen hatása lenne, ha mondjuk Kóka aláírná.
Ne velem akarj vitatkozni, csak gondolj bele.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.11.10. 17:15:27

Én mondjuk hányok rá, hogy ki írja alá. Eleve hülyeségnek tartom.

Montefiore 2012.11.10. 20:46:36

@agresszív kismalac: " Mit tesz Bajnai, ha olyan valaki akarja aláírni például aki eléggé lejáratódott már ahhoz, hogy biztosan csökkentse a szimpatizánsok számát?"

Bajnai semmit sem tesz. Ha egyszer kiadtak egy ívet, amit mindenki aláírhat, akkor azt mindenki aláírhatja. Esetleg informálisan meg lehet kérni egyes szimpatizánsokat, hogy ne írják alá, illetve meg lehet kérni másokat, hogy aláírják és ezzel a kívánatos és nem kívánatos aláírók arányát javítsák.

Mit tenne Orbán egy analóg esetben? Ha valamelyik petíciójához az elvártnál is imposszibilisebb figurák kívánnának csatlakozni (feltéve, hogy vannak ilyenek)?

Abból indulna ki, hogy elvből, soha nem szabad elfogadni az ellenség általi kategorizálást és az ellenség értékítéleteit. És hogy minden támadással szemben "átkaroló" támadást kell indítani - azaz mindig eggyel magasabb szintről kell támadni, sohasem védekezve a konkrét vád ellen, és mindig oly módon, ami egyben az ideológiai alapnarratívát támasztja alá és építi tovább.

Bárkivel szemben merülne fel, hogy az adott figura nem fogadható el, a kommunikációs gépezet ötször olyan hangosan bizonygatná, hogy akik szerint nem elfogadható az illető, azok bűnös, hátsó szándéktól vezérelt, nemzetellenes fehérjehalmazok, és "nincs semmi erkölcsi alapjuk", hiszen nem emelték fel a szavukat a szemkilövetéssel szemben.

Hogy melyik eljárás a helyesebb? Komplex kérdés, érdemes végiggondolni.

A ballib egyébként többnyire delejezett nyusziként bénul meg, ha valakit a soraiból vagy valamilyen értékét sikerül "leamortizálni", és objektív tényként fogja fel azokat a valójában manipulált értékítéleteket, amelyeket egyébként taktikai és gyakran szubsztanciális okból is hevesen támadnia kellene, és e támadással persze fel is függeszthetné érvényességüket.

"A liberalizmus szitokszóvá vált" - hát akkor jelezd, hogy nem szitokszó, és támadd meg azokat, akik ezt terjesztik...

"Az SZDSZ-t az egészséges nemzet immunreakciója kivetette magából" - a jó válasz: az Szdszt a saját szavazói váltották le, nem a turulpárt, éspedig azért, mert nem drukkercsordaként üzemeltek, mint a turulpárt, hanem az öntudatos polgár mentalitásával élve úgy döntottek, hogy az adott szervezet nem reprezentálja őket megfelelően, ezért elismerés illeti őket, és ez a tény semmit nem von le az Szdsz korábbi korszakos érdemeiből.

"Gyurcsány lejáratott figura" - függetlenül attól, hogy Gyurcsány teljesítményéről vagy személyiségéről vagy arról, hogy kívánatos-e szerepelnie, mi a véleményünk, teljesen nyilvánvalóan minden rendelkezésre álló eszközzel támadni kellett volna az őt démonizálókat és a démonizálására kialakított narratíva minden elemét, hiszen felismerhető volt, hogy a "gyurcsányahibás" a fidesz-ideológia központi támasztóoszlopainak egyike. E helyett...

stefan75 2012.11.10. 22:35:43

@Montefiore: Egy dolgot piszkosul megtanult Orbán, és az a kommunikáció :( A teljes ellenzék kb. a bokájáig ér.

aritus 2012.11.10. 22:39:14

@stefan75: ja, de ez is csak olyan, mint az ingatlan vagy dotcom lufi volt, előbb-utóbb kipukkad.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.11.10. 23:52:31

@stefan75: Most már csak az a baj, hogy kommunikációért semmit nem adnak a piacon.

tyder (törölt) 2012.11.11. 00:06:32

@stefan75: ezt mindig mondják mint hatalmas közhelyet. Én tényleg nem értem. Mondjuk vannak legutóbbi viszontválaszai:
www.youtube.com/watch?v=n_t_TUoiFAQ

Hazudozik összevissza. Szokásos hülyeségeket nyomatja, amit bármelyik troll nyomat aki idejön. És jópofizással palástolja a felkészületlenségét. Amikor nem tud mit mondani, akkor meg támadod a hazát. Ennyi nagyjából. Meg a nagy arc.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.11. 00:25:30

@Tgr: Tudtommal Bajnai nem hirdette meg ennek a konfliktusnak a meghaladását. Rezsimváltást hirdetett meg, nem Vásárhelyi Mária-váltást. Másrészt viszont egészen biztos vagyok benne, hogy Bajnai legalább akkora tök ehhez a népi-urbánus catfighthoz, mint én, aki sem a fasizmusnak, sem a kommunizmusnak nem vagyok sértettje. A listát nyilván nem a saját telefonkönyvéből állította össze, hanem ajánlottak neki neveket. Az más kérdés, hogy az olyan embereket, akik nettó szavazatvonzó képessége negatív (Gyurcsányban biztos vagyok, Vásárhelyiben nem), ésszerű távol tartania magától.

stefan75 2012.11.11. 00:49:53

@tyder: Ennél sokkal többről van szó. Az igazán profi szektavezérek pusztán kommunikációval el tudják érni, hogy egy szekta megtagadja a rokonait, beadja az összes vagyonát, vagy akár kollektív öngyilkosságot kövessen el, méghozzá önszántából. Orbán ezen a szinten kommunikál, a hívei által tapasztalt valóságot tudja felülírni.

Az, hogy mi néhány húzásán átlátunk, mikor épp nem hozzánk beszél, az statisztikailag nem jelentős. Ha hozzánk beszélne, bizonyára nekünk is tudna olyat mondani, amit benyelnénk. Mi nem vagyunk célcsoport, de még így is előfordul ilyen, pl. a Gyurcsányról beadott szuggesztióit itt is kritika nélkül szajkózzák sokan, átvette a fejekben a valóság helyét.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.11.11. 01:26:09

@stefan75: Csakhogy egy-egy szekta a népesség töredékét jelenti- ettől szekta. Orbán kétharmadot tudott elérni lózungokkal, és a Fidesz még a kétéves ámokfutás után is vezeti a népszerűségi listát, nyeri az időközi választások többségét.

Tgr 2012.11.11. 01:52:07

@Kettes: én Vásárhelyiben is biztos vagyok. Akiket ő vonz, azok ha Orbán és a Sátán indulna a 2014-es választásokon, gondolkodás nélkül a Sátánra szavaznának, az ő szavazatukért nem kell erőfeszítéseket tennie Bajnainak. A jobbközép számára viszont Vásárhelyi olyan, mint neked az, ha mondjuk Fricz Tamás írta volna alá.

Egyébként nyilván nem Bajnai rakta össze a listát a két kezével, az általad kifogásolt Véleményvezér cikk is csak annyit állít, hogy ez öngól volt a szervezők részéről.

Kíváncsiságból összehasonlítottam a névsort a Demokratikus Charta névsorával (amiről épp most emlékeztek meg a Nyüzsiben: hvg.hu/velemeny.nyuzsog/20121110_kampanyhullak_pont_hu ), kb. 20% az átfedés: www.raymondhill.net/finediff/viewdiff.php?data=316da7fba38f3fe7280fa3e3c00ba6cd64dcd219

stefan75 2012.11.11. 02:20:08

@agresszív kismalac: Ez a szekta definícióján múlik; én nem szeretem azt a definíciót, ami a csoport méretét is megköti. Néha egészen nagy csoportok tudnak szektaként (zárt, összetartó, előírt alternatív valóságot tapasztaló csoportként) viselkedni. Mint azt a példa is mutatja.

Valószínűleg az intézményes egyházak keze van abban, hogy szekta alatt kisebb csoportokat szoktak érteni. Ezzel biztosítják, hogy rájuk ne legyen vonatkoztatható.

Amit meg lózungoknak nevezel, az egy hosszú folyamat része. A tagok fokozatos indoktrinációjához kapcsolható, ami sikeresen végbe is ment, ők már az elvárt módon hallanak/látnak/gondolkodnak. Mi ebből kimaradtunk szerencsére. Kapkodjuk is a fejünket a turulba született pocakos vezénylő tábornok szövegétől...

stefan75 2012.11.11. 02:28:53

@Tgr: Kit érdekel, hogy Fritz Tamás mit ír alá? Az Fritz Tamást minősíti, nem az aláírtat.

Ez kb. olyan, mint mikor az LMP-nek hirtelen büdös lett a sajtószabadság, amikor azt Gyurcsány is a védelmébe vette... Legyünk már észnél.

Tgr 2012.11.11. 02:38:52

@stefan75: jaj, ne tettessük már a nemértést, itt nem arról van szó, hogy ki írta alá, hanem hogy kiknek a neve szerepelt eleve a felhívásban, ha úgy tetszik, az egész aláírósdi kezdeményezőiként...

Bajnai tett néhány határozott gesztust abba az irányba, hogy ő túllépne a jelenlegi bal/jobb megosztáson és annak a fóbiáin, erről a szavazóknak látatlanban kell eldönteniük, hogy elhiszik-e (Orbán is, az MSZP is előszeretettel helyezkedett a népet a gonosz túloldali megosztó ellenében egyesítő szerepbe, de aztán a tényleges tevékenységük nem éppen ebbe az irányba mutatott). A hitelességét érthetően csorbítja, ha olyanok lesznek a bajtársai, akik ennek a megosztásnak fő generálói és haszonélvezői voltak.

aritus 2012.11.11. 07:45:58

@Tgr: Na most szeretném ha felsorolnád, hogy Vásárhelyi mivel is haszonélvezője a (szerinted általa is generált) megosztásnak?
Légyszíves sorold fel azokat a kormányzati zsíros megbízásokat, állásokat, amit Vásárhelyi az mszp/szdsz kormány idején kapott.
Kurvára elegem van az ilyen, minden tényt nélkülöző megmondásokból.
Lehet, hogy a Véleményvezér nem szereti Vásárhelyit, (meg te sem), de a Véleményvezér jobb, ha kussol, mert sokáig mindent elhitt Orbánnak, és meg volt róla győződve, hogy Orbán valóban jobboldali, valóban konzervatív, és valóban ő fogja kis hazánkat a szarból kihúzni, a jó irányba elindítani. Aztán most már a Véleményvezérnek is itt van a keserű ébredés.
A Véleményvezér Vásárhelyi utálata pedig onnan datálódik, amikor ők még az illúzióik fogjai voltak, és azt a szép mesét, amit beszoptak Orbántól zavarta az, amit Vásárhelyi mondott. Pedig most már látható, hogy neki volt igaza, a bérrettegőnek, és nem a Véleményvezérnek.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.11. 09:28:11

@Tgr: Engem aztán nem tartana vissza semminek az aláírásától, hogy tudom, hogy Fricz is aláírta. Nem is értem ezt az észjárást. Ássuk körbe a múlt árokásóit, hogy véget vessünk az árokásásnak?

szempontpuska 2012.11.11. 09:50:57

@Kettes: Engem már csak egy dolog aggaszt - de az visszatérően - FT-vel kapcsolatban:

Most akkor cz-vel, vagy tz-vel írja a nevét? :-D

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.11. 10:18:44

@szempontpuska: The Orbán government: an experiment in regime stabilization
T Fricz - EAST EUROPEAN MONOGRAPHS, 2000 - ATLANTIC RESEARCH AND …

stefan75 2012.11.11. 10:56:32

@Tgr: Akinek ennyire a legapróbb részletekig fontos a szimbolikus politizálás, az szavazzon Orbánra. Nála jobban senki nem nyomja a kokárdás turulkereszténységet, a vallási kegytárggyá emelt alaptörvényt és a nemzeti konzultációt. Bajnai soha nem fog ebben felnőni hozzá, de ennek a magam részéről kimondottan örülök.

iii · http://nemzetimarhulat.blog.hu 2012.11.11. 13:25:22

@Tgr: Ezzel most mit akarsz mondani? Pontosan tudom, mit jelent a neoliberális szó.

dvhr 2012.11.11. 16:40:04

agresszív kismalac · kismalac.blog.hu 2012.11.10. 17:13:41

"Most akkor komolyan: szerinted milyen hatása lenne, ha mondjuk Kóka aláírná.
Ne velem akarj vitatkozni, csak gondolj bele."

Belegondoltam.

Volt egyszer egy masodik vilaghaboru, jotunder majd igazolja, hogy tenyleg volt. Volt egyszer egy Churchill nevu figura, aki kb 16-szor jobban utalta a szovjeteket, mint Te Kokat es a spenotot egyuttesen. Mindent megtett volna, hogy megdontse a kommunista Szovjetuniot. Amde jott Hitler es Churchill nem volt finnyas, siman osszeallt Sztalinnal. Meg is vertek Hitlert, nem volt egyszeru. A tobbi tortenelem.

dvhr 2012.11.11. 16:47:30

agresszív kismalac · kismalac.blog.hu 2012.11.10. 17:13:41

Meg egy masodik vilaghaborus emlek. Ha jol emlekszem harom evig tartott amig osszehoztak a francia ellenallas kulonbozo csoportjait. Mert ugyebar a kommunistak utaltak a szocdemeket, a szocdemek ruhelltek a katolikusokat, a katolikusok nem alltak szoba a gaulle-istakkal, a gaulle-istak nem voltak hajlandoak egyutt kuzdeni a kommunistakkal. De vegul kibekultek es megvertek a nemeteket.

tyder (törölt) 2012.11.11. 20:14:00

@dvhr: de nem szeretem ezeket a második vh-s hasonlatokat :((

Mo-n jelenleg bár háborús, de nem világháborús a helyzet. Vagy leginkább csak borús.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.11.11. 23:11:17

@dvhr: Várj, elmondom még egyszer, hogy te is megértsd: nem engem kell meggyőznöd.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.11.11. 23:15:06

@dvhr: És jotunder már élt, amikor volt ez a... világháború, vagy mi a csoda?
Nem ám átdobjátok a palánkon szegény malacot!

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.11.11. 23:19:16

@tyder: "A helyzet jó, de nem reménytelen." (B. János)

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.11.11. 23:26:49

@dvhr: "De vegul
kibekultek es megvertek a
nemeteket."
Ez a huncut Churchill, a másik két csirkefogóval, képes volt azt hazudni, hogy ők voltak.
C'est la guerre!

neoteny · http://word.blog.hu 2012.11.12. 03:24:42

@jotunder:

"Nekem NINCS ideologiam."

Úgy érted teljesen elvtelen vagy? Nyilvánvalóan nem: hiszen pl. a Jobbikot teljes mértékben elutasítod... mondhatni elvből. A "szociális piacgazdaság"-ot is előszeretettel emlegeted: arra sem az elvtelenség jellemző. A svájci direkt (vagy fél-direkt) demokrácia példaként felmutatása sem teljesen ideológiamentes.

Az elképzelhető hogy te ideológiailag eklektikusnak tartod magad, de az nem jelent ideológia-mentességet. Az hogy saját bevallásod szerint hajlandó vagy meghallgatni egy ideológiailag széles (de nem teljes) skálát nem jelenti azt hogy nincs ideológiád: hiszen a meghallgatás csak az egyik fele a folyamatnak, a másik a hallottak értékelése -- az elveid (ideológiád) szerint.

A teljes ideológia-mentesség hangoztatása olyasvalaki részéről aki aktívan részt vesz egy politikiai kérdéseket tárgyaló (akár "hobby"-)blogban szükségszerűen egy póz. Ez lehet egy taktikailag hasznos póz ("can't be pinned down"), de végül is mihaszna: már azáltal hogy kritizálod mások ideológiailag azonosítható nézeteit elárulsz dolgokat a saját ideológiai álláspontjaidra vonatkozóan.

Csak a teljesen apolitikus személy ideológiamentes... de róla azt soha nem tudjuk meg, mert nem vesz részt politikai jellegű vitákban.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.12. 08:40:28

@neoteny: Nekem nincs ideológiám. Véleményem az van. De ezeknek a véleményeknek nem keresem koherens alapját. Nem is veszem a véleményeim nagy részét olyan rettentően komolyan. Egy libertariánus-informatikus-geek az igen, én nem.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.11.12. 09:01:43

@jotunder:

"Well, opinions are like assholes. Everybody has one." -- Harry Callahan in "The Dead Pool"

neoteny · http://word.blog.hu 2012.11.12. 09:33:45

@Szindbad:

Amivel élénkítik a legősibb szolgáltatóipart. :)

HomicideWatch (törölt) 2012.11.12. 22:41:04

Remélem ellen tudnak állni az mszp-nek. Különben bekebelezik őket. Szükség van az új pártokra.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.18. 09:03:25

"Schiffer András az Index kérdésére, hogy ezek után miről lehet tárgyalni Bajnaiékkal, azt felelte, hogy a csatlakozáson kívül bármiről."

Scheggfej.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.11.18. 11:01:43

@Kettes: Vélem, hogy nem az utolsó mozzanat volt ez az LMP történetében a választásokkal kapcsolatban.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.18. 11:03:45

@agresszív kismalac: Igazából mindegy, az LMP se így, se úgy nem életképes.

szempontpuska 2012.11.18. 11:04:59

@agresszív kismalac: Igen, még hátra van a végelszámolás

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.11.18. 11:57:21

@Kettes: Ezt Schiffernek is meg kéne mondani.:-) Esetleg a pragmatikus platform leszakadhat. Vagy együtt mennek a levesbe.

Poor Yorick 2012.11.18. 12:59:27

Fog még ez a Schiffer a Fidesz frakcióban ülni - à la Tölgyessy.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.18. 21:29:18

Mostanra elég sok blogger elmondta a véleményét az LMP kongresszusi döntésével kapcsolatban, így rögzíteni lehet azt a megfigyelést, hogy az LMP döntésének elvszerűségét a leglelkesebben a nyíltan fideszes és a kriptofideszes bloggerek ünneplik. Ezek az arcok soha a büdös életben nem szavaznának Schifferékre, és a Fidesz pártérdekein kívül semmit nem tartanak fontosnak, az LMP döntésének mégis örülnek valamiért. Ezen kellene most töprengeni az LMP-nek egy kicsit.

A döntést ünneplők egy másik köre láthatóan nem érti a műsort.
index.hu/velemeny/2012/11/18/az_lmp_nem_lett_fugefalevel

"Bajnai Gordon legfontosabb érve a széles, minden baloldali pártot felölelő választási koalíció mellett az, hogy a Fidesz kormányzása annyira veszélyes, hogy muszáj leváltani. Ez ugyanaz a logika, amivel Orbán Viktor is kampányolt 2010-ben: nagyon nagy többség kell, mert különben a haza elveszik, most vagy soha helyzet van. Ez a polgárháborús logika az, amiből az LMP legutóbbi választási ígérete szerint ki kellene lépnie a magyar politikának. A mostani kongresszussal a párt bebizonyította, hogy hű maradt alapelvéhez. Amiben benne van, hogy az ellenfél legyőzése nem lehet fontosabb, mint önmagunk megtartása. "

Magyari Péternek a jelek szerint nem tűnt fel, hogy amit maga körül lát, az nem polgárháborús logika, az maga a polgárháború, amiből affektálással nem lehet kilépni. Ebben a polgárháborúban lehet nyerni vagy veszíteni, de önmagunkat csak akkor tarthatjuk meg, ha nyerünk. Az ellenfél ugyanis nem fogja hagyni senkinek, hogy megtartsa magát. Ha erre az elmúlt két év nem szolgált elég bizonyítékkal Magyari Péternek, akkor hagyjon fel a közéleti újságírással, mert hülye hozzá, sajnálom. Azt javasolni, hogy ne vegyünk részt a polgárháborúban, mert az olyan... nyifnyaf, olyan durva, fiús dolog, a gyávák mentegetőzése az elkerülhetetlen vereség miatt.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.18. 22:56:10

@Szindbad: Ebben a véleményében is tetten érhető a konfliktuskerülés minden áron. Oké, oké, a Fidesz cinkeli a lapokat, de ne borítsuk rá az asztalt, hátha meg lehet verni jó lapjárással.

"A választások megkérdőjelezése, a polgárháborús állapot szítása többet árt az országnak, mint bármilyen szigorú regisztráció."

Erről a defetizmusról beszélek. Amíg az ellenzékben így gondolkodnak, addig Orbán bármit elvehet, amit csak akar, mindig lesz ürügy a meghátrálásra. (És itt nem a választások megkérdőjelezéséről van szó, mert az hülyeség, hanem a "polgárháborús logika" elutasításáról.)

szempontpuska 2013.01.27. 18:41:02

Hát akkor azt hiszem ennyi volt :-)

ámbátor 2018.03.19. 12:36:13

MDCXLVII. felvonás.
Nem fogunk össze senkivel mert nem fog össze mindenki mindenkivel.

Szél Bernadett