A kormány mintegy 8,1 millió polgárnak küldte ki az alkotmány (köznév) előkészítésével kapcsolatos kérdőívet. A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) brutális kapacitásokat állított üzembe a válaszlevelek feldolgozására. Az informatikai rendszer, ami teljesen automatizált (kivéve a levelek kiemelését a borítékból), óránként 40 ezer levelet képes feldolgozni, ez az kampány egy hónapjára vetítve meghaladná a teljes kiküldött levélmennyiséget.
A következő táblázat egyes direkt marketing eszközök válaszadási eredményeinek benchmarkjait hasonlítja össze (forrás: internet :-))
Március 5-én a KEKKH szerint 115 ezer visszaküldött példánynál tartottak, március 11-én 800 ezernél, de Szájer becslése szerint a visszaküldött levelek száma meghaladja majd az egymilliót is.
A Nyilvánosság Klub nyílt levélben fordult Szájer Józsefhez, hogy "biztosítsák a folyamat teljes körű áttekintésének lehetőségét a Nyilvánosság Klub által felkért szakértők számára." Szájer udvariasan a kormányhoz (/dev/null) továbbította a kérést.
Én nem mondom azt, hogy nem lehet 12 százalék fölötti válaszadási arányt kapni egy direkt mail kampányban.
Csak azt, hogy nem hiszem el. Szerintem egy nagyságrendet ráhazudtak. De kész vagyok elnézést kérni, ha tényleg lehetővé teszik, hogy független szakértők auditálják a feldolgozás folyamatát és azok megerősítik az adatokat.