Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Kilenc hónap

2011.02.12. 09:14 | maroz | 197 komment

Címkék: fidesz kormányzás orbánizmus

Lassan ennyi ideje (plusz nyolc  év, de kicsire nem adunk) várjuk, hogy mondja már meg, mit akar. Hogy megmutassa magát. Hogy felsírjon végre. Várjuk, mint nagylány házibuli után, aztán vagy megjön, vagy nem.

Eszembe jutott ez a kilenc hónap, mint cím, estem is lendülettel a billentyűzetnek, beetetés megírva, lapozás betéve, tizennyolcas karikát most nem teszek, mert egyesek legutóbb is félreértették, szóval nagy elánnal húznám a gilisztát a horogra, kilenc hónap, a fideszkormány éppen kilenc hónapja regnál — ööö, izé, na várjunk. Induljunk el a kályhától, mert másként belezavarodunk! Volt ugye áprilisban az a heves koitusz a kabinokban, de rá szűk két hónapra megszületni látszott valamiféle csimota, szóval ez a kilenc hónap nem nagyon akar kikerekedni. Viccelődhetnénk azon, hogy ez a kilenc hónap valójában egy testen kívüli terhesség volt, és majd pár év távlatából tényleg nehéz lesz nem olyannak látni az elmúlt kilenc hónap kormányát, mint egy inkubátorban küszködő szerencsétlen torzszülöttet, de menet közben beugrott egy jobb párhuzam.

Szakítsunk az antropomorf megközelítéssel, úgy kerekebb lesz. Nem embergyermek, hanem csimasz. Hernyó. Így már kerek: áprilisban koitusz (dugnak egyáltalán a lepkék? — biológiából föl voltam mentve), petélés, júniusra kikelt a hernyó (baromi randa lett), kilenc hónapig csúszott-mászott, és most, ezen a hétvégén elvonult begubózni.

Mi pedig türelmetlenül várjuk a nagy metamorfózist.

Ez az, ami nem fér az én fejembe, ez az állandó várás. Hogy igen, most még pondró, de már hamarosan! Hamarosan mi? Nekem mindegy (nem az), mert én nem vagyok a szavazójuk, de mit remél Ön, kedves olvasó, aki rájuk voksolt? Mire számít? Vagy majd megmondja, ha már látja, hogy pontosan arra számított, amit kapott? Hát-hát.

Lenne ennek egy konzervatív módija is — már ha érdekel manapság egyáltalán valakit ebben az országban a konzervatív módi, amit nem nagyon hiszek. Éppen a napokban parentáltam el az egyik kedvenc blogomat, azt, amelyik időnként kifejezetten ügyesen igyekezett a konzervatív irány látszatát kelteni, de mára oda jutott, hogy csak pendely nélküli menyecskékkel képes eladni magát. Szóval, nem nagyon hiszem, hogy lenne rá kereslet, de én akkor is elmondom.

Nem túl bonyolult ám: van a párt — na jó, többesszám: vannak a pártok. Azok elmondják úgy nagy vonalakban (igen, úgy nagy vonalakban, legalább), hogy mit is szeretnének, és mi, polgárok annak alapján döntünk. Mondom, úgy nagy vonalakban. És igen, lehet füllenteni a választási kampányban (udvarolt már ön? udvaroltak már önnek? érti, miről beszélek? mer’ azér’!), de nem a nagy vonalakban. Kis füllentéssel meg lehet szerezni a hatalmat — igaz, naggyal is, de annak a következménye másnap mindig fájdalmas katzenjammer, és nem nyugodt kormányzás. Amikor már a kifejezetten fidesznemtávoli elit néhány prominense is szinte szó szerint a nagy vonalakat hiányolja („Hanem mert az elmúlt négy-nyolc évben nem készültek fel a kormányzásra”), szerintem érdemes lenne nekünk, mezei polgároknak is elgondolkodnunk. Persze nem tesszük, mert mindig van valami aktuálisabb, magasztosabb. Izgalmasabb témák: lopott-e Bakáts Tibor a moszkvai kereskedelmi kirendeltségről sukorói ingatlancsere-ügyletet — erről nyilván egyszerűbb véleményt formálni, mint arról, hogy mi a répát kezdjünk itt magunkkal, káeurópa fészkes közepén, húsz évvel az után, hogy eldöntöttük, miszerint mégiscsak akarunk kezdeni magunkkal valamit.

Van az a hagyományos, konzervatív módi, amely szerint a hatalomra aspiráló, de pláne a hatalmat éppen aktuálisan birtokló előbb elmondja, hogy mi lényegeset szeretne csinálni, mit akar kezdeni olyan nagy alrendszerekkel, mint a gazdaság, a szociális ellátás, az egészségügy, az oktatás. Erről az elmondásról mi, a konzervatív módit kedvelő polgárok jól elvitatkozgatunk, és a hatalom a visszajelzések alapján dönt.

Ami most zajlik, az ennek legfeljebb silány paródiája, de inkább még az sem. Szóvirág-kertészkedés a nemzet Kisvakondjától, a létezés magyar minősége, az. Dicsőséges Hűségeskü Hadjárat és vitának látszó tárgy valamiféle új alkotmányról. Közben meg a várás, a vágy vezérelte gondolkodás által diktált kismillió politikai elemzés arról, hogy ebből a gubóból most már aztán tényleg egy gyönyörűséges pillangó fog kikelni! De ha most nem, akkor legközelebb már  kurvaélet, hogy az!

Kedves olvasóm, mi van akkor, ha az a bizonyos áprilisi koitusz egy elbaszott közösülés volt? Ha nem hogy egeret nem vajúdnak meg azok a hegyek kilenc hónap alatt, de még egy nyavalyás muslicát sem? Szerintem nincs akkor semmi (illetve van, az elvesztegetett idő), ha felfigyelünk egy apróságra. Arra, hogy a szuverenitás a miénk: mi, a polgárok vagyunk a szuverén. Konzervatív módi szerint erről a szuverenitásunkról mi, polgárok nem szokunk lemondani mindenféle fülkékben elkövetett aktusokkal, csak átadjuk azt egy éppen rokonszenvesnek tűnő formációnak, haszonbérbe. Gebinbe’, ha úgy tetszik: jól lehet vele keresni, lehet lopni, meggazdagodni — ne forgassunk szemet, tudjuk, hogy ez így működik, de van egy határ. Konkrétan az, amikor a gebines elkezdi magát tulajdonosnak hinni, annyira elszalad vele a ló.

Be kéne üzenni valahogyan abba a gubóba, hogy minden látszat ellenére lehetnek még ebben az országban konzervatív értékrendű polgárok. Tessék hát igyekezni azzal a metamorfózissal, mert ha valamiféle gusztustalan döglégy kóvályog majd elő a februári tavaszban, lehet, hogy páran nyűgösek leszünk. Belegondoltak már önök abba, hogy mi lesz, mi lehet itt, ha nem csak 61% fogja azt gondolni, hogy inkább rossz irányba mennek a dolgok?

· 6 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr292655397

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A demokrácia újabb alapelvét kérdőjelezik meg: az általános, titkos és egyenlő választójogot 2011.02.12. 15:51:19

Agyrém! A Kedves Vezér és az Öszödön, pardon, Siófokon alkotmányt rögtönző közvetlen vazallusai most azt találták ki, hogy plusz szavazati jogot adnak a gyermeket nevelő szülőnek. Ami kapásból azt jelenti, hogy vannak első- és másodrangú állampolgárok,...

Trackback: Termékenységi cenzus 2011.02.12. 14:31:37

Időről időre fölbukkan a neten a cenzusos választójog igénye. Tréfás kedvű és kevésbé frappáns cybervagányok hol a vagyoni (illetve mostanában az adózási) választójog-arányítást, hol a műveltségi cenzus bevezetését vetik föl. Míg az elsőről elég könnye...

Trackback: Két szülő, három gyerek, három szoba, négy kerék, öt szavazat? 2011.02.12. 12:17:12

Reméljük, hogy a Nagycsaládosok Országos Egyesületénél visszacsukható pezsgőt bontottak ama hír hallatán, hogy Magyarországon családi adózás után családi szavazás is lehet. Azaz a szülők a gyermekeik után is kaphatnak szavazati jogo...

Trackback: Nicsak, megint aktuális: Lujza és Jenő 2011.02.12. 12:09:19

Minek az új, ha a régi még mindig....   Egy könnyed beszélgetés otthon a karosszékben olvasgató férj, és a kanapén pihenő feleség között. 4. rész

Trackback: Cenzust akartok? Mondok még 2011.02.12. 11:52:01

A választójog minden nemzetközi alapelv szerint általános, EGYENLŐ, közvetlen és titkos kell hogy legyen. Tudom, hogy a hunhonon kívül eső dolgok minket elvből nem érdekelnek, mert mi úgyis jobban tudjuk, úgyhogy inkább történelmi tévedésekről ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maroz 2011.02.12. 13:58:06

@tölgyes: Biztosan ismered az újszülöttekről és a viccekről szóló toposzt. ;)

nemecsek ernő áruló 2011.02.12. 14:00:13

@tölgyes: Ezt. Köszönöm.

Hogyan is verte szét Kökény a fogászatot? Mármint gondolom az állami SZTK-s fogászatra gondolsz, ahová értelmes ember be nem teszi a lábát, ha akar még rágni valaha az életben... A maszekok meg azóta is működnek, tévednék?

Egyébként az általad olyannyira istenített fidesz, és a már általam említett hisztik miatt az én maszek fogászom nem tudott szerződést kötni biztosítókkal, ergo nem tudok biztosítás alapján "ingyen" fogászhoz menni, továbbra is ~9000 egy tömés.

acs63 2011.02.12. 14:01:12

@tölgyes: Ez a poszt a MOSTANI KORMÁNY (nem)tevékenységéről szól.
Nem érdekel (most), hogy régebben ki, mit szúrt el. (Másik posztban persze igen.)
Itt az érdekel:

MIT CSINÁLT JÓL EZ A MOSTANI KORMÁNY?

(netikett: nagybetűvel írtam, kiabálok, hátha választ kapok erre az egyszerű kérdésre és nem szerecsen-mosdatást!)

aronsatie 2011.02.12. 14:04:19

@tölgyes: Például az orvosi kamarán belül a háziorvosokat tömörítő szervezet vezetője tiltakozott a szervezet nevében. Kegyed szerint, ha nem tiltakozott minden egyes orvos, akkor aki hallgatott, az mind örült?

sztd 2011.02.12. 14:06:58

Azt hiszem van itt egy alapvető félreértés.
"Nem túl bonyolult ám: van a párt, na jó, többesszám, vannak a pártok, azok elmondják úgy nagyvonalakban (igen, úgy nagyvonalakban, legalább), hogy mit is szeretnének és mi, polgárok annak alapján döntünk."

Ez telefonok esetében működhet. Ugyanaz a cég legyártja ugyanazt a kinézetű telefont, de a telefonok leírásában más-más funkciók vannak, mi pedig eldöntjük, hogy ugyanazért a pénzért melyik telefont vennénk meg.

De emberi kapcsolatokban a megközelítés olyan, mintha itt csak robotok lennének kötött pályán. Ideje felfogni, hogy a helyzet az, hogy adott az ember, vagy a párt, akit valamennyire ismerünk. Eldöntjük, hogy melyikben bízunk, és rá szavazunk. Számíthat, hogy mit ígér, de nem kulcskérdés. Az ember maga a program (mondta Tölgyessy Péter).
Mi van, ha valami olyan történik, amire nem számítottunk előre? Mert ugye az esetek többségében ez történik. Nagy-Britanniában még kormányprogram sincs!

A konzervatív vallásos Gyurcsányra fog szavazni, ha bejelenti, hogy bevezeti a kötelező hittant? Kétlem. Elképzelhető lenne, hogy Gyurcsány ilyet bejelentsen? "Miaz, hogy! Nagyonis!"

Az, hogy a tisztelt posztíró nem találkozik konzervatívokkal, leginkább azért lehet, mert a monitorral találkozik az emberek helyett. :P (Nyilván vannak más okok is, de a konzervatív emberek nem szenvednek a nemlétezés problémájában.)

Mindenkinek jó hétvégét!

sárkányfő 2011.02.12. 14:10:17

Csúnya vád, hogy nem történt semmi 9 hónap alatt. Lássuk mik történtek:

- lerombolták a manyup rendszert
- lerombolták a Költségvetési Tanácsot
- lerombolták a jogbiztonságot
- lerombolták az AB-t
- lerombolták a Köztársasági Elnök státuszának tekintélyét
- lerombolták az ország nemzetközi tekintélyét
- lerombolták az elvileg független intézmények függetlenségét
- stb.

Ja, és kiplakátolták a NENYI-vel az országot is, meg megtudtuk hogy a zsarolás az szabad választás.

De nektek semmi nem elég! Mindig több kéne, miii?! Meg sem érdemlitek Viktort! Gyöngy a disznók elé...

nu pagagyí 2011.02.12. 14:13:03

@tölgyes: Ismert hülyeség. Az államadósság a világgazdasági válság miatt bekövetkezett árfolyamromlás miatt nőtt Gyurcsányéknál 70-ről 80%-ra. Forintban ez 18-ról 20 ezer milliárd-ra. Nem mindegy, hogy az euró árfolyam 250, vagy 300.

Az előző kormány nem öncélúan költötte a pénzt, megpróbálta modernizálni az országot és a saját lábára állítani az embereket. Ők ezért nem lopták vissza azt a pénzt amit az emberek nyugdíjára tettek félre és amiből ez a kormány úgy csinál, mintha adósságot csökkentene. Ők azért építettek autopályákat, hogy az addig elzárt helyeken élők is bekapcsolódhassanak a gazdaságba. A költségek racionalizálása, ami a reformokat jelentette volna, a magukat szavakban hazafiaknak hirdetőkön sajnos megbukott.

A most hatalomra jutott Pató Pál párt, semmit nem óhajt a közre költeni. Nem kell metró, nem kell Szépművészeti Múzeum, nem kell kultúra, nem kell panelfelújítás, nem kell bölcsöde, óvoda. Nem kell semmi, mert szerintük nem jut. Ami szerintük nekünk kell az egy Pozsgai-féle új alkotmány, nekik meg egy 530 lóerős Audi.

Hát itt tartunk.

nemecsek ernő áruló 2011.02.12. 14:17:10

@tölgyes: Mert a szavazás nem arról szólt, hogy az állam ismét magasabb adókkal, és új költségvetési forrásokkal lássa el az orvosokat, hanem hogy akarnak-e az emberek fizetni, vagy nem. Nem akartak, de erről az orvosok is tehetnek. Akkor hol lenne már jogos a hiszti?

igényes 2011.02.12. 14:19:49

@old_field: Nem tudok igazat adni neked, de 9 hónap után tényleg nincs eredmény, csak a kudarcot látni.

nu pagagyí 2011.02.12. 14:22:17

@sárkányfő: Pazar lista. Hátha mostmár ellesznek egymással. Talán kihúzzuk a ciklust további károk nélkül.

acs63 2011.02.12. 14:23:49

@sztd: Van igazság abban, amit ír, de a választásokat nem a biztos szavazók (párttagok, szimpatizánsok), hanem a "bizonytalanok" döntik el. Ők azok, akiket meg lehet vezetni a szép jövő ígéretével.
Fentebb már érintettük, hogy a kőkemény igazságra (csak annyit költhetünk, amennyink van) az emberek többsége nem vevő. Az nyer, aki kitalálja, milyen aktuális témával lehet elnyerni az emberek szimpátiáját.
A Bajnai-Oszkó kormány kikezdése rossz taktika, az az időszak a számokról szólt, amiket leírtak, visszakereshetőek, ténylegesek. Eszméket lehet ütköztetni, a matek reál-tantárgy.

igényes 2011.02.12. 14:28:34

@sárkányfő:

Elfeledkezel a kézzel fogható eredményekről:

1. Az első időszakban lecsuktak vagy 3 kiskorút, mert loptak.
2. Orbánnak vettek egy Lap Topot, mert nem volt arra pénze, ma már fészbukozik is egy kis segítséggel.
3. Lézer János megvállik az S8-tól.

Egyszóval vannak eredmények.

maroz 2011.02.12. 14:30:31

@sztd: Biztosan elkerülte a figyelmedet az "úgy nagyvonalakban" kitétel.
Pedig én erősen megpróbáltam hangsúlyozni.

Egy régebbi demokráciában az a jó, hogy eléggé üzembiztosan tudja a polgár, hogy mit várhat, mire számíthat egy-egy adott párttól, vagy a hatalmat éppen gyakorló politikai formációtól. Nálunk meg francokat. De hát éppen erről szólna a poszt. :)

nu pagagyí 2011.02.12. 14:35:07

@sztd: Szeretem a konzervatívokat. Főleg, ha megmondod mi a frászt is kéne konzerválni. Csak nem ezt a trutymót ami most van?

mizrolist 2011.02.12. 14:36:25

@Gerzsonka: tölgyes nekem hónapokkal ezelőtt kifejtette (talán a Mandineren), hogy a netikettet nem szavazták meg kétharmaddal, ezért őt nem érdekli és rá nem vonatkozik.

sárkányfő 2011.02.12. 14:39:59

@igényes: Ja tényleg!
Meg az is igaz, hogy sokat tesznek a munkanélküliek elhelyezéséért! Pl. a Vitézy-klán már sínen van, de Schmitt unokaöccse, Pálffy felesége, vagy a Kontrát Karcsi kislánya is gőzerővel termeli a GDP-t! Mi ez ha nem a Haza szolgálata?

De ezek a szar blogok csak nyavalyognak... ócsárolják a nagyszerű eredményeket... :(

igényes 2011.02.12. 14:47:24

@sárkányfő:

Csak úgy jönnek az üzletkötések, mindenki mintha ide akarná hozni a pénzét.

Folyamatosan kirugják az embereket, termelik az újabb munkanélkülieket. Januárban már 90 000 új munkanélküli regisztráltatta magát, ezekhez jön még a megszüntetésre ítélt MNYP-k dolgozói, karbantartói.

8333 új munkahely kellene havonta, de tényleg csak erről a 4-ről tudok én is, amit említettél.

Iustizmord 2011.02.12. 14:47:39

@tölgyes: Ami pedig a tolvajkodást illeti: épp ezért kell új alkotmány. Olyan alkotmány, amelyik garanciákat nyújt arra, hogy a tolvajokat nem csak 12 évvel a bűnelkövetés után tudják rács mögé dugni...Mert bizony a jelenlegi jogállami keretek már csak ilyenek..

nem akarok személyeskedni, de büntetőügyekben gyakorlott jogászként azt kell mondjam hogy ez annyira sötét gondolkodás, hogy ehhez képest a néger világít az alagútban.

Iustizmord 2011.02.12. 14:50:31

@aronsatie: a szemtelen tüntetők azért még nem szemkilőtt tüntetők...

te tudd meg: gyurcsány MINDENKINEK kilőtte a szemét. nem csak csípte.

acs63 2011.02.12. 14:51:36

@sárkányfő: Arra célzol, hogy keressem fel a kormánypártban levő vezető politikust és hivatkozzak arra, milyen zsenánt a munkanélküli rokon?
Nincs hozzá pofám.

ob.szerver 2011.02.12. 14:51:48

@nu pagagyí:

"Az államadósság a világgazdasági válság miatt bekövetkezett árfolyamromlás miatt nőtt Gyurcsányéknál 70-ről 80%-ra. Forintban ez 18-ról 20 ezer milliárd-ra. Nem mindegy, hogy az euró árfolyam 250, vagy 300."

Ja. És attól, hogy a GDP 6%-kal visszaesett és sajnos az államadósságra nem hatott a válság, mert az nem esett vissza és ez önmagában 5%-os GDP arányos adósságnövekedést jelent. Mindez nem jelenti azt, hogy nem qrták el. Viszont a szoci osztogatási politika hatásait különválasztani az elmúlt 80 év legnagyobb gazdasági válságának hatásaitól már olyan közgazdasági absztrakciót igényel amire az egybites Fidesz droidok már nem képesek. Nekik bőven elég annyi, hogy gyurcsányahibás.

kiskii 2011.02.12. 14:52:36

@maroz:
"...Nekem legfeljebb arra van esélyem, hogy az unokám konzervatív legyen..."

Amikor fideszék izomból nyomatták, hogy ők polgárok, a könyvem mottójául választottam az alábbi zsidó viccet:

- Mondd rabbi - kérdezi a harmadik diplomáját frissen megszerzett zsidó -, ha három diplomám van, akkor értelmiségi vagyok?
- Persze fiam - feleli a rabbi -, ha az első a nagyapádé, a második az apádé.

Az értelmiségi valóban így terem. Konzervatívvá a korral válik az ember, nem a neveltetéstől. A 20 éves konzervatív igen magányos fajta. A konzervatívság indul olyan piciségekkel, hogy az kifejleszt apró rigolyákat, és végződik azzal, hogy minden változást ellenségesen fogad (vö.: ezek a mai fiatalok, bezzeg az én időmben). Az írástudatlan tökfej ugyanúgy megkonzervatívodik, mint az akadémikus.

A poszthoz meg:
Ahhoz, hogy egy diktatúra megszülessen, kell egy 75%-os társadalmi támogatottság. Ez most megvolt a Fidesznek, élt is vele. És tudta, hogy 1 év alatt ez a támogatottság el fog tűnni, tehát addig kell bebetonozniuk magukat, és ez mindennél fontosabb volt, tekintve azt, hogy a legjobb akarattal se lettek volna képesek olyan varázslatot találni, amely pannon pumát csinál a parlagi punnyadóból.

Egy diktatúrát viszont fenn lehet tartani 30%.kal is, amíg aztán el nem fogy a pénz. Az a baj itt, hogy nincs elég pénz diktatúrát üzemeltetni. Ahhoz ugyanis igen jól fizetett rendőrség, nagyon sok kellően dotált házmester és lelkes tanárok tömege szükségeltetik. Ugyanakkor egy diktatúra előtt három út áll a társadalmi elégedetlenségek levezetésére:
1.) ingyen ebédet oszt a szegényeknek
2.) lelöveti a szegényeket
3.) háborúba küldi őket

Ingyen kajára lenne pénz, ha elég tökösek volnának ahhoz, hogy a kiski összesben található megoldást meglépjék, se szerintem semmi tökösség nem található bennük.

Lelövetni az éhségmenet résztvevőit pedig elég cinkes, mert nem lehet eleget lelövöldözni ahhoz, hogy társadalmilag finanszírozható legyen a maradék, tehát azzal csak a parazsat lehet az avar alá kotorni.

Háborúra meg talán az a lehetőség áll fönn, hogy újra bevezetjük a sorozást, és a hadsereget kölcsönadjuk Afrikába fele-fele arányban az egymással harcoló törzseknek üveggyöngyért.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.02.12. 14:53:47

@maroz:

Maroz.
Ha már 9 hónap...
Nem kéne ránézni a születési statisztikákra ?
Lehet, hogy máris tumultus van a szülőszobákon.
Lehet, hogy a Nemzeti Ügyek Kormánya győzelmétől meglódultak a termékenységi mutatók.
9 hónappal ezelőtt duzzadt már a ... jövőbe vetett hit.

igényes 2011.02.12. 14:59:18

Mondjuk én sajnálom, hogy Mubaraknak nem tudtunk most eladni dolomitot, jól jött volna.

Viszont óva intem a kormányt, hogy jól fontolja meg érdemes-e felajánlani homok beszállítását a sivatagi országoknak. Állítólag nem megy annyira ott az esőcsízma sem, meg a szőrme sem, sejtem miért. Inkább jégcsapokat kellene szállítani.

Iustizmord 2011.02.12. 15:00:56

@aronsatie: amikor megszűnt, az addigi ellendrukker orvosok megijedtek és siránkozni kezdtek, hogy ki fogja nekik ezt a bevételi lehetőséget pótolni

bezony, éger egy pillanat alatt váltott, ellenezte vizitdíjat oszt amikor eltörölték felsólítota a kormányt hogy pótolja. az ütő is megállt bennem, hogy miként lehet valaki ilyen álostoba takonygerincű.

igényes 2011.02.12. 15:14:16

Nem tudom tudok-e segíteni?

Obama beszédét haloottam, az Európai Unió soros elnökének beszédét nem találom, hol lelem meg?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.02.12. 15:15:36

@kiskii: Én egy kicsit mindig konzervatív voltam. Nagyon utálom ha változtatni kell a szokásaimon, ami tegnap jó volt, az általában ma is jó, szeretek ugyanazokon az utcákon sétálni, sokat jelentenek számomra a megszokott ízek. És valamelyest szkeptikus vagyok a rációval szemben, félek a társadalomformálástól, és nem feltétlenül fogadom el önértékként a progressziót. Másfelől nem vagyok elég praktikus, és a konzervativizmus praktikus dolog, néha azért szimpatizálok a teoretikus dolgokkal, és persze nincsenek elmúlt korokkal kapcsolatban furcsa nosztalgiáim. Ahogy egyébként elég sok valódi konzervatívnak sincsenek.

A konzervatív szemlélet egy lelki beállítódás, és igenis nagyon fiatalon alakul ki, és nem feltétlenül vezet konzervatív politikai nézetekhez. A pár hete elhunyt világhírű harvardi szociológus Daniel Bell mondta magáról, hogy ő gazdasági értelemben szocialista, politikai értelemben liberális és kulturális értelemben konzervatív.

maroz 2011.02.12. 15:24:00

@kiskii: Nagyon találó a vicc, valami ilyesmire gondoltam én is. Lehet, hogy már megírtam a saját megvilágosulásomat a konzervativizmust illetően, franc ebbe a feledékenységbe, mindegy, legfeljebb meg lesz írva többször is.

A történet kerete: egy, kifejezetten ifjoncoknak szervezett díjlovagló versenyen egy bukszus közepén kucorogtam, hogy jó fotókat tudjak csinálni, tőlem vagy harminc méterre mutatta be a gyakorlatát egy sóskúti manó, amit a trénere, egy bizonyos Eilika von Habsburg izgatottan figyelt, tőlem vagy alig hat méterre állva. Tehát a képlet: Eilika a puszta közepén áll, nem tudván, hogy én, szándékolatlanul persze, látom-hallom őt.

A történet: a gyerek rontott valamit, vagy a ló botlott, már nem emlékszem, a lényeg, hogy Eilika száján a nagy izgalomban kicsúszott egy szinte alig hallható sájze. Amit egy nagyon furcsa koreográfia követett: elpirult a haja tövéig, reflexszerűen a szája elé kapta a kezét és ijedten körbenézett, pedig ismétlem, azzal a tudattal volt, hogy harminc méteres körzetben senki emberfia nincs a környéken.

Egy halk, felindulásból elkövetett aprócska sájzéért. Na, ez az a konzervativizmus, amit nem lehet projektidentitásként megszerezni, ehhez azt a valamit, azt a szükséges plusszt otthonról kell hozni.

igényes 2011.02.12. 15:24:34

@Lumieres: Picit lassítsál már, mert mindenki elmegy a blogról.

Orbán a magyar nép ópiuma! 2011.02.12. 15:24:39

Valahogy rá kéne venni a Gordon-Oszkó párost, hogy szálljanak be a politikába. Legalább lenne egy újabb választási lehetőség.
Csak hát ők sem hülyék ennyire!

kiskii 2011.02.12. 15:26:47

@Lumieres:

Izé.
Te mostan mit csinálsz?
Forradalmat szervezel itten, vagy csak be vagy baszva?

igényes 2011.02.12. 15:28:03

@sárkányfő: Hát ekkora pofátlanságot nem láttam! Köszi! Vincent erről kérlek legyen egy blog!

Orbán a magyar nép ópiuma! 2011.02.12. 15:29:47

Ez a Lumieres a Meggyes Tamás? Vagy a volt bajai polgármester, akit a fidesz igen kedvesen eltessékelt a pártból, hogy más ülhessen a helyére.
Vannak jelöltek bőven.

maroz 2011.02.12. 15:32:05

@maroz: Vagy nyavalya, és nem pontos jé? Ez mindig elbizonytalanít.

kiskii 2011.02.12. 15:34:43

@maroz:

Eilika ügyében:

Ez nem konzervativizmus. Ez neveltetés. Polgári esetleg zárdai vagy nagymamai.

A konzervativizmus szerintem ott mutatkozik meg, amikor a status quo ismeretében ellenzem, hogy azt felváltsák valami kipróbálatlannal. És ezt a szemléletet képviselhetem úgy is, hogy közben teli pofával kurvanyázom.

maroz 2011.02.12. 15:35:54

@igényes: Nem érzem úgy, hogy azt a szájtot reklámozni kéne, sorry. Még ha Lázárt csesztetik, akkor sem. Tényleg sajnálom.

igényes 2011.02.12. 15:48:18

@maroz: Ok! értelek! De ez olyan mérhetetlenül pofátlanság.

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.12. 15:48:34

@tölgyes:
Akkor mi az ami van????Mi az ami várható?? Dolgozni kell úrnők és urak, elvtársnők és elvtársak
Hát ez az, kedves tölgyes!
PONT ez az! Hol? Tudsz olyan programot, amely munkahelyet teremt? Tudom, teremtünk 1 millió munkahelyet! Demagógia. Ez nem terv. Én vállalom, hogy minden magyar nyer a lottón! Megválasztanál kormányfőnek?
Miért nem? Mert hazugság? Jé, tényleg! egy éve még nem zavart!
Már megint az fizet, aki dolgozik, vagy dolgozott. Elvesszük a nyugdíjat, hisz az nem jár, meg különben is, nem várható, hogy nyugdíjasok tömege tűntessen a Kossuth téren, vagy végigfosztogassa a bevásárló utcákat.

igényes 2011.02.12. 15:50:16

@kiskii: Tetszet, ahogy Lumieres-nek feltetted a kérdést, olyan Rejtős volt

mizrolist 2011.02.12. 15:51:48

@kiskii: szimpla troll, aki Egyiptommal spammel. Süveges Gergő m2-es blogjáról azért vágták ki, mert 30+ kommentet írt be az egyik íráshoz... és mind az egyiptomi tudósítással foglalkozott, aminek semmi köze nem volt a bejegyzéshez.

maroz 2011.02.12. 15:57:08

@kiskii: A szerepeinket illetően lehetünk konzervatívok, sőt, meggyőződésem, hogy sokan vagyunk is, mint ahogyan a liberális szerep is lehet kedvelhető alkalomadtán sokunk számára, én nem annyira erről beszéltem, hanem inkább arról, amikor valakinek annyira lényeges ez a konzervatív szerep, hogy az már az identitása részévé, mit részévé, alapkövévé vált. Szóval a konzervatív szerep egy dolog, a konzervaítv identitás pedig egy másik.

igényes 2011.02.12. 15:58:24

Egy Hódmezővásárhelyi lehetőség. Lézer Jani fia Zsigmond Bertalan (2009)

Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Közgyűlése által megalapított és Bán Csaba lelkész elnökletével működő Vásárhelyi Fiatalokért Közalapítvány célja, hogy a vásárhelyi gyermekeket 18. életévük betöltését követően támogassa az első lakáshoz jutásban.
A támogatásra jogosultak azok, akik 2006. január 01. napján, vagy azt követően születtek
a) hódmezővásárhelyi szülők gyermekeként,
b) születésüktől kezdve, nagykorúságuknak eléréséig folyamatosan hódmezővásárhelyi lakosok,
c) első ingatlanukat Hódmezővásárhelyen kívánják megvásárolni,
d) hozzájárulnak ahhoz, hogy a közalapítványi támogatással megvásárolt ingatlanra a Közalapítvány három évig tartó elidegenítési tilalmat jegyeztessen be.

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.12. 15:59:25

@Iustizmord:
Ja-ja!
Én láttam is! Mindhárom kezében szemkilövő volt!
Ha a hatalom karhatalommal védi magát, az sajnos természetes.
Ha tömegek mozdulnának meg, és felgyújtanák a Fidesz székházat, szerinted mi történne?
Mit lépne Pintér úr?
Amúgy a rendőr ha megver/bevisz egy focidrukkert, aki szétveri a stadiont, akkor büdös fasiszta?

acs63 2011.02.12. 16:03:06

@kiskii: off: Ne vágjátok már ki Lumieres-t állandóan, nem tudom követni a "logikáját", ha hiányzik a bejegyzés! (Vele is nehéz, hát mág nélküle.)

Lumieres!

Hol találhatom meg a programodat? (Mármint az építő jellegűt?)
Szívesen tanulmányoznám, aztán vagy csatlakozom, vagy doktorit írok belőle. (Ha jó, akkor blog-retorika, ha nem, akkor pszichológia lesz a téma.) :-)

igényes 2011.02.12. 16:03:44

@igényes: Pénzmosás!

Egy Hódmezővásárhelyi lehetőség. Lézer Jani fia Zsigmond Bertalan (2009)

Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Közgyűlése által megalapított és Bán Csaba lelkész elnökletével működő Vásárhelyi Fiatalokért Közalapítvány célja, hogy a vásárhelyi gyermekeket 18. életévük betöltését követően támogassa az első lakáshoz jutásban.
A támogatásra jogosultak azok, akik 2006. január 01. napján, vagy azt követően születtek
a) hódmezővásárhelyi szülők gyermekeként,
b) születésüktől kezdve, nagykorúságuknak eléréséig folyamatosan hódmezővásárhelyi lakosok,
c) első ingatlanukat Hódmezővásárhelyen kívánják megvásárolni,
d) hozzájárulnak ahhoz, hogy a közalapítványi támogatással megvásárolt ingatlanra a Közalapítvány három évig tartó elidegenítési tilalmat jegyeztessen be.

igényes 2011.02.12. 16:04:57

@maroz: olvastad ezt a kiírást?

Pénzmosás!

Egy Hódmezővásárhelyi lehetőség. Lézer Jani fia Zsigmond Bertalan (2009)

Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Közgyűlése által megalapított és Bán Csaba lelkész elnökletével működő Vásárhelyi Fiatalokért Közalapítvány célja, hogy a vásárhelyi gyermekeket 18. életévük betöltését követően támogassa az első lakáshoz jutásban.
A támogatásra jogosultak azok, akik 2006. január 01. napján, vagy azt követően születtek
a) hódmezővásárhelyi szülők gyermekeként,
b) születésüktől kezdve, nagykorúságuknak eléréséig folyamatosan hódmezővásárhelyi lakosok,
c) első ingatlanukat Hódmezővásárhelyen kívánják megvásárolni,
d) hozzájárulnak ahhoz, hogy a közalapítványi támogatással megvásárolt ingatlanra a Közalapítvány három évig tartó elidegenítési tilalmat jegyeztessen be.

igényes 2011.02.12. 16:18:28

Bán Csabát választották a vásárhelyi ótemplomi gyülekezet lelkészévé. A 41 éves, négygyermekes férfi Németországban, Svájcban is tanult, szolgált a Somogy megyei Nagybajomban, s hét éven keresztül rendszeresen járt kórógyi menekültekhez. Vásárhelyre a gyülekezet, az egyházkerület és az önkormányzat hívására érkezett.

A négy gyermek 2006 után született!

sisifux 2011.02.12. 16:37:39

@tölgyes:
Csak a tények kedvéért. Ma, kb 100 milliárd USD az ország adósságállománya.
1989-ben ez nettó 8 milliárd USD volt, ezért is következett be a rendszerváltás részben.
1994-re, ez megduplázódott, vagyis kb 16 milliárd USD-ra emelkedett.
1998-2002 között kb 15milliárd USD-al növekedett, összesen ez 31 milliárd USD vagyis kb az adósságállomány 2/3 köthető az mszp-szdsz-hez.
Egyébként,nem emlékszem, de ha elő is fordult, nem kapott nagy nyilvánosságot, hogy egyetlen, ma jobboldali fülkeforradalmár is tiltakozott volna a hitelből a részére adott bér, nyugdíj ellen. Befizethették volna egy önkéntes alapba, az adósság csökkentésére...
Az értékek tisztelete pedig nem tekinthető a konzervatív oldal kizárólagos jellemzőjének, pláne kiváltságának, mert lassan olyan szinezetet ölt a dolog, mintha a 3 millió fidesz fan képviselné a nemzetet. Ami kissé túlzónak tekinthető álláspont....

tölgyes 2011.02.12. 16:40:12

@Gerzsonka: A Kökény féle reform előtt nem kellett fizetni a töméséért. A fogászatok pedig hol ilyenek voltak hol olyanok. Ahol én laktam volt egy főorvos aki sájszebész is volt és az egész társaság kiváló volt... Aztán szétzavarták őket. Voltam azóta olyan magánorvosoknál, akik semmivel se végeztek jobb munkát mint a mostani államiak, miközben pl. a Szájsebészeti Klinikán (VIII. ker.Mária utca) kimagasló szinvonalú betegellátás folyik ingyen. Önnek is ajánlom, ha rászorul. Még paraszolvencia sincsen, az ellátás gyors és nagyon kulturáltan történik.

tölgyes 2011.02.12. 16:42:05

@aronsatie: A mi háziorvosunk pedig csak külön felszólításra, nyomás és fenyegetés hatására volt hajlandó bevezetni a vizitdíjat, pedig hálapénzt se fogadott el soha.

tölgyes 2011.02.12. 16:49:14

@nu pagagyí: Sajnos az Ön információi tévesek. A világválság azért érintette az országot súlyosan, mert minket a válság már válságban ért. A válság kirobbanása előtt már 13.500 milliárdot költöttek el Gyurcsány és társai az adóinkon felül. Mégis mit gondol miért kellett az őszödi beszéd?? Az azt követő kényszerű költségvetési szigorítást követően is 10% közelében volt 2006-ban a költségvetési hiány(Tudja az, amiről Veres azt mondta a választás előt: itt van a táskámban, csak nem mondom meg!) Az Audival persze nem értek egyet, de legalább máris elvették tőle a kocsit., míg Gyurcsány a 80 millióért vett autót rögtön átfestette 8 millióért és nem adta el, de hasonlóan járt el Veres is .. sőt leváltása után kedvezményesen meg is akarta vásárolni.

aronsatie 2011.02.12. 16:51:10

@tölgyes: A háziorvosoknak két csoportja van: az egyik két csoportra osztja a háziorvosokat, a másik nem.

Kegyed nem látja a különbséget a háziorvosokat tömörítő szervezet és vezetőjének álláspontja és 1 db háziorvos állítólagos véleménye között?

tölgyes 2011.02.12. 16:52:57

@Iustizmord: Gyakorló büntetőjogászként sincsen igaza. Menjen el egy hatékony nyugati demokráciába és vizsgálgassa, hogy milyen hatékonyságú az ilyen esetekben a bíróság. Mire észbe kap, az USA-ban hamar Ön is rács mögé kerülhet.:)

tölgyes 2011.02.12. 16:54:19

@aronsatie: Nem egy db háziorvos véleménye volt, mert volt aki meg is tagadta. Azon felül pedig a háziorvosok csoportjai is érdektagoltak és politikailag tagoltak. A világ már csak ilyen..

aronsatie 2011.02.12. 16:57:07

@tölgyes: "Gyurcsány a 80 millióért vett autót rögtön átfestette 8 millióért és nem adta el, de hasonlóan járt el Veres is .. sőt leváltása után kedvezményesen meg is akarta vásárolni. "

Ez szörnyű, olyannyira, hogy valami linket kérnék alátámasztásul.

"Az Audival persze nem értek egyet, de legalább máris elvették tőle a kocsit."

Miután lebukott, persze. Mert hogy eddig ne tudtak volna róla, az lehetetlen.

igényes 2011.02.12. 16:59:35

A Fidesz vezetése teljesen magára maradt, de mindenben, mindehol. A külföld nem ismeri el a belföld kezdi utálni!

Megpróbálja visszacsábítani az ellenzéket az alkotmányozásba kormányoldal, ahol attól tartanak, hogy az új alaptörvényre ráragad az, hogy ez a Fidesz vagy személyesen Orbán Viktor alkotmánya. A Fidesz több kérdésben is késznek mutatkozik a kompromisszumra, és próbál szimbolikus kérdésekben is gesztusokat gyakorolni, ezzel azonban épp a kormánypártok soraiban okoz konfliktusokat. A hirtelen váltást ugyanis sértődéssel fogadták az alkotmányozásban eddig komoly szerepet játszó KDNP-ben.

tölgyes 2011.02.12. 16:59:52

@Igazamvanvagyigazamvan?: Mondjuk ott kell kezdeni, hogy feltakarítja az utcát,kitakarítja az árkát, hogy el tudjon folyni a víz, felássa a kertet és megtermeli a napi konyhára valót.. a munkanélküliség ellen nem fog felépülni egy ús Dunaújváros, Kazincbarcika.. abban biztos mlehet.. Az érdemi változás kell némi idő. Könnyű szétzavarni egy munkahelyet, de nehéz újraszervezni. Könnyű volt felvinni a munkanélküliséget 5,= %-ról 11% fölé, de nehéz lesz leszorítani...és az se megy úgy, hogy "jobbra át és balra, temetjük a nagymamamát::"

aronsatie 2011.02.12. 17:00:54

@tölgyes: Biztosan tagoltak meg izé. Még hányszor ismételjem, hogy a háziorvosokat tömörítő szervezet és vezetője többször és hangosan panaszkodott, hogy mekkora kiesés nekik a vizitdíj eltörlése?

tölgyes 2011.02.12. 17:00:57

@aronsatie: Gyurcsány és Veres azután se mondott le róla, miután lebuktak.

tölgyes 2011.02.12. 17:04:06

@aronsatie: Aki vagy ehhez, vagy ahhoz a csoporthoz tartozott... A vizitdíjat azonban az orvostársadalom nem kívánta, abból nekik többletük nem is lett.. legfeljebb azért sírtak, hogy a vizitdíjjal tovább nőttek a veszteségeik.. Ez nem jó, de a veszteségeket nem vizitdíjjal kell pótolni.. Ráaádul a bviztitdíj nem eü reform, hanem a sarc egy formája. Én befitzettem, az eü bizt-bnak úgy 30 millió forintot, ezért nekem senki se mondja, hogy az eüm ingyenes:(.. mint ahogy a reklámszövegük mondta.

aronsatie 2011.02.12. 17:06:21

@tölgyes: Hát hogyne. Lesz erre a szép történetre linkje is kegyednek, vagy higgyem el így, ahogy van?

tölgyes 2011.02.12. 17:08:29

@sisifux: Vajon megmondták-e egyetlen embernek azt, hogy az intézkedéseiknek az ország gazdasági összeomlása lesz a következménye??? Itt Medgyessy és Gyurcsány azt mondta: mi folytatjuk a fidesz jó gp-áját, de mi majd többet adunk az embereknek.. Majd saját vállakozik érdekénben eltörölték a iminimálbér adóját, majd 50%-kal megemelték a közsalkalmazotti béreket..:(és mindezekért cserébe választást nyertek. Hiba volt őket megválasztani, de ez már elmúlt.

Az adóssághoz adja hozzá az eladott vagyont. A nemzeti vagyon 85%-át az MSZP-SZDSZ adta el.. a fidesz 1,5-2%-át.

nerángass 2011.02.12. 17:08:50

A fidesz kommunikációjának a lényege az volt az utóbbi jópár évben, hogy a balliberális kormány népellenes, korrupt, tolvaj, hazúg és pancser.Ezekre a kormányzó pártok sokszor sajátmaguk hozták a példákat, a lejárató kampánnyal szembeni kommunikációjuk pedig alig haladta meg egy kakadu színvonalát.

Ezzel szemben, szintén a fidesz szerint, ő az embereket aggódva féltő, nyílt kártyákkal játszó, tisztakezű, becsületes, hozzáértő párt, ráadásul sohasem hazudott az embereknek. Minden üzenet arról szólt, hogyha győz, azután semmiféle olyan gyalázat nem érheti az embereket, mint szopás, korrupció, hazúgság, a fidesz majd minden, a nyolc éva alatt ekövetett hibát helyretesz, erre ő már holnap – sőt, ma ! - kész……..jada.jada.

Választást megelőző időszakra brilliáns kommunikáció volt, mintha könyvből tanulták volna……….hehe, innen né :

“Of the characteristics peculiar to electoral crowds, they display in particular but slight aptitude for reasoning, the absence of the critical spirit, irritability, credulity, and simplicity. In their decision, moreover, is to be traced the influence of the leaders of crowds and the part played by the factors we have enumerated: affirmation, repetition, prestige, and contagion.
………………………………………………
The elector stickles in particular for the flattery of his greed and vanity. He must be overwhelmed with the most extravagant blandishments, and there must be no hesitation in making him the most fantastic promises
……………………………………………….
As for the rival candidate, an effort must be made to destroy his chance by establishing by dint of affirmation, repetition, and contagion that he is an arrant scoundrel, and that it is a matter of common knowledge that he has been guilty of several crimes. It is, of course, useless to trouble about any semblance of proof. Should the adversary be ill-acquainted with the psychology of crowds he will try to justify himself by arguments instead of confining himself to replying to one set of affirmations by another; and he will have no chance whatever of being successful. The candidate’s written programme should not be too categorical, since later on his adversaries might bring it up against him; in his verbal programme, however, there cannot be too much exaggeration………... The most important reforms may be fearlessly promised. At the moment they are made these exaggerations produce a great effect, and they are not binding for the future, it being a matter of constant observation that the elector never troubles himself to know how far the candidate he has returned has followed out the electoral programme he applauded, and in virtue of which the election was supposed to have been secured.
…………………………………………
Expressions such as infamous capital, vile exploiters, the admirable working man, the socialisation of wealth, &c., always produce the same effect, although already somewhat worn by use. But the candidate who hits on a new formula as devoid as possible of precise meaning, and apt in consequence to flatter the most varied aspirations, infallibly obtains a success.”

( Gustave Le Bon : The Crowd, A Study of the Popular Mind )

Nos, a fenti módon gerillamerketingelt mantrafűzér annyira sikeres volt – jórészt a balliberális kormánynak ( IS ) köszönhetően – hogy a fidesz képe valamiféle új világba illett csak bele, olyan világba, amelyről még beszélni sem lehet ugyanazon a napon, amelyen a “ballibről” is. A választás – amely nem mellékesen a gyűlölt ellenség “agyagbadöngölését” is eredményezte ( megérdemelten ) – végre meghozta az áhított kormányzást. Akkora törvényadta eszköztárral, amelyet a fidesz élvez, értelemszerűen, bármit tett a 9 hónap alatt, bármit tesz jelenleg és tenni fog, azokért teljes mértékben csak önmaga felelős !
Elég az egész új rezsímet az elmúlt 8 év alatt sajátmagáról festett gyönyörű képhez hasonlítani : itt a kép – ama másikkal ellentétben ( Dorian Grey ) – csodálói előtt megőrzi irreális szépségét. A model viszont, nos az kezd feleim kurvára bűzleni, ráadásul anyaszűlt meztelen, néha csontra beáll és össze akarja mérni a hímtagját boldog – boldogtalannal. És nem akar sem felnőni, sem feladni a mucsait !

nol.hu/belfold/20110208-tenyerek__ha_viszketnek_

acs63 2011.02.12. 17:09:49

@tölgyes: Tisztelt Hölgyem/Uram!

Feltettem egy kérdést, amire még nem kaptam választ. Mivel elveszhetett a sok komment között, ezért megismétlem:

"acs63 2011.02.12. 14:01:12
@tölgyes: Ez a poszt a MOSTANI KORMÁNY (nem)tevékenységéről szól.
Nem érdekel (most), hogy régebben ki, mit szúrt el. (Másik posztban persze igen.)
Itt az érdekel:

MIT CSINÁLT JÓL EZ A MOSTANI KORMÁNY?

(netikett: nagybetűvel írtam, kiabálok, hátha választ kapok erre az egyszerű kérdésre és nem szerecsen-mosdatást!) "

tölgyes 2011.02.12. 17:09:56

@aronsatie: Nem tudom, hogy miben kételkedik. Az a szövegből nem derül ki.

nerángass 2011.02.12. 17:10:38

A fidesz kommunikációjának a lényege az volt az utóbbi jópár évben, hogy a balliberális kormány népellenes, korrupt, tolvaj, hazúg és pancser.Ezekre a kormányzó pártok sokszor sajátmaguk hozták a példákat, a lejárató kampánnyal szembeni kommunikációjuk pedig alig haladta meg egy kakadu színvonalát.

Ezzel szemben, szintén a fidesz szerint, ő az embereket aggódva féltő, nyílt kártyákkal játszó, tisztakezű, becsületes, hozzáértő párt, ráadásul sohasem hazudott az embereknek. Minden üzenet arról szólt, hogyha győz, azután semmiféle olyan gyalázat nem érheti az embereket, mint szopás, korrupció, hazúgság, a fidesz majd minden, a nyolc éva alatt ekövetett hibát helyretesz, erre ő már holnap – sőt, ma ! - kész……..jada.jada.

Választást megelőző időszakra brilliáns kommunikáció volt, mintha könyvből tanulták volna……….hehe, innen né :

“Of the characteristics peculiar to electoral crowds, they display in particular but slight aptitude for reasoning, the absence of the critical spirit, irritability, credulity, and simplicity. In their decision, moreover, is to be traced the influence of the leaders of crowds and the part played by the factors we have enumerated: affirmation, repetition, prestige, and contagion.
………………………………………………
The elector stickles in particular for the flattery of his greed and vanity. He must be overwhelmed with the most extravagant blandishments, and there must be no hesitation in making him the most fantastic promises
……………………………………………….
As for the rival candidate, an effort must be made to destroy his chance by establishing by dint of affirmation, repetition, and contagion that he is an arrant scoundrel, and that it is a matter of common knowledge that he has been guilty of several crimes. It is, of course, useless to trouble about any semblance of proof. Should the adversary be ill-acquainted with the psychology of crowds he will try to justify himself by arguments instead of confining himself to replying to one set of affirmations by another; and he will have no chance whatever of being successful. The candidate’s written programme should not be too categorical, since later on his adversaries might bring it up against him; in his verbal programme, however, there cannot be too much exaggeration………... The most important reforms may be fearlessly promised. At the moment they are made these exaggerations produce a great effect, and they are not binding for the future, it being a matter of constant observation that the elector never troubles himself to know how far the candidate he has returned has followed out the electoral programme he applauded, and in virtue of which the election was supposed to have been secured.
…………………………………………
Expressions such as infamous capital, vile exploiters, the admirable working man, the socialisation of wealth, &c., always produce the same effect, although already somewhat worn by use. But the candidate who hits on a new formula as devoid as possible of precise meaning, and apt in consequence to flatter the most varied aspirations, infallibly obtains a success.”

( Gustave Le Bon : The Crowd, A Study of the Popular Mind )

Nos, a fenti módon gerillamerketingelt mantrafűzér annyira sikeres volt – jórészt a balliberális kormánynak ( IS ) köszönhetően – hogy a fidesz képe valamiféle új világba illett csak bele, olyan világba, amelyről még beszélni sem lehet ugyanazon a napon, amelyen a “ballibről” is. A választás – amely nem mellékesen a gyűlölt ellenség “agyagbadöngölését” is eredményezte ( megérdemelten ) – végre meghozta az áhított kormányzást. Akkora törvényadta eszköztárral, amelyet a fidesz élvez, értelemszerűen, bármit tett a 9 hónap alatt, bármit tesz jelenleg és tenni fog, azokért teljes mértékben csak önmaga felelős !
Elég az egész új rezsímet az elmúlt 8 év alatt sajátmagáról festett gyönyörű képhez hasonlítani : itt a kép – ama másikkal ellentétben ( Dorian Grey ) – csodálói előtt megőrzi irreális szépségét. A model viszont, nos az kezd feleim kurvára bűzleni, ráadásul anyaszűlt meztelen, néha csontra beáll és össze akarja mérni a hímtagját boldog – boldogtalannal. És nem akar sem felnőni, sem feladni a mucsait !

nol.hu/belfold/20110208-tenyerek__ha_viszketnek_

aronsatie 2011.02.12. 17:13:00

@tölgyes: Látom, teljesen elakadt a lemez, úgyhogy ne zavartassa magát.

aronsatie 2011.02.12. 17:15:17

@tölgyes: Úgy hozzávetőlegesen az egészben, úgy ahogy van. Minden csúnyaságot fel tudnék tételezni a Gyurcsányról, valószínűleg kannibál is titokban, de ez a nyolcmilliós festés kicsit erős. Ennél valószínűbbet kellene hazudni legközelebb.

tölgyes 2011.02.12. 17:15:26

@acs63: Én nem tevékenységről nem beszélnék. A mostani kormány átvette a kormányzást úgy, hogy a költségvetési terv ellenére nem 3,8% volt a hiány, hanem 7% körül. A költségvetési hiányt eus nyomásra a kormány teljesítette méghozzá úg, hogy nem a maga pénzét szedték el (nyugdíjak 30%-os csökkentése, közalkalmazottak 1-2 havi bérének elvonása stb), hanem bankadóval stb. Ha Ön ezzel nem ért egyet, akkor küldje be egy folyószámlára a nyugdíja, fizetése megfelelő részét.
Továbbá nem vagyok válaszadó automata..:)

A múlt és különösen a közelmúlt pedig meghatározza a jelent és felfejtése, tudatosítása nélkül nem is lehet a bajból kilábalni.. EZ A MÚLTAT ELTÖRÖLNI attitűd nagyon emlékeztet valamire.

tölgyes 2011.02.12. 17:16:40

@aronsatie: Sajnos megjelent az újságban. A kocsi színe kék volt és átfestette feketére..:)

tölgyes 2011.02.12. 17:19:19

@aronsatie: Pedig csak olvasnia kellene. Az autó színe kék volt, ez nem tetszett Gy-nek ezért átfestette feketére. Keresse meg a neten.:)

tölgyes 2011.02.12. 17:21:03

No jó hölgyek és urak! Most megyek és egy kicsit dolgozok. Önök pedig szidják csak azt akit szidni akarnak.. pedig ma a szép idő volt, lehetett volna fákat metszeni!:)

aronsatie 2011.02.12. 17:24:44

@tölgyes: Biztos megjelent az újságban, hát hogyne. Melyikben, és mikor? Szívesen megkeresem, csak egy kis segítséget kérek. Ez igazán érthető, ugye?

acs63 2011.02.12. 17:36:20

@tölgyes: Bevételek csökkentése, kiadások növelése és - természetesen - emelkedik a hiány. Ha nincs pénz, de költekezünk, akkor ne sírjunk a hiány miatt, mert nevetséges!
Ez a másikra mutogatás engem is emlékeztet valamire: óvodára!
"Igaz, hogy eltörtem a vázát, de Pistike a pálmára pisilt!"

A baj csak az, hogy nem óvodában vagyunk, kicsit komolyabbak a következmények. :-(

oldman13 2011.02.12. 18:27:01

@tölgyes: Lehet persze anyázni, egymást szidni, esetenként olyan szintre süllyedni, ahonnan nehéz a visszaút. Ez a poszt elsősorban a jelenről szól, nem a múltról. A jelen pedig az, hogy a jelenlegi kormány bekerült abba a saját maga által ásott gödörbe, mely szerint az adócsökkentés majd mindent megold. Nem old meg semmit, különösen akkor, ha nem is tudják megcsinálni, mert nincs rá keret.
Ami a korábban felhalmozott adósságot illeti sajnos jelentős részét feléltük, és nem ellopták (no persze az is van bőven). Tudomásul kell venni, hogy sokkal jobban él ma ez az ország, mint azt a gazdasági ereje, helyzete lehetővé tette (nem emlékeztet ez egy kicsit arra, amit kádár rezsim csinált az utolsó pár évében?).
A jelenlegi gazdasági szerkezetben persze ennek a kormánynak sincs sok lehetősége, ez is csak maszatol, mint ahogy teszik a kormányok az elmúlt húsz évben. Ahhoz hogy az ország normálisan működjön alapvető rendszerekhez kellene hozzányúlni, és nem kicsit. Olyan hihetetlen méretű zúgolódáshoz vezetne egy komolyabb struktúra változás, amit nem vállal fel semelyik politikai erő. Csak néhány szemelvény: regionális és kistérségi közigazgatási rendszer, ezzel összhangban az egészségügyi rendszer, mellette biztosítás alapú egészségügy, magánpraxis és állami intézményi háttér különválasztása, MÁV és Volán menetrendi összehangolása, felesleges párhuzamok kiiktatása. És még az oktatásról, a honvédelemről, és még sok más kérdésről nem is beszéltünk. Amiről itt szó volt, az alsó hangon félmillió plusz munkanélkülit jelent. Ki vállalja ezt. Ehelyett, nem győzöm hangsúlyozni, hogy ebben nem egyedi ez a kormány, pótcselekvés, maszatolás folyik.
Erről szól a poszt. Lehet Gyurcsányt szidni - noha a legnagyobb hibája az volt, hogy ötletpolitizálást csinált, semmit nem gondolt meg, nem vitt véghez, azaz maszatolt komoly dolgok helyett - de a gazdasági válságot nem az MSZP csinálta az ellenzékének bosszantására.
Ennek a kormánynak éppen azt kell felróni, hogy olyan felhatalmazást kapott, amivel alapvető változásokat vihetett volna véghez, de ehelyett elpénecolt 9 hónapot. Erről szól ez, nem másról.

mizrolist 2011.02.12. 18:44:35

@acs63: @aronsatie: tölgyes ritkán szokott válaszolni, ha tényeket kéne mondania az álláspontja védelmében.

pacus 2011.02.12. 19:00:45

@tölgyes: Milyen autó kerül 80-ba?

Bagamoyo 2011.02.12. 19:06:11

Hát, nem örülünk Vincent! :(

HaKohen 2011.02.12. 23:32:37

@Kettes: @kiskii: @jotunder: @maroz: @szempontpuska:

Én valamiről lemaradtam? És ti most tényleg először láttok ilyet?

Nemrég kapcsoltam be a gépemet, ezért csak gyanítom, hogy a poszt valamikor a délelőtt folyamán az INDEX címlapján lehetett. Ezért idetódultak a mandineres stb. elmeháborodottak (akinek nem inge...).

Amint látom, idővel rájöttetek, hogy hasznosabb könyvet olvasni, ebéd után (vagy előtt) szunyókálni, kirándulni, kutyát sétáltatni, cikket írni sít. Mármint annál, hogy megpróbáljátok nevezetteket érvekkel, gondolatokkal, adatokkal és más haszontalan dolgokkal meggyőzni. Nem baj, majd belejöttök. (Elnézést a nyegleségért, de már kurvára unom az említett elmeháborodottakat, akik hajlandók a legértelmesebb és legértékesebb posztokat is szétverni. Hát biztos ettől élveznek el. Sose legyen jobb nekik.) Amint valahol találkozom az ilyenekkel, azonnal otthagyom a szóban forgó blogot, és legközelebb már meg sem nézem a kommenteket.

Sajnos, ezzel a jelenséggel együtt kell élnünk. Vagy ti tudtok jobbat? Amikor ideszoktam a Vincentre, éppen az volt a jó, hogy ezek valahogy elkerülték és nem szerencséltettek az elmeháborodottságaikkal. Ezeknek a hullámzó hülyeségeknek az elviseléséhez én is túl konzervatív vagyok.

@Iustizmord:

Namostmivan? Nem zavar kedvenc vitapartnered kitartó magázódása?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.13. 03:33:34

@Gerzsonka:

"Gyurcsánynak speciel a háromigenes önsorsrontóig kiváló, mindenki által elfogadott programja volt,"

micsoda?????

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.13. 03:46:47

@tölgyes:

csak abban tetszik tévednie a tölgyes elvtársnak, hogy a gyúrcsányi autója nem 80 millió volt, hanem hatszázezermilliárd, csak a komcsik titkolták.

és engem rendkívül felháborít, hogy a lázár elvtársat ilyenekkel támadják a komonisták. pont a luxusbankárkormány hívei merészelni hátba támadni a lázár elvtársat, hát hol élünk? lázár elvtárs megérdemli, és különben se luxusautó, nálunk az utcában mindenkinek olyan van, tessék elhinni.és különben is az azonnali, nagymértékű adócsökkentésen (rocknpol.blog.hu/2010/11/08/adozzanak_a_szegenyek ) annyit spórolunk a minimálbéren, pont gyűjtünk mi is egyre.

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.13. 10:17:26

@tölgyes:
Az adóssághoz adja hozzá az eladott vagyont. A nemzeti vagyon 85%-át az MSZP-SZDSZ adta el.. a fidesz 1,5-2%-át.

Ja Ja!
Tényleg!
Vagy a privatizációban élen járt az Antall kormány, esetleg ajánlanám figyelmébe a Torgyán áldásos tevékenységét is.
Amúgy a számok honnan származnak?
Mint tudjuk a statisztika...
Bár akár igaz is lehet. Hisz a Fidesz nem a privatizáció élenjáró harcosa volt, más technikával lopta a pénzt.
Tényleg, a gánti bányát, a hegyaljai szőlőket beleszámolta a 2%-ba?

Bár ha Kúrcsány 80 millióért vett egy autót, aminek a színe se tetszett, akkor tényleg egy f...!
Annyira akciós volt, hogy nem lehetett színt választani?

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.13. 10:25:11

@oldman13:
Tökéletesen egyetértek!
Annyit tennék hozzá, hogy a spórolás kevés. Egy gazdagról se hallottam, aki spórolással szerezte volna vagyonát.- Megoldás csak az lehet, ha Magyar cégek olyan terméket állítanak elő, amit külföldre adnak el./ bocs, hogy a megfogalmazást levittem "kutyába" de szeretném, ha mindenki megértené./
Hallottál valamit, ami bármely kormányunk programjában erre irányulna?
Bocs, a Mercedes, Audi kiviszi a megtermelt nyereséget. Nem hülye. Azért jött ide, mert olcsóbb.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.02.13. 11:36:51

@HaKohen: Ne viccelj már, mindig ez van. Mindig. Ha Index címlapon vagyunk és a poszt belpolitikai jellegű, akkor ez történik.

sztd 2011.02.13. 12:48:27

Bocs mindenkitől a kései válaszért.

@acs63: Egyetértek azzal, hogy a bizonytalanok döntenek általában, és ők fogékonyabbak az ígérgetésekre, de szerintem alapvetően ők is az alapján döntenek, hogy kiben bíznak, vagyis az embert ítélik meg, nem a programot. Miattuk mennek a politikusok bulvárműsorokba is.

@maroz: Nem kerülte el a figyelmemet, csak egészen egyszerűen én úgy gondolom, hogy Magyarországon is lehet tudni, hogy kitől mit várhat az ember.
Na nagy vonalakban kitételt úgy értelmeztem, hogy nem több tízezer oldalban írja le tételesen, hanem csak pár száz oldalban vázlatosan, de én ezt sem tartom szerencsésnek minden esetben.
Ha a "nagy vonalakban" kitétel annyit jelent, hogy "a dolgok folyását a saját értékrendünk irányába kívánjuk terelni", akkor félreértettelek, és bocs, de akkor nem világos, hogy ezt miért kell leírni.

@nu pagagyí: A konzervatív azt jelenti, hogy fontolva haladó. ;) Szóval elfogad bizonyos alapértékeket, és annak figyelembevételével minden esetben átgondolva képzeli el a fejlődést.
Az alapértékekről gondolom nem kérsz kioktatást, vagy tudod, vagy, ha érdekelni fog, tudni fogod.

acs63 2011.02.13. 13:06:09

@sztd: Akkor tegyük helyre a dolgokat!

"Az alapértékekről gondolom nem kérsz kioktatást, vagy tudod, vagy, ha érdekelni fog, tudni fogod."

Miből gondolod, hogy van ilyen érték, ami mindenkinél ugyan az?
Az én alapértékem az egyén, másnak fontosabb a hit, vagy a nemzet, vagy az anyagiak és még sorolhatnám. Különböző kiindulási pont van, miért gondolod, hogy a Tied az "igazi"?
Megkérdezhetem, hogy a Tied micsoda? (Csak egyet, a legfontosabbat írd le!)

HaKohen 2011.02.13. 16:48:33

@Gerzsonka: tegnap 13:53:03:

Beszéld meg Iustizmorddal. Ő ennek a szakértője.

HaKohen 2011.02.13. 17:24:42

@Iustizmord:

Hoooooool vaaaaaaaaaaaagy?

Kérdeztelek és hivatkoztam is rád. Ne hagyj szarban.

maroz 2011.02.13. 19:08:09

@sztd: Lehet tudni??? :)))

Említetted Nagy-Britanniát. Ott lehet tudni. Vagy az Egyesült Államokban. "Read my lips: no new taxes", mondta Bush és lehetett tudni, hogy tényleg nem lesznek, hanem a meglévőket fogja növelni, mert azt nem ígérte meg, hogy azokat nem növeli. Na, ezek azok az apró hazugságok, amelyek szerintem bőven beleférnek a politikába.

De most képzeld el, ha '89 februárjában kiáll Bush az ország elé, hogy skacok, ez nem is választás volt, hanem forradalom, és mostantól a régi rendszernek annyi, mert jön a nemzeti együttműködés rendszere, izomból elhajtja homokozni a Supreme Courtot, hadd ne kelljen már gyártsam a hülye párhuzamokat, szóval ha Bush kiáll azzal az amerikai nép elé, hogy ami eddig volt annak vége és lesz itten valami teljesen új, de nem mondom meg, hogy mi lesz az, akkor te mit tippelsz, hány nap alatt hajtotta volna el demokrata, republikánus kéz a kézben, egy emberként?

sztd 2011.02.13. 23:20:03

@acs63:
"Miből gondolod, hogy van ilyen érték, ami mindenkinél ugyan az?"

Elég zavarosan fogalmazok, tehát nem árt, ha többször végigolvasod.
Tegyük fel, hogy objektív igazság nem létezik. Ez esetben, az állítás, hogy "objektív igazság, nem létezik" objektív igazság. Ez azt jelenti, hogy objektív igazság létezik.
Nem gondolom, hogy itt kellene leírni, hogy mi az objektív igazság, vagy mik azok. Szerintem elég annyi, hogy a ránk tartozó részét érdemes keresni, hogy minél jobban megismerjük, és ahhoz igazítani az életet.
Az, hogy ebből az objektív igazságból nem mindenki számára következik ugyanaz, nem azt jelenti, hogy nincs, hanem azt, hogy különbözőek vagyunk.
Azt azonban, hogy mindenkinek ezt keresni kell, ilyen értéknek gondolom, ami mindenkire vonatkozik. Abból, gondolom, hogy ehhez lehet és érdemes igazodni, enélkül viszont csak eltévedni lehet (idővel).
Abból gondolom, hogy az enyém az igazi, hogy ezt találtam a keresés után, de nem ide tartozik, hogy mit találtam. Ez senkit nem ment fel a keresés alól (és engem sem a további keresés alól).

@maroz:
A forradalom szerintem nem OV hazugsága, hanem a körülmények keménységének felismerése.
Azért gondolom, mert 20 év után 2 teljesen új párt került be, 2 párt ami 20 éve bent volt kiesett, és az eddigi kétpártrendszer (ami nem azt jelentette, hogy csak két párt volt) egypártrendszerré változott (ami nem azt jelenti, hogy csak egy párt van). Magyarul teljesen szétesett a térség legstabilabbnak hitt pártszerkezete, így szerintem a forradalom a szavazókat tekintve négyötödös volt.
Az amerikai választási rendszer szerint kb. 1 szenátusi helyet és 2-3 képviselői helyet szereztek volna az egyik, és a többit a másik helyről.

Ez súlyos üzenet, a Fidesznek, megmutatja. hogy őt is széttrancsírozzák, ha totojázik, és kifogásokat/indokot keres, hogy miért nem tesz semmit. Lehet bírálni, lehet vitatni a lépéseit, és lehet jobban is tudni, de elég világos, hogy 2014-ben mindenért számot kell adniuk, ami történik, és nem lesz mentségük.
Itt akkor hajtják el, ha nem veszi elég komolyan az üzenetet.

acs63 2011.02.13. 23:53:52

@sztd: Tévedésben vagy!
A Te igazságod szubjektív igazság. Miből tudom?

"(és engem sem a további keresés alól)"

Aki megtalálta az objektív igazságot, az nem keres tovább. Nem mondtam azt, hogy nincs ilyen, csak én (sem) találtam meg még. Mivel tovább keresel, Te sem. Ehhez nem elég kijelenteni, hogy "Heuréka". Ha objektív, akkor saját magát tárja fel. (Zazen) :-P

Nem "forradalom" történt, csak egy olyan helyzet, amelyre 20 éve nem gondoltak. A választási törvény hibái előjöttek, korábban, mint várható volt.

sztd 2011.02.14. 10:27:11

@acs63: Szerintem nem vagyok tévedésben. Az objektív igazság (ami felfedni látszik magát) túl összetett ahhoz, hogy minden részletét sikerült volna eddig megérteni. Az a tippem, hogy örök életre az is marad. Közelíteni lehet hozzá, de elérni szerintem nem. A tökéletes lényeknek talán feltárja magát, de én nem vagyok tökéletes. :P

Az ilyen kemény választói üzenet szerintem forradalommal ér fel, és gondolom nem kell magyarázni, hogy elég komoly átrendeződés volt (választási rendszertől függetlenül is), de, ha neked ez még nem forradalom, ezen nem veszünk össze. Az, hogy másnak meg már az, talán te is elfogadod.

acs63 2011.02.14. 10:39:44

@sztd: Az objektív igazság az alapigazság. Egy kifejezéssel leírható, minden más belőle levezethető. :-)
De én a Te szubjektív alapigazságodra voltam kíváncsi. Arra az alapértékre, amiből kiindulsz és aminek alárendelsz minden mást.

Ez a választási üzenet max. lázongás. Forradalom akkor lenne, ha előre haladnánk és nem vissza a középkorba. Én inkább nagyzolásnak hívnám.

sztd 2011.02.14. 11:17:39

@acs63:
"Az objektív igazság az alapigazság."
Egyetértek,
"Egy kifejezéssel leírható, "
szerintem is, de itt nem foglalnék állást
"minden más belőle levezethető. :-)"
Ha megismertük teljesen, és azt ismerjük annak, ami az. A teljes megismerés lehetősége azonban szerintem nem adott.
Azt is észrevettem, hogy te nem ezt kérdezted, de szándékosan nem kaptál választ. :)

Hogy merre van az előre, abban még lehet eltérő a véleményünk, a döntést úgyis a történelem hozza, most még az irányt is csak tippeljük, de az ellenforradalom is forradalom. :P

sóhegy049 2011.02.16. 22:02:11

Mai (végre kimondott) hír!
A Nemzeti kormány adót vet ki az általa egészségtelennek kitalált élelmíszerekre! Akkor csak hangosan, de magamban kérdem én, hogy végre megérkeztünk? Esetleg van-e még dolgunk lejjebb is?

szempontpuska 2011.02.16. 22:52:25

@sóhegy049: Nemzeti adócsökkentés kormánya... :-)