Bevallom, szeretem nézni az NCIS-t. Egy bizonyos nagy kereskedelmi televízión. Kettő van, és nem mondom meg, melyiken megy. Nem az RTL Klubon. Többet nem segíthetek.
Feltűnt, hogy valami elképesztő mennyiségű reklámot adtak le a mai epizód alatt. Ilyenkor a törvénytisztelő állampolgár megnézi a guglit, médiatörvény, reklám, perc, ilyesmi...
Engedélyezik a reklámokat
Amíg a nyomtatott sajtó és az internetes médiák az új médiatörvény megjósolhatatlan hatásai miatt retteghetnek, és félthetik a sajtószabadságot, addig a rádiók és tévék számára nagy könnyebbséget jelenthet, hogy eltűnik a törvényből bárhogyan számolt egy óra alatt legfeljebb tizenkét perc reklámot engedélyező korlátozás, csupán annyi marad a szövegben, hogy a reklám „nem sértheti indokolatlanul a műsorszám egységét”, illetve hogy a filmeket, és a negyvenöt percnél hosszabb, egybefüggő műsorokat (kivéve a sorozatokat és a dokumentumfilmeket) negyvenöt percenként csak egyetlen reklámblokkal lehet feldarabolni. (teljes cikk)
Gondoltam, írok erről egy rövid posztot, de nemcsak törvénytisztelő polgár vagyok, hanem szkeptikus is. Megnéztem a Magyar Közlönyt. És nem tűnt el a korlátozás. 35. paragrafus. Érdekelne, hogy mi a helyzet. Az ún. ajánló nem számít bele a tizenkét percbe, de ez így is sokkal többnek tűnt. Lehet, hogy a TV2 tényleg azt gondolta, hogy eltűnt a tizenkét perces korlát? Hátha valaki tudja, miről van szó...