Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Matolcsy nem fér a bőrébe

2010.11.27. 07:45 | Kettes | 372 komment

Címkék: matolcsy magánnyugdíj

A T/1817. számú törvényjavaslat bepillantást engedett Matolcsy György lelkének mélyebb bugyraiba. Ebben a bugyorban valami nehezen magyarázható gyűlölet fortyog azon embertársai iránt, akik az elmúlt tizenkét évben az adódozott jövedelmükből félretett nyugdíjcélú megtakarításaikat nem kívánják feláldozni a fülkeforradalom esztelen gazdaságpolitikájának oltárán.

A magánnyugdíjpénztári tagok lettek a hónap egyes számú közellenségei.

A Fidesznek a szabad pénztárválasztásról kialakított elképzelései a következő elveken nyugszanak:

  • a cél érdekében tetszőlegesen nagyot lehet hazudni (a pénztárak elvesztették a megtakarításokat, csak az állam tudja garantálni a nyugdíjak értékállóságát, a pénztárak tőzsdéznek a pénzzel)
  • bármekkora cinizmus belefér (mindenki jól jár, megvédték a nyugdíjakat)
  • tetszőlegesen hátrányos feltételekkel sújthatók a magánnyugdíjpénztárban maradók
  • értéktelen üveggyöngyökkel is meg lehet vesztegetni az átlépőket.

A szabad pénztárválasztás feltételei a következők, már ahogy a Fidesz a szabadságot képzeli:

Ha át akarsz menni az állami nyugdíjrendszerbe, akkor nem kell tenned semmit, és a kezedbe nyomnak egy kis aprót.

Ha maradni akarsz, akkor

  • vállalod, hogy elveszíted az állami nyugdíjjogosultságodat
  • vállalod, hogy egykulcsos, 40%-os jövedelemadót fizetsz az Egyszeri Radikális Adócsökkentés Pártjának
  • vállalod, hogy személyesen nyilatkozol a „nyugdíjbiztosítási igazgatási szervnél”.

Ez utóbbit elmesélem, mert olyan jó. A nyugdíjbiztosítási igazgatási szerveknek országosan kb. 30 ügyfélszolgálata működik, Budapesten például egy (1) darab, a Visegrádi utca 49.-ben. Ennek felkeresése bármilyen más esetben is egész napos túlélőtúra, amit nehéz harapásnyomok nélkül túlélni. Erre az infrastruktúrára ereszti rá Matolcsy a magánnyugdíjpénztárak hárommillió tagját.

Kilométeres sorok a hidegben, egymással ordítozó emberek, infarktusban holtan összeeső nyugdíjasok, síró csecsemők, idegösszeroppanást kapó ügyintéző, sorszámosztás, tessék visszajönni holnap, tessék letáborozni az iroda előtt éjszaka, mi van itt, emberek, ki adott engedélyt a gyülekezésre.

Kultúrállamban nyilván azt nyilatkoztatnák, aki menni akar, és a nemnyilatkozást tekintenék a maradási szándék kifejezésének. Kultúrállamban a nyilatkozattétel infrastruktúráját az ügyélkörhöz igazítanák, például nyilatkozhatnánk munkáltatónknál vagy a pénztárban. Kultúrállamban a nyilatkozattételre adott időt a döntés súlyához és az érintettek számához igazítanák. Kultúrállamban elfogadnák a nyilatkozattétel ismert alternatív módjait, például a válaszlevelet, a kormányzati ügyfélkaput vagy a közjegyző által hitelesített nyilatkozatot.

De hát mit tegyünk, ha egyszer Matolcsy kiszerződött a kultúrállamból?

A kormány egyébként felhatalmazza saját magát, hogy a nyilatkozattétel részletes eljárási szabályait rendeletben állapítsa meg. Mi itt a Vincenten mindig is imádtuk megtippelni a Fidesz-kormány következő geciségét, bár jellemzően alulbecsüljük a tehetségüket. Íme, az ötletek:

  • Nyilatkozni hat példányos, kézzel kitöltött nyomtatványon kell, ami egy használaton kívüli vécében elsuvasztott, bezárt iratszekrény fenekéről szerezhető meg, az ajtón a következõ felirattal: "Vigyázz! A leopárd harap!"
  • Ha ez kifogy, nyomtatványt már csak a mátészalkai telephelyen, személyesen lehet átvenni, de igénylőnként naponta legfeljebb öt példányt.
  • A személyazonosságot a személyi igazolvány mellett a születési anyakönyvi kivonat hiteles, vérrel írott másolatával is kell igazolni.
  • A nyilatkozattételhez be kell mutatni a pénztártag harminc percnél nem régebbi köztartozásmentes igazolását.
  • A nyugdíjfolyósító ügyfélszolgálati irodájában különleges állampolgársági vizsgát kell tenni, ami a Himnusz békaügetésben énekléséből és a NENYI-ismeretekből áll. A jelentkezők mandarin vagy óperzsa nyelven vizsgázhatnak.

Akinek ezek után is sikerül nyilatkozatot tennie, annak a nyilatkozatát személyesen Selmeczi Gabriella fogja elveszíteni egy swingerpartin.

Gyuri, te nagyon rázod már azt a pofonfát...

· 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr452476144

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Jó hozamokat termeltek a magánnyugdíjpénztárak 2010.11.28. 12:52:27

Jól teljesítettek a nyugdíjpénztárak 2010. első háromnegyed évében. A kasszák az inflációt 2-6 százalékkal meghaladó reálhozamokat értek el. A 18 nyugdíjpénztár összes vagyona a második és a harmadik negyedév között 2841 milliárd forintról 3047 milliár...

Trackback: Cáfolják a kormányt a nyugdíjpénztári hozamok 2010.11.28. 12:51:12

A legbiztonságosabb magán-nyugdíjpénztári portfóliók átlaghozamai jócskán meghaladták az inflációt.A több részvényt tartó kiegyensúlyozott és növekedési portfóliók átlagos teljesítménye becslésünk szerint jobb volt az állampapírokénál. A számok alapján...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1 db Magyarország 2010.11.29. 22:55:54

@Kettes: korrekt, de azt tegyük hozzá, hogy ha valakik méretgazdaságosan tudnának működni, akkor az az MNYP-k kellenének hogy legyenek. Ahhoz képest, hogy évi 400-500-600 milliárdot tologattak jobbra-balra, közel 5%-os folyó költséggel dolgoztak? Ráadásul az APEH a munka egy jó részét még el is végzi nekik a bevallások feldolgozásával, valószínűleg batchben kapják az adatokat, amiket kézi munka bevonása nélkül fel tudnak dolgozni.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.11.29. 23:07:17

@1 db Magyarország: Az 5% költséghányad vitán felül magas. A tippem az, hogy szerzési költségekre költenek túl sokat (ügynöki jutalék az új belépők után).

Az is nyilvánvaló, hogy túl sok pénztár van, és a kicsiknél nem érvényesül a méretgazdaságosság.

Valamint az is igaz, hogy a teljesítményeket nem lehet transzparensen összehasonlítani. Elvileg az átlépés költségei alacsonyak, mégis alig lépnek át a tagok a rosszul teljesítő, drága pénztárakból a jókba. Az az OTP sikerének a kulcsa.

Éppenséggel lehetett volna mit csiszolni a szabályokon - de arról szó nincs, hogy a második pillér "nem vált be", hogy túl kockázatosan fektette be a pénzt meg a többi bullshit.

sajtohuba 2010.11.30. 00:22:52

A reform közgazdászok levele: www.fn.hu//penzugy/20101129/bokros_maragjunk_magan_nyugdijpenztarban/

Ezzel a ponttal azért bajom van: "1. arra bátorítjuk a magánnyugdíj-pénztárak tagjait: tartsanak ki a magánpénztárak mellett, ragaszkodjanak a sok-sok év alatt képzett megtakarításukhoz, öregkori megélhetésük biztos alapjához,"
Szerintem a manyup-okból a mai játékszabályok szerint az életjáradék nem azonos az "öregkori megélhetésünk biztos alapjával", hanem "csak" annak egy része, amivel az egyéni számlán összegyűjtve jobban tudunk előre is kalkulálni. pontosabb lett volna úgy fogalmazni, hogy a teljesből egy kisebb, de biztos rész.

Kis csúsztatás tehát a közlemény szövegében, mégis erősen gyengíti a hitelességét.

tollaszerge (törölt) 2010.11.30. 09:00:18

@1 db Magyarország: Kutyára nem érdekel, hogy sajnálod-e a pénzt a magánnyugdíjpénztáraktól, mert (a saját számlád kivételével) nem a te pénzed, így neked nincs mit rajta sajnálni. A pénz másoké, ha ez a fogalom jelent még valamit a Fideszmagyarországon.

A sajátodat vidd oda, ahova akarod, a másokéhoz nyúlni viszont egyszerű útonállás. Erről ugyanúgy értelmetlen össztársadalmi vitát folytatni, mint arról, hogy kinél mi legyen vacsorára. Majd mindenki eldönti magának. Ha nem, akkor onnantól kezdődik a diktatúra.

Én is magasnak tartom a magánnyugdíjpénztárak működési költségeit, de ekkor az lett volna a jogalkotó feladata hogy csökkenti őket, nem az hogy kirabolja az embereket. Erre hivatkozni borzasztóan gennyes és cinikus. Viszont egyre inkább úgy érzem, hogy ha évi 10%-ot nyelne le egy pénztár, akkor is jobban megérné náluk tartani a pénzemet, mint annál a magyar államnál, amelyik szemrebbenés nélkül írja újra az alkotmányt naponta háromszor.

Szindbad 2010.11.30. 09:44:05

Nah, szerintem Matolcsy a 22 ezermilliárd jelentős részét el akarja inflálni. Ehez kellene neki az, hogy az MNB ne emeljen kamatot. Az lessz, mint Argentiában, hogy a hivatalos és valós inflációs adaok között tíz-tizenötszörös különbség van.

Hogyan tudja megoldani, hogy jelentősen romoljon a forint, miközben a devizákkal szemben tartsa (nagyjából) magát?

sajtohuba 2010.11.30. 10:12:14

@Szindbad: Egyszerűen: a néptől kapott felhatalmazásra hivatkozva egy egyéni képviselői törvényjavaslat gyorsított köztársaságu elnöki kihirdetésével.

Szindbad 2010.11.30. 10:32:07

@tollaszerge: Argentiában kb 20%-os a valós infláció, az USD/ARS messze nem romlott ennyit.

Los Alamuszi 2010.11.30. 10:34:02

@1 db Magyarország:
egy audiért cserében igazán negligálhatták volna a válságot meg a többi negatív hatást.
Nem is értem...
(hisz a válság elején még Simor is lenyilatkozta, hogy a válság minket nem érint)

Ha nem tetszik sem az, hogy piaci hatásoknak van kitéve a pénzed, sem az, hogy túl sok a működési költség, egyértelműen ki kellett volna lépned, vissza az államiba. Megtették sokan nem olyan régen...
Ja, hogy akkor a cucialisták szóltak, hogy gyere, mert jó lesz úgy együtt, és nekik nem hittél vagy akkor csak nem érdekelt annyira a dolog?

Egyébként én is elismételném, mert tényleg nem megy át, akárhányan mondjuk:
hitbéli vitát folytatsz velünk, és nem, nem akarunk megtérni az egyetlen igaz hithez.
Te nyugodtan büntesd le a mnypdat és lépj vissza az állami rendszerbe, ha tetszik, van rá lehetőség.
Vagy maradj, és lobbizz, tüntess, gyűjts aláírásokat annak érdekében, hogy tegyék rendbe a mnypok törvényi és működési dolgait.
De hadd maradjon, aki akar, és ne oszlassák fel az egész rendszert.
Ahogy nem szokás egy házat sem felrobbantatni és eldózeroltatni, ha mondjuk cserélni kell a parkettát. Hívjunk parkettást, vagy ha se pénz, se kedv, akkor költözz ki a házból, add el, menj másikba, de biztos van olyan ember, aki még lát fantáziát a házban. És mennyiszer, de mennyiszer előfordul, hogy aztán a tatarozás után a ház szebb lesz, mint volt, és még a régi tulaj is megbánja, hogy eladta....Vagy nem lesz szuper, de aki benne lakik, az elégedett lesz vele. Hadd legyen ez az ő dolga.

De úgy látszik, ez tényleg magas...

Los Alamuszi 2010.11.30. 10:38:05

@tollaszerge:
az utolsó bekezdésben a pont.
;-)
Sajnos, ez az egész áttételesen sokkal többről szól, mint a mnyp-k. Kívánom, hogy aki most ünnepel, soha ne lássa meg, miről...

1 db Magyarország 2010.11.30. 10:38:52

@tollaszerge: oké, akkor holnaptól szeretném átvinni az MNYP-pénzemet egy befektetési alapba. A saját pénzemért cserébe meg hadd legyenek már elvárásaim, bocs.

Los Alamuszi 2010.11.30. 10:43:03

@1 db Magyarország:
nem.
Csak próbálom magyarázni, hogy megértsd.
Ha nem, nem.

tollaszerge (törölt) 2010.11.30. 10:45:00

@1 db Magyarország: Sajnos ezt nem velem, hanem Matolcsyval kell megbeszélned, éppen most lopja el. Siess, mert ha egyszer eltünteti, nem kapod vissza.

Egyébként én is jobban örülnék egy 401(k)-szerű rendszernek, de a forradalom nem ebbe az irányba látszik fejlődni.

Los Alamuszi 2010.11.30. 10:51:36

@1 db Magyarország:
:-)))
Én meg az állami rendszerbe befizetett pénzemet.
Hja, hogy azt már elköltötték, a mnyp meg annyi, amennyi, de legalább megvan.
Ja, akkor azt nem tudom sehová vinni.

De tkp igazad van, ha felrúgható a szerződés harmadik fél által, ami közted és a mynp közt jött létre azzal, hogy az összeghez a nyugdíjkorhatár betöltésekor és/vagy egyéb pontokban juthatsz hozzá, akkor akár Te is felrúghatod a szerződést, mert hirtelen rájöttél, hogy rosszul döntöttél. (mint az állam most: hülyeség volt létrehozni a pénztárakat, zárjuk be őket és vigyük a pénzt, ahová nekünk tetszik)

De sajnos ez a kicsike kis pógárnak nem kívánsághangverseny, TÉGED köt a szerződés és csak "marad" vagy "átlép más mnypba" vagy "visszalép az államiba" opcióid vannak.
Ha állam lennél persze, akkor kicsivel tágabbak lennének a lehetőségeid...

tollaszerge (törölt) 2010.11.30. 10:51:40

@Szindbad: üdvözöllek az uncovered interest parity puzzle varázslatos világában :-)

Nincs 1:1 összefüggés az infláció és a valutaárfolyamok között, főleg rövidtávon. De azért ha egy kis nyitott gazdaság elkezd inflálni, akkor megnézheti a devizaárfolyamait. Ha sikerült megváltoztatni az inflációs célt, akkor innentől evidens hogy bármikor meg lehet változtatni, na az szép lesz.

Viktornak amúgy most éppen sajtótájékoztatót kellene tartani, ahol kormánya nevében tételesen reagál a hitelminősítők és az EU észrevételeire, de úgy látszik nem ér rá, horgászik vagy sárkányt ereget, szóval ez is érdekes hét lehet a devizahiteleseknek.

Szindbad 2010.11.30. 11:39:13

@tollaszerge: "kis nyitott gazdaság elkezd inflálni, akkor megnézheti a devizaárfolyamait"

Ez nekem kevés. Argentína hivatalos inflációja 8% körüli. Csak vannak trükkök, amivel a valutaárfolyamok és az infláció közötti "ollót" szét lehet nyitni. Ezek az eszközök érdekelnek. Ez szerintem egy nagyon reális, és Argentínában már bevált út. Szeretnék felkészülni rá, mert nyilván súlyosan fog érinteni.

Szerintem Orbán Viktor vállát nagyon-nagyon nyomja a 22 ezermilliárd adósság, számára ez középtávon a legnagyobb leküzdendő probléma.

tollaszerge (törölt) 2010.11.30. 12:08:00

@Szindbad: Nem értelek. Argentina utolsó évtizedében nem igazán látom, miért ne teljesülne az UIP.

Nem tudom miért rugózol annyira az infláción. Ugye tudod, hogy a magyar államadósságból kb 8.5 ezer milliárd devizában van? A maradéknál számít az infláció, de ha elkezdünk inflálni akkor hülye lesz minket vki forintban finanszírozni, csak devizában adnak hitelt. A devizahitel pedig nagyon rosszul reagál az elsődleges költségvetési többlet változásaira (a nominálisat ui kicsit puhítja az infláció). Szóval ez egy szuper recept lenne a fiskális öngyilkosságra. Felkészülni nem tudsz rá, tompítani tudod úgy hogy a pénzedet euróban tartod, otthon.

Eddig a 3.5% inflációs target lebegtetésével max annyit sikerült elérni, hogy elbizonytalanítottuk a piacot. Nyilván akkora luxus van ma az államadósság-finanszírozásnál, hogy mi ezt is megtehetjük.

Szindbad 2010.11.30. 13:06:36

@tollaszerge: Ehez én durván nem értek, de _nagyon nagy_ igényem lenne átlátni, hogy mi történik, mi történhet az államadossággal kapcsolatban. Azt sem értem miért baj, ha csak devizában adnak hitelt. Első körben naivan azt gondolnám, hogy rendbe kell hozni a kötségevtést, úgy, hogy ne kelljen finanszírozni minket. Utánna mehet az inflálás.

tollaszerge (törölt) 2010.11.30. 13:36:06

@Szindbad: Az idegen pénznemben felvett hitelekkel az a baj, hogy vagy tudod törleszteni, vagy nem. Az utóbbi igen durva következményekkel járó lehetőség. A saját pénznemben denominált hiteleknél mindig tudod törleszteni, mert te állítod elő a pénzt (kicsit ennél bonyolultabb, de lényegében elinflálod). Az inflációnak is vannak költségei, tehát ez nem ingyenebéd. A neked hitelt adók ezt természetesen belekalkulálják a hozamelvárásaikba, de ha hitelesen tudod nekik azt mondani, hogy nem fogsz csak úgy elinflálni amikor tényleg muszáj, akkor ez nem nagy költség számodra. Mellékszál, de az inflációs cél ad hoc módosítása ezt verné (veri?) szét.

Nem tudod úgy "rendbe hozni" a költségvetést, hogy ne kelljen finanszírozni minket. Az államadósságunk egy része mindig lejár, azt újra kell finanszírozni, akkor is, ha nem növekedik a teljes adósság. Emellett gondolj bele: az a magyar lakosság ennyire irtózik egy kis kiadáscsökkentéstől, akkor reális lenne 0-ra vinni a költségvetési hiányt? Nem ez az az alternatíva, amiben elsőnek gondolkoznék.

Emellett ne dobálózzunk már azzal, hogy elinflálunk vmit. Az infláció, ha túlmegy pár százalékon, egyre növekvő jóléti költségekkel jár. Nem véletlenül utáljuk az inflációt és hoztunk létre modern jegybankokat a kontrollálására mindenhol a világon.

zsazsu4 · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.11.30. 14:24:06

@Los Alamuszi: ,,Megjegyezte azt is, a nyugdíjrendszer körül korántsem volt akkora vita, mint korábban az Alkotmánybíróság (Ab) jogkörének szűkítéséről,,
Ez mennyire jellemző! Lopni még csak-csak- de a taláros testület ruháját rángatni... broáf

dr Brcskzf Gröőő 2010.11.30. 14:33:11

@Los Alamuszi:
jól értem az [origo]-cikk utolsó mondatát? jövőre jön az önkéntes pénztárak felszámolása?

Los Alamuszi 2010.11.30. 15:53:05

@dr Brcskzf Gröőő:
nem vagyok bennfentes, de a férjem ma beszélt valakivel, aki ING-s (nem a mnyp-ban), és ő azt mondta, hogy nagyon úgy néz ki, hogy kiszenvedtetik őket...
Szerintem a legjobb esetben is, ahogy már beszéltük vmlyik poszt alatt, max. erősen koncentrálódni fognak, és mit ad Isten, mondjuk az OTP mnyp nagylelkűen átveszi az ügyfeleket.
Bár, a pasi olyan rezignált volt, hogy lehet, hogy sokkal rosszabb a helyzet, mint gondoljuk, mert nem hinném, hogy az ING már csak dafke is, ne tudna kihúzni minden szél ellen egy kis időt...

Még annyi infót kaptunk, hogy december 13-tól szinte minden pénztár felrak majd egy nyugdíjkalkulátort az oldalára, ahová beütve a kort, fizetést, kikalkulálható, mit kapnál a vegyesből, és mit a tisztán államiból.
Persze, hipotézis az egész, garancia semmire nincs, de azért több a semminél.

maroz 2010.11.30. 17:04:29

@Los Alamuszi: De miért kéne az ING-nek dafkéznia? :)

maroz 2010.11.30. 17:06:17

@sajtohuba: Hihi, ezt már én is betettem vagy háromszor, bízva abban, hogy esetleg lesz róla egy kis vita, és végre én is megértem, hogy hogy a nyűbe is lehet hozamot számolni a tb-nyugdíj esetében. ;)

Los Alamuszi 2010.11.30. 17:52:08

@maroz:
hát, hogy világítótoronyként mutassa az utat a vészterhes időket addig, amíg vagy minden remény el nem veszik (AB, EB, tüntetések) vagy esetleg egy új kormány jön (jó, az még messze)

(természetesen nem az ING-ről beszélek, hanem minden olyan mnyp-ról, amelyiknek erős banki/biztosítói anyja van)

De igazából nem hiszek a mesékben, gondolom, vannak rá módok, hogy ők se akarjanak nagyon ellenállni... Persze, igazából egy élet-halál meccsben ki lenne hosszú távon az erősebb: a karvalytőke vagy a forradalmi kommün, pardon kormány....

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.11.30. 18:27:06

@Los Alamuszi: Az origós cikk felér egy vádirattal. Elég szépen kiderül belőle a pénztári vagyon ellopásának előre megfontolt és aljas szándéka.

maroz 2010.11.30. 18:57:55

@Los Alamuszi: De hát az ING egy vállalkozás, nem szabadságharcosok gyülekezete, nekik profit kell, nem díszsírhely. :)

Szvsz nekik ezek adottságok, mint az időjárás, ez van, itt mostanában ilyen lett, lássuk, mit lehet ebből kihozni. Szerintem meg pont az lenne a furcsa, ha masszívan dafkéznának.

Los Alamuszi 2010.11.30. 19:57:28

@maroz:
persze, hogy az ;-) én sem arra gondoltam, hogy a két szép szeünkért tennék, hanem hogy egy jövőbeni presztízs miatt.
Mert azt a pénzt, amit most elvisznek tőlük az átlépők, soha az életben nem látják viszont. Még akkor sem, ha jön egyszer egy új kormány, aki "visszaállítja" az egészet, lévén, hogy el leszen az már költve addigra az utolsó petákig. (tehát állami nyugdíjba számító éveket visszaadhatnak, meg lehetőséget is, hogy MEGINT nyissanak mnyp-i számlát, de a nulláról)
Verseny előny lehetne, hogy ha ekkor egy-egy pénztár azzal tudná reklámozni magát, hogy ő az utolsó leheletéig kitartott és védelmezte azok pénzét, akik szintén megtették a magukét...

Persze, most, ahogy ezt leírtam, az is eszembe jutott, hogy ha fityiszék ezt kigolyózzák, szvsz felesleges beszántani sóval a helyét, mert az emberek nagy része az életben nem fogja még egyszer elhinni, hogy az a pénz a következő 20-30-40 évben szent és sérthetetlen lesz, hanem az, hogy jó, most elmegyek, nyitok, meg fizetek, aztán megint mehetek egy januári mínusz 20-ban sorban állni, ha egyszer valamelyiknek majd megint kell pénz..
No, meg szerintem most tényleg sokan keresnek majd más lehetőséget az ön (és valóban) ÖNgondoskodásra... és tényleg nem lesz rá igény soha többet...
Más dolog, hogy én pl. definitív nem tárolnám magyarországi számlán a megtakarításokat, akkor sem, ha kevesebbet is fial majd szemre kicsit nyugatabbra vagy északabbra, de megint csak ki tudja, EZEK után mikor jön egy olyan kormány (vagy ez, ha belelendül), akinek nem csak a kisujjam kell, hanem az egész kezem, aztán meg még több...

Los Alamuszi 2010.11.30. 20:02:19

@Kettes:
egyébként ez "jópofa" dolog: egyrészt megnyugodhatunk, hogy VOLT terv, nem ad hoc jutott eszükbe a dolog, másrészt viszont tényleg cinikus a hozzáállás (egykulcsos adó kellett, mert megígérték, megszorítás nem kell, mert megígérték)...így szemre kitalálták, hogy lehet dugni, meg szűznek maradni, kis probléma, hogy ha ez a lépésecske ennyire tiszta volt, akkor pláne miért kell tavaszig várni, hogy megtudjuk annak a reformnak a részleteit, amivel nem rövid távra tömjük a lyukat...

Egyébként azt is pofátlannak tartom, hogy a cikk szerint bevallottan rövidtávú ennek az egésznek a célja, azaz, szerintem ebből következően KÖZE NINCS ahhoz, hogy a nyugdíjakat akarják-e megvédeni, meg hogy a mnyp-ak hogy teljesítettek... ha negyed ennyi százalékot vontak volna le, és háromszor ennyi hozamot hoznak, a pénzt akkor is vitték volna a fijjuuggg, azon az alapon, hogy ez volt a kinézett malacpersely...

Los Alamuszi 2010.11.30. 20:48:37

Bocs, ha már volt:
www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=466488&place=hirstart

"A JOBBOLDALI cseh kormány elképzelései szerint 2012 januárjában megalakulnának a magánnyugdíjpénztárak, amelyekbe a negyven évnél fiatalabbaknak kötelező lesz belépni.... mind a SZOCIÁLDEMOKRATÁK, mind a KOMMUNISTÁK tiltakoznak a javaslat ellen"

:-)))
Ezek a hülye csehek... eddig is szarul csinálták a dolgokat, és majd éhen nem halnak, most meg még megfejelik ezzel... hajaj, mi lesz ebből.

Los Alamuszi 2010.11.30. 20:52:02

@Los Alamuszi:
itt több is van (bár, természetesen mondható, hogy a népszabó elfogult, de majd mindjárt megnézem a cseh sajtót, mit írnak eredetiben ;-)))

nol.hu/kulfold/praga_a_magannyugdij_fele_tart

Ilyeneket írnak:

"Jaromír Drábek tárcavezető szerint a számos országban BEVÁLT modell révén jobban elosztanák a terheket, a kockázatokat az állam és a magánnyugdíj-rendszer között. Ráadásul a várható gazdasági fellendülés eredményeként A PÉNZTÁRAK JOBBAN gyarapítanák a befizetett összeget, MINT AZ ÁLLAM.

Los Alamuszi 2010.11.30. 20:58:15

@Los Alamuszi:
hírünk a világban rovat következik, mert a cseh nyugdíjreformig még nem jutottam, de olyat már találtam, hogy
hn.ihned.cz/c1-48372420-julie-hrstkova-kdyz-stat-krade

Když stát krade = amikor a kormány lop

meg:
hn.ihned.cz/c1-48372200-znarodneni-uspor-na-penze-vyhani-z-madarska-investory
azaz, a nyugdíjmegtakarítások ÁLLAMOSÍTÁSA elijeszti a külföldi befektetőket Magyarországtól

Pásztörperc 2010.11.30. 21:05:40

@Los Alamuszi: Szakasztott, akár nálunk: a mérsékelt jobboldal (azaz a Maszop) létrehozta a manyupokat, a kommunisták fölszámolják.

Suba a subához...

Los Alamuszi 2010.11.30. 21:07:10

Na, én ugyan olyat nem találtam, hogy meg is egyeztek a cseh kormánypártok képviselői, csak, hogy nyomják a dolgot, de találtam még egy jó alcímet magunkról:

ekonomika.idnes.cz/madarske-reseni-schodku-rozpoctu-znarodni-se-miliardy-uspor-na-penzi-1kr-/eko-zahranicni.aspx?c=A101126_190309_eko-zahranicni_abr az a rész, hogy
"Noční můra a vyděračství" azaz RÉMÁLOM ÉS ZSAROLÁS

tollaszerge (törölt) 2010.11.30. 21:43:01

@maroz: Van az elején egy executive summary, de ha érdekel leírom ami nekem megmaradt belőle miután átolvastam. Ha veszed valakinek a ki- és befizetéseit egész élete folyamán, akkor hozzá lehet rendelni egy kamatlábat, amin számolva pont az jön ki hogy a befizetések felkamatoztatva fedezték a nyugdíjat. Ez a szokásos internal rate of return.

Viszont a fenti mutatót csak akkor lehetne kiszámolni ha egy kohorszban már mindenki meghalt. Ezért a tanulmány egy olyan szintetikus mutatót használ, ami megadná az ahhoz szükséges implicit belső hozamot, hogy a nyugdíjrendszer hosszútávon egyensúlyban legyen. Természetesen nem volt egyensúlyban, mert mindig foldozták, de akkor is van értelme kiszámolni ezt a mutatót. Minimális feltevések/extrapolációk szükségesek hozzá, főleg demográfiai paraméterek, szóval egész kóser és sokat elmond, pl azt hogy "annyit mindenképpen kijelenthetünk, hogy a kilencvenes évek eleji foglalkoztatási válság jóval nagyobb veszteséget okozott a felosztó-kirovó rendszerben, mint a 2008-as tőkepiaci válság a magánpénztárakban."

maroz 2010.12.01. 09:34:24

@tollaszerge: Akkor ez nem ugyanaz a számítási módszer, mint amivel a Századvég próbálkozott?

Los Alamuszi 2010.12.01. 09:38:11

@maroz:
kérdezted tegnap, hogy "de miért kéne az ING-nek dafkéznia"
Na, Tóta W. megírta:

Ezenkívül pedig elhűlve nézem, amint a világ legnagyobb pénzügyi vállalatai bénultan vonogatják a vállukat, mert Magyarország pillanatnyi kormánya megbolondult. Az Önök tavalyi bevétele tizenhárom billió forint volt világszerte, és az ING csak az egyik szereplő azok közül, akiktől a kormány elszedni készül a pénzünket. Elszomorítana, ha ilyen töketlen alakokra kellene bíznom a pénzügyeimet. Akkor se fognak semmit lépni, ha a bankszámlák kerülnek sorra? Mert ebben az esetben tényleg ideje visszatérni a dunyhához meg az elásott aranyhoz.

Pásztörperc 2010.12.01. 19:21:40

@maroz: OFF: Kaptál tőlem levelet...

maroz 2010.12.02. 08:42:44

@Los Alamuszi: Megírta, megírta, de nekem akkor se tetszik. :)

Sajnálom, de szerintem a krumplileves legyen krumplileves, egy vállalkozás termeljen profitot, egy citoyen állítson barrikádot, dobáljon macskakövet, én rendpárti vagyok. :)

Tótának a gondolata az én olvasatomban: csináljon már valaki HELYETTÜNK valamit, mert mi ennyire málék vagyunk. Ciki.

Los Alamuszi 2010.12.02. 09:39:39

@maroz:
nem feltétlen. Persze, talán ez is benne van (én mindenesetre 12-én, ha lesz, és egyik párt sem teszi rá a kezét, megint ott leszek a tüntetésen), hanem, hogy ők IS tegyék meg, ami a maguké.
Szerintem eléggé jól kiderült, hogy szerintem nem bűn nyereséget termelni, sőt, nem bűn baromi sok nyereséget termelni, ha és amíg lehet (gondolok itt a magas működési költségre, amit naná hogy ők szeretnének olyan magasan tudni, amilyen magasan csak lehet, én ezért nem kárhoztatom őket, ha megtehetik, nekik ez a dolguk, mert nem szeretetszolgálat ez)
Ugyanakkor ha nem tesznek semmit (nem barrikádra gondolok persze, hanem lobbyzásra, meg kis durcira a pénzpiacokon), csak zavarodottan tördelik a kezüket, meg sopánkodnak, max. csípőseket nyilatkoznak (én mondjuk még ilyet sem hallottam) akkor az emberek felé igenis az az üzenet, hogy náluk nincs biztonságban a pénzük.
Lehet spekulálni, hogy a mnyp-ok körüli balhé igenis arra ösztönzi az embereket, hogy eztán MAGUKRÓL gondoskodjanak, és takarékoskodjanak (hurrá, de jó lesz ez a gazdaságnak, újabb érv a mnypok kicsinálása mellett!!!), de szerintem sokan értik úgy a dolgot, ahogy én: igen, takarékoskodni fogok, de az a megtakarítás nem itthon fogja várni, hogy majd elérem a nyugdíjas kort... (persze, ott is ráteheti az állam a mancsát a pénzemre, csak azért sokkal nehezebben)

Ja, tegnap az indexen fent volt, amit számoltunk, hogy ha csak 1/3 ember marad, és csak a központokban lehet ügyet intézni, a mezei ügyfélszolgálatokon nem, akkor 3 mp jut majd egy emberre, ami ugye fizikai képtelenség.
Ezen az alapon nem lehet megtámadni egy ilyen határozatot?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.12.02. 13:13:23

Naszvadynak nem sül ki a szeme.

hetivalasz.hu/uzlet/aknamentesites-33750

Simán felmondta a napi Szijjártót augusztustól novemberig.

"A második pillér azonban semmire sem megoldás, viszont azt a látszatot kelti, mintha megreformálták volna a nyugdíjrendszert, és az emberek saját pénze gyűlne a magánnyugdíjpénztári számlákon."

Ezt a "látszatot" törvény rögzíti, te elfuserált vén majom. Azt mondja, elvi okokból nem lépett be a magánnyugdíjpénztárba. 66 éves. Már mi a jó fenének kellett volna belépnie? Kérte valaki?

Komolyan mondom, ennél intellektuálisabb érvanyagot olvastam már regisztrált fideszes droidoktól. Hát nem is csoda, hogy Bokros egy napot adott neki 1995-ben a távozásra. Én annyit se adtam volna neki.

maroz 2010.12.02. 19:28:48

@Los Alamuszi: Hol támadnád meg? Illetve nem is, hanem mivel? Aknavető, esetleg? ;)

Próbálj meg hátrább lépni vagy két lépést, hátha úgy szélesebb perspektívából is rá tudsz nézni a dolgokra.
Szerintem az, hogy az ING-csoport, mint rohattkapitalista mit fog lépni ebben a szabadságharczban fókasóhaj a sarki éjaszakában ahhoz a gondunkhoz képest, amit az jelent, hogy ezt a velejéig primitív, ostoba (és még kéttucat hasonló jelző) szíjjártói magyarázatokat csont nélkül benyaljuk.
Komolyan mondom, ha az én kölkeim így, ilyen módon mosakodnának, hát kiszaladnék szégyenemben a világból.

Na, ez mitől fog megváltozni (mert tüntetéstől szerintem nem), ez lenne a zigazi kérdés! :)

Los Alamuszi 2010.12.02. 20:18:22

@maroz:
AB... persze, tudjuk, mennyit ér a dolog (98%-os adó)
Ezért bíznék jobban az ING féle mocskos karvalytőke lobby erejében. Nem mondom, hogy bízom, csak, hogy annál jobban bízom, mint hogy az AB bármit is érdemben fog tudni tenni.

Ez megvolt egyébként?
www.fn.hu/hetilap/20101130/oda_a_nyugdij/
Heim Péter, a Századvég elnöke:
"Ugyanakkor látni kell, hogy bármilyen formájú nyugdíjrendszer megítéléséhez kevés egy-másfél évtized, legalább 25–30 évre volna szükség. A szakember a Századvég korábbi javaslatainak nagyjából a felét látja viszont a kormányzat nyugdíjrendszerrel kapcsolatos elképzelései között. Szerinte önmagában a nyugdíjpénztári vagyon visszacsatornázása nem lenne baj, ám a szabad választás valós lehetőségét meg kell adni. Szintén fontos, hogy az államhoz visszakerülő vagyont még középtávon sem célszerű folyó kiadásokra költeni, annak teljes egészében az államadósság vagy az állami vállalatok adósságának csökkentését kell szolgálnia."

Mi lehet emögött a nyilatkozat mögött? Időnként elég naiv tudok lenni, de ezt én kimondottan mosakodásnak érzem (mehetne a századvéges poszthoz is, de most épp itt vagyok, és lusta vagyok ;-))))
Illetve, annyiban kapcsolódik ide is, hogy szerintem ezek szerint azért vannak, akik ugyan egyetértenek az alapintézkedéssel, de a Szíjjártó-Selmeczi-Matolcsy-féle "kommunikáció" még számukra is kínos?...
Vagy?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.12.02. 20:40:53

@Los Alamuszi: A Szijjártó-Matolcsy-Selmeczy-Naszvady kommunikációs csak a legsúlyosabb debileknek nem kínos. Heim tudhatta volna, hogy a Századvég nyilatkozatát a kormány a pénztárak elleni bűnvádi eljáráshoz fogja felhasználni. Most egy kicsit meg van szeppenve, ebből valószínűleg inkább kimaradt volna.

maroz 2010.12.02. 22:08:33

@Los Alamuszi: Igen, időnként az ember elkezd azthinni, meg bízni, hogy háthta akad legalább egy normálisabb pofa, aztán jön a Gazdi és kizavarja a vásárba nyúlszájat csinálni vagy a planétás mellé, bazári majomnak.

Én teljesen nyugodt vagyok, Heim megkapja majd a maga tockósát és abból meg fogja érteni, hogy hol is az ő helye. :)

Los Alamuszi 2010.12.02. 22:14:23

@Kettes: tudhatta volna, tudhatta volna... az ember mégsem haraphat abba a kézbe, amelyik fizeti...
A lelkiismeret viszont valóban bonyolult tud lenni (ha van)

Los Alamuszi 2010.12.02. 22:17:14

@maroz:
kezdem én is azt hinni, hogy ezt az egészet nehezebb megemészteni egy normális, nyitott szellemű jobbosnak, mint anno egy ugyanilyen balosnak az öszödi beszédet....
Mert, aki ugye ott lehetett Gyurcsányt kritizálni, sőt utálni, itt meg, aki nem zár össze, az rögtön kívül találja magát...

Los Alamuszi 2010.12.03. 12:44:02

Na akkor: AB kilőve
EU kilőve:
hvg.hu/gazdasag/20101202_eu_magannyugdijak_szankciok/2

Megoldás: a kormány nyilván itt a piros, hol a pirosat fog játszani a mnyp vagyonnal, nincs ott minden forint megcimkézve, hogy nyomon lehessen követni, ebből épül-e mondjuk a debreceni stadion...

tollaszerge (törölt) 2010.12.03. 13:09:03

@Los Alamuszi: Dehogy van kilőve az EU... csak nem fognak ők kezdeményezni, nekünk (állampolgároknak) kell. Ez a sokadik finom üzenet erről, de valahogy nagyon kevesek képesek csak dekódolni.

Komolyan sírvafakadok azon a szemléleten, ami a magyar sajtóban el van terjedve az EUról, ami majd megment, közbelép, fegyelmez, etc. Max utóbbi, de az is csak utólag. Ha akarunk valamit, nekünk kell mozdulni, keresni egy ügyvédet, perközösséget alapítani, végigvinni. Nem érdemes arra várni, hogy jön valami őrangyal és megment, mindenki magát tudja megmenteni.

Ha Matolcsyéknak mindent sikerül végigvinni, az azért lesz, mert a magyar lakosság abszolút nincs arra szocializálva, hogy bíróságon keresse az igazát. Nekünk vagy rögtön tegyen valaki igazságot, vagy passzívan fogunk otthon ülni, esetleg néha morgunk egyet, aztán gyerekeinkre hagyományozzuk a kudarctörténeteket arról, hogyan taposták el megint szegény kisembert.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.12.03. 13:31:45

@Los Alamuszi: Szerintem az AB még nincs kilőve. Nem lefutott ügy, hogy az AB jogkörét csorbító alkotmánymódosítást nem semmisítik meg, és onnantól megint pénz az ablakban.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.12.03. 15:12:29

@Kettes: Magyarorszagon azert "majdnem" konszenzus van atekintetben, hogy az AB nem mondhatja ki alkotmanymodositas alkotmanyellenesseget. Felmerult a dolog, most Solyom is pedzegette, de gyakorlatilag ez lehetetlen. Azt el tudom kepzelni, hogy az alkotmanymodositast kvazi figyelmen kivul hagyva, formalisan alapjogi ervelessel meglonek par torvenyt. Es akkor a FIDESZ fel fogja fuggeszteni az AB mukodeset. Azt is el tudom kepzelni, hogy ebben az orszagban nem ez lesz az utolso felfuggesztes.

Los Alamuszi 2010.12.03. 15:22:25

@tollaszerge:
bíróságon?
Mire megvan az első fokú határozat, 2014 lesz... Mire jogerőre emelkedik, lemegy még egy ciklus.
Nem beszélve arról, hogy a fene se tudja, ha ez átmegy, nem lesz-e kedve az állampajtinak a bírósági ítélkezésbe is bele-beleszólni....
Az a pasi is jól megnyerte a pert a háza ügyében, aki Strasbourgig vitte a pert, amit itthon elvesztett: ha jól rémlik, szinte 20 évbe telt...
Ezek után én nem csodálom, ha senki nem fog perelni... (nem beszélve róla, hogy ki akar majd pattogni, névvel, címmel, hogy aztán esetleg már közben megpróbálják elvenni a kedvét a dolgoktól)

tollaszerge (törölt) 2010.12.03. 15:49:02

@Los Alamuszi: Ráérek, sokára leszek nyugdíjas. Én biztos fogok perelni, egyelőre azt mondta a jogászom hogy várjuk meg a törvényt, aztán csináljuk úgy hogy kellő alapom legyen a perhez, ehhez elég ha levélben nyilatkozok hogy maradok a magánnyugdíjpénztárnál, utána perelünk. Nem fogok elmenni sorbaállni se, bekaphatják, nem vagyok senki bábja.

Jogászom amúgy szeretne Strasbourgba menni, még nem volt az ottani bíróságon, neki szakmailag kihívás, szívesen csinálja. Ha szétkúrják a MNYUP rendszert, az sem kizárt hogy egy összegben, készpénzben kapok a végén kártérítést, jegybanki alapkamat kétszerese, stb. Ez simán veri a legjobb részvényhozamokat :-)

2014ben már sehol sem lesznek Orbánék. Ha kicsit meghúzzák magukat, akkor elvesztik a választást, ha nagyon elszalad velük a ló akkor tényleg felakasztják őket. Most mindenki kivár, de a 2012es gazdasági eredmények után nem lesz menő az a stílus, amit most visznek; mást meg nem tudnak.

Los Alamuszi 2010.12.03. 20:51:02

@tollaszerge:
sok sikert! ;-)
Én megyek tüntetni, ha lesz mire.

Más: csak egy villanást láttam a mai m1 híradóból. Vm fő MÁV-os szakszervezeti főmuftit ekéztek a holnapi tüntetés kapcsán (mondjuk, legalább benn volt, hogy holnap VAN tüntetés), és vm olyasmi hangzott el, hogy az illető úr gyakorlatilag azért hívja tüntetésre az embereket, mert tagja a vasutas manyup (nem így hívják, de vm ilyesmi) felügyelőbizottságának...
Igazából nem is tudom, miért ekézik a szakszervezeteket, amilyen "türelemmel" viseltetnek a kormány iránt....
De azért a "nice try" kategória, nem?

Zenovitz2 2010.12.03. 21:11:32

Borsik volt az előbb az ATV-ben, ő mondta, hogy ő is és az összes MÁV-os szakszervezeti vezető felügyelő bizottsági tag a vasutas nyugdíjpénztárban, btto 70 ezerért. Már miért ne lennének ott?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.12.04. 00:19:55

@jotunder: Sok mindenről volt "majdnem" konszenzus, aztán jött egy csapat és leverte a lámpát. Nyilván az AB is látja, hogy a passzivitásuk csak egy eredményre vezethet, hogy a Fidesz szép csendben kivezeti a demokráciát. Vezesse ki erővel, aztán meglátjuk, mire jutunk.

PR-küszöb 2010.12.04. 09:29:14

Hogy a jóistenbe lehet valamiről vitatkozni, dönteni, ha egész egyszerűen
NINCSENEK KONKRÉT SZÁMOK?
Nem ért valaki egészen véletlenül ez Excel-hez?
:)

Pelso.. 2010.12.04. 12:47:17

@PR-küszöb: Hát ez az egész lényege. A konkrétumok nélküli, zavaros közegben lehet kiválóan lózungoln, homályos, folyamatos feltételes módokkal üzengetni. Jó kis ideológia táplálék a plebsnek.

PR-küszöb 2010.12.05. 09:30:26

@Pelso..: Azon töprengek, hogy a helytálló nézetek és korrekt eljárások, valamint a hatékony kommunikációs eszközök vajon eleve kizárják-e egymást?

Pelso.. 2010.12.05. 10:48:01

@PR-küszöb: Eleve nem, de hát ez nem az a helyzet, akarom mondani ország.
Hatékony kommunikációs eszközökkel s tartalommal kiválóan helyettesíthető az első kettő, lásd nálunk. A kérdés mindössze annyi, hány évtizedig még.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.12.06. 09:21:13

@sajtohuba:

a moody's váratlanul a komcsik elkúrásának hiteles indikátorából a fülkeforradalom, a nenyi, és a felhatalmazást adó nép ellenségévé változik.

kéne gyorsan egy cikk valakitől a hírlapba, hogy ezt mi már húsz éve is tudtuk, mert raccsoltak

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.12.06. 09:37:20

"A Fidesz már 2006-ban is, és most is azt képviseli, hogy erős jogosítványokkal rendelkező Költségvetési Tanács legyen, amelynek nincs bürokráciája - fejtette ki Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes, közigazgatási és igazságügyi miniszter hétfőn a Magyar Televízió Ma reggel című műsorában"

Bürokráciának azokat a szakértőket hívjuk, akik nem értenek velünk egyet. Azokat a szakértőket akik egyetértenek velünk, egyáltalán nem hívjuk, jönnek azuk maguktól :))))

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.12.06. 09:46:19

@jotunder:

"A Költségvetési Tanács felesleges

A Költségvetési Tanács egy szemfényvesztés, úgy felesleges, ahogy van - szúrt oda az MNB és a PSZÁF mellett a tavaly felállított intézmények is Járai. Szerinte elegendő lenne kemény fiskális szabályokat felállítani, és nem lenne szükség hivatalra."

index.hu/gazdasag/magyar/2010/03/09/jarai_egy_heten_belul_adocsokkentest/

Pelso.. 2010.12.06. 10:58:34

@sajtohuba: profitline.hu/hircentrum/hir/207880/Navracsics-Tibor-reagalt-Kopits-Gyorgy-reggel-elhangzott-kritikajara

".....reagálva Navracsics Tibor elmondta: nehéz eldönteni, hogy mitől emelkedett a felár, szerinte általános bizalmatlanságról van szó. Magyarország iránt a bizalom nem rendült meg, sőt erősödött, mert látszik, hogy Magyarország mindent megtesz azért, hogy a költségvetés 3,8 százalékos hiányát tartani tudja az idén."

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.12.06. 11:50:32

heima elvtársból egy pillanatra kibukott az őszinteség.

"ha gyurcsányi gondolta volna úgy, hogy kell neki a magánpénztári zseton, akkor valszeg első sorban tiltakoznék."

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.12.06. 11:59:48

"Suppan Gergely, a TakarékBank elemzője szintén kiemelte, hogy a várakozásokhoz képest erőteljesebb volt a Moody's lépése, amellyel egyszerre két fokozattal minősítette vissza Magyarországot, és emellett továbbra is negatív kilátást adott a besorolásnak. Az elemző ezt túlzásnak tartja. Úgy véli, hogy a hitelminősítők még kivárhattak volna, hiszen a kormány februárra ígérte a strukturális reformokat. "

Suppan Gergely arany pofa, még 2020-ban is képes lenne további három hónap haladékot adni a kormánynak, ha megígérik. :-))

tollaszerge (törölt) 2010.12.06. 12:07:11

@Kettes: Orbán még soha, de soha nem hazudott. Ha egyszer azt mondta, hogy februárban reformok lesznek, akkor reformok lesznek. Legfeljebb januárban a Közt Eln Hiv részeként megalakult Nyelvvédelmi Bizottság kimondja, hogy a "reform" jelentése "szilárd állapotú csapadék", amit a népnyelv "hó" néven is ismer, decembertől februárig gyakori.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.12.06. 12:17:22

@tollaszerge: Orbánnak napokon belül, legalább körvonalaiban, ismertetnie kellene a "februári reform"-okat. Márcsak azért is, mert ha 2011 februárjában kezdődik egy reform, annak a költségvetésben tükröződnie kell.

Wolff 2010.12.06. 12:21:09

@Kettes: Én nem vagyok elemző ezért éppen akkor lettem volna meglepve ha nem kettővel minősítenek vissza. Különösen azután, hogy elhalasztották a novemberre ígért vizsgálatot azzal, hogy az új fejleményeket is mérlegelik.
Amúgy továbbra is azt mondom ott vannak a reformok. Oktatásügy, egészségügy, közigazgatás, szinte mindent éppen alakítanak át. Ezt tessék beárazni és ami kijön az a végeredmény. Akármilyen éktelen baromságnak is látszik.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.12.06. 12:21:25

[kisszínes: sixx borzasztóan fel van háborodva, kegyeletsértés! comment.blog.hu/2010/12/06/morbid_humora_van_a_story_online_nak ]

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.12.06. 12:24:28

@Wolff:

én annyit látok egyelőre a reformokból, hogy de facto nőtt a kormánylétszám, meg hogy a tanároknak olyan durva pénzeket kezdtek el ígérni, hogy megyó is belepirulna.

ja, meg a nyugdíjreformot. mert ez is az, ne tagadjuk.

tollaszerge (törölt) 2010.12.06. 12:25:00

@jotunder: Ez ócska bolsevik gondolkodás. A költségvetésbe elég annyi hogy "bízzatok bennem, minden jó lesz", aztán majd visszamenőleg módosítgatják, ha akarnak valamit. A 2010-es évet is így fejezték be, egyelőre semmi káruk nem származott belőle, miért ne lehetne ezentúl így csinálni?

Az ország persze szív egy kicsit, de ez most nem fontos, később úgyis jó lesz, ahogy exponenciálisan tágulunk, addig meg féllábon kibírjuk.

dr Brcskzf Gröőő 2010.12.06. 12:49:43

@jotunder: Suppan Gergely elnézte: februárra nem a reformot, csak a bejelentését ígérték.
és erről is ki fog derülni, hogy igazából a bejelentés megígérésének bejelentését jelentették be.

V mint... 2010.12.06. 13:47:14

Ebben benne van az elkövetkezendő 10 év teljes gazdaságpolitikája.Aki ezt nem érti,az hülye,szakmaiatlan és kommunista

tollaszerge (törölt) 2010.12.06. 16:57:26

@sajtohuba: Szuper, akkor most egy hétig arról fog szólni a droidhíradó hogy a Moody's miért hülye (azontúl, hogy nyilvánvalóan zsidók, és valszeg Trianont is ők okozták).

Péntek magasságában megalakul a Matolcsy's hitelminősítő, elsőnek a CIG Pannónia lesz minősítve (ki lehet találni, hogyan), az így megszerzett piaci hitelességet felhasználva pedig a magyar államadósság.

Most így hirtelen nem tudom hogy exponenciálisan vagy kvadratikusan igyam le magamat, de ez csak mellékszál.

sajtohuba 2010.12.06. 17:01:40

@tollaszerge: Eksztatikus a helyes szó ;-).

dolphin · http://adlibitum.hu 2010.12.06. 17:07:24

@tollaszerge: A mandineren figyelmetlenek voltak, így a második hozzászólásig kellett várni, amíg a zsidó-vonal előjött.

sajtohuba 2010.12.06. 17:08:49

@dolphin: Éberség, komerádok, éberség!

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.12.06. 17:19:31

@dolphin:

majdnem tetszőleges más cikk esetében a liberálisra fogadtam volna, de itt a zsidó a tuti tipp, nincs mit tenni.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.12.06. 17:28:02

direkt utananeztem. az alapito John Moody-t a Szent Sir Rend Lovagjava avatta XI. Pius papa. John Moody konvertalt katolikus. elotte episzkopalis volt. :))

a mandineren alap, hogy mindenki zsido, meg a zsidok is. nincs kivetel :)))

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.12.06. 17:29:58

Valaki magyarazza el az otmilliard dollaros kotvenykiadast, pliz :((

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.12.06. 17:43:54

aha, megvan. index.hu/gazdasag/blog/2010/12/03/a_kormany_otmilliard_dollaros_kotvenykibocsatasra_kert_engedelyt/

kérdés, ki adta be az igényt. de akármelyikük is, ez brutális. több, mint 1000 milliárd hufról van szó.

ugye kacsa?

sajtohuba 2010.12.06. 18:38:51

@jotunder: @mavo:

Itt kell nézni az első doksit: www.sec.gov/Archives/edgar/data/889414/000095012310110285/0000950123-10-110285-index.htm

Az eddigi 0,5 bn USd keretet emelték fele 4,5bn-nal 5,0 bn USD-ra. Ez úgy nagyjából napi egy szijjártókósarogánmatolcsy megnyilatkozásig kicsit több, mint 1000 milliárd forint. Utána több.

Mi a búbánatot kavarnak a zemberek számlájára már megint?

sajtohuba 2010.12.06. 21:11:49

@mavo: Megvan, mire kell a pénz:
www.privatbankar.hu/cikk/hircentrum/magyarorszag_szellel_szemben_meddig_tur_a_piac_40213

"Magyarország hitelbesorolása "nyomás alá" került, és jövőre 4 milliárd euró külföldi adósságot kell újrafinanszírozni ".

Ez durván a 5 bn USD kötvénykibocsátás nagyságrendje. Vajon ezzel a megapapírral akarják ócsón megújítani? Most hogy a nemzeti jamesbondok junkbond országot csinálnak a gazdaságunkból? Hogy lesz ez árazva, hogy megvegyék???

Wolff 2010.12.06. 21:36:40

@sajtohuba: Szerintem hallottak egy prezit a carry trade-ről, megragadt bennük, hogy dollárban nagyjából nulla százalékra lehet pénzt felvenni és most azt gondolják, hogy ez menni fog állami szinten is. :D

sajtohuba 2010.12.06. 21:54:49

@Wolff: Arra is kíváncsi vagyok, hogy mit akarnak lecserélni. Az ÁKK-nak teljesen más számai vannak, mint a WSJ által mondott 4 bn EUR.

www.akk.hu/object.4883b5b4-130b-40f5-905d-fee91e7c8ac0.ivy

Itt a 2011-es devizahitel és devizakötvény állomány együttes összege nagyságrendileg a 4 bn EUR.