Öt éve egy posztban már írtam pár sort a Fotó Háber című 1963-as filmről, a korai Kádár-korszak egyik legsikeresebb filmjéről.
A filmben egy elítélt pap, miután kiengedték a börtönből, csatlakozik a magyar állambiztonsági szolgálathoz. Ezt a karaktert Latinovits Zoltán játszotta. Latinovits a Bajorországból Magyarországra emigrált Johann Gundelnek, a magyar vendéglátóipar atyjának, dédunokája volt, a huszadik század egyik legjelentősebb magyar színésze, aki csak Érdemes Művész lehetett a Kádár-rendszerben, ha nem is volt klasszikus értelemben ellenzéki, de elég nyíltan kritizálta a magyar színházi világot.
A Hosszút játszó Nagy Attilára, aki az egyik Munkástanács elnöke volt ötvenhatban, 1958-ban halálbüntetést kért az ügyész és 12 év fegyházra ítélték. A rendszerváltás után a Magyar Szocialista Párt képviselője volt a Parlamentben.
A rendező Várkonyi Zoltánnak, akárcsak a női főszerepet játszó Ruttkai Évának 1944-ben bújkálniuk kellett a deportálás elől.
A Hábert játszó Szakáts Miklóst 1956 után letartóztatták majd internálták és az internálótáborban valóban csatlakozott az állambiztonsághoz, Cyrano néven ügynök lett, majd 1969-ben disszidált és sohasem térhetett haza.
Ezzel szemben hazatérhetett a filmben kisebb szerepet játszó Páger Antal, ő a negyvenes évek első felében több antiszemita propagandafilmben is szerepelt, ha nem is nyilas, de keményvonalas fajvédő volt, aki 1944-ben hagyta el az országot és Argentínában telepedett le. 1956-ban, még a forradalom előtt tért vissza Magyarországra, és 1965-ben kapott Kossuth-díjat.
A filmben szintén játszó Sulyok Mária 1957-ben kapott Kossuth-díjat, és később a Charta 77 aláírói között szerepelt.