Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Petry és a migránsok (megjegyzésposzt)

2021.04.07. 10:10 | jotunder | 254 komment

 

 Tudták, hogy  Petry azt mondta, hogy a német határőrségnek fegyvert kellene használnia az illegális bevándorlókkal szemben? Ez volt a német szélsőjobb megerősödéséhez vezető nyilatkozat, amiből országos botrány lett. Petry tagadta, hogy explicit tűzparancsra gondolt, de azért mindenki úgy értette. Később Petry trágyahalomnak nevezte a migránsokat.

 Nyugi, nem Petry Zsoltról, hanem Frauke Petryről van szó az AfD volt politikusáról, aki később kilépett a pártból.

 De azért tényleg, mik vannak. 

 P.S.  Nem biztos, hogy kirúgtam volna Petry Zsoltot ha a Hertha Berlin főnöke vagyok, dehogy leüvöltöm a fejét az zicher. Magyarországon a homofóbia és az idegenellenesség becsület és dicsőség dolga, teljesen természetesnek hat, amit Petry összehordott, vagy összehordattak vele, Németországban kevésbé.

A Hertha  februárban igazolta le Sami Khedirát, szombaton Dodi Lukebakio lőtte a góljukat a Union Berlin ellen.  Nem is olyan régen 800 futballista, köztük a teljes Dortmund és Mönchengladbach csapat írt alá egy homofóbiaellenes levelet. Évekkel ezelőtt a Tolerancia Díjjal kitüntetett világbajnok futballista Phillip Lahm írt a német futball homofóbiaproblémájáról. Ez az a kontextus, amelyben Petry Zsoltnak (vélhetően a Magyar Nemzet nevű újnyilas lap újságírójának hathatós segítségével) sikerült elképesztő marhaságokat nyilatkoznia Gulácsiról és a "morális mélypontra" süllyedő, migránsokat befogadó Európáról. Magyarországon a szélsőjobboldali aggresszió része a futballkultúrának (ha egyáltalán lehet futballkultúráról beszélni), Németországban anti-homofób ultrák vannak, a Hertha Berlin szurkolói klubja pedig támogatta Petry kirúgását. Persze van valami aggasztó abban, hogy nem képesek elfogadni Petry teljesen őszintének tűnő bocsánatkérését, különös tekintettel arra, hogy ők tudtak arról, hogy a Hertha kapusedzője soha nem bántott senkit.

 Jobb lenne egy olyan Európa, ahol lebasszák a Petryket (de nagyon) és nem kirúgják, azt hiszem mindenkinek jobb lenne, muszlimoknak, keresztényeknek, ateistáknak, liberálisoknak és konzervatívoknak. Jobb lenne, mert egy egészséges liberális demokráciában mindent meg kell beszélni, amit meg lehet beszélni. Itt nem azt kell megbeszélni, hogy mi is a helyzet a migránsokkal, hanem inkább azt, hogy mi is a helyzet a kulturális különbségekkel, hogy amúgy teljesen normális kelet-európai emberek szájából hullik ez a szoftfasiszta baromarcúság, amiben vélhetően nem is hisznek, csak úgy jön.

Nem hiszem, hogy a szólásszabadság intézményének integráns része az, hogy magáncégek nem korlátozhatják a cégük jóhírnevét érintő kommunikációt (a First Amendment pl. kizárólag az államot korlátozza a szólásokkal kapcsolatban, magánszemélyeket nem). A cancel culture azonban a tisztességes, reflektált, de esetleg kontroverzális véleményeket is elfojtja, amely vélemények szükségesek egy liberális demokrácia működéséhez. És nem, fogalmam sincs, hol a határ, mi az, amit már nem tolerálhat egy magáncég, mi az, amit még igen, az  állam az más, az nem kétséges számomra, hogy egy normális működő államnak bőven tolerálnia kell azt, amit Petry összezagyvált, mélyen elleneznie kell, de azért tolerálni.

 Ennek azonban szinte semmi jelentősége. A Vincent kritikus posztjait továbbra is le fogják vetetni, engem továbbra sem fog érdekelni, ahogy Tallai Gábor és Schmidt Mária feljelentő levelei és telefonjai sem (már várom, hogy kiállnak a véleménynyilvánítás szabadsága mellett). Magyarország ilyen marad, Németország pedig olyan, mi elmondjuk a kis puzsérságaink, öndefiníciós mantráink és nem történik semmi. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr616492784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kemény keleti kommentelő 2021.04.08. 09:53:38

@Kettes: Csak azt kérdem, hogy a magyarországi bevándorlók bűnözési rátáját miért nem vitatjuk meg, ha annyira érdekel minket a németországi bevándorlók bűnözési rátája ?

Ne kezeljünk tabuként bizonyos tényeket. Érdeklődjünk élénken a Magyarországra költözött határontúliak , vásárolt igazolványosok, és ukrán bevándorlók bűnözői csoportjairól gyűjtött adatokról.

Az miért tabu ?
A német bűnözés meg miért a mi tabudöntésünk ?

Amikor a terrorcselekményekben rendre feltalálható volt a magyar szál, valahogy nem volt liberális kötelesség a szál felgöngyölítése, és a végén található magyarok megnevezése.
A tabudöntés mindig csak a távoli országokra vonatkozó kormánypropaganda ismételgetéseiig jut el.
Érdekes kis tabudöntések ezek.

Késes Szent Alia 2021.04.08. 09:57:06

@látjátok feleim szümtükkel: "Egyedül jogi úton lehet keresni valamit, de akit kirúgnak, annak erre sem pénze, sem ideje, mert másik munkát kell keresnie."

Az remek, hogy van munkajog és lehet perelni, de az már kevésbé jó, ha az állam törvényileg kötelezheti a magáncégeket, hogy azok safe space-ként funkcionáljanak minden seggfej számára.
Egyáltalán, liberális húzás-e még több hatalmat adni az államnak csak azért, mert van egy ilyen homályos fogalom a köztudatban, hogy cancel culture vagy véleményterror. Mi köze a Herthának ahhoz, hogy Petry további karrierje hogyan alakul, és miért kéne, hogy törvényben írjuk elő a Hertha számára, hogy ezzel törődjön?
És miért sajnálatos, hogy a pénz dönt ezekről a dolgokról, nem pedig egy leviatán méretű, büntető állam? Az jobb lenne?

Emmett Brown 2021.04.08. 09:57:50

@kemény keleti kommentelő: ekkora baromságot rég olvastam. Nem a kapusedzőt rúgják ki, ha egy csapat ilyen szarul áll.

kemény keleti kommentelő 2021.04.08. 10:20:44

@perspectus: A magyar érdemrend lovagkeresztjének, és Orbánnak is a fekakurvázás az értékrendje.
Nyilván a hallgatóknak kell leadni az óráját és távozni az országból is lehetőleg.
Mert nem passzolnak az ország vezetőjének értékrendjéhez.

HaCS 2021.04.08. 10:34:34

Emberek térjünk már észhez?

Mióta alapja az bármilyen elvrendszernek, hogy bezzeg a másik?
Hát basszus, ezért tartunk itt! A fél ország azzal áltatja magát önálló gondolatok nélkül, hogy bezzeg a komcsik, libsik, Gyurcsány. Ezért aztán pont ugyanazt csinálják, csak pepitában, néha más nagyságrendben.
A gondolkodó polgárok megmaradt csekély része ne essen már bele ugyanebbe a hibába!
Bezzeg a NER! Baszki, hát éppen az a lényeg, hogy elviekben hibás ez az egész megközelítés! Kirúgtak valakit az egyébként nem uszító véleményéért. Ez ellen kell felszólalni. Marhára mindegy, hogy az ember, vagy a vélemény nekem kedves, vagy nem. Bizonyos körökben persze ez a meghatározó tényező, dehát éppen ez ellen a gyakorlat ellen szükséges küzdeni minden esetben. És marhára mindegy, hogy melyik radikális szélsőséges nézet késztette a kirúgásokra az önjelölt túlbuzgó erkölcscsőszöket a TV2-nél, vagy a Herthánál.
Az összes arról szól, hogy csoportok (állítólag) tudják az egyetlen szent igazságot az adott ügyben, mely konkrétan megkérdőjelezhetetlen. És persze türelmetlenek. Azonnal követelik az egyetlen igazságuk elfogadását, sőt törvénybe emelését olyannyira, hogy akár radikális döntésekre, cselekedetekre is hajlandóak, sőt ezt mindenkitől, másoktól is elvárják.

Ilyen szempontból semmi különbség nincs a BLM, a MeToo mozgalom, vagy az unortodox konzervativizmus radikális szemlélete között.

Apropó, természetesen a propaganda próbálja mindenáron összemosni ezeket a liberalizmussal, mint mindent és mindenkit, aki nem ért velük egyet. Az átellenes oldalon álló radikálisok, nem lesznek soha liberálisok. Ne essünk ebbe a csapdába. Nem mindenki liberális, aki a kormány nézeteivel, és főleg módszereivel nem ért egyet, bár az is igaz, hogy aki liberális, az nem ért(het) egyet velük ezekben.
Aki azt hirdeti, hogy ezek a mozgalmak(!!!) köthetőek a liberalizmushoz, az csak (egyik, vagy másik) kottát fújja gondolkodás nélkül. A BLM, mint liberális? Röhögnöm kéne, ha nem venném észre, mennyien vannak akik ezt hittel állítják.

Basszus a bolsevizmus is egy mozgalomként indult. Még azt sem lehet állítani, hogy ne lettek volna védhető, érvekkel alátámasztható szempontjai bizonyos társadalmi igazságtalanságokról. Aztán mi lett belőle, mit tett vele a radikalizmus, és a szélsőséges cselekedetek?

A bajok soha nem a társadalmi igazságtalanságokról szóló párbeszédekből születnek, hanem azok hiányából, a türelmetlenségből, az akarnokságból, a "bármit megtehetek" érzésből.

Külsős 2021.04.08. 10:45:03

@perspectus:
Szóval a nemzeti, polgári, konzervatív értékrend a ribancozást és niggerezést jelenti. Remek :(

Rozsgyi 2021.04.08. 12:06:30

Mondjuk ha van egy keresztény elveket hirdető cég (nem tudom hogy van-e, de mondjuk ha lenne), és annak a munkavállalója tesz olyan kijelentést, hogy támogatja a melegek házasságát, és ezért kirúgják, mert az nem fér össze a cég elveivel, az jogos lenne? Szerintetek?

Saját véleményem, hogy a szólásszabadság minden ilyen elvet felül kell hogy írjon. Mindenki el tudja dönteni, hogy egyetért-e a nyilatkozóval, vagy egy hatalmas seggfejnek tartja, de ezért hátrányosan megkülönböztetni senkit sem kellene.

cleantone 2021.04.08. 12:16:13

@Rozsgyi: jo kerdes. a kulturalt diskurzus, ervekkel, szemelyes es/vagy altalanos szempontokkal tamogatva szerintem ok, nem szabad kirugni. kirekesztes, amit a peldadban nehezen elkepzelheto, kulonosen hoborgo formatumban nem ok, ki lehet rugni.

combo 2021.04.08. 12:29:16

@aritus: "érdekes, a legtöbbször, amikor valaki arról beszél, hogy tabuk nélkül kellene beszélni a cigányokról, bevándorlókról, feketékről, muszlimokról, melegekről stb, az szinte mindig azt jelenti, hogy lehessen őket gyalázni, általánosítva szidalmazni őket stb."

Az ilyen mondatok pont ugyanúgy általánosítasok, mint a "cigányok lopnak". Csak gondoltam, szólok. Anno például a Hírszerzőnek sikerült a témáról úgy cikksorozatot írni, hogy nem volt se rasszista, se hazug.

kemény keleti kommentelő 2021.04.08. 12:39:36

@HaCS: Nem kell felszólalni ellene. Rohadtul nem dolgunk, hogy külföldön dolgozó fociedzők klubjait győzködjük róla, hogy tartsák meg a magyar alkalmazottjukat,
vagy hogy amerikai újságírók alkalmazóit győzködjük, hogy jó még az a vén fasz, csak ne legyünk túlérzékenyek a niggerezésre.
Itt van nekünk a mi kis országocskánk, és nekünk az a dolgunk, hogy ha a világban felháborodnak az emberek bizonyos dolgokon, akkor megnézzük, hogy nálunk ezzel hogy állunk ?

Kirúgtak egy újságírót.
Tessék mondani, a mi újságíróink niggereznek-e ?
Igen.
És háborgás van-e ?
Nincs.
És erről mit gondoljunk ?
Miről ?
Hogy nincs háborgás.
Semmit.
Ne gondoljunk mindig a fidesznyikeinkre, mert uncsik, sokan vannak, és ők a nemzet. ....Gondolkodjunk a világ többi részén található problémákról....

Biztos ?

Van-e nálunk fagyi kérdés ? Van-e nálunk kirúgása nemfideszesség miatt a dolgozónak ?
Van-e nálunk megfélemlítése azoknak, akik nem a Nemzetvezető Fajtárs értékrendjét képviselik ?

Itt a kis szegedi lovagrendes. Ő röpüljön, vagy az egyetemisták, akik felszólaltak ellene ?
A kormány alázós értékrendje kötelező-e az egyetemen ?
Migránsozás tabutéma ?
Nálunk van-e migránsbűnözés ?
A fidesz agymosodáját hallgassuk a német migránsaikról, vagy a világ legrosszabb járványkezelését kérjük rajta számon ?
Ha azt mondja Orbán, hogy 2 millió, akkor azt a kisujjából szopta, vagy lehet valahol ellenőrizni ?
Ki foglalkozik a mi ügyeinkkel, ha már mi sem ?

Ezek lennének a jó kérdések pont.
És nem az, hogy megtartsa-e az állását a fociedző.
Ki tarthatja meg manapság az állását ?
Nagy-e a munkanélküliség ?
Tudjuk-e, hogy hányan vannak krízishelyzetben ?
Egész ágazatok estek ki a munkából már egy év óta.
Azok az emberek megtarthatták-e az állásokat ?
Csak azok, akik Orbán értékrendjét vallják, vagy akik ellenzik, azoknak is mind van állásuk ?
Aki fociedző, annak biztosan, de a többi ? Ha elég fideszes az értékrendje, akkor meg kell tartania az állását is ?
Ha nem fideszes, akkor 2 milliós büntetések várnak rá ?
Ha nem fideszes az értékrendje, akkor szedje a cókmókját ?
Nem látszik kristálytisztán, hogy megint egy fideszes állását védjük ?
A fideszesek meg közben azt tesznek földönfutóvá, akit akarnak.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2021.04.08. 12:40:42

@Késes Szent Alia: Te most tényleg azzal próbálsz nyugtatni, hogy a polgári jogaink védelme jobb kezekben van egy magáncégnél, mint a választott képviselőknél? A konkrét esetben (Hertha vs. NER) igen, na de általában??? :-D

ijontichy 2021.04.08. 13:07:09

@Rozsgyi: Na ácsi! Azért különböztessük már meg a jól ismert, tkp, közszereplő sportvezető nyilatkozását tőlem, Gipsz12 Jakabtól. Ha engem az utcán megállít egy híradóstáb, és elsóhajtom, hogy ajajj, szerintem nagy baj van Európában a morális szinttel, az szólásszabadság. A szerkesztő meg eldönti, hogy ezt bevágja-e a tudósításba. (az már a dolog másik része, ha egy magyar a (nyugat)európai morális színvonalról ajvékol, az mennyire röhejes kategória).
Egyébként kíváncsi lennék, ha a Hertha kapusedzője történetesen cseh, vagy szlovén, akkor is ilyen felzúdulás lenne-e mogyoróországban?
Ez az ügy jól mutatja, mekkora kárt okozott húsz év alatt a fideszpíár, még világos fejekben is. Petry elmehet az igazáért a bíróságra, ám ha a szerződésében ott vannak bizonyos pontok, veszíteni fog (és ez így helyes!). Teccett volna nem szerződni ilyen feltételek mellett, vagy betartani a szerződést. És mit sem számít, hogy én személy szerint sajnálom őt. Remélem a helyes következtetést vonja le az ügyből.

kemény keleti kommentelő 2021.04.08. 13:13:26

444.hu/2021/04/08/kerdezessel-vadol-egy-ujsagirot-a-kozmedia

És tényleg tetszik nekem is a kérdés. Miért nem hívták meg a Salvini pártcsaládját is az összeröffenésre, amin Orbán úgy megdolgozta Salvinit, hogy ez lett belőle ....

24.hu/kulfold/2021/04/08/salvini-orban-viktor-az-europai-reneszansz-lelke-motorja/

Talán az európai reneszánsz lelke egyesével akar beszélni a fejükkel egy sötét szobában ?
Olyan összefogást akar ácsolni, amiben egyesével mindenki neki tartozik egy életre szóló szivességgel ?
Olyan fidesz féle pártcsaládot, ahol mindenki Felcsúton kapta meg az eligazítást ?

ijontichy 2021.04.08. 13:15:40

@Kettes: Én '92 óta (~ 3 év kitérővel) szabadúszó vagyok, leginkább azért, mert nem szeretem a céges kötöttséget. Az baszna be, nem a hirtelenhalál, ha bárki belepofázhatna kit, és miért nem vagyok hajlandó alkalmazni. Akinek pofázási igénye van, keressen olyan munkaadót, aki ezt tolerálja, vagy alapítson saját céget (vállalkozást), és a piac majd eldönti, hogy elviseli-e a mellékesen előadott performanszait.
(ezt egyébként az a 3 év Kanada tanította meg nekem).

Ménkűnagy Bundáskutya 2021.04.08. 13:16:17

@kemény keleti kommentelő: "Nem látszik kristálytisztán, hogy megint egy fideszes állását védjük ?
A fideszesek meg közben azt tesznek földönfutóvá, akit akarnak."
- Azt próbáld megérteni végre, kérlek, hogy amikor te kétszer kiejted a szádon a fideszest ebben a két mondatban, az két különböző dolgot jelent. Petry fideszes, mint Fidesz-szavazó - az első mondatod az ő állásáról szól. De nem fideszes abban az értelemben, hogy ő azt tenne földönfutóvá, akit akar - akikről a második mondatodban írsz. Mit nem lehet azon megérteni, hogy ez két különböző embercsoport? Hogy az elsőnek a második csak egy hangyabokányi része? Az elsőben van 2,5 millió ember. A másodikban, a NER hatalommal rendelkező, másokat földönfutóvá tevő rétege néhány ezer hivatalnok, barát, rokon.

gépzavar 2021.04.08. 13:20:18

@kemény keleti kommentelő: Pedig de, fel kell szólalni, mert sok itt a nemegyetértenivaló.

Egyrészt: szimplán más szemében a szálkát (Máté 7:3) miatt. Pont.

Másrészt: csúnya dolog elítélni valakit anélkül, hogy tudnánk, mit is mondott kedvenc kapusunk szó szerint. Ami kevés tapasztalatom ún. újságírókkal és ún. kommunikációs szakemberekkel akadt, ott a közös nevező a ferdítés volt, apró túlzásoktól pofátlan és tudatos hazugságokig. Idézet az akkori intézem sajtósától a tézisem sajtóközleményéről: "tudom, hogy nem igaz, de jobban hangzik" (nem engedtem megjelentetni).

techpr13st_enginseer 2021.04.08. 13:20:34

@kemény keleti kommentelő: Ha jol emlekszem Viktorunknak volt egy-ket (teljesen folosleges) csorteje Marine Le Pen-nel, az FPO-vel meg ciki lenne baratkozni, amikor Kurznak akar pavatancolni.

ijontichy 2021.04.08. 13:20:54

@kemény keleti kommentelő: Kérdéseidre a válasz: hát persze! A hasonlatot továbbfejlesztve, ha Salvini "játékos" szeretne lenni, akkor vitya meg csapatkapitány, vagy méginkább klubtulajdonos (aki néha focizik is).

techpr13st_enginseer 2021.04.08. 13:24:34

@ijontichy: Ez a masik, tul sok a nagy, befolyasos part a szeljobbon (Salvini, Kaczysnki, Le Pen,....). Viktor egoja nem engedi meg hogy masodhegedus legyen.

kemény keleti kommentelő 2021.04.08. 13:29:22

@Ménkűnagy Bundáskutya: A fidesz pártállamnak és maffiának azok adják az erejét, akik egyetértenek vele, együttmenetelnek, szó szerint és képletesen, akik az értékrendjét vallják, ha kell vallani, ha nem, és akik magukat a fidesz által elfoglalt szavakkal jellemzik jobboldalinak, kereszténynek, anyámkínjának, a többieket meg buzinak, liberálisnak, faszomtudja minek.
Ha ezek nem lennének a háta mögött, ... ez a csendesen zsolozsmázó fidesznyikekből álló fociedző tömeg,
akkor az egész fidesz nem lenne több, mint egypár kis langyi szobatárs vihogása egy kiszgyűlésen.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2021.04.08. 13:36:07

@deckard_r: Ha én minden egyes ügyért behívatnám Magyar Levente parlamenti államtitkárt a barlangomba, amikor valakit a nézetei törvényes keretek között történő közlése miatt egzisztenciális retorzió ért a magyar pártállam részéről, akkor Magyar Leventének mára a földig érne a fasza, úgy elkopott volna a lába.

@ijontichy: Szerintem ismerkedj meg a munka törvénykönyvével, mielőtt beleszaladsz egy ronda munkaügyi perbe. :) Csak akkor mondhatsz fel valakinek hülyeségbeszélésre hivatkozva, ha ezt kifejezetten beleírtad a munkaszerződésébe. Beleírtad?

kemény keleti kommentelő 2021.04.08. 13:39:02

@gépzavar: Nem tudom, tudja-e valaki, hogy miért kapott ellenzéki képviselő milliós büntetést - Kövér László fideszestől ?
Tudja-e valaki, hogy milyen alapon büntették 200 ezer forintra a dudáló tüntetés résztvevőit ?
Tudja-e valaki, hogy mi lett a sorsa a máskéntgondolkodó SZFE tanároknak és diákoknak ?
Tudja-e valaki, hogy a politkikai máskéntgondolkodás létezik-e a magyar munkahelyeken ?

Ne keressük a más szemében. Keressük itt a megvédendő munkavállalókat.
Érdekel itt egyáltalán valakit annyira egy magyar ember, hogy megvédje legalább gondolatban a fidesztől ?

ijontichy 2021.04.08. 13:52:40

@Kettes: Már miért kéne nekem! megismerkednem a munka törvénykönyvével (különösen a magyar Munka Törvénykönyvével)?
Én nyilván sosem leszek egy Hertha méretű entitás, de bármely megnyilvánulás, ami a társaság vezetésének megítélése szerint, a cég üzleti hírnevét, profit termelő képességét károsan befolyásolhatja, jogalap a szerződéses viszony megszüntetésére. Ez alaptétel, minden munka/együttműködési szerződésben, csakúgy, mint a titoktartási kötelezettség.
(amúgy Németországban alapból jó, ha van ügyvéded.Nekem is jól jött, amikor bepróbálkoztak jogvédett tartalom letöltéséért egy büntivel, amit egyébként nem követtem el)

Késes Szent Alia 2021.04.08. 13:53:16

@Kettes: Nem teljesen. Én azt mondom, hogy abból nagy baj lenne, ha a cégek kötelesek lennének a működésüket romboló, veszélyeztető embereket foglalkoztatni. A rombolás lehet az, hogy a kollégák nem tudnak együtt dolgozni valakivel, mondjuk mert bevándorlók, az meg szidta a migráns anyjukat, vagy akár az, hogy a cég gondosan felépített imázsát bedönti valaki. Ha mégis erre kényszerítjük a céget, akkor becsuk vagy odébbáll, vagy létre sem jön, az meg senkinek nem jó.

Ettől még legyen Munka Törvénykönyve, meg legyen szakszervezet. Teljes szívvel támogatom, hogy az Amazon ne tarthasson fenn olyan körülményeket, hogy a szerencsétlen munkásainak üvegbe kelljen pisilnie, mert félnek kimenni vécére. Valamiféle egyensúly kell a cég és az alkalmazott jogai között, de nem egyoldalúan a cég rovására. És főleg nem olyan definiálatlan dolgok miatt, hogy cancel culture.

@ijontichy: Hear! Hear!

DarthVader 2021.04.08. 14:09:17

@Rozsgyi:

"Mondjuk ha van egy keresztény elveket hirdető cég (nem tudom hogy van-e, de mondjuk ha lenne), és annak a munkavállalója tesz olyan kijelentést, hogy támogatja a melegek házasságát, és ezért kirúgják, mert az nem fér össze a cég elveivel, az jogos lenne? Szerintetek? "

Nem lenne jogos. És ha ezért valaki szót emelne, liberális álláspontból, akkor nekirohannának, lebuzizsidólibsiznék, és libsi véleményterrorról papolnának.

Most kirugnak egy nem keresztény elvet hirdető cégből egy migránsozó dolgozót (nevezzük igy), és a keresztény elveket vallók (nem azok, de tudjuk) siránkoznak, és számonkérik a zsidóbuzilibsiken, hogy emeljék fel a szavukat. A zsidóbuzilibsik felemelik, és amikor a keresztény elvet hirdető cégből megint kirugnak valakit, akkor megint le lesznek zsidóbuzilibsizve.

Ja, számos esetben rugtak ki keresztény elveket hirdető cégektől - jelentse ez bármelyiket államitól magánig, sajtótól bányáig - embereket azért, mert olyan kijelentéseket tettek, amelyek nem férnek össze a kereszténykonzervativizmussal, jelentsen ez most akármit. És amikor a liberális felemelte a szavát, mi történt? Igen, le lett zsidóbuzilibsizve.

Úgyhogy lómallér a fülükbe, nincs együttérzés. Tessék megtapasztalni, milyen a fasz rosszabbik oldalán lenni. Igen, ha a NER-ben nem lehet mindent mondani, és ha az jól van így, akkor ennek is jónak kell lennie.

Maximum annyi engedményt lehet tenni, pl. jelen esetben: "Szerintünk nem helyes ezért kirugni valakit, de jól tették." :)

savaz 2021.04.08. 14:12:07

Szerény véleményem szerint ott lehet meghúzni a határt, hogy egy cég ne rúgjon ki senkit a világnézetéért, de igenis kirúghat valaki azért mert hülye.

Azaz lehet valaki rasszista otthon a négy fal között, de még haveri körben is nyilvános helyen. De ha az edző ilyet nyilatkozgat egy újságban, mikor a csapat fele migráns, akkor az illetó hülye.

Most minden politikától elvonatkoztatva, lehet az a véleményem, hogy egy kollégám csúnya, de ha mindenki előtt a szemébe mondom, akkor egy tahó paraszt vagyok. Szimplán kultúrember ilyet nem csinál, és aki nem kultúrember, azt egy kulturált cégtól nyugottan ki lehet vágni.

Mondjuk annak megítélése, hogy kinek éppen mi számít kulturáltnak, az folyamatosan változik. Ötven éve még nem számított normaszegésnek ha valaki rágyújtotta az íróasztalnál, ma meg az nem számít annak, ha egy magyar fociedző rasszista. Csak a csórikám nem magyarországon fociedző és ez ne esett le neki.

DarthVader 2021.04.08. 14:15:59

index.hu/kulfold/2021/04/08/petry-zsolt-nemetorszag-diplomacia/

Ujabb ok, hogy még azt is letagadjam külföldön, hogy magyar vagyok...

Ekkora állatokat..... Gondolom, az ügyvivő azt fogja mondani:
Németországban nem szokás az államnak beleavatkozni magáncégek humánerőforrás politikájába. Persze vannak olyan országok a világon, de azok általában Európán kivüliek, már a mi a mentalitást illeti. Egyéb kérdés?

látjátok feleim szümtükkel 2021.04.08. 14:25:36

@kemény keleti kommentelő:

Naná, hogy nem. Miniszteriális asszony azt mondta a szoci képviselőnek ( talán Mesterházinak ), legyenek türelelemmel, majd szigorítják a Btk, de mint mindennek, annak is ideje van, mint tavasszal a pitének. Utóbbit én mondom, a régi szólás alapján. Jó munkához meg ugyé idő kell.Főlg, ha sok fideszes kerül a független pulpitus elé.

látjátok feleim szümtükkel 2021.04.08. 14:27:12

@savaz:

Leesett már. Mert ami késik, az nem múlik.

látjátok feleim szümtükkel 2021.04.08. 14:30:15

@kemény keleti kommentelő:

Egyébként pont jó alpolgármesternek. Mert ugyé senkit nem hagynak az út szélén, és megvédik azembereket, különösen a gyerekeket.

látjátok feleim szümtükkel 2021.04.08. 14:36:13

@ijontichy:

Csökken a színvonal? Német nagykövetet széphajú nem merte bekéretni?

kemény keleti kommentelő 2021.04.08. 14:37:02

@látjátok feleim szümtükkel:

Két alapítványban is kúratóriumi tag a Fohsz Tivadar. Templomot is épít.

Ennyi igazán jár egy pedofilbotrányba keveredett kukkolónak.
Esetleg egy fociedzőnek is, amelyiknek a véleménye pont bekerült a Magyar Nemzetbe.

savaz 2021.04.08. 14:41:06

@látjátok feleim szümtükkel:
Amíg erről megy a vita, hogy véleményterror meg hasonlók, addig nem esett le.

Mert mindíg is volt egy társadalmi megítélés, hogy mi számít szalonképesnek és mi nem. Csakhogy ez a társadalmi megítélés erősen nehezen meghatározható dolog, eltér kultúránként (időbeli földrajzi és társadalmi szempontból egyaránt). Ráadásul gyakorlatilag esetenként vátozhat, de létezik.

Igen ennek a megítélésnek vannak kilengései. Voltak olyan korszakok amikor egy úriasszonynak a térde említésétől illett elalélnia, meg egy házastársi csók miatt kiközösítettek embereket az úri társaságból. Most meg olyan korszakban élünk, ahol a társadalom rohamléptékben aprózódik szét a véleménybuborékok mentén a társadalmi megítéléssel együtt.

Részemről nem szeretnék megint olyan szétdarabolt társadalomban élni, ahol pl a katolikus írnek csak katolikus ír munkásai voltak, a protestánsnak meg csak protestánsok.

Reding Roli 2021.04.08. 14:41:34

@DarthVader: Politikai hisztèriakeltès folyik kormányzati oldalon , a Petry- ügy nagypolitikai szintre emelèse a valós problèmák elpalástolására ,a saját tábor egyben tartására, feltüzelèsère szolgál ..." Èrdemes" beleolvasni a pártállami sajtó kommentszekciójába, milyen gyűlölködő indulatok kerülnek ott felszínre, csakhogy lássuk milyen az általános közhangulat ...A kormány politikája most az ,hogy a társadalomban felgyülemlett covid- frusztrációt valahogy az európapárti ellenzèkre irányítsa ,hiszen a "válságkezelèsük " nyilvánvaló bukás ...Nagyon kell a bűnbak ...

labrys 2021.04.08. 14:49:46

Látom, vannak itt még sokan, akik kérdésekkel provokálnak…

Az ő épülésük végett megismétlem tehát prófétálásomat.
/csak megigazítom előbb ezt a rohadt hordót a lábam alatt/

.

ENberek!
Polgárőrnők, meztelen modellek és sajtkészítők! (De tőlem akár a többi is idefigyelhet.)

Ímé a stájsz; akinek füle van, hallja meg!

Mikoron a Gulácsi nevű, tisztátalan idegen földre szakadt hazánkfija a Seggfej előtt nem kedves irányba nyilatkozott vala („szeresd felebarátodat, mint tenmagadat”), bizony támada nagy sírás-rívás és fogaknak csikorgatása a Seggfej talpnyalói között, kik ruhájukat megtépve, fejükre (Szantoriniről importált, finomított luxus)hamut szórva ekképp óbégatának: Jaj, mi lesz, ha az Úr öszvehúzza az ő fodballokos szemöldökét! Jaj, mi haragvása lészen az Úrnak, ha a fodball világa rút buziszínű árnyalatot kap!

Tehát serénykedésbe fogának legott, és üstöllést kerítének egy másik fodballizét, ama Petry nevűt, aki hasonlatos módon azon tisztátalan idegen földekre szakadt kipcsákföldi migráncs. És szájába adának neki egy nemzetiszín pántliikás lóf… /áthúzva/ mondanivalót, hogy ugyan fejtené ki magánvéleményként, mert bizony örülne ennek az Úr, és bizony az ő kegyének fényében sütkérezhetne általa. Meg vala.

Mondom néktek ezért: nem személyes magánvéleményében lett rútul elnyomva ama Petry nevű migráncs fodballizé, mivelhogy ótvaros propagandalap ótvaros propaganda-felkérdezésében működött közre önként & dalolva. (Tiszta szerencse, hogy csasztuskát nem énekelt a végén.)

Mikoron pedig ennek szégyene fejére ráége, eljátszani kéváná ő a hattyú halálát. Nem meglepő módon újfent főként ótvaros propagandalapok hasábjain. (Penig a hattyúk büdös, agresszív és ostoba állatok. Igaz, legalább nem kipcsák fodballedzők. Az is valami már, e végítéletre váró velágban…)

Ez az én személyes magánvéleményem, ami az enyém. És nem hagyom, hogy a kanszelkultúr nevében bárki elnyomja!!!

Most pedig menjetek dolgotokra…
(Kivéve a meztelen modelleket. Ők maradhatnak.)

látjátok feleim szümtükkel 2021.04.08. 15:03:57

@gépzavar:

Troll-e vagy?

Ne ítélj, sehová, ha nem olvasod el amit itt szóvátettek a posztban:

magyarnemzet.hu/sport/dardai-magyar-segitoje-nem-ert-mindenben-egyet-gulacsi-velemenyevel-9609275/

Főleg ezen meditálj el:

"Nemzeti oldalt említett az imént, a konzervatív oldallal szimpatizál?
– Teljes mértékben. Nem is értem, hogy Európa hogyan képes morálisan ilyen mélyre süllyedni, mint ahol most van. A bevándorlás-politika nálam az erkölcsi leépülés megnyilvánulása. Olyan nemzeti értékek mentén folytassuk az életünket Európában, amelyeket hosszú évek alatt megtanultunk. Európa keresztény földrész, én nem szívesen nézem végig azt az erkölcsi leépülést, ami végigsöpör a kontinensen. A liberálisok felnagyítják az ellenvéleményeket: ha te nem tartod jónak a migrációt, mert rettentő sok bűnöző lepte el Európát, akkor máris rád sütik, hogy rasszista vagy. "

Tudod Európában a német terület is benne van, márpedig ott volt munkaszerződése, arról viszont nem beszélt még eddig, abban mit írtak elő neki, mint edzőnek.

Próbáld magad beleképzelni a csapat tulajdonosának helyzetébe, aki a támogatókból-szurkolókból akarja a csatapatot fenntartani. Az erkölcsileg leépülő liberális szurkolókból is.
Nálunk ezzel szemben zömében az adófizetők közpénzéből kapott támogatásokból kapják a jó nagy fizetéseket, nem az "erkölcsileg leépülő" szurkolókból, hiszen szurkló is alig megy meccsre. Ezt értékeld, mielőtt kifogást emelsz ki, miről ítélkezik. Akik eddig hozzászóltak, azok nem voltak restek elolvasni az érintett nyilatkozatot.

Ha esetleg a hsz előtt még is olvastad a kinyilatkozást, akkor azt írd le, és ne másokra mutogass tájékozatlanságra hivatkozva!

Megjegyzem azért jól el volt a morálisan mélyre süllyedő nyugaton, amit Európaként nevesít. Amibe pedig Magyarország is benne van. Szóval itt is morálisan mélyre süllyedünk?

Emmett Brown 2021.04.08. 15:17:28

@kemény keleti kommentelő: nyilván vállalhatatlan, de nem pedofília. A telex korrekt módon nevén is nevezte a dolgot, míg a blikk hozta a bulváros papírformáját.

combo 2021.04.08. 15:39:04

@Késes Szent Alia: "Én azt mondom, hogy abból nagy baj lenne, ha a cégek kötelesek lennének a működésüket romboló, veszélyeztető embereket foglalkoztatni."

Senki nem mondta, hogy legyenek kötelesek, vagy hogy az állam csapjon oda. Arról van szó, hogy tetszik-e nekünk (a társadalomnak) ez a kirúgás, azaz "helyeseljük-e". Mert ha nem tetszik, az legalább egy kicsit védi a munkavállalót (unszimpatikus lesz a cég => kevesebb profit).

És zárójelben, valahol a politikai hatalom alapja is a tömegek támogatása. Ha egyre népszerűbb a "véleménydiktatúra" baloldali / liberális körökben, akkor lesz is. Ha nem népszerű, akkor nem lesz. Ennyi. Azt meg csak úgy provokatívan jegyzem meg, hogy nehogy eljussunk már oda, hogy a jobboldal a lázadó, a liberálisok meg az erkölcscsőszök. Faszom. Pleasantville.

Disclaimer: Ez a hozzászólás nem a magyar viszonyokról szól elsősorban, hanem a világfolyamatokról.

kemény keleti kommentelő 2021.04.08. 15:39:39

@Emmett Brown: Azt hiszem, a nevelt lánya vádolja mással is, mint pornográf képek készítésével.

Vakmacska 2021.04.08. 16:03:32

@ijontichy: Mondjuk azért elgondolkodtam ezen a kit akarok meg kit nem alkalmazni dolgon, most nem a pofázási igényen, hanem azokon a nyílt kitételeken, ahogy valaha a kilencvenes években még megjelenhetett álláshirdetés.

És én - mára ötvenes nővé öregedve, tehát dupla hendikeppel, a vezetéknevem alapján pedig ifjúkoromban még jól le is cigányoztak telefonon, ergo erről is szerezhettem némi személyes élményt - nagyon örvendek annak, hogy ezt nem lehet telibepofával hirdetni többé, még az előítéletes és retrográd Magyarországon se, nemhogy mondjuk Kanadában. Még akkor is, hogyha az ilyen cégnek azt is mondanám amúgy is, hogy akkor fújjátok fel a személyzeti policy-teket szalmaszállal, nem is AKARNÉK ilyen helyen dolgozni. De akkor is.

Szóval lehet hogy kifinomultan ma is elküldik a roma, női, 55+-os jelentkezőt, de már nem lehet telibepofával óbégatni, hogy de nekem csak 40 év alatti fehér férfi kell, a többi az a mi cégünknél nem kell. Az egész kicsi cégeknél még valahgy a "kémia" meg a nagyon kicsi cégek betorzulásai miatt valahogy lenyel néhány békát a leendő jelentkező, hogy úgyse lett volna jó az, de a kilencvenes években ezt bazi nagy cégek is nyíltan csinálták, a mikorakarszülni és hasonló okosságokkal együtt.

A cancel culture nevű baromság az annak a másik szaros vége, amit velünk etettek évtizedekig és évszázadokig, és még jó pofát is kellett hozzá vágni. Onnan hogy nőnek agya és emberi minősége se mindig volt (bölcs, amúgy kiváló életművű emberek szájacskájából elhangozva), női művészet sincs és persze orvosnak se kellenek meg választójog is minek.

Persze hogy kontraproduktív most elhozni ezt ide, és random hülyeségekért meghurcolni amúgy általában normálisan viselkedő embereket, és valahol kontraproduktív a kvótázás és a formalizálás is, de akkora gödörből kell valahogy kijönni, ami nem egyszerű.

Miközben totál egyetértek azzal, hogy dolgozni olyanokkal lehet, akivel úgy érzem hogy tudok, és a formális kritériumok csak a buli egyik része. Viszont tömegjelenségként előadva ezt veszélyes tüneteket hoz ez az egyéniben akár ártalmatlan hozzáállás. Nem, nem tudom, mi a megoldás.

kemény keleti kommentelő 2021.04.08. 16:23:12

@Vakmacska: Na, de hol vagyunk még attól ?

Még a női labdarúgás edzői is mind férfiak. Hol vagyunk még attól, hogy ne selejtenezzenek le valakit csak azért, mert nő ?

hu.wikipedia.org/wiki/2020%E2%80%932021-es_magyar_n%C5%91i_labdar%C3%BAg%C3%B3-bajnoks%C3%A1g_(els%C5%91_oszt%C3%A1ly)#Csapatok_adatai

flort 2021.04.08. 16:49:46

@Vakmacska: hogy stílszerű legyek, mi a tököm az, hogy női művészet? Egy festmény vagy jó, vagy nem, de ez nemtöl független, nem?

ámbátor 2021.04.08. 16:56:09

@flort: ajaj. Te képes lennél hagyni, hogy egy költőnő verseit férfi fordítsa? ajaj.

György Csaba Nagy 2021.04.08. 17:09:43

Vissza a kályhához, ami Petry. Ma Európában nincs halálbüntetés. Mikor még volt, és máshol ahol még van, ott sem megy egyedi bírósági ítélet nélkül. Ergo aki itt és most tűzparancsról édeleg, az nem csak fasiszta, hanem egyszerűen elmebeteg. Az ilyet pedig akként kell kezelni, elkülöníteni az egészséges társadalomtól. A kirúgás ennek korlátozott hatósugarú formája.
Mellesleg: ezek a szerencsétlenek életük védelmében, az agyonlövetés vagy éhhalál elől menekülnek. A sors fintorog, de akkorát nem kéne neki, hogy itt érje őket ugyanaz, ami elől útrakeltek. Szerencsére még kis, akaratérvényesítésre nem képes csoportot képeznek az elmebetegek.

kemény keleti kommentelő 2021.04.08. 17:10:43

@flort: Attól függ, hol van az a festmény.
Ha sosem kerül kiállításra, és a padláson gyűlik, akkor meg se nézheted, hogy tetszik-e. Sok múlik a jelenléten a művészetben.
Csontváry még nagy festőket is ismert, mégis majdnem elveszett a festészete.

"Képei az utókor számára minden bizonnyal elvesztek volna, mert örökösei a rendkívül jó minőségű belga vásznakat anyagárban kocsiponyvaként szándékoztak elárverezni fuvarosoknak. A képek megmentője Gerlóczy Gedeon fiatal építész volt, aki az utolsó pillanatban, 1919 őszén felvásárolta őket. Véletlenül talált rájuk amikor műtermet keresett, és a Fehérvári út 34‐36. (ma Bartók Béla út 36‐38.) szám alatt véletlenül – szó szerint – belebotlott az összetekert festményekbe. Kosztka Anna, a festő nővére is épp ott volt, így az árverés előtt egy héttel nemcsak a képeket mentette meg, de az elégetésre szánt hatalmas mennyiségű írásos anyagokat, jegyzeteket is. Ezek, és a Gácsi patikájának padlásán tárolt további képek képezték a Pécsi múzeum alapját.[37]"

ámbátor 2021.04.08. 17:23:29

@György Csaba Nagy: Kár is lett volna az első bekezdésnél tovább olvasni a posztot. Az csak károsan terheli az elmét és befolyásolja az embert fantáziájának szabad kibontakoztatásában.

Vakmacska 2021.04.08. 18:30:13

@flort: francsetudja, milyen a mű, ha szegény alkotó odáig se jut, hogy légyen néki vászna, pemzlije, festéke meg ideje. Párszáz évig elég gyakori állapot volt ez, meg a mitírogatitten. És ha valaki elolvassa mondjuk Camille Claudel történetét, aki nagyon megszívta, ellentétben mondjuk Rodinnal, és ez nem volt egész független attól, hogy nőnek született a szerencsétlen. Szóval igen, én is most már ott akarok tartani hogy legyen mindegy és éljen a mű önálló életet. De hosszú út volt idáig, és most is csak a világ bizonyos szegleteiben van úgy.

Inbox 2021.04.08. 18:30:46

OFF TOPIC
@DarthVader 2021.04.07. 20:36:55
Az a helyzet, hogy a Biblia két dolgot mond:
1, Szemet szemért, fogat fogért.
2, Aki megüti a jobb arcodat, annak tartsd oda a másikat is! (By. Big JC)
Na most ugye tudjuk, big JC hogy végezte?
A mostani kerkonz kurzus MINDENFÉLE liberális megnyilatkozást a gyengeség jelének tekint, nekiront, torkon ragadja, és kivégzi.
Ellenük csak és kizárólag a saját eszközeikkel lehet győzni, de kétszeres erővel.
Hitlert sem a szabadságról hangoztatott szép szavak győzték le, hanem három kontinens egyesitett hadereje.
Utána lehet a szabadságról, és szólásszabadságról, stb, stb.
Partizánharcot vívunk, nincs kegyelem egyik oldalról sem.
Majd a győzelem után - vagy a totális megsemmisülés a vereség után.
Ezt tartsátok észben.
---
Answer:
Az a helyzet, hogy te egy ka-europaban apokrif Bibliat olvasgatsz.
A ka-europai(kozismertebb neven: eszak-balkani) hivatalos Biblia csak egy dolgot mond:
"Hollo a hollonak nem vajja ki a szemet", ezert nem proscribalta egymast bolond Nero ill. csungohasu Pszeudooctavianus az elmult 30 evben.
2022 utan sem fog mas tortenni, csak az 1867-es Ausgleich modernizalt valtozata, amely peldaul a kovetkezo szimbolikus lepeseket tartalmazza:
a, bolond Nero egyik fia felesegul veszi csungohasu Pszeudooctavianus egyik lanyat, majd ok is sajat labukra allnak. Kettesnek fel fogjak ajanlani, hogy lehet az anyakonyvvezeto, ha elotte oralisan hajlando kenyeztetni mind2 oromapat
b, Jotunder egyetemi tanari kinevezest kap a Kozszolgalati Egyetem Alkalmazott Falleologia tanszekere, ahol eloadast tarthat a spartai helotak idegenrendeszeti intezkedeskent torteno megrendszabalyozasarol
c, mivel Tolgy ismeri a 4 alapmuveletet(osszeadas, kivonas, szorzas, osztas), ezert kinevezik a MTA Rényi Alfréd Matematikai Kutatóintézet vezetojenek
d, a Terrorelharitasi Kozpont atnevezesre kerul Koztarsasagi Gardara, amelynek uj vezetoje Darth Vader lehet
ON TOPIC

ijontichy 2021.04.08. 18:31:05

@Vakmacska: Arról, amiről Te beszélsz, nincs köztünk vita. Amiről a vita folyik az társadalmi-szocializációs probléma (és nemzedékek kellenek majd a megoldásához). Az üzlet az legyen üzlet (mint a krumplileves ;-) ). Az általad említettek komoly tulajdonosi problémát jeleznek, mert rossz vezetőkre utalnak. Ha egy alkalmazott tudása/képességei folytán alkalmas a profit termeléséhez hozzájárulni, plusz a közösségre nézve nem "zárlatos ember", akkor tökmindegy, hogy sárga, vagy zöld az illető. Az olyan vezető, aki az álláshirdetésbe az általad említetteket akár csak implicit beleérti, az rossz vezető, ergo a tulaj sem jó tulajdonos.
A Hertha profit termeléséhez hasznosan hozzájárulni tudók között mindenféle színű/származású ember előfordul (különösen a játékosok között). Ergo, Petry volt a "zárlatos ember". Kirúgták. Pont. A német állam ebbe nem hiszem, hogy belefolyna, főképp hogy tudják: a hiszti a magyar közönségnek szól. Hogy a magyar bolsevik állampárt mit hisztizik, az a magyar választókra tartozik. Ha a magyarok önsorsrontásban akarnak bajnokok lenni, az legyen az ő dolguk. De 9.81 soha a büdös életben nem fogja pengetni a lantot Nyugat Európában. Ez a legutóbbi EP választás óta szilárd meggyőződésem.

Annak idején (azt hiszem írtam már) volt egy kis balhé Kanadában (lokális, szóra sem érdemes). Kanadai állampolgárok! egy csoportja porrá zúzott egy kocsmát. A dolog sajátosságát az adta, hogy a delikvensek eredetilg szerb és horvát bevándorlók voltak, akik Mo. déli határán akkor épp álló balhé okán szólalkoztak össze. Azért maradt meg bennem a dolog, mert a bírónő az ítelethez - az obligát sittek/közmunkák/kártérítések kiosztásán túl - még hozzáfűzött pár gondolatot. A lényege az volt, hogy aki kanadai polgárként nem tudja a nemzetiségi mútjának árnyait maga mögött hagyni, az nyugodtan visszamehet, Kanada nem foga visszatartani. De ezeknek az árnyaknak ott helye nincs.

MEDVE1978 2021.04.08. 18:53:10

A magáncégek megjelenése ebben a "kulturális" konfliktusban viszonylag új dolog. ÉS eléggé masszív, ha meggondolja valaki azt, hogy a facebook, a google és a youtube is magáncég, mint a média elsőszámú alakítói.
Mivel a kulturális konfliktus többnyire értékrendről is szól, a magáncégek is beszállnak ebbe az értékrendi harcba. A probléma az, hogy csak az egyik oldalon, a "woke" liberális oldalon. A miért viszonylag egyszerű: egyrészt a termék minél több embernek elérhető kell legyen, ugyanakkor nem sérthet nagy közösségeket, mert akkor az visszaüt és bojkottálhatják. A facebooknál annyit jelent ez, hogy jöhet egy etikai kódex, ami viszonylag tág, de a nagy tömegeket sértő cuccokat elkezdik levenni. (Ettől még a cég PR-je diversity és hasonló bullshit lesz ezerrel, mert ugye ez a divatos). Valóban, itt nem tudni hol a határ, de a facebook - google -youtube dícséretére legyen mondva, ők legalább megtalálják legtöbbször.

Van olyan médiaszereplő (Disney), ami például nem és egyéb nem médiavállalatoknál is alacsonyabban van a mérce, amikor arról van szó, hogy valaki nem ért egyet velük. Ezek nagyon gyakran hajlamosak tök egyszerűen azt mondani, hogy a kritikád hülyeség, te pedig rasszista / nőgyűlölő / homofób /nemzetiszocialista stb. vagy.

Ugyanakkor gyönyörű hasonló cancel culture példákat látni a világban a vállalati cenzúrára (nálunk is, csak a NER pénzből létrehozott médiában "fordítva"):
1. Ott van mondjuk a gonosz toxikus férfiak GILETTE reklám, ami több milliárd dollár veszteséget hozott a gyártónak. Természetesen le lett tiltva a kommentlehetőség, nagyon hamar, annyian utálták. Akinek ellenvéleménye volt, arra érdemben nem reagáltak, hanem hímsoviniszta bunkónak bélyegeztek mindenkit, akinek nem tetszett.
2. Ott van az IKEA szegény asszonyt megint verik reklámja, hasonló volt a reakció, mint az előző.
3. Ott van Gina Carano esete, akit kirúgtak a Star Warsból, mert republikánus és nyomott egy keményebb posztot. (ezt a Disney Plus streaming előfizetői számai bánták, mert elkezdték őket bojkottálni).
4. Ott vannak a filmek értékelési oldalai, ahol az értékelési szempontokat változtatták meg az oldalak tulajdonosai, mert egy-egy stúdiók által nagyon nyomott "woke" filmet utáltak a nézők és sorozatosan leminősítették azokat. Ezt is cenzúrázták nagy mértékben azzal a PR-el, hogy a gonosz szélsőjobboldali internetes csürhe támadásáról van szó.

Valószínűleg elég sokáig lehetne húzni, de szembetűnő, hogy mind itthon, mind nyugaton egyre nagyobb mértékű a magáncégek politikai szerepvállalása és cenzúrája.

MEDVE1978 2021.04.08. 18:59:23

@ijontichy:

Sajnos ez nincs rendben:

A Hertha profit termeléséhez hasznosan hozzájárulni tudók között mindenféle színű/származású ember előfordul (különösen a játékosok között). Ergo, Petry volt a "zárlatos ember".

Üzleti szempontból akkor gyakorlatilag rendben van Hrutka kirúgása is, mivel a hazai fociszurkolók többsége nem szereti a homokosokat és nem támogatja a házasságukat, sem a szivárványcsaládot. Tehát TV nézettségi mutató szempontjából a csatornának jobb, ha kirúgja Hrutkát.

Nekem egyik se tetszik.

mafi mushkila 2021.04.08. 19:00:50

@flort: Erről azért nincs határozottabb véleményed, mert nem voltál megkínálva női művészek műveivel olyan mértékben, mint férfiakéval. Obskurus maradt a rengeteg női szépíró, képzőművész, zenész, aki élt és alkotott. Volt, aki a személyében volt mellőzve, mások a teljes művészeti águkkal együtt, például a textilművészettel. Nincsenek nevek, nincs igazán rangja, hype-ja, tere, telítődése a térben... Nincs mit mivel összehasonlítani, hogy akkor végül is éreznénk-e vagy számítana-e, ha ugyanúgy jönnének szembe.

mafi mushkila 2021.04.08. 19:03:35

@ámbátor: Elnézést, hogy ezt jobban akarom tudni nálad, de (sztem) te antifasiszta és antirasszista vagy. Lehet, hogy nem szívesen állsz más antifasiszták és antirasszisták mellé, mert nem édes a szavunk a fülednek, de nem vagy "semleges" a kérdésben.

flort 2021.04.08. 19:03:57

@Vakmacska: de azért biztos voltak hímneműek is pemzli nélkül. Ráadásul az, hogy (némely) férfiú sikeresebb festő lett, mint (néhány) nö, nem igazolja, hogy létezik "női művészet".

kemény keleti kommentelő 2021.04.08. 19:05:17

@MEDVE1978: A coca-cola reklám is ide való a sorba.
A köztörvényes fideszes látta meg valahol két zacskó pénz között.

24.hu/belfold/2019/08/04/coca-cola-melegbarat-plakat-metro-boldog-istvan-fidesz-bojkott/

gépzavar 2021.04.08. 19:12:49

@látjátok feleim szümtükkel:
Nem vagyok troll, csak szeretek kételkedni. Elolvastam a cikket hozzászólás előtt. Annyit tettem szóvá, hogy nem ismerem Petry eredeti szavait. Az újságíró pedig nyilván bele-beleszerkesztett, már csak terjedelmi okokból is. A nyers interjú megjelenésig részemről jár az ártatlanság vélelme.

Még ha nem is volt ferdítés, Petry kirúgása szerintem erősen kóstolgatja a vélemény szabadságát. Érdekes vitatéma lehetne, hogy a napi 8 órás munkáltatóm mennyiben kontrollálhatja a maradék 16 órámat meg a hétvégémet.

Ennél sokkal súlyosabbnak érzem, hogy az azonnali drámai kirúgás még tovább mélyíti az árkot a "mi" és az "ők" között. Íme, itt a típuspélda arra, hogy ha a multikulti ellen szólsz, akkor kicsinál a galád Brüsszel. Jobb lett ettől a világ? Hogy mondhatom nyugodt szívvel konverzatív haveromnak, hogy Tóta W-nek lehet véleménye, de Petrynek nem? Hogy reagál az áltagos AFD-szimpatizáns? A történelem azt mutatja, hogy a zsigeri gyűlöletspirál rosszul szokott végződni.

ámbátor 2021.04.08. 20:43:17

@mafi mushkila: nem egyáltalán nem vagyok semleges, ezzel együtt sem tudom Petryt manifeszt rasszistának tartani azért mert hülyeségeket beszélt a beobachternek. Ezzel azán @Miki Telepi: elvei szerint magam is rasszista vagyok. Namost vagy az ő kategorizálása selejt, vagy én.

mafi mushkila 2021.04.08. 21:16:57

@ámbátor: De olyan nincs benne, hogy ha nem úgy ítéled meg, akkor rasszista vagy. Minden tétele közvetlenül a rasszista (gyűjtőfogalomként most) nézetekhez és beszédhez kapcsolódik, és egy se a dolog szemlélőjéhez, aki véleményt formál. Kizárólag az az egy vélemény tenne valakit rasszistává, hogy helyes, jól mondja, egyetértek (amennyiben az eredeti cucc rasszista volt).

Vagy nem?

ijontichy 2021.04.08. 21:36:58

@MEDVE1978: Szép próbálkozás ;-) de én a team-re gondoltam elsősorban. Ha igaz, hogy Hrutka rontja a profitot, akkor teljesen "jogos" a kirúgása. Az már más kérdés, hogy ő hogy ítéli meg ezt a "remek" magyarországi környezetet. Azt hiszem nagyon jól:
"Kihúzott vállal, egyenes gerinccel ülök és mosolygok azóta is. Minden perce megérte!" (Hrutka János)
@gépzavar: "de Petrynek nem?" Dehogynem. Amint az al-felcsúti FC kapusedzője máris lehet. No persze ott a Hrutkáknak van más a "szerződésében". Worluk tulajdonképpen a Kádár-kori Ludas Matyi (vagy Hofi, Árkus) fideszkori megfelelője. Pillangószelep, approved by fidesz. Gyanítom, hogy ezt ő is tudja.

@All: A Hertha BSC valószínűleg magasról tesz Petry nyalatkozásának "nemzeti érzelmű" részére (vicces is lenne a fritzektől, ha nem). Amire nem tesz, az az európai, migránsok okozta morális csőd című fidesz-panel felbüfögése, az ő pozíciójában. Mondjuk ha nem lennék magyar, térdem csapkodva röhögnék a morális fölény Mo-i felemlegetésén (meg a sokszínű magyar sajtóén, a sógorok felé). Így csak csendben szégyenkezem. Az a társadalom, amelynek egyik fele, egy félművelt bolsigyerek miatt, képen hányja a saját szomszédját is (és erre élvez), hangosan hörög, mert az egyik sutyerák honfitársától, a nem kevés pénzért és lehetőségért cserébe elvárják, hogy tartsa be a "Rómában élj úgy, mint a rómaiak elvét". Hát hova is vezetne ez? Hé! A hárommillió manyuposért ki szólt? A Földrajzinév-bizottságárt ki szólt? @Balmoral olvtársért ki szólt? A sok névtelen kirúgottért-kicsináltért ki szólt? Honfitárs a honfitársért mikor állt ki? Hé! Ott Mo-on mindenkinek elmentek otthonról?

savaz 2021.04.09. 10:04:04

@ijontichy:
Azért annyit hozzá kellene tenni, hogy Hrutka a buzi is ember, meg Petry a migránsok mocskos népség kijelentése között van különbség.

A jobboldali politika úgy állítja be a melegek (nők, migráncsok etc) egyenjogúságát, hogy az veszélyt jelent a kultúrájukra (bármit is jelentsen ez nekik), de ez szimplán nem igaz. A megengedés, elfogadás nem ugyanaz, mint a tiltás.

Lehet hogy nem tetszik a kollégám, mert ronda, de attól még joga van ott dolgozni. A szélsőséges megközelítéssel az a baj, hogy még annyira sem lehet meghúzni a határt, mint a megengedéskor, Mert mivan ha kirúhgatom a kollégát mert nem tetszik a feje, aztán meg engem rúgnak ki, mert én meg másnak nem tetszem. A kommunistáknak először a nagyiparosok voltak a burzsulyok, aztán a száz főnél többet foglalkoztatók, aztán a tíz főnél többet foglalkoztatók, aztán a kisiparosok, aztán már a szemüvegesek is. Ez elvileg földcsuszamlás típusú érvelési hiba lenne, és ugyanúgy érvel a másik oldal is, csak míg a tiltással ez megtörtént többször, addig a megengedésre nem nagyon van ennyi áldozattal járó példa.

ijontichy 2021.04.09. 16:38:54

@savaz: Teszek a politikára. Az üzlet jogait védem a hülyeség, meg a jogvédelemnek álcázott üzleti vállalkozás ellen.
Ha a "cég" nem tartott pisztolyt az alkalmazottja fejéhez, mikor a szerződést aláírták, akkor nincs itt semmi látnivaló. A cégnek joga van - a kialkudott ellenértékért cserébe - az alkalmazott szólásszabadságának egy részéről való lemondását megkövetelni, csakúgy mint dresscode-ot előírni. A kettő között nincs különbség. Ha ezt menet közben, kétoldalú egyetértés nélkül nem változtatták meg, akkor a cég jogosult erre alapozva az alkalmazott kirúgására. Az ügy a bíróságon folytatódhat. Édesmindegy, hogy egyéb erkölcsi értékeim szempontjából hogy viszonyulok a Petry vs Hrutka ügyhöz (az ő kijelentésükhöz). Hozzá kell tennem, hogy normálisan menedzselt vállalkozás nem fog saját érdekei ellenében megszabadulni valakitől csak azért, mert kék, zöld, sárga, kocka a feje, vagy (@JT kedvéért) a heftije formája nem tetszik.

Az pedig már a narancsra fakult bolsevik politikai ingyencirkusz része, amit a magyar állam művel. Ha nagyon megengedő vagyok, akkor a Hertha törzsszurkolóinak több köze van Petry ügyéhez, mint a magyar államnak.

Nyithatunk vitát persze arról, hogy a szólás szabadsága mindenek felett álló jog-e, de fölösleges. Szvsz. nem az. A szólás/vélemény szabadsága akkor fontos a bolsiknak, ha éppen érdekükben áll, vagy érdekeiket nem veszélyezteti. Ez utóbbi esetben szokták mutogatni, hogy íme, Mo. Európa legszabadabb országa :-(.

Vakmacska 2021.04.09. 16:59:54

@ijontichy: én azt kérdeztem, az üzletnek hol van ezeket a határokat joga meghúzni, illetve amit még feszegettem,hogy mi történik, ha ezeket az egyéni választásokat és kritériumokat khm, jelentős mennyiségben alkalmazzák egy viszonylag véges piacon.

Tehát kifejtve: hogy elég nagy piacon nagyon sok ilyen egyéni hisztit pusztán a mérete miatt észre se vesznek: ha egy kétszázmilliós piacon van három darab ötven-kétszáz fős cég, aki mondjuk csak olyanokat alkalmaz, akik x egyház vagy z sportklub tagjai és ezt betartatja, vagy nem vesz föl nőt-feketét-öreget, akkor vagy kiárazza őket a piac (emiatt vagy más miatt) vagy észre se nagyon vevődik, mert nem szűkítik ezek az egyén lehetőségeit jelentősen. De pl. van ez a mi kis pocsolyánk, ha elég sokaknak van egyéni problémája az alkalmazottjuk facebook-beszólásaival vagy egyéb közösségi megnyilvánulásaival (nem a kifejezetten bétékás ügyekre gondolok) és mindnek kb. ugyanúgy, akkor az egyén lehetőségei nem kicsit szűkülnek. Ha elég sok (mondjuk a többség) cég nem vesz fel feketét-nőt-öreget, akkor sérülnek a csoportok jogai, miközben EGYENKÉNT minden cég azt mondhatja, hogy ez az ő speciális üzleti meggondolásai, vízilova, akármije mentén történik és tessék elhinni, tudja ő, mit csinál.

szóval engem a makró érdekel: ha ezek a kis egyéni kondíciók lefedik mondjuk az üzleti élet khm, elég nagy százalékát akkor kinek az érdekei előbbvalóak, az egyéné vagy a cégek üzleti feltételeié? És hol a határ? Erre mondtam, hogy nem tom a precíz választ, se a mindenkinek megfelelő megoldást, pedig ebből üvegplafontól cancel culture-it mindenféle mellékhatás kijöhet megfelelő kevergetés mellett.

Götz von Berlichingen 2021.04.09. 23:38:45

Ej, pedig be szép is lenne, ha egy megtelt stadion skandálná Hertha meccs alatt Petry kijelentéseit, igaz?

látjátok feleim szümtükkel 2021.04.10. 08:36:32

index.hu/sport/2021/04/10/petry-zsolt-dardai-pal-hertha-kirugas-nyilatkozat/

"...Mindig megy tovább az élet a futballban, csak azt számít, ami következik." Dárdai elmondta, valóban szóba került, hogy a Hertha leszerződteti Király Gábort, szerinte ő lett volna az álommegoldás, de a magyar kapus üzleti kötelezettségei miatt nem vállalhatta el a feladatot."

A foci már nem sport, hanem pénzes emberek üzleti játékszere. Nálunk köszpénzből.

AdvocatusDiaboli 2021.04.10. 12:06:20

@gépzavar:
"Nem vagyok troll, csak szeretek kételkedni."
Én sem. Beszélgessünk.

"A nyers interjú megjelenésig részemről jár az ártatlanság vélelme."
Akkor miért kért bocsánatot? Ha nem mondott semmi kifogásolhatót, akkor nem bocsánatot kell kérnie, hanem sajtópert indítani.

"Petry kirúgása szerintem erősen kóstolgatja a vélemény szabadságát. Érdekes vitatéma lehetne, hogy a napi 8 órás munkáltatóm mennyiben kontrollálhatja a maradék 16 órámat meg a hétvégémet."
Ez attól függ, hogy ki a munkáltatód és mi van a szerződésedban. Például és sem tehetném meg amit Petry, símán kirúghatnának és egy szavam sem lehetne. Szerintem az emberek többsége olyan helyen dolgozik, ahol a munkahelyen kívüli viselkedése és véleménye retorziókhoz vezethet még akkor is, ha nincs beleírva a szerződősébe. Pl. ha valaki kifejti, hogy vadállatok fogságban tartása embertelen és minden állatkertet be kellene tiltani, az ne csodálkozzon, ha az állatkert szerződést bont vele.

"itt a típuspélda arra, hogy ha a multikulti ellen szólsz, akkor kicsinál a galád Brüsszel." Vagy ha mellette, akkor is. Ugyanis Hrutkát legalább annyira a "galád Brüsszel" rúgta ki, mint Petryt. Sőt, sokkal inkább: Petryt egy magán klub rúgta ki és nem tudok róla, hogy bármilyen politikai befolyás állt volna mögötte, míg Hrutka kirúgása kevéssé vonatkoztatható el Orbántól, és Orbán a Európai Tanácsban (az EU legfőbb szerve) teljes jogú tag. Vagy megfordítom: ha "Brüsszel" ki tudta volna rúgatni Petryt, akkor miért nem tudta megakadályozni Hrutka kirúgását?

"Tóta W-nek lehet véleménye, de Petrynek nem?" Tóta W-t azért fizetik, hogy véleménycikkeket írjon. Petryt meg azért, hogy focizzon. Tótának valószínűleg nincs a szerződésében, hogy nem focizhat. Petrynek viszont benne volt, hogy nem nyilatkozhat egyeztetés nélkül. Véleménye lehet, de ne a sajtóban mondja el a klub alkalmazottjaként. Ha Tóta a hvg számáre vállalhatatlan véleményt fogalmazna meg nyilvánosan, akkor valószínűleg őt is kirúgnák. Nem tudom kizárni, hogy vannak neki olyan gondolatai, amiket magánemberként kimondhatna, de jelenlegi pozíciójával nem egyeztethetők össze. Most hogy Petry megszabadult a klubjától, elmehet valamelyik magyar fasiszta laphoz publicistának, és nyomhatja a szöveget.

"Hogy reagál az áltagos AFD-szimpatizáns?"
Komolyan úgy gondolod, hogy az átlagos AfD szimpatizáns érzékenységéhez kellene igazítani a közbeszédet? És vajon miért hozzájuk, és nem az átlagos római katolikus vagy a Fridays for the Future aktivista érzékenységéhez? Azért mert az AfD-sek fenyegetőbbek és be vagy szarva, vagy azért mert te is az vagy?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2021.04.10. 12:14:46

@György Csaba Nagy: franke petry beszélt tűzparancsról, akinek semmi köze petry zsolthoz... jaj...

AdvocatusDiaboli 2021.04.10. 12:32:57

@ámbátor: Szvsz a vélemény maga itt másodlagos. Fontosabb, hogy hogyan jelenik meg. Nem mindegy, hogy álnéven kommentel (itt vagy a 888-on), vagy valkinek a hülye véleményét lájkolja a facebookon, vagy ugyanazt a hülyeségét saját véleményeként posztolja a saját fb oldalán, vagy a klubja alkalmazottjaként interjút ad egy manifeszt fasiszta orgánumnak. Lehetne fokozni. Ezek nem egyformán érintik a munkáltatót és érik el az ingerküszöböt.

És ugyancsak nem mindegy, hogy valaki hol dolgozik. Ha nemzetközi közrnyezetben (csapattársak, ellenfelek, közönség) és nagy nyilvánosság előtt, akkor jobban kell vigyáznia a pofájára, mintha mondjuk autószerelőként tenné. Az utóbbinak símán beleférhet, hogy manifeszt fasiszta és ezt föl is vállalhatja névvel címmel, de ha egy szervíz szakembereként fejti ki, hogy szerinte a francia kocsik rosszak, akkor azért símán kirúghatják.

Szóval mindegy hogy Petry rasszista vagy sem, de olyan hülyeséget csinált, amiért a legtermészetesebb dolog, hogy kirúgják, ha vérző szívvel is.

ámbátor 2021.04.10. 13:08:40

@AdvocatusDiaboli: Nagyjából ugyanarról beszélünk. Eggyel normálisabb korban ilyenkor a csapat fővezérigazgatója kiállt volna a sajtó elé és elmondja, hogy a kapusedzőjük magánvéleménye természetesen nem a csapat és a csapat vezetésének a nézeteit tükrözi, valamint hogy elbeszélgettek vele és tekintve hogy semmilyen rasszista/xenofób megnyilvánulása korábban nem volt, €2000 büntetést róttak ki rá a szerződésében előírt nyilatkozat előtti egyeztetési kötelezettség megsértéésért. Petry is kiáll és elmondja, hogy nem úgy gondolta, az újságíróval való beszélgetés során elragadta a frazeológiája de természetesen nagyon tiszteli a beilleszkedni vágyó bevándorlókat, mindenek felett a saját nem német származású csapattársait.
Aztán mindenki lenyugszik a picsába és Petry többet nem beszél hülyeségeket.
Sajnos ma a jelek szerint ez nem opció, a kirúgás a minimum. Petry elszegődik a felcsúthoz, meg van győződve róla, hogy a liberálisok tették tönkre az életét, a migránsok miatt kell fel-kibaszott-csúton dolgoznia Berlin helyett és jó eséllyel sokkal radikálisabb bevándorlóellenes nézetekkel jelenik meg újra a beobachterben mint valaha.

György Csaba Nagy 2021.04.10. 13:20:49

@jotunder: OK, felületes voltam, belátom. Tüzem nem jogos erre a Petryre, de a másikra igen, és azokra a nem ritka magyar kommentelőkre, akik tűzparancsot követeltek. Erre a Petryre pedig fenntartom, hogy kirúgása indokolt: mit keresne egy rasszista és bódult keresztény egy színesekkel megtűzdelt csapatnál,aki nem vette észbe, Európa minden élcsapata tarka?

látjátok feleim szümtükkel 2021.04.10. 13:48:21

@AdvocatusDiaboli:

Köszönö, hogy válaszoltál helyettem, teljesen egyet értek veled.

ijontichy 2021.04.10. 14:57:30

@Vakmacska: A választ én sem tudom. Véleményem van (amiról tudjuk, hogy olyan mint a ... :-) ). Először is, a dolog azon aspektusa, ami Téged láthatóan izgat (ti. a HR "piros/kék/zöld/kocka/gömb/terhes/nemterhesdelehet" alapú felvételi khm... megfontolásai), a fejlett országokban - jogilag - úgy nagyjából-egészében tiltott* (a gyakorlatban meg sajnos létezik). Általánosságban tehát a megoldás a társadalom fejlődésével érhető (majd) el (van, ahol jobban állnak pl. skandi-benelux), és ez nem "kétnapos" műsor. Ugyanis az a tulaj/vezető, akibe korai szocializációja során hardwired lett a "piros/kék/zöld/kocka/gömb..." elve, akár saját kárára is képes ezt érvényesíteni (és nem lehet ebben teljesen megakadályozni*).

Értsd jól (szvsz. képes vagy rá): én összességében inkább a cégek pártján állok. Hagyjuk az álszentséget, az egyén nem annyira fontos, jó sokan vagyunk. A munkát, megélhetést, fejlődést biztosító gazdasági egységekből kevesebb.
Kurva nagy közhely, de abszolút szabad egy lakatlan szigeten lehetsz, tökegyedül - minden más kompromisszumokkal jár. Egyes foglalkozások/pozíciók értelemszerűen több megkötéssel járnak, viszont ideális esetben ennek (anyagi) ellentételezése is van. Az egyénnek viszont - helyzetétől-lehetőségeitől ugyan függő, de mindenképp létező - döntési szabadsága van, adott zsetonért mit/mennyit hajlandó feladni, pl. a közösségi médiában, azonosítható módon hülyeségbeszélés jogát.

És ha már közösségi média... IT vagyok, de nagyon nem tetszik, amit látok. A kommunikációs lehetőségek kibővülése OK, ám - jelen állapotában - a klasszikus emberi kapcsolatokat végtelenül kiüríti, elsekélyesíti. Neked százezer followered/lájkolód van? Nekem kettő BARÁTOM (öt volt egész életemben, aki ezt kiérdemelte, három sajnos már eltávozott)!

Amúgy "az a pocsolya" nem is olyan kicsi, az egyén lehetőségei nem is olyan szűkek (jöjjön a "bezzeg az én időmben" szpícs ;-): "a summás/napszámoslét nagyszüleimnek, vagy a létező szocializmus a vasfüggöny mögött szüleimnek" nyújtotta lehetőségekhez képest egyáltalán nem). Pl. igen jó eséllyel ott is lehet hagyni a toxikus légkört a francba. Mo. kívülről nézve tényleg "viccország" - egy tragikomédia. A minielnök instruálja a focikapitányt? A külügyér behívatja az ügyvivőt egy kirúgott edző miatt? Észnél teccenek lenni? Az itteni diskurzusból nekem az jön le, hogy egyébként korántsem műveletlen emberek piszkosul nem értik/félreértik a liberális demokrácia + kapitalizmus kombót :-(.

gépzavar 2021.04.10. 15:36:18

@AdvocatusDiaboli:
Úgy tudom, a motyogós bocsánatkérés valamilyen szinten megvolt. A sajtóper viszont illúzió lenne, még ha akarná is. Az interjú megjelent, beleégett a retinába, kész.

Migráció-témában sok higgadt, tényszerű, de baromi kényelmetlen kérdést fel lehet tenni problémákról, okokról, okozatokról, kétoldali cinizmusról. A zsigeri migránsozás nem kérdez, hanem dühvel, érzelemből, megkérdőjelezhetetlenül válaszol. A militáns multikultizmus ugyanúgy, csak a másik irányba. Nincs bizonyítékom, hogy Petry szavai hol voltak a skálán. Itt most elloptam a nevedet.

A 8 ill. 16 óraval pont az a bajom, amit írtál. Természetesnek vesszük, hogy retorzió érhet, ezért inkább (el)hallgatunk, még akkor is, ha vélemény/tevékenység az adott esetben nem sértene másokat. De jó-e az a világ, ahol ez így van? Mittudomén, országtól-egyetemtől függően meddig maradna dékán az a klasszika-filológus, aki a facebookon dícsérné a neje remekül sikerült borjúmáj-pastétomját, amit a swinger-hétvégéjükre készített? (Nem magamról van szó, ugyanis nem szeretem a májat.)

A galád Brüsszelnél tök jól összefoglaltad, hogy mire nem gondol a galád brüsszelező a galád brüsszelezése közben, és hogy fel se merül az ellentmondás. Tóta W esetében nem kirúgásveszély volt, hanem független bírósági döntés, hogy a véleménye nem szabad.

A Brüsszel/Tóta/AFD tengely az árokmélyülés okán jött a képbe. Akár jogos, akár túlzó lépés volt a kirúgás, az eredmény ugyanaz: kiásódott egy újabb réteg, hadd ne örüljek felhőtlenül. Ha tudnám, hol lenne a közbeszéd helyes határa, akkor mondanám. És kb. ugyanannyira lenne igazam, mint azoknak, aki most teli szájjal hirdetik az egyetlen helyes határt. Ami véletlenül mindig 2-3 cm-rel a saját véleményük ill. pillanatnyi érdekük körül húzódik.

Kedvenc kapusunk Németországban él és dolgozik, az ideidőt majd javítom, ha kell. Ha nevesítem az árkokat, az AFD releváns, meg a többi hasonló, de általam kevésbe ismert rövidítés.

AdvocatusDiaboli 2021.04.10. 15:59:02

@ámbátor: "Eggyel normálisabb korban ilyenkor a csapat fővezérigazgatója kiállt volna a sajtó elé [...] Petry is kiáll és elmondja, hogy nem úgy gondolta, az újságíróval való beszélgetés során elragadta a frazeológiája "

Szerinted mit gondolt Petry? És általában mit gondol? Mert aki nem gondol ilyet, az valószínűleg nem fog ilyet mondani. Talán a kocsmában a vita kedvéért, de nem egy fasiszta rezsim propagandalapjának nyilatkozva. Ha meg egy kicsit is így gondolja, akkor miért lenne "normálisabb", vagy akár emberségesebb is arra kényszeríteni, hogy megtagadja a véleményét?

Szerintem akkor sérülne a véleményszabadság, ha arra kényszerítenék, hogy nyilvánosan tagadja meg amit gondol. Hogy hazudjon bele a kamerába. Miért lenne az "normálisabb"? Szerintem akkor törne igazán a gerinc.

És ha meg is tagadja amit mondott, milyen lenne ennek a tagadásnak a hitele?

Mondhatnám azt is, hogy szerencse, hogy olyan korban élünk, hogy aki a szerződését megszegve egy ilyen lapnak ilyet nyilatkozik, attól békében elválnak és nem a főnök mismásolja el a dolgot, meg nem kényszerítik hazugságra a tagot. De nem állítom ezt, mert nem ismerem eléggé a részleteket. Pl. fogalmam sincs, hogy Petry mit gondol. Ha tényleg nem úgy gondolta és gondolja, akkor nagyon pórul járt és nagyon bánhatja, és ha a főnök biztosan tudja róla, hogy nem így gondolta (pl. régi jó barátok), akkor talán ténylegg jobb lett volna kibeszélni a dolgot. De nem biztos.

Amit eddig olvastam róla abból az jött le, hogy a Hertha a legmesszebbmenőkig respektálta Petry véleményét és abbéli szándékát, hogy azt nyilvánosan képviselje, és ezért barátsággal elengedték.

AdvocatusDiaboli 2021.04.10. 17:17:54

@gépzavar:
sajtóper, retina: ha nekem olyan kijelentést tulajdonítanak amit nem mondtam, nem értek vele egyet, de elvesztettem miatta az állásomat és mindemellett diplomáciai bonyodalmakra adott ürügyet a szülőhazám és az engem befogadó ország között, amelyek mellesleg szövetségesek, akkor szerinted az adekvát válasz az, hogy én "motyogok" bocsánatot? És ha ennyire a takonygerincű vagyok, akkor mi lófasznak a nagy szólásszabadság? Ragaszkodom a jogomhoz, hogy országos napilapban nyilatkozhassak, de nem ragaszkodom ahhoz, hogyha félreidéznek akkor elégtételt vegyek? Itt nem arról van szó, hogy meg nem történtté kéne/lehetne tenni a dolgot, de már elvből is pert kéne indítania. Már ha tényleg nem úgy mondta.

"militáns multikultizmus": Az mi? Dogmatikus talán, de hogy militáns? És ha odáig terjesztjük a skálát, akkor Petry közelebb kerül a militáns rasszista véglethez. (Nem mondom hogy az, nincs okom feltételezni, magyar mércével meg főleg nem, csak a viszonyítás kedvéért mondom).

"A 8 ill. 16 óraval pont az a bajom, amit írtál. Természetesnek vesszük, hogy retorzió érhet, ezért inkább (el)hallgatunk, még akkor is, ha vélemény/tevékenység az adott esetben nem sértene másokat. De jó-e az a világ, ahol ez így van? "
Nekem nincs vele bajom. Hogy abszolút értelemben "jó"-e azt nem tudom. Viszont mindig így volt és lesz (szerintem a mainál nagyobb tolerancia ritkán és kevés helyen létezhetett). Fontosabb, hogy az ellenkezőjét elképzelhetetlennek (működésképtelennek) tartom. A társadalom alpvető intézményei válnának hitelképtelenné és hullanának szét. Pl. Mi lenne, ha a rendvérelmi szervek tagjai ha szabadon, névvel, ranggal és mindennel hirdethetnék mélyenszántó gondolataikat? Pl a zászlós úr megosztaná, hogy minden drogost le kell csukni, miközben a százados úr azt kiposztolja az instára hogy Thaiföldön mit szívott és miért jó? Vagy a papok nyílt listán osztanák meg nézeteiket a beleegyezés korhatáráról? Vagy a korház orvosa szabad idejében arról cikkezne, hogy szerinte a dohányosokat nem szabad meggyógyítani, nem érdemlik meg? Vagy a banki alkalmazott lenyilatkozná őszinte és szakmailag megalapozott véleményét a milliókért reklámozott konstrukcióról és hogy hogyan fogják az ügyfelek megszívni? A bútorlánc alkalmazottai vicces videóban mutatnák be cégük szar termékeinek típushibáit? És egyiket se rúghassák ki, mert az véleményterror?

Tóta W: lehet, hogy félreértettelek, de korábban mintha azért nehezteltél volna, hogy Tótának lehet véleménye, Petry-nek meg nem. De igazad van, Tótát ítélte el a bíróság, Petryt meg semmilyen közjogi retorzió nem érte. Sőt, szülőhazája még diplomáciai eszközökkel is "megvédi" (mondjuk inkább lejáratja, mert persze tojnak rá, csak propagandacélokra használják).

kemény keleti kommentelő 2021.04.10. 17:55:57

" Mindezek kapcsán muszáj emlékeztetni arra, hogy mielőtt Varga Zs. Andrást kinevezték a Kúria elnökévé, kellő előrelátással

bevezették az ítélkezési rendszerbe a korlátozott precedensjogot.

Azaz, attól kezdve a Kúria egyedi ügyeiben hozott döntései is precedens értékűek, nem kell hozzá más, mint közzétenni azokat a Bírósági Határozatok Gyűjteményében.

Ez pedig azt jelenti, hogy ezek az egyedi döntések az alsóbb bíróságok számára is kötelezőek lesznek.
Szép új világ! "

24.hu/belfold/2021/04/10/tota-w-arpad-kuria-itelet-hvg-magyar-migransok/

ámbátor 2021.04.10. 18:01:14

@AdvocatusDiaboli: Te olvastad, hogy Petry konkrétan mit mondott?
- Hosszasan beszélt a fodballról, nem tom mit, nem érdekel
- Gulácsiról azt mondta, nem kéne támadni azért mert elmondta a véleményét, mégha az nem is egyezik a többségével, a fodballista jobb ha nem politizál.
- Ami a leggázabb, a migrációs, annak a sűrűjét idézem: "Európa keresztény földrész, én nem szívesen nézem végig azt az erkölcsi leépülést, ami végigsöpör a kontinensen. A liberálisok felnagyítják az ellenvéleményeket: ha te nem tartod jónak a migrációt, mert rettentő sok bűnöző lepte el Európát, akkor máris rád sütik, hogy rasszista vagy. "
Ha ő mondta volna, ahogy felületes olvtársunk hitte, hogy tűzparancs kellene a migránsok ellen, nyilván én sem gondolom, hogy egy hazug magyarázkodás lenne a megoldás.
Szerintem kicsit nagyobb toleranciával kellene körberajzolni, hogy mi a rasszizmus, kirekesztés, gyűlölködés, mert ha minden az, akkor semi sem az.
Mindemellett, tizensok éve dolgozik mindenféle migránsokkal a csapatban, soha fel semmerült vele kapcsolatban homo/xenofóbia. Szerintem kell némi rosszindulat, hogy ebben a nyilatkozatban megtaláljuk a gyűlöletkeltő, uszító homo/xenofóbiát ami jogossá tenné az azonnali kirugást (az én mércémmal mérve)

gépzavar 2021.04.10. 19:11:40

@AdvocatusDiaboli:
Petry konkrét nyilatkozatáról nem fogunk tudni vitatkozni, mert apróságokat leszámítva túlságosan egyetértünk, és ugyazokba az ellentmondásokba ütközünk.

A véleményszabadságos példáid annyiban különböznek a klasszika-filológusométól, hogy nálad mindannyian vagy a saját melójukkal kapcsolatban nyilatkoznak, esetleg simán köztörvényesek és/vagy ártanak másoknak. Olyan esetekre gondoltam, ahol nincs átfedés a 8 és a 16 óra között. Mindegy, mert itt is egyetértünk. Nem volt, nincs, és valószínűleg nem is lesz igazi szólásszabadság. Csak akkor meg hogyan háborodhatunk fel, saját jogon vagy fogadatlan prókátorként, hogy nem részesültünk benne? Vagy ez ilyen szelektív dolog?

@ámbátor: Az interjú az utolsó kérdéssel bezárólag visszafogott és tárgyilagos, majd az utolsó válaszban hirtelen nagyon megváltozik a stílus.

látjátok feleim szümtükkel 2021.04.10. 19:57:54

@ámbátor:

Nem tudom te hogy viszonyulsz ahhoz a rettenetes erkölcsi leépüléshez, ami végig söpör Európán, de én valahogy azt látom erkölcsi leépülésnek, hogy a sötétben bujkáló szexuális identitását titkoló, alaptörvényt szerkesztő ember kénytelen az ereszecsatornán menekülni. Gondolom azért, hogy identitása ne derüljön ki. No ez a rettenetes erkölcsi leépülés a keresztényi világban. Meg persze a hajókázós-szexes videós zsarolásba keveredés. Persze azért a vak komondor sem volt kutya. Mármint erkölcsi leépülés tekintetében.

AdvocatusDiaboli 2021.04.10. 20:05:50

@ámbátor: "Te olvastad, hogy Petry konkrétan mit mondott?"
Te olvastad? Hol?

Állítólag a lap megvágta/megszerkesztette a szavait. Itt többen írták, h amíg a valódi szöveg nem ismert, addig megilleti az ártatlanság vélelme. Ebből feltételezem, hogy nem elérhető a "konkrét" szöveg. leginkább egy vágatlan hangfelvétel kéne, már ha meg akarnám ítélni. De nem akarom.

Engem a nyilatkozata kevéssé érdekel. A rá adott reakciók annál inkább. Az, hogy egy ilyen semmi ügy hogy kelthet ekkora hullámokat és hogy itt (is) hogy meg tudta osztani a közönséget. Nem a személyének vagy nyilatkozatának megítélése, hanem az, hogy a tisztelt közönség milyen tényezőket tart relevánsnak vagy fontosnak a véleményalkotáshoz, hogy milyen kimondott vagy kimondatlan feltételezésekkel élnek (élünk), milyen előítéletek és sztereotípiák jönnek a felszínre, stb.

De hogy az idézetet se hagyjam szó nélkül: az egyik legjobb barátom (osztálytárs) hasnló szöveggel jön. Szerencsére ritkán találkozunk, mert különben már rég összevesztünk volna. Így még bírom. Lehet ez őszinte vélemény is, lehet butaság, lehet aljas propaganda. (Az utóbbit a barátomról sem feltételezem, Petryről sem, de a lapról igen.) A teljesség igénye nélkül (és föltételezve, hogy ezek valóban az ő szavai):
- "keresztény földrész": nem tudom értelmezni. Illetve jó, a bosnyákokat és albánokat le kell mészárolni vagy legalább elűzni. Pillanatnyilag nem időszerű, de addig is húzzák meg magukat. A zsidókra is visszatérünk, az ateisták egyelőre maradhatnak, már ha elég fehér a bőrük és nem nagyon hangoztatják nézeteiket. Petry (volt) munkahelyének értelmezésében gondolom úgy jön le, hogy ő jó bevándorló mert elég keresztény, de más vallású klubtársai örüljenek, ha nem deportálják őket.
- "erkölcsi leépülést, ami végigsöpör": az adott mondatban nem igazán tudom értelmezni. Hogy már nem vagyunk elég keresztények (pl. kevesen áldoznak? sok pap fajtalankodik? vagy nem elég pap teszi ezt, régen ez is jobb volt?). De lehet úgy is értelmezni, hogy sok a (nem keresztény?) bevándorló, akik erkölcsileg alacsonyrendűbbek. Vagy hogy jön a sok menekült, de elutasításra találnak, nem vagyunk elég keresztényiek és erkölcsösek ahhoz, hogy kellőképpen megsegítsük és fölkaroljuk őket. Szerinted?
- "ha te nem tartod jónak a migrációt, mert rettentő sok bűnöző lepte el Európát". Ez elég komplex. Első olvasatban a migráns bűnöző. De az előző mondat fényében talán nem attól bűnöző, mert migráns, hanem mert nem keresztény. Vagy valami ilyesmi. Aztán hol mondja: Magyarországon nincs migráns, illetve csak mutatóban, és azok zömét is a keresztény kormány hozta be (jól megszedve magukat rajta). A "keresztény" állam által beinvitált migránsok között tényleg elég sok a bűnöző (Pharaon, Gruevszki tipusúak) és ez nekem nagyon nem tetszik, viszont (az ő értelmezésében) liberális vagyok és egyáltalán nem szokásom magamra sütni, hogy rasszista lennék. De mindegy is, mert az összes migráns sem elég hogy "ellepje" Magyarországot, ahol érzésem szerint a migránsok eleve alulreprezentáltak a bűnözők között. (Lehet hogy tévedek, de ha megint ellopják a szivattyúnkat akkor első körben nem migránsra fogok gyanakodni, de másodikban sem. Betörés dettó.) Tehát valószínűleg nem a hazai viszonyokat vetítette ki Európára, hanem inkább a Lajtán túli viszonyokról tájékoztatta kedves fasiszta (vagy fasizálódni igyekvő) közönségét. Vélhetően a azokról a viszonyokról, melyeket második hazájában tapasztal. Tehát azt mondja a propagandalapnak, hogy ott a távoli Németországban ő el van lepve migránsokkal, akik nagyrészt bűnözők (a kereszténytelenek valószínűleg alapból azok). Ez vállalható vélemény. Csakhogy itt jön a fránya munkahelye, ami véletlenül épp olyan ágazatban van, amelyik a migráció egyik legnagyobb haszonélvezője és jelentős motorja valamint apologétája, miközben ő maga is migráns. Ráadásul a cége a nagy nyilvánosság előtt és pénzéből működik egy alapvetően érzelemvezérelt piacon.

Különös bukét ad az egésznek, hogy egy olyan országban nyilatkozza ezt, amelynek vezetője az államot egy bűnszövetkezetbe szervezte ki, amelybe be van csatornázva az a lap is, amelyiknek ezt mondja, és akik most hordják szét az ország közvagyonának utolsó mozdítható és mozdíthatatlan elemeit. Ráadásul az ország gazdaságának (nemzeti jövedelmének) legnagyobb "motorja" az általa fikázott "Európából" érkező támogatás, aminek jelentős részét szintén a maffiafőnök lopja el.

Ha ezt mondta, akkor belátom hogy kicsit nagyobb tolerancia kellene. Mármint ahhoz, továbbra is együtt tudjanak dolgozni. De hát biztos nem ezt mondta. Vagy nem így gondolta.

AdvocatusDiaboli 2021.04.10. 20:19:53

@gépzavar: "Olyan esetekre gondoltam, ahol nincs átfedés a 8 és a 16 óra között."
Nem volt átfedés. Nem több, mint Petrynél. Mert mondhatod, hogy a zászlóstól elvárható, hogy a drogfogyasztás büntetési tételeiről ne nyilatkozzon, mert hasonló esetekben neki kell eljárnia, de a büntetésről nem ő dönt, végül is semmi köze hozzá, és elfogultságot sem lehet rábizonyítani. Petrynek viszont naponta kell együtt dolgoznia más származásó és - feltételezem - nem mindig keresztény csapattársakkal, ráadásul nem egy összeszerelő szalagnál normában, hanem ú.n. csapatban. Most ha olyat mond, ami megkérdőjelezi a csapattársak (és családtagjaik) legitimitását Európában (mert nem keresztények) vagy az erkölcsüket (mert migránsok), akkor az ront(hat)ja a kohéziót.

mafi mushkila 2021.04.10. 21:33:46

@AdvocatusDiaboli: "Az, hogy egy ilyen semmi ügy hogy kelthet ekkora hullámokat és hogy itt (is) hogy meg tudta osztani a közönséget. Nem a személyének vagy nyilatkozatának megítélése, hanem az, hogy a tisztelt közönség milyen tényezőket tart relevánsnak vagy fontosnak a véleményalkotáshoz, hogy milyen kimondott vagy kimondatlan feltételezésekkel élnek (élünk), milyen előítéletek és sztereotípiák jönnek a felszínre, stb."

Másrészt a szólásszabadság nagyon szuper téma, akár hülyeséget is érdemes róla beszélni, lerágott csontokat is érdemes rágni, bármilyen másik szabadsággal, joggal összevetni, bármi jöhet. A szólásszabadságot nem tudni kell kiválóan és végérvényesen, hanem mindig nyúzni.

Még ha egy echte náci esik is be ürügyként szólásszabadságozni - a téma még abból is jól jön ki. (Na persze csak ameddig nincsenek túlerőben, nem úgy értem... csak valami igazán nagyon akartam mondani :)

AdvocatusDiaboli 2021.04.10. 22:11:57

@mafi mushkila: Épp az a dolog pikantériája, hogy ennek semmi köze a szólásszabadsághoz.

Ha érte volna szankció akár a lapot, akár Petryt, akkor az a szólásszabadságról szólna. Hadházy dudálós-elzárásos ügye szól a szólásszabadságról, Tóta magyar migráncsos-bírságos ügye a sajtószabadságról, de Petry ügye csak a hülyeségről, provokációról, náci propagandáról, labdarúgásról szól. Senkinek semmilyen jogát nem érte sérelem. Legalábbis én nem találkoztam erre utaló jellel.

gépzavar 2021.04.10. 22:12:41

@AdvocatusDiaboli:
Igen, Petrynél többszörös az átfedés. Sokszínű a csapat, soknemzetiségű az edzői kar. Visszás, sőt erősen necces a migránsozás. A Hertha elnöke nyilván nem fog kockáztatni, de az én szememben akkor sem mindegy, hogyan fogalmazott: "nem értek egyet" (plusz: mivel és miért) vagy "teljes erkölcsi romlás".

A 8-16 témában tetszik az érvelésed, de nem Petryvel akartam összevetni, hanem általánosságban érdekel, hogy ki szerint mi fér bele, és mi nem.

mafi mushkila 2021.04.10. 22:57:15

@AdvocatusDiaboli: De attól még nagyon helyes a szólásszabadságot megtárgyalni. ...Ilyen könnyen kéne megúsznunk minden propagandafogást, mindig megtárgyalnánk a szólásszabadságot :)

AdvocatusDiaboli 2021.04.11. 16:09:24

@mafi mushkila: A szólásszabadságot Petry ügye alatt tárgyalni (=félteni) olyan, mint az ellenzék oltásellenességét szapulni egy, a kínai vakcina hatékonyságát firtató vita során. Félrevezető.

poroszrulett 2021.04.12. 13:42:10

@AdvocatusDiaboli: Mára eléggé világosnak tűnik, hogy Orbán propagandistái becsapták, csőbe húzták és kirúgatták Petry Zsoltot, hogy aztán Orbán és a pribékjei a „védelmére” kelhessenek. Petry, aki súlyosan ráfizetett a naivitására, minden tekintetben kifogástalanul viselkedett és viselkedik, nem kér ebből a „védelemből”, sőt perel a szavai kiforgatásáért (teljes joggal). Pedig bizonyosan gazdag jutalomban részesült volna, ha elfogadja, és hajlandó Orbán tenyeréből enni. Nem ezt választotta, ami példamutató, sőt párját ritkítón tisztességes jellemre vall. Nem biztos, hogy a migráció megítélésében száz százalékig egyetértünk vele, de rászolgált, hogy megsüvegeljük.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2021.04.12. 13:49:54

„A Magyar Nemzetnek hangfelvétele van az interjú alapját képező beszélgetésről. Ez végképp tisztázná, mi is Petry Zsolt véleménye a szóban forgó dolgokról. Ennek szövegét Petry Zsolt érdekében nem kívánjuk nyilvánosságra hozni.”

Amikor a Karmelitszkaja Pravda a legjobb barátod, akkor vagy igazán nagy szarban.

látjátok feleim szümtükkel 2021.04.12. 14:08:34

@poroszrulett:

Ez a kiforgatás kétséges, mert a Hertha edzője szerint Petry bocsánatot kért a csapattól. Miért is?
Mellesleg kit is perel? A munkáltatóját aki kirúgta, vagy az újságot, amelyik kiforgatta a szavait?

poroszrulett 2021.04.12. 14:37:55

@látjátok feleim szümtükkel: Úgy kezdtem a kommentemet, hogy "eléggé világosnak tűnik". Én Petry FAZ-nyilatkozatát nem tudom másképp értelmezni, mint hogy Orbán propagandalapját szándékozik perelni. (Nem akaródzik leírnom a lap nevét, bocs.) Ha az értelmezésem téves, akkor új helyzet áll elő, de egyelőre Petry nyilatkozatát tekintem mérvadónak.
Azt, hogy Petry miért kért bocsánatot, tőle kérdezd. Én legfeljebb tippelni tudok. (Arra, hogy azért kért bocsánatot, mert nem fogalmazott elég körültekintően, és ezért egyes szavaival szándéka ellenére sérthetett meg sértést nem érdemlő embereket. Ez a kifogástalan viselkedés tankönyvi példája. Hibázott, belátta, bocsánatot kért. Egészen kellemes hely lenne a világ, ha mindenki így viselkedne.)
süti beállítások módosítása