Itt nem csupán reformokról van szó, hanem világlátásról, szellemiségről.... nagyobb hangsúlyt kap majd a nemzeti jelleg....mivel nagy igény van történelmi és irodalmi adaptációs filmekre, szeretnénk, ha hangsúlyosabb lenne a hallgatók történelmi témákra való hangolása. " (Sára Balázs SZFE-s keretlegény)
Ila néném bujkált 44-ben egy olyan házban Rákoscsabán, amelytől nem messzire laktak bizonyos Sáráék, és az egyik bizonyos Sára erősen nemzeti jelleggel, a helyi nyilasvezér volt.
Önmagában ez nem lenne akkora probléma, csak amikor a nemzeti jelleg még kap fogni egy vajszínű nagyobb hangsúlyt a Kárpát-Duna Nagyhazában, az embernek eszébe jut, hogy az ő jellege valahogy nem annyira nemzeti.
Valahol írták, hogy a "kereszt" és a "menóra" problematikáját olvasta ki egy erősen nemzeti jellegű turulnyommer a színművészetis nemcsupánreformokról, ami persze rágalom, itt csak arról van szó, hogy kellene valamiféle szellemiség, mely szellemiségnek egy egészen kicsit kisebb a heftije.
A nemzeti jellegű színész öt perc alatt rakja ki Matei Hunedoarát úgy, hogy teljesen turáni lesz a vérvonala.
A nemzeti jellegű színész nem játszik Sékszpírt, mert a Sékszpír az egy másság volt kérem, a nemzeti jellegű színész Báró Mondorosi Tasziló testvér a Biboldó és a Népszűz című oratóriumát játssza, szemével az éjmagyar horizontot kémlelve.
A nemzeti jellegű színész a pozsonyi csatában a magyarok hercegérsekét akarja játszani, akit személyesen Szent Emese ment meg a rátámadó bajor pogányoktól, miközben a Káslerek, Bayerek és Huthok élén vezeti Turuljézus népét a győzelemre.
A nemzeti jellegű színész nem játszik kortárs magyar darabban, mert a kortárs magyar darab zsidó. Ami nem baj elvtársak, de azért baj.
A nemzeti jellegű színész nem játszik külföldi darabban, mert a külföldi darab is zsidó. Anton Mojszejevics Csehov, Nathan Ibsen, Ödön von Herskovits és igenis fél a Farkastól, mert a Farkas (Wolf, azt hitte túljár az eszünkön) is zsidó.
A nemzeti jellegű színész Csurka István kései drámatöredékein nevelődik, a Trianon és a Zsidókon, a Kaftánnal a Haza ellen-en és a Nem véletlen, hogy ebben a rohadt kocsmában csak kóser szilva van-on.
A nemzeti jellegű színésznek szép erős keresztény tisztafajú férfihangja van, akkor is ha nő. És szép erős keresztény tisztafajú lefúrt férfilába.
A nemzeti jellegű színész nem szenveleg, ő már a büfében is nemzeti jelleggel kéri a vodkát kisérővel, bőg mint egy szarvas, fújtat mint egy bika, és néz az ő nemzeti jellegű szemével mint egy petymeg.
A nemzeti jellegű színészt ki lehet állítani Nemzeti dalt szavalni, amikor Orbán Nagyúr jön látogatóba a színházba, akkor teszi két erős kezét a szívére, amikor kell, akkor hörgi, hogy "nem leszünk", amikor kell, hangsúlyoz mint állat. Nemzeti állat. Persze mindezt úgy, hogy azért Haynau elvtárs a jeles konzervatív gondolkodó se sértődjön meg. A nemzeti jellegű színész disztingvál, kérem tisztelettel.
A nemzeti jellegű színész nem politizál, mert fasznak kell politizálni, amikor tudjuk, hogy ki a jó és ki a rossz. Hát mi vagyunk a jók, és a bibsik a rosszak, és ha ezt tudod, akkor játszhatsz történelmi sorozatban, adaptációban, hídemberben harmadik lándzsást, mondjuk arra tényleg fel kell készülni, rá kell hangolódni, mert hangolódás nélkül a harmadik lándzsás el lesz zsidóskodva.
Sára Balázsnak van egy szép egészséges mandinerkonform világlátása, nem olyan végtelenül egyszerű, mint a Szarvas Józsi, de legalább jóval tehetségtelenebb. És most is csak az életnek és a halálnak lesz az ura, mint egy bizonyos másik Sára, szóval a nemzeti jelleg szépen visszatér abba a régi édicuki kerékvágásába.