Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Demeter Szilárd esete a magyarországi németséggel

2020.11.30. 15:05 | jotunder | 118 komment

 

     "Furcsa dolog ez a német szellem, német szellemiség vagy német társadalom. Ha megnézzük a XX. századi történelmüket, akkor azt látjuk, hogy nagyon fegyelmezettek. Tehát amikor nácinak kell lenni, akkor nácik, amikor liberálisnak, überliberálisnak vagy árjaliberálisnak kell lenni, akkor azok. Eredeti gondolatot ritkán tudnak megszülni, viszont ha megvan a vezérgondolat, az irány meg van adva, akkor fegyelmezetten mennek az irányba, és felböfögik ezeket a paneleket. (Demeter Szilárd certified idiot) "

     

      Feleségem részben német származású, úgyhogy most behúznám a személyes érintettséget, hamár Rajcsányi Gellért és Leimeiszter Barnabás ilyen szépen bekussolt. Frau Maria Schmidtnek gondolom még tetszik is a dolog.

      Most hagyjuk Goethe-t, Schiller-t, Kantot, Hegelt, Schopenhauert. Hagyjuk azt a tényt, hogy negyven német egyetem előzi meg a legjobb magyar egyetemet a listákon, hagyjuk azt a hihetetlen tudományos kapacitást, amit Németország jelent, talán még az én csodálatos német kollégáimat is hagyjuk.

      Azt azonban ne hagyjuk már, hogy Márai Sándor Grosschmid volt. Kicsit még Grosschmid Henrik is. Térey Jánosnak is elmondta  kiváló ideáját ez a faszonc?  Az egy dolog, hogy ez a féreg számost Grünt és Weisst halálra sértett a gázkamrázásával, de a többi Grünt és Weisst is megsértette ám, az ő eszüket, szorgalmukat, amivel a magyar haza emelkedéséhez járultak hozzá.

    Csak azt tudom ismételni, amit a nagy Sören Kierkegaard mondott, amikor a Victoriagade 8 alatti krimóban belekötött a dán királyi adóhivatal egy részeg altisztje. "A kurvaanyáddal szórakozz te baromarcú gnóm." 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr7316307640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szazharminchet 2020.11.30. 19:01:57

Azért a német értelmiség tetszőlegesen választott tagja az ebéd és az ebéd utáni kávé között több eredeti gondolatot hozott létre tetszőleges napon az elmúlt kétszáz évben, mint ez a dumitrescu nevű pribék.
De csak nézzük az egész tudományterületeket:
speciális és általános relativitáselmélet (Einstein)
kvantummechanika (Heisenberg, Jordan, Born, Schrödinger)
kvantumtérelmélet (Heisenberg, Jordan)
funkcionálanalízis (Hilbert)
geometriák szimmetriacsoport szerinti klasszifikációja (Klein).

Ugyanezen idő alatt a dumitrescuhoz hasonlók hazai produkciója az volt, hogy azokat a németül jól beszélő zsidókat, akik a fenti listához hozzá tudtak tenni, elkergesse.

szazharminchet 2020.11.30. 19:02:27

@szazharminchet: az kimaradt, hogy
...pribék egész életében.

Dendrobates2 2020.11.30. 19:13:23

@naebneerG: Já, Já! Még emlékszem, amikor Magyarországot támadták az orosz Déli Áramlat földgázvezeték tervei miatt, hogy ez bizony nem ájropéer kompatibilis dolog, orosz függés miegymás, olyan sikeresen, hogy le is állt az egész. Közben meg ők szépen megépítették az Északi Áramlatot a tenger alatt, amivel a ruszkiktól egyenesen a németekhez megy a gáz, a közös orosz-német cég élére kancellár, Gerhard Schröder került. Úgyhogy azért nem kell seggre esni a németek európaiságától. Egy dolog a felszíni hangzatos demokrata handabanda, a másik meg biznic, amit Orbán kijáróemberei szép csendben intéznek. Ez akkor is működne, ha itthon börtönbe vágnák az összes ellenzékit. Csak egy kicsit emelkedne az árfolyam, többet kéne visszaosztani az EU-s pénzből a “stratégiai” német partnercégek felé, hogy ne sivalkodjanak a politikusaik.

kemény keleti kommentelő 2020.11.30. 19:26:12

@Dendrobates: Mit intéztek szép csendben Orbán kijáróemberei ?
Hogy ne épüljön gázvezetékünk, hanem helyette stadion és templom ?
Nehogy azzal vádold őket, hogy hazaárulók voltak a németek pénzéért.

Dendrobates2 2020.11.30. 19:39:10

@kemény keleti kommentelő:
Nem. A gázvezeték tervét még a szocik vetették el, mert a németek folyton basztatták őket, hogy csúnya dolog az orosz gázfüggés stb. Azok a marhák meg, bizonyítandó európaiságukat beadták a derekuk, közben a németek meg simán megépítették az Északi Áramlatot, így nem mi, hanem ők kaszíroztak a végén. Na Orbán nem ilyen balfasz, tudja hogy a nyugat sem szent tehén, ott is helye van a fű alatti gazemberkedésnek. Ha ezt a baloldalon nem fogják fel, soha a büdös életben nem fognak kormányozni.

Grrr 2020.11.30. 19:39:25

@Dendrobates: Ne viccelj, senki sem félt attól, hogy az orosz energiaimporttól jóval kevésbé függő nagyhatalom Németorszag majd nagyon ki lesz szolgaltatva Putyinnak, míg Magyarorszag eseteben kisse mashogy all a helyzet. És itt szó sincs demokrata értékekről, nem is értem, hogy hogyan juthat az eszedbe. Politikai-gzdasgi függésekről, energiaforrasok stratégiai diverzifikaciójról van szó.

Grrr 2020.11.30. 19:48:21

Mondjuk igaz ami igaz, hol volt a németségnek annyi kreatív alkotója, mint a magyaroknak? Elég csak Lisztre, Erkelre, Leharra gondolni, vagy Rippl-Rónaira, Lotz Karolyra, vagy a nagy nemzeti építészekre: Ybl-re és Steindl Imrére. És még sorolhatnam.

látjátok feleim szümtükkel 2020.11.30. 19:49:23

index.hu/belfold/2020/11/30/demeter_szilard_levaltas_kerdes_varga_mihaly/

"Varg Mihály nertárs azt mondta, hogy "NEM TISZTE, HOGY ÖSSZEKÖSSE AZ ORSZÁG FINANSZÍROZÁSÁT DEMETER SZILÁRD ÍRÁSÁVAL."

Tessék már mondani, ebben a nagy ner kormányban ki a lópikulának tiszte megítélni Demeter nertárs szavait? Gyurcsánynak? De hiszen nem ő az atyafiúszentlélek, a pártelnök, és a minsizterelnök egy személyben. Nem is ő nevezte ki a Petőfi Irodalmi múzeum főigazgatójának. Egyáltalán van ebben a kormányban, és a fideszben valakinek tiszte megítélni a saját tevékenységüket? Mondjuk az nehezebb, mint Sorost, meg a Gyurcsányt szapulni, és Brüsszelt megállítani.

Grrr 2020.11.30. 19:49:44

@Grrr: Kós Karoly, a legmagyarabb népi építész....

látjátok feleim szümtükkel 2020.11.30. 19:57:30

@Grrr:

No én meg ezekre gondoltam: Bach, Beethowen, Brahms, Schumann, Handel, Mendelssohn, hogy csak a legnagyobbaka említsem.
Ha iróniának szántad a felsorolásod, akkor annak elmegy, de egyébként meg ha gondolkodnál, és barátod lenne a gugli, nem írnák ökörségeket.

Grrr 2020.11.30. 20:00:41

Ö@látjátok feleim szümtükkel: Öhm, ezt a valaszt nem igazan értem. A felsorolas ironianak irónia volt, csak úgy szokasosan.

naebneerG 2020.11.30. 20:24:15

@Dendrobates: Sajnálom, 100% igaz, bár ez ugyanakkor nem menti fel a mocsok OV-t és bandáját.
Ahogy @libernyák: írta, magyarok százai halnak meg naponta. Mert nincs két kib*szott hőmérő mondjuk a FLór Ferencben, csak egy. Mert olyan az étel, hogy elhányja magát az is, akinek még nem ment el az étvágya a covidtól és a mellette halálba szenderedőktől (szenderedik, anyád: szörcsögve venne levegőt, aztán lassan már nem).
Kíváncsi leszek, mikor jelenik meg a Flórban covidban meghalt 17 éves lány a statisztikákban.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.11.30. 20:55:23

Csak megtette a hatását, hogy Gyurcsány és Bajnai Demeter kirúgására szólították fel Orbánt. Most már csak azért sem rúgja ki és rajta is marad, hogy egy elmebeteg náci. Well done.

rinaldo-rinaldini 2020.11.30. 21:27:27

@Kettes: nem hiszem, hogy akar egyetlenegy pillanatig felmerült, hogy ki kellene rúgni. Lehet, hogy nem a legélesebb kés a fiókban (a Soros cikket és a németekkel kapcsolatos eszmefuttatását is bármikor hozza egy átlagos falusi kocsmatöltelék), de nagyon odaadó, hűséges a legvégsőkig.

acc2s 2020.11.30. 21:30:38

Nemtom-Lehet, hogy OV arra számít, hogy majd a német autógyárak bevédik Muttinál, de talán benézte, mert most kevés lesz a német multik itthoni körbetáncolása, hiszen azok már az egész eu-s segélycsomagot betervezték jövőre.

jan 2020.11.30. 21:43:06

Hát ha a zsidók mellett a svábokat és szászokat is kivesszük, akkor már tényleg (kis költői túlzással) csak a bő gatya marad...

Ha csak Erdélyt nézzük, Kós Károly Kosch volt, Balla Zsófia édesapja Blau, Bretter Zoltán Bretter, Kolozsvár Klausenburg...

De az egész témához tanulságos megnézni Kodály Zoltán családfáját itt (hu.wikipedia.org/wiki/Kod%C3%A1ly_Zolt%C3%A1n#Sz%C3%A1rmaz%C3%A1sa), a 8 dédszülőből konkrétan 0 db volt magyar: svábok, németek, szudétanémetek, cseh, lengyel.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.11.30. 21:50:20

@Kettes: Demeter beadja a lemondását, Kásler nem akarja elfogadni, Demeter ragaszkodik, Kásler sírva beleegyezik. Meg lehet ezt oldani.

hoffnungloss 2020.11.30. 21:51:18

@jan:

Ez demeterszilárdosra sikerült.

rinaldo-rinaldini 2020.11.30. 22:05:32

@jan: “ Hát ha a zsidók mellett a svábokat és szászokat is kivesszük, akkor már tényleg (kis költői túlzással) csak a bő gatya marad...”

Orbán körül ebből is, abból is van, az eredmény pedig... inkább ejtsuk ezt a faji témát.

jan 2020.11.30. 22:17:13

@rinaldo-rinaldini: Félreértetek. Épp erre utaltam én is, hogy azok az ikonok, akiket valahogy par excellence "magyaroknak" szoktunk tartani: Kodály, Kós Károly stb., maguk is mindenféle származásúak (mint szinte mindenki a Kárpát-medencében). Ha mindenkit, akinek sváb stb. ősei vannak, kivennénk, nem maradna tényleg senki.

Dendrobates2 2020.11.30. 22:21:22

@jan: Ez nagyon szar. Sajna a baloldalból a kritikus pillanatban mindig előtör ez a genny, a bunkó magyarozás, bőgatya és fütyülősbarack kontra művelt nyugat. Aztán néznek bociszemekkel, hogy kikapnak a választáson. Me’ a hülyemagyar nem tud szavazni se... Furcsa demokráciafelfogás. Valamiféle bántalmazó kapcsolathoz hasonlítanám. Szidták, gyalázlak, de azért négy évente, mikor udvarolok egy kicsit, engem válassz ám!

rinaldo-rinaldini 2020.11.30. 22:32:19

@jan: ez pontosan az a szint amilyenen bármilyen alkesz képes elfilozofalni a világ dolgairól két fröccs után.

jan 2020.11.30. 22:36:27

@rinaldo-rinaldini: Nem teljesen értem, mit akarsz ezzel mondani. Tényekre hívtam fel a figyelmet, részemről ebben nincs semmi filozófia.

rinaldo-rinaldini 2020.11.30. 22:40:25

@jan: milyen tényekre? Hogy Kodály Zoltán mennyi szép sváb népdalt gyújtott össze a Felvidéken és Erdélyben? Vagy hogy Kos Károly építészeti munkáiban mennyire meghatározóak voltak a gyönyörű sváb motívumok? Mondtam már, hogy hanyagold inkább ezt a faji témát.

frissen regisztrált troll 2020.11.30. 22:45:22

Nem kell seggre esni a németektöl. Magyarországon létezik nagyon jó színház, meg hát van tévé is. Epp most néztem meg egy 2017-es kamaradarab német tévés adaptációjat - a közszolgálati tévén. Hehe. (Egy Daniel Kehlmann nevü szerintem nem magyar ember írta, de hát vaktyuk is talál szemet.)  Nem vagyok egy nagy színházértö (-kerülő sem), de idén ugye nem voltam szhban, és ez most olyan volt, mintha:
 www.zdf.de/filme/der-fernsehfilm-der-woche/das-verhoer-in-der-nacht-100.html
de.wikipedia.org/wiki/Heilig_Abend

Bocs, ha off, meg hogy német.

jan 2020.11.30. 22:47:16

@rinaldo-rinaldini: Ezt már az előbb sem értettem, ki beszél itt faji témáról? Én a magam részéről dunántúli és bánáti svábokról, csehországi szudétanémetekről és a csehekről, lengyelekről stb. beszéltem. Nem értem, hogy jön itt szóba bármilyen "faji téma"? Itt helyi, regionális és nemzeti identitások, kultúrák, nyelvek, vallások bonyolult szövevényéről van szó, egyéni történetekről és családtörténetekről stb.

rinaldo-rinaldini 2020.11.30. 22:50:06

@jan: sorry, de az állításod, hogy ‘Hát ha a zsidók mellett a svábokat és szászokat is kivesszük, akkor már tényleg (kis költői túlzással) csak a bő gatya marad...” minden, csak nem bonyolult.

BiG74 Bodri 2020.11.30. 22:50:35

@jan:
Hagyd a fajt!
Fajtalan írj, tehát ....

BiG74 Bodri 2020.11.30. 22:53:19

Megjegyzem, nem kellene bunkómód (lásd demeter) általánosítani, sem a németséget, sem a magyarságot.

jan 2020.11.30. 22:53:40

@rinaldo-rinaldini: Értem, utólag belátom, hülyeség volt ezt a régi megosztó mondatot idéznem, parafrazeálnom, mert sokaknál sok erős reflexet beindított. Legközelebb megfontoltabb leszek.

fortin2 2020.11.30. 23:12:09

@poszt: vmikor már volt itt róla szó, hogy a magyar nemzeti gondolat eredeti konzervatív és népi ideológusai (Szekfű, Németh László) számára egyáltalán nem a zsidók voltak elsősorban azok, akik a a méylmagyarság felhigulását okoztáK. A német elem legalább ennyire problémás volt nekik, sőt. Úgyhogy amikor elindult a volksbundistákra hivatkozó kitelepítés, nem a semmiből tmadt a magyar zabrálás. DemiGirnyókcska nem csinál mást, mint ehhez csatlakozik fel, magával hozva az székely részek szászokkal szembeni agresszióját. (Ehhez képest persze jegyezzük meg az olyan gesztusokat, mint pl. hogy a sok üldöztetést szenvedett Ordass Lajos evangélikus püspök eredeti neve Wolf volt, amit a német megszállás elleni tiltakozásként magyarosított.)

jan 2020.11.30. 23:18:25

@fortin2: Szabó Dezső is erősen tolta ezt a németellenes vonalat.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.11.30. 23:32:54

@jotunder: "Kedves kis történettel tudok válaszolni. A miniszterelnök úrral találkoztam az elmúlt hetekben, és ugyanazt kérdezte, amit ön: bírom-e a támadásokat? Azt mondtam erre, ez a dolgom. Ő megjegyezte, ez kevés, élvezni kell. Úgyhogy most élvezem."

Szerintem hagyjuk élvezni.

kemény keleti kommentelő 2020.12.01. 04:09:43

@Strawdog:
hvg.hu/360/20201130_roth_elza_demeter_szilard_es_a_radikalis_nihilizmus_remekmuve

A leköszönő Merkel és a nihilista Orbán jól eljárták a pávatáncukat.

Merkel után remélem Schulcz jön, és kezdődik a vinnyogás itt is, mint Bidennél.

kemény keleti kommentelő 2020.12.01. 04:48:43

nepszava.hu/3101181_7-es-cikkely--elmarad-a-magyar-kormany-decemberre-tervezett-meghallgatasa

"A hozzászólók nehezményezték, hogy a meghívás ellenére sem a magyar, sem a lengyel kormány nem képviseltette magát a vitában, és távol maradt a soros EU elnöki tisztséget betöltő Németország képviselője is. "

Hm. Szóval hárman vannak a távolmaradók. Nem ketten.

látjátok feleim szümtükkel 2020.12.01. 06:36:44

@kemény keleti kommentelő:

Biztosan ott hátul, a kulisszák mögött mogyorózza a magyar és lengyel felet a német.

látjátok feleim szümtükkel 2020.12.01. 06:39:53

@kemény keleti kommentelő:

Ugyan is az utóbbi napok magyar kormányzati tényezők általi német ellenes megynilvánulásai ( lengyelekről elég kevé információ érkezik ) indokolttá teszik.

aritus 2020.12.01. 06:53:38

@Strawdog: előbb írtam, aztán olvastam, most látom, hogy te is belinkelted Merkel árulását

velőtanya 2020.12.01. 07:05:04

@aritus: Merkelnek elmagyarázták az autógyárak - bár nem tudom, egy ideje úgy tűnik, mintha magyarázni se kéne, és direkt élvezné az orbáncsicska szerepet - hogy akkor is be kell védeni a basit, ha az nyilvánosság előtt leborotválja a fejét és egy nagy horogkeresztet tetovál rá (mármint Merkel fejére)
És akkor ehhez vegyük hozzá, hogy a következő két EU-elnökség a portugál és a szlovén - az utóbbit nem kell magyarázni, a portugálok pedig a legújabb hírek szerint (igen, megint naivnak bizonyultam a múltkor) a háttérben már eddig is sürgették a jogállam leszarását a pénzecskéjükért.
(Donáth Annának volt tegnap este egy posztja, amiből már sejteni lehetett, hogy valami nagy szar van a Palatschinkenben - szegény most szembesült a Realpolitikkal, meg hogy az egész EP egy súlytalan szar, és a 750 választott képviselő kétharmados többsége annyit se ér, mint Orbán seggén egy pattanás)

velőtanya 2020.12.01. 07:12:36

@aritus: Az egész "kompromisszum" szarsághoz meg egy komment a 444-ről:

"Ez egészen konkrétan egy érvelési hiba, a világ nem így működik, hogy az igazság vagy a helyes megoldás mindig valahol félúton, vagy negyedúton vagy akárhol két állítás között van.
Ha valaki nem üti fel a wikit, mert nem szereti, vagy lusta, vagy nincs internete:
1. Az ég kék
2. Az ég sárga
jön Merkel, mindkét oldalnak lehet igazsága. állapodjunk meg kompromisszumban: az ég zöld.

Ezzel akár be lehetne menni a szomszéd családhoz is, hogy "Jó napot kívánok, uram, én azon az állásponton vagyok, hogy alaposan megszexualizálnám a kedves nejét és a lányait."
A férj egészen jó eséllyel nem ezen az állásponton lesz, sőt, azt se zárhatjuk ki, hogy ennek szöges ellentéte lenne az ő kiinduló ajánlata. ám ekkor mi előhúzzuk Európa moderációs csodafegyverét, és meg van oldva a probléma: csak az egyik lánnyal lesz hupák. mindenki elégedett.

#danketante

Dendrobates2 2020.12.01. 07:16:36

@kemény keleti kommentelő: Csak a hülye nem látja, hogy a kulisszák mögött, a németek, Merkelék védik be folyamatosan Orbánt. Ezért tudja és meri itthon totálisan lerohasztani a jogállamot. Mert el van neki nézve. A németeknek előrevalóbb a német cégek előnyszerzése, mint bárminemű jogállam valahol keleten. Ez a valódi európai reálpolitika, a többi csak szemfényvesztés. Elég szomorú, hogy a magát oly nagyra tartó magyar “haladó” (vagy miafrász) értelmiség ennek a szemfényvesztésnek a bűvöletében él. És csodálkozik, hogy hiába haladó, valamiért mégsem “halad”. Majd ebből a nemhaladásból önkritika helyett azt a következtetést vonják le, hogy a hibás a magyar nép, mert nincs mit tenni, a magyaroknak nem való a demokrácia.

velőtanya 2020.12.01. 07:23:31

@Dendrobates: Ritka gusztustalan érvelés: tehát most már nem csak a ner összes mocska és bűne az azt megvetők és elutasítók hibája elsősorban, hanem az is, ha a németek a GDP-jük pár ezrelékének a kedvéért bevédik ezt a mocskot.
Gratulálok.

naebneerG 2020.12.01. 07:33:22

Akkor mit tehet a magyar nemNERes szerencsétlen?
1/ francia autót vesz, vagy semmilyet
2/ Penny marketben vásárol, nem a Lidl-Aldi kettősben, mert ott még van cseh termék is a sajátmárkások között
3/ Leépíti a szociális kapcsolatait a NER szimpatizánsokkal, lett légyen szó akár kedves rokoni szálakról, és új hálót épít
4/ Támogatja a független sajtót
5/ Sosem felejt és sosem bocsát meg egyetlen olyan megalkuvónak sem, akit egyértelműen nem a létbizonytalanság lökött a NER-hez vagy a NER által koordinált munkahelyhez (universités inclus).

9mmPara 2020.12.01. 07:35:05

@Dendrobates: van ennek a német választókra nézvést is érdekes illata. Merkel most gyakorlatilag azt mondta, hogy Németország politikájában a német választók csak demonstrációs fügefalevél, valójában néhány nagyobb cég főnökei döntik el, hogy mi legyen. Nem egyszerűen befolyással bírnak, hanem döntenek.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2020.12.01. 08:14:44

Kéri László 10ből 10szer téved, és marhaságokat beszél, de tegnap az atv-ben igazat szólt.

ez a demeter marhaság egy sima elterelés.

napok óta azon rugózik mindneki, hogy náci, meg a fidesz is.

De arról senki sem beszél, hogy szintén napok óta, 150+ a napi járványáldozatok száma!

hoffnungloss 2020.12.01. 08:57:42

@velőtanya:

Konkrétan arról van szó,hogy ha nincs megegyezés akkor a szorongatott országok nem jutnak pénzhez.Mivel Németország a soros elnök,neki kell megoldani.Nem hiszem,hogy a vétó intézményét Merkel találta ki.Persze az ő feladata lenne,hogy megvédje a magyarokat a magyaroktól.

kemény keleti kommentelő 2020.12.01. 09:09:58

@Dendrobates: Nem tudom, erről hogy jutott eszedbe a magyar értelmiség.

Ezt a gyarmati sort Merkel alatt nem hinném, hogy most találták ki.
Arra is gondoltam, hogy amikor a Mercedes gyárat Magyarországra hozták, Gyurcsány volt a miniszterelnök. Letárgyalták vele, minden oké, de egy fideszes polgármester városába vitték, ahol semmi ipari munkásság nem élt.
Akkor ezen bosszankodtam, mert lehetett volna Ózd, vagy Csepel, vagy Budafok,
Pest, Miskolc, akármi,
de ők egy mezővárosba vitték, ahová azóta is ingázók járnak dolgozni, mert a helyiek a kapánál bonyolultabb gépet még nem láttak.

Már akkor biztos volt, hogy ebbe a Kecskemétbe megint Orbán megerősítését akarták beletuszkolni.

Muad\\\'Dib 2020.12.01. 09:24:38

@aritus:
Nekem ugyan nem szívem csücske Merkel, de ugyan miért? Merkelnek a német pénzügyi érdekeket kell védenie. Ha mi magyarok egy Viktort akartunk magunknak, hát a mi bajunk, nem az övé. Nem visznek el embereket fekete autók, nem géppuskázzák halomra az embereket, nem az ő dolga. Ez van, ezt nekünk kell megoldani, nem az EU-nak.

kemény keleti kommentelő 2020.12.01. 09:26:34

@Dendrobates:
"Elég szomorú, hogy a magát oly nagyra tartó magyar “haladó” (vagy miafrász) értelmiség ennek a szemfényvesztésnek a bűvöletében él. És csodálkozik, hogy hiába haladó, valamiért mégsem “halad”. Majd ebből a nemhaladásból önkritika helyett azt a következtetést vonják le, hogy a hibás a magyar nép, mert nincs mit tenni, a magyaroknak nem való a demokrácia. "

Kicsit bizonytalan vagyok. Lehet, hogy haladó értelmiségen a fideszt érted,
hogy azért akarnak kőkonzervatív félázsiai diktatúrát a magyaroknak, mert nincs önkritikájuk.
Hát talán van nekik, és azért tudják, hogy egy szabad nép elhajtaná őket a vérbe.

hoffnungloss 2020.12.01. 09:28:48

@kemény keleti kommentelő:

Kecskeméten műszaki főiskola működött és működik.A mai autógyártás nem igényel öreg szakikat nagy számban.Beállítják a dolgozót az adott munkaállomásra és hajrá.

kemény keleti kommentelő 2020.12.01. 09:29:06

@Muad\\\'Dib: ...Beloruszia mutatja az utat. Az az egy út van, nincs másik.
Vagy örökre marad a diktátor és bandája.

kemény keleti kommentelő 2020.12.01. 09:38:46

@hoffnungloss: Ja, hogy ezért kellett a szuper termőföldön Mercedes gyárat építeni, és nem egy ipari városban, ahol nagy a munkanélküliség.
Mert a kapálásról könnyű átszokni a Mercedesre.

frissen regisztrált troll 2020.12.01. 10:01:31

@kemény keleti kommentelő: Schulznak nem nagyon van osztva lap a német politikában. Az SPD meg a közelében sincs annak, hogy kancellárt adjon.
A darabban, amit említettem, van pár mondat arról, hogy mink itten egy üvegbúra alatt élünk, és kurvára leszarjuk, hogy milyen ocsmányságokat csinálunk az üvegburán kívül. Aztán meg meglepödünk a következményeken.
En egy ujvilagi multin keresztül dolgozom egy német multinak, utóbbi székhelyén. A városban esélyük nincs a náciknak, bármivel próbálkoztak eddig, gyorsabban kipicsázta őket a nép, mint JT a trollokat.
A német cég a Harmadik Birodalom óta folytatja azt a nemes hagyományt, hogy undorító rezsimekkel müködik együtt olcsó, de lehetöleg ingyenes munkaerő fejében. Persze most már csak az üvegburán kívül. A jelek szerint a világ egyik legnagyobb jelenlegi emberi jogi botrányában is vastagon benne van. Jelentős tulajdonrésze van a cégben az egyik közismerten "emberbarát" rezsimnek is.
Na most akkor mégis mit vártunk Merkeltől? Hogy egy még-csak-nem-is-miniszter böffenetétöl majd jól felhorgad? Es Demeternek mennie kell?

velőtanya 2020.12.01. 10:02:33

@Muad\\\'Dib: Azt már régen elengedték a legnaivabbak is, hogy Magyarország nem nerhívő fele a legkevésbé is érdekelne bárkit az EU-ban. De egyrészt itt már sokkal több forog kockán, mint néhány milliárd Bundeseuró - csodálkozom is, hogy ezt te nem látod - másrészt még abban se vagyok biztos, hogy egyáltalán a rövid távú német pénzügyi érdekek szempontjából ez valami nagy villantás volna. Lehet, hogy az autó- és egyéb gyárak itteni profitja már szemmel látható tétel német mércével is, de nyilván nem arról van szó, hogy holnaptól ez megszűnne - maximum az irdatlan kedvezményekből és állami szubvenciókból venne vissza valamennyit bosszúból a basi, azért a tételért viszont iszonyatos hiba szájba szarni a legelemibb európai alapértékeket. (Valószínűleg ennél többről is van szó, alighanem a tavalyi óriás fegyverüzletben van benne nyakig a két német Frauenkenstein)

kemény keleti kommentelő 2020.12.01. 10:18:31

@velőtanya: Akkor ott vagyunk, ahol Trianon környékén is voltunk. A németek gyarmata vagyunk egy handabandázó zsinórmentés álországházzal,

a szlávok és románok meg a franciákhoz húznak, az asztalukhoz ülnnek, és az önrendelkezést meg a szabadságot választják.

21. század 2020.12.01. 10:32:52

@jotunder: s mi lenne velük Carl Scmidt nélkül?

rinaldo-rinaldini 2020.12.01. 10:35:30

@velőtanya: Nem is gusztustalan, hanem inkabb buta es tajekozatlan hozzaszolas. Nem hiszem, hogy ellenzeki oldalon barki is Merkel buvoleteben elne, barki is varna valamit Merkeltol, barkinek is lenne illuzioja akar az EUval, akar Merkellel kapcsolatban.

Merkel talan a leggyengebb kancellar az NSZK torteneteben. Schroder eleg szepen rendbe rakta a nemet munkaeropiacot, az iraki haboruval kapcsolatban is ertelmesen politizalt. Merkel egy jo allapotu orszagot vett 2005ben, azota minden valsagot felrekezelt: a 2008as penzugyi valsagban nagykepuen okoskodott a deli allamokkal, a valsag kozepette megszoritasokat kovetelt; 2012ben majdnem szethullott az euroovezet a kezei kozott, ha Draghi nem lep kozbe; a 2015os menekultvalsag kezelese sem egy sikertortenet; gazdasagi szempontbol Nemetorszag lemaradni latszik, az Energiewende eredmenyei is ellentmondasosak; keptelen volt kezelni Orbant es a lengyeleket. A hosszu kancellarsaganak a legnagyobb eredmenye annyi, hogy hosszu volt.

Magyar szempontbol: a 2008as penzugy valsag kozepen magara hagyta Magyarorszagot, hasonloan a deli allamokhoz, hogy aztan par evvel kesobb az Orban rezsimbe ket kezzel ontse a penzt.
Nem hiszem, hogy Merkel Orbannal szembeni puhasaga az autogyarakkal fuggne ossze, inkabb csak arrol van szo, hogy Merkel is a kisebb ellenallas iranyaban megy.

hoffnungloss 2020.12.01. 10:38:31

@kemény keleti kommentelő:

Lehet,hogy jobb hely lenne az ország,ha a kecskemétiek csak kapálnának? Hidd el,hogy az autógyártás technológiai folyamata annyira miniciózusan kidolgozott az utolsó csavarbehajtásig-nyomatékkulccsal-hogy bárki tud hasznos munkát végezni.Nem gondolom,hogy ezt kudarcnak érzik a helyiek.Az más kérdés,hogy hogy jutottunk oda,hogy az iparunkat a külföldiek által idetelepített vállalatok döntő súlya jelenti.

Muad\\\'Dib 2020.12.01. 10:38:39

@velőtanya:
Én abszolút szkeptikus vagyok minden politikusi nagy mondással kapcsolatban, meg sajnos annyira negatív vagyok, hogy elhinni is nehezen tudom bárkiről is, hogy a nagy szavakon túl érdekli-e egyáltalán a humanizmus, meg demokrácia, meg egyebek. Az EU valamennyi országa vidáman üzletel diktatúrákkal (persze vannak a nagy szavak, meg szankciók, de én a magam negatív világnézetemmel, azt is inkább csak szolid pénzügyi zsarolásnak látom), ugyan mi a különbség? Annyi, hogy kicsit közelebb van a szar és többet kell szellőztetni, mert jobban érezni.
Ez van, biztos megcsömörlöttem...

Külsős 2020.12.01. 10:50:11

@aritus:
Oké, már megint egyszer naiv és ostobán idealista voltam. Azt képzeltem, hogy német autógyárak, fegyverek ide vagy oda, a régi EU-tagok nem engedhetik meg maguknak, hogy szó nélkül lenyeljék, ha valaki ennyire pofátlanul szembeköpi az ún. 'európai alapértékeket'. Azt is értem, hogy a járvány kárai miatt azonnal szükség van a nagy mentőcsomagra, de azt is képzeltem, hogy felvállalnak egy munkásabb, macerásabb forgatókönyvet és leválasztják a csomagot a költségvetésről, orbánnak meg coki.
Ehelyett szépen elnézik, hogy megint verheti a mellét, mekkora fényes győzelmet aratott, az úri közönség meg táncol örömében itthon.

kemény keleti kommentelő 2020.12.01. 10:56:57

@hoffnungloss: Hát, majd az ózdiak, a pestiek és a miskolciak keresnek maguknak aranykoronás földeket, hogy kapáljanak. Az is egy megoldás.

hoffnungloss 2020.12.01. 11:06:36

@kemény keleti kommentelő:

Van esetleg információd arról,hogy Kecskemét környékén mennyire jellemző a kapálatlan föld?Nem szeretnélek megbántani,de attól tartok,hogy az ipar és az agrárium mai helyzetéről talán hiányosak az ismereteid.

velőtanya 2020.12.01. 11:10:13

@Muad\\\'Dib: Ezzel most sajnos nehéz volna vitatkozni:(
"Az EU valamennyi országa vidáman üzletel diktatúrákkal..."
Ez ellen például sokáig azzal érveltem, hogy persze nem szép dolog ez se, no de házon belül megtűrni ugyanazt alapvető minőségi különbség lenne, és azt soha... aztán most itt vagyunk, és dehogynem.

velőtanya 2020.12.01. 11:17:39

Ami még durva, a jelen állás szerint könnyen lehet, hogy az egyetlen ember, aki belebukik ebbe a szégyenbe, az a "holland fickó" lesz - az egyetlen kormányfő, aki egyáltalán próbált valami komolyabb ellenállást tanúsítani. (Ellen)vétózni ugyanis egyedül nyilván nem fog, viszont ott márciusban választás lesz, és simán lehet, hogy a saját választói meg fogják büntetni azért, hogy nem tudta megállítani a basit.

kemény keleti kommentelő 2020.12.01. 11:18:21

@hoffnungloss: Abszolút hiányosak. Én még ott tartok, hogy a jó földeken termelni érdemes Bács-Kiskunban, és a terményt feldolgozni az élelmiszeripari gyárakban.
Hogy az ipari városokba kell járműipart telepíteni, és a vizekben meg halászni.
De nem akarom elkenni. Kecskemét kábé utoljára jutott volna eszembe, mint járműipari fejlesztés. Ahogy Esztergom is.
De Győr sem az ipari munkásságnak hozatta az Audit, hanem a kurvázáshoz. Az is látszik.
Különben nem külföldieket ingáztatnának.

Miki Telepi · http://chienenchaine.wordpress.com 2020.12.01. 11:25:49

1. Fantasztikus, Surján trükkösen most a holodomorhoz hasonlítja a jogállamiság feltételt a párt lapjában. Ukrán tiltakozás pipa. Még az örményeket vagy a tuszikat is be lehetne dobni.
2. Korrekt NER reakció Demeterre: "vannak határok, amiket súlyos következmények nélkül nem lehet átlépni. Krisztussal nem gúnyolódunk – Mohameddel sem gúnyolódunk. A holokauszt tényeit minden körülmények között tiszteletben tartjuk." Értem: blaszfémia olyan mint a holokauszt-tagadás. 1 JC (keresztrefeszítve) =1 Mohamed (19 éves neje ölében hajtotta nyugalomra 62 éves fejét hosszantartó, zarándoklaton elkapott betegség után) = 6*10^6 ember (lemészárolva). Sagschon, 3ből 2n azért lehet gúnyolódni. (Vagy már a jézuskrisztus-tagadást is tiltja a heti alkotmány, nem követem.)

kemény keleti kommentelő 2020.12.01. 11:29:55

@hoffnungloss: ..Van itt egy-két dolog. Engem tényleg érdekel, hogy mit miért...
Úgy néz ki, hogy mindenhol máshol voltak ipari beszállítóink, de csak a fideszesség volt szempont. Az ipari környezet meg nem.
Tessék...

www.baon.hu/bacs-kiskun/gazdasag-bacs-kiskun/kik-lehetnek-a-mercedes-beszallitoi-289802/

"Kecskemétre 50 európai helyszín közül esett a németek választása. A magyar kormány Szikszó, Debrecen és Zalaegerszeg mellett ajánlotta a megyeszékhelyet a beruházók figyelmébe. Erről már Bogáthy Gyula, az ITD Hungary vezető tanácsadója beszélt az érdeklődőknek. Arról is szólt, hogy a cég az alkatrészek 40 százalékát 10 kilométeres körzetből kívánja beszerezni. Ez azt jelenti, hogy jó néhány beszállító vállalkozás új állásokat teremtve Kecskemétre költözik a következő hónapokban. Majd hozzá tette, hogy az ITD Hungary 320 cégből álló olyan listát juttatott el a Daimler céghez, amelyek potenciális beszállítói lehetnek az autógyárnak."

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.12.01. 11:30:17

@velőtanya: Komolyan gondolom, hogy ha Merkel futni hagyja Orbánt, akkor indítani kell egy kilépési népszavazást. Mindenkinek jobb lenne. Még annak is, akinek szarabb.

hoffnungloss 2020.12.01. 11:33:39

@kemény keleti kommentelő:

Csak hogy kibontsuk a témát.Minden termőföldet megművelnek.Azonban ma a szántóföldi gazdálkodás munkaerőigénye egyre kevesebb.Az adórendszernek köszönhetően érdemes modern gépeket vásárolni.Egy száz hektáros területet egy család kényelmesen meg tud művelni és még ha ebben bérelt föld is van-tisztességesen meg tud élni belőle.
Az már egy más kérdés,hogy a kertészeti kultúrák miért nem foglalnak el nagyobb szeletet.De erről nem a Mercedes tehet.

kemény keleti kommentelő 2020.12.01. 11:38:41

@hoffnungloss: Igen. Talán az is kérdés. A gyümölcs, zöldség, állattartás.
Mert hogy a búzát egyszer elvetik, egyszer meg learatják, az tényleg nem tart el senkit. Illetve nem többet egypár kombájnosnál egy-két hétig.
De még kevesebb munkás, ha csak a földalapú támogatást veszik fel, és ki se dugják az orrukat a rétre.

ámbátor 2020.12.01. 11:41:18

@hoffnungloss: Hát gondolom az a terület amire a gyár épült nem sok kapálást kapott mostanság.

hoffnungloss 2020.12.01. 11:53:03

@kemény keleti kommentelő:

Műholdról ellenőrzik,hogy történik-e valami a birtokodon.

hoffnungloss 2020.12.01. 11:56:17

@hoffnungloss:

Viszont igen magas az egy hektáron megtermelt Mercedesek száma.

Secnir 2020.12.01. 11:59:29

@jotunder:
""A kurvaanyáddal szórakozz te baromarcú gnóm.""

na ezt nem kellett volna.
még géfodor magára veszi...

frissen regisztrált troll 2020.12.01. 12:10:46

@Kettes: igen, föleg Orbán alkupozícióján javítana, ha az országban nyerhetönek tűnne egy kilépési népszavazás. Dolgozik is ezen.

Muad\\\'Dib 2020.12.01. 12:35:42

@Kettes:
Szerintem a többség még mindig elutasítaná a kilépést az EU-ból (legalábbis legutóbbi emlékeim szerint még pozitívban volt az EU támogatottsága itthon). Persze a brexit óta ki tudhatja ezt.

miért 2020.12.01. 12:49:32

Ez a baromarcú gnóm csak kimondta azt amire a.....főnöke gondol! Ezért tartja a hasonló idiótákat herr getzi!

kemény keleti kommentelő 2020.12.01. 13:04:24

@hoffnungloss: Amit viszont köves talajon is pont ugyanennyire meg lehetne termelni.

kemény keleti kommentelő 2020.12.01. 13:15:46

@Secnir: Szegény fideszesek mind alacsonyak, bucifejűek és mind feketére van festve a simára nyírt haja, mint egy kirakati bábunak. A legtöbbnek nem látszik szemöldöke, és ettől még olyanabbak, mint egy robothadsereg.
Meninblack. Mintha az lenne a cél, hogy összekeverjük őket. Mindnek cérnahangja van, és ugyanazt sípákolják.
Szegény Balogh Zoltán is csak akkor lehetett Vitéz Jánosból ismét egy szőke-ősz német, amikor leköszönt a miniszterségről és püspöknek állt.

frissen regisztrált troll 2020.12.01. 13:20:14

Ujra szertefoszlott az illuzio, hogy egy fideszes idöben es meltosaggal le tud mondani.

Dendrobates2 2020.12.01. 13:22:26

@Kettes:
Ennél szerintem jóval egyszerűbb megoldás is van. A magyar ellenzéknek, civilszervezeteknek személyesen Merkelt és a CDU/CSU-t kellene támadniuk, ők az okai, hogy Orbán az EU-s pénzből egypártrendszert épített, megakasztotta a jogállam kibontakozását majd felszámolta. Mert sunyiba mindig bevédik, kimossák, sőt valószínűleg - ha több áttételen keresztül is - de személyesen korrumpálja őket Orbán a visszaosztásokkal. Ezt kéne nyomatniuk Európában, ahogy a csövön kifér. Merkel a magyar maffiaállam védnöke... na ekkor válna igazán kényelmetlenné a Dagi. Mert amíg csak Orbánt ekézik, semmi nem változik. Ezt külföldön betudják magyar belügynek, a szokásos demokratikus, pártok közötti cicaharcnak. Persze ehhez a mi “haladóink” túl hülyék, de főleg gyávák.

hoffnungloss 2020.12.01. 13:28:37

@kemény keleti kommentelő:

Igen.Csak lehet,hogy több trágyázás kell.

ámbátor 2020.12.01. 13:33:07

@hoffnungloss: Hát ha csak bullshit kell, azt a kormány tud szolgáltatni korlátlanul.

velőtanya 2020.12.01. 13:49:54

@Kettes: Innentől egyébként az is borítékolható, hogy 2021 vége felé a fidesz választási kampányát is megint direktben megtolja az EU - előre és/vagy minden kontroll nélkül kifizetett eurómilliárdokkal - ahogy korábban is tették.

TG69 2020.12.01. 14:30:49

Hát ez a fickó meg hülyébb, mint az elsőre látszott. Nem tudom, én ezt egyszerűen nem tudom komolyan venni, hangosan kacagtam ezeken a sorokon. Egy teljesen infantilis ember beszél össze vissza elképesztő magabiztosan. Lassan mer sajnálom szegényt.

savaz 2020.12.01. 15:41:48

@kemény keleti kommentelő:
2008-ban a mezőgazdaság magyarország GDP-jének kemény 4,3%-át termelte meg a teljes munkaerő 7.7%-ával az ország teljes területén, 3.3 millió hektáron.

Az autóipar még a Merci nélkül 17%-ot produkált max 200 hektár földet elfoglalva.

kemény keleti kommentelő 2020.12.01. 15:48:34

@savaz: Van elég város, ahol nem kell földet elfoglalni. Sok az ipari rozsdaövezet.
De ilyet nem is ajánlottak fel a Mercedesnek. Csak mezővárosokat fideszpolgármesterrel.
A többinek esélyt se adtak.

HaCS 2020.12.01. 16:07:09

@savaz:

Csak nem állom meg, hogy ne szóljak bele.
Előljáróban elmondom, hogy semmiképp nem tartom sem örömtelinek, sem célratörőnek, hogy a szokásos ajtóberúgásos módszerrel nekimegyünk szemtől-szembe a németeknek, de ezügyben sajnos Orbánnak megint némiképp igaza van. (Általában európai ügyekben, amikbe komolyan beleáll mindig ez a helyzet. Nem hülye, csak hogyismondjam bátor...)

Beszélhetünk itt a nagy autóipari GDP-ről, de talán némiképp árnyalják a képet mondjuk a Mercedes számai.

Kecskemét:

Nettó árbevétel:
2017 3,6 Mrd Euro Kb 1200 Mrd Ft
2018 3,5 Mrd Euro Kb 1200 Mrd Ft
2019 3,7 Mrd Euro Kb 1200 Mrd Ft

Adózás előtti eredmény:
2017 78,82 millió Euro kb. 27 Mrd Ft
2018 91,6 millió Euro kb. 30 Mrd Ft
2019 97,6 millió Euro kb. 33 Mrd Ft

Adózott eredmény:
2017 76,96 millió Euro
2018 89,6 millió Euro
2019 95,6 millió Euro

Adó:
2017 1,86 millió Euro kb 600 millió Ft
2018 2 millió Euro kb 700 millió Ft
2019 2 millió Euro kb 700 millió Ft

Ennyit a nagy GDP termelésről.

Jó-jó, de az alkalmazottak bére, adója:

2018:
Foglalkoztatottak száma:
4281 fő (3291 fizikai-, 990 szellemi munkás)
Teljes bérköltség:
69 millió Euro kb. 25 Mrd Forint.

Ja, az adózott eredményt (=nyereség) minden évben hazaküldik a tulajdonosnak.

Ha ehhez most még azt is hozzáírom, hogy a BMW tervezett ezerfős (=negyedekkora) gyárának Debrecenbe telepítése érdekében mintegy 170 Mrd magyar adóforintot költünk/költöttünk (ami arányosan kb. 30 évi bérköltség+adó) akkor rögtön rájössz, mi is a biznisz ebben a német cégeknek, szemben a magyar adófizetőkkel. (Persze a stadionoknál még így is hamarabb megtérül.)

Erről (is) szól az EU, aki ezt nem látja, az esetleg csak kevésbé tájékozott.

kemény keleti kommentelő 2020.12.01. 16:37:12

@HaCS: Ne hibáztassuk a németeket, - ha megdobják őket pénzzel, és nem fognak elugrani -.
Asszem Orbán is pont ezt mondta magáról. Hát egyik sem ugrik el a pénz elől.
Egymásnak dobálják.

HaCS 2020.12.01. 16:51:16

@kemény keleti kommentelő:

Az fel sem merült, hogy hallgatólagos megállapodások születtek a háttérben Herr Quanttal, a Hannoversche Beteiligungsgesellschafttal, és közvetve Tante Merkellel, hogy a zsíros német gazdasági növekedés egy részét felvállaljuk mi, cserébe bizonyos diplomáciai (német) résztvevők tartják a hátukat a kicsapongásokból adódó kellemetlenségek esetén. A Döbrögi család meg most ezt kéri számon nyílt színen mindenki előtt fröcsögő szájjal.

A Néppártnak a mai napig tagja még ez a kompánia...

Wolff 2020.12.01. 21:32:05

@HaCS: Jézusom, 2017-ben még Gyurcsány volt kormányon? Valamit átaludtam? Szegény Orbán meg azóta küzd, hogy megadóztassa a szemét, profitrepatriáló németeket? Netán adót emelt?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.12.01. 22:24:28

@HaCS: Nem az EU szól erről, hanem ez az Orbanomics egyik alappillére, hogy titkos és törvénytelen adóparadicsomot hozott létre néhány gondosan kiválasztott multi számára.

BiG74 Bodri 2020.12.01. 22:35:29

@Kettes:
Azt az adóparadicsomot bárki fent tudja tartani, aki megérti, hogy egy hangyának halmozottan hátrányos ellenszélbe vizelni. Nem kell hozzá egy kleptokrata.

Kis ember 2020.12.01. 23:50:44

Volt egy másik Grosschmid is. Neki is elég eredeti gondolatai voltak.
hu.wikipedia.org/wiki/Radv%C3%A1nyi_G%C3%A9za
süti beállítások módosítása