Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A rezsim kicsit dilis

2020.10.10. 10:50 | jotunder | 86 komment

 

 "Beszélgettem egy professzor barátommal, és megdöbbentő dolgokat mondott a koronavírussal kapcsolatban. Egy kimutatás szerint a 35 és 40 éves korosztály tagjait fenyegeti leginkább a hirtelen szívhalál, az infarktus, a szívmegállás. Azokról beszélek, akik megfertőződtek koronavírussal, és a statisztika egészen brutális: akik elkapták a vírust, azoknak hetven-nyolcvan százaléka belehal" – csuklott el a hangja a legendának. 

 Ezt a rezsim revolverportálja az Origo tudta lehozni (lementettem, a biztonság kedvéért). 

 Bevallom én elég sokáig gondoltam azt, hogy Orbánék aránylag kompetens fasiszták. Hát nem.  Vásároltak 16000 darab lélegeztetőgépet, amelyet Müller Cecília gépesített lövész őrmester fog nyilván kezelni, szerencsére a harmadára (sokkal kevesebbre) sem lehet szükség. Valakinek az unokahúgának volt éppen elfekvő lélegeztetőgépe, amiről valamiért eszembe jut a tajvani Li Yan Egyetem kutatócsoportjának friss tanulmánya, mely szerint intravénásan beadott atlétikai stadionnal lehet gyógyítani a koronavírusfertőzést. 

  A kormányzati modellezők elmondták, hogy sajnos kimerült a tesztelési kapacitás. Képzeljük el most a Tiszadobbantói Traktoros SE: Hertelendi Bányász mérkőzést, amikor kiderül, hogy nincs labda. Venni kellett volna labdát, akkor lenne.  Szerintem ezt már Orbán is érti. Hogy is mondta  Orbán  Balázs gépesített lövész makákó? "Riogatnak ezek itten, amikor sokkal többet tesztelünk, mint amennyi kéne, mert fasznak kell itt tesztelni, amikor helyette gyerekkönyvet is lehetne trancsírozni, ugyi" . 

Valószínűleg ez történt: 

   Modellezők: Miniszterelnök úr, kellene venni 16000 darab lélegeztetőgépet.

   Orbán:  Nem sok az? 

   Modellezők: De sok. Akkor is kell venni. Mert a 8000 az kevés. Nem, igazából az is sok, de a 16000 az pont prímszám. Majdnemprímszám. 

   Orbán:  Azt írja az újság, hogy a teszteléssel meg lehetne találni a fertőzötteket és akkor, gondolom én, ők már nem fognak annyit fertőzni, jól-e látom-e én-e?

   Modellezők: Jól, de mégse. A PCR az nő mint a dudva, csak metszeni kell időnként, szereti a szárazságot, meghálálja a törődést, venni azt pont nem kell. 

   Orbán: Jaj, biztos, hogy 16000 lélegeztetőgépet kell venni, annyira soknak tűnik?  

   Modellezők:  Hagyja már abba az aggódást Miniszterelnök úr, azt is mi javasoltuk, hogy a Nyunyóka nénit tessék leigazolni a Kötés és Horgolás magazintól, és nem bejött?   Megmondta, szelídül a vírus, passzálódik, leheveredik a fűbe, fogyaszt itten kérem szépen gyümölcsös joghurtot, aztán hazamegy megnézi a Szulejmánt. 

 ************

   Tényleg abban bízom, hogy a  koronavírus adott ponton elhúz innen, mert ennek így egyáltalán nincs sportértéke.

   

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr316234156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

deckard_r 2020.10.10. 11:14:54

az egyetlen esélyünk az lenne, ha a hülyéket nem fertőzné... akkor itt nem lenne járvány

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.10. 11:43:03

A szakértők, akikre Orbán tavasszal még állítólag hallgatott (nem), elmentek az Inforádióba, és elmondták, hogy Áááááááááááááá....!

magyarnarancs.hu/katasztrofa/rost-gergely-oroszi-beatrix-133896

combo 2020.10.10. 11:59:13

A sok lélegeztetőgépet nem látom akkora bűnnek, inkább hibának. Akkor mindenki be volt szarva, és érték volt a lélegeztetőgép, de még egy nyamvadt maszk is. És amúgy nem romlik meg, el is lehet adni. A többi OK.

Bolygó Hollandi 2020.10.10. 12:01:07

Csak a pontosság kedvéért: az origo a blikk cikkét vette át majdnem szóról szóra. Nem mintha az mentené őket, de újabb szint hoz a képbe.
www.blikk.hu/aktualis/belfold/hegedus-csaba-birkozolegenda-feleseg-drama-lanyuk-halala/v36765t

anonymand 2020.10.10. 12:15:22

jotunder:

Sajnálom, de tévedsz!
16 000+465 lélegeztetőgépet.
Vettünk.
Meg gyártunk.

Is.

deckard_r 2020.10.10. 12:21:17

@combo: nagyon pontosan lehetett akkor is tudni, hogy 2000-3000 gépnél többet teljesen felesleges venni, mert nem lehet működtetni. Igazából már úgy 1500-2000 felett is csak úgy, hogy olyan halálozást produkál, ahol már megkérdőjelezhető, hogy érdemes-e feltenni a beteget a gépre egyáltalán. Ennyit kb. a NEAK meg is vett, nagyjából ésszerű áron. A többi beszerzése kapcsán max. a pontos büntetőjogi minősítésről lehet vitatkozni...

deckard_r 2020.10.10. 12:22:54

@combo: eladni meg nem lesz könny, mert most kb. minden ország évekkel előrehozta a beszerzését és ezeket azért nem évente szoktuk cserélni...

puszt 2020.10.10. 12:24:25

@combo: akaratoddal ellenébe igazat írtál... keress rá: "nem bűn, hanem hiba"

Mayer Tamás 2020.10.10. 12:34:21

Milyen kedves, hogy az egyik fõ rendszerszócsõ így együttérez Hegedüs Csabával...

index.hu/sport/kuzdosport/2015/02/18/a_rezsibiztos_birkozas_hegedus_nemeth_szilard/

balmoral 2020.10.10. 12:40:22

Az a 16 ezres lélegeztetőgép-beszerzés nem vásárlás volt, hanem lopás. De legalább van mit raktározni (=újabb lopás). A NER nem túl bonyolult szerkezet. "Simplicity", hogy egy klasszikust idézzek. Hát istenem, valamiből nekik is ronggyá kell gazdagodni, ha már itt ez a vacak járvány...

Belzebubo 2020.10.10. 12:46:27

A szakértőnek az a dolga, hogy szakértsen, a politikusnak meg az, hogy ezek alapján döntsön.
Csak az nem mindegy, hogy a virológus professzorra hallgat, vagy a spindoctorra...

kemény keleti kommentelő 2020.10.10. 12:52:18

@deckard_r: Az kéne. Mert mondjuk mindenki tudja, aki látott már intenzív osztályt, de honnan tudná a Nyunyóka világi pap ?
Rossz belegondolni, hogy Nyunyóka irányította ... a vörösiszap katasztrófát...
És honnan tudná Lakatos Tibor tábornok ?
Vagy mi közük hozzá ?
Szíjjártó és a fürkészcsapat vásárolt annyi lélegeztetőt, hogy raktárt kell neki építeni.
De a szakszemélyzet annyi, amennyit nyugat-európa meghagyott nekünk.
Nővérbérekre nincs 300 milliárd, mint Szijjártóra és a futszalcsapatra.
És akkor még meg sem kérdeztem, mi van a híres Óbudai Egyetemmel, amelyik 12 személyes porszívós légbefúvót tervez.
Világi papok, gépesített lövészek és diplomata útleveles focisták.
Még szerencse, hogy ekkora koponya a főkolompos.
Mi lenne, ha nem lenne ennyire zseniális ?
Ha csak egy sima, unalmas kormány hozná a járványvédelmi intézkedéseket szakemberekkel, minden zsenik nélkül ?
Kétmilliós fidesztüntetés ?

combo 2020.10.10. 13:05:54

@deckard_r: Értem én, hogy mivel Orbán egy hataloméhrs seggfej, ezért MINDEN döntése káros, vagy dilettáns.

Nos, tavasszal benne volt a pakliban, hogy szinte minden országban olyan állapotok lesznek, mint Olaszországban (férfiasan bevallom, én annak adtam nagyobb esélyt, de fegyelmezett volt mindenki). És akár szükség is lehetett volna rengeteg gépre, szomszédoknak is kölcsönadva, mittudomén.

Kettő. Mindenhol olvasom, hogy nincs elég személyzet rá. Szerinted mi történne, ha netán mégis több ápolóra lenne szükség, mint amennyi van? A verzió. Szipogunk a zsebkendőbe, hogy ez van. B verzió. Néhány értelmes embert megtanítanak egy GÉP használatára pár óra alatt. (Ettől senki nem lesz orvos, de tud szólni orvosnak, ha valami sípol, leesett egy bizonyos érték alá valami a műszeren.) Mi orvosegyetem is vagyunk, és tavasszal nagyon óvatosan pedzegették, hogy "szükség lehet önkéntesekre is". És kézenfekvő, hogy minket, egyetemi dolgozókat hívtak volna be először. És mentem is volna, ha kell... A családtagok is tudnának segíteni. Ami persze gáz lenne, ha arra lenne szükség, de lélegeztetőgép nélkül még gázabb lenne a helyzet.

Amúgy valószínűleg valaki megkérdezte a legpesszimistább forgatókönyvet a szakemberektől, akik megmondták, hiába téve hozzá, hogy erre nagyon-nagyon kicsi az esélyt. Vagy talán még a politika megszorozta a választ kettővel. Passz.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.10. 13:11:00

@combo: ilyet nem mondhattak a lélegeztetőgépekről. és azt biztosan mondták, hogy a tesztelésnek komoly szerepe lehet. szerintem nem véletlen, hogy a kormányzati emberek elkezdtek interjút adni.

combo 2020.10.10. 13:19:12

@jotunder: Nem tudom, akkor lehet, hogy valaki kiadta a parancsot, hogy szerezzetek be annyi lélegeztetőgépet, amennyit tudtok, és jól sikerült.

Lehet, hogy a járványkórházak is feleslegesek lesznek. Utólag könnyű okosnak lenni. De ezen ennyit rugózni az ellenzéki médiában is, hogy valamit túlbiztosítottak, és drágán (bakker, a webkamerák 2-3-szoros áron mentek akkor). Bárcsak ez lenne a legnagyobb hibájuk.

És ezzel nem azt mondom, hogy jó volt a járványkezelés... A kórházkiürítés botrány stb-stb.

kemény keleti kommentelő 2020.10.10. 13:20:28

@combo: Tavasszal még az orvosoknak se jutott maszk.
Nem volt a kórházakban elegendő védőfelszerelés,
nem volt biztonságos elkülönítő.
A vírusosok olyan kórházi személyzettel találkoztak, akik aztán megfertőzték egymást és a többi beteget.
Nem volt vírushelyzetre protokoll.
Nem volt teszt.
Ezért kellett bezárni az országot és lepadlózni a gazdaságot.
Mert semmi más nem volt.
Spóroltak rajta, hülyék voltak hozzá, ellopták... mittudomén miért nem volt.
Ha lett volna maszk és kiosztják az országban, meg az egészségügyet megfelelően átszervezik a járványhelyzetre,
akkor nem kellett volna sem kórházat üríteni, sem bezárkózni.
Aztán ott volt a hülyeség a Budapest büntetéssel,
aztán meg a - menjetek a Balcsira,
és végül - Futás az Adriára, mer aztán már nem lehet...
... és kész a baj.

balmoral 2020.10.10. 13:24:35

@combo: Egy intenzív nővér sajnos nem egy pár órás gyakorlással jön létre, és ezt azért sokan tudják. Nyilván azért kellett tízszeres áron gépet beszerezni, hogy legyen min megtanítani az önként jelentkezőket. Ahogy fennebb írtam volt, nem gépbeszerzés ez, hanem lopás. Kölcsönadni? Talán nem kellene más elől kurvadrágán megvásárolni, akkor jutna a többieknek. Nem vagy te egy kicsit naív?

kemény keleti kommentelő 2020.10.10. 13:25:36

@combo: Egy - 300 milliárdos - összegért már hadd legyen vizsgálat, ha Zuschlágot leültették 8 évre 20 millió nem megfelelően elköltött forintért.
Egy helikopterező-jachtozó külügyminisztert megnéznék a deresen.

kemény keleti kommentelő 2020.10.10. 13:29:43

Most azt hallom, hogy az orvosok béremelése 2023-ban lesz. Addig kihúzzák féllábon.

combo 2020.10.10. 13:30:05

@kemény keleti kommentelő: Szinte minden ország bezárkózott, nemcsak mi. Ráadásul ezt követelte a nép is, az ellenzék is, én is ezt tartottam jó ötletnek. Utólag könnyű okosnak lenni #2.

A szakértőkről: Orbán tavasszal megijedt. Ezért kellett a szakértő stáb, hogy hárítsa a felelősséget, ha balul sül el valami. Most vagy nem fél, vagy ott van biztosítéknak a nemzeti konzultáció.

Mindenesetre én most sokkal aggasztóbbnak látom a helyzetet, mint tavasszal. A társadalom hozzáállásában is. Ha már itt is az megy, hogy felesleges volt lezárni az országot...

combo 2020.10.10. 13:32:12

@balmoral: Nem vagyok naiv, de ezer csatornán tudnak lopni ellenállás nélkül... Biztos hogy ez is erről szólt? Lehet, fogalmam sincs. Mindenesetre jobban hangzik, az tény.

kemény keleti kommentelő 2020.10.10. 13:33:26

@combo: Ha jól emlékszem, én tavasszal is a maszkot és a védőfelszerelést hiányoltam, és szerettem volna nyitni a boltot.
És nem voltam annyira egyedül.
Egy két hét karantént igénylő vírus miatt két hónapra bezárni egy nagyvárost, már akkor nagyon felbaszta az agyamat.

deckard_r 2020.10.10. 13:47:49

@combo: ezen vitatkozhatunk, csak nem vagy vitaképes mert én tanultam aneszt/intenzív terápiát te meg úgy tűnik nem...
figyelj csak, itt nem a gombok nyomogatásáról van szó... a pécsi Transzlációs Medicinás előadásokon a volt pécsi klinikai ITO-s osztályvezető (most szegedi prof.) szépen elmondta, hogy megnézték még a kilencvenes években, hogy hogyan befolyásolja a túlélést az intenzíven az egy szakápolóra eső betegek száma... pusztán ennek a számnak a 4-ről 2-re csökkentése a 90%-ból 60% körülre vitte a halálozást... szóval ha egy ápolóra 4-5 lélegeztetett beteg jut, akkor megfontolandó, hogy kínozzuk-e a beteget, vagy gyorsan hozzunk egy életvégi döntést...
+ és lélegeztető gép =/= intenzív ágy... ha csak a nagyon alap eszközparkot nézem, ugye kell kb. 8-10 infúziós pumpa, egy spéci mozgatható ágy, pár ágyanként művese, mert a betege kb 10% rászorul a terápia során, háttérosztály rehabilitációval ahova kiadható a beteg ha leszoktattad a gépről, gyógytornász, hogy utána valami legyen vele, mert 2-4 hét a gép után mozogni is újra kell tanulni stb.
ajánlom szíves figyelmedbe
www.youtube.com/watch?time_continue=7071&v=_j1WMXsBhbA&feature=emb_logo

ijontichy 2020.10.10. 13:50:05

@combo: "A sok lélegeztetőgépet nem látom akkora bűnnek". Az, hogy én hülye vagyok ehhez, még OK. Ám az, hogy az állítólag "hozzáértők" sem tudják, miszerint egy lélegeztetőgéphez nem ötperces gyorstalpalón képzett személyzet is kell, az kínos. Szóval ne adja Isten, hogy 16k gépet kelljen üzemeltetni, mert szarban lesznek.

deckard_r 2020.10.10. 13:56:17

@deckard_r: ja meg betegmonitor, pulzoximéter, elszívó, mostanság már jó ha van videolaringoszkóp, UH a környéken legalább, meg persze képzett (és gyakorlott) aneszt/ITO szakorvos sem árt...

balmoral 2020.10.10. 13:58:03

@combo: 1001. (Megvan hozzá az Arisztid vicc?)

ijontichy 2020.10.10. 14:03:28

@poszt: Ej Jótündér, a minapi keménykedések után, most lazítasz egy picit, és úgy tünteted fel Vityát, mintha legalább egyetlen percre nem a "mit lehet itt lopni kérem?" lenne a potenciális cselekvési listájának élén? ;-)
Orbán - többek között - egy felelőtlen gazember, akinek soha életében nem kellett anyagi felelősséget vállalnia a döntései következményeiért. Kora ifjúkorában azért nem, mert nem diszponálhatott jelentős összegek felett, később pedig kizárólag a mások p̶ö̶c̶s̶é̶v̶e̶l̶ pénzét kockáztatta, és a felelőssége "politikai". Azt pedig mind tudjuk, mekkora humbug is a "politikai felelősség". Főképp Mo-on :-/

velőtanya 2020.10.10. 14:12:42

@ijontichy: Ne a poszt tetején olvasható címet nézd - azt a várható tárgyalás esélyeire tekintettel a jogi képviselő szokta adni - hanem az URL-t, az szól mindig a vájt fülű keménymagnak (de szép kép lett ez a vfkm)

ijontichy 2020.10.10. 14:12:53

@deckard_r: "pulzoximéter" jut eszembe, ebből a kiskeráron max 10 dodós kütyüből még mindig nincs minden nővér/orvos zsebében egy.

ijontichy 2020.10.10. 14:17:02

@jotunder: @velőtanya: A jótündéri Katona színpadáról ;-) idézett jelenetben, vitya a szegény, kétségeket megfogalmazó, megvezetett politikus. Hát egy lópikulát!!! :-)

ijontichy 2020.10.10. 14:18:26

@ijontichy: De a "nincs sportértéke" maximálisan találó konklúzió :-D

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.10. 14:33:42

@velőtanya: Egyszer a régi indexen az ügyeletes szerkesztő kiengedett a címlapra egy olyan felcímet, hogy "Orbán megőrült". Mire a jogi képviselőjük észrevette, már késő volt. Azt találták ki damage controlnak, hogy minden címlapos cikkhez odatették felcímnek, hogy "Gyurcsány megőrült", "Bajnai megőrült", "Bush megőrült", 'az időjárás megőrült" stb. (lehet h nem pont ezek voltak)

A világ legviccesebb dolga, ha az embernek van egy képzelt jogi képviselője. (Nekem nincs, engem hivatalból kirendelt képzeletbeli rezsimügyvéd fog védeni.)

ijenanyelvtan 2020.10.10. 14:34:35

az egyetlen esélyünk az lenne, ha az összes hülyét elvinné a picsába.

deckard_r 2020.10.10. 14:42:01

@ijontichy: persze, egy EKG is filléres cucc, egészen addig, amíg nem szeretnél orvosi szakvéleményt alapozni arra amit mutat... az oszteoszintézis során használt titán csavarok is a töredékébe kerülnek, ha nem egy szárkapocs csontba akarod betekerni...
ha nem érted, érdemes megismerkedni az orvostechnikai eszköz fogalmával és az orvosi működés kapcsán felmerülő jogi/felelősségi kérdésekkel...

ijenanyelvtan 2020.10.10. 14:42:41

bocs, válasz volt: deckard_r 2020.10.10. 11:14:54

white999 2020.10.10. 14:44:06

Az elmúlt két napban duplázódott a lélegeztető gépen levők száma előtte erre egy hónap kellett. Ha nem két nappal hanem 3.5 nappal számolok, mert optimista vagyok akkor is 3 hét alatt 100-ból lesz 6400 ember lélegeztető gépen. Mínusz a halottak. Az eddig a gépen levők kb 50% volt. Ez 3200 időben kicsit eltolva 4-5 hétre és természetesen a végén növekedve. Nagyon durván közelítjük a napi 100 feletti halottak lehetőségét november első heteiben és azzal párhuzamosan az eü összeomlását is. Úgy gondolom 1 hónapon belül nagyon drasztikus intézkedéseket lesznek kénytelenek bevezetni. Remélem ez nem abban fog kimerülni, hogy csak mészáros szállodáin lehet dolgozni minden máshol nem illetve erre még a járványügyi alapból biztosítanak 300 milliárdot és a kommunikációra ami elmagyarázza pedig még 100-at.

kamerasmobil 2020.10.10. 15:34:44

@combo: Konzervativ becsles szerint is csak most 2-3 honap alatt valami 150 milliardot lophattak a lelegeztetogepeken. Meg Meszarosnak is sok evig tart ennyit ellopni.

Es ez nem csak azert bun mert loptak hanem mert most piszkosul hianyzik ez a penz az allamkasszabol. Ezert nincs mar munkahelymegtarto tamogatas meg jarulekkedvezmeny. Ezert kell most a semmibe dobni az erdemi vedekezest a gazdasag "megvedese" erdekeben.

Szoval nagyon is rossz volt az a pazarlo lelegeztetogep vasarlas. Jobb helyeken ebbol mar onmagaban is bunvad lenne es valoszinuleg letoltendo bortonbuntetes.

látjátok feleim szümtükkel 2020.10.10. 16:26:24

@combo:

Farncokat, nem ezért kellett a szakértő stáb, hogy hárítsa a felelősséget, ha balul sül el valami. Az azért kell, mert egy ember mindenhez nem érthet, csak tájékoztatják néha a helyzetről. Viszont a nemzeti konzultáció már jó hivatkozási alap, mert "a nép ezt akarja", és a szakértő stáb meg nem mond ellent ennek. Mert tettől kezdve már politika a pandémia.

látjátok feleim szümtükkel 2020.10.10. 16:31:00

,d@deckard_r: "...érdemes megismerkedni az orvostechnikai eszköz fogalmával és az orvosi működés kapcsán felmerülő jogi/felelősségi kérdésekkel..."

No ez az, amit Orbáni szinten már nem tud egy politikus sem, csak aki egészségügyből jött, de nem is érdekli, mert nem az ő feladata. Azt viszont, hogy mennyi lélegeztetőt kell venni, már ő is meg tudja mondani. Azt is, hogy honnan.;D

combo 2020.10.10. 16:31:26

@látjátok feleim szümtükkel: Persze, szakértők mindig vannak, de hogy ismertük a Merkely/Röst-féle csapatot név szerint, és hogy Orbán látványosan hagyatkozott rájuk, az új, és nem Orbánra vall, hiszen "ő mindenhez ért". Így értettem.

Wolff 2020.10.10. 16:55:33

@látjátok feleim szümtükkel: Jó, de a nemzeti konzultáció szerint 59% kijárási korlátozást szeretne... Minden más korlátozást még ennél is - sokszor jóval - többen.

deckard_r 2020.10.10. 17:12:18

@látjátok feleim szümtükkel: pláne, hogy egy részéről csak a számla érkezett meg...

György Csaba Nagy 2020.10.10. 18:22:17

Fentiek szerint Orbán személyiségét, és az által megszabott tetteit több illúzió övezi. Sztem sem tavasszal, sem most nem ijedt meg, ő a politikai haszon, a szavazatszerzés alapján tesz vagy halaszt tetteket. Dehogy szakemberekre bízta volna a tengernyi lélegeztetőgép ügyét: szakemberek vsz. nem ítéltek volna szükségesnek ilyen csillagászati számú gépet, és biztosan tudták volna, hogy ennyi működtetése lehetetlen. Ő tavasztól katonát játszott, mert az olyan jól mutat a népnek, és megfelel hóbortjainak. Mostanra mintha rájött volna, hogy ezt a járványt nem lehet normálisan kezelni, viszont tömegeket szegényít el a karantén, ezért inkább teljesen elengedi. Antihumánus a betegek felé, de a dolgozni akarók sokkal többen vannak. Na és az állam éhezik a (lopható) adóbevételekre.

balmoral 2020.10.10. 18:27:27

Szerintem a Biodómban pont elférne az a 16 ezer fölösleges lélegeztetőgép. A törpecsimpánzok mellett, akik a Pannon ősvadonban a vértesszőlősi előembert fogják megszemélyesíteni. Az újonnan felépítendő raktár pedig alkalmas lesz a járvány alkalmából ellopott pénz tárolására. (Mondjuk én megkérdeznék egy német logisztikai céget, hogy ők 3.5 milliárd forintból mekkora raktárat szoktak építtetni.)

combo 2020.10.10. 18:30:32

@György Csaba Nagy: Ahogy Puzsér mondta talalóan: azért reménykedhetünk abban, hogy Orbán nem fogja nagyon félrekezelni a járványt, mert ez is kell a hatalomban maradásához. És ugye Orbán minden döntést annak rendel alá...

OoOoOo 2020.10.10. 18:46:02

@combo: én már tényleg csak abban tudok bízni, hogy te abban bízol, hogy Puzsér bízik Orbánban.

miért 2020.10.10. 19:19:55

@combo: A Kedves Vezetőnek eszébe sem jut kezelni a járványt, ő túlélni szeretné. Kihozni ebből a helyzetből is az anyagi és politikai maximumot.
Mindenki más tizedannyiért tudott jobb eszközöket vásárolni.

Muad\\\'Dib 2020.10.10. 20:13:40

Ezt most nem értem, magyarázza már el valaki. Van egy illető akinek meghalt a lánya és ebbe nyilván belezakkant, ami valljuk be érthető, én is így lennék. Mondott mindenfélét a blikknek, azt meg átvette más. Mi kerüli el a figyelmem?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.10. 20:18:02

@Muad\\\'Dib: teljesen mindegy, hogy mit mondott Hegedűs Csaba. szerintem arra gondolt, hogy már eleve nagyon beteg emberek esetében, a lánya beteg volt, ha jól értem, a fertőzés életveszélyes. erre lehozták ezt, ami félelmetes.

Honóriusz 2020.10.10. 20:44:15

Azt tudom, hogy az intenzíves ápolók az orvoshoz megközelítő tudásúak. Tehát könnyen helyettesíthetőek. Orvosokat kell helyettük vezényelni.

ámbátor 2020.10.10. 21:11:06

@Muad\\\'Dib: az újságnak kellene figyelnie arra, hogy egy összezuhant ember zagyvaságait ne hozza le. Felelősség, vagy mi.

élhetetlen 2020.10.10. 23:29:59

@Honóriusz: Lehet, hogy igazad van, de egy patológus, vagy reumatológus csak úgy beugrik az intenzívre? Komoly?

lüke 2020.10.11. 01:10:29

@Honóriusz:
Stop

qubit.hu/2020/03/28/az-intenziv-osztalyokon-dobbennek-ra-hogy-hiba-volt-alabecsulni-ezt-a-jarvanyt
..kis helyzetkép.- 1100 lTO ágy,2650 gép( nem 16 ezer) ez volt a kiindulás
Hány ágy van most? Oda lehet delegálni orvost,nővért,gépet,+ EBM
Lehet lélegeztetni,de tudni kell,
s lehet dumalni erről,aminek semmi értelme a kivül állónak,dumálás is egy szakma,de nem orvosi
Orvos képzés: 6+5 év,11 év után tudsz lélegeztetni- jól
Nővér 4+ 2,3+ 2 év,tudja felügyelni a lélegeztetett beteget,kettőt!
s hívja az orvost,ha probléma van
6 év és 11 év képzés közt óriási különbség van
( Z belorvos - 6+6 - elvégezte a Dräger tanfolyamot,lélegeztetett is,mérgezettet, sudden deathben stb,- nem critical carben,coronaria unitban, mégse tudja a covidos roncsolt tüdőt lélegeztetni)

lüke 2020.10.11. 01:16:24

@látjátok feleim szümtükkel:
A népnek semmi köze,ill.rajta csattan,de a világon mindenütt a járványügy felel az intézkedêsekért
Állami feladat!,amit jól rosszul lehet megoldani.Nagy apparátust igényel,egy személyi döntést nem!

Baluvanis 2020.10.11. 07:34:49

Csak azt nem értem, miért nem vitték már el bilincsben a poroszlók a jelzett propaganlalapok szerkesztőit rémhírterjesztés miatt? Az a baj, hogy nem ellenzéki nyugdíjasok?

white999 2020.10.11. 08:53:51

Megy a vita a lélegeztető gépről, közben Merkely már augusztusban lenyilatkozta, hogy csak legvégső esetben szabad lélegeztető gépre tenni a beteget mert azzal rohamosan romlanak a túlélési esélye. 50-60% már nem jön le élve róla. Az már inkább a semmi ötletünk nincs kategória. Tavasszal még nem de augusztusban már tudható volt fél év tapasztalata alapján világszinten, hogy nem elkapni. Gyógyszeres kezelés időben a kórházban és ha kifutott az időből a beteg akkor jobb hiányában a lélegeztető gép, hogy mégis csináljanak valamit. Tehát már most is kevesebb beteget raknak gépre mint tavasszal. Ennek fényében érdekes a szigorítások hiánya és a tesztelés tökéletes elengedése.

9mmPara 2020.10.11. 10:14:10

@élhetetlen: Szemészorvos ismerőst, aki évek óta nem járt állami kórházban, gyorstalpalón átképeztek és elvileg "bevethető".

deckard_r 2020.10.11. 10:18:24

@Honóriusz: azt rosszul tudod...
@lüke: ja és a nővérnél még nagyvonalú sokat számoltál rá, mert az intenzív szakápoló OKJ-s képzésen 2 félév és ezek nem 28 kredites félévek. szóval abban a 6-8 évben már az érettségi is benne van. Úgy meg az ITOs szakorvos 21! És nagyon más intenzitású/minőségű képzésekről beszélgetünk...

csulla 2020.10.11. 10:34:21

@combo: A baj,hogy ezek a gépek amire vették alkalmatlanok,mint akik 5x áron jutottak hozzá!

lüke 2020.10.11. 10:50:17

@white999:
a rezümé jó
Gépre azt a pácienst tesszük,akit le is tudunk venni!
Hosszú idejű lélegeztetés= szuperinfekció( bakteriális)
Ha a tubusról lekapcsolod fertőtlení kell,mikor visszateszed pláne,naponta többször van,lehet ilyen,s ha elfelejti vki.....,.
Többi mese

látjátok feleim szümtükkel 2020.10.11. 10:50:38

@lüke:

Nem értek veled egyet, mert pl. azt, hogy mennyit teszteljenek nem szakértők serege, hanem egy ember mondhatja meg, rendelheti el az, akinél a kamara kulcs van. Mert a tesz nem ingyen van, azt ki kell valakinek fizetni.
A szakértői stáb dolga értékelni a beérkezett adatokat, előrejelzést kell készíteniük - ezért szakértők - mind a fertőzés várható terjedését, mint a szükséges szakintézkedéseket illetően. De ők a anyagiakakt nem tudják, mert nem arra kaptak megbízást.
Véleményem szerint Ciecilia asszonynak van rálátása az anyagiakra és szakmaiakra is, az más dolgo, hogy mennyire hagyják kitejesedni. Én úgy látom nem nagyon.

lüke 2020.10.11. 11:11:54

@látjátok feleim szümtükkel:
Nem baj ! Ezért vagyunk itt,így igen,de ovi - ra gondoltam.
Nincs felső határ- mondta az anyagiakra
Ausztriában volt,hogy napi 40-60 ezret szűrtek.Az ,hogy nincs pénz tesztre világszerte ,az látszik a számokon: 37,2M fertőzött,ma.
(egy járvány megfékezése = a fertőzöttek kiszűrése,
Karantén:ált. 5-6 nap a tünetek megjelenése,lehet így is,várni s ellenőrizni, plkövetni telefonnal,mint D- Korea ,-14 napon túl is lehet fertőzni-)
Mindent a szakértő stábnak kell kidolgoznia, Mo- n hasraütősdi van s a stáb állandóan változó, nem beszélve a folyamatos evaluációról.
Mindig valaki más bemondja a tutit.

Világít a torony 2020.10.11. 11:31:45

Sok lélegeztető gépnek, sok az alja...

Világít a torony 2020.10.11. 11:33:20

Helyesen: Sok lélegeztetőgépnek, sok az alja..

mafi mushkila 2020.10.11. 13:04:03

@Világít a torony: Helyesen: Sok lélegeztetőgépnek sok az alja.

látjátok feleim szümtükkel 2020.10.11. 13:15:23

@lüke:

Igen így kell a felelősséget elmaszatolni. Ez Orbánnak nagyon jól megy.

Hálátlan Gazember 2020.10.11. 14:22:42

@poszt: nem akarok nagyon akadékoskodni, de önmagában az, hogy egy gyászoló apa hülyeségeket beszél, és ezt egy kormány-szócső lehozza, mit mond el a kormány víruskompetenciájáról? Ha holnap az origó lehozza, hogy Pataki Attis azt mondta, hogy ufót látott, akkor a kormánynak ezután ez lesz a hivatalos álláspontja? Ne őrüljünk meg teljesen, kérem.

(ettől persze még lehet ez az álláspontja, meg kezelheti szarul is a kovidot, de na, érted)

Hálátlan Gazember 2020.10.11. 14:24:07

@Hálátlan Gazember: de modhattam volna azt is, hogy ugye, nem őrülünk, vincent? :-) :-) :-)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.11. 14:27:47

@Hálátlan Gazember: senki nem állítja, hogy ez a kormányzat hivatalos véleménye. ez a párt hivatalos lapja által elfogadott" vélemény", ami arra mutat, hogy a szerkesztők megőrültek. kizártnak tartom, hogy HCS ilyet mondott, megnézték a bulvárt, és már ment is a rezsimszolgáknak.

Hálátlan Gazember 2020.10.11. 14:33:16

@jotunder: dehát azok a szerkesztők két/hét hónapja is teljesen hülyék voltak, ez továbbra is gyenge érv. de mindegy is, tényleg nem akarok akadékoskoni, ez nem az én blogom, csakhát általában követhető a logikai szál a vincentes posztokban, ez nekem most hajánál fogva előrángatott lett. vagy csak én vagyok buta ;-)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.11. 15:08:20

@Hálátlan Gazember: a poszt nem erről szól. egyszerűen nem tudtam otthagyni. teljesen véletlenül vettem észre és nem hittem a szememnek.

lüke 2020.10.11. 17:07:53

@Muad\\\'Dib:
Jaaa...
Hogy a szerkesztő elvtárs nincs szakmailag felkészülve,hmmmm
biztos a
*Határon belüli hálapénz elleni hivatal” szervezéssel foglalkozik

Vén motoros 2020.10.11. 18:52:14

@deckard_r: Jó pár éve két gyerek megégett, mindkettejük bőrfelületének 90-95%-a. Az orvosi statisztikák szerint ekkora megégett bőrfelülettel még ember nem maradt életben, seholsem, és egy sem. Ennek ellenére 10 napig, 2 hétig intenzíven ápolták őket, míg meg nem haltak. Azt a döntést senki nem hajlandó meghozni (talán jogilag nen is lehetséges), hogy miután úgyis meg fognak halni, hagyjuk őket gyorsan meghalni. Az eset után olyan eszmefuttatást olvastam, hogy a 2 gyerek ápolása elvitte a klinika gyógyszerkeretének iszonyúan nagy részét (fejenként és naponta 1 milliós gygyszerköltségről írtak), rengeteg személyzetet kötöttek le. Egy onkológus azt mondta hogy ebből a teljesen feleslegesen elvert összegből (merthogy az életben naradásukra pontosan 0% esélyük volt) kb. 4 onkológiai beteget tudott volna megmenteni (életben tartani még +5 évig).
Ha egy csapat szakszemélyzetre 4 helyett majd 8 lélegeztetőgép fog jutni, és emiatt a betegek nem 60, nem 90, hanem 98% valószínűséggel fognak elpatkolni, akkor sem fogja senki meghozni azt a döntést, hogy ezt hagyjuk megfulladni, nem kötjük gépre. Ráadásul: az a 2%, aki életben marad, az életben marad, lélegeztető gép nélkül ez a 2% is meghalt volna.
Nekem ilyenkor a frontsebészek jutnak eszembe: egy amerikai frontsebész mesélte, hogy operált már lövészárokban, üvegcseréppel ill. Colás dobozból kitépett "sziké"-vel, koszban, és mégis voltak túlélői. A frontsebészek sokszor olyan körülmények között operálnak súlyosan sérült betegeket, aminek a látványától egy kórjházi traumatológus sebész beájulna. Lehet, hogy most COVID-"frontsebészetre" is szükség lesz majd. Ki tudja.

deckard_r 2020.10.11. 19:06:36

@Vén motoros: "Ha egy csapat szakszemélyzetre 4 helyett majd 8 lélegeztetőgép fog jutni, és emiatt a betegek nem 60, nem 90, hanem 98% valószínűséggel fognak elpatkolni, akkor sem fogja senki meghozni azt a döntést, hogy ezt hagyjuk megfulladni, nem kötjük gépre."
Olaszországban amúgy ezt csinálták, New Yorkban is és ha lehet hinni a Svédországban dolgozó kollégáknak ott is triázsoltak, de már azon a szinten, hogy az idősotthonból a kórházig se jutott el...

incze 2020.10.11. 19:46:42

@Vén motoros: @deckard_r: szerintem ilyenkor van (bergamo-helyzetben), hogy egy normális eü irányítás policy-t ír, ami a meghozhatatlan és megindokolhatatlan döntés (az egyes eseti döntés mindig megindokolhatatlan) terhét legalább valamennyire leveszi az orvos válláról.

kisa 2020.10.11. 22:36:08

@Vén motoros: Magyarországon sajnos csak az önkéntes passzív eutanázia engedélyezett.

kemény keleti kommentelő 2020.10.12. 08:35:08

Arra lennék még kíváncsi, hogy ebből a vírusból egyetlen szem elég a megfertőződéshez, vagy számít az is, hogy kevesebb, vagy több van-e a levegőben...?
Már a tanárok miatt.
24.hu/belfold/2020/10/12/koronavirus-pedagogusok-szakszervezete-psz-karanten-teszteles/

Lehet, hogy itt lenne az ideje egy országos sztrájknak a tesztekért.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.12. 11:22:33

@kemény keleti kommentelő: minden arra mutat, hogy egyáltalán nem mindegy. azt gondolják, hogy az alacsony fertőzési dózis alacsony virus loaddal és enyhébb lefolyással korrelál. az is lehet, hogy a nagyon alacsony dózis immunizál, de ezt azért nem bizonyította senki.

labrys 2020.10.17. 20:52:46

Mivel már ez a poszt úgyis a roncstemetőben van, dúlok egyet benne :)
[a Vakond]

.

SZOKVÁNYOS DEZINFORMÁCIÓS ÉS PROPAGANDATECHNIKÁK

Pingpong
-------------
Egymásra hivatkozó weboldalakat/posztokat összehangoltan használni a terjeszteni kívánt propagandaelem közbeszédbe emelése/elterjesztése érdekében.

Farkast kiáltó farkas
--------------------------
Valamely személyt vagy intézményt gyalázni olyasvalamiért, amit a gyalázó (is) művel.

Megtévesztő cím
-----------------------
Az adott cikkben/posztban olvasható tények vagy állítások (jobbára) igazak, de a cikk/poszt címe félrevezető.

Koholmányok
------------------
Olyan tényeket vagy állításokat terjeszteni, amelyeket nem támasztanak alá bizonyítékok vagy hiteles források.

Kártyatrükk
----------------
A közölt tények vagy állítások (részben) igazak, de szelektíven megválogatni azokat, vagy a legfontosabb elemeiket kihagyni. (A Kreml általában ezt a technikát használja arra, hogy a célközönséget olyan következtetésekre késztesse, amelyek beleillenek egy előregyártott vagy hamis narratívába.)

Hazugságok
----------------
A közölt tények vagy állítások valótlanok. Ilyen például egy cikkben megemlített interjú, amire soha nem került sor, vagy egy híradásban szereplő olyan esemény, illetve incidens, ami valójában nem történt meg.

Hamis látványelemek
----------------------------
A hazugságok egyik altípusaként ez a technika a hamis vagy manipulált, provokatív vizuális anyagok (képek, videók stb.) használatát jelenti. Célja, hogy extra hitelességet kölcsönözzön egy hamis ténynek vagy narratívának.

Tények tagadása
-----------------------
A hazugságok ezen altípusa a valós tények tagadását vagy szándékoltan téves értelmezését jelenti. Azaz például egy esemény bekövetkeztét és annak részleteit ugyan közlik, de megpróbálják aláásni azok hitelességét. Vagy a tényeket újraértelmezve arra törekednek, hogy a célközönségben kétségek merüljenek fel a történet vagy a narratíva hitelességével kapcsolatban.

Túlzás és általánosítás
-----------------------------
Ez a módszer az érzelmekre hivatkozva kelt hamis félelmeket, illetve használ bizonyos előfeltevéseket a kívánt következtetések kiváltásához. Kapcsolódó technikája „az egész a részből” (totum pro parte).

Az egész a részből (totum pro parte)
--------------------------------------------------
Például egyetlen újságíró vagy szakértő véleményét mint a kormányzat hivatalos véleményét vagy nézetét feltüntetni.

Idézetek, források vagy a kontextus megváltoztatása
----------------------------------------------------------------------
A más forrásokból származó híradásoknak/állításoknak/nyilatkozatoknak az eredetitől eltérő értelmű, vagy a legutóbbi helyesbítéseket/pontosításokat figyelmen kívül hagyó közlése. Például az adott idézet valódi ugyan, de annak a személynek, akitől származik, már megváltozott a véleménye; vagy megváltozott az adott idézet kontextusa, így az eredetihez képest már más a jelentése/jelentősége.

Terelőszavak és -metaforák
-------------------------------------
Érzelmi töltéssel rendelkező, illetve előzetes értékítéleteket hordozó kifejezéseket és metaforákat használni a hamis narratíva alátámasztása vagy a valódi helyzetértékelés/helyzetleírás megzavarása, illetve befolyásolása érdekében. Például olyan kifejezéseket használni, mint a „titokzatos halál”, a „méregkeverés áldozata” vagy „gyilkosság” egy eseményről való híradás során.

Nevetségessé tétel, hiteltelenítés, megalázás
--------------------------------------------------------------
Tényeket, állításokat, nyilatkozatokat vagy személyeket marginalizálni, hitelességüket aláásni, illetve tekintélyüket rombolni kigúnyolással, megbélyegzéssel és személyeskedéssel (ad hominem „érvelés”). Beleértve azt is, amikor a humor médiában alkalmazott hagyományos és új eszközeit a célszemélyek nem releváns tulajdonságain alapuló lejáratására használják.

Egyrészt-másrészt
------------------------
Hamis párhuzamokat használni egy előregyártott narratíva alátámasztása vagy bizonyos tettek/eljárások igazolása érdekében. Például: „Lehet, hogy rosszak vagyunk, de mások ugyanilyen rosszak”, vagy: „A Krím annektálása ugyanolyan volt, mint Irak inváziója”. Ezt a technikát gyakran ad hominem támadás is kíséri.

labrys 2020.10.17. 20:58:21

Szerecsenmosdatás
--------------------------
Egy forrás vagy állítás eredetét titkolni, illetve hitelesként feltüntetni olyan esetekben, amikor egy kétes „szakértő” hamis tényeket vagy narratívát mutat be igazságként. Gyakran előfordul, amikor a propagandaszervek a valódi médiát utánozzák. Általános technika egy „vendégszakértő” vagy „tudós” meghívása egy tévéműsorba, majd az ott elhangzottakra hivatkozva a hazugságok, illetve narratíva szélesebb körben való terjesztése. Például „az osztrák sajtó azt írja, hogy…” vagy „egy jól ismert német politikai szakértő azt állítja, hogy…”

A pártatlanság csapdája
--------------------------------
Ez akkor fenyeget, amikor az egyéb tekintetben valódi média hivatásos propagandistákat vagy álújságírókat/álszakértőket szólaltat meg „a kiegyensúlyozott véleménynyilvánítás érdekében”. Ami azt eredményezi, hogy hamis tényeket és narratívákat emelnek a közbeszédbe, illetve fertőzik meg azokkal az egyébként hiteles híreket vagy vitákat. E technikával gyakorta élnek vissza a kérdezz-felelek tévévitákban. A propagandisták ezzel a módszerrel könnyűszerrel tévútra tudják terelni, illetve lehetetlenné tudják tenni az ellentétes nézetek jóhiszemű megvitatását.

Vélemények és tények keverése
--------------------------------------------
Egy adott narratíva támogatása vagy hiteltelenítése érdekében tényként jeleníteni meg egy véleményt, illetve fordítva.

Összeesküvés-elméletek
---------------------------------
Pletykákat, mítoszokat vagy tételezett összeesküvéseket használni a célközönség figyelmének elterelése vagy a félelemkeltés érdekében. Ilyenek például: „a NATO meg akarja támadni Oroszországot”; „az Egyesült Államok hozta létre a Zika-vírust"; „a titkos balti ügynökségek vírusokkal fertőzik az orosz számítógépeket” vagy „Lettország koncentrációs táborokba akarja zárni orosz lakosságát”. E technika másik változata az összeesküvés-elmélet fordított használata: egy tényszerű hírközlést összeesküvés-elméletnek minősítve megkísérelni hitelteleníteni.

Kórusgyakorlat
--------------------
Olyan benyomást kelteni, mintha „a többség”, „a nép” részesítene előnyben vagy helyeselne valamit, illetve a többség feltételezett bölcsességével hitelesíteni egy következtetést vagy hamis narratívát. Például: „Az állampolgárok azt akarják…”, „A magyarok úgy döntöttek…” vagy „Az emberek véleménye szerint…”.

Hamis dilemma
--------------------
A célközönséget belekényszeríteni egy hamis választásba, általában a „mi vagy ők” mentén.

Érzelmekbe fullasztott tények
----------------------------------------
Az érzelmekre apellálás egyik formája; eseményeket olyannyira érzelmekkel átitatott módon mutatni be, hogy a tények jelentőségüket veszítsék. Ilyen volt például a „Lisa-eset”, amikor németországi muszlim bevándorlókról jelentették hamisan azt, hogy szexuálisan bántalmaztak egy orosz lányt. Noha a „hír” teljes mértékben koholt volt, a kiváltott heves érzelmek sikeresen elterelték a célközönség figyelmét a tények hiányáról. Például e módszer elterjedt változatai használatosak Közép- és Kelet-Európa társadalmaiban a poszt-szovjet nosztalgia kiváltására is, illetve az atomháborútól való félelem felkorbácsolására.

Kontextusgyártás
-------------------------
Leggyakrabban a sugárzott hírműsorokban tapasztalható technika: egy híradást fel- és levezetése során olyan előregyártott, hamis narratívába ágyazni, ami gyökeresen megváltoztatja a hír jelentését. Például annak az üzenetnek a célba juttatása érdekében, hogy az Európában elkövetett terrortámadásokat maguk az Európai Unió államai okozták, mivel nem voltak hajlandók együttműködni az ISIS ellen ugyancsak harcoló putyini Oroszországgal, az orosz propagandagépezet a 2016. márciusi brüsszeli támadásokról szóló híreket a szíriai orosz katonai sikereket bemutató híradások közé illesztve mutatta be.

(alapanyag innen: europhile.xresearch.net/ )
süti beállítások módosítása