Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Az antiszemita jelölt esete

2020.10.08. 22:51 | jotunder | 183 komment

 

    Mintha kínos lenne Bíró László képviselőjelölt úrról írni. Igen, ő az egyesített ellenzék jelöltje Tiszaújvárosban és hát szegény éppen antiszemita. Lehetne ő antikvitás, akkor a kvitások panaszkodnának, vagy antilop és akkor a Mészáros Lőrinc, de épp antiszemita ez a derék ember, úgyhogy maradok én.

    Az antiszemitizmus nem olyan, mint a terhesség, lehet kicsit antiszemitának lenni, sőt, talán ezen páran meg fognak botránkozni, lehet olyan kicsit antiszemitának lenni, ami engem már nem is zavar. De Magyarországon inkább a Solymosi Eszterező, tetűhintázó, biboldózó, galíciaizó, bikacsökös antiszemitizmus dívik, nem a kisujjeltartós, és Bíró képviselőjelölt úrnak valahogy eleve  egy csiszolatlan gyémántnak tetszik lenni, ő bizony belebömböli a zsidónemszeretését a zempléni éccakába négy feles után. Meg közben, meg már előtte is egy kicsit. 

    Rendben van-e morálisan az, hogy Bíró László összellenzéki képviselőjelölt úr egy ilyen szép nagy marha antiszemita? Nincs rendben. Morálisan szinte minden inog ebben az országba, hát ez pont dűl és borul. 

    Magyarországon kultusza van Prohászka Ottokárnak, aki még fogmosás közben is zsidózott, Lovas Istvánról van elnevezve az összes jobber újságíródíj, akinek már az oviban is Hamasz volt a jele, Bayer Zsolt pedig talán több antiszemita újságcikket írt, mint mást, és egyébként nagyon szar antiszemita cikkeket írt, de ha ebben az országban valami nem szar, az már feltűnést kelt.

    És általában, a Horthy Miki rendszerébe van visszabombázva az ország kulturálisan, ahol nyilván véletlenül hoztak numerus clausust meg három darab zsidótörvényt, és a Legfőbb Hadúr bácsi is csak azért adott cvikipuszit Adolf Hitlernek, mert összetévesztette a Marlene Dietrich-hel.

   És akkor a rendszerváltás óta Magyarországra telepedő Csurka Pista bátyánkról ne is beszéljünk, akinek Lánczi Andrástól Szánthó Miklósig (az a kis bajuszos nyilas, aki baromságokat beszél, nem az, a másik, úgy értem a másik másik, hosszú, keressék meg a neten) beledőlt a kiterjedt valagába. Csurka tényleg elhitte, hogy Tiszaeszláron a gefilte fishbe töltötték a keresztény szűzeket, és Trianont a Dajan tábornok találta ki. Bíró képviselőjelölt úr pedig Csurkától tanulta a Judapestet, nem a Raffay Ernőtől a szegény ember Július Ebolájától. 

    Igen, baromira kínos a Bíró képviselőjelölt úr, de amikor a pártközpont manifeszt nyilaskereszteseket uszít erre a derék antiszemita emberre, elszomorodom. Az a baj, hogy annyira pásszol a Bíró képviselőjelölt úr ebbe az országba, hogy még meg is nyerheti ezt a választást. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr7216232788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

labrys 2020.10.09. 22:33:18

@ámbátor: komolyra váltok akkor, ismét: az Orbán-rezsim eltörlése nem szavazati arányok kérdése, sem pedig az orbáni választások eredményeinek függvénye. Drasztikusan más irodában kell hozzá lottószelvényt venni.

Tudom, hogy különféle okokból mégis rengetegen ragaszkodnak makacsul ezekhez az ideákhoz, de már belefáradtam, hogy elemezgessem magamnak, miért is olyan népszerű ez az illúzió. Az emberek bármit meg tudnak ideologizálni maguknak. Vagy egyszerűen csak lusták gondolkodni.

labrys 2020.10.09. 22:34:31

@látjátok feleim szümtükkel: „Ha mindenki úgy áll a dolgokhoz, mint te, akkor még száz év múlva is a fidesz lesz hatalmon.”

Ellenkezőleg. Amíg a rezsim eltörlését kívánók úgy állnak a dologhoz, hogy ’majd ha győzünk Orbán választásain, akkor aztán!’, addig egészen biztosan Orbán nevet a végén.

Ha viszont mindenki úgy gondolná, hogy inkább (pl.) az Otpor példáját kellene követni, akkor végre elzavarhatnánk a Seggfejet & szolgáit a búsba /áthúzva/ a börtönbe.

.

„Nem fanyalogni kell, hanem leszavazni a mostani hatalmat. Ésszel.”

Önellentmondás. Épp ezt bizonygatom: aki valóban ésszel próbálkozik, az nem Orbán (eleve elcsalt, megnyerhetetlen) választásain akarja megdönteni Orbán hatalmát.

labrys 2020.10.09. 22:35:58

@misimisi: „Ahhoz, hogy megszabaduljunk a jelen rezsimtől, én az ördög vörös seggű öreganyjára is hajlandó lennék szavazni.”

Ezzel nincs is semmi baj. A baj ott van, hogy hiába lennél hajlandó akár a legpocsékabb megalkuvásokat is felvállani, ha értelmetlen az egész, mert _semmiféle_ szavazásosdival nem lehetséges Orbán rendszerét eltörölni. (Máshogy talán igen, úgy nem.)

labrys 2020.10.09. 22:36:33

intermezzo: ahogy korábban is írtam itt valahol, szerintem – sajnos – Belarusznak sincs semmi esélye arra, hogy kitörjön Putyin & Oroszország érdekszférájából. A forradalmuk, akármennyire is drukkolunk nekik, alighanem el fog bukni. Rohadtul tragikus, de ez van.

labrys 2020.10.09. 22:37:35

@Kettes: „Orbán clear and present danger zsidóra, magyarra, buzira, cigányra, a hőbörgő antiszemita Bíró meg nem jelent veszélyt senkire.”

A mondat első felével nyilván egyetértek, a másodikkal viszont nem. A hőbörgő antiszemita Übü polgártárs azonnal piszkosul veszélyes lesz, amint (jó esetben Orbán tetemén keresztül) hatalomra jut. Mert ott áll majd a diadalmas, győztes „ellenzék”, és amikor a ruhaujját felgyűrve nekilátna, hogy kitakarítson, Übü és pártja – választási súlyuk & jelentőségük tudatában – egyből elkezdenek könyveket darálni, és egyébként is úgy viselkedni, mint akik végre új undokakként beszabadultak a málnásba. – Ezt nevezi a szak „nácit fogtam, nem ereszt” szituációnak.

AdvocatusDiaboli 2020.10.10. 02:18:16

@Kettes: "Haha. Tárgyalni Orbánnal, megegyezni vele és óvatos derűlátással várni, hogy a maga részéről betartja a megállapodást"

Nem.

Meghatározni a feltételeket, amelyek mellett az ellenzék hajlandó részt venni.
Ha ovi nem fogadja el (nem fogja), akkor bojkott.

AdvocatusDiaboli 2020.10.10. 02:23:01

@Kettes: Példák?

Gondolj bele, hogy orbánnak nem kall látványosan csalnia ahhoz, hogy győzzön. Nem lesz elég ahhoz, hogy kiverje a biztosítékot. A csalás maga a választási rendszer. Belemenni a választásba azt jelenti, hogy legitimáljuk a csalást. Utána minek hőbörögni?

AdvocatusDiaboli 2020.10.10. 02:25:41

@labrys: Szerintem inkább az utóbbi.

AdvocatusDiaboli 2020.10.10. 02:28:56

@labrys: Bocs, de szerintem ők nem is akarnak kitörni. Ők nem oroszellenesek. Az nem arról szól, hogy be akarnak lépni az EU-ba, hanem hogy a gosztustalan diktátorukat szeretnék szalonképesebbre cserélni.

kemény keleti kommentelő 2020.10.10. 04:17:37

@labrys: ... Orbánt fogták meg a nácik, de már jó régen.

Orbán adta el a hatalomért magát.
Az ügynökök és velük a nácik alakítottak Orbánnal kormányt már 98-ban is,
és azóta gyümölcsöző az együttműködés.
Neki léptek vissza a körzetekben az előzetes titkos megállapodások szerint.
Ahogy Győrben is.
Egy a tábor egy a zászló alatt egyesítette a nácikat mindenkivel, aki jobboldalinak mondta magát.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.10. 07:34:57

@balmoral:
"The Iraqi example is illustrative of the thesis of this paper: electoral boycotts rarely work, and the boycotting party almost always ends up worse off than before; a threatened boycott, on the other hand, can pay dividends, especially in high-profile cases. In short, you can’t win if you don’t participate. A comprehensive study of 171 threatened and actual election boycotts at the national level between 1990 and 2009 demonstrates conclusively that, other than a
few rare exceptions, electoral boycotts generally have disastrous consequences for the boycotting party, rarely result in desired international attention or sanction, and many times further entrench the ruling leader or party. On the flip side, the track record is considerably better when a threatened boycott is used as negotiating leverage to achieve key concessions; sometimes, opposition parties that planned to boycott even find unexpected benefits from participating in elections."

Nagyon jó példák vannak benne. Irak 2005, Dél-Afrika 1994,

www.brookings.edu/wp-content/uploads/2016/06/02_election_boycotts_frankel.pdf

A tanulmány konklúziója, hogy a bojkott szinte mindig visszaüt, a bojkottal fenyegetés viszont eredményes lehet, amennyiben ki lehet vele csikarni az igazságosabb választás feltételeit. Ha erre gondoltál, akkor megkövetlek. A feltétel nélküli kivonulás lenne öngyilkosság.

Mondjuk Orbánnal chicken game-et játszani... Nem mintha sokan próbálták volna, de.... :(

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.10. 08:04:21

@labrys: Mégy egyszer: nem gondolom, hogy Orbánt ekkora ellenszélben le lehet váltani. De tegyük fel. Azt gondolom, hogy a rendszerváltó többségnek arra kell kérnie választói felhatalmazást, hogy lerombolja a NER jogrendjét és helyreállítsa a demokratikus jogrendet, kirakja a pozíciókból a NER legfőbb kádereit, hatástalanítsa az aknákat, végül kiírjon egy új választást és feloszlassa magát. A rendszerváltásba semmiféle ideológiai vagy kulturális vagy emancipációs misszió nem fér bele, az legyen a következő kormányok dolga. Az új választáson meg már nem kell összefogni a nácikkal - és nem is jutnak hatalomra.

De, ahogy mondtam, nem ez a halvány esélyű forgatókönyv, ez a valószínűtlen forgatókönyv.

@AdvocatusDiaboli: Orbán számára a chicken game hazai pálya. Így tört be mindenkit belföldön, az Európai Néppártban és az Európai Tanácsban. (Egyébként verték is meg chicken game-ben, például az index, és az SZFE sem vesztett még). A bojkottal fenyegetés akkor lenne hatásos, ha a nemzetközi közösség belengetné, hogy ha Orbán nem módosítja a választási szabályokat az ellenzék követelései szerint, akkor személyesen Orbánt és környezetét fogják nemzetközi szankciók érni. (Momentán még a Néppártból sem merik kirakni.)

Orbánnal chicken game-et játszani elég kockázatos. Ha kitérsz: mindent elveszítesz. Ha nem térsz ki és ütközöl: nagyot veszítesz, de ő is (telex.hu). Ha Orbán környezete azt látja, hogy ők sokkal nagyobbat buknának, mint Orbán, akkor talán, de csak talán, elég nyomást gyakorolnának rá, hogy kitérjen. És közben az egész ellenzéknek végig egységesnek és eltökéltnek kell maradnia és kitartania hónapokig, lenyomnia a renegátokat, a téglákat és az opportunistákat. Ez még a halványnál is halványabb esély. :(

balmoral 2020.10.10. 08:08:23

@Kettes: Köszi! Pontosan erre céloztam. Orbánnal szemben csak a kitartó meg nem alkuvás lehet eredményes. A másik oldalról pedig ez lehet népszerű, mert senki sem hisz orbán tárgyalási készségében. (Lásd az Akadémia esetét, ahol mindenki azért szurkolt, hogy Lovászék ragaszkodjanak a pozícióikhoz. Amint engedtek, el voltak veszve.) De azért neked is igazad van: Orbánnal szemben, és mert Magyarországról van szó, semmi nem működik. Ahol az ellenzéki párt léte (finanszírozása) az uralkodó kegyétől függ, ne legyenek túlzott elvárásaink.

kemény keleti kommentelő 2020.10.10. 09:26:47

@balmoral: Azért Trumpot például gyengítették a nyakralépős videók és a rendőrellenes tüntetések is. Hiába jött a rendpárti dumákkal.
Az erő ellen erővel lehet odahatni. ...

Aegopolis2 2020.10.10. 09:32:44

@Kettes: Nagyon egyetértek azzal, hogy a rendszerváltást nem ideológiai, hanem praktikus program mentén kellene bonyolítani, de amíg a választókat soselátott négerekkel, egy Óperencián túli 90 éves öregemberrel és Gyurcsány 15 évvel ezelőtti hülyeségeivel sikeresen lehet ijesztgetni, addig ehhez baromi nehéz lesz támogatottságot szerezni.

labrys 2020.10.10. 15:51:40

@Kettes: rendben, meggyőztél. Tényleg. Ha lesz legalább egy olyan ellenzéki erő, amelyik az általad vázoltakat teszi meg fő programpontjainak, amelyik lemond az állami finanszírozásról, amelyik deklaráltan korlátos (az új választásokig tartó) időtartamig kíván csak funkcionálni, akkor elmegyek szavazni, sőt mindenkit a szavazásra buzdítok.

Rajzolhatnék most ide szmájlit, de igazából rohadt szomorú vagyok.

(P.s.: a helyenként még nem teljesen elcsalt helyhatósági választások talán – talán – kis időre lokálisan több településen is késleltethetik – bár meg nem akadályozhatják – az ország felszámolásának folyamatát, szóval még bizonytalan vagyok azzal kapcsolatban, mennyire érdemes őket komolyan venni.)

dr Brcskzf Gröőő 2020.10.10. 16:03:03

@labrys: Bokros legalább 7 éve ezt papolja, egyre kevesebb sikerrel: soha senki nem hogy nem vette át, még csak nem is reagált rá, és Bokros is egyre ritkábban jut szóhoz. én legfeljebb abban bízom, hogy egy esetleges ellenzéki győzelem után ha akarnának, se tudnának mást csinálni.

fadrusz 2020.10.10. 16:27:32

@jotunder:

"amennyiben nem választáson verik meg orbánt, akkor polgárháború lesz"

Erre azért nem fogadnék nagyobb összegben. Pár éve cikkeztek egy kutatásról, ami azt vizsgálta, hogy szíriai polgárháború miért tudott annyira eszkalálódni, amennyire, és miért tart évek óta. Az egyik következtetés az volt, hogy a polgárháború egyik hajtóereje a társadalom korösszetétele. Elsősorban a 15 év alatti korosztály aránya, mert néhány éves késéssel belőlük kerül ki az a tömeg, ami egyrészt kellőképpen elégedetlen, másrészt hajlandó erőszakot alkalmazni. Ha nincs elég fiatal, nincs polgárháború.

De nem kell ehhez nagy tudomány. Magyarországon ki csinálna polgárháborút? Úgy sejtem, hogy az ide írogatók lennének az elsők, akik egy igazi polgárháborúból fülüket-farkukat behúzva menekülnének. Én legalábbis biztosan. Ha nagyon megerőletetem a fantáziámat, akkor talán el tudok képzelni olyan helyzetet, amiben a polgárháborúzás tűnik a kissebbik rossznak, de Orbánék sosem tudnának odáig eljuttatni. Szeretem Magyarországot és sajnálom ami jelenleg történik, de hogy vásárra vigyem a bőrömet egy polgárháborúban? Nonszensz.

Szóval a lehetséges forgatókönyvek inkább úgy néznek ki, hogy:
a) választáson váltják le Orbánt
b) majd egyszer jön, vagy valami külső erő, vagy a koleszterin, ami megnyitja az utat egy újab elmismásolt rendszerváltásnak, illetve a következő Orbán felemelkedésének. Addig meg marad a csendes süllyedés, a szomorú posztok a Vincenten, meg az ingyen krumpli a választások előtt.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.10. 16:45:59

@labrys: Bár lenne. És még akkor is szinte teljesen reménytelen.

ikaruss 2020.10.10. 16:58:19

@jotunder:
"amennyiben nem választáson verik meg orbánt, akkor polgárháború lesz"
Ezt nem értem. Hogyan lehet "nem választáson" megverni Orbánt? Polgárháborúban? Akkor viszont előbb volt a polgárháború.

Wolff 2020.10.10. 17:54:12

Vicces, egyelőre még nem látszik, hogy a poszt index címlapos. Nem a blogketrecben, nem, hanem a főoldal főmezőjében. Konkrétan a Fideszes kétharmad a tét baloldalon legfelül hozott cikk alatt közvetlenül.

is 2020.10.10. 17:55:36

@labrys: "amelyik lemond az állami finanszírozásról,"

gyere, vessuk ossze, hogy mit tudunk a partok mukodeserol. en ezt:
- kell ugye telefon, mert telefonalas nelkul semmilyen szervezet nem mukodik. ez penzbe kerul, a telo is, az elofizetes is
- kell ugye par auto, mert a videket megse lehet gyalog es lovaskocsin jarni. ez penzbe kerul
- kell nemi plakatolas, radioreklam, mert anelkul a ketfarku kutya se tud rolad. ez eppen penzbe kerul
- kell szamitogep, nyomtato, papir, tinta, aram, mert a 21. szazadban megi hogyan olvasod el a dokumentumokat, es hogyan levelezel a tamogatoiddal, valaszotiddal stb.? ez - nocsak- penzbe kerul
- kellene egy hely, ahol fizikailag is kapcsolatba kerulhetsz a valasztoiddal, ahol tudjak, hogy ott vagy. ezt irodanak hivjak, es kell, hgoy uljon is benne valaki, akit meg mondjuk, hogy titkarnonek. neha meg a titkarno is penzt ker, ha te elvarod, hogy ingyert, akkor gondolj arra, hogy o is gyerekes szulo, es a gyereket mar csak nem kered meg, hogy ehezzen. na, sokadjara, ez is penzbe kerul.

namost el lehet kezdeni mondani, hogy tagdijbol, meg adomanyokbol, de se a szinhaz, se az egyhaz, se a sport, semmi sem abbol megy, ez valahogy nem az amcsi modell. nincs is a kulturaban, hogy ami neked kell, azt te eltartod, latatlanban megmondom, hogy te is rengeteg szolgaltatast hasznalsz, amit itt Europaban kozossegi alapon, adobol nyujtunk. na, a part is ilyen.

ebbol a fenti allapallasbol iszonyatosan karos, amit kovetelsz. en transzparens viszont tobb parttamogatast javaslok, mert akkor tudja az osszes part lattatni es hallatni magat.

Imaginace 2020.10.10. 18:02:12

@Wolff: Úgy látszik, a fideszes propaganda megpróbálja Jótündér posztját is felhasználni (korábban napokig fent volt Kőbányai publicisztikája).

Geo_ 2020.10.10. 18:19:55

@jotunder: Igen, kínos. (Vállalhatalan, bűn, hiba, menjenek a p..csába, stb.). Elbaszták. Erkölcsileg megoldhatatlan dilemma, hogy ha az említett manifeszt nyilaskeresztesek ls egy "derék antiszemita" közt kellene választani. De ma találtam:

Nem egymás múltjáért kell az együttműködő feleknek tűzbe tenniük a kezüket (az csak azt mutatja, hogy nem a legcsinosabb társadalmi és kulturális örökséggel kell gazdálkodnia Magyarországnak), hanem a közeli jövőben kifejtett tevékenységéért.

is 2020.10.10. 18:23:20

@poszt: olvastuk TGM-et, meg az uj indexre besuvasztott Kobanyait is olvastuk, most meg ez. mind a zsido alapallast hozza, en hozzatennem a Biblianak az ujszovetsegi reszet, es a krisztusi tanitasokat:

- tekozlo fiu: ez a Biro fiu ket eve antiszemita bejegyzeseket tett (2db-rol hallottam, tovabba feltetelezni feltetelezhetem, ami a posztban van, de ez meg nem a Goebbelsi szint). namost en nem kovetem masodpercre a napjait, de ami eljut hozzam, aszerint eleg komolyan hatat forditott ennek. en ennek orulok, es nem sirankozok rajta.
- Szent Pal: ki megfordult a damaszkuszi uton. addig korbacsos adoszedo volt, onnan meg a szegenyek istapoloja. aki kereszteny erkolcsben nevelkedik, az ezt (is) vallja, van megfordulas.
- bunbanat es megbocsatas: ez a Biro fiu bizony nyilvanosan elismerte, hogy hibazott, es bocsanatot is kert. lehet a penitencian vitatkozni, de utana a feloldozast meg kell adni.

meg azt a praktikus dolgot is hozzateszem, hogy -SAJNOS!!!- Magyarorszagon a masik nem tisztelete a korszellem, a kultura, es az, hogy zsidozok, vagy ciganyozok, vagy libernyakozok, vagy nacizok, az kotoszonal nem tobb a legtobb embernel. van par ezer ember, akinel mind a negy veres dolog is lehet, es kepes lenne zsidot, ciganyt, libernyakot, vagy nacit olni (ciganyt olt is), de en azert meg hiszek a 99%-os tomegben. ott es akkor, Borsodban trendi volt zsidozni, jol felneztek a haverok rad a kocsmaban, es ennyi.

a par evvel ezelotti Biro ur tenyleg eleg kinos. a mostanit nem kovetem elegge, hogy tudjam, de eppen ezert nem is irok rola. viszont a fentiek szerint gondolom a helyzetet.

aronsatie 2020.10.10. 18:24:16

Ha már címlap: Miért? Tán a Fidesz nem támogat, ajnároz antiszemitát? És még pofátlanul le is tagadják.

Podvinecz Marsall 2020.10.10. 18:47:05

@Wolff: na, ha én lennék a vincent, én holnap már nem blog.hu-s lennék.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.10. 18:59:31

@Podvinecz Marsall: levegőt alig kapok, most láttam. alátördeltek a főhír alá. jujjj, mi lesz itt. jujjj...itt én most használva vagyok a kampányban. és hát nem a ellenzék használ. kurvajó.

CoolKoon 2020.10.10. 19:00:05

@morpho: "Az egyik brigád elindítja a derék judapestezőt, a másik meg beáll a mesekönyvdaráló szalonnácik mögé." - Komolyan mondom, hogy hogyha a Matula Magazin annak idején ezt megírta volna, el se hiszem, és annak tudom be, hogy Bedéék túltolták a pszichoaktív szereket....

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.10. 19:00:52

@Podvinecz Marsall: az lesz, hogy elverik a Bíró urat, és én leszek a felelős. és akkor majd ők kezdenek fenyegetőzni, ezek akkor kánonban fogják csinálni basszus. miért nincs a telexkének valamilyen blogoldala :(((((

CoolKoon 2020.10.10. 19:03:31

@DarthVader: "lehet, hogy mindegyikükben egy Szegedi Csanád veszett el" - Igen, ez bizony mindig benne van a pakliban. Többek közt ezért is visszataszító dolog uszító politikát folytatni.

DarthVader 2020.10.10. 19:08:14

@jotunder:

" ezek akkor kánonban fogják csinálni "

Hát, igen, ez hátránya a sokszinű ellenzéknek. A másik oldalról csak egyszer jön a csah, emerről meg ahány, annyiszor :))

Podvinecz Marsall 2020.10.10. 19:11:45

@jotunder: for starter, be lehet linkelni valami szép baszódjál meg kdnp-t az elejére, oszt hadd halgassák. Gecizni is lehet, hadd olvassák. De tényleg itt lehet az ideje a váltásnak.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2020.10.10. 19:12:23

Örülök, hogy valaki végre megírta.
Igen, a patás orbán ellen szinte bármi megteszi, csak működjön, de nagyon fontos része ennek a mondatnak a "szinte".
Egy köpcös, antiszemita, zsebnáci rohadék, aki "nagyonmagyar-nagyonkeresztény vagyok" magyarázatot képes adni az egészre, az nem hogy összellenzéki képviselőjelöltnek, de még köpőcsészének se felel meg. Sajnos ez at összefogás már bizonyította párszor, hogy mennyire ingatag és alkalmatlan, de ezzel végképp beverték a szöget abba a bizonyos koporsóba.
Egyik kutya, másik eb, csak azt sajnálom, hogy a vállalhatatlan nácik, meg az önmagukat hatalmas vátesznek képzelő szociklónok a szarba húzták magukkal az egész kezdeményezést és azt a néhány talán normális politikust, akikre még emberként lehet tekinteni.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.10. 19:12:37

@Podvinecz Marsall: szerez valaki egy megbízható magyar helyet, kettes szerintem elintézi a formaságokat.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.10. 19:15:18

@Podvinecz Marsall: nyomtam egy printscreent mert ilyet még nem láttam.

kemény keleti kommentelő 2020.10.10. 19:17:18

@Podvinecz Marsall: Úgy hallom, az indexen alig maradtak, mióta a telex megindult.
Aztán majd meglátjuk, mennyi az annyi.

Podvinecz Marsall 2020.10.10. 19:22:31

@jotunder: miért magyart? Hogy még egyszer költözni kelljen?

4k1p0k 2020.10.10. 19:26:59

@Kettes: "Ha valamit megmutatott az elmúlt tíz év, akkor az az, hogy nem lehet egyszerre harcolni az antiszemitizmussal és Orbánnal is. Ez Orbán csapdája. Orbánt nem lehet tiszta küzdelemben legyőzni. Piszkosban se nagyon, de ott legalább van valami halvány esély." -- nem ertek egyet. oszinten szolva en meg nem lattam olyan ellenzeki erot, amely intelligensen, es nem a Fidesz altal definialt keretrendszerben effektive a Fidesz modszereivel vette volna fel a harcot. mondjuk ki: a magyar ellenzek harmatgyenge. harmatgyenge karakterek, harmatgyenge programok, harmatgyenge narrativa, es ami a legnagyobb baj: harmatgyenge kommunikacio az emberekkel. persze tudom nagyon jol, hogy nem csak lejt a palya a Fidesznek, de mig az ellenzek kapuja ketszer akkor, a Fidesz kapuja nincs is a palyan. igen, valoban nagyon aszimmetrikusak az eroviszonyok, de ez fokent egzisztencialisan igaz. es pont ez a lenyeg. ez a rendszer intellektualisan bonthato le. ehhez viszont egeszen mas kvalitasu ellenzeki politikusokra volna szukseg. szoval azzal egyetertek, hogy sokan belelepnek Orban csapdajaba, es osszesarozzak magukat (onnantol kezdve pedig eselyuk sincs), de abban nem, hogy ne lehetne Orbanek szintjere valo sullyedes nelkul megoldani. sot. en pont azt allitom, hogy csak ugy lehet. de erre meg nem volt pelda eddig.

axolotl77 2020.10.10. 19:28:53

"Az a baj, hogy annyira pásszol a Bíró képviselőjelölt úr ebbe az országba, hogy még meg is nyerheti ezt a választást." --> Hát, akkor drukkoljunk az apuci farvizén evickélő majd hazaráncigált karrierdiplomatának!

kemény keleti kommentelő 2020.10.10. 19:51:34

@axolotl77: Kíváncsi vagyok, hogy a jobbik a népszerűbb vidéken, vagy a dinasztikus berendezkedés ...?

Dickon 2020.10.10. 19:52:10

@jotunder: Akkor most jöjjön egy kis adalék Bíró úr kis magyar antiszemitizmusához.
Száz százalékig biztos vagyok benne, hogy Bíró úrnak fogalma sincs az általad említett szerencsi közösségről. Antiszemita megjegyzése egy, a környéket "lázba hozó" jelenségnek köszönhető. Néhány éve rendszeresen nagyszámú ortodox zsidó "zarándok(?)" érkezik a Tarcal( Bíró úr otthona) mellett található Bodrogkeresztúrba. A látogatók a keresztúri csodarabbi sírjához érkeznek. A "zarándokút" szervezői innen utaztatják a vendégeket a felújított mádi, tokaji zsinagógához, az olaszliszkai zsinagóga emlékhelyhez és a sátoraljaújhelyi csodarabbi sírjához.
A nagyszámú vendég elhelyezése nem megoldható a környékbeli szállók, hotelek és panziók igénybevételével. A szervezők ezért úgy gondolták, hogy házakat vesznek meg a környékbeli településeken, amivel jól felverték az ingatlanárakat. Volt olyan épület, mely kétszeres, háromszoros áron kelt el.
Bodrogkeresztúr főutcáján tömegesen jelentek meg az "Ez a ház eladó!" táblák.

Megjegyzendő, hogy a holokauszt előtt ennek a főutcának a házait nagy részben ők, a borkereskedő zsidók, birtokolták.

Sok ház elkelt. Volt olyan, aki házát eladva saját utcájában ment albérletbe, hogy az ingatlanért kapott összegből minél több maradjon.
De volt akinek a háza nem kellett, nem kelt el. Ők piszkosul irigykedtek azokra, akiknek "sikerült" és jól "lezsidóbérencezték" őket. A tipikusnak mondható, gazdag, pénzes zsidó antiszemita toposzt látták igazolva a helyiek azzal, hogy a "zarándokút" szervezőinek meg sem kottyant több tízmillió forintot kifizetni lepukkant ingatlanokért.

Sima irigység és pénzéhség csapott át antiszemitizmusba egy olyan környéken, ahol a holokauszt után tényleg nem, vagy csak alig maradt zsidó lakos.

orksoft 2020.10.10. 19:58:57

ilyet is mondott ez a bíró: "a romák nem bennszülöttek, nem az övék az ország". jaa, nem is, ezt nem is ő mondta, hanem a bulvárviktor.

Dickon 2020.10.10. 20:10:21

@jotunder: Bíró úr a saját településén, Tarcalon sem tényező. Ha nyer nem azért nyer mert ő valaki, vagy valami. Ha veszít nem azért veszít, mert megszületett ez a blogbejegyzés, és pláne nem azért, mert antiszemita kijelentést tett.

Azt se felejtsük el, hogy Tokaj-Hegyalján javában folyik a szüret. A környékbeli települések lakóit lehet, hogy jobban érdekli az, hogy a szőlő le legyen szedve, ki legyen préselve.
A holnapi részvételi adatokból kiderül majd, hogy mennyire érdekli a környékbelieket a politika, a kétharmad, annak "lebontása" vagy "megvédése".

morph on deer 2020.10.10. 22:01:38

“ a Legfőbb Hadúr bácsi is csak azért adott cvikipuszit Adolf Hitlernek, mert összetévesztette a Marlene Dietrich-hel.”

És erről kizárólag a nadrág tehet!
Igaz, Adolf a bricseszt kedvelte, - csizmában mindenki zordabbnak látszik, - a hölgy meg az eleganciát, de hát nadrág-nadrág... Vagy valami.

Ezzel szemben viktorunk, a drága, nem csak lesmárol minden törzsbéli kipcsakot, de egyéb orális tevékenységet is boldogan végrehajt pár manat fejében.
De azért pl a dollárt jobban kedveli.
Ez még akkor is így van, ha mondjuk a manat lenne a kézenfekvő, mivel a helyi muszlim hős hazaszállítása volt a jutalomra érdemessé tevő feladat.
(Ez persze egy jelentéktelen ügy, mindössze ötmillióról volt szó...)

Mindenesetre ahogy kinéz, lassacskán a vele mutatkozóknak kell vállaltan egészen elkötelezettnek lennie a nemzetiszocialista értékrend mellett, mivel bármiféle asszociáció szeretett vezérünkkel maholnap az egyértelmű állásfoglalással lesz egyenértékű.
Vagy tán már ma is az, legalább is civilizáltabb helyeken.

A jó hír viszont az, hogy őt még véletlenül sem lehet összekeverni még egy enyhén emberszabású nővel sem, szóval meg lehet nyugodni..!

morph on deer 2020.10.10. 22:27:17

@4k1p0k:
“ harmatgyenge narrativa, es ami a legnagyobb baj: harmatgyenge kommunikacio”

10+!
Pontosan 15 éve fújom, hogy nem politikust, nem megbízható elvtársat, hanem olyan igazi kommunikációs/reklám szakembert kell megbízni ezzel a feladattal, mint például a néhai Wermer András volt, aki lényegében sínre tette a fideszes kommunikációt.
(Egyébként le s kalappal a szakértelme előtt, még ha oldalt tévesztett is!)
Amióta ő nincs, jelenhettek meg csak azok a buggyant óriásplakátok, amelyek a migránsokról, Sorosról, és Brüsszel soron kívüli megállításáról szóltak, többek között.

A mai ellenzéknél még csak hasonló kaliber sem fordult meg soha, és attól tartok, hogy a mai napig nem fogták fel ennek a jelentőségét!

Pedig ha bevalljuk, ha nem, döntően a kommunikáción múlik, hogy ki nyer meg egy választást!
Különösen így van ez egy olyan országban, ahol a szavazók mintegy fele (ha jól emlékszem 41%) nincs birtokában a saját értékítélet képességének, mint láttuk...

jaegtoer 2020.10.10. 22:35:00

Kutyuból nem lesz szalonna, különösen nem francia krémes.

geneticist 2020.10.10. 23:59:19

Jó, de itt most annak van jelentősége, hogy nyilvánosan kijelentette, hogy zsidózni nem helyes.
Az ember genetikusan kirekesztőre van szerkesztve, én is, te is, mindnyájan. Az a lényeg, milyen társadalmi normákat fogadunk el és alávetjük-e magunkat ezeknek.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.11. 00:02:41

@4k1p0k: Alapíts pártot. Mutasd meg ezeknek a tökfilkóknak. Tedd oda a pénzed, ahová a szád.

labrys 2020.10.11. 00:42:24

@dr Brcskzf Gröőő: „én legfeljebb abban bízom, hogy egy esetleges ellenzéki győzelem után ha akarnának, se tudnának mást csinálni.”

Nem.

Ez a gondolatmenet csapda. Csak arra jó, hogy a zemberek továbbra is levezessék rendszerváltó energiáikat az orbáni választásokon való szavazás értelmetlen és hiábavaló tevékenységével (lásd még földelés). Ami egyben az „ellenzék” immár tíz éve bizonyítottan nem működő, borzalmas „stratégiája” – amelynek eredményeképp ez idő alatt a rezsim rákos elfajulásként szinte teljesen átszőtte a társadalom szövetét.

Az „ellenzék” egy képzeletbeli (mert ismét: eleve lehetetlen) orbáni választásos „győzelmét” követően egyébként pontosan úgy viselkedne, mint az az eddigi tevékenységéből sejthető, és rövid életű kormányzása során, illetve annak köszönhetően pontosan azokat az eredményeket hozná, amelyek be vannak kódolva a rendszerbe, az orbáni állam struktúrájába, és amelyekkel Orbánék számolnak is.

Ahogy te is írtad: azok a hangok, amelyek a valódi/lehetséges rezsimeltörlés cselekvési irányát erőltetnék, eleve alig hallatszottak az „ellenzéken” belül, és mostanra szinte teljesen elhallgattak.

labrys 2020.10.11. 00:46:16

@is: „en transzparens viszont tobb parttamogatast javaslok, mert akkor tudja az osszes part lattatni es hallatni magat.”

Természetesen egy transzparens, demokratikus párttámogatási rendszerre nagyon nagy szükség lenne.

Továbbá nagyon nagy szükség lenne például egy demokratikus választási rendszerre; a határon túli szavazatokkal végzett fideszes csalás kiküszöbölésére; egy működő oktatási rendszerre; egy működő egészségügyi rendszerre; arra, hogy Orbánék legalább a _saját_ törvényeiket ne szeghessék meg nyilvánosan, kamerák előtt; hogy a felnőtt lakosságnak ne a 13%-a, hanem legalább a fele olvasson rendszeresen könyveket; valamint hogy Özgü Namal halálosan szerelmes legyen belém (stb.).

És most, miután letudtuk a vágyálmokat, térjünk vissza ahhoz, amiről beszélgettünk: a valósághoz. Hogy a mai, _ténylegesen létező_ magyarországi helyzetben mit lehet és mit kell csinálni ahhoz, hogy az Orbán-rezsim írmagját is eltöröljük.

.

Egyáltalán nem értek egyet veled a közösségi finanszírozást illetően.

1. Szerintem az Orbán kegye által meghatározott pénzügyi függés halálos bilincs az „ellenzéken”; amíg attól (is) meg nem szabadulnak, kényszerpályán araszolnak.

2. Mint Bernie Sanders példája mutatja, aki a jelenlegi választási kampány során a pénzügyi támogatásának (~214 millió dollár) több mint 75%-át(!) egyéni mikroadományokból (<200 $) szedte össze, a politikai ágensek közösségi finanszírozása _nagyon_ is járható út.

Erre te azzal érvelsz, hogy

A) ’Európában nem így szoktuk’
B) ’A magyar az nem olyan, nincs a kultúrában’

Ellenérveim:

reA) Valótlan állítás. Európában _rengeteg_ helyen _rengeteg_ dolog működik közösségi finanszírozásból. Politikai ágensek is, igen.

reB1) Nem tudom, konkrétan milyen szociológiai felmérésekre/adatokra támaszkodva állítod, hogy ebben az országban semmi sem működik/működhet közösségi finanszírozással, mert a hazai ’kultúra nem olyan’ – de ha te élhetsz ad hoc érvekkel, akkor én is :): tudomásom szerint számtalan idős, már-már nyomorgó magyar néni adakozik kevéske nyugdíjából daganatos gyerekeket ápoló alapítványoknak meg mindenféle jótékonysági/vallási szervezeteknek. És akkor a jól kereső fiatalokról meg az ő hobbijaikról, továbbá az Orbán-rezsim parazitizmusának áldásaiból nem részesülő vállalkozásokról/cégekről etc. még nem is beszéltünk. Ha az ország népességének jelentős részénél kivágta már a biztosítékot a Seggfej uralma, ha _valóban_ rendszerváltó a hangulat, akkor örömmel fognak adakozni.

reB2) Amennyiben szerinted a hazai népesség kultúrája nem olyan, hogy közösségileg finanszírozzon egy valódi Orbán-börtönző erőt, akkor miből gondolod, hogy ahhoz viszont elég érett ez a kultúra, hogy elérendő célnak lássa a demokratikus viszonyokat?

Továbbá miből gondolod, hogy a (hazai) ’kultúra’ statikus rendszer, amelyet nem lehet befolyásolni, gyúrni, alakítani? – Követted az elmúlt pár év Orbán-propagandáját, ami a népesség jó részéből szinte pillanatok alatt fasiszta csőcseléket csinált? Figyelted az újraélesztett, évszázados kulturális minták hihetetlen megerősödését/megerősítését?

Szerintem a retrográd, szuicid idiotizmustól eltérő irányokba is alakítható a ’kultúra’. (Igaz, talán az orbáninál jelentősen nagyobb erőfeszítéssel…)

kemény keleti kommentelő 2020.10.11. 05:27:44

@labrys: Lehetséges, amit felvázoltál, hiszen Sanders is megcsinálta amerikában.
Mondjuk ott nem egy diktátor ellenében, hanem két erős nagypárt ellenében, de szép munka.
Nincs kizárva a diktatúrában feljövő népi hős sem. Lehet, hogy volt már ilyen dél-amerikában.
De most mi a teendő ? Várjuk ?
Én mondjuk érzékelek egy kis változást az önkormányzati választások óta.
Mintha javult volna az ellenzékiség megítélése.
Mintha nem készülnének nagysikerű vécéfotók az oknyomozó sajtóban az ellenzék találkozóiról.
De még mindig nem mutatnak arcokat.
Így nehéz lesz Sandersnek népszerűsödni.

axolotl77 2020.10.11. 11:37:37

@kemény keleti kommentelő: Még pár óra, és kiderül. De meglátásom szerint, mivel a Fidesz több pénzt tud beletolni a kampányba, ők lesznek a befutók.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.11. 12:47:53

@axolotl77: Viccelsz. Valaki kigyűjtötte a tumblr-en a nernyik jelölt kampányeseményeit, hogy milyen kormánytagok és celebek kampányoltak mellette, plusz a polgármesterek zsarolásai, plusz a krumpli, plusz a laptopok, plusz a közmédia, plusz a hatuma importszavazók, plusz még amit hozzászámolnak. A Fidesz akkora kampányköltségvetést szánt erre az egy mandátumra, amennyiből Nebraskában kormányzó lehet az ember. Nem gondolod tán, hogy Orbán a hülye választókra bízza a kétharmadát.

OoOoOo 2020.10.11. 12:53:19

telex.hu/belfold/2020/10/11/szerencs-tiszaujvaros-idokozi-valasztas-reszvetel-rendkivuli-esemenyek

eddig brutális érdektelenség, bár időközin mindig kevesebben szoktak menni.

Most hogy is állunk azzal, hogy az alacsony részvétel kinek jó itt.

kemény keleti kommentelő 2020.10.11. 12:53:32

@Kettes: Az csak egy laptop. Náluk a gyerekzsúrokon is nagyobb a szóróajándék.

kemény keleti kommentelő 2020.10.11. 12:54:34

@OoOoOo: Kolléga szólt, hogy épp szüretelnek. Talán ha kapunk egy esőt...

velőtanya 2020.10.11. 14:14:37

@OoOoOo: Vidéken a nagyon magas részvétel mindig a fidesznek kedvez, az átlagos vagy alacsony meg csak többnyire:)

kiazmarmegint 2020.10.11. 16:14:06

@Kettes: "A Fidesz akkora kampányköltségvetést szánt erre az egy mandátumra, amennyiből Nebraskában kormányzó lehet az ember. "

Vegul is lehet. Ahhoz multkor csak 9.75 millio dollar kellett, azaz ottani lakosonkent kb 5 dollar.
www.dataomaha.com/campaign-finance/13CAC01828/pete-ricketts-for-governor

velőtanya 2020.10.11. 17:18:20

Szerencsen - ahol 2018-ban tarolt a fideszes - jóval magasabb a részvétek

velőtanya 2020.10.11. 17:21:25

Szerencsen - ahol 2018-ban tarolt a fideszes, bőven 50% feletti eredménnyel - jóval magasabb most a részvétel, mint Tiszaújvárosban, ahol 30% körül kapott. 2018-ban nagyjából egyforma volt a részvétel. Elvileg persze sokféle oka lehet ennek, de szerintem inkább a sima fideszes győzelem felé mutat, mint bármi másra.

OoOoOo 2020.10.11. 18:44:33

@velőtanya: igen, ez ezt valószínűsítené, de meglátjuk.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.11. 20:14:28

@OoOoOo: fej-fej mellett vannak, de ahogy közelednek a városokhoz, láthatóan jön fel koncz zsófia. szerintem meg fogja nyerni, de nagyon kevéssel, egy-két százalékkal.
remélem nem olvasnak vincentet szerencsen.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.11. 20:16:22

már vezet koncz zsófia, szinte biztos, hogy megnyerte.

Aegopolis2 2020.10.11. 20:52:16

@jotunder: Mi lett volna, ha nem egy ilyen izé az ellenjelölt.... Inkább biztató ez az eredmény, mint elkeserítő.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.11. 21:16:07

@Aegopolis2: nem tudom. az biztos, hogy a fidesz ebbe szép pénzt tolt bele. dehát van neki számolatlanul.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.11. 21:18:27

@jotunder: Annyira akartak nyerni, hogy a végén már személyesen Orbán Viktor is beszállt a szavazólapok kitöltésébe.

Dickon 2020.10.11. 21:20:41

@Aegopolis2: Volt másik jelölt? Nem. Tehát ezen már kár agyalni.

libernyák 2020.10.11. 21:44:03

@Kettes: Kicsit off, de Fritz Tamás egyik cikkében elkottyantotta, hogy Magyarországon Orbán-hívő és nem Orbán-hívő emberek vannak, és utóbbiak az ellenségek a kormányoldal számára.

Idézem:
"Azt, lássuk be, hogy kialakulóban van egy olyan közhangulat a nem Orbán-hívő emberek körében, hogy ha bármilyen hányingert keltő, undorító dolgokat is művel az ellenzék akár itthon, akár az ­Európai Parlamentben, minden érthető és megbocsátandó, mert a legfontosabb cél a nemzeti és keresztény értékrendet képviselő Orbán Viktor kiiktatása."

Nem mintha ezt eddig nem tudtuk volna, de mára már a rezsim egyik fő politológusa is bevallja, hogy a Fidesz nem más, mint Orbán-hívők gyülekezete, és mindenki, aki nem a szekta tagja, ellenség és kiiktatandó.
És ezek után még csodálkozik (!), hogy minden értelmes ember el akarja távolítani ezt a rezsimet a hatalomból, bármi áron.

Koleszterin, koleszterin, jöhetne már a...

velőtanya 2020.10.11. 22:14:36

@jotunder: Azt hogy érted, hogy "ahogy közelednek a városokhoz, láthatóan jön fel koncz"??
Tiszaújvárosban Bíró közel 70 százalékot kapott, és Szerencsen is döntetlen közeli az eredmény. Ezt pont hogy csak úgy nyerhette meg Koncz, ha a falvakban tarolt a "pozitív kampány" (M1, krumpli, fenyegetés)

velőtanya 2020.10.11. 22:16:57

@velőtanya: Mondjuk hogy ezzel mit lehet kezdeni bármikor... nagyjából semmit, a nem megyeszékhely vidéki körzetek egy-két kivétellel reménytelenek még akkor is, ha akár kisvárosi szintig verhető lenne a ner.
És még egy megjegyzés: a 2010 előtti körzetekkel 1:1 lenne itt az eredmény, így meg 1:0 - és gyakorlatilag így van megbuherálva a teljes vidéki Magyarország-térkép.

velőtanya 2020.10.11. 22:18:53

@OoOoOo: A végeredmény nem lep meg, de az igen, hogy 50% feletti feldolgozottság után már nem szokott ekkorát fordulni. Meg az is furcsa, hogy a kistelepülések a végén jöttek, fordítva szokott lenni (lásd fent)

Sheis 2020.10.11. 22:28:08

Ha a Fidesz elindítaná a wc kefét, és a kampányban laptopokat osztogatna a WC kefe is tagja lenne a parlamenti frakciójuknak. Ez a liba is Washingtonból, állítom azt se tudja hogy a választókörzetében hogy jut el a-ból b-be navigátor nélkül.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.11. 22:35:09

@libernyák: Fricz Tamás az életéért táncol. Ehhez kopasz, szakállas és lóg a segge. Képzelheted, mennyire be van tojva.

OoOoOo 2020.10.11. 22:38:47

@velőtanya: tényleg fordítva szoktak bejönni az adatok. Meg kell nézni mindenhol, gondolom letarolták a kis falvakat.

libernyák 2020.10.11. 23:19:51

@Kettes: de azért akkor is megdöbbentő, hogy ilyen nyíltan bevallja a személyi kultuszt ("Orbán-hívők"), hogy ő is csak a Vezér csicskása, és még erre büszke is.

kemény keleti kommentelő 2020.10.12. 05:58:03

@velőtanya: Szanyi Tibor 770 voksát nem kellene veszni hagyni.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.12. 07:03:09

@libernyák: szempontpuska utánközölte ezt az idézetet a tumblr-en. A reakciókból ítélve Fricz Tamás nem csak a fehér keresztény pázmányos puncik, hanem az elmebetegek és az alkoholisták reszortfelelőse is az állampártban. Ők azok, akik büszkék rá, hogy csicskák.

4k1p0k 2020.10.12. 13:15:44

@Kettes: "Alapíts pártot. Mutasd meg ezeknek a tökfilkóknak. Tedd oda a pénzed, ahová a szád." -- en, ellentetben a magyar politika resztvevoinek 99%-aval szemben, vagyok annyira onreflexiv, hogy tudjam, hogy a mai Magyarorszag politikaja nem kompatibilis a szemelyisegemmel es a karakteremmel (vagyis inkabb forditva, en nem vagyok kompatibilis a jelenlegi helyzettel). nem tudtam, hogy meg mindig divik az a primitiv hozzaallas, hogy csak akkor lehet valamirol velemenyt vagy kritikat formalni, ha az ember reszt vesz az adott dologban. a kommented tartalma a "csinajj' jobbat" mentalitas egy fokkal kevesbe primitiv verziojat tukrozi. egyebirant van, amivel nem ertettel egyet az elozo kommentemben? es ha igen, mi az, es miert?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.12. 16:16:08

@4k1p0k: Azzal nem értek egyet, hogy az ellenzékből hiányzik az intellektuális kapacitás, hogy lebontsa a rendszert. Nem hiányzik, mert nincs rá szükség, mert a rendszert intellektuális kapacitásokkal sem lehet lebontani, mert nem intellektuális kapacitásokkal építették. Eleve ha a magyar politikai rendszer intellektuális kapacitásokból építkezne, Orbán soha nem került volna hatalomra.

Amit te az ellenzékből hiányolsz, az az országból hiányzik.

kemény keleti kommentelő 2020.10.12. 16:24:17

@4k1p0k: @morph on deer: ...Tehát nincs egy okos ember az ellenzékben, aki segít az eszköz nélküli kampányban.
Az okos emberek nem olyan hülyék, hogy a bot rossz oldalára álljanak, gondolom.

is 2020.10.13. 18:24:58

@labrys: nagyon roviden: nincs tarsadalom Europaban, ahol a partokat csak a tagdijak tartjak el. nincs. meg lehet ezt a szokast valtoztatni, lehet USA vilagot csinalni, hajra, vagjal bele, de addig TE FOGADD EL a realitast, es a tenyeket. az idos nenik penze par millio forint havonta, pontosan 3 titkarnot, es egy autoba benzint lehet belole finanszirozni 2 telefon mellett. es ha majd belekezdesz ennek a helyzetnek a megvaltoztatasaba, akkor majd meghallgathatod a valaszokat: fizetek eleg adot. es igy is van, Europaban sokkal tobb adot fizetunk, mint az USAban, es elvarjuk, hogy abbol sokkal tobb kozossegi szolgaltatast kapjunk, mint az USAban. ezek TENYEK, nem vagyalmok.

is 2020.10.13. 18:32:00

@4k1p0k: es ekkor, amikor te visszavonod magad ebbol a mocskos mai politikabol, akkor azokrol, akik reszt vesznek benne rogton meg es eliteled, hogy ok biztosan az onreflexio hianya miatt teszik. szoval egy tenyt, hogy ok ott vannak egy semmilyen alapon nem igazolhato okkal rogton el is itelted. na en mondok egy masik okot: szar a politika, mocsokos a kozeg, de ha meg o is, aki most csinalja, felreall, akkor aztan ki marad neked? nem lehet, hogy inkabb nemi tisztelettel kellene fordulnod azok fele, akiknek szinten van diplomaja, latod, ha nev nelkul olvasod a nyilatkozataikat, akkor el is fogadod, hogy ez kb. ertelmes is (nevvel termeszetesen ez nem megy), es megis hajlandok a FIDESZes mocskolodast is elviselni, hogy kepviseljek a nezeteiket, mikozben a FIDESZ minent megtesz, hogy ezek az emberek nemhogy elore ne jussanak az eletben, de meg meg is semmisuljenek minden modon?

akinek nem inge, ne vegye magara, en is sok megelheti politikust ismerek, de a 99% az olyan eros tulzas, hogy nem hagyhato szo nelkul.

4k1p0k 2020.10.13. 23:26:58

@is: felreertettel. en egy szoval nem beszeltem becsuletrol, batorsagrol vagy gerincessegrol. az egy teljesen masik dimenzio. nem is fejtettem ki a velemenyem az ellenzekrol ezzel kapcsolatban. en csak es kizarolag az intellektualis aspektusrol beszeltem. es ezzel sem azt mondtam, hogy hulyek. nem kell vegletekben gondolkodni. de sajnos tenyleg nem ernek fel arra a szintre, amit egy XXI. szazad megkovetelne. de ami kesik nem mulik. ugyis lesz majd megfelelo ember, csoport es narrativa, csak ido kerdese. ez a rendszer sem orokeletu, ahogyan korabban is volt ilyen rendszer. de egy bekes es valos atmenethez megfelelo ertelmisegi reteg kell, es bizony a politikai elitben is. ez most nem meg adott. ez volt a kommentem elsodleges allitasa. ettol meg tiszteletremelto lehet, ha valaki ilyen lejtett palyan is vallalja a kockazatot. de egyreszt mint mar mondtam, nem is errol beszeltem, masreszt onmagaban attol, hogy valaki belep a politikaba underdog-kent, meg nem jar automatikusan tisztelet (legalabbis a reszemrol). egyebkent sajnos azt a keves embert, akit en ertelmesnek tartottam, mind kicsinalta a magyar politika. a mostani ellenzekben en a momentumos EP csajokon kivul (koztuk is inkabb csak Anna) nem nagyon latok intellektualisan kompetens szemelyt. oket meg eppen hazaarulonak kialtja ki a propaganda (aminek alapjat 1-2 eleg buta kommunikacios hiba kepezi).

kemény keleti kommentelő 2020.10.14. 06:22:40

@4k1p0k: A XXI. század olyan nagy gondolkodókat követel, akik lekapcsolják az internetet.
Ha a kormány csinálja, akkor mekkora zseni,
ha az ellenzék csinálja, akkor 20 évre leültetik terrorcselekményért.

netukki 2020.10.14. 07:46:47

@kemény keleti kommentelő: »Baráti közösséget épít a hackerek között a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat | 168 óra«

168ora.hu/itthon/hacker-nemzetbiztonsag-193303

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.10.14. 11:48:18

A náci Mi Hazánk homofób agendáját megtoló Orbán beosztottja bocsánatkérésre szólítja fel Karácsony Gergelyt az ex-náci Bíró miatt.

24.hu/belfold/2020/10/14/furjes-karacsony-level/

Én nem kérem Fürjestől, hogy kérjen bocsánatot Orbán vagy Gulyás homofóbiájáért. Azt sem várom tőle, hogy kérjen bocsánatot Orbán szószegéseiért. Azt várom tőle, hogy virítsa a lóvét a főváros számára. Ez a munkaköri leírása. Kezdjen el dolgozni és fejezze be a levelezést.

4k1p0k 2020.10.19. 02:08:52

@kemény keleti kommentelő: "A XXI. század olyan nagy gondolkodókat követel, akik lekapcsolják az internetet.
Ha a kormány csinálja, akkor mekkora zseni,
ha az ellenzék csinálja, akkor 20 évre leültetik terrorcselekményért." -- ezzel mit akartal mondani? hogy jott ide az internet? ki mondja azt, hogy "zseni a kormany, ami lekapcsolja az internetet"? sehova nem tudom tenni a kommentedet.

XXI. szazadi politikust en meg nem nagyon lattam. itt most nem azt ertem XXI. szazadi politikus alatt, hogy egy politikus, aki a XXI. szazadban politikus. hanem egy olyan mentalitassal es kepessegekkel rendelkezo politikust ertek ez alatt, aki megfelel a XXI. szazadi vilag kihivasainak es szuksegleteinek. meg benne vagyunk ebben a primitiv posztmodern korszakban, de szerencsere en mar ugy erzem, hogy jovunk ki belole. es bar valoszinuleg a kovetkezo 1-2 evtizedben egyre tobb es tobb ertelmes politikai mozgalom es ero fog letrejonni, most meg nem igazan latok sehol ilyet. SEHOL.

kemény keleti kommentelő 2020.10.19. 05:09:15

@4k1p0k: A XXI. század, ahogy látod, nem arról szól, hogy bárki értelmes legyen.
Ez a század az elhülyülés százada.
A politikai mozgalmak karikatúrák ellen meg a politikai mozgalmak maszkok ellen. Meg politikai mozgalom a felmelegedés ellen. Politikai mozgalmak bőrszínek ellen.
Robbantások és menekültek, meg a legostobább paprikajancsik az országok élén.

Nálunk, ahogy követjük a trendeket, egy katonai diktatúrát vezet be az örökös miniszterelnök, mert katonai diktátor még nem volt, és azt is ki akarja próbálni.
Az értelmiség minden tagját fenyegeti és támadja. A meseíróktól az orvosokig.
Nem tudom, milyen értelmes politikát vársz, amikor krumpliosztás van.
Attól függ a politika zsenialitása, hogy leszereli egy egyetemen a főkapcsolót egy gépesített lövész, vagy inkább kopasz futballszurkolókkal veretnek meg valakit...
Nem tudom, így világos voltam-e, mert nekifuthatok még egyszer.

netukki 2020.10.31. 17:21:54

@kemény keleti kommentelő: "A XXI. század, ahogy látod, nem arról szól, hogy bárki értelmes legyen. Ez a század az elhülyülés százada."

A Bibliát, Jonathan Swiftet és Karl Kraust olvasva nekem úgy tűnik, hogy az elhülyülés nagyjából egyidős az emberiséggel.

AdvocatusDiaboli 2020.11.01. 15:36:08

@kemény keleti kommentelő: Néhány betű kivételével teljesen egyetértek. Pl. ha "melegeket" írtál volna "felmelegedés" helyett. Vagy semmit.

libernyák 2020.11.01. 16:53:14

@kemény keleti kommentelő: "Meg politikai mozgalom a felmelegedés ellen. "
Miért probléma az ember okozta globális felmelegedés ellen küzdeni, megtenni minél többet a felmelegedés csökkentése érdekében? Magyarázd már meg nekem!

kemény keleti kommentelő 2020.11.01. 17:43:50

@libernyák: Nem probléma. Pont ez a furcsasága. Ha egy tudományos tényt politikai mozgalommal kell megtámogatni. Mert lassan már mindent azzal kell.
A hagyományos pártpolitika nem termeli ki a szakértőket, a vitákat és a döntéseket.
Nincsenek vezetők, akik megfontolnak és elfogadnak tényeket, és akiknek lenne tekintélye. Bohócok vezetik az országokat.
süti beállítások módosítása