Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Prőhle Gergely a "jó fideszes" (UPDATE !!!!!)

2020.09.10. 23:34 | jotunder | 139 komment

 

     Az állampárt egyik lapjának adott interjút Prőhle Gergely egykori nagykövet, a Petőfi Irodalmi Múzeum Bolondkásler által Domnul Dumitrescura cserélt vezetője, a Habsburg Ottó Alapítvány igazgatója, a Nemzeti Rezsimegyetem Stratégiai Tanulmányok Intézetének vezetője.

  (az eredeti szövegben itt rosszat írtam, ez volt a forrás, ahol jól van írva, csak elkutyultam,  its's my bad)

 Prőhle Gergely apja a Zeneakadémia fúvós szakának vezetője volt. A dédapja Prőhle Henrik evangélikus lelkipásztor, akinek az apja Németországból vándorolt be Magyarországra. 

 Igazi, klasszikus, német gyökerű, erősen vallásos, budai polgári család, Prőhlét a Jóisten is konzervatívnak teremtette, kiváló jazz-zongorista, több nyelven beszél, igazi sztárdiplomata volt.

    Ő a "jó fideszes", aki nem szippant kokót thaiföldi felnőttszínésznők seggéről, nem lop középhegységet, és főleg nem hull rozs a szájából. 

    Nem tetszik neki, hogy libernyákoznak, de nem mondja ki, hogy konkrétan a Liberális Internacionálé egykori alelnöke, Orbán Viktor libernyákozik. Nem tetszik neki, hogy szélsőjobboldali makimajmok őrjöngenek a rezsimlapokban, de nem mondja ki, hogy Orbán parancsára őrjöngenek. 

   Elmondja, hogy az ő értékrendjéhez (ami egy liberális konzervatív értékrend)  alapvetően közelebb áll a FIDESZ politikája, mint bárki másé, de ezt inkább nem részletezi, közelebb áll és pont. Lojális Gulyás Gergely miniszterhez, de azért megjegyzi, hogy szívesebben látná kedvenc pártját a Néppárton belül, mint kívül. 

    Néha kényelmetlenül érzi magát Orbán Magyarországában, de mindig kényelmesen érzi magát annál az íróasztalnál, amit Orbántól éppen kapott. Mely íróasztalnál persze jóval nagyobb íróasztalt érdemelne, és ezt ő nagyon jól tudja.

    Prőhle jelentős államférfinek vélelmezi Orbánt, és sajnálja, hogy a Párt  letért az adenaueri útról. Bár ehhez hozzáteszi, hogy a CDU is letért az adenaueri útról (szeretném megjegyezni, hogy amikor Konrad Adenauer Köln polgármestere lett, a magyar miniszterelnököt Tisza Istvánnak hívták). 

    Prőhle félmondatokban jelzi, hogy mindent lát. Mindent. Mit mondhatnék neki? Hogy álljon fel az íróasztaltól, egyiktől, másiktól, harmadiktól, vonuljon el szentimrevárosi magányába, merüljön le és bekkeljen ki, mint az a bizonyos másik múzeumigazgató, miniszter papával, gyerekszobával, késsel-villával  és persze a Munka Érdemrend Aranyfokozatával? 

    Van-e nekem erre jogom?  Húzhatok-e én olyan vonalat, amely vonalnak Prőhle a másik oldalára kerül? Akarhatok-e én egy olyan országot, amelynek nem egy Prőhle-féle figura, esetleg pont Prőhle Gergely a külügyminisztere? Annyi mindenkit megértettem én már az életben, pont a Prőhlét ne értsem meg? Oszt, milyen alapon.

    Az én nagyapám nem volt teológiaprofesszor, ő a numerus clausus miatt nem is járhatott egyetemre, és bár játszottam a gondolattal Amerikában, hogy konzervatív legyek, de nem volt a véremben, vagyis az én véremben egy másik konzervativizmus volt, és ezek a konzervativizmusok Kelet-Európában ritkán érintkeznek egymással. Én most nem akarok vonalakat huzigálni. Ott vannak már azok a vonalak, az én vonalaimra semmi szükség. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr5916197014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.09.11. 12:26:27

@kemény keleti kommentelő: ez nem igazán az én közegem, de ismertem azért ilyen embert. a gyereket hat éves koruktól nyúzták, nyelvek, zene, minden. ez igenis érték, komoly érték, az ún. normális keresztény középosztály, ami valójában alig vastagabb, mint a zsidó. ha ezek az emberek automatikusan a másik oldalra kerülnek, akkor engem nem érdekel az egyik oldal. ez van.

kemény keleti kommentelő 2020.09.11. 12:30:00

@Külsős: Nem hagynak el semmit. A legfontosabb a társadalmi kapcsolatrendszerük.
Anélkül senkik és semmik.
Prőhle is ment már céghez dolgozni, ha jól emlékszem. Nem volt egy sikertörténet.

rinaldo-rinaldini 2020.09.11. 12:30:45

@Külsős: az EU és főleg az ECB nem igazán viszonyult joindulatulag, legalábbis kezdetben a magyar válsághoz. A magyar kéréseket elég durván utasítottak el, hogy Magyarország nem az eurozóna tagja és gazdasági gondjait csak magának köszönheti. Ezért kellett később, más lehetőség híján, az IMFhez fordulni.

velőtanya 2020.09.11. 12:32:49

@jotunder: "ez egy rendes, budai, polgári család. lényegében függetlenül léteztek a kádár rendszertől. akárcsak antallék. pontosan tudták róluk, hogy "megbízhatatlan elemek", de a hetvenes évektől kezdve békén hagyták a megbízhatatlan elemeket"
Ilyesmit hitt szegény Esterházy Péter is, hogy ők ilyen család (persze a polgári az ő esetükben formálisan nem stimmel, de a Kádár-rendszerhez való viszony szempontjából nem volt nagy különbség), aztán lett meglepetés. Pedig az a saját legszűkebb családja volt - kívülről pedig még kevésbé lehet ilyesmiket biztosra mondani, hogy ki hogyan létezett akkoriban

kemény keleti kommentelő 2020.09.11. 12:40:50

@jotunder: Vívás, hegedű, öttusa. Oda születni kell. Nem vesznek fel tagokat, csak személyzetet. Nulla az eredménytisztelet. Migráncsozás, zsidózás, … Nekem nem tűntek kellemes társaságnak. De Prőhle jófiú tipus. Mondjuk ez a Rétvári biztos nem lógna ki közülük.

ZOH 2020.09.11. 12:42:18

nemtom, nehez

de a posztban a kulugyminiszterseg felvetese, szoval igen, ha ugy tesszuk fel a kerdest, hogy Prohle vagy Szijjarto ... [sohaj]

balmoral 2020.09.11. 12:47:46

@kemény keleti kommentelő: Eddig rendben van, de akkor minek a h?

miért 2020.09.11. 12:47:49

@kemény keleti kommentelő: Azért annak van pikantériája, hogy Mádl urat 1957-ben! küldik ösztöndíjasnak Brüsszelbe, Sólyom apósa pedig a hatvanas években a Baranya-megyei pártbizottság első titkára!

kemény keleti kommentelő 2020.09.11. 12:48:41

@ZOH: Volt már az a porondmester kacorbajszú külügyminiszterünk. Értett az a pénzmosáshoz ?

kemény keleti kommentelő 2020.09.11. 12:49:58

@balmoral: Mégiscsak a név, az név. Tradíció, családfa, német rokonok, miegymás.

kemény keleti kommentelő 2020.09.11. 12:51:55

@miért: Azért szóltam csendben, hogy a németek nem a Kádár rendszeren kívül éltek egy párhuzamos univerzumban, hanem vezető állásokban - bekkeltek ki -, és nevelték a horthysta unokákat.

balmoral 2020.09.11. 12:59:32

@kemény keleti kommentelő: Szerintem meg egyszerűen elírta a valamikori anyakönyvvezető, ahogy mondod, a hallás alapján, a hához meg ragaszkodtak. Mindenesetre régen történhetett: zope.lutheran.hu/honlapok/protestans/felvidek/pozsony/lelkeszek/prohle
Feltételezem, hogy ez ugyanaz a család, bár nem egészen stimmel azzal, amit jótündér ír a felmenőkről.

Muad\\\'Dib 2020.09.11. 13:02:46

@kemény keleti kommentelő:
Eeeegen a polgári középosztály volt Kádár kedvence. Biztos azért volt tele sötét proli barmokkal az állami vállalatok vezetése. Még tuti amikor a nagyapámék nem épp óriási házába beköltöztették a kényszerbérlőket az is azért volt mert annyira szerette őt az a rakás szar kommunista.
De amúgy pazarul nyomod a történelemhamisítást, ha minden kötél szakad Viktor szeretettel vár.

HaCS 2020.09.11. 13:04:44

Prőhle Gergelyről, a helyzetéről sokmindent elárul maga az interjú létrejötte.
Az ilyen interjúk nem történnek véletlenül.
A mandiner azért kérdezte, mert őt kellett kérdeznie, ő azért adott interjút, mert adhatott/adnia kellett. Kérdések, válaszok, kontextus, célzások, kikacsintások előre (és utólag) gondosan szekesztett egyvelege olvasható, persze a helyzethez és a közönséghez illő iránymutatással.
Valszleg érzik odafönn is, hogy kezd baj lenni a mérsékelt konzervatívok elkötelezettségével, és vele lehetett jelenleg menteni a helyzetet. Mintegy példát mutatva.

A tisztességes mérsékelt konzervatívok kivesztek a közéletből. Nem kérdezi őket már senki, de amúgy sem adnak már interjút senkinek. Még szakmait is ritkán.

kemény keleti kommentelő 2020.09.11. 13:12:04

@balmoral: Fenn van a neten a Prőhle család története.
" Fia – a sorban harmadik Henrik – a Zeneakadémiát végezte el, 1996-ig az Operaház elismert első fuvolása, a Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekarának szólófuvolása, és a Zeneakadémia fúvós tanszakának vezetője volt. Az ő fi a, Pröhle Gergely "
@Muad\\\'Dib: ...mondom neked is a fentit, hogy nehogy azt gondold, a keresztény lelkészek családja valami disznóólban élt negyven évig.

rinaldo-rinaldini 2020.09.11. 13:13:16

@miért: abban az időben, mikor Sólyom apósa élet és halál ura volt Baranyában, Áder apósa a pécsi egyetem jogi karának volt a dékánja. Az Áder apósanak a féltestvére a szociális népszavazás idején volt alkotmánybíró. Kevesen látják, hogy itt Gyurcsány miniszterelnöksége alatt egész klikk jogaszkodott a Fidesz érdekében.

Külsős 2020.09.11. 13:15:09

@rinaldo-rinaldini:
Amennyire én láttam, ez nem így volt. 2005-2006-tól világos volt, hogy az államháztartási hiány nagysága elég durván megsérti az uniós szabályokat, a túlzott hiány eljárásban nem lehetett tovább feszíteni a húrt. A költségvetési kiigazításhoz valóban ragaszkodtak - már jóval a válság kitörése előtt. Amúgy meg akkor még elég rövidlátóan mindenki meg volt győződve arról, hogy minket nem fog sújtani a válság (ld. pl. Király Júlia nemrég megjelent könyvét). Amikor aztán zuhanni kezdett az OTP és befagyott az állampapírpiac, a kormány még aznap éjjel az EU-hoz és az IMF-hez fordult és néhány napon belül már be is jelentették az IMF-EU-VB hármas mentőcsomagot.
De szerintem ne vigyük félre ezzel a témával a topicot.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.09.11. 13:15:52

@HaCS: És a tisztességes mérsékelt konzervatívoknak ennyi elég is. :) Ki kell egészíteni a "Miért szavazol a Fideszre"-tesztet :

"Mert Pröhle Gergely értékrendjéhez is közelebb áll a Fidesz politikája, mint bárki másé, akárcsak nekem (1 pont)"

rinaldo-rinaldini 2020.09.11. 14:06:23

@jotunder: “ ez igenis érték, komoly érték, az ún. normális keresztény középosztály”

Szlovákiában vagy Romaniaban ez a keresztény középosztály szeru réteg meg vékonyabb mint Magyarországon, a balti országokban szinten ledaraltak ezt a réteget. Ennek ellenére ezen országok demokráciája, kultúrája, közélete vagy gazdasága többnyire simán jobban elketyeg az orbanisztani szint felett.
Ez a keresztény középosztály ismét kapott egy esélyt a történelemtol és ismét megbuktak a vizsgán. Beáraztak magukat, csak milliméteres különbségek vannak Prohle, Bayer Zsolt, Semjén vagy a vadhajtasos Bede és Kubatov kopaszai között.

HaCS 2020.09.11. 14:07:21

@Kettes:

Az elvhűeknek mindegy, a többiek esetében viszont pontosan erről van szó.

"Az ország és a polgári oldal hosszútávú sorsa persze foglalkoztat."

"Ha valamiről esetleg mást gondolok... ...ezekről nyilvánosan nem beszélek..."

"...a sokat emlegetett bajtársiasság..."

"Jól emlékszem az 1998 előtti és a 2002-től 2010-ig terjedő időszakra, ezért még irodalmi idézetre vagy amerikai bölcsességre sincs szükségem ahhoz, hogy tudjam..."

"A Pesti Srácok vagy a Magyar Nemzet publicisztikai rovatának fanklubja meg kell, hogy próbáljon egy gyékényen árulni a Mandiner, de még a Válasz Online olvasóival is ahhoz..."

"Megdöbbenve olvasom némely radikális jobboldali publicisták lesajnáló írásait a fanyalgó mérsékelt konzervatív értelmiségiekről..."

"Ezek jórészt mesterségesen gerjesztett tébolyok, amire igazából csak azoknak van szüksége, akiknek – mindkét politikai oldalon – egyébként bizonytalan a kulturális iránytűje és ezért félnek valamitől..."

A lényeg:

"Csak semmi kishitűség!"

balmoral 2020.09.11. 14:14:27

@kemény keleti kommentelő: Én is olvastam. De ebben nincs benne az, hogy az ükapja vándorolt be Németországból. Sokkal távolabbira ősre teszik ezt a migrációt. Pröhle Vilmos apja, Rudolf vándorolt be Németországból, de ők legföljebb csak távoli rokonok, és nyilván nem dicsekszenek vele túlzottan.

Külsős 2020.09.11. 14:24:00

@rinaldo-rinaldini:

"Ez a keresztény középosztály ismét kapott egy esélyt a történelemtol és ismét megbuktak a vizsgán." - ezzel viszont szomorúan bólogatva egyetértek.

kemény keleti kommentelő 2020.09.11. 14:44:23

@miért: Nekem ez a Jéna nagyon gyanús... Honecker rendszere a legkeményebbek közé tartozott.

incze 2020.09.11. 14:54:37

@jotunder: "ha ezek az emberek automatikusan a másik oldalra kerülnek" - én ilyen automatizmust nem látok, olyat látok, hogy ezek az emberek úgy vélik, hogy az ő helyük automatikusan a fasztudjamineknevezett oldalon van (von haus aus). és ennek végül is egyetlen oka van, hogy (mindegy miért és hogyan) ezek aprítják a. a kiket is? hát itt általában rövid úton kilyukadunk a hazátlan, kozmopolita, értékromboló etc. narratívába. ez ugyanaz a séma mint amivel a tevékeny segítségükkel belecsusszantk mogyoróföld a széljobba vagy száz éve, ez a réteg vagy nem tanul, vagy nagyon is.

nem akarom idetenni újra a már agyonkoptatott márai idézetet arról, hogy. de ideteszem, basszameg.

---
Ahhoz, hogy Magyarország megint nemzet legyen, megbecsült család a világban, ki kell pusztítani egyfajta ember lelkéből a „jobboldaliság” címkéjével ismert különös valamit; a tudatot hogy ő, „mint keresztény magyar ember”, előjogokkal élhet e világban egyszerűen azért, mert ő „ keresztény magyar úri ember” joga van tehetség és tudás nélkül is jól élni, fennhordani az orrát, lenézni mindenkit, aki nem „kereszténymagyar” vagy „úriember”, tartani a markát, s kereszténymagyar markába baksist kérni államtól, társadalomtól: állást, kitüntetést, maradék zsidóbirtokot, potyanyaralást a Galyatetőn, kivételezést az élet minden vonatkozásában.
...
S ez a fajta nem tanul: Aki elmúlt harmincéves és ebben a szellemben, légkörben nevelkedett, reménytelen; talán megalkuszik, fogcsikorgatva, s mert önző és gyáva: bizonnyal hajlong majd az új rendszer előtt; de szíve mélyén örökké visszasírja a „jobboldali, keresztény, nemzeti” világot, amelyen belül olyan szépen lehetett zsidó vagyont rabolni, versenytársat legyilkolni és aladárkodni a nagyvállalatokban, képzettség és hozzáértés nélkül.

S lehetett „előkelő közhivatalnok”-nak lenni és sérthetetlen, páncél-inggel védett katonatisztnek; s mindezért nem adni semmit, csak saját becses létezése tényét. Ez a fajta soha nem változik. De amíg ezeknek szavuk van, vagy befolyásuk, Magyarország nem lesz nemzet.

velőtanya 2020.09.11. 15:20:48

@ZOH: "szoval igen, ha ugy tesszuk fel a kerdest, hogy Prohle vagy Szijjarto..."
De még véletlenül se így lett feltéve a kérdés, hanem emígy:
"Akarhatok-e én egy olyan országot, amelynek nem egy Prőhle-féle figura, esetleg pont Prőhle Gergely a külügyminisztere?" - ami azért egy kicsit (nagyon) más.

Jt mostanában élvezetét leli az ilyen szövegekben, és azt is nagyon szereti, ha ugrunk rá:) Nekem ez sokáig csak amolyan játékfélének tűnt, az "emberarcú fideszes" nevű unikornis megtalálása iránti vágy időnkénti formába öntésének, de a helyzet az, hogy Jt _valóban_ szívesebben sörözne top10-es fideszbűnözővel is akár (lásd Navracsics), ha az illető az ő fogalmai szerinti elit tagja (bármit is jelentsen ez), mint akár az olvasói döntő többségével. Az pedig csak egy sajnálatos anomália, hogy a ner és Orbán néhány túlkapása miatt szavazó polgárként olyanokkal sodródik egy oldalra (kénytelen adott esetben egyformán szavazni), akiknek a nagy többségét von Haus aus lenézi és prolinak tartja.
Én legalábbis így látom.

kemény keleti kommentelő 2020.09.11. 15:44:53

@velőtanya:... Ugyan ki ne nézne le egyszer s másszor némelyeket, és ki ne tartana prolinak ez-azt ?

incze 2020.09.11. 15:49:24

@Muad\\\'Dib: nem történelemhamisítás. ez a réteg alámerült és kibekkelt, de főleg meghúzta magát és megalkudott (egyáltalán nem elítélőleg mondom ezt), a hetvenes évektől általában egy kádárközéposztályi, gyakrabban mint nem alsó- vagy középvezetői pozícióban. egyre inkább explicit szembenállás (bibó, vagy hamvasféle), vagy tabusértés (szovjetunió) kellett ahhoz, hogy ne a kor kisszerű, behatárolt (kizárva a csak harsányan elkötelezetteknek járó pályákat) és unalmas karrierje jusson ki. márpedig ez a réteg nem zajongott, nagyon nem. idővel még a nyugaton élő rokonsággal is "normalizálódott" a kapcsolat, legalábbis jöttek is ide, mentek is hozzájuk.

inkább a te történelemképed látszik kurvára sematikusnak, vagy valami egyéni balesetet túláltalánosítasz. voltak mindenfélék, pl. bizonyos kitüntetések birtokosának gyereke automatce felvételt nyert még a kádárkor alkonyán is, de pl. aki azt mondja, hogy őt 1987-ben azért nem vették föl egyetemmre, mert osztályidegen volt, az vagy egy elképesztően ritka baleset áldozata lett, vagy - ez a gyakoribb - szimplán hazudik.

ärdulönsamidag 2020.09.11. 16:11:51

@Külsős: ez akkora kib...ott hazugság, hogy még reagálni is szégyellek rá...
Kb hogy március-május között az EU csendben, titokban készült az egységes Covid válaszra

netukki 2020.09.11. 16:30:30

@balmoral: "Pröhle Vilmos képviselő, az Ébredők alelnöke arról beszélt, hogy azért vesztettük el a háborút, mert a magyar katonák kezéből a zsidó újságírók kicsavarták a fegyvert. Ezért, kaptunk gyilkos békefeltételeket. (Felkiáltások: A zsidók csinálták! Akasztófára Huszárral!) Vegyék tudomásul az angolok és franciák: ha nem szervezkednek keresztény és nemzeti alapon, ők is el vannak veszve." (Előfizetőket toborzó gyűlés a Vigadóban és a Petőfi-téren. Az Est, 1921. március 15.)

netukki 2020.09.11. 16:37:55

@balmoral: Ugyanerről az előfizető-toborzó eseményről a Nemzeti Ujság tudósítása:

"Pröhle Vilmos nemzetgyűlési képviselő emelkedett ezután szólásra. Beszéde elején kimért és nyugodt, kiérzik szavaiból az európai műveltségű, széles látókörű ember önfegyelmezése, később azonban lelke forrongásba jő s megrázó erővel tárja fel a zsidóság pokoli bűntetteinek sorozatát és mutat rá a legközelebbi teendőre.

— A háborút azok a hatalmak idézték elő, amelyeknek érdekében állóit Árpád honának elpusztítása. Mikor a fegyverben álló magyar haderő elég let! volna ahhoz, hogy az ország határait megvédje, akkor közöttünk született bitang árulók (Felkiáltások: Zsidók!) kicsalták a győztes magyarok kezéből a fegyvert, odaadták az ellenségnek és tárt kaput nyitottak minden rabló hadnak. Az a sajtó, amelynek nemzetrontó munkája ellen tiltakozni ide jöttünk, a magyar nemzeti eszmét vádolta meg a háború felidézésével. Ezért kaptuk az országot szétdaraboló békefeltételeket, meggyalázásunknak a magyarellenes sajtóhadjáral az oka. A magyar társadalomnak ki kell közösítenie a mételyhintő sajtót, a keresztény sajtót pedig törvényekkel kell védenie.

Pröhle beszédét sokszor szakította félbe a hallgatóság lelkes éljenzése."

Külsős 2020.09.11. 16:37:59

@ärdulönsamidag:

Igen meglennék tisztelve, ha az általad ismert alternatív valóság némely tényével alátámasztanád az állításodat. Nyilván te ott voltál.

labrys 2020.09.11. 16:38:31

@incze: +1 (ismét & mindörökké)

Az olyan Orbán-hívek, akik a szerencséjüknek és a felmenőik között előforduló aktuális Vitéz Stüszi Lézer Jankóknak/felső- és alsóegerszegi Palkovichoknak/Csányi-féle Sándor bátyámoknak köszönhetően az átlag (nem budai, tehát eleve pfejj) magyar polgárnál jóval több lehetőséget, nagyobb könyvtárat & bennlakó francia nyelvtanárnőt kaptak (mely utóbbit a nagyszalon Bösendorferére döntve – lévén mégis csak pusztán jobbfajta cseléd – felesége őnagysága távollétében a családfő is von haus aus szokott volt használni), azokat

SOKKAL

nagyobb felelősség terheli a focialista illiberalizmus fenntartásáért, mint a rezsiszilárd-féle agyatlan birkamenetes tahókat.

Akik értelmesek, intelligensek, tanultak ÉS mégis Orbán támogatói, azok a legrohadtabb kurva gazemberek az egész társaságban.

balmoral 2020.09.11. 16:40:04

@netukki: Ez rövid ö-vel írta a nevét, úgyhogy gondolom csak távoli rokonok lehetnek a Prőhlékkel. Ha rokonok is, biztos nem túl büszkék rá. Nevezett rövid ö-s Vilmos rendkívüli intelligenciával bírt, állítólag 45 nyelven beszélt, de ez sem akadályozta meg, hogy ordas nagy náci legyen. De mint említettem volt, szerintem nem tartják a rokonságot, vagy tán nem is azok, annak ellenére, hogy a felmenők között itt is ott van Henrik és lelkipásztor.

HaCS 2020.09.11. 16:51:29

@netukki:

Ilyenkor mindig elgondolkodom, hogy az első világháborút mi valójában nem elvesztettük az Antant, az angolok, vagy a franciák ellen, hanem egyenesen megnyertük az Antant segítségével a kommunistákkal, a királypártiakkal és a zsidókkal szemben.

Legalábbis bizonyos olvasatokban.

balmoral 2020.09.11. 17:18:42

@balmoral: Helyese: itt is, ott is van Henrik. Bizonyosan nem ugyanaz a Henrik. Ne legyünk igazságtalanok a Prőhlékkel!

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.09.11. 17:31:54

@balmoral: szerintem nagyon távoli rokonok lehetnek. egészen máshol élt a két család, bár Pröhle Vilmosról ír a linkelt cikk is. tényleg igazi keményvonalas náci volt.

kemény keleti kommentelő 2020.09.11. 17:44:09

@labrys: Amikor a komoly szakemberekből álló, pártszerűen működő mdf
a kgb-s mókus örs fidesz alá dolgozott, azt nem kellett volna. De biztos, hogy megvolt rá az okuk.

netukki 2020.09.11. 17:46:44

@jotunder: "Megalakult a pusztaszeri törzs. Vasárnap délután négy órakor a városháza közgyűlési termében Baross Péter tanár vezetése alatt megalakult a „Turáni Szövetség pusztaszeri törzse“, amely elnökül Márky Sándor dr. egyetemi tanárt választotta meg. Ezután tartották meg a díszközgyűlést, amelyet érdekes felolvasások és szavalatok követtek. Pröhle Vilmos egyetemi tanár a turáni jellemről, becsületről és erőről tartott előadást, amit a résztvevők nagy tetszéssel fogadtak. A gyűlés lelkesen ünnepelte Kemál basát, akiről minden szónok elismeréssel emlékezett meg." (Szegedi Híradó, 1922. október 3.)

balmoral 2020.09.11. 18:04:08

@jotunder: Igaz, nem tisztázza, pontosan miben is áll a rokonság. Lehet, hogy téved az illető Dr. Hambuch Vendel.

netukki 2020.09.11. 18:07:34

@balmoral: dr. Hambuch Vendel: A Pröhle család történetéből

epa.oszk.hu/01200/01259/00031/pdf/belivek_20-22.pdf

Ez az írás a Pröhle-család történetét a hornhauseni evangélikus lelkésztől* egészen Pröhle Gergelyig vázolja fel, és érdemeit ecsetelve emlékezik meg Pröhle Vilmosról is – bár nem minden részletet bont ki róla... Az írásban mindenki rövid ö-vel szerepel.

_________________________________
* de.wikipedia.org/wiki/Heinrich_Andreas_Pr%C3%B6hle

Podvinecz Marsall 2020.09.11. 18:17:38

@jotunder: lehet, hogy errefelé kell akkor keresni a hosszú ő-t, lehet, hogy az valaha finom distinkció volt. De én nem tudok róluk semmit, egészen mostanáig azt hittem, hogy pg a volt lutyi rektor egyeneságija volt.

netukki 2020.09.11. 18:18:41

@balmoral: Nekem úgy tűnik dr. Hambuch Vendel írásából, hogy (ifj.) Pröhle Károly* édesapja Vilmos testvére lehetett.
_________________________________
*Életrajza: teol.lutheran.hu/tanszek/rendszeres/munkatarsak/elodok/ifj_prohle.pdf

Magyarországi Evangélikus Egyház Országos Presbitériuma által készíttetett emléktáblájának avatásán Prőhle Gergely is részt vett.

www.evangelikus.hu/eml%C3%A9kt%C3%A1bl%C3%A1t-helyeztek-el-d-dr-pr%C5%91hle-k%C3%A1roly-egykori-lak%C3%B3h%C3%A1za-fal%C3%A1n

János Wéber 2020.09.11. 18:20:08

Ha legalább havonta egyszer nem tesz epés , igazságtalan megjegyzést Antall Józsefre leáll a vérkeringése? Ennek ellenére olvasom mert leginkább igaza van és van tolla hozzá.

balmoral 2020.09.11. 18:24:29

@netukki: Hambuch németül írta a szövegét, ott meg nincs hosszú ő. A fordító meg nem tudta, hogy közben hosszú ő is lett a nevükben. Számomra ebből az írásból nem egyértelmű a rokonság, testvér pedig biztos nem volt Károly és Vilmos. Lásd: hu.wikipedia.org/wiki/Pr%C3%B6hle_Vilmos_(orientalista). Gyanús nekem, hogy Handbuch csak feltételezte a rokonságot. Prőhle Gergelyt kellene erről megkérdezni.

netukki 2020.09.11. 19:36:51

@balmoral: Szerintem dr. Hambuch nem tévedet, ugyanarról a családról van szó.

"Pröhle Vilmos nevét nyomtatásban, illetve írógéppel hol rövid, hol hosszú ö-vel írják. Az általam látott saját kézzel írott dokumentumokban ő maga rövid ö-t használ. A család ma többnyire hosszú ő-vel írja a családnevet. Megjegyzéseiért és tanácsaiért köszönetemet fejezem ki Prőhle Évának, aki elolvasta és rokonai közül többeknek is megmutatta írásomat. Köszönettel tartozom neki a Pröhle Rudolf által írott „Családi krónika” rendelkezésemre bocsájtásáért is: Familienchronik verfaßt von August Ludwig Rudolf Johannes Pröhle. Az eredeti kézirat Prőhle Károly által 1951-ben készített és jegyzetekkel kiegészített másolatának bekötött xeroxmásolatát (192 oldal) használtam."

Ormos István: Adalékok Pröhle Vilmos alakjához. Keletkutatás, 2012. tavasz, 33-65. (1. sz. lábjegyzet)

Lásd még:

Prőhle Károly: Felemelt mutatóujj. Nyári emléktöredék Prőhle Jenő sírjára. Diakonia - Evangélikus Szemle, 1986. 2. szám, 42-43. oldal

Prőhle Éva : Édesapámról, Prőhle Jenőről. Könyv, könyvtár, könyvtáros. 1999. április. 32-39.

netukki 2020.09.11. 19:37:30

@netukki: nem tévedet -> nem tévedett

kuksi 2020.09.11. 19:39:14

@jotunder:
Ha távoli rokonok, ha nem (azt hiszem P.G. nagyapjának a testvére volt V.), nem változtat a P.G.-rôl alkotott véleményemen, mert nem a rokonai, hanem a tettei és magatartása miatt gondolom róla, amit gondolok.
/Egyébként Rajk László perében az egyik nagyon súlyos vád az volt, hogy a testvére (R. Endre) nyilas politikus volt. Ennyit a fjordokról./

HaKohen 2020.09.11. 19:48:51

@netukki:

Idézeteid mind állnak, történelmi tények.

Na de mire mentek velük? Jött Trianon.

HaKohen 2020.09.11. 19:58:12

@incze:

Nagyon jó, hogy idetetted az elkoptatott Márai-idézetet. Ül.

Viszont fölhívnám a figyelmedet a mai katyvasz történelmi és kulturális gyökereivel kapcsolatban egy korábbi író (Máraival nem ismerhették egymást), bizonyos Mikszáth Kálmán munkáira. Gondos olvasással megérthetjük, hogy miért tartunk ott ahol. Sok mindent megérthetünk, hogy mi miért történt és nem történt az elmúlt évszázadban. Az I. vh.-tól (itt ajánlhatom még Hasek Svejkjét), Trianonon és a Horthy-érán, majd a soán át napjainkig.

Szívesen hoznák ide valami Mikszáth-idézetet, de túl hosszú lenne, és nem is férne be 5000 karakter keretbe. A Noszty-fiú esete a Tóth Marival c. regényére gondolok.

Abban minden benne van.

kuksi 2020.09.11. 21:20:17

@jotunder:
Vidékiként erre nem tudok mit mondani. Az én városomban is volt "gyereknyúzás", a vízválasztó az volt, hogy a városunkban ragadt /mindketten anyanyelvû/ Mitzi Tantéhoz, vagy Lisi Tantéhoz /azt hiszem, a hajdani keresztény középosztály gyerekeinek hozzá/ kellett járni németre. /Nekem ráadásul deklasszált óvónôk is jutottak, tehát nem 6 évesen, hanem megbocsáthatatlanul korábban kellett a némettel barátkoznom./
A zongora hasonló /Elza néni privát vagy más nyüstölt/. Isten bocsássa meg, de borzalom volt mindkét eset. (A zenébôl ugyan nagyon röviden vettem ki a részemet. Mindenki jobban járt így.)
Szoktak vendégek is járni hozzánk. Ki lettem tanítva elôtte. Nem bámulhatok számokat, ha az alkarján látom valakinek, és a betanított munkás Laci bácsitól
(korábban szerzetes, de ez sem akkor lett világos) max. azt kérdezhetem, hogy milyen frissítôt hozhatok. Franci néni /korábban apáca/ a mignont szerette.
Így éltünk mi vidéken.

mafi mushkila 2020.09.11. 21:46:57

@ijontichy: Én máshogy veszem az egészet. Az én szememben Jt azért antagonistáskodik és provokál, mert ki akar törni abból a rossz társaságból, ahová a sorsa vetette A mi feladatunk az, hogy meggyőző kiutat mutassunk neki. Minél egalistább liberálisok tudunk lenni, annál többet segítünk :) Van élet a tépelődésen túl! További tépelődések, de legalább nem azon, hogy ez vagy az igazi fasz-e, akinek tényleg azt jelentik a szavai és a tettei, ahogy kinéz a dolog, vagy valami sajnálatos félreértés történt ezzel a nagy nevű emberrel, akinek tisztességesnek és értelmesnek kellene lennie. Meg ezzel a másikkal is, minő malőr.

mafi mushkila 2020.09.11. 22:01:58

@jotunder: Csak még az van, hogy hiába, hogy tényleg komoly tényező, amikor az embernek volt gyerekszobája. Hiába, hogy a szülők a gyerekük felé való legjobb szándékkal adták át az értékeiket. Ha az értékek egy része rohadt. Azt aláfestheted zongorával meg vívószakkörrel, de.

...Ha egyáltalán jól értettelek most.

Podvinecz Marsall 2020.09.11. 22:49:25

@poszt:
1 nem feledném, hogy a menő PG is a liberálisok alapítványánál kezdett. Aki ezután az elvei helyett a fideszt követte, akinek ez még mindig az egyetlen és az elfogadott opció, annál nálam piros (narancssárga) lámpácskák kezdenek el villogni. Tud zongorázni,örülök neki, de tényleg.
2 fel kell tenni a kérdést, hogy ha PG független gondolkodó lenne, övé lehetne-e egyik vagy másik a két mostani állásából? Ő pontosan tudja a választ és nem zavarja.
3 vajon PG alkalmas (hajlandó) lesz-e arra, hogy leültessék MZP-vel szemben, ahol fordított alapállásban a liberális lutyival vívatják meg a csatát a konzervatív katkó katekizmusával?
4 és ez igazán fáj, jt - nem látod, mennyire kizárod a NER szignifikáns részét ezel a genderezéssel, te díszlibsi? "aki nem szippant kokót thaiföldi felnőttszínésznők seggéről"

incze 2020.09.11. 23:14:49

@velőtanya: @ijontichy: @mafi mushkila: a helyzet az (velem), hogy ha el kéne képzelnem egy sörözést (nem szeretem a sört, de legyen) prőhle gergellyel, vagy, mondjuk (ne legyen szíjjártó, de pl.), mesterházy attilával, nem vitás, hogy az egyik egész elképzelhető, az utóbbi meg már gondolatban is roppant kínos. csak itten nem erről van szó. a kérdés itt inkább az, hogy ha egy ilyen, rengeteg témában minden bizonnyal kedélyes és élvezetes sörözés közben szóba kerülne, hogy ugyan már hogyan van neki egy állítólag történelmileg földbebaszott, kitéphetetlen horgonya valami pozitíve teljesen kifejthetetlen, ép ésszel értelmezhetetlen "oldalon". hogy mit rombolhatnak a kozmoizék a nemzizé dolgokon jobban, mint a szíjjas prostigánok a főkipcsák vezérletével.

Podvinecz Marsall 2020.09.11. 23:20:59

@Podvinecz Marsall: 4 jav nem kizárod persze, bent tartod, my bad

kemény keleti kommentelő 2020.09.12. 06:54:42

"...a magyar miniszterelnök stratégiai érzéke, helyzetfelismerési képessége és persze hatalmi ösztöne messze az európai politikusi átlag fölé emeli, a hazairól nem is beszélve. Elég jól emlékszem, hogy a kilencvenes évek közepén a korábban Antall-párti értelmiség ezt hogyan ismerte fel. "

Meghalt a király, éljen a király. Én is emlékszem. Nekik csak egy segg kellett nagyon, mert zongorázással és nyelveken beszéléssel csak bárzongoristák és idegenvezetők tudnának lenni,
de egy vezér alá állva együtt a család... akármik lehetnek.
Akármik.
Miniszterek, német- svájci nagykövetek, egyházvezetők, tanszékvezetők, intézetvezetők, egyetemi kurátorok, bankvezérek, dollármilliárdosok, hadseregtábornokok, eus diplomaták, vagy amik akarnak.
És mindenki tisztelettel bólogat, hogy milyen komoly ember.

netukki 2020.09.12. 08:06:18

@HaKohen: Ezek itt, ebben a posztban, mind poszt-trianoniak.

HaKohen 2020.09.12. 08:54:41

@Podvinecz Marsall:

Éppen kezdtem megérteni vélni csavaros észjárásod eredeztetett rejtett iróniádat - hát a helyesbítéssel nem beleszartál a zongorába?

Podvinecz Marsall 2020.09.12. 11:14:57

@HaKohen:
A jó Isten egyszerűnek
Alkotta az eszemet,
Nincsen abban nagy modernség
Csak szelídség, szeretet.

lüke 2020.09.12. 12:47:58

@velőtanya: még meg is van,, nem féltem ( megj. benősült a nagy Korányi családba)

ámbátor 2020.09.12. 13:13:01

@jan: Ezt a cikket is el kell tenni, hogy amikor JT majd megint meglátja Navracsicsban az úriembert, elő lehessen venni.
Mocsok csúszómászó, bármennyire is tudja, milyen színű cipőben illik baltásgyilkosok kiadatásakor megjelenni.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.09.12. 13:18:46

@ámbátor: észak-dunántúli kérdésekben nem nyilváníthatok véleményt, csak délközép-dunántúliban. nyilván van gerince navracsicsnak, csak kissé elasztikus. :(

Podvinecz Marsall 2020.09.12. 14:01:51

@jan:
Bátor jó Sir Robin ím elindult vala
Nem féltette az életét bátor Sir Robin
Cseppet sem félt ő nem ám hogy meghalna kínosan bá-bá-bátor Sir Robin

Még az sem riasztotta el hogy péppé verik fejét
Lecsavarják orrát és kinyomják a szemét
A lábát széttörik és testét elégetik
Máját felvágják s hagymásan megsütik

Beverve fejét s kitépve szív
Szét szaggatva máj kihuzva bél
Fülcimpa lenyírva nyelv tűzre vetve
És pénisz le...

Robin a bátor elfutott,
Bátran elszaladt el ő!

A vész láttán ahogy tudott
Farkát behuzva elfutott
úgy messzire s ina szakadt
midőn nyulként bátran szaladt
előre csak lassan jutottt
mert közben töbször elcsuszott
a bátrak bátra hőőős Sir Robin!

Nyúlként futott a hegyen is túl
Porba hasalt és talpat is nyalt
Hány embert megkúrt, hány seggbe bebújt
Leszúrta őt ki éppen arra járt

Beverve fejét s kitépve szív
Szét szaggatva máj kihuzva bél
Fülcimpa lenyírva nyelv tűzre vetve
És pénisz le!

(ma valahogy lírai a hangulatom)

jan 2020.09.12. 15:15:29

@Podvinecz Marsall: igen :)

Amúgy az eredeti poszthoz visszatérve, azon tűnődtem, hogy tényleg nem röhögte el magát senki 1923-ban, hogy a magyarság turáni karakteréről pont egy Pröhle Vilmos (=Wilhelm) tart előadást?

szatmárynéirénke 2020.09.12. 15:15:43

@jotunder: Úgy gondolom, hogy aki szembefordul Orbánnal, és át akar állni, arra nem helyes lőni, hanem be kell fogadni. Ne az számítson, honnan jön az ember, hanem az, merre tart stb. stb.

De Pröhle mikor fordult szembe Orbánnal, mikor jelezte, hogy át akar állni?

Amúgy Reinhard Heydrich is nagyon jó nevelésben részesült, és remekül hegedült.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.09.12. 15:31:46

@szatmárynéirénke: nem akar átállni. csak mást képvisel, mint az őrültek.

szatmárynéirénke 2020.09.12. 15:49:50

@jotunder: Kik is az őrültek? Mert ha pl a bedezsoltokra gondolsz, akkor nekik mentségükre szolgál, hogy híján vannak mindannak, ami Pröhlének megadatott (neveltetés, tájékozottság stb), és tetejébe többnyire féldebilek. Pröhle viszont tőlük eltérően pontosan tudja, mihez adja a nevét, és neki nincs mentsége.

Nem hinném, hogy véresszájú árokásó vagyok. Nagyra becsülöm azokat, akiknek volt merszük és gerincük szembefordulni Orbánnal. (Jeszenszky Gézát, Pálinkás Józsefet stb.) Pröhle egyelőre nem tartozik közéjük.

kemény keleti kommentelő 2020.09.12. 16:02:15

@szatmárynéirénke: Nem biztos, hogy féldebilek, csak nincs még világi püspökségük, külképviseletük, vagy futballegyesületük lovagkereszttel.
Majd ha lesz akkor ülhetnek hátradőlve és motyoghatnak pirulva a nagytehetségű miniszterelnökről az íróasztal mögül szordínóban.

Megen vhs-t néztem, most a Te rongyos élet c. filmet Bacsó Pétertől.
Van abban felsőosztály, taníttatás, kitelepítés, színészet megújítása népies hangokkal...
Mintha a Vidnyánszky-Prőhle kommentfolyamot válaszolta volna meg.
Ez szerintem Bacsó legjobb filmje, nem a Tanú. És Udvaros Dorottya meg Bezerédy Zoltán szuper.

MarYsol 2020.09.12. 19:23:00

Mielőtt 98-ban államtitkár, majd nagykövet lett ez a kedves polgár, azelőtt hat évig a Friedrich Naumann Foundation for Freedom mo-i igazgatója volt. Ami bizony egy libernyák szervezet. Amint a Fidesz is liberál kluboknak volt tagja akkortájt. Ő is együtt nőtte ki ezt a betegséget a jogász cimbikkel, nincs itt pislogás, helyezkedés van. Volt, lesz.

rinaldo-rinaldini 2020.09.12. 21:47:47

@szatmárynéirénke: a Prohle feleknek már tényleg nincs mentségük semmire. Ha a becsuletuk maradékából valamit is meg akarnak őrizni, már csak Teleki Pál útja maradt nekik:

Miniszterelnök úr!
Szószegők lettünk – gyávaságból. A nemzet érzi, és mi odadobtuk becsületét.
A gazemberek oldalára álltunk. Hullarablók leszünk! a legpocsékabb nemzet. Nem tartottalak vissza. Bűnös vagyok.

Teleki tudta, hogy hova jutatta az országot. Navracsics és Prohle is tudja, de míg Telekinek volt lelkiismerete, Navracsics vagy Prohle pontosan olyan erkölcstelen bűnözők mint Semjén vagy Borkai.

szatmárynéirénke 2020.09.12. 23:58:46

@rinaldo-rinaldini: "a Prohle feleknek már tényleg nincs mentségük semmire. Ha a becsuletuk maradékából valamit is meg akarnak őrizni, már csak Teleki Pál útja maradt nekik"
Szerintem nem így van, és ne is legyen így. Aki szembe akar fordulni Orbánnal, annak ne kelljen attól tartania, hogy a túloldalról is lőni fognak rá.

szatmárynéirénke 2020.09.12. 23:59:39

@kemény keleti kommentelő: Nyilván nem mind féldebil. De sok ilyen van köztük.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2020.09.14. 14:23:51

majd kap ukázt, és a következő interjúja már olyan lesz amilyen kell, mint navracsicsnak...

amihez "semmi köze" arról véleménye se lesz...

Podvinecz Marsall 2020.09.17. 19:22:33

》“Hívd fel a grófot, hogy kimennénk hozzá!” – adta ki a feladatot Orbán Viktor első választási győzelme éjszakáján, 1998. május 24-én Prőhle Gergelynek, a Friedrich Naumann Alapítvány (az FDP, azaz a Német Szabaddemokrata Párt pártalapítványa) akkori budapesti irodavezetőjének. A frissen megválasztott miniszterelnök négy nap múlva már Bonnban tárgyalt, ahol az Auditól a Boschon át a Siemensig német óriásvállalatok vezetői várták《

444.hu/2020/09/17/igy-fuzte-be-orban-europa-nagyhatalmat

velőtanya 2020.09.17. 21:06:54

@Podvinecz Marsall: "Végtelenül okos ember volt, akitől rengeteget lehetett tanulni. A gróf a gazdasági-politikai összefüggéseket teljes történelmi tabló előtt látta, nagyformátumú személyiség volt”.
Ehhez képest egy nyugat-balkáni falusi lókupec is bohócot tudott csinálni belőle, karikát fűzött az orrába, és csak azzal úszta meg a plakátra kerülést kampós orrú libernyákként, hogy időben meghalt.

Podvinecz Marsall 2020.09.17. 21:24:58

@velőtanya: (de milyen kijózanító az a cikk, tökéletesen látszik, hogy ha itthon nem robban föl a kukta magától, kívülről nem fogják bizgerálni, magyarul valóban csak a csülkös pacalban bízhatunk)

kemény keleti kommentelő 2020.09.18. 06:52:05

@Podvinecz Marsall: ... Nekem nagyon gagyinak tűnt. Nem tudom, mi az benne, amit még nem irkáltak össze a sajtóban a lelkes orbánisták.
Orbánnak tanítómesterei akadtak, és választott apjai, meg elégedett üzletfelei.
És mintha a rendszerváltás és 2010 közötti 20 év át lenne ugorva.
De nagyon.
Mit csináltak a németek akkor ?
Ja, hogy akkor hozták ide az autógyáraikat, nem pedig Orbán idejében...
Szóra sem érdemes.
Hiszen Orbán fejében történt meg a német-magyar érdekközösség, ugye...?
...ez egy reklámcikk Orbánról, hogy milyen nagyformátumú, beágyazott és történelmi léptékű.
Megszólalói - Prőhle és egy másik orbánalkalmazott. Egy-egy mondat erejéig.
A többi a lelkendező rizsa.

Podvinecz Marsall 2020.09.18. 08:14:31

@kemény keleti kommentelő: lelkes orbánista sajtó, lelkendező rizsa... mi kell neked ahhoz (mondjuk a hírhugón kívül), hogy egy cikkről ne ezt gondold? Ez már lassan (lassan...?) paranoid szint, remélem, nem direkt csinálod. Mert akkor még rosszabb lenne, amolyan hálózati személyes.
(engedem, áradjon bennem a csí, árad, megnyugszom, nem is úgy gondolta, csí csí csí na még egy kicsit, mindjárt elhiszem, csí csí csí)

kemény keleti kommentelő 2020.09.18. 09:12:49

@Podvinecz Marsall: Megbélyegzel, mert egy orbánrajongó irományát gagyinak találtam ?

Podvinecz Marsall 2020.09.18. 09:26:51

@kemény keleti kommentelő: dehogy bélyegezlek meg, csak rendkívül figyelemreméltónak* tartom, ahogy nálad az orbánrajongók halmaza kinéz. Nehéz neked megfelelni, újságíró legyen a talpán, akinek sikerül.

*esete válogatja, itt állhat a tévedés, súlyos tévedés, inszinuáció, direkt trollkodás, fizetett trollkodás.

kemény keleti kommentelő 2020.09.18. 09:41:16

@Podvinecz Marsall: Egyáltalán nem trollkodok. Rendesen elolvastam Panyi Szabolcs irományát, és megszakértettem.
Csupa szokásos fideszlegenda Orbán nagyszerű atyai tanítómestereiről meg csodálatos vízióiról meg elégedett üzletfeleiről.
Egy lózunggyűjtemény.
És amit említettem, hogy úgy tulajdonítják Orbánnak a német-magyar kapcsolatrendszert, hogy meg sem említik azt a lényegtelen dolgot, hogy a német multik mind más kormányok alatt települtek hazánkba.
Orbán csak megörökölte őket.
Az egyetlen, amelyikkel Orbán hozta össze az üzletet tízszer annyi milliárdba került, mint az előzőek, és nulla hasznot hozott - talán soha nem is fog - Debrecenben.
Ha ez egy érdekes cikk lenne, akkor nem Orbán sikereit domborítaná, hanem a történeti tényeket hozná össze egymással.
De ez csak egy gagyi reklámcikk, mint mondtam.

ámbátor 2020.09.18. 09:45:13

@kemény keleti kommentelő: Azért a cikk egy mondatos rezüméje leginkább az, hogy Orbán és Szijjártó úgy ugrik, ahogy a német cégek fütyülnek, a "szédületes gazdasági sikerek" mögött igazából az van, hogy van az a pénz amiért leszünk gyarmat.

kemény keleti kommentelő 2020.09.18. 09:52:34

@ámbátor: Aki azt akarja kiolvasni belőle. De mások meg azt olvashatják ki belőle, hogy az autógyárak mind Orbán szolgái, vagy azt, hogy mekkora zseni.
Egy ilyen reklámcikk mindenkiben azt az érzést akarja kelteni, hogy Orbán okos, pragmatikus, és kompetens.
Gondolom, azért rendelték meg Panyitól, mert pont ezek most nagyon megdőltek a járványkezelés csődje miatt.
Már nemigen hisznek benne az emberek.

Podvinecz Marsall 2020.09.18. 10:12:39

@kemény keleti kommentelő: ne haragudj, de én meg azt gondolom, hagy ha valaki Orbánt reklámozza, az nem Panyi, hanem te vagy.

kemény keleti kommentelő 2020.09.18. 10:25:51

@Podvinecz Marsall:... Amit akarsz, azt gondolsz. Bár Panyi abból él, hogy Orbánról ír cikkeket.
Itt van Panyi Szabolcs összes cikke a 444-en, gyönyörű Orbán fotókkal.

444.hu/author/panyisz

aronsatie 2020.09.18. 10:29:54

@kemény keleti kommentelő: Panyi egy ideje már a Direkt36-nál van. Volt az Indexnél is, ő leplezte le Farkasházi vécéjét.

Podvinecz Marsall 2020.09.18. 11:17:55

@kemény keleti kommentelő: köszönöm az első mondatot, így legalább valamiben egyetértünk.

kemény keleti kommentelő 2020.09.18. 12:38:40

@Podvinecz Marsall: Ha jól emlékszem, én semmit nem mondtam a te elhallgattatásodra. Viszont te letrolloztál és bérkommentelőztél, ugye.
Ha ezek után még köszönöd, hogy élni hagylak, az ugye jó vicc.

Podvinecz Marsall 2020.09.18. 13:02:52

@kemény keleti kommentelő:
1. miért, én talán el akarnálak hallgattatni?
2. a véleményemet írtam. Hogy te a menüből nem a tévedést vagy a súlyos tévedést, hanem a trollt és a bérkommentelőt választottad, a te dolgod.
3. nem gondoltam volna, hogy el kell magyaráznom: annak örültem, hogy legalább volt egy mondat, amiben egyetértettünk; hogy ez az volt, ami, nem pedig az, hogy az ég kék, tökéletesen irreleváns. Azt sose köszönném, hogy élni hagysz, az magától értetődő kölcsönös alap.

kemény keleti kommentelő 2020.09.18. 13:22:39

@Podvinecz Marsall: Nézd. Én elmondtam elsőre, hogy a cikkel az a baj, hogy a német-magyar kapcsolatokat Orbán személyes zsenijének tulajdonítja. Kifelejtve úgy húsz évet, mikor sokkal szorosabb német-magyar gazdasági kapcsolatok voltak.
Azt még nem is említettem, hogy a német multik és sajtótulajdonosok elűzését magyar érdeknek állítja.
Mert szerinte magyar érdek, hogy a felcsúti haverok médiáját kapjuk az arcunkba, és az ő bedőlt bankjaiban ússzon el a pénzünk. Nekik tejeljünk a bölcsőtől a sírig.
Hát szerintem ez a fideszrendszer nem magyar érdek.
Ez Orbán érdek.
És amikor ezért te élénken sértegetsz, akkor valami hitvitába keveredünk.