Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Péter evangyélioma

2020.08.14. 23:22 | jotunder | 40 komment

 

  És mikor közeledtek Jeruzsálemhez, és elérének az Biloás folyóhoz, megpihentek és mondá nékik Jézus - van közöttetek egy pásztor ki nem cselekszik hatalommal, de az sokasághoz szóla. 

  És hallgatá rá az sokaság. És  ő nem akará elsőnek lenni, de mondják elsőkből lesznek az utolsók és utolsókból az elsők, annakokáért beszédem volna véle, ezért  elbocsátalak titeket, hogy hozzátok elém az pásztort.

  És illeté Jézus az ő tanítványait és elbocsátá őket. Midőn elmenének, keresék az pásztort az hegyekben és az völgyekben és megtalálák és eléhozzák az Úrnak fiához.

  És mondá Jézus néki - bizony mondom néked, elvétetik attól Isten országa, ki kevélyen szóla az sokasághoz és megbotránkoztatá őket, kiűzetik az Úrnak templomából, nem ülhet az Mózes székibe.

   Mester - mondá az pásztor, én nem botránkoztatám meg a sokaságot, csak mondám nekik azt mit te mondtál nékem, nem mondék kevesebbet, és többet sem mondék.

   Jézus illeté az pásztort és szóla. Megbotránkoztatád az vámszedőket, megbotránkoztatád az Császár szolgáit, megbotránkoztatád az Császárt, taníték-e ilyet én néked?

    Mester - te az törvényt tanítod, és én az törvényt mondám, nem kevesebbet és nem többet, csak az törvényt.

    És mondá Zephariás, hogy nincs helye az pásztornak Isten országában, mert megbotránkoztatá az vámszedőket. 

    És mondá iskarióti Júdás, hogy nincs helye az pásztornak Isten országában, mert megbotránkoztatá az Császár szolgáit, 

    És mondám én Péter, hogy nincs helye az pásztornak Isten országában, mert megbotránkoztatá az  Császárt. 

     És mondá Jézus - látod pásztor, nem érdemled meg meg Isten országát, hát elbocsátalak én téged, hogy kerüld az sokaságot, az sivatagnak porában feredj és az szúrós bokrok gyümölcsit egyed.

     De veled megyek én is, mert én sem adtam meg az Császárnak, ami az Császáré és én is véled feredek az sivatagnak porában, és én is véled eszem az szúrós bokrok gyümölcsit. 

     És elbocsátá az ő tanítványait, kik elmenének Jeruzsálembe és hivatalosságot kaptak az Császártól, és az fiaik is hivatalosságot kaptak az Császártól.

     És én Péter nem kaptam meg az mennyek országának kulcsát, de vámszedőkkel, parázna nőkkel és az Császár szolgáival gyűlék egybe, és sohasem kellett ferednem az sivatagnak porában, de aranyköntöst és hétszáz ezüstöt kaptam az Császártól, mert megtagadtam Jézust.

    Nem háromszor, csak egyszer. 

 

  

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr816140160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jan 2020.08.14. 23:32:58

Igen, pont így. Az egész azért is elképesztő, mert amúgy Hodász valláserkölcsi kérdésekben masszívan konzervatív, ugye ennek kapcsán keveredett szegény egy műsorba Trombitással meg a másik hülyével akinek most nem jut eszembe a neve. És az a közeg, ahol szocializálódott, a zugligeti és szentimrevárosi katolikus felső-középosztály, na annál jobbosabb-konzervatívabb miliő nincsen az országban.

Aegopolis2 2020.08.15. 00:17:02

És ez a mi bíborosunk quasi elődöntős vala az konklávén.

jan 2020.08.15. 00:29:07

@Aegopolis2: Hát inkább mondjuk úgy, hogy benne volt a legesélyesebb 10-ben. De abban tényleg benne volt: www.ncronline.org/blogs/ncr-today/papabile-day-men-who-could-be-pope-5

Épp ezért nem értem, hogy egy ilyen magas és kifinomult nemzetközi terepen sikeres és elismert ember miért csicskul be így Orbánnak...

kisa 2020.08.15. 06:32:00

@jan: Hát, ugye, van az a pénz.... (paripa, fegyver stb)

Aegopolis2 2020.08.15. 07:20:58

@kemény keleti kommentelő: A cikk csak a felszínt kapargatja, ez az ügy még a leírtaknál is százszor nagyobb disznóság.

Ménkűnagy Bundáskutya 2020.08.15. 07:47:28

Sejtettem-reméltem, hogy Hodász András atya esetét nem hagyja vincent szó nélkül. :)

Egyébként tényleg van egy "Péter evangéliuma" címen futó, nem kanonizált szövegtöredék.

Meg van egy Hodász nevű, nagyon szegény falu, még Nyíregyházától is, sőt (ha már augusztus 15-e van :)) Máriapócstól is keletre.

Mayer Tamás 2020.08.15. 08:28:57

Ha januárban megint valami Trump-féle lesz beiktatva amerikai elnöknek: még az is megeshet, hogy II. Péter pápa fogja majd apostoli királlyá koronázni (Visegrádon? Budán? Pozsonyban? Székesfehérváron?) 0. Viktort (vagy V. Orbánt?), annak 60. születésnapján...

fortin2 2020.08.15. 10:59:26

@poszt: Épp elég eset/példa/fejlemény van, ami kapcsán íródhatott volna ez a poszt, de Hodász atya ügye nem feltétlenül ilyen. Az atya beszállt egy legalábbis nem egyértelmű politikai-médiapolitikai ügybe (amiről lásd többek /Bodoky, Uj Péter stb./ véleményét), ami miatt egyházi elöljárója joggal mérlegelhette az intést. Ami akár időleges szilencium is lehet, ami jót tesz neki is, a környezetének is. Idáig sztem rendben van a történet.
Az más kérdés, hogy egy teológusként tetszelgő kormányskríber ömlenye után a magára valamit is adó egyházvezető legalább fél évet vár, amíg büntetés alá vonja a rendet törő papot, nehogy még a látszatja is keltődjön annak, hogy kormánymegrendelésre cselekszik. (És persze egy normális avagy krisztusi világban/egyházban az opusdei-es aktivistákat a birodalmi püspökökkel és békepapokkal együtt ugyancsak a szőnyeg szélére állítja, de hát ez majd egy másik életünkben lesz.)

látjátok feleim szümtükkel 2020.08.15. 11:42:00

@fortin2:

"magára valamit is adó egyházvezető" egy ilyen, a fiatalokat is magához - és az istenhez - vonzó papot nem kap le a tíz körméről, hanem elmegy, és együtt focizik velük. Mondjuk nem a szedegi Kiss Rigó püspök módjára.
Persze annak idején Szent Fecónak sem volt könnyű a dolga, ő is csak akkor lett szent, amikor már pórhanyós volt.

wulfer 2020.08.15. 11:55:22

@Ménkűnagy Bundáskutya:
Oda jártunk - Hodászra - almát szedni az egyetemről.
Hodász atyát kivonták a forgalomból, - az urak és papok meginték őt.
Meglehet Gyurcsány is emiatt vonul vissza - a hírek legalábbis erről szólnak. Állítólag bevállalta hogy nem akar magának semmilyen kormányzati szerepet, - ha netán valamikor . . .
Bár a két esemény közt kis eséllyel van összefüggés.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.08.15. 12:39:12

Boccs az offért.

444.hu/2020/08/14/osszeomlas-kilenc-fejleszto-foglalkozott-az-indexszel-heten-felmondtak-kozuluk

A blog pont hu végnapjai kezdődnek? :-( Egy darabig gondolom eldöcög magától, míg el nem akad? :-( On.

lüke 2020.08.15. 15:12:06

@Mayer Tamás: református nem lehet király
(Válaszka: átkeresztelkedik)

labrys 2020.08.15. 15:58:48

Écrasez l'infâme!

balmoral 2020.08.15. 18:24:04

@lüke: Keresztény nem tud "átkeresztelkedni". Dönthet úgy, hogy másik egyházhoz fog tartozni. Orbán is lehet apostoli király.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.08.15. 18:33:34

Megadja most közölte, hogy homokosodik az Egyház. Miután... Milo Yiannopoulos... azért a bazmegnek is van határa. :)

jan 2020.08.15. 18:45:21

@fortin2: Az Index-ügy lényegét tekintve teljesen egyértelmű. Persze részletkérdéseken lehet örökké spekulálni. De ezt nálam sokkal jobban leírta Szűcs Zoltán Gábor: "[...] Az [Index] ügynek egyszerre két elviselhetetlen része is van: az egyik kétségkívül az a tragédia, ami a magyar nyilvánosság zászlóshajójával, milliók napi olvasmányával, a magyar kapitalizmus kevés valódi sikertörténetének egyikével, s a mögötte álló mintegy 90 szakemberrel történik, a másik viszont az álnaiv (cinikus), emberi együttérzésre képtelen, minden morális érzéket nélkülöző kommentárok áradása, ami részben a politikai trollok tömeges mozgósításának, részben az örök Besserwissereknek köszönhető, akik fáradhatatlanul próbálják kimagyarázni a kimagyarázhatatlant, összezavarni a teljesen egyszerűt, elterelni a szót mellékes dolgokra." (merce.hu/2020/07/27/akarmi-is-lesz-a-vege-az-indexesek-okosan-leptek/) Téged természetesen nem trollnak, hane örök Besserwissernek tartalak ;)

staropramen 2020.08.15. 19:25:57

@balmoral:
Navarrai Henrik ezt frappánsan megoldotta.

dr Brcskzf Gröőő 2020.08.15. 20:05:01

@jan: hát minden relatív, de hogy az Index egy kapitalizmus-sikertörténet lenne, azt azért nem gondoltam volna. vagy értsem úgy, hogy magyar vonatkozásban már az is siker, hogy egy ilyen tulajdonkonstrukció ilyen sokáig elketyeg?

velőtanya 2020.08.15. 20:37:33

@jotunder: Ismerve valamennyire az ottani dinamikát, néhány óra múlva már több tanú is lesz arra, hogy látták Hodász (Hirsch) Andort felmászni a Trianon-emlékműre a fogai között egy szivárványos zászlóval, miközben visszafelé mormolta a Nélküledet.

jan 2020.08.15. 22:40:12

@kemény keleti kommentelő: A piarista rend, mint minden szerzetesrend, a püspöki hierarchiától függetlenül működik, tehát a magyar piaristáknak Erdő semmilyen értelemben, még áttételesen sem a főnöke.

De ez az egész Portus Buda történet nagyon bűzlik, az biztos...

fortin2 2020.08.15. 23:27:47

@jan: Hogy én mi vagyok, az töklényegtelen, viszont hogy az index-sztori a "a magyar kapitalizmus kevés valódi sikertörténetének egyike" volna, az legalábbis kérdéses. Ahhoz nem kell különösebb besserwissernek lenni, hogy tudható legyen: az index orbánista kegytől függése nem az elmúlt hónap fejleménye, jópár éve ez a helyzet. Innentől kezdve az, hogy mitől most, miért ezt és hogyan lépték, az már valódi zavarosság a történetben. És éppen emiatt eléggé nehéz volna egyértelműen status confessionis helyzetnek tekinteni, ami egyedül indokolná egy pap ilyen szerepvállalását. Ennyi csak a gond Hodász fellépésével.

ijontichy 2020.08.16. 00:09:33

@fortin2: Off Btw index: ez itt mintha már origo-ízű lenne:
"
_Dráma_: 59 embernek karnyújtásnyira volt 797 millió forint, de a sors_keserű_tréfája miatt csak ennek töredékét kapják
_Elképesztő_: az ötöslottón nem volt 50 fölötti szám. Horror: két egymás utáni számot is kihúztak. _Megdöbbentő_.
"
Azt hiszem, lassan kihúzhatom a hazai hírforrások közül :-(
On

libernyák 2020.08.16. 01:02:03

@ijontichy: Nem hinném, hogy ez az "elorigósodás" jele lenne, mindig is jellemzőek voltak az ilyen clickbait címek.
Az Index nem csak egy szimpla hírportál, hanem valamelyest bulvárlap is volt, annak minden hátrányával és előnyével (jóval nagyobb elérés, mint a többi kormánykritikus sajtó) együtt.

jan 2020.08.16. 08:00:32

@fortin2: Nyilván az Index évek óta vergődik a NER szorításában, és sok megalkuvásba belementek a fennmaradás érdekében. Ez az én szememben is kompromittálta őket erkölcsileg. Mégis, ez, hogy egy ponton azt tudták mondani, hogy "ne ezt már nem", szerintem tiszteletreméltó.

Ami pedig a tüntetést illeti: miért ne lehetne a tüntetésen való részvétel az egész, évek óta tartó fokozatos Index-kinyírás ellen való tüntetés? Ez esetben mi a probléma Hodász részvételével?

dr Brcskzf Gröőő 2020.08.16. 08:48:52

@ijontichy: @libernyák: szerintem a Poe-törvény áldozatai vagytok. a lottószámokat meg kell írni (igény, az van rá) hétről hétre, újra meg újra. valamivel az újságíróknak is el kell szórakoztatniuk magukat: a 444 is, az index is (és nyilván sokan mások is) sportot csinálnak belőle.

Igéző 2020.08.16. 13:36:05

@post: libernyák keresztyénként mondom, hogy nem szép dolog az egyes felekezetek nagyon is emberi hülyeségeit ebben a formában kritizálni. Ezeknek a hibáknak nem forrása maga a kereszténység, akik elkövetik nem keresztényien cselekednek. Odáig nem mennék hogy nem keresztények, mert hiszek a hibák és bűnök bocsánatában, de van az a határátlépés, ahol még ez is indokolt.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.08.16. 14:40:05

@Igéző: itt kettő darab dolog lett "kritizálva", egy katolikus főpap, akit dróton rángat a politika, és egy neofita rezsimszolga, aki nekimegy egy igazán komolyan hívő embernek.

Igéző 2020.08.16. 18:59:18

@jotunder: értem, és igazad van, csak a forma, ami egy hívő embernek bántó lehet. 2Móz 20,7

mafi mushkila 2020.08.16. 21:13:35

@Igéző: Ezt találtam a helyen:
Az Úrnak a te Istenednek nevét hiába fel ne vedd; mert nem hagyja azt az Úr büntetés nélkül, a ki az ő nevét hiába felveszi.

De ez nem szól a nem hívőknek. Van pár tanítás benne egyébként, hogy mi legyen a hitetlenekkel, és mit gondoljanak felőlük a hívők, a maximum, amit találtam:

8. Ha ezt mondom a hitetlennek: Hitetlen, halálnak halálával halsz meg; és te nem szólándasz, hogy visszatérítsd a hitetlent az ő útjáról: az a hitetlen vétke miatt hal meg, de vérét a te kezedből kívánom meg.
9. De ha te megintetted a hitetlent az ő útja felől, hogy térjen meg róla, de nem tért meg útjáról, ő vétke miatt meghal, de te megmentetted a te lelkedet.

Számomra még ez is elég kellemetlen, hogy bármelyik hívő úgy gondolhatja, hogy rám nézve elhangzott (vagyis az ő szempontjából vétekként felfogott tetteim miatt elhangzottnak tekintendő), hogy "Hitetlen, halálnak halálával halsz meg" és akkor neki muszáj engem megpróbálni meginteni... főleg hogy van 2 200 000 000 fő, ezek közül elvileg mindnek meg kéne próbálnia engem megmenteni, de gyakorlatilag mindenkinek, aki ismer - szerencsére ilyen nem szokott történni, nagyon kellemetlen lenne. Valószínűleg mindenki érzi, hogy ez olyan parancsolat, ami lehetetlenné teszi az együttélést, ha csak egy gyors kísérlet lenne is minden egyes alkalommal, szinte formailag...

És ennél merészebb elvárást (általánosat) azt hiszem, nem lehet találni. És a szellemében ez sem a hívő érzékenységeit védi, hanem a hitetlent a saját "tudatlansága" következményeitől.

Visszatérve arra, amit az együttéléssel kapcsolatos gyakorlati megoldás gyanánt tapasztalhatunk. Nem lenne reális elvárni. hogy ketté választható legyen a Biblia kétféle szerepe, a hívők életében betöltött és a kulturális referenciaként való használat, mivel egy kommunikációs térben mozgunk, egy levegőt szívunk. És ezzel együtt kell élnie mindkét félnek.

Szóval szerintem ezek a tételek mind arra mutatnak, hogy nincs igazi alapja olyan elvárásnak, ami a mai szekuláris társadalom civilizációs normáin túlmutatnának.

Igéző 2020.08.17. 08:24:52

@mafi mushkila: még a posztod előtt elgondolkodtam arról, hogy nem volt jó a megközelítésem. Nem a hívők érzékensége a fontos.
A kollégáim szájából is kiszalad egy-egy kifejezés, ami fonoman szólva is kimeríti a hiába a szájra vevést. Rám néznek, és bocsánatot kérnek. Én erre azt szoktam mondani, ne tőlem, és elmondom nekik, hogy maguknak ártanak.
Akkor is ha nem hívők.
Ezékiel próféta szavai akkor a választott néphez szóltak. A jó pásztor az, aki kiterjesztette és egyetemessé tette ezt a hívást. A hivő ember feladata és szolgálata a nem hívők felé ez:
Menjetek el az egész világra, és hirdessétek az evangéliumot minden teremtménynek.
(Márk 16,15)

Nem jól olvasok a sorok közt, nem tudom pontosan milyen elvárásra gondolsz.

És ha már evengalizáció: a jó pásztor téged is szeret, és hív.

fortin2 2020.08.17. 08:30:12

@jan: az index-ügy a politikai közéleti kommunikációban fontos fejlemény, de nem hiszem, hogy a magyar demokratikus nyilvánosság és szólásszabadság vége volna a készítői hirtelen lépése. Egy több tekintetben egészségtelen formáció felbomlása és esély egy normálisabb médiaprojektre (vagyis, ami nincs kitéve a politikai jóindulatoknak). Ez persze csak egy lehetséges vélemény, de elegen vélnek hasonlót ahhoz, hogy ne tekintsük egyértelműen status confessionisnak, ami lett. Márpedig papi személy esetében az egyház szerintem joggal várja el, hogy helyesen mérlegelje ezt, különben a napi politikai ide-odahajlások viszik el, ami megosztja a gyülekezetet.

Külsős 2020.08.17. 08:38:18

@fortin2:
Rendben, akár igazad is lehetne, csak elgondolkoztam azon, hogy amíg a templomokban nyíltan a fidesz mellett kampányoló papok nincsenek a szőnyeg szélére állítva, addig bizony mégiscsak a posztnak van igaza.

fortin2 2020.08.17. 08:44:14

@Külsős: igen, ezt írtam, természetesen a bíborosnak és a püspököknek, valamint a rendfőnököknek régen rendet kellett volna csinálniuk. Bűnös dolog, hogy nem tették.

fáskerti elvtárs 2020.08.17. 08:49:22

@ijontichy:

A lottószámokat már hónapok óta hasonlóan közlik. Ez nem origósodás, hanem vicc, geg.

mafi mushkila 2020.08.17. 09:05:55

@Igéző: A soraidból kiolvasható elvárásra gondoltam, hogy például ne használjuk fel a Biblia szövegét arra, hogy parafrázist készítsünk, és a saját mondanivalónkat ebbe az általánosan ismert sablonba illesztve érjük el a kommunikációs hatást. Ez szerintem túl nagy kérés - úgy tenni, mintha nem lenne a kulturális készletünk része vagy mintha mi is szentnek tartanánk.

És mivel a vallásra hivatkozik a kifogás, szerintem helyén való, hogy (miután megvizsgáltuk, hogy amúgy a szekuláris normáinkat nem sérti-e), a vallásban próbáljuk meg megtalálni az igazolhatóságának a létezését vagy nem létezését, vagyis segítsünk a hívőknek, együtt gondolkodva, eligazodni.. Én nem találtam igazolhatónak.

Téríteni próbálni természetesen a szíved joga, az eszközeit megválasztani is. De nekem is a szívem joga nemcsak elutasítani a szándékot vagy az eszközt, hanem rámutatni benne, amire csak szeretnék.

És az egészet, kérlek, tekintsd napjaink kontextusában, ahol a sokunk által becsült szekuláris állam áll támadás alatt - nekünk borzasztóan nem hiányzik, hogy ez a helyzet még az informális térben is megnehezedjen. Üldözöttek vagyunk pillanatnyilag, és az elnyomás elleni küzdelmünkben együttérzésre és együttműködésre kérjük a tisztességes embereket, legyenek akár hívők, akár nem azok. A forma használata nem öncélú tiszteletlenkedés volt, hanem épp erre a helyzetre reflektált.

Igéző 2020.08.17. 10:48:46

Értem, ez nem volt sem elvárásom, nem is kérnék ilyet. Az Úr nevére gondoltam.

Minden szabad, de nem minden használ. Minden szabad, de nem minden épít.
(1Kor 10,23)

.....

Nagyon fontosnak tartom, hogy a nem hívő emberek ne legyenek kitéve annak, amit te üldöztetésnek nevezel, nekem meg nincs jó szavam rá. Ne legyenek kötelezve hittanra a gyerekei, ne kelljen azt érezniük egy (elvileg) szekuláris államban, hogy ők nem teljes értékű állampolgárok. Ne legyen lehetősége a felekezeti fenntartású iskolának elitképzővé vállnia etc.

A fordítottja is igaz. A közösen (fimoman szólva is) problémásnak megítélt helyzetnek a megoldása az, hogy a jóérzésú emberek függetlenül mindenféle hovatartozástól elkezdik megérteni egymást, beszélnek egymással, és közösen lépnek fel. Ezt nem segíti a (formailag) hasonló fogalmazás, mint a post. Én értem, elfogadom, párszor válaszolunk egymásnak, és béke a vége. Sokan nem így közelítenek, hanem azonnal elfordulnak.

mafi mushkila 2020.08.17. 12:33:32

@Igéző: "Ezt nem segíti a (formailag) hasonló fogalmazás, mint a post"

Erre mondom én azt, hogy a (legalábbis az én olvasatomban), a Biblia nem ad ilyen neheztelésre okot. Ide valószínűleg gondolatokra és tisztességes vitára fogékony emberek néznek be (az érdeklődők és jószándékúak közül), úgyhogy szerintem megeshet, hogy ezzel a gondolattal is tudnak mit kezdeni. Nem is tudnék hirtelen jobb helyet az ilyen félreértés tisztázására. Ha itt sem lehet, akkor hol?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.08.17. 12:34:51

@Igéző: Ezt nem velem kell megtárgyalnod, hanem BigJC-vel, blogunk állandó vallásügyi szakértőjével.