Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A színművészetis hallgatók esete... velünk

2020.07.02. 19:24 | jotunder | 129 komment

 

      Holnap délelőtt a Színművészeti Egyetem hallgatói Első figyelmeztetés címmel énekelve fognak tüntetni az ellen, hogy Orbán Viktor átadja az egyetemet Vidnyánszky Attilának. 

      Nagyon fiatal voltam, amikor Hirtling/Mácsai/Funtek vizsgaelőadását láttam az Ódry Színpadon, a Teaház az augusztusi holdhoz című amerikai vígjátékot (a filmben Marlon Brando játszotta Mácsai szerepét). Már nem voltam annyira fiatal, amikor Vidnyánszky talán első pesti rendezését  láttam az Új Színházban. Vidnyánszky borzalmas (de tehetségesen borzalmas) Ember tragédiájáról már írtam.    Rudolf Péter (akit nagyon szeretek, és nem érdekel, baromira nem érdekel, hogy őt valamiért FIDESZ-közelinek tartják) és Gáspár Sándor (akit szintén nagyon szeretek, és szintén baromira nem érdekel, hogy egyesek őt is FIDESZ-közelinek tartják, pont leszarom, hogy egész pontos legyek) játszott abban a darabban, M. rendezte a közvetítést, én meg csak néztem, és arra gondoltam, hogy ez a színház közel áll hozzám. Snart kommer tiden volt a darab címe, legalábbis Kierkegaardul.

      A Parlament nem színházba jár, hanem Kurultájba. Vidnyánszky Nemzetijébe sem járnak. Oda én jártam. Nem sokszor, talán hét-nyolc darabot láttam, és volt, amit szerettem. 

      A színműveszetis fiatalok is járnak a Nemzetibe, egyikük-másikuk talán játszott is valamelyik darabban, nem tudom, főleg kaposvári színinövendékek szerepelnek náluk.

     Azok a gyerekek pontosan tudják, hogy a Zakarpatszka Oblaszty össze frusztrációja fog rájuk ömleni. Vannak a tehetségtelen kis nullajulik, akiknek az a mániája, hogy ők valójában nagy tehetségek. Az ő frusztrációjukat még valahogy túl lehet élni. A nagy formátumú, rendkívüli tehetségű ember frusztrációja, akinek az a mániája, hogy őt nem tartják senkinek, életveszélyes. 

       Amikor Vidnyánszky uniós politikusok fényképét vitette körbe Paul Claudel oratóriumában, miközben Blaskó művész úr úgy bőgött, mint egy szocialista szarvasbika egy komócsinista május elsején, minden épeszű ember tudta, hogy az igazgató úr egyszerűen elmérte az országot. Szovjet-Ukrajna szintjén közeledett a hatalomhoz, egyszerűen erre volt szocializálva. Akkor még nem tudtuk, hogy Domnule Demeter behozza nekünk a Cenaclul Flacara-t, a Traiasca Romaniaval. Nem mintha nem lettek volna saját kipcsákbolsi hagyományaink, de nekünk köll az egzotikum. Vidnyánszky még mindig nem érti Uhorszkát, pedig azért olyan nagyon nagy differencia nincs, Káeurópa az Káerópa. És ezt most ezek a húszéves gyerekek fogják megszívni. 

      És ezek a húszéves gyerekek pontosan tudják, hogy a karrierjüket kockáztatják. Amiről eszembe jut egy beszélgetés a színházról, a Nemzetiről is, egy nagyon tehetséges fiatalemberrel, egy angol egyetemi szálloda kocsmájában, és megszakad a szívem. Ez az ország mindent elbasz, remélem nem ikes ige. Kit érdekel a színház, amikor Szöllősi György elvtárs (seriously, azért a seggnyalásnak is van határa) fősportnyik elmondta, hogy nálunk a futball a művészet, az amikor Kleinheisler művész úr  mély jellemkomikummal csúszik be az andorrai taxisofőrnek. Amiről persze beugrik Bergkamp gólja a Newcastle ellen, de aztán mégis Kisvárda Lions vs. Mezőkövesd United.  

      Első figyelmeztetés - üzenik a gyerekek a Karmelita kolostorba.

      Nem fognak megijedni. A legrosszabb, ami történhet, hogy minden tönkremegy. Az meg ugye, ki a faszt érdekel. 

   UPDATE: találtak hetven művészt, aki azt kéri, hogy változtatás nélkül fogadják el a színművészeti einstandolásáról szóló törvényt. holnap lesz a magyar kultúra egyik legsötétebb napja. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr4315979296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2020.07.03. 11:58:45

vagy orbán vagy a szfe elméri a közéletet. a saját népszerűségüket. debrecenben vidnyánszky helyére ráckevei anna került. őt választotta ki a fidesz balról. aki leszerződtette kubik annát jobbról. a nőpártisággal létrejött a kiegyezés. ráckevei azóta eljászta a lear királyt. mármint annak gender semleges átiratát a lear-t.
www.jegymester.hu/images/events/121418.jpg
legutóbb mercs jános színészt választották az év emberének.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3927/200118dehirevembere_ksz_(14).jpg
nincs mindenhol kultúrharc. ezzel csak ezt akarom mondani. amúgy zakarpatszka oblaszty. már amennyire beszélek kárpát ukránul, vagy miül.

2020.07.03. 12:12:31

hja és egyébként debrecenben több, mint egy évtizede nem tudnak befejezni egy játszóhelyet. pénzhiány miatt. na idénre összegereblyézték rá a pénzt. aztán kiderült, hogy az állam mégse dotálja a pandémia miatt. aztán megtárgyalta a pénzügyi bizottság, hogy mi legyen. és úgy döntenek, hogy így is gereblyéznek rá pénzt. lelkesen támogatta a pénzügyi bizottság dk-s elnöke is. debrecenben nincs ellenzék. vagy a debreceni dk méri el az országos közvéleményt (azt, hogy esélyük nincs nyerni), vagy budapesti. ezt most csak totózni lehet persze. mert mióta ez a vizipók csodapók internet uralja a médiát, azóta mindenki a saját véleménybuborékjából tájékozódik. abból egyértelmű a válasz. csak van akinek ez, van akinek amaz.

látjátok feleim szümtükkel 2020.07.03. 12:28:33

@cvsvrs:

Nem az nternet az oka a véleménybuboréknak. Ez gébként így nagy marhaság.

Minden ember egy közöségben tartózkodik, egy szakmában dolgozik ( ha nem is egész életében, de adott időben ), és a közvetlen tapasztalatait ott szerzi. Ezért rendül meg benne a velő, hogy mit keres egy rendőrtábornok ott, ahol nem rendőrködik Az általában nem jut ilyenkor eszébe, hogy attól még mást is tudhat, hiszen ő is ember, polgár, mint a megrendülő, aki úgy érzi ő mindenhez ért.
Lásd pl. Kásler nertársat, aki az orvostudomány mellett nagy magyarság kutató-szakértő. Ez nem is baj, csak akkor, amikor a munkaköri feladatát nem súlyozva a magyarságkutatást fontosabbnak tartja a rábízott egészségügynél. Ami elsődlegesen nem az ő hibája, hanem a felelős miniszterelnöké, aki nem felel még saját magának sem.

Nem az a baj, hogy valahová kineveznek valakit, hanem az, hogy nem váltják le, amikor kiderül, hogy nem jól teszi a dolgát. Szőnyega alá söpört szemét előbb-utóbb dombbá növekszik.

ijenanyelvtan 2020.07.03. 12:32:51

Biztos, hogy OFF, de leírom:
az m5-re kapcsolva éppen orosz nyelvlecke megy és a 9 (gyakran használt) ige ragozásában megjelent a "mi akasztunk, ti akasztotok, ...
Hát csak óvatzosan azokkal a tüntetésekkel.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.07.03. 12:39:11

@cvsvrs: ez viszont igaz, tényleg zakarpatszka oblaszty. azonnal javítom is.

Bogomil 2020.07.03. 12:56:21

@velőtanya: Én elolvastam a törvényjavaslatot itt: www.parlament.hu/irom41/10745/10745.pdf
Továbbá elolvastam a 70 (többnyire valós és komoly teljesítményt felmutatott) művész támogató levelét is. De azt nem sikerült megértenem, hogy írhatták alá ezt: "Kérjük az Országgyűlés képviselőit, jelenlegi formájában szavazzák meg a törvényt." Jelenlegi formájában...? Nem is képzelhető el, hogy valamit javíthatnak rajta? Mennyit értenek az alapítványi működtetés rejtelmeihez? Tudják-e, hogy az milyen előnyökkel és hátrányokkal járhat? Miért és miféle "érdemi tárgyalásokra", illetve hatástanulmányra hivatkoznak? Miért nem tételezik fel, hogy az egyetem jelenlegi hallgatói és oktatói is a magyar kultúra értékeit, érdekeit szeretnék kiteljesíteni?
Akik közülük még nem túl idősek ahhoz, hogy megérjék, nagyon szégyellni fogják ezt a szöveget egyszer.

HaKohen 2020.07.03. 13:05:21

@Bogomil:

Amint bátorkodtam fentebb megjegyezni, ez a levél egy fügefalevél.

Akkor ugyan miért lenne érdekes, hogy bárki is értsen az alapítványi működtetéshez?

Te még nálam is naivabb vagy? Az nagy teljesítmény lenne.

velőtanya 2020.07.03. 13:07:08

@cvsvrs: "vidnyánszky helyére ráckevei anna került. őt választotta ki a fidesz balról"
Éppen most írta alá a Semjénhez gazsuláló és Pálinkást dicsőítő nyilatkozatot.
A világnézetéről eddig nem sokat tudtam, de ennek alapján inkább a pénz, hatalom, seggnyalás 3szög környékén keresném, semmint jobb vagy baloldalon.

HaKohen 2020.07.03. 13:08:35

@cvsvrs:

Zakarpatszka oblasztyban teljesen igazad van.

Ám én (talán @jotunder: is) még a SZU idején tanultam oroszul; így a nagyoroszok nemzeti büszkesége nevében mindenki a zakarpatszkaja oblaszty formulát használta.

kemény keleti kommentelő 2020.07.03. 13:08:43

24.hu/kultura/2020/07/03/ascher-tamas-interju-szinhaz-es-filmmuveszeti-egyetem-szfe/

Ezt olvasta valaki ?
Vidnyánszkinak a többi vidéki sértődöttel együtt évekig meghívója volt a színművészetire, de a saját fiacskáján kívül az égegyadta világon senkire nem volt kíváncsi.
Úgy akarja - akarják - elvarnyúzni ezt az intézményt is, hogy kiürítik, mint a könyvtárat, vagy a természettudományit .
Szerintem ez ezek után világos.
Nem érdekli, mi folyik ott, mert az a lényeg, ..... hogy ne legyen.
A vidék legyalulja az ország egyetlen nagyvárosát, hogy ne legyen.

2020.07.03. 13:14:34

@látjátok feleim szümtükkel:
amíg a média egyirányú volt addig beült egy liberális szakértő úgymond balról, egy konzervatív úgymond jobbról. és a politikusok leginkább azon vitáztak, hogy ki legyen közöttük a "független" műsorvezető. és ezt persze az döntötte el, hogy ki nyerte meg a választást. az összes párt erőből átverte a saját emberét. vagy azt, akit a saját emberének gondolt. de az ellenzéknek is volt egyharmada a hírműsorokban, háttérelemzésekben. és ezek egy közös csatornán futottak. amit a politika iránt érdeklődők néztek. és ez a széthúzó véleményeket egy mederben tartotta. ezek után jött az internet. abban mindenki megkreálta a maga kanálisát és abban leginkább csak az folyik, amit ő szeret.

magyarország jelenleg egységállam. mindenből egy van. az leginkább budapesten. ilyennek álmodták meg a rendszerváltók. van egy színház és filmművészeti egyetem. és azt most megkapja vidnyánszky beregszászról. kárpátalján vannak kb. félmillióan akik magyarok lennének. ez kb. 5 ezer gyerek évente. ebből már ugye lehetne kiválasztani 25 fős színházi osztályt. és azt mondjuk, hogy az beregszászi magyar főiskola összművészeti tagozata. és ott csinálhatne olyan játszóhelyet vidnyánszky, amilyet akar. a szovjetorosz kapcsolataival, vagy akármivel. csak ez ugye a revízió. az már nettó fasizmus. azt már nem lehet. így marad van egy színművészeti egyetem. és az kié legyen.

errefelé rendez valami orosz. és kimennek párizsba megnézni azt a képet, amiről dumas a kaméliás hölgyet mintázta. mert hogy fontos látni az eredetit. és párizs kulturális feltöltődés. és ez milyen jó. ez is a fidesz. ezen orosz rendezése.
www.youtube.com/watch?v=z4mNzsfeZTs
mi a különbség ezen konzervatív rendezések és úgymond a liberális progresszió között. az, hogy a jobberek világképe az, hogy a mainstream színházakba nem kell direkt társadalomkritika. mert úgy undergound lenne. és ez tetszik a kormánypártnak. a broadway darabokban sincs direkt társadalomkritika, ahogyan a bolsojban sincs. mácsay-t vagy alföldit is addig szerette a nép amíg megregulázta a párt. aztán persze ők kibújtak a regulázás alól. azért szerették. regulázás nélkül nem megy. attól tartok. persze ők meg azt képzelik, hogy de.

kemény keleti kommentelő 2020.07.03. 13:16:19

.... ja, és itt az Asher interjúban volt, hogy Kálomista, vagy melyik, bemondta a tévébe az okoskának, hogy .....már több egyetem is alapítványnak lett átadva és eddig nem volt semmi balhé,
tehát irány a jobb működés és a világszínvonal.....

Most akkor az, hogy senki nem gyújtotta föl magát az egyetem lépcsőjén, azt jelenti, hogy alapítványnak átadva ezek az egyetemek például szolgálnak, mert máris világszínvonalúak lettek, ahogy fideszesek kúrogatják őket a kúratóriumokban ?

Igaz ez, vagy egy nagy felcsúti legenda van születőben ?

velőtanya 2020.07.03. 13:17:19

@Bogomil: Koncz Gábor határozottan baloldalinak mondta magát mindig (bár mindig is hangsúlyozta, hogy egyben anti...liberális, wink-wink)
Aztán pár hete láttam vele egy interjút, amitől Szikora Róbert is belesápadhatott az irigységbe, akkora volt benne az Orbán-rajongás. Beszopta az összes varázslatot csont nélkül - a legprimitívebbeket is, amikről tényleg azt gondolnám, hogy a 70-es IQ-jú alkoholistáknak van külön fenntartva:/

Bogomil 2020.07.03. 13:18:16

@HaKohen: Nem hiszem, hogy naiv lennék, csak nagyon megütött egy-két - általam ismert és becsült - aláíró neve a támogató levélen. Nyilván többnyire azt sem tudták, konkrétan mihez adták magukat... (azt esetleg inkább, hogy miért.) Szörnyen elszomorít ez az egész.

kemény keleti kommentelő 2020.07.03. 13:29:02

@cvsvrs: Szóval csak mesék, tablók és hősköltemények, királyoknak hajbókoló szolgák és ...
...nem tudom nagyon elképzelni azt a színházat, amiben nincs társadalomkritika, de mindenképpen régi, ósdi, csihipuhi kardozósra tudok gondolni, mint a dedóban.
Mondjuk XVII. századi környezet, parókák, köpönyegek, árulók, királyasszony.
Mondjuk, mint a Zorró, vagy a három testőr.
Mert ezután már ott volt a felvilágosodás, a forradalmak, a királyok lefejezése.
Az nagyon nem jön be az ilyen diktátorkáknak.
Szóval kosztümös darabok jönnek jó királyokkal és önfeláldozó szolgákkal.

balmoral 2020.07.03. 13:29:04

Szerintem ikes ige, mint a szarik. Ugyanakkor nagyon furcsa alanyi ragozásban egyes szám első személyben alkalmazni az idevonatkozó szabályt.

2020.07.03. 13:31:32

@velőtanya:
amikor ráckeveit a fideszben kinevezték igazgatónak, akkor a közvélemény szemében ő még bőven balliberálisnak számított. és többek között azért nevezték ki, mert a fidesz másodvonala nem akar kultúrharcot. debrecen polgárai is azért álltak be egy oldalra. és ebben a városban az aktív korúak döntő többsége fideszes vagy független (értsd nem fideszes, de nem is fidesz ellenes.). értem, hogy budapesten meg azt mondják, hogy egy nagyvárosi liberális elitet nem lehet leváltani, csak az intézményeit szétverni. ezt orbán is tudja. és lehet mondani, hogy ez barbárság. debrecenbe akármelyik libsi jöhet játszani. ilyen egy szabadtéri évad.
www.youtube.com/watch?v=6zByzyUdK9E
www.youtube.com/watch?v=PiOShfmI5vk
nyilván ezeket szereti a közönség. ezekre fizet ki 1 ezer néző előadásonként 5 ezer forintot. és nyilván ha 10 ezret fizetne, akkor nem kellene államilag beavatkozni. ha 500 forint lenne 1 euró, akkor nem kellene államilag beavatkozni. de így meg be kell. és be fognak avatkozni. a poltiika természetébnől adódóan. persze értem, hogy nem kell ezt bonyolítani. a fidess náci, ennyi. ebből is ki lehet indulni.

kemény keleti kommentelő 2020.07.03. 13:40:21

@velőtanya: Én úgy tudom, Koncz Gábor mindig többre tartotta magát annál, amit elért. Egy igazi hős akart lenni, egy világklasszis, de nem kedvezett a csillagok állása.
De ambíció az mindig sok volt benne.
Gondolom a többi aláírót sem kényszeríti senki, csak vannak még terveik az életben.
Remélnek egy osztályt, egy palotát, egy szállodát, egy filmet, vagy egy színházat.
Keringenek, mint a keselyűk.

Unortodox Mekkmester 2020.07.03. 13:42:32

@HaKohen: Talán az unicode emojik működhetnek, azok betűk... (Teszt: ?

kemény keleti kommentelő 2020.07.03. 13:46:38

@cvsvrs: Ahogy te tévedsz. Az összes népszerű műfaj a társadalomkritikából él.
Már csak családi filmnek nevezik azt az egyetlen műfajt, amiben csak cukiság meg csihipuhi van.

kemény keleti kommentelő 2020.07.03. 13:50:19

@cvsvrs: Aha. Pont Debrecen balliberális simogató. De toljad csak. Ne sajnáld.

Bogomil 2020.07.03. 14:00:59

@kemény keleti kommentelő: civisvárosi a.k.a. cvsvrs kolléga nagy terelő, itt ritkábban jár, de a hafr.blog.hu-n gyakran előfordul...

deckard_r 2020.07.03. 14:01:56

@kemény keleti kommentelő: troll, csak új néven... bár így is felismerhető:)

DarthVader 2020.07.03. 14:31:45

@balmoral:

kétféle ikes ige van :)

A baszik ige pedig időnként nem ikesként viselkedik:

A plasztikusság kedvéért:

Előbb-utóbb mindenki rábaszik, mert a kormány bizony megbasz mindenkit.
Igen, előbb-utóbb mindenki sorra kerül, akármennyire nyal is. Aztán ürge-vorsatzol egyet.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.07.03. 14:39:56

@deckard_r: cvsvrs... :) vajon ki lehet. ha megőrül, kidobom, amíg nem, addig maradhat.

látjátok feleim szümtükkel 2020.07.03. 14:57:46

Gimis koromban szakkörben feldolgoztuk a Szegedi Szabadtári Játékok történetét. Biztian meg is található a gimiben a könyvecske, nekem is volt, de az elmúlt években valahol elmaradt..

Valahogy a kutatás során nem találkoztam azzal, hogy az adott hatalom érdekeit szolgálták volna a darabok. A kádárizmusban pedig kifejezetten törekedtek arra, hogy a széles közönségnek legyen választéka, kezdve a tsz parasztól az értelmiségiekig. Ezért láthattam a Párizs lángjait , meg a Mojszejev együttesti, egyéb más darabok mellett, mint pl. János vitézt, vagy az Ember tragédiája, a híres operákról nem is beszélve.

Talán valahol vissza lehetne térni egy hasonló gyakorlathoz. Ne a hatalomnak, hanem a népnek szóljon a színház, a zene, költészet, fetészet stb.

velőtanya 2020.07.03. 15:04:35

@jotunder: Persze, Palkovics.
(Pálinkás mostanában biztosan kevesebb levelet kap, mint pár éve)

kemény keleti kommentelő 2020.07.03. 15:13:56

@cvsvrs: Ezek gyerekdarabok. Családi kategória.
Gondolom, ezekbe a színházakba el akar jutni életében egyszer minden család a kis kölkökkel. Nem lehet nekik csalódást okozni. Egész amerika elzarándokol, mint Mekkába.
Nálunk ilyen darab volt a Diótörő. Karácsonykor ha esik, ha fúj, el kell menni rá.
Mert egy család akkor család.
Csak aztán fellázadnak a karonülők, mert nagyon hosszú az élet, ha csak ezeken kéne leélni.
Mondjuk én már az István a királynál tudtam, hogy ennek nem lesz jó vége.

kemény keleti kommentelő 2020.07.03. 15:19:12

@látjátok feleim szümtükkel: Az iskolákat se a gyerekeknek üzemeltetjük, hanem a nemzeti ügynek.
Miért lenne a színház az emberekért ?
Mindenki és minden Orbán Viktorért van. Örvendjünk, hogy szolgálhatjuk az ügyet.
Ha felszámolással, akkor azzal.

cleantone 2020.07.03. 18:43:43

@cvsvrs: nehezen kovetem, elnezest. mi a kerdes, amit probalsz megvalaszolni?

Sheis 2020.07.03. 19:32:27

@szakértőbb: A nap amikor Kubik Anna egy sorba állt Horányi Lászlóval és Dánielfy Zsolttal. Mennyi pénzt kap az MMA rendes tagja 350.000 Ft/hó vagy már több? Nem sok pénz az ám ezért. Apáti Bence táncolni legalább tudott?

Alig Átor 2020.07.03. 19:36:42

Ha ezt a futóbolondot (cvsvrs) nem sikerül távoltartani ettől a blogtól, akkor előbb-utóbb (de inkább előbb) szét fogja b..ni (akár ikes, akár nem) ezt (is).

wulfer 2020.07.03. 19:41:12

@jotunder:
Bocsánat lemaradt, Kósa nagy tisztelője a művésznőnek, 2006-tól debreceni tartózkodása alatt próbálkozott rendesen. (A végeredményről csak szóbeszédek keringenek.)

Sheis 2020.07.03. 19:42:27

@kemény keleti kommentelő:
Ascher Tamás azt nyilatkozta, hogy Vidnyánszky Attilának ugyanolyan Golden Mask díja van, mint amilyen neki. Én Vidnyánszky Attila díját nem találom, csak az Ascher Tamásét. V.A. jelölt volt 2018-ban 28 másik rendező mellett a legjobb rendezés díjára, az Aleksandrinsky Színházban rendezett Bűn és bűnhődés előadása alapján, de a díjat nem nyerte meg.
Jelöltek:m.goldenmask.ru/fest_24_183.html
Nyertesek:m.goldenmask.ru/fest_24_187.html
Ascher Tamás díját megtaláltam: 2009 legjobb külföldi előadás az Ivanov
m.goldenmask.ru/fest_15_118.html
Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy V.A-nak nincsenek díjai, hiszen ő többek között az év rendezője volt 2000-ban Ukrajnában, illetve Ukrajna érdemes művésze is 2002-ben (azért ezeket írom mert a Listán ezek nem szerepelnek a neve mellett).
Nagyon szomorú de V.A-nak egy darab magyarországi jónak mondható rendezése sincs azóta mióta a hatalom helikoptere viszi mindenhová ahová csak az eszébe jut.
Már az édesanyja is kitüntetést kapott az MMA-tól.
( a helikopter innen van www.kapost.hu/egyenlo-banasmod-torveny-csiky/)

wulfer 2020.07.03. 19:43:20

@cvsvrs:
Hej öreg, te aztán rendesen fellazítod a hangulatot, látszik hozzáértő vagy ebben.

anger is a gift 2020.07.03. 20:01:59

@Bogomil: látod, látod... én (most) okosabb voltam, mert óvatosságból el sem olvastam a kormánypárti levél aláíróinak névsorát. Ha sok nem is, de néhány név biztosan van rajta, akik miatt elkeserednék.

anger is a gift 2020.07.03. 20:06:41

@kemény keleti kommentelő: "Remélnek egy osztályt, egy palotát, egy szállodát, egy filmet, vagy egy színházat. Keringenek, mint a keselyűk."
Vagy csak egy kellően nagy lakást olcsóé', mint reviczky gábor. (Nem olvastam a listát, de meglepne, ha ő nem lenne ott.)

deckard_r 2020.07.03. 20:34:40

@jotunder: bölcsen tetted. elég fárasztó, a HaFr blogján meg úgyis olvashatja az agymenéseit aki akarja...

labrys 2020.07.03. 22:48:33

@velőtanya: @Bogomil: 24.hu/kultura/2018/07/10/koncz-gabor-szobor-mezokeresztes-tallai-andras/

:)
'Vénségére(?) mindenki meghülyül'
/ősi kara-kitáj közmondás/

-

(…Bródy: b+, Mikó: b+)

Secnir 2020.07.04. 06:59:56

végignéztem a listát. hát néhol felhúztam a szemöldököm. például akkor, amikor vidnyánszky felszólítja semjéndoktort, hogy hajtsák végre a reformokat, és kapja meg vidnyánszky.
meg ezt kéri apáti bence balett-táncos is, b+ apáti.

Bogomil 2020.07.04. 08:45:14

@labrys: Bródy hogy jön ide? Ő is aláírta a törvényjavaslatot támogató levelet?

Bogomil 2020.07.04. 08:49:12

@labrys: Ja, közben rájöttem, mire gondolhattál (Demeterrel fotó)...

velőtanya 2020.07.04. 10:17:45

@anger is a gift: Pedig Reviczky neve nincs ott.
És bármilyen hülyén hangzik, erre egyetlen ésszerű magyarázatot látok: nem rakták ki a ferencvárosi bérlakásából, így neki mint az elvek emberének, most Baranyi Krisztináé a kéz, amibe nem akar beleharapni:)

Ashes to Ashes 2020.07.04. 14:55:30

@velőtanya: Köszönöm. Akkor most nyilvánosan meglepődöm - még ha valóban az általad írt ok miatt nincs is rajta.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.07.04. 15:54:45

@Bogomil: komolyan fel fogom tenni a fotóm a két deutsch testvérrel. térey kifejezetten jó viszonyban volt számos rezsimszolgával, és?? akkor nekem utálnom kell a téreyt? ez nem neked szól, félre ne értsd.

Érvsebész 2020.07.04. 16:09:20

@jotunder: egyszerűen nem hiszem el, hogy nem érzed a különbséget. Demeter aktuálisan élet-halál ura a magyar kultúrában, amúgy a frusztrált senkiség minden tünetével együtt, mert nem nagyon tudom másnak tulajdonítani emlékezetes ábrándozását arról, miként töri el egyesével a kritikusai ujjait. Igen, vannak frusztrált senkik, akikkel azért állunk egy képre, mert az anyukájuk finom lekváros palacsintát sütött nekünk ötven éve. De ettől nagyon különbözik, amikor azért állunk oda, hogy személyes hitelünkkel bizonygassuk, hogy a szar a palacsintában tkp. lekvár

Bogomil 2020.07.04. 16:11:00

@jotunder: Deutsch-csal talán még nekem is van közös fotóm... :-)

ámbátor 2020.07.04. 16:22:23

@Érvsebész: ... akikkel azért álltunk egy képre ezelött negyven évvel ...
@jotunder: most is fényképezkednél tompikával Bródy-Demeter stílusban?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.07.04. 16:30:03

@ámbátor: van olyan ismert fideszközeli ember, nem írom le a nevét, akivel szerintem vagyok közös fotón, itt a nappalinkban reggeliztem vele tavaly és bevallom a világon semmi bajom sincs vele. jobban szeretném, ha fidesztávolibb lenne, de az élet nem kívánsághangverseny. én nem utálok mindenkit kapásból csak azért mert fideszista. deutsch tamás esetében bizonyos családi okok merülnek fel, ami miatt nem tudok válaszolni a kérdésedre. lehet. mármint a "lehet" a válasz.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.07.04. 16:33:21

@Érvsebész: bródy ott volt a parlament előtt a tüntetésen. seriously. hagyjuk már békén. én talán nem állnék le fényképészkedni demeterrel, de el tudok képzelni olyan szituációt, ahol a közös fénykép lenne a kisebbik rossz.

Érvsebész 2020.07.04. 20:13:57

@jotunder: felőlem Kim Dzsong Unnal is fényképezkedhet, csak így kevésbé tudom komolyan venni a színművészeti melletti kiállást. De ki vagyok én, hogy kritizáljam a kiegyezést?

Podvinecz Marsall 2020.07.04. 20:37:43

@jotunder: kiderült valahol a közös fénykép története? Enélkül nehéz.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.07.04. 20:38:47

@Érvsebész: valamiért bent volt a PIM-ben, Demeter basszusgitáros pedig akart egy közös fényképet. szerinted én leköpném Demetert? itt lehet, hogy virtuálisan leköpném, de ha találkoznék vele... ún. kultúrlény vagyok. igen, rohadtul helytelenítem ezt az egészet, teljesen rosszul vagyok tőle, de a Térey János kifejezetten jó viszonyban volt Demeterrel, sőt az engem feljelentő orbánista terrorházás Tallaival meg igazi baráti viszonyban volt, ez van. és számomra a Térey egy viszonyítási pont. a Csurka László meg MIÉP-es volt, és a Csurka István testvére, és annyira örültem, hogy még láttam egyszer színpadon, amúgy mindenki imádta. nem lehet minden embert minden pillanatban politikai kontextusokba helyezni.

Podvinecz Marsall 2020.07.04. 20:56:33

@jotunder: ja csak Térey nem szavalt nemzeti dalt ahogy Bródy ezekugyanazokozik vagy sárgarózsázik

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.07.04. 21:27:54

@Podvinecz Marsall: megnéztem mi történt. dsz meghívta szörényit és bródyt beszélgetni az új könnyűzenei stratégiáról.

Podvinecz Marsall 2020.07.04. 21:37:50

@jotunder: hát ha így van, egyrészt +1 DSz-nak, mert a default csak Szörényi meghívása lehet. BJ-nak meg -1, de nem ezért, hanem azért, mert neki is van FB oldala, tehát el tud jutni a plebshez, ha mondanivalója van, de eszerint itt nem volt.

mafi mushkila 2020.07.04. 22:01:20

@Podvinecz Marsall: Én arra nem osztanék +1-et, hogy most elmondhatja a kritikákra, hogy "de hát mi egyeztettünk a másik oldal ikonikus zenei alakjával is. Fotó es van! Látható, hogy megegyeztünk, hogy a könnyűzenét sem fogjuk hagyni élni, hanem rátesszük a mocskos kezünket."

Podvinecz Marsall 2020.07.04. 23:03:29

@mafi mushkila: és miért mondhatja ezt? Azért, kérlek, mert a másik megkukult. "találkoztam dsz-dal. Elküldtem a vérbe." "kinevettem" "elénekeltem neki néhány fontos dalom". Ennek hiányában kénytelen vagyok *jóhiszeműnek" lenni, amiben természetesen tévedhetek.
DSz persze többet tanulhatna, ha Csepregi Évával és Vitézy Dáviddal beszélget, esetleg Nagy Feróval is iszik egy kávét, de az élet nem kívánságműsor.

Érvsebész 2020.07.05. 05:55:18

@jotunder: mi az, hogy az államnak könnyűzenei stratégiája van? aztán majd ahhoz kell igazítani a riffeket? Nem lehetne, hogy egyszerűen békén hagyják őket dolgozni? Egyáltalán, mit szeretne tudni a magyar könnyűzenéről (wtf is magyar könnyűzene?), aki Tinibácsival akarja megújítani?

Igaz, ami igaz, ő talán meg emlékszik Rajnákra.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.07.05. 09:29:01

@Érvsebész: valami ilyesmit jelzett neki bródy is. nem értettek egyet. demeter zenész, bródy zenész, beszélgettek.

Wolff 2020.07.05. 09:47:01

@jotunder: Egyébként pontosan milyen kompetenciája van enek a két embernek egy könnyűzenei stratégia kidolgozása kapcsán? (Pléne egy olyan stratégia kapcsán, ami márkészen van, de ez mellékes.)

ámbátor 2020.07.05. 10:46:05

@Wolff: Leírom én már most a stratégiát, nem nagy ügy.
1. Osszunk szét egy szabad szemmel is látható összeget dalcsináló Ákos úr, Szikora Robi, Nagy Feró, Varga Miki, Pataki Attila, Mága Zoltán és pár hasonszőrű alkotó között.
2. Írjunk ki pályázatot egy másik jelentős összeg szétosztására. A pályázatok elbírálására kérjnük fel egy újabb nagy összeg ellenében egy sanzonbizottságot az első pontban említettek részvételével. Ha sikerül egy-két körön kívülit is bevonni, annál jobb, lényeg, hogy kisebbségben legyenek.
3. Hihetetlen összeggel támogassuk a megfelelő irányultságú fesztiválokat, legkivált ha határon túliak, még inkább, ha a megfelelő összeget hajlandóak visszaosztani és védnöknek felkérni Áder Jánost vagy Kósát.
4. Alapítsunk könnyűzenei kiadót és rendezvényszervezőt, aminek törvényben biztosított monopóliuma van könnyűzenei kiadványok, rendezvények, események előállítására.

labrys 2020.07.05. 12:37:25

@jotunder: „én nem utálok mindenkit kapásból csak azért mert fideszista.”

Ezek szerint nem utálod azokat, akik „etnikai homogenitásra” törekednek.
Ezek szerint nem utálod azokat, akiknél a sorosozás (~ kettősbeszédű zsidózás) bevett mindennapi uszítóeszköz*.
Ezek szerint nem utálod azokat, akik nyílt színen csinálták ki az MTA-t/CEU-t stb. – hivatásod tágabb terepét –, illetve a magyar oktatás egészét.
Ezek szerint nem utálod azokat, akik szó szerint maffiamódszerekkel teszik rá a kezüket bárki más nekik megtetsző iparágára, vagyontárgyára, értékére vagy egzisztenciájára.
Ezek szerint nem utálod azokat, akik magyarokként a legsötétebb sztálinizmus & hitlerizmus kultúrharcát vívják ma, Magyarországon, magyarok ellen.
Ezek szerint nem utálod azokat, akik tönkretették a hazádat.

…Vajon milyen embernek kellene lennie annak, aki már utálnál annyira, hogy nem tartanád helyesnek a vele való önkéntes, mosolygós és közös fényképezkedést?

.

„…nem lehet minden embert minden pillanatban politikai kontextusokba helyezni.”

’Én többször is elbeszélgettem dr. Mengelével. Rendkívül művelt, halk szavú, briliáns memóriájú férfi volt, valami egészen sajátos, fanyar, megkapó humorérzékkel. Igen kellemes társalgó.’

„Politikai”?!? – Egy ember „politikai kontextusa” az adott ember erkölcseit, értékrendszerét, világnézetét, szándékait és tetteit jelenti. Ezektől kellene – lehetne – elvonatkoztatni? Mert _egyébként_ (például) fenemód hiteles színész, vagy istenien tud balalajkázni?

.

Nem a személyeddel van bajom, sőt. Engem az tölt el kimondhatatlan iszonyattal, amikor demonstrálod, hogy a hozzád hasonló kvalitású emberek is szemrebbenés nélkül haverkodnak, egyeznek ki a rezsimmel. Mert „a fideszisták” maguk a rezsim.

.
.
.

* A családod történetének általad elmesélt részleteit ismerve ez számomra egyszerűen felfoghatatlan.

velőtanya 2020.07.05. 12:50:30

A mengelés idézet valódi, vagy te találtad ki?
Csak mert pont ma reggel olvastam ezt, és kísérteties a hasonlóság:
"Kortársaim, különösen a pártmunkások közül sokan találkoztak vele munkában vagy a magánéletben. Egy sem akadt köztük, aki rosszat mondott volna róla. Figyelmes, humánus, kedves, tapintatos ember volt. Mindenfajta fegyelmi ügyet igyekezett elsimítani, visszafogni...”
(És a hozzáfűzött lábjegyzet: "Ezt a jellemzést adta a Nyikolaj Jezsovot pályafutása korai szakaszából ismerő Jurij Dombrovszkij, akit pedig a Gulag túlélőjeként aligha lehet a későbbi belügyi népbiztos iránti elfogult szeretettel vádolni.)

ámbátor 2020.07.05. 12:55:32

@labrys: Ehhez már csak annyit tennék hozzá, hogy Deutsch Tamás rég letett annyit az asztalra, hogy a nosztalgikus családi kötődésekkel együtt is csak a "ki a fasz az a deutsch tamás"-t érdemelje.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.07.05. 12:56:21

@labrys: 1. ha valaki fideszista, abból nem feltétlenül következik, hogy minden undorítóságot megtapsol, ami kijön orbán szájából. számomra az a fideszista, aki a fideszre szavaz, valamiért még mindig inkább őket választja, mint mást. és én nem fogok majd hárommillió embert csak úgy bele a levegőbe utálni.
2. mengelét lényegében véve csak egyetlen kontextusban lehet vizsgálni, de a legtöbb embert több kontextusban is lehet vizsgálni. bizony.
3. téged jelentett fel mindenféle helyeken a miniszterelnök főtanácsadója, vagy engem? szerintem engem. engem zaklattak, engem fenyegettek meg, nem téged, és nem hiszem, hogy nekem a te sztenderdjeid szerint kell berendeznem a lelki életem. bocs.

Grrr 2020.07.05. 13:39:30

@jotunder: Spanyolországban és Portugáliában is egyfajta kiegyezés történt; ott a népesség igen jelentős része a magyarnál sokkal csúnyább renddzert támogatott - vagy legalábbis hagyta magát kooptálni. Ez a modell működhet; én az árkok további mélyítését nem érzem működőképes modellenek.

labrys 2020.07.05. 14:38:48

@velőtanya: csupán saját illusztráció.

.

@jotunder: „1. ha valaki fideszista, abból nem feltétlenül következik, hogy minden undorítóságot megtapsol, ami kijön orbán szájából.”

Egy fideszista vagy egyetért a Fidesz vezetője által harsogott undorítóságokkal, vagy nem ért egyet ugyan azokkal, de személyes előnyök, illetve mentális/jellembeli hiányosságok miatt inkább csendben kussol. Más lehetőség (már ha nem kényszerszavazó jobbágy az illető) egyszerűen nem létezik.

„számomra az a fideszista, aki a fideszre szavaz, valamiért még mindig inkább őket választja, mint mást.”

Épp ez a lényeg; mi lehet az a „valami”, ami miatt egy fideszista Orbán (rendszerének) undorítóságai _ellenére_ mégis inkább a Fideszt választja – és mit mond mindez az adott szavazó jelleméről, emberségéről, értékeiről?

„és én nem fogok majd hárommillió embert csak úgy bele a levegőbe utálni.”

A világon több millió gyerekeket erőszakoló él – őket sem szabad utálni, mert sokan vannak?

.

„2. mengelét lényegében véve csak egyetlen kontextusban lehet vizsgálni, de a legtöbb embert több kontextusban is lehet vizsgálni. bizony.”

Nem értünk egyet. Szerintem minden emberi lényt _kötelező_ a humánum, az emberségesség, az értékei és a tettei szempontjából _is_ vizsgálni.

.

„3.”

Nem, miniszteri főtanácsos (sem) jelentett még fel, és eszem ágában sem volt életvezetési/értékrendi tanácsokat adni neked. Pláne vezérfonalakat megszabni.

Itt nem a konkrét személyedről van szó, írtam is.

.

@Grrr: generációk múlva Magyarországon is egészen biztosan lesz „egyfajta kiegyezés”. Azaz a rablott holmik a rablóknál maradnak, a tönkretett életek tönkretéve maradnak, a bűnök megtorlatlanul maradnak, a kései leszármazottak jó részének pedig lesznek fontosabb problémái, mint a felmenők viselt dolgainak feszegetése.

Ilyen „kiegyezésre” törekedni szerintem rettenetes, embertelen dolog.

(Mellesleg csak kicsit kell megkapargatni az általad mintaként hozott spanyol/portugál eseteket, és azonnal látszik, hogy a mélyben továbbra is iszonyú feszültségek vannak, amelyek ilyen-olyan formában elkerülhetetlenül kitörnek. – Egészen addig, amíg szinte mindenki el nem felejti az orvosolatlan/kárpótolatlan//meggyászolatlan/elismeretlen szörnyűségeket.)

velőtanya 2020.07.05. 18:14:10

"2020-ban, József Attila-díjjal a hátizsákban biciklisfutárkodni még mindig nagyságrendekkel kevésbé gáz, mint Térey-ösztöndíjból élni"
24.hu/kultura/2020/07/05/erdos-virag-kolto-interju-hosom-hos-utca/

Azért van ilyen is, szerintem megér egy elismerő fejbólintást.

rikitikitevi 2020.07.05. 21:49:11

@Grrr: én azt hittem, a demokratikus/republikánus erők összecsaptak a nacionalista/fasiszta erőkkel és pöpec polgárháborúban irtották egymást. Miután leverték és részben kiirtották a fasiszták a többieket, utána jól kiegyeztek. Rosszul emlékszem?
Vagy magyarországon maradtam le valamiről, megvolt egy gyors kis polgárháború valamelyik év vasárnapján és a túlélők kiegyeznek mint máshol működő modell?

rikitikitevi 2020.07.05. 21:53:17

@labrys: nem felejtődnek el. Ki lehet beszélni/feldolgozni, vagy elhallgatni és belebetegedni. Társadalmi mértékben.
A magyar például iszonyatosan beteg és terhelt egy társadalom.
Ezeréves sérelmek sem felejtődnek el. Majd ha olyanok a körülmények, hogy előjön az állat, akkor előjönnek az ezeréves dolgok is. Az elfelejtés nem megy.

(spanyolok esetén pl katalánok sem felejtenek, 600 év alatt sem)

mafi mushkila 2020.07.06. 10:23:56

@velőtanya: Az a mondat is, meg az egész mondanivaló - nagyon jó volt belepillanthatni a gondolataiba. És tényleg ránk fér, hogy megbecsüljük, akit lehet.

HaKohen 2020.07.06. 18:41:19

@Unortodox Mekkmester:

Nagyon ritkán használok emojikat. Valahol elmentettem valamilyen kódokat - de lusta vagyok megkeresni.

Azért köszi a hozzám való jóságodat.

HaKohen 2020.07.06. 18:46:01

@balmoral: @DarthVader:

Adalék a témához (ezzel pályázom a Leglényegtelenebb Komment díjára):

Mondtam baszdmeg, ne baszd meg, mert megbaszod, elbaszod, lebasznak, aszt baszhatod.

HaKohen 2020.07.06. 18:57:10

@Érvsebész:

Mostakkor Kim Dzsong Un szorgalmazta a kiegyezést vagy Bródy János? Én még úgy tanultam, hogy Deák Ferenc.

HaKohen 2020.07.06. 19:19:20

.
Már megint annyi hőbörgés, alapos informálódás nélkül. (Bródy - Demeter - Szörényi fotózkodás.)

Bár Jótündér utálja Stumpf Andrást, szvsz nagyon jó interjút készített Szörényivel és Bródyval.

www.valaszonline.hu/2020/07/06/szorenyi-brody-konnyuzenei-program-pim-interju/

Megjegyzéseim:

1.) Nekem a tények leírása hiteles, amit a tartalmi fejtegetések is alátámasztanak.

2.) Nekem a két fazon mosakodása, önmaguk szerecsenmosdatása (hogy mondják písziül? afroamerikai folttisztítás?) kifejezetten röhejes és némileg szánalmas.

3.) Lehet, hogy ez a világ legjobb könnyűzenei stratégiája (nem értek hozzá). Ám azt képzelni, hogy majd DSz meg is tudja valósítani tisztességgel - azért az húszemeletes naivitás. Tényleg komolyan gondolják a zenész urak, hogy ha DSz ráébred, hogy itt nem kisebbségi, hanem többségi szerepben van, és lelkesen belevág abba, amivel BJ és SzL is egyetért, akkor OVi nem fogja páros lábbal seggberúgni, hogy zúgva száll, mint a győzelmi zálog? Ellen-ék belehasítva egy monolit oligarchikus rendszerbe - hacsak úgy nem!

velőtanya 2020.07.06. 19:41:58

@HaKohen: "Ráadásul Demeter Szilárd tapasztalataim szerint egyáltalán nem megosztó figura"
Nekem egy kissé túlságosan felgyorsultak a folyamatok az elmúlt 24 órában. Navracsics, Demeter... és most úgy érzem, hogy nem vagyok még felkészülve egy "Hollik István igazából tök jó fej" című posztra itt a Vincenten.
Gondoltam szólok, legalább kapjunk egy kis időt az új vonal feldolgozására.

HaKohen 2020.07.06. 20:04:50

@velőtanya:

Ugyan miért nekem címzed ezt?

Vagy a belinkelt interjút nem olvastad el egészében, kiragadva belőle egy mondatot - vagy az én kommentemet. Utóbbi nem olyan nagy baj, mint az előbbi.

Tényleg nem értem, hogy miért borul vérbe sokak szeme, ahelyett, hogy előbb szöveget olvasnának, azután szöveget próbálnának megérteni, ésmégazután megpróbálnának gondolkodni egy kicsinyég?

Persze ezek nélkül őrjöngeni a legegyszerűbb és még pénzbe (fáradságba) sem kerül.

velőtanya 2020.07.07. 12:11:49

@HaKohen: Te linkelted a cikket, aminek egy mondatára reagáltam. Ilyenkor szerintem az a szokás - de ha nem lenne szokás, akkor is ez a logikus - hogy "neked" válaszolok.
A te szövegeddel meg lényegében egyetértek, legfeljebb ez a mondatod nem volt világos, és akkor már rá is kérdezek: "Már megint annyi hőbörgés, alapos informálódás nélkül" - mert nekem úgy tűnik, hogy a te véleményed a Bródy-Demeter találkozóról legalább annyira erőteljesen negatív, mint amiket korábban írtak a "hőbörgők", de akkor miért az idézett mondat tőled?

Wolff 2020.07.07. 13:45:53

@ámbátor: Valahogy így, csak hát ebből viszont az követjezik, hogy DSz startégiája egy nagy semmi, fél óa alatt összedobja bárki. Vagyis a urak a nagy semmit legitimálták.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.07.07. 14:13:21

@HaKohen: már nem utálom. ez van. az idők változnak.

velőtanya 2020.07.07. 14:47:12

@jotunder: Nem mintha sokat számítana, de nekem pont Stumpf András a példa arra, hogy nagyon mélyről se (volt*) lehetetlen felkapaszkodni - a személyes népszerűségi listámon - egy vállalható szint fölé.
Az egyik legellenszenvesebb mandineres majomnak tartottam - a tartalmon kívül a búrája és a stílusa is külön irritált - mára viszont el tudtam fogadni a fordulatát, amit valódinak és őszintének érzek. Ettől még sokszor nem értek egyet vele mostanában se, de olyan már többször is volt, hogy több "ellenzéki" újságíró közül messze az ő magatartását és véleményét értékeltem a legtöbbre egy adott szituációban.
*azért a múltidő, mert aki _ma_ orbánista, attól már semmiképpen nem tudnék ilyesmit elfogadni, valahol menet közben átlépődött az a vonal

acs63 2020.07.07. 15:29:52

@HaKohen: ...izé...Nem a "győzelmi zászló" szálldos a szélben?

HaKohen 2020.07.07. 15:39:06

@velőtanya:

OK, semmi baj.

Ezen akadtál fönn: "Már megint annyi hőbörgés, alapos informálódás nélkül".

Na most ha végignézed az itteni (és nem csak itteni) kommentek nagy részét, akkor találhatsz egy tipikus reagálásmódot. Elég egy cím, egy utált név, egy mondat egy részletes és árnyalt posztból - és akkor indulatból neki! Mint a Móricka, akinek mindenről ugyanaz jut eszébe. Aki nem csak a képet nézte meg, hanem a válaszonlájnos interjút is elolvasta, az eljuthatott egy árnyaltabb véleményhez, ahhoz, hogy nem csak fekete/fehérben, igen/nemben lehet gondolkodni.

Off, de a pedofilnagykövet ügyében is ugyanezt tapasztalalom (mármint a bírósági ítélet megítélésével) - holott nagyon sok árnyalt vélemény jelent meg az interneten valódi és tapasztalt büntetőjogászoktól és valódi és tapasztalt pszichoterapeutáktól. Nem az van, hogy mind ugyanazt mondják, sőt... De az van, hogy nincs egy tuti, amit meg kell mondani. Főleg szakmai ismeretek és megfelelő információ hiányában.

Az általad említett kommentemben éppen az árnyaltság igényére próbáltam utalni. Bródyt nagyon kedveltem, közben ez a történet kevésbé kedveltté tette nálam. Szörényi sokkal kevésbé volt elfogadható számomra, különösen az utóbbi években - az interjújuk után viszont többre értékelem a személyét, mint eddig.

De mi a baj azzal, hogy változik a véleményünk, árnyaltabban látunk dolgokat és embereket, viselkedésmódokat? Talán olvasd el a saját kommentedet, amit ide írtál 14:47:12-kor. Vagy Jótündér azt megelőző válaszát nekem arról, hogy (Stumpf Andrással kapcsolatban) az idők változnak.

wulfer 2020.07.07. 16:00:54

@HaKohen:
Feloldódik ám minden színű füstgyertya egyen lila köddé, csak idő kérdése.
Stumpf-Bródy-Navrasics-Demeter-Palkovics-etc. - tologatjuk a potmétert magunkban, ki-kicsoda, mi-vót, mit-tett, hová álljak a folyton mozgó libikókán.
Interjúk és nyilatkozatok sűrűjében kapkodjuk a fejünket, miközben "Ne azt nézzék, amit mondok, hanem azt, amit teszek" alapon kellene ítélni.
Nyilatkozgatnak, össze-összeállnak egy-egy vállveregetésre, mert meg kellene élni, - vagy csak túl?
Hát igen, meglehet soká fog tartani, mire kitisztul a köd.

HaKohen 2020.07.07. 16:18:10

@acs63:

Amikor némi hezitálás után ezt a formulát választottam, már sejtettem, hogy égni fogok, mint a győzelmi zászló. Teljesen igazad van, a Szovjet Hadsereg indulójában nem a zálog száll.

Mentségemre szóljon, hogy az én életem több rendszeren átívelő évtizedeiben kevés olyan közhelyes frázist láttam, mint a "győzelmi zálog".

Néhány újabbkeletű példa: "Ez a lelkesedés az elkövetkező győzelem biztos záloga." "Egykori mesterem szava nekem igaz zálog", "Izmunk a győzelmi zálog" (nyomdászok dala), "győzelmi éneket énekel néked. ... alkut köt, és zálogként kötelet kap" (keresztény zsoltár), "Vagyim Szobko: A béke záloga" (regény), "a szerelem záloga: a gyermek" (szólás), "Megőrizzük függetlenségünket, felemelkedésünk legfőbb zálogát. Ez a lelkesedés az elkövetkező győzelem biztos záloga. Az egyezmény erős záloga a világbékének." (példák a Magyar Nyelv Szótárából).

Csak így négyszemközt bevallom neked, hogy sem ifjabb koromban, sem mostanság nincs halvány fogalmam sem arról, hogy ez az átvitt értelmű és minden rendszerben divatos magasztos és fennkölt zálogozás milyen értelemmel bír. Ha meg tudod magyarázni számomra is befogadhatóan, hogy mit jelent, akkor legyen tiéd a kisbiciklim. (Könnyen ajánlom fel, ugyanis nincs semmilyen biciklim.)

acs63 2020.07.07. 18:59:11

@HaKohen: Off

Csak a járgány csábító ajánlatáért próbálkozom...nem ez lenne az első... :-)

Szerintem: a "zálog" pénzzé tehető, tőkeértékű/tőkének tekinthető tárgy/eszme

(nota bene: A legtöbb zálogért csak a minimális lóvét veszik fel, aztán hagyják a fenébe. Batikolnak visszamenni érte!)

On

wulfer 2020.07.07. 19:33:13

@HaKohen:
Letéteményese, ideiglenesen megkapott, de soha vissza nem adott érték lesz az, talán úgy mint zálogba került valahogy, valamikor, . . . de mi megszerettük és nem engedjük el.
Lásd még MNB közalapítványok, Várkapitányságnak álcázott Klastrom, és minden egyéb, ami mozdítható, de ha nagyobb érték akkor meg az is ami ingatlan, föld és örökkön-örökké fial.
Putyin vagyonáról meg nem is beszélve.

wulfer 2020.07.07. 19:34:15

@wulfer:
. . .Hja, és az MTA is egyfajta zálog.

Érvsebész 2020.07.08. 05:57:51

A zálog szerződéses biztosíték; arra szolgál, hogy ha valamely szerződésből (esetleg más kötelemből) folyó kötelezettséget nem teljesítenek, a jogosult a zálogtárgyból kielégíthesse a követelését.

Metaforának elég idióta. ("izmunk a győzelmi zálog" ebben az összefüggésben azt jelenti, hogy ha nem győzünk, kikanyaríthatsz az oldalamból egy szép felsált)