Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Fajmagyarok a Mandineren

2020.06.08. 11:48 | jotunder | 84 komment

 

     Az asszimiláns sváb Rajcsányi lapjában, az asszimiláns horvát(szerb) Milan Constantinovity interjúvolja Märle Tamást, így umlauttal, arról, hogyan települtek be a rohadt nemzetiségiek a tiszta turáni vérhazába, és hogyan követtek el magyarellenes rémfürdőket. Jézusom, ezek a lányaikat is Dolfinak fogják nevezni.

    Komolyan, vissza fogok zsidósítani Ehrenfeldre. 

    Amikor a Mandiner még nem a nyilaskeresztes Trombitás testvér elvi irányítása alatt működött, volt ott egy bizonyos Ablonczy Balázs, aki az elmúlt éveket Trianon kutatásával töltötte és komoly történésszé nőtte ki magát. Erre jönnek ezek a kis vurkák, és nyomják a dilinyó-nacionalista állatságaikat (hogy már Prof.Dr. Árpádházy Árpád korában elkezdődtek a problémák, igen, ezt képes volt a rezsimpatkány leírni).

  Orbán láthatóan kreol bőrű, valamiféle román, bolgár, török származék. Az angol királynő meg német. És?? Tényleg számoljuk, hogy ki mennyire cumbriai, cornwalli kelta, viking, dán, northumbriai? Nekem már az is sok, hogy Izraelben Dávid király  a mindentvivő Lotus Lola, aki lehet, hogy az ük-ük-ük-...papám volt, lehet, hogy nem is annyira volt, de ha kicsit tovább megyünk akkor mindenféle barlangi embereket kapunk ősnek, aztán majmokat, és egészen kicsi mikroorganizmus is volt a felmenőim között, hello koronavírus testvér. 

   Le a cro-magnoni migránsokkal! Éljen a keresztény-konzervatív neandervölgyi fajtisztaság!

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr4115754336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Podvinecz Marsall 2020.06.08. 12:02:01

Kevés embernek lehet a mandiner hálásabb, mint neked. Ha neked ez így a jó, hát te tudod.

kemény keleti kommentelő 2020.06.08. 12:27:45

Ha már úgyis mindenkin kromoszómavizsgálatot csinálnak, hogy megállapítsák az eltitkolt születési nemét, akkor nem kerülő egyúttal belőni az őspapát is a honfoglalás idejére.
Mindenesetre ezek a fideszesek elég nagy arányban az alacsony-bogárszemű-lángosképű-csókosszájú-fekete tipusból jönnek.
De szerintem itt inkább a 16-18 éves kori mosolygó fiúcskaság a döntő, mert mind ilyen korukban csatlakoznak a mozgalomhoz, mintha valami pedofilhálózat toborzása lenne.

balmoral 2020.06.08. 13:15:10

Látom, hogy egy komment közben eltűnte magát. Sajnos nem olvastam, de én is egyetértek, hogy a cigányozás még akkor is ronda dolog, ha egy miniszterelnök a címzettje. Én mint román mindenesetre kikérem magamnak, hogy bármifajta rokonság is összekötne vele, legalábbis mióta elértük az eukarióta fejlettségi szintet. A bolgárok és törökök továbbra is rösstellhetik magukat.

balmoral 2020.06.08. 13:22:33

Közben látom, hogy a számláló n-1-et mutat. Akkor csak megelőztem azt a bizonyos kommentet.

Secnir 2020.06.08. 13:50:28

@cruickshank: "Avar vagyok. Magyarok haza!"

a mandinerre cikkeket írók, többek között a fenti "urak" Vitéz Vértesszőllőssy Samu egyenesági leszármazottai, jól kivehető fajtajelleggel, és neki megfelelő maradványintelligenciával. ez azt jelenti, hogy ők voltak itt hamarabb, neked/nekem/nekünk esélyünk sincs...

Glokta 2020.06.08. 13:59:21

A "magyarirtás" tényleg baromság, de annyi igaz, hogy Trianont elég jól vissza lehet vezetni a török dúlásra és az azt követő betelepítésekre.

kemény keleti kommentelő 2020.06.08. 14:14:01

@Glokta: Vagy inkább a török hódoltság határaira.

https://hu.wikipedia.org/wiki/Török_hódoltság#/media/Fájl:Magyar-_és_Erdélyország_1629-ben_(Pallas).jpg

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2020.06.08. 14:22:22

biztos van Liechtensteinben is pár hülye, akik könyveket írnak arról, hogyan telepedtek meg a mai Liechtenstein területén az utolsó glaciális végével a liechtensteini törzsek, követve a mammutokat. na jó, nincsenek.

kemény keleti kommentelő 2020.06.08. 14:36:12

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Gótokat, keltákat meg gallokat és még kisebb, már kihalt népcsoportokat mások is ünnepelgetnek. Totemállatokat is imádnak meg ősi isteneket és megalitokat, mint a Stonehenge.
Nincs abban semmi rossz. Vagy lehet, hogy ott sem ártatlan szórakozásra kell.

kisa 2020.06.08. 14:53:43

@kemény keleti kommentelő: A népesség x %-a minden országban buggyant. Ez elkerülhetetlen. A baj akkor van, amikor egy bolond százat csinál... Vagy csináltatnak velük, kormányzati segítséggel.

Grrr 2020.06.08. 15:22:35

Én azt mondom, ne pont Árpádig, hanem még egy lépéssel hátrébb vezessük vissza a problematikát: Álmos fejedelmig. Így megoldódik a Trianon-ügy ugyebár. Csak képzelt veszteség. Amúgy is: nem nevezhető egy kései történelmi igazságtételnek, hogy a keresztény Európába keletről betörő rabló pogány horda végre elveszítette az elrabolt földjeinek egy részét?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.08. 15:42:17

@Glokta: A magyarok ide betelepültek, az avarok és a szarmaták is. A tatárjárás után volt itt másfélmillió ember, akik nem vallották magukat semmilyennek, gondolom egy olyan nyelven beszéltek, amit nem értettem volna meg. A többségük már nem úgy nézett ki, mint Prof. Dr. Árpádházy. Magyarországot a török hódoltság után rebootolni kellett, mint osztrák gyarmatot. Ahhoz képest, mi itten egészen jól elvagyunk, és a legnagyobb problémánk, hogy nem rugdoshatunk bele valaki másba.
Trianon leginkább a ma is a Székelyföldön és a Felvidéken élő magyaroknak jelent valamit, mert problemáik vannak, de azért pl. a székelyföldi városok nagy részében magyar polgármester van, Székelyudvarhelyen a default value, hogy valaki magyarul szólal meg. Umlauttal ne tessék itten uszulni, ha lehetséges, Ady Endre erről olyan kedélyesen írt valamit az Én nem vagyok magyar?-ban, de egyébkén umlaut nélkül se tessék uszulni.

Magyaur 2020.06.08. 16:33:55

@Podvinecz Marsall: Én hálás vagyok, hogy valaki hírt ad egy olyan szennyoldalról, amit soha nem nézek. Jó tudni mit gondol az európai magyarság ellensége!:)

ijontichy 2020.06.08. 16:51:04

@balmoral: Na jó, mindennek van határa, még a PC-ségnek is. Drága emlékű nagyanyám (kinek születési éve még 18-al kezdődött), számunkra sajnos, számára szerencsére épp nem érte meg azt a szégyent, amikor "ez" megszentségtelenítette a seggével a minelnöki bársonyszéket. Nos, ha a kereszténységben van valami, akkor a mama a felhők szélén lábat lógázva, fejét ingatva csak annyit mond (évszázadok bölcsességére alapozva): "Hát... ez se hazudtolja meg a fajtáját!" ;-)
Mama, ennyivel minimum tartozom az emlékednek a nagy PC-ség tengerében :-)

Ménkűnagy Bundáskutya 2020.06.08. 17:07:55

@jotunder: "Trianon leginkább a ma is a Székelyföldön és a Felvidéken élő magyaroknak jelent valamit (...)" Nem akarok nagyon szőrszálhasogatni, de mégiscsak van egy EU. Megkockáztatnám, hogy Délvidéken eggyel rosszabb magyarnak lenni, mint Székelyföldön. Kárpátalján meg még annál is eggyel.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.08. 17:11:43

@Ménkűnagy Bundáskutya: ez így van, de a legtöbb magyar Székelyföldön és Felvidéken él ezért emeltem ki őket, és őket most nem kérdezte senki. itt csak Orbán Viktor és kutyáinak mélyen átélt világfájdalmáról van szó.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2020.06.08. 17:12:04

@jotunder: Hát ja, a kárpátaljai meg a vajdasági magyaroknak már nincsenek.

No man, no problem.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.08. 17:17:37

@Counter: a vajdaságban és kárpátalján is százezernél több magyar él a mai napig.

labrys 2020.06.08. 17:21:15

Teljesen értelmetlen etnicista megközelítést alkalmazni, bármi is legyen az adott kérdés. Az ilyesmi pont ugyanolyan, mint amikor a laposföld-hívők próbálnak megmagyarázni valamit a saját nyomott & szánalmas világképük alapján.

…És persze tök érthetetlen, miért olvas bárki (például) mandinert. :) Az ember még akkor is ezermilliószor értelmesebben tölti az idejét, ha ehelyett megnézni a Leszbikus zombik a külső űrből II. című műalkotást.
Ismét.

Glokta 2020.06.08. 17:28:05

@jotunder: Azért az az állítás (nagy vonalakban) megállja a helyét, hogy a török hódoltság vége után betelepítetteket/bevándoroltakat -kivéve a svábokat és a zsidókat - nem nagyon sikerült asszimilálni, utódaik a XIX. században nem magyarnak, hanem románnak/tótnak stb. vallották magukat, és a királyi Magyarország területének jelentős részén ők kerültek többségbe. Így kijelenthető, hogy elég nagy részben a betelepítések vezettek Trianonhoz.

(Zárójel: Mondjuk nekünk is van sarunk bőven, tekintve, mi történt a XX. században a két asszimilált csoporttal (zsidók és svábok) Magyarországon...)

Trianonnal valóban azok a magyarok jártak igazán rosszul, akik a határ túloldalára kerültek, és ők azok, akiket a következmények ma is érintenek.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.08. 17:30:09

@labrys: itt vannak bizonyos nagyon természetes igények, amely igényeknek nyilván van valamiféle etnikai vonatkozása, és az egyáltalán nem baj. az, hogy valaki umlauttal kezdi baszogatni a fél évezreddel ezelőtt élt embereket, az kicsit sok.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.08. 17:31:53

@Glokta: mi az, hogy "asszimilálni"? könyörgöm, a tizenhetedik században ennek nem volt jelentése. kihez, mit, hogyan? 1867 után volt értelme a dolognak, és a nemzetiségek köszönték szépen nem akartak asszimilálódni.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.08. 17:32:57

@Glokta: én amúgy pontosan érzem, hogyan disszimilálódom, ahogy ezeket a fajmagyarokat olvasom.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2020.06.08. 17:36:04

@jotunder: Mindkét esetben alaposan megroppantották a közösségeket a közelmúlt és a már-nem-annyira-közelmúlt ismeretes eseményei, amelyeket akár problémának is lehetne nevezni és felmerülésük talán nem egészen elválaszthatatlan az államhatárok Pintér Attila-i értelemben vett tolódásától.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.08. 17:40:08

@Counter: senki sem állítja, hogy ez nem így volt, sőt. a kérdés az, hogy ezek a baromarcúak mit képzelnek magukról. mondjuk az én családom problémái a határon belül voltak, és szerintem überolták a családi problémák kilencvenplusz százalékát.

Grrr 2020.06.08. 17:49:55

@jotunder: Nagyapám nagyapjának a nagyapja szlovák származású evangelikus lelkész volt, akit egy derék magyar arisztokrata hívott a Partiumba, hogy ott az ő német betelepítettjeit magyarosítsa el, 1819-ben.

h.kovacs 2020.06.08. 17:53:47

" de annyi igaz, hogy Trianont elég jól vissza lehet vezetni a török dúlásra és az azt követő betelepítésekre. "
hát ez lehet hogy így van de én érzek egy kis ellentmondást, vagyis eléggé furcsa hogy a magyar etnikum határai jellemzően ( a székelyeket kivéve ) ott vannak, ahol a török hódítás határai is, ahová a török nem jutott el, ott magyarok sem élnek, szóval hová is telepítettek idegeneket ?

labrys 2020.06.08. 18:03:40

@jotunder: „…itt vannak bizonyos nagyon természetes igények…”

Tételezzük fel, hogy egzakt módon definiáltuk a „természetes igény’ fogalmát*. Még ebben az esetben is kijelenthető, hogy teljesen természetes igénye van például a heteroszexuális férfiaknak arra, hogy megdugjanak minden szembejövő csinos tizenhat éves lányt.

Mint látható, a „természetes igény” nem jelent frászt sem /áthúzva/ nem bír legitimáló erővel.

.

„…amely igényeknek nyilván van valamiféle etnikai vonatkozása…”

Az „etnikai vonatkozás” csak akkor jelentkezik, ha valaki etnikai keretrendszerben – azaz az etnikai csoportokat meghatározóan fontosnak tartó kontextusban – próbálja értelmezni a jelenségeket az emberiség történelmében.

.

„…és az egyáltalán nem baj.”

Szerinted. Viszont például szerintem (is) igen nagy baj, rettentő sok nyomorúság okozója.

.
.
.

* Persze nem tettük, és garantálom neked, hogy a populáció „természetes igényei” ugyanúgy szórnak, mint a sörmárka-kedvelési trendjei.

seol 2020.06.08. 18:18:35

@Glokta:

Csak úgy játékból megnézhetted volna a török hódoltság határait.

ámbátor 2020.06.08. 18:19:50

"a török hódoltság vége után betelepítetteket/bevándoroltakat -kivéve a svábokat és a zsidókat - nem nagyon sikerült asszimilálni, utódaik a XIX. században nem magyarnak, hanem románnak/tótnak stb. vallották magukat"
Hát meg a nagy francokat.
Volt aki asszimilálódott, vagyes-házasodott, elmagyarosodott, volt aki meg nem. Nézd meg az erdélyi magyarságot, porlik mint a szikla. Száz év után, megfogyva bár, de törve, élnek a székelyföldön, ahol helyi többségük van. De Kolozsvárott vagy Vásárhelyen bizony igencsak erőteljes ez a porlás, hogy más méginkább románosult részekről ne beszéljek. Szlovákiában ez még feltünőbb. Pozsonyban már alig hallasz magyar szót.
Nincs ok rá, hogy ez ne így lett volna 4-500 éve. Ahol tömbben, helyi többségben éltek nemzetiségek, ott megmaradtak, ahol nem ott meg asszimilálódtak. Ahogy amúgy a svábok is. A zsidóság azért kivétel, mert a zsidó-keresztény keresztbeházasodás a XIX század elött ritka volt mint a fehér holló.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.08. 18:21:43

@labrys: Na itt álljunk meg egy csendes, baráti szóra! Hol lehet megnézni a Leszbikus zombik a külső űrből II. című műalkotást?

OoOoOo 2020.06.08. 18:22:46

Ha már mandiner, egy másfajta érdekesség: mandiner.hu/cikk/20200608_gavra_gabor_interju

10 éve lehetett: ez az ember akkoriban (pár évig) kb. minden nap bejárt az atv-be a kálmán olgához. (spoilerezek: most meg ott is dolgozik. az atv-ben.)

ámbátor 2020.06.08. 18:32:18

@labrys: mondjuk azt én is akartam mondani rögvest, hogy " természetes igény" a fehér keresztény minőségi puncira van, amint az köztudott.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2020.06.08. 18:34:06

@jotunder: Hál'istennek ezt a mandiner-cikket sem olvastam, szóval el nem tudom képzelni, mit képzelnek.

A "Trianon leginkább a ma is a Székelyföldön és a Felvidéken élő magyaroknak jelent valamit, mert problemáik vannak" részre reflektáltam. Más magyaroknak is vannak problémáik miatta, csak ők jóval jelentősebben fogytak bele, mint a székelyföldiek (így pl. a partiumiak mára már szinte teljesen). Ebből akár arra is következtethetünk, hogy a problémáik is nagyobbak voltak.

De pl. a magyar zsidóságot ért ismeretes problémák egyik eredője is Trianonban keresendő, elvégre nem minden ok nélkül lett 1920 után olyan váratlan mértékű tülekedés az egyetemeken meg a hivatásrendi pályákon.

@h.kovacs: A Bánságban, Dél-Erdélyben vagy éppen a Szerémségben és a Vajdaságban hogy állunk a török hódítással (és betörésekkel)?

balmoral 2020.06.08. 18:41:37

Ha jól tudom, speciel Trianon előtt áttelepített szlovákok a jelenlegi határokon belül találhatók, pl. Békés megyében. Az észak-magyarországi "tótok" nagyrészt nem szlovákok, hanem ruszinok (különleges ismertetőjegyük, hogy görög-katolikusok), őket nem nagyon kellett telepítgetni, mert ők beszélik az ószláv nyelvet, minden szláv nép nyelve innen származik, Szvatopluk meg előbb itt volt, mint prof. Árpád. Aggtelek környéke tele van ószláv helynevekkel, amit a szlovákok nem értenek, a délszlávok viszont igen. Ha a szlovákokat telepítették valahonnan a Trianon előtti Magyar Királyságba, hát kíváncsi lennék, hogy honnan az ördögből? És ez vonatkozik nagyjából a délszlávokra is. (A Morva birodalom központja délen volt, nem a mai Morvaországban, ahol a Jelinek kóser szilvapálinkát gyártják.) Mi, románok meg egyszerűen szaporák vagyunk.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.08. 19:00:54

@ámbátor: 'sztaku'! Minőségi thrash! Letölteném, de folyton a gyerek lóg a Kindle-ön. :(

HaKohen 2020.06.08. 19:02:50

.
@OoOoOo:

Kissé meglepett az általad belinkelt interjú. Mondanám, hogy miből lesz a cserebogár - de ő nem cserebogár.

Gavra Gábor a kétezres években a Magyar Narancs belpol. újságírója volt. És szvsz azokban az években nem sok nála okosabb és felkészültebb belpol. újságíró volt. A MaNcson kívül sem. Azután átigazolt főszerkként a hvg.hu-ba, és ott érte az a botrány, amire csak céloznak az interjúban. A kérdés elől kitér, de én válaszolhatok: nem hiszem, hogy akadt volna azóta bármilyen főszerk, aki önként fölállt volna a helyéről, mert valamilyen botrányba keveredett (sokkal nagyobb botrányok után még miniszter vagy min.elnők is maradhat bárki). Szóval, egy nagyon tisztességes embernek mutatkozott.

Azért érdekes, hogy ha beírod a gugliba a nevét, előjönnek a róla szóló lakájsajtós mocskolódások. És ha igazán mazochista vagy, akkor még a mandis kommenteken is élvezkedhetsz (ez most nem Jótündérnek szól).

Az elmúlt években fölfedeztem két-három nicknéven írt publiját a MaNcsban - dehát valahogy engem nem lehetett a nicknevével átejteni. Ja, és nagyon tetszettek.

Amit most a mandineres ürge kiszed belőle, az nekem helyenként nagyon furcsa (nem az atv-s felkarolására gondolok), meglepő, és sokban eltér az én elképzeléseimtől. Na de ki vagyok én, hogy bárki felett ítélkezzek...
.

AdvocatusDiaboli 2020.06.08. 19:08:38

@Kettes: Ugye a kérdés helyesen úgy szólna, hogy hol lehet megnézni ISMÉT. Amire a válasz adott: ott, ahol először megnézted.

Mackósajt 2020.06.08. 19:08:49

@balmoral: Még mindig vonzódsz az "alter" történelemhez, nem csoda, hogy sebezhető voltál a kitalált középkor hoax-al szemben.

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Ha. Én találkoztam a lengyelekkel, akik arról értekeznek, hogy a bronzkor kezdetétől a középkorig Észak-Európa a Nagy Lengyel Birodalom volt, de aztán a Katolikus Egyház gonoszul elbánt velük. Belefutottam az amerikai indiánba, aki arról értekezett, hogy az európaiak alsóbbrendű korcsok, mert a neandervölgyi vérkeveredés degradálta őket. (Aztán őrjöngeni kezdett, mikor felhívtam a figyelmét, hogy a genetikai vizsgálatok szerint az ő őseik is...) Stb., ez csak a jéghegy csúcsa még azok között is, akikhez "személyesen" volt szerencsém. Ezek mindenütt ott vannak, abszolút mindenütt. De nem mindegy, hogy mennyire hangadók, és mennyire van pénz és hatalom a kezükben. Általában akkor szokott elfajulni a dolog, amikor egy autokrata rezsim felkarolja őket.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2020.06.08. 19:09:32

@balmoral: A délszlávok nem elhanyagolható részéről elég jól lehet tudni, hogy honnan, mikor, hová (pl. Csepel, Szentendre, később a határőrvidék) települtek. Egy másik részéről meg alappal tehető fel, hogy a XIV. századi török hódítás elől vándoroltak a Délvidékre vagy Tolnába, Baranyába.

Érvsebész 2020.06.08. 19:57:58

@Glokta: Az én felvidéki rokonaimmal annyira ki van baszva, hogy euróban kapják a nyugdíjukat

Érvsebész 2020.06.08. 20:18:26

@labrys: amíg @ámbátor: be nem linkelte, azt hittem, csak kitaláltad :o

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2020.06.08. 20:23:57

@Mackósajt:
meg kell egy kis eredendő kisebbrendűségi komplexus. :)

balmoral 2020.06.08. 20:53:42

@Counter: Nem erről beszéltem, hanem arról, hogy hogy kerültek Szerbiába meg Horvátországba. Szentendrét nem csatolták el Trianonban. Az a helyzet, ahogy itt már többen kifejtették, hogy a középkor királyságai nem a lakosok nyelvi határaihoz illeszkedtek. Pest-Buda például inkább német nyelvterület volt a 19. sz. második feléig.
@Mackósajt: Konkrétan mivel nem értesz egyet? (Közben jártam Pisában és Veronában, és ott sem találtam egyetlen egy épületet sem, amely megbízhatóan a 7. és 9. század között épült volna. Számomra a kitalált középkor nem hoax, hanem cáfolandó, avagy igazolandó elmélet. Lehet ezért engem lesajnálni, de nekem ez szórakozás.)

OoOoOo 2020.06.08. 21:05:05

@HaKohen: igen, ismerem a sztoriját. Osztozom a meglepődésben.

Podvinecz Marsall 2020.06.08. 22:38:02

@Magyaur: egy mazochista kínozza magát, elmeséli, hogy mivel (kivel) és hogyan, mi meg perverz módon hejmuramistázunk. A poén az, hogy nem azon, amivel a mazochista kínozza magát, mert akkor minimum elolvasnánk, tehát inkább azon, hogy és ahogy kínozza magát. Akkor mi mik vagyunk?

Wolff 2020.06.08. 22:51:26

@Glokta: Nem szeretnélek elkeseríteni, de Trianon alapvető oka a honfoglalás. Ha nem jövünk ide, akkor Trianon sincs.

labrys 2020.06.08. 22:53:04

@Kettes: youtu.be/993iYVQNQgE

Szívesen. :)

[Sajnos az említett 2. részt nem találtam nyilvános helyen. De connoisseur-öknek tudnám ajánlani még A gyilkos paradicsomok támadása 2. opuszt is ebből a zsánerből, az ifjú George Clooney-val:

youtu.be/NGypsZPGt4Y ]

rikitikitevi 2020.06.08. 23:04:02

a kommentszexió színvonala hirtelen mekkorát emelkedett :)

Grrr 2020.06.08. 23:05:28

@balmoral: Extraordninary claims require extraordinary evidence.

A wikipedia-n is található cáfolatokról például mi a véleményed? Érdekes amúgy, hogy a magyar oldal mennyivel hosszabb, mint a német és főként az angol.

Mindenesetre szép munka lehetett monostorok százai, kódexmásolók ezrei bevonásával összehangoltan kitalálni a pápákat, az ő tetteiket és okmányaikat, ökumenikus tanácsokat és azok határozatait, beleértve azokat az eretnek mozgalmakat, amikre ezek reagáltak. A teljes Frank Birodalmat. A muszlim arab terjeszkedést meg hogyan volt lehetséges a IV. század végére tenni? Ha jól olvasom a wikipedián, ezt mondja. A kínai történelemmel mi van?

jeanbart 2020.06.09. 07:13:45

talán 1 össznemzeti reprezentatív hátrafelé nyilazott szárnyú mitokondriális dns tesztközpont felállítása segítene... /Turul vére központ/ pl narancsságával a cseléd gént jelölnénk a monolit 2/3 biztosítása érdekében, önkéntes alapon.. Soros György amerikai szkíta üzletember talán a központ felállítását is támogatná...önkéntes génadók meg biztosítanák a nemzeti géntérkép /kik vogymuk/ adatolását... a határon túli kárpáti őshaza bevonásával kifezezhetnénk egybetartozásunkat közép európai gén testvériséget.. amely a tudomány erejével írva felül a politikai megosztó szándék aljas támadásait . Első lépés identitáskereső facebook csoport felállítása, második lépés adományozók keresése , egyetemi stb dns vizsgálatra képes szakemberek keresése /eus pénz/...stb kutatás tervezés stb stb végül kereshető nyilvános rokonság kutató adatbázis felállítása

lüke 2020.06.09. 09:37:54

@jeanbart: sajnos a természettudományos NER műveltség aszimptotikusan közelíti az x tengelyt

sync 2020.06.09. 10:25:04

Nem is lenne ezzel baj, ha nem állami szintre emelték volna.

látjátok feleim szümtükkel 2020.06.09. 10:31:52

Asszimilálódás a szerb határ mellett, magyar községben ( Wiki):

"2001-ben a település lakosságának 92%-a magyar, 5%-a szerb és 3%-a egyéb (cigány, szlovák, német, román, horvát, stb.) nemzetiségűnek vallotta magát.[11]

A 2011-es népszámlálás során a lakosok 87,7%-a magyarnak, 0,4% cigánynak, 0,4% horvátnak, 0,6% németnek, 0,5% románnak, 2,8% szerbnek, 0,2% szlováknak mondta magát (11,6% nem nyilatkozott; a kettős identitások miatt a végösszeg nagyobb lehet 100%-nál). A vallási megoszlás a következő volt: római katolikus 41,2%, református 4%, evangélikus 0,4%, görögkatolikus 1,2%, felekezeten kívüli 24% (24,1% nem nyilatkozott).[12]"

A szerelem sötét verem, abba bezony mindig beleestek a szerb és a magyar fiatalok, és ha a szerb család tiltakozot, akkor uszkucsiltak. A vegyes házasságból született gyerek meg a fene sem tudja minek vallja magát, főleg, ha az anyja magyar.
Egy biztos, a szerb gyerekek mindig értették, és beszélték az ország nyelvét, mármint a magyart (pedig volt saját szerb iskolájuk). Nem úgy, mint a határon túl élő magyarok egy része.

kisa 2020.06.09. 10:34:34

@Grrr: Sőt, egyesek szerint Mohamed is a 7. százdaban tevékenykedett...

Grrr 2020.06.09. 11:14:59

@kisa: Ezeket az uralkodókat is mind kitalálták, életrajzzal együtt?en.wikipedia.org/wiki/List_of_state_leaders_in_the_8th_century
Vagy csak régebben éltek: De az angolok pl. még a Danelaw előttiek voltak, tehát a 4-5. században uralkodhattak az angolszász királyságokban? És akkor mikor volt idejük átalakítani így Angliát a rómaiak eltűnése közben ill. után?

balmoral 2020.06.09. 11:29:48

@Grrr: Ki mondta neked, hogy tudok olvasni?

kisa 2020.06.09. 11:55:00

@látjátok feleim szümtükkel: Én úgy gondolom, hogy ha a népeket békén hagyják, akkor könnyebben integrálódnak, horribile dictu, asszimilálódnak. (Az én fatornyos szülőfalumban a 20-as években még mindenki svábul beszélt, vagy legalábbis tudott svábul. Ma már fogalmuk sincs csak esetleg ilyen hagyományőrző izékben, de a napi gyakorlatnak nem része a sváb nyelv.) Amint elkezdik őket b.szogatni a nemzetiségük miatt, az egyből felhorgad még akkor is, ha addig egyébként le se... A 80-as években gyakran megfordultam Szabadkán. Akkor, ha magyarul szóltál az eladóhoz, akkor magyarul válaszolt, ha meg szerbül, akkor szerbül, osztjónapot.

aronsatie 2020.06.09. 12:58:40

@labrys: És ha alacsony a vérnyomása és nem akar több kávét inni? Miért ne olvashatna ilyenkor Mandinert?

seol 2020.06.09. 14:23:25

@aronsatie:

ENNYIRE alacsony vérnyomással el kéne menni orvoshoz. ;-)

Érvsebész 2020.06.09. 15:45:12

@aronsatie: mert az élet mindenféle vérnyomással túl rövid ahhoz, hogy mandinert olvassunk

velőtanya 2020.06.09. 21:38:08

@OoOoOo: @HaKohen: Igazi hardcore "gyülisnek" látszik - ahogy egyébként mindenki az, akinek érdemi befolyása van az ATV-ben bármire - úgyhogy annyira azért nem meglepő. Az utóbbi hetekben az mondjuk feltűnt, hogy aminek ő ott a főszerkesztője, az még a híradójuknál is szemetebb módon kapcsolódott be a fidesz legsötétebb alakjainak oldalán (Deutsch, Kovács Zoltán, Hollik) a Karácsony elleni kampányba, így akkor most van már arc is hozzá legalább.

velőtanya 2020.06.09. 21:39:12

@velőtanya: Kocsis Mátét indokolatlanul kifelejtettem az álomcsapatból.

Ron Vibbentrop 2020.06.10. 14:53:52

@labrys: Leszbikus zombik a külső űrből II. nem létezik, ha csak nem a Lesbian Zombies from Outer Space képregény-minisorozat 2. füzetére gondolt. Azt viszont nincs értelme önmagában újranézni. Önmagában birtokolni sincs értelme, hacsak nem egy vicces, ám kevéssé alapos ismerőstől kapta az ember.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.06.10. 15:14:23

@Ron Vibbentrop: csináltak belőle egy diafilm szerűséget hangalámondással. elég vicces.

seol 2020.06.10. 15:24:43

@Ron Vibbentrop:

Ja, filmből SAJNOS csak ennyi van a témában:

www.imdb.com/title/tt2306623

Tehéntőgy 2020.06.11. 10:04:14

@Grrr: Jó azért ezt a "keresztény Európába betörő rabló pogány hordát" se kelljen már komolyan venni.
Azt a tündibündi keresztény Európát úgy kell elképzelni, hogy a honfoglalással gyakorlatilag egyidőben, 897-ben épp perbefogták Rómában Formosus pápa hulláját. Mármint szószerint. Pápai díszbe öltöztetve ültették trónra a tetemét, és úgy olvasták a fejére a vádakat, aztán jól megbüntették. Ezek a gonosz barbárok vs. "európai civilizáció" beállítások mesék.

kemény keleti kommentelő 2020.06.11. 13:41:03

@Tehéntőgy: Ezt a "keresztény Európába betörő rabló pogány hordát" mesélik,
hogy eleinknek kitelt a becsülete az előző őshazában és átkergették törzseiket a vereckei hágón.
Ahogy leértek a hegyről a síkra, rá kellett jönniük, hogy ez inkább mocsár, mint legelő.
Amikor meg jöttek a kemény telek, kénytelenek voltak benézni kajáért a fallal körülvett városokba is.
Ekkor vették észre európában, hogy ezek nem értenek semmihez, mert nem parasztok, nem is polgárok, csak bőrharisnyás indiánok.
Hogy az ilyenekkel mit lehet kezdeni, akkor kezdtek gondolkodni.
Előszöris megkeresztelték őket és küldtek rájuk papokat, hogy kikupálják valahogy a vadakat, aztán vagy sikerült, vagy nem.

LvT · http://onomastikion.blog.hu/ 2020.06.11. 13:51:09

@Glokta: >> Azért az az állítás (nagy vonalakban) megállja a helyét, hogy a török hódoltság vége után betelepítetteket/bevándoroltakat -kivéve a svábokat és a zsidókat - nem nagyon sikerült asszimilálni <<

Én a török hódoltság után délre települt szlovákok leszármazottja vagyok. Ehhez képest nem értem az érvelést, mert mi alföldi, mátrai, pilisi stb. szlovákok a trianoni határon belül maradtunk, hozzánk nem igazították a békeszerződés határait.

Ami a törököt illeti, azt még a disztingvált magyar történészek (pl. Szarka László) is leírják, hogy a török bejövetelével a magyar etnikai határok három irányban a periféria felé kiterjedtek (így a magyar-szlovák etnikai határ is északabbra tolódott) a hódoltság elől menekülő magyarok miatt.

A török kor elmúltával – a déli végeket leszámítva – csak a korábban megszakított állapot (népesedési helyzet) állt vissza azzal, hogy középen némileg mozaikosabb lett a lakosság. A középső mozaikossággal pedig a perifériák leválása nehezen magyarázható.

LvT · http://onomastikion.blog.hu/ 2020.06.11. 14:21:49

@balmoral: >> A Morva birodalom központja délen volt, nem a mai Morvaországban, ahol a Jelinek kóser szilvapálinkát gyártják. <<

Van ilyen vélemény, még igaz is lehet, ezzel együtt a történelemtudományban (még) nem nyert elfogadást. A szlovákok viszonyában azonban lényegesebb, hogy bárhol is volt a Morva Birodalom, birodalomnak akkortól nevezzük, mikor elfoglalta a Nyitrai Fejedelemséget, amely arra a területre esik, ahol a szlovákokat találjuk. Az elűzött nyitrai fejedelem és utóda az új székhelyen fogadja Metódot és Konstantint, és támogatja őket a szláv liturgikus nyelv bevezetésében. Úgyhogy én nem keresem, hogy lehettek a szlovákok ősei a magyar honfoglalás idejében.

Én ismerem az ószláv nyelvet és néhány jelenkori szláv nyelvet is, emiatt nem tudom értelmezni azt az állítást, hogy "ruszinok [...] beszélik az ószláv nyelvet", "ószláv helynevek[..], amit [...] értenek [...] a délszlávok". Nem ismerik jobban, mint a mai római katolikus magyarok a latint: korábban ezen folyt a liturgia, de a résztvevők nem értették. A XII. sz. vége óta egyébként nem is az ószláv volt használatos, hanem az egyházi szláv, amelynek már helyről-helyre a nemzeti nyelveknek megfelelő redakciója alakult ki.

Tehéntőgy 2020.06.11. 14:36:20

@kemény keleti kommentelő: Ez mind marhaság, már bocs. A honfoglaló magyarok természetesen tudtak földet művelni (ahogy az eurázsiai nomád népek általában termelnek minimum kölest), azt nem kellett "Európától" megtanulniuk. Már az etelközi magyarokról leírja arab forrás, hogy sok szántóföldjük is van.
A kalandozó háborúk sem azért folytak, mert a magyarok éheztek volna, aki éhezik, az nem tud az Alföldről Barcelonáig hatoló rablóhadjáratot kivitelezni, meg adófizetővé tenni Szászországot stb.
Persze voltak gazdasági vívmányok, amiket a középkorban "Nyugatról" vettünk át, de azok megjelenésének meg nem sok közvetlen köze nem volt a kereszténység felvételéhez, pl. a nyomásos földművelés csak évszázadokkal később, a 13. században terjedt el Magyarországon.

kemény keleti kommentelő 2020.06.11. 14:50:52

@Tehéntőgy: Marhaság. De mégis akkor hogyan definiálnád a nomád szó jelentését ?
Mert félek, hogy a vándorlás és a földművelés kizárják egymást.

seol 2020.06.11. 15:06:41

@kemény keleti kommentelő:

A google nevű nagy varázsló megint lecsap.

"A félnomád népeknél csak a nép egyik része vándorol, míg a másik részük letelepedett földművelést folytat, ennek neve integrált nomadizmus. Ilyen életmódot folytatott például a honfoglaló magyarság."

hu.wikipedia.org/wiki/Nomadizmus

kemény keleti kommentelő 2020.06.11. 15:43:06

@seol: Egyszer el kellett kezdeniük ásni és követ hordani, az nem vitás. Ennyire északon fél évig hó alatt befagyhatott a seggük a jurtában és megdögölhettek a lovaik.

Tehéntőgy 2020.06.12. 09:29:16

@kemény keleti kommentelő: A jurtában nem fagy be senkinek a segge. A pont a 10. században író Ibn Fadlan elmeséli, hogy a közép-ázsiai télben remekül elvolt egy zárt udvaron felvert jurtában, míg ha kiment, szó szerint lefagyott a szakálla.
A Góbi-sivatagban olykor ma is kitelelnek jurtában, pedig a mérsékelt övi tél ott egészen durva, mínusz 30-40 fokokkal.

És nézz meg egyszer egy igazi jurtát, ha teheted, belülről. Látni fogod, hogy akik egy olyan vázszserkezetet meg tudnak alkotni, ami ahhoz kell, azok fából bármit meg tudnak csinálni.
Magyarországon már 900-as évekből földfelszíni faházaknak is vannak nyomai pl. a borsodi földvárból. Ezeket a dolgokat attól, hogy a népesség egy jórésze nagyállattartó nomadizmust folytatott, még nem kellett külön megtanulni Nagyon Fejlett Katolikus Európaiaktól.