Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Hörcher professzor ideológiai vitája Hörcher professzorral

2020.05.16. 19:58 | jotunder | 106 komment

 

       Lehet, hogy az Olvasó tőlem fogja megtudni. Megszületett az orbánista Élet és Irodalom, a társutas értelmiségiek lapja, az Országút. 

       A heti Országútban jelent meg Hörcher Ferenc professzor vezércikke Hasadni fog-e Európa címmel. Hörcher Ferenc a rezsim egyetemén kapott kutatóprofesszori állást, Magyarország egyik vezető politikafilozófusa.   

      Egy részletet szeretnék kiemelni a cikkből.

      "Ebből fakad, hogy a Fidesz-kormány eltérő víziót fest Európa jövőjéről, mint ami elfogadott a klubban. Ráadásul olyan tabukat sem tisztel, amelyeket a nyugati országok megkérdőjelezhetetlennek tekintenek – ilyen elsősorban is a liberalizmus ideológiája. De idetartozik annak kétségbe vonása is, hogy a régi Európa kiváltsága, hogy meghatározza, mit jelent a demokrácia vagy a jogállam fogalma."

      Egy másik Hörcher Ferenc nevű professzor,  néhány éve azt írta az Orbán-rezsimről, hogy korrupt,  civilizálatlan, Putyinnal kokettál és kétséges jogszerűséggel épített ki magánbirodalmakat. Érdekes módon itt is olyan tabukról van szó, amelyet a nyugati országok megkérdőjelezhetetlennek tekintenek. 

       Szerintem érdemes lenne a két Hörcher Ferenc professzort leültetni egy asztalhoz, hogy vitassák már meg azt, hogy miért is utálják a jó Orbán Viktort Nyugaton, mint a szart, azért mert nem tiszteli a liberalizmus ideológiáját vagy azért mert egy autokrata tolvaj. 

      

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr2315701480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

feketeesfeher 2020.05.16. 21:43:50

Értem én Horkay-Hörchert. Nem mondom, hogy nem értem, miért csinálja. A környezetem tele van olyan emberekkel, akik túlélni, megúszni akarnak. Menteni a havi félmilliót, az egzisztenciát, a képzelt befolyást, a minimál önbecsülést. Hogy azért számítanak valamit. Meg hozzák a fix havi fizetést. Kurvára kevesen vannak, akik azt mondják, nem ez számít, mert baromira ez számít.
Magyarországon nyugodtan lehet temetni a demokráciát, és úgy 50 év múlva kiásni, hátha újralehet éleszteni.
Basszátok meg, mi akik elmúltunk ötven, ebbe a kalap szarba fogunk megöregedni és meghalni.
Volt úgy 15 év, amikor lehetett vplna máshogy.
De nem lett

seol 2020.05.16. 22:10:14

Az utóbbi években az utolsó félnalfabéta, primitív náci is megtanulta felmondani, hogy aki őt kritizálja (eljüldi anyjába stb.), az nem azért teszi, mert ő utolsó félnalfabéta, primitív náci, hanem azért, mert Neki Különbözik A Véleménye Erről, Illetve Arról, amit a most éppen a liberálnácikomcsi gőtevállúak mögül dirigáló tudjukkik nem bírnak elviselni. És mindegyik vadbarom nagyon büszke rá, hogy végig tudja mondani.

Itt az jött volna, hogy nem is tudom, miért említem meg ezt -- de ha egyszer tudom...

Grrr 2020.05.16. 23:11:09

@AdvocatusDiaboli: A jogállamisági kritériumokról továbbra is beszélnek. Meglátjuk, hogy az valami szóra érdemes dolog lesz-e

Külsős 2020.05.17. 07:01:55

@feketeesfeher:
Ó, b+. Valami ilyesmi jár az én fejemben is. Úgy néz ki, ez már nagyjából az érett Kádár-rendszer, a társutas (nagyon pontosan fogalmaz JT!) értelmiség óvatosan kissé eltartott kisujjal beáll a sorba, berendezkedik a túlélésre.
Most nincs SZU, aminek összeomlása magával rántaná a rendszert, tényleg ebben a szarban forgunk meghalni.

dobzse.laci 2020.05.17. 07:42:00

@AdvocatusDiaboli: szerintem nem itt van a megoldás.
nem vihették az összes lopott pénzt szingapúrba, van itt európában is bőven és nem csak a papíron legalizált.
azokat lehetne zárolni bcs gyanúja miatt, majd, ha a gazdája tisztázza, akkor hozzájuthat.
esetleg egy kis szivárogtatás, megezmegaz.
a németek szerintem eléggé képben vannak a belső ügyekben (ld. gruevszki-ügy), megcsinálhatnák, ha akarnák.
de nem akarják...

Geo_ 2020.05.17. 08:22:15

Rendkívüli módon unom, ha intellektuálisnak szánt teljesítményeket a megélhetés oldaláról vizsgálunk, pl. hogy egy professzori vagy AB állással megvehetőnek gondolunk egyéneket.
Unom - unom, hogy ilyen sok van belőlük.

Mindig újra- és újra kell gondolnunk a tudomány fogalmát - úgy tűnik, hogy főleg a társ.tudományokban párhuzamos, egymással még fogalomkészletben sem kapcsolódó párhuzamos világok alakulnak ki.
Hogy ezek nem egyenrangúak, az HHF írásából azonnal kiderül: egyszerre beszél szubszidiaritásról és a nemzeti keretek természetjogáról.
De ha akarom, pozitív elemeket is találhatok - pl. a kizárólag a nemzeti szuverenitást hangoztató ketrectársaihoz képest. Sőt, első ránézésre még úgy is érthetném, hogy pusztán leíró jelleggel használja a dolgokat, hiszen fejlettségéből adódóan valóban létezhet a régi Európa kiváltsága - de a pozitív megközelítést kizárják az olyan megfogalmazások, amikor egyenlőségjelet használ a liberalizmus és a liberális (polgári) demokrácia közt: egyértelműen urát és parancsolóját szolgálja ki.

De legyen egy kis fény is: egy konzervatív politológustól hvg.hu/itthon/20200516_Korosenyi_az_Orbanrezsimrol_Diktator_a_nep_jovahagyasaval

rinaldo-rinaldini 2020.05.17. 08:50:58

@dobzse.laci:
Nem lehet a németek szemére hányni, hogy miért nem buktatjak meg Orbánt. Egy részt egy ilyen akció nincs kockázat nélkül, sikere kétséges (aki nem teljesen hülye annak látnia kell mindenféle megbuktatása kísérlet nélkül is, hogy Orban egy bűnöző - elég sokan tisztában voltak a kollégiumi társaság erkölcsi minőségével már akkor amikor Viktor még a nyugati liberális elit kedvence volt) és ha sikeres is lenne kiszámíthatatlan hogy mi jönne helyette.
Orbán előbb-utobb úgy is bukni fog, lehet 1 év múlva, lehet 10 év múlva, de bukni fog. Orbán nem zseni, eddig is csak azért maradt a pályán, mert jóval tisztességtelenebb mint ellenfelei és volt egy jó adag szerencséje.

aronsatie 2020.05.17. 09:07:08

Hörcher professzor seggnyal és közben izzad.

látjátok feleim szümtükkel 2020.05.17. 10:36:29

Van, aki még nem jött rá, hogy az öregedés sem nem szépít, sem nem okosít, és a tudathasadás gógyszerét sem találták még fel.

Podvinecz Marsall 2020.05.17. 11:19:33

jt, kösz a linket, én erről az újságról nem tudtam. El is olvastam Schöpflint. Nem tudom, mi van ezzel az emberrel, van, egyik héten erre hajlik, másik hétan arra hajlik.
Hogy szalonképes maradjak a mostani cikkével kapcsolatban: feltupírozott szerecsenmosdatás, másra mutogatás, "érdekes" értelmezések, főleg az "illiberális", "populista", "korrupt" dolgok bírálatának gyakoriságát illetőleg. Abba kéne ezt neki is hagynia, igyon teát.

jan 2020.05.17. 11:38:40

Azt tudja valaki, hogy az miért van, hogy bizonyos kontextusokban "Hörcher Ferenc"-ként, más kontextusokban "Horkay Hörcher Ferenc"-ként használja a saját nevét?

Nekem ez a Horkay amúgy teljesen úgy hangzik, mintha a becsületes Hörcher nevének a turbómagyarítása lenne: horka, -y, minden ami kell bele!

Az Erdei Grünwald vezetéknévre emlékeztet, azzal kapcsolatban is mindig az volt az érzésem, hogy volt egy Grünwald, aki magyarosítani akart Erdeire, aztán elbizonytalanodott, és így lett végül Erdei Grünwald.

Podvinecz Marsall 2020.05.17. 11:55:00

@jan: név: egyik szülő, másik szülő

lüke 2020.05.17. 11:58:55

@jan:
erdei= grünwald / zöld erdő
volltreffer,ua,de mára avanzsált,már nem hökösen horkan...

kemény keleti kommentelő 2020.05.17. 12:04:27

...Erről az Orbán féle nemzetek európájáról nekem az jut eszembe,

hogy most nem Magyarország volt bajban, hanem Olaszország, Spanyolország, Belgium, az UK,...
www.idokep.hu/koronavirus

...és Németország segített ellátni üres kapacitásán olasz betegeket,

Orbán meg csak lopott közben és sírt a szája, csinálta a katonai huntát és már megint vele kellett foglalkozni.

balmoral 2020.05.17. 12:32:33

Nekem az ilyen professzorokról Csortos Gyula esete ugrik be a kis színésznővel.

lüke 2020.05.17. 12:36:43

@kemény keleti kommentelő:
van der Leyennek az olaszok,a szemére vetették:az elején nem ébredt rá a segítségre,nem is fogadtak el pénzbeli segítséget az EU- tól.
Kicsit késlekedtek!
Ovi meg ment,mint kés a vajban,mire felébredtek ,megalakult a junta.
A legjobban Kurz reagált: annyi gondja van a járvánnyal,nem ér rá erre figyelni! Másnapra,már ezt a panelt szajkózta Ovi is.Nem figyelnek a magyariak....

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.05.17. 12:39:08

Hajlékony professzorok között élünk, akik között az akadémikusok se kivételek, ez van -- skót felvilágosodás ide vagy oda, azért maradnak leginkább bundás magyarnak

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.05.17. 12:47:17

@Geo_: Hörcher az elegánsabb, minőségibb társutasok közé tartozik, akiknek -- kompenzálandó az erkölcsi vétségeit az esztétikum -- kvázi zsebkendőként -- lóg ki a zakója megfelelő zsebéből. Sajnos azt hiszi, át lehet menteni az az européer normákat a túlpartra ázsiaian görnyedt testtartásban.

flort 2020.05.17. 12:54:06

@jan: "Doktor Zölderdő Béla vagyok, a nevem nem sokat mondhat önnek, de néhai jó édesapám, Grünwald Manó gyakran állt az ön szolgálatára különféle apróbb kölcsönügyekben." - konyvtar.dia.hu/xhtml/moldova_gyorgy/Moldova_Gyorgy-Az_Abortusz-szigetek.xhtml

mafi mushkila 2020.05.17. 13:14:12

@HaFr: Nem volt rossz: " a magyar nyelv kedveli az egyes szám használatát"
e-nyelv.hu/2011-12-14/tobb-birtokos-%E2%80%93-egy-egy-birtok/

kemény keleti kommentelő 2020.05.17. 13:22:13

@lüke: De más országoktól is kaptak segítséget például az olaszok.
Kubából ment hozzájuk 53 fős orvoscsoport, Ukrajnából, Oroszországból, Kínából.

Orbán meg, akinek az olaszok a legnagyobb barátai...

Orbán és söpredéke nem csak a - liberális európából - bukott meg,
hanem a - nemzetek európájára - is pont ugyanúgy alkalmatlan.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.05.17. 13:26:44

@HaFr: Hörcher, legalábbis tudomásom szerint és semmi okom az ellenkezőjét gondolni, nem ártott senkinek. Namost ebben a magyar kártyajátékban ez egy egész tisztességes bemondás. Én láttam olyan internetes kommentsorozatot, ahol viszont őt mocskolták rendesen, és két perc alatt jöttem rá, hogy kicsoda, fellow conservative. Nagyon rusnya ez a világ, és Hörcher inkább a mérsékelt, talán privátim még mindig kicsit kritikus, társutasok közé tartozik.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.05.17. 14:30:37

@jotunder: kb. ugyanezt írtam és gondolom, de az is baj, hogy erre futja csak neki,, nekem személyesen is csalódás (nem mai) meg általában is baj a vezető humánértelmiségtől, amelyik professzionálisan foglalkozik értékekkel, de nem tudok nekik megfelelni a magánéletében -- ki hoszi akkor el, amit a katedráról mond vagy ír? Én nem. Nem is érdekel.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.05.17. 14:31:36

bakker, a jakabok meg a sietség násza: "nem tud nekik megfelelni"

Geo_ 2020.05.17. 14:38:33

@HaFr: @jotunder: igen, végül is csak a tudománynak, közétenek ártott - pl. amikor zúg a Magyan Nemzeti Identitás Über Alles, ebben a közegben kifejezetten üdítő a szubszidiaritás említése. Ahhoz már nagyobb jóindulat kell, hogy "a régi Európa kiváltsága, hogy meghatározza, mit jelent a demokrácia vagy a jogállam fogalma" arra kíván-e utalni, hogy mi akartunk ehhez az Európához csatlakozni.

De illetlen szavak akkor szokták elhagyni ajkimat, amikor indokolatlanul neolibeznek (Pogátsa & Vo) - vagy amikor a liberalizmussal, liberálisokkal szembeni kritikát terjesztik ki a liberális demokráciára is. (megkérdőjelezhetetlennek tekintenek – ilyen elsősorban is a liberalizmus ideológiája: mintha nem lennének konzervatív, zöld, szoc. pártok és ideológiák).

De hát Báncsák Krahácsot Schöpflin szájából sem lóg ki a böllérkés - s lehet, ma már ez is egyfajta érdem.

AdvocatusDiaboli 2020.05.17. 14:57:09

@dobzse.laci: Ebben teljesen igazad van, de ez a bűnüldözés (vagy a politikai szivárogtatás, titkosszolgálati műveletek, stb) témaköre. Én a pénznemadásra reagáltam.
@Grrr: Az a 7. cikkely.
eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/HTML/?uri=CELEX:12016M007&from=EN
Annak alapján lehet fölfüggeszteni "bizonyos jogokat", de csak a szavazati jogot nevesíti. Beleképzelhető bizonyos kifizetések felfüggesztése is, de egyrészt nem egyszerű eljutni odáig, másrészt meg ezt jellemzően a magyar ellenzék sem támogatja. Legalábbis én emlékszem olyan ellenzéki megnyilatkozásokra, melyek a pénzelvonás ellen szóltak, és nem emlékszem olyanra, aki támogatta volna, hogy ne adjanak pénzt (persze attól még lehetett olyan). Karácsonyék azt próbálják (-ták?) szorgalmazni, hogy a kormány kikerülésével juthassanak hozzá EU-s pénzekhez. Nem lenne ördögtől való, de elég naív elgondolás (nincs Brüsszelben olyan apparátus, amelyik meg tudná állapítani, hogy a bivalybasznádi független polgármester és képviselőtestület vérfideszes vagy ellenzéki vagy tényleg független, vagy hogy tényleg díjugrató pályára van-e ott a legnagyobb szükség, vagy hogy a kivitelezésre pályázó Strmn1, Strmn2 és Strmn3 Kft-k nemes versenyének megérdemelt győztese vajon be van-e kötve a hatalomhoz.

balmoral 2020.05.17. 15:08:20

@HaFr: @jotunder: Tehát csak némileg, érintőlegesen és kizárólag megélhetési célból kurva.

seol 2020.05.17. 15:20:39

@mafi mushkila:

A belinkeltben tárgyaltak egyszerű birtokos+birtok szerkezetek ("kiskutyák gazdája", "társutasok zakója", persze hogy); bonyolultabb mondatszerkezetnél, több birtoknál azért jobb, ha egyeztetünk szerintem. :)
"Ezek a kiskutyák, amelyeknek sapka van a gazdája fején"? Kicsit "brrrr". (Ugyanakkor az "Ezek a kiskutyák, amelyeknek magas a gazdája" viszont nem vészes, pffft. :) ) Bár tudom, hogy egyre divatosabb nem egyeztetni.

velőtanya 2020.05.17. 15:28:22

@flort: Zölderdő Sándor - Béla unokatestvére, akinek a másik Grünwald bácsi volt az apukája - pedig a Lakinger Béla zsebcirkáló fedélzetén alkotott maradandót.

velőtanya 2020.05.17. 15:29:19

@balmoral: "Én eszkort/sugarbaby vagyok, nem kurva"

mafi mushkila 2020.05.17. 15:34:49

@seol: Metajelenség! Felbomlott a tér-idő kontinuum!
Kutyák a másik oldalon voltak, amit nem linkeltem, mert nem volt elég releváns.
Hogy a manóba nyílt meg nálad az?
Kicsit remélem, hogy nincs rá racionális magyarázat, az mindig olyan érdekes :)

De ha belegondolsz a zakókba... bele kell gondolnod a zsebekbe is, ami már tényleg túlzott burjánzás lenne...

akiknek -- kompenzálandó az erkölcsi vétségeit az esztétikum -- kvázi zsebkendőként -- lóg ki a zakójuk/zakóik? megfelelő zsebeiből.

balmoral 2020.05.17. 15:37:20

Nekem a legjobban a "Fidesz-kormány" kifejezés tetszik. Elképzeltem, ahogy Kásler, vagy Pintér, Szíjjártó, Benkő, Bátfai, Semjén, Varga, Gulyás, Palkovics és a méhész éppen víziót fest Európa jövőjéről. Rogán meg éppen magát igyekszik feltalálni. Kormány? Akkor én meg háttérhatalom vagyok.

kemény keleti kommentelő 2020.05.17. 15:43:32

@velőtanya: Fizetségért alkottak már maradandót is. Van, hogy megéri az árát.
Ez viszont egy bolti savas bácsi szokásos baromsága, amivel a hátadra mászik.

seol 2020.05.17. 15:52:23

@mafi mushkila:

Nem tudom, milyen oldalra gondolsz, én egy másikra kattintottam át, azon "házak fala(i)" szerepeltek. Először azzal akartam példamondat', nem tudom, hogyan lett 1 vagy 2 lépésben kiskutya belőle (rémlik, hogy "kiskutya orra" volt az első változat). :)

A "zakójuk zsebe" meg újra egyszerű birtokos+birtok, miért kellene vacakolni vele? "A társutasok zakójának zsebeiben", akkor már. ;-) Próbálom azonosítani, hol jön be számomra az a 'szint', ahol úgy érzem, mindenképpen egyeztetni kellene, de még nincs meg.

"Ezek azok a pirézek, akiknek romos a háza." Elmegy.
"Ezek azok a pirézek, akiknek romos a háza kéménye". Brrr.
"Ezek a pirézek, akik házának kéménye romos". Elmegy, kapjabe.
(Ha volt ilyen példamondattal is oldal, kérlek, ne mondd el.)

mafi mushkila 2020.05.17. 16:29:24

@seol: Oké, nem :)
Akkor sztem most már megvárom a mondat tulaját, hogy óhajtja-e még a szakértő hozzájárulásunkat, vagy inkább már elég :)

labrys 2020.05.17. 16:51:09

@jotunder: „Hörcher, legalábbis tudomásom szerint és semmi okom az ellenkezőjét gondolni, nem ártott senkinek.”

Aktívan, nyilvánosan, teljes közéleti súlyával támogatja Orbánt és a Seggfej által kiépített rezsimet* – és akkor képes vagy leírni, hogy „nem ártott senkinek”?

.
.

* Kivéve egyetlen, 'némely igekötő helytelen használata Sztálin prózájában'-jellegű sajnálatos botlását, amivel kapcsolatban – mivel már keservesen megbánta – sűrűn kussol.

És teszi mindezeket úgy, hogy közben „konzervatívként” gondol magára… Komolyan, néha a tetteiket látva eltűnődöm, hogy a „magyar konzervatívoknál” mélyebben megalázni & lekurvázni egyetlen (képzetes) csoport sem tudná saját magát.

dobzse.laci 2020.05.17. 17:33:19

@rinaldo-rinaldini: ...meg mert hamarabb rájött, hogy a bukott ügyeket hogyan kell kommunikációs szinten visszafordítani.

egyébként nem az kell, hogy a németek buktassák meg (néhány fekete bankszámlával ez nem is sikerülne), mert ez nem az ő dolguk.
ráadásul pont nem o1g számláira gondoltam, hanem a sleppére.
ha ugrik a pénz, ugranak a seggnyalók is.

és ha basztatják-idegesítik, akkor előbb-utóbb nagyon nagyot fog hibázni.

jan 2020.05.17. 18:06:51

@ikaruss: Köszi! A szülei ezek szerint már a nevük alapján predesztinálva voltak egymásnak!

Grrr 2020.05.17. 18:46:17

@AdvocatusDiaboli: Nem a 7. cikkelyre gondoltam, hanem hogy az új 2021-2027-es költségvetési szabályokban a kifizetéseket - elsősorban a kohéziós forrásokat - jogállamisági kritériumhoz szeretnék kötni.

capacete 2020.05.17. 19:33:20

@jotunder: Az lehet, de az is tény, hogy saját akaratából hagyta ott a Filozófiai Intézetet és ment az NKE-re - ahol minden bizonnyal megemelkedett a fizetése...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.05.17. 19:37:50

@capacete: így van. de az is igaz, hogy valahogy pont akkor támadták meg az MTA intézetrendszerét.

AdvocatusDiaboli 2020.05.17. 19:45:37

@Grrr: Na igen, de ki és hol állapítja meg az említett kritériumoknak való meg nem felelést? A kozéziós alapok költségvetési fejezetébe, a sorok közé berejtenek egy gyorstesztet, ami majd kimutatja a jogállamisággal szemben kialakult immunitást? Nem vagyok jogász (sajnos?), de tudtommal a szerződés alapján az egyetlen erre hivatott mechanizmus a 7. cikkely szerinti eljárás. Ami alapján aztán bizonyos (a szavazati jog kivételével meg nem nevezett) jogosultságokat meg lehetne vonni. Ezek közé bekerülhetnek a kohéziós kifizetések. De addig még elég sok akadályt meg kell ugrani, és az egész a 7. cikkelytől indul. Persze lehet, hogy tévedek. (Szegény ördögnek csak ilyen botcsinálta ügyvédre telik.)

capacete 2020.05.17. 20:52:44

@jotunder: Igen, de ez szerintem épp, hogy súlyosbítja azt, amit csinált. Igazgatóként otthagyta a támadott intézményrendszert és átment oda, ahonnan a támadások jöttek. Nehéz ezt kommentálni...

cruickshank 2020.05.17. 21:22:21

JT-nek már többen mondtuk az elmúlt években (?), h indokolatlan a tiszteletkörözése HHF körül, nincs tehát ebben a vezércikiben semmi csodálatos vagy meglepő. Én nem a morális ítélkezést ajánlom vele kapcsolatban, felesleges és már unalmas is. HHF egy jelenség, a lakmuszpapír és egy befőttesüveges béka vad nászának gyimilcse, mozgásával a magyar kulturális (khm) térben mindig világosan előrejelzi az alapvető változásokat, hogy merre vándorol éppen a hatalom és a pénz. Baljós előjelnek tartom, h már a Janicsárképzőre húzódott vissza, nagyobb córesz készül, mint sejtenénk.

Glokta 2020.05.18. 00:00:08

Mi történt azóta? Volt egy bevándorlási válság, annak kapcsán újra a Fidesz oldalára került, és láthatóan azóta ott is maradt. 2015 őszén eléggé erősen nekiestek a kormánynak és ő ezt alaptalannak érezte, elfogadta a kormánypárti magyarázatot a "brüsszeli támadásról" és most már minden támadásra hasonló magyarázatot keres. Sajnos vannak ilyen emberek, akikkel a kormány akkori válságra való reakciója elfeledteti a Fidesz minden azelőtt és azután elkövetett bűnét és gazemberségét

labrys 2020.05.18. 01:12:35

@Glokta: sajnos valóban vannak olyan emberek, akik elhitték Orbánék menekültválságos propagandáját, és ezt az Európában egyedülálló módon sikertelen, ám ugyanakkor (jellegzetes orbáni módon) hányingerkeltően cinikus belpolitikai manipulációt – asszonynevén a társadalom fasizálását – vadul helyeselték/helyeslik.

Ezeket az embereket nevezzük idiótáknak.

(Bár a HHF-hez hasonló „jobboldali értelmiségiek” esetében szerintem rosszabb a helyzet: a vegytiszta idiotizmus pusztán oldószere a jó adag gerinctelen gazemberségnek. Sőt, sokan közülük az utóbbit neat nyomják.)

nu pagagyí 2020.05.18. 06:57:40

Van elég pénze a rezsimnek, hogy akárkit lekorrumpáljon és van elég korrupt ember, aki pénzért csereberéli az eszméit.

AdvocatusDiaboli 2020.05.18. 07:44:06

@Glokta: "Sajnos vannak ilyen emberek, akikkel a kormány akkori válságra való reakciója elfeledteti a Fidesz minden azelőtt és azután elkövetett bűnét és gazemberségét": Azelőtt, azután és közben. Nem látom be, hogy az akkori reakciója mivel tette arra alkalmassá, hogy feledtesse a többi disznóságot, mikor az volt talán a legaljasabb disznóságuk. Nem állítom, hogy minden amit tettek eleve rossz volt, de ahogy tették, az aljas és védhetetlen. Súlyosbító körülmény, nem enyhítő.

mafi mushkila 2020.05.18. 08:31:11

@kemény keleti kommentelő: Díszklémerek ezúttal a legelejére:
Tegnap egyszer elolvastam, nem akarom megint, fejből kritizálok. Nem vagyok igazán jó a politikai címkék használatában (nem bírom követni, hogy vki a kurrens-népszerű meghatározással akar-e menni vagy valami hagyományosan meghatározottal vagy igazából valami sajátot ért alattuk).

De azon a részen, ahol azt írja, hogy a baloldalt elcsábította a ringyó liberalizmus, így aztán ez a kettő a katasztrofális fordulat oka, szokásom szerint felhúztam magam. Nem is azért, hogy akkor mi volt igazából, hanem inkább amiatt, hogy ha most visszanézel, és a cikk is éppúgy most néz vissza, mint én, akkor látszik, hogy mennyire rendesen balos például a munka törvénykönyvét nem kiherélni, a kis jövedelműek adóztatását, járadékokra való jogosultságát, közszolgáltatásokhoz való hozzáférését nem együttesen a kisemmizés felé igazítani, a szakszervezeteket nem a rendszer szolgálóivá szelídíteni, a női és a kisebbségi egyenjogúságnak nem nekimenni, a közoktatást nem beszűkíteni időben és tartalomban. Lehetett volna minden sokkal jobb is, volt ok elégedetlenségre és kritikára, de hogy ezek ne lettek volna erőteljesen balos jegyek?

kemény keleti kommentelő 2020.05.18. 09:11:36

@mafi mushkila: Szerintem a balos politikai képviseletről beszél. Legalábbis lehet.
Hogy nem tudtak a tömegek egy baloldali politika mellett fölsorakozni, mert nem volt artikulálva a baloldali irány, a szolidaritás, a haladás, a dolgozók pártja stb, egy harcos párt, ami mellé álljanak. Mert mondjuk a szomszédainknál volt ilyen.
Más k-európai országok nem irtották ki a baloldali tömegpártjukat csak azért, mert vége a szocializmusnak. Amennyire tudom...
Nálunk meg ezeket az értékeket rövidúton lezsidózták, lekomcsizták és ezzel a fasizmust hozták létre ismét.

Glokta 2020.05.18. 09:58:31

Mi történt azóta? Volt egy bevándorlási válság, annak kapcsán újra a Fidesz oldalára került, és láthatóan azóta ott is maradt. 2015 őszén eléggé erősen nekiestek a kormánynak és ő ezt alaptalannak érezte, elfogadta a kormánypárti magyarázatot a "brüsszeli támadásról" és most már minden támadásra hasonló magyarázatot keres. Sajnos vannak olyan emberek, akikkel a kormány akkori válságra való reakciója elfeledteti a Fidesz minden azelőtt és azután elkövetett bűnét és gazemberségét

Glokta 2020.05.18. 10:28:51

@labrys: Gyakori hiba azt gondolni, hogy a politikai ellenfelek, kormánypárti (vagy ellenzéki) újságírók gazemberségből, haszonvágyból mondják azt, amit mondanak. Persze vannak ilyenek (a névtelen posztok írói az Origón), de akik felvállalják a nevüket és az arcukat, azok teljesen komolyan gondolják azt, amit kimondanak.

Glokta 2020.05.18. 10:51:18

@AdvocatusDiaboli: Hát ebben valószínűleg nem értünk egyet.
Emlékszem, annak idején én döbbenettel figyeltem az ellenzéki/kormánykritikus média megnyilvánulásait, akik a bevándorlókat csupa jó embernek próbálták lefesteni és képeket mutogattak szegény tengerbe fulladt kisfiúról, ezzel arra próbálva rávenni az európaiakat, hogy még több "menedékkérőt" fogadjanak be, ahelyett hogy leszámoljanak az embercsempészettel, vagy felháborodtak azon, hogy a kormány őrizetbe veszi és leellenőrzi a határon keresztül, papír nélkül érkező bevándorlókat.
Az nyilvánvaló, hogy Orbánék sem voltak jól felkészülve a hullámra, bármennyit járt a szájuk, de számomra az pozitív volt (nyilván ebben sem értünk egyet), hogy elég nagy részben az ő fellépésüknek (na meg Merkel hibájának) köszönhetően az európai emberek nagy része ráébredt arra, hogy Európának nem kötelessége befogadni mindenkit, akit a Földközi-tengeren keresztül átcsempésznek és a mentőhajók kihalásznak, vagy aki Görögországon és Szerbián keresztül "menekül" Magyarországra és onnan tovább Németországba-Svédországba.
Azt viszont szomorúan láttam, hogy sokan voltak (pl Hack Péter), akiknek ez a fellépés elég volt ahhoz, hogy a kormány hívévé váljanak és megbocsássák minden korábbi (és azóta elkövetett) bűnüket.

lüke 2020.05.18. 11:03:32

Hűha, mi a bűntény jogászok?
Tényállás :
a biciklista - történetesen nőnemű - átmegy a piroson
a két rendőr - macsó,tahó rendszer neveltjei= hatóság ,így nevezik magukat; lánykori nevük:szerv-
ámerikai módra (trendi rendőrök) mert kiszállt a bicikliből a nő ,a motorházfedőre fektetik
mi a bűntény jogászok?
az,hogy ezért itt mindenki egymást osztja ,érdekes !
s az objektivitásnak még a halvány lila sugara se rémlik fel:)

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2020.05.18. 11:21:42

@Glokta: "akik felvállalják a nevüket és az arcukat, azok teljesen komolyan gondolják azt, amit kimondanak" A Fidesz-rendszerben? :D Erről nekem ez ugrik be: streamable.com/ecj2li

látjátok feleim szümtükkel 2020.05.18. 11:30:15

@lüke:

Lehet közbiztonásg veszélyeztetése - piroson áttekerés. Függetlenül attól, hogy jön-e vagy sem keresztbe jármű, de valószínűleg csak közlekedési szabálysértés lesz. A rúgdosás meg hivatalos személy elleni erőszak, még akkor is, ha túllépték a rendőrök a hatáskörüket.

Rendőrök lehet részéről hatásköri túlkapás, nem tudom ennek mi a pontos leánykori neve, de maga az intézkedés jogos volt. Az itézkedés módja lehet eseleg bűncselekmény, de nem hallani, hogy eltört volna a nő keze, így ez nem valószínű. A megbilincselés sem kötelezően csak a háta mögé tekeréssel biztosítható, lehet felemelt kézze l is.

Jonathan W. Highstone 2020.05.18. 12:01:32

@HaFr: Amit HHF ír, azt többen leírták részletesebben és hosszabban is. Sárközy Tamás. Csizmadia Ervin. Ezekkel a gondolatokkal el kellene kezdeni vitatkozni. És talán nem a személyeket támadni. Orbán tolvaj, ok, de rá kellene jönni, miért képes stabilan, immáron tíz éve kormányozni. Nem a hogyan az érdekes, hanem a miért.

velőtanya 2020.05.18. 12:12:16

@labrys: Ilyen mondatokat leírni a Magyarország egész területére elrendelt tömeges bevándorlás* okozta válsághelyzet kellős közepén - amikor minden ingadozást, meghátrálást, defetizmust, pacifizmust csírájában kellene elfojtani?
* privatbankar.hu/cikkek/makro/13-menekult-miatt-orban-meghosszabbitja-a-migracios-valsaghelyzetet-321254.html

kemény keleti kommentelő 2020.05.18. 12:16:57

@Jonathan W. Highstone: Vitatkozott már elég ember azokkal a gondolatokkal, csak ugye azoknak a gondolatoknak egy országos lefedettségű propagandamédia és óriásplakátkampány a hirdetője, meg a kormány és erőszakszervei,

a vitatkozók meg otthon feszekednek a tévéjükkel, míg meg nem unják.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.05.18. 12:29:54

@Jonathan W. Highstone: Mit írt le a Csizmadia Ervin? Hogy Orbán korrupt, törvénytelenül épített ki magánbirodalmakat, egypártrendszert épít, vagy azt, hogy az európai elitek azért támadják, mert feladta a liberalizmus ideológiáját?

rinaldo-rinaldini 2020.05.18. 12:56:01

@Jonathan W. Highstone: miért? Ok, ha már úgyis vége a politikai korrektség korszakának, talán el lehet mondani, hogy miért: Kertész Ákos nagyon erősen túlzott a genetikai agymenesevel, de a moslekzabalassal beletrafalt valamibe.

Bogomil 2020.05.18. 14:13:54

@Glokta: Szerintem sem a liberálisok, sem a baloldal nem mondta, hogy minden, akár illegális bevándorlót, vizsgálat nélkül engedjenek be. (Ezt - az összes duma ellenére - pont Orbánék tették meg tömegesen 2015-ben.) Azt mondták, hogy emberségesen és tisztességesen, de főként törvényesen kell kezelni a migrációt.
Ami Hackot illeti, ő csak azért lett a kormány híve, mert Németh Sándor is azzá vált. (Hogy miért, arról Bartus cikkeit és esetleg most megjelent könyvét ajánlom figyelmedbe.)

Grrr 2020.05.18. 14:37:51

@Glokta: "...elég nagy részben az ő fellépésüknek (na meg Merkel hibájának) köszönhetően az európai emberek nagy része ráébredt arra, hogy Európának nem kötelessége befogadni mindenkit, akit a Földközi-tengeren keresztül átcsempésznek és a mentőhajók kihalásznak, vagy aki Görögországon és Szerbián keresztül "menekül" Magyarországra és onnan tovább Németországba-Svédországba."

Öhöm, nem 2015-ben kezdődött az illegális bevándorlás Európába. Az európai emberek már több évtizede szembesülnek ezzel, és természetesen jogszabályokban is testet öltő alapelv most is, és korábban is, hogy nem kötelességük a tagállamoknak valamilyen védelmet biztosítani olyanoknak, akik nem felelnek meg az ilyesmire meghatározott feltételeknek.

Jonathan W. Highstone 2020.05.18. 15:37:52

@jotunder: Az országúti HHF szöveg egészén érdemes elgondolkodni, és ez az amit a Csizmadia is leírt. Nem arról van szó, hogy van maffiaállam, ami a liberális értelmezés szerint triviális, hanem arról, hogy a viktor (és mellette néhány millió magyar) úgy gondolja, hogy a hatalom, ha már lehet etikátlan, akkor már miért ne lehetne sajátosan magyar is? Fideszék szerint mintakövetéssel nem lehet Európába integrálódni. HHF szövege tele van a k-európai értelmiségi identitás hangsúlyozásával, ami förtelmesen lábszagú a legtöbb progresszív EUpárti számára és semmi köze a mintakövetéshez. Persze a másik oldalról ugyanez fordítva néz ki, a mintakövető progresszívek koravén asszonyoknak és bácsiknak tűnnek, akik lehetetlen módon képtelenek elfogadni a "magyart".

De itt az az érdekes, hogy ezek az ellentétek miért osztják meg ennyire az országot. Miért lesz valakiből stabil fideszes, ha egyébként nem jár jól a rendszerrel? Nem csak egy-kettő ilyen van, hanem tömegével. Szerintem ez érdekes kérdés.

Glokta 2020.05.18. 15:40:42

@Bogomil: www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=D_QTjpktshI&feature=emb_title

Az ellenzéki média nagy része hosszú ideig tapsolt Merkelnek, az ellenzéki pártok közül több is a kerítést vasfüggönyhöz hasonlította, Gyurcsány szerint "ünneplő, boldog tömeg" érkezett Röszkére, és a rendőrök intéztek ellenük brutális támadást.

Minden "mértékadó" médiában arról volt szó, hogy miért "erkölcsi kötelesség" befogadni a a bevándorlókat ("menekülteket").
Pedig már eleve az, hogy Magyarországra "menekültek" érkeznek, azt jelenti, hogy Szerbia nem "biztonságos ország" egy szír menekültnek, ami szemenszedett hazugság.

seol 2020.05.18. 15:43:06

@rinaldo-rinaldini:

"Genetikusan", ha kérhetem. :)

És igen, ha valami, akkor az alattvalóság épp eléggé magyar nemzeti sport ahhoz, hogy egy ilyen kifakadásba beleférjen.

Jonathan W. Highstone 2020.05.18. 15:44:15

@kemény keleti kommentelő: Értem én ezt, meg a választási tv-t is és minden mást is. Ezek nyilván torzítólag hatnak. De akkor sem tudom megérteni, hogy ezt a propagandát miért lehet eladni. Ez jóval korábban kezdődött, 2000 környékén már ugyanazt lehetett olvasni fideszék környékén, ami most a mainstream e hazában. Itt az van, hogy a progresszív és liberális értékek vesztésre állnak a fejekben és számomra nem teljesen tiszta a miértek kérdése.

Glokta 2020.05.18. 15:48:43

@Grrr: "Öhöm, nem 2015-ben kezdődött az illegális bevándorlás Európába. "
Nem, de 2015-16-ban új csúcsokra lépett és jelentős médiavisszhangot kapott, és Nyugaton sokan ekkor realizálták a probléma mértékét. K-Európában a jelenség teljesen új volt.

"Az európai emberek már több évtizede szembesülnek ezzel, és természetesen jogszabályokban is testet öltő alapelv most is, és korábban is, hogy nem kötelességük a tagállamoknak valamilyen védelmet biztosítani olyanoknak, akik nem felelnek meg az ilyesmire meghatározott feltételeknek."
Öhöm. Elvileg azokat, akik nem felelnek meg a feltételeknek, ki kéne toloncolni az országból. De mit gondolsz, mekkora a kitoloncolás hatékonysága? Nagyon sokan vannak, akinek elutasították a kérelmét, és mégis ottmarad.

A legjobb megoldás az lenne, ha a menekültügyi eljárást Európán kívül folytatnák le, sőt ha magukat a menekülteket is Európán kívül helyeznék el - nagyjából valami olyasmit kéne csinálni, mint amit az ausztrálok tesznek, de ugye azt Európában már "fasisztának" bélyegeznék.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.05.18. 16:15:25

@Jonathan W. Highstone: orulunkvincent.blog.hu/2019/06/12/illiberalis_gondolatok_avagy_a_populista_forradalom

majdnem egy éve írtam. magyarországon sokféle ember van, és valószínű, hogy ehhez a sokféleséghez orbán közelebb van, mint a többiek. ebből nem következik az, hogy nekem rajonganom kellene orbán vagy akár a teljes magyar sokféleség spektrum iránt, pláne nem, hogy a korrupció, az állampárti propaganda, a kesma iránt kellene rajonganom. de azt sem jelenti, hogy nekem valamiféle liberális kiskáté szerint eleve totálisan el kellene ítélnem a szociálisan konzervatív embereket, én még akár empatikus is tudok lennei velük kapcsolatban, néha. én még emlékszem HHF-re a Korridorról, oda mindketten írtunk, elég fiatalok voltunk, szerintem ő azért egy kicsit karrierista lett, de messze nem olyan karrierista, mint X, vagy Y vagy Z.

seol 2020.05.18. 16:21:25

@jotunder:

Mán elzénést, de hogy jönnek egy a fideszről szóló akármihez 'A' szociálisan konzervatív emberek? A szociálisan konzervatív emberek becsületes hányada manapság épp a "Nemzetáruló Balipcsi" skatulyában pengeti életét és tengeti lantját.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.05.18. 16:45:24

@seol: a szociálisan konzervatív "somewheres"-re gondoltam, a társadalom alsó feléről, harmadáról, akik jellegzetesen másképpen gondolkoznak, mint a nyugat-európai medián, sőt a nyugat-európai alsó-közép. HHF szerintem szociálisan mérsékelten konzervatív.

rikitikitevi 2020.05.18. 16:48:09

@rinaldo-rinaldini: ugyan miben túlzott? akkor még lehetett ezt gondolni, na de ma? Ma visszanézve miben tévedett?

Bogomil 2020.05.18. 16:49:40

@Glokta: A kerítés később készült el, mint a sok tízezer menekült átengedése megtörtént Magyarországon keresztül. Mire elkészült, a határ őrizetét valószínűleg más módon is biztosítani lehetett volna. (A kerítés amúgy az én ízlésemnek sem felel meg, de szükségmegoldásként tudomásul tudom venni, kérdés nincs-e más, jobb eszköz a határ védelmére.) Azt, hogy Szerbia biztonságos országnak minősült-e akkor, vitatják; a biztonságos ország akkor érvényes fogalmába beletartozott, hogy a menekült tisztességes menekültügyi eljárásra tarthatott igényt. Mindenesetre Magyarország később egyoldalúan biztonságos országnak minősítette. Az Orbán-kormány részéről semmilyen törekvés nem volt érzékelhető arra vonatkozóan, hogy uniós keretben, együttműködve találjon megoldást a migrációs problémára.

Podvinecz Marsall 2020.05.18. 18:06:03

@rinaldo-rinaldini: @rikitikitevi: [mellékvágány, de szerintem csak olyan kifejezést használt, amibe bele lehetett kötni, nem is hagyták ki a ziccert. Nem tudom, nem értem, mennyire volt a nemjobboldal akkor kényszerpályán, hogy nyilvánosan ne úgy értse, ahogy (szerintem) azt érteni kellett/lehetett volna, mindenesetre a helyreigazítás erre vonatkozó része az én olvasatomban egy jól megérdemelt nyasgem volt. "...hogy boldogan dagonyázik a diktatúra pocsolyájában, röfög és zabálja a moslékot, és nem akar tudni róla, hogy le fogják szúrni" - ez pedig leírta a következő majd' egy évtizedet is, ami nekem persze nem tetszik, de úgy tűnik, attól még igaz.]

mafi mushkila 2020.05.18. 18:12:01

@kemény keleti kommentelő: Nem volt artikulálva, kimondva, külön megbecsülve, definitíven elhatárolva más (a rosszabb) lehetőségektől. Hanem kb. készpénznek volt véve, hogy ezek az értékek a mieink, ami miatt nem tűntek értéknek.

Persze az emberek jó sok mindennel elégedetlenek voltak, ez jogos is volt meg amúgy is jogukban állt, áll és fog állni. Azt még meg lehetett volna beszélni, de kb. mindenkinek herótja volt attól, hogy filléreket (pár száz milliókat) kell ide-oda allokálni fejben, hogy ez teszi ki a megbeszélést, hogy mindig csak csóróknak érezzük magunkat -- pont amiatt énszerintem, hogy eszmei oldalról nem igazán voltak problémáink, mindenről tudtuk, hogy mi akarunk megcsinálni és hova akarunk eljutni, csak hogyan, mibű? --, és akkor jött az ellenzékből súgott mentőötlet, hogy ehelyett beszéljünk inkább arról, hogy "nemzeti érzelműek" vagyunk-e, avagy, szégyenszemre, nem. Konyec filma.

Mert hogy ennyi intellektuális és érzelmi fegyelmezetlenségünk (meg a jó ritmusérzék az EU-s forrásokra az ő részükről) már elég is lesz ahhoz, hogy a fasiszta erők átvegyék az uralmat, azt nem gondoltuk volna.

...Ez az én mesém a korról.

mafi mushkila 2020.05.18. 18:21:54

@Podvinecz Marsall: Mellékvágány melléke: mindenbe bele lehet kötni. Ez a megfogalmazás csak a tisztességes vitában különít el valamit, ami homályosabb, pontatlanabb, támadhatóbb. De ha Goebbels (ezt tényleg nem ö-vel írják?) a vitapartnered, akkor neki mindegy (neked még persze számíthat attól :)

Podvinecz Marsall 2020.05.18. 19:14:45

@mafi mushkila: ebben persze igazad van, itt Goebbels, mint mindig, borítékolható volt, na de a többi!, az az, ami nekem a fejtörést okozta. De csitt, témát terelő juhásznak érzem most itt magam, el is hallgatok legott.

incze 2020.05.18. 20:29:50

@Glokta: "döbbenettel figyeltem az ellenzéki/kormánykritikus média megnyilvánulásait, akik a bevándorlókat csupa jó embernek próbálták lefesteni" - egy nagy szart. a menekülteket nem jónak, nem rossznak, menekültnek, nincstelennek, földönfutónak festették le, ahogy azok is. az már a te szokásos hájaskeresztény kognitív disszonanciád, hogy e kényelmetlen igazságot lecseréled egy olyan sületlenségre, amire hivatkozva jól elküldheted a picsába őket.

mafi mushkila 2020.05.18. 21:13:02

@Podvinecz Marsall: Benne vagyunk a sűrűjében, körülöttünk kapásból a példa :)

AdvocatusDiaboli 2020.05.18. 21:42:06

@Glokta: A teljes egyetértés reménye nélkül, 1-2 dolog:
"Az nyilvánvaló, hogy Orbánék sem voltak jól felkészülve a hullámra, bármennyit járt a szájuk"
Szerintem nyilvánvalóan nagyon föl voltak készülve, előre jól informáltak voltak, alakították is a helyzetet rendesen. A káoszt részben (kisebb, de jelnetős részben) ők okozták szándékosan (minél rosszabb, annál jobb alapon, nehogy már kárba vesszen egy jó kis helyzet).

"számomra az pozitív volt (nyilván ebben sem értünk egyet), hogy elég nagy részben az ő fellépésüknek (na meg Merkel hibájának) köszönhetően az európai emberek nagy része ráébredt arra, hogy Európának nem kötelessége befogadni mindenkit, akit a Földközi-tengeren keresztül átcsempésznek és a mentőhajók kihalásznak, vagy aki Görögországon és Szerbián keresztül "menekül" Magyarországra és onnan tovább Németországba-Svédországba."

Merkel hibájának talán. Orbán fellépése csak a magyarokat ébresztette rá a menekültáradatra, amit egyébként 95%-uk észre sem vett volna, merthogy átmenőforgalom volt. Nem ide jöttek. A célországok meg maguktól is ráábredtek, amire rá akartak ébredni. Azt nem gondolhatod komolyan, hogy Németország v Svédország Vitya nélkül nem észlelte volna, hogy sok a menekült.

Amire a tintás a nyugatiakat ráébresztette az nem a menekültáradat volt, hanem hogy az EU-n belül van egy fasisztoid diktátor. Az (is) provokáció volt, megmutatni, hogy ő ezt is megteheti, mert csak. Ugyanúgy, mint most a felhatalmazási törvénnyel: erődemonstráció, teszteli hogy meddig mehet el, kiveri-e a biztosítékot.

A lényeg nem az érdemi intézkedéseken van, hanem ahogyan azokat tette. Hogy a helyzetet aljas, zsigeri, rasszista uszításra használta ki. Hogy kitapétázta az országot ordas óriásplakátokkal, magyarul okítva a migráncsokat, hogy nem vehetik el a magyarok munkáját, meg hogy tiszteljék a törvényeinket. Ezek csak neked szóltak meg a szavazóbázisnak, hogy hergeljenek benneteket az esetleg föltűnő sötétbőrű idegenek ellen. Alázatosan szorgalmas propagandamunkával, a migránsok baross-téri parkoltatásával elérte, hogy mindenki sokáig és sokat lásson belőlük, és közben menjen az uszítás ezerrel.

Ezeket semmi nem indokolta, semmi nem menti.

Glokta 2020.05.18. 21:55:00

@incze: Biztos jó érzés személyeskedni. Csak megjegyzem, ateista vagyok, bár lehet, a 'hájaskeresztény' kifejezés nem a vallásomra utalt. :)
A nincstelenek valahogy ki tudták fizetni a csempészeknek a milliós pénzeket. A tengerbe fulladt és mutogatott szegény kisfiú apja például minden valószínűség szerint konkrétan csempész volt: www.reuters.com/article/us-europe-migrants-turkey-iraq/syrian-toddler-aylans-father-drove-capsized-boat-other-passengers-say-idUSKCN0RB2BE20150911

Nekem nem célom általában elküldeni a picsába a kormányellenes médiát, szimplán bevándorlásügyben nagyot csalódtam ezekkel kapcsolatban.

Glokta 2020.05.18. 22:05:04

@AdvocatusDiaboli: Nem maguk az országok "ébredtek rá", hanem mondjuk az állampolgárok, amikor nézték az országuk köztévéjét, olvasták az újságokat, amelyek Orbánt kritizálták - és sokan közülük azt látták, hogy amit ő mondott európai platformokon (minden ország maga döntse el, kiket fogad be, alaposabb vizsgálat stb.) azzal valójában egyetértenek. Nem vitás, hogy ezekben az országokban elég nagy változás jött a bevándorláshoz való hozzáállásban.

A felhatalmazási törvény valóban szükségtelen volt, a meghozott döntéseknek jelentős része nem is volt kapcsolatban a 'nagy járvánnyal' (500 koronavírussal meghalt személy, gyakorlatilag nem volt semmiféle járvány), ebben egyetértünk.

Glokta 2020.05.18. 22:19:01

@AdvocatusDiaboli: főleg hogy ha tényleg kellett volna a kormánynak bármi értelmesre is ez a felhatalmazás, akkor most nem adnák vissza - a nyitás után nemsokára alighanem jönni fog egy második hullám, amiben könnyen lehet, hogy többen halnak meg, mint az elsőben.

incze 2020.05.19. 02:33:17

@Glokta: az egész csak pulykaméreg volt. annyira lelombozó, amikor emberek, akik elvileg tudnak kettőig számolni, úgy érvelnek, mint te most is. hogy a menekült tömegek nem is menekült tömegek, mert például a faszomtudja ki nem volt az. meg hogy áradt ide a sok milliomos. állj egy tükör elé, bazmeg, és ismételd el a mondataidat tízszer. ha a végén nem sírsz a röhögéstől, akkor komoly a baj.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.05.19. 09:37:09

"Magyarország mint ország nem tekinthető a szabadság sem kis, sem nagy körének, történelme során soha nem is volt az. A szabad gondolat – olykor, átmenetileg – vonzónak tűnik, de aztán hamar kiderül, hogy csak a tévesen hozzákapcsolt elvárások miatt. Nemcsak hagyománya nincs, hanem semmiféle hatalmi érdek sem fűződött a társadalmi elfogadtatásához. (...) Én nem látok konzervatív-keresztény politikai elitet. A hatalmat egy olyan csoport ragadta meg, amelynek semmiféle ideológiája nincs. Érdekei vannak. Kiszolgálóiknak sem kell semmiféle ideológiával azonosulniuk, a legkevésbé a konzervatív-keresztény szellemiséggel, amelyről nagy részüknek gyaníthatóan igen felszínes ismereteik vannak. Üres szavakat ismételgetnek, nincs mögöttük semmi."

Ferencz Győző, most láttam egy régebbi interjúját. Hát, ha választani kell Hörcher és Ferencz között a politikai értéküket illetően (az érték objektív, a közjóhoz közelítő értelmében), azt hiszem, nem kétséges a választás.

AdvocatusDiaboli 2020.05.19. 18:40:22

@Glokta: A "kormánynak" nem kellett. Orbánnak kellett. A többesszám nem indokolt, esetleg ő fogja visszaadni (ha és amennyiban).

AdvocatusDiaboli 2020.05.19. 18:44:12

@Glokta: Persze, mindenütt vannak, akiknek imponál a populista szöveg és/vagy a rasszista propaganda. De ez nem enyhítő körülmény, hanem súlyosbító.