Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A kommunizmus emléknapjának esete a szokásos magyar élethazugsággal

2020.02.25. 19:22 | jotunder | 344 komment

 

      1947. február 25.-én tartóztatták le  Kovács Béla kisgazdapárti képviselőt. A Szovjetunióba hurcolták és egy koncepciós perben 25 évi börtönre ítélték. Négy évet töltött a Gulagon, négy másikat egy moszkvai börtönben. Emiatt van ma a kommunizmus áldozatainak emléknapja. 

       Kovács Béla 1956. november harmadikán tagja lett Nagy Imre kormányának. A forradalom bukása után Kovács Béla a magyar Parlament tagja maradt, és a poszt alatti 1958-as képen egy  ismert magyar politikussal látható az Országházban. Ez az ismert politikus lett később az egész ország nagypapikája, és az a maroknyi értelmiségi, aki morgott rá, ma zsidóliberális bolseviknak van nevezve a Stefkák, Bencsikek, Szűrös Matyikák, és egy falusi pártmitugrász ex-KISZ-titkár fiacskája által. 

      Amiről, nem tudom miért, az jutott eszembe, amit a  nagy Sören Kierkegaard mondott , amikor Jaspers barátjával sörözött a Viktoriagade 8 alatti lebujban, és később Opbyggelige Taler i forskjellig Aand című művében bővebben is kifejtett.   Fuck din hiklerne mor.  

         kovacs.jpg

     

       

        

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr5115491560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wolff 2020.03.06. 13:28:47

@Podvinecz Marsall: Mert az iráni beteg iráni barátnője egyúttal a szabadkai szerb beteg nővére is! Hiszen egyedül az iráni barátnő számon tartott női beteg.

hvg.hu/elet/20200306_koronavirus_szerbia_fertozes_jarvany?fbclid=IwAR0Hy73wuXcmjNNobmRKA8u2CjI_0EvDVJIVeGlLCV64Q5YmRA6CZCkzI6k

Podvinecz Marsall 2020.03.06. 14:36:17

Ugy latszik, ki van adva, hogy Cseh Katalint kell utni, Bayer is beszallt, akinek kedve van, olvassa el az mno-n, van benne egy ritka nagy bunkosag CsK-nal szemben, bonuskent Vadait is megkostolja. Na de mindegy is, szot sem erdemelne, de a verprofi kaslerologiai szemle utan egy ilyet olvasni, hat ize:

"De nézzük először a tényeket. Tény, hogy a térségben nálunk jelent meg utoljára a vírus. Tény az is, hogy Magyarországon létrehozták az operatív törzset, amelyben folyamatosan elemzik a friss információkat. Ez a törzs napi két sajtótájékoztatót tart, és mindent elmond, amit egyáltalán el tud, illetve el lehet mondani."

velőtanya 2020.03.06. 14:49:16

@Podvinecz Marsall: Szerintem te kevés Bayert olvasol, mert ez egy szokatlanul lagymatag és visszafogott írás tőle.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.06. 14:57:06

@Podvinecz Marsall: Ez az ostoba fasz még mindig kommunikációs problémának tartja a járványt. Legyen így. Ha megbetegszik, orvosi ellátás gyanánt kapja meg Orbán Viktor Facebook-oldalát. ;-)

Podvinecz Marsall 2020.03.06. 15:04:11

@velőtanya: te a posteriori szemleled a cikket, pedig a priori is lehet :)

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.03.06. 15:33:39

"Bájos" diktatúrák az új vuhani vírus fő áldozatai, akik szokás szerint kozmetikáznak. :-(

1. A kőolaj - szénhidrogén felhasználás egy jelentős része a mobilitáshoz, vagyis a közlekedéshez kell.

2. Azt még a "foximaxin" is megtanultuk hogy a piac alapja a kereslet és a kínálat. Az ne tévesszen meg senkit hogy a kínálat karakter sorozatban Kína is benne van, persze csak magyarul és egy ékezet hibával. :-(

Valahogy ha kínai (Dél-koreai, iráni, talján ...) ha nem, nem kő (kell) a kőolaj a népeknek.

stooq.pl/q/?s=cl.f&c=1y&t=l&a=lg&b=0

Egy éves negatív rekord a mai nap a kőolaj árban.

lüke 2020.03.06. 15:55:33

www.nzz.ch/
Itt láthatni a terjedést,ami masutt is ua.

Másütt is rossz a felkészülés a járványra

orf.at/stories/3156700/

Watchdog 2020.03.06. 17:10:40

Elunta a mentőre várakozást a holland, személyesen elballagott a Szent Lászlóba, ahol lepattintották - mint mindenkit, aki a saját lábán megy be... (állítólag)
index.hu/belfold/2020/03/06/egy_orat_vart_a_mentokre_aztan_inkabb_maga_ment_el_a_szent_laszlo_korhazba_a_holland_beteg/

mafi mushkila 2020.03.06. 17:33:14

@Watchdog: Pedig van egy nemzetközileg akkreditált rabolunk :))

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.06. 20:00:48

Sem a nyomasztóan információszegény koronavirus.gov.hu-n, sem az mkk.gov.hu-n nem lehet követni a magyar esetszám alakulását.
A magyar hatóságok március 5-ére 2 megerősített fertőzöttet jelentettek le a WHO-nak, holott akkor már 4 volt.
Hollandiában az első fertőzéstől számított 9. napon 128 fertőzésnél tartanak.
Magyarországon ma a t+3. napon eddig nem jelentettek új fertőzöttet (Hollandia t+3. nap: 5 új fertőzött)
A holland fickó vizsgálatát - állítólag - ma 14:20-kor kezdték el, eddig semmi hír az eredményről.

Nem lenne teljesen szar, ha a propaganda-minisztérium, ahol a járványhíreket cenzúrázzák, átállna a 24/7-es üzemmódra. :(

Podvinecz Marsall 2020.03.06. 21:12:57

@Podvinecz Marsall: ez nemtom mi volt, illetve tudom, véletlen. Törölnéd, jt?

ámbátor 2020.03.07. 10:20:28

@lüke: érdekes. A koronavirus.gov.hu/ -n 4 beteg van, ezen a térképen meg 6.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.07. 10:43:12

@ámbátor: A március 6-i sitrepben pedig 2 (ami a március 4-i állapotot tükrözi). Ez a legfrissebb adat március 7-én. Tegnapra nem jelentettek új esetet. Legyőztük a vírust! :-D

Ha valakinek esetleg custom túlélési stratégiái vannak bizonyos esetszámok elérésére, akkor vegye figyelembe a jelentési késedelmet és az exponenciális növekedést. :-\

Kovács Zoltán magyar hírlapos nyilatkozata a fránya koronavírusról rosszul öregedett, tegnap már azt hazudta, hogy "A nemzeti konzultáció napirenden szerepel, de most a koronavírussal szembeni védekezés az elsődleges. Ezért a következő napokban a kormány a koronavírus megelőzésével kapcsolatos teendőkről indít tájékoztató kampányt."

Sajnos, sajnos, amíg a tájékoztató kampány főbb üzeneteiről nem születik döntés a Legmagasabb Helyen, a járvánnyal kapcsolatos lakossági tájékoztatás szünetel. :))

kemény keleti kommentelő 2020.03.07. 10:53:51

@ámbátor: Az Oroszországi 7 beteg is kozmetikázott adatnak tűnik.

lüke 2020.03.07. 11:17:20

@ámbátor: ja,bizom a magyarokban,
ezért a Stampát,orf,nzz- t olvasom,na meg a who- t
Nem ua.,nahat,ma lesz akkor 6.?

lüke 2020.03.07. 11:41:21

@lüke: Engem Kovács bácsi az 5. - ről frissen tájékoztat reggelente, szerinte - matek tanár- legalább 50 felett van a szám
(a másik Kovács alteregója a belga M.Charles- nak ,mindig megijedek töle/ük)

Wolff 2020.03.07. 14:41:45

@Kettes: Vagy szegény Balásy Gyula időt kért, mondván ő csak félelmet tud kelteni, most mit csináljon?

incze 2020.03.07. 15:42:45

@Kettes: @ámbátor: @lüke: tulajdonképpen elég kiváncsi lennék, hogyan állna elő itt bármilyen használható adat.

én pl. most kissé roncs vagyok (köhögés, elég jó láz). ezidőtájt elég rendszeresen elkap takony, köhögés, amivel nem szoktam orvoshpz menni (neocitrán, tea, méz, 1 hét), de ezzel - a körülményekre tekintettel is - bejelentkeztem a háziorvoshoz.

1. a covid-19 kérdés, hogy voltam-e "egy légtérben huzamosabban", megválaszolhatatlan. attól függ, hogy áll a vírus. ha eléggé elterjedt, akkor jó eséllyel voltam vírusfertőzöttel egy légtérben, napi egy órányi tömegközlekedés a belvárosba és vissza, jó tarka nacináléjú utazóközönsággel.
2. a vizsgálatom vagy két percig tartott, kikérdezés és sztetoszkópos tüdőmeghallgatás (kaptam egy antivírus meg egy antibaci gyógyszert, és egy köptetőt). jó sok várakozó volt, nem nagyon fért ennél több bele.

ez a gyógyszerkartács majd csak letarolja az ellent, finomkodásra nincs sok idő - de egy dolgot nem lehet tudni sem most, sem majd visszamenőleg, hogy mi is a bajom. én most belekerülök majd az "influenza statisztikába", amely a "léguti panaszokkal" orvoshoz fordult új betegek száma, vagyis bármi.

semmi olyan néven nevezhető dolog nem történt, ami valami adatfelvétel számba menne (pl. valamiféle mintavétel, de legalább egy kérdőív, amivel a várakozást agyon lehet ütni.)

ámbátor 2020.03.07. 15:56:27

@incze: Nyuodj bele, ha Orbán valmiért azt hinné, hogy a fertőzés visszaszorítására EU pénzt lehet kapni a fertőzöttek számával arányosan, egy hét alatt lehagynánk az olaszokat.

lüke 2020.03.07. 16:08:04

@ámbátor: kaphatna,de halvany lila dunsztja sincs,
s nemcsak neki...

mafi mushkila 2020.03.07. 16:14:42

@incze: Jobbulást, bármi is az :)

lüke 2020.03.07. 16:24:54

@incze:remélem gyógyulsz,de vérkép,CRP nem ártana,az diff.dg-ra alkalmas,virus versus bakt.

( strange
norvir, didanozin, nevirapin, indinavir>HIV
zanamivir, oseltamiv=Tamoflu,iinfluenza,az első24h- ban
valciclovir, aciklovir, penciklovir, tromantadin>herpes zoster
ribavirin>hepatitis

Szóval csakH betűs betegségek ellen vannak antivirális szerek,más ellen még nincs)

incze 2020.03.07. 18:16:23

@ámbátor: @lüke: csak azt akartam valahogy érzékeltetni, hogy a csekély számú covid-19 pantomimcsoport, meg a tintás vezette operatív vírustörzs mellett nagyban zajlik a szokásos influenza időszaki rutin, az a rutin, amelynek sem a célszerűsége, sem az eredményessége nem igazán világos. ha egy év sok halálozást produkál, akkor sóhajtozás van, hát ez egy rossz év volt, erős volt a járvány (nem tudja, de mondja, merthogy gyanítja). valahogy úgy, ahogy a paraszt az eget kémleli, de veti és aratja ugyanazt és ugyanúgy, újra ás újra. a kép világosabb akkor lehetne, ha egy-egy ilyen időszak kitermelné a feldolgozható adatait. de igazából ez az egy (légúti panasszal orvoshoz fordult) adat jön csak ki ebből a rutinból.

@mafi mushkila: kösz, mafi, egy igazi, fejet szétrepesztő takonyáradat náthához képest ez egy barátságos, tiszta kis ügy (ha nem kezd durváskodni, de mért tenne olyat)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.08. 08:54:57

Olaszországban két héttel a közösségi terjedés felfedezése után 16 millió embert helyeztek karantén alá. Most lehet, hogy mindenki hülye, és csak én vagyok helikopter, de az észak-amerikai és az európai országok (Olaszországot kivéve, Magyarországot beleértve) továbbra sem tesztelik az ismert kontakt nélküli, súlyos influenzás tüneteket mutató betegeket, így természetesen fogalmuk sem lehet róla, hogy hol alakulnak ki gócok, és meg sem tudják előzni őket. Mit látok rosszul?

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2020.03.08. 09:05:52

"South Korea has tested more than 140,000 people for the new coronavirus and confirmed more than 6,000 cases. Its fatality rate is around 0.6%.
...
The US, by contrast, has tested around 1,500 people. The country has 221 confirmed cases and 12 deaths, suggesting a death rate of 5%.
...
The US and South Korea announced their first cases of the coronavirus on the same day: January 20."

www.businessinsider.de/international/south-korea-coronavirus-testing-death-rate-2020-3/

velőtanya 2020.03.08. 09:37:08

@Kettes: Ez azért már nem tréfadolog, de furcsa módon a teljes magyar média még csak meg sem említi például azt az aspektust, hogy minden bizonnyal több ezer magyar - és több százezer egyéb külföldi - rekedt a karanténban (hacsak nem értek félre valamit nagyon), és nem biztos, hogy mindegyikük könnyedén veszi mondjuk az anyagi vonzatait a következő pár hétnek.

velőtanya 2020.03.08. 09:41:11

Egyébként pont tegnap volt egy hír arról, hogy a csehek a járvány eszkalálódásától félnek, mert a következő napokban 30 ezer cseh hazatérésére lehet számítani, akik jelenleg Észak-Olaszországban és Ausztriában síelnek. Nálunk vajon léteznek egyáltalán ilyen becslések/számítások?

kemény keleti kommentelő 2020.03.08. 10:06:47

@Kettes: Jó lenne tudni, hogy Kínában mikor esett le a tantusz. Hogy honnan nem tudták nem észrevenni, hogy gond van. Valahol azt olvastam, hogy akkor, amikor a kórházak megteltek és a kórház bejáratánál százával tették le a mentők a súlyos betegeket.

netukki 2020.03.08. 11:31:30

@kemény keleti kommentelő:

"At first, an unknown pneumonia case was detected on December 12, 2019, and possible influenza and other coronaviruses were ruled out by laboratory testing. Chinese authorities announced on January 7, 2020 that a new type of Coronavirus (novelCoronavirus, nCoV) was isolated."

www.ejmo.org/10.14744/ejmo.2020.12220/

Vagy igaz, vagy nem.

incze 2020.03.08. 15:49:48

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: @Kettes: én sem nagyon értem, és arra gondoltam, hogy valami köztudott izé miatt meg sem pendít ilyen kérdéseket a sajtó (se). Pl. a nagyban zajló influenzaszezonban az "influenzaszerű tünetekkel" jelentkező betegektől a heti kábé 40 ezer új betegtől levesznek heti kábé 100 mintát, amit bevizsgálnak. - www.antsz.hu/felso_menu/temaink/jarvany/influenza/influ_figyelosz_20

nekem nem derül ki, milyen módszertan áll emögött, egy pár év előtti kisokosból azt olvasom, hogy a "klinikai adatgyűjtésben is résztvevő, felkért háziorvosok az influenzaszerű tünetekkel újonnan jelentkező betegektől rendszeresen, hetente legalább egy alkalommal vizsgálati anyagot is küldenek az OEK Légúti vírus osztályáraa kóreredet tisztázása céljából", ami módszertannak sovány, de a kisokos elégedett a gyakorlattal - www.infektologia.hu/upload/infektologia/document/szezonalis_influenza_konszenzus2014.pdf 5. o. "Influenza surveillance" szakasz.

nem tudom, mekkora időbe, költségbe kerülne pl. tesztelésre mintát venni minden olyan (vagy heti X olyan) személytől, aki covid-19 lompatibilis tüneteket mutat (köhögés, láz, nehéz légzés), és kerülhetett kontaktusba valami urbán hálón (utazás, tömegközlekedés, bevásárlóközpont, rendezvény...) közvetlenül, vagy közvetve vírushordozóval.

a koreai-amerikai vírusválaszt összehasonlító cikk egy dologban állati világos: a koreaiak sokkal többet tudnak arról, hogy mi zajlik náluk, sokkal adekvétabb lépéseket is tudnak tenni, és ez bőven megtérítheti a tesztelésbe beletett pénzt, pl nem kell egy tartományt lezárniok. (kásler szempontból pesze lúzerek, csináltak rengeteg fölösleges tesztet)

lüke 2020.03.08. 16:02:53

@incze: itt megirtam
Tampon a torpkváladékbol>PCR,~170€
( lehet virust is kimutatni,de drága)
https://hu.wikipedia.org/wiki/Polimeráz-láncreakció
Hogy mit maszatolnak,az érthetetlen

Külsős 2020.03.08. 18:32:42

@incze:
Egy vagy két napja Falus Ferenc volt tisztifőorvos azt mondta, hogy egy dolgot csinálna másként: jóval több teszt kellene, ami nem kerülne horribilis pénzbe és a szükséges kapacitás is bőven rendelkezésre áll. Nem érti, hogy miért csak Budapesten lehet elvégezni a teszteket, miért tiltották le (!) erről a vidéki laborokat. Nem akartam hinni a fülemnek, letiltották.

velőtanya 2020.03.08. 23:25:45

Arra lehet bármiféle értelmes magyarázat, hogy az olaszoknál 5% körül van már a mortalitás, miközben Németországban nulla egész nulla??

Ráadásul elcseszték ezt a mai napot is, a bejelentett, de teljesen átgondolatlan és szervezetlen "karanténnal" - valószínűleg annyit értek el vele, hogy a dél felé menekülő embertömeg felgyorsítja a vírus terjedését az egész országban:(
Ehhez jön még, hogy a turizmusnak minimum az idei szezonra annyi, pedig kb. az tartotta lélegeztetőgépen a gazdaságot, amelyik a válság óta egész Európában a legkevésbé tudta összeszedni magát. Az csak egy lesz a következmények közül, hogy Salvini fehér lovon és abszolút többséggel vonul majd be Rómába...

kemény keleti kommentelő 2020.03.09. 06:44:25

@Külsős: Mert pletykásak. Az adatok nemzetvédelmi felügyelet alatt állnak és a propagandaminisztérium dönt a publikus mértékről és személyekről a kívánatos hatás érdekében.
Csak a Lászlóban vizsgálnak, és onnan is elhajtanak mindenkit. Még azt se tudhatja senki, hogy ő maga fertőzött-e. Nyolcvan évre titkosítva.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.09. 07:17:16

@velőtanya: Van néhány tényező, ami megrángathatja a statisztikát:
1. akit nem teszteltek koronavírusra, nem halhat meg koronavírustól :-\
2. az ellátás színvonala Németországban és alacsony esetszámnál magasabb/tovább életben tudják tartani a súlyos betegeket
3. a halálozás kiugrása valamekkora késedelemmel követi az új esetek megugrását
4. kicsi a statisztikai állomány, nagy a relatív szórás

netukki 2020.03.09. 08:06:09

@Kettes:

Hadházy Ákos:

»Ausztriában a mai napig 104 koronavírusos beteget regisztráltak. Ehhez 4500 vizsgálatot végeztek el. A földrajzilag gyakorlatilag megegyező helyzetű Magyarországon 7 betegről TUDUNK, de csak 362 tesztet csináltak. A tesztek és a pozitív esetek ARÁNYA aggasztóan megegyezik mindkét országban. Pintér Úr fenyegethet rémhírterjesztéssel, de a fenti számokból csak négy dolog következhet:

1) Az osztrákok iszonyatosan pechesek;
2) iszonyatosan elrontottak valamit az ottani járványvédelmi hatóságok;
3) mi iszonyatosan szerencsések vagyunk;
4) vagy iszonyatosan jól csinált a megelőzésben vagy iszonyatosan ELRONTOTT valamit a Pintér járványvédelmi szakember által vezetett Operatív Törzs.

Egyelőre csak tippelni tudunk, hogy melyik verzió az igaz. Én nem tudom, mi folyik itt, de igyekezni fogok kideríteni. Pénteken időpontot kértem Pintértől az Operatív Törzsnél való tájékozódásra, még nem kaptam választ.«

www.facebook.com/hadhazyakos/?__tn__=%2Cd%2CP-R&eid=ARDjjIFHF5FLIP6TGnKyNGZG609xU0n1UQzfwSVXAsJv63cmxlvkJYzYeGFDxdJ3p7iUBSTB_1kYwIQs

velőtanya 2020.03.09. 08:08:49

@Kettes: Komáromi Zoltán most volt az ATV-ben, ő azt mondta, hogy a németek jól szűrnek, és így a betegek idejében hozzájutnak a megfelelő ellátáshoz.
Egyebekben nagyon keményen támadta a magyar állam eddigi tevékenységét, és személyesem a tisztifőorvost is, egészen bizarr - de a nerből simán kinézhető - konkrétumokról beszélt, amiket gyakorló háziorvosként tapasztal (ez hamarosan fent lesz a ATV oldalán)
És ezt az esetet is említette, amit éppen előtte olvastam az indexen:
index.hu/belfold/2020/03/08/kinai_koronavirus_magyarorszag_karanten_vizsgalat_teszt/

netukki 2020.03.09. 08:09:59

Kis színesek a hamarosan újjáépülő (© Kövér) Kárpát-medence aljáról:

»Index - Belföld - Megvizsgálták, de elengedték az első magyar koronavírusos fiát. Most azt mondják, ő fertőzhette meg az apját« index.hu/belfold/2020/03/08/kinai_koronavirus_magyarorszag_karanten_vizsgalat_teszt/

»Index - Belföld - Koronavírus: félnek a külföldiek a hatóságoknak szólni, annyira rosszak a tapasztalataik« index.hu/belfold/2020/03/09/mar_felnek_a_sote-s_diakok_szolni_a_magyar_hatosagoknak_annyira_rosszak_a_tapasztalatok/

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.09. 08:30:06

@netukki: A keleti nyitás jegyében felvettük a kapcsolatot az iráni járványügyi szakemberekkel. Sajnos nem vették fel a telefont. :-(

Muad\\\'Dib 2020.03.09. 09:01:35

@netukki:
Én tényleg nagyon megértő vagyok, meg sajnos a magyar rendőrség professzionalizmusát is ismerem, de:
"...R: Megértem az aggodalmadat. Akkor kérlek hívd a rendőrséget a következő számon: [szám], és tárcsázd a következő melléket [szám], én fogok válaszolni. www.police.hu/ugyintezes/szerv/orszagos-rendor-fokapitanysag/budapesti-rendor-fokapitanysag
R: Belinkeltem a főkapitányság oldalát, szóval láthatod, hogy a szám amit megadtam a rendőrség száma.
D: Köszönöm, felhívom.
R: Köszönöm előre is, de kérlek hívd, amilyen hamar csak lehet.
R: (némileg később): Ismét figyelmeztetnem kell, hogy ha nem működsz együtt, bűncselekményt követsz el.
D: Tudom, de felhívtam a svéd éjjel-nappal elérhető segélyvonalat, és azt mondták, nem vagyok köteles senkitől parancsokat elfogadni Facebookon. "
Azért ez is elmegy a qrva édes... Tényleg belehalt volna, ha felhívja azt a számot? Annyira, de annyira kemény csávó, hogy a nagykövetséget azért fel tudta hívni, de a rendőrkapitányság már nem megy? Kibas*ottul nem tudom az ilyeneket sajnálni ha utána durvábban bass*ák be a karanténba. Igen, igaza van, a rendőrség béna volt, ő meg egy mocskos, önző, s*ar alak.

netukki 2020.03.09. 09:39:00

@Muad\\\'Dib: Kérlek, oszlasd el a teljesen alaptalan gyanút, hogy a magyar hatóságok feltűnően vadásznak a koronavírusos külföldiekre, mert azok migránsokkal való riogatásra sokkal alkalmasabbak, mint a honpolgárok.

»A nyilatkozó diák szerint a félelem és a frusztráció vezethetett oda, hogy elfajult a dolog, ugyanis szerinte, ha több tájékoztatást kaptak volna, mindenki sokkal nyugodtabb maradt volna. Szerinte az nagyon rombolja a külföldi diákok a magyar hatóságokba vetett bizalmát, hogy azokat a magyar állampolgárságú tanárokat, akikkel egy légtérben tartózkodtak, nem vonták intézkedés alá, ők otthon maradhattak.«

www.atv.hu/belfold/20200309-koronavirus-a-rossz-tapasztalatok-miatt-nem-mernek-jelentkezni-a-magyar-hatosagoknal-a-kulfoldi-diakok-inkabb-maganorvoshoz-mennek/hirkereso

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.09. 10:01:37

A hivatalos statisztikák szerint Indiában 43 eset van. Aha, nekem meg tollas a hátam.

Muad\\\'Dib 2020.03.09. 10:22:03

@netukki:
Eszem ágában nincs eloszlatni ilyesmit. De nem is ez volt a kérdésem lényege, hanem amit írtam.

lüke 2020.03.09. 10:23:30

orf.at/#/stories/3157108/
112 virus fertőzött 4700 tesztből- PCR

lüke 2020.03.09. 10:25:29

@netukki:
arról nem is beszélve,hogy 4000€/ szemeszter perkálnak

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.09. 10:33:09

Egy kis látványos korlátnyalogatás* a 888.hu-n:

888.hu/censored/ot-fontos-hir-amirol-a-baloldali-media-elfelejtett-beszamolni-neked-a-heten-4233208/

* korlátnyalogatás: www.bbc.com/news/blogs-trending-51706021

Hát innen tényleg úgy látszik, hogy a szekta részéről van igény az Iráni Protokoll (deny, lie, die, repeat) követésére. :-D

Egon Estragon · http://egonazeger.blog.hu/ 2020.03.09. 11:27:59

@Kettes: Vagy melegben nem terjed a járvány, ahogy az influenza meg a légúti betegségek többsége sem. Ami persze megváltás lenne a jelenlegi helyzetre, mert ha nem, abból nagy krach lesz... :/

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.09. 12:09:08

@Egon Estragon: Mhm. Egyiptom 55, Emirátusok 45, Izrael 39.
Mumbaiban 27 fok van, egy lázas betegben 39. Én nem lennék nagyon optimista afelől, hogy majd a meleg elintézi. Inkább hiszek abban, hogy "if you don't do a test, you won't fail it"

deckard_r 2020.03.09. 12:23:40

@Kettes: különösebb utánanézés nélkül azt gondolnám ez inkább úgy működhet, hogy szervezeten kívül magasabb hőmérsékleten kevésbé stabil a vírus (a felületi hőmérséklet nagyon nem egyenlő a léghőmérséklettel ha süt a nap!, illetve ott nem vizes közegben van) és/vagy azok az apró mikroaeroszol csöppek, amin terjednek kevesebb ideig léteznek a környezetben...

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.09. 13:10:55

@deckard_r: Az életünk nagyobbik részét négy fal között, szobahőmérsékleten, viszonylag stabil páratartalom mellett éljük le. Egyébként az influenza is terjed nyáron is, csak nem okoz járványt.

Egon Estragon · http://egonazeger.blog.hu/ 2020.03.09. 13:21:30

@deckard_r: Igen, valahogy így.

@Kettes: Egyrészt azt nem tudjuk, hogy ezekben az országokban hányan kapták meg a fertőzést külföldön, csak közben hazatértek és hányan kapták meg otthoni megfertőződéssel. Legalábbis én nem tudom, ha van információd erről, légyszi, osszad meg. Most kell nagyon nézni Egyiptomot, Ausztráliát, Equadort, Brazíliát, ha ott elkezd a meleg időjárás ellenére országon belül is terjedni ez a kór, akkor sajnos nem fogja a tavasz megállítani ezt a járványt az északi féltekén.

A vírus idejének nagy részét a szervezetben nem úgy tölti, mint a szervezeten kívül. A burkoló fehérjéit arra használja, hogy bejuttassa a gazdaszervezet sejtjeibe az örökítőanyagát (ezen esetben RNS-t), az ott sokszorozódik, illetve a gazdasejt legyártja az örökítőanyagról az új fehérjéket, összecsomagolódik, majd kiszabadul a sejtből. Nem vagyok virológus, de még azt is el bírom képzelni, hogy a gazdaszervezetben sejten kívül azon a magas hőmérsékleten is nagyon hamar elpusztul egy ilyen összeszerelődött vírus, csak nagyon hamar be is tud jutni a következő gazdaszervezetbe. Azt sem tudom, hogy mennyire öli meg a gazdasejteket maga a vírus, persze idővel bizonyosan, de az is lehet, hogy nagyon sokáig folyamatosan termelődnek a replikálódott vírusok és szabadulnak ki egy-egy megfertőződött sejtből, mielőtt elpusztul a gazdasejt.

Így vagy úgy, de mégiscsak vannak olyan vírusok, amelyek nem igazán tudnak meleg időben járványt okozni.

Egon Estragon · http://egonazeger.blog.hu/ 2020.03.09. 13:23:59

@Kettes: "Egyébként az influenza is terjed nyáron is, csak nem okoz járványt."

Mert a meleg miatt a fertőzési ráta lecsökken 1 alá...

Szerintem mindenki verné a hátsó felét a földhöz örömében, ha ugyanez igaz lenne a Covid-19-re is...

deckard_r 2020.03.09. 13:35:18

@Kettes: persze, csak amikor éppen nem, akkor vagyunk hajlamosabbak a fertőzésre. a meteorológia viszonyok nyilván nem egyedüli meghatározói a terjedésnek, éppen "csak" annyira számítanak, hogy ne legyen járványszerű a terjedés. egy friss cikk
www.nature.com/articles/s41598-018-37481-y
A tényleges mechanizmus csak részben ismert (és meglepő módon van köze a vírus in vitro stabilitásához:), viszont a páracseppes dolog pont fordítva tűnik működni, mint gondoltam...
Egyébként a D-vit. hiány miatti rosszabb immunstátuszt is szokták még emlegetni, amiben az a jó hír, hogy ez speciel viszonylag egyszerűen korrigálható.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.09. 14:43:37

@Egon Estragon: Nyilván azokban az országokban, ahol néhány eset van, az esetek többsége importált. Hollandia 321 esetnél tart, ebből 150-ről tudják, hogy külföldön fertőződött meg. A déli félteke országaiban kevés eset van, de ahol van, ott azért népességarányosan sokkal-sokkal több, mint Indiában.

India egy gyanús outlier, csak ezt akartam mondani, és nem hiszem, hogy az időjárás miatt. Talán a turizmus szezonalitásával volt szerencséjük. Vagy hazudnak. Everybody lies, mondta doktor House. :)

Egon Estragon · http://egonazeger.blog.hu/ 2020.03.09. 15:16:23

@Kettes: És még 0.8-as fertőzési rátával is a járvány nem terjed, viszont több lesz az országban az országon belül fertőzést kapott személy, mint azon személyek, akik behurcolták a vírust...

Indiában lehet a visszafogott turizmus is az ok, pl. De mondom, ezt nem tudjuk, csak ez eddig a legplauzilisebb lehetőség. De nézzük a számokat, statisztikákat, pár hét múlva többet fogunk tudni mondani.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.09. 15:27:58

Az operatív törzs sajtótájékoztatóján egyre több a tányérsapkás, és egyre több időt szánnak a járvány idegenrendészeti aspektusaira. Ez már nagyon megy (nem).

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.09. 15:32:25

@velőtanya: Hát ettől én is elkezdeném dobálni a székeket. Remélem, a nagykövet megfejti a rendőrök számára a rejtélyt, hogy miért lettek idegesek a fiúk a disznómájtól.

netukki 2020.03.09. 16:05:16

@Kettes: És akkor kaphatnának a lipsimigrácsok a disznómáj helyett pacalt, körömpörköltet, [disznó]sajtot, fejhúst, csülköt, véreshurkát, abáltszalonnát, töpörtyűt és még sok egyéb, fölöttébb egészséges hungarikumot.

kemény keleti kommentelő 2020.03.09. 16:26:49

hvg.hu/elet/20200309_Bergamoi_orvos_Fogalmatok_nincs_mi_megy_idebent_Maradjatok_otthon

Vagyis a fuldoklásba halnak bele, mert nem jut mindenkinek lélegeztetőgép vagy vastüdő ...?

lüke 2020.03.09. 18:02:55

@kemény keleti kommentelő:
nem a fuldoklásba,hanem az interstitialis pneumoniába,amit a vírus okoz
( aH1N1verzéses tüdőgyulladást okoz)
a egyes posztkommunista orszagokban mar 20 éve lazarette van,csak rá kell nézni az eü- kiadásokra,GDP hány%-a,s máris látod,ez is fenn van a who.org- n

lüke 2020.03.09. 18:05:24

@Kettes: egy magyar dietetikus- 4 év főiskola- nincs tisztában a különboző vallási szokásokkal?

velőtanya 2020.03.09. 18:38:19

"Jelenleg 42-en vannak közülük karanténban, 3-6 fős szobákban, ahol elmondásuk szerint se szappan, se fertőtlenítő, de még vécépapír sincs. Maguknak takarítanak, és ha nem segítenének a barátaik, akkor nem tudják, hogyan oldanánk meg a mindennapi szükségleteiket.
A teljes csoportot frusztrálja, hogy a nővérek nem beszélnek angolul, nem tudnak velük kommunikálni, a tesztek elvégzésén kívül pedig semmit nem foglalkoznak velük. Annak ellenére sem tudják, mikor mehetnek haza, hogy nincs pozitív tesztjük, nincsenek tüneteik, és mindenre csak azt a választ kapják, hogy ez nem tartozik rájuk.
A diákok legfőképpen a tájékoztatás teljes hiányát és a körülményeket kifogásolják, és sokan úgy érzik, hogy sok esetben már a jogaik csorbulnak.
„Egy zuhany van hat emberre, de annyira koszos és rozsdás, hogy sokan nem is merik használni, pedig sok lány is van közöttünk.""
hvg.hu/itthon/20200309_Orakon_at_nem_tudtak_a_karantenba_zart_irani_diakok_hogy_egyikuk_tesztje_pozitiv_lett

Nem csak az ételben turkálnak, de Iránból(!) érkezve a börtön... akarom mondani kórházi viszonyok is túlságosan harmadik világbeliek nekik. Pedig a hat emberre egy zuhany szerintem bőven átlag feletti Budapesten, és ha az a vizesblokk ott a fotón koszos és rozsdás, akkor mit szólnának mondjuk a János kórházban, ahol kb. hatvan emberre van egy zuhany, meg két koedukált wc?

kemény keleti kommentelő 2020.03.09. 18:51:03

@velőtanya: És erre mondták, hogy korlátlan számban tudják fogadni a betegeket a járványkórházban.
Talán úgy értették, hogy korlátlan számban tudják bezárni őket egy szobába szappan és vécépapír nélkül.

kemény keleti kommentelő 2020.03.09. 19:07:35

@lüke: És az a pneumonia mikor alakul ki, ha csillapítják azt a 40 fokos lázat, vagy ha nem csillapítják ?

lüke 2020.03.09. 20:09:24

@kemény keleti kommentelő:
szerintem a lázcsillapításnak nincs semmi szerepe,vsz.ha magas a láz akkor kezdődik
www.nejm.org/doi/pdf/10.1056/NEJMoa2001017
Azt hiszem ez a cikk itt van,de ott láthatod a tüdőgyuszi félelmetes kiterjedését,alig van légzőfelület

Megj. Szappan meg wc papir még lenne,de eü személyzet!

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.09. 20:52:42

@lüke: Nyilván tisztában van, csak nincs rá pénz. Az ország legjobb szülészetén tizen-x évvel ezelőtt zöldborsólevest adtak ebédre a császározott és a szoptatós kismamáknak egyaránt. Nem azért, mert nem tudták, hogy ez hülyeség, hanem mert az összes beteg ezt kapja és kész.

kemény keleti kommentelő 2020.03.09. 20:57:50

@lüke: Az eü. személyzet tiszta sor. Aki tud angolul, az már mind Londonban van.

kemény keleti kommentelő 2020.03.09. 21:06:49

444.hu/2020/03/09/87-milliard-forintot-kulonit-el-a-magyar-kormany-a-koronavirus-elleni-vedekezesre

Máris leszaladhatnának szappanért és vécépapírért, hogy a járványkórház ne fulladjon bele a fertőző szarba.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.09. 23:11:35

Most olvasom, hogy néhány magas rangú republikánus politikus önkéntes karanténba vonult, mert egy konzervatív kongresszuson érintkeztek egy utóbb fertőzöttnek bizonyult személlyel. Ezek között olyanok is voltak, akik később kezet fogtak Trump-pal, illetve az Air Force One fedélzetén utaztak.

Trump nem aggódik a vírus miatt. Állítólag nem veszélyes a csecsemőkre.
"We've had tremendous cooperation with other countries all over the world and we have made it very very tough, very strong. Very stringent borders. No, I'm not concerned at all. No. We've done a great job with it. Thank you very much."

lüke 2020.03.09. 23:21:48

@Kettes: a pénz ott van, csak eltűnik a nagy közös bödönben
(a menüböl volt részem vagy 10 évig,bableves is volt)

netukki 2020.03.10. 07:14:59

»Ungváry Rudolf: Influenza és szőnyegalásöprés«
nepszava.hu/3069079_influenza-es-szonyegalasopres

»Ungváry Rudolf: Mennyi az esély?«
nepszava.hu/3070020_mennyi-az-esely

netukki 2020.03.10. 07:25:45

Állati!

Népszava | Háziállatot bármikor tesztelnek koronavírusra, az embereket csak komoly indok esetén

"Rusvai Miklós virológus lapunknak elmondta: a háziálltok tesztje nem erre a most járványt okozó vírusra specifikus, hanem azt mutatja meg, hogy a minta általánosságban tartalmaz-e koronavírust. A virológus hozzátette, miután ők állati mintákat vizsgálnak, nem kérdezik a leadásakor, hogy az kié. A vizsgálathoz elegendő, ha a gazda egy fültisztító pálcikával mintát vesz az orrlyukból, vagy a garatból, majd ezt egy kis nejlonba úgy becsomagolja, hogy ne az száradjon ki, és leadja. Ezek szerint az élelmes aggódók ily módon saját mintájukat is leadhatják."

nepszava.hu/3070090_haziallatot-barmikor-tesztelnek-koronavirusra-az-embereket-csak-komoly-indok-eseten

Muad\\\'Dib 2020.03.10. 07:48:18

@netukki:
És ezzel mennyivel lenne bárki is előrébb, hogy megtudja, hordoz-e bármilyen típusú koronavírust?

netukki 2020.03.10. 08:05:55

@Muad\\\'Dib: Annyival, hogy megtudja, hordoz-e bármilyen típusú koronavírust. :D

Muad\\\'Dib 2020.03.10. 08:09:54

@netukki:
És? Akkor mi van? Akkor elmegy ugyaoda, ahová rögtön mehetett volna, hogy szerinte lehet elkapta az új koronavírust. Meg lehet, hogy nem. Tehát egy milliméterrel sincs beljebb vele. Sem ő, sem az orvosok.

netukki 2020.03.10. 08:53:47

@Muad\\\'Dib: Viszont lesz egy papírja arról, hogy a kutyája / macskája / kecskéje / gyöngytyúkja / strucca / házigörénye / lova / szamara stb. koronavírusos. Gondold el, milyen jól néz ki egy ilyen bizonyítvány bekeretezve, a komód fölött. :D

netukki 2020.03.10. 08:55:15

@Muad\\\'Dib: Az aranyhörcsögről, a tengerimalacról és a papagájról megfeledkeztem, bocs. :D

netukki 2020.03.10. 08:58:50

»Novel Coronavirus Information Center Elsevier’s free health and medical research on novel coronavirus (2019-nCoV)«

www.elsevier.com/connect/coronavirus-information-center

Muad\\\'Dib 2020.03.10. 09:06:51

@netukki:
Azt azért ugye te is tudod, hogy a koronavírusok az egyik leggyakoribb előidézői a nátha nevű dolognak. Tehát attól, hogy megtudod, hogy koronavírus van benned, még simán lehetsz beteg a szokásos náthával.
"...People around the world commonly get infected with human coronaviruses 229E, NL63, OC43, and HKU1..." cdc.gov

netukki 2020.03.10. 09:41:22

@Muad\\\'Dib: Sőt, Szent-Korona vírus is van, az agyat támadja meg. Itt egy eset: www.szentkoronalovagrend.hu/szent-korona-tan/

Muad\\\'Dib 2020.03.10. 09:55:53

@netukki:
Értem én, hogy vicces, de sajnos az ilyen cikkek rohadtul nem azok. Mert így terjed el az a hülyeség, hogy bezzeg az állatoknál meg tudják mutatni, pedig qrvára nem. Meg tudják mutatni, hogy fertőzött-e a bas*ottul általános és gyakori koronavírussal. De azt nem, hogy fertőzött-e a 2019-nCoV-al.

netukki 2020.03.10. 10:03:48

@Muad\\\'Dib: Nem érdemes a hülye cikkek miatt mérgelődni, kiirthatatlanok. Az persze kérdés, hogy a hülyecikk-felismerő képesség evolúciós előny-e vagy hátrány.

Grrr 2020.03.10. 10:13:44

@Muad\\\'Dib: Az előnye nyilván az a tesztnek, ha negatív lesz.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.10. 13:16:13

Na, most szeppent csak meg igazán az alcsuti belesgeci. Fél órán keresztül fullba nyomja a kretént, hogy mekkora csodát tett az országgal, de a végén csak kiböki, ami a szívét nyomja: "Ha ez nálunk is így lesz, akkor a turisztikai szezon kampó."

index.hu/gazdasag/2020/03/10/orban_vilagjarvany_lesz_a_turizmusnak_kampo/

Látod, te büdös tróger, a magánegészségügybe kellett volna fektetned a lopott közpénzt. Na mindegy, nem féltelek, majd rákapcsolsz a lopásra, hogy legalább neked ne legyen bukó a járvány. A többiekkel meg csak lesz valami, nem? Trianon, világháború, kivándorlás, majd pont téged nem fognak túlélni, ugye?

Wolff 2020.03.10. 13:30:14

@Kettes: Nincs még egy olyan ország, ami 65 évvel a második világháború vége és annak pusztításai után képes lett volna némi - a KSH által jól feltupírozott - folyamatos növekedésre! Csak mi!

OoOoOo 2020.03.10. 13:34:38

@Kettes: elment a tudósokhoz, nem lerúgni a veséjüket.

Most oldják meg neki. Ezt. Mondjanak valamit.

Grrr 2020.03.10. 14:08:58

@OoOoOo: Különben akár az intézményhálózatukat is elvehetik...?

Grrr 2020.03.10. 14:15:18

Legfőbb nemzeti kincsünkre mindenesetre már elkezdtünk vigyázni!

index.hu/sport/futball/2020/03/10/kisvarda_revesz_helyelhagyasi_tilalom/

kemény keleti kommentelő 2020.03.10. 14:49:01

@Kettes: Ha ilyen gyűléseket hívnak egybe, akkor jó esély van, hogy néhány sífenomén szétköhögi a vírust köztük.

kemény keleti kommentelő 2020.03.10. 14:58:07

24.hu/kulfold/2020/03/10/koronavirus-olaszorszag-silvio-berlusconi/

Berlusconi elhagyta a süllyedő Olaszországot.

Mondjuk nekem meg az tűnt fel, hogy külügyminiszterünket nem láttam már jóideje.
Remélem nem valami karanténban sínylődik.

Wolff 2020.03.10. 15:10:38

@Kettes: Gazdasági összetettség alapján a világon az első tízben vagyunk!

incze 2020.03.10. 21:18:00

@Muad\\\'Dib: értem én, hogy már megint az a hülye, aki meg akarja tudni, hogy van-e baja, vagy nincs, és ahelyett, hogy rápippantana egy dzsointra és végtelenítve káslert hallgatná.

lehet persze a lúzert kárhoztatni, de a helyzet az, hogy ez a hülye erőlködés azt az űrt tölti be, ami a kormányzati tétlenség, információ visszatartás és hiány, hazudozás és ostobaság teremt.

Muad\\\'Dib 2020.03.10. 21:33:13

@incze:
Helyes. Akkor még javaslom az állatoknak szánt koronavírus teszt után preventív céllal az acsai háziorvos által javasolt homeopátiás kezelést is. Akkor már minden rendben lesz...