Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A filozófus esete Orbán "morális fölényével"

2020.02.21. 16:32 | jotunder | 86 komment

 

    Nem értek egyet sok lépésével, de még mindig azt érzem, hogy morális fölényben van az ellenfeleihez képest” – fogalmazott a politikai filozófus, hozzátéve, hogy ebben a poszt-kommunista valóságban a kormányfőnek még mindig van erkölcsi értelemben vett hitele, jobban megjeleníti a nemzet elvárásait, mint ellenfelei. ( Hörcher Ferenc)

    Hörcher Ferenc pár éve tételesen felsorolta azokat a lépéseket, amelyekkel "nem ért egyet "Orbánnal. 

 - korrupció
- hatalmi arrogancia (lásd power tends to corrupt, and absolute power (2/3!) corrupts absolutely.)
- alapjaiban elhibázott személyzeti politika (az új generációs politikai vezetők erkölcsi és emberi fogyatékosságai)
- az ifjúság-politika teljes hiánya
- az elvándorlással kapcsolatos teljes értetlenség
- a közmédia fogalmának teljes félreértése
- a keleti (déli nyitás) teljes félreértése
- a putyini politikával való kokettálás
- a hagyományos nehézipar érthetetlen erőltetése
- magánbirodalmak kétséges jogszerűségű kiépítése
- a hatalom kézi vezérlése, szakpolitikák háttérbe szorítása
- civilizálatlan jelenségek és gesztusok

        Egy interjúban pedig egypártrendszerként jellemezte a mai Magyarországot. Ekkor is a Mandinerben jelent meg az írás és a Hörchert kérdező újságíró ma már ellenzékinek számít. 

        Ha valaki azt várja tőlem, hogy jól belerúgok Hörcherbe, csalódni fog.  Tudomásul veszem a véleményét. Hörcher az ún. normális konzervatív, nem GFG, nem Demeter Szilárd, nem Lánczi, nem rezsimszolga, de mégis inkább a FIDESZ-t választja, mint a FIDESZ hiányát.  Nem tudom felfogni, egyszerűen nem tudom felfogni, de mit lehet tenni. Magyarország ma ilyen. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr6115485350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

közösperonos átszállás 2020.02.21. 16:34:08

Szerintem sem kell belerúgni.

De kiröhögni, ugye, ér?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.21. 16:35:49

@közösperonos átszállás: én nem röhögöm ki, de őszintén szólva nem tudom megindokolni, hogy miért.

aritus 2020.02.21. 16:45:24

@jotunder: háát nem egy dsz, egy lánzci, de mégis velük közösködik
keresd a pénzt, HH-nek is meg kell élnie, és kinél van a kamra kulcsa? Na ugye, hát persze, hogy azt mondja, morális fölényben van orbán.

Grrr 2020.02.21. 16:52:54

"Jobban megjeleníti a nemzet elvárásait". Igen. Zsigeri demokrata.

Grrr 2020.02.21. 16:57:28

@Grrr: Márminthogy az idézett filozófus zsigeri demokrata... A múlt század borzalmai előtt lehettek komolyan vehető értelmiségiek, akik megvitatható elképzelésnek tartották a nemzetakaratot megtestesítő vezető létét. De most, 2020-ban?

Grrr 2020.02.21. 17:03:47

Mit mond a Verdeutschung-próba? "Er spiegelt die Erwartungen der Nation besser wider". Ezt mondjuk egy CDU-zöld vitában ki mondaná, mire, és mi lenne rá a reakció?

közösperonos átszállás 2020.02.21. 17:14:44

@jotunder: Gondolom, egyénfüggő is ez. Az is lehet, hogy egy bizonyos kor fölött a fölényeskedést fölváltja a szánalom.

közösperonos átszállás 2020.02.21. 17:16:29

@jotunder: Amúgy én sem, szerintem ez menekülés. Az "úgy érzem, morális fölényben van" vállaltan az irracionalitás világába visz; tudom, hogy ez és az és amaz, de mégis, mégis...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.21. 17:17:14

@Grrr: megtestesiti a nemzet elvarasait... basszus, szinte latom a nemzetet, amint elvarja, hogy szetlopjak az orszagot. nyilvan arra gondol, hogy orban gondolkodasmodja kozelebb all a magyar mainstreamhez, mint barki mas politikuse.

ámbátor 2020.02.21. 17:23:55

@jotunder:
Kettes és labrys épp nem érnek rá, úgyhogy helyettük is:
a) mert egy idióta
b) mert egy aljas gazember (és lehet hogy még idióta is).
tertium non datur.

kiazmarmegint 2020.02.21. 17:38:21

@jotunder: "nyilvan arra gondol, hogy orban gondolkodasmodja kozelebb all a magyar mainstreamhez, mint barki mas politikuse".

Ha arra gondol, akkor hihetetlenul rosszul fejezte ki magat. Az nem "erkolcsi foleny".
Erkolcsi folenyben peldaul akkor van valaki, ha korulotte mindenki lop, o meg nem.

aronsatie 2020.02.21. 17:38:32

Orbán sok mindenben lehet fölényben az ellenfeleivel szemben, ez legalábbis vitatható. Na de morális fölényben????
Ez az ember nem sok gyermekes klímakutató, hanem elvben pont ebben a kérdésben szakember. Nincs mentsége.

stefan75 2020.02.21. 17:44:07

Egy teljességgel amorális személyiség és a morális fölény. Hogyne, bizonyára.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.21. 17:51:30

@kiazmarmegint: ez a masik mellekmondatra vonatkozott, a "jobban megjeleniti"-re.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.21. 18:02:58

Dershowitz, a recent addition to President Donald Trump's team, said Sunday that the framers of the Constitution intended for impeachable conduct to mean "criminal-like conduct" and that both of Trump's charges of obstruction of Congress and abuse of power do not meet the constitutional criteria for impeachment.
But in 1998, Dershowitz said that a president could be impeached even without being accused of a crime.
"It certainly doesn't have to be a crime if you have somebody who completely corrupts the office of president and who abuses trust and who poses great danger to our liberty, you don't need a technical crime," he said on "Larry King Live" at the time.
When asked by CNN's Anderson Cooper on "Anderson Cooper 360" on Monday whether he was wrong back then, Dershowitz replied, "I was saying that I am much more correct right now having done all the research, because that's the issue."

HHF-nek 2015-ben is igaza volt, meg most is igaza van, és az ellentmondást úgy lehet feloldani, hogy most méginkább igaza van. :-DD

Grrr 2020.02.21. 18:04:03

Gyakorlatilag Kádár Jánosról beszél. Egypártrendszer, a nemzet gondolkodásmódjának megértése... Egy kis összekacsintás... A Nyugat, a nagyfene szabadosság, az okvetetlenkedő ellenzékiek és feltűnősködő fiatalok ugatnak megint. De a karaván közben halad.

OoOoOo 2020.02.21. 18:45:19

erre feltétlen jó az internet, hogy könnyű visszakeresni HH nyilatkozatfejlődését.

nem tudom, hogy érdek/mes-e jelzőket keresni HH-ra, nekem (és 7milliárd-2millióvérfideszesnek) azért tiszta a helyzet, hogy mi történt. vagy történik.

[gyakorlatként tegyük fel, hogy Cseh/Oroszországban történik ugyanez az ottani HH-vel. mit mondanánk? (persze értem, hogy esetleg pont az a lényeges, hogy cseh vagy oroszországban vagyunk épp most magyarországon, de akkor is.)]

még mindig. legyenek ezek a kulcsszavak. meg a meddig még. (de ez utóbbi talán a "még mindig" után nem is érdekel.)

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.02.21. 18:59:24

Szerintem igaza van Hörcher Ferencnek. Csak mint a Jereváni rádió esetében (jó, ott nem mercik hanem moszkvicsok voltak), nem morális, hanem orális fölénye van. :-)

A szónak nem a cexuális értelmében értve az orált, hanem a locsogás - fecsegés - szónoklat - kinyilatkoztatás témában. Aki nem hiszi olvasson utána. :-)

www.miniszterelnok.hu/archivum/

"Lenin összes" ehhez képest smafu. :-)

cruickshank 2020.02.21. 19:02:03

Jt mindig valamilyen különös tiszteletkörözéssel írt HHF-ről, pedig a great conservative thinker jóval közelebb van Lánczihoz, mint Oakeshotthoz vagy Scrutonhoz. Ő inkább egy lánczi -- csak jól beszél és olvas angolul, s ügyesen használja a nemzetközi kapcsolatait és az academia.edu-t, that's the difference. A Janicsárképző kutatóprofesszora -- nem "rezsimszolga", hát persze, h nem.

balmoral 2020.02.21. 19:29:00

Emberarcú fideszes... Ja.

fortin2 2020.02.21. 19:34:51

Aha. tehát valaki tűrhetően beszél angolul, elovasott több angolszász irodalmat, mint lánczi és schmidtmarcsinéni, és máris feltaláltuk az emberarcú fideszes értelmiségit, mint a kétezeres évek végén a mandinereseket a baloldlai árokbetemetők. Közben nem nagyon zavaró, hogy erkölcsi, azaz erkölcsi fölényről zengedezget. Tehát nem azt mondja, hogy jobb politikus, stabilabb országvezetést biztosít, nem egyirányúan komprádor stb. Hanem hogy erkölcsi fölény. Mondja egy morálfilozófus, háta mögött a baloldlai erkölcsi relativizmuson borongó írásokokkal. Valóban, normális konzervatív. (Erkölcsi fölény, ilyen nincs, ezt a dumát megenni a Vincenten.)

fortin2 2020.02.21. 19:36:17

@cruickshank, @balmoral: ugyanazt írtuk, csak nálam ne frissült, nem láttam, bocs.

Podvinecz Marsall 2020.02.21. 19:45:39

Ha ov morális fölényben van, akkor mi az az ősbűn, amit a nemfidesz en bloc elkövetett? Nem vagy hörcherileg elég képzett, hogy ezt tudjam.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.21. 19:48:31

@fortin2: @cruickshank: @balmoral: en nem ismerem szemelyesen HHF-t, de amikor mindketten meg eleg fiatalok voltunk, akkor mindketten irtunk a Korridor cimu lapba, ezert nem szeretnek rugdosodni, ennyi az egesz.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2020.02.21. 19:48:34

azt gondolni, hogy a közmédia pártprogandává alakítása a közmédia teljes félreértése, nem más, mint orbán politikájának a teljes félreértése

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2020.02.21. 19:53:33

@fortin2:

igazából OV politikája eleve arra épül - eddig, úgy néz ki, sikeresen - hogy feltételezi, az ország népének többsége (vö.: a "NÉP") erkölcsi szempontokat eleve értelmezni is képtelen, a nyúltagy, a vékonybél és az ivarszervek irányította ösztönlény. innentől az "erkölcsi fölény" értelmezése nem kis szellemi feladat, de ha nagyon ráér valaki, el lehet épp vele baszni az időt.

balmoral 2020.02.21. 19:56:23

@jotunder: Komolyan vérzik a szívem, amikor csalódni látlak. Vigasztaljon az a tudat, hogy te meg Hörcherrel szemben vagy morális fölényben. De komolyan. Értelek én téged. Magadat konzervatívnak tartod, és attól rettegsz, hogy egyszer magad is valami hasonló bornírt kijelentésre vetemedsz. Pl. hogy "orbán tehetséges politikus". Brrr! De én bízom benned...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.21. 20:10:54

@fortin2: en nem ertem a moralis folenyes mondatat, fogalmam sincs, hogy mire gondolhatott, mi jarhat a fejeben. hogy azert inkabb az orban moralja, mint a cseh katkae? vagy gyurcsany? mint allitmany?

mafi mushkila 2020.02.21. 20:17:22

@jotunder: Hát szerintem valahogy úgy jön ki, igen, Hogy Gyurcsányt lekaraktergyilkolta OV, saját magát viszont nem, tehát innen a morális fölény és erkölcsi hitel.

szazharminchet 2020.02.21. 20:17:48

@jotunder: Én erre csak egy magyarázatot bírok kitalálni. Hogy mi járhatott a fejében. Maximum vákuumfluktuáció.

Grrr 2020.02.21. 20:40:31

@jotunder: Talán arról a mémről lehet itt szó, hogy Horn, Medgyessy és Gyurcsány kiárusították az országot, míg Orbán kemény kézzel visszaszedi a külföldiektől a Magyarok pénzét - még ha ebből valamennyit félre is tesznek maguknak? Meg hogy az ellenzék most az ex-náci Jobbikkal is összeállt.

velőtanya 2020.02.21. 20:44:54

@aritus: Amikor Hörcher felesége alaptörvénybíró lett 2016-ban 12 évre, akkor azt nyilatkozta (Hörcher), hogy ez egy mélyen demokratikus aktus volt, mert kétpárti konszenzussal jött létre... Szóval nagy szerencsénk van vele, hiszen nem rezsimszolga, ellenben normális konzervatív, és legfőképpen teljesen alkalmas arra, hogy morális fölény ügyében megmondja a tutit:)

Pelso.. 2020.02.21. 21:03:29

Befolyásolja, zavarja Hörcher szövege az üzletmenetet?
Nem.

cheetah_01 2020.02.21. 21:25:59

Ha egy ember nem ért egyet egy másikkal 1. a korrupció dolgában (mert amaz korrupt/elősegíti a korrupciót/eltűri azt stb.), 2. a hatalmi arrogancia kérdésében (mert amaz visszaél a hatalmával vagy legalább elnézi, hogy az általa kinevezettek hatalmaskodnak), 3. úgy gondolja: amaz erkölcsi és emberi fogyatékosságokkal megvert embereket nevez ki fontos pozíciókba, 4. úgy véli, a másik nem rendelkezik a populáció egy jelentős, a jövő szempontjából kulcsfontosságú szegmensével kapcsolatos (építő) elképzelésekkel, 5. s látja, hogy amaz nem látja, hogy rengeteg ember elmegy ebből az országból, de fogalma sincsen, miért, 6. mert amaz a közmédiát einstandolja, 7. ha nem ért egyet amazzal a gazdaságpolitikában sem, mert az ilyen-olyan irányú nyitásokat tévútnak látja, 8. s nem tetszik neki az Oroszországgal kialakított viszony sem, 9. és avíttnak látja a nehéziparral kapcsolatos elképzeléseket amaz oldalon, 10. mert kételkedik a jogszerűtlen (vagy legalább másodlagos jogszerűségű), (jó oldali!) magánkézben lévő cégcsoportok feltőkésítésének gyakorlatában, 11. s mert úgy látja, a szakmaiságot egyre inkább az „én-fingottam-a passzátszelet IS”-mentalitás veszi át, 12. s mert nem utolsósorban taszítja az egyik embert, hogy a másik a klubban a földre köp, fokhagymát büfög és befingik a liftbe … nos, akkor nagy kérdés, hogy az egyik ember milyen morális fölényt vél fölfedezni a másikban?! Mégis, hol?!?!

fortin2 2020.02.21. 21:32:46

@jotunder: én se rugdosnám, az igen hosszú személyes ismeretség okán sem, de éppen ezétt lennék vele olyan kíméletes, hogy nem emlegetném az erkölcsi fölény mondást. Jótékonyan hallgatnék róla. Mert ez védhetetlen. nem megmagyarázhatatlan, hanem védhetetlen, az különbség.

mafi mushkila 2020.02.21. 22:26:24

@cheetah_01: Talán valamikor megértett dolgokat könnyedén, aztán beleszokott, hogy minden úgy van, ahogy rágondol, aztán kiment alóla a kognitív képességek egy része és csak a szokás maradt.

cheetah_01 2020.02.21. 23:07:32

@mafi mushkila: Ha alólam kimenne a kognitív képességek egy (jelentős) része, légyszi, lőjetek le! Ha mégsem tennétek, szerintem észrevenném, hogy seggfej vagyok. De HHF nem seggfej, hanem értékválasztó(nak látszó) polgár. Miféle morális fölényt láthat egy általa (joggal) elítélt, (joggal) lenézett, (joggal) korlátoltnak látott fasziban?!

heptakontanonaéder 2020.02.21. 23:28:21

Pedig egyszerű, kedves JT!
Neki ENNYIÉRT korpásodik!

Podvinecz Marsall 2020.02.21. 23:36:41

@cheetah_01: én azt gondolnám, nem a morális fölényt "látja", hanem a morális alányt a másik oldalon. Hogy ez neki mi, népszavazás, a kurvaország, az öregecskedőfeleség, vagy mi, ami képes felülírni mindent és még annál is többet, fogalmam sincs, de Gyurcsányt valószínűleg így vagy úgy tartalmaznia kell.

cheetah_01 2020.02.21. 23:42:10

@Podvinecz Marsall: Akkor miért nem azt mondja?! Több igazsága volna ... És akkor ez a faszi filozófus ...

Jeno Berke 2020.02.22. 00:06:42

Hát ha már itt tartunk,akkor bizony kár is irogatni,pláne a szánkat tépni.De azért az a kérdés nem hagy nyugodni mekkora lehet az a morál aminek még Orbán is felette van.

Csipke Anna 2020.02.22. 00:16:26

@jotunder: Ó, az a régi korridor! Hogy mennyit ütöttük ott egymást jótündérrel! Sose gondoltam volna, hogy lesz idő, mikor szinte (már-már) egyet fogok érteni vele. Mondjuk nem pont HHF ügyben, hanem úgy általában

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.22. 00:17:53

@jotunder: Mi baj van a pénzzel, mint motivációval? Nem tudod elképzelni?

Bolygó Hollandi 2020.02.22. 03:30:29

@Kettes: A "Cherchez la femme" megközelítés mindig hasznos lehet megmagyarázhatatlan ügyek megértésében, mint az közismert ;-)
De nem feltétlenül független a "pénz mint motiváció" megközelítéstől, mint az szintén közismert ;-)

Geo_ 2020.02.22. 06:13:19

Így járunk, ha filozófus vagy politológus magas tudományos szempontok, a saját diszciplinái alapján értékel valamit/valakit. Így viszont nem veszi észre, hogy vizsgálatának tárgya sokkal egyszerűbb: minden cselekedete megmagyarázható gazdasági és politikai hatalmának a növelésével.
Ennyike

fortin2 2020.02.22. 07:36:29

@Geo_:
Egyrészt ne mossunk össze két minőséget: a filozófia egy évezredek alatt formálódott standardokkal működő tudomány/gondolkodásforma, érvényes kérdésfeltevések és válasz-lehetőségek tömegével segítve más tudományágakat (pl. matematika, ha már ezen a blogon vagyunk) és a mindennapi gondolkodást. A politológia mostanra a zsurnalizmus és pézkereset egyik ága lett, főként mifelénk (ettől még a politikai szociológia, politikafilozófia sőt, még a politika-pszichológia is korrekt műfaj, természetesen.)
Másrészt szerintem (és gondolom Wittgenstein és Kant szerint is) éppenhogy fordított a helyzet: arra valók a társadalmi-emberi jelenségek "magas tudományos szempontjai", hogy alkalmazásukkal kiderüljön, mi is a valós motivációja a cselekvéseknek, mi az önmozgása a társadalmi-emberi cselekvéseknek. Ha ezt elvéti a filozófus vagy bárki kutató, akkor nem a magassgban lebegő elvont tudós volt aki felülemelkedett a hétköznapokon, hanem rosszul végezte a munkáját (vagy pénzért nem korpásodott). /Ezt csak az elvont gondolkodók mítosza ellenében írtam./

Toller Béla 2020.02.22. 07:50:06

Csak az lehet , hogy Hörscher egy mazochista ! Nem szégyen, de ki kell mondani ! De az is magyarázat lehet, hogy pocék filozófus, hiszen a flsoroltak mind orbán erkölcstelenségéből következnek, ergo fel vannak cserélva az okok meg az okozatok - ami egy filozófusnál aligha megbocsájtható !

Geo_ 2020.02.22. 08:07:10

@fortin2: nem gondoltam ilyen szofisztikált módon :-)

Egy eszmetörténész pl. ha Gentile 10 pontos fasizmus definíciójából indul ki, akkor azt találja, hogy ez a NER igencsak közel áll a fasizmushoz. Ha egy másik abból, hogy miket mondanak a NER-isták, akkor a magyar (nem igazán létező) konzervativizmussal mutatnak korrelációt. Egy politológus nemzetközi sztenderdek alapján "kívülről korlátos versengó autoriter hibrid rezsim"-re bukkan. A valós működést elemző szociológus "posztkommunista maffiaállam"-ot talál.

Amúgy: irónia akart volna lenni - nem tudom elhessegetni az érzést, hogy meg kellett szolgálni az NKA intézetvezetőséget és a nej AB tagságát.

fortin2 2020.02.22. 08:22:26

@Toller Béla: nem pocsék, erről nincsen szó. "Csak" pontosan úgy működik, mint a bolsevik baloldal által kitermelt és azóta is ideológiai színezettől függetlenül, keleten-nyugaton egyaránt így létező értelmiség: elvhűsége (főként, ha néminemű egzisztenciális kötődésekkel is jár) modulálja az ítélőerejét. A sajátos magyar íz az OV-kobra effektus: harminc éve pro vagy kontra OVhoz képest határozza meg magát a politikai kavargásának majd' minden szereplője.

Mackósajt 2020.02.22. 08:47:02

@jotunder: Ismerek konzervatív fidesz szavazót, aki gyakorlatilag elvárja, hogy a vezetők lopjanak. Kifejtette nekem, hogy ez teljesen természetes. Bár ezt nem mondta ki explicit, de nem sok kétséget hagyott a felől, hogy a nem-lopást nem tartja értéknek egy politikusnál. Sőt, tulajdonképpen egyetért Lázárral, hogy aki olyan helyzetben nem gazdagodik meg, az "annyit is ér".
És ez nem egy simlis vállalkozó, nem tudok róla, hogy a magánéletben a zavarosban halászna vagy hogy személyesen anyagi haszna lenne a rezsimből. És biztosan nincs egyedül.

Mackósajt 2020.02.22. 08:49:01

@Mackósajt: Alapvetően a tekintélyelvű konzervatívok egy része azonosul a vezérrel, és a vezér személyes sikereit a saját sikereikként látják. Ez ilyen szurkolói mentalitás.

jeanbart 2020.02.22. 09:16:02

gyurcsányhoz képest morális fölény azaz ez a sajze, vagy az a büdösebb kérem ? morális valamilyenség csak abszolút fix elvekhez képest értelmezhető pl keresztény etika : lop ? hát igen na akkor tossza meg kap egy zérót , egy morális elvet nullára írt , na aztán hazudik e a vajon ? hát igen , na akkor kap egy zérót erre is stb

netukki 2020.02.22. 09:22:33

A Stumpf-HHF Mandiner-interjú kommentjei között HHF hozzászólásai is megtalálhatók (csak a regisztráció nélkül megjelenőket tudom olvasni). Ezek közül egyet idézek:

"Kedves Avocetta [a kommentje belépés nélkül nem olvasható], kérdésére a választ megtalálja ezen évek Heti Válasz számaiban. Én ugyanis azt a nyolc évet végigdolgoztam a lapnál a sivatagban, ott voltam a székházostromnál, a Kossuth tér elzárásánál, soroljam? Ja, és érdekes módon 2002 után édesanyám és feleségem is hamarosan elveszítette állását... Üdv, HHF"

201512 2020.02.22. 09:55:15

@fortin2: "A politológia mostanra a zsurnalizmus és pézkereset egyik ága lett, főként mifelénk"
Nem lett az. Ellenkezőleg, egyes területeken fölzárkózott a nemzetközi színvonalhoz (nem mindenhol persze, például éppen a matematizáltabb, játékelméleti modellezés terén nem, de azért ilyen dolgozatokat is láttam már).

Az efféle sommás és alaptalan értékítéletek mögött az van, hogy a közönség (egyelőre?) nem tud eléggé különbséget tenni politikatudós, politikai szakértő/elemző, politikai tanácsadó között. Ennek vélhető oka, hogy a politika - egyetértek: Magyarországon talán különösen is - igen megosztó. De egy analógia segíthet: komoly sportokban az egymás ELLEN küzdő felek egyaránt alkalmaznak pszichológust. A pszichológia nyilván tudomány, de semmi akadálya, hogy egy pszichológus a tudását szakértőként (például a sporteseményt közvetítő stúdióban), vagy éppen tanácsadóként használja. Utóbbi esetben két pszichológus képességei is versenyeznek. Ez nem tudományos verseny, hanem tudomány-alkalmazási verseny.

Wolff 2020.02.22. 10:21:12

@netukki: Hát, akkor már értem Hörcher miért érzi Orbánt erkölcsi fölényben. Ebben a hozzászólásban elég nagyot hazudik, a felesége ugyanis nem vesztette el az állását, legfeljebb visszament ítélkezni.

látjátok feleim szümtükkel 2020.02.22. 11:01:30

@jotunder:

Pedig leírtad miprt lehet röhögni:

" Hörcher Ferenc pár éve tételesen felsorolta azokat a lépéseket, amelyekkel "nem ért egyet "Orbánnal. "

Nos ez a pár év nyilván 2010-től értendő. Ezen a fickón én röhögök, de azon, hogy pár évvel ezelőtti megynilvánulása okán egyre közelebb kerül Orbánhoz, inkább sírhatnékom van. Mert a dolgok nem javultak olyan sokat, hogy pár évvel ezelőtti megynyilvánlását el lehetne felejteni.

Talán nem is jó töndér vagy, csak jószívű?

látjátok feleim szümtükkel 2020.02.22. 11:12:38

@velőtanya:

Ez volt a mélyen demokrati kuss?

valasz.hu/itthon/hiaba-probalkoztak-a-szocialistak-itt-a-negy-uj-alkotmanybiro-121410

"Az LMP konstruktív ellenzéki magatartásának köszönhető, hogy működőképes maradt a demokrácia fölött őrködő testület."

horace 2020.02.22. 11:59:59

A felsoroltakat én sem tudom elfogadni a Fidesztől, viszont nem tudom felsorolni mi az ami kedvelhető tőlük.

György Csaba Nagy 2020.02.22. 12:11:32

Ugyebár lenne az erkölcsi fölénynek egy szükséges előfeltétele: az erkölcs. Ilyet látni Orbánnál fikció. Így a vita a kis magyar abszurd újabb szelete.

netukki 2020.02.22. 12:20:52

A Fideszben csalódott Tőkés Rudolf Orbán nem létező erkölcsi tekintélyéről 2018-ban:

»Csak azon tűnődöm, hogyan lehet ebből a dologból kimászni, de nem tudom. A karizmával az a baj, hogy nem tart a világ végéig. Ami Orbánnál hiányzik, az az úgynevezett gravitas, a mélyen beágyazott erkölcsi tekintély.«
index.hu/techtud/2018/09/26/tokes_rudolf_interju_politologus_kialkudott_rendszervaltas_ujragondolt_tortenelem_orban_elit/

Tőkésnek a Fideszhez fűződő viszonyáról (többek közt a fenti Index-interjúról) lásd: hungarianspectrum.org/2018/09/30/disillusioned-fidesz-supporters-the-case-of-rudolf-tokes/

Az Index-interjúra Lánczi Tamás reagált "Szegény, szegény Rudi bácsi" címmel a Mozgástér blogon: »Rudi bácsi kis késéssel ugyan, de felült a sértődött konzervatívok vonatjára, ahol együtt zakatol többek között Jeszenszky Gézával, Bod Péter Ákossal, Mellár Tamással és Lukácsi Katával.« mozgasterblog.hu/blog/szegeny_szegeny_rudi_bacsi

Tőkésnek a véleménye a mai Fideszről az ÉS legutóbbi számában megjelent írása végén: "Egyértelmű, hogy az évek során a Fidesz alapító atyái elfeledkeztek Bibóról. Helyette átöleltek egyfajta ersatz illiberális kvázi ideológiát. Közben megöregedtek, meghíztak és meggazdagodtak. Mindezt Bibó másként gondolta."

"www.es.hu/cikk/2020-02-21/tokes-rudolf/bibo-istvan-lathatatlan-alkotmanya.html

lüke 2020.02.22. 12:30:46

“ Nem értek egyet sok lépésével, de még mindig azt” ÉRZEM
az érzelmi politizálás eklatáns példája
Jó lenne erről MO- n leszokni!

lüke 2020.02.22. 12:32:33

@netukki: ez se rossz:
“ ersatz illiberális kvázI ideológia”

Igéző 2020.02.22. 14:19:05

@jotunder: Szerintem most nincs igazad. Vannak a megveszekedett orbánisták, akik miliárdok felett diszponálhatnak, és vannak a visszafogottan orbánisták, akik odamehetnek az előbbiekhez. És van a többi.

látjátok feleim szümtükkel 2020.02.22. 14:25:07

Amilyen a gazda, olyan a tanácsadója?

"Ha adnának egy hetet, üres szobát, ételt, italt, én a világ bármely országának megírnám a biztonságpolitikáját, úgy, hogy ha az ország nem is létezik, megmondanák, hogy a térképen hol kellene, hogy legyen. "
index.hu/mindekozben/poszt/2020/02/22/nogradi_gyorgy_hibatlan_vallomasa/

Szegény hazám!

seol 2020.02.22. 14:46:52

@netukki:

Hát igen, a fidesz oly' szépen és tisztán indult, csak sajnos azóta (sacc/kábé 3 éve) elfeledkeztek a szép és tiszta dolgokról. Ez itt a gond, kérem szépen.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.22. 15:32:32

@látjátok feleim szümtükkel: Az megvan, ugye, hogy a "biztonságpolitikai szakértő" ugyanolyan kamuszakma, mint a az időjós, az auratisztító vagy a meteogyógyász? :-)

fáskerti elvtárs 2020.02.22. 15:42:26

Egyszer vizsgáztam nála. Az ötöshöz három tetszőlegesen választott művet kellett elolvasni a megadott irodalomjegyzékből. Kérdezte, mit olvastam, mondtam, hogy - egyebek mellett - Az új ipari államot Galbraithtől. Nézett, hogy az meg micsoda, még nem is hallott róla.
Annyi azért volt benne, hogy kíváncsiságból Galbraitht kérdezte.

Mickey Pearce 2020.02.22. 19:00:25

@jotunder: Erről a matematikusról hallottál? (csak véletlenül bukkantam rá)

en.wikipedia.org/wiki/Ted_Kaczynski

sokféle morális fölény van (de ez csak most jutott eszembe, nem ezért linkeltem be)

Baluvanis 2020.02.23. 08:26:51

@seol: 3 éve??? nem 30-at akartál írni?

Mickey Pearce 2020.02.26. 09:24:47

@seol:

Tessék, szép kis társaság:

szekelyhon.ro/aktualis/orban-viktorban-es-a-magyar-kormanyban-biznak-leginkabb-a-haromszeki-magyarok?fbclid=IwAR0TExa4iSb6pzGKUgfXagfa6YrBY4W1W23c_WGsk6DcSSZt4u3A2Gye1yI

Azt megértem hogy Kövér László beelőzte Kelemen Hunort, na de Árpikában bízhatnának jobban is :)

kemény keleti kommentelő 2020.02.26. 11:46:47

@Mickey Pearce: Minden remény jogos. Az összes erdélyi a tarsolyában hordja a marsallbotját. Ha megbotlanak egy kőben, miniszteri kinevezést találnak alatta.

kemény keleti kommentelő 2020.02.26. 12:01:23

444.hu/2020/02/26/amikor-az-ellenzekiek-elhiszik-hogy-az-o-oldalukon-is-a-kormany-ugynokei-a-hangadok-akkor-gyozott-az-onkeny

Na, erről lenne szó. Kár hogy nálunk mindenki agylágyító focival kezdte az életét, különben nem kéne egy külfölditől hallaniuk, hogy mit művel a kormány az ellenzékkel.

velőtanya 2020.02.26. 12:54:15

@Mickey Pearce: Köszi, ezt a 92 százalékot el is tenném a legközelebbi olyan alkalomra, amikor valaki majd azzal érvel, hogy az ájult orbáimádás csak egy hangos kisebbségre jellemző a székelyek között.

Mickey Pearce 2020.02.26. 19:04:56

@velőtanya: Nem az volt a kérdés hogy ájultan imádják-e, hanem hogy megbíznak-e benne. Ez a dolog nyilván visszamegy a Gyurcsány féle népszavazásig. Akkor ezt ott nagyon nagyon rosszul vették és azóta is megmaradt.
A tömbben élő székelyekben nagyon megvan az "ostromlott vár" szindróma és minden okuk meg is van rá.
Ezeket a dolgokat mostanában a Momentum is nagyon benézte. Szegény székelyeknek marad az Orbán
Az Antal Árpi és a Tamás József meg az "autonomista" szárny prominenseiként indultak, volt olyan hogy koaliciós pártként, kormánypárti képviselőként a SRI nyíltan zaklatta őket hogy fogják vissza magukat és ne magyarkodjanak. Történt mindez az akkori EU kedvenc román pártok kormányzása idején (Popescu-Tăriceanu, Basescu, Liberálisok, stb)

kemény keleti kommentelő 2020.02.26. 20:32:08

@Mickey Pearce: Mostmár értjük a székelyeket. De ezzel azt is megértjük, hogy miért csak másfél millió magyar akarta megadni a választójogot egy ilyen fan klubnak.

kemény keleti kommentelő 2020.02.27. 07:09:15

@Mickey Pearce: Ahogy látom, most a ditrói helyzet ihlette meg a székely gondolkodókat és a román médiát. Rasszizmussal vádolták meg a magyarokat ugyanis.
Legújabb fejlemény, hogy ditrói pék közleményt adott ki.

"A mai napon találkoztunk a Ditrói Egyházközség segédlelkészével, lehetőségünk volt az álláspontjainkat kifejteni, közös nevezőre jutni. Biztosítottuk a Tisztelendő Urat, hogy az 5 évvel ezelőtt tapasztalt problémák már nem állnak fenn. Valamint figyelembe vesszük a munkásaink érdekeit, és ennek értelmében törekszünk a munkakörülmények folyamatos és fokozatos javítására."

Ezeknél segédlelkészek uralkodnak ?

Mickey Pearce 2020.02.27. 09:51:11

@kemény keleti kommentelő: Olyan mint a rabbi vagy a Soros NGO csak más :))))

velőtanya 2020.02.27. 11:15:00

@kemény keleti kommentelő: Gondolj bele, micsoda kitörési lehetőség ez egy ottani Orbán-talpasnak, hogy felhívja magára a figyelmet. És előbb-utóbb csak nyílik megint egy újabb magyarságkutató intézet pár milliérdért, amelyiknél pont jól mutatna stratégiai igazgatóhelyettesként egy erdélyi segédlelkész.

kemény keleti kommentelő 2020.02.27. 13:14:32

@velőtanya: Volt már segédlelkész emberminiszterünk is. Megfelelően alacsony, fiatal és migráncsozik, ahogy kell. Már csak a dekázását kell megszámolni.