Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Demeter Szilárd elvtárs beszéde a pártplénumon

2020.02.18. 21:20 | jotunder | 142 komment

 

     Kedves Elvtársakelvtársnők, Kedves Járásielvtársakelvtársnők, Kedves Megyeielvtársakelvtársnők!  Külön köszöntöm internacionalista barátainkat az Észak-Bagundai szocialista elvtársakat, akik egyenesen az imperialista körök által támogatott Dél-Bagundai, faszom, fordítva, erők elleni felszabadító háborúból jöttek el ide Dombányra, a plénumra, mert sajnos az aktívát lekésték.

    Dombány megszenvedte a Horthy-Magyarországot, a zsellérfátumot, a tuberkulózist, a vándorvesét. A dombányiak már ezer éve arról álmodtak, hogy a dombányi  munkás, a dombányi termelőszövetkezeti paraszt és a dombányi haladó értelmiségi, szocialista kart szocialista karba öltve, együtt építenek egy új, szocialista Magyarországot.

    Hogy is írta Dombány nagy fia, a fájdalmasan korán elhunyt proletárköltő, Kovács Lajos Géza "Szállnak a gólyák a gépállomás felett" című versében. "Ahogy elhagyták a kombinátot, és szárnyaik alatt épült a város, kisgyermek nevetett az égre, szocialista népünk szemefénye".

    Ez irodalom elvtársak, igazi, szocialista irodalom.  Nézzék elvtársak, nem fogom itt kerülgetni a forró izét,  egyetlen definíciót  tudok adni a szocialista magyar irodalmi művekre nézvést: az a szocialista magyar író, aki a szocialista magyar proletárolvasónak, termelőszövetkezeti parasztolvasónak ír művet, és azt szeretné, hogy  száz év múlva, a megvalósult kommunizmus idején is, magyarul és szocialistául olvassák ugyanazt a művet, az az én számomra szocialista  kultúrában gondolkodik. Nem nyugati relációban, álljon már meg az úttörővasút.

    Kéremszépen, nem kell feltétlenül szocialista kultúrában gondolkodni annak aki nem akar, a mi szocialista demokráciánkban. Legfeljebb eljátsszuk az ujjukon az Internacionálét, kalapáccsal. Mert mit hallunk a Néprádióban. Azt halljuk elvtársakelvtársnők a Néprádióban, hogy egyes polgárinak nevezett írók visszautasították pártunk és államunk nagylelkű kulturális támogatását, miszerint vasárnaponként  a büntetés-végrehajtási intézetekben duplaadag sertésmájkonzervet kapnak az arra érdemes megtévedt burzsoák. 

    Nézzék, amikor a Münnich Ferenc Népkohó és Kulturális Múzeum élére kerültem, elmondtam az ott dolgozó elvtársaknak, hogy én százhúsz százalékban támogatom Kádár elvtársat.  Ami persze nem jelenti azt, hogy bizonyos ideológiailag nem egészen fejlett író elvtársaknak nem jelenhetnek meg művei, mert, hogy is mondta Kádár elvtárs, aki nincs ellenünk, arra azért még egy kicsit gyanakszunk, de azért többé-kevésbé, inkább kevésbé, nem verjük agyon.  

    De ez nem jelenti azt, hogy beleharaphatnak a szocialista kézbe, amelyik enni adott nekik!  Próbálnák ezt meg Timisoarában, Tirgu Muresben, ugye kérem.  Nekünk diplomás kommunistákra van szükségünk, nem ilyen felforgatókra, meg elemekre. Résen vagyunk elvtársak, résen.

   Megépítjük a dombányi Kovács Lajos Géza kultúrházat, jönnek majd Pestről a színész elvtársak, akiket Továris Vigynyinszkij a nagy szovjet rendező fog felkészíteni arra, hogy bemutassák a modern, de mégis szocialista színházat, a bolgárt is, a csehszlovákot is, még esetleg haladó nyugati szerzőt is. Mert felépítjük a szocialista kultúrát, a mi szocialista kultúránkat. 

   Hajrá Dombány, hajrá Magyar Népköztársaság, hajrá szocializmust építő magyar nép.  

   

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr8115480446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ámbátor 2020.02.19. 16:00:11

@kemény keleti kommentelő: Mert Demeter egy seggfej. Demeter maga. Nem minden magyar, nem minden ottani magzar, nem minden hatuma. Demeter. Seggfej.

kemény keleti kommentelő 2020.02.19. 16:12:54

@ámbátor: Demeter nem egy seggfej, hanem egy politikai akaratot hajt végre.
Orbán akarata, hogy hatumák dúlják szét a várost és az országot.
Nem lehet nem észrevenni.
Hogy egyik hatumát a Nemzetibe tolták be, hogy ciánozzon a színházi életben, a másikat a tudományos - tanácsba -, amit az Akadémia szétdúlására ácsoltak, a harmadikat az irodalmi élet legyalázására, aztán mond, hogy ez csak három ember.
Három ember - három terület tönkretételére betelepítve. És akkor még a kormánybuktató hatumákról és a választási csalásokat megszervező hatumákról, meg a bérgyilkos importról nem is beszéltünk.
Próbálnák ezt velük megtenni a románok. Olyan románozást kapnak, hogy a fal adja a másikat.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2020.02.19. 16:26:23

444.hu/2020/02/19/az-emmi-tamogatasaval-hirdettek-meg-egy-evoluciotagado-rajzpalyazatot

ha lerajzolod, hogy aludt együtt békésen T-rex, az ember és a bárány a Paradicsomban (igazán nyugodtan gondolom a T-rex), nyerhetsz egy jegyet a Puskás.stadionba.

aritus 2020.02.19. 16:48:19

@jotunder: Abban igaza van, hogy orbán emberei szétdúlják a várost és az országot.
Azt nem tudom, hogy miért kell ezt a határontúliakra kihegyezni,
Kettesnél sem értettem. Itt nem a születési hely az érdekes, hanem a hivatali hely.

Ezt tényleg nem kéne itt csinálnunk, hogy emberi jellemet tulajdonítunk annak, ki hol született, milyen nációba.

ha kohen 2020.02.19. 17:08:28

.
@seol:

Hagyd békén @Kettes:-t, ha kérhetnélek.

Ő egy utolsó mohikán - Jótündér mellett -, aki még megmaradt és szerencsére idetolja a képét a régi vincentesek közül.

Te egy újszülött vagy, ezért nem tudhatod, de ő volt az egyik, aki kurva szellemes posztokat és kommenteket írt itten.

Ma meg már - csak sejthetjük, hogy miért - olyan keserű, mint a pilzeni sör. Vagy ha jobban szereted, akkor a ciánkáli.
.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.19. 17:09:22

@aritus: ja. annak, hogy DSZ pont ilyen, talan van koze ahhoz, hogy honnan jott, mert ez egy specialis ilyenseg, ha mashonnan jott volna, akkor mashogyan lett volna ilyen. de ebbol egyaltalan nem kovetkezik, hogy minden szekelyfoldi magyar hasonlit DSZ-re, eleg sokan utaljak am ot, mint a szart.

ha kohen 2020.02.19. 17:17:21

@nerángass:

Mint Lenin elvtárs, közéjük is lövethetne...

ha kohen 2020.02.19. 17:22:21

@balmoral:

Teljesen egyetértek veled. De azért nagyon halkan mondom, hogy Rákosi több nyelven beszélt, és Révaival együtt nagyon műveltek voltak. Ez semmit nem ment, amit tettek, de ha már...

ha kohen 2020.02.19. 17:27:15

.
Azé' ne felejcsétek Továris Vigynyinszkijt sem a posztból, aki állítólag valamikor tehetséges rendezőnek számított, de az orbáni hatalom elvette az eszét és a tehetségét is. Pedig őt még csak lerománozni vagy leerdélyiezni sem lehet.
.

aritus 2020.02.19. 17:51:37

@ha kohen: Kettes nekem személyes kedvencem, nagyon szeretem a kommentjeit, most volt először, hogy nem értettem vele egyet.

ha kohen 2020.02.19. 17:54:16

.
@kemény keleti kommentelő:

Mondd, mit ártottam teneked?

Elolvastam.

Én kétszer olvastam Vidnyánszkyt. Először és utoljára.
.

ha kohen 2020.02.19. 18:01:33

.
@aritus:

Csak arra próbáltam utalni, hogy nem minden megnyilvánulás ítélhető meg a magas ráció és a tiszta ész szemszögéből.

Vannak dolgok földön, égen, amelyek valahol a személyes érzelmek mélyvízében úszkálnak.
.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.19. 18:06:15

@szatmárynéirénke: Jaj, már megint vállalhatatlan baromságot írtam. Hát mi lesz így velem? Hogy fogok így megfelelni a Magasabb Elvárásoknak? :-))

(Visszaolvastam a kommentemet és megint kuncogtam rajta. Szerintem szegény erdélyi magyarok majd csak túlélik valahogy.)

szatmárynéirénke 2020.02.19. 18:48:33

@Kettes: Nincsenek Magasabb Elvárások, vagy ha vannak, leszarom őket. A saját elvárásaidnak nem felelsz meg, amikor tipikuserdélyimagyarozol, ha belátod, ha nem. Csak erre hívtam fel a figyelmed. És még annyit tennék hozzá, hogy megint trollként viselkedsz: JT írt egy posztot arról, hogy Demeter egy mázas cserépedény, te pedig kommentelsz egy baromságot, és máris nem arról van szó, hogy Demeter egy mázas cserépedény, hanem egészen másról. Mire jó ez?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.20. 07:53:11

@szatmárynéirénke: Dehát te nevezted a kommentemet vállalhatatlan baromságnak, Irén! Én vállalható baromságnak tartom.

És hogy mire jó ez. A liberális értelmiségiek túltolt politikai korrektsége egy létező dolog. A politikai korrektség fontos és jó szűrő, de a túltolása káros, mert sebezhetővé teszi. Tisztázzuk: nem tilos sommás, negatív, akár igazságtalan véleményt mondani semmilyen csoportról sem. Még egy különös tapintatot érdemlő csoportól sem (az erdélyi magyarok csoportja ráadásul nem is ilyen, legalábbis Mo-n). Lehet vele egyet nem érteni, lehet baromságnak nevezni, so what. De vállalhatatlannak nevezni: a pc túltolása.

nerángass 2020.02.20. 09:06:50

@Kettes: @szatmárynéirénke:
Én biztosan túlélem, váljék egészségedre )))

Miért lenne vállalhatatlan ? Disztingváljunk már . Érthető a hümmögés, sőt anyázás ha fondorlatos faszfejek célirányosan olyan határontúliakat tesznek magas hivatalokba, akikben az éber szervilizmus csak eufemizmusként írja le igazi jellemüket. Ne feledjük, fordítva is létezett ez a helyezet, és akkor sem voltak boldogok a másik végen lévők : Bodor Ádám ( a börtön szaga ) : „Amikor a Bécsi döntést követően anyaországi tisztviselők kerültek pozícióba Erdélyben, a primitív nemzeti gőg, úrhatnámság, velük együtt a tömény ostobaság áramlott a hivatalokba, ahonnan természetesen mindjárt kitúrták a kompetens, a helyi adottságok között jól eligazodó régi személyzetet”

Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi 2020.02.20. 09:33:13

@nerángass: Emlékezzünk vissza a Bach-huszárok kifejezésre és lám-lám ezúttal sincs új a Nap alatt.

Podvinecz Marsall 2020.02.20. 11:07:59

itt egy q jo iras, a kombinat elhagyasat meg tudtam volna konnyezni, koszonom, remekul szomorkodtam es szorakoztam.

aztan meg itt van ez a kommentfolyam, ami melysegesen elszomorit, illuziot rombol, de nagyon tanulsagos.

Jo kontrasztos lett, az biztos.

netukki 2020.02.20. 12:58:25

Schilling Árpád a Térey ösztöndíjasokhoz:

"Kedves Írók, akik átvettétek a Térey ösztöndíjat! Szerintetek is büntetni kellene Nádast és Krasznahorkait? Szerintetek is kifelé a „buzikkal”, ahogy azt Demeter Szilárd sugallja?

Ugye nem söpritek le magatokról ezt a problémát, mint korpát a vállról? Ugye érzitek, hogy ez a nácibeszél – akarva-akaratlan, de idővel biztosan – rátok ég? Még nem késő!"

magyarnarancs.hu/belpol/schilling-szerint-demeter-szilard-nacibeszel-127051

szatmárynéirénke 2020.02.20. 13:52:40

@Kettes: "nem tilos sommás, negatív, akár igazságtalan véleményt mondani semmilyen csoportról sem"
Ebben benne van, hogy miért vállalhatatlan, és hogy miért sérted meg szerintem a saját elvárásaidat. (Merem remélni, hogy az igazságosság preferálása az igazságtalansággal szemben az elvárásaid közé tartozik. Kb tíz éven át határozottan ez volt a benyomásom.)
Sommás, negatív véleményt mondani egyáltalán nem tilos, sőt sokszor nagyon is indokolt. De igazságtalant?
Bocsi, Kettes, de az igazságtalanság vállalhatatlannak minősítése nem a pc túltolása. Az igazságtalanság vállalhatatlan, és erről nincs mit beszélni tovább.

Amúgy peace meg ilyesmi.

nerángass 2020.02.20. 14:01:23

Egy kis vígasztaló..meg útmutatás, hogyan is kell verset írni..

www.youtube.com/watch?v=ASCBwHKeABk

seol 2020.02.20. 14:06:07

@netukki:

Nagyon hasznos ugyanazt az egybites agyhalott baromkodást produkálni, amely a fideszesekre is annyira jellemző. Remélem, dészilárd hentesét és szomszédait is felszólítja a nemnáculásra.

aritus 2020.02.20. 15:26:46

@seol: mi az egybites agyhalott baromkodás Schilling gondolataiban?

ámbátor 2020.02.20. 16:08:45

@seol: Lehet, hogy minket, diplomas kommunistakat mas anyagbol gyurtak, de nekem nem tudna DSzilard olyan osztondijat ajanlani, amit elfogadnek.

mafi mushkila 2020.02.20. 16:34:22

@Kettes: Hát én nem dőltem be neked, nem gondoltam, hogy hirtelen felcsaptál rasszistának. Zsidó mondhat zsidóviccet, humanista mondhat kirekesztő otrombaságot, mert lehet jól érteni. Ez a rendetlenség a szabály. Igaz, hogy ez még nagyobb PC-felhabzással jár, mivel meg kell egyesével szaglászni és vitatni, nem mechanikusan a dobozkákba pakolni, de szerintem megéri.

Grrr 2020.02.20. 16:37:43

@Kettes: Én párkapcsolatban élek; sőt, van két gyerekem is. Szóval nem ismeretlenek számomra a "sommás, negatív, akár igazságtalan" vélemények.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.20. 17:59:57

@szatmárynéirénke: Az igazságtalanság vállalhatatlan, és erről nincs mit beszélni tovább."

Tényleg? Hold my beer. :-D

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.20. 18:13:04

@mafi mushkila: A modern stand-up egyik legfontosabb humorforrása a pc-be belefeszült liberális értelmiség. Ha Szakács Árpád egy náci párt szimpatizánsaiból álló közönség előtt elmond egy politikailag inkorrekt zsidó viccet, az sima aljasság. Ha ugyanezt a viccet Sarah Silverman mondja el egy decens, liberális, értelmiségi közönség előtt, akik feszengeni kezdenek, mert nem tudják eldönteni, hogy nevessenek vagy búzzanak, és egymást nézik, hogy szabad-e nevetni, az vicces. Bonus humorforrás: a jobberek semmit sem értenek az egészből, és kettős mércét kiáltanak.

Hihetetlenül témagazdag ez a Demeter Szilárd!

kiazmarmegint 2020.02.20. 18:42:55

@nerángass: A Felvideken "Anyasok"nak hivtak az ilyen, anyaorszagbol erkezett ejtoernyosoket.

Volt koztuk olyan is, aki normalis volt. A delvideki bevonulas utan peldaul Szabadka Gyorbol kapott polgarmestert, es o megtanult szerbul.

mafi mushkila 2020.02.20. 19:06:21

@Kettes: Igen, de én a befeszült libsiket is nagyon szeretem. Vagy magamat, amikor befeszülök (ebben most nem az önszeretet a lényeg, hanem hogy csinálok ilyet.) Mert ez hozzátartozik, és szerintem nem is lesz vége, hanem egyre finomabb részletekről fog majd kelleni eldönteni, hogy belefér vagy nem fér bele; olyan morális ösztönt csipkézünk magunkba, ami aztán még nagyobb pontosságra csábít és így tovább. Sőt, már eddig is ez történt. ...És a konzervatívok majd foggal-körömmel védik a kettővel azelőtti állapotot. (Őket nem szeretem annyira de legalább tehetetlenek ezzel szemben.)

rokakutya pri 2020.02.20. 20:07:58

@seol: Èpp ez a Demeter fèle támogatásban a borzalmasan aljas.

...csak játszunk el a gondolattal, hátha:
Soros nem az egyetemi hálózatok fejlesztèsère, hanem a náci pártoknak hálózatèpítèsre ajánl fel egymilliárd dollárt. Szegèny Mihazánk is kap belőle majd kènytelen szó nèlkül tűrni, hogy ez az ördögien rafinált Gyuri bácsi nyílt társadalomról beszèl, majd a rasszok ès vallások közötti egyenlősèget hirdeti.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.20. 20:39:55

„Bánt, hogy náciznak, mert székely vagyok, és a székelyek nem nácik.”

Ha Demetert nácizzák, akkor a székelyeket nácizzák!

velőtanya 2020.02.20. 21:23:25

@Kettes: Nemcsak hogy nem náci, de szép is. Meg erős.

szatmárynéirénke 2020.02.20. 22:04:27

@Kettes: Yaknow hold my beer is the last thing ya remember sayin' before ya wake up in a hospital. So if ya wake up in a hospital, don't say that ya ain't be warned.

beavereater 2020.02.20. 23:06:35

@Kettes: Hát, nem lennék most a székelyek helyében. Elég sokatmondó, hogy amint elfogytak az érvek a koboldnál, (nem is igen voltak) rögtön előhúzza a nemzetiségi kártyát. Most akkor magyar, vagy román vagy székely, vagy mijafene? Nem emlékszem, hogy székely címen lenne a NAV, ahova fizetem az adómat, amit ez a kis gyönyörűség osztogat. Úgyhogy, mivel a PC kora lejárt, azt javaslom ideje visszatakarodni utcaiharcolnia oda, ahonnan előmászott és ott legyen seggből előrántott paprikajancsi.

seol 2020.02.21. 00:20:52

@ámbátor:

Szerencse, hogy ezt az ösztöndíjat nem demeterszilárd ajánlotta, nem? :)

seol 2020.02.21. 00:29:34

@aritus:

Az a khm, levezetés, miszerint a Térey-ösztöndíjat elfogadók biztos maguk is egyetértenek demeter állatságaival, de azért határolódjanak el a biztonság kedvéért, bár a végén úgyis "rájukég" -- hiszen demeternek volt köze az ösztöndíj kiírásához (az odaítéléshez már jóval kevesebb), olyan szinten idióta hívószavas szekértábor-fanatizmus, hogy szerintem viszonylag kedvesen fogalmaztam korábban. Vajon az ösztöndíj odaítélésében részt vevő (ha jól emlékszem) 19 versenyző és Térey özvegye is nácik mától, vagy azért azt nem merjük?

És nem lennék azok helyében, akik az átkosban vagy Gyurcsány idejében ösztön(díjakat) kaptak.

seol 2020.02.21. 00:31:36

@rokakutya pri:

Majd ha előkerül egy kifejezetten demeter-féle támogatás, visszatérünk a kérdésre, jó? :)

seol 2020.02.21. 00:32:40

@seol:

(ösztön)díjakat mármint

fortin2 2020.02.21. 01:52:37

Az is legalább ilyen izgalmas kultúr- és politikaszociológiai jelenség, hogy Hangemberke hogyan kerülhetett egyáltalán röpke másfél éve alatt olyan pozícióba, amilyenből ilyen beszédek bármikor elhangozhatnak. Rendes komenyista időkben minimum egy pártapprátusi szamárlétrán kellett végigmenni, de az illegális komcsipárti aktivitás is igazából kellett. Ez a szpáhi- ill. janicsár-tempó teljesen új, a fényes szelek nemzedéke is jobban megdolgozott a középhatalmasságért. A munkásigazgatók jutnak még eszembe, de azok kegfeljebb egy-egy gyárat igazgatattak, nem ugráltathatták a pártelitet.

aritus 2020.02.21. 05:53:52

@seol: azt nem mondta, hogy aki elfogadta az ösztöndíjat, az egyetért demeter náci nézeteivel, csak azt mondta, hogy ráég arra.
Valóban a díjat Térey özvegye alapította, de sok köze ahhoz már nincs, hogy mi történik vele.
"hiszen demeternek volt köze az ösztöndíj kiírásához (az odaítéléshez már jóval kevesebb), " ugye ezt te is csak viccnek szántad.

aritus 2020.02.21. 05:56:53

@fortin2: forradalmi időket élünk, 2010 óta egyre inkább forradalmibb időket élünk, ilyenkor nincs idő a szarakodásra, orbán elvtárs is megmondta, hogy a tett halála az okoskodás. Kellenek az ilyen mokány legények, akik ha a forradalmi helyzet úgy kívánja, jól odacsapnak, ujjacskákat tördelnek. De legfőképpen dühösek, mohók, hűségesek a legfőbb pártvezérhez és nem gondolkodnak.

mafi mushkila 2020.02.21. 07:10:32

@Kettes: Valamiért pont nem az jött a szájára, hogy ő nem náci.

nerángass 2020.02.21. 08:29:16

@Kettes:
Ez a pasla* csak skatulyákban tud gondolkodni. És minél többet beszél, annál siralmasabb.

Különben, arról amit mondott, az alábbi - “a székely szarta a magyart” - igen szép, veretes mondás körüli míves eszmefuttatás jut eszembe :
home.hu.inter.net/kortars/0302/simon.htm

*Pasla – fiatal kölyök, gyerkőc – Kőröstárkányi szóhasználatban.

Grrr 2020.02.21. 09:07:43

@Kettes: Igen, amikor Demetert a teljesen saját felelősségi körében egyedül elkövetett, nácinak tűnő megnyilatkozásai miatt támadják, akklor az egész székelységet támadják. Eleve a székelységéért támadják a Hungarian privilege-ükkel nem is szembesülő elnyomók.

Demeter előszeretettel használja az egyes szám első személyt, amikor beszámol arról, hogy gyakorlatilag mindent ő egyes egyedül intézett el. Meg ő az a félisten, aki majd kitaszítja a nemzetlelket kiszipolyozó, szubverzív, titkos LGBTQ agendát nyomü írókat a magyar kultúrából. Amikor támadás éri, akkor a székelység szoknyája mögé menekül.

Grrr 2020.02.21. 09:09:28

Jut eszembe. Én meg magyar vagyok, és a magyarok nem nemzetietlenek. Remélem, ezzel sikerült tisztázni mindent. A kritikák innentől értelmetlenek.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.21. 09:28:56

"Az elmúlt tíz, harminc, száz és ezer esztendő ugyanakkor azt is megmutatta, hogy semmi olyasmi nem fog történni, ami korábban valamilyen variációban ne történt volna meg."

Például a világháború, az űrutazás, a mesterséges intelligencia, a totalitárius államok mind többször megtörténtek azelőtt, hogy megtörtént az első, csak DSz zsenialitása történelmileg unikális.

"az a kísérlet, hogy a biológiai nemeket fölülírjuk a társadalmi nemek konstrukciójával, valami olyasmit céloz meg, amiről fentebb azt mondtam, hogy többezer éve változatlan, vagyis az emberi természetet."

Ez az ember buta, mint egy vödör sár. Erről eszembe jut egy székely vicc, mondhatom?

Terézágyú 2020.02.21. 09:34:15

@Kettes:
"Ez az ember buta, mint egy vödör sár."

Ő székely, és székely ember nem lehet buta!!!!
Sőt, ha az a vödör sár székely sár, akkor a sár se lehet buta!!!!!!!
Most megsértetted az összes székely vödröt és sarat!!!!!!!!!!!!!!!

Grrr 2020.02.21. 09:45:25

@Kettes: A mai nemzetfogalom és a nemzeti érzés ezer évvel ezelőtt nem létezett. Az emberi természet a személyes ismeretségen alapuló kisebb csoportokban, különösképpen a nagycsaládokban keresi a védelmet. Konzekvencia?

Grrr 2020.02.21. 09:56:41

@Kettes: Amúgy nem annyira fekete-fehér a helyzet, hogy az újbaloldali SJW mozgalmak teljesen fel akarják szabadítani az egyént a társadalmi kötöttségek alól, ezzel szétszakítva a társadalmat összetartó, közösségérzetet teremtő szálakat - míg a konzervatívak szeretnék a világos kereteket és kötelezettségeket/elnyomás az egyéni nyomorúságot bevállalva fenntartani.

Gendertéren az újbalodlal valóban felszabadító, de a PC téren, klímavédelem téren nagyon komolyan kollektivista - kötelezettségeket, dogmákat nyomnának rá az emberekre. Pont a konzervatívok tiltakoznak ez ellen a legerősebben, szeretvén megőrizni a saját egyéni szabadságukat, hogy olyan bunkók és klímaszennyezők legyenek, amilyenek csak akarnak.

Volt már számos felszabadító hullám, ami átment és már a konzervatívok sem akarják visszacsinálni: az egyház uralma, nők jogai, homoszexuálisok bebörtönzése....

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.21. 10:03:15

@Grrr: A mai társadalmi nemek sem léteztek nem hogy ezer, de száz éve sem, folyamatosan változnak, és nincs az a keménypöcsű, mokány székely gyerek, aki meg tudná állítani. Demeter egy buta, tehetségtelen senki, aki székelységének és macsó arroganciájának köszönheti, hogy ott van, ahol van. Azért gyűlöli a gender studiest, mert annyit ért belőle, hogy róla van benne szó, és egy szar alaknak tűnik. Mint ahogy az is. Ehhez tényleg nem kell gendertudomány.

Itt meg kificcen a kígyóváll-komplexus: "Hogy a kedvenc miniszterelnökömet, Orbán Viktort is megidézzem...", mert aki velem vitatkozik, annak Orbán Viktorral gyűlik meg a baja. Volt már olyan, hogy ez a csávó maga állt ki bunyóra, és nem egy erősebb haverját küldte el?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.21. 10:08:17

@Grrr: Az egyház uralma, nők jogai, homoszexuálisok bebörtönzése.... ezeket pont vissza szeretnék csinálni. Ez lenn Orbán kereszténydemokráciája.

nerángass 2020.02.21. 10:13:15

@Kettes: Róla jut eszembe az egyik gyerekkori havarem, vékonyka, de roppant szellemes, Ő mondta mindig hogy ha bunyóról lenne szó csak bízzuk rá. Ő majd jól fölhergel mindenkit, aztán fut segitségért.

Grrr 2020.02.21. 10:29:39

@Kettes: OK de én a konzervatívokról beszéltem.

Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi 2020.02.21. 10:50:23

Én most tulajdonképpen megsajnáltam Szakács Árpádot (vagy mi a neve).

látjátok feleim szümtükkel 2020.02.21. 11:04:00

@Terézágyú:

Nem is buta, a gerendából is tud fogpiszkálót faragni. Csak a a baj, hiyg ez az egy darab, pont a mi gerenddánkat faragja, pedig otthon is faraghatná.

TG69 2020.02.21. 11:06:27

liget.ro/studio/milyen-ember-a-szekely-szaraz-miklos-gyorgy-konyvben-keresi-a-valaszt

"Erősebben szeret, jobban gyűlöl, hamarabb üt. Ha hálás, akkor hálásabb. Ha bosszús, akkor bosszúsabb, ha haragos, akkor haragosabb. Talán még a szíve is erősebben fáj, amikor fáj."

Én ezt a jellemzést pl teljesen elfogadhatónak tartom (bár nem tudom biztosan hogy igaz-e). Sajnos ezek a tulajdonságok alkalmassá teszik őket arra, hogy politikai janicsárokká vájanak. Egyszerűen, ha egy népcsoport jóval felülreprezentált számarányához képest bizonyos társadalmi szerepekben, akkor az magyarázatra szorul. Volt idő, amikor már ennek felvetése is rasszizmunak minősült. Amit Kettes írt az egy kicsit indulatos, és pontosan lehet tudni miért van. Mivel ártalmatlan, azaz nincs semmiféle káros hatása, ezért teljesen felesleges erkölcsi alapon kioktatni. Ahogy egy többségben cigány faluban élő normális életért küszködő magyart. Nagyjából lehet tudni, hogy mely kijelentés veszélyes (ki teszi, mennyi embert ér el, uszít-e stb) és melyik ártalmatlan.

látjátok feleim szümtükkel 2020.02.21. 11:08:51

@nerángass:

A testületet – melynek tagja a Magyar Művészeti Akadémia elnöke, valamint 17 úgynevezett kultúrstratégiai intézmény vezetője – az Országgyűlés által tavaly decemberben kihirdetett törvény hívta életre.

A magyarországi kultúrstratégiai intézmények:

a Nemzeti Színház; a Magyar Állami Operaház; a Budapesti Operettszínház; a Nemzeti Artista- Előadó- és Cirkuszművészeti Központ; a Művészetek Palotája; a Honvéd Együttes; a Petőfi Irodalmi Múzeum; a Magyar Nemzeti Múzeum; a Szépművészeti Múzeum; az Országos Széchényi Könyvtár; a Magyar Nemzeti Levéltár; a Magyarságkutató Intézet; a Hagyományok Háza; a Néprajzi Múzeum, a Szabadtéri Néprajzi Múzeum; az NMI Művelődési Intézet, valamint a Nemzeti Filmintézet.

szazharminchet 2020.02.21. 12:04:28

@Kettes: Egy erősen jobbos, amúgy székely származású kollégám egyszer egy ilyen alak (általa politikailag helyeselt, de amúgy nagyon hülye) cselekedete kapcsán azt mondta, hogy a székely határőrnép, fenn van a hegyen, és a fokosáról híres, nem az eszéről. Csak szólok, hogy nem én mondtam, hanem a székely kolléga.
Ugyanakkor, annyiban stimmel, hogy dsz sem az eszével védi a kormányoldalt, de mintha fokos helyett is csak nyelve lenne.

aritus 2020.02.21. 12:52:21

@szazharminchet: @TG69:
ez kb ua, mint "ha egy zsidó okos, akkor nagyon okos, ha buta, akkor nagyon buta

dsz azért veszélyes, mert azt mondja és teszi, amit orbán, aki lassan az egész országot ellopta és azt csinál, amit akar.
valamint dsz-nek kurva sok közpénze van, amivel felemel és elnyom, akit csak akar (akit csak orbán kijelöl)

balmoral 2020.02.21. 13:13:31

@aritus: Az összes nemzeti parkot is ellenőrizték, és ott is hasonló lesújtó megállapításokat tettek. Olyanok, akiknek fogalmuk sincs sermmiről, vagy utasításra cselekszenek. Esetleg valaki meglepődik?

Grrr 2020.02.21. 13:25:10

@balmoral: Megdöbbentő. Egy hozzám igen közel álló illető az egyik minisztériumban dolgozott; náluk nem csinált gondot az ÁSZ az minden ott dolgozó számára nyilvánvalóan korrupt, túlárazott, rosszul lebonyolított beszerzésből. Az ő osztályán komolyabb bűntettek nem történtek, csak néhány papír hiányzott az ügyiratokból, amit az ÁSZ-os ellenőr felvázolt; majd szerencsére ebéd után ezek valahogy meg is lettek.

incze 2020.02.21. 13:41:59

@aritus: ebben a magori székelyimádatban több vonal keveredik, a vidéliséggel elgített faji romantika, a rousseau-i romlatlan vadember romantika, no meg a szív (hit) primátusa a kalkulatív ész felett. mentűl zárványabb és zsigeribb, antúl magoribb, újracsomagolt fajvédelem.

egyszer (jó rég) egy népzenei rádióműsorban (egy nagyon jó minúségű, az egész világra kitekintő majd egy órás magazin volt a kosúton vasárnap déltájt vagy másfél, két évtizede) ifjabb csoóri teljes és őszinte búval azt panaszolta, hogy a hely, ahová eljárt gyűjteni, zenélni, végleg elromlott, mert észrevette, hogy a kocsmában diszkózene ment, és ő oda többet nem megy.

persze a tintás is rendszeresen rájátszik erre a zsigeri egyszerűségre, egyre mesterkéltebben és körmönfontaabban góbéskodik.

Podvinecz Marsall 2020.02.21. 14:38:18

@TG69: "Nagyjából lehet tudni, hogy mely kijelentés veszélyes (ki teszi, mennyi embert ér el, uszít-e stb) és melyik ártalmatlan. "

ilyesmire gondoltal?
youtu.be/d1NlSGerx6E?t=154

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.02.21. 15:36:02

@szazharminchet: Akkor, abból ítélve, hogy Demeter a Károlyi utcában állította fel a főhadiszállását, az ellenség már a kiskörútnál járhat. :))

látjátok feleim szümtükkel 2020.02.21. 17:51:51

@aritus:

Ez egy jó mondat: "az adott intézet vagy a közvagyon megőrzését, vagy az azzal való felelős gazdálkodást nem biztosította,", mert ebben minden bele fér, meg az ellenkezője is. Mi az, hogy a közvagyon megőrzését nem biztosította? Eladta az intézetet? Hazavitte a székeket? Honnan tudja egy könyvelő, aki nem tudós, hogy az azzal való gazdálkodás felelőtlen volt? Hiszen a kutatás elején nem lehet tudni mi lesz a végeredmény. Biztosan van erre statisztika, ami kimutatja, hogy mennyi kutatásból mennyi erdmény - siker, zsozso - folyik be.

Széles vállú Gábor is megígérte a csuda masina bevezetését, és sehol semmi, még róla sem lehet azóta sem hallani.

Ez a vizsgálat eredményestől egy nagy lufi, majd egyszer kidurran. Szerintem akkor, amikor nem futószalagon jönnek az új intézetek eredményei, ahogy elképzelték.

Bogomil 2020.02.22. 13:19:37

@netukki: Na ugye, hogy elherdálták...

Bogomil 2020.02.22. 13:21:28

@netukki: Na ugye, hogy elherdálták...

Senki A. 2020.02.22. 17:28:56

@Kettes: Amúgy ez a kijelentés pont azt bizonyítja, hogy Demeter vagy náci vagy hülye, vagy hazudós.

Ugyanis én három lehetőséget látok:
1./ Demeter azt hiszi, hogy a náci csak német lehet, ergo őt azzal vádolják, hogy német, s erre adekvát válasz, hogy ő nem lehet náci, mert ő székely. Ebben az esetben Demeter hülye.
2./ Ha mindezt nem hiszi, hanem pontosan érti mit mondanak neki, csak úgy csinál mintha nem értené, akkor hazudós.
3./ Ha a "náci" kifejezést érti, akkor azt is tudja, hogy ez nem hízelgő kijelentés. Ekkor a "a székelyek nem lehetnek nácik" azt kell jelentse, hogy a székelyeknek, s különösen Demeternek, olyan speciális tulajdonságai vannak, amik kizárják azt, hogy valami azok közül rossz legyen. Tehát a székelyek genetikusan "jók". S ha valaki közéjük tartozik, akkor automatikusan kizárható, hogy negatív tulajdonságai legyenek, pláne, hogy náci legyen. Csak azért, mert székely. Pont úgy mint ahogy az árják is felsőbbrendű faj voltak, csak azért mert annak születtek.

Aki nem látja ebben a náci gondolatmenetet az "demeterszilárd"!

látjátok feleim szümtükkel 2020.02.24. 14:56:58

@Senki A.:

Azért ez sem semmi:

"magyar író az, aki magyarul ír magyar olvasónak, és azt akarja, hogy száz év múlva is magyarok olvassák."

Ezért van pl. olyan, hogy a magyar írók egy részének a könyve néhány száz, vagy ezer példányban jelenik meg, és a magyar kutya sem ugatja meg őket, hiába írtak jobban, mint a nemmagyar írók.

Állítólag a mandineren beszélt erről.

kemény keleti kommentelő 2020.03.02. 20:35:51

@Wolff:
….. „A Volkswagen a Petőfi Irodalmi Múzeum kiemelt támogatója”

Szóval egy német autógyár egy Tuareggel támogatja pont ezt a magyar irodalommal foglalkozó múzeumot.
Gondolom, nem esik a civil törvény hatálya alá, mint külföldi beavatkozás, hanem a kormány megkenése egy kis adománnyal, ami mindjárt más.

netukki 2020.03.02. 22:00:26

@látjátok feleim szümtükkel: Egy igaz magyar író sohasem járulna hozzá, hogy a könyvét valami más, alacsonyabb rendű nyelvre* lefordítsák, hiába is könyörögnének neki azok az idegenszívűek. Magyarország, Magyarország mindenek fölött.

_____________________________
* »A ​magyar nyelv sok ezer éves méhében olyan szerkezetet, építményt tervezett, amit kettős piramisként ismerhettünk meg. Ez olyan alakzat, amely megoldotta a gömb sajátos kockásítását, hiszen belül gömbteret képez. Vagyis lényegében ezzel a kör négyszögesítése is megoldódott. Önmagában ez is figyelemre méltó és mondhatjuk nyugodtan, hogy mindez a magyar nyelv és a logika, a számtan és mértan szoros ősi kapcsolatát bizonyítja. Egyúttal a világ nyolcadik csodája.« moly.hu/konyvek/kiss-denes-a-titokzatos-osnyelv

Podvinecz Marsall 2020.03.02. 23:41:09

@netukki: kösz, ez bearanyozta, mit bearanyozta, beekekékezte az estémet.

Grrr 2020.03.03. 13:21:28

@netukki: Nos, szégyellem, de ez az ekekék nekem kimaradt. Keresésemre kiderült, hogy kedves írónk számára már 1972-ben is fontos volt:

library.hungaricana.hu/hu/view/PestMegyeiHirlap_1972_08/?pg=68&layout=s&query=ekek%C3%A9k

Grrr 2020.03.03. 13:23:39

@netukki: Talán ez jobban megvilágítja a jelenséget:

"Az állomásra befutó piros személy tülkölt. A forgalmista elvette a lámpaoszlopban tartott indítótárcsát, szemmel tartotta a lassító vonatot. Egyidőben a motorgarázsoktól két rendőr is elindult (otthagyták a negyven év körüli, piszkos sortba, elrongyolódott pólóba, teniszcipőbe öltözött, frottírköpeny kötődarabját hajpántnak használó férfit), és átvágtak a síneken. Megtermett, bajuszos állomásfőnök kilépett a forgalmi irodából, megtorpant, a rendőröket figyelte. Azok, amint észrevették, felé tartottak. Fel- és letülekedtek az utasok, a vonat zöld jelzést kapott. A rendőrök elérték a peront, megvárták, amíg kigördül a szerelvény, akkor szelték át a két vágánypárt.

– Régi motoros lehet a diliházban – mondta a testesebb rendőr a főnöknek.

– Mit keres itt?

– Néha kiengedik. Mint a többit. Aztán visszakerülnek. Ki-be. Ki-be. Sokáig nem húzzák.

– Február óta itt eszi a fene – kapcsolódott a beszélgetésbe a forgalmista.

Rendőr: – Hát... Nem ugrál a sínek között, nem zaklat senkit. Csak szalad a vonatok után. Ekekék. Így hívják. "

holdkatlan.hu/index.php/publicisztika/essze/6565-derzsy-ben-ond-vandorutak-3-filmessze

Podvinecz Marsall 2020.03.03. 17:46:49

@Grrr: a fene se gondolta volna, hogy egy ennyire ronggyá használt szóra csodálkozom rá. Hiába, városi vagyok, satnyult a nyelvem.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.08. 12:42:05

Az erdélyiekkel kapcsolatos sztereotípiáim pld. abból táplálkoznak, hogy az ebben a történetben említett Koszta Attila a beosztottam volt tizenöt éve. :)

444.hu/2020/03/08/tulzott-magyarkodasert-jelentettek-fel-a-fidesz-kozeli-erdelyiek-szekelyudvarhely-polgarmesteret
magyarnemzet.hu/archivum/belfold-archivum/a-magyar-allam-cege-szennyez-szekelyfoldon-3863148/

Sorry no sorry.

seol 2020.03.08. 12:58:04

@Kettes:

Siegheil Józsi meg együtt dolgozott egy problémás törökkel/cigánnyal/zsidóval/nepálival 13 éve. Beszélgessetek, sok közös témátok lesz, ne aggódj.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.08. 13:04:45

@seol: sajnos igazad van. :(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((( itt olyan brutális a feszültség, hogy nem vigyázunk már semmire, én sem olyan nagyon, persze.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.08. 14:33:34

@seol: Nem tudom, nem ismerek problémás törököt/cigányt/zsidót/nepálit. De nem aggódom, majd elbeszélgetünk az időjárásól.

acs63 2020.03.08. 15:02:47

@Kettes: Valahol @seol: -nak is igaza van. Én sem örülök, amikor a hangos fideszesek alapján ítélik meg a magyarokat...
Általános, hogy az alacsonyabb értelmet hangerővel/helyezkedéssel pótolják. Kulturált helyeken ilyenek körül légüres tér alakul ki. (A vákuum nem vezeti a hangot. :-) )

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.08. 15:16:43

@acs63: De azért valahogy kibírjuk nácizás nélkül. :-)

ámbátor 2020.03.08. 20:31:59

@Kettes: Durva kognitív disszonancia menet lehet beleharapni a kenyér adó fideszes kézbe. Gondolom azzal győzködik magukat, hogy ha Viktor tudná, biztos nem hagyná.,

labrys 2020.03.09. 21:06:10

@Kettes: teljesen egyetértek @seol:-lal; szerintem sincs semmi köze a seggfejségnek az etnikumhoz/állampolgársághoz/származási helyhez.

Orbán akárhonnan szalajtott hívei a saját maguk jogán barmok.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.03.09. 21:26:35

@labrys: Jézusom, még mindig ezen pörgünk? Oké, megjegyeztem a leckét, mostantól fogva nagyon vigyázok a székely érzékenységre, mert ha igazságtalan általánosítást teszel rájuk, belédvágják a bicskát.

;-)

Podvinecz Marsall 2020.03.09. 23:04:35

@Kettes: épp te csináltál bele a ventilátorba az előbb, nem? Irénkének igaza volt, ihletett troll tudsz lenni, ha akarsz.