Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retro (115) retró (22) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Miért nem írok Békés Mártonról avagy Mária asszony országa (megjegyzésposztsem)

2020.01.07. 13:38 | jotunder | 64 komment

 

     Uszító baromság jelent meg az állampárt propagandalapjában. Komprádorburzsoáziázás, CEU-zás, MTA-zás, mindezt Hitler koronajogászát (érdekes fordításban) idézve, havonta írja meg Békés ezeket a szövegeket a Mandinerre, külön csekkfüzetet tart erre a célra. 

      Igen, elitista vagyok. Mélyen lenézem ezeket a kis senkiket, akiket még 1944 novemberében is maximum a hóhérsegédek közé válogattak volna be. Orbitális nullajulinak tartom Schmidt Marit és Lánczi Bandit, ugyan, mit gondoljak a csicskáikról. 

       A Mandiner plakátjaival szemetelte tele Budapestet a rezsim, minek pocsékoljam rájuk az időm, írjon róluk az Orbán Viktor. 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr1815397220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tonhalkonzerv reloaded 2020.01.07. 14:26:35

"Igen, elitista vagyok. Mélyen lenézem ezeket a kis senkiket" de legalább őszinte, így mindenkitől elvárható hogy pontosan helyezze el a bejegyzéseidet a maga kis (vagy a nemmaga nagyobb) kereteiben.

labrys 2020.01.07. 14:39:04

@tonhalkonzerv reloaded: ahhoz rohadtul nem kell elitistának lenni, hogy valaki az említetteket lenézze. Egy alkoholista munkanélküli valamelyik somogyi zsákfaluból a maga nyolc osztályával is simán – és teljesen jogosan – lenézheti őket. A priori.

látjátok feleim szümtükkel 2020.01.07. 14:49:20

Már sok év nem olvastam Mndinet, de most ezt igen, és ajánlom mindneki figyelmébe. Egy bajom van csak vele, hogy akkor ha nincs elit, kiből lesz vagy lehetne?

mandiner.hu/cikk/20180122_elitunk_mar_nincs_csak_elitizmus_van

Véleményem, hogy a mai fiatalok szarnak erre a kérdésre, ők elit, és eliltizmus nélkül is nagyon jól elvannak, és el is lesznek. Számukra a tekintélyt a tudás, és az élenjáró jó munka adja. Mondjuk nekem is ezek alapozzák meg, hogy kit tekintek példának/elitnek ( ha így jobban teccik ), és igyekszek, hogy engem is ilyen alapon tiszteljenek. Eddig nem sokat csalódtam.

Persze az átlag ember mércéje is átlagos.

kemény keleti kommentelő 2020.01.07. 15:13:23

@látjátok feleim szümtükkel: Amit írsz a fiatalokról, azzal egyetértek, de ebből a dineres linkből egy szót sem értek.
Vannak a barbárok, meg a nembarbárok. A fidesz a barbárok. És ? Mit akar ?

látjátok feleim szümtükkel 2020.01.07. 17:05:59

@kemény keleti kommentelő:

Továbbra is hatalomban maradni, csak mivel öregszenek, néha maguk sem tudják, hogy mit is beszélek. Egyet tudnak, ha kiesik a csöcs a szájukból, a millióik elolvadnak, mint tavasszal a hó.

Bejelentkezett Kijelentkező 2020.01.07. 18:11:31

Morálisan akceptálható, de intellektuális téves álláspontnak tartom a vita nélküli elitista kirekesztést. Bármilyen evidens is legyen egy nézet abszurditása vagy elvtelensége, ha vitában (vagy az arra emlékeztető diszkurzív szituációkban) nem próbáljuk meg világosan érthető és racionális érvekkel bizonyítani az igazunkat, akkor biztos, hogy alulmaradunk a barbársággal szemben. A racionális beszéd szerintem minden demokrata értelmiségi kötelessége, másrészt a mellébeszélést, álhírterjesztést, rágalmazást és stigmatizálást biztos, hogy az állampárti propagandagépezet jobban csinálja...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.01.07. 18:42:12

@Bejelentkezett Kijelentkező: nem kotelessegem vitatkozni fideszes veroemberekkel. bekes marton tobbszorosen az allam ellensegenek nyilvanitott. egyreszt, mint "kompradorertelmisegit" masreszt mint CEU/MTA affiliacioju kutatot.
milyen racionalis ervekrol beszelsz, ember. magyarazzam el, hogy nem vagyok az allam ellensege? ahol az ellensegfogalmat a hitleri gyilkossagokat a nemet jogaszkamara lapjanak vezercikkeben megindoklo carl schmitt definialta? picsaba mar.

látjátok feleim szümtükkel 2020.01.07. 18:56:20

@jotunder:

Nem is kell vitatkozni, neked enélkül is van tekintélyed, és ezért támadnak azok, akikkel nem akarsz vitatkozni. Velem nem vitatkozni kell, meg @Bejelentkezett Kijelentkezővel sem, csak egyáltalán beszélgetni a témáról. Egymás véleményének megismerése vita nélkül többet ér, mint vitázni olyannal, akinek gyöpes az agya.

Mások vélményének a megismerése gondolatokat gerjeszt abban, aki hallgatja.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.01.07. 19:47:23

@látjátok feleim szümtükkel: en konkretan ezekkel a figurakkal nem akarok foglalkozni. masfelol, tenyleg mindenki rajtam rohog, hogy meg olvasom a mandinert. ez kezdett el idegesiteni.

Igéző 2020.01.07. 21:14:39

@jotunder: igazad van, de teljesen súlytalan az origón publikáló Békésről írni, mikor van nekünk Siklósink is :(

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.01.07. 21:28:27

@jotunder: Egy ötlet: mi lenne, ha nem olvasnád a mandinert és nem is jelentenéd be? Senki észre sem venné, hogy nem vitatkozol a békésmártonokkal. :-))

fortin2 2020.01.07. 22:31:43

@jotunder: igen, sajnos az valóban nehezen elnézhető működési gyarlóság, ha valaki olvassa ezeket rezsimfelületeket. Ráadásul annyira, de annyira unalmasan közhelyes ezeknek a lényeknek a pszichéje: egy normális meritokrata rendszerben nyilván az alsó harmad közepén lenne max. a helyük, ezért gyorsan csinálnak egy másik viszonyítási rendszert és ezt elnevezik avantgardnak, SturmundDrangnak, paradigmaváltásnak stb. Magyarán kívülhelyezik magukat a diskurzuson, ezért valóban a galambbal sakkozás a velük folytatott, akár képzeletbeli vita is.
Persze, ha lenne az eredetiségnek, esztétikumnak, erőnek bérmilyen szikrája is a viáhgukban, érdemes lenne rájuk figyelni, de hát abból nem akad. Carl Schmitt legalább erős gondolkodó volt, mégha náci is, de ezekhez képest még Rosenberg is egy szellemi világítótorony.

ha kohen 2020.01.07. 22:57:04

.
@jotunder:

A mandiner olvasása tényleg röhejes.

Hallgass @Kettes:-re. Még akkor is, ha visszatért szellemességébe csomagolt javaslatát (vagy javaslatába csomagolt szellemességét?) nem feltétlenül kedvességnek szánta. Szerintem nála a pont.
.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2020.01.07. 23:22:57

Lennének benne egész vállalható gondolatok de valamiért sajnos többségben van a faszsag. Első cikk amit olvastam békés martontol elvesztettem a szuzessegem.

Muad\\\'Dib 2020.01.08. 07:24:32

@jotunder:
Hát tény, ami tény már lassan én éreztem kellemetlenül magam, hogy nem olvasom a mandinert annyit volt róla szó. ;)

látjátok feleim szümtükkel 2020.01.08. 10:03:43

@jotunder:

Nem az olvasásával van a gond, hanem azzal, hogy attól ingerült leszel, és kényszerből elmondod másoknak. Pedig akikről nem beszélnek, azok csak ideig-óriáig léteznek, aztán elfelejtik őket. Mint pl. Torgyánt, Boros Páter igazgató urat, Zsíros Gézát, Navracsicsot is a sajátjai, és sok mást.

9mmPara 2020.01.08. 10:09:24

@Muad\\\'Dib: Én is voltam vele így. Nem lehet annyira ótvar rossz, ha általam
nagyra becsült emberek is olvassák -- gondoltam. Pedig de, lehet.

Muad\\\'Dib 2020.01.08. 10:13:34

@látjátok feleim szümtükkel:
A Torgyánról van egy érdekes sztorim. Haverom még a 2000-es évek közepén-végén (már nem emlékszem a pontos dátumra) találkozott vele a városban és megkérdezte tőle, hogy mit javasol, kire szavazzon az ember. Azt válaszolta, hogy senkire, hanem meneküljön nyugatra amilyen gyorsan csak lehet, mert itt csak egyre rosszabb és rosszabb lesz a helyzet és a demokráciától el fog fordulni az ország. Akkor csak röhögtünk rajta, de lehet nem kellett volna...

Secnir 2020.01.08. 10:30:56

@jotunder:
olvass mandinert, és reagálj rá, én nem cukkollak. tudod:

"Amikorra engem vittek el,
nem maradt senki,
aki tiltakozhatott volna"

kemény keleti kommentelő 2020.01.08. 12:54:44

@harmadikszem: Irigyellek. Nem sikerült az elolvasás. Hogy már az elején elakadtam, az talán az én hibám. Valami sajátmagának kitalált fogalmat magyarázott a saját írását linkelve, de hogy mitől lenne komprádor Budapesten az, aki itt született, vagy itt tanult, és magyar, és miért nem az a komprádor, aki falusi alkesz hadak élén foglalta el a város főbb történelmi épületegyütteseit, annál elakadtam sajnos.

TG69 2020.01.08. 12:56:53

@jotunder: Én is olvasom a mandinert, mert kb ez az egyetlen felülfet az, ahol valamilyen racionalizálás is történik és nem puszta propaganda és gyűlöletkeltés. Meg vannak benne jó szemlék egyéb helyeken mejelent írásokból. De hogy aristo, békés, megadja, kisjeszenszky stb egyáltalán említésre méltó legyen, ahhoz ennél több kell. Szóval nagyon alámerülsz teljesen értelmetlenül.

kemény keleti kommentelő 2020.01.08. 13:20:47

@TG69: Szerintem ne várjuk fizetett fideszes propagandistáktól, vagy debil kiskegyencektől, hogy értelmezzék a minket körülvevő világot.
Hacsak nem vagyunk magunk is fizetett fideszes propagandisták, vagy debil kiskegyencek, mert akkor jól jöhet a sorvezető.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2020.01.08. 14:18:28

@kemény keleti kommentelő: A komprádor burzsoázia (tudszoc) emlékeim szerint a hódítókkal gazdasági kapcsolatban álló helyi burzsoázia (mai megfelelői az autóiparnak beszállító magyar kisvállalatok tulajdonosai lennének). Miután magyarul keverni szokás a burzsoát és a citoyent, megengedhető (szerintem), hogy a hódítókat kiszolgáló menedzserek és szakértelmiség is beleessen.
Egyébként a idézett angolai író (helyesen: Mário Pinto de Andrade, Mário de Andrade így simán Pinto nélkül brazil költő a Wikipédia szerint) kommunista volt.
Viszont nem tudom, hogy fogom megbocsátani Neked, hogy rávettél a Mandiner megnézésére.
Ugyanez @látjátok feleim szümtükkel: - az általa belinkelt cikkben találtam az alábbi mondatot: "Voltak olyan gondolkodóink és művészeink, akik anélkül bizonyultak hamisítatlan európaiaknak, hogy ehhez meg kellett volna tagadni az istenadta nép iránti ragaszkodásukat" Azt elfelejtett megemlíteni, hogy ezek egy részét nem Kun Béla és Rákosi, hanem Horthy és Szálasi üldözte le vagy öldöstette le, másik részük meg bizonyos mértékig besimult a Kádár-rendszerbe.

kemény keleti kommentelő 2020.01.08. 14:34:20

@Kuviklacz: Ez az identitásgyártás a fideszesek főfoglalkozása. Hol ezek, hol meg azok akarnak lenni csapatostul. Mint a tizedes és a többiek.

Miki Telepi · http://chienenchaine.wordpress.com 2020.01.08. 15:05:18

Én örülök, hogy jotunder olvassa a mandinert mert én magamtól sose néznék bele.
Az egyetlen ami maradt, hogy legalább kövesse az ember a propagandát, melyik szó mit jelent, à la 1984. Pl. megfigyelhető, hogy ezekben az írásokban a legnagyobb duplagondol baromságokat az "X nem más mint Y" mondatszerkezettel vezetik be:
"A tranzitológia valójában nem más, mint a területi ellenőrzés, a politikai osztályzás és a kulturális minősítés eszköze"
"A neoliberalizmus nem más, mint a bolsevizmus reinkarnációja"
"az erő felmutatása nem más, mint a polgárok nyugalmát és békéjét védő szükséges és arányos önvédelmi intézkedés"
Vagy pl. Békés konkrétan definiálja, hogy milyen elveket ne várjunk el a rezsimtől:
"[...] olyan elvek érvényesítését várja el (átláthatóság, elszámoltathatóság, emberi jogok, korrupció felszámolása, nyilvánosság)," amiket lehet "használni a politikai ellenfelekkel szemben. A [...] jogállamról szóló beszéd" szankcionálja a "a centrum normatív-politikai-pénzügyi autoritása előtti meg nem hajlást."

Ez az 5 elv amire szarik az állam, és ha ez zavar, akkor politikai ellenfél vagy (már ha politikai ellenfél szimmetrikus reláció).

kemény keleti kommentelő 2020.01.08. 15:45:30

@Miki Telepi:
Átláthatóság, elszámolhatóság, emberi jogok, korrupció felszámolása, nyilvánosság.

Összeszedte tehát, pedig az elején még hiányolta a
"szándékosan pontosan sohasem sem definiált „európai értékek” .."- et.

Szándékosan nem definiálta...Akkor most szándékán kívül sikerült definiálni. Csak kellett valaki, aki idáig jut az olvasásban.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2020.01.08. 16:23:28

@kemény keleti kommentelő: a bolond kontraszelektiv nacionalizmusnak nem csak a bolond onstigmatizalo nyugatfelszopas az alternatívája, ebben igaza van a cikknek ha jól olvasom bele a sajat véleményem.

ha kohen 2020.01.08. 16:59:53

.
Hát csak ámulok és bámulok.

@jotunder:-t még csak-csak értem, mandineres becsípődésével együtt. Hiszen, ha szabad mondanom, nagy idők tanúi voltunk anno valamikor a 2000-es évek második felében, amikor a mandi valamennyire még olvasható volt. Ott találhattunk rá turul_2 (BÁG) "ilyen ország pedig nincs" c folyamára, jó és szar posztokra és sok borzalmas, ámde használható kommentelőre.

Később onnan, az ő denunciálásuk kapcsán tudtam meg, hogy ki rejtezik jótündér nickje mögött. Bár sokra nem mentem vele, hiszen tökhülye vagyok (na nem teljesen, de majdnem) a matekhoz. Na bumm, és akkor mi van? - kérdezték volna az őskorban ilyen esetben.

Na most azt a szinte rajongásba (a hányinger fonákja) átcsapó ingyenreklámot, amelyet itt kommentjeitekben csaptatok a mandinak - háááááááát, nem semmi.

K. Frigyes halhatatlanja jut eszembe:

"Egyszerű és tiszta nóta,
Gólyafészek, háztető -
Nincsen benne semmi, ámde
Az legalább érthető."

Na de amit ideidéztetek sorozatban - ennyi zagyvaságot egy rakáson még nem láttam. K. Frigyessel ellentétben azt kell mondanom a vérkomolyan elemzett idézettömegek olvastán, hogy még csak nem is érthető!

Gratula!
.

szazharminchet 2020.01.08. 19:35:13

@jotunder: Nem foglak cukkolni. Gondolom, azért olvasod, mert azt hiszed, hogy még van az országban valami menthető, olyan is, amit nem lehet megvenni egy antikváriumban, és magaddal vinni nyugatra.

szazharminchet 2020.01.08. 19:42:07

@kemény keleti kommentelő:
@harmadikszem: Ez a nagy identitásgyártás viszont fárasztó. Nem tudom mi az az önstigmatizáló nyugatfelszopás, de az tény, hogy Nyugyat-Európában van valamiféle rendszer, ami élhető, és általában képes önkorrekcióra. Nem tökéletes, de azért valahogy túléli az egyéb rendszereket. Esetleg érdemes valamit átvenni.

Az identitásgyártás meg eléggé passzé. Semmi értelme, hogy a mai gyorsan változó világban csoportokhoz tartozással definiáljam magam, már csak azért sem, mert a csoportok is változnak, én is. Érdekközösség nemzet? Bizonyára van egy csomó közös érdekem a velem azonos anyanyelvű emberekkel, de szinte biztos, hogy több közös érdekem van a velem azonos vagy rokon foglalkozásúakkal.

jan 2020.01.08. 21:06:24

@TG69: azt már rég meg akartam kérdezni, hogy aristo kicsoda, mármint a való életben, lehet ezt tudni?

Mickey Pearce 2020.01.08. 22:43:48

@kemény keleti kommentelő: Az identitásgyártás azért fontos, mert a szavazatszerzésnél az identitáspolitikával lehet felülírni a racionális viselkedést. És ezt sokan sokfelé tudják, nem csak fidesznél figyelhető meg identitásgyártás és nem csak Magyarországon (identitás, csoporthoz tartozás lehet mindenféle, az a lényeg hogy jó erős kötődés alakuljon ki)
Vagy nemtudom :)))

Mickey Pearce 2020.01.08. 22:59:49

@Muad\\\'Dib: A Habonyról van egy érdekes sztorim :)))
Mikor már lehetett nagy biztonsággal tudni hogy 2010-ben a fidesz nagy fölénnyel nyerni fog (és talán még a 2/3 is meglesz), a Habony állást vállalt Romániában és azt mondta magánbeszélgetésben, hogy ezt azért teszi mert nem szeretne Magyarországon lenni amikor az Orbán hatalomra kerül és elkezd rendezkedni. Döbb.... Aztán volt az a pénz...
Aztán rendszeresen a Nobuban tartotta a "fogadóóráját". Érdekes volt látni ahogy egynémely milliárdosok és egyéb gazemberek sorba ültek hozzá mint egy iskolai fogadóórán, aztán mikor bejutottak az asztalához, megbeszélték hogy ki mit lophat el. Amikor ezt láttuk ott étkezés közben, először viccelődtünk ezen, de aztán rájöttünk hogy tényleg ez folyt :(((

kemény keleti kommentelő 2020.01.08. 23:10:55

@Mickey Pearce: Nem kell olyan erős. Éppenhogy ne legyen erős a kötődés.
Hogyan hajtanák folyton őket hol erre, hol arra, ha lekötnék magukat bárminél is ?
A fideszes mindig imbolyog. Sosem tudja, hogy kicsoda. Meg köll néki mondani minden áldott nap reggel-délben-este.

kemény keleti kommentelő 2020.01.08. 23:17:04

@Mickey Pearce: Az érdekes sztori az lenne, ha kiderülne, hogy kije ez a Habony Orbánnak, hogy hozzá kell járulni, mint Raszputyinhoz.

Mickey Pearce 2020.01.08. 23:56:16

@kemény keleti kommentelő: nézd meg a Habony CV-jét :) Ezt azért lehet tudni hogy kije is ő kinek :)
Ő lenni éceszgéber és időnként Orbán rossz szelleme. Ezt lehet hogy nehéz elképzelni, de ez van :)))
Rosszabbul élünk mint 4 éve...
Letelepedési kötvény...
Rezsicsökkentés...
Migráncs...

látjátok feleim szümtükkel 2020.01.09. 08:50:49

@Kuviklacz:

Vannak emberek, akik nem tudják, hogy az éremnek három oldala van. Egyszer felpres voltam egy perben, ahol az alperes a helyi városkezelési cég volt. No annak vezetője volt olyan, hogy a jogszabálynak csak azt a részté ismerte, ami neki kedvezett. Szerencsére a bíró azt is ismerte, ami neki nem volt kedvező.

kemény keleti kommentelő 2020.01.09. 09:06:42

@Mickey Pearce: Megnéztem. Habony a nyócosztályt elvégezve sírkövesnek tanult az esti iskolán.
Nyilván nappali oktatásbana voltak követelmények - írni meg olvasni...

közösperonos átszállás 2020.01.09. 12:02:32

@poszt: nem csekkfüzet lesz az, hanem számlatömb.

kalamar 2020.01.09. 17:17:06

@kemény keleti kommentelő: Csodálkoznék, ha ennek a figurának a szerepe más lenne, mint egy kissé debil postagalambnak. Ami különösen fontos ebben a szerepkörben, hogy jó eséllyel semmi érdemit se tudjon felidézni egy bírósági tárgyaláson. Ki is telepítették Londonba, mert itthon már nem számolnak ilyen eshetőséggel.

balmoral 2020.01.10. 08:47:50

És mit szóltok a dekázós csaj videójához? Annyira jól sikerült, hogy Bödőcsre gyanakszom...

látjátok feleim szümtükkel 2020.01.10. 14:36:18

' „Millió forintokat vesznek le elítélt bűnözők a magyar adófizetők pénzéből, mert a fogva tartás nem volt megfelelő. Hát hova jutunk itt? Egy fillért se fizessünk, fel kell vállalni a vitát” – fogalmazott a miniszterelnök. Egyes politikai elemzők ezzel a kijelentéssel kapcsolatban egyenesen az Unióból való kizárást prognosztizálták."

Elgurult a gyógyszer? Vagy csak hibás a diplomája, mert esetleg nem volt mellette nyelvizsga bizonyítvány, ezért nem érti jól az ítéletet, meg a bírósági eljárást?

www.atv.hu/belfold/20200110-navracsics-ezt-mondta-orban-kijelenteserol/hirkereso

aritus 2020.01.10. 15:00:32

@látjátok feleim szümtükkel: ez sokkal, de sokkal gázabb. Ez aljas és gonosz:
444.hu/2020/01/09/orban-szerint-igazsagtalan-hogy-karteritest-kaptak-a-roma-gyerekek-akiket-eveken-at-elkulonitettek-az-iskolaban
"„Én nem vagyok gyöngyöspatai, de hát azért, ha ott élnék, mégis megkérdezném, ez hogyan van, hogy egyébként valamilyen okból a velem egy közösségben, egy faluban élő, etnikailag meghatározó népcsoport tagjai egy nagy jelentőségű összeget fognak kapni mindenfajta munkavégzés nélkül. Miközben én meg itt keccsölök egész nap.”

Itt nem az igazságszolgáltatás ellen hergel, hanem a legvédtelenebb, legszegényebb, legreménytelenebb és legkiszolgáltatottabb helyzetben lévő cigánygyerekek ellen uszít. Vélhetőleg azért, mert az önkormányzati választási veszteségeket képzeli így orvosolni. Biztonságos "játékot" játszik a rohadék, mert tuti tipp a cigányellenességre építeni.

Érvsebész 2020.01.10. 15:06:10

@aritus: és már elég hosszú idő telt el azóta, hogy talán a TASZ-on kívül senki, értsd sem az OBH, sem a Kúria elnöke nem kifogásolja a bírósági ítélet elleni uszítást, de ennél is durvább, hogy egyetlen ellenzéki párt vagy roma jogvédő szervezet se kifogásolja a cigányok elleni uszítást.

Grrr 2020.01.10. 15:18:56

@látjátok feleim szümtükkel: A magyar álláspont tulajdonképpen érthető. Az ECHR ítélkezési gyakorlata valóban azt mondja, hogy ha nem jut legalább 3 m3 hely egy fogvatartottra, akkor erősen feltételezhető az Emberi Jogok Európai Egyezménye 3. cikkének megsértése ("Senkit sem lehet kínzásnak, vagy embertelen, megalázó
bánásmódnak vagy büntetésnek alávetni"). A tagállam még bizonyíthatja adott esetben, hogy más intézkedésekkel elég teret és mozgási lehetőséget biztosítottak a fogva tartottaknak.

De Magyarország szerintem joggal gondolhatja azt, hogy az ő kultúrájában az embernek alig számító fogvatartottak összezsúfolása nem számít embertelen bánásmódnak, hiszen az a bizonyos léc egészen máshol van ebben az országban.

M. Péter 2020.01.10. 15:22:16

@aritus: Az viszont teljesen rendben van, ha Mészáros, Tiborcz és hasonlók keresesnek 1000-szer annyit mindenfajta munkavégzés nélkül.

kemény keleti kommentelő 2020.01.10. 16:54:10

@Érvsebész: Úgy gondolom, nem sok ember van, aki ki merné mondani, hogy mit követ el éppen a pódiumon népéhez szóló diktátor.
Nincs senkinek annyi éve az előzetesben és annyi pénze meg annyi jogásza.

Érvsebész 2020.01.10. 17:07:27

@Grrr: "Kártalanítás az alapvető jogokat sértő elhelyezési körülmények miatt *
10/A. § * (1) Kártalanítás jár az elítéltnek vagy az egyéb jogcímen fogvatartottnak a fogvatartása során a jogszabályban előírt élettér biztosításának hiánya és az ehhez esetlegesen kapcsolódó más, a kínzás, kegyetlen, embertelen vagy megalázó bánásmód tilalmába ütköző elhelyezési körülmény, különösen az illemhely elkülönítésének a hiánya, a nem megfelelő szellőztetés, világítás, fűtés vagy rovarirtás (a továbbiakban együtt: alapvető jogokat sértő elhelyezési körülmények) által előidézett sérelem miatt. A kártalanítás minden egyes, az alapvető jogokat sértő elhelyezési körülmények között eltöltött nap után jár. A kártalanítás megfizetésére az állam köteles."
(2013. évi CCXL. törvény a büntetések, az intézkedések, egyes kényszerintézkedések és a szabálysértési elzárás végrehajtásáról)

Továbbá:

"[54] 5.2. Az Alkotmánybíróság a fentiek alapján megállapította, hogy az Egyezményben és az Alaptörvényben is
szabályozott embertelen vagy megalázó bánásmód tilalmából az az absztrakt követelmény vezethető le, hogy
a többszemélyes zárkában fogvatartottak részére biztosított élet-, illetve mozgástérnek minden esetben el kell
érnie azt a minimális mértéket, amely biztosítja számukra az emberi méltósághoz való alapjoguk sérelme nélküli elhelyezésüket valamely büntetés-végrehajtási intézetben. E minimális élet-, illetve mozgástér biztosítása
nélkül ugyanis olyan túlzsúfoltság jön létre, amely megakadályozza az érintettekkel való, emberhez méltó és
őket adottságaiktól függetlenül megillető bánásmódot, így embertelen, megalázó bánásmódnak, büntetésnek
minősül.
...
[56] Az Alkotmánybíróság megállapította, hogy a támadott rendelkezés a 2010-es módosítását követően – tekintettel arra, hogy lehetővé teszi a fogvatartottak elhelyezését olyan zárkában is, amelyben a minimálisan megkövetelt mozgástér nem biztosított – nem felel meg az említett nemzetközi szerződésből és az Alaptörvényből eredő
követelménynek, ezért sérti az Egyezmény 3. cikkét, valamint az Alaptörvény III. cikkének (1) bekezdését. "

(32/2014. (X. 3.) AB határozat)

Csak fel akartam hívni a figyelmet arra, hogy amit támadunk, az bizony nem a gonosz nottinghami (áthúzva) strasbourgi imperialista elnyomó bíróság által ránk kényszerített önkény, hanem a saját kétharmados törvényhozásunk által alkotott belső norma, amelyhez kapcsolódóan még a saját kesztyűbábjainkkal gondosan feltöltött AB is azt az álláspontot foglalja el, hogy a saját asztalú alaptörvényünkbe (és mellesleg nemzetközi egyezménybe) ütközik, ha nincs az elítéltek részére a megfelelő élettér biztosítva.
(és milyen jól fog ez jönni, amikor mi magunk leszünk saját elítéltjeink :) )

Grrr 2020.01.10. 17:11:05

@Érvsebész: Elitista! Nyilvánvaló, hogy a Magyar nép sohasem gondolta komolyan ezt a törvényt.

kemény keleti kommentelő 2020.01.10. 17:18:27

@Érvsebész: Lehet, hogy a saját törvénykönyve, de lehet vele vitatkozni, és Orbán nem rest megtenni.
Állítsuk meg Budapestet ...

fáskerti elvtárs 2020.01.10. 20:36:08

@Érvsebész: Pont Trócsányi koncepciója volt, hogy ne vigyük külföldre ezeket a vitákat, nincs szükség arra, hogy az állam százával bukja a pereket strasbourgban, rendezzük hazai jogszabály alapján, perek nélkül a kérdést. Úgy tűnik, most pont az ellenkezőjére váltanak, most már akkor sem fizetnek, ha erre kötelezik őket.
A legegyszerűbb persze az lenne, ha építenének börtönöket, amivel a megfelelő építőipari cégeket is jutalmazhatnák, de valamiért ez eddig elmaradt.

fáskerti elvtárs 2020.01.10. 20:40:52

@Érvsebész: Azért az se semmi, amikor a jogász végzettségű miniszterelnök rácsodálkozik a feltételes szabadság intézményére:
"Ha valaki szándékosan más ember életére tört, azt nem lehet hamarabb kiengedni a börtönből, mint amennyi büntetést kiszabtak rá. Ki rövidíti ezt le, milyen alapon?"

Talán törvényi alapon, és az, akit erre a törvény felhatalmaz?

Grrr 2020.01.10. 20:49:27

@fáskerti elvtárs: Tudja ő, csak most a bírók ellen is szeretne hangulatot kelteni. Kell még tartalékellenség a tarsolyba.

mafi mushkila 2020.01.10. 21:35:54

@Grrr: Ez jó szó lett! Ez a kettő lehetsz a nerben: ellenség vagy tartalékellenség.

mafi mushkila 2020.01.10. 21:41:23

@fáskerti elvtárs: Most eljátssza abból a mondásból, hogy "ha orbán tudná ezt, biztos nem engedné" azt, hogy nem tudta? Nagyon meta!

balmoral 2020.01.10. 22:12:25

@fáskerti elvtárs: Baltás gyilkos meg elfelejtve.

kemény keleti kommentelő 2020.01.11. 07:40:10

@balmoral: ...Magyarország egyetlen iszlamista terroristája, akit Orbán személyesen kiengedett a börtönből...

Wolff 2020.01.11. 07:41:59

Csak érdekességkép egy egyébknt névvel válalt verzió a CEU történetről, facebookról.

"István Faragó Szabó 2017-ben megírtam egy posztban, hogy a CEU elleni hadjárat legfőbb oka, hogy meg akarják tisztítani a terepet az ellen-CEU számára.
A MOL, az OTP, és a Richter össze is álltak egy pénzügyi konzorciummá (dokument jeszty), a MOL hivatalosan megkapta a Mányoki úti nem csekélyke campust (a volt Államigazgatási Főiskola = ma: Közszolgálati Egyetem teljes területét puszira [dokument jeszty]).
Akkoriban minden kremlinológus hülyének nézett.
Most ugyanezt a campust megkapta a Corvinus alapítványa portfolióban = eladható, szemben a központi, Ybl-féle épülettel. Értékét felbecsülni sem lehet (egykor a Schmidt kastély állt a helyén).
Az egészet eredetileg Lánczi szervezte volna egybe, csakhogy akkor még megbukott a dolog azon, hogy az a Nyugat-európai "konzervatív professzori kör", (aminek Lánczi az egyik tagja, és Cruton lett volna a császára) beintett neki.
A regnáló egyik nagy tévedése, hogy a tudás éppúgy megvehető, mint a tokaji dűlők vagy a mátrai hőerőmű. A dolog azért ennél kicsit bonyolultabb.
Nyugat-Európából Magyarországra eljönni professzornak nem pénzkérdés. Hozni kell az egész garnitúrádat, a beágyazottságodat, a folyóiratodat, máskülönben a tudományos karrierednek egyetlen másodperc alatt vége szakad.
Miután Hernádi látta, hogy ez nem megy pikk-pakk, hogy az egyetem nem olyan üzlet, amit néhány hónap, esetleg egy év alatt nyélbe lehet ütni, kiszállt a buliból itthagyta parlagon a campust (úgyis ajándékba kapta) és most megcsinálják a saját X emeletes kis izéjüket, szétbaszva a Dél-Buda látképét.
Így megy ez mifelénk
(Minden mondat első kézből származó infó).
4
Hide or report this
Like
· Reply · 7h · Edited"

Grrr 2020.01.11. 14:17:58

@Wolff: "Cruton" :) Nem esetleg crouton?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2020.01.11. 14:56:49

@Grrr: Scruton befolyasa a nyugati felsooktatasban nagyon alacsony lehet, a csoport tobbi tagjaie pedig gyakorlatilag nulla.