Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Britannia választ (megjegyzésposzt)

2019.12.12. 12:59 | jotunder | 129 komment

 

    Az Egyesült Királyságban ma rendezik a parlamenti választásokat. A legutolsó közvéleménykutatási adatok szerint a konzervatívok 5-12 százalékkal vezetnek. Valószínű, hogy Boris Johnson alakíthat kormányt (nagyjából hetven százalékra adják ennek esélyét), de elképzelhető, hogy újra "hung parliament" lesz és szükség lesz az északír unionisták támogatására. Mivel ők nem támogatják a Johnson Dealt, ez most nem lesz annyira egyszerű, mint legutóbb.

   Elvileg elképzelhető, hogy a jelenlegi ellenzék adja az új miniszterelnököt, de ennek az esélye elég csekély.

   Nem kizárólag a végeredmény érdekes, hanem pl. az is, hogy Skóciában hogyan szerepel a Nemzeti Párt.  2010-ben a Munkáspárt 41 helyet szerzett meg a lehetséges 59-ből, a függetlenségpárti Nemzeti Párt csak hatot. Öt évvel később azonban már 56 helyen győzött az SNP. A 2017-es választásokon csak 35 képviselői helyet szereztek, és a nagy kérdés, hogy sikerül-e újra az ötven mandátum körüli eredmény. Az biztos, hogy jobban fognak szerepelni, mint legutóbb.

   A font szempontjából talán egy komolyabb tory győzelem lenne a legjobb  és Corbyn miniszterelnöksége a legrosszabb. Ez utóbbi nem zárható ki teljesen. Egy koalícios kormányban persze kénytelen lenne visszafogni magát. Én arra tippelek, hogy nem lesz hetven fős többsége Johnsonnak, de azért meglesz a tory többség a DUP nélkül. Az egy másik kérdés, hogy képes lesz-e a Dealt gyorsan megszavaztatni és az országot januárra kiléptetni az Unióból.

  Egészen megdöbbentő, hogy mennyire nem érdekel ez az egész. Én itt kivülálló vagyok, és az is maradok.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr7215349396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kiazmarmegint 2019.12.13. 04:35:46

@incze: En is pont ezt a korzetet akartam peldanak felhozni. Az amerikai ketpartrendszerben elve ezt nagyon nehez megertenem.

kiazmarmegint 2019.12.13. 04:38:42

Corbin bejelentette, hogy "a kovetkezo valasztas elott" lemond, de egy darabig marad...www.independent.co.uk/news/uk .

incze 2019.12.13. 04:43:37

BBC Forecast:

Con 365 seats, Lab 196, Lib Dems 13, SNP 52, Plaid 4, Green 1, Brexit 0, Others 19

incze 2019.12.13. 04:49:00

Swinson was defeated by just 149 votes by Amy Callaghan from the SNP. Turnout was 80%.

incze 2019.12.13. 05:15:38

BBC Forecast:

Con 362 seats, Lab 199, Lib Dems 13, SNP 52, Plaid 4, Green 1, Brexit 0, Others 19

Virág et. 2019.12.13. 05:19:41

A Skócia - brexitelő UK meccs azért még érdekes lesz.

Bolygó Hollandi 2019.12.13. 05:36:23

@Virág et.: Nagyon erdekes, valoban. Gondolom mar szervezik a tapasztalatcseret a katalanokkal ;-)

Eszak Irorszagban vesztett a DUP. Elso alkalommal lesznek tobbsegben az ir egyesules hivei parlamenti valasztason. Az se lesz piskota.

kiazmarmegint 2019.12.13. 06:10:50

@Mickey Pearce: Most ugy latszik, hogy a LD szavazatara'nya a 2017-es 7,4%-rol felmegy 10,9%-ra. Ez 47 szazalekos emelkedes, csak eppen semmire sem eleg.

incze 2019.12.13. 06:30:19

Pillanatnyilag:

Con 335, Lab 199, SNP 46, Lib Dems 8, Dup 8, a többi 14

ha jó a fenti bbc előrejelzés, akkor a fennmaradó 40 szék-ből már nem jut a labournek.

kiazmarmegint 2019.12.13. 07:01:41

Most ott tartunk, (amikor mar csak 11 hely nem dolt el), hogy a Toryk csak 1,2%-kal kapnak tobbet, mint multkor, de az ilyen gyozelemre eleg, a Labour visszaesese miatt.

kemény keleti kommentelő 2019.12.13. 07:55:30

" Az országos brit parlamenti pártok vezetői ugyanis minden esetben pártjuk miniszterelnök-jelöltjei is, a brit politikai konvenció alapján viszont ezt a tisztséget csak az viselheti, akinek parlamenti mandátuma van."

" Megbízatásukat valamennyien egyéni választókerületekben nyerik. "

Azt megnézném, ahogy Orbánék leszállnak a kurvaszállító repülőgépekről a nép közé krumplit osztani.

AdvocatusDiaboli 2019.12.13. 07:56:23

@ámbátor: A környezetszennyezés a legkeményebb politika. Az egyetlen, ami hosszú távon is számít.

Tehéntőgy 2019.12.13. 08:48:50

@velőtanya: A cinikus opportunista Libdemek, akik a valóságban minden Revoke-os duma ellenére annyira voltak "Brexit-ellenesek", hogy az előválasztás megszavazásával egyértelműen Johnson győzelmére játszottak, hogy átvehessék az ellenzéki térfelet - mint normális párt? Miközben még ősz elején könnyen megbuktathatták volna a kormányt Corbynnal közösen a parlamentben? Höhö. Legalább a magát nemrég még jövendő miniszterelnöknek képzelő Swinson kibukott, ez is valami.

A Remain-mániás ellenzéki sajtó gratulálhat magának, teljesen egyértelműen azon úszott el a buli, hogy a brexit-párti Labour-szavazók mind elpárologtak 2017. óta. Ennek az elismerése helyett persze Corbyn lesz a bűnbak, dehát ez egy ilyen játék :-)

kemény keleti kommentelő 2019.12.13. 09:17:12

@Tehéntőgy: Corbyn lemondott, januárban brexit. Kétharmados felhatalmazás.
Legalább elmúltak mindenkinek a kétségei - az enyémek elmúltak -.
Nagy-Britannia egy emberként lép ki, ez nem vitás. Ez szerintem fontos egy ilyen döntésnél.

Tehéntőgy 2019.12.13. 09:28:01

@kemény keleti kommentelő: Ez így van. Nagy-Britannia egyértelmű többsége Brexitet akar, és ami legalább ilyen fontos: akik nem, valójában azokat sem izgatja különösebben a dolog, egy nagyon elkötelezett kisebbségen kívül, akik elhitték a saját propagandájukat.

cleantone 2019.12.13. 09:36:43

@Tehéntőgy: szegeny corbyn, akit 21/61 aranyban utasitanak el/tamogatnak a nepek. tenyleg nem tehet semmirol. pont, mint gyurcsany.

balmoral 2019.12.13. 09:42:30

Jótündért kiléptetik az Unióból. Jövőre drágábban issza a belga söröket.

Tehéntőgy 2019.12.13. 09:50:51

@cleantone: Egyszerűen túl baloldali volt a csávó Nagy-Britanniához. Sok esélye sosem volt.
Ettől függetlenül Gyurcsány magát csinálta ki, Corbynt leginkább a cionista hasbarahiszti, a látottegyembertakilátottegyembertakianagyonfontosthinkthankszerintantiszemita-szttorikkal meg a Guardian-féle liberális concern trolling. Utóbbiak remélem mind boldogok lesznek Boris uralma alatt :-)

látjátok feleim szümtükkel 2019.12.13. 09:54:45

Szerintem nyugtával napot. Megköpködhetik még Boris Johnsont a kilépés miatt. Csak idő kérdése, no meg a külpolitikáé. Azért az Únió csak jelentett egy érdek, és védő közösséget.

látjátok feleim szümtükkel 2019.12.13. 09:58:33

Izgalmasabb kérdés az, hogy a nagy nemzetállami idea miként alakul az íreknél, skótoknál. Vajon Orbán támogatni fogja őket a brit államközösségből történő kiválásban, mert ugyé az erős nemzetállamoké a jövő.

lüke 2019.12.13. 10:36:13

@látjátok feleim szümtükkel:
si,si
épp ezért nem lehet azt mondania a sok klugscheissernek ,hogy scheiss egal
minden EU tagállamra kihat,persze a britek vágják maguk alatt legjobban a fát, s csak! ( talán,az) a határ kérdés van lefocizva
Jön még kutyára dér!

kemény keleti kommentelő 2019.12.13. 10:37:10

@cleantone: Akik 300 forintért odaadják a teljhatalmat egy szuverénnek, sokáig élvezhetik az abszolút nemzeti önrendelkezést, mint gályarabok a kalózhajón.

DarthVader 2019.12.13. 10:52:28

Boris: "nekiállunk az egészségügy rendbetételének, 50 000 új ápolóra, és 5000 új háziorvosra van szükség. " (" hire 50,000 new nurses " )

Na ezt megnézem. Ja, igaz, hire they can. But why not 100 000? Sounds better.

kemény keleti kommentelő 2019.12.13. 10:54:05

@látjátok feleim szümtükkel:
Igen, az Orbán most nem kampányolt Londonban, mint európa álmodozója.

Pedig olyan cuki lett volna, ahogy előadja a nemzeti szuverenitást, migránsrettegést meg a sorosösszeesküvést tory színekben.

És az álom valóravált.

kemény keleti kommentelő 2019.12.13. 10:58:08

@DarthVader: Háromnegyedes jobboldallal a szociális szférát el is felejthetik örökre.

Mickey Pearce 2019.12.13. 11:06:23

@Bolygó Hollandi: Igen, ez a katalán történet nagyon érdekes. A függetlenségért tüntetőket a legnagyobb rendőri brutalitással szétverik, a politikai vezetőket lecsukják sok év börtönre ( "politikai foglyok" - nem is, mer köztörvényes, persze mert közpénzt költöttek a népszavazásra) és az EU meg a nemzetközi jogvédő szervezetek kussolnak (mert belügy ?? ). Ez alapján nyugodtam lehet az EU-ban népirtani is, csak az imádott illegális muszlim migránsokat ne bántsák, mert az fasizmus.

Mickey Pearce 2019.12.13. 11:09:24

@DarthVader: tízezrével mentek el EU-ból jött ápolók és orvosok az elmúlt 2 évben pont a Brexit miatt. Legalább azokat pótolni kellene ahhoz hogy a NHS ugyanolyan szar legyen mint 2 évvel ezelőtt. Ha valami érzékelhető javulást akarnak, akkor kell az az 50 ezer :)

Mickey Pearce 2019.12.13. 11:14:35

@Tehéntőgy: Corbyn azzal baszott rá hogy volt ideje ilyeneket megigérni hogy ha hatalomra kerül akkor visszaadja az Elgin marbles-t a görögöknek. Ettől berágtam és beintítotam ellene a régész lobbit és már vége is volt :)))

aritus 2019.12.13. 11:29:19

@Tehéntőgy: ezt a cionista hiszti dumát hanyagolhatnád, elég ciki

Tehéntőgy 2019.12.13. 11:32:23

@Mickey Pearce: Hát ja, ki tudja, tán még a benini bronzok is visszakerültek volna Afrikába, mert gyanús, hogy ez a fránya Corbyn nem tiszteli a hagyományos angolszász értékeket, mint a rablógyilkosságra büszkülés.

aritus 2019.12.13. 11:34:22

@Mickey Pearce: "Ez alapján nyugodtam lehet az EU-ban népirtani is, csak az imádott illegális muszlim migránsokat ne bántsák, mert az fasizmus."

Ez is de rossz mondat.

Mi van itt, mivé lesz ez a blog, ha ilyen szövegeket kommentelnek ide + @Tehéntőgy:

keleti kommentelőről nem is beszélve, akinek becsípődtek a ht magyarok, és őket teszi felelőssé minden szarért.

Ezen a blogon nem vagyok hozzászokva az ilyen stílushoz

Tehéntőgy 2019.12.13. 11:39:03

@aritus: Eszemben sincs hanyagolni. Kifejezetten rosszhiszemű és aljas kampány volt a munkáspárti-antiszemitizmus-saga, dehát ilyen a politika, a Labour nem találta meg az ellenszerét.
(Kedvencem az volt, hogy Corbyn azért antiszemita, mert előszót írt Hobson Imperializmusához.)

Tehéntőgy 2019.12.13. 11:40:27

@aritus: Jóvan nyugi, elmegyek, nem kell házmesterkedni.

kemény keleti kommentelő 2019.12.13. 11:46:59

@Mickey Pearce: Az tényleg elég nagy beleszólás lenne a belügyekbe, ha az ország területét kezdené darabolni az eu közössége.
Talán a határok átrajzolása nem uniós feladat.

Mickey Pearce 2019.12.13. 11:53:11

@Tehéntőgy: az Elgin marbles story-t azért átnézhetnéd mielőtt ilyen marhaságot írsz... Ha nem hozza el a "cuccot" annak idején Lord Elgin, már rég nem lenne belőle semmi.

Mickey Pearce 2019.12.13. 11:55:15

@aritus: jaj jajj, bocsánat, nem tudtam hogy ez egy ilyen "safe space" gyengeelméjűeknek :) gyorsan kitiltom magam a közös európai értékek nevében

Tehéntőgy 2019.12.13. 11:57:08

@Mickey Pearce: Tudom, mik azok, a benini bronzokra írtam, amiket egyszerűen elrabolt a brit hadsereg. A Nigériának való esetleges visszaadásukról ugyanolyan vita van, mint a Parthenon faragványairól.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.12.13. 12:01:47

@Tehéntőgy: a Labour ellen rendorsegi vizsgalat folyik, a kormanytol teljesen fuggetlenul. Corbyn tul kozel kerult a Hamaszhoz, az irani partsajtohoz, massziv antiszemitakat tamogatott, bar o maga szerintem nem antiszemita. Ez egy valodi problema, nem klasszikus magyarosch antiszemtizmus, de azert eleg felelmetes

Tehéntőgy 2019.12.13. 12:03:41

@Mickey Pearce: Egyébként meg az minimum vitatható, hogy Elgin akciója bármit megmentett-e. Az Erekhtheion többi Kariatidája ugyanúgy megvan, ahogy a Parthenon metopéinak általa el nem vitt példányai is. Inkább csak szeretik úgy mesélni a történetet, hogy ezeket a cuccokat elpusztították volna a Gonosz Törökök.

De megyek, mert fel lettem jelentve, és nem kell a konflikt :-)

Mickey Pearce 2019.12.13. 12:08:26

@Tehéntőgy: Jó de ez is egy elmebaj valahol, mert ha azt veszed hogy a lakosság egy részét meg eladták amerikába rabszolgának (valakik valamikor), akkor azokat nem kellene visszaadni?? :))))
Tőlem a benini bronzokat nyugodtan visszaadhatják, leszarom :)
Meg az etióp királyi koronát is (azt kifelejtetted). Legyőzték őket, elhozták a cuccot.
Ez alapján a Louvre felét is ki lehetne pucolni, stb. Mennyivel jobb helyen lennének azok a cuccok az ISIS és hasonlók vonulási útvonalán :(

ámbátor 2019.12.13. 12:12:03

@AdvocatusDiaboli: Olyan hírekre gondoltam, hogy szemétgyüjtö akciót szervezett a helyi idösek klubja, meg több köztéri szemetes kellene a parkokba. Nagyjából konsznzusos, pártpolitika nyomokban is alig látható.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.12.13. 12:17:05

OFF nyugalom. a brit valasztasokrol van szo, nem a vilagvegerol.

Mickey Pearce 2019.12.13. 12:17:11

@Tehéntőgy: De nem az egészet vitte el hanem csak azokat a darabokat amik a más kultúrák iránt hagyományosan szenzitív törökök ágyúzása után leestek a földre :) Amik a helyükön maradtak azokat nem feszegették le, azért maradtak ott. És hivatalosan engedélyt kaptak az aktuális török basától hogy elvihetik. Ennél körültekintőbben nem járhattak volna el :) (Pl Olaszországból a 70-es évekig nyugodtan ki lehetett hozni antik dolgokat, adtak rá engedélyt, nekem is van, csak utána indult be a hiszti)
Végül is mindegy, nem voltunk ott, bárhogy történhetett :)

Mickey Pearce 2019.12.13. 12:19:21

@jotunder: Jó, jó, kiváncsi vagyok te hogyan értékeled ezt a választást, végül is ott élsz 10 éve és viszonylag "vidéken"

seol 2019.12.13. 12:22:18

@Mickey Pearce:

Nagyon ciki, közhelyes hülyeségek, majd -- egyenesen arányos mértékű -- passzív-agresszív hiszti, látom, megvannak a begyakorolt módszerek. Viszont két-három lemondó toppantás is kellett volna talán, meg pár "itten bántják a zseniket, pfft".

seol 2019.12.13. 12:23:14

@Tehéntőgy:

Késő, ha egyszer elindultak a fekete autók, nem lehet őket visszahívni, bocs'.

Mickey Pearce 2019.12.13. 12:29:01

@jotunder: A Labour antiszemita problémája nekem úgy jött le hogy a Labour tagságban megjelentek a közel-keleti muszlimok akik alapból nem antiszemiták hanem anti cionisták ( surprise !!! ) és ezért volt a vita az antiszemitizmus definiciójáról: lehessen-e bírálni Izrael poltikáját vagy bármilyen bírálat antiszemitizmusnak számít. Itt Corbyn veszített a tagság többségével szemben az utolsó szavazáson (miközben az utcán vidám fiatalok izraeli zászlókkal tüntettek, ott voltam, láttam)
Ehhez jön az igazi antiszemita issue mint added bonus
Azért annak lehetett hatása amikor ismert rabbik sorban elhagyták a Labourt az antiszemitizmusra hivatkozva, de nem tudom hogy egy átlagos brit szavazót (akár Lancaster környékén) ez a téma mennyire érdekel.

aronsatie 2019.12.13. 13:01:06

@jotunder: De majdnem. A Sportsdirectből szoktam teniszlabdát rendelni, és ennek vége, mert vámköteles lesz.

lüke 2019.12.13. 13:17:44

@Mickey Pearce:
ilyen alapon a British ,a Pergamon Múzeumot -,a Doge Palotát( Napóleon) is ki lehetne üríteni

@aronsatie:a teniszlabda kis dolog, ( amit pénzen meg lehet venni ,kis dolog)
mindenki issza majd a levét,de szerintem legfőképp ők,akiknek a neve is francia,Grande Bretagne

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.12.13. 13:36:31

@kemény keleti kommentelő: Lesz itt "Las Vegas"? :-) Oda már mi célból mennek a népek ha nem kaszinózni?

Mickey Pearce 2019.12.13. 13:40:27

@lüke:
@Tehéntőgy:

Ezt a múzeum dolgot elég egyszerűen ketté lehetne választani (talán): van az amikor odamentek, leölték akiket kellett és elhozták amit érdemes volt. Erre a mai kor hangulatában lehet hisztikampányokat építeni hogy nem etikus, stb. Nyilván a benini bronzok készítése idején teljesen normális volt, hogy a benini harcosok mentek el a szomszédok földjeire, ölték le akit kellett és hozták el amit érdemes volt. (az ókori görögök akviráló tevékenységét már fel sem merem vetni) Ennyit a moral highgroundról :)))

De a másik (nagyobb) része úgy került a nagy nyugati múzeumokba, hogy a helyi lakosság pont leszarta hogy mi van a föld alatt, európai tudósok, régészek mentek oda ásni. Megállapodásokat kötöttek a helyi hivatalosokkal hogy pl amit találnak, a felét elvihetik, a felét leadják. Ebbe elég nehéz belekötni, mert "in good faith" történt, persze mindíg vannak akik megpróbálják. Vagy amikor az asszuáni gátat építették. Rövid idő alatt végzendő kármentésról volt szó, így kerültek kis piramisok és hasonló méretes kőépítmények múzeumokba Leidentől New Yorkig :) Ha nem hozzák el, most a búvárok gyönyörködhetnének bennük amíg tönkre nem mennek...

lüke 2019.12.13. 13:52:15

@Mickey Pearce:
de.wikipedia.org/wiki/Heinrich_Schliemann
Jártál már a közeli Kreuzensteiben?Kp-Eu legnagyobb magán fegyvergyűjteménye
s eklatáns példája,hogy minden darabját máshonnan “ szerezték”
www.kreuzenstein.com/

kemény keleti kommentelő 2019.12.13. 14:14:14

@rdos: Csapatszállító repülőgéppel Las Vegasba ?
Vagy nagyon sok kurvát vittek, vagy nagyon sok kurvát hoztak...?
Még jó, hogy négy gépe van, ha kevés lenne a férőhely.

Tehéntőgy 2019.12.13. 14:36:11

@Mickey Pearce: Jaja, az asszuáni leletekből egyébként a Szépművészeti is kapott, mert voltak magyar feltárások is. De ez a felosztás azért túlegyszerűsítő, mert nem csak olyan tiszta esetek vannak, mint amikor mondjuk az egyiptomi vagy bármely más állam ad egy ásatási koncessziót egy-egy külföldi országnak (máig ezt teszi, így tárták fel magyar régészek Dzsehutimesz sírját például, és nem azért, mert "a helyi lakosság pont leszarja hogy mi van a föld alatt"), sokkal problémásabbak azok az esetek, mikor

a/ a szakmailag tudományosnak tekinthető feltárás után az európaiak megtévesztették a helyi kulturális hatóságokat (ld. még csalás), a Nefertiti-fejet pl. így lopták el a németek

b/a lelet mai rablóásatásokból és műkincs-csempészetből származik, amivel a bűnözés fenntartása mellett a lelőhelypusztításhoz is hozzájárul a tárgyakat megvásárló múzeum (ilyen a Getty Museum nevű puccos amerikai maffiaintézmény gyűjteményeinek egy jó része, vagy a Zelnik nevű diplomata-szélhámos csúf véget ért budapesti Aranymúzeuma, akinek az aranymaszk-gyűjteményét szégyenszemre a Néprajzi Múzeum is bemutatta)

c/ védhetőbb, de erősen szürkezóna azoknak a 19. századi "utazóknak", "felfedezőknek" és "műgyűjtőknek" a tevékenysége, akik koruk normái szerint ugyan nem akartak rosszat, de mai szemmel háát... (Mondjuk Elgin.)

De abban teljesen igazad van, hogy vannak esetek, mikor a korszak viszonyai miatt valóban "kultúramentés" történt.

Re.: leölték-elvitték - ha a benini sztori etikus (1897.), akkor ennyi erővel mondjuk a sárospataki könyvtárat elvinni hadizsákmányként is az volt szovjet részről (vagy épp magyar részről a II. vh. alatt a kijevi múzeum raktáraiban turkálni, van pl. egy nagyon khm, kérdéses eredetű kun sisak a debreceni múzeum gyűjteményében :-) Szóval ennyire azért nem egyszerű a dolog, legjobb szerintem minden sztorit egyenként nézni. De nagy vonalakban persze igazad van.

Tehéntőgy 2019.12.13. 14:43:28

@lüke: Pont Schliemann nem feltétlenül volt a tudományos etika netovábbja, a "Priamosz-kincset" egyszerűen ellopta és kicsempészte Törökországból.
Ez már akkor is teljesen ugyanolyan bűncselekmény volt, mint ma, akár Trója felfedezője követte el, akár nem.

balmoral 2019.12.13. 15:08:00

@Tehéntőgy: Zelnik nem egyszerűen szélhámos, hanem valódi csirkefogó. És még mindig szabadlábon. Valószínűleg így is fejezi be dicső pályafutását.

Mickey Pearce 2019.12.13. 15:09:08

@Tehéntőgy: kb teljesen egyetértünk, lehet hogy nem voltam egyértelmű a leölni témában (és pont én is gondoltam közben a II.vh-ban ide oda hurcolt dolgokra)
Ott csak azt akartam mondani hogy ha a beniniek dumálnak hogy így meg úgy akkor ők meg adják vissza az elhajtott csordákat és egyéb cuccokat a szomszéd leölt törzseknek :))) Vagyis hogy mire pofáznak?? Meg miből voltak gazdagok hogy tellett nekik ilyen művészetekre. A történelem kb erről szól hogy mikor kik hódították meg a másikokat és utána hogyan szolgálták ki magukat a javaikból (pl Róma a görög cuccokat hordta el, stb)

Benin Kingdom
"the Kingdom of Benin had access to more copper from the slave trade with the Portuguese"
africa.uima.uiowa.edu/peoples/show/Benin+Kingdom
Hát igen... :))))

Grrr 2019.12.13. 15:10:56

@Mickey Pearce: @Tehéntőgy: De hát a lényeg, gondolom, nem annyira az, hogy anno 1881-ben ki kit ölt meg, hanem hogy most hogyan gondolkozunk a kulturális örökségről és most átadják-e a beninieknek meg másoknak a kincseket.

Egyszerre jön itt elő a keresztény és a római jog/muszlim világ válasza a bűnökre: őszinte megbánás és gyónás utáni feloldozás, illetve a károkozás előtti állapot helyreállítása, nem? Real-life etikaóra.

Mickey Pearce 2019.12.13. 15:12:49

@lüke: Kb Mindent láttam azon a környéken kétszer (igaz hogy régebben), de erről nem is hallottam. Köszi :)

Mickey Pearce 2019.12.13. 15:25:43

@Grrr: Szerintem olyanok visszadásáról érdemes gondolkodni ami jelentős és "unique" egy nép kultúrájában, de úgy általában nem erőltetném a dolgot mert soha nem lenne vége. Ez egy szubjektív vélemény természetesen.
A beniniek fizessenek jóvátételt azoknak akiket eladtak rabszolgának a portugáloknak amiért kaptak rezet és más kellemes dolgokat, amiből csináltak művészetet... nem tudom mennyire érthető hogy mi a bajom ezzel az egésszel :)))

Grrr 2019.12.13. 15:33:42

@Mickey Pearce: Azt azért nem mondnám, hogy hallgatnak a katalán ügyben. A jogvédő szervezetek közül pl. a Human Right Watch felszólalt ellenük, Belgium meg Puigdemont nemzetközi letartóztatási parancsát kezeli elég lazán

Grrr 2019.12.13. 15:34:55

@Mickey Pearce: OK, de egy kicsit a slippery slope argumentumra hajaz. Ha valami túlzónak fog majd tűnni, akkor nyilván leállunk.

Mickey Pearce 2019.12.13. 15:43:12

@Grrr: Én erről a visszaadás témáról elég sokat olvastam pro és kontra és az is egy elég erős szempont, hogy hol vannak a cuccok (kultúrkincsek) biztonságban. Sajnos az a helyzet hogy a nagy nyuagti múzeumokban sokkal nagyobb biztonságban vannak mint olyan helyeken ahol rendszeresen háborúznak, vallási vagy egyéb elmebajból tudatosan elpusztítják a más kultúrákhoz tartozó dolgokat, stb. Elég sokat hallottunk ezekről az elmúlt évtizedekben.
És ilyen helyekre se adnék vissza semmit:
index.hu/kulfold/2019/12/12/pakisztan_lahori_ugyved_korhaz_verekedes_betegek_orvosok/

Majd ha... á hagyjuk :( (Az egyik nagyon jó barátom pakisztáni és pont Lahoréban él, mindíg hív hogy látogassam meg de aztán sose jön össze pedig ott van szuper muzeum az ősi kultúrájuk kincseiből. Csak néha robbantgatnak meg elrabolják a fehérembert váltságdíjért, ilyesmi :( )

Mickey Pearce 2019.12.13. 15:44:30

@Grrr: Na megnyugodtam, akkor hajrá skótok :)

Mickey Pearce 2019.12.13. 15:48:33

@Grrr: "Ha valami túlzónak fog majd tűnni, akkor nyilván leállunk."
Jó de van akinek túlzónak tűnik, a másiknak meg még csak a kezdet. Ezért vannak demokratikus választások, ahol a brit nép meggyőző többséggel úgy döntött hogy nem kell nekik az Elgin marbles-t visszaadni akaró Corbyn :))))

(valahogy visszakanyarodtam a topik eredeti témájához, bocs :) )

Grrr 2019.12.13. 15:51:27

Egy gyöngyszem a Sajid Javid nevűtől: "You know there’ll be Jewish citizens waking up today for the first time able to feel safe in our country, the first time since Jeremy Corbyn became leader of the Labour party."

Grrr 2019.12.13. 15:52:27

@Mickey Pearce: Pontosan. Működik a dolog :D

Mickey Pearce 2019.12.13. 16:04:59

@Grrr: ettől behaltam (Javid)... csak ne menjen az ember kipában Luton központjába mert akkor nem kell jegy visszafelé... na hagyjuk. A politika mindenhol mocskos dolog.
Ezen szerintem még hetek múlva is felidegesítem magam ha eszembe jut...

És mi van a Sadiq Khan nevűvel?? Az is képes volt mindenféle szélsőséges muszlim szervezet képviselőivel találkozni... nem is megyek Londonba most egy ideig :(

Nem, ezt nem sikerült feldolgoznom... (Javid nevű) persze bankár volt, az ilyeneknek nem szabad hinni :)))

incze 2019.12.13. 16:11:37

@Tehéntőgy: tényleg volt és van is hisztéria, de mostanában az az alaphang, mindennek a tisztázása így zajlik, nagyjából kivégzésszrűen. túláltalánosítások, attribúciók, laza kapcsolati hálók adják a muníciót, revolversajtó, "közösségi" média, hagyományos propaganda a fegyverzet. a publikumot, közvélekedést nem meggyőzni kell, hanem binárisan átbillenteni, onnantól az lesz a közvél. ez corbynnal sikeresen megtörtént, a kérdés itt nem ez, hanem hogy van-e tisztáznivalója, ha ezt a körólményt félretesszük, és azért úgy tűnik, eléggé van. és nemcsak a nemzetközi politikában, ahol egy doktriner baller világkép zűrös kapcsolatokba sodorja, de a labour bázisban is elég békésen elvolt klasszikus - pénzzsidó, cionista világösszeesküvés - antiszemita toposzokkal. ezzel szemben is ugyanazt a taknyolást folytatta, mint a brexiter munkáspártiakkal. nem mond sem át, sem bét, hogy ne veszítsen szavazót, csak szórja a lapos korbinizmusokat. egy darabig ez elmegy, villámhárításnak, de berendezkedni rá nem lehet.

pl. én a guardiant nem hibáztatom, bár azt azt elég szomorúan tudomásul veszem, hogy a jobbféle sajtó nagyon megsínyli a színvonalában, hogy kakofóniában próbál megszólalni, és valamiféle rendet vágni. amerikában is kezd a nytime is meg a wapo is olvashatatlanná vélni, mert kénytelen a trump gittet rágni. ezt a témát csak bemutani, körbejárni tudja, újra és újra, ami mérhetetlenül unalmas, és mindamellett improduktív, és végül óhatatlanul csak egy hang lesz az általános zajban.

cleantone 2019.12.13. 16:45:29

@Tehéntőgy: amint multidoben beszelunk rola, sztorno a hasonlat.

Amergin Glúingel 2019.12.13. 16:49:37

Hát... Britannia választott, és szerintem nem a legbölcsebben...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2019.12.13. 17:07:55

@Amergin Glúingel: nem volt bolcs valasztasi lehetosege. a font erosodese azt jelzi, hogy ezt nem tekintik katasztrofalis dontesnek a vilagban.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2019.12.13. 17:23:00

@Tehéntőgy:

"Nagy-Britannia egyértelmű többsége Brexitet akar" vs "turns out voters backed Remain parties over Leave parties by 52:48, stick a fork in me I’m done" (Jim Pickard, FT)

incze 2019.12.13. 17:53:12

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: azért ebben az 52:48-ban az is benne van, hogy a labour remain-párt lenne, ami nem áll. ugyanakkor tényleg úgy tűnik, hogy egy ideje többségben van már remain - whatukthinks.org/eu/questions/if-a-second-eu-referendum-were-held-today-how-would-you-vote/

ez a többség azonban nem túlzottan elszánt, és a preferenciájánál fontosabbnak látja, hogy szűnjék már meg ez a minden mást háttérbe szorító iszapbirkózás. johnson arra kapott elég világos felhatalmazást, hogy zárja le a brexitet mert szemben azzal, hogy a többség elvben és általában remainer, még egy brexit-szavazást kurvára nem óhajt - whatukthinks.org/eu/questions/would-you-support-or-oppose-a-second-referendum-on-british-membership-of-the-european-union/

ez január végéig tényleg megtörténhet (johnson-deal, csak meg kell szavaznii, ami menni fog). ami utána jön, a kereskedelmi megállapodás európával (és amerikával) már sokkal érdekesebb kérdés - csak nem a publikum számára, amely boldogan percipiálja, hogy vége a nyűglődésnek, pont mikor az igazán elkezdődik.

ámbátor 2019.12.13. 18:12:18

@látjátok feleim szümtükkel: Azért a skótoknak még van pár érdekes meccse, mert egy dolog kilépni a UK-ból, de az EU-ba visszalépni sem olyan triviális.
Kisebb gond, hogy nem akarnak eurót, ez csak rajtuk múlik. A nagyobbik, hogy a spanyolok nem szivesen látnának egy kiszakadó tartományt surranópályán visszacsusszanni látni, mert veszélyes precedensnek tekintik.

látjátok feleim szümtükkel 2019.12.13. 18:20:00

@ámbátor:

Anglia esetleges szétesése, a királyság öszemenése is veszélyes precedens lehet.

ámbátor 2019.12.13. 18:31:12

@látjátok feleim szümtükkel: De azzal a spanyolok nem tudnak mit kezdeni. Viszont nyilván mindent megtesznek ami rajtuk múlik, hogy ne legyen jó egy ilyen szakadár államnak. Pl.már előre megmondják, hogy kár kiugrani a UK-ból, úgyis megvétózzák a felvételüket.

Tehéntőgy 2019.12.13. 18:58:20

@incze: A többit (nagyjából) adom, de szerintem épphogy az volt a végzetes hiba, hogy végül hagyta magát beszorítani a Remain melletti (bármilyen félszívű) kiállásba. Nem is nagyon értettem a dolgot, egy sor két éve (kilépéses manifesztummal!) Labour által vitt választókerület brexiteer volt, gőzöm sincs, hogyan képzelték a remainer munkáspárti politikusok/véleményformálók, hogy majd ezek nélkül a (részben Corbyn által frissen szerzett) szavazók nélkül nyerni lehet.
Nem is lehetett - ahogy a remainerek nélkül sem, amit taknyolásnak látsz, az szerintem nagyrészt kényszerpálya volt.
Skócia korábbi elvesztése után egyszer még sikerült a corbynista fordulattal újrapozicionálni a párt szavazótáborát, de ezt a mutatványt újból megcsinálni szinte lehetetlen volt.

Grrr 2019.12.13. 19:01:30

A tozsdek eros napja leginkább azzal magyarazhato, hogy erős a többség, s nem kell felni az ERG zsarolasatol. Tehát lesz valami deal.

Péter 2 2019.12.13. 19:39:13

@Mickey Pearce: Egyedi, magyarul. Szívesen. :-)

látjátok feleim szümtükkel 2019.12.13. 20:47:25

@ámbátor:

Azért az érdekes jogi helyzet lenne, ha a skótok kilépnek a királyásgból, mert szerintem attól, hogy önálló állammá válnak, még az únió tagjai maradnak/maradhatnak. Hiszen Skócia nem megyéje, vagy járása Angliának, hanem a brit államszövetség egyik tagállama. Márpedig a tagállam vagy egészben kilép az únióból, vagy csak egy része, hiszen a kilépésük egy bent lévő és önálló államisággal rendelkező államra miért terjedne ki? Ennek annyi a szépséghibája, hogy január végéig ki kéne lépniük az államszövetségből, kihirdetni a függetlenségüket, és önálló államiságukat. Szerintem meg is teszik.

incze 2019.12.13. 21:39:10

@Tehéntőgy: brexit-ügyben már rég nincsen (és soha nem is volt) jó lépés, de amit a corbyn-agytröszt művelt, az csak arra volt jó, hogy tetemes veszteségeket szenvedjenek el mind a leave, mind a remain körzetekben ezzel a sem ez, sem az mismásolással. ezt nem most kúrták el, hanem folyamatosan több éve, most már lehet, hogy kényszrpályán voltak, de megukat navigálták bele. 2017-ben bejött a trükk, de azért ahhoz falhoz kellett állítani a mukáspárt többségét, és ezt most már nem lehetett megismételni, viszont eljött a pont, amikor valamit már mondani kellett. em sikerült, nem is sikerülhetett.

én is azt gondolom, hogy a uk problémáit nem az eu okozza, és gyógyírt rájuk nem a kilépés hoz, és persze nem is a bennmaradás. ez teljesen ok, de ettől még nem lehet félretolni a kérdést, ha mégoly hazugul is van felvetve. lehetett volna példáu azt mondani, hogy ezt így látja a párt (agytrösztje), ezért mind a parlamentben, mid a körzetekben szabad kezet kapnak a párttagok, hogy ez ügyben úgy énekeljenek, szavazzanak, ahogy a szívük diktálja. vagy valami.

lüke 2019.12.13. 22:41:27

@Tehéntőgy:
Nem hát....
A posztban azt is írtam,
egymás elől lopkodták a kincseket az angolok és a németek
hátborzongató a Pergamon oltár,s ahányszor Londonba megyek a British M- ba,
az Akropoliszról kifűrészelt Kariatidát,,mint a civilizáció szégyenét ! is megnézem
Trója nagy csalódás volt....

M. Péter 2019.12.13. 23:50:57

@Tehéntőgy: A munkáspárt támogatóinak többsége pedig maradáspárti volt (Corbyn saját választókerületében 75% szavazott az EU-ban maradásra), ezeket is el lehet veszteni, a konzervatív vidéki választókerületekben pedig keményebb kilépéspárti politikával sem tudott volna nyerni.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2019.12.14. 10:39:09

@Tehéntőgy:

épp most olvasom az Itáliától Olaszországig című könyvet, nem mintha lettek volna illúzióim, de pl Louvre gyűjteményének jelentős része úgy keletkezett, hogy Napóleon az olaszországi hadjárata során lényegében kifosztotta a szembejövő városokat. :)

látjátok feleim szümtükkel 2019.12.14. 10:41:18

Szerintem a brexittel úgy megetették a briteket, mint a migráncsokkal és Sorossal a magyarokat. Majd rájönnek ott is, és visszanyal a brexit fagyi. Az lesz majd a szép mulatság.

Mert akár mit is ígérget Tramp, az nem jelenti azt, hogy úgy is lesz. Az usa érdeke nem esik egybe az angolok érdekeivel gazdasági téren, abból pedig viták és háborúságok lesznek, úgy, mint ahogy edidig is voltak.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.12.14. 11:25:55

@kemény keleti kommentelő: Miket nem képzelsz. Túl kedves vezetőnk a Borkai videó és az önkormis választás után megmondta. Van ami nem fér bele. :-)

incze 2019.12.14. 16:07:21

@látjátok feleim szümtükkel: az index cikke elég jól összefoglalja, mi lesz a helyzet a johnson-deal elfogadása után:

"2020. január 31-én tehát megtörténik a kilépés, de egyidejűleg elindul az úgynevezett átmeneti időszak (transition period), amely alapesetben 2020. végéig tart – de, és ez a brexit eseményeit követők számára aligha meglepő, egy vagy két évvel meghosszabbítható.

EBBEN AZ ÁTMENETI IDŐSZAKBAN ALIG VÁLTOZIK VALAMI A JELENLEGI ÁLLAPOTHOZ, AZAZ A TAGSÁGHOZ KÉPEST:

- az Egyesült Királyság az EU egységes piacának része marad, működik a vámunió;
- az Egyesült Királyságban továbbra is hatályos az EU közösségi joga, kötelezően alkalmazandók az EU szabályozási rendszerei, szabványai, az Európai Uniós hatóságok döntései;
- a közösségi jogot illető jogviták esetén továbbra is közvetlenül hatályosak és közvetlenül alkalmazandók az Európai Bíróság döntései;
- az átmeneti időszak alatt az Egyesült Királyságot változatlanul terhelik a közös költségvetéshez kapcsolódó kötelezettségek is.
[...]
A brit miniszterelnök kategorikus ígéretet tett, hogy semmilyen körülmények között nem fogja kérni az átmeneti időszak meghosszabbítását, azaz 2020. végén a fenti kötelékek is elszakadnak
[...]
A jövőbeni gazdasági kapcsolatok kialakításáról szóló tárgyalásokat éppúgy Michel Barnier fogja vezetni, ahogy a kilépési tárgyalásokat is, hasonlóan türelmesen.

A FŐTÁRGYALÓ MÉG ŐSSZEL ÚGY NYILATKOZOTT, HOGY FIZIKAI KÉPTELENSÉGNEK TARTJA A 2020. VÉGÉIG TÖRTÉNŐ MEGÁLLAPODÁST, ÉS HA VALAKI, HÁT Ő TUDJA, MIRŐL BESZÉL.

A jó ég tudja, meddig tartó átmeneti időszak kellemesen aszimmetrikus az EU számára, a britek nem szólhatnak bele semmibe, a közösségi jog lényegében őrzi a status quót, aztán a britek vagy jönnek a felvetéseikkel, vagy nem, nem érdekes, az EU-nak nem sürgős. Közben a britek fegyelmezetten fizetnek, mint a katonatiszt, és gyakorolhatják a saját jogon, saját súlyuknak megfelelő pozíciókból, „önállóan” kötendő kereskedelmi megállapodásokat Washingtonban, Pekingben, Tokióban, Új-Delhiben. Egyik sem lesz egy fáklyásmenet."

index.hu/gazdasag/penzbeszel/2019/12/14/brexit_kezdodik_a_masodik_felido/
---

nagyon nem világos, hogy erre a nagyüzemre az új londoni kormányzat hogyan tud egyáltalán felkészülni, elefántok állnak szemben egy összetöpörödött nagy-britanniával (amelynek ráadásul az északír és skót elégedetlenséggel is szembe kell néznie), ráadásul egyőjüknek sem különösebben sürgős, és mindegyik okkal érezheti úgy, hogy most megvetheti olcsón a lábát a szigeten meg egyéb előnyök is kínálkoznak, kína pl. addig nyilván le sem ül, míg johnson testvér nem ítéli el a hongkongban emberkedő sorosistákat. a sokat emlegedett wto-t épp moostanság tette taccsra trump testvér.

Thousands of 'penis fish' appear on California beach
www.theguardian.com/us-news/2019/dec/12/penis-fish-fat-inkeeper-worms-california-beach

kiazmarmegint 2019.12.15. 20:19:35

A mai New York Timesban tobb hosszu cikk van a brit valasztas utan kialakult helyzetrol. Az egyik azzal a megallapitassal zarul, hogy a pro-Brexit partok (gondolom a Toryk es a Brexit Party) osszesen 46%-ot kapott, mig a Brexit-ellenes, vagy Brexitet modositani kivano partok osszesen 52%-ot. Kerdezem az Egyesult Kiralysagban elo kommenttarsakat, hogy helyes-e ez a megallapitas.

látjátok feleim szümtükkel 2019.12.15. 21:23:47

@kiazmarmegint:

Persze, hogy helyes, hiszen a 46 % több képviselőt küld a parlamentbe, mint az 52 együtt.

De a kérdésedben van egy kicsi lyuk, mert a 45 meg az 52 nem ad 100 százalékot, 3 valahol elkóborolt.

Bolygó Hollandi 2019.12.16. 00:27:43

@kiazmarmegint: Teljes eredmenyek itt
en.wikipedia.org/wiki/2019_United_Kingdom_general_election#Full_results

Popular vote:
Tory (43.6%) + Brexit (2.0%) = 45.6%
Az eszak ir unionistakkal egyutt +DUP (0.8%) + UUP (0.3%) = 46.7%

Labour (32.1%) + LibDem (11.6%) + SNP (3.9%) + Green (2.7%) + Plaid (0.5%) + Alliance (0.4%) = 51.2%

Hogy a Sinn Fein vagy SDLP (ir egyesulesert kuzdok) mit is akarnak valojaban a brexittol az nem vilagos, de egyutt 1%-ot hoztak.

A tobbi egy rakas kis part, vicces gyerek aki a TV-be vagyott, es kerekitesi hiba.

kiazmarmegint 2019.12.16. 03:02:24

@Bolygó Hollandi: @látjátok feleim szümtükkel: Koszonom.
Itt van egy osszesites, ahol csak 0.7% hianyzik a 100-bol. De akarhogy is nezzuk, mindig az jon ki, hogy a Remain-es partokra szavaztak tobben.
www.facebook.com/photo.php?fbid=10156545874046338&set=p.10156545874046338&type=3&theater

Persze ennek most nincs gyakorlati jelentosege, de kesobb lehet.

kiazmarmegint 2019.12.16. 06:26:45

Egy baratom szerint erdekes, hogy a Toryk a 43.5%-ukat nagy gyozelemkent ertekelik, es kozben azt allitjak, hogy a Skot Nemzeti Partnak nincs mandatuma egy nepszavazasra, mert ok csak 45-ot kaptak.

látjátok feleim szümtükkel 2019.12.16. 08:33:27

@kiazmarmegint:

Szerintem olvasd el a magyar választási törvényt, és majd világosság lőn egyből. Igaz nem a saját lábon álló vő csinálta.;D

Grrr 2019.12.16. 09:00:01

@kiazmarmegint: Pedig még a skót Labour-ben is jónéhány támogatják a második népszavazást. Más kérdés, hogy pontosan hogyan fognak majd kampányolni.

mafi mushkila 2019.12.16. 20:19:05

@netukki: :)

De azért bevallom, hogy befizetnék nála egy trükkre, ha lehet rendelni is.

Grrr 2019.12.16. 20:29:12

@mafi mushkila: Lehet, hogy ezért lett olyan nagy Izrael-barát hirtelen a magyar szélsőjobb.