Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Az emberarcú orbánizmus (kisséprovokatívposzt)

2018.04.23. 15:25 | jotunder | 183 komment

 

     Nyugalom.... Mondom, nyugalom. Még el sem kezdtem a posztot.

     A kérdés az, hogy konszolidálhatja-e úgy Orbán a hatalmát, hogy azzal már egy tisztességes ember teljes önfeladás nélkül együtt tudjon élni. 

     Macron és Merkel válaszút elé állíthatja Orbánt. Vagy elkezd többé-kevésbé normálisan viselkedni, vagy nagy kárt okoznak Magyarországnak.

     Tegyük most fel, hogy M&M nem blöfföl, és ez világos lesz Orbán számára. Még akkor is választhatja a konfrontációt, erdoganizálódik, az ország évi ezermilliárdot veszít, és két eset van, Orbán túléli vagy.

     Tegyük fel, hogy Orbán a konfrontáció helyett a konszolidációt választja. Milyen lehetőségei lennének? A FIDESZ hegemóniáját nem fogja feladni, és talán nem is kell feladnia. Választhat egy liberális demokráciát illiberális tendenciákkal.

     Leben und leben lassen- a gazdaságpolitikában, a kulturális életben, a hétköznapokban. Több gulyásgergely, kevesebb bayerzsolt. Továbbra sem lesz előnytelen fideszes vezető értelmiséginek vagy FIDESZ-közeli vállalkozónak lenni, de nem lesz a túlélés szükséges feltétele. A debil karrieristák és a köztörvényesek háttérbe szorulnak, és a morális kompromisszumra való hajlam (khmm) lesz az új divat.

     Orbán a rasszista baromságokat elfelejti. Továbbra is határozottan ellenzi a bevándorlást, megtartja kedvenc kerítését, de az európai civilizációs normákhoz legalább valamennyire hasonlatos módon.

     Modernizációs programokat támogat az ősmagyarkodó idiotizmus és a Molnár Tamás Bohócintézetek helyett, szingapúri stich, keményvonalas etatizmus, de csak annyi amennyi még belefér. A megadjákat kirúgják és komoly arcok jelennek meg Orbán mögött.

     Meghívja egy kávéra Ignatieff rektort.

     Hetiválaszosítja a lapjait, hoz egy nagy vonalakban Európára emlékeztető médiatörvényt  és hagyja, hogy az ellenzéki újságok is működhessenek. Interjút ad a New York Times-nak és  Türkmenbasi helyett Adenauert kezdi játszani.

     Kisebb (tényleg kisebb) módosításokat eszközöl az Alaptörvényben, és valamelyest arányosítja a választási rendszert.

     Gulyásorbánizmus. Nagyonnemskandináv, de legalább nem valamelyik isztán.

     Én tudom, hogy ez még mindig nem lenne normális európai ország. A normális európai Magyarország azonban nem opció. A majdnem-normális, majdnem-európai Magyarország esetleg az lehet.  Elképzelésem nincs arra, hogyan lehetne ezt kikényszeríteni, csak azt gondolom, hogy esetleg van rá elvi lehetőség.

    

 

    

   

   

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr1013857414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jean Claude 2018.04.24. 13:33:52

@balmoral: Napoleonnak és Hitlernek megadatott az európai tér, majdnem teljesen uralták. Vityának marad a Kárpát-medence egy része, miközben ezzel nincs tisztában.
Napoleonnak sokmindent (Code Civil, görög filozófia újrefelfedezése-egyiptomi hadjárat, modern közigatgatás stb), Hitlernek minden oldal pusztítását köszönhetjük.

közösperonos átszállás 2018.04.24. 13:36:46

@fortin2: "Van ma Magyarországon kb. tíz-tizenkétezer ember, akik számára OV rendszere közvetlen és konkrét "isztán". "

Lószart, mama. Akivel személyesen kicsesztek (vagy közvetlen hozzátartozójával), az inkább az ötven-százezres kategória. Itt persze arra is gondolj, hogy a fentről "segített" KLIK-es iskolaigazgató nem csak az amúgy esélyes iskolaigazgatóval babrál ki, hanem a tantestület nagy részével is.

Ja, és elfelejted a gazdasági vonalat. A fideszes srácok a gazdaságot is zérusösszegű játszmának tekintik, amiből egyenesen következik, hogy a versenytársakat megsemmisítendő ellenségekként kezelik. A cégek "hostile takeover"-jéről (amelyben természetesen az állami hatóságok is segédkeznek, NAV, ÁNTSZ (bocs, valami más a jogutódja, nem ugrik be most)) legalább három, egymástól teljesen független forrásból hallottam. És ez ugye az, amikor egyes cégekről van szó, emellett komplett iparágakat is kiszemeltek (trafik, szerencsejáték, felszámolók, média (beleértve a helyi lapokat, rádiókat), most repülnek rá az agrárcuccok forgalmazására, etcetc.). Réges-régen nem arról van szó, hogy néhány liberálisnak komoly elvi kifogásai vannak, kéttucatot meg just for fun kicsináltak, de amúgy lehet boldogulni.

Bogomil 2018.04.24. 13:36:54

@jotunder: Okos, de szociopata - egyébként szociopaták is hoznak racionális döntéseket a saját "paradigmájukon" belül.

Jean Claude 2018.04.24. 13:39:15

@jotunder: Pont ez Orbán baja, túl erős. Nála ez komoly hátrány. Hiszen, ha tehetséges lenne... Lázárt még ne írd le.
Mutti még soha nem volt ilyen gyenge, mint most. Érdemes azért kivárni a végét.

közösperonos átszállás 2018.04.24. 13:39:23

@jotunder: "azt viszont gondolom, hogy Orbán nem egy hatalommániás szociopata, ahogy sokan elképzelik. nem jó ember, sőt, kifejezetten rossz ember, de elég okos, és képes arra, hogy racionális döntéseket hozzon. "

Mondom, tedd fel a kérdést, hogy racionálisan döntve mit akar elérni. Ha a célja az európai tényezőnek levés, akkor a politikai visszavonulás nem racionális lépés.

whale 2018.04.24. 13:41:22

@seol: Szerintem is. Nincs semmiféle mesterterv, nincsenek államférfiúi kvalitások. A pillanat uralása zajlik, komoly kommunikációs pergőtűzzel. VAgy Óceániával áll épp hadban, vagy Eurázsiával mindig is. Ahogy a pillanatnyi széljárás megkívánja. HA kell liberális, ha kell illiberális (despota). Ez utóbbi kicsit jobban fexik neki. Ismeri otthonról, a gyerekkorából.
A mélyben meg a vezérelv a zabrálás. Ennyi ez, nem több.

közösperonos átszállás 2018.04.24. 13:44:56

@jotunder: "Lázár éppen eltűnt a politikából, nincs semmiféle kapcsolatrendszere. "

Én azért belekalkulálnám itt azt is, hogy Márki-Zay mandátuma jövő őszig szól.

Jean Claude 2018.04.24. 13:49:51

@nerángass: Orbán legitimációja nem sokat számit sem a formális döntéshozatalban, sem az informálisban, ami nyilván legalább annnyit számít. Koalíciókötésre képtelen,
minden alkuja mögött azonnal megjelenik valami pótlólagos politikai haszon, csak nulla összegő játszmában hisz. A nem létező V4-ről papol (ez valamilyen bizonytalan érzelmi közösség, néha egyeztetnek bizonyos kérdésekben, de simán le tudják a nagyok egyenként vadászni őket) miközben praktikus háttéralkukkal működik az Únió.

seol 2018.04.24. 13:56:40

@whale:

Szerintem orbánnak az is fontos, legalább annyira, mint a szabadrablás (amely számára részben amúgy is a hatalom megtartásának eszköze, nem csak öncél), hogy tényezőnek láthassa magát, akinek földrészek sorsába van beleszólása, aki tehetséges* és mindenki odafigyel rá.

* valóban tehetséges _szektavezér_, politikusként viszont sosem volt a középszerűnél több, bármi is szerepeljen a legendáriumban

seol 2018.04.24. 13:59:07

@whale:

A Szép Mondatok Gyűjteményébe:

"A jegybank szakértőinek álláspontja szerint a jelenlegi magyar nyugdíjrendszer nem támogatja a gyermekvállalást."

whale 2018.04.24. 14:01:19

@seol: BE kel a seggnek szarni!

seol 2018.04.24. 14:03:00

@whale:

Vajon mer nekik szólni valaki, hogy a "majd a nyugdíjasok teleszülik a Kárpát-medencét" tervnek vannak (természetesen Soros-alkotta) akadályai? :)

Bogomil 2018.04.24. 14:09:09

@seol: Évről évre 30 ezerrel kevesebb szülőképes korú nő él Magyarországon, és ebben a kivándorlási adatok nincsenek is benne.
www.napi.hu/magyar_gazdasag/elfogynak_a_szulokepes_magyar_nok.660997.html

whale 2018.04.24. 14:10:54

@seol: Valóban ez lenne az elsődleges értelmezési réteg. Ami nyilván vicces és abszurd. Amiről viszont inkább szól ez a mondat és az egész elképzelés, az az, hogy hogyan vonulhatna ki minél jobban az állam az roskadozó nyugdíjrendszerből...
Én valami olyasmire számítok, hogy az állam hamarost csak a minimálnyugdíjat lesz hajlandó folyósítani "alanyi jogon", az ezen felüli részt mindenki a gyereke(i) után -ha van(nak)- befizetett adóból kap(HAT)ja meg.

seol 2018.04.24. 14:19:00

@whale:

Tudom, csak a megfogalmazáson viccelődtem, nem lett igazán, khm, szerencsés. :)

Akkor az emberek ne nagyon számítsanak arra sem, hogy a einstandolt magánnyugdíj megjelenik holmi egyéni számlákon? ;-\

Amúgy hogy képzelik vajon, új adónem kell? Annak nem lenne sok értelme, ha a mostaniak valamelyikét csoportosítanák át. És úgy körbejárnám a fideszes nyugdíjasokat, mit szólnak az ötlethez. :)

lüke 2018.04.24. 14:20:21

@Bogomil:
Ezen miért kell rugózni,
utoljára MO- n Ratkó Anna aggódott, meg a 3. birodalom

megj. Hrabal: Őfelsége pincére voltam - ajánlom,aki még nem olvasta volna!

seol 2018.04.24. 14:25:24

@lüke:

Gondolom, kedves kondukátorunk nem akarja, hogy kijavítsák, amikor azzal veri a pulpitust, hogy "tízmilliós országnak a kánya nem vájhatja ki a szemét".

ijontichy 2018.04.24. 14:34:14

"Lojális, a kormányfői elképzeléseket katonás rendben végig vivő, erős munkabírású minisztereket akar látni újonnan felálló kormányában Orbán Viktor"
Lefordítva: Tisztiszolgákat. Szájjártató mellé a szép, szopottgombócfejű gulyásgeri és hasonlók, nameg rogennytóni. Lóf...sz lesz itt, nem konszolidáció :-/

whale 2018.04.24. 14:39:52

@seol: "Akkor az emberek ne nagyon számítsanak arra sem, hogy a einstandolt magánnyugdíj megjelenik holmi egyéni számlákon? ;-\"

Azok semmiképpen, akik annak idején elfelejtették felmutatni a középső ujjukat, amikor annak ott volt az ideje. Az enyém egyéni számlán van. Ott is marad, amíg erővel el nem veszik, mert hogy magamtól nem adom, az qrvaélet...

"Amúgy hogy képzelik vajon, új adónem kell? Annak nem lenne sok értelme, ha a mostaniak valamelyikét csoportosítanák át. És úgy körbejárnám a fideszes nyugdíjasokat, mit szólnak az ötlethez. :) "

Bármi lehet és bárminek az ellenkezője is. Ezért élünk Abszurdisztánban.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2018.04.24. 14:44:59

@netukki:

sőt, már ahhoz is rohanni kéne, hogy egy helyben álljunk, mint az Alice Tükörországban című mesében.

ámbátor 2018.04.24. 14:45:28

Most istenbizony az a gulyásgergely a kívánatos etalon, aki szemrebbenés nélkül állt ki azzal, hogy ha Sorosnak nincsenek érvényes magyar iratai, akkor kitiltható az országból:
mno.hu/belfold/gulyas-gergely-lat-eselyt-arra-hogy-kitilthato-legyen-soros-gyorgy-2441188
aki egyértelmüsítette, hogy igen, a cigjnyokra gondoltak, mint migránsokra:
24.hu/belfold/2018/03/02/gulyas-gergely-megerositette-hogy-orban-valoban-migransozta-a-miskolci-ciganyokat/
aki szerint nincs sikeres integráció:
magyaridok.hu/belfold/gulyas-gergely-nem-letezik-sikeres-integracio-1822777/
aki szerint a magyar családpolitika folytatásával is küzdünk a migráció ellen
www.lokal.hu/2018-04-gulyas-a-magyar-csaladpolitika-folytatasaval-is-kuzdunk-a-migracio-ellen/

Na köszönöm szépen. Pont olyan gané mint a többi.

seol 2018.04.24. 14:49:13

@ámbátor:

Persze, féreg az is, de legalább olyan, aki -- némi* segítséggel -- el tudja játszani, hogy nem az.

* értsd: sok

ha kohen 2018.04.24. 14:49:36

.
@jotunder:

Tudod, te a matematikához értesz. Én (valamennyire, némileg) a pszichológiához.

Úgyhogy egyezzünk meg: Orbán hatalommániás szociopata. (Lehet máshonnan közelítve más címkéket is használni, de ezzel senkit sem akarok fárasztani, legfőképpen magamat.)

Ez nem akadályozza meg (éppen mert nem buta, és egy szűk sávban kiemelkedő képességei vannak), hogy időnként és bizonyos korlátok között racionális döntéseket hozzon. Hitler vagy Sztálin is hozott racionális döntéseket. És?

Nem szeretem a jó ember/rossz ember dichotómiát (más dichotómiákat sem). Így csak azt mondanám egyszerűen, hogy gonosz ember.
.

ámbátor 2018.04.24. 14:52:31

@ijontichy: erre vonatkozik az a blödli is, hogy: "eddig vezette a kormányt, most irányítani akarja"?
Nem tudom mire gondolhatott, de hogy nincs értelme, az tuti.

ha kohen 2018.04.24. 14:56:11

@ijontichy:

Ez nem olyan egyszerű. Kevés olyan lojális, a kormányfői elképzeléseket katonás rendben végig vivő, erős munkabírású reménybeli miniszter van a piacon, mint Lázár János volt - akinek viszont kitelt az ideje, mint tudjuk. Lesznek még itt bajok...

netukki 2018.04.24. 14:58:32

@whale: A KDNP tudósai megállapították, hogy a gyermeknemzést az a nadselű gondolat ösztönzi leginkább, hogy "az a büdös kölök majd jól meg fog fizetni ezért!"

seol 2018.04.24. 15:10:14

@netukki:

Alighanem minden mást kipróbáltak már, amire gondolni tudtak. :)

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2018.04.24. 15:49:39

@seol: igen, minden mást, egy rén bánta ezt a nagy gondolkodást svédországban.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.04.24. 15:59:37

Először úgy voltam vele mint @nandras01: , végül is az abszurd humor is humor. :-(

Komolyra fordítva. Mekkora lehet a "főni" mozgástere? Paks2 után láttuk, mikor moszkoVitya bő 4 éve kiment Moszkvába, még azt sem tudta, miért ment ki. :-( Ahogy janibá mozgástere is igencsak Moszkvától függött (talán ha a végén lazult a gyeplő, de akkor már janibá nem volt tényező). Azért a személyes vadászlakja minden vadász társaságnál megvolt. Az éves röfivágáson és hurka töltésen túl nem kizárt moszkoVityának is van úri passziója, csak azt nem kötik az orrunkra. :-(

Menyiben másabb a 2. és a 3. orbánkormány mint szabadon választott? elődei? Minőségben nem, csak mennyiségben más. Oktatás egészségügy gyorsulva zuhan a minusz végtelen felé 28. éve, újabban - az elmúlt nyolc évben "csak" gyorsabban. :-( Kiket érintenek a legjobban ezek a "jelenségek"? Az elesetteket és a gyermekeket. :-( Messziről nézve ez népirtásnak látszik. Azzal senki ne jöjjön hogy de hát hiszen a tágabb szomszédságban is ez megy, mert az is népirtás. :-(

Röviden. Ha meg tudja állítani moszkoVitya a népesedésfogyást akkor független önjáró (mert neki is az az érdeke hogy több zsellére legyen). Ha nem, akkor csak egy többszörös kollaboráns báb, a lenyúlt lé pedig a júdáspénz, nem pedig a cél. :-(

cheetah_01 2018.04.24. 16:04:06

@jotunder: OV ..."elég okos ..." Szerintem az okos ember (egyik) legfőbb ismérve, hogy tisztában van a saját értékeivel és korlátaival. Ezért az okos ember (vezető/döntéshozó pozícióban főként!) nem veszi körül magát intellektuális és/vagy mentális és/vagy morális hulladékkal. Mert az ilyenek nem tudnak segíteni neki, hogy a korlátain túl is hatékony legyen. Egy-egy félhülye, személyiségzavaros vagy gerinctelen "szárnysegéd" még az igazán okos emberek környezetében is fölbukkan ... nem kell sokat kutatni az emlékezetben ... de mutass egyetlen olyan okos embert, akinek a közvetlen közelében ennyi intellektuális/mentális/morális hordalék lebeg! Mondtam már korábban: ennek a blognak az egyik legnagyobb erénye, hogy újra meg újra fölhívja a figyelmet arra, hogy értéktelen, színvonaltalan oktatással, elaljasodott, buta oktatókkal, szűklátókörű, ideológiavezérelt oktatáspolitikával csak újratermeljük és sokasítjuk a hulladékot. Az "okos ember" meg a "böbék" vajon mit nemzenek?!
Ez jut eszembe: „Are you a dumb cunt? ... Is your husband or wife a dumb cunt? ... Guess what your kids are ... Your kids are dumb cunts just like you ... except they’ll achieve even less ...” (Jim Jefferies)

Swanky77 2018.04.24. 16:31:04

Orbán már okozott meglepetéseket,hátha most is.._mi van,ha csak azért kezelte szabadosan az eu lóvét,hogy visszaadja a magánnyugdíjpénzt?már hallom is a magyar népmesék főcimdallamát..

Swanky77 2018.04.24. 16:35:34

Bocs,okosabb nem jutott eszembe,de azért szeretnék beszélgetni..

seol 2018.04.24. 17:07:10

@Swanky77:

Nem haragszol meg, ha megemlítem, hogy ez picit váratlan volt? :-)

Tudsz amúgy olyat, amikor orbán jó értelemben okozott meglepetést?

ijontichy 2018.04.24. 17:41:17

@jotunder: "Orbán [...] elég okos" JT. ez egyre kínosabb :-(, előbb-utóbb egy nyócátalános (4 első + 4 második) doktorival bíró faluvégi kocsmalakó is átlát rajta. Csaxólok.

@ha kohen: "akinek viszont kitelt az ideje" aki viszont megüzente (szvsz. jórészt vityának címezve), hogy eljön még az ő ideje, elvégre ő tíz év múlva még csak 53 lesz, húsz év múlva meg csak 63. ;-)

Bogomil 2018.04.24. 17:45:37

@Egéridomár : Ez elég tömör hozzászólás volt:-)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.04.24. 17:54:48

@ijontichy: orban nyilvan nem annyira okos, mint amilyen okosnak hiszi magat, vagy plane amennyire a kornyezete gondolja, de lathatoan nem hulye.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.04.24. 17:59:01

@Bogomil: temporary email address. velhetoen erdekes hozzaszolasra keszul. :)) ha orome van benne, miert ne, o beirja, en kitorlom, mindenki boldog.

seol 2018.04.24. 18:01:05

@jotunder:

Akkor most nyomkodhatom a zefötöt, nehogy lemaradjak a dologról, mielőtt távozna közülünk. :)

ijontichy 2018.04.24. 18:38:22

@Bogomil: Ha valaha pártot alapítanék :-) "Pont Polgári Párt" lenne a neve. A szlogen pedig: "Pont itt, pont most, pont Önnek! avagy tegyünk pontot a NER végére." :-)))

Zinovij 2018.04.24. 18:45:17

Pokorni, Navracsics, Lazar utan most Gulyas lesz a nagyvezir? Hat...

Jean Claude 2018.04.24. 18:48:12

@ijontichy: Ebben a cikkben az tetszett, hogy kitűnő sakkozónak, igazi stratégának nevezik, mert csak a legvégén mondja meg a döntését. Szóval ez a Fidesz.

seol 2018.04.24. 18:52:28

@Jean Claude:

Sőt, zseniális, mert mondatokat mond, gyakran több szó is van bennük.

De annak azért örülök, hogy végre harmadszor is elkezdődik az 'igazi munka'. :)

ijontichy 2018.04.24. 18:58:36

@jotunder: Persze, hogy nem hülye. Csak épp a jó öreg dolfiról nem szoktad ennyiszer leírni, hogy nem volt hülye.
Az én nézőpontom viszont az, hogy mégicsak a társadalom (és főképp elitjének) hülyesége folytán kerülnek az ilyen "nem hülye" fazonok helyzetbe, hogy aztán sok kárt okozzanak (mégha a kettő (egyelőre, s remélem ez így is marad) nem is emlegethető egy lapon). Vitya nem különösebben okos, nem különösebben tehetséges, nemzetközi kontextben - a komplett Mo. szempontjából nézve - nem sikeres... mégis a ravasz paraszt úgy ba...ta át a magyar társadalmat (mind az összes reaktorával (sic!) és akadémikusával (profok Batthyány-köre megvót? a picsogó, listázott Chikán megvót? folytassam? ) ), mint sz@rt a palánkon. Szvsz. ez a kályha bal sarka, ezt kéne beismerni, és innen kéne elindulni a "na hogy a f@szba legyen tovább?" témakörében. A fügefalevél semmit sem takar már ;-)
(Tényleg senki nem olvasta a Mein Kampf-ot, csak felhúzta rajta az orrát, hogy büdös?)

ha kohen 2018.04.24. 19:16:44

@ijontichy:

Akárhány éves lesz is akármikor. Történelmi analógiák jutnak eszembe, ha néha kicsit sántítanak is.

Hitler után Dönitz jött. Sztálin után Berija és Malenkov, valamint az ifjú Sepilov. Brezsnyev után Andropov, majd Csernyenko. Ceasescu után Iliescu. Fidel után Raul. Sattöbb, sattöbb. Na és mire mentek?
.

2018.04.24. 19:56:19

@közösperonos átszállás: Mondjuk sztem az 50-100e túlzás, de OK, elfogadom. vagyis, 9,8M számára nem kell nagyon mit konszolidálni. Vagy csak kicsit kevésbéá harsányabbnak lenni, oszt elég is.

velőtanya 2018.04.24. 23:01:29

Oké, azért néha nem fogom tudni megállni... így a két hír együtt olyan szép:
444.hu/2018/04/23/a-keruleti-lapban-azzal-mentek-neki-az-egyutt-politikusanak-hogy-nem-tudott-teljesiteni-az-agyban
444.hu/2018/04/24/dwayne-the-rock-johnson-nem-tudott-bizonyitani-az-agyban

Ha azt valahogy el lehetne érni, hogy az érintett Ferenci és Szathmáry nevű rezsimpatkényok ezt ne a gyíkvállú szemüveges (és éppen a lakása elvesztése ellen küzdő) Együtt-es kollégával, hanem a Sziklával meccseljék le - és tényleg nagyvonalú vagyok, mehetnek a hóra ketten egy ellen:)

közösperonos átszállás 2018.04.25. 10:13:09

@fortin2: "vagyis, 9,8M számára nem kell nagyon mit konszolidálni. "

Ez kicsit az a logika, mint hogy 7,5M nem szavazott Viktorra. Kétségkívül igaz, és kétségkívül semmi jelentősége.

A "hányan vannak" kérdés meg arra fut ki, hogy hol húzzuk meg a vonalat. Ha azokat számítjuk, akikkel azért szúrtak ki, hogy a fideszes haveroknak jó legyen (+családtagok), akkor sem reális a 10-12e szerintem, hiszen az egyes ágazatok kisajátítása ebbe már nem férne bele. Az hihető persze, hogy akiket inkább-politikai-mint-nem alapon rúgtak ki, azok nincsenek ennél többen.

flort 2018.04.25. 10:31:00

@RontoPal: ez nagyon szomorú. Bár melodramatikusan hangzik, de nincs rá jobb szó, mint hogy ezek gonoszak.

Az utolsó bekezdéstől valódi gombócot éreztem a torkomban, mi tagadás.

whale 2018.04.25. 12:22:40

@jotunder: Tessék mondani, ez már az emberarcú orbánizmus, vagy arra még várni kell?:)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.04.25. 12:26:24

@whale: a szükséges de messze nem elégséges feltételek között szerepel az, hogy bekeményítenek Orbánnal szemben. ha ez megtörténik, akkor két eset van. ha nem történik meg, akkor szinte kizárt.

whale 2018.04.25. 13:18:09

@jotunder: HA akartak volna, a zemútnyócévben számtalan alkalmat találhattak volna rá. VAgy ürügyet, bármit, mindegy.
Jók vagyunk mi így az EU-nak, az a szomorú igazság. (egészen halkan merem csak megjegyezni, hogy amennyiben ipari létesítménynek tekintik az országot, -ami Németo.-ból nézve abszolút valid nézőpont- tulképpen a hatékony, erős, kételyek és szarakodás nélküli demokratúra még tetszhet is nekik. egyébként meg tetszettünk volna forradalmat csinálni.)

whale 2018.04.25. 13:19:25

@jotunder: Egyébként csodálatos, ahogy viktor tévedhetetlen kézzel választja ki a futóbolondokat maga alá.:D

közösperonos átszállás 2018.04.25. 14:10:00

@whale: Nem szeretem és nem is szeretném használni a "gyakorló elmebeteg" kifejezést, de most nagyon erős a kísértés. :-)

Baluvanis 2018.04.25. 14:27:46

@fortin2: óvatosan becsülgettek... a szolgálati nyugdíjasok tábora egyedül több mint százezres...

Jean Claude 2018.04.25. 18:11:54

@whale: Amit írsz, annak nem sok alapja van itt Európában. Ez nem Szingapúr, mert az arrébb van évezredek óta. Egyáltalán nincs arról szó, hogy a német tőkének Orbán jó. Mert akkor nem lenne jó Belgium, Franciaország, Spanyolorzság , UK stb. A német tőke alkalmazkodik, nem érzi feladatának beleavatkozni a magyar belpolitikába. Szervezetileg nincs erre felkészülve, lobbiereje másra megy el. A VW-nak, több, mint ötven üzeme van gömbünk palástján szétszórva. Mondjak még tíz német céget, ami nagyobb, mint a magyar gazdaság? Persze ezek transznacionális cégek, német központtal.

nerángass 2018.04.25. 20:34:36

@ha kohen: Hát persze :

aeon.co/essays/the-omnipotent-victim-how-tyrants-work-up-a-crowds-devotion

"First, they make the audience depressed – to get them to feel that they have lost or destroyed something immensely good and valuable. They have been brought to their knees. ………………..."

"The second step is to identify some minority or group of outsiders as perpetrators of one’s suffering. They are forces of evil, persecuting us from the outside or consuming us from within. ……………….."

"The third step is to offer a manic cure for the terrors of helplessness:
[S]elf-pity and hatred were not enough. It was also necessary to drive out fear ….  So the speakers turned from vituperation to self-praise. From small beginnings, the Party had grown invincible. Each listener felt a part of its omnipotence within himself. He was transported into a new psychosis. ………..."

The induced melancholia passed into paranoia, and the paranoia into megalomania.

Lásd még a klasszikust :

onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/j.2044-8341.1941.tb00312.x

brunn 2018.04.25. 20:40:54

Konfrontálódni fog(alaptermészete), nem konszolidálni. És megyünk szépen "előre", "Az én harcom" és a Göbbelsi propaganda 21-ik századi átirata szerint.

incze 2018.04.26. 04:05:45

@közösperonos átszállás: hát én ennek nem vagyok szakértője, csak ez volt az emlékeimben (vö. kornai "koraszülött jóléti állam"), bár van egy nemrégiben kelt, és felkapott tanulmány, amely azt állítja, hogy a nagy eladósodás nem önmagában az addig emlegetett főbb okokra (cserearány romlás, túlfogyasztás, erőltetett nagyberuházások, pl. jamburg) vezethető vissza, hanem annak köszönhető, hogy rossz devizában vette föl az mnb a hitelt:

---
A bruttó államadósság 1973 és 1989 között összességében 2 milliárdról 20 milliárd dollár fölé emelkedett. A nettó államadósság a hivatalos statisztikák szerint 14,9 milliárd dollárra nőtt.

Ez az adat azonban 5,5 milliárdos jegybanki tartalék mellett lett volna igaz, miközben egyes források szerint a tartalék mindössze 1 milliárd dollár volt. Ez utóbbit is figyelembe véve a nettó adósságállomány 18,6 milliárd dollárral nőtt ezalatt az időszak alatt. A GDP-hez mérten pedig az adósság 9,2 százalékról 66,5 százalékra ugrott. Az adósság ilyen mértékű felduzzadásában azonban a tanulmány szerzői szerint nem a túlfogyasztás játszotta a legnagyobb szerepet, hanem az, hogy a jegybank a devizaátértékelődések szempontjából szinte minden esetben a lehető legkedvezőtlenebbül választotta meg az adósságfelvétel devizáját.

www.origo.hu/gazdasag/20160208-allamadossag-kulso-adossag-deviza-jegybank-hitel-szabo-gergely.html

az eredeti: www.penzriport.hu/letoltes/Magyar_allamadossag_keletkezese_1973_1989.pdf
---

netukki 2018.04.26. 19:57:00

Emberarc? Tisztára, mint anno a Szabad Népben. A múltkor Pálinkásba rúgott bele a NER, most Pröhle kapja meg a magáét:

magyaridok.hu/velemeny/kinek-a-kulturalis-diktaturaja-iv-resz-3035899/

Jöhetnek a tippek, ki lesz a következő (egyelőre csak) tollhegyre tűzendő, pixisből kilökött NER-szolga?

____________________
A cikk apropóján egy echosztár (akit érdekel a neve, guglizza ki), imígyen szóla: "Alapvető érdek, hogy nálunk megszűnjék Európa legliberálisabb és egyben a nemzet szövetét leginkább szétszakító, kontraproduktív Fidesz-politika. Az, hogy a kontinensen és az egész világon egyedül nálunk a kormány esküdt ellenségét füröszti adófizetői pénzen, elárasztva őket privilégiumokkal, miközben folyamatosan gyalázzák a magyar népet és az őket simogató kormányt."

seol 2018.04.26. 20:17:23

@netukki:

Éppen ki az esküdt ellenség? Jó, tudom, hogy mindenki, aki nem fideszes, de kikről beszél itt a nemtudomésnemisfontoski?

Abba, hogy a barom jól láthatóan nem érti, hogyan működik a demokrácia, mert komcsinak szocializálták, nem hiszem, hogy érdemes lenne belemenni. ;-)

mafi mushkila 2018.04.26. 22:51:28

@seol: Írók, könyvek. Asszem a civilizáció, bár egy kicsit zsidózásnak is hangzik, de mért érnék be annyival. That is so 1933.

whale 2018.04.27. 09:37:12

@Jean Claude: NE haragudj, de elvesztettem a fonalat olvasás közben.:) Akkor most minek és miért nincs alapja? HA alkalmazkodik a tőke, akkor miért nem jó neki, ami itt van? Egyébként nem is jó neki a hagyományosan jól működő nyugati jóléti társadalmakban. EZt onnan tudjuk, hogy ott zár be üzemet először és viszi a glóbusznak olyan pontjai felé, ahol jól működő, ámde nem nyugati és kevésbé jóléti társadalom operál, az összes demokratikus nyűgével együtt...
Úgy érzem, úgy vitázol az állításaimmal, hogy közben igazolod őket.:)

nerángass 2018.04.27. 10:17:06

@seol: @mafi mushkila: Hasznos kis baltanyél. Aggasztja a "zadófizetők" pénzén hypolt magyar írók sora, akiket aggasztó módon - és nyilván aránytalanul felülértékelve - idegen nyelvekre fordítanak le világszerte, pedig Wassalbi....

Ez viszont a legnagyobb rendben van, gondolom..

index.hu/belfold/2018/04/27/kerenyi_tabor_balatonalmadi_vorosbereny/

Jean Claude 2018.04.27. 10:36:37

@whale: A tőke azért alkalmazkodik, mert kell és tud is. Itt is piac van, de eléggé bonyolult, mert egy nagy cégnek hatalmas lobbiereje van, amivel rá tud hatni országok és nemzetközi szervezetek döntéseire. Ennek semmi köze ahhoz, hogy mit szeretne. Sokan szeretnének még több csokit enni a tévé előtt és közben egy kicsit visszfogyni. Nem szeretik a szakszervezeteket, a közösséget védő korlátozó előírásokat, a rossz közlekedési és informatikai hálózatokat, a zsugori kormányokat a beruházásaiknál stb. Amit viszont nagyon szeretnek, az a hosszú távú kiszámíthatóság.
Ezt nem mutatja az adott év üzemi eredménye. Orbán nem basztatja az autógyárakat.
Ad nekik hozzájárulást a beruházásnál, átminősit Natura 2000 területet és álmában sem gondolja, hogy ebben az országban lesznek még valaha erős szakszrevezetek,
nagyon szigorú, munkavállalókat védő szabályozás. Ez azért van így, mert Orbán a bankokat és a kiskerláncokat nem szereti (ezeknek kzárólag hazai piacuk van, amibe bele lehet nyúlni), de az autógyárakat igen. Amíg mondjuk
rá nem tolat véletlenül a szomszédja a lábára, egy Suzukival, Audival vagy Mercedesszel. Azért mert mi hozzászoktunk a rövid távú kiszámíthatatlansághoz, azért még azt a transznacionális vállalat döntéshozói nagyon is gyűlölhetik. Kínában jobban szeretné az autógyár, hogy amit ott épít, az az ővé is, csakhogy a föld marad az államé (önkormányzaté) és csak adott időre bérbe adja. Ezért, hogy biztonságban legyen mindenki egy vegyesvállalatot hoz létre egy kínai céggel. Minden cégnek van kínai partnere. Indiában ilyen nincs. Egy döntés hosszadalmas és bonyolult, de azt nem lehet kijelenteni, hogy a tőke menekül a fejlett világból. A beruházások túlnyomó többsége ott történik. A fejlett világban liberális demokrácia van (Szingapúr egy kivétel minden szempontból, mert az 1965-ben egy ember kísérleteként indult, ezt a modellt vették át részben más ázsiai országok, úgy, hogy közben gyorsan demokratizálódtak), fejlett infrastuktúra és oktatás és nem azért nem gyilkolják egymást az emberek az utcán, mert azt egy erős kezű vezető nem engedi. Chilébe és Argentínába nem rohant a külföldi tőke, amikor katonai diktatúra volt, pedig szinte korlátlan természeti erőforrásaik vannak és viszonylag fejlett az oktatásuk és az infrastruktúra. Franco idejében a spanyolok levedlett Fiatokat gyártottak belföldre, ma pedig 3,5 millió modern autót. A Te állításod szerint ki kellene kellene a fejlett nygatnak ürülnie, hiszen teljesen versenyképtelen azzal a hülye demoratikus tökölésével. Szoktál Spöttlével és Nógrádival ultizni?

whale 2018.04.27. 10:42:15

@Jean Claude: Ugyan nem állítottam ilyet, de azt igen, hogy hamarabb zár be gyárat és nehezebben épít újat olyan országban, ami az általad is felsorolt, számára nehézséget jelentő attribútumokkal rendelkezik, mint mondjuk nálunk...
Még mindig nem gondolom, hogy bármit cáfoltál volna abból, amit írtam.

Jean Claude 2018.04.27. 11:19:08

@whale: A kínai Geely nem zárta be a svéd gyárat, amikor megvette a Fordtól a Volvót, hanem fejlesztette. A Honda most épített az mostani Civicnek egy új gyárat Angliában, a Tata tulajdon Jaguar-Land Rover a szlovák gyár mellett óriási beruházást indít Angliában, az Aston Martin szintén ott épít új gyárat. Persze amikor a döntést hozták, nem Brexitet kérték a karácsonyfa alá.
Én azt állítom, hogy a beruházó preferencialistáján nagyon előkelő helyen van egy dolog, amit számára a liberális demokrácia nyújt. Olaszország, Németország és Japán a II. VH után nagyon gyorsan demokratizálódott a gazdsági csodája létrehozásával egyidejűleg. Csakúgy, mint Spanyolország, Portugália és Görögország a hetvenes évek közepétől. Sőt, a volt szocialista országok is 1990-től.

netukki 2018.04.27. 15:21:02

Emberarcú hódmezővásárhelyi fideszes önkormányzati képviselők:

Megbénították Márki-Zay Pétert a vásárhelyi képviselők - HVG.hu
"A pásztóihoz hasonló helyzettől nem tart a nemrég megválasztott polgármester, szerinte nem fognak lemondani a vásárhelyi képviselők, itt állóháborúra készülnek. Csütörtökön például jogköröktől fosztották meg Márki-Zay Pétert és egymilliárd forint elköltéséről is döntöttek, amire a polgármester szerint nincs fedezet: ez lett a sok közgyűlés eredménye. Nem fogok aláírni semmilyen kifizetést úgy, hogy nincs mögötte fedezet, nem vihetem csődbe a várost, még ha a fideszes képviselők ezt is szeretnék – vázolta megmaradt lehetőségeit Márki-Zay Péter, azok után, hogy a csütörtökön megtartott több közgyűlés esti fordulójában végül megszavazta a fideszes többségű testület a polgármesteri jogkörök megkurtítását és egymilliárd forint költségvetési tétel átcsoportosítását."
hvg.hu/gazdasag/20180427_Megbenitottak_MarkiZay_Petert_a_vasarhelyi_kepviselok

mafi mushkila 2018.04.27. 19:15:32

@nerángass: Igen, ez az, előkapta tök komoly sértődöttséggel a Wassalbit, hogy az majd jó lesz becserélni a másik ötven helyett. Hogy végre megemlítheti egy alkalmas helyen!
Kultúrharc, ja, csak nem a kultúrák harca (monnyuk én azt se venném be, hogy milyen jó koncepció, csináljuk!), hanem a kultúra elleni harc.

netukki 2018.04.27. 20:51:41

"Az új kormányban Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes irányítása alá kerül az eddig az Emmihez tartozó, Soltész Miklós által vezetett Egyházi, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért Felelős Államtitkárság." magyarnarancs.hu/feketelyuk/hoppa-semjen-zsolt-feladatot-kap-allamtitkarsag-mukodhet-a-felugyelete-alatt-110894

Civilekre fognak vadászni?

seol 2018.04.27. 21:21:37

@mafi mushkila:

Tényleg még mindig ez jön elő, hogy van a Wassalbert, meg a Nyírő, meg a ... őőő, Wassalbert? Ja, bocs', Tormayszészil is. Meg Wassalbert. :)

mafi mushkila 2018.04.27. 22:25:53

@seol: De még ott volt Jókai Anna is. Sok tulajdonsága ajánlja a figyelmünkbe: kortárs! Nő (asszony?)! Kiváló nyelvi érzék, amely biztosan igazítja el a világ dolgaiban:
"...a magyar nyelv gazdagabb, mint más nyelvek. Hiszen az angollal ellentétben, magyarul nem csak az az egy szó van a helyváltoztatásra, hogy “go"..."
ajanlom-budapest.hu/honvagy-ismeros-helyek/gazdag-szokincs

seol 2018.04.28. 00:47:37

@mafi mushkila:

Igen, szeretem azt az anekdotát. :) És kifejezetten NER-kompatibilis, ahogy a néni is az volt. Mondjuk elég jó író is volt, ha nem is elsőrangú (és plánem 'skatulyák fölötti').

whale 2018.04.28. 13:12:23

@jotunder: Ésbazmeg NEM_MERTÉK_LEÍRNI_A_NEVÉT!!! Mert pontosan tudják, hogy egy kicsinyes, frusztrált, gyűlölködő, bosszúálló pöcs...

OoOoOo 2018.04.28. 13:12:29

@jotunder: én azt szeretném látni, hogy
hvg.hu/itthon/20180428_Megrohantak_a_magyarok_a_kritikus_jelentest_iro_Sargentini_oldalat_es_csak_gyalazzak_gyalazzak
ezt megkapja a "keresztény értemiség". Amíg ez nincs, addig csak őfelsége "demokráciakipipálvauram" díszellensége. Akik leszavaztatják az embereiket bármikor Orbánra.

Sztem ez csak jelzés, hogy féltik a pénzüket most, h a falusi párttitkárokat kurvára meg kell fizetni az újabb győzelem után.

whale 2018.04.28. 13:35:06

@Jean Claude: Elvi vitában konkrét példával élni nem szerencsés. Ugyanis mindenre és mindennek az ellenkezőjére is van példa, ezért semmit nem tesz hozzá a beszélgetéshez.
A kínaiak és az indiaiak boldog mosollyal zárnák be az európai üzemeiket, ezt több, különböző okból sem tehetik meg, egyelőre. Részben mert a deal része volt, hogy kb. ezerszeres bérköltséggel tovább üzemeltetik, mint tennék szívük szerint otthon, ami meg új beruházás, az meg az image és a know-how miatt kell. A Tata is meg a Geely is globális babérokra törnek az autópiacon. Ennek az útja egyelőre még Európán keresztül vezet. A csájni, meg az indián menedzserek nyilván a fogukat csikorgatják az itteni (bér)költségek láttán, de egyelőre MÉG nem tehetik meg, hogy tisztán hazai image-dzsel világmárkává váljanak. Mivel pénzük van, ezért inkább vásárolnak, ezzel vágva le az évtizedes lemaradást technológiában, designban, de elsősorban reputációban.
A Honda hagyományosan ott van Angliában már vagy 30 éve. Egyébként pont azért ment anno, amiért most a kínaiak, meg az indiaiak.
Az Aston-t, mint luxusterméket sem lehet eladni MÉG made is china emblémával.

dr Brcskzf Gröőő 2018.04.28. 13:49:40

@jotunder: egyrészt-másrészt:
444.hu/2018/04/27/konnyes-bucsut-vett-balog-zoltantol-a-professzorok-batthyany-kore
ebből a közleményből megtudtam, hogy a PróBaKörnek van elnöksége.

Jean Claude 2018.04.28. 14:11:50

@whale: Az autógyártás nem munkaerőintenzív íparág, tehát felesleges bérkülönbségekről beszélni. A bér egy tényező és nem a legfontosabb.
Elsősorban a technológián van a hangsúly. El kell döntened, hogy szereted-e a globalizációt. Ha nem szereted, akkor is van, sőt tovább erősödik. A világkereskedelem bővülésének jótékony hatásából nem mindenki részesült egyforma arányban, nem beszélve a strukturális veszteségekről. Egy fejlett országban ezeket valamennyire szétterítik (USA-ban kevésbé, az EU-ban jobban)
Az, hogy a Glencore (pici angol beütéssel) vagy az ABB (kis svéd beütéssel) svájci cég, nem értelmezhető, ha figyelembe vesszük, hogy ez a két cég vezető a saját területén. Nem a Matternhorn tövében.
A nemzetállami keretek gazdaságilag teljesen szétfeszültek és a politikai rész is repedezik. Arra kell törekedni, hogy elkerüljük egy olyan nemzetközi szerződés megalkotását, amelyik magában hordozza a nulla összegő játékot garantáló szabályokat. Ma Trump ettől annyira veszélyes. Az, hogy a kínaiak ezt a maguk javára fordítják, nem lehet felróni nekik. Az ilyen stratégiai megközelítés az emberi civilizációtörténet szerint leginkább az ő asztaluk. Elég régóta csinálják. Ebben teljesen az oroszok ellentéte.

seol 2018.04.28. 14:34:50

@jotunder:

Remélem, azért rá szavaztak. Nyilvánosan elnézést kérni meg réérnek hétfőig.

nerángass 2018.04.28. 21:06:42

@dr Brcskzf Gröőő:
- Te meglepetésre nem fojtatod Zotyó.. asztán kiderűl mér'....merhogy jól mekkritizáltáá...egy csomó névtelen aláíróval egyetemben....
- Gondolod beveszik ?
- Naná, minta friss ződborsót....Különösen hogy egyemberként....
- Dehát egy kurva név nincs ott.....
- Hát ez az...de keresztények vagytok...ti lesztek a Nevenincs belső ellenzék....hogy is montad ? Érted fájunk, nem ellened....
- Bocs, nemúgy gondoltam...
- Haggyad, mekkönnyeztem....Mindent nekem kő csinálni vazze....már a baloldalt nekem kell megszervezni....Élősködő banda.......

OoOoOo 2018.04.29. 15:19:03

ja és persze amúgy is örökhelyzet van, sorosgyörgy FIA, teknőse, esetleg maga sorosgyörgy házi sorosgyörgye:
444.hu/2018/04/29/a-fidesz-think-tankja-nemeth-szilard-valaszolt-az-aggodo-konzervativ-ertelmisegieknek-soros-gyorgy-fia-megtamadta-orban-viktort

"rendszerkritikus értelmiség" :-) amúgy ennyit érdemelnek. De EZEK UTÁN is le fognak szavazni Orbánra. Nagyjából ez az, ami fix. Úh Sziszi helyében én csak böffentenék egyet, nem kell feltétlen soros formájúra sikerülnie. Az is elég beléjük.

whale 2018.04.30. 05:50:42

@seol: Megtörtént. De már késő. Az a baj, hogy elég öreg vagyok ahhoz, hogy emlékezzek, mi történt a Magyarok Világszövetségével, miután nem a bonsai cézár jelöltjét választották meg elnöknek, tán 98-ban, vagy 99-ben...

index.hu/belfold/2018/04/29/kereszteny_ertelmiseg_magyarazkodas/

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.04.30. 10:44:11

töröltem egy posztot!!! rádöbbentem, hogy a legfontosabb részlet hiányzott a posztomból, ami kb. százszor lényegesebb, mint maga a történet (egy kommentelő beírt egy kulcsmondatot, és minden eszembe jutott). nem kellett volna törölni, de annyira felb...tam az agyam azon, hogy ez nem jutott eszembe, hogy mégis töröltem.

netukki 2018.04.30. 11:17:42

@jotunder: Érdekelnének a konkrétumok: melyik poszt, a kulcsmondat, a legfontosabb részlet.

kisa 2018.04.30. 11:59:46

@jotunder: Na, akkor már értem..
Miért nem updatelted? Vagy PP-ben ezzel a kommenteddel.
Nem jó ez így, Tündér, csináld vissza, mert szerintem sok okos gondolat van az egészben. Pl. hátha elolvassa az új emberminiszter és megfogadja a tanácsokat. :-)

Wolff 2018.04.30. 12:03:13

@jotunder: Pedig épp meg akartam jegyezni, hogy friss tapasztalatom alapján a magyar kutatók valamiért bruttó 465000 forintos fizetést (plusz kutatási költésgkeret) kínáló, budapesti részmunkaidős tudományos segédmunkatársi posztra sem tolonganak.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.04.30. 12:21:29

@kisa: ez egy nagyon meredek történet. tudtam róla, de nem kötöttem össze a személyeket. a leglényegesebb momentum hiányzott a posztból, ami mindent visz. az egész történet nem arról szól, amiről a posztot írtam.

Bogomil 2018.04.30. 13:08:51

@jotunder: Esetleg leírod majd, hogy mi a "nagyon meredek történet" és mi benne a leglényegesebb momentum /a Momentum? :-)/

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.04.30. 13:47:49

@Bogomil: a nő volt férje egy politikus volt. vele volt kint berlinben, azért kellett pultosként dolgoznia. nem lényegtelen apróság. még kevésbé lényegtelen, hogy a volt férje ma nő, ezért váltak el, és ezért jött haza.

Bogomil 2018.04.30. 14:52:19

Köszönöm - eszerint mi kommentelők teljes félreértésben voltunk a hölgy háterét és történetét illetően.