Híres utolsó szavak

Ez nektek vicces?

nem felejtünk.jpg

 

 


 

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 



 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) longtail (10) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) Vincent szülinap (6) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

ALDI vs. ELTE (megjegyzésposzt)

2018.02.07. 13:39 | jotunder | 57 komment

Index.hu cikk az ALDI bolti eladók jövedelméről.

"Ez az összeg a cégnél töltött idővel arányosan nő, így a tíz évet meghaladóan az üzletben dolgozók havi bruttó járandósága eléri a 372 519 forint kiegészítve a cafeteria elemekkel. A Budapesten belüli és környéki üzleteink dolgozóinak BKV-bérletet is biztosít a cég."

"A boltvezetők bruttó járandósága a cafeteria elemekkel kiegészítve 517 119 forintnál kezdődik, azonban a kiemelt boltokban elérheti a havi bruttó 844 519 forintot is. 

Adjunktusok bruttóbére 2018-ban 277 000 forint. Docensek bruttóbére 388 000 forint.

P.S  Nagy-Britanniában a brit történelem egyik legsúlyosabb egyetemi sztrájkja készül, több mint hatvan egyetem (az összes híres) érintve van, a szakszervezeti tagok jelentős része sztrájkolni fog. Angliában egy magánnyugdíjpénztár szerűséget tartanak fent az egyetemi oktatóknak és az bizony deficites, a változások elég kellemetlenek lesznek. 

Azonban Angliában egy lecturer (adjunktus) több mint kétszer (talán háromszor is) többet keres, mint egy Aldi eladó (azért az Aldi itt is híresen jól fizet) és egy senior lecturer (docens) többet keres, mint egy nagy Aldi  menedzsere, sőt tipikusan annyit keres, mint egy regionális Aldi vezető.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr4813642252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vödör1 2018.02.07. 14:26:57

Bótba minden ember jár, egyetemre meg ugye...

Csingiz 2018.02.07. 14:35:58

Ha nem tévedek, a 2003-as adatokkal összevetve, egy docensi fizetés 20%-kal nőtt, 70%-os infláció mellett.

ámbátor 2018.02.07. 14:47:50

Infografikát kérnék amely rendesen érzékelteti a közértes/docens jövedelmi arányokat a tér és idö függvényében.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.02.07. 15:41:37

@Csingiz: a helyzet ennel azert jobb.

humanexchange.hu/site/uploads/file/HISZ_IV_20-37.pdf a 25.oldalon vannak adatok. 2008-ban a docensi fizetes 306000 volt (viszont ennek a nettoja 170000 forint volt, ugyanennek ma 200000 lenne a nettoja az egykulcsos ado miatt). A 388000 nettoja 260000 forint, tehat nettoban azert 2008 ota nagyjabol 50 szazalekkal emelkedett a jovedelem. Megneztem egy kalkulatort, nagyjabol 32 szazalekos volt az inflacio ebben az idoszakban www.jonasgabor.hu/Internet/JONASG.NSF/Inflacio?OpenForm&Seq=2#_RefreshKW_EndYear

a fenti file-ban csak az egyetemi tanari fizetes valtozasa van 2002-tol, es az 20 szazalekkal valtozott 2008-ig.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.02.07. 16:50:54

@jotunder: az óraterhelés ezzel arányos megnőtt a legtöbb helyen, valamint számtalan juttatást elvettek, például a levelezősök utáni pótlékot, a cafeteriát, lakhatási és utazási támogatást és jelentősen csökkentek az intézetek kalkulálható költségei (tipikusan a konferencia vagy OA pályázatok). Én egész konkrétan nem is tudok olyan magyar egyetemről ahol felmerülhet, hogy kifizetik a 2-3-5ezer dolláros OA-t akár a legmenőbb folyóiratnak is. A EPR épp most jelentette be hogy nincs évi 90 milliója a Web of Science indexációval való összekötés bérlésére, így ez eltűnik a magyar rendszerből, nem baj, lesz helyette akadémiai besorolás, amiben viszont vicces dolgok tudnak lenni, főként. Jut eszembe megihlettél harmadikszempont.blog.hu/2018/02/07/tudosok_vs_meszaros_lorinc

flort 2018.02.07. 18:19:19

Látván, hogy az ELTE-n épp dúl a habilitációs láz (meg akarják változtatni a szabályzatot és a BTK-n már - borzalom! - önálló kötetet is elvárnak), elég sok 50-55 éves docens lesz hamarosan. Ők aztán biztosan megérdemelnék az ALDI-s fizut, hiszen máris megugrották ezt a tudományos szintet.
És még mennyi idejük lesz a jövőben!

Muad\\\'Dib 2018.02.07. 19:45:29

Döbbenet, hogy ez az ország mennyire nem törődik a fontos dolgokkal, miközben a hülyeségekre szórják a pénzt...

taga20 2018.02.07. 19:52:24

@Muad\\\'Dib: "hogy ez az ország mennyire nem törődik a fontos dolgokkal"

pontosabban! hogy ez a fityeszmaffia mennyire nem törődik a fontos dolgokkal!

ne maszatolj ember, ahogy szoktál, me má te is vágod, hogy a geci és maffiája kivérezteti ezt a szerencsétlen országot!

Muad\\\'Dib 2018.02.07. 20:47:49

@taga20:
Mivel az ország jelenleg sajnos a fityeszé, nem mondtam annyira mellé.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.02.07. 21:34:50

@flort: Milyen habilitációs láz dúl? Bevezették, hogy a docensi kinevezéshez nem kell habilitáció, csak valami kari szinten szabályozott habitusvizsgálat, a volt főtitkár is úgy lett docens, hogy még meg se száradt a tinta a doktori papírján...

2018.02.07. 22:44:37

@Online Távmunkás: A habitusvizsgálat mindig is kari szinten volt, mi ebben az újdonság? Annyi a változás, hogy nem kell tudományos főmunkatársként alkalmazni valakit, aki egyébként tanít, megfelel minden kritériumnak, csak a habilitáshoz kell még vmi idő.
De ez amúgy higy jön ide? Nehogy már az legyen a mondás, hogy egy ELTE-adjunktusnak kevesebbet kell dolgoznia, mint az ALDI-pénztárosnak? 12 óra oktatási kötelezettség, ehhez alsóhangon 6 óra felkészülés, legalább hatórányi adminsiztráció – marad összesne hat óra kutatni és publikálni és konferneciázni stb.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.02.07. 22:54:31

@Online Távmunkás: majd nekem valaki mesélje el már egyszer hogy ennek a habilitációnak mi értelme van? Amiket láttam eddig az mind szégyen gyalázat volt, ahogy maga az alapgondolat is. El kéne törölni a faszba, és a docensi meg a professzori címeket publistára adni, nem arra, hogy el tudsz e makogni hunglishül egy 15 perces ún. tudományos előadást meg hogy tudsz-e tartani egy fél kirakatelőadást magyarul. Ezeket a tanársegédnek is tudnia kellene btw.

balmoral 2018.02.07. 22:58:00

Talán a felsőoktatást is az Aldi kezébe kéne adni... Egyébként ez tiszta közgazdaság. Docenst ennyiért is lehet kapni, boltost meg csak annyiért. De az legalább jó boltos.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.02.08. 00:17:08

@balmoral: ez egy cinikus mondás volt, ráadásul nem is igaz. A docensnek ezzel pont annyiad részét veszik meg, amennyit ez a pénz ér neki - és olyanok is, tisztelet a kivételnek. Letanítják a 12 órát, fizetik utánuk a tébét meg a nyogdíjatm a többiben meg kutatás helyett csinálják a fordítóirodát, a pályázati tanácsadást, a vágóhidat és a kötéltáncot, kinek mi adatik ugye. És a rusnya az egészben az, hogy ez bele is van kalkulálva a rendszerbe, kicsik a pénzek kicsit az elvárások, kicsi a teljesítmény, az eredője az a minőség ami látszik.

Amíg azonban a társadalom szerint ez így rendben van, hát, addig rendben is van. Meg is érdemli mind.

Csingiz 2018.02.08. 00:35:05

@jotunder: Igaz, de ez attól erősen függ, hogy mikortól számolunk. Nekem pl. 2002 szeptembere relevánsabbnak tünik. Akkortól 2017 szeptemberéig a felsőoktatásbban a fizetések 46%-kal nőttek, míg az infláció uszkve 75% volt. Ez még akkor is egy komoly érvágás, ha hozzácsapjuk az adócsökkenést... amit én egyébként abszurdnak tartok (mármint a hozzácsapást), hiszen ennek az közösből-pribvátba átcsoportosításnak nyilván csak úgy van értelme, ha a fizetéseket nem csökkentjük közben.

jaegtoer 2018.02.08. 06:28:00

Az ALDI versus ELTE szindróma jól jellemzi, hogy Magyarország sosem becsülte a tudást. Ez mindig is így volt, valamilyen oknál fogva a szellem nagyjai Magyarországon mindig is az árral szemben küzdöttek, hogy aztán a többnyire külföldön elért sikereikre a későbbiekben a tunya középszer hivalkodva mutogasson mintegy bizonygatva saját hamis nagyszerűségét.
Aztán eljött olyan időszak is, amikor a tudni vágyókat törvényekkel korlátozták a tudás megszerzésében, hogy a tunyák és ostobák meg nem érdemelt előnyökhöz jussanak.
Magyarországnak a XXI. század első ötödében a világ trendjeivel szemben sikerült odáig eljutnia, hogy immár intézményes keretek biztosítják, hogy Senkik lehessenek valakik, és a Valakiknek kell küzdeniök a puszta létezésért.
Ki ne találkozott volna olyan nagyzolással, hogy mennyi Nobel-, vagy akár ilyen-olyan díjasa volt/van Magyarországnak, kár, hogy többségük külföldre szakadva vitték/viszik valamire. Aztán ha fordul a szó, akkor a többségük simán le van zsidózva.
Magyarország tényleg a 'puszták népe', amely olyan idegenül forgolódik a tudás mezején, mint az egyszeri Mári néni július 14-én a Champs-Élysées-én.

jaegtoer 2018.02.08. 07:08:45

@jotunder:

Nem, nem jobb a helyzet. legalábbis a társadalmi környezet összességében vizsgálva.
Az ember azt hihetné, hogy a tudásalapú társadalom építésének velejárója lenne az oktatás valamennyi szintjén munkálkodók anyagi megbecsülése, lévén a dicsőség nem általánosan elfogadott fizetőeszköz sem a péknél, sem a piacon.
Csakhogy Magyarországon nem tudásalapú társadalom épül, hanem kleptokrácia, amit a Vezető álszent módon munkaalapúnak nevezett a plebs részére, miközben már nem is titkoltan harácsalapú a politikai élet legfelső szereplőinek.
Ezért aztán nincs jelentősége, hogy különböző 10 év tartamú időszakokat összehasonlítva +2% vagy vagy -2% volt az oktatásban dolgozók nettó bérének növekedése vásárlóerő paritáson mérve, amikor a teljesen érdemtelen trógeroké +1000 és 10000 és 100000% között. A hazai bér- és munka, és életviszonyok miatt mintegy félmillió külföldre menekülő magyar állampolgár száma ékesen bizonyítja, hogy magyarnak magyar a legnagyobb tolvaja, élen a drága miniszterelnökkel. és, tényleg drága, 'sokba' van ez, és még felmérni sem lehet, milyen nagy árat fizet ezért az ország most, és holnap, amikor is már a mesterséges intelligencia kora kopog be ebbe a kiszabott, közmunka programokkal, sorosozós plakátokkal, határkerítésekkel, és legképtelenebb szövegezésű törvényekkel ékesített kies magyari valóságba.
[persze , szerintem mindezt látod, tudod, nem is értem magamat, miért fontoskodok itt -mondhatni- közhelyekkel, ahelyett, hogy valami frissen épült kibaszott stadionban múlatnám a időt]

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.02.08. 08:49:08

@fortin2: Az az újdonság, hogy a habilitációt a felsőoktatási törvény szabályozza, helyette ez az ELTÉ-n újonnan bevezetett, megtévesztő nevű habitusvizsgálat kari szinten van szabályozva. Szóval nem habilitációs láz van, hanem a habilitáció nélküli docensi kinevezések indultak be.

@harmadikszem: Az tényleg vicc, hogy a hivatalos előmeneteli rend szerint a magyar egyetemi oktató először kutat, megcsinálja a doktorit (ha van oktatási követelmény, az többnyire kiváltható publikációval), aztán legalább 5 év oktatási tapasztalattal jön a habilitáció, aminek elvileg célja az oktatási alkalmasság felmérése.

Persze az már komolyabb gond, hogy az ELTÉ-n van olyan tanszék, ahol nincs senkinek doktorija... Az se semmi, hogy a 2010-es években egyetemi tanár lehet és doktori iskolát vezethet egy olyan személy, aki pártfőiskolát végzett és az egyetlen külföldi publikációja egy poszter volt egy konferencián, miközben az általa aláírt szabályzat szerint doktori témavezetőként kötelessége lenne a doktoranduszokat publikációs lehetőséghez juttatni rangos nemzetközi folyóiratokban...

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2018.02.08. 09:23:36

@balmoral: "Talán a felsőoktatást is az Aldi kezébe kéne adni... Egyébként ez tiszta közgazdaság. Docenst ennyiért is lehet kapni, boltost meg csak annyiért. De az legalább jó boltos."
Nem kevés igazság van az általad leírtakban. Boltosra van kereslet, a docensekre meg nemigazán van valós igény....nem azt írtam, hogy jó docensekre nincs szükség.

chicks_for_free 2018.02.08. 10:16:32

hát ugye az Aldi piaci alapon működik, a magyar docenst meg az állam fizeti, ha jól tévedek. az államnak meg ennyit ér meg, hozzá tessen fordulni a panasszal.

egyébként kérdezném, hogy a CEU-n is ilyen fizetések vannak? felteszem nem. na ugye.

és mellesleg volt itt egy főiskola meg egyetem alapítási láz még Medgyessy idején, mikor a mélye T tudós urak remekül tudtak egymásnak mindenféle felhígított tanszékeket akkreditálni, merugye mentek a diákok úgyis állami pénzen a kulturális menedzser asszisztens szakra, kit érdekel. intercity profok, stb, emléxünk. JT posztjainak fele arról szól milyen alacsony színvonalú a magyar felsőoktatás. akkor meg? mennyi pénzt teccik akarni kapni a szarért a közösből?

Aldi meg ugye ott nyitódik, ahol valódi igény van rá (vagy legalábbis a cég így gondolja, de ez az ő kockázata, nem a társadalomé) - mivel így müxik a piac.

engem MÁR baromira nem érdekel a magyar közalkalmazotti rinya a fizetésről. tényleg nem.
az érdekelne, ha a rinya mellé lenne egy olyan melléklet ami arról szól mitől fogja a mélyen T Közalkalmazott a közt megfelelő színvonalon szolgálni és hogyan lesznek kitessékelve azok, akik erre nem hajlandók. de erről ritkán esik szó, majdnem soha.

ebben az országban mindenki avval foglalkozik, miért nem kap többet ő (na meg a szívének kedvesek, hogy ugye ne lehessen már önzéssel vádolni) a közösből. de hogy ki kap és egyáltalán milyen erkölcsi alapon, azt fel sem szabad vetni, mert miazmáhogynem???

Hmmm... 2018.02.08. 10:22:07

@Fuxos (ex bömis): Inkább így: a boltosra _most_ van szükség, a megfelelő oktatás hiánya (a mindenféle következményekkel súlyosbítva) pedig csak jóóó nagy fáziseltolódással jelenik meg a rendszerben. Óriási annak a felelőssége, aki ehhez asszisztál.

flort 2018.02.08. 10:33:22

@Online Távmunkás: ehhez képest minden hétre jut egy ilyen alkalom és köztük nem egy 50 fölötti, legalább egy évtizede az egyetemen levő habilitál.

Ugyanezen a szakon egyébként állandó probléma a rettegett "óraterhelés", amit mindenféle kamu tanegységek meghirdetésével küszöbölnek ki. A felkészülést igénylő órák egy részét pedig letolják a doktoranduszokra és olyanokra, akik valamelyest értenek a szóban forgót kurzus tárgyához.

kisa 2018.02.08. 10:55:46

@Hmmm...: És, lám, majd' egy egész ország asszisztál ehhez, sokszor önként s dalolva, máskor kényszerből Ha pl. a falu egyetlen iskoláját egyházasítják, és neked se időd, se módod, se lehetőséged a gyereket máshova hordani, hát akkor így jártál.
Az egész oktatási rendszer (és lassan már az egészségügyi is) a szegregációra épül. Nem etnikaira, hanem anyagira. Ha van pénzed, akkor van lehetőséged. Ha nincs, akkor nincs.
Megmondta ezt már lézerjános a legeslegelején... Csak akkor nem hittük el, hogy ez állami ideológia lesz.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.02.08. 11:29:23

@flort: Az óraterhelés mindenhol probléma, a tanársegédek és adjunktusok sokszor éveken keresztül többet dolgoznak, mint amennyi extra terhelést egy félévre megenged a törvény azzal a feltétellel, hogy a következő félévben ellensúlyozzák. Közben a docensek és professzorok mindenféle indokokkal az alapvetően alacsony óraszámokból is extra kedvezményeket kapnak. Nevetséges, amikor a kutatás vezetésére jár órakedvezmény, de a pályázat összeállítására, a kutatás elvégzésére, a publikációra és az adminisztrációra nem...

@chicks_for_free: A felsőoktatásban dolgozók és a vezetők tanácsadóinak a felét ki kellene rúgni és helyettük feleannyi rendesen dolgozó embert felvenni. Persze a döntéshozók ellenzik az igazi teljesítménymérést...

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2018.02.08. 11:43:35

@Hmmm...: "Inkább így: a boltosra _most_ van szükség, a megfelelő oktatás hiánya (a mindenféle következményekkel súlyosbítva) pedig csak jóóó nagy fáziseltolódással jelenik meg a rendszerben. Óriási annak a felelőssége, aki ehhez asszisztál."
Az egész ország asszisztál hozzá. Az történik, amire igény van.

balmoral 2018.02.08. 11:53:32

@harmadikszem: Ironikusnak szántam, nem cinikusnak. De azért elgondolkodtál...

közösperonos átszállás 2018.02.08. 11:56:52

@jotunder: " Megneztem egy kalkulatort, nagyjabol 32 szazalekos volt az inflacio ebben az idoszakban"

A KSH szerint (és ehhez nem is feltétlenül kell a KSH-nak varázsolnia (bár teszi), a rezsicsökkentés egyik célja pl. pont egyes fogyasztói kosárban szereplő dolgok árának mesterségesen alacsonyan tartása volt).

A jómúltkor voltam bent az Ersténél (még tavaly valahogy), ott mondta az egyik srác, hogy ők speciel számolnak saját inflációt, és szerintük 4% volt (KSH: 0,4% (2016), 2,4% (2017)).

közösperonos átszállás 2018.02.08. 11:57:32

@chicks_for_free: " JT posztjainak fele arról szól milyen alacsony színvonalú a magyar felsőoktatás."

A másik felének a fele meg arról, hogy ehhez képest az ELTE mint elitegyetem. :-)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.02.08. 14:31:53

@chicks_for_free: nem, en nem szoktam arrol irni, hogy a magyar felsooktatas milyen gyenge, pl. mert nem tartom gyengenek a magyar felsooktatast. alulfinanszirozottnak tartom. rettentesen alulfinanszirozottnak.

egy magyar egyetemi adjunktus kotelezo oraszama egy brit adjunktus kotelezo oraszamanak tobbszorose. egy fiatal elte adjunktus mondjuk matematikus, jo esellyel ferne el egy egeszen jo brit egyetemen, es ennek van kovetkezmenye. egyelore meg kezelheto a kovetkezmeny, de letezik.

Lajszlo 2018.02.08. 16:22:13

@harmadikszem: bocs, errõl a web of science dologról tudnál többet mondani? Nem lesz hozzáférésünk? Eltūnik pl. a nagydoktori követelmények közül?

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.02.08. 17:36:27

@Lajszlo: vélhetően igen, mivel az (ingyenes) SCImago SJR számok alapján fognak számolni. Ehhez vannak mindenféle érvek de a lényege az hogy ez ingyen van, és ő szerintük az SJR amúgy is korrelál a Clarivate Analytics által generált IF értékekkel. Ennek a következményei elég viccesek tekintettel arra, hogy ugyebár sokkal több lapnak van SJR értéke mint amennyinek IF-ra, szóval egy jó 70 százalék esetében szimplán nincs értelme feltenni azt a kérdést, hogy korrelál-e, mivel nincs mivel.

itt a teljes szöveg, ez már el van döntve egyébként, szóval kinyilatkoztatás.

6. Melléklet: Miért váltja fel a folyóirat impakt faktort a szakterületi folyóiratrangsor?
(Költségek és tudományértékelési szakmai érvek)
Az utóbbi 10 év tudományértékelési szakirodalma szerint súlyos értékelési hiba egy adott tudományos cikk értékelésében a folyóirat impakt faktorát a cikkre átruházni, azaz a cikket kizárólag a folyóirat értékén értékelni. A cikk valós tudományos visszhangját jobban jelzik a cikkre kapott idézések száma, pontosabban egy szakterületre normalizált idézettség.
A tudományos cikk megjelenése utáni első néhány évben azonban az idézettség statisztikai ingadozása nagy, ekkor mégis jobb valamennyire a folyóirat lektorainak és szerkesztőinek értékelő, szűrő szerepére hagyatkozni, azaz valamilyen módon folyóiratot értékelni. Ez az időszak 3, de legfeljebb 5 év lehet, szakterülettől függően.
A megjelenés utáni korai értékelés részleteinek elemzése
1. A folyóiratok minőségét mérő indikátorok mindegyike a különböző szakterületek idézési szokásain alapuló statisztikai értékek. Ilyenek lehetnek nyers értékek és a nyers értékeken alapuló szakterületi folyóirat rangsorok. Nyers idézettségen alapuló indikátor: - Journal Impact Factor (JIF, Thomson Reuters), - SCImago Journal Rank (SJR, Scopus, Elsevier). Az indikátorokon alapuló szakterületi folyóiratrangsorok: - SCImago alapú szakterületi folyóiratrangsor, - Web of Science alapú szakterületi folyóiratrangsor.
2. A JIF és az SJR között kisebb számítási különbségek vannak, a két nyers indikátor nagyjából egyenértékű, de mindegyiket a saját kontextusában kell használni, mert számszerű értékük nem egyenlő. Ezek az értékek nem használhatók különböző szakterületek összehasonlítására.
3. Költségek: - A SCImago szabadon hozzáférhető és használható, - A Web of Science (WOS) alapú indikátorra elő kell fizetni, az MTMT számára a jogtiszta használatra előfizetés ~90 millió Ft/év lenne. Erre a célra az MTMT költségvetésében nincs évi 90 millió Ft.
4. Az MTMT a fentiek miatt az IF használata helyett áttér a szakterületi alapú folyóiratrangsorok használatára és egy adott cikk megítéléséhez az első 3-5 évben ezt az indikátort tünteti fel. Ez a tudományértékelési szakirodalom szerint jobb, mint a nyers indikátorok használata. Az indikátor egyik legfőbb előnye, hogy szakterületfüggő, így különböző idézettségi mutatókkal jellemezhető szakterületek összevethetők.
5. Gyakorlati megvalósítás: Az MTMT a szabadon hozzáférhető SCImago folyóiratrangsorokat beépíti rendszerébe. A szakirodalom szerint a SCImago alapú rangsor jobb (több folyóiratot tartalmaz), mint a WOS alapú, a gyakorlatban a különbség nem nagy. A költségek között viszont nagyságrendi különbség van a SCImago javára (ld. fent).
6. A folyóiratrangsorok elsősorban kisebb felbontású értékelésre alkalmasak, két értékes számjegyre helyes ezeket feltüntetni. A szakirodalomban gyakori a teljes skála 4 vagy 5 tartományra bontása és a 4 tartomány esetében annak bemutatása, hogy egy folyóirat az adott szakterületi rangsorban hová esik: az első negyedbe (0-25%, Q1, az első negyed, ahol a Q a kvartilist jelöli), vagy a második (Q2), harmadik (Q3), vagy utolsó negyedbe (Q4). Ezen felül természetesen pontosan megadható, hogy az adott újság egy milyen hosszú lista hányadik helyén áll.
7. Ennek megfelelően az MTMT a következő szakterületi folyóirat értékelő adatokat tudja szolgáltatni: Beállítástól függően a közlemények alatt feltünteti a folyóirat egy vagy több szakterületét, a szakterületi rangsorban történő elhelyezkedést és a rangsor hosszát, valamint a kvartilist, amelyben a folyóirat elhelyezkedik. Ha van MTA eredetű ABCD jelölése a folyóiratnak, az is megjelenik a listán.
8. Egy folyóirat gyakran több szakterületen is közöl, ezért adott folyóirat mellett több érték is feltüntetendő.
9. Egyes szakterületeken gyakori a magyar nyelvű közlés, valamint a WoS-ban és a Scopusban nem szereplő, de a szakma szerint színvonalas nemzetközi folyóiratokban közlés. Ezért az MTA egyes osztályai és bizottságai A, B, C, D minősítéssel látják el a szakterületük folyóiratait, amelyek előfordulhatnak a nemzetközi szakterületi folyóirat-rangsorolás mellett.
10. A szakterületek SCImago által is használt listája a Scopusban használt 330 elemű, két szintű osztályozásból származik.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.02.08. 18:17:15

A CEU-n mennyit fizetnek, hogy az imperialista ügynökök ott dolgozzanak és ne az ALDI-ban?

közösperonos átszállás 2018.02.09. 07:22:22

@harmadikszem: Ez az IF-ről szól (kivéve a 3. pont egy nehezen értelmezhető részét, de a WoS-alapú az lehet bármi, ami, nos, Wos-alapú), és (pl.) az OTKA-szabályzatból van, nem? A kérdés pedig magára a WoS-ra vonatkozott, meg a nagydoktorira.

közösperonos átszállás 2018.02.09. 07:25:07

@harmadikszem: "Letanítják a 12 órát, fizetik utánuk a tébét meg a nyogdíjatm a többiben meg kutatás helyett csinálják a fordítóirodát, a pályázati tanácsadást, a vágóhidat és a kötéltáncot, kinek mi adatik ugye. És a rusnya az egészben az, hogy ez bele is van kalkulálva a rendszerbe, kicsik a pénzek kicsit az elvárások, kicsi a teljesítmény, az eredője az a minőség ami látszik. "

Egyébként kétségtelen, hogy ebben is van valami -- végigpörgettem magamban az általam (ennyire) ismertek listáját, hát nem tudtam mondani senkit, aki kapja az alapfizetést és slussz, ennyi a bevétele.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.02.09. 07:48:03

@közösperonos átszállás: az IF-et a WoS-ról számolják így az egyértelmű, hogy ha SCImago lesz helyette akkor az ottani (SJR alapú) kvartiliseket használják, mint ahogy most is.
Az IF-kat manuálisan is meg lehet adni, szóval te számolgathatod a nagydoktorihoz (nagydoktori, Jézusom, mikor tűnnek már el ezek a reminiszcenciák?) ha szükséges.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.02.09. 07:49:15

@közösperonos átszállás: ugye? Ezt én is el szoktam játszani. És ez elég szomorú, mindenféle szempontból. És aki azt hiszi nem megy a minőség rovására, az hülye.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.02.09. 08:30:15

@dr Brcskzf Gröőő: nincs így. ez egy aránylag ritka jelenség. vannak közösségi főiskolák, akik részmunkaidős segédtanerőket bérelnek. ez jóval gyengébb pozíció, mint egy full-time középiskolai tanári állás. ugyanis lényegében órabérben fizetik őket.

kocog 2018.02.09. 08:42:08

@jotunder:
Nekem nincs a magyar felsöoktatàs egészére semmiféle ràlàtàsom.
Nekem csak a sajàt, diàkként megélt tapasztalatom van.
Ennek alapjàn szeretnék vitatkozni azzal a véleményeddel, miszerint a magyar felsöoktatàs nem gyenge.
De igen, az. Gyenge és pazarlo, és, ahogy irod, alulfinanszirozott is.

Egy példàt hadd mondjak:
Anno, mikor mérnökhallgatoként föiskolàra jàrtam, pàrhuzamosan tanitottàk a fizikàt,
a villamossàgtant és a matematikàt. A matek kicsi késésben volt a màsik két tàrgyhoz képest.
Ezt tudta a fizika- és a villanytantanàr is, ezért az elöadàs egy részében megprobàlta
gyorstalpalva elmondani a hurokmenti integràlt, meg a komplex szàmokat, meg ami még kellett neki.
Ennyivel kevesebb idö és energia mardt a sajàt tantàrgyàra.
Pàr honappal késöbb, amikor màr levizsgàztunk villanytanbol meg fizikàbol, akkor matekbol is megtanultuk a fenti fogalmakat.

Telt-mult az idö, kb 15 év mulva összefutottam a volt tanàraim közül kettövel. Két olyan emberrel, akik szerintem a fösuli jobb tanàrai közé sorolandoak.
Beszélgettünk egy kicsit, szoba került a felsöoktatàs sanyaru sorsa.
Nem birtam ki, megkérdeztem, mennyibe kerülne, ha a hülye diàknak (a diàk tipikusan hülye, van néhàny tanàr ismerösöm, kivétel nélkül mind ezt mondja, bàrhol is tanitson)
szoval mennyibe kerülne, ha àtszerveznék a tantàrgyakat, és, mondjuk, elöbb tanitanànak matekot, és csak utàna, amikor màr legalàbb hallott valamit a diàk a felsöbb matek fogalmairol, csak akkor jönne a fizikus a hàromdimenzios hurokmenti integràljaival, meg a villanytanos a kisujjàbol kiràzott komplex szàmokkal.

Hàt, a vàlasz csak hümmögés volt. Hogy ez nem érdekel senkit, hogy ennyi fizetésért, meg jo az ugy, hisz régota ugy van màr, meg ilyesmiket hallottam.

Ez egy kicsi példa arra, mitöl is gyenge a magyar felsöoktatàs.

Hofi kérdezte egyszer:
" Tudsz uszni? Neeem? Na és akkor, ha megfizetnénk?"

közösperonos átszállás 2018.02.09. 09:41:57

@kocog: "Hàt, a vàlasz csak hümmögés volt. Hogy ez nem érdekel senkit, hogy ennyi fizetésért, meg jo az ugy, hisz régota ugy van màr, meg ilyesmiket hallottam."

Meg hogy hogy képzeled, hogy a diák érdekeit a tanárok/tanszékek/az iskola érdekei elé teszed. A tárgyak legalább fele azért pont az, ami, mert ahhoz van hozzáértő ember.

közösperonos átszállás 2018.02.09. 09:45:46

@harmadikszem: "az IF-et a WoS-ról számolják így az egyértelmű, hogy ha SCImago lesz helyette akkor az ottani (SJR alapú) kvartiliseket használják, mint ahogy most is. "

Nem annyira nagyon egyértelmű, tekintve, hogy egy csomó helyen már SCImago van, más helyeken meg nem, illetve pl. hivatkozásoknál is van olyan, hogy valamennyi legyen Scopusban/WoS-ban (ezeknél meg az IF fel se merül).

Amúgy annyit bátorkodtam megjegyezni, hogy az "itt a teljes szöveg" az két dimenzió szerint is másról szól (nem WoS-ról és nem nagydoktoriról), mint ami a kérdés volt, így úgy tűnik, kár volt bepaste-elni. Még mindig úgy tűnik, nem?

Lajszlo 2018.02.09. 11:01:03

@harmadikszem: bocs, de nem értem, miért van összemosva a WoS meg az IF. Ez két különbözõ cég két különbözõ szolgáltatása, nem?

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.02.09. 11:55:17

@Lajszlo: @közösperonos átszállás: akkor lehet hogy én nem értettem a kérdést. A "nem lesz hozzáférésünk" -et én úgy értettem, hogy a MTMT nem lesz vele összekötve, ezért tettem be a linket. A nagydoktori követelményrendszert nem néztem át, arra nem is reagáltam talán.

A WoS az ISI (most Clarivate Analytics) adatbázisa, az IF (JIF) szintén az ISI (most CA) szolgáltatása, és a WoS-ben indexált lapok hivatkozásai alapján számítják, tehát a kettő elég szorosan összefügg. Ez explicit módon a belinkelt szöveg harmadik pontjában is le van írva, szóval nem nagyon értem az értetlenség okát ;)

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.02.09. 11:57:28

@Lajszlo: ettől még neked (vagy az intézményednek) lehet WoS hozzáférése, természetesen, ha előfizet rá. Csak az nem módosítja azt a tényt, hogy JIF hozzárendelés nem lesz az MTMT-ben.

Hozzáteszem annyira talán nem fontos dolgok ezek, mivel az MTMT-nek kizárólag itthon van bármiféle értelme, szerintem itthon se sok.

Lajszlo 2018.02.09. 12:54:29

@harmadikszem: én azt hittem, hogy a wos az elsevier, az IF meg Thomson Reuters. Az IF pár éve már nem látszik az MTMT-ben. Ezért az is megzavart hogy te jövõbeli változásról beszélsz

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.02.09. 13:37:25

@Lajszlo: sose volt. Az Elsevierhez a Scopus tartozik a wos az thomson-reuters. A listai a SCI meg az SSCI. 2016-tol kezdtek kivezetni az mtmt-bol de van egy atfutasa

dr Brcskzf Gröőő 2018.02.09. 15:45:17

@jotunder: háát, annakidején amerikai felsőoktatási intézményben dolgozó ismerősöm valahogy úgy osztotta meg, hogy neki szerencsére nincs ilyesmire szüksége, mert jól házasodott (!!!), de a cikk konzisztens avval, amit maga körül az amcsi felsőoktatásban lát.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.02.09. 16:43:16

@dr Brcskzf Gröőő: szerintem ez erőst' függ attól, hogy van-e státusza vagy óraadó (adjunct). A státuszos oktatók, már az assistant professor is elég jól keres szerintem gyakorlatilag bármelyik amerikai egyetemen, igaz, hogy elég kevés van belőlük, mivel egyre gyakrabban próbálnak óraadókkal lefedni tárgyakat, mert az olcsóbb.

Az adjunctoknak viszont tényleg híresen szar, minimál pénzért gyakran 4-5 különböző államban (!) tanítanak különböző egyetemeken. Mondjuk itthon meg annyira szarok az óradói bérek, hogy egyre inkább kimennek az óraadók az egyetemekről ti. nincs aki annyiért megcsinálja. Így belsős oktatókkal fedik le ezeket az általában szakmai tárgyakat, akár értenek hozzá, akár nem. Ez is van akkora gáz, mint az adjuct crisis az USA-ban, csak más szempontból.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.02.18. 16:53:13

@harmadikszem: Van olyan magyar egyetemi kar, ahol az oktatók fele külsős és mindegyik másodállásban tanít ott. Olyan is van, hogy valaki egy helyen főállásban oktató és 3-4 másik állami egyetemen óraadó...

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.02.18. 18:03:21

@Online Távmunkás: és ez most jó? Én is ezt csinálom btw, a főállásom mellett óraadok a pénzért, így van egy héten 28 órám. Szerinted ez a minőség rovására megy vagy nem?

Szerintem egy normális világban az lenne a normális, ha az egyetemen főállású oktatók heti 4 órában tanítanák azt a kevés dolgot amihez tényleg értenek is, és ebből meg tudnának élni anélkül hogy haknizniuk kellene. Mintha nyugaton valami hasonló lenne az utóbbi sok évtizedben, legalábbis a státuszos oktatóknál.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2018.02.18. 19:25:56

@harmadikszem: mi az, hogy 28 ora?????? biztos HUSZONNYOLCAT akartal irni? HETENTE? ez most komoly??????

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.02.18. 21:50:34

@harmadikszem: Egyértelműen a minőség rovására megy, ha valaki a főállása mellett máshol is jelentős számú órát tart. Az óraadó pozíció többnyire kényszermegoldás, pedig lenne értelme, például igazi külsős óraadókat lehetne foglalkoztatni, akik letettek valamit az asztalra az egyetemi szférán kívül és gyakorlati tapasztalatot tudnak átadni a diákoknak az állandó oktatók erős elméleti és általában gyenge gyakorlati tudása mellett. Számukra létrejött a mesteroktató munkakör is, de azt gyorsan feltöltötték a doktorit egy évtizede vagy régebben nem befejező tanársegédekkel...

Az még nagyon visszatetsző, hogy valaki azért óraadó több helyen, hogy ne haljon éhen, míg másokat felmentenek az óráik egy része alól, merthogy nem ér rá megtartani a másodállása miatt. Ennek egy csodás alfaja az adminisztrációs dolgozó, aki órát tart extra pénzért, ezért rövidebb a fogadóideje...

Nyugaton is vannak olyan országok, ahol 10 órát kell tartani hetente, sőt, ez egyes országokban tudományterületektől függ.

@jotunder: Bizonyos tanszékeken rendszeresen előfordul hetente 20-nál több óra, ha mellette valaki külső óraadó máshol, akkor ez még magasabb is lehet. Annyira szép, amikor a heti 2-4 órát tartó docensek és professzorok túlterheltségre hivatkozva lepasszolják a hallgatóik vizsgáztatását egy tanársegédnek (esetleg adjunktusnak), aki egy félévben akár 1000-1500 hallgatót is vizsgáztathat...

Ha ez megy a nagy presztízsű egyetemeken is, akkor szerinted hogy működik a többi intézmény? A MAB ellenőrzése még az olyan alapvető törvénysértéseket se mutatja ki, hogy a diákok nem férnek el egyszerre az adott intézmény előadótermeiben vagy hogy évek óta kevesebb az oktatók és a nyitott pozíciók száma, mint amennyit a törvény előír...

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.02.18. 22:50:39

@jotunder: komoly, 4 különböző intézményben vagyunk, adott esetben különböző karokon. Nem mondom hogy mindig tudok róla, épp milyen órát fogok tartani a következő percben de szerencsére ha meglátom a hallgatóat arról eszembe jut. Így tudok összeszedni annyi pénzt, hogy a családomban az egy főre jutó összeg ne legyen (sokkal) 100ezer forint alatt, ami azt jelenti, hogy cipőt mondjuk már nem mindig tudunk venni (és újat szinte soha), de kajára mindig van pénz.

PS
és kurva szerencsésnek érzem magam, hogy sok helyre hívnak. Meg is dolgoztam érte, de szerencsésnek érzem magam. Nem tudom mit csinálnék, ha a főállásom mellett taxiznom kéne vagy az ALDI-ban részmunkaidős pénztárosnak lenni. És jön a meglepetés: azt tudtad -e, hogy a posztdoktori ösztöndíjat NEM LEHET a fizetésen felül kifizetni? Szóval az se megoldás, ha van egy ilyened, mert akkor VAGY azt kapod (350 brutto a legjobb esetben) VAGY a fizetésed (ami ugyanannyi). Szóval kurvára nincs remény, el kell menni a faszba, itt meg kapjanak az agyukhoz de gyorsan ülönben nem marad kövön kő (de ezt már mondtam).

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2018.02.18. 22:57:32

@Online Távmunkás: ahol én néztem eddig mindenhol 4-8 között volt az associate professornak (US, Can, UK). Van kollegám Lengyelországban, ott ő 2-t tart egyhéten professzorként. Nálunk jelenleg a törvény 12-ír elő a docensnek, 14-18-at a tanársegédnek. de nem sok helyen tartják be és igaz, hogy pofára megy. A docensek professzorok nagy részét az utcára kéne tenni ha engem kérdezel, se tudományos teljesítményük, se tanítási innovációjuk nincs, annyit tudnak felmutatni hogy öregek és ezért sokmindenkivel jóban vannak. Igazi balkán kontraszelekció, tököm van vele telis tele.

Az óraterhelés kurva sok. A szerződések szerint harmadolva van, tehát 30%tanítás 30% felkészülés és 30% kutatás, a maradék 10% az adminisztráció és a fogadóóra. Ez a 12-vel ki is jön, de például (az adminisztrációs 10%-ot nem számolva) a 14-el már heti 42 órát dolgozol, 18-al meg 54-et. Én a 28 órámmal 88-at. Ez nyilván lehetetlenség, a legtöbben valamiből kénytelenek levinni, vagy a researchből vagy a felkészülésből, egyik kártékonyabb mint a másik.

Unseen Academical 2018.02.27. 18:05:23

harmadikszem: Nagyon együtt érzek.
Az óraterhelés elvileg 60% oktatás, 30% kutatás, 10% tudományos közélet és egyéb. Papíron. A gyakorlatban mindig a kutatás rovására megy. Én nagyon vigyázok arra, hogy a tanársegédek és az adjunktusok ne kapjanak többet heti 12 óránál (még emlékszem, milyen volt a heti 18 tanársegédként), de akkor is pénzt kell keressenek mellékállásban, mert a fizetésük nevetségesen kevés. És persze, a posztdoktori több, de az sem sok, és ez a hülyeség, hogy nem kaphatja a fizetése mellett, észbontó.
A tanárok és docensek között nyilván akad olyan, aki a kapcsolatainak köszönheti az állását, de a heti 10 (tanár) és 12 (docens) óra mellett eszméletlen mennyiségű adminisztráció is hárul ránk, plusz a doktori iskolában leadott órák nem mindenhol számítanak be az óraterhelésbe, így nekem szinte minden félévben heti 16 órám van a valóságban (és ez szintén a kutatás rovására megy).
Szóval kevés s pénz, rossz a rendszer, senkinek sem jó, aki komolyan veszi akár a tanítást, akár a kutatást, akár a tudományos utánpótlást, és aki mindhármat, annak se éjjele, se nappala, se pénze, se sok publikációja.
Agyrém, hogy csak docensi beosztástól fölfele szűnnek meg az anyagi gondjai egy egyetemi oktatónak (ha és amennyiben nem egyedülálló és/vagy nagycsaládos). És ez csak azt jelenti, a hónap végén is lesz mit ennie, ki tudja fizetni a számlákat, és cipőt is vehet, ha kell, nem dőzsölést.